abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160748144
Na 8 jaar samen in een bovenhuis in de stad, met inmiddels 2 kinderen en alleen een balkon, werd het tijd voor een echt huis met een echte tuin. Een echte echte tuin is in de stad onbetaalbaar, dus we wijken zo'n 7 km uit naar een dorp in de buurt en hebben daar een huis met een (voor ons) enorme tuin van >700m2 gekocht. Superblij want we kregen het voor een prima prijs, de hypotheek was in twee weken rond en de vertrekkende bewoners zijn heel hulpvaardig met gebruiksaanwijzingen en informatie. Maar er is nog wel een heleboel te doen voor we erin kunnen.

Het huis is niet zo groot, ongeveer gelijk aan wat we nu hebben. Eind twintiger jaren en al 40 jaar bewoond door een stel knutselaars. Zonnepanelen, serres, huisjes in de tuin, een zwembad.. alles erop en eraan en alles zelf gebouwd. Alles ook zonder vergunning gebouwd en niet alles even veilig (bijvoorbeeld krachtstroomkabel door de tuin, gewoon boven de grond). Waarschijnlijk gaan we nog een hoop spannends tegenkomen de komende maanden... En als toch alles vernieuwd moet, en we moeten toch uitbouwen, gaan we maar meteen voor het maximale dat we zonder vergunning kunnen regelen. De benedenverdieping wordt ruim 2x zo groot en helemaal naar onze behoefte verbouwd O+

Wij zijn zelf helemaal geen knutselaars en willen graag dat het huis er beter op wordt ipv slechter. We laten dus alles doen en besteden onze tijd aan doen waar we wel goed in zijn om zo meer geld over te houden voor architect, aannemer, hovenier en wat we allemaal nog meer nodig gaan hebben.

Dus.. de architect heeft al een flinke set tekeningen gemaakt waarover we een week hebben nagedacht en geknipt en geplakt, de hovenier is als het goed is nu iets aan het bedenken, volgende week spreken we de aannemer en dan gaat het volgende maand waarschijnlijk los.
Met slopen, om te beginnen :)

SPOILER: foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 17 maart 2016 @ 21:43:52 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160748983
Tof project *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160749034
In het nieuwe huis kiezen we voor een grote ruimte in de aanbouw, ongeveer 8x6, waar de keuken en eettafel centraal staan. Daar komt ws een 4m lang kookeiland en allerlei leuks wat we nog moeten bedenken en inrichten. En waar het me best prima afgaat om te bedenken hoe het huidige huis gaat veranderen, vind ik dat met die aanbouw nog enorm lastig. En al helemaal om me voor te stellen hoe de moderne aanbouw gaat passen bij de oude rest van het huis. Ik ben heel blij dat ik wel een mening kan hebben over wat ik allemaal wil ermee, maar het niet allemaal zelf hoef te bedenken.

Dat lijkt me met nieuwbouw nog veel gekker trouwens.
  Forum Admin donderdag 17 maart 2016 @ 21:57:04 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_160749547
Daar is inderdaad aardig gebeund! Ik hoop voor je dat je niet teveel ellende tegen gaat komen.
Voor zover ik het kan zien wel een heel leuk huis met veel mogelijkheden door die tuin.
pi_160752694
ik mis bij dat toilet een stortbak? Er is lekker geknutseld in het huis, succes met de verbouwing :)
pi_160867544
De wc heeft een sanibroyeur, misschien is dan geen stortbak nodig? Hij doet BRRRRRRRRR als je gekakt hebt en dan wordt alles in ministukjes afgevoerd.
pi_160868010
We zijn vandaag weer een paar uur in het huis geweest (nog steeds niet van ons). Het is nu leeg dus is er meer te zien van alles wat er aan leidingen etc. ligt. Nu ben ik helemaal blij dat we met vaklui gaan verbouwen, want ik had me hier toch niet helemaal veilig bij gevoeld, en ik kan het zelf niet verbeteren.

Kenners zien vast meteen dat deze kastjes bij zonnepanelen horen. Verspreid door huis en tuin hangen er nog een stuk of 6 van die dingen, allemaal op vergelijkbare wijze opgehangen. Zonnepanelen zijn totaal nieuw voor mij, is dit een beetje goed spul of had het bij wijze van spreken beter met Lego gekund?

Ik ben natuurlijk superblij dat er zoveel zonnepanelen (24) al bij het huis zitten. Maar mooi zijn ze niet. Ze liggen nu voor, achter, op de serre en op 3 verschillende huisjes in de tuin.

De voorkant van het huis ligt op het zuidwesten. De panelen van de achterkant moeten dus sowieso verplaatst. Op de te bouwen aanbouw hebben we met pech aan de ene kant licht tot een uur of 12 en aan de andere kant vanaf een uur of 15. Dus, geïnspireerd door Legwieh bedacht ik vandaag om evt achter in de tuin, bij het zwembad, een grote veranda te laten bouwen. Daar kunnen dan zoveel mogelijk panelen op het dak. Op die plek is volgens mij nooit schaduw, dus maximaal rendement.

Nu nog uitzoeken hoe dat met vergunningen zit.
pi_160868301
Als ik toch bezig ben..

SPOILER: Nog een paar foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160868654
We twijfelen nog over de achterkant.
De nieuwe achterpui wordt ongeveer 8,5m breed en iets van 2,5 (wilde gok) hoog. We willen daar zo veel mogelijk glas in. De architect bedacht vouwdeuren, zodat het helemaal open kan in de zomer. Klinkt heel gaaf, maar dan wordt die enorme pui wel in 8 stukken verdeeld. Mevrouw Loopfiets is bang dat dat enorm gaat storen, ik denk dat dat wel meevalt.

De kozijnen worden daar overigens ws donker. Naar t nu lijkt met een betonnen vloer en donkere keuken, dus we moeten nog bedenken wat we kunnen doen om de ruimte niet te kil te maken. Een warmhouten keuken zou natuurlijk werken, maar ik vind die juist in antraciet of zwart zo gaaf..

Keuzes. Lastig!
pi_160870575
als ik in die (engelse) programma's van die vouwdeuren zie, woooww, zoooo mooi!

Combinatie met hout wordt altijd stuk mooier. Misschien andere elementen toevoegen met hout?
pi_160870622
Dat met die zonnepanelen ziet er wel knullig uit zo die snoeren door de kozijnen. beetje slordig
pi_160871123
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef bsure het volgende:
als ik in die (engelse) programma's van die vouwdeuren zie, woooww, zoooo mooi!
Ook als ze dicht zijn?
quote:
Combinatie met hout wordt altijd stuk mooier. Misschien andere elementen toevoegen met hout?
Eerste gedachte is dan de eettafel. Veel verder had ik nog niet gedacht ;)
pi_160879576
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef Loopfiets het volgende:

[..]

Ook als ze dicht zijn?

Ik kan me er eigenlijk niet goed een voorstelling van maken (van een pui in 8 stukken). Lastig is dat zeg. In die programma's op tv zie je dat wel, maar niet heel lang, dus het lijkt mooi.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 21:15 schreef Loopfiets het volgende:

[..]

Eerste gedachte is dan de eettafel. Veel verder had ik nog niet gedacht ;)
Ja, de eettafel en misschien de vloer?
pi_160879604
Zou wel gaaf zijn, zo'n mooie authentieke robuuste eettafel met veel grote stoelen er aan
pi_160880020
quote:
De kozijnen worden daar overigens ws donker. Naar t nu lijkt met een betonnen vloer en donkere keuken, dus we moeten nog bedenken wat we kunnen doen om de ruimte niet te kil te maken. Een warmhouten keuken zou natuurlijk werken, maar ik vind die juist in antraciet of zwart zo gaaf..

Je zou ook nog een gietvloer kunnen overwegen. Die is qua kleur niet direct warmer, maar geeft wel een heel andere uitstraling dan beton.

En wat zou je kleurstelling voor de keuken zijn? Kastjes en blad in dezelfde kleurtoon of bijvoorbeeld kastjes grijs en blad warmer (of andersom)?

Belangrijk om bij de vouwdeuren over na te denken is wat voor vorm de deuren hebben. Bij 8 delen worden je deuren ongeveer 1 meter breed en 2,5 meter hoog, behoorlijk verticaal dus. Als je veel minder stijlen wil worden ze vierkant, een vrij neutrale richting. Je architect kan daar vast wel een aantal simpele impressies van geven?
pi_160880904
Lees ik het nou goed dat de suite eruit gaat? Zonde! Maar als je dat toch doorzet, verkoop de deuren dan compleet met ombouw, zonder heb je er weinig aan. Voorzichtig demonteren dus.
pi_160881225
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:02 schreef usernaamvergeten het volgende:
Lees ik het nou goed dat de suite eruit gaat? Zonde! Maar als je dat toch doorzet, verkoop de deuren dan compleet met ombouw, zonder heb je er weinig aan. Voorzichtig demonteren dus.
Ontzettend veel liefhebbers daarvoor denk ik ook.
Ik zou ze ook wel willen hebben! Voor mijn denkbeeldige toekomstige jaren 30 huis. O-)
pi_160881632
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:19 schreef archito het volgende:

[..]

Ontzettend veel liefhebbers daarvoor denk ik ook.
Ik zou ze ook wel willen hebben! Voor mijn denkbeeldige toekomstige jaren 30 huis. O-)
Je ziet dat ze vaak zonder ombouw worden aangeboden, dan heb je er net niks aan. Met ombouw zijn ze meer geld waard, die kan je namelijk zo weer ergens terugplaatsen.
pi_160881671
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:58 schreef archito het volgende:

[..]

Je zou ook nog een gietvloer kunnen overwegen. Die is qua kleur niet direct warmer, maar geeft wel een heel andere uitstraling dan beton.
Ja dat is nog een twijfelpunt. Met twee kleine kinderen vind ik het sowieso aantrekkelijk dat het niet zo hard is als beton. Alleen zagen we zo'n beetje overal waar we een gietvloer zagen (openbare gelegenheden, dat wel) echt veel beschadigingen erop en dat vind ik dan weer niet zo sexy.
Of valt dat mee?
quote:
En wat zou je kleurstelling voor de keuken zijn? Kastjes en blad in dezelfde kleurtoon of bijvoorbeeld kastjes grijs en blad warmer (of andersom)?

Belangrijk om bij de vouwdeuren over na te denken is wat voor vorm de deuren hebben. Bij 8 delen worden je deuren ongeveer 1 meter breed en 2,5 meter hoog, behoorlijk verticaal dus. Als je veel minder stijlen wil worden ze vierkant, een vrij neutrale richting. Je architect kan daar vast wel een aantal simpele impressies van geven?
Keukenkleuren liggen nog niet vast. Waarschijnlijk wel hetzelfde.

Qua deurvorm was de architect simpel, een goeie meter is volgens hem wel het maximum voor die harmonicadeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loopfiets op 23-03-2016 10:56:11 ]
pi_160881781
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:02 schreef usernaamvergeten het volgende:
:D
Dat was voor onszelf dus ook even een schok. Heeelemaal blij dat ze erin zaten, maar ze passen echt niet bij wat we willen met het huis. En nemen teveel zicht weg. We hebben een kind met beperking dat je echt in het oog moet kunnen houden, met die hele ombouw wordt dat lastig.

Maar ze gaan er voorzichtig uit en de opbrengst gaat ongetwijfeld direct weer terug het huis in ;) Archito je mag ze wel kopen hoor, voor je toekomstig huis ;) Maar waar laat je ze he?

[ Bericht 7% gewijzigd door Loopfiets op 23-03-2016 10:54:31 ]
pi_160881966
Ik weet niet hoe de aanbouw straks is en hoeveel ruimte je ernaast hebt. Maar wat ik erg gaaf vind, is een schuifpui die helemaal naar buiten schuift.

pi_160882009
Doordat de helft hier geen UI heeft heb ik het gevoel dat TS met zichzelf aan t praten is :')
pi_160882614
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:59 schreef Puala het volgende:
Doordat de helft hier geen UI heeft heb ik het gevoel dat TS met zichzelf aan t praten is :')
Fixed that for you
pi_160882630
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:57 schreef JanB het volgende:
Ik weet niet hoe de aanbouw straks is en hoeveel ruimte je ernaast hebt. Maar wat ik erg gaaf vind, is een schuifpui die helemaal naar buiten schuift.

[ afbeelding ]
Ik moet zeggen dat ik het kozijn naast het huis op je plaatje een beetje gek uit vind zien.
Maar sowieso geen optie, onze tuin is diep, niet breed. We hebben 1 meter over naast de pui :D
pi_160883170
quote:
Maar ze gaan er voorzichtig uit en de opbrengst gaat ongetwijfeld direct weer terug het huis in ;) Archito je mag ze wel kopen hoor, voor je toekomstig huis ;) Maar waar laat je ze he?

Begrijpelijk, ik zie zo ook geen mogelijke aanpassingen om het zicht te verbeteren zonder het hele meubel te slopen. -O-

In mijn appartementje gaat het niet lukken, even mijn ouders of schoonouders lief aankijken. :D

Over de tuindeuren, dat volledig uitschuiven van JanB kan dus al niet maar vind ik ook echt niet mooi, die hele constructie naast de aanbouw ziet er toch een beetje apart uit.

Als je volledige breedte open wil en geen deuren 'in het midden' open wil hebben staan, zijn vouwdeuren volgens mij een van de weinige opties.

Even dromen :D : Je hebt natuurlijk nog de peperdure optie van losse verschuifbare elementen die je via een rail de hoek om schuift.
Voorbeeldje:
http://www.archdaily.com/(...)-disappear-from-view

Wil je trouwens je vloerafwerking voor binnen ook in je terras buiten laten doorlopen?

[ Bericht 17% gewijzigd door archito op 23-03-2016 12:04:41 ]
pi_160885282
:D Ons budget heeft grenzen. Die komen we ietsje eerder tegen dan die toffe ramen.

Over binnen-buiten moeten we nog helemaal nadenken. Het lijkt me wel mooi, maar moet ook haalbaar en werkbaar zijn.
pi_161106251
Mini-update:
Sleutels zijn binnen! Aktes getekend, geld weg, huis van ons *O* *O*

Om het te vieren nog maar eens een sfeerfoto van de tuin gemaakt.
SPOILER
Maandag beginnen ze maar vast met de elektra (nog geen slooptoestemming). Ontdekken wat er allemaal ligt, wat aan de eisen voldoet (weinig), en dat soort.
pi_161113118
Gefeliciteerd met de aankoop!

Wij verwachten nu natuurlijk meer foto's ;)
Spoilers!
pi_161113235
Qua keuken en of het qua sfeer allemaal wel kan, kun je misschien een moodboard maken? Of meerdere. Neem je als achtergrond een kleur die op je vloer lijkt, verzamel je tijdschriften of slingert de printer aan. (Photoshop kan ook als je er handig mee bent). Verschillende keukens, en tafels enzo. En dan bij elkaar plakken, geeft best een aardig beeld. Kun je ook weer staaltjes verf bij zoeken enzo.

En het is nog leuk om mee bezig te zijn ook vind ik :+ maar dat is per persoon verschillend. Misschien nog wel leuk om met de kinderen zo een beetje samen kinderkamers te bedenken. Maar ik heb geen idee hoe oud ze zijn :P

En gefeliciteerd met de sleutels!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2016 09:20:27 ]
pi_161137583
Ik ben er vandaag weer L_S, zal eens kijken of er nog iets leuks te fotograferen is. Of heb je een verzoekje?

Fripsel ze zijn 2 en 5 :D Nog geen echt moodboardmaterial. Maar wel een goed idee voor onszelf. Moeten we alleen wel eerst een besluit nemen over de vloer, daar zijn we ook nog niet uit :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Loopfiets op 04-04-2016 23:04:11 ]
pi_161163991
Vergeten extra foto's te maken, maar gelukkig had ik nog de badkamer en wat van de keuken op mijn telefoon. Ze voldoen niet helemaal aan onze wensen, dus ze moeten er helaas ook uit.
SPOILER
pi_161183829
Wat leuk, zo'n dag in je nieuwe huis sjouwen en doen *O*

Vooral de klussers waren lekker bezig met o.a. de en suite deuren.

Daar staan ze dan

De ombouw kan er helaas niet subtiel vanaf

Nog met riet in bovenkant ombouw en plafond. Wel meteen meer licht in huis en het hokjesgevoel gaat er snel af zo.

Onder de vloerbedekking onder het laminaat zit gezellig hout. Als het er een beetje ok bij ligt, isoleren we van onder en hebben zomaar een houten vloer boven O+

En toen de zwembadbegroeiing. Onder de klimop bleek gewoon compost te zitten. Das geen klimopje van het afgelopen jaar -O-

En daaronder kon het niet uitblijven

De betimmering is hartstikke rot. De lange strepen zijn van de bezem, de andere beschadiging van een schopje met mijn sneaker.
Zo leuk als de houten vloer is, zo jammer is dit hout. Het is ook nog de tweede laag. De laag eronder is helemaaaal rot, daar groeit de bamboe en klimop gewoon tussendoor.

Genoeg te doen nog dus..
  maandag 4 april 2016 @ 23:08:21 #33
244125 laziness
pi_161184075
Ooh die ensuite deuren gaan me wel een beetje aan het hart hoor ;)

Maar het is begonnen *O*
pi_161184195
Ja dat dachten wij heus ook even, maar toen de zon doorbrak en het licht ook echt binnenkwam wisten we al dat t goed was.
Maar je mag ze kopen hoor ;)

Trouwens 1 eenzame en 2x neukende kikkers in het zwembad! De eerste keer visten we ze er zo uit, de tweede keer hadden ze me door en zwommen steeds weg. Die beesten kunnen dus zwemmen terwijl ze aan elkaar vastzitten :o
En hard ook!
  maandag 4 april 2016 @ 23:16:32 #35
244125 laziness
pi_161184426
Past niet echt in mijn hypermoderne interieur maar ik had ze in het verleden in een oude woning.

Lesje biologie al in de pocket dus :7 :D
pi_161184567
Ja ik hoop dat er niet al te veel bijkomen.
Of t moet zijn hoe je slakken uit je tuin jaagt.

En nu bed. Moe :O
pi_161189277
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 23:02 schreef Loopfiets het volgende:
De ombouw kan er helaas niet subtiel vanaf
IMG_20160404_131356825_HDR_zpsgp0fu7ct.jpg
Alle essentiele dingen zijn toch nog heel op de foto? Vooral de zijpanelen/bovenpanelen zijn belangrijk, de rails, katrollen e.d.
pi_161196837
Is ook waar, ik was wat voorbarig. De klusser zei dat ie niet alles heel en mooi zou kunnen verwijderen zonder er heel veel tijd in te steken. Daarna ging ik weg, dus ik weet nog niet wat ervan is overgebleven.
pi_161223148
Meh, dit is niet helemaal wat we achter de betimmering hoopten te vinden.

Staat tegenover dat de ombouw van de en suite deuren er toch heel vanaf gekomen is. Maakt weer wat goed.

[ Bericht 6% gewijzigd door Loopfiets op 06-04-2016 18:21:19 ]
pi_161288745
Hmz, t voelt ietwat zonderling, weer kletsen tegen mezelf :)

Wat gaat slopen toch lekker hard O+

Zonder de en suite deuren is de woonkamer opeens veel groter

Liefst zouden we in het stuk boven de erker ook ramen zetten, om meer licht te hebben (ligt op t zuidwesten), maar dat past ws niet in het budget.
Alle kozijnen aan de voorkant moeten eruit. Ze zijn al te vaak provisorisch gerepareerd. Voordeel is wel dat we ze dan meteen kunnen isoleren.
En bij het slopen kwamen ook nog twee asbest schoorsteenpijpjes in t zicht..

Serre weg *O*

Carport weg *O*

Betimmering in de slaapkamer weg *O*

Dit doen we op 3 plekken ofzo, scheelt meer ruimte dan verwacht. En straks leuke balken in de slaapkamer.

Ik moet zelf meestal werken overdag. Dus het is elke keer weer een verrassing wat er nu weer weg is.
Morgen gaat de garage eraan.

Het is maar goed dat er zoveel te slopen is, we hopen dinsdag de definitieve tekeningen te krijgen. Langzaamaan word ik wel wat zenuwachtig over materiaal kiezen en bestellen enzo. 'Gelukkig' schijnt de fase hierna nogal lang te duren, elektra en leidingen en al. Kunnen we wel gebruiken met de bestelwachttijden :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Loopfiets op 08-04-2016 20:59:47 ]
pi_161289050
Ik snap niet zo goed waar ik naar kijk achter de betimmering!

En ik snapte nooit waarom mensen die dingen eruit "slopen" maar als ik hier dan de voor en na foto's zie met het licht snap ik het wel.

Lekker bezig :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2016 21:00:20 ]
  vrijdag 8 april 2016 @ 21:07:00 #42
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_161289287
Lekker aan het slopen daar :)

Zijn die schuine daken die achter de betimmering vandaan komen wel geïsoleerd?
pi_161289507
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 20:59 schreef Fripsel het volgende:
Ik snap niet zo goed waar ik naar kijk achter de betimmering!

En ik snapte nooit waarom mensen die dingen eruit "slopen" maar als ik hier dan de voor en na foto's zie met het licht snap ik het wel.

Lekker bezig :)

Het scheelt echt de wereld qua licht :Y

Je kijkt naar de binnenkant van het dak, of bedoel je dat niet?

Barrah het dak is niet geïsoleerd. Ze hadden gewoon rechte houten muurtjes ertegenaan getimmerd. Kamer kleiner en isolatiewaarde nogal matig. Wij gaan wel isoleren. Dan zien we de planken dus niet meer, maar nog wel iets van de balken.
pi_161340459
Eindelijk tekeningen van de constructeur gekregen, zodat het ontwerp definitief gemaakt kan worden *O*
Die tekeningen worden ons vast dinsdag uitgelegd, maar ik ben natuurlijk nu en morgen ook al nieuwsgierig. Is er toevallig iemand die weet hoe het allemaal werkt die mij kan vertellen wat we qua fundering kunnen verwachten als er staat PS-combinatie vloer en fundering/begane grond stroken?

Ik kan er vanalles bij bedenken, maar of dat dan ook enigszins lijkt op de realiteit?
pi_161344022
PS zal wel EPS isolatie mee bedoeld worden. Verder is het een beetje cryptisch...
Laat die handjes wapperen!
pi_161344189
Ja dat vond ik ook ;)
Er zijn wel stroken gearceerd, netjes overal waar de muren staan, dus ik neem aan dat daar iets moet komen, maar waaruit ik dan kan opmaken wat er moet komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Loopfiets op 11-04-2016 08:32:14 ]
pi_161344369
Sodeju wat een bende zeg :D Goed om inderdaad e.e.a. af te breken en vanaf de basis weer op te bouwen; da's hard nodig.
Schip ahoy!
  maandag 11 april 2016 @ 09:50:54 #48
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161345087
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:18 schreef Loopfiets het volgende:
Eindelijk tekeningen van de constructeur gekregen, zodat het ontwerp definitief gemaakt kan worden *O*
Die tekeningen worden ons vast dinsdag uitgelegd, maar ik ben natuurlijk nu en morgen ook al nieuwsgierig. Is er toevallig iemand die weet hoe het allemaal werkt die mij kan vertellen wat we qua fundering kunnen verwachten als er staat PS-combinatie vloer en fundering/begane grond stroken?

Ik kan er vanalles bij bedenken, maar of dat dan ook enigszins lijkt op de realiteit?
Zonder tekening hier is daar weinig van te zeggen.
pi_161346658
Tof topic om te volgen :) Succes ^O^
  maandag 11 april 2016 @ 13:42:17 #50
4330 PJ
Tja.....
pi_161348902
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:19 schreef Loopfiets het volgende:
We twijfelen nog over de achterkant.
De nieuwe achterpui wordt ongeveer 8,5m breed en iets van 2,5 (wilde gok) hoog. We willen daar zo veel mogelijk glas in. De architect bedacht vouwdeuren, zodat het helemaal open kan in de zomer. Klinkt heel gaaf, maar dan wordt die enorme pui wel in 8 stukken verdeeld. Mevrouw Loopfiets is bang dat dat enorm gaat storen, ik denk dat dat wel meevalt.

Keuzes. Lastig!
Ik heb de vouwdeuren van de solarlux. Het is echt prachtig. Wel duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')