Ja hier is alleen ruimte voor rechtse propaganda hè. Tering hee.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Hoe je linkse propaganda a.u.b. ergens anders.
Dit is wegkijken! Mensen, open je ogen. We moeten op afstand het geheel bekijken en een goede afweging maken van hoe het gaat in Nederland. Want we glijden steeds verder af, over rechts!quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
FOK!quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Een verstandig man.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:04 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik laat mij leiden door de media en vorm niet mijn eigen mening.
Nee.quote:
Dat was een voorbeeld ter illustratie, het gaat mij er om dat iets abstracts allemaal denkbeelden wordt toebedeeld.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:05 schreef hugecooll het volgende:
Uhu, er is niemand voor meer vluchtelingen. Klinkt zo mooi en logisch, maar ondertussen zeggen 'ze' wel dat we er meer moeten opnemen en dat we de grenzen niet voor hen sluiten. Dat wordt bedoeld met pro-vluchteling. Voorstander van het opnemen van meer vluchtelingen dus. En dat 'kamp' is meer dan duidelijk aanwezig
Geen idee nog, Als de uitbreiding van macht na de stap van democratische macht maar voorkomen kan worden zal het wel met een sisser aflopen denk ik.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:09 schreef timmmmm het volgende:
Dus wat wil je? Naast domrechts in de vorm van Wilders ook een domlinks waar een schreeuwlelijk alleen maar roept hoe slecht het wel niet is en met linkse schijnoplossigen komt waar een beetje linksmens het niet mee oneens kan zijn maar wat alleen niet te realiseren valt? zo verenig je links wel, maar je helpt er niemand mee
De PVV beheerst de media en trekt zoveel kiezers aan ondat het zivhzelf onafhankelijk maakt van die media en ook van de rest van de politiek.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:13 schreef Chai het volgende:
[..]
Geen idee nog, Als de uitbreiding van macht na de stap van democratische macht maar voorkomen kan worden zal het wel met een sisser aflopen denk ik.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Dat zei ik ook al over de overige pers idd, want die moeten daardoor ook gewoon aan dat spelletje meedoen. Als lezers het nieuws dan ergens anders lezen krijgen ze ook weer klachten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De PVV beheerst de media en trekt zoveel kiezers aan ondat het zivhzelf onafhankelijk maakt van die media en ook van de rest van de politiek.
Ze plaatsen zichzelf buiten de gevestigde orde en dat werkt omdat de mens van nature ontevreden is.
Daar is geen complot voor nodig. Andere politieke partijen komen naar de media als ze hun punten willen verspreiden waardoor de media het verhaal maken, de PVV mijdt de media juist waardoor die alleen het verhaal kan verslaan wanneer en hoe de PVV het uit.
Maar waarom komt bijvoorbeeld de VVD niet met een eigen variant van plan Samsom? Ze maken geen enkel plan om de vluchtelingenstroom te reguleren. Dat is nodig, of je ze nou allemaal binnen wil halen of juist allemaal buiten de poort wilt houden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:20 schreef timmmmm het volgende:
De gevestigde partijen maken er een potje van, simpelweg omdat de wereld kut is. Een land als Nederland heeft geen enkele invloed op zichzelf omdat we 100% afhankelijk zijn van alles om ons heen. Met de wereld gaat het kut, dus met Nederland ook, dus doet de gevestigde orde het kut in de ogen van de boze burger die al van nature ontevreden is. En de PVV scoort want die plaatst zich buiten die gevestigde orde en schopt er bij elke gelegenheid tegenaan. Dat Wilders even kansloos is tegen de grote boze buitenwereld als de rest doet niet terzake.
Daar is allemaal geen complot voor nodig. Maar maak je maar niet ongerust, het komt niet tot 76 zetels.
Wegkijker.quote:
Ik heb je tekst gelezen, maar het raakt kant nog wal. Dus ik kijk zeker weg van dat stukje stront wat je op dit forum hebt gezet.quote:
Bedankt voor je sterke inhoudelijke argument.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik heb je tekst gelezen, maar het raakt kant nog wal. Dus ik kijk zeker weg van dat stukje stront wat je op dit forum hebt gezet.
Groetjens.
geen dank.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:28 schreef Chai het volgende:
[..]
Bedankt voor je sterke inhoudelijke argument.
Het gedeelte over fok heeft ze gewoon gelijk in hoor, hell ik werd gister beticht van het goedpraten van de aanslagen doordat ik verklaringen gaf waarom die aanslagen er überhaupt zijn gekomen. En dit soort zieke populistische aantijgingen worden gewoon boven water gehouden door mods en admins hier. Allemaal primaquote:Op woensdag 23 maart 2016 11:33 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Grappig hoe je zo'n verhaal kan maken met allerlei aannames en dit als feiten presenteert. Lijkt net Ancient Aliens.
Mja, ik (en andere mods met mij) word ook van van alles beticht. Vaak tegenstrijdigquote:Op woensdag 23 maart 2016 12:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gedeelte over fok heeft ze gewoon gelijk in hoor, hell ik werd gister beticht van het goedpraten van de aanslagen doordat ik verklaringen gaf waarom die aanslagen er überhaupt zijn gekomen. En dit soort zieke populistische aantijgingen worden gewoon boven water gehouden door mods en admins hier. Allemaal prima
Want je mag je mening gewoon geven hiermaar oh wee als er racist of xenofoob wordt geroepen want dat kan natuurlijk weer niet
Gelukkig is elke linkse betichten van goedpraten niet lekker makkelijkquote:Op woensdag 23 maart 2016 12:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En mensen racist of xenofoob noemen is vooral lekker makkelijk.
Ook, maar daar had jij het niet over hequote:Op woensdag 23 maart 2016 12:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gelukkig is elke linkse betichten van goedpraten niet lekker makkelijk
Dat zeg ik toch in mijn post?quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:14 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ook, maar daar had jij het niet over he
Ik zeg toch ook niet dat hij niet links is? Alleen hoe hij dat begrip exploiteert.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:01 schreef spierbal het volgende:
Geert is vrij links. Behalve op het immigratie gebied.
Zelf ben ik linkshandig, maar wel rechtsbenig. Grappig he.
Neequote:
Dat komt er enigszins bij in de buurt. Maar als je 'verklaringen' geeft voor die aanslagen, dan kan het overkomen alsof je een legitieme reden geeft voor die aanslagen, waardoor het dus over kan komen als goedpraten. Klinkt op het eerste gezicht dus als een inhoudelijke bijdrage, in tegenstelling tot 'racist' en 'xenofoob'.quote:ik werd gister beticht van het goedpraten van de aanslagen doordat ik verklaringen gaf waarom die aanslagen er überhaupt zijn gekomen.
Natuurlijkquote:Op woensdag 23 maart 2016 12:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee
[..]
Klinkt op het eerste gezicht dus als een inhoudelijke bijdrage
Rechts regeert anders nu hoor.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Ik ben gisteren niet veel online geweest, dus ik weet niet of je het over KLB hebt. Maar ervan uitgaande dat die discussie vooral in NWS was (waar dat volgens mij weggehaald wordt): daar is heel veel gemod. KLB is (imo) wat onderbemand dus het is goed mogelijk dat het hier is blijven staan, maar ik zie er geen TR's of berichtjes over in onze FB, dus ik ga ervan uit dat dat ook wel meevalt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk
Net als alle Islam is vrede/incidentje doorlopen-berichtjes die klakkeloos blijven staan.
als de daarmee een klein beetje zeggenschap kan eisen, ja waarom niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:17 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat hij niet links is? Alleen hoe hij dat begrip exploiteert.
Zijn partijprogramma is links, maar ondertussen stemt hij altijd mee met de VVD.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
Mensen die dit BNW-waardig vinden__! Ik nomineer dit topic voor beste klacht 2016 en meest terechte klacht 2016.
Maar de meesten blijven liever blind
Je ziet toch hoe dat media offensief hem volledig in de kaart speelt?quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:33 schreef Vermon het volgende:
Meid maak je niet zo druk. De gehele overheid, onderwijs, media en andere instanties zijn 'links'. Denk je echt dat dat er ook maar iets gebeurt als de PVV de grootste partij wordt?
Waarschijnlijk gaat het Geert niet eens lukken om zijn virtuele zetels te behouden voor de verkiezingen. Ze gaan hem nu veroordelen in de rechtbank (wat absurd is). Ze gaan elk PVV Kamerlid weer doorlichten op de hoop dat er weer "iets aan het licht komt", dan kunnen ze dat weer lekker uitvergroten. De NPO, NU.nl en kompanen zullen weer een media offensief starten om de PVV en PVV'ers te demoniseren, veroordelen etc via framing-vaardigheden. Daarna knallen ze vlak voor de verkiezingen heel veel peilingen door de media waarin te zien is dat de PVV de grootste is en dan gaat 'het volk' weer denken dat het een catastrofe zal zijn als de PVV de grootste partij wordt. En tadaa! Er zal weer een 'reguliere' partij de grootste worden.![]()
Hoezo speelt de NPO hem in de kaart? leg eens uitquote:Op woensdag 23 maart 2016 12:57 schreef Chai het volgende:
[..]
Je ziet toch hoe dat media offensief hem volledig in de kaart speelt?NPO heeft hij in zijn zak, nu.nl weet ik niet.
Mensen houden ervan om te denken dat alles een doel heeft. Echter, wat we hier zien is gewoon een maatschappelijke beweging. De NPO speelt in op datgene wat het volk nieuws vindt. Wilders is daar een onderdeel van.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:01 schreef Vermon het volgende:
[..]
Hoezo speelt de NPO hem in de kaart? leg eens uit
Fijn dat jij het iig serieus gelezen hebt in plaats van het gelijk af te doen als linkse propaganda.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:42 schreef MAHL het volgende:
Onze eigen snuggie Chaitje met een complottheorie? Wat is dit?
Maar nee, ik denk het niet. Ik zou willen dat het zo was, dan was er tenminste nog iets van orde achter, een bedoeling. Maar ik vrees dat het gewoon een combinatie is van onkunde, naïviteit, en compleet losstaan van de gewone volksrealiteit. Zeker in de EU.
Wilders is elke dag in het nieuws omdat hem tevergeefs proberen te framen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:02 schreef Geelman het volgende:
[..]
Mensen houden ervan om te denken dat alles een doel heeft. Echter, wat we hier zien is gewoon een maatschappelijke beweging. De NPO speelt in op datgene wat het volk nieuws vindt. Wilders is daar een onderdeel van.
Dat weten wij niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:03 schreef Vermon het volgende:
[..]
Wilders is elke dag in het nieuws omdat hem tevergeefs proberen te framen.
Je ziet toch duidelijk wat voor een gunstig effect dat heeft in de peilingen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:03 schreef Vermon het volgende:
[..]
Wilders is elke dag in het nieuws omdat hem tevergeefs proberen te framen.
Ik vind dat twitter in het algemeen geen nieuws zou mogen zijn in bijvoorbeeld serieuze nieuwsprogramma's.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:04 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat weten wij niet.
Voor mij is Wilders in het nieuws omdat mensen hem in het nieuws willen zien.
Tja, men vindt blijkbaar dat de wereld kan worden geduid in 140 tekens...quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:05 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik vind dat twitter in het algemeen geen nieuws zou mogen zijn in bijvoorbeeld serieuze nieuwsprogramma's.
Dat gunstige effect in de peilingen komt alleen maar door de vluchtelingencrisis en de aanslagen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Je ziet toch duidelijk wat voor een gunstig effect dat heeft in de peilingen?Naïeveling.
Op momenten dat er weinig 'framing' plaats vindt zet er meestal een kleine daling in.
De framing zorgt ook voor langzame groei. Het wekt namelijk de suggestie dat Wilders als enige het echte verhaal vertelt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:08 schreef Vermon het volgende:
[..]
Dat gunstige effect in de peilingen komt alleen maar door de vluchtelingencrisis en de aanslagen.
Onzin. Sinds de opkomst van Fortuyn zie je dat het populisme een vlucht heeft genomen. Ook traditionele partijen zijn populistischer geworden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:08 schreef Vermon het volgende:
[..]
Dat gunstige effect in de peilingen komt alleen maar door de vluchtelingencrisis en de aanslagen.
Maar wie framed er volgens jou?quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:11 schreef Chai het volgende:
[..]
De framing zorgt ook voor langzame groei. Het wekt namelijk de suggestie dat Wilders als enige het echte verhaal vertelt.
Dus jij denkt dat het merendeel van alle mensen doorheeft dat de NPO etc. altijd propaganda door hun strot duwt? Ik denk het niet, er zijn zoveel bejaarden en naïevelingen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:11 schreef Chai het volgende:
[..]
De framing zorgt ook voor langzame groei. Het wekt namelijk de suggestie dat Wilders als enige het echte verhaal vertelt.
Ja, in films en series heb je dan een clubje van schimmige mensen (of één iemand) die vanachter de schermen alles zit te manipuleren. Maar helaasquote:Op woensdag 23 maart 2016 13:03 schreef Chai het volgende:
[..]
Fijn dat jij het iig serieus gelezen hebt in plaats van het gelijk af te doen als linkse propaganda.
Een strategische plottwist zou wel leuk zijn in dit verhaal idd.
Ha dit heb ik ookquote:Op woensdag 23 maart 2016 12:01 schreef spierbal het volgende:
Nee niet op die manier. Denk meer dat ze denken dat de NPO het beeld weergeeft wat er volgens NPO in de samenleving leeft over Wilders. Verder niet zoveel.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:12 schreef Vermon het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat het merendeel van alle mensen doorheeft dat de NPO etc. altijd propaganda door hun strot duwt? Ik denk het niet, er zijn zoveel bejaarden en naïevelingen.
Gelovigen denken ook vaak zo. Als iets niet gaat zoals zij willen, is dat te wijten aan de duivel of het is een bedoeling van God. Een gevaarlijke denkwijze die vaak geen recht doet aan de werkelijkheid.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:13 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ja, in films en series heb je dan een clubje van schimmige mensen (of één iemand) die vanachter de schermen alles zit te manipuleren. Maar helaas
Probeer je nu te veronderstellen dat Dion Graus het account van Chai gehijackt heeft?quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:13 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ja, in films en series heb je dan een clubje van schimmige mensen (of één iemand) die vanachter de schermen alles zit te manipuleren. Maar helaas
Hoezo kom je hierbij eigenlijk, dit heeft toch niets van milieu te doen. Of is je account gehijacked? Je bent al een tijdje niet meer de lieve goede snuggie chai
Oh dat ben ik dan sws al nooit geweest hoor.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:13 schreef MAHL het volgende:
[..]
Hoezo kom je hierbij eigenlijk, dit heeft toch niets van milieu te doen. Of is je account gehijacked? Je bent al een tijdje niet meer de lieve goede snuggie chai
Jij bent toch ook gelovig?quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:18 schreef Geelman het volgende:
[..]
Gelovigen denken ook vaak zo. Als iets niet gaat zoals zij willen, is dat te wijten aan de duivel of het is een bedoeling van God. Een gevaarlijke denkwijze die vaak geen recht doet aan de werkelijkheid.
Helaas is de werkelijkheid, naïeve en incompetente politici die compleet losstaan van de realiteit, veel erger.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:18 schreef Geelman het volgende:
[..]
Gelovigen denken ook vaak zo. Als iets niet gaat zoals zij willen, is dat te wijten aan de duivel of het is een bedoeling van God. Een gevaarlijke denkwijze die vaak geen recht doet aan de werkelijkheid.
Het zou zomaar kunnen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:19 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Probeer je nu te veronderstellen dat Dion Graus het account van Chai gehijackt heeft?
Daarom weet ik extra goed hoe gelovigen (drog)redeneren!quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Oh dat ben ik dan sws al nooit geweest hoor.
[..]
Jij bent toch ook gelovig?
Ik vraag me al langere tijd af in hoeverre de representatieve democratie nog houdbaar is in deze tijd. Misschien ook een institutie die niet meer past op de huidige maatschappij.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:22 schreef MAHL het volgende:
[..]
Helaas is de werkelijkheid, naïeve en incompetente politici die compleet losstaan van de realiteit, veel erger.
Heb je wel gelezen? Hij heeft er een abstract begrip van gemaakt waar alles op wordt afgeschoven.quote:
Gevaarlijk en bovendien weinig verdiepend.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:18 schreef Geelman het volgende:
[..]
De PVV beheerst de media? Leg eens uit.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De PVV beheerst de media en trekt zoveel kiezers aan ondat het zivhzelf onafhankelijk maakt van die media en ook van de rest van de politiek.
Ze plaatsen zichzelf buiten de gevestigde orde en dat werkt omdat de mens van nature ontevreden is.
Daar is geen complot voor nodig. Andere politieke partijen komen naar de media als ze hun punten willen verspreiden waardoor de media het verhaal maken, de PVV mijdt de media juist waardoor die alleen het verhaal kan verslaan wanneer en hoe de PVV het uit.
De gevestigde partijen maken er een potje van, simpelweg omdat de wereld kut is. Een land als Nederland heeft geen enkele invloed op zichzelf omdat we 100% afhankelijk zijn van alles om ons heen. Met de wereld gaat het kut, dus met Nederland ook, dus doet de gevestigde orde het kut in de ogen van de boze burger die al van nature ontevreden is. En de PVV scoort want die plaatst zich buiten die gevestigde orde en schopt er bij elke gelegenheid tegenaan. Dat Wilders even kansloos is tegen de grote boze buitenwereld als de rest doet niet terzake.
Daar is allemaal geen complot voor nodig. Maar maak je maar niet ongerust, het komt niet tot 76 zetels.
Ik heb het wel gelezen maar je punt is nog niet echt duidelijk. Het is toch logisch dat links zich afzet van rechts en omgekeerd?quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:25 schreef Chai het volgende:
[..]
Heb je wel gelezen? Hij heeft er een abstract begrip van gemaakt waar alles op wordt afgeschoven.
Alles voor de kijkcijfers.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
De PVV beheerst de media? Leg eens uit.
Volgens mij komt hij zo veel in het nieuws omdat er teveel mensen zijn die het willen lezen/horen.
Maar je ziet het overal terug, bijvoorbeeld mensen die denken dat overheden zijn georganiseerd in een superorganisatie en overal invloed op kunnen uitoefenen. Dat is natuurlijk onzin als je er kritisch over nadenkt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:26 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Gevaarlijk en bovendien weinig verdiepend.
Ja maar wel makkelijk om te roepen. Helemaal achteraf: Ja maar dit/ ja maar dat.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:28 schreef Geelman het volgende:
[..]
Maar je ziet het overal terug, bijvoorbeeld mensen die denken dat overheden zijn georganiseerd in een superorganisatie en overal invloed op kunnen uitoefenen. Dat is natuurlijk onzin als je er kritisch over nadenkt.
Dat is inderdaad vrij tragisch. Maar goed, daar maken we het zelf naar. Als iedereen geen neuk meer zou geven en de kranten en tv links zouden laten liggen. Onmogelijk natuurlijk.quote:
Fortuyn had wel een aanwinst kunnen zijn, maar heeft weinig kans gehad zijn inhoudelijke kant te laten zien, dus is een beetje een aanname.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:33 schreef wenfer2 het volgende:
Door mensen als Fortuyn en Wilders wordt het debat in Nederland al enige tijd van spektakel voorzien. Wat je ziet is naast dat de partijen inhoudelijk met elkaar overhoop liggen, zowel de links als het politieke midden als de partijen in het rechtse spectrum meer naar rechts verschuiven. Dit ligt ook een beetje aan de tijdsgeest. Als straks de andere partijen alle punten van Wilders hebben overgenomen kan de man met vakantie.
Dat gaat hij tegenhouden door de grenzen te sluiten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:39 schreef KREEFTx het volgende:
Even een tl;dr.
Als geert aan de macht komt ga ik emigreren.
Technocratie dan maar?quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:25 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik vraag me al langere tijd af in hoeverre de representatieve democratie nog houdbaar is in deze tijd. Misschien ook een institutie die niet meer past op de huidige maatschappij.
Het benoemen van de problemen is vaak het begin van de oplossing.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Fortuyn had wel een aanwinst kunnen zijn, maar heeft weinig kans gehad zijn inhoudelijke kant te laten zien, dus is een beetje een aanname.
Wilders komt niet verder dan benoemen daar waar Fortuyn al meer richting oplossingen dacht. En dat ondertussen al 11 jaar lang.Een figuur als Wilders zorgt er imo alleen maar voor dat we verder van daadwerkelijke oplossingen verwijderd raken.
Je vergeet de persoon Wilders zelf. Hij profileert zich als een profeet die het ware woord verkondigt. Dat trekt mensen aan. Zelfs al zou bijvoorbeeld de PvdA alle punten van de PVV overnemen, zou nog geen hond op de partij stemmen. Wilders heeft geen balast uit het verleden en heeft ook nooit geregeerd. Een soort politiek commentator die zelf weinig verantwoordelijkheid hoeft te nemen, maar wel een grote rol speelt in de vorming van de publieke opinie.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:33 schreef wenfer2 het volgende:
Door mensen als Fortuyn en Wilders wordt het debat in Nederland al enige tijd van spektakel voorzien. Wat je ziet is naast dat de partijen inhoudelijk met elkaar overhoop liggen, zowel de links als het politieke midden als de partijen in het rechtse spectrum meer naar rechts verschuiven. Dit ligt ook een beetje aan de tijdsgeest. Als straks de andere partijen alle punten van Wilders hebben overgenomen kan de man met vakantie.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:39 schreef KREEFTx het volgende:
Even een tl;dr.
Als geert aan de macht komt ga ik emigreren.
Nou dat laten ze hem toch een keer wel regeren. Misschien valt hij wel door de mand.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:41 schreef Geelman het volgende:
[..]
Je vergeet de persoon Wilders zelf. Hij profileert zich als een profeet die het ware woord verkondigt. Dat trekt mensen aan. Zelfs al zou bijvoorbeeld de PvdA alle punten van de PVV overnemen, zou nog geen hond op de partij stemmen. Wilders heeft geen balast uit het verleden en heeft ook nooit geregeerd. Een soort politiek commentator die zelf weinig verantwoordelijkheid hoeft te nemen, maar wel een grote rol speelt in de vorming van de publieke opinie.
We leven eigenlijk al in een technocratie. De politiek is er voor de buhne, en de effectieve invloed van onze volksvertegenwoordiging lijkt me niet heel groot.quote:
Maar ik heb een Amerikaans paspoort derhalve komt Obama me persoonlijk halen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:40 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat gaat hij tegenhouden door de grenzen te sluiten.
Daarom hebben we de term policors. Dat dekt de lading veel beterquote:Op woensdag 23 maart 2016 13:52 schreef Drieklank het volgende:
Ik snap het denken in termen van 'links' en 'rechts' niet. Waarom moet je perse aansluiten bij of ageren tegen een bepaalde stroming, groepering, partij of politicus?
Er is informatie beschikbaar van allerlei stromingen, groeperingen, partijen en politici via allerlei media. Op basis daarvan kun je je eigen mening vormen, die bij geen enkele stroming, groepering, partij of politicus hoeft te passen omdat je kennis hebt genomen van alle voors, tegens en afwegingen. Je begrijpt dat iedereen gelijk en ongelijk heeft.
Waarom dan toch dat denken in links, rechts, wij, zij en jullie?
Er is nog een optie om je stemformulier blanco in te leveren en zo je middelvinger op te steken tegen het huidige politieke systeem die bepaald wordt door een meerderheid van slecht geïnformeerde mensen die nergens verstand van hebben, maar wel perse een mening moeten hebben en uiten.
Heb je wel gelezen? Dit is verdomme NWS niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:52 schreef Drieklank het volgende:
Ik snap het denken in termen van 'links' en 'rechts' niet. Waarom moet je perse aansluiten bij of ageren tegen een bepaalde stroming, groepering, partij of politicus?
Er is informatie beschikbaar van allerlei stromingen, groeperingen, partijen en politici via allerlei media. Op basis daarvan kun je je eigen mening vormen, die bij geen enkele stroming, groepering, partij of politicus hoeft te passen omdat je kennis hebt genomen van alle voors, tegens en afwegingen. Je begrijpt dat iedereen gelijk en ongelijk heeft.
Waarom dan toch dat denken in links, rechts, wij, zij en jullie?
Er is nog een optie om je stemformulier blanco in te leveren en zo je middelvinger op te steken tegen het huidige politieke systeem die bepaald wordt door een meerderheid van slecht geïnformeerde mensen die nergens verstand van hebben, maar wel perse een mening moeten hebben en uiten.
Ik heb nog nooit wat over rechts gehoord, dus denk dat dat in de jaren '90 of nog eerder was? En wie als gevaarlijk wordt geprofileerd is niet per se het gevaar natuurlijk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:00 schreef schommelstoel het volgende:
Sorry hoor, maar de laatste jaren is 'links' veel gevaarlijker dan wat ze altijd over 'rechts' zeiden.
Wegkijk gedrag, de mond snoeren, pappen en nathouden ect ect..
Zoals je het nu schrijft ben ik helemaal met je eens. Maar zoals het in de TT en de OP staat, lijkt het alsof je ageert tegen Wilders en volgelingen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:00 schreef Chai het volgende:
[..]
Heb je wel gelezen? Dit is verdomme NWS niet.Ik stel in mijn OP juist dat dat links rechts denken (en wij zij denken) voortkomt uit een complot en ten behoeve daarvan uitgebuit wordt.
In NWS heb je inderdaad allemaal marionetten die daar volledig in meegaan.
De begrippen zelf hebben totaal hun betekenis verloren, het zijn enkel termen die gebruikt worden in een machtsstrijd, het opruien van het volk en een abstracte tegenpartij de zwarte piet toe te kunnen spelen.
Nou misschien dat jij "Je bent welkom stond te zingen" maar heel veel mensen toch beslist niet. Dat deze groep groeit komt omdat men voorheen bang was voor racist weggezet te worden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:12 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Zoals je het nu schrijft ben ik helemaal met je eens. Maar zoals het in de TT en de OP staat, lijkt het alsof je ageert tegen Wilders en volgelingen.
Ik word ook hartstikke moe van al die topics die in NWS en KLB geopend worden over vluchtelingen, Islam en terroristen. Maar ik word net zo moe van figuren als Jesse Klaver en Pechtold. En het meest vermoeiend van allemaal is 'het volk' dat met alle winden meewaait.
We hebben dit gezeur over vluchtelingen eerder gehad. Dus werd Verdonk naar voren geschoven. Zij wilde iedereen zonder pardon uitzetten, precies waar het volk om vroeg. Maar was het volk dankbaar? Nee, de wind was gedraaid en ijzeren Rita was te hard en te inhumaan.
Laatst hebben we nog alle vluchtelingen welkom geheten, maar nu moeten ze toch weer allemaal het land uit? Als Wilders de volgende overheid wordt, dan is nog steeds niemand tevreden.
Ik neem liever het standpunt in dat maatschappelijke problemen verschrikkelijk moeilijk zijn en het daarom moeilijk oordelen is wat de juiste aanpak is en wat de gevolgen daarvan zijn. Als je een voertuig op koers wilt houden dan stuur je bij. Soms wat naar links, soms wat naar rechts, soms een nieuwe eindbestemming in de TomTom.
Kom eens met concrete voorbeelden dan? De TS heeft helemaal gelijk als zij zegt dat 'links' en 'rechts' zoals dat ooit omschreven werd helemaal niet meer bestaat. Tegenwoordig worden er allerlei kenmerken en uitlatingen toebedeeld aan een politieke stroming die ofwel er helemaal niet zijn, danwel niet uitsluitend aan één stroming kunnen worden verbonden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:00 schreef schommelstoel het volgende:
Sorry hoor, maar de laatste jaren is 'links' veel gevaarlijker dan wat ze altijd over 'rechts' zeiden.
Wegkijk gedrag, de mond snoeren, pappen en nathouden ect ect..
Het topic komt alleen 25 jaar te laat.quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Kom eens met concrete voorbeelden dan? De TS heeft helemaal gelijk als zij zegt dat 'links' en 'rechts' zoals dat ooit omschreven werd helemaal niet meer bestaat. Tegenwoordig worden er allerlei kenmerken en uitlatingen toebedeeld aan een politieke stroming die ofwel er helemaal niet zijn, danwel niet uitsluitend aan één stroming kunnen worden verbonden.
Chapeau voor de manier waarop TS haar klacht hier neerzet, hoewel ik niet zo communicatief vaardig ben, ben ik het wel volkomen eens met dit topic.
Sorry dat ik niet eerder verwekt ben.quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:28 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Het topic komt alleen 25 jaar te laat.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:28 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ja heb toch ook overal benadrukt dat het bij Pim wel het geval was? Alleen bij Wilders niet, maar die misbruikt dat dat toentertijd bij Pim wel gebeurde.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Pim Fortuyn is het graf in gedemoniseerd door de linkse partijen met Marcel van Dam voorop die Fortuyn een "minderwaardig mens" noemde.
Bij Wilders gebeurt dat toch ook. De ene na de andere Godwin wordt uit de kast getrokken zodra er eens wat kritisch over de islam wordt geroepen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:09 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja heb toch ook overal benadrukt dat het bij Pim wel het geval was? Alleen bij Wilders niet, maar die misbruikt dat dat toentertijd bij Pim wel gebeurde.
Fortuyn kreeg niet eens de kans inhoudelijk te debatteren. Wilders vermijdt zelf de inhoud en gaat dan huilen. Tja.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Bij Wilders gebeurt dat toch ook. De ene na de andere Godwin wordt uit de kast getrokken zodra er eens wat kritisch over de islam wordt geroepen.
Wilders komt alleen niet opdagen bij al die kansloze VARA programma's maar debatteert gewoon in de tweede kamer.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:15 schreef Chai het volgende:
[..]
Fortuyn kreeg niet eens de kans inhoudelijk te debatteren. Wilders vermijdt zelf de inhoud en gaat dan huilen. Tja.
Het net net zo goed over debatten in de kamer en andere uitlatingen die hij als politicus doet, maar misschien heb jij een andere definitie van inhoudelijk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wilders komt alleen niet opdagen bij al die kansloze VARA programma's maar debatteert gewoon in de tweede kamer.
Bij DWDD en al dat soort inhoudsloze kunstverheerlijkingsprogramma's zitten toch overwegend links georiënteerde personen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wilders komt alleen niet opdagen bij al die kansloze VARA programma's maar debatteert gewoon in de tweede kamer.
Het probleem met dat soort programma's is dat ze zeer sterk aan framing doen. Bijvoorbeeld zodra er bij Pauw wordt gediscussieerd over AZC's dan nodigen ze een paar goed geïntrigeerde migranten uit (hoogopgeleid, welbespraakt, goede baan) en daartegenover zetten ze Schultenbräu drinkende schreeuwtokkies.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bij DWDD en al dat soort inhoudsloze kunstverheerlijkingsprogramma's zitten toch overwegend links georiënteerde personen?
Linkje naar het topic wat jij 25 jaar geleden hebt aangemaakt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:28 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Dus juist een compleet vertekend beeld geven. Vind ik kut. Je hebt een kans om iets neutraal en eerlijk te brengen, en dan verneuk je het.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het probleem met dat soort programma's is dat ze zeer sterk aan framing doen. Bijvoorbeeld zodra er bij Pauw wordt gediscussieerd over AZC's dan nodigen ze een paar goed geïntrigeerde migranten uit (hoogopgeleid, welbespraakt, goede baan) en daartegenover zetten ze Schultenbräu drinkende schreeuwtokkies.
Ja beschaafde schijn heb je ook zoveel aan.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:18 schreef TexanWarrior het volgende:
Bitchen op de VVD
De enige beschaafde partij die er nog is.
Ze heeft mij dan niet gevraagd om dit te kicken maar zal het toch even doen omdat ze zo trots is op dit topic en er nu helemaal niemand meer post al een paar dagenquote:
Witteboordencriminaliteit wordt meestal wel geassocieerd met beschaving inderdaadquote:Op woensdag 23 maart 2016 21:18 schreef TexanWarrior het volgende:
Bitchen op de VVD
De enige beschaafde partij die er nog is.
quote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
Maar even serieus, in hoeverre is je OP serieus?
Ik kan niet zeggen of het nou serieus is, of een goede troll.
Sorry voor mijn autisme.
Dat over de AIVD is niet srs hoor.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
Sorry voor mijn autisme.
Dit is een hardnekkige mythe. Kijk zelf eens naar zijn stemgedrag.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:01 schreef spierbal het volgende:
Vind je dit echt? Uit de begroting voor V&J was anders het volgt op te maken voor de jaren 2014, 2015 en 2016:quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:56 schreef Chai het volgende:
De VVD zag kans om zijn dood te exploiteren en de gevestigde orde omver te werpen en een politiestaat te starten.
En dat uit de mond van een paranoide xenofobe paardenstylist.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:01 schreef 2NutZ het volgende:
'Bekken zullen schuimen'.
Verder leuk aluhoedje psychose gebrabbel.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:01 schreef 2NutZ het volgende:
'Bekken zullen schuimen'.
Verder leuk aluhoedje psychose gebrabbel.
Beste forum fok post van 2016 4 surequote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
Sorry voor mijn autisme.
Het kabinet komt ten val door de nasleep van het referendum. Geert zal dan vanzelf groeien, want men wil bescherming tegen Europa.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:38 schreef Pharkus het volgende:
Hoe valt dit te rijmen met het verlies van de Verlosser?
Typische hick reactie zonder inhoud.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Ik doelde op Johan Cruijff.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:48 schreef Chai het volgende:
[..]
Het kabinet komt ten val door de nasleep van het referendum. Geert zal dan vanzelf groeien, want men wil bescherming tegen Europa.
Uitstekende post.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:56 schreef Chai het volgende:
Het is begonnen sinds de dood van Pim Fortuyn. De VVD zag kans om zijn dood te exploiteren en de gevestigde orde omver te werpen en een politiestaat te starten. Later in het proces is de AIVD hier ook bij betrokken geraakt, maar ik heb nog weinig aanwijzingen voor hoe dat precies zit.
Om dit te bewerkstelligen hebben ze Geert Wilders en Rita Verdonk naar voren geschoven, want ze wilden niet op één paard wedden. Dat is succesvol gebleken en waarschijnlijk lukt het Geert de volgende verkiezingen op een democratische manier aan de macht te komen.
De manier waarop gevestigde partijen toentertijd op Pim Fortuyn hebben gereageerd was demoniseren te noemen. Hierdoor kon Pim niet inhoudelijk het debat aangaan en werden hem woorden in de mond gelegd. Hoe dit afgelopen is weten we allemaal. Hierdoor is het makkelijk voor Geert om de schuld aan ‘links’ te geven.
Links is ongedefinieerd en komt niet overeen met bijvoorbeeld het links van de SP (die bijvoorbeeld ook helemaal niet als pro-vluchteling te kwalificeren zijn). Het is vaag en het staat voor de leugenachtige gevestigde orde die hypocriet is. Denkbeelden die het tegenovergestelde zijn van het standpunt van Geert worden altijd in bij ‘links’ in de mond gelegd. Op deze manier is het voor hem ook makkelijk om zichzelf en zijn partij aan enige verantwoordelijkheid te onttrekken.
Eigenlijk demoniseert Geert ‘links’, maar door andere betrokkenen in het complot zoals de NPO en NOS kan hij nog altijd gemakkelijk de slachtofferkaart trekken voor zichzelf. Dit complot is mi best duidelijk zichtbaar, want zijn tweets zijn altijd ‘nieuws’ waardoor het heel eenvoudig is om een soort propagandacampagne de hele tijd in de lucht te houden. Ook door moeilijk interviews en dergelijke te geven weet hij de overige pers te bespelen en zijn ze altijd hongerig naar zijn mening wanner hij weer ergens boos om is.
Demoniseren ligt gevoelig door de dood van Pim Fortuyn. Echter is Geert degene die een inhoudelijke dialoog vermijd en in de aanval gaat terwijl hij ondertussen het slachtoffer speelt. Dit blijkt momenteel ook voor Trumf een beproefde tactiek te zijn (of hier nog complotverbanden zijn ben ik nog niet over uit).
Zelfs op FOK! Is het hele links rechts kamp helemaal geïntegreerd. ‘Links’ is zogenaamd het kamp wat voor verkrachting is en zoveel mogelijk vluchtelingen wil binnenhalen omwille van de cultuurverrijking. Dit zijn denkbeelden die helemaal niet bestaan, maar wel altijd aan een denkbeeldig ‘links’ kamp wordt toegeschreven.
Dat ‘linkse’ kamp is er niet, het rechtse wel. Juist door de enorme hoeveelheid domrechtse en extreem-rechtse figuren op zowel NWS als de FP lijkt die eerste groep er ook te zijn. Maar dat is simpelweg niet zo. Er is niemand voor (meer) vluchtelingen, maar als je ageert tegen de berg stront die FOK! overspoelt kan dat zo lijken. Als je niet hoopt dat vluchtelingen verzuipen, worden neergeschoten maar normaal humaan behandeld worden ben je links en pro-vluchteling.
Dat de VVD in het complot zit is duidelijk te zien aan hoe weinig ze doen nu ze in de coalitie zitten. Ze doen werkelijk niks om de vluchtelingenstroom te reguleren of met een aanpak te komen. Alleen de PvdA doet nog een soort van poging in hun naïviteit. Dit is gunstig voor de PVV voor de komende verkizeing, dus duidelijk weer een vooropgezet plan.
Wat ook briljant is trouwens is hoe ze Rutte naar voren hebben geschoven om samen met de PvdA zichzelf te nivelleren. Ik was eerst sceptisch toen die truimans het na de verkiezingen over nivelleren had maar het is gewoon onderdeel van een strategie.
En waarom de grenzen willen sluiten als we net allemaal aspirant terroristen massaal hebben binnengehaald en daardoor zelfs de 17 miljoen hebben aangetikt? Dat is duidelijk om volgend jaar de eigen bevolking binnen te kunnen houden tijdens de volgende stap richting politiestaat nadat de PVV eerst democratisch aan de macht is gekomen. Eerst totale chaos uit laten breken door op het goede moment in te spelen op aanslagen van de vluchtelingen en dan doen alsof een politiestaat de enige oplossing is voor onze veiligheid.
Gisteren was dit patroon wat later doorgezet zal worden alweer goed zichtbaar. De aanslagen worden geëxploiteerd om uiteindelijk zelf de macht te grijpen.![]()
Klacht: Nederland gaat ten onder aan een groot complot. En niemand die het door heeft, men is er voor een groot deel zelfs onderdeel van zonder dat ze het zelf door hebben_!
Geert stemt in vrijwel alles met rechts mee, dus tegen Henk en Ingrid.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:01 schreef spierbal het volgende:
Eens.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
Mensen die dit BNW-waardig vinden__! Ik nomineer dit topic voor beste klacht 2016 en meest terechte klacht 2016.
Maar de meesten blijven liever blind
Daar neemt Geert dan wel flink de tijd voor anders.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:40 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Het benoemen van de problemen is vaak het begin van de oplossing.
Ja klopt, maar vond een complot het allemaal net even wat spannender maken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:36 schreef zovty het volgende:
Je maakt een hoop goeie punten. Met name over het nivo van de discussie.
Je hele complottheorie is maar onzin. Zoiets complex kunnen onze politici helemaal niet bedenken en uitvoeren.
Neem er een voorbeeld aan.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Daar neemt Geert dan wel flink de tijd voor anders.
Had het ook in het algemene complotten topic geplaatst daar.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:19 schreef KingRoland het volgende:
Dit zou echt genot in BNW zijn. Jammer.
Lavenderr en ik huilen
Rechts waar ik het in de OP over heb is de tegenhanger van hoe ik links beschrijf, is dus ook met name een soort internetbegrip. Beide zijn hele vage begrippen zonder echte betekenis, eigenlijk ter polarisatie. (Doe ik in de OP ook hoor, maar dan om te duiden dat we op die manier verder vandaan raken bij daadwerkelijke oplossingen).quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Uitstekende post.![]()
Ik ben het helemaal met je eens en je analyse is uitmuntend te noemen.
Er is trouwens wel een merkbaar verschil tussen de wereld van internet, dat vooral zeer rechts georiënteerd is en de wereld buiten het internet, de echte wereld dus, waar men heel wat linkser is.
Links en de intellectuelen blijken te hebben afgehaakt als het om internet gaat en zijn off-line gaan leven. Hierdoor lijkt het alsof linkse mensen en intellectuelen niet langer bestaan, echter bestaan zij gelukkig nog wel, maar zijn nauwelijks meer op het internet te vinden.
Om eerlijk te zijn ben ik ook niet meer erg actief op het internet, vanwege de extreem-rechtse sfeer en overweeg sterk om mijn internet helemaal te annuleren. Uiteindelijk zal dan rechts de victorie kraaien, maar zij zal preken voor eigen parochie, daar linkse mensen gewoon elkaar opzoeken, buiten het internet om. Veel gezelliger ook.
Wenfer had een topic geopend in POL waarom mensen iets tegen Geert hebben, dat is imo precies hierom. Hij vertegenwoordigt zijn kiezers niet op heel veel punten. Hij weet altijd verantwoordelijkheid van zich af te schuiven, dus zijn kiezers straffen hem er niet op af. Tel daarbij het ondemocratische karakter van zijn partij en het verwarring zaaien in de samenleving op en tadaa.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Geert stemt in vrijwel alles met rechts mee, dus tegen Henk en Ingrid.
Het is van belang te kijken naar wat Geert doet, niet wat hij zegt.
Geert komt uit de VVD, vergeet dat niet.
Complotdenkers, doemdenkers, links-rechtsdenkers, frontvrouwenquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:39 schreef Chai het volgende:
[..]
Is verouderd idd. Links is nu ook een complot aan het opstarten met Sylvana als frontvrouw.
zou ook wel een taartje mee etenquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
De moordenaar van Fortuyn niet links noemenik zie dat wijf van die debiele milieuactivist nog een taart gooien en gezellig bij Femke Halsema aan tafel op de foto zitten
Niet zo raar, want je bent pas 1,5 maand hier lid.quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:34 schreef Stalinator het volgende:
Nog nooit zo'n goede OP gelezen.
Deze TS
Iedere werkende Nederlander krijgt 1000euro FOK!abo tegoed.quote:
niemand op fok werktquote:Op donderdag 2 juni 2016 21:38 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Iedere werkende Nederlander krijgt 1000euro FOK!abo tegoed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |