abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160748144
Na 8 jaar samen in een bovenhuis in de stad, met inmiddels 2 kinderen en alleen een balkon, werd het tijd voor een echt huis met een echte tuin. Een echte echte tuin is in de stad onbetaalbaar, dus we wijken zo'n 7 km uit naar een dorp in de buurt en hebben daar een huis met een (voor ons) enorme tuin van >700m2 gekocht. Superblij want we kregen het voor een prima prijs, de hypotheek was in twee weken rond en de vertrekkende bewoners zijn heel hulpvaardig met gebruiksaanwijzingen en informatie. Maar er is nog wel een heleboel te doen voor we erin kunnen.

Het huis is niet zo groot, ongeveer gelijk aan wat we nu hebben. Eind twintiger jaren en al 40 jaar bewoond door een stel knutselaars. Zonnepanelen, serres, huisjes in de tuin, een zwembad.. alles erop en eraan en alles zelf gebouwd. Alles ook zonder vergunning gebouwd en niet alles even veilig (bijvoorbeeld krachtstroomkabel door de tuin, gewoon boven de grond). Waarschijnlijk gaan we nog een hoop spannends tegenkomen de komende maanden... En als toch alles vernieuwd moet, en we moeten toch uitbouwen, gaan we maar meteen voor het maximale dat we zonder vergunning kunnen regelen. De benedenverdieping wordt ruim 2x zo groot en helemaal naar onze behoefte verbouwd O+

Wij zijn zelf helemaal geen knutselaars en willen graag dat het huis er beter op wordt ipv slechter. We laten dus alles doen en besteden onze tijd aan doen waar we wel goed in zijn om zo meer geld over te houden voor architect, aannemer, hovenier en wat we allemaal nog meer nodig gaan hebben.

Dus.. de architect heeft al een flinke set tekeningen gemaakt waarover we een week hebben nagedacht en geknipt en geplakt, de hovenier is als het goed is nu iets aan het bedenken, volgende week spreken we de aannemer en dan gaat het volgende maand waarschijnlijk los.
Met slopen, om te beginnen :)

SPOILER: foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 17 maart 2016 @ 21:43:52 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160748983
Tof project *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160749034
In het nieuwe huis kiezen we voor een grote ruimte in de aanbouw, ongeveer 8x6, waar de keuken en eettafel centraal staan. Daar komt ws een 4m lang kookeiland en allerlei leuks wat we nog moeten bedenken en inrichten. En waar het me best prima afgaat om te bedenken hoe het huidige huis gaat veranderen, vind ik dat met die aanbouw nog enorm lastig. En al helemaal om me voor te stellen hoe de moderne aanbouw gaat passen bij de oude rest van het huis. Ik ben heel blij dat ik wel een mening kan hebben over wat ik allemaal wil ermee, maar het niet allemaal zelf hoef te bedenken.

Dat lijkt me met nieuwbouw nog veel gekker trouwens.
  Forum Admin donderdag 17 maart 2016 @ 21:57:04 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_160749547
Daar is inderdaad aardig gebeund! Ik hoop voor je dat je niet teveel ellende tegen gaat komen.
Voor zover ik het kan zien wel een heel leuk huis met veel mogelijkheden door die tuin.
pi_160752694
ik mis bij dat toilet een stortbak? Er is lekker geknutseld in het huis, succes met de verbouwing :)
pi_160867544
De wc heeft een sanibroyeur, misschien is dan geen stortbak nodig? Hij doet BRRRRRRRRR als je gekakt hebt en dan wordt alles in ministukjes afgevoerd.
pi_160868010
We zijn vandaag weer een paar uur in het huis geweest (nog steeds niet van ons). Het is nu leeg dus is er meer te zien van alles wat er aan leidingen etc. ligt. Nu ben ik helemaal blij dat we met vaklui gaan verbouwen, want ik had me hier toch niet helemaal veilig bij gevoeld, en ik kan het zelf niet verbeteren.

Kenners zien vast meteen dat deze kastjes bij zonnepanelen horen. Verspreid door huis en tuin hangen er nog een stuk of 6 van die dingen, allemaal op vergelijkbare wijze opgehangen. Zonnepanelen zijn totaal nieuw voor mij, is dit een beetje goed spul of had het bij wijze van spreken beter met Lego gekund?

Ik ben natuurlijk superblij dat er zoveel zonnepanelen (24) al bij het huis zitten. Maar mooi zijn ze niet. Ze liggen nu voor, achter, op de serre en op 3 verschillende huisjes in de tuin.

De voorkant van het huis ligt op het zuidwesten. De panelen van de achterkant moeten dus sowieso verplaatst. Op de te bouwen aanbouw hebben we met pech aan de ene kant licht tot een uur of 12 en aan de andere kant vanaf een uur of 15. Dus, geïnspireerd door Legwieh bedacht ik vandaag om evt achter in de tuin, bij het zwembad, een grote veranda te laten bouwen. Daar kunnen dan zoveel mogelijk panelen op het dak. Op die plek is volgens mij nooit schaduw, dus maximaal rendement.

Nu nog uitzoeken hoe dat met vergunningen zit.
pi_160868301
Als ik toch bezig ben..

SPOILER: Nog een paar foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160868654
We twijfelen nog over de achterkant.
De nieuwe achterpui wordt ongeveer 8,5m breed en iets van 2,5 (wilde gok) hoog. We willen daar zo veel mogelijk glas in. De architect bedacht vouwdeuren, zodat het helemaal open kan in de zomer. Klinkt heel gaaf, maar dan wordt die enorme pui wel in 8 stukken verdeeld. Mevrouw Loopfiets is bang dat dat enorm gaat storen, ik denk dat dat wel meevalt.

De kozijnen worden daar overigens ws donker. Naar t nu lijkt met een betonnen vloer en donkere keuken, dus we moeten nog bedenken wat we kunnen doen om de ruimte niet te kil te maken. Een warmhouten keuken zou natuurlijk werken, maar ik vind die juist in antraciet of zwart zo gaaf..

Keuzes. Lastig!
pi_160870575
als ik in die (engelse) programma's van die vouwdeuren zie, woooww, zoooo mooi!

Combinatie met hout wordt altijd stuk mooier. Misschien andere elementen toevoegen met hout?
pi_160870622
Dat met die zonnepanelen ziet er wel knullig uit zo die snoeren door de kozijnen. beetje slordig
pi_160871123
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef bsure het volgende:
als ik in die (engelse) programma's van die vouwdeuren zie, woooww, zoooo mooi!
Ook als ze dicht zijn?
quote:
Combinatie met hout wordt altijd stuk mooier. Misschien andere elementen toevoegen met hout?
Eerste gedachte is dan de eettafel. Veel verder had ik nog niet gedacht ;)
pi_160879576
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef Loopfiets het volgende:

[..]

Ook als ze dicht zijn?

Ik kan me er eigenlijk niet goed een voorstelling van maken (van een pui in 8 stukken). Lastig is dat zeg. In die programma's op tv zie je dat wel, maar niet heel lang, dus het lijkt mooi.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef Loopfiets het volgende:

[..]

Eerste gedachte is dan de eettafel. Veel verder had ik nog niet gedacht ;)
Ja, de eettafel en misschien de vloer?
pi_160879604
Zou wel gaaf zijn, zo'n mooie authentieke robuuste eettafel met veel grote stoelen er aan
pi_160880020
quote:
De kozijnen worden daar overigens ws donker. Naar t nu lijkt met een betonnen vloer en donkere keuken, dus we moeten nog bedenken wat we kunnen doen om de ruimte niet te kil te maken. Een warmhouten keuken zou natuurlijk werken, maar ik vind die juist in antraciet of zwart zo gaaf..

Je zou ook nog een gietvloer kunnen overwegen. Die is qua kleur niet direct warmer, maar geeft wel een heel andere uitstraling dan beton.

En wat zou je kleurstelling voor de keuken zijn? Kastjes en blad in dezelfde kleurtoon of bijvoorbeeld kastjes grijs en blad warmer (of andersom)?

Belangrijk om bij de vouwdeuren over na te denken is wat voor vorm de deuren hebben. Bij 8 delen worden je deuren ongeveer 1 meter breed en 2,5 meter hoog, behoorlijk verticaal dus. Als je veel minder stijlen wil worden ze vierkant, een vrij neutrale richting. Je architect kan daar vast wel een aantal simpele impressies van geven?
pi_160880904
Lees ik het nou goed dat de suite eruit gaat? Zonde! Maar als je dat toch doorzet, verkoop de deuren dan compleet met ombouw, zonder heb je er weinig aan. Voorzichtig demonteren dus.
pi_160881225
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:02 schreef usernaamvergeten het volgende:
Lees ik het nou goed dat de suite eruit gaat? Zonde! Maar als je dat toch doorzet, verkoop de deuren dan compleet met ombouw, zonder heb je er weinig aan. Voorzichtig demonteren dus.
Ontzettend veel liefhebbers daarvoor denk ik ook.
Ik zou ze ook wel willen hebben! Voor mijn denkbeeldige toekomstige jaren 30 huis. O-)
pi_160881632
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:19 schreef archito het volgende:

[..]

Ontzettend veel liefhebbers daarvoor denk ik ook.
Ik zou ze ook wel willen hebben! Voor mijn denkbeeldige toekomstige jaren 30 huis. O-)
Je ziet dat ze vaak zonder ombouw worden aangeboden, dan heb je er net niks aan. Met ombouw zijn ze meer geld waard, die kan je namelijk zo weer ergens terugplaatsen.
pi_160881671
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:58 schreef archito het volgende:

[..]

Je zou ook nog een gietvloer kunnen overwegen. Die is qua kleur niet direct warmer, maar geeft wel een heel andere uitstraling dan beton.
Ja dat is nog een twijfelpunt. Met twee kleine kinderen vind ik het sowieso aantrekkelijk dat het niet zo hard is als beton. Alleen zagen we zo'n beetje overal waar we een gietvloer zagen (openbare gelegenheden, dat wel) echt veel beschadigingen erop en dat vind ik dan weer niet zo sexy.
Of valt dat mee?
quote:
En wat zou je kleurstelling voor de keuken zijn? Kastjes en blad in dezelfde kleurtoon of bijvoorbeeld kastjes grijs en blad warmer (of andersom)?

Belangrijk om bij de vouwdeuren over na te denken is wat voor vorm de deuren hebben. Bij 8 delen worden je deuren ongeveer 1 meter breed en 2,5 meter hoog, behoorlijk verticaal dus. Als je veel minder stijlen wil worden ze vierkant, een vrij neutrale richting. Je architect kan daar vast wel een aantal simpele impressies van geven?
Keukenkleuren liggen nog niet vast. Waarschijnlijk wel hetzelfde.

Qua deurvorm was de architect simpel, een goeie meter is volgens hem wel het maximum voor die harmonicadeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loopfiets op 23-03-2016 10:56:11 ]
pi_160881781
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:02 schreef usernaamvergeten het volgende:
:D
Dat was voor onszelf dus ook even een schok. Heeelemaal blij dat ze erin zaten, maar ze passen echt niet bij wat we willen met het huis. En nemen teveel zicht weg. We hebben een kind met beperking dat je echt in het oog moet kunnen houden, met die hele ombouw wordt dat lastig.

Maar ze gaan er voorzichtig uit en de opbrengst gaat ongetwijfeld direct weer terug het huis in ;) Archito je mag ze wel kopen hoor, voor je toekomstig huis ;) Maar waar laat je ze he?

[ Bericht 7% gewijzigd door Loopfiets op 23-03-2016 10:54:31 ]
pi_160881966
Ik weet niet hoe de aanbouw straks is en hoeveel ruimte je ernaast hebt. Maar wat ik erg gaaf vind, is een schuifpui die helemaal naar buiten schuift.

pi_160882009
Doordat de helft hier geen UI heeft heb ik het gevoel dat TS met zichzelf aan t praten is :')
pi_160882614
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:59 schreef Puala het volgende:
Doordat de helft hier geen UI heeft heb ik het gevoel dat TS met zichzelf aan t praten is :')
Fixed that for you
pi_160882630
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:57 schreef JanB het volgende:
Ik weet niet hoe de aanbouw straks is en hoeveel ruimte je ernaast hebt. Maar wat ik erg gaaf vind, is een schuifpui die helemaal naar buiten schuift.

[ afbeelding ]
Ik moet zeggen dat ik het kozijn naast het huis op je plaatje een beetje gek uit vind zien.
Maar sowieso geen optie, onze tuin is diep, niet breed. We hebben 1 meter over naast de pui :D
pi_160883170
quote:
Maar ze gaan er voorzichtig uit en de opbrengst gaat ongetwijfeld direct weer terug het huis in ;) Archito je mag ze wel kopen hoor, voor je toekomstig huis ;) Maar waar laat je ze he?

Begrijpelijk, ik zie zo ook geen mogelijke aanpassingen om het zicht te verbeteren zonder het hele meubel te slopen. -O-

In mijn appartementje gaat het niet lukken, even mijn ouders of schoonouders lief aankijken. :D

Over de tuindeuren, dat volledig uitschuiven van JanB kan dus al niet maar vind ik ook echt niet mooi, die hele constructie naast de aanbouw ziet er toch een beetje apart uit.

Als je volledige breedte open wil en geen deuren 'in het midden' open wil hebben staan, zijn vouwdeuren volgens mij een van de weinige opties.

Even dromen :D : Je hebt natuurlijk nog de peperdure optie van losse verschuifbare elementen die je via een rail de hoek om schuift.
Voorbeeldje:
http://www.archdaily.com/(...)-disappear-from-view

Wil je trouwens je vloerafwerking voor binnen ook in je terras buiten laten doorlopen?

[ Bericht 17% gewijzigd door archito op 23-03-2016 12:04:41 ]
pi_160885282
:D Ons budget heeft grenzen. Die komen we ietsje eerder tegen dan die toffe ramen.

Over binnen-buiten moeten we nog helemaal nadenken. Het lijkt me wel mooi, maar moet ook haalbaar en werkbaar zijn.
pi_161106251
Mini-update:
Sleutels zijn binnen! Aktes getekend, geld weg, huis van ons *O* *O*

Om het te vieren nog maar eens een sfeerfoto van de tuin gemaakt.
SPOILER
Maandag beginnen ze maar vast met de elektra (nog geen slooptoestemming). Ontdekken wat er allemaal ligt, wat aan de eisen voldoet (weinig), en dat soort.
pi_161113118
Gefeliciteerd met de aankoop!

Wij verwachten nu natuurlijk meer foto's ;)
Spoilers!
pi_161113235
Qua keuken en of het qua sfeer allemaal wel kan, kun je misschien een moodboard maken? Of meerdere. Neem je als achtergrond een kleur die op je vloer lijkt, verzamel je tijdschriften of slingert de printer aan. (Photoshop kan ook als je er handig mee bent). Verschillende keukens, en tafels enzo. En dan bij elkaar plakken, geeft best een aardig beeld. Kun je ook weer staaltjes verf bij zoeken enzo.

En het is nog leuk om mee bezig te zijn ook vind ik :+ maar dat is per persoon verschillend. Misschien nog wel leuk om met de kinderen zo een beetje samen kinderkamers te bedenken. Maar ik heb geen idee hoe oud ze zijn :P

En gefeliciteerd met de sleutels!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2016 09:20:27 ]
pi_161137583
Ik ben er vandaag weer L_S, zal eens kijken of er nog iets leuks te fotograferen is. Of heb je een verzoekje?

Fripsel ze zijn 2 en 5 :D Nog geen echt moodboardmaterial. Maar wel een goed idee voor onszelf. Moeten we alleen wel eerst een besluit nemen over de vloer, daar zijn we ook nog niet uit :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Loopfiets op 04-04-2016 23:04:11 ]
pi_161163991
Vergeten extra foto's te maken, maar gelukkig had ik nog de badkamer en wat van de keuken op mijn telefoon. Ze voldoen niet helemaal aan onze wensen, dus ze moeten er helaas ook uit.
SPOILER
pi_161183829
Wat leuk, zo'n dag in je nieuwe huis sjouwen en doen *O*

Vooral de klussers waren lekker bezig met o.a. de en suite deuren.

Daar staan ze dan

De ombouw kan er helaas niet subtiel vanaf

Nog met riet in bovenkant ombouw en plafond. Wel meteen meer licht in huis en het hokjesgevoel gaat er snel af zo.

Onder de vloerbedekking onder het laminaat zit gezellig hout. Als het er een beetje ok bij ligt, isoleren we van onder en hebben zomaar een houten vloer boven O+

En toen de zwembadbegroeiing. Onder de klimop bleek gewoon compost te zitten. Das geen klimopje van het afgelopen jaar -O-

En daaronder kon het niet uitblijven

De betimmering is hartstikke rot. De lange strepen zijn van de bezem, de andere beschadiging van een schopje met mijn sneaker.
Zo leuk als de houten vloer is, zo jammer is dit hout. Het is ook nog de tweede laag. De laag eronder is helemaaaal rot, daar groeit de bamboe en klimop gewoon tussendoor.

Genoeg te doen nog dus..
  maandag 4 april 2016 @ 23:08:21 #33
244125 laziness
pi_161184075
Ooh die ensuite deuren gaan me wel een beetje aan het hart hoor ;)

Maar het is begonnen *O*
pi_161184195
Ja dat dachten wij heus ook even, maar toen de zon doorbrak en het licht ook echt binnenkwam wisten we al dat t goed was.
Maar je mag ze kopen hoor ;)

Trouwens 1 eenzame en 2x neukende kikkers in het zwembad! De eerste keer visten we ze er zo uit, de tweede keer hadden ze me door en zwommen steeds weg. Die beesten kunnen dus zwemmen terwijl ze aan elkaar vastzitten :o
En hard ook!
  maandag 4 april 2016 @ 23:16:32 #35
244125 laziness
pi_161184426
Past niet echt in mijn hypermoderne interieur maar ik had ze in het verleden in een oude woning.

Lesje biologie al in de pocket dus :7 :D
pi_161184567
Ja ik hoop dat er niet al te veel bijkomen.
Of t moet zijn hoe je slakken uit je tuin jaagt.

En nu bed. Moe :O
pi_161189277
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 23:02 schreef Loopfiets het volgende:
De ombouw kan er helaas niet subtiel vanaf
IMG_20160404_131356825_HDR_zpsgp0fu7ct.jpg
Alle essentiele dingen zijn toch nog heel op de foto? Vooral de zijpanelen/bovenpanelen zijn belangrijk, de rails, katrollen e.d.
pi_161196837
Is ook waar, ik was wat voorbarig. De klusser zei dat ie niet alles heel en mooi zou kunnen verwijderen zonder er heel veel tijd in te steken. Daarna ging ik weg, dus ik weet nog niet wat ervan is overgebleven.
pi_161223148
Meh, dit is niet helemaal wat we achter de betimmering hoopten te vinden.

Staat tegenover dat de ombouw van de en suite deuren er toch heel vanaf gekomen is. Maakt weer wat goed.

[ Bericht 6% gewijzigd door Loopfiets op 06-04-2016 18:21:19 ]
pi_161288745
Hmz, t voelt ietwat zonderling, weer kletsen tegen mezelf :)

Wat gaat slopen toch lekker hard O+

Zonder de en suite deuren is de woonkamer opeens veel groter

Liefst zouden we in het stuk boven de erker ook ramen zetten, om meer licht te hebben (ligt op t zuidwesten), maar dat past ws niet in het budget.
Alle kozijnen aan de voorkant moeten eruit. Ze zijn al te vaak provisorisch gerepareerd. Voordeel is wel dat we ze dan meteen kunnen isoleren.
En bij het slopen kwamen ook nog twee asbest schoorsteenpijpjes in t zicht..

Serre weg *O*

Carport weg *O*

Betimmering in de slaapkamer weg *O*

Dit doen we op 3 plekken ofzo, scheelt meer ruimte dan verwacht. En straks leuke balken in de slaapkamer.

Ik moet zelf meestal werken overdag. Dus het is elke keer weer een verrassing wat er nu weer weg is.
Morgen gaat de garage eraan.

Het is maar goed dat er zoveel te slopen is, we hopen dinsdag de definitieve tekeningen te krijgen. Langzaamaan word ik wel wat zenuwachtig over materiaal kiezen en bestellen enzo. 'Gelukkig' schijnt de fase hierna nogal lang te duren, elektra en leidingen en al. Kunnen we wel gebruiken met de bestelwachttijden :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Loopfiets op 08-04-2016 20:59:47 ]
pi_161289050
Ik snap niet zo goed waar ik naar kijk achter de betimmering!

En ik snapte nooit waarom mensen die dingen eruit "slopen" maar als ik hier dan de voor en na foto's zie met het licht snap ik het wel.

Lekker bezig :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2016 21:00:20 ]
  vrijdag 8 april 2016 @ 21:07:00 #42
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_161289287
Lekker aan het slopen daar :)

Zijn die schuine daken die achter de betimmering vandaan komen wel geïsoleerd?
pi_161289507
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 20:59 schreef Fripsel het volgende:
Ik snap niet zo goed waar ik naar kijk achter de betimmering!

En ik snapte nooit waarom mensen die dingen eruit "slopen" maar als ik hier dan de voor en na foto's zie met het licht snap ik het wel.

Lekker bezig :)

Het scheelt echt de wereld qua licht :Y

Je kijkt naar de binnenkant van het dak, of bedoel je dat niet?

Barrah het dak is niet geïsoleerd. Ze hadden gewoon rechte houten muurtjes ertegenaan getimmerd. Kamer kleiner en isolatiewaarde nogal matig. Wij gaan wel isoleren. Dan zien we de planken dus niet meer, maar nog wel iets van de balken.
pi_161340459
Eindelijk tekeningen van de constructeur gekregen, zodat het ontwerp definitief gemaakt kan worden *O*
Die tekeningen worden ons vast dinsdag uitgelegd, maar ik ben natuurlijk nu en morgen ook al nieuwsgierig. Is er toevallig iemand die weet hoe het allemaal werkt die mij kan vertellen wat we qua fundering kunnen verwachten als er staat PS-combinatie vloer en fundering/begane grond stroken?

Ik kan er vanalles bij bedenken, maar of dat dan ook enigszins lijkt op de realiteit?
pi_161344022
PS zal wel EPS isolatie mee bedoeld worden. Verder is het een beetje cryptisch...
Laat die handjes wapperen!
pi_161344189
Ja dat vond ik ook ;)
Er zijn wel stroken gearceerd, netjes overal waar de muren staan, dus ik neem aan dat daar iets moet komen, maar waaruit ik dan kan opmaken wat er moet komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Loopfiets op 11-04-2016 08:32:14 ]
pi_161344369
Sodeju wat een bende zeg :D Goed om inderdaad e.e.a. af te breken en vanaf de basis weer op te bouwen; da's hard nodig.
Schip ahoy!
  maandag 11 april 2016 @ 09:50:54 #48
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161345087
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:18 schreef Loopfiets het volgende:
Eindelijk tekeningen van de constructeur gekregen, zodat het ontwerp definitief gemaakt kan worden *O*
Die tekeningen worden ons vast dinsdag uitgelegd, maar ik ben natuurlijk nu en morgen ook al nieuwsgierig. Is er toevallig iemand die weet hoe het allemaal werkt die mij kan vertellen wat we qua fundering kunnen verwachten als er staat PS-combinatie vloer en fundering/begane grond stroken?

Ik kan er vanalles bij bedenken, maar of dat dan ook enigszins lijkt op de realiteit?
Zonder tekening hier is daar weinig van te zeggen.
pi_161346658
Tof topic om te volgen :) Succes ^O^
  maandag 11 april 2016 @ 13:42:17 #50
4330 PJ
Tja.....
pi_161348902
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:19 schreef Loopfiets het volgende:
We twijfelen nog over de achterkant.
De nieuwe achterpui wordt ongeveer 8,5m breed en iets van 2,5 (wilde gok) hoog. We willen daar zo veel mogelijk glas in. De architect bedacht vouwdeuren, zodat het helemaal open kan in de zomer. Klinkt heel gaaf, maar dan wordt die enorme pui wel in 8 stukken verdeeld. Mevrouw Loopfiets is bang dat dat enorm gaat storen, ik denk dat dat wel meevalt.

Keuzes. Lastig!
Ik heb de vouwdeuren van de solarlux. Het is echt prachtig. Wel duur.
  maandag 11 april 2016 @ 13:43:50 #51
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161348924
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 13:42 schreef PJ het volgende:
Ik heb de vouwdeuren van de solarlux
^O^ ^O^ ^O^
De beste oplossing in deze situatie.
pi_161350318
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 13:42 schreef PJ het volgende:

[..]

Ik heb de vouwdeuren van de solarlux. Het is echt prachtig. Wel duur.
Op hun site ziet het er wel mooi uit ja.
Hoe breed zijn jouw deuren en hoe breed is je pui in totaal?
Heb je er misschien een foto van?

[ Bericht 3% gewijzigd door Loopfiets op 11-04-2016 15:17:56 ]
pi_161350979
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 11:28 schreef BBach het volgende:
Tof topic om te volgen :) Succes ^O^
^O^
Thanks
  maandag 11 april 2016 @ 22:37:12 #54
4330 PJ
Tja.....
pi_161363110
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 14:58 schreef Loopfiets het volgende:

[..]

Op hun site ziet het er wel mooi uit ja.
Hoe breed zijn jouw deuren en hoe breed is je pui in totaal?
Heb je er misschien een foto van?
Zoals dit, maar dan 2x zo breed en dus 6 raamvlakken.
pi_161376183
Tnx. Wij zijn er nu zeker van, het worden inderdaad ook vouwdeuren. Misschien van Solarlux, misschien een andere optie die de architect liever heeft wegens smaller profiel. Dat laten we even van de prijzen afhangen.

Het constructeursvraagstuk is opgelost, inderdaad geen gehei of wat dan ook nodig, alleen stroken versteviging onder de muren. En, heel erg fijn, geen kolom nodig in de aanbouw, zodat de achterpui helemaal clean blijft.

Vandaag hebben we weer twee juweeltjes gevonden.

Als je een wasbak maakt in je slaapkamer, waar laat je dan het afgevoerde water?

Natuurlijk! Met een pijpje naar de dakgoot, waar anders :D

Naast/achter het huis stond een garage. Daar is in de loop van de tijd een stukje aangebouwd. De muren zijn afgebroken, de betonnen vloer van het originele stuk is weg. Dan de vloer van de aanbouw eruit. Het skelet op de foto is het skelet van de serre, stond tegen de garage aan.

Huh, dat ziet er gek uit. Even van dichtbij bekijken hoor.

Ja hoor! Het puin van de muur die werd gesloopt voor de aanbouw is een prima ondergrond voor de vloer van het nieuwe deel :Y _O-
pi_161376231
Die afvoer 8)7 _O-
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:06:07 #57
244125 laziness
pi_161377430
Lekker staaltje vakmanschap in dat huis van jullie :P
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:19:44 #58
3542 Gia
User under construction
pi_161377657
Gefeliciteerd.
Wij zijn zelf ook een oud, vrijstaand huis, met iets kleinere tuin, maar wel praktisch in het centrum aan het verbouwen en hebben niet zo´n goede ervaringen met aannemers.
Je weet dat je via werkspot ook klus voor klus kunt afhandelen?
Vaak is het dan ook zo dat die mensen weer mensen kennen waarmee ze samen hebben gewerkt, enz... Zo kom je ook aan vaklui.
Op werkspot kun je ook reviews lezen.

Wij hebben ooit, 2005 of 2006, een aannemer gehad die meerdere klussen tegelijkertijd had lopen. Bij ons was binnenshuis. Maart tot mei zou het duren. Maar vanwege het mooie voorjaar toen, bleef het bij ons liggen en koos hij voor de klussen in de open lucht. Binnen werken kan altijd nog. Duh.
Duurde tot juni. Toen kregen we te horen dat hij op vakantie ging en het na de zomervakantie af kwam werken en of we maar even het restant van de overeengekomen prijs alvast af wilden rekenen.
Heb em buiten gegooid en losse klussers gezocht. Die het voor heel wat minder afgemaakt hebben.

Maareh, wil je niet bang maken, alleen waarschuwen. Succes en veel geluk in jullie huisje.
pi_161382398
Wat een raar verhaal zeg met die zomer. Gelukkig ben ik vooralsnog heel tevreden over de mijne en ik ken een hoop mensen die dat ook zijn.

We hebben trouwens inderdaad ook nog een tuin! Gister de inrichting getekend op tekenjetuin.nl (Lucky_Strike, lees je mee? Zag dat je met je tuintekening aan het stoeien was. Best een simpel programmaatje. Alleen voor 3D moet je dan weer betalen).
Dit is voorlopig hoe we het voor ons zien.

Vrij onderhoudsarm met 2 terrassen zodat we altijd kunnen kiezen voor zon of schaduw, speelplek voor de kinderen en lekker veel gras.
En zelfgekweekte groente natuurlijk :)

Oh bij die gekke kleurvlakken willen we wat wilde bloemen oid, iig iets niet gestyled, maar die optie was er niet. En de gele rechthoek is een tuinhuis.

[ Bericht 3% gewijzigd door Loopfiets op 12-04-2016 20:57:19 ]
pi_161382535
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lokquote voor de tuintekening.
  roze dinsdag 12 april 2016 @ 20:51:22 #61
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161382650
Leuk, ik ga volgen! Zwembadje gaat eruit?
Your beauty never ever scared me.
pi_161382782
Nee, dat zit er nog achter. Dit is de tuin tot het pad naar het zwembad. Dat laatste stuk paste niet op de tekening :@
  roze dinsdag 12 april 2016 @ 21:10:47 #63
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161383361
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:55 schreef Loopfiets het volgende:
Nee, dat zit er nog achter. Dit is de tuin tot het pad naar het zwembad. Dat laatste stuk paste niet op de tekening :@
Nu ben ik nog meer nieuwsgierig naar het eind resultaat :D Succes met alles!
Your beauty never ever scared me.
pi_161386070
waaaauw tof huis! Maar wat een klus joh :o ben heel benieuwd. Volgtopic O+
:)
pi_161411870
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:47 schreef Loopfiets het volgende:

[..]

Lokquote voor de tuintekening.
Huh, ik had helemaal geen problemen met het tekenen van mijn tuin want die heb ik niet. Nou ja, binnenkort wel maar dan moet je mijn topic even checken ;)
Maar ik denk dat je in de war was met iemand anders wat betreft de tuinlayout. Ik was wel toevallig maandag heel erg aan het stoeien vechten met Sketchup en Floorplanner voor plattegronden van een huis. Maar dat had ik alleen in de CUL SC gemeld.

Maar dit ziet er uit als een lekker praktische en kindvriendelijke tuin. De groenten lekker dicht bij het huis, handig hoor.

Edit: ik denk dat je user Laziness bedoelde: K&W / Duurzame nieuwbouw woning - Tijd om de tuin aan te leggen #3
Spoilers!
pi_161412073
Nee ik had t uit CUL, alleen ws geprojecteerd dat jij ook met je tuin bezig was :@
pi_161412211
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:20 schreef Loopfiets het volgende:
Nee ik had t uit CUL, alleen ws geprojecteerd dat jij ook met je tuin bezig was :@
Spoilers!
  donderdag 14 april 2016 @ 06:10:52 #68
244125 laziness
pi_161416410
Hier geen problemen met de tuintekening hoor.
We hebben het old school met de hand gedaan en morgen wordt ie aangelegd :D

Ze schieten lekker op hier!
pi_161416457
Hier gaat alleen maar alles kapotttt op het moment. En zonder offerte of planning (hopelijk vrijdag) hebben we nog steeds geen idee wanneer wat gaat gebeuren en hoe duur dat wordt 8)7
Gelukkig staan er een hoop zaken in de planning die evt later nog kunnen ;)

Gisteren vonden ze de oorzaak van een haar suizend geluid. Het water spuit uit een lekje de hoek van de kruipruimte in. Natuurlijk (waaaarom :? Omdat er zeil overheen lag..) hebben we alleen de andere kruipruimte bekeken. Die was prachtig droog.
  donderdag 14 april 2016 @ 11:26:51 #70
3542 Gia
User under construction
pi_161419536
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 06:36 schreef Loopfiets het volgende:
Hier gaat alleen maar alles kapotttt op het moment. En zonder offerte of planning (hopelijk vrijdag) hebben we nog steeds geen idee wanneer wat gaat gebeuren en hoe duur dat wordt 8)7
Gelukkig staan er een hoop zaken in de planning die evt later nog kunnen ;)

Gisteren vonden ze de oorzaak van een haar suizend geluid. Het water spuit uit een lekje de hoek van de kruipruimte in. Natuurlijk (waaaarom :? Omdat er zeil overheen lag..) hebben we alleen de andere kruipruimte bekeken. Die was prachtig droog.
Haha, herkenbaar, wij komen ook steeds vanalles tegen.
Het begon vorig jaar al met een verlaten wespennest in een (inmiddels gesloopt) schuurtje.
In de blokhut ernaast hoorde ik zoemen als ik tegen de blokhut schopte. Even op onderzoek, zaten er twee beginnende wespennesten, met koninginnen. Direct vernield dus.

Misschien een tip voor je. Die krengen beginnen nu met nesten bouwen, met een voorkeur voor een houten ondergrond. Dat vreten ze helemaal kapot.

Wij zijn nu al een jaar verder en zit nog steeds in een bouwput.
Maar vanaf eind deze maand, begin mei, gaat daar een eind aan komen.

Je moet maar zo denken: Eerst slopen en daarna maakt alles wat je doet het een beetje mooier.
pi_161427704
Nou, in mijn huis vind ik zelfs alles wat ik sloop daarna een beetje mooier ;)
  donderdag 14 april 2016 @ 17:41:26 #72
3542 Gia
User under construction
pi_161428004
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:19 schreef Loopfiets het volgende:
Nou, in mijn huis vind ik zelfs alles wat ik sloop daarna een beetje mooier ;)
Klopt. Hier zaten schroten tegen de plafonds, nou ja, kraaldelen. Echt oud. En hier en daar krom. We hebben ze op één kamertje laten zitten. Andere slaapkamers boven hebben we de plafonds helemaal open gemaakt. Je kijkt dus nu door de balken naar de nok. Alles mooi roomkleurig geverfd.
De deuren waren allemaal donkerbruin, originele kleur en dan geolied. Die hebben we afgebeten, geschuurd bijgeplamuurd en nu prachtig room. Overal het behang eraf en glad gestuct. Beneden moet nog.

We moeten nog zoveel doen. Maar we nemen er de tijd voor. We wonen er al wel, maar het is eigenlijk meer bivakkeren. Gelukkig zijn de slaapkamers in elk geval klaar. De keuken is nog functioneel, dus die laten we nog zitten. We hebben in de hal ook nog zo'n victoriaanse mozaïekvloer. Daar moeten wat tegeltjes van vervangen worden, maar die blijft.

Zometeen moeten we naar de deuren- en kozijnenboer voor de (bij)keukendeuren. Zal ook weer aardig wat gaan kosten.

Maar ik vind het echt heel gaaf, zo'n oud huis. Het wordt ook met elke euro die je erin steekt meer waard. Dat heb je met een rijtjeshuis over het algemeen niet.

Blijf je topic wel volgen. Zal misschien af en toe reageren, maar niet teveel.
pi_161563832
Oef, vandaag voor het eerst een hele dag zelf zitten klussen. Wat blijkt dan weer dat de tijd altijd langzamer gaat dan je denkt. Of het werk minder snel..

Maar wel met lekker zichtbaar resultaat.
SPOILER
  woensdag 20 april 2016 @ 19:58:01 #74
4330 PJ
Tja.....
pi_161583041
Ik raad je aan om de bouwbegeleiding door een bouwkundig ingenieur te laten doen. Die heeft daad werkelijk verstand van de technische kant van bouwen en kan daarmee beoordelen of eea van goede kwaliteit is. Een architect kijkt of alles mooi is.

De ontwerp fase zegt het al. De ontwerpen moeten gewoon kloppend zijn naar de huidige situatie. Als dat niet is heeft de architect het gewoon niet goed opgemeten. Kortom mijns inziens moet de architect dat aanpassen. Het kan wel zo zijn dat onderweg nog wat veranderingen komen die evt opnieuw getekend zouden kunnen worden. Dus dat kan dan eventueel meer werk betekenen.
pi_161590431
Fijn om te lezen dat we dus inderdaad niet gek zijn.

Voor ht ontwerp staat een vaste prijs, dus dat extra werk zou voor ons eigenlijk niet uit moeten maken. Zeker niet nu het niet is omdat wij iets anders willen, maar omdat de maten gewoon niet kloppen.
pi_162196777
:o lang geleden. En in al die tijd lijkt het of er nauwelijks wat gebeurd is, maar er is stiekem behoorlijk veel werk verzet.

We hebben besloten niet verder te gaan met de architect als bouwbegeleider. Ook geen ander gevraagd, we doen het met de aannemer. Met ons eindige budget hebben we al best wat moeten schrappen/ aanpassen, waardoor zeker de architectkosten veel te veel andere dingen onmogelijk zouden maken.

Dus. Foto's met toelichting in de spoiler.
SPOILER
De meeste zonnepanelen zijn helaas inmiddels afgekoppeld omdat ze op gebouwtjes stonden die er niet meer zijn en omdat de stroomtoevoer naar de tuin is gesloopt door de grondwerker, maar toch al 250 minder op de meter dan toen we het kochten *O*
  zaterdag 14 mei 2016 @ 23:56:15 #77
244125 laziness
pi_162202025
Jammer dat ze juist nu afgekoppeld moesten worden met de zonnigste maanden. Ik haalde vorige weken zo'n 15-20 kWh per dag op met het mooie weer.

Fijn dat er eindelijk opgebouwd gaat worden ^O^
En dat puin joh :o
Waarom dumpen mensen dat allemaal in hun grond?
pi_162209705
Ja heel jammer, zeker afgelopen weken. Er liggen er nog 6, die gaan wel vrolijk door.

En dat puin, ik snap er ook geen drol van. In de tuin ook, denk je wat een grappig heuveltje zit daar, waarom zou dat zijn. Ligt er weer een zooi baksteen, beton en als bonus wat lege flessen onder de aarde. Waaaaarom?
pi_162210135
Ik wilde NET om een update komen vragen!

Mghih.
pi_162210293
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:10 schreef Balkondeur het volgende:
Ik wilde NET om een update komen vragen!

Mghih.
Wat onvoorstelbaar attent!
pi_162210304
-

[ Bericht 100% gewijzigd door DancingPhoebe op 15-05-2016 10:25:41 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 15 mei 2016 @ 10:31:34 #82
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162210406
Wat een puinhoop in die tuin :o Lekker dat daar nu een mooi paadje met geverfde schutting en planten ligt. Dan is er in ieder geval iets 'af'.

Gebeurt er in het huis nog veel?
Spoilers!
pi_162210667
In huis gebeurde een tijdje heel weinig, nu begint het weer langzaam. Na lang twijfelen hebben we toch dde badkamer boven geschrapt. Daar zat een kleintje, maar onze slaapkamer was daardoor ook best klein. Nu hebben we de muur daar doorgebroken en maken we op de (ruime) overloop een ruimte met wc en grote wastafel. Douchen en bad doen we toch meestal niet direct na het wakker worden.
Voor ochtenddouchers waarschijnlijk onbegrijpelijk, maar wij zijn heel blij met onze vergrote slaapkamer nu O+ En het is een stuk goedkoper zo ook nog.

Verder gebeurt er weinig leuks binnen, wel belangrijks. Eerste op de planning is de meters verplaatsen. Gas, water en elektra zitten nu op 3 plaatsen. Dat wordt 1 fatsoenlijke meterkast. Best veel fijner dan de watermeter in een put in de tuin moeten aflezen..
pi_162212004
Mooie vooruitgang, je had het natuurlijk kunnen verwachten met die prutsers die er gewoond hebben voor je. Goed dat je het zo oppakt en verbeterd!
pi_162255733
Tnx :)

Nieuwe verrassing.
De hele tuin vol Japanse duizendknoop -O-
Iemand die al eens succesvol bestreden?

[ Bericht 21% gewijzigd door Loopfiets op 16-05-2016 22:18:36 ]
pi_162262344
http://www.probos.nl/imag(...)en_tegen_onkruid.pdf

Nog gezellig ook voor een zomertje...
pi_162263170
Heel gezellig :) Ook mooi voor de bbq aan het eind van het seizoen. Maar als ik het goed lees, kan ik dan ook meteen de hele tuin opnieuw aanplanten omdat praktisch alles lekkerder is dan dit spul.

De hovenier adviseert gifgifgif. Word ik niet per se vrolijk van, maar Google geeft niet veel alternatieven die effect hebben.
pi_162263414
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:47 schreef Loopfiets het volgende:

Nieuwe verrassing.
De hele tuin vol Japanse duizendknoop -O-
Iemand die al eens succesvol bestreden?
De Japanse duizendknoop is door zijn groeikracht en relatieve ongevoeligheid voor bestrijdingsmiddelen moeilijk te doden op plekken waar hij eenmaal goed gevestigd is. Bestrijding is gebaseerd op een combinatie van drie tactieken volgens een meerjarenplan:
Maaien en afvoeren: omstreeks de bloeiperiode in augustus en september of meermaals per jaar. Het maaisel mag niet vermengd worden met gewoon groenafval omdat elk stukje opnieuw kan uitlopen.

Bij meermaals maaien is eenmaal per vier weken in eerste instantie erg effectief: de plant wordt dan gemaaid als er veel energie in nieuwe spruiten is gestopt, maar deze spruiten nog geen energie aan de wortels terug hebben kunnen leveren. Om de plant volledig kwijt te raken zal uiteindelijk elke 14 dagen moeten worden gemaaid.
Bedekken: in het begin van de winter bedekken met een flexibele, niet-lichtdoorlatende materie. Hierbij moet bedacht worden dat de randen van oude stengels messcherp zijn en gemakkelijk door de meeste materialen heen prikken. Niet-flexibel materiaal zoals betonplaat moet absoluut naadloos gelegd worden, want de minste spleet is voor de plant genoeg. Tot op zeven meter van de afdekking kunnen nieuwe scheuten ontstaan, controle blijft nodig.
Chemisch: producten op basis van glyfosaat kunnen bijdragen aan de bestrijding. Deze producten veroorzaken verzwakking van de plant maar doden deze niet. Toepassing gebeurt via verneveling, bestrijken van verse snoeiwonden of injectie in vers afgesneden stengels. Vooral bestrijding tussen half augustus en begin oktober is effectief. De plant haalt in het najaar reservevoedsel uit de bladeren terug naar de wortels en neemt dan de glyfosaat mee.

Uitgraven is niet efficiënt en zeer arbeidsintensief. De wortels kunnen tot 3 meter diep zitten en als een stukje van 1 cm niet wordt meegenomen komt de plant weer terug.

In Engeland werd in 2010 besloten tot het verspreiden van de bladvlo Aphalara itadori als biologische bestrijding van Japanse duizendknoop.[2] De plant wordt gegeten door geiten.

In de gemeente Renkum worden in 2015 varkens ingezet als bermbegrazers. Het idee is dat de plant uitgeput raakt doordat de varkens er voortdurend aan vreten.[3]

Succes -O-
pi_162263469
Dat klinkt echt alsof je enige doenbare oplossing is om je hele tuin te bestraten voor een laaange tijd :o
pi_162263531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:51 schreef Fripsel het volgende:
Dat klinkt echt alsof je enige doenbare oplossing is om je hele tuin te bestraten voor een laaange tijd :o
Persoonlijk zou ik verhuizen als het in mijn tuin zou staan :P
pi_162263628
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:51 schreef Fripsel het volgende:
Daar komt het doorheen.

Het zijn die snoezige rode blaadjes.
pi_162263643
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik verhuizen als het in mijn tuin zou staan :P
:6
Denk niet dat ze daarom verhuisd zijn.
pi_162263656
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:04 schreef Loopfiets het volgende:

[..]

:6
Denk niet dat ze daarom verhuisd zijn.
duh
Maar serieus... blijven maaien en uittrekken lijkt de enige oplossing, maar voorlopig zit je eraan vast.
Wij hadden hetzelfde met een bamboe soort, stond door de hele tuin. Enige voordeel daarvan was dat je de wortelstokken er zo uit kon trekken. Maar heeft me 2 jaar gekost
pi_162272644
Bamboe, check. Volgens mij zelfs twee soorten, ik vond de stengels aan de ene kant er anders uitzien.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:46:57 #95
3542 Gia
User under construction
pi_162277358
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:02 schreef Loopfiets het volgende:

[..]

Daar komt het doorheen.
[ link | afbeelding ]
Het zijn die snoezige rode blaadjes.
Ik zag deze foto vanochtend en het lijkt of er nu al meer van die rode blaadjes zijn.
Da's pas onkruid! :P
pi_162326407
Leuk dat soort uitdagingen -O-
pi_162392620
Poeh, badkamerkeuzes.. Ik heb een ruimte van 2,36 diep. Hoe breed is afhankelijk van de badkamerindeling. Er hoeft geen wc in, wel een bad (liefst 1.80x80), ruime douche, wastafel .8 of 1m en handdoekradiator. Grote kans dat links, aan de kant van de deur, een meterkast komt. Dan is daar dus een hoekje uit.

Ik heb al wat zitten tekenen, natuurlijk geen foto gemaakt en lig inmiddels in bed. Mijn twee beste opties zijn
a. Wastafel rechts tegen de muur, douche daarachter, bad links tegen de muur, radiator tussen bad en douche en
b. Douche rechts bij binnenkomst, radiator daarnaast, kast in de hoek, bad in de breedte vanaf de kast (misschien is die kast wel onzin, wist niet of 65cm te krap is om kaar radiator te gaan, maar valt vast wel mee), wastafel links.

Bij beide opties kom ik op een breedte van ongeveer 2.6m.

Tips, ideeën, ervaring met hoe groot je badkamer moet zijn om lekker te kunnen bewegen etc zijn meer dan welkom.
  zondag 22 mei 2016 @ 11:40:42 #98
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162399890
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:33 schreef Loopfiets het volgende:
Poeh, badkamerkeuzes.. Ik heb een ruimte van 2,36 diep. Hoe breed is afhankelijk van de badkamerindeling. Er hoeft geen wc in, wel een bad (liefst 1.80x80), ruime douche, wastafel .8 of 1m en handdoekradiator. Grote kans dat links, aan de kant van de deur, een meterkast komt. Dan is daar dus een hoekje uit.

Ik heb al wat zitten tekenen, natuurlijk geen foto gemaakt en lig inmiddels in bed. Mijn twee beste opties zijn
a. Wastafel rechts tegen de muur, douche daarachter, bad links tegen de muur, radiator tussen bad en douche en
b. Douche rechts bij binnenkomst, radiator daarnaast, kast in de hoek, bad in de breedte vanaf de kast (misschien is die kast wel onzin, wist niet of 65cm te krap is om kaar radiator te gaan, maar valt vast wel mee), wastafel links.

Tips, ideeën, ervaring met hoe groot je badkamer moet zijn om lekker te kunnen bewegen etc zijn meer dan welkom.
Even een plattegrondje plaatsen en ik kan morgen wel even wat opties voor je verzinnen.
pi_162401359
quote:

Koop een pak ruitjes papier en ga schetsen. Mijn man en ik hebben dit onafhankelijk van elkaar gedaan en een weekje later zijn we bij elkaar gaan zitten met de verschillende schetsen. Heeft ons zeer geholpen in welke individuele wensen en voorkeuren we hadden.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_162402582
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:40 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Even een plattegrondje plaatsen en ik kan morgen wel even wat opties voor je verzinnen.
Idee is onderin de badkamer, bovenin een bijkeuken/ opslag etc. Op het plaatje een idee waar we net mee bezig waren, de muur tussen bijkeuken en badkamer staat nog niet vast, dus dat geeft veel vrijheid, mij iets teveel ;)
Mevrouw fiets denkt dat ze graag de douche in een nis wil, vandaar de niet-rechte muur.

Nog geen ruitjespapier, maar we tekenen wat af hoor :)
pi_162448220
Hmm, niemand...

Ik denk dat we hier wel blij van worden. Dat ruitjespapier tekent wel lekkerder :)

pi_162458200
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:24 schreef Loopfiets het volgende:
Hmm, niemand...

Ik denk dat we hier wel blij van worden. Dat ruitjespapier tekent wel lekkerder :)

[ link | afbeelding ]
Puur gevoelsmatig... maar ik zou toch wat bedenkingen hebben met een meterkast recht achter mijn douche. Zal vast geen probleem opleveren, is alleen het idee.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:11:54 #103
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162458387
Ik zie helemaal geen bergruimte in de badkamer. Behalve onder de wasbak waarschijnlijk.

Is dat naast de meterkast een handdoekradiator? Dat lijkt me een handige plaats, dan kan je hem vanuit de douche pakken zonder dat de halve badkamer nat wordt.

Gezellig, 2 douches *; Maar is dat niet onhandig met je afschot? Misschien een drain onder/voor de douchedeur? Ik heb afgelopen weekend ergens gemerkt dat dat prima kan zonder dat je badkamer onderloopt.
Spoilers!
pi_162460413
Ja over de bergruimte kreeg ik irl ook al opmerkingen. En het is een handdoekradiator, ik heb een hekel aan lopen voor je handdoek. Afschot zou moeten kunnen, mijn ouders hebben ongeveer dezelfde doucheopstelling en nooit watergedoe.

Maar misschien heb ik ook wel voor niks zitten tekenen. Een van de klussers kreeg vanmorgen een ingeving over iets dat misschien wel anders kon, waardoor de halve indeling van de benedenverdieping eraan gaat. Ook van de badkamer dus...

Nu dus eerst een paar dagen tekenen en denken of dat wel handig is en hoe dan.
Zou in elk geval het meterkast/douche'probleem' direct oplossen, die komt dan heel ergens anders.

Keuzestress!
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:33:57 #105
244125 laziness
pi_162460653
Wij hebben twee lades onder de wasbak en een spiegelkast er boven.
Ik mis geen opbergruimte als in nog een aparte kast.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 14:00:02 #106
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162461292
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:24 schreef Loopfiets het volgende:
Hmm, niemand..
ik heb het net iets te druk, sorry. :)
pi_162464437
Geen toilet? Bad slag draaien en links in de hoek, wasbak op oude plek van bad.

Verder lijkt mij het idee van de meterkast zo dichtbij de natte ruimte ook niet echt gewenst...
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 17:33:48 #108
3542 Gia
User under construction
pi_162467412
quote:

http://www.vanwanrooij-wa(...)-badkamer-ontwerpen/
Deze heb ik gebruikt. Er is ook de keuzemogelijkheid van baddouche combinatie. Dat bespaart plaats. Leuk dat je het ook 3d kan zien.

Overigens, Brugman heeft hetzelfde programma, maar daar moet je gegevens invullen. En die hangen dan binnen een paar dagen aan de telefoon.
pi_162468107
Dit is de badkamer zoals wij hem gaan maken. 2,40 breed en 3.6 meter lang (even UT het hoofd. Zoiets lijkt me voor jullie ook wel geschikt.

http://viewer.saninet.eu/(...)Q5VZ435D&Language=nl

P.s ik ben een lurker. Maar volg je project op de voet. Erg gaaf om te zien wat jullie gaan doen.
pi_162470877
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:33 schreef laziness het volgende:
Wij hebben twee lades onder de wasbak en een spiegelkast er boven.
Ik mis geen opbergruimte als in nog een aparte kast.
Bevestiging, ik hou ervan ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 15:50 schreef LievePoetin het volgende:
Geen toilet? Bad slag draaien en links in de hoek, wasbak op oude plek van bad.

Verder lijkt mij het idee van de meterkast zo dichtbij de natte ruimte ook niet echt gewenst...
Geen toilet, dat zit/zat apart. Nu is alles weer open. Maar dan wel benieuwd, waarom het bad draaien?
pi_162470897
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:00 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

ik heb het net iets te druk, sorry. :)
Prima hoor. We komen er wel uit. Het overkomt ons nu steeds dat we nét voor we te laat zijn weer ergens een ander idee vandaan halen en dan alles omgooien. Ik hoopte dat voor te zijn maar daar ben ik ook alweer te laat mee ;)
pi_162471018
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:33 schreef Gia het volgende:

[..]

http://www.vanwanrooij-wa(...)-badkamer-ontwerpen/
Deze heb ik gebruikt. Er is ook de keuzemogelijkheid van baddouche combinatie. Dat bespaart plaats. Leuk dat je het ook 3d kan zien.

Overigens, Brugman heeft hetzelfde programma, maar daar moet je gegevens invullen. En die hangen dan binnen een paar dagen aan de telefoon.
Ik heb die van de Baderie gebruikt. Die is alleen niet zo makkelijk te delen.
En nee, voor geen goud ga ik douchen in bad. Als ik te weinig ruimte had, dan liever geen bad dan een combi.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:08 schreef Twiveo het volgende:
Dit is de badkamer zoals wij hem gaan maken. 2,40 breed en 3.6 meter lang (even UT het hoofd. Zoiets lijkt me voor jullie ook wel geschikt.

http://viewer.saninet.eu/(...)Q5VZ435D&Language=nl

P.s ik ben een lurker. Maar volg je project op de voet. Erg gaaf om te zien wat jullie gaan doen.
Alle inspiratie is welkom. Dit soort aanmoedigingsposts ook, soms denk ik dat ik tegen mezelf praat ;) en dan gebruik ik weer eens de desktop en zie de topicviews en schrik me rot :X
pi_162476161
Getver wat chagrijnigmakend. Met het idee van de klusser de hele avond zitten tekenen, maar het kwam uiteindelijk nergens goed uit, dus voor niks energie daarin gestoken.

Nu zou het evt wel nog kunnen dat we een meter bij de eerdere ruimte kunnen trekken (voordeur verplaatsen, gang weg), maar ik heb echt geeeen zin meer. Mocht iemand zich nog enorm vervelen vannacht: ongeveer 5.7 bij 3.4, voor een badkamer, aparte wc en overige ruimte. Die laatste ruimte kunnen we ook goed gebruiken, dus ik hoef geen badkamer van 5 bij 3.4. Oh en daar moet nog een deur naar buiten ook.

Getekend is het een rechtopstaande rechthoek met rechts de muur naar binnen, met alleen ruimte voor sparing ongeveer 2m van onder. Links mag de deur naar buiten. Boven en onder zijn een binnen- resp buitenmuur waar ik niet per se deuren in wil. Boven een schuifdeur zou nog wel kunnen.

Cryptisch genoeg om het uitdagend te maken?

Edit voor iets vrolijkers.

Kruipruimte in de maak :)
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:43:31 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162476789
LF, als je werk voor niets hebt gedaan betekent dat alleen maar meer bevestiging voor wat de uiteindelijke beslissing wordt.

Maar je architect heeft je wat dit betreft ook niets opgeleverd zie ik. Jammer hoor.

Take care! Komt goed schatje :*
Spoilers!
pi_162481022
Thx :)

De architect had een plan. Wij zijn van dat plan afgeweken.
Gistermiddag vroeg ik me af waarom hij dit nieuwe idee niet had bedacht. Gisteravond schold ik vol enthousiasme dat hij het natuurlijk direct had afgeschreven omdat het een kutplan was.
  woensdag 25 mei 2016 @ 08:27:13 #116
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162481591
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:56 schreef Loopfiets het volgende:
Alle inspiratie is welkom. Dit soort aanmoedigingsposts ook, soms denk ik dat ik tegen mezelf praat en dan gebruik ik weer eens de desktop en zie de topicviews en schrik me rot
Hoi, ik lurk ook mee ik heb gewoon weinig tips en ben geen handige harry ;)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 25 mei 2016 @ 08:46:48 #117
244125 laziness
pi_162481812
Kruipruimte *O*
Ligt het nog steeds op schema nu jullie het steeds om gooien? :D

Heb je nog een plaatje van je cryptische omschrijving?
En moet er nog ergens rekening mee gehouden worden, iets dat een vaste plek heeft? Bijv de standleiding van de wc?

Ik herken het wel dat je tekent, uiteindelijk het afschiet maar dan niet meer opnieuw wilt tekenen.
Tip van flip: teken de basis en kopieer die 20x. Dan is opnieuw beginnen net iets minder vervelend.
En als je echt genoeg ruimte hebt ergens kan je het nog uittapen, dat vonden wij ook wel handig voor het inzicht.
pi_162482523
Op een kassabon..

Ik neig naar het bij het oude plan houden, maar we moeten het wel eerst goed uitzoeken voor dat definitief wordt. Op de planning heeft dit geen invloed, de vloer moet er nog in. Als ik eind van de week weet waar de leidingen moeten, is het goed. Er mag geen sparing in de dragende muur, dat maakt het wat lastiger.

En :W Moppert. Ik ben zelf ook niet bepaald een licht op klusgebied.
pi_162493874
*lurker meldt*

Niet mijn expertise, maar idee qua indeling:

Afmeting badkamer: 3,40 x 2,50m
Bij binnenkomst vanuit de gang aan je linkerhand het bad (tegen de buitenmuur dus). Laag muurtje aan het eind om spulletjes op te zetten. Daarachter de douche, bovenop het lage muurtje douchewand maken. Douchewand kan aan het eind of iets breder muurtje en douchewand in het midden zodat je ook in de douche je shampoo ed kwijt kunt, glazen douchewand geeft meeste ruimte / licht, maar kan ook dicht voor meer "nisgevoel".
Bad is 1,80 lang, dan muurtje +/- 30 cm breed (naar eigen inzicht breder of smaller), hou je voor de douche een ruimte over van 1,30m. Zeer ruim dus. Lengte douche gedeelte ong 1,80m. Daarachter muur maken voor aparte wc (ingang vanuit de andere ruimte). Bij binnenkomst vanuit de gang aan je rechterhand de wasbak.

De overige ruimte is dan nog zo'n 3,0 x 3,4m minus een kleine uitsparing voor de wc. Buitendeur ed is daar makkelijk te realiseren. Ingang vanuit de binnenmuurkant.

De badkamer zou zelfs nog iets kleiner kunnen als er een hoekbad in komt (linksachter) en vierkante douche met zo'n kleine schuine zijde (links naast de ingang).

Hopelijk heb je er iets aan. Succes!
pi_162493972
Bedenk me net.. is die 3,40 inclusief gang? Want ik had begrepen dat dat zonder gang is... Anders heb je niks aan mijn ideeën.. Handig weer..
pi_162495202
Nee het is exclusief gang :)
Ik moet maar eens aan de tekenarij.

En het is definitief, het huisontwerp wordt niet aangepast. Wel gaat de meterkast weg bij de douche, dus toch nog wat aanpassen.

[ Bericht 30% gewijzigd door Loopfiets op 25-05-2016 21:24:13 ]
  woensdag 25 mei 2016 @ 19:21:33 #122
3542 Gia
User under construction
pi_162495690
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 08:46 schreef laziness het volgende:

Tip van flip: teken de basis en kopieer die 20x. Dan is opnieuw beginnen net iets minder vervelend.

Ik gebruik overtrekpapier. Is een blok met een extra blad met ruitjes per milimeter en dan halve centimeter dikker en centimeter nog dikker. Daarop teken ik de muren en deuren e.d. en dan schuif ik dat weer onder een nieuw vel. Werkt perfect.
pi_162679447
Eindelijk iets opgebouwd *O*

Binnen een week ligt hier beton op en daarna zou het even vrij snel moeten gaan. Voor onze klussers op vakantie gaan verwachten ze ook de muren en het dak te hebben staan.

De badkamerindeling is semidefinitief nu, dat is wel fijn met beton zometeen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 22:07:51 #124
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162679509
Handige indeling van de badkamer :Y
Spoilers!
pi_162699864
Vond ik zelf ook wel *) ;)
  donderdag 2 juni 2016 @ 21:23:09 #126
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_162702329
Mis alleen een beetje een voorraadkast? Voor handdoeken, etc? en wasmanden?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_162703129
Handdoeken kunnen onder de wasbak, dat hebben we nu ook. Wasmand is een goed punt, had ik nog niet aan gedacht, maar de wasmachine staat straks aan de andere kant van de douchemuur. Misschien is een luikje daar wel tof ;)

Of gewoon de wasmanden boven bij de slaapkamers en eentje in de bijkeuken/waskamer/opbergruimte die naast de badkamer zit. En evt is er plek naast de wasbak als dat een 80 wordt, komt de pedaalemmer iets naar voren.
  donderdag 2 juni 2016 @ 23:03:57 #128
320538 All-out
super, man
pi_162705343
goeieavond, ik heb het hele topic ook even doorgelezen, ziet er uit als een leuk project! hbo bouwkundige en architect in opleiding hier, wellicht kan ik wat inzicht verschaffen als jullie weer eens ergens mee zitten.

wat ik nog een beetje mis in dit topic zijn overzichtsfoto's van het huis. ik heb geloof ik nog geen voorgevel gezien, of wel?

en ter verdediging van de vorige bewoners; puin onder een vloer of in de grond is in principe een erg logische oplossing hoor, net als het afvoerpijpje naar de dakgoot. als je een gat hebt, en puin wat erin past, waarom zou je dan én betalen voor het afvoeren van het puin, én betalen voor grond om het gat te dichten...

ik moet wel zeggen dat het wel heel erg een allegaartje van hokjes was, goed dat de bezem daar eens doorheen gaat. ik zou er aan de andere kant dan ook voor kiezen om het oorspronkelijke huis weer een beetje in ere te herstellen, en daar hoort het weghalen van de en suite schuifdeuren niet bij, dat is toch echt zonde..

ik ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt!
"Mendoza's been hit! Mendoza's been fucking hit!"
pi_162708655
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:03 schreef All-out het volgende:
goeieavond, ik heb het hele topic ook even doorgelezen, ziet er uit als een leuk project! hbo bouwkundige en architect in opleiding hier, wellicht kan ik wat inzicht verschaffen als jullie weer eens ergens mee zitten.

wat ik nog een beetje mis in dit topic zijn overzichtsfoto's van het huis.
Dank je, ga ik onthouden. Ik heb inderdaad ivm herkenbaarheid geen foto's van de voorgevel gepost. Aan de andere kant zijn er zoveel twee onder een kappers, dat valt misschien ook wel mee.

Financieel gezien snap ik het ook wel hoor, van dat puin in gaten. Het is meer de afwerking die ik niet snap, en puin zomaar in de tuin. Wat me echt verbaast is het afval in de tuin. Overal ligt zooi op of half in de grond. Stukken plastic, metaal, lege flessen, schroeven, schroevendraaiers, gebroken glas, hout met pur eraan, noem maar op. Alsof ze jaren lang alles gewoon uit hun handen hebben laten vallen waar ze toevallig stonden.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 09:13:19 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162709517
Kan je het raam in de badkamer een beetje makkelijk schoonmaken straks?
Spoilers!
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:29:59 #131
3542 Gia
User under construction
pi_162710501
Wij gaan een garage aanbouwen en vegen dan alle kiezels van de oprit in dat gat, omdat we daarvan af willen.

@ All-out: Wij zijn een vrijstaand jaren 30 huis aan het verbouwen, met een mansarde dak. Erg mooi, maar erg verwaarloosd. We zijn dan ook al een jaar bezig en de slaapkamers en woonkamer zijn (op wat afwerking na) klaar. De oude badkamer beneden en de (bij)keukens zijn nog functioneel, dus nog niet aan de beurt.
Nu zat er boven een badkamer met plaatstalen bad en - douche, toilet en zware wastafel. Die zijn eruit. Op de vloer lag zeil, vastgelijmd met de zijkanten omhoog gevouwen. Ook eruit, dus.

Nu willen we daar een licht (zwaluwstaarten) vloertje laten storten. Met een waterdichte afwerking, uiteraard.

Er komt een acrylbad terug, geen douche, wel toilet en twee waskommen. Feitelijk op dezelfde plaats als waar de vorige stonden.
De constructie bestaat uit balken, in goede staat, met daarop een houten vloer. De badkamer ligt boven de gang, waarbij het bad deels boven de buitenmuur van de voordeur ligt (voordeur ligt t.o.v. de voorgevel naar binnen met een nis) en deels boven de muur tussen gang en woonkamer, en daardoor ook boven de meterkast die in de woonkamer zit.
De opbouw wordt hout met gipsplaten, afgewerkt met beton-ciré.

Denk jij dat de constructie dit houdt? Of moeten we hier echt een constructeur naar laten kijken?

@ Loopfiets, ik wil je topic niet kapen, maar zag een bouwkundige reageren en maak daar even, heel handig, gebruik van. De vraag is te lang voor een PM of DM.
Jullie gaan echt als een speer! Vind het erg leuk om hier af en toe mee te lurken. Zo herkenbaar!
pi_162711042
Gia, waarom geen eigen topic? Je post wel vaker over je verbouwing en wij vinden het echt leuk om te lezen :Y
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:36:47 #133
3542 Gia
User under construction
pi_162714385
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 11:07 schreef Puala het volgende:
Gia, waarom geen eigen topic? Je post wel vaker over je verbouwing en wij vinden het echt leuk om te lezen :Y
We hebben het ergste wel achter de rug. Eigen topic wordt een beetje mosterd na de maaltijd.
Ik lees hier graag mee, voor ideeën of andersom voor raad aan loopfiets over zaken die wij al tegen zijn gekomen en opgelost hebben.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 14:33:21 #134
320538 All-out
super, man
pi_162716332
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:29 schreef Gia het volgende:
@ All-out: Wij zijn een vrijstaand jaren 30 huis aan het verbouwen, met een mansarde dak. Erg mooi, maar erg verwaarloosd. We zijn dan ook al een jaar bezig en de slaapkamers en woonkamer zijn (op wat afwerking na) klaar. De oude badkamer beneden en de (bij)keukens zijn nog functioneel, dus nog niet aan de beurt.
Nu zat er boven een badkamer met plaatstalen bad en - douche, toilet en zware wastafel. Die zijn eruit. Op de vloer lag zeil, vastgelijmd met de zijkanten omhoog gevouwen. Ook eruit, dus.

Nu willen we daar een licht (zwaluwstaarten) vloertje laten storten. Met een waterdichte afwerking, uiteraard.

Er komt een acrylbad terug, geen douche, wel toilet en twee waskommen. Feitelijk op dezelfde plaats als waar de vorige stonden.
De constructie bestaat uit balken, in goede staat, met daarop een houten vloer. De badkamer ligt boven de gang, waarbij het bad deels boven de buitenmuur van de voordeur ligt (voordeur ligt t.o.v. de voorgevel naar binnen met een nis) en deels boven de muur tussen gang en woonkamer, en daardoor ook boven de meterkast die in de woonkamer zit.
De opbouw wordt hout met gipsplaten, afgewerkt met beton-ciré.

Denk jij dat de constructie dit houdt? Of moeten we hier echt een constructeur naar laten kijken?
ah, daar gaan we al :P

in principe zou je in ieder geval een berekening kunnen doen. een ervaren klusser/bouwer heeft ervaring van eerdere situaties en kan het op basis daarvan inschatten.

ik denk dat het moet kunnen, als de balken goed zijn en over dragende muren liggen, maar ik heb het natuurlijk niet gezien. een zwaluwstaart is een mooie oplossing en zorgt voor een goede spreiding van de belasting, dat helpt mee, maar je voegt toch gewicht toe.

de wastafels hingen (neem ik aan?) en komt de wc ook aan de wand te hangen? dan moeten die ook voldoende stevig zijn.
pi_162720117
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 09:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan je het raam in de badkamer een beetje makkelijk schoonmaken straks?
:o
Ramen schoonmaken. Dat heb ik denk ik nog nooit gedaan. :o
Maar je moet er wel voor in t bad staan idd.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 17:48:46 #136
244125 laziness
pi_162720627
Die vraag kan toch prima via pm? Daar kunnen veel tekens in hoor :@
  Moderator vrijdag 3 juni 2016 @ 23:34:15 #137
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_162729530
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:36 schreef Gia het volgende:

[..]

We hebben het ergste wel achter de rug. Eigen topic wordt een beetje mosterd na de maaltijd.
Ik lees hier graag mee, voor ideeën of andersom voor raad aan loopfiets over zaken die wij al tegen zijn gekomen en opgelost hebben.
Dan nog zijn ze meer dan welkom hoor ! ^O^ :Y
  zaterdag 4 juni 2016 @ 00:36:25 #138
3542 Gia
User under construction
pi_162731109
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:33 schreef All-out het volgende:

[..]

ah, daar gaan we al :P

in principe zou je in ieder geval een berekening kunnen doen. een ervaren klusser/bouwer heeft ervaring van eerdere situaties en kan het op basis daarvan inschatten.

ik denk dat het moet kunnen, als de balken goed zijn en over dragende muren liggen, maar ik heb het natuurlijk niet gezien. een zwaluwstaart is een mooie oplossing en zorgt voor een goede spreiding van de belasting, dat helpt mee, maar je voegt toch gewicht toe.

de wastafels hingen (neem ik aan?) en komt de wc ook aan de wand te hangen? dan moeten die ook voldoende stevig zijn.
De wc zat en komt weer aan een buitenmuur. Balken zijn 7 meter lang en liggen over de hele begane grond, dus van linkergevel tot rechtergevel.

Afgaand op jouw verhaal durf ik het, denk ik wel aan. Het sanitair is allemaal lichter dan wat er voorheen in zat.

Dank je voor het meedenken.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 14:54:50 #139
320538 All-out
super, man
pi_162740045
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 00:36 schreef Gia het volgende:

[..]

De wc zat en komt weer aan een buitenmuur. Balken zijn 7 meter lang en liggen over de hele begane grond, dus van linkergevel tot rechtergevel.

Afgaand op jouw verhaal durf ik het, denk ik wel aan. Het sanitair is allemaal lichter dan wat er voorheen in zat.

Dank je voor het meedenken.
het staat impliciet wel in mijn vorige reactie, maar voor de duidelijkheid benadruk ik het nog eens; zonder het gezien te hebben (irl of op tekening) kan ik er echt niet veel over zeggen hoor.

hoe hoog zijn die vloerbalken, op wat voor afstand onderling zitten ze, wat is de overspanning (grootste afstand van dragende wand naar dragende wand) en hoeveel cm dekvloer komt er op?
pi_162775539
Er komt eindelijk vorm in *O*
We hebben een vloer

En langzaam lijk ik te gaan winnen van deze smeerlappen

Zo met een beloopbaar oppervlak wordt opeens duidelijker hoe groot alles wordt. Toch zomaar anderhalf keer wat we nu hebben.
  zondag 5 juni 2016 @ 23:38:36 #141
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162777234
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:54 schreef All-out het volgende:

[..]

het staat impliciet wel in mijn vorige reactie, maar voor de duidelijkheid benadruk ik het nog eens; zonder het gezien te hebben (irl of op tekening) kan ik er echt niet veel over zeggen hoor.
Even een tip, ga hier geen ongefundeerde constructieve adviezen geven. Ook niet in de trent van: "Ik denk dat het wel moet kunnen, maar...." Dat eerste stukje leest men en wil men graag van je horen, alleen het stukje na de komma leest men niet.

Ik ben ook bouwkundige, maar zulke uitspraken zal je mij hier niet zien doen.
pi_162780176
Verstandig advies.
Ik had gewoon een constructeur over de vloer, die heeft even rondgekeken en aangegeven wat nodig was. Wel zo'n prettig gevoel.
  maandag 6 juni 2016 @ 08:07:30 #143
265433 Kalebatz
Mrttmttmtt
pi_162781109
Is dat toevallig in Hengelo?
Feel the fuzz!
  maandag 6 juni 2016 @ 09:02:16 #144
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162781486
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 02:29 schreef Loopfiets het volgende:
Ik had gewoon een constructeur over de vloer, die heeft even rondgekeken en aangegeven wat nodig was. Wel zo'n prettig gevoel.
^O^ Goed bezig!
  maandag 6 juni 2016 @ 11:17:38 #145
3542 Gia
User under construction
pi_162783804
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 23:38 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Even een tip, ga hier geen ongefundeerde constructieve adviezen geven. Ook niet in de trent van: "Ik denk dat het wel moet kunnen, maar...." Dat eerste stukje leest men en wil men graag van je horen, alleen het stukje na de komma leest men niet.

Wij hebben voor de aankoop wel een bouwkundig rapport laten maken, of hoe heet zoiets. Kostte wel wat, maar gaf een goed overzicht van de minimale verwachten kosten voor de meest nodige verbouwingen. Hier is in elk geval niets uitgekomen waaruit een slechte constructie zou blijken.
Betonlook hoeft volgens mij ook niet zwaarder te zijn dan tegels, toch? De rest wat er in komt is in elk geval lichter dan wat er uit is gekomen.

@ Loopfiets. Mooi vloertje, en zo groot!
pi_162785867
Ja het is enorm, en niet in Hengelo hoor.

Denk dat je in een bouwkundig rapport sowieso weinig leest over de constructie, zeker irt verbouwen. Gaat toch meer om wat je zo kunt zien volgens mij.
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:47:59 #147
320538 All-out
super, man
pi_162842632
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 23:38 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

ik ben het met je eens, maar vind je reactie een beetje gek, aangezien ik mezelf wat dat betreft corrigeer (met quote) en daarbij datzelfde ook benadruk naar Gia. beetje mosterd na de maaltijd
  woensdag 8 juni 2016 @ 16:02:14 #148
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162843002
quote:
99s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:47 schreef All-out het volgende:

[..]

ik ben het met je eens, maar vind je reactie een beetje gek, aangezien ik mezelf wat dat betreft corrigeer (met quote) en daarbij datzelfde ook benadruk naar Gia. beetje mosterd na de maaltijd
Het kwaad was al geschied met je eerste opmerking, wat daarna komt wordt niet meer gelezen.
Je hebt het wel gecorrigeerd, maar zoals ik zei is het woord al gevallen. Niet slecht bedoeld hoor, maar snap je me?
pi_162968173
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 12:39 schreef Loopfiets het volgende:
Ja het is enorm, en niet in Hengelo hoor.

Denk dat je in een bouwkundig rapport sowieso weinig leest over de constructie, zeker irt verbouwen. Gaat toch meer om wat je zo kunt zien volgens mij.
Hi, hoe staat het er inmiddels voor? Ben je er al helemaal uit wat je gaat doen met de badkamer? En heb je een beetje een productieve week gehad?
pi_162971645
Ik ben ook een lurker met twee linkerhanden en ik heb ook een eigen appartement in verbouwing, maar ook ik ben benieuwd hoe het ervoor staat!
pi_162979284
:D de badkamer staat al in post 123

En het gaat nog steeds vooruit, ziet er alleen nog niet uit. Lijkt wel kleiner te worden opeens ;)
pi_162979311
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:44 schreef depsycholoog het volgende:
Ik ben ook een lurker met twee linkerhanden en ik heb ook een eigen appartement in verbouwing, maar ook ik ben benieuwd hoe het ervoor staat!
Geen topic van je verbouwing?
pi_162984003
Leuk om te zien hoe je zoiets kan opknappen. Hoeveel geld steek je er nou ongeveer in in verhouding met de aanschafprijs?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_162996880
Bijna de helft nog eens erbij :X
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 20:53:43 #155
92034 crew  Vonkenboer
pi_163015778
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:53 schreef Loopfiets het volgende:
:D de badkamer staat al in post 123

En het gaat nog steeds vooruit, ziet er alleen nog niet uit. Lijkt wel kleiner te worden opeens ;)
[ link | afbeelding ]
Dat gevoel van ruimte komt nog wel ! ;)
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:47:50 #156
3542 Gia
User under construction
pi_163020385
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 06:46 schreef Loopfiets het volgende:
Bijna de helft nog eens erbij :X
Oh, da's bij ons minder.
Aanschaf 240, met k.k. 252, overwaarde vorige woning 57. Daarvan 26 k. in de hypotheek. 110 aflossingsvrij. Bouwbudget dus 31 k.
We doen zoveel mogelijk zelf en dat kost heel veel tijd.
Daarom zijn we al ruim een jaar bezig.

Maar we hebben straks een prachtig vrijstaand jaren 30 huis op ruim 600 m2 grond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 14-06-2016 23:19:11 ]
pi_163180958
Met lichte twijfel of dit niet meer een DIGvraag is, eerst hier maar eens proberen.

Nu heb ik mijn computer op een bureau in de woonkamer staan, met kabel naar de tv. Zo af en toe gebruiken we die om een dvd te kijken (meestal kijken we netflix). Tussendoor vind ik het vaak ook wel handig om even niet mijn mobiel of tablet te gebruiken voor dingen als excel, onenote, als ik veel tabs tegelijk in mijn browser wil etc. En heel soms game ik. Nu werk ik ook aan dat bureau, maar dan met de laptop van het werk.

Mevrouw Loopfiets wil van dat bureau af (gaat naar boven in t nieuwe huis) en vooral van de computer (monitor, stofzuigergeluid etc). We hebben nu aan digitaal gedoe 3 smartphones en 2 ipads (1 van elk is werk), 1 laptop van mevrouw L en 1 van werk. In het huis komen ws beneden een grotere en een kleinere tv.

Als ik geen computer meer beneden heb, moet ik naar boven voor bovengenoemde dingen. Dan kan ik beneden ook geen dvds meer afspelen.

Wat is nou wijsheid? Een dvdspeler kopen en verder niet moeilijk doen, niet zeuren, kabel aan de laptop, een onopvallend systeem neerzetten dat verbonden is met 1 of beide tv's (en wat dan), een optie waar ik nu niet op kom?

Mevr L snapt het probleem niet en denkt dat de mobiele apparatuur meer dan genoeg is, maar ik ben bang dat ik mijn makkelijke computertoegang ga missen. En als we iets doen, dan graag met alle kabels goed weggewerkt, vandaar dat we er nu al mee bezig zijn.

Ideeën?
  dinsdag 21 juni 2016 @ 08:26:46 #158
244125 laziness
pi_163181158
Herkenbaar. Wij hadden uit ruimte gebrek de computer op de eettafel voorheen.
Ik mis het ook wel de goede browser met groot scherm maar alleen boven zitten doe ik ook weinig.
Maar met een chromecast van 35 euro kan je netflix draadloos naar je tv streamen ^O^
pi_163182436
Laptop met kabel aan de tv werkt hier prima. En als de laptop niet gebruikt wordt, ligt die onder de bank/in la van salontafel/op eettafel/in tv-meubel waar je normaal een dvd-speler neer zou zetten. Als ik foto's ga bewerken of echt aan het werk moet, dan ga ik wel naar het bureau met scherm (die op dit moment nog op de eettafel staat, want studeerkamer is nog niet af). Laptop zonder kabel (chromecast/Appletv, of een smart-tv) lijkt me nog handiger :P.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 10:39:33 #160
3542 Gia
User under construction
pi_163182625
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 07:51 schreef Loopfiets het volgende:
Met lichte twijfel of dit niet meer een DIGvraag is, eerst hier maar eens proberen.

Nu heb ik mijn computer op een bureau in de woonkamer staan, met kabel naar de tv. Zo af en toe gebruiken we die om een dvd te kijken (meestal kijken we netflix). Tussendoor vind ik het vaak ook wel handig om even niet mijn mobiel of tablet te gebruiken voor dingen als excel, onenote, als ik veel tabs tegelijk in mijn browser wil etc. En heel soms game ik. Nu werk ik ook aan dat bureau, maar dan met de laptop van het werk.

Mevrouw Loopfiets wil van dat bureau af (gaat naar boven in t nieuwe huis) en vooral van de computer (monitor, stofzuigergeluid etc). We hebben nu aan digitaal gedoe 3 smartphones en 2 ipads (1 van elk is werk), 1 laptop van mevrouw L en 1 van werk. In het huis komen ws beneden een grotere en een kleinere tv.

Als ik geen computer meer beneden heb, moet ik naar boven voor bovengenoemde dingen. Dan kan ik beneden ook geen dvds meer afspelen.

Wat is nou wijsheid? Een dvdspeler kopen en verder niet moeilijk doen, niet zeuren, kabel aan de laptop, een onopvallend systeem neerzetten dat verbonden is met 1 of beide tv's (en wat dan), een optie waar ik nu niet op kom?

Mevr L snapt het probleem niet en denkt dat de mobiele apparatuur meer dan genoeg is, maar ik ben bang dat ik mijn makkelijke computertoegang ga missen. En als we iets doen, dan graag met alle kabels goed weggewerkt, vandaar dat we er nu al mee bezig zijn.

Ideeën?
Hoi, wij hebben hier alle stopcontacten laten aarden, omdat we toch aan 't verbouwen waren en alles gestuct moest worden.
We hebben dus ook wat stopcontacten laten verleggen en er zijn UTP poorten aangelegd. De modem staat in de meterkast en van daaruit gaat een kabel, via het plafond wat toen nog open was, naar de achterkamer, naar de slaapkamer van mijn jongste (die heeft 2 poorten) en één naar de oudste. Verder nog één naar de stopcontacten achter de tv. Onze volgende tv gaat sowieso een smart TV worden, dus dan zijn we daar al in voorzien.
De rest, tablets en phones maken gebruik van wifi.

Misschien dat je hiermee naar een oplossing toe kan werken?
Bijvoorbeeld een goedkoop computerblok achter de tv, aangesloten op de utp poort.
Of een smart TV.
pi_163182641
Ik heb een port replicator ingebouwd in mijn tvmeubel, omdat ik dat makkelijker vind dan een HDMI kabel aansluiten. Nog even los van dat niet elke laptop tegenwoordig HDMI heeft. Je kan dan alles wat een USB aansluiting heeft aansluiten op je tv. Ik vind t handig :Y

En dan een chromecast er eventueel bij om helemaal makkelijk dingen naar je tv te streamen, maar die gebruik ik eigenlijk alleen boven bij de tv.

En dvd's, hoe vaak doe je dat nog echt? :@
pi_163183075
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 08:26 schreef laziness het volgende:
Herkenbaar. Wij hadden uit ruimte gebrek de computer op de eettafel voorheen.
Ik mis het ook wel de goede browser met groot scherm maar alleen boven zitten doe ik ook weinig.
Maar met een chromecast van 35 euro kan je netflix draadloos naar je tv streamen ^O^
Chromecast check. Zelfs een reserve voor op vakantie omdat we er al eens een vergeten zijn..

Ik was dus denk ik niet duidelijk, ondanks het enorme verhaal. Streamen naar tv van films en series etc is niet het punt, ben heel blij met de chromecast. Het gaat echt om computerdingen. En dvd, tja, eens in de 6 weken oid. Misschien wat weinig voor een hele infrastructuur.

Die utppoorten en port replicator (kende ik niet) ga ik onthouden ^O^

Edit Google is je vriend. Ik kende de naam niet, het plaatje wel 8)7

[ Bericht 10% gewijzigd door Loopfiets op 21-06-2016 11:14:01 ]
pi_163183262
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:04 schreef Loopfiets het volgende:
Die utppoorten en port replicator (kende ik niet) ga ik onthouden
Bedenk wel dat zo'n USB port replicator lang niet de prestaties bied dan dat je die aansluiting origineel zou hebben op je laptop.
Simpel gezegd, omdat alles van dat ding over 1 usb draadje gepropt moet worden heb je nogal wat prestatieverlies.
pi_163183373
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:14 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Bedenk wel dat zo'n USB port replicator lang niet de prestaties bied dan dat je die aansluiting origineel zou hebben op je laptop.
Simpel gezegd, omdat alles van dat ding over 1 usb draadje gepropt moet worden heb je nogal wat prestatieverlies.
Dat is behoorlijk te verwaarlozen. Als ik schakel tussen de laptop en de tv zie ik geen enkel verschil in kwaliteit.
pi_163183444
Je hebt ook minipc's, alleen met de krachtige heb ik juist de ervaring dat ze geen stofzuiger zijn, maar opstijgend vliegtuig.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_163183492
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat is behoorlijk te verwaarlozen. Als ik schakel tussen de laptop en de tv zie ik geen enkel verschil in kwaliteit.
Ben ik niet met je eens. De doorvoersnelheid van een enkele USB 2.0 verbinding is vele male trager dan die aansluitingen bij elkaar. USB 3.0 is al beter.
Daarbij gebruiken niet alle replicators de gegevens van je videokaart/geluidskaart maar zit er intern een (brakke) videokaart/audio chip.
Zie ook de reviews van dit soort dingen.
http://nl.hardware.info/r(...)cator-e6d70aa-review
http://nl.hardware.info/r(...)rt-replicator-review

Het is leuk voor een powerpoint presentatie op kantoor, maar als je een beetje kritisch bent op je audio/video prestaties dan vallen die dingen al snel tegen.
pi_163183701
Goed punt.
pi_163183723
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:28 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. De doorvoersnelheid van een enkele USB 2.0 verbinding is vele male trager dan die aansluitingen bij elkaar. USB 3.0 is al beter.
Daarbij gebruiken niet alle replicators de gegevens van je videokaart/geluidskaart maar zit er intern een (brakke) videokaart/audio chip.
Zie ook de reviews van dit soort dingen.
http://nl.hardware.info/r(...)cator-e6d70aa-review
http://nl.hardware.info/r(...)rt-replicator-review

Het is leuk voor een powerpoint presentatie op kantoor, maar als je een beetje kritisch bent op je audio/video prestaties dan vallen die dingen al snel tegen.
Ja oke, ik gebruik inderdaad niet alles tegelijk. Ik heb mijn laptop er aan hangen en gebruik dan die 3005pr die je linkt. Maar ik ben zeker niet ontevreden.
pi_163184276
Maar om op de vraag van Loopfiets terug te komen, ik heb sinds kort een Android TV box.
De Memobox MX Max, dat is een klein kastje waarop android draait, en die kun je makkelijk bij/achter je TV plakken. Ik gebruik het om films e.d. te kijken.
Tis wel even een "technisch knutselprojectje" om dat allemaal mooi in te stellen maar dan heb je wel wat, en hij kost maar (ongeveer) 50 euro.

Waar je ook naar kan kijken is een MHL adapter voor je mobiele devices. (als ze dat ondersteunen) dat is een manier om direct een HDMI kabel op je tablet/telefoon aan te sluiten.
pi_163184394
Wb terug naar mijn vraag, het ging dus om het missen van de computer in de woonkamer, niet om tv kijken an sich.
Een vliegmachine is iig geen optie.

Los daarvan ben ik wel benieuwd naar de meerwaarde van android tv boven de chromecast.
pi_163184579
Doordat je de laptop zo kan aansluiten mis ik het helemaal niet om geen pc in de woonkamer te hebben :)
pi_163184742
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 12:12 schreef Loopfiets het volgende:
Los daarvan ben ik wel benieuwd naar de meerwaarde van android tv boven de chromecast.
Chromecast kan (zover ik weet, heb er zelf geen) alleen (internet) video's vanaf apps afspelen die je je mobiele device moet starten.

Een Android TV box is een zelfstandige "pc" die je met je afstandbediening kunt bedienen.
Je kunt heel veel demo filmpjes op youtube bekijken. Zoek bijvoorbeeld eens naar "kodi" dat is een bekend mediacenter programma dat op (onder andere) die android boxen draait.
pi_163207834
Thanx.

Gister onze eerste keukenboer. Christus wat gaat dat langzaam! 2,5 uur zitten en tekenen en nog alleen maar de kastjes erin -O-
Apparatuur en werkblad moeten we dus nog een keer voor.

Wel vrijwel precies wat we in gedachten hadden.
  woensdag 22 juni 2016 @ 08:32:37 #174
244125 laziness
pi_163207889
Dat kan wel sneller is mijn ervaring :o
pi_163247363
Nou, op zich is het misschien zo erg nog niet. We beginnen opeens te twijfelen aan de hele opstelling. Deze is gebaseerd op een gas/inductieplaat. Maar misschien is het ook wel tof om die hoge kasten te vervangen door lage en ipv een kookplaat tóch voor een fornuis te gaan. Als daar dan alle ovenfuncties in zitten, hebben we maar 1 apparaat voor alles nodig ipv 3.

Keuzes keuzes, blijft gedoe zeg.
pi_163247567
ik zou deze constructie zo niet doen. je gaat je een breuk poetsen aan de vloer zo tussen de kraan en het fornuis. als je groentes wast en dan bv wil wokken, moet je oversteken met nadruppelende groentes
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_163268578
Ik snap dat je dat zegt. Was ook lang een twijfelpunt, maar in deze opstelling van keuken en eiland is het toch het werkbaarst waar wij op uitkwamen.
Ik ga komende week eens opletten hoe vaak ik met druipende groente van kraan naar fornuis beweeg.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:36:07 #178
3542 Gia
User under construction
pi_163270293
Ik zou dan liever de inductieplaat op het eiland hebben en de wasbak niet.
Kun je kletsen met mensen op de barkrukken, terwijl je aan het koken bent.
Met afwassen is dat niet zo gezellig. :P

Wij hebben hier een hoekopstelling in de keuken, met een bar tussen kamer en keuken.
De keuken is nog functioneel, dus nog niet aan de beurt. Misschien over een paar jaar. En dan wil ik toch echt de kookplaat tegen de bar. Ook zitten er nu vrij lage kastjes in. Zag dat jullie gekozen hebben voor hoge kasten. Helemaal goed. Ik heb echt ruimtegebrek.
Als we de keuken verbouwen gaat de vaatwasser eruit. Laten we wel de leidingen en zo zitten, maar komen daar drie lades in voor meer ruimte.
pi_163270384
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:11 schreef Loopfiets het volgende:
Ik snap dat je dat zegt. Was ook lang een twijfelpunt, maar in deze opstelling van keuken en eiland is het toch het werkbaarst waar wij op uitkwamen.
Ik ga komende week eens opletten hoe vaak ik met druipende groente van kraan naar fornuis beweeg.
let ook op hoe je loopt als je afgiet, op welke volgorde je kookt. ik pak altijd eerst alles uit de koelkast, zet dat dan links naast de gootysteen, wassen, dan rechts naast de gootsteen en koken. je kan het nu psies zoals je wilt kiezen tenslotte ;)
pi_163270517
Als je kookt, hoe lang sta je dan daadwerkelijk in de pan te kijken? Ik zeker niet continu. Behalve als ik wok, en dan wil ik meestal niet dat iemand tegen me praat omdat mijn eten dan aanfikt.

We zijn nu echt even weer helemaal los opties aan het bedenken. Mij lijkt bijvoorbeeld ook gaaf: geen functies in het eiland, daarop een houten blad, toch een groot gasfornuis tegen de muur, links daarvan de kraan, links daarvan de koelkasten en rvs werkblad.
Maar mevr Loopfiets snapt deze beschrijving al niet, dus misschien kan ik t beter eerst tekenen.
pi_163270556
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:42 schreef simmu het volgende:

[..]

let ook op hoe je loopt als je afgiet, op welke volgorde je kookt. ik pak altijd eerst alles uit de koelkast, zet dat dan links naast de gootysteen, wassen, dan rechts naast de gootsteen en koken. je kan het nu psies zoals je wilt kiezen tenslotte ;)
Heb ik gedaan :Y Daarom bijv gootsteen niet precies tegenover fornuis.
Maar nu ben ik beperkt door mijn keukentje, dus ik moet ook rekening houden met opties die ik nu niet heb.
pi_163271176
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:49 schreef Loopfiets het volgende:
Als je kookt, hoe lang sta je dan daadwerkelijk in de pan te kijken? Ik zeker niet continu. Behalve als ik wok, en dan wil ik meestal niet dat iemand tegen me praat omdat mijn eten dan aanfikt.

We zijn nu echt even weer helemaal los opties aan het bedenken. Mij lijkt bijvoorbeeld ook gaaf: geen functies in het eiland, daarop een houten blad, toch een groot gasfornuis tegen de muur, links daarvan de kraan, links daarvan de koelkasten en rvs werkblad.
Maar mevr Loopfiets snapt deze beschrijving al niet, dus misschien kan ik t beter eerst tekenen.
wat je nog kan doen als je een paar uur overhebt: stug een keukenboer binnen wandelen, hunnie alles uit laten tekenen en dan roepen dat je erover na gaat denken >:)
pi_163272412
Ik teken het geloof ik liever zelf. Vond de eerste al een behoorlijke lijdensweg.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 19:55:25 #184
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_163273764
Zou je de hoge kasten links niet naar rechts zetten? Dan heb je de apparatuur bij elkaar en het zicht vrij naar buiten.
pi_163273929
Er staat er nu maar 1 links?
De tekening is wat misleidend, links zit inderdaad glas (eerst 60cm muur, dan glazen pui), rechts is gewoon open maar dat kon ie niet tekenen.

Maar ook als we verder helemaal laag gaan, blijven de koelkasten hoog. Die zou ik dan juist naar links verplaatsen om het zicht vanuit de woonkamer prettiger te houden. Die zit op het plaatje aan de onderkant, dus van voren gezien rechts van de koelkasten.
pi_163276290
En zo is het nieuwe plan. Ons kennende komen er nog wel een paar voor we definitief een keus kunnen maken...

Links buiten, rechts woonkamer, aan deze kant van het eiland eettafel.
pi_163287183
En dus zit je met je rug naar buiten, zonde toch? Sowieso, wij hebben ook krukken aan het blad en gebruiken die eigenlijk...nooit. Ja om spullen op te leggen en dan ga je je weer ergeren aan het feit dat er spullen op liggen. Bij een volgende keuken zou ik het nooit meer doen.
wat zijn je afmetingen voor het eiland? Komen er aan twee kanten laden in of komt ook de vaatwasser er in?

En persoonlijk zou ik geen oven willen onder het gasfornuis. Ik heb nu beide ovens (gewone en combimagnetron) op hoogte en ik zou niet anders meer willen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:52:01 #188
3542 Gia
User under construction
pi_163291577
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:55 schreef d.k. het volgende:

En persoonlijk zou ik geen oven willen onder het gasfornuis. Ik heb nu beide ovens (gewone en combimagnetron) op hoogte en ik zou niet anders meer willen.
Ik had eerst een groot fornuis met een oven eronder en dat was inderdaad niet zo praktisch. Vooral met schoonmaken echt wel zwaar. Hier in de keuken zit een combi op hoogte en dat is echt stukken praktischer. Onder de kookplaat zitten drie lades, 2 gewone en één diepe, waar de handdoeken en zo inzitten.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:53:55 #189
3542 Gia
User under construction
pi_163291613
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 21:42 schreef Loopfiets het volgende:
En zo is het nieuwe plan. Ons kennende komen er nog wel een paar voor we definitief een keus kunnen maken...
[ link | afbeelding ]
Links buiten, rechts woonkamer, aan deze kant van het eiland eettafel.
Is rechts van het aanrecht wel een stukje muur, of is dat open? Een koelkast dichterbij de huiskamer is ook wel praktisch. Lekker dichtbij om een drankje te pakken, bijvoorbeeld. Dan zou je aan de andere kant een combi-oven op hoogte kunnen maken.
Zomaar even meedenken, je moet het uiteraard zelf weten, maar denk ook aan degene die op zijn knieën die oven schoon moet maken.
pi_163316023
Afhankelijk van het soort oven hoeft niemand veel op zijn knieen natuurlijk, tegenwoordig doen die ovens een groot deel zelf. Ik heb nu een fornuis en vind dat eigenlijk niet zo'n punt.

Naast het aanrecht zit 60cm muur en de vaatwasser weten we nog niet, eiland of muur. Laatste lijkt me praktischer, eerste mooier.

Die krukken, geen idee of ik ze ga gebruiken. Als ze er niet zijn, hebben we de optie iig niet.
pi_163317689
ik heb ook 2 barkrukken, gebruik ze bijna nooit, ik leg er niets op. er komt wel stof op ;) maar het geeft enorm veel sfeer in de keuken.
pi_163320096
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 18:00 schreef Loopfiets het volgende:
Afhankelijk van het soort oven hoeft niemand veel op zijn knieen natuurlijk, tegenwoordig doen die ovens een groot deel zelf. Ik heb nu een fornuis en vind dat eigenlijk niet zo'n punt.

Die krukken, geen idee of ik ze ga gebruiken. Als ze er niet zijn, hebben we de optie iig niet.
De eerste oven waar zelf de schalen in lopen moet ik nog vinden ;)
Even zonder gekheid, wil je alleen een oven of ook nog een (combi)magnetron? Waar ga je die dan laten?

En de krukken, als ik ze dan al zou doen dan zo dat je naar buiten kan kijken, aan de andere kant van de keuken dus. Of je maakt het eiland zo dat ze aan de 'achterkant' komen te staan. Dat je bij het laatste stukje van het blok aan 1 kant ruimte laat voor wat krukken.

Waar je voor jezelf ook even over moet denken: waar ga je keukenapparatuur laten als je het wilt gebruiken? Wil je een ingebouwde koffiemachine of eentje op het blad of juist op het eiland? En denk ook even aan alle andere apparaten met een stekker en plan dus de stopcontacten. Nog zoiets om aan te denken: wat ga je met afval doen. In een kastje? Of zet je ergens een pedaalemmer neer? En waar dan? Of loop je gewoon elke keer naar buiten?

Tot slot de hoogte van je koelkast. Onze keuken loopt tot zo'n 30 cm onder het plafond. Iets dat ik nu nooit meer zou doen. Ik zou het of lager maken zodat je er beter bij kan of ik zou het tegen het plafond laten komen (al dan niet met loze ruimte) zodat je er niks neer kan zetten en ook niet hoeft schoon te maken.
  zondag 26 juni 2016 @ 20:24:10 #193
244125 laziness
pi_163320775
Ik ben daar vrij makkelijk in. Je kijkt er niet op zo hoog dus je ziet het stof ook niet. Paar keer per jaar een grote beurt maar verder is het geen plek om aan te ergeren qua schoonmaak :P
pi_163321134
Ik vind een schaal in een oven zetten niet zoveel moeite hoor ;)

In t fornuis moet een (stoom)oven, de combimagnetron gebruiken we zelden, die hebben we staan en kan in de inbouwkast die niet op de tekening staat (rechts eindigend op de hoogte van het keukeneiland).

Die krukken staan juist perfect voor mij :) 2 uit 3 kunnen naar buiten kijken (als je 1 van links naar de zijkant zet) en je kijkt anders misschien niet naar buiten, maar zit wel praktisch buiten, zeker als de pui open is. Met rug naar de woonkamer zitten vind ik veel vervelender.

Stopcontacten check, afval in een kastje (veel gescheiden zut), mokapot voor koffie op het fornuis. Dat komt allemaal goed.

Hoogte is wel een dingetje. Bij de hoge keuken zou een koof komen. Bij de tweede versie niet, daar vind ik juist de grote ruimte tof. Het plafond is ong 2.65, zonde om dat zzo ver omlaag te brengen. Dus het wordt even afzien met de huidige koelkasten en als we ooit een dubbele kopen, kijken we dan wat handig is.
pi_163321175
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:24 schreef laziness het volgende:
Ik ben daar vrij makkelijk in. Je kijkt er niet op zo hoog dus je ziet het stof ook niet. Paar keer per jaar een grote beurt maar verder is het geen plek om aan te ergeren qua schoonmaak :P
:D Dat is waarschijnlijk waar het bij ons ook op uitdraait.
pi_163321259
Volgende week komt trouwens al een dakdekker.
Toevallig nog tips voor een lichtkoepel voor de badkamer? Hoe belangrijk is het dat die open kan als er geen raam is (volgens mij niet zo, goede ventilatie werkt ook, maar licht is wel belangrijk)
pi_163353325
:o :o

Bijna een huis! *O*
  Moderator maandag 27 juni 2016 @ 22:10:49 #198
92034 crew  Vonkenboer
pi_163354581
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:39 schreef Loopfiets het volgende:
:o :o

[ link | afbeelding ]
Bijna een huis! *O*
*O*
^O^

Met goede ventilatie moet je het in de badkamer wel moeten kunnen redden; zou wel zorgen voor voldoende natuurlijk lichtinval.
pi_163361257
Sinds ik zelf een raam in de badkamer heb zeg ik: als je de keuze hebt, altijd doen.
De ruimte droogt zoveel sneller op, heerlijk.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 09:46:59 #200
3542 Gia
User under construction
pi_163362393
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 18:00 schreef Loopfiets het volgende:

Nu je nog jong bent.
En pyrolyse reiniging is leuk en aardig, maar alsnog moet je er daarna met een doekje door.

@D.K. Je kunt bovenop de kastjes kranten leggen, dan worden ze niet zo vies.
Hoge kasten zijn fijn om de spullen op te bergen, die je maar af en toe nodig hebt.
pi_163376680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Nu je nog jong bent.
En pyrolyse reiniging is leuk en aardig, maar alsnog moet je er daarna met een doekje door.
Wij zijn een beetje vies. In 8 jaar in mijn huidige huis hebben we denk ik 2x de oven schoongemaakt. Het rooster is wel schoon overigens.
pi_163376717
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

*O*
^O^

Met goede ventilatie moet je het in de badkamer wel moeten kunnen redden; zou wel zorgen voor voldoende natuurlijk lichtinval.
Er wordt nu naar een lichtkoepel van 1.20 gekeken, dan komt dat wel goed.

Klaas, een raam zou ik zeker open willen, maar zo'n dakding is bijvoorbeeld met regen denk ik niet zo zinnig.
  Knikkerking dinsdag 28 juni 2016 @ 21:01:33 #203
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163377011
Ik zou zweren dat ik me hier al eens ontlurkt had, maar kan m'n post nergens vinden :P
In ieder geval érg gaaf allemaal, en al super veel gedaan in redelijk korte tijd :7 Echt mooi om te zien ^O^

Keep it up!
pi_163378525
Qua keukenindeling: als mens zijn we altijd op zoek naar patronen, en symmetrie staat vaak het mooist (dus aan beide kanten 1 hoge kast ipv beide hoge kasten aan 1 kant). Ik merk dat ik werkbladruimte in de buurt van kookplaat/wasbak meer gebruik dan de stukken die niet langs de 'looplijn' liggen. Werkbladruimte aan de andere kant van het eiland (kant van de kamer) zou ik bijv. bijna niet gebruiken. En kijk goed hoe je de afvoer van de afzuigkap gaat wegwerken; een koof over gehele breedte van de keuken staat waarschijnlijk mooier dan een klein stuk van afzuigkap naar buiten, en kan je in die koof ook meteen spotjes maken voor werkbladverlichting. Sowieso is werkbladverlichting iets om naar te kijken, weinig zo vervelend als snijden met je rug naar de lichtbron waardoor je in de schaduw staat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:46 schreef Gia het volgende:

@D.K. Je kunt bovenop de kastjes kranten leggen, dan worden ze niet zo vies.
Hoge kasten zijn fijn om de spullen op te bergen, die je maar af en toe nodig hebt.
Ik heb gewoon een trapje in de keuken staan, want ik moet best vaak bij de bovenste plank :+.
pi_163379970
Er liggen krantjes op de keuken. Maar daarop wordt inmiddels andere zooi geplaatst door mijn partner. En dat geeft uiteindelijk echt een zooitje. Volgende keer doe ik dat dus anders.
Sowieso wij zijn vrij lang, maar kastjes van 60 cm diep op 2 m hoogte zijn echt onpraktisch. Zelfs voor spullen die je weinig gebruikt.
pi_163380103
Ik O+ laden. Zoveel mogelijk laden is dus nog een tip.
pi_163381486
Ik had je nog niet gezien Atmoz. En goed te horen m.n. mensen als mijn ouders blijven maar roepen dat het zo langzaam gaat. Dan is het wel leuk om eens anders te horen :)

Chicolade het lijken kasten, maar zijn koelkasten. Wordt op termijn 1 dubbele. Dat verdeelt wat lastig ;)
Koof check en flink veel licht ook. Ik denk dat we veel te veel werkblad hebben, maar de ruimte is 8,5 meter diep. Daar wil ik geen eilandje van 60 cm in zetten. En het levert lekker veel kastruimte (laden!) op.
pi_163384931
Hoe groot maak je de ruimte tussen eiland en aanrechtblad? Als je flink de ruimte hebt dan zou ik het zo maken dat je er bij een opengeklapte vaatwasser nog langs kan. Is een ergerpuntje hier maar wij hadden nu eenmaal niet meer ruimte.
pi_163401693
1.20. Moet goedkomen.
pi_163840277
Poeh, lang geleden. Waar moet ik beginnen..

Mijn klusman is met vakantie :( 3 weken nauwelijks vorderingen, maar het is hem gegund, ze fixen dit toch maar stoer met zijn tweetjes. Inmiddels heeft de uitbouw een dak, wat natuurlijk niet netjes op de foto staat :@ Op de bovenverdieping zijn bijna alle te stukadoren wanden gedaan, de ruimte voor wc en wastafel is getegeld en de contouren van de badkamer worden zichtbaar.

SPOILER: best veel foto's
Ik doe de tuin wel in een volgende post :D

[ Bericht 18% gewijzigd door Loopfiets op 18-07-2016 22:13:22 ]
pi_163840804
Wat leuk die tegels zo! :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_163840964
In de tuin is ook al zoveel gebeurd. Een hele haagbeukenhaag weg, hek met poort geplaatst (kleine kinderen-zwembad), gezaagd, een boom wat aangepast en weer ontzettend veel zooi en afval verwijderd.
SPOILER: weer foto's
Voor de niet fotoklikkers zo verder.
Er staat dus een forse boom in de tuin. Een haagbeuk. Zo een die normaal heel snoezig klein is en de inkijk van je buren tegenhoudt, houdt bij ons de inkijk van de bovenverdieping van de buren uit onze bovenverdieping weg. En die buren wonen best een end weg, dus dat is een hele prestatie.
Ik hou van bomen, ik wilde m oorspronkelijk ook zeker laten staan, maar eigenlijk is het een lelijk ding. En als ik dan tóch mijn eerste eigen nieuwe tuin heb, kies ik liever zelf een mooie boom. Of twee mooie bomen. Oid. Maar wat is nou een mooie boom voor in de tuin, die de buren nog hun gevoel van privacy geeft maar verder beperkt overlast veroorzaakt?
Kenners in huis?
Ik hou van gladde stammen, echte bladeren (geen veervorm), geen bessen die vlekken veroorzaken, liefst geen oppervlakkige wortels, genoeg blad maar geen pikdonkere schaduw eronder. Een meter of 7 hoog lijkt me meer dan zat, 4 is nog een stuk makkelijker voor zelf een beetje bijhouden. En ik heb vast nog meer eisen, maar die weet ik zo niet. Tips?

[ Bericht 8% gewijzigd door Loopfiets op 18-07-2016 22:17:12 ]
pi_163841005
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:52 schreef Bartjebart het volgende:
Wat leuk die tegels zo! :D
Ja he :) Wij waren zelf ook heel blij ermee. Mevr Loopfiets zei zelfs al dat ik ze niet online moest zetten, het is zo leuk dat straks iedereen het heeft ;)
pi_163841556
fg

[ Bericht 28% gewijzigd door Loopfiets op 18-07-2016 22:12:41 ]
  dinsdag 19 juli 2016 @ 07:01:04 #215
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_163848188
Hier wordt lekker gebouwd! Leuk om te volgen dus ga ik zeker doen.

Veel succes! En laat je niet gek maken.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 07:22:31 #216
422610 Barrah
pi_163848275
Mooie update!

Succes met de keuken. Probeer je niet te druk te maken als het niet per se nodig is. Keukens is een rare markt. Maar het gevoel bij en leverancier moet wel goed zijn. Als dat zo is, kom je er samen vaak wel uit, zowel voor, tijdens als na het plaatsen.

Die boom zou ik weghalen. Hij is nu wat netter, maar is zijn natuurlijke vorm kwijt met al die afgezaagde takken. En hij lijkt niet meer in al te beste staat. Vervang hem door een knappe boom van jouw keuze. Desnoods een mooie volwassen fruitboom. Het plantseizoen begint in oktober. Als je hem vlak daarvoor omhaalt kun je je nu op andere dingen richten en zit je al die tijd niet zonder boom.
pi_163848551
Goed punt. Sowieso kunnen we hem nog lang niet weghalen, gemeente heeft 8 weken voor de kapvergunning. En ze checken met satelietfoto's, dus beter maar eerst die vergunning regelen.

Hi gieliovd :W
Weinig stress hier hoor. Dat komt wel als het geld op is ;)
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:43:11 #218
3542 Gia
User under construction
pi_163851885
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:56 schreef Loopfiets het volgende:

Zomaar ergens middenin de tuin stuitte ik op een in stevig plastic ingepakt iets. Morgen gaan we verder graven om te ontdekken wat erin zit. Ben heel benieuwd!
Spannend. Wij vonden vorig jaar een waterdichte koffer, verbonden met een camera die op onze schutting vastgeschroefd was. In de koffer zat een recorder met een sd-kaartje. Daarop stonden beelden van een deur in de straat achter ons. Echt bizar. Politie gebeld, die hebben het opgehaald.
quote:
Er staat dus een forse boom in de tuin. Een haagbeuk. Zo een die normaal heel snoezig klein is en de inkijk van je buren tegenhoudt, houdt bij ons de inkijk van de bovenverdieping van de buren uit onze bovenverdieping weg. En die buren wonen best een end weg, dus dat is een hele prestatie.
Ik hou van bomen, ik wilde m oorspronkelijk ook zeker laten staan, maar eigenlijk is het een lelijk ding. En als ik dan tóch mijn eerste eigen nieuwe tuin heb, kies ik liever zelf een mooie boom. Of twee mooie bomen. Oid. Maar wat is nou een mooie boom voor in de tuin, die de buren nog hun gevoel van privacy geeft maar verder beperkt overlast veroorzaakt?
Kenners in huis?
Ik hou van gladde stammen, echte bladeren (geen veervorm), geen bessen die vlekken veroorzaken, liefst geen oppervlakkige wortels, genoeg blad maar geen pikdonkere schaduw eronder. Een meter of 7 hoog lijkt me meer dan zat, 4 is nog een stuk makkelijker voor zelf een beetje bijhouden. En ik heb vast nog meer eisen, maar die weet ik zo niet. Tips?
Hier in de tuin staat een hele hoge hemelboom, maar die is niet inheems. Blijft ook staan.
Verder staat er een esdoorn. Daar komen van die helicoptertjes af. Op zich niet zo'n probleem, maar zaait daarmee wel uit.
Een hoge boom kopen is wel duur. Wij hebben een spar (Weymouth tree) gekocht van ongeveer 3,5 meter en die kostte al 300 euro. Die staat nu in het midden van de tuin.

Ik raad je aan om naar een boomkwekerij te gaan. Daar kunnen ze je het best adviseren.
pi_163852470
Ik vond ook eens een groot plastic pakket bij het uitgraven van een boom. Daar zat een beest in verregaande staat van ontbinding in :r

Pro-tip, begraaf je dieren niet in plastic :r :r :r
pi_163853583
Hmm, dit plastic was niet zo spannend :( Nog niet alles is eruit, maar het lijkt erop dat het plastic deels is gebruikt om beton te storten voor een vijver (dat krijgen we niet weg) en deels om heel veel kiezels in te pakken :?

Heet! We wilden vanmiddag nog naar een boomkwekerij, maar ik geloof niet dat ik nog kan bewegen.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:04:05 #221
3542 Gia
User under construction
pi_163858144
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:04 schreef Loopfiets het volgende:
Hmm, dit plastic was niet zo spannend :( Nog niet alles is eruit, maar het lijkt erop dat het plastic deels is gebruikt om beton te storten voor een vijver (dat krijgen we niet weg) en deels om heel veel kiezels in te pakken :?

Heet! We wilden vanmiddag nog naar een boomkwekerij, maar ik geloof niet dat ik nog kan bewegen.
Volgens mij is het beter de bomen in najaar tot voorjaar te planten. Weet niet of dit voor alle bomen geldt. Maar een hoop geld uitgeven en dan de boom het niet redden is ook erg zonde.

Wat betreft die rotzooi in de grond. Zou je op werkspot kunnen zetten. Er zijn bedrijven die dat voor een paar honderd euro voor je komen weghalen en meenemen. Hadden wij met betonpalen van de schutting. Die stonden in beton gegoten. Voor ons geen beginnen aan. Voor 250 euro hebben 2 jongens het eruit gehaald en meegenomen. Kost wel effe wat, maar dan ben je er wel vanaf.

Hier is nu de fundering voor de garage uitgegraven. Onze klusoom is ook op vakantie. Komt in de loop van volgende week terug. Wij hebben al wel bij een bakstenenleverancier 2 monsterstenen besteld, om te kijken welke het best kleurt bij de rest van het huis. De ene steen kost 23 ct per stuk. Dat is niet duur. Hoop dat die het gaat worden. Die andere is 33 ct.
pi_163858285
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens mij is het beter de bomen in najaar tot voorjaar te planten. Weet niet of dit voor alle bomen geldt. Maar een hoop geld uitgeven en dan de boom het niet redden is ook erg zonde.
Klopt, zomer is echt een slecht seizoen voor bomen. Eind sept op zijn vroegste zou ik doen :Y

* Puala is dochter van een boomkweker :@
  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:40:57 #223
3542 Gia
User under construction
pi_163858850
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:11 schreef Puala het volgende:

[..]

Klopt, zomer is echt een slecht seizoen voor bomen. Eind sept op zijn vroegste zou ik doen :Y

* Puala is dochter van een boomkweker :@
Goed om te weten.
pi_163860274
Oh nee, we willen nog niks kopen, tis meer kijken wat we eigenlijk zouden willen hebben.
Planten wordt misschien wel februari. Dan heeft de hovenier die ook de oude verwijdert winterkorting ;)
  zondag 24 juli 2016 @ 09:07:59 #225
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163969254
Die overzichtsfoto van je tuin, wow, wat een heerlijk oppervlak! Heel verstandig om die afscheiding te maken bij het oude zwembad. Is dat zwembad nog te redden?

Ik vind die tegels ook echt heel gaaf. Ik kan niet uitsluiten dat dat nageaapt wordt :@
Spoilers!
pi_163993466
Ja O+ Lang niet zo groot als de jouwe, maar groot zat voor ons ;)
De zwembadfolie is in principe nog goed, alleen de hele ombouw moet nieuw. De eerste offerte daarvoor (en warmtepomp etc) was 20.000, dus toen hebben we bedacht dat wwe het 1 zeker niet bij dit bedrijf doen en 2 lekker wachten tot we weer geld hebben om het goed aan te pakken.

En wb de tegels... stiekem vind ik het juist ook wel leuk dat wij niet de enigen zijn die het mooi vinden ;)
pi_165785738
Ik ben toch benieuwd hoe het er naar ruim 2 maanden voor staat.

Ik vind het geweldig om alle klus / verbouw topics door te lezen omdat ik ook op zoek ben naar een huisje. :)
  donderdag 6 oktober 2016 @ 12:27:02 #228
3542 Gia
User under construction
pi_165787820
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:21 schreef ArieVederci het volgende:

Ik vind het geweldig om alle klus / verbouw topics door te lezen omdat ik ook op zoek ben naar een huisje. :)
Ja, inderdaad, de vakantie is nu wel voorbij, toch?
Dus......updates?

SPOILER
Heb nog een terrastip voor geïnteresseerden:

https://www.tuinpadmal.nl/

Wij overwegen serieus om zo, zelf, de terrassen en paden aan te gaan leggen. Scheelt echt duizenden euro's. Het grootste terras is al 60 m2, dan bij onze slaapkamer nog 12 en achterin bij het tuinhuis ook pakweg 12 tot 15, en dan nog paden.
Hiervoor hoef je alleen de grond maar te egaliseren, eventueel op hoogte brengen waar nodig en je kunt aan het kleien met kant en klare betonmix. Het resultaat ziet er, op de voorbeelden, erg leuk uit.

Ik had berekend wat het kost om met terrastegels de terrassen aan te laten leggen, daar wordt je niet vrolijk van. Zit je al gauw op zo'n 5 - 7000 euro.
pi_165830482
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:27 schreef Gia het volgende:

Heb nog een terrastip voor geïnteresseerden:

https://www.tuinpadmal.nl/

Wij overwegen serieus om zo, zelf, de terrassen en paden aan te gaan leggen. Scheelt echt duizenden euro's. Het grootste terras is al 60 m2, dan bij onze slaapkamer nog 12 en achterin bij het tuinhuis ook pakweg 12 tot 15, en dan nog paden.
Hiervoor hoef je alleen de grond maar te egaliseren, eventueel op hoogte brengen waar nodig en je kunt aan het kleien met kant en klare betonmix. Het resultaat ziet er, op de voorbeelden, erg leuk uit.

Ik had berekend wat het kost om met terrastegels de terrassen aan te laten leggen, daar wordt je niet vrolijk van. Zit je al gauw op zo'n 5 - 7000 euro.
Koop die malen in het buitenland en je kan voor het zelfde geld 3 stenen per keer maken.

Ik vraag me alleen af of het een beetje makkelijk schoon te houden is die diepe randen en natuurlijk wat als er verzaking plaats vind.
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
  maandag 10 oktober 2016 @ 17:55:12 #230
3542 Gia
User under construction
pi_165876050
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 13:03 schreef pasab het volgende:

[..]

Koop die malen in het buitenland en je kan voor het zelfde geld 3 stenen per keer maken.

Ik vraag me alleen af of het een beetje makkelijk schoon te houden is die diepe randen en natuurlijk wat als er verzaking plaats vind.
Ze versturen niet naar Nederland.
Overigens geven we de betonmix voor in de mallen een kleurtje en voegen het geheel daarna dicht met cement, zodat het een recht geheel wordt. Moet me er nog een beetje in verdiepen hoe het zit met zelf mixen van zand en cement. Ik heb een betonmolen.
Maar het duurt nog even voor het voorjaar is.

Eerst de garage maar es af, en de badkamer boven. De rest komt wel.
pi_165876123
Zijn er genoeg die wel naar NL verzenden hoor :Y

http://www.ebay.nl/sch/i.(...)crete+mould&_sacat=0
pi_165889974
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze versturen niet naar Nederland.
Overigens geven we de betonmix voor in de mallen een kleurtje en voegen het geheel daarna dicht met cement, zodat het een recht geheel wordt. Moet me er nog een beetje in verdiepen hoe het zit met zelf mixen van zand en cement. Ik heb een betonmolen.
Maar het duurt nog even voor het voorjaar is.

Niet op gelet ging even om het idee. https://www.tuinpadmal.nl/ is weer een Nederlander met euro tekens in de ogen paar jaar terug die dingen voor het eerst gezien geloof een chinees product en nu voor normaal +-60 euro te koop in Nederland :')
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:32:12 #233
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_165892304
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:12 schreef pasab het volgende:

[..]

Niet op gelet ging even om het idee. https://www.tuinpadmal.nl/ is weer een Nederlander met euro tekens in de ogen paar jaar terug die dingen voor het eerst gezien geloof een chinees product en nu voor normaal +-60 euro te koop in Nederland :')
Bizar! Ik ken ze nu zo'n 3 jaar, die gietvormen en ze zijn hier in DE te koop voor ¤7,69
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:27:02 #234
422610 Barrah
pi_165893053
Ik vraag me altijd af hoe mooi zoiets wordt (en blijft!) in het echt.

Je zult het nooit kunnen vergelijken met fabriekstegels met een natuurlijke toplaag.
Leuk dat je er een kleurstofje in kunt gooien, maar na een paar jaar houd je sowieso grijs beton over.
Als die tegels niet voor die tijd gebroken en/of verzakt zijn.

Als het echt zo briljant was zou je wel meer van dit soort paden en terrassen zien. Ik ken ze niet in mijn omgeving.
pi_165893426
Het verdient een eigen topic, dit topic gaat over iets anders. Maar kan het niet laten nog 1 ding...
quote:
Wij importeren tuinpadmallen en hebben een flink assortiment. Daarom kunnen wij de tuinpad mal tegen een scherpe prijs aanbieden.
2 soorten mallen, 4 soorten kleurstof die niet op voorraad zijn tegen een veel te hoge prijs. :')
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:41:18 #236
3542 Gia
User under construction
pi_165898739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:32 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Bizar! Ik ken ze nu zo'n 3 jaar, die gietvormen en ze zijn hier in DE te koop voor ¤7,69
Dan ga ik toch nog es Googlen. Thnx
pi_165906108
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:21 schreef ArieVederci het volgende:

OMG ik was het hele topic zowat vergeten. Drukdrukdruk enzo. Ik probeer vanmiddag even een fatsoenlijke update in elkaar te draaien.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 08:57:45 #238
3542 Gia
User under construction
pi_165906513
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 07:50 schreef Loopfiets het volgende:
OMG ik was het hele topic zowat vergeten. Drukdrukdruk enzo. Ik probeer vanmiddag even een fatsoenlijke update in elkaar te draaien.
Ben zeer benieuwd.
pi_165925116
Damn, hele dag druk geweest. Maar daarmee wel eindelijk helder wanneer we gaan verhuizen *O*
Alle leveranciers behalve stedin (gas verplaatsen) hebben data genoemd die begin januari mogelijk maken.
Vanavond nieuwe poging voor verhaal met foto's.
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 17:55:44 #240
92034 crew  Vonkenboer
pi_165934788
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 07:50 schreef Loopfiets het volgende:
Damn, hele dag druk geweest. Maar daarmee wel eindelijk helder wanneer we gaan verhuizen *O*
Alle leveranciers behalve stedin (gas verplaatsen) hebben data genoemd die begin januari mogelijk maken.
Vanavond nieuwe poging voor verhaal met foto's.
Verbouwen gaat stiekem een hele hoop tijd inzitten ;) Ben wel benieuwd naar de update !
Begin januari is dan ook alles klaar ? Of moeten jullie dan gewoon verhuizen om andere redenen ?
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:49:23 #241
3542 Gia
User under construction
pi_165937389
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Verbouwen gaat stiekem een hele hoop tijd inzitten ;) Ben wel benieuwd naar de update !
Begin januari is dan ook alles klaar ? Of moeten jullie dan gewoon verhuizen om andere redenen ?
ik hoop voor loopfiets dat het klaar is. Wij hebben 9 maanden op stucloper gewoond, kijkend op de plafondbalken en pvc-pijpen. Werd je niet vrolijk van. Aan de andere kant was het oude huis verkocht, dus de reden was wel zo prettig.

Ben ook erg benieuwd naar de updates van loopfiets.
pi_165940244
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Alles is nogal een groot woord, er hebben niet het budget om alles ineens te doen. Maar dan is wel de pui dicht, vloer gelegd, binnenkant geverfd en de keuken komt de week dat we verhuizen. Dus het is dan wel bewoonbaar.

En we willen er inmiddels wel echt graag eens in, hebben t voorlopig koopcontract al in december vorig jaar getekend en er stond al een huis. Hoe lang kan het duren...
pi_165941695
Er is inmiddels wel hier en daar wat veranderd. Die hele lage witte keuken die we gepland hadden, wordt het net niet helemaal. Toch maar een ander kleurtje en model gekozen. Deze versie is al aanbetaald, dus ik ga er vanuit dat daar niet zoveel meer in wijzigt :D

En verder in de spoiler
SPOILER
Nu nog de schilder definitief maken, maar als dat rond is, kan die volgende week beginnen. Dan nog een datum afspreken voor de houten vloer in de oude woonkamer en zeil uitzoeken voor boven en dan zijn we er volgens mij.

Oh en t gas aansluiten. Dat gaat niet alleen niet snel, je krijgt ook geen duidelijkheid over wanneer het gebeurt. Wel graag voor januari ;)
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:17:07 #244
3542 Gia
User under construction
pi_165946792
't Schiet goed op! Mooi strak die muren. Komt goed over, hoor.

Ik weet inmiddels hoe strak gestucte muren eruit ziet. En echt waar, ze zien er erg goed uit.

Hier is nu inmiddels alles strak getrokken, boven en beneden.
De garage vordert langzaamaan. Maar dat is buiten, dus heb ik niet zoveel last van.

Vandaag komt de loodgieter kijken wat hij nog nodig heeft voor het sanitair aan te sluiten.
Plus een nieuwe radiator.

Ik kan niet wachten tot ik weer in bad kan! Ben niet zo van het douchen.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:31:54 #245
244125 laziness
pi_165946875
Gia waarom open je geen eigen topic?
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:34:15 #246
244125 laziness
pi_165946890
Ziet er goed uit loopfiets! Wachten duurt lang. Januari zou wel fijn zijn om er eindelijk in te kunnen!

Hoe staat het met de tuin? En alle gekkigheden die daat gevonden werden in de grond etc?
pi_165947311
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:31 schreef laziness het volgende:
Goede vraag.

Ontopic: wat gaaf dat jullie een 'datum' hebben! De keuken ziet er prachtig uit zeg O+

Mazzel gehad dat die vloerverwarming net goed ging zeg :o
Spoilers!
pi_165949525
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:34 schreef laziness het volgende:
Ziet er goed uit loopfiets! Wachten duurt lang. Januari zou wel fijn zijn om er eindelijk in te kunnen!

Hoe staat het met de tuin? En alle gekkigheden die daat gevonden werden in de grond etc?
Hmz mja nou kijk....
Niks meer aan gedaan. De tuin is weer een grote vlakte vol onkruid, bamboe zit weer bij het zwembad enz enz. Mijn lijf vond t niet zo grappig dat ik me daar steeds stond uit te sloven, dus daar ben ik mee gestopt. Dat gaan we toch maar in kleine stapjes doen als we er wonen.
pi_165949541
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Goede vraag.

Ontopic: wat gaaf dat jullie een 'datum' hebben! De keuken ziet er prachtig uit zeg O+

Mazzel gehad dat die vloerverwarming net goed ging zeg :o
Ja heel blij mee. Ik ben een ontzettende koukleum, moet er niet aan denken dat die hut niet warm te krijgen was geweest. Er lag meer dan 100m leiding te weinig op dik 60 m2.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:44:05 #250
4330 PJ
Tja.....
pi_165956613
quote:
Oh en t gas aansluiten. Dat gaat niet alleen niet snel, je krijgt ook geen duidelijkheid over wanneer het gebeurt. Wel graag voor januari ;)
Ik ben destijds naar het kantoor van Liander in Amsterdam gereden en heb het toen daar geregeld en toen was alles in 3 dagen geregeld.

Dus mocht je in regio A'dam wonen PM me dan even dan heb ik een telefoonnummer van de uitvoerders voor je. Dan ben je niet afhankelijk van dat vreselijke landelijk nummer waar die lui werkelijk niets kunnen/weten.
pi_165957085
Helaas, andere regio, andere netbeheerder :(
Maar zeer waarschijnlijk vergelijkbaar georganiseerd: niet.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:21:23 #252
3542 Gia
User under construction
pi_165957178
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:31 schreef laziness het volgende:
Een zo'n topic is wel genoeg. Het is voor mij wel leuk om te volgen, omdat het zo herkenbaar is. Maar het topic is van loopfiets, dus ik plaats geen foto's.

Heb al wel een topic geopend over de tuinpadmal. Een andere fokker wil het gaan uitproberen, dus er is een plek om die foto's te posten.
pi_165957208
Volgens mij staat heel K&W vol met dit soort topics?
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:30:11 #254
422610 Barrah
pi_165957367
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Een zo'n topic is wel genoeg. Het is voor mij wel leuk om te volgen, omdat het zo herkenbaar is. Maar het topic is van loopfiets, dus ik plaats geen foto's.

Heb al wel een topic geopend over de tuinpadmal. Een andere fokker wil het gaan uitproberen, dus er is een plek om die foto's te posten.
Open gewoon je topic in plaats van hier je dagboek bij te houden ;)
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:35:02 #255
3542 Gia
User under construction
pi_165957471
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:30 schreef Barrah het volgende:

[..]

Open gewoon je topic in plaats van hier je dagboek bij te houden ;)
Ik hou hier geen dagboek bij. Reageer af en toe op herkenbare situaties, zoals ook anderen dat doen, die jaren geleden verbouwd hebben.

Ben juist erg geïnteresseerd in de vorderingen van loopfiets' verbouwing.

Wat is daar mis mee?
pi_165961085
Ik denk dat wat mis is, is dat we graag in 1 topic 1 project zien, dat is lekker duidelijk. Dan weet iedereen ook altijd waar je het over hebt. Jij hebt het ook regelmatig over een ander project. En dat andere project, daar hebben we geen beeld van omdat je (terecht) in dit topic geen foto's daarvan post.

Ik begrijp ook niet goed waarom je zelf geen topic opent. Behalve als je zelf geen foto's wil posten, dan heeft een topic ws weinig zin.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:19:26 #257
3542 Gia
User under construction
pi_165963036
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:55 schreef Loopfiets het volgende:
Ik denk dat wat mis is, is dat we graag in 1 topic 1 project zien, dat is lekker duidelijk. Dan weet iedereen ook altijd waar je het over hebt. Jij hebt het ook regelmatig over een ander project. En dat andere project, daar hebben we geen beeld van omdat je (terecht) in dit topic geen foto's daarvan post.

Ik begrijp ook niet goed waarom je zelf geen topic opent. Behalve als je zelf geen foto's wil posten, dan heeft een topic ws weinig zin.
Als jij het gevoel hebt dat ik je topic kaap, dan spijt me dat. Sorry, is zeker niet de bedoeling. Nmm zijn er meer die hun mening of advies geven op basis van eigen ervaringen. Maar dan refererend aan vroegere verbouwingen. Maareh, ik hou mijn mond verder wel.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:25:34 #258
244125 laziness
pi_165963137
Mwah jij reageert kort op loopfiets en gooit dan je eigen verhaal neer over hoe ver jullie zijn.
Ik vind dat je vaak niet meer refereert aan.

Lijkt me interessant in je eigen topic met foto's.
In dit topic stoort het me vooral.
pi_165963307
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Als jij het gevoel hebt dat ik je topic kaap, dan spijt me dat. Sorry, is zeker niet de bedoeling. Nmm zijn er meer die hun mening of advies geven op basis van eigen ervaringen. Maar dan refererend aan vroegere verbouwingen. Maareh, ik hou mijn mond verder wel.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:25 schreef laziness het volgende:
Mwah jij reageert kort op loopfiets en gooit dan je eigen verhaal neer over hoe ver jullie zijn.
Ik vind dat je vaak niet meer refereert aan.

Lijkt me interessant in je eigen topic met foto's.
In dit topic stoort het me vooral.
En ditzelfde gesprek is in een ander topic ook al eens ter sprake gekomen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Moderator zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:01:22 #260
92034 crew  Vonkenboer
pi_165966658
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, het is wel degelijk gewoon weg een topic kapen en dat is niet echt bepaald de bedoeling.
Ik zou als ik jou was over je eigen verbouwing een nieuw eigen (project) topic openen; dat doet bijna iedereen hier.

Dat is leuker, overzichtelijker en interessanter voor iedereen ! *O*
  Moderator zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:04:01 #261
92034 crew  Vonkenboer
pi_165966673
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:22 schreef Loopfiets het volgende:
Volgens mij staat heel K&W vol met dit soort topics?
Laat dat nou de bedoeling zijn van dit forum ! :+ *)
pi_165983957
En we hebben een schilder *O*
Dat is bepaald niet makkelijk zeg, die hebben het zo druk dat we weinig keus hadden (agz we iets te laat gingen zoeken).

Kost een fortuin, maar dan is het binnen wel klaar voor we verhuizen.
pi_166532015
Riep ik hierboven dat het klaar zou zijn voor we verhuizen?

Boven is het klaar. Beneden zijn de muren nauwelijks gedroogd doordat de verwarming steeds niet aan kon (mensen die voor stedin meters etc verplaatsen deden nogal een fuckup, dus zijn nu al een week of zes te laat). Bij sommige laat de afwerklaag iets los doordat ie te lang nat is.

M.a.w. alles is te nat om te schilderen -O- En rond de kerst is ie uiteraard met vakantie. Best lang...
pi_166533010
Let op. Bij jullie wordt er geverfd voor kerst en bij ons wordt de vloer gestort. Wij willen dat dus het gebeurt.
Spoilers!
pi_166535501
pi_167049016
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2016 12:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Let op. Bij jullie wordt er geverfd voor kerst en bij ons wordt de vloer gestort. Wij willen dat dus het gebeurt.
Voor ons heb je zo goed als gelijk gekregen. Voor jezelf ook?

Na lang wachten zijn eindelijk de gwl meters en aansluitingen geregeld, het is nu zelfs best warm in het huis, ondanks dat de pui er nog niet in zit (dinsdag!!). Daarmee konden de schilders ook beneden aan de slag. Het grootste deel is morgen af. Ze vinden onze kleurkeuze wel wat gewaagd, daar heeft de aannemer ook wat moeite mee. Gelukkig vinden we het zelf wel geweldig, voor zover het totnogtoe te zien is.

SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Loopfiets op 02-12-2016 15:52:50 ]
  vrijdag 2 december 2016 @ 16:36:44 #267
244125 laziness
pi_167049897
Woehoe wat een vooruitgang *O*
pi_167051907
O+
pi_167053076
fantastische tegels! En ik vind zwart houtwerk ook wel wat hebben. Is het echt zwart-zwart? RAL 9005?
pi_167055408
Echt zwart-zwart :Y Maar er zit stikveel stof op en de grondverf is donkerblauw, dus je ziet het op de meeste plekken nog niet.

Een vriendin kwam kijken. Zag de trap + leuning en verzuchtte opgelucht "oh deze is niet zwart".
Nee, dat is de grondverf *) *)

Het idee ongetwijfeld niet iedereens smaak, maar ik vind het machtig.
pi_167055561
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 15:47 schreef Loopfiets het volgende:

[..]

Voor ons heb je zo goed als gelijk gekregen. Voor jezelf ook?
*O* Voor jou, -O- voor mij.

Zwarte kozijnen zijn hier ook een optie en iets Esscher-achtigs in de wc ook :o

Enige reden voor mij om geen zwarte kozijnen te doen is omdat je dan zo goed stof ziet liggen.
Spoilers!
pi_167055814
-O- -O- voor je vloer.

Tegen stof kun je iets doen. Neem een poets, posts zelf, nodig niemand uit, of wat het bij ons waarschijnlijk zal zijn: maak je er niet druk om.
Een als je wil checken voor je t zelf durft kom je bij mij kijken :D

Wat heb je trouwens een goeie smaak :P
pi_167056131
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 20:31 schreef Loopfiets het volgende:
-O- -O- voor je vloer.

Tegen stof kun je iets doen. Neem een poets, posts zelf, nodig niemand uit, of wat het bij ons waarschijnlijk zal zijn: maak je er niet druk om.
Een als je wil checken voor je t zelf durft kom je bij mij kijken :D

Wat heb je trouwens een goeie smaak :P
Wat heb jij een goede smaak!

Ik verzin nog even verder en kom na je verhuizing zeker kijken hoe stoffig je kozijnen zijn :P
Spoilers!
pi_167056777
Al wil je er een foto van maken, ik lig er niet wakker van. Scheelt zoveel stress O+
pi_167059660
_O_ _O_ die deuren vind ik net wat té als ik af ga op de foto's maar de rest O+ O+ die tegels O+

Erg mooi. leuk project ook, even volgen!
pi_167062772
Oh wat een geweldige tegels in de badkamer/toilet! Als ik die anderhalf jaar geleden had gezien, had ik ze ook gewild :D.
pi_167066671
Wel gaaf dat hier meer mensen enthousiast erover zijn O+
Irl was de eerste reactie 'je zal maar met migraine onder de douche staan' 8)7
  Moderator zaterdag 3 december 2016 @ 12:14:44 #278
92034 crew  Vonkenboer
pi_167071298
Ook mooi :Y
  Moderator zaterdag 3 december 2016 @ 13:50:42 #280
92034 crew  Vonkenboer
pi_167071966
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 13:16 schreef Loopfiets het volgende:
Ook mooi :Y
Authentiek jaren 20/30, als je goed kijkt ontdek je ook dat ze zeskantig zijn ;)
pi_167072353
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 20:21 schreef Loopfiets het volgende:
Echt zwart-zwart :Y Maar er zit stikveel stof op en de grondverf is donkerblauw, dus je ziet het op de meeste plekken nog niet.

Een vriendin kwam kijken. Zag de trap + leuning en verzuchtte opgelucht "oh deze is niet zwart".
Nee, dat is de grondverf *) *)

Het idee ongetwijfeld niet iedereens smaak, maar ik vind het machtig.
Ik vind het ook mooi. En stof zie je op witte kozijnen ook trouwens....
pi_167126500
Kleur O+
SPOILER
pi_167167455
SPOILER
pi_167167807
Ooh O+

Wat kan er open?
Spoilers!
pi_167168372
Vanuit het midden 1 naar links en 2 naar rechts. Of andersom, als je buiten staat. Iets minder dan 4,5 meter volgens mij.
  woensdag 7 december 2016 @ 18:26:18 #286
244125 laziness
pi_167171414
Wow O+
  Moderator woensdag 7 december 2016 @ 21:14:20 #287
92034 crew  Vonkenboer
pi_167175602
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:56 schreef Loopfiets het volgende:
SPOILER
Al nagedacht over voldoende zonwering e.d. ?
Mooie pui ! Dat gaat een hoop daglicht opleveren !
pi_167180603
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Al nagedacht over voldoende zonwering e.d. ?
Mooie pui ! Dat gaat een hoop daglicht opleveren !
Nope. Eigenlijk wil ik er niks voorhangen, veel te blij mee. Hij staat pal op het oosten, dus zonnetje bij het ontbijt en als de zon echt warm wordt, schijnt ie hopelijk niet meer rechtstreeks naar binnen.
  vrijdag 9 december 2016 @ 12:56:28 #289
335643 faptist
Maakt fouten
pi_167210749
Wow! Wat een prachtige stijlkeuzes maken jullie. <3
pi_167217257
Even het hele topic doorgelurkt, wat een goede smaak heb je! Je maakt het echt heel stijlvol
pi_167217401
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:56 schreef Loopfiets het volgende:
SPOILER
Waarom hangt dat schilderij daar op de tweede foto? 8)7
Somebody that I used to know
pi_167219633
:@ Wat een toffe complimenten O+

Het schilderij is een grapje van de klusser. Hij maakte het 'lekker huiselijk' voor ons met een drieluik dat 2 ingefreesde kabelbuizen omlijst.
pi_167229606
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:11 schreef Loopfiets het volgende:
:@ Wat een toffe complimenten O+

Het schilderij is een grapje van de klusser. Hij maakte het 'lekker huiselijk' voor ons met een drieluik dat 2 ingefreesde kabelbuizen omlijst.
pi_167231963
quote:
?
pi_167238190
Excuus. Een van mijn kinderen had mijn telefoon te pakken... met deze post tot gevolg.
pi_167244680
pi_167528664
SPOILER
pi_167528669
Ziet er mooi uit allemaal! *O*
pi_167531713

Bijna vol, maar het huis is ook praktisch af. Eigenlijk niet de moeite om een heel nieuw topic te maken, maar misschien wel jammer als ik geen foto's meer kan posten als het af is...
Twijfel twijfel.
pi_167531948
Die foto's wil ik nog graag zien hoor!
pi_167532044
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:37 schreef kerstbal082012 het volgende:
Die foto's wil ik nog graag zien hoor!
+1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: