abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze dinsdag 12 april 2016 @ 20:51:22 #61
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161382650
Leuk, ik ga volgen! Zwembadje gaat eruit?
Your beauty never ever scared me.
pi_161382782
Nee, dat zit er nog achter. Dit is de tuin tot het pad naar het zwembad. Dat laatste stuk paste niet op de tekening :@
  roze dinsdag 12 april 2016 @ 21:10:47 #63
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161383361
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:55 schreef Loopfiets het volgende:
Nee, dat zit er nog achter. Dit is de tuin tot het pad naar het zwembad. Dat laatste stuk paste niet op de tekening :@
Nu ben ik nog meer nieuwsgierig naar het eind resultaat :D Succes met alles!
Your beauty never ever scared me.
pi_161386070
waaaauw tof huis! Maar wat een klus joh :o ben heel benieuwd. Volgtopic O+
:)
pi_161411870
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:47 schreef Loopfiets het volgende:

[..]

Lokquote voor de tuintekening.
Huh, ik had helemaal geen problemen met het tekenen van mijn tuin want die heb ik niet. Nou ja, binnenkort wel maar dan moet je mijn topic even checken ;)
Maar ik denk dat je in de war was met iemand anders wat betreft de tuinlayout. Ik was wel toevallig maandag heel erg aan het stoeien vechten met Sketchup en Floorplanner voor plattegronden van een huis. Maar dat had ik alleen in de CUL SC gemeld.

Maar dit ziet er uit als een lekker praktische en kindvriendelijke tuin. De groenten lekker dicht bij het huis, handig hoor.

Edit: ik denk dat je user Laziness bedoelde: K&W / Duurzame nieuwbouw woning - Tijd om de tuin aan te leggen #3
Spoilers!
pi_161412073
Nee ik had t uit CUL, alleen ws geprojecteerd dat jij ook met je tuin bezig was :@
pi_161412211
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:20 schreef Loopfiets het volgende:
Nee ik had t uit CUL, alleen ws geprojecteerd dat jij ook met je tuin bezig was :@
:D
Spoilers!
  donderdag 14 april 2016 @ 06:10:52 #68
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161416410
Hier geen problemen met de tuintekening hoor.
We hebben het old school met de hand gedaan en morgen wordt ie aangelegd :D

Ze schieten lekker op hier!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161416457
Hier gaat alleen maar alles kapotttt op het moment. En zonder offerte of planning (hopelijk vrijdag) hebben we nog steeds geen idee wanneer wat gaat gebeuren en hoe duur dat wordt 8)7
Gelukkig staan er een hoop zaken in de planning die evt later nog kunnen ;)

Gisteren vonden ze de oorzaak van een haar suizend geluid. Het water spuit uit een lekje de hoek van de kruipruimte in. Natuurlijk (waaaarom :? Omdat er zeil overheen lag..) hebben we alleen de andere kruipruimte bekeken. Die was prachtig droog.
  donderdag 14 april 2016 @ 11:26:51 #70
3542 Gia
User under construction
pi_161419536
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 06:36 schreef Loopfiets het volgende:
Hier gaat alleen maar alles kapotttt op het moment. En zonder offerte of planning (hopelijk vrijdag) hebben we nog steeds geen idee wanneer wat gaat gebeuren en hoe duur dat wordt 8)7
Gelukkig staan er een hoop zaken in de planning die evt later nog kunnen ;)

Gisteren vonden ze de oorzaak van een haar suizend geluid. Het water spuit uit een lekje de hoek van de kruipruimte in. Natuurlijk (waaaarom :? Omdat er zeil overheen lag..) hebben we alleen de andere kruipruimte bekeken. Die was prachtig droog.
Haha, herkenbaar, wij komen ook steeds vanalles tegen.
Het begon vorig jaar al met een verlaten wespennest in een (inmiddels gesloopt) schuurtje.
In de blokhut ernaast hoorde ik zoemen als ik tegen de blokhut schopte. Even op onderzoek, zaten er twee beginnende wespennesten, met koninginnen. Direct vernield dus.

Misschien een tip voor je. Die krengen beginnen nu met nesten bouwen, met een voorkeur voor een houten ondergrond. Dat vreten ze helemaal kapot.

Wij zijn nu al een jaar verder en zit nog steeds in een bouwput.
Maar vanaf eind deze maand, begin mei, gaat daar een eind aan komen.

Je moet maar zo denken: Eerst slopen en daarna maakt alles wat je doet het een beetje mooier.
pi_161427704
Nou, in mijn huis vind ik zelfs alles wat ik sloop daarna een beetje mooier ;)
  donderdag 14 april 2016 @ 17:41:26 #72
3542 Gia
User under construction
pi_161428004
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:19 schreef Loopfiets het volgende:
Nou, in mijn huis vind ik zelfs alles wat ik sloop daarna een beetje mooier ;)
Klopt. Hier zaten schroten tegen de plafonds, nou ja, kraaldelen. Echt oud. En hier en daar krom. We hebben ze op één kamertje laten zitten. Andere slaapkamers boven hebben we de plafonds helemaal open gemaakt. Je kijkt dus nu door de balken naar de nok. Alles mooi roomkleurig geverfd.
De deuren waren allemaal donkerbruin, originele kleur en dan geolied. Die hebben we afgebeten, geschuurd bijgeplamuurd en nu prachtig room. Overal het behang eraf en glad gestuct. Beneden moet nog.

We moeten nog zoveel doen. Maar we nemen er de tijd voor. We wonen er al wel, maar het is eigenlijk meer bivakkeren. Gelukkig zijn de slaapkamers in elk geval klaar. De keuken is nog functioneel, dus die laten we nog zitten. We hebben in de hal ook nog zo'n victoriaanse mozaïekvloer. Daar moeten wat tegeltjes van vervangen worden, maar die blijft.

Zometeen moeten we naar de deuren- en kozijnenboer voor de (bij)keukendeuren. Zal ook weer aardig wat gaan kosten.

Maar ik vind het echt heel gaaf, zo'n oud huis. Het wordt ook met elke euro die je erin steekt meer waard. Dat heb je met een rijtjeshuis over het algemeen niet.

Blijf je topic wel volgen. Zal misschien af en toe reageren, maar niet teveel.
pi_161563832
Oef, vandaag voor het eerst een hele dag zelf zitten klussen. Wat blijkt dan weer dat de tijd altijd langzamer gaat dan je denkt. Of het werk minder snel..

Maar wel met lekker zichtbaar resultaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 20 april 2016 @ 19:58:01 #74
4330 PJ
Tja.....
pi_161583041
Ik raad je aan om de bouwbegeleiding door een bouwkundig ingenieur te laten doen. Die heeft daad werkelijk verstand van de technische kant van bouwen en kan daarmee beoordelen of eea van goede kwaliteit is. Een architect kijkt of alles mooi is.

De ontwerp fase zegt het al. De ontwerpen moeten gewoon kloppend zijn naar de huidige situatie. Als dat niet is heeft de architect het gewoon niet goed opgemeten. Kortom mijns inziens moet de architect dat aanpassen. Het kan wel zo zijn dat onderweg nog wat veranderingen komen die evt opnieuw getekend zouden kunnen worden. Dus dat kan dan eventueel meer werk betekenen.
pi_161590431
Fijn om te lezen dat we dus inderdaad niet gek zijn.

Voor ht ontwerp staat een vaste prijs, dus dat extra werk zou voor ons eigenlijk niet uit moeten maken. Zeker niet nu het niet is omdat wij iets anders willen, maar omdat de maten gewoon niet kloppen.
pi_162196777
:o lang geleden. En in al die tijd lijkt het of er nauwelijks wat gebeurd is, maar er is stiekem behoorlijk veel werk verzet.

We hebben besloten niet verder te gaan met de architect als bouwbegeleider. Ook geen ander gevraagd, we doen het met de aannemer. Met ons eindige budget hebben we al best wat moeten schrappen/ aanpassen, waardoor zeker de architectkosten veel te veel andere dingen onmogelijk zouden maken.

Dus. Foto's met toelichting in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meeste zonnepanelen zijn helaas inmiddels afgekoppeld omdat ze op gebouwtjes stonden die er niet meer zijn en omdat de stroomtoevoer naar de tuin is gesloopt door de grondwerker, maar toch al 250 minder op de meter dan toen we het kochten *O*
  zaterdag 14 mei 2016 @ 23:56:15 #77
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162202025
Jammer dat ze juist nu afgekoppeld moesten worden met de zonnigste maanden. Ik haalde vorige weken zo'n 15-20 kWh per dag op met het mooie weer.

Fijn dat er eindelijk opgebouwd gaat worden ^O^
En dat puin joh :o
Waarom dumpen mensen dat allemaal in hun grond?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162209705
Ja heel jammer, zeker afgelopen weken. Er liggen er nog 6, die gaan wel vrolijk door.

En dat puin, ik snap er ook geen drol van. In de tuin ook, denk je wat een grappig heuveltje zit daar, waarom zou dat zijn. Ligt er weer een zooi baksteen, beton en als bonus wat lege flessen onder de aarde. Waaaaarom?
pi_162210135
Ik wilde NET om een update komen vragen!

Mghih.
pi_162210293
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:10 schreef Balkondeur het volgende:
Ik wilde NET om een update komen vragen!

Mghih.
Wat onvoorstelbaar attent!
pi_162210304
-

[ Bericht 100% gewijzigd door DancingPhoebe op 15-05-2016 10:25:41 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 15 mei 2016 @ 10:31:34 #82
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162210406
Wat een puinhoop in die tuin :o Lekker dat daar nu een mooi paadje met geverfde schutting en planten ligt. Dan is er in ieder geval iets 'af'.

Gebeurt er in het huis nog veel?
Spoilers!
pi_162210667
In huis gebeurde een tijdje heel weinig, nu begint het weer langzaam. Na lang twijfelen hebben we toch dde badkamer boven geschrapt. Daar zat een kleintje, maar onze slaapkamer was daardoor ook best klein. Nu hebben we de muur daar doorgebroken en maken we op de (ruime) overloop een ruimte met wc en grote wastafel. Douchen en bad doen we toch meestal niet direct na het wakker worden.
Voor ochtenddouchers waarschijnlijk onbegrijpelijk, maar wij zijn heel blij met onze vergrote slaapkamer nu O+ En het is een stuk goedkoper zo ook nog.

Verder gebeurt er weinig leuks binnen, wel belangrijks. Eerste op de planning is de meters verplaatsen. Gas, water en elektra zitten nu op 3 plaatsen. Dat wordt 1 fatsoenlijke meterkast. Best veel fijner dan de watermeter in een put in de tuin moeten aflezen..
pi_162212004
Mooie vooruitgang, je had het natuurlijk kunnen verwachten met die prutsers die er gewoond hebben voor je. Goed dat je het zo oppakt en verbeterd!
pi_162255733
Tnx :)

Nieuwe verrassing.
De hele tuin vol Japanse duizendknoop -O-
Iemand die al eens succesvol bestreden?

[ Bericht 21% gewijzigd door Loopfiets op 16-05-2016 22:18:36 ]
pi_162262344
http://www.probos.nl/imag(...)en_tegen_onkruid.pdf

Nog gezellig ook voor een zomertje...
pi_162263170
Heel gezellig :) Ook mooi voor de bbq aan het eind van het seizoen. Maar als ik het goed lees, kan ik dan ook meteen de hele tuin opnieuw aanplanten omdat praktisch alles lekkerder is dan dit spul.

De hovenier adviseert gifgifgif. Word ik niet per se vrolijk van, maar Google geeft niet veel alternatieven die effect hebben.
pi_162263414
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:47 schreef Loopfiets het volgende:
Tnx :)

Nieuwe verrassing.
De hele tuin vol Japanse duizendknoop -O-
Iemand die al eens succesvol bestreden?
De Japanse duizendknoop is door zijn groeikracht en relatieve ongevoeligheid voor bestrijdingsmiddelen moeilijk te doden op plekken waar hij eenmaal goed gevestigd is. Bestrijding is gebaseerd op een combinatie van drie tactieken volgens een meerjarenplan:
Maaien en afvoeren: omstreeks de bloeiperiode in augustus en september of meermaals per jaar. Het maaisel mag niet vermengd worden met gewoon groenafval omdat elk stukje opnieuw kan uitlopen.

Bij meermaals maaien is eenmaal per vier weken in eerste instantie erg effectief: de plant wordt dan gemaaid als er veel energie in nieuwe spruiten is gestopt, maar deze spruiten nog geen energie aan de wortels terug hebben kunnen leveren. Om de plant volledig kwijt te raken zal uiteindelijk elke 14 dagen moeten worden gemaaid.
Bedekken: in het begin van de winter bedekken met een flexibele, niet-lichtdoorlatende materie. Hierbij moet bedacht worden dat de randen van oude stengels messcherp zijn en gemakkelijk door de meeste materialen heen prikken. Niet-flexibel materiaal zoals betonplaat moet absoluut naadloos gelegd worden, want de minste spleet is voor de plant genoeg. Tot op zeven meter van de afdekking kunnen nieuwe scheuten ontstaan, controle blijft nodig.
Chemisch: producten op basis van glyfosaat kunnen bijdragen aan de bestrijding. Deze producten veroorzaken verzwakking van de plant maar doden deze niet. Toepassing gebeurt via verneveling, bestrijken van verse snoeiwonden of injectie in vers afgesneden stengels. Vooral bestrijding tussen half augustus en begin oktober is effectief. De plant haalt in het najaar reservevoedsel uit de bladeren terug naar de wortels en neemt dan de glyfosaat mee.

Uitgraven is niet efficiënt en zeer arbeidsintensief. De wortels kunnen tot 3 meter diep zitten en als een stukje van 1 cm niet wordt meegenomen komt de plant weer terug.

In Engeland werd in 2010 besloten tot het verspreiden van de bladvlo Aphalara itadori als biologische bestrijding van Japanse duizendknoop.[2] De plant wordt gegeten door geiten.

In de gemeente Renkum worden in 2015 varkens ingezet als bermbegrazers. Het idee is dat de plant uitgeput raakt doordat de varkens er voortdurend aan vreten.[3]

Succes -O-
pi_162263469
Dat klinkt echt alsof je enige doenbare oplossing is om je hele tuin te bestraten voor een laaange tijd :o
pi_162263531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:51 schreef Fripsel het volgende:
Dat klinkt echt alsof je enige doenbare oplossing is om je hele tuin te bestraten voor een laaange tijd :o
Persoonlijk zou ik verhuizen als het in mijn tuin zou staan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')