abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163993466
Ja O+ Lang niet zo groot als de jouwe, maar groot zat voor ons ;)
De zwembadfolie is in principe nog goed, alleen de hele ombouw moet nieuw. De eerste offerte daarvoor (en warmtepomp etc) was 20.000, dus toen hebben we bedacht dat wwe het 1 zeker niet bij dit bedrijf doen en 2 lekker wachten tot we weer geld hebben om het goed aan te pakken.

En wb de tegels... stiekem vind ik het juist ook wel leuk dat wij niet de enigen zijn die het mooi vinden ;)
pi_165785738
Ik ben toch benieuwd hoe het er naar ruim 2 maanden voor staat.

Ik vind het geweldig om alle klus / verbouw topics door te lezen omdat ik ook op zoek ben naar een huisje. :)
  donderdag 6 oktober 2016 @ 12:27:02 #228
3542 Gia
User under construction
pi_165787820
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:21 schreef ArieVederci het volgende:

Ik vind het geweldig om alle klus / verbouw topics door te lezen omdat ik ook op zoek ben naar een huisje. :)
Ja, inderdaad, de vakantie is nu wel voorbij, toch?
Dus......updates?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb nog een terrastip voor geīnteresseerden:

https://www.tuinpadmal.nl/

Wij overwegen serieus om zo, zelf, de terrassen en paden aan te gaan leggen. Scheelt echt duizenden euro's. Het grootste terras is al 60 m2, dan bij onze slaapkamer nog 12 en achterin bij het tuinhuis ook pakweg 12 tot 15, en dan nog paden.
Hiervoor hoef je alleen de grond maar te egaliseren, eventueel op hoogte brengen waar nodig en je kunt aan het kleien met kant en klare betonmix. Het resultaat ziet er, op de voorbeelden, erg leuk uit.

Ik had berekend wat het kost om met terrastegels de terrassen aan te laten leggen, daar wordt je niet vrolijk van. Zit je al gauw op zo'n 5 - 7000 euro.
pi_165830482
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:27 schreef Gia het volgende:

Heb nog een terrastip voor geīnteresseerden:

https://www.tuinpadmal.nl/

Wij overwegen serieus om zo, zelf, de terrassen en paden aan te gaan leggen. Scheelt echt duizenden euro's. Het grootste terras is al 60 m2, dan bij onze slaapkamer nog 12 en achterin bij het tuinhuis ook pakweg 12 tot 15, en dan nog paden.
Hiervoor hoef je alleen de grond maar te egaliseren, eventueel op hoogte brengen waar nodig en je kunt aan het kleien met kant en klare betonmix. Het resultaat ziet er, op de voorbeelden, erg leuk uit.

Ik had berekend wat het kost om met terrastegels de terrassen aan te laten leggen, daar wordt je niet vrolijk van. Zit je al gauw op zo'n 5 - 7000 euro.
Koop die malen in het buitenland en je kan voor het zelfde geld 3 stenen per keer maken.

Ik vraag me alleen af of het een beetje makkelijk schoon te houden is die diepe randen en natuurlijk wat als er verzaking plaats vind.
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
  maandag 10 oktober 2016 @ 17:55:12 #230
3542 Gia
User under construction
pi_165876050
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 13:03 schreef pasab het volgende:

[..]

Koop die malen in het buitenland en je kan voor het zelfde geld 3 stenen per keer maken.

Ik vraag me alleen af of het een beetje makkelijk schoon te houden is die diepe randen en natuurlijk wat als er verzaking plaats vind.
Ze versturen niet naar Nederland.
Overigens geven we de betonmix voor in de mallen een kleurtje en voegen het geheel daarna dicht met cement, zodat het een recht geheel wordt. Moet me er nog een beetje in verdiepen hoe het zit met zelf mixen van zand en cement. Ik heb een betonmolen.
Maar het duurt nog even voor het voorjaar is.

Eerst de garage maar es af, en de badkamer boven. De rest komt wel.
pi_165876123
Zijn er genoeg die wel naar NL verzenden hoor :Y

http://www.ebay.nl/sch/i.(...)crete+mould&_sacat=0
pi_165889974
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze versturen niet naar Nederland.
Overigens geven we de betonmix voor in de mallen een kleurtje en voegen het geheel daarna dicht met cement, zodat het een recht geheel wordt. Moet me er nog een beetje in verdiepen hoe het zit met zelf mixen van zand en cement. Ik heb een betonmolen.
Maar het duurt nog even voor het voorjaar is.

Niet op gelet ging even om het idee. https://www.tuinpadmal.nl/ is weer een Nederlander met euro tekens in de ogen paar jaar terug die dingen voor het eerst gezien geloof een chinees product en nu voor normaal +-60 euro te koop in Nederland :')
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:32:12 #233
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_165892304
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:12 schreef pasab het volgende:

[..]

Niet op gelet ging even om het idee. https://www.tuinpadmal.nl/ is weer een Nederlander met euro tekens in de ogen paar jaar terug die dingen voor het eerst gezien geloof een chinees product en nu voor normaal +-60 euro te koop in Nederland :')
Bizar! Ik ken ze nu zo'n 3 jaar, die gietvormen en ze zijn hier in DE te koop voor ¤7,69
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:27:02 #234
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_165893053
Ik vraag me altijd af hoe mooi zoiets wordt (en blijft!) in het echt.

Je zult het nooit kunnen vergelijken met fabriekstegels met een natuurlijke toplaag.
Leuk dat je er een kleurstofje in kunt gooien, maar na een paar jaar houd je sowieso grijs beton over.
Als die tegels niet voor die tijd gebroken en/of verzakt zijn.

Als het echt zo briljant was zou je wel meer van dit soort paden en terrassen zien. Ik ken ze niet in mijn omgeving.
pi_165893426
Het verdient een eigen topic, dit topic gaat over iets anders. Maar kan het niet laten nog 1 ding...
quote:
Wij importeren tuinpadmallen en hebben een flink assortiment. Daarom kunnen wij de tuinpad mal tegen een scherpe prijs aanbieden.
2 soorten mallen, 4 soorten kleurstof die niet op voorraad zijn tegen een veel te hoge prijs. :')
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:41:18 #236
3542 Gia
User under construction
pi_165898739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:32 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Bizar! Ik ken ze nu zo'n 3 jaar, die gietvormen en ze zijn hier in DE te koop voor ¤7,69
Dan ga ik toch nog es Googlen. Thnx
pi_165906108
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:21 schreef ArieVederci het volgende:

OMG ik was het hele topic zowat vergeten. Drukdrukdruk enzo. Ik probeer vanmiddag even een fatsoenlijke update in elkaar te draaien.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 08:57:45 #238
3542 Gia
User under construction
pi_165906513
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 07:50 schreef Loopfiets het volgende:
OMG ik was het hele topic zowat vergeten. Drukdrukdruk enzo. Ik probeer vanmiddag even een fatsoenlijke update in elkaar te draaien.
Ben zeer benieuwd.
pi_165925116
Damn, hele dag druk geweest. Maar daarmee wel eindelijk helder wanneer we gaan verhuizen *O*
Alle leveranciers behalve stedin (gas verplaatsen) hebben data genoemd die begin januari mogelijk maken.
Vanavond nieuwe poging voor verhaal met foto's.
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 17:55:44 #240
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_165934788
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 07:50 schreef Loopfiets het volgende:
Damn, hele dag druk geweest. Maar daarmee wel eindelijk helder wanneer we gaan verhuizen *O*
Alle leveranciers behalve stedin (gas verplaatsen) hebben data genoemd die begin januari mogelijk maken.
Vanavond nieuwe poging voor verhaal met foto's.
Verbouwen gaat stiekem een hele hoop tijd inzitten ;) Ben wel benieuwd naar de update !
Begin januari is dan ook alles klaar ? Of moeten jullie dan gewoon verhuizen om andere redenen ?
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:49:23 #241
3542 Gia
User under construction
pi_165937389
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Verbouwen gaat stiekem een hele hoop tijd inzitten ;) Ben wel benieuwd naar de update !
Begin januari is dan ook alles klaar ? Of moeten jullie dan gewoon verhuizen om andere redenen ?
ik hoop voor loopfiets dat het klaar is. Wij hebben 9 maanden op stucloper gewoond, kijkend op de plafondbalken en pvc-pijpen. Werd je niet vrolijk van. Aan de andere kant was het oude huis verkocht, dus de reden was wel zo prettig.

Ben ook erg benieuwd naar de updates van loopfiets.
pi_165940244
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Alles is nogal een groot woord, er hebben niet het budget om alles ineens te doen. Maar dan is wel de pui dicht, vloer gelegd, binnenkant geverfd en de keuken komt de week dat we verhuizen. Dus het is dan wel bewoonbaar.

En we willen er inmiddels wel echt graag eens in, hebben t voorlopig koopcontract al in december vorig jaar getekend en er stond al een huis. Hoe lang kan het duren...
pi_165941695
Er is inmiddels wel hier en daar wat veranderd. Die hele lage witte keuken die we gepland hadden, wordt het net niet helemaal. Toch maar een ander kleurtje en model gekozen. Deze versie is al aanbetaald, dus ik ga er vanuit dat daar niet zoveel meer in wijzigt :D

En verder in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu nog de schilder definitief maken, maar als dat rond is, kan die volgende week beginnen. Dan nog een datum afspreken voor de houten vloer in de oude woonkamer en zeil uitzoeken voor boven en dan zijn we er volgens mij.

Oh en t gas aansluiten. Dat gaat niet alleen niet snel, je krijgt ook geen duidelijkheid over wanneer het gebeurt. Wel graag voor januari ;)
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:17:07 #244
3542 Gia
User under construction
pi_165946792
't Schiet goed op! Mooi strak die muren. Komt goed over, hoor.

Ik weet inmiddels hoe strak gestucte muren eruit ziet. En echt waar, ze zien er erg goed uit.

Hier is nu inmiddels alles strak getrokken, boven en beneden.
De garage vordert langzaamaan. Maar dat is buiten, dus heb ik niet zoveel last van.

Vandaag komt de loodgieter kijken wat hij nog nodig heeft voor het sanitair aan te sluiten.
Plus een nieuwe radiator.

Ik kan niet wachten tot ik weer in bad kan! Ben niet zo van het douchen.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:31:54 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165946875
Gia waarom open je geen eigen topic?
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:34:15 #246
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165946890
Ziet er goed uit loopfiets! Wachten duurt lang. Januari zou wel fijn zijn om er eindelijk in te kunnen!

Hoe staat het met de tuin? En alle gekkigheden die daat gevonden werden in de grond etc?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165947311
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:31 schreef laziness het volgende:
Gia waarom open je geen eigen topic?
Goede vraag.

Ontopic: wat gaaf dat jullie een 'datum' hebben! De keuken ziet er prachtig uit zeg O+

Mazzel gehad dat die vloerverwarming net goed ging zeg :o
Spoilers!
pi_165949525
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:34 schreef laziness het volgende:
Ziet er goed uit loopfiets! Wachten duurt lang. Januari zou wel fijn zijn om er eindelijk in te kunnen!

Hoe staat het met de tuin? En alle gekkigheden die daat gevonden werden in de grond etc?
Hmz mja nou kijk....
Niks meer aan gedaan. De tuin is weer een grote vlakte vol onkruid, bamboe zit weer bij het zwembad enz enz. Mijn lijf vond t niet zo grappig dat ik me daar steeds stond uit te sloven, dus daar ben ik mee gestopt. Dat gaan we toch maar in kleine stapjes doen als we er wonen.
pi_165949541
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Goede vraag.

Ontopic: wat gaaf dat jullie een 'datum' hebben! De keuken ziet er prachtig uit zeg O+

Mazzel gehad dat die vloerverwarming net goed ging zeg :o
Ja heel blij mee. Ik ben een ontzettende koukleum, moet er niet aan denken dat die hut niet warm te krijgen was geweest. Er lag meer dan 100m leiding te weinig op dik 60 m2.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:44:05 #250
4330 PJ
Tja.....
pi_165956613
quote:
Oh en t gas aansluiten. Dat gaat niet alleen niet snel, je krijgt ook geen duidelijkheid over wanneer het gebeurt. Wel graag voor januari ;)
Ik ben destijds naar het kantoor van Liander in Amsterdam gereden en heb het toen daar geregeld en toen was alles in 3 dagen geregeld.

Dus mocht je in regio A'dam wonen PM me dan even dan heb ik een telefoonnummer van de uitvoerders voor je. Dan ben je niet afhankelijk van dat vreselijke landelijk nummer waar die lui werkelijk niets kunnen/weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')