quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig bestaat de PvdA niet meer over 10 jaar
Uhm... Kan deze vrouw niet lezen? Niemand heeft het over auto's vervangen. Het gaat om nieuwe auto's. De meeste mensen kopen niet eens een nieuwe auto.quote:Ze spreekt van een 'oorlogsverklaring richting acht miljoen automobilisten, gebaseerd op een groot wensdenken en een blanco cheque om al deze auto's op kosten van de overheid te vervangen'. "Ambities zijn altijd mooi, maar dit heeft meer weg van een kip die zonder kop rond rent in het groene sprookjesbos'', vindt Visser.
Beetje naief om te verwachten dat ze niet ook gaan pleiten voor een volledig verbod op alle niet-elektrische auto's.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:00 schreef Maharajah het volgende:
Er staat worden verkocht, niet worden gereden.
Dit. Gewoon een stuk of wat vluchtelingen van de straat plukken en die laten fietsen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:41 schreef frietenstamp het volgende:
Dan neem ik een riskja met een fietsslaaf.
Nee, het gros van de nieuwe auto's die verkocht worden zijn leasebakken.quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Uhm... Kan deze vrouw niet lezen? Niemand heeft het over auto's vervangen. Het gaat om nieuwe auto's. De meeste mensen kopen niet eens een nieuwe auto.
Dat is het volgende punt, waar die VVD mevrouw nu al stress van heeftquote:Op woensdag 16 maart 2016 23:18 schreef Toefjes het volgende:
Als ze met een mooie regeling komen om mensen te stimuleren een elektrische auto te kopen sta ik daar absoluut voor open.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:18 schreef Toefjes het volgende:
Als ze met een mooie regeling komen om mensen te stimuleren een elektrische auto te kopen sta ik daar absoluut voor open.
Op zonnepanelen waarschijnlijkquote:Op woensdag 16 maart 2016 23:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]De kans dat dat gebeurd is nog kleiner dan dat de PvdA er over 10 jaar nog is.
En als dat dan gebeurd, dan komt de rekening daarvoor in de vorm van gigantische belasting verhogingen.
Heb ik ook geen problemen mee eigenlijk. Blijft het geld hier in plaats van dat het richting Saudi-Arabië gaat.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]De kans dat dat gebeurd is nog kleiner dan dat de PvdA er over 10 jaar nog is.
En als dat dan gebeurd, dan komt de rekening daarvoor in de vorm van gigantische belastingverhogingen.
Die heb ik over 10 jaar wel gratis denk ik, met een paar fikse accu's om de opgewekte energie in op te slaan, dus daar gaan ze het niet meer verdienen.quote:
Het zal er op neerkomen dat iedereen straks 2x kwijt is aan vervoerskosten. Of in het geval dat dit via de belastingen gaat, dat iedere burger straks duizenden euro's per jaar moet betalen om al die elektrische wagens te laten rijden.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb ik ook geen problemen mee eigenlijk. Blijft het geld hier in plaats van dat het richting Saudi-Arabië gaat.
Dan zal het plan waarschijnlijk niet doorgaan als 95% van de Nederlanders dit onoverkomelijk vindt.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zal er op neerkomen dat iedereen straks 2x kwijt is aan vervoerskosten. Of in het geval dat dit via de belastingen gaat, dat iedere burger straks duizenden euro's per jaar moet betalen om al die elektrische wagens te laten rijden.
En jij zal dat er vast voor over hebben waarschijnlijk. Maar 95% van de Nederlanders zal dit toch anders zien.
Als het maar aantrekkelijk genoeg gemaakt wordt kijken Nederlanders vooral met hun portemonnee.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zal er op neerkomen dat iedereen straks 2x kwijt is aan vervoerskosten. Of in het geval dat dit via de belastingen gaat, dat iedere burger straks duizenden euro's per jaar moet betalen om al die elektrische wagens te laten rijden.
En jij zal dat er vast voor over hebben waarschijnlijk. Maar 95% van de Nederlanders zal dit toch anders zien.
Op het moment dat elektrisch rijden de beste optie is, dan zullen er voornamelijk elektrische auto's verkocht gaan worden. Een lichte stimulans ivm milieuvoordelen vind ik ook mooi. Alleen dat bestaat al een hele tijd en vervuilende auto's worden ook nog eens zwaarder belast.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het maar aantrekkelijk genoeg gemaakt wordt kijken Nederlanders vooral met hun portemonnee.
Kijk eens hoeveel dikke Range Rovers er zijn ingeruild voor een Tesla.... in de lease merk je dat meteen.
In hun rijgedrag niet overigens.
Wat dat betreft meer dan prima dat alleen volledig elektrisch nog belastingtechnisch aantrekkelijk is in de lease, want de gemiddelde lease hybriderijder presteert net nog om 1 op 12 te rijden
Als particulier merk je er niet zoveel van, dat zwaarder belasten van vervuilende auto's vs het minder zwaar belasten van schone auto's.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Op het moment dat elektrisch rijden de beste optie is, dan zullen er voornamelijk elektrische auto's verkocht gaan worden. Een lichte stimulans ivm milieuvoordelen vind ik ook mooi. Alleen dat bestaat al een hele tijd en vervuilende auto's worden ook nog eens zwaarder belast.
Een totaalverbod op alle niet-elektrische auto's daarentegen is een onzalig idee.
Elektrische tank. Geruisloos wapenquote:Op woensdag 16 maart 2016 23:46 schreef Ridocar het volgende:
Dan ook voor politie, defensie en dienstauto's van ministers, (eigenlijk alle dienstvoertuigen van de overheid). Goed voorbeeld doet volgen, toch?
Alsof dat niet al het geval isquote:Op woensdag 16 maart 2016 23:18 schreef Toefjes het volgende:
Als ze met een mooie regeling komen om mensen te stimuleren een elektrische auto te kopen sta ik daar absoluut voor open.
Ik verwacht dat als de massaproductie goed op gang komt de prijzen lager komen te liggen. Nu vind ik ze nog te duur.quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alsof dat niet al het geval is.
Elektrische auto's zijn puur en alleen rendabel dankzij een enorme subsidiepot. En dat zal nooit veranderen. Doodlopend eind. Maar van de politiek kun je niet anders verwachten.
Dat gaat niet gebeuren. Elektrische aandrijving is simpelweg niet rendabel genoeg. Alleen voor bepaalde toepassingen. Maar er is geen enkele reden om niet gewoon alle soorten naast elkaar te laten bestaan.quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik verwacht dat als de massaproductie goed op gang komt de prijzen lager komen te liggen. Nu vind ik ze nog te duur.
Precies. De elektrische auto is nu voor veel mensen al aantrekkelijk en die ontwikkeling zet vanzelf door.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:27 schreef SlugGuts het volgende:
Het gaat in de toekomst deze kant vanzelf wel op. Om nou te gaan forceren om dit te gaan verbieden is echt onzin. Laat die partij zich bezig houden met andere dingen.
Jouw titel klopt niet!quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
PvdA: Over 10 jaar mogen alleen nog elektrische auto's worden verkocht
Als het aan de PvdA ligt mogen er over tien jaar in Nederland alleen nog maar elektrische auto's worden verkocht. Dat schrijft de PvdA in haar 'energievisie'.
De partij schrijft ook dat nieuwe huizen allemaal zonnepanelen en een warmtepomp moeten krijgen. Zo moeten cv-ketels verdwijnen.
De partij ziet verder onder meer een nieuw nationaal windmolenpark ver uit de kust voor zich, wetgeving om zelfrijdende auto’s mogelijk te maken, nog minder gaswinning en sluiting van kolencentrales.
Oorlogsverklaring
Coalitiepartner VVD ziet niks in het plan om de gewone auto's zo snel af te schaffen. "Ik dacht eerst dat het een grap was'', reageerde Kamerlid Barbara Visser. "Hun TomTom is duidelijk stuk.''
Ze spreekt van een 'oorlogsverklaring richting acht miljoen automobilisten, gebaseerd op een groot wensdenken en een blanco cheque om al deze auto's op kosten van de overheid te vervangen'. "Ambities zijn altijd mooi, maar dit heeft meer weg van een kip die zonder kop rond rent in het groene sprookjesbos'', vindt Visser.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)utos-worden-verkocht
Lekker stoken die kolencentrales!quote:
JSF met verlengsnoer...quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:46 schreef Ridocar het volgende:
Dan ook voor politie, defensie en dienstauto's van ministers, (eigenlijk alle dienstvoertuigen van de overheid). Goed voorbeeld doet volgen, toch?
Onzin, fossiele brandstof wordt steeds duurder naarmate je er meer van hebt opgemaakt, duurzame energie wordt steeds goedkoper naarmate je er meer van gebruikt. Het punt dat die lijnen elkaar kruisen is onvermijdelijk en komt steeds dichterbij.quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alsof dat niet al het geval is.
Elektrische auto's zijn puur en alleen rendabel dankzij een enorme subsidiepot. En dat zal nooit veranderen. Doodlopend eind. Maar van de politiek kun je niet anders verwachten.
Het idee en hoe deze vent het brengt is treurig, simplistisch, arrogant en totaal niet realistisch.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:12 schreef Revolution-NL het volgende:
De reactie van de fossiele VVD is natuurlijk treurig te noemen. Duidelijk het gevolg gelobby van teveel vriendjes in de fossiele industrie.
Wat.quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:05 schreef Confetti het volgende:
Elektriciteit is en zal een zeldzaam goed blijven.
Ja, de originele bron heb ik niet overgenomen omdat die niet paste en om ook nog dieselauto's in de titel te verwerken vond ik ook overbodig. Dieselauto's zijn ook benzineauto's, maar niet alle benzineauto's zijn dieselauto's.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jouw titel klopt niet!
Of is diesel ook benzine?
Ja leuk. En wie denk je dat dat uiteindelijk gaat betalen? Of leef je net als de PvdA ook zo op een roze wolk dat je denkt dat de overheid gratis kadootjes kan uitdelen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:43 schreef Gunner het volgende:
Prima. Als ze die dingen dan ook interessant genoeg maken om te kopen voor particulieren ipv alleen voor zakelijke rijders.
Dit is onzin. Olie raakt nooit op.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin, fossiele brandstof wordt steeds duurder naarmate je er meer van hebt opgemaakt,
tegen die tijd (als iedereen aan de zelfgegenereerde stroom zit) zal er vast wel een belasting komen op het genereren van elektriciteit. "Je bent producent he, met jezelf als eigen klant.. hmmm..."quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die heb ik over 10 jaar wel gratis denk ik, met een paar fikse accu's om de opgewekte energie in op te slaan, dus daar gaan ze het niet meer verdienen.
Beetje voorbarig om het maar vast in te vullen. Beetje onderbuikerig, ook.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Beetje naief om te verwachten dat ze niet ook gaan pleiten voor een volledig verbod op alle niet-elektrische auto's.
Daarom. Het voorstel is lang niet gek. Maar de opgewonden standjes die tegenwoordig internetfora domineren vergeten voor het gemak wel eens dat er een Kamermeerderheid nodig is om dergelijke beleidskeuzes in gang te zetten.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:43 schreef J.B. het volgende:
Lijkt mij een prima idee. Mocht de PvdA aan coalitie willen/kunnen deelnemen zijn er toch onderhandelingen nodig en dan zal dat wel weer worden afgezwakt naar 20 jaar oid. Hoog inzetten en in het midden uitkomen
Nog aantrekkelijker? Hoe aantrekkelijk denk je dat ze nu zijn?quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:41 schreef Ludachrist het volgende:
Het lijkt mij een prima idee om de verkoop elektrische auto's financieel aantrekkelijker te maken,
Niet aantrekkelijk genoeg, blijkbaar.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nog aantrekkelijker? Hoe aantrekkelijk denk je dat ze nu zijn?
Jawel hoor, genoeg mensen die zo'n ding in de garage hebben staan en er geld op verdienen. De subsidies op elektrische auto's zijn van belachelijk niveau. En toch koopt niemand ze. Het laat zich raden waarom.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet aantrekkelijk genoeg, blijkbaar.
Wie dan? Welke particulieren hebben zo'n ding in de garage staan en lopen binnen op de subsidies?quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel hoor, genoeg mensen die zo'n ding in de garage hebben staan en er geld op verdienen. De subsidies op elektrische auto's zijn van belachelijk niveau. En toch koopt niemand ze. Het laat zich raden waarom.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel hoor, genoeg mensen die zo'n ding in de garage hebben staan en er geld op verdienen. De subsidies op elektrische auto's zijn van belachelijk niveau. En toch koopt niemand ze. Het laat zich raden waarom.
Kom eens met rekenvoorbeelden. Ik herken dit signaal totaal niet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel hoor, genoeg mensen die zo'n ding in de garage hebben staan en er geld op verdienen. De subsidies op elektrische auto's zijn van belachelijk niveau. En toch koopt niemand ze. Het laat zich raden waarom.
Waarom?quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel hoor, genoeg mensen die zo'n ding in de garage hebben staan en er geld op verdienen. De subsidies op elektrische auto's zijn van belachelijk niveau. En toch koopt niemand ze. Het laat zich raden waarom.
Dat ik maar niet vergeet een rekening met BTW van m'n bedrijf (dat energie produceert) naar m'n privépersoon te sturen, en wel marktconforme prijzen hanteren, anders een extra boete.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:03 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
tegen die tijd (als iedereen aan de zelfgegenereerde stroom zit) zal er vast wel een belasting komen op het genereren van elektriciteit. "Je bent producent he, met jezelf als eigen klant.. hmmm..."
Omdat ze ondanks al die subsidies nog steeds reteduur zijn. En nog steeds alle nadelen hebben van een elektrische aandrijving. Het is simpelweg geen vervanging van de de meeste fatsoenlijke auto's en mensen zien dat.quote:
Waarom willen mensen dan niet meer terug naar een plofkoets als ze eenmaal een EV hebben gehad?quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat ze ondanks al die subsidies nog steeds reteduur zijn. En nog steeds alle nadelen hebben van een elektrische aandrijving. Het is simpelweg geen vervanging van de de meeste fatsoenlijke auto's en mensen zien dat.
Dat is hetzelfde als zeggen dat mensen geen tweezitter kopen omdat het heel onpraktisch is voor dagelijks gebruik, of dat je geen Land Rover koopt om alleen mee naar je werk te rijden. Dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn die het willen hebben. Je schaft een auto aan omdat het voldoet aan je wensen. Dat EV's nu niet aan alle wensen voldoen, wil niet zeggen dat er nooit EV's komen die aan alle wensen gaan voldoen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat ze ondanks al die subsidies nog steeds reteduur zijn. En nog steeds alle nadelen hebben van een elektrische aandrijving. Het is simpelweg geen vervanging van de de meeste fatsoenlijke auto's en mensen zien dat.
Dat is dan ook niet nodig. Elektrisch en andere manieren kunnen prima naast elkaar bestaan.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als zeggen dat mensen geen tweezitter kopen omdat het heel onpraktisch is voor dagelijks gebruik, of dat je geen Land Rover koopt om alleen mee naar je werk te rijden. Dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn die het willen hebben. Je schaft een auto aan omdat het voldoet aan je wensen. Dat EV's nu niet aan alle wensen voldoen, wil niet zeggen dat er nooit EV's komen die aan alle wensen gaan voldoen.
Dat is dan ook het tweede punt uit mijn oorspronkelijke post, namelijk dat ze nu ze een beetje bereik beginnen te krijgen steeds aantrekkelijker worden. Als die ontwikkelingen zich beide doorzetten, dus subsidies op elektrisch rijden en beter bereik van de auto, is dat mijns inziens een prima ontwikkeling om minder afhankelijk te worden van olie.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat ze ondanks al die subsidies nog steeds reteduur zijn. En nog steeds alle nadelen hebben van een elektrische aandrijving. Het is simpelweg geen vervanging van de de meeste fatsoenlijke auto's en mensen zien dat.
Prima, maar daar hoef je niet per se alles behalve elektrisch te verbieden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is dan ook het tweede punt uit mijn oorspronkelijke post, namelijk dat ze nu ze een beetje bereik beginnen te krijgen steeds aantrekkelijker worden. Als die ontwikkelingen zich beide doorzetten, dus subsidies op elektrisch rijden en beter bereik van de auto, is dat mijns inziens een prima ontwikkeling om minder afhankelijk te worden van olie.
Ik denk dat er over vijftien jaar überhaupt weinig meer te verbieden valt aan de verkoop van benzineauto's, die zal dan behoorlijk gemarginaliseerd zijn, maar mooie spierballentaal is het wel van de PvdA.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Prima, maar daar hoef je niet per se alles behalve elektrisch te verbieden.
Die willen ze ook verbieden, alleen is dat niet opgenomen in de titel van het bericht. Tevens willen ze niet de diesel- of benzineauto als zodanig verbieden, alleen de verkoop ervan.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:54 schreef Kowloon het volgende:
Haha, wat een figuren zijn het ook, gelukkig reageert de VVD adequaat. Overigens, als er dan iets verboden moet worden, dan kan dat vanuit milieuoogpunt beter de dieselmotor in personenauto's zijn.
Daarom spreekt het plan ook niet van alleen benzinemotoren.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:54 schreef Kowloon het volgende:
Haha, wat een figuren zijn het ook, gelukkig reageert de VVD adequaat. Overigens, als er dan iets verboden moet worden, dan kan dat vanuit milieuoogpunt beter de dieselmotor in personenauto's zijn.
quote:De verbrandingsmotor wordt uitgefaseerd.
Die valt er ook onder.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:54 schreef Kowloon het volgende:
Haha, wat een figuren zijn het ook, gelukkig reageert de VVD adequaat. Overigens, als er dan iets verboden moet worden, dan kan dat vanuit milieuoogpunt beter de dieselmotor in personenauto's zijn.
Verbieden, verbieden, verbieden; waarom niet gewoon het natuurlijk verloop afwachten? Dan is het niet eens meer nodig om de verkoop van personenauto's met conventionele verbrandingsmotor te verbieden. Voordeel is dan wel dat bijvoorbeeld de verkoop van exclusieve sportwagens met verbrandingsmotor mogelijk blijft. Dit is gewoon weer een typisch links plan waar we echt helemaal niks aan hebben.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Die willen ze ook verbieden, alleen is dat niet opgenomen in de titel van het bericht. Tevens willen ze niet de diesel- of benzineauto als zodanig verbieden, alleen de verkoop ervan.
Omdat het ook wel eens wenselijk is dat politici wensen en plannen uitspreken, in plaats van steeds maar zeggen 'ach, we zien wel hoe de markt zich ontwikkelt, als er behoefte is aan een gezond milieu regelt de markt dat wel'. Ik mag het in ieder geval wel als politici blijk geven van een visie op hoe zij de samenleving graag zien, ongeacht of de plannen die zij presenteren over 10 jaar overbodig zijn of niet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Verbieden, verbieden, verbieden; waarom niet gewoon het natuurlijk verloop afwachten? Dan is het niet eens meer nodig om de verkoop van personenauto's met conventionele verbrandingsmotor te verbieden. Voordeel is dan wel dat bijvoorbeeld de verkoop van exclusieve sportwagens met verbrandingsmotor mogelijk blijft. Dit is gewoon weer een typisch links plan waar we echt helemaal niks aan hebben.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig bestaat de PvdA niet meer over 10 jaar
Dit ja. In sommige steden mag je niet eens meer met je dieselauto de stad meer in omdat het van een bepaald bouwjaar is. Elektrisch rijden mag dan wel de toekomst zijn, maar met accu's verplaats je de vervuiling gewoon.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Beetje naief om te verwachten dat ze niet ook gaan pleiten voor een volledig verbod op alle niet-elektrische auto's.
De meest vervuilende auto's rijden nog gewoon rond in de binnenstad, maar een zuinige diesel mag niet meer. Toeristen die de stad bezoeken worden op de bon gegooid terwijl ze niet eens weten dat ze daar met hun auto niet mogen komen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:45 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dit ja. In sommige steden mag je niet eens meer met je dieselauto de stad meer in omdat het van een bepaald bouwjaar is. Elektrisch rijden mag dan wel de toekomst zijn, maar met accu's verplaats je de vervuiling gewoon.
Ah weer een onderbuikje, lees je eens in.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:45 schreef Drinky het volgende:
Maar met accu's verplaats je de vervuiling gewoon.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:56 schreef emil23 het volgende:
Maar ze mogen dan dus niet meer verkocht worden.
Als ik nu bij de BMW dealer een rolletje drop koop van 40.000 euro. En hij geeft mij daarbij een 5-serie kado. Dat mag dan toch wel?
Ik vind EV's ook gewoon goed voor 90% van de forenzen die alleen maar op en neer naar het werk rijden en verder in de file stil staan, dat is verspilling van fossiele brandstof imho. Maar ik ben dus een 'petrolhead' en heb een 250cc 2takt café racer uit 1977 die ik aan het opknappen ben om voor plezierritjes te gebruiken naast mijn gewone motor die ook voor plezierritjes gebruikt wordt. Het geluid, de geuren en het kenmerkende 2takt vermogensafgifte is iets wat een electromotor nooit kan vervangen, ongeacht of het superieur is of niet. Maar als je nu al ziet hoe streng ze zijn met oldtimers vrees ik dat ik over 10 jaar nergens meer legaal kan rijden met mijn motor, de oude of de nieuwe. Huidige euronormen maken ze al praktisch onberijdbaar tenzij je de mileurestricties eraf sloopt. Er wordt mensen tegenwoordig geen lolletje meer gegund.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Lees je eens in.
Tesla's gesloten recyclingprogramma voor batterijen
https://www.teslamotors.c(...)ry-recycling-program
Toyota Europe Aiming For 100 Percent Hybrid Battery Recycling
http://www.hybridcars.com(...)id-battery-recycling
Overigens altijd aandoenlijk die petrolheads die selectief begaand zijn met het milieu. Accu's zijn een probleem maar voor het nox verspreiden in het leefgebied van mensen, de olie ramp in de golf van mexico in Nigeria sluiten we de ogen.
Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat we met onze plofmotoren criminele regimes voorzien van liquide middelen.
Er zijn overigens inmiddels genoeg onderzoeken die aantonen dat een EV op kolenstroom cradle to cradle nog steeds schoner is dan een ICE.
Volledig mee eens. Elektrisch vervoer is op alle fronten beter aan een ICE voor de dagelijkse saaie woon-werk kilometers.quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:08 schreef Drinky het volgende:
maar op en neer naar het werk rijden en verder in de file stil staan, dat is verspilling van fossiele brandstof imho. Maar ik ben dus een 'petrolhead' en heb een 250cc 2takt café racer uit 1977 die ik aan het opknappen ben om voor plezierritjes te gebruiken naast mijn gewone motor die ook voor plezierritjes gebruikt wordt. Het geluid, de geuren en het kenmerkende 2takt vermogensafgifte is iets wat een electromotor nooit kan vervangen, ongeacht of het superieur is of niet. Maar als je nu al ziet hoe streng ze zijn met oldtimers vrees ik dat ik over 10 jaar nergens meer legaal kan rijden met mijn motor, de oude of de nieuwe. Huidige euronormen maken ze al praktisch onberijdbaar tenzij je de mileurestricties eraf sloopt. Er wordt mensen tegenwoordig geen lolletje meer gegund.
Wat is er mis met brandstofmotorauto's?quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, de originele bron heb ik niet overgenomen omdat die niet paste en om ook nog dieselauto's in de titel te verwerken vond ik ook overbodig. Dieselauto's zijn ook benzineauto's, maar niet alle benzineauto's zijn dieselauto's.
Helaas of gelukkig blijkt steeds maar weer dat de markt heel erg veel dingen niet kan oplossen. Als het mogelijk zou zijn om volledig over te stappen naar elektrisch en dit zou netto beter uitpakken voor de mensen dan mag de overheid dat best voorschrijven, helaas is dat momenteel niet de realiteit. Bovendien, als je echt graag wil als politicus dat we als samenleving die stap maken ga dan niet 1/3de bezuinigen op het wetenschappelijk onderzoek nadat er al zoveel op bezuinigd is, investeer dan juist in extra technisch en fundamenteel natuurwetenschappelijk onderzoek!quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het dwingend voorschrijven is natuurlijk een brug te ver. Laat de markt dat probleem zelf maar oplossen.
Alle autobouwers zien al lang in dat elektrisch de toekomst is en investeren er massaal in. Laat dat proces nou maar gewoon zijn werk doen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Helaas of gelukkig blijkt steeds maar weer dat de markt heel erg veel dingen niet kan oplossen. Als het mogelijk zou zijn om volledig over te stappen naar elektrisch en dit zou netto beter uitpakken voor de mensen dan mag de overheid dat best voorschrijven, helaas is dat momenteel niet de realiteit. Bovendien, als je echt graag wil als politicus dat we als samenleving die stap maken ga dan niet 1/3de bezuinigen op het wetenschappelijk onderzoek nadat er al zoveel op bezuinigd is, investeer dan juist in extra technisch en fundamenteel natuurwetenschappelijk onderzoek!
Mja, ze staan al aan de rand van de afgrond....en geven zelf het laatste duuwtjequote:Op donderdag 17 maart 2016 17:48 schreef Sjors. het volgende:
Laatste stuiptrekkingen van een stervende partij, lachwekkend!
Ach, voor die paar straaljagers kunnen we wellicht biobrandstof gebruiken. Het gaat er natuurlijk om dat het niet houdbaar is dat alle mensen met brandstof rijden, dat zou te veel ten koste gaan van landbouw en regenwouden en zo. De fossiele brandstoffen worden immers vanzelf dermate schaars dat je daar niet op kan blijven rijden, de enige relevante vraag is wanneer in de 21ste eeuw dat gaat gebeuren.quote:
quote:Tien keer werk uit onze energietransitie:
1. We investeren in de omslag naar groene energie. De banengroei is enorm: groene
technologie groeit met 10% per jaar.
2. Er komt een nieuw nationaal windmolenpark ver uit de kust: Gigapark 10. Onze
offshore-industrie zal enorm profiteren, meer banen voor Nederland.
3. De verbrandingsmotor wordt uitgefaseerd. Nieuwe wetgeving zorgt ervoor dat binnen
10 jaar in Nederland alleen nog elektrische auto’s worden verkocht, net zoals in
Noorwegen.
4. We introduceren in navolging van de Verenigde Staten wetgeving om zelfrijdende
auto’s mogelijk te maken. De productiviteitswinst voor onze economie is groot: files
kosten miljarden en de tijd dat je rijdt kun je niet werken.
5. De gaswinning in Groningen wordt verder verlaagd en de export moet worden
gereduceerd. Het Groningen veld zal de komende decennia een strategische reserve
zijn.
6. Onze kolencentrales gaan binnen tien jaar dicht. Kolenstroom warmt onze atmosfeer
op, stoot vervuilende stoffen uit en is niet meer van deze tijd.
7. Onze huizen gaan van de cv-ketel af: nieuwe huizen krijgen een warmtepomp en
zonnepanelen. De elektriciteitsmeter van de toekomst staat op 0, de rekening voor de
energie in je huis gaat ook naar 0. Onze bouwsector zal een enorme impuls krijgen:
meer banen in de bouw en installatietechniek.
8. Groene industrie gaat voor. Groene startups rond onze technische universiteiten in
Eindhoven, Delft en Twente zijn over tien jaar de ruggengraat van onze economie.
Deze ondernemingen verdienen een bijzondere aandacht. 70% van de nieuwe banen
komt voort uit het MKB, deze bedrijven geven we ruim baan.
9. Kernenergie en schaliegas zijn niet schoon en niet veilig. Bovendien zijn het gewoon
dure en economisch onverstandige energiebronnen. Ze horen niet bij de toekomst van
Nederland.
10. Bijzondere technologie van Nederlandse bodem krijgt extra geld en extra aandacht.
Voorbeelden zijn de winning van energie uit getijdenstroom en uit zout/zoet water.
Nationale innovatie moeten we meer en beter koesteren. Dat zijn de banen van onze
toekomst.
Jay Leno, een uitstekend collectioneur, maakte ooit de vergelijking tussen de verbrandingsmotor en het paard. De auto met de verbrandingsmotor was immers het ooit het schone alternatief voor het paard, die de steden vol met mest stortte en stankoverlast veroorzaakte. De auto heeft van het paard een hobby-artikel gemaakt, en de elektrische auto zal van de benzine-auto een hobby-artikel maken. Voor de paardenliefhebberij is het helemaal niet slecht geweest.quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Elektrisch vervoer is op alle fronten beter aan een ICE voor de dagelijkse saaie woon-werk kilometers.
Voor de fun kan je in het weekende zuipende, stinkende ICE uit de garage halen.
De plofmotor zal ik nog lang koesteren. Ik heb zelf ook een moderne 1000cc brommer waarbij ik alle restricties inclusief katalysator heb laten verwijderen. Dat is écht een wereld van verschil.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan![]()
Zouden ze ook in de tandenfee en de paashaas geloven?quote:
Het is een visie, een plan. Zo werkt dat.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zouden ze ook in de tandenfee en de paashaas geloven?
zie er weinig in waar over nagedacht is, waar gaat men de stroom vandaan halen als het windstil is, hoe gaat men stroom aanbod en vraag met elkaar in evenwicht brengen. Het is niet veel meer dan een beetje ageren.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is een visie, een plan. Zo werkt dat.
Als je jezelf geen doelen stelt kan je net zo goed uit de politiek stappen.
Wat is de toekomstvisie van de VVD als het om mobiliteit en energie gaat? Blijven we voor eeuwig afhankelijk van SA?
Wat moet het leven toch vermoeiend zijn als je alleen maar in problemen denkt. Met die instelling zaten we nu nog steeds in een grot met een kampvuur.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
zie er weinig in waar over nagedacht is, waar gaat men de stroom vandaan halen als het windstil is, hoe gaat men stroom aanbod en vraag met elkaar in evenwicht brengen. Het is niet veel meer dan een beetje ageren.
Waar halen we nu de stroom vandaan als het windstil is?quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
zie er weinig in waar over nagedacht is, waar gaat men de stroom vandaan halen als het windstil is, hoe gaat men stroom aanbod en vraag met elkaar in evenwicht brengen. Het is niet veel meer dan een beetje ageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |