SPOILER: foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Nog een paar foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook als ze dicht zijn?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef bsure het volgende:
als ik in die (engelse) programma's van die vouwdeuren zie, woooww, zoooo mooi!
Eerste gedachte is dan de eettafel. Veel verder had ik nog niet gedachtquote:Combinatie met hout wordt altijd stuk mooier. Misschien andere elementen toevoegen met hout?
Ik kan me er eigenlijk niet goed een voorstelling van maken (van een pui in 8 stukken). Lastig is dat zeg. In die programma's op tv zie je dat wel, maar niet heel lang, dus het lijkt mooi.quote:
Ja, de eettafel en misschien de vloer?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef Loopfiets het volgende:
[..]
Eerste gedachte is dan de eettafel. Veel verder had ik nog niet gedacht
Je zou ook nog een gietvloer kunnen overwegen. Die is qua kleur niet direct warmer, maar geeft wel een heel andere uitstraling dan beton.quote:De kozijnen worden daar overigens ws donker. Naar t nu lijkt met een betonnen vloer en donkere keuken, dus we moeten nog bedenken wat we kunnen doen om de ruimte niet te kil te maken. Een warmhouten keuken zou natuurlijk werken, maar ik vind die juist in antraciet of zwart zo gaaf..
Ontzettend veel liefhebbers daarvoor denk ik ook.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:02 schreef usernaamvergeten het volgende:
Lees ik het nou goed dat de suite eruit gaat? Zonde! Maar als je dat toch doorzet, verkoop de deuren dan compleet met ombouw, zonder heb je er weinig aan. Voorzichtig demonteren dus.
Je ziet dat ze vaak zonder ombouw worden aangeboden, dan heb je er net niks aan. Met ombouw zijn ze meer geld waard, die kan je namelijk zo weer ergens terugplaatsen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:19 schreef archito het volgende:
[..]
Ontzettend veel liefhebbers daarvoor denk ik ook.
Ik zou ze ook wel willen hebben! Voor mijn denkbeeldige toekomstige jaren 30 huis.
Ja dat is nog een twijfelpunt. Met twee kleine kinderen vind ik het sowieso aantrekkelijk dat het niet zo hard is als beton. Alleen zagen we zo'n beetje overal waar we een gietvloer zagen (openbare gelegenheden, dat wel) echt veel beschadigingen erop en dat vind ik dan weer niet zo sexy.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:58 schreef archito het volgende:
[..]
Je zou ook nog een gietvloer kunnen overwegen. Die is qua kleur niet direct warmer, maar geeft wel een heel andere uitstraling dan beton.
Keukenkleuren liggen nog niet vast. Waarschijnlijk wel hetzelfde.quote:En wat zou je kleurstelling voor de keuken zijn? Kastjes en blad in dezelfde kleurtoon of bijvoorbeeld kastjes grijs en blad warmer (of andersom)?
Belangrijk om bij de vouwdeuren over na te denken is wat voor vorm de deuren hebben. Bij 8 delen worden je deuren ongeveer 1 meter breed en 2,5 meter hoog, behoorlijk verticaal dus. Als je veel minder stijlen wil worden ze vierkant, een vrij neutrale richting. Je architect kan daar vast wel een aantal simpele impressies van geven?
quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:02 schreef usernaamvergeten het volgende:
Lees ik het nou goed dat de suite eruit gaat? Zonde! Maar als je dat toch doorzet, verkoop de deuren dan compleet met ombouw, zonder heb je er weinig aan. Voorzichtig demonteren dus.
Fixed that for youquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:59 schreef Puala het volgende:
Doordat de helft hier geen UI heeft heb ik het gevoel dat TS met zichzelf aan t praten is
Ik moet zeggen dat ik het kozijn naast het huis op je plaatje een beetje gek uit vind zien.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:57 schreef JanB het volgende:
Ik weet niet hoe de aanbouw straks is en hoeveel ruimte je ernaast hebt. Maar wat ik erg gaaf vind, is een schuifpui die helemaal naar buiten schuift.
[ afbeelding ]
Begrijpelijk, ik zie zo ook geen mogelijke aanpassingen om het zicht te verbeteren zonder het hele meubel te slopen.quote:Maar ze gaan er voorzichtig uit en de opbrengst gaat ongetwijfeld direct weer terug het huis inArchito je mag ze wel kopen hoor, voor je toekomstig huis
Maar waar laat je ze he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maandag beginnen ze maar vast met de elektra (nog geen slooptoestemming). Ontdekken wat er allemaal ligt, wat aan de eisen voldoet (weinig), en dat soort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle essentiele dingen zijn toch nog heel op de foto? Vooral de zijpanelen/bovenpanelen zijn belangrijk, de rails, katrollen e.d.quote:Op maandag 4 april 2016 23:02 schreef Loopfiets het volgende:
De ombouw kan er helaas niet subtiel vanaf
IMG_20160404_131356825_HDR_zpsgp0fu7ct.jpg
Het scheelt echt de wereld qua lichtquote:Op vrijdag 8 april 2016 20:59 schreef Fripsel het volgende:
Ik snap niet zo goed waar ik naar kijk achter de betimmering!
En ik snapte nooit waarom mensen die dingen eruit "slopen" maar als ik hier dan de voor en na foto's zie met het licht snap ik het wel.
Lekker bezig
Zonder tekening hier is daar weinig van te zeggen.quote:Op zondag 10 april 2016 22:18 schreef Loopfiets het volgende:
Eindelijk tekeningen van de constructeur gekregen, zodat het ontwerp definitief gemaakt kan worden
Die tekeningen worden ons vast dinsdag uitgelegd, maar ik ben natuurlijk nu en morgen ook al nieuwsgierig. Is er toevallig iemand die weet hoe het allemaal werkt die mij kan vertellen wat we qua fundering kunnen verwachten als er staat PS-combinatie vloer en fundering/begane grond stroken?
Ik kan er vanalles bij bedenken, maar of dat dan ook enigszins lijkt op de realiteit?
Ik heb de vouwdeuren van de solarlux. Het is echt prachtig. Wel duur.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:19 schreef Loopfiets het volgende:
We twijfelen nog over de achterkant.
De nieuwe achterpui wordt ongeveer 8,5m breed en iets van 2,5 (wilde gok) hoog. We willen daar zo veel mogelijk glas in. De architect bedacht vouwdeuren, zodat het helemaal open kan in de zomer. Klinkt heel gaaf, maar dan wordt die enorme pui wel in 8 stukken verdeeld. Mevrouw Loopfiets is bang dat dat enorm gaat storen, ik denk dat dat wel meevalt.
De kozijnen worden daar overigens ws donker. Naar t nu lijkt met een betonnen vloer en donkere keuken, dus we moeten nog bedenken wat we kunnen doen om de ruimte niet te kil te maken. Een warmhouten keuken zou natuurlijk werken, maar ik vind die juist in antraciet of zwart zo gaaf..
Keuzes. Lastig!
Op hun site ziet het er wel mooi uit ja.quote:Op maandag 11 april 2016 13:42 schreef PJ het volgende:
[..]
Ik heb de vouwdeuren van de solarlux. Het is echt prachtig. Wel duur.
Zoals dit, maar dan 2x zo breed en dus 6 raamvlakken.quote:Op maandag 11 april 2016 14:58 schreef Loopfiets het volgende:
[..]
Op hun site ziet het er wel mooi uit ja.
Hoe breed zijn jouw deuren en hoe breed is je pui in totaal?
Heb je er misschien een foto van?
Nu ben ik nog meer nieuwsgierig naar het eind resultaatquote:Op dinsdag 12 april 2016 20:55 schreef Loopfiets het volgende:
Nee, dat zit er nog achter. Dit is de tuin tot het pad naar het zwembad. Dat laatste stuk paste niet op de tekening
Huh, ik had helemaal geen problemen met het tekenen van mijn tuin want die heb ik niet. Nou ja, binnenkort wel maar dan moet je mijn topic even checkenquote:
quote:Op woensdag 13 april 2016 22:20 schreef Loopfiets het volgende:
Nee ik had t uit CUL, alleen ws geprojecteerd dat jij ook met je tuin bezig was
Haha, herkenbaar, wij komen ook steeds vanalles tegen.quote:Op donderdag 14 april 2016 06:36 schreef Loopfiets het volgende:
Hier gaat alleen maar alles kapotttt op het moment. En zonder offerte of planning (hopelijk vrijdag) hebben we nog steeds geen idee wanneer wat gaat gebeuren en hoe duur dat wordt![]()
Gelukkig staan er een hoop zaken in de planning die evt later nog kunnen
Gisteren vonden ze de oorzaak van een haar suizend geluid. Het water spuit uit een lekje de hoek van de kruipruimte in. Natuurlijk (waaaaromOmdat er zeil overheen lag..) hebben we alleen de andere kruipruimte bekeken. Die was prachtig droog.
Klopt. Hier zaten schroten tegen de plafonds, nou ja, kraaldelen. Echt oud. En hier en daar krom. We hebben ze op één kamertje laten zitten. Andere slaapkamers boven hebben we de plafonds helemaal open gemaakt. Je kijkt dus nu door de balken naar de nok. Alles mooi roomkleurig geverfd.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:19 schreef Loopfiets het volgende:
Nou, in mijn huis vind ik zelfs alles wat ik sloop daarna een beetje mooier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De meeste zonnepanelen zijn helaas inmiddels afgekoppeld omdat ze op gebouwtjes stonden die er niet meer zijn en omdat de stroomtoevoer naar de tuin is gesloopt door de grondwerker, maar toch al 250 minder op de meter dan toen we het kochten![]()
Wat onvoorstelbaar attent!quote:Op zondag 15 mei 2016 10:10 schreef Balkondeur het volgende:
Ik wilde NET om een update komen vragen!
Mghih.
De Japanse duizendknoop is door zijn groeikracht en relatieve ongevoeligheid voor bestrijdingsmiddelen moeilijk te doden op plekken waar hij eenmaal goed gevestigd is. Bestrijding is gebaseerd op een combinatie van drie tactieken volgens een meerjarenplan:quote:Op maandag 16 mei 2016 21:47 schreef Loopfiets het volgende:
Tnx
Nieuwe verrassing.
De hele tuin vol Japanse duizendknoop![]()
Iemand die al eens succesvol bestreden?
Persoonlijk zou ik verhuizen als het in mijn tuin zou staanquote:Op dinsdag 17 mei 2016 09:51 schreef Fripsel het volgende:
Dat klinkt echt alsof je enige doenbare oplossing is om je hele tuin te bestraten voor een laaange tijd
Daar komt het doorheen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 09:51 schreef Fripsel het volgende:
Dat klinkt echt alsof je enige doenbare oplossing is om je hele tuin te bestraten voor een laaange tijd
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 09:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik verhuizen als het in mijn tuin zou staan
duhquote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:04 schreef Loopfiets het volgende:
[..]![]()
Denk niet dat ze daarom verhuisd zijn.
Ik zag deze foto vanochtend en het lijkt of er nu al meer van die rode blaadjes zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:02 schreef Loopfiets het volgende:
[..]
Daar komt het doorheen.
[ link | afbeelding ]
Het zijn die snoezige rode blaadjes.
Even een plattegrondje plaatsen en ik kan morgen wel even wat opties voor je verzinnen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:33 schreef Loopfiets het volgende:
Poeh, badkamerkeuzes.. Ik heb een ruimte van 2,36 diep. Hoe breed is afhankelijk van de badkamerindeling. Er hoeft geen wc in, wel een bad (liefst 1.80x80), ruime douche, wastafel .8 of 1m en handdoekradiator. Grote kans dat links, aan de kant van de deur, een meterkast komt. Dan is daar dus een hoekje uit.
Ik heb al wat zitten tekenen, natuurlijk geen foto gemaakt en lig inmiddels in bed. Mijn twee beste opties zijn
a. Wastafel rechts tegen de muur, douche daarachter, bad links tegen de muur, radiator tussen bad en douche en
b. Douche rechts bij binnenkomst, radiator daarnaast, kast in de hoek, bad in de breedte vanaf de kast (misschien is die kast wel onzin, wist niet of 65cm te krap is om kaar radiator te gaan, maar valt vast wel mee), wastafel links.
Bij beide opties kom ik op een breedte van ongeveer 2.6m.
Tips, ideeën, ervaring met hoe groot je badkamer moet zijn om lekker te kunnen bewegen etc zijn meer dan welkom.
Koop een pak ruitjes papier en ga schetsen. Mijn man en ik hebben dit onafhankelijk van elkaar gedaan en een weekje later zijn we bij elkaar gaan zitten met de verschillende schetsen. Heeft ons zeer geholpen in welke individuele wensen en voorkeuren we hadden.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:33 schreef Loopfiets het volgende:
Poeh, badkamerkeuzes.. Ik heb een ruimte van 2,36 diep. Hoe breed is afhankelijk van de badkamerindeling. Er hoeft geen wc in, wel een bad (liefst 1.80x80), ruime douche, wastafel .8 of 1m en handdoekradiator. Grote kans dat links, aan de kant van de deur, een meterkast komt. Dan is daar dus een hoekje uit.
Ik heb al wat zitten tekenen, natuurlijk geen foto gemaakt en lig inmiddels in bed. Mijn twee beste opties zijn
a. Wastafel rechts tegen de muur, douche daarachter, bad links tegen de muur, radiator tussen bad en douche en
b. Douche rechts bij binnenkomst, radiator daarnaast, kast in de hoek, bad in de breedte vanaf de kast (misschien is die kast wel onzin, wist niet of 65cm te krap is om kaar radiator te gaan, maar valt vast wel mee), wastafel links.
Tips, ideeën, ervaring met hoe groot je badkamer moet zijn om lekker te kunnen bewegen etc zijn meer dan welkom.
quote:Op zondag 22 mei 2016 11:40 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Even een plattegrondje plaatsen en ik kan morgen wel even wat opties voor je verzinnen.
Puur gevoelsmatig... maar ik zou toch wat bedenkingen hebben met een meterkast recht achter mijn douche. Zal vast geen probleem opleveren, is alleen het idee.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:24 schreef Loopfiets het volgende:
Hmm, niemand...
Ik denk dat we hier wel blij van worden. Dat ruitjespapier tekent wel lekkerder
[ link | afbeelding ]
http://www.vanwanrooij-wa(...)-badkamer-ontwerpen/quote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:33 schreef Loopfiets het volgende:
Bevestiging, ik hou ervanquote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:33 schreef laziness het volgende:
Wij hebben twee lades onder de wasbak en een spiegelkast er boven.
Ik mis geen opbergruimte als in nog een aparte kast.
Geen toilet, dat zit/zat apart. Nu is alles weer open. Maar dan wel benieuwd, waarom het bad draaien?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 15:50 schreef LievePoetin het volgende:
Geen toilet? Bad slag draaien en links in de hoek, wasbak op oude plek van bad.
Verder lijkt mij het idee van de meterkast zo dichtbij de natte ruimte ook niet echt gewenst...
Prima hoor. We komen er wel uit. Het overkomt ons nu steeds dat we nét voor we te laat zijn weer ergens een ander idee vandaan halen en dan alles omgooien. Ik hoopte dat voor te zijn maar daar ben ik ook alweer te laat meequote:Op dinsdag 24 mei 2016 14:00 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
ik heb het net iets te druk, sorry.
Ik heb die van de Baderie gebruikt. Die is alleen niet zo makkelijk te delen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:33 schreef Gia het volgende:
[..]
http://www.vanwanrooij-wa(...)-badkamer-ontwerpen/
Deze heb ik gebruikt. Er is ook de keuzemogelijkheid van baddouche combinatie. Dat bespaart plaats. Leuk dat je het ook 3d kan zien.
Overigens, Brugman heeft hetzelfde programma, maar daar moet je gegevens invullen. En die hangen dan binnen een paar dagen aan de telefoon.
Alle inspiratie is welkom. Dit soort aanmoedigingsposts ook, soms denk ik dat ik tegen mezelf praatquote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:08 schreef Twiveo het volgende:
Dit is de badkamer zoals wij hem gaan maken. 2,40 breed en 3.6 meter lang (even UT het hoofd. Zoiets lijkt me voor jullie ook wel geschikt.
http://viewer.saninet.eu/(...)Q5VZ435D&Language=nl
P.s ik ben een lurker. Maar volg je project op de voet. Erg gaaf om te zien wat jullie gaan doen.
Hoi, ik lurk ook mee ik heb gewoon weinig tips en ben geen handige harryquote:Op dinsdag 24 mei 2016 19:56 schreef Loopfiets het volgende:
Alle inspiratie is welkom. Dit soort aanmoedigingsposts ook, soms denk ik dat ik tegen mezelf praat en dan gebruik ik weer eens de desktop en zie de topicviews en schrik me rot
Ik gebruik overtrekpapier. Is een blok met een extra blad met ruitjes per milimeter en dan halve centimeter dikker en centimeter nog dikker. Daarop teken ik de muren en deuren e.d. en dan schuif ik dat weer onder een nieuw vel. Werkt perfect.quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:46 schreef laziness het volgende:
Tip van flip: teken de basis en kopieer die 20x. Dan is opnieuw beginnen net iets minder vervelend.
Dank je, ga ik onthouden. Ik heb inderdaad ivm herkenbaarheid geen foto's van de voorgevel gepost. Aan de andere kant zijn er zoveel twee onder een kappers, dat valt misschien ook wel mee.quote:Op donderdag 2 juni 2016 23:03 schreef All-out het volgende:
goeieavond, ik heb het hele topic ook even doorgelezen, ziet er uit als een leuk project! hbo bouwkundige en architect in opleiding hier, wellicht kan ik wat inzicht verschaffen als jullie weer eens ergens mee zitten.
wat ik nog een beetje mis in dit topic zijn overzichtsfoto's van het huis.
We hebben het ergste wel achter de rug. Eigen topic wordt een beetje mosterd na de maaltijd.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:07 schreef Puala het volgende:
Gia, waarom geen eigen topic? Je post wel vaker over je verbouwing en wij vinden het echt leuk om te lezen
ah, daar gaan we alquote:Op vrijdag 3 juni 2016 10:29 schreef Gia het volgende:
@ All-out: Wij zijn een vrijstaand jaren 30 huis aan het verbouwen, met een mansarde dak. Erg mooi, maar erg verwaarloosd. We zijn dan ook al een jaar bezig en de slaapkamers en woonkamer zijn (op wat afwerking na) klaar. De oude badkamer beneden en de (bij)keukens zijn nog functioneel, dus nog niet aan de beurt.
Nu zat er boven een badkamer met plaatstalen bad en - douche, toilet en zware wastafel. Die zijn eruit. Op de vloer lag zeil, vastgelijmd met de zijkanten omhoog gevouwen. Ook eruit, dus.
Nu willen we daar een licht (zwaluwstaarten) vloertje laten storten. Met een waterdichte afwerking, uiteraard.
Er komt een acrylbad terug, geen douche, wel toilet en twee waskommen. Feitelijk op dezelfde plaats als waar de vorige stonden.
De constructie bestaat uit balken, in goede staat, met daarop een houten vloer. De badkamer ligt boven de gang, waarbij het bad deels boven de buitenmuur van de voordeur ligt (voordeur ligt t.o.v. de voorgevel naar binnen met een nis) en deels boven de muur tussen gang en woonkamer, en daardoor ook boven de meterkast die in de woonkamer zit.
De opbouw wordt hout met gipsplaten, afgewerkt met beton-ciré.
Denk jij dat de constructie dit houdt? Of moeten we hier echt een constructeur naar laten kijken?
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan je het raam in de badkamer een beetje makkelijk schoonmaken straks?
Dan nog zijn ze meer dan welkom hoor !quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:36 schreef Gia het volgende:
[..]
We hebben het ergste wel achter de rug. Eigen topic wordt een beetje mosterd na de maaltijd.
Ik lees hier graag mee, voor ideeën of andersom voor raad aan loopfiets over zaken die wij al tegen zijn gekomen en opgelost hebben.
De wc zat en komt weer aan een buitenmuur. Balken zijn 7 meter lang en liggen over de hele begane grond, dus van linkergevel tot rechtergevel.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 14:33 schreef All-out het volgende:
[..]
ah, daar gaan we al
in principe zou je in ieder geval een berekening kunnen doen. een ervaren klusser/bouwer heeft ervaring van eerdere situaties en kan het op basis daarvan inschatten.
ik denk dat het moet kunnen, als de balken goed zijn en over dragende muren liggen, maar ik heb het natuurlijk niet gezien. een zwaluwstaart is een mooie oplossing en zorgt voor een goede spreiding van de belasting, dat helpt mee, maar je voegt toch gewicht toe.
de wastafels hingen (neem ik aan?) en komt de wc ook aan de wand te hangen? dan moeten die ook voldoende stevig zijn.
het staat impliciet wel in mijn vorige reactie, maar voor de duidelijkheid benadruk ik het nog eens; zonder het gezien te hebben (irl of op tekening) kan ik er echt niet veel over zeggen hoor.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 00:36 schreef Gia het volgende:
[..]
De wc zat en komt weer aan een buitenmuur. Balken zijn 7 meter lang en liggen over de hele begane grond, dus van linkergevel tot rechtergevel.
Afgaand op jouw verhaal durf ik het, denk ik wel aan. Het sanitair is allemaal lichter dan wat er voorheen in zat.
Dank je voor het meedenken.
Even een tip, ga hier geen ongefundeerde constructieve adviezen geven. Ook niet in de trent van: "Ik denk dat het wel moet kunnen, maar...." Dat eerste stukje leest men en wil men graag van je horen, alleen het stukje na de komma leest men niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:54 schreef All-out het volgende:
[..]
het staat impliciet wel in mijn vorige reactie, maar voor de duidelijkheid benadruk ik het nog eens; zonder het gezien te hebben (irl of op tekening) kan ik er echt niet veel over zeggen hoor.
quote:Op maandag 6 juni 2016 02:29 schreef Loopfiets het volgende:
Ik had gewoon een constructeur over de vloer, die heeft even rondgekeken en aangegeven wat nodig was. Wel zo'n prettig gevoel.
Wij hebben voor de aankoop wel een bouwkundig rapport laten maken, of hoe heet zoiets. Kostte wel wat, maar gaf een goed overzicht van de minimale verwachten kosten voor de meest nodige verbouwingen. Hier is in elk geval niets uitgekomen waaruit een slechte constructie zou blijken.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:38 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Even een tip, ga hier geen ongefundeerde constructieve adviezen geven. Ook niet in de trent van: "Ik denk dat het wel moet kunnen, maar...." Dat eerste stukje leest men en wil men graag van je horen, alleen het stukje na de komma leest men niet.
Ik ben ook bouwkundige, maar zulke uitspraken zal je mij hier niet zien doen.
ik ben het met je eens, maar vind je reactie een beetje gek, aangezien ik mezelf wat dat betreft corrigeer (met quote) en daarbij datzelfde ook benadruk naar Gia. beetje mosterd na de maaltijdquote:Op zondag 5 juni 2016 23:38 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Even een tip, ga hier geen ongefundeerde constructieve adviezen geven. Ook niet in de trent van: "Ik denk dat het wel moet kunnen, maar...." Dat eerste stukje leest men en wil men graag van je horen, alleen het stukje na de komma leest men niet.
Ik ben ook bouwkundige, maar zulke uitspraken zal je mij hier niet zien doen.
Het kwaad was al geschied met je eerste opmerking, wat daarna komt wordt niet meer gelezen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:47 schreef All-out het volgende:
[..]
ik ben het met je eens, maar vind je reactie een beetje gek, aangezien ik mezelf wat dat betreft corrigeer (met quote) en daarbij datzelfde ook benadruk naar Gia. beetje mosterd na de maaltijd
Hi, hoe staat het er inmiddels voor? Ben je er al helemaal uit wat je gaat doen met de badkamer? En heb je een beetje een productieve week gehad?quote:Op maandag 6 juni 2016 12:39 schreef Loopfiets het volgende:
Ja het is enorm, en niet in Hengelo hoor.
Denk dat je in een bouwkundig rapport sowieso weinig leest over de constructie, zeker irt verbouwen. Gaat toch meer om wat je zo kunt zien volgens mij.
Geen topic van je verbouwing?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:44 schreef depsycholoog het volgende:
Ik ben ook een lurker met twee linkerhanden en ik heb ook een eigen appartement in verbouwing, maar ook ik ben benieuwd hoe het ervoor staat!
Dat gevoel van ruimte komt nog wel !quote:Op maandag 13 juni 2016 16:53 schreef Loopfiets het volgende:
de badkamer staat al in post 123
En het gaat nog steeds vooruit, ziet er alleen nog niet uit. Lijkt wel kleiner te worden opeens
[ link | afbeelding ]
Oh, da's bij ons minder.quote:
Hoi, wij hebben hier alle stopcontacten laten aarden, omdat we toch aan 't verbouwen waren en alles gestuct moest worden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 07:51 schreef Loopfiets het volgende:
Met lichte twijfel of dit niet meer een DIGvraag is, eerst hier maar eens proberen.
Nu heb ik mijn computer op een bureau in de woonkamer staan, met kabel naar de tv. Zo af en toe gebruiken we die om een dvd te kijken (meestal kijken we netflix). Tussendoor vind ik het vaak ook wel handig om even niet mijn mobiel of tablet te gebruiken voor dingen als excel, onenote, als ik veel tabs tegelijk in mijn browser wil etc. En heel soms game ik. Nu werk ik ook aan dat bureau, maar dan met de laptop van het werk.
Mevrouw Loopfiets wil van dat bureau af (gaat naar boven in t nieuwe huis) en vooral van de computer (monitor, stofzuigergeluid etc). We hebben nu aan digitaal gedoe 3 smartphones en 2 ipads (1 van elk is werk), 1 laptop van mevrouw L en 1 van werk. In het huis komen ws beneden een grotere en een kleinere tv.
Als ik geen computer meer beneden heb, moet ik naar boven voor bovengenoemde dingen. Dan kan ik beneden ook geen dvds meer afspelen.
Wat is nou wijsheid? Een dvdspeler kopen en verder niet moeilijk doen, niet zeuren, kabel aan de laptop, een onopvallend systeem neerzetten dat verbonden is met 1 of beide tv's (en wat dan), een optie waar ik nu niet op kom?
Mevr L snapt het probleem niet en denkt dat de mobiele apparatuur meer dan genoeg is, maar ik ben bang dat ik mijn makkelijke computertoegang ga missen. En als we iets doen, dan graag met alle kabels goed weggewerkt, vandaar dat we er nu al mee bezig zijn.
Ideeën?
Chromecast check. Zelfs een reserve voor op vakantie omdat we er al eens een vergeten zijn..quote:Op dinsdag 21 juni 2016 08:26 schreef laziness het volgende:
Herkenbaar. Wij hadden uit ruimte gebrek de computer op de eettafel voorheen.
Ik mis het ook wel de goede browser met groot scherm maar alleen boven zitten doe ik ook weinig.
Maar met een chromecast van 35 euro kan je netflix draadloos naar je tv streamen
Bedenk wel dat zo'n USB port replicator lang niet de prestaties bied dan dat je die aansluiting origineel zou hebben op je laptop.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:04 schreef Loopfiets het volgende:
Die utppoorten en port replicator (kende ik niet) ga ik onthouden
Dat is behoorlijk te verwaarlozen. Als ik schakel tussen de laptop en de tv zie ik geen enkel verschil in kwaliteit.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:14 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Bedenk wel dat zo'n USB port replicator lang niet de prestaties bied dan dat je die aansluiting origineel zou hebben op je laptop.
Simpel gezegd, omdat alles van dat ding over 1 usb draadje gepropt moet worden heb je nogal wat prestatieverlies.
Ben ik niet met je eens. De doorvoersnelheid van een enkele USB 2.0 verbinding is vele male trager dan die aansluitingen bij elkaar. USB 3.0 is al beter.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk te verwaarlozen. Als ik schakel tussen de laptop en de tv zie ik geen enkel verschil in kwaliteit.
Ja oke, ik gebruik inderdaad niet alles tegelijk. Ik heb mijn laptop er aan hangen en gebruik dan die 3005pr die je linkt. Maar ik ben zeker niet ontevreden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:28 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. De doorvoersnelheid van een enkele USB 2.0 verbinding is vele male trager dan die aansluitingen bij elkaar. USB 3.0 is al beter.
Daarbij gebruiken niet alle replicators de gegevens van je videokaart/geluidskaart maar zit er intern een (brakke) videokaart/audio chip.
Zie ook de reviews van dit soort dingen.
http://nl.hardware.info/r(...)cator-e6d70aa-review
http://nl.hardware.info/r(...)rt-replicator-review
Het is leuk voor een powerpoint presentatie op kantoor, maar als je een beetje kritisch bent op je audio/video prestaties dan vallen die dingen al snel tegen.
Chromecast kan (zover ik weet, heb er zelf geen) alleen (internet) video's vanaf apps afspelen die je je mobiele device moet starten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:12 schreef Loopfiets het volgende:
Los daarvan ben ik wel benieuwd naar de meerwaarde van android tv boven de chromecast.
let ook op hoe je loopt als je afgiet, op welke volgorde je kookt. ik pak altijd eerst alles uit de koelkast, zet dat dan links naast de gootysteen, wassen, dan rechts naast de gootsteen en koken. je kan het nu psies zoals je wilt kiezen tenslottequote:Op vrijdag 24 juni 2016 15:11 schreef Loopfiets het volgende:
Ik snap dat je dat zegt. Was ook lang een twijfelpunt, maar in deze opstelling van keuken en eiland is het toch het werkbaarst waar wij op uitkwamen.
Ik ga komende week eens opletten hoe vaak ik met druipende groente van kraan naar fornuis beweeg.
Heb ik gedaanquote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:42 schreef simmu het volgende:
[..]
let ook op hoe je loopt als je afgiet, op welke volgorde je kookt. ik pak altijd eerst alles uit de koelkast, zet dat dan links naast de gootysteen, wassen, dan rechts naast de gootsteen en koken. je kan het nu psies zoals je wilt kiezen tenslotte
wat je nog kan doen als je een paar uur overhebt: stug een keukenboer binnen wandelen, hunnie alles uit laten tekenen en dan roepen dat je erover na gaat denkenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:49 schreef Loopfiets het volgende:
Als je kookt, hoe lang sta je dan daadwerkelijk in de pan te kijken? Ik zeker niet continu. Behalve als ik wok, en dan wil ik meestal niet dat iemand tegen me praat omdat mijn eten dan aanfikt.
We zijn nu echt even weer helemaal los opties aan het bedenken. Mij lijkt bijvoorbeeld ook gaaf: geen functies in het eiland, daarop een houten blad, toch een groot gasfornuis tegen de muur, links daarvan de kraan, links daarvan de koelkasten en rvs werkblad.
Maar mevr Loopfiets snapt deze beschrijving al niet, dus misschien kan ik t beter eerst tekenen.
Ik had eerst een groot fornuis met een oven eronder en dat was inderdaad niet zo praktisch. Vooral met schoonmaken echt wel zwaar. Hier in de keuken zit een combi op hoogte en dat is echt stukken praktischer. Onder de kookplaat zitten drie lades, 2 gewone en één diepe, waar de handdoeken en zo inzitten.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 13:55 schreef d.k. het volgende:
En persoonlijk zou ik geen oven willen onder het gasfornuis. Ik heb nu beide ovens (gewone en combimagnetron) op hoogte en ik zou niet anders meer willen.
Is rechts van het aanrecht wel een stukje muur, of is dat open? Een koelkast dichterbij de huiskamer is ook wel praktisch. Lekker dichtbij om een drankje te pakken, bijvoorbeeld. Dan zou je aan de andere kant een combi-oven op hoogte kunnen maken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:42 schreef Loopfiets het volgende:
En zo is het nieuwe plan. Ons kennende komen er nog wel een paar voor we definitief een keus kunnen maken...
[ link | afbeelding ]
Links buiten, rechts woonkamer, aan deze kant van het eiland eettafel.
De eerste oven waar zelf de schalen in lopen moet ik nog vindenquote:Op zondag 26 juni 2016 18:00 schreef Loopfiets het volgende:
Afhankelijk van het soort oven hoeft niemand veel op zijn knieen natuurlijk, tegenwoordig doen die ovens een groot deel zelf. Ik heb nu een fornuis en vind dat eigenlijk niet zo'n punt.
Die krukken, geen idee of ik ze ga gebruiken. Als ze er niet zijn, hebben we de optie iig niet.
quote:Op zondag 26 juni 2016 20:24 schreef laziness het volgende:
Ik ben daar vrij makkelijk in. Je kijkt er niet op zo hoog dus je ziet het stof ook niet. Paar keer per jaar een grote beurt maar verder is het geen plek om aan te ergeren qua schoonmaak
quote:
Nu je nog jong bent.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:00 schreef Loopfiets het volgende:
Afhankelijk van het soort oven hoeft niemand veel op zijn knieen natuurlijk, tegenwoordig doen die ovens een groot deel zelf. Ik heb nu een fornuis en vind dat eigenlijk niet zo'n punt.
Wij zijn een beetje vies. In 8 jaar in mijn huidige huis hebben we denk ik 2x de oven schoongemaakt. Het rooster is wel schoon overigens.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nu je nog jong bent.
En pyrolyse reiniging is leuk en aardig, maar alsnog moet je er daarna met een doekje door.
Er wordt nu naar een lichtkoepel van 1.20 gekeken, dan komt dat wel goed.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]![]()
![]()
Met goede ventilatie moet je het in de badkamer wel moeten kunnen redden; zou wel zorgen voor voldoende natuurlijk lichtinval.
Ik heb gewoon een trapje in de keuken staan, want ik moet best vaak bij de bovenste plankquote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:46 schreef Gia het volgende:
@D.K. Je kunt bovenop de kastjes kranten leggen, dan worden ze niet zo vies.
Hoge kasten zijn fijn om de spullen op te bergen, die je maar af en toe nodig hebt.
SPOILER: best veel foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik doe de tuin wel in een volgende post
[ Bericht 18% gewijzigd door Loopfiets op 18-07-2016 22:13:22 ]
SPOILER: weer foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de niet fotoklikkers zo verder.
Er staat dus een forse boom in de tuin. Een haagbeuk. Zo een die normaal heel snoezig klein is en de inkijk van je buren tegenhoudt, houdt bij ons de inkijk van de bovenverdieping van de buren uit onze bovenverdieping weg. En die buren wonen best een end weg, dus dat is een hele prestatie.
Ik hou van bomen, ik wilde m oorspronkelijk ook zeker laten staan, maar eigenlijk is het een lelijk ding. En als ik dan tóch mijn eerste eigen nieuwe tuin heb, kies ik liever zelf een mooie boom. Of twee mooie bomen. Oid. Maar wat is nou een mooie boom voor in de tuin, die de buren nog hun gevoel van privacy geeft maar verder beperkt overlast veroorzaakt?
Kenners in huis?
Ik hou van gladde stammen, echte bladeren (geen veervorm), geen bessen die vlekken veroorzaken, liefst geen oppervlakkige wortels, genoeg blad maar geen pikdonkere schaduw eronder. Een meter of 7 hoog lijkt me meer dan zat, 4 is nog een stuk makkelijker voor zelf een beetje bijhouden. En ik heb vast nog meer eisen, maar die weet ik zo niet. Tips?
[ Bericht 8% gewijzigd door Loopfiets op 18-07-2016 22:17:12 ]
Ja hequote:
Spannend. Wij vonden vorig jaar een waterdichte koffer, verbonden met een camera die op onze schutting vastgeschroefd was. In de koffer zat een recorder met een sd-kaartje. Daarop stonden beelden van een deur in de straat achter ons. Echt bizar. Politie gebeld, die hebben het opgehaald.quote:Op maandag 18 juli 2016 21:56 schreef Loopfiets het volgende:
Zomaar ergens middenin de tuin stuitte ik op een in stevig plastic ingepakt iets. Morgen gaan we verder graven om te ontdekken wat erin zit. Ben heel benieuwd!
Hier in de tuin staat een hele hoge hemelboom, maar die is niet inheems. Blijft ook staan.quote:Er staat dus een forse boom in de tuin. Een haagbeuk. Zo een die normaal heel snoezig klein is en de inkijk van je buren tegenhoudt, houdt bij ons de inkijk van de bovenverdieping van de buren uit onze bovenverdieping weg. En die buren wonen best een end weg, dus dat is een hele prestatie.
Ik hou van bomen, ik wilde m oorspronkelijk ook zeker laten staan, maar eigenlijk is het een lelijk ding. En als ik dan tóch mijn eerste eigen nieuwe tuin heb, kies ik liever zelf een mooie boom. Of twee mooie bomen. Oid. Maar wat is nou een mooie boom voor in de tuin, die de buren nog hun gevoel van privacy geeft maar verder beperkt overlast veroorzaakt?
Kenners in huis?
Ik hou van gladde stammen, echte bladeren (geen veervorm), geen bessen die vlekken veroorzaken, liefst geen oppervlakkige wortels, genoeg blad maar geen pikdonkere schaduw eronder. Een meter of 7 hoog lijkt me meer dan zat, 4 is nog een stuk makkelijker voor zelf een beetje bijhouden. En ik heb vast nog meer eisen, maar die weet ik zo niet. Tips?
Volgens mij is het beter de bomen in najaar tot voorjaar te planten. Weet niet of dit voor alle bomen geldt. Maar een hoop geld uitgeven en dan de boom het niet redden is ook erg zonde.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:04 schreef Loopfiets het volgende:
Hmm, dit plastic was niet zo spannendNog niet alles is eruit, maar het lijkt erop dat het plastic deels is gebruikt om beton te storten voor een vijver (dat krijgen we niet weg) en deels om heel veel kiezels in te pakken
Heet! We wilden vanmiddag nog naar een boomkwekerij, maar ik geloof niet dat ik nog kan bewegen.
Klopt, zomer is echt een slecht seizoen voor bomen. Eind sept op zijn vroegste zou ik doenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij is het beter de bomen in najaar tot voorjaar te planten. Weet niet of dit voor alle bomen geldt. Maar een hoop geld uitgeven en dan de boom het niet redden is ook erg zonde.
Goed om te weten.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:11 schreef Puala het volgende:
[..]
Klopt, zomer is echt een slecht seizoen voor bomen. Eind sept op zijn vroegste zou ik doen![]()
* Puala is dochter van een boomkweker![]()
Ja, inderdaad, de vakantie is nu wel voorbij, toch?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:21 schreef ArieVederci het volgende:
Ik ben toch benieuwd hoe het er naar ruim 2 maanden voor staat.
Ik vind het geweldig om alle klus / verbouw topics door te lezen omdat ik ook op zoek ben naar een huisje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb nog een terrastip voor geïnteresseerden:
https://www.tuinpadmal.nl/
Wij overwegen serieus om zo, zelf, de terrassen en paden aan te gaan leggen. Scheelt echt duizenden euro's. Het grootste terras is al 60 m2, dan bij onze slaapkamer nog 12 en achterin bij het tuinhuis ook pakweg 12 tot 15, en dan nog paden.
Hiervoor hoef je alleen de grond maar te egaliseren, eventueel op hoogte brengen waar nodig en je kunt aan het kleien met kant en klare betonmix. Het resultaat ziet er, op de voorbeelden, erg leuk uit.
Ik had berekend wat het kost om met terrastegels de terrassen aan te laten leggen, daar wordt je niet vrolijk van. Zit je al gauw op zo'n 5 - 7000 euro.
Koop die malen in het buitenland en je kan voor het zelfde geld 3 stenen per keer maken.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:27 schreef Gia het volgende:
Heb nog een terrastip voor geïnteresseerden:
https://www.tuinpadmal.nl/
Wij overwegen serieus om zo, zelf, de terrassen en paden aan te gaan leggen. Scheelt echt duizenden euro's. Het grootste terras is al 60 m2, dan bij onze slaapkamer nog 12 en achterin bij het tuinhuis ook pakweg 12 tot 15, en dan nog paden.
Hiervoor hoef je alleen de grond maar te egaliseren, eventueel op hoogte brengen waar nodig en je kunt aan het kleien met kant en klare betonmix. Het resultaat ziet er, op de voorbeelden, erg leuk uit.
Ik had berekend wat het kost om met terrastegels de terrassen aan te laten leggen, daar wordt je niet vrolijk van. Zit je al gauw op zo'n 5 - 7000 euro.
Ze versturen niet naar Nederland.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 13:03 schreef pasab het volgende:
[..]
Koop die malen in het buitenland en je kan voor het zelfde geld 3 stenen per keer maken.
Ik vraag me alleen af of het een beetje makkelijk schoon te houden is die diepe randen en natuurlijk wat als er verzaking plaats vind.
Niet op gelet ging even om het idee. https://www.tuinpadmal.nl/ is weer een Nederlander met euro tekens in de ogen paar jaar terug die dingen voor het eerst gezien geloof een chinees product en nu voor normaal +-60 euro te koop in Nederlandquote:Op maandag 10 oktober 2016 17:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze versturen niet naar Nederland.
Overigens geven we de betonmix voor in de mallen een kleurtje en voegen het geheel daarna dicht met cement, zodat het een recht geheel wordt. Moet me er nog een beetje in verdiepen hoe het zit met zelf mixen van zand en cement. Ik heb een betonmolen.
Maar het duurt nog even voor het voorjaar is.
Bizar! Ik ken ze nu zo'n 3 jaar, die gietvormen en ze zijn hier in DE te koop voor ¤7,69quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:12 schreef pasab het volgende:
[..]
Niet op gelet ging even om het idee. https://www.tuinpadmal.nl/ is weer een Nederlander met euro tekens in de ogen paar jaar terug die dingen voor het eerst gezien geloof een chinees product en nu voor normaal +-60 euro te koop in Nederland
2 soorten mallen, 4 soorten kleurstof die niet op voorraad zijn tegen een veel te hoge prijs.quote:Wij importeren tuinpadmallen en hebben een flink assortiment. Daarom kunnen wij de tuinpad mal tegen een scherpe prijs aanbieden.
Dan ga ik toch nog es Googlen. Thnxquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:32 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Bizar! Ik ken ze nu zo'n 3 jaar, die gietvormen en ze zijn hier in DE te koop voor ¤7,69
OMG ik was het hele topic zowat vergeten. Drukdrukdruk enzo. Ik probeer vanmiddag even een fatsoenlijke update in elkaar te draaien.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:21 schreef ArieVederci het volgende:
Ik ben toch benieuwd hoe het er naar ruim 2 maanden voor staat.
Ik vind het geweldig om alle klus / verbouw topics door te lezen omdat ik ook op zoek ben naar een huisje.
Ben zeer benieuwd.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 07:50 schreef Loopfiets het volgende:
OMG ik was het hele topic zowat vergeten. Drukdrukdruk enzo. Ik probeer vanmiddag even een fatsoenlijke update in elkaar te draaien.
Verbouwen gaat stiekem een hele hoop tijd inzittenquote:Op donderdag 13 oktober 2016 07:50 schreef Loopfiets het volgende:
Damn, hele dag druk geweest. Maar daarmee wel eindelijk helder wanneer we gaan verhuizen
Alle leveranciers behalve stedin (gas verplaatsen) hebben data genoemd die begin januari mogelijk maken.
Vanavond nieuwe poging voor verhaal met foto's.
ik hoop voor loopfiets dat het klaar is. Wij hebben 9 maanden op stucloper gewoond, kijkend op de plafondbalken en pvc-pijpen. Werd je niet vrolijk van. Aan de andere kant was het oude huis verkocht, dus de reden was wel zo prettig.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 17:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Verbouwen gaat stiekem een hele hoop tijd inzittenBen wel benieuwd naar de update !
Begin januari is dan ook alles klaar ? Of moeten jullie dan gewoon verhuizen om andere redenen ?
Alles is nogal een groot woord, er hebben niet het budget om alles ineens te doen. Maar dan is wel de pui dicht, vloer gelegd, binnenkant geverfd en de keuken komt de week dat we verhuizen. Dus het is dan wel bewoonbaar.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 17:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Verbouwen gaat stiekem een hele hoop tijd inzittenBen wel benieuwd naar de update !
Begin januari is dan ook alles klaar ? Of moeten jullie dan gewoon verhuizen om andere redenen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu nog de schilder definitief maken, maar als dat rond is, kan die volgende week beginnen. Dan nog een datum afspreken voor de houten vloer in de oude woonkamer en zeil uitzoeken voor boven en dan zijn we er volgens mij.
Oh en t gas aansluiten. Dat gaat niet alleen niet snel, je krijgt ook geen duidelijkheid over wanneer het gebeurt. Wel graag voor januari![]()
Goede vraag.quote:
Hmz mja nou kijk....quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 08:34 schreef laziness het volgende:
Ziet er goed uit loopfiets! Wachten duurt lang. Januari zou wel fijn zijn om er eindelijk in te kunnen!
Hoe staat het met de tuin? En alle gekkigheden die daat gevonden werden in de grond etc?
Ja heel blij mee. Ik ben een ontzettende koukleum, moet er niet aan denken dat die hut niet warm te krijgen was geweest. Er lag meer dan 100m leiding te weinig op dik 60 m2.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 09:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goede vraag.
Ontopic: wat gaaf dat jullie een 'datum' hebben! De keuken ziet er prachtig uit zeg
Mazzel gehad dat die vloerverwarming net goed ging zeg![]()
Ik ben destijds naar het kantoor van Liander in Amsterdam gereden en heb het toen daar geregeld en toen was alles in 3 dagen geregeld.quote:Oh en t gas aansluiten. Dat gaat niet alleen niet snel, je krijgt ook geen duidelijkheid over wanneer het gebeurt. Wel graag voor januari
Een zo'n topic is wel genoeg. Het is voor mij wel leuk om te volgen, omdat het zo herkenbaar is. Maar het topic is van loopfiets, dus ik plaats geen foto's.quote:
Open gewoon je topic in plaats van hier je dagboek bij te houdenquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 19:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Een zo'n topic is wel genoeg. Het is voor mij wel leuk om te volgen, omdat het zo herkenbaar is. Maar het topic is van loopfiets, dus ik plaats geen foto's.
Heb al wel een topic geopend over de tuinpadmal. Een andere fokker wil het gaan uitproberen, dus er is een plek om die foto's te posten.
Ik hou hier geen dagboek bij. Reageer af en toe op herkenbare situaties, zoals ook anderen dat doen, die jaren geleden verbouwd hebben.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 19:30 schreef Barrah het volgende:
[..]
Open gewoon je topic in plaats van hier je dagboek bij te houden
Als jij het gevoel hebt dat ik je topic kaap, dan spijt me dat. Sorry, is zeker niet de bedoeling. Nmm zijn er meer die hun mening of advies geven op basis van eigen ervaringen. Maar dan refererend aan vroegere verbouwingen. Maareh, ik hou mijn mond verder wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 21:55 schreef Loopfiets het volgende:
Ik denk dat wat mis is, is dat we graag in 1 topic 1 project zien, dat is lekker duidelijk. Dan weet iedereen ook altijd waar je het over hebt. Jij hebt het ook regelmatig over een ander project. En dat andere project, daar hebben we geen beeld van omdat je (terecht) in dit topic geen foto's daarvan post.
Ik begrijp ook niet goed waarom je zelf geen topic opent. Behalve als je zelf geen foto's wil posten, dan heeft een topic ws weinig zin.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Als jij het gevoel hebt dat ik je topic kaap, dan spijt me dat. Sorry, is zeker niet de bedoeling. Nmm zijn er meer die hun mening of advies geven op basis van eigen ervaringen. Maar dan refererend aan vroegere verbouwingen. Maareh, ik hou mijn mond verder wel.
En ditzelfde gesprek is in een ander topic ook al eens ter sprake gekomen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:25 schreef laziness het volgende:
Mwah jij reageert kort op loopfiets en gooit dan je eigen verhaal neer over hoe ver jullie zijn.
Ik vind dat je vaak niet meer refereert aan.
Lijkt me interessant in je eigen topic met foto's.
In dit topic stoort het me vooral.
Nou, het is wel degelijk gewoon weg een topic kapen en dat is niet echt bepaald de bedoeling.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Als jij het gevoel hebt dat ik je topic kaap, dan spijt me dat. Sorry, is zeker niet de bedoeling. Nmm zijn er meer die hun mening of advies geven op basis van eigen ervaringen. Maar dan refererend aan vroegere verbouwingen. Maareh, ik hou mijn mond verder wel.
Laat dat nou de bedoeling zijn van dit forum !quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 19:22 schreef Loopfiets het volgende:
Volgens mij staat heel K&W vol met dit soort topics?
Voor ons heb je zo goed als gelijk gekregen. Voor jezelf ook?quote:Op woensdag 9 november 2016 12:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Let op. Bij jullie wordt er geverfd voor kerst en bij ons wordt de vloer gestort. Wij willen dat dus het gebeurt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Loopfiets op 02-12-2016 15:52:50 ]
quote:Op vrijdag 2 december 2016 15:47 schreef Loopfiets het volgende:
[..]
Voor ons heb je zo goed als gelijk gekregen. Voor jezelf ook?
Wat heb jij een goede smaak!quote:Op vrijdag 2 december 2016 20:31 schreef Loopfiets het volgende:
![]()
voor je vloer.
Tegen stof kun je iets doen. Neem een poets, posts zelf, nodig niemand uit, of wat het bij ons waarschijnlijk zal zijn: maak je er niet druk om.
Een als je wil checken voor je t zelf durft kom je bij mij kijken
Wat heb je trouwens een goeie smaak![]()
Ik vind het ook mooi. En stof zie je op witte kozijnen ook trouwens....quote:Op vrijdag 2 december 2016 20:21 schreef Loopfiets het volgende:
Echt zwart-zwartMaar er zit stikveel stof op en de grondverf is donkerblauw, dus je ziet het op de meeste plekken nog niet.
Een vriendin kwam kijken. Zag de trap + leuning en verzuchtte opgelucht "oh deze is niet zwart".
Nee, dat is de grondverf![]()
Het idee ongetwijfeld niet iedereens smaak, maar ik vind het machtig.
quote:Op woensdag 7 december 2016 14:56 schreef Loopfiets het volgende:
Al nagedacht over voldoende zonwering e.d. ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie pui ! Dat gaat een hoop daglicht opleveren !
Nope. Eigenlijk wil ik er niks voorhangen, veel te blij mee. Hij staat pal op het oosten, dus zonnetje bij het ontbijt en als de zon echt warm wordt, schijnt ie hopelijk niet meer rechtstreeks naar binnen.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:14 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Al nagedacht over voldoende zonwering e.d. ?
Mooie pui ! Dat gaat een hoop daglicht opleveren !
quote:Op woensdag 7 december 2016 14:56 schreef Loopfiets het volgende:
Waarom hangt dat schilderij daar op de tweede foto?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Somebody that I used to know
quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:11 schreef Loopfiets het volgende:
Wat een toffe complimenten
Het schilderij is een grapje van de klusser. Hij maakte het 'lekker huiselijk' voor ons met een drieluik dat 2 ingefreesde kabelbuizen omlijst.
+1quote:Op donderdag 22 december 2016 19:37 schreef kerstbal082012 het volgende:
Die foto's wil ik nog graag zien hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |