abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160726514
PvdA: Over 10 jaar mogen alleen nog elektrische auto's worden verkocht

Als het aan de PvdA ligt mogen er over tien jaar in Nederland alleen nog maar elektrische auto's worden verkocht. Dat schrijft de PvdA in haar 'energievisie'.
De partij schrijft ook dat nieuwe huizen allemaal zonnepanelen en een warmtepomp moeten krijgen. Zo moeten cv-ketels verdwijnen.

De partij ziet verder onder meer een nieuw nationaal windmolenpark ver uit de kust voor zich, wetgeving om zelfrijdende auto’s mogelijk te maken, nog minder gaswinning en sluiting van kolencentrales.

Oorlogsverklaring
Coalitiepartner VVD ziet niks in het plan om de gewone auto's zo snel af te schaffen. "Ik dacht eerst dat het een grap was'', reageerde Kamerlid Barbara Visser. "Hun TomTom is duidelijk stuk.''

Ze spreekt van een 'oorlogsverklaring richting acht miljoen automobilisten, gebaseerd op een groot wensdenken en een blanco cheque om al deze auto's op kosten van de overheid te vervangen'. "Ambities zijn altijd mooi, maar dit heeft meer weg van een kip die zonder kop rond rent in het groene sprookjesbos'', vindt Visser.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)utos-worden-verkocht
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_160726574
Gelukkig bestaat de PvdA niet meer over 10 jaar :P
  woensdag 16 maart 2016 @ 22:38:44 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_160726604
Geef maar geld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 16 maart 2016 @ 22:41:13 #4
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160726700
Dan neem ik een riskja met een fietsslaaf.
pi_160726876
Op den duur zal dit de norm worden, maar over tien jaar al, laat me niet lachen.
pi_160726890
No way dat wij onze benzine-auto opgeven. Zijn ze nou helemaal gek geworden?!
pi_160727045
Weet de PvdA dan niet hoe slecht de productie van die accu's voor het milieu zijn?

Productie:

En als we er mee klaar zijn:
pi_160727109
Hier past eigenlijk maar een reactie: :')
pi_160727141
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
_O-
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_160727200
Ik zie het probleem niet. Sneue lui die per se in een auto op benzine willen rijden.
  Forum Admin woensdag 16 maart 2016 @ 22:57:25 #11
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_160727235
Terwijl diesels de smerigere auto is en blijft _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 16 maart 2016 @ 22:58:59 #12
430068 KarigeKarel
Karig & Gierig
pi_160727292
Zal niet gebeuren, toppers in de PvdA zijn verfent (Italiaans) auto-liefhebber.
Gierig & Karig | Eventuele adviezen in mijn posts en/of bijlagen mogen enkel op eigen risico worden opgevolgd.
pi_160727312
quote:
Ze spreekt van een 'oorlogsverklaring richting acht miljoen automobilisten, gebaseerd op een groot wensdenken en een blanco cheque om al deze auto's op kosten van de overheid te vervangen'. "Ambities zijn altijd mooi, maar dit heeft meer weg van een kip die zonder kop rond rent in het groene sprookjesbos'', vindt Visser.

Uhm... Kan deze vrouw niet lezen? Niemand heeft het over auto's vervangen. Het gaat om nieuwe auto's. De meeste mensen kopen niet eens een nieuwe auto.
pi_160727338
Doe mij maar een elektrische auto ^O^
pi_160727367
Er staat worden verkocht, niet worden gereden.
pi_160727432
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:00 schreef Maharajah het volgende:
Er staat worden verkocht, niet worden gereden.
Beetje naief om te verwachten dat ze niet ook gaan pleiten voor een volledig verbod op alle niet-elektrische auto's.
  woensdag 16 maart 2016 @ 23:13:31 #17
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_160727906
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:41 schreef frietenstamp het volgende:
Dan neem ik een riskja met een fietsslaaf.
Dit. Gewoon een stuk of wat vluchtelingen van de straat plukken en die laten fietsen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 16 maart 2016 @ 23:16:59 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160728015
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:59 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Uhm... Kan deze vrouw niet lezen? Niemand heeft het over auto's vervangen. Het gaat om nieuwe auto's. De meeste mensen kopen niet eens een nieuwe auto.
Nee, het gros van de nieuwe auto's die verkocht worden zijn leasebakken.
Maar er worden wel zo'n half miljoen nieuwe auto's per jaar verkocht, op een kleine 8 miljoen personenauto's.

Neemt niet weg dat dit plan in dit tijdsbestek van de zotte is, en helemaal met die beperking tot elektrisch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160728078
Als ze met een mooie regeling komen om mensen te stimuleren een elektrische auto te kopen sta ik daar absoluut voor open.
  woensdag 16 maart 2016 @ 23:20:30 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160728126
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:18 schreef Toefjes het volgende:
Als ze met een mooie regeling komen om mensen te stimuleren een elektrische auto te kopen sta ik daar absoluut voor open.
Dat is het volgende punt, waar die VVD mevrouw nu al stress van heeft :D
Die ziet natuurlijk ook een dramatische daling van de MRB inkomsten... en hoe moet al dat nieuwe asfalt dan betaald worden, zonder accijns en MRB :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160728129
ik heb al een eigen windmolen in de tuin met een stekker om de Prius op te laden. :O
pi_160728152
quote:
_O- De kans dat dat gebeurd is nog kleiner dan dat de PvdA er over 10 jaar nog is.

En als dat dan gebeurd, dan komt de rekening daarvoor in de vorm van gigantische belastingverhogingen.
  woensdag 16 maart 2016 @ 23:22:21 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160728164
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

_O- De kans dat dat gebeurd is nog kleiner dan dat de PvdA er over 10 jaar nog is.

En als dat dan gebeurd, dan komt de rekening daarvoor in de vorm van gigantische belasting verhogingen.
Op zonnepanelen waarschijnlijk ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160728176
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op zonnepanelen waarschijnlijk ;(
Gewoon op elektriciteit _O-
pi_160728195
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En als dat dan gebeurd, dan komt de rekening daarvoor in de vorm van gigantische belastingverhogingen.
Heb ik ook geen problemen mee eigenlijk. Blijft het geld hier in plaats van dat het richting Saudi-Arabië gaat.
  woensdag 16 maart 2016 @ 23:25:27 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160728226
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die heb ik over 10 jaar wel gratis denk ik, met een paar fikse accu's om de opgewekte energie in op te slaan, dus daar gaan ze het niet meer verdienen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160728238
Ik heb ook liever elektrische auto's en brommers.
Maar alleen om deze reden op pvda te gaan stemmen vind ik te ver gaan.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_160728301
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Heb ik ook geen problemen mee eigenlijk. Blijft het geld hier in plaats van dat het richting Saudi-Arabië gaat.
Het zal er op neerkomen dat iedereen straks 2x kwijt is aan vervoerskosten. Of in het geval dat dit via de belastingen gaat, dat iedere burger straks duizenden euro's per jaar moet betalen om al die elektrische wagens te laten rijden.

En jij zal dat er vast voor over hebben waarschijnlijk. Maar 95% van de Nederlanders zal dit toch anders zien.
pi_160728395
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het zal er op neerkomen dat iedereen straks 2x kwijt is aan vervoerskosten. Of in het geval dat dit via de belastingen gaat, dat iedere burger straks duizenden euro's per jaar moet betalen om al die elektrische wagens te laten rijden.

En jij zal dat er vast voor over hebben waarschijnlijk. Maar 95% van de Nederlanders zal dit toch anders zien.
Dan zal het plan waarschijnlijk niet doorgaan als 95% van de Nederlanders dit onoverkomelijk vindt.
  woensdag 16 maart 2016 @ 23:32:38 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160728401
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als het maar aantrekkelijk genoeg gemaakt wordt kijken Nederlanders vooral met hun portemonnee.
Kijk eens hoeveel dikke Range Rovers er zijn ingeruild voor een Tesla.... in de lease merk je dat meteen.
In hun rijgedrag niet overigens.
Wat dat betreft meer dan prima dat alleen volledig elektrisch nog belastingtechnisch aantrekkelijk is in de lease, want de gemiddelde lease hybriderijder presteert het nog om 1 op 12 te rijden :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160728496
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het maar aantrekkelijk genoeg gemaakt wordt kijken Nederlanders vooral met hun portemonnee.
Kijk eens hoeveel dikke Range Rovers er zijn ingeruild voor een Tesla.... in de lease merk je dat meteen.
In hun rijgedrag niet overigens.
Wat dat betreft meer dan prima dat alleen volledig elektrisch nog belastingtechnisch aantrekkelijk is in de lease, want de gemiddelde lease hybriderijder presteert net nog om 1 op 12 te rijden :{
Op het moment dat elektrisch rijden de beste optie is, dan zullen er voornamelijk elektrische auto's verkocht gaan worden. Een lichte stimulans ivm milieuvoordelen vind ik ook mooi. Alleen dat bestaat al een hele tijd en vervuilende auto's worden ook nog eens zwaarder belast.

Een totaalverbod op alle niet-elektrische auto's daarentegen is een onzalig idee.
  woensdag 16 maart 2016 @ 23:44:04 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160728609
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Op het moment dat elektrisch rijden de beste optie is, dan zullen er voornamelijk elektrische auto's verkocht gaan worden. Een lichte stimulans ivm milieuvoordelen vind ik ook mooi. Alleen dat bestaat al een hele tijd en vervuilende auto's worden ook nog eens zwaarder belast.

Een totaalverbod op alle niet-elektrische auto's daarentegen is een onzalig idee.
Als particulier merk je er niet zoveel van, dat zwaarder belasten van vervuilende auto's vs het minder zwaar belasten van schone auto's.
Aan de prijs merk je het al amper want een elektrische auto is nog steeds heel duur vergeleken met een zelfde/soortgelijke auto met verbrandingsmotor, het scheelt je dan voornamelijk de wegenbelasting. Voor een hybride geldt min of meer hetzelfde, en daar scheelt de wegenbelasting ook al veel minder, want alleen het gewicht van de accu's telt niet mee voor het bepalen van de wegenbelastingcategorie.

Ergo: vooral de leaserijder wordt beloond voor het kiezen van een schone auto, de particulier die een schone auto koopt heeft nagenoeg geen voordeel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160728612
Niets mis mee om dat te zeggen. Wel alleen onder de voorwaarde dat benzine- en dieselauto's dan ook toegestaan blijven op de weg. Dus: verbod op verkoop klinkt prima, verbod in zijn geheel niet.

Ik hoop in ieder geval van harte mee dat elektrische auto's in 10 jaar gemeengoed zijn.
pi_160728662
Dan ook voor politie, defensie en dienstauto's van ministers, (eigenlijk alle dienstvoertuigen van de overheid). Goed voorbeeld doet volgen, toch?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_160728699
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:46 schreef Ridocar het volgende:
Dan ook voor politie, defensie en dienstauto's van ministers, (eigenlijk alle dienstvoertuigen van de overheid). Goed voorbeeld doet volgen, toch?
Elektrische tank. Geruisloos wapen _O_
  donderdag 17 maart 2016 @ 00:02:52 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160728946
quote:
Alsof dat niet al het geval is :') .

Elektrische auto's zijn puur en alleen rendabel dankzij een enorme subsidiepot. En dat zal nooit veranderen. Doodlopend eind. Maar van de politiek kun je niet anders verwachten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160728995
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2016 00:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Elektrische auto's zijn puur en alleen rendabel dankzij een enorme subsidiepot. En dat zal nooit veranderen. Doodlopend eind. Maar van de politiek kun je niet anders verwachten.
Ik verwacht dat als de massaproductie goed op gang komt de prijzen lager komen te liggen. Nu vind ik ze nog te duur.
pi_160729009
De prijs van lithium knalt ook omhoog. Elektriciteit is en zal een zeldzaam goed blijven. Zeer onverstandig plan.
  donderdag 17 maart 2016 @ 00:07:16 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160729033
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 00:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik verwacht dat als de massaproductie goed op gang komt de prijzen lager komen te liggen. Nu vind ik ze nog te duur.
Dat gaat niet gebeuren. Elektrische aandrijving is simpelweg niet rendabel genoeg. Alleen voor bepaalde toepassingen. Maar er is geen enkele reden om niet gewoon alle soorten naast elkaar te laten bestaan.
  donderdag 17 maart 2016 @ 01:55:46 #40
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160729920
Het gaat gebeuren, maar zal iets langer dan 10 jaar gaan duren denk ik. Over 20 jaar zou kunnen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160730044
Compleet de weg kwijt, deze partij. Weer een argument extra om er niet op te stemmen.
pi_160730058
Het gaat in de toekomst deze kant vanzelf wel op. Om nou te gaan forceren om dit te gaan verbieden is echt onzin. Laat die partij zich bezig houden met andere dingen.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_160730081
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 02:27 schreef SlugGuts het volgende:
Het gaat in de toekomst deze kant vanzelf wel op. Om nou te gaan forceren om dit te gaan verbieden is echt onzin. Laat die partij zich bezig houden met andere dingen.
Precies. De elektrische auto is nu voor veel mensen al aantrekkelijk en die ontwikkeling zet vanzelf door.

Iemand die nu een goedkoop, zuinig benzinewagentje koopt en op jaarbasis niet al te veel kilometers maakt, moet door de PvdA geen schuldgevoel worden aangepraat. Nota bene zullen zulke auto's juist eerder gekocht worden door mensen uit de eigen achterban, terwijl de veel duurdere elektrische auto's vooral worden gekocht door mensen met een dikke portemonnee.

Het is al met al dus gewoon een stompzinnig voorstel, waarmee de PvdA de eigen achterban (of wat daar nog van over is) van zich vervreemdt. Geen wonder dat de VVD denkt dat het om een vroege 1-aprilgrap gaat.
pi_160730150
Er zijn ook genoeg alternatieven die zonder fossiele bron zijn te realiseren, mocht het argument zijn dat de bronnen een keertje opraken. Houtgas, methaan, plantaardige dieselolie, wat dat betreft hoeft het voorlopig nog niet over te zijn. En wat betreft het milieuaspect: bij mijn weten zijn brandstofmotoren (ondanks dat sjoemelgebeuren bij de fabrikanten) steeds zuiniger en schoner geworden.

Een onzinnig plan, maar als de PvdA er zo mee bezig is, laat ze dan ipv een Audi A6/A8 een Model S als dienstauto inzetten. Gewoon om ergens te beginnen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_160730208
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
PvdA: Over 10 jaar mogen alleen nog elektrische auto's worden verkocht

Als het aan de PvdA ligt mogen er over tien jaar in Nederland alleen nog maar elektrische auto's worden verkocht. Dat schrijft de PvdA in haar 'energievisie'.
De partij schrijft ook dat nieuwe huizen allemaal zonnepanelen en een warmtepomp moeten krijgen. Zo moeten cv-ketels verdwijnen.

De partij ziet verder onder meer een nieuw nationaal windmolenpark ver uit de kust voor zich, wetgeving om zelfrijdende auto’s mogelijk te maken, nog minder gaswinning en sluiting van kolencentrales.

Oorlogsverklaring
Coalitiepartner VVD ziet niks in het plan om de gewone auto's zo snel af te schaffen. "Ik dacht eerst dat het een grap was'', reageerde Kamerlid Barbara Visser. "Hun TomTom is duidelijk stuk.''

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)utos-worden-verkocht
Jouw titel klopt niet!
Of is diesel ook benzine? ;)
Sterker nog, diesel is nog grotere troep dan benzine wegens de uitstoot van fijnstof. Ik heb het nu niet over het milieu of de aantasting van historische gebouwen (ja, dat is een probleem) maar over het feit dat jij en ik die troep inademen terwijl de staat diesel blijft sponsoren.

Ik zou het graag willen, geen brandstofmotor meer over 10 jaar, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat dat technisch gezien mogelijk is. We hebben simpelweg geen geschikte batterij op dit moment. Lithium is aardig (maar heel erg duur en eigenlijk heeft ook die batterij te weinig capaciteit per kg. gewicht) maar er is in de verste verte niet genoeg lithium om iedereen elektrisch te laten rijden terwijl we ook nog eens dat spul gebruiken voor alle draagbare computers, inclusief telefoontjes, GPS-apparaatjes, tabletjes etc.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 17 maart 2016 @ 07:45:58 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160730652
Hoewel het einddoel goed is is dit plan dan weer niet al te slim ingestoken. Met woorden als verbieden ga je mensen niet over de streep krijgen.
pi_160730818
TT klopt niet, het gaat niet om alleen benzineauto's.
pi_160731085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lekker stoken die kolencentrales!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_160731140
Het lijkt mij een prima idee om de verkoop elektrische auto's financieel aantrekkelijker te maken, zeker nu ze ook een beetje bereik beginnen te krijgen. Tien jaar lijkt me vrij kort om dit plan helemaal te regelen, maar elke ontwikkeling waarmee we onafhankelijker worden van olie lijkt mij een goede ontwikkeling.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 17 maart 2016 @ 09:06:17 #50
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_160731409
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:46 schreef Ridocar het volgende:
JSF met verlengsnoer...
pi_160731493
Waarom benzine auto's?

Diesels zijn aanzienlijk schadelijker en wordt zelfs met een korting op de accijns gesubsidieerd door de overheid. De overheid wil de nieuwe dienst auto's van de politie zelfs weer vervangen door gifauto's.

Verder lijkt het mij een uitstekende zaak dat een verbod op de verkoop van nieuwe plofauto's bediscussieerd wordt en dat hier een streefdatum aan gekoppeld wordt.

Het is natuurlijk volkomen krankzinnig als we over 10 jaar nog een nieuwe plofkoets aanschaffen. Ze zijn schadelijk voor de directe leefomgeving van de mens, ze zijn enorm inefficiënt, onderhoudsgevoelig en vele melen minder comfortabel dan een EV.

De reactie van de fossiele VVD is natuurlijk treurig te noemen. Duidelijk het gevolg gelobby van teveel vriendjes in de fossiele industrie.
pi_160731828
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2016 00:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onzin, fossiele brandstof wordt steeds duurder naarmate je er meer van hebt opgemaakt, duurzame energie wordt steeds goedkoper naarmate je er meer van gebruikt. Het punt dat die lijnen elkaar kruisen is onvermijdelijk en komt steeds dichterbij.

Helaas is Nederland in die ontwikkeling bij de achtersten achteraan. Allemaal mogelijkheden om geld te verdienen en technologie te exporteren die weer eens verkwanseld zijn door de conservatie kabinetten sinds 2002.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160731907
Vanmorgen een interview gehoord op BNR, wat een wishful gelul op een grote roze wolk. De hele autoindustrie is slecht, kijk maar naar 1 autofabrikant, want zij hebben de boel lopen besodemieteren en nu moet iedereen daarvoor boeten. Kosten? Hebben we het niet over, want kindjes hebben vieze longen in dit land.

Had zo bij groenlinks gekund. Realisme 0.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_160731928
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:12 schreef Revolution-NL het volgende:
De reactie van de fossiele VVD is natuurlijk treurig te noemen. Duidelijk het gevolg gelobby van teveel vriendjes in de fossiele industrie.
Het idee en hoe deze vent het brengt is treurig, simplistisch, arrogant en totaal niet realistisch.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 17 maart 2016 @ 09:43:20 #55
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_160731932
Prima. Als ze die dingen dan ook interessant genoeg maken om te kopen voor particulieren ipv alleen voor zakelijke rijders.
Where law ends, tyrrany begins.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2016 @ 09:43:35 #56
454901 goodtripbob
Never go full bob
pi_160731941
Lijkt mij een prima idee. Mocht de PvdA aan coalitie willen/kunnen deelnemen zijn er toch onderhandelingen nodig en dan zal dat wel weer worden afgezwakt naar 20 jaar oid. Hoog inzetten en in het midden uitkomen :9

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2016 09:44:26 ]
pi_160732039
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 00:05 schreef Confetti het volgende:
Elektriciteit is en zal een zeldzaam goed blijven.
Wat.
pi_160732101
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 03:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jouw titel klopt niet!
Of is diesel ook benzine? ;)

Ja, de originele bron heb ik niet overgenomen omdat die niet paste en om ook nog dieselauto's in de titel te verwerken vond ik ook overbodig. Dieselauto's zijn ook benzineauto's, maar niet alle benzineauto's zijn dieselauto's.
pi_160732160
quote:
19s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:43 schreef Gunner het volgende:
Prima. Als ze die dingen dan ook interessant genoeg maken om te kopen voor particulieren ipv alleen voor zakelijke rijders.
Ja leuk. En wie denk je dat dat uiteindelijk gaat betalen? Of leef je net als de PvdA ook zo op een roze wolk dat je denkt dat de overheid gratis kadootjes kan uitdelen?
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:00:39 #61
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160732204
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin, fossiele brandstof wordt steeds duurder naarmate je er meer van hebt opgemaakt,
Dit is onzin. Olie raakt nooit op.
pi_160732260
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die heb ik over 10 jaar wel gratis denk ik, met een paar fikse accu's om de opgewekte energie in op te slaan, dus daar gaan ze het niet meer verdienen.
tegen die tijd (als iedereen aan de zelfgegenereerde stroom zit) zal er vast wel een belasting komen op het genereren van elektriciteit. "Je bent producent he, met jezelf als eigen klant.. hmmm..."
pi_160732556
Ze maken zich wel weer onsterfelijk belachelijk zeg. Willen ze zichzelf opheffen soms?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_160732609
Eens met de reactie van de vvd.
pi_160732637
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Beetje naief om te verwachten dat ze niet ook gaan pleiten voor een volledig verbod op alle niet-elektrische auto's.
Beetje voorbarig om het maar vast in te vullen. Beetje onderbuikerig, ook.
pi_160732639
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:43 schreef J.B. het volgende:
Lijkt mij een prima idee. Mocht de PvdA aan coalitie willen/kunnen deelnemen zijn er toch onderhandelingen nodig en dan zal dat wel weer worden afgezwakt naar 20 jaar oid. Hoog inzetten en in het midden uitkomen :9
Daarom. Het voorstel is lang niet gek. Maar de opgewonden standjes die tegenwoordig internetfora domineren vergeten voor het gemak wel eens dat er een Kamermeerderheid nodig is om dergelijke beleidskeuzes in gang te zetten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:26:18 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160732686
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2016 08:41 schreef Ludachrist het volgende:
Het lijkt mij een prima idee om de verkoop elektrische auto's financieel aantrekkelijker te maken,
Nog aantrekkelijker? Hoe aantrekkelijk denk je dat ze nu zijn?
pi_160732720
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nog aantrekkelijker? Hoe aantrekkelijk denk je dat ze nu zijn?
Niet aantrekkelijk genoeg, blijkbaar.
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:30:11 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160732766
quote:
11s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet aantrekkelijk genoeg, blijkbaar.
Jawel hoor, genoeg mensen die zo'n ding in de garage hebben staan en er geld op verdienen. De subsidies op elektrische auto's zijn van belachelijk niveau. En toch koopt niemand ze. Het laat zich raden waarom.
pi_160732789
Ik begrijp ook niet zo goed wat hier op tegen zou zijn. Als elektrisch werkelijk zuiniger, duurzamer en veiliger is, waarom zou je dan per sé over tien jaar nog een benzine- of dieselauto willen kopen? Je wilt toch gewoon van A naar B? Waarom zou je dat in een vervuilende auto willen doen? Alleen maar om de milieulobby dwars te zitten? Dan ben je gewoon kinderachtig.

Zoals gezegd, oldtimertjes kun je altijd blijven rijden. Dat lijkt me ook alleen maar wenselijk, oude auto's worden vanzelf erfgoed wat je zorgvuldig moet bewaren en onderhouden.
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:31:40 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160732791
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jawel hoor, genoeg mensen die zo'n ding in de garage hebben staan en er geld op verdienen. De subsidies op elektrische auto's zijn van belachelijk niveau. En toch koopt niemand ze. Het laat zich raden waarom.
Wie dan? Welke particulieren hebben zo'n ding in de garage staan en lopen binnen op de subsidies?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160732799
quote:

[..]

8)7

Het is overigens al aangetoond dat als mensen eenmaal een EV hebben gehad ze niet meer terug willen naar een plofkoets.

Vorig jaar was 9% van de nieuw verkochte auto overigens al een (PH)EV. Dat veranderd volgend jaar wel als de bijtelling op de sjoemel hybrides omhoog gaat naar het standaard tarief van 22% en de EV's op 4% bijtelling blijven.

Tel daarbij op dat er volgend jaar behoorlijk wat nieuwe EV's op de markt komen en dan kunnen we denk ik wel stellen dat het begin van het einde is ingezet voor de plofmotor

Ook hier geldt overigens Rogers adoption curve

pi_160732804
quote:

[..]

Kom eens met rekenvoorbeelden. Ik herken dit signaal totaal niet.
pi_160732832
quote:

[..]

Waarom?
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:33:49 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160732844
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:03 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

tegen die tijd (als iedereen aan de zelfgegenereerde stroom zit) zal er vast wel een belasting komen op het genereren van elektriciteit. "Je bent producent he, met jezelf als eigen klant.. hmmm..."
Dat ik maar niet vergeet een rekening met BTW van m'n bedrijf (dat energie produceert) naar m'n privépersoon te sturen, en wel marktconforme prijzen hanteren, anders een extra boete.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:36:38 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160732898
quote:
5s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ze ondanks al die subsidies nog steeds reteduur zijn. En nog steeds alle nadelen hebben van een elektrische aandrijving. Het is simpelweg geen vervanging van de de meeste fatsoenlijke auto's en mensen zien dat.
pi_160732929
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat ze ondanks al die subsidies nog steeds reteduur zijn. En nog steeds alle nadelen hebben van een elektrische aandrijving. Het is simpelweg geen vervanging van de de meeste fatsoenlijke auto's en mensen zien dat.
Waarom willen mensen dan niet meer terug naar een plofkoets als ze eenmaal een EV hebben gehad?
Wat is daar de reden van volgens jou? Moedwillige zelfkwelling?
pi_160733046
quote:

[..]

Dat is hetzelfde als zeggen dat mensen geen tweezitter kopen omdat het heel onpraktisch is voor dagelijks gebruik, of dat je geen Land Rover koopt om alleen mee naar je werk te rijden. Dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn die het willen hebben. Je schaft een auto aan omdat het voldoet aan je wensen. Dat EV's nu niet aan alle wensen voldoen, wil niet zeggen dat er nooit EV's komen die aan alle wensen gaan voldoen.

Daarnaast: de ontwikkelingen in deze markt zijn wel van dien aard dat je gerust aan mag nemen dat de marktpenetratie van elektrische auto's toe gaat nemen, door dalende prijzen, voortschrijdende technieken en collectief bewustzijn.
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:48:22 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160733139
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als zeggen dat mensen geen tweezitter kopen omdat het heel onpraktisch is voor dagelijks gebruik, of dat je geen Land Rover koopt om alleen mee naar je werk te rijden. Dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn die het willen hebben. Je schaft een auto aan omdat het voldoet aan je wensen. Dat EV's nu niet aan alle wensen voldoen, wil niet zeggen dat er nooit EV's komen die aan alle wensen gaan voldoen.
Dat is dan ook niet nodig. Elektrisch en andere manieren kunnen prima naast elkaar bestaan.
pi_160733201
quote:

[..]

Dat is dan ook het tweede punt uit mijn oorspronkelijke post, namelijk dat ze nu ze een beetje bereik beginnen te krijgen steeds aantrekkelijker worden. Als die ontwikkelingen zich beide doorzetten, dus subsidies op elektrisch rijden en beter bereik van de auto, is dat mijns inziens een prima ontwikkeling om minder afhankelijk te worden van olie.
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:53:04 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160733230
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is dan ook het tweede punt uit mijn oorspronkelijke post, namelijk dat ze nu ze een beetje bereik beginnen te krijgen steeds aantrekkelijker worden. Als die ontwikkelingen zich beide doorzetten, dus subsidies op elektrisch rijden en beter bereik van de auto, is dat mijns inziens een prima ontwikkeling om minder afhankelijk te worden van olie.
Prima, maar daar hoef je niet per se alles behalve elektrisch te verbieden.
pi_160733249
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Prima, maar daar hoef je niet per se alles behalve elektrisch te verbieden.
Ik denk dat er over vijftien jaar überhaupt weinig meer te verbieden valt aan de verkoop van benzineauto's, die zal dan behoorlijk gemarginaliseerd zijn, maar mooie spierballentaal is het wel van de PvdA.
pi_160733254
Haha, wat een figuren zijn het ook, gelukkig reageert de VVD adequaat. Overigens, als er dan iets verboden moet worden, dan kan dat vanuit milieuoogpunt beter de dieselmotor in personenauto's zijn.
pi_160733283
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:54 schreef Kowloon het volgende:
Haha, wat een figuren zijn het ook, gelukkig reageert de VVD adequaat. Overigens, als er dan iets verboden moet worden, dan kan dat vanuit milieuoogpunt beter de dieselmotor in personenauto's zijn.
Die willen ze ook verbieden, alleen is dat niet opgenomen in de titel van het bericht. Tevens willen ze niet de diesel- of benzineauto als zodanig verbieden, alleen de verkoop ervan.
pi_160733324
quote:
Daarom spreekt het plan ook niet van alleen benzinemotoren.
quote:
De verbrandingsmotor wordt uitgefaseerd.
pi_160733379
Ik bekeek net even het tienpuntenplan uit het originele document en de meeste punten sta ik wel achter. Het punt waar de TT op focust lijkt me onrealistisch, maar blijkbaar doet Noorwegen het al (bewijs dat het mogelijk is in een succesvol land) en het is ook slechts het eerste bod in een politieke onderhandeling.
pi_160733395
quote:
Die valt er ook onder.
pi_160733465
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die willen ze ook verbieden, alleen is dat niet opgenomen in de titel van het bericht. Tevens willen ze niet de diesel- of benzineauto als zodanig verbieden, alleen de verkoop ervan.
Verbieden, verbieden, verbieden; waarom niet gewoon het natuurlijk verloop afwachten? Dan is het niet eens meer nodig om de verkoop van personenauto's met conventionele verbrandingsmotor te verbieden. Voordeel is dan wel dat bijvoorbeeld de verkoop van exclusieve sportwagens met verbrandingsmotor mogelijk blijft. Dit is gewoon weer een typisch links plan waar we echt helemaal niks aan hebben.
pi_160733584
Het is een beetje wensdenken, maar als je begint met 'het gaat toch niet lukken', dan kom je helemaal nergens.

Het lijkt mij evident dat we zo snel mogelijk, zoveel als mogelijk, af moeten van fossiele brandstoffen. Prima visie derhalve.

En natuurlijk, verbieden (laat staan al over 10 jaar) van ICE is uiteraard idioot.
pi_160734100
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:06 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Verbieden, verbieden, verbieden; waarom niet gewoon het natuurlijk verloop afwachten? Dan is het niet eens meer nodig om de verkoop van personenauto's met conventionele verbrandingsmotor te verbieden. Voordeel is dan wel dat bijvoorbeeld de verkoop van exclusieve sportwagens met verbrandingsmotor mogelijk blijft. Dit is gewoon weer een typisch links plan waar we echt helemaal niks aan hebben.
Omdat het ook wel eens wenselijk is dat politici wensen en plannen uitspreken, in plaats van steeds maar zeggen 'ach, we zien wel hoe de markt zich ontwikkelt, als er behoefte is aan een gezond milieu regelt de markt dat wel'. Ik mag het in ieder geval wel als politici blijk geven van een visie op hoe zij de samenleving graag zien, ongeacht of de plannen die zij presenteren over 10 jaar overbodig zijn of niet.
  donderdag 17 maart 2016 @ 12:40:51 #92
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_160735672
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  donderdag 17 maart 2016 @ 12:45:30 #93
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_160735783
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit ja. In sommige steden mag je niet eens meer met je dieselauto de stad meer in omdat het van een bepaald bouwjaar is. Elektrisch rijden mag dan wel de toekomst zijn, maar met accu's verplaats je de vervuiling gewoon.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_160735876
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:45 schreef Drinky het volgende:

[..]

Dit ja. In sommige steden mag je niet eens meer met je dieselauto de stad meer in omdat het van een bepaald bouwjaar is. Elektrisch rijden mag dan wel de toekomst zijn, maar met accu's verplaats je de vervuiling gewoon.
De meest vervuilende auto's rijden nog gewoon rond in de binnenstad, maar een zuinige diesel mag niet meer. Toeristen die de stad bezoeken worden op de bon gegooid terwijl ze niet eens weten dat ze daar met hun auto niet mogen komen.
Het is het automobilistje pesten anno 2016
pi_160735934
Lijkt me geen dom plan. Maar hoe wil je met zo een auto buiten nederland rijden? Ik zie liever dat er eerst infrastructuur is en dat dan de automotor in stappen verboden wordt
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_160735978
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:45 schreef Drinky het volgende:
Maar met accu's verplaats je de vervuiling gewoon.
Ah weer een onderbuikje, lees je eens in.

Tesla's gesloten recyclingprogramma voor batterijen
https://www.teslamotors.c(...)ry-recycling-program

Toyota Europe Aiming For 100 Percent Hybrid Battery Recycling
http://www.hybridcars.com(...)id-battery-recycling

Overigens altijd aandoenlijk die petrolheads die selectief begaand zijn met het milieu. Accu's zijn een probleem maar voor het nox verspreiden in het leefgebied van mensen, de olie ramp in de golf van mexico in Nigeria sluiten we de ogen.

Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat we met onze plofmotoren criminele regimes voorzien van liquide middelen.

Er zijn overigens inmiddels genoeg onderzoeken die aantonen dat een EV op kolenstroom cradle to cradle nog steeds schoner is dan een ICE.

[ Bericht 4% gewijzigd door Revolution-NL op 17-03-2016 13:03:04 ]
pi_160736043
Maar ze mogen dan dus niet meer verkocht worden.

Als ik nu bij de BMW dealer een rolletje drop koop van 40.000 euro. En hij geeft mij daarbij een 5-serie kado. Dat mag dan toch wel?
pi_160736086
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:56 schreef emil23 het volgende:
Maar ze mogen dan dus niet meer verkocht worden.

Als ik nu bij de BMW dealer een rolletje drop koop van 40.000 euro. En hij geeft mij daarbij een 5-serie kado. Dat mag dan toch wel?
:D
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:08:34 #99
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_160736323
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:53 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Lees je eens in.

Tesla's gesloten recyclingprogramma voor batterijen
https://www.teslamotors.c(...)ry-recycling-program

Toyota Europe Aiming For 100 Percent Hybrid Battery Recycling
http://www.hybridcars.com(...)id-battery-recycling

Overigens altijd aandoenlijk die petrolheads die selectief begaand zijn met het milieu. Accu's zijn een probleem maar voor het nox verspreiden in het leefgebied van mensen, de olie ramp in de golf van mexico in Nigeria sluiten we de ogen.

Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat we met onze plofmotoren criminele regimes voorzien van liquide middelen.

Er zijn overigens inmiddels genoeg onderzoeken die aantonen dat een EV op kolenstroom cradle to cradle nog steeds schoner is dan een ICE.

Ik vind EV's ook gewoon goed voor 90% van de forenzen die alleen maar op en neer naar het werk rijden en verder in de file stil staan, dat is verspilling van fossiele brandstof imho. Maar ik ben dus een 'petrolhead' en heb een 250cc 2takt café racer uit 1977 die ik aan het opknappen ben om voor plezierritjes te gebruiken naast mijn gewone motor die ook voor plezierritjes gebruikt wordt. Het geluid, de geuren en het kenmerkende 2takt vermogensafgifte is iets wat een electromotor nooit kan vervangen, ongeacht of het superieur is of niet. Maar als je nu al ziet hoe streng ze zijn met oldtimers vrees ik dat ik over 10 jaar nergens meer legaal kan rijden met mijn motor, de oude of de nieuwe. Huidige euronormen maken ze al praktisch onberijdbaar tenzij je de mileurestricties eraf sloopt. Er wordt mensen tegenwoordig geen lolletje meer gegund.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:10:47 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160736381
Vraag me af of de PvdA echt denkt dat de autoindustrie dat mogelijk maakt binnen tien jaar, speciaal voor Nederland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160736383
Misschien moeten PVDA-politici maar eerst eens wat minder plezierreisjes maken met het vliegtuig naar alle delen van de wereld. Zelfs wethouders van kleine dorpjes vliegen regelmatig "ambtshalve" de wereld over.
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:14:13 #102
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_160736473
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:08 schreef Drinky het volgende:
maar op en neer naar het werk rijden en verder in de file stil staan, dat is verspilling van fossiele brandstof imho. Maar ik ben dus een 'petrolhead' en heb een 250cc 2takt café racer uit 1977 die ik aan het opknappen ben om voor plezierritjes te gebruiken naast mijn gewone motor die ook voor plezierritjes gebruikt wordt. Het geluid, de geuren en het kenmerkende 2takt vermogensafgifte is iets wat een electromotor nooit kan vervangen, ongeacht of het superieur is of niet. Maar als je nu al ziet hoe streng ze zijn met oldtimers vrees ik dat ik over 10 jaar nergens meer legaal kan rijden met mijn motor, de oude of de nieuwe. Huidige euronormen maken ze al praktisch onberijdbaar tenzij je de mileurestricties eraf sloopt. Er wordt mensen tegenwoordig geen lolletje meer gegund.
Volledig mee eens. Elektrisch vervoer is op alle fronten beter aan een ICE voor de dagelijkse saaie woon-werk kilometers.

Voor de fun kan je in het weekende zuipende, stinkende ICE uit de garage halen O+.

De plofmotor zal ik nog lang koesteren. Ik heb zelf ook een moderne 1000cc brommer waarbij ik alle restricties inclusief katalysator heb laten verwijderen. Dat is écht een wereld van verschil.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan >:)
  donderdag 17 maart 2016 @ 17:30:07 #103
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_160741779
Niks mis met het streven naar alles elektrisch. Het dwingend voorschrijven is natuurlijk een brug te ver. Laat de markt dat probleem zelf maar oplossen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_160741864
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, de originele bron heb ik niet overgenomen omdat die niet paste en om ook nog dieselauto's in de titel te verwerken vond ik ook overbodig. Dieselauto's zijn ook benzineauto's, maar niet alle benzineauto's zijn dieselauto's.
Wat is er mis met brandstofmotorauto's? :?
#NoDAPL
pi_160741887
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 17:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het dwingend voorschrijven is natuurlijk een brug te ver. Laat de markt dat probleem zelf maar oplossen.
Helaas of gelukkig blijkt steeds maar weer dat de markt heel erg veel dingen niet kan oplossen. Als het mogelijk zou zijn om volledig over te stappen naar elektrisch en dit zou netto beter uitpakken voor de mensen dan mag de overheid dat best voorschrijven, helaas is dat momenteel niet de realiteit. Bovendien, als je echt graag wil als politicus dat we als samenleving die stap maken ga dan niet 1/3de bezuinigen op het wetenschappelijk onderzoek nadat er al zoveel op bezuinigd is, investeer dan juist in extra technisch en fundamenteel natuurwetenschappelijk onderzoek!

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 17-03-2016 17:43:23 ]
#NoDAPL
pi_160742099
Laatste stuiptrekkingen van een stervende partij, lachwekkend :')!
  donderdag 17 maart 2016 @ 17:48:35 #107
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_160742101
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Helaas of gelukkig blijkt steeds maar weer dat de markt heel erg veel dingen niet kan oplossen. Als het mogelijk zou zijn om volledig over te stappen naar elektrisch en dit zou netto beter uitpakken voor de mensen dan mag de overheid dat best voorschrijven, helaas is dat momenteel niet de realiteit. Bovendien, als je echt graag wil als politicus dat we als samenleving die stap maken ga dan niet 1/3de bezuinigen op het wetenschappelijk onderzoek nadat er al zoveel op bezuinigd is, investeer dan juist in extra technisch en fundamenteel natuurwetenschappelijk onderzoek!
Alle autobouwers zien al lang in dat elektrisch de toekomst is en investeren er massaal in. Laat dat proces nou maar gewoon zijn werk doen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 17 maart 2016 @ 17:51:24 #108
28033 Pek
je moet wat
pi_160742158
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 17:48 schreef Sjors. het volgende:
Laatste stuiptrekkingen van een stervende partij, lachwekkend :')!
Mja, ze staan al aan de rand van de afgrond....en geven zelf het laatste duuwtje _O- 8)7
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_160742330
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

JSF met verlengsnoer...
Ach, voor die paar straaljagers kunnen we wellicht biobrandstof gebruiken. Het gaat er natuurlijk om dat het niet houdbaar is dat alle mensen met brandstof rijden, dat zou te veel ten koste gaan van landbouw en regenwouden en zo. De fossiele brandstoffen worden immers vanzelf dermate schaars dat je daar niet op kan blijven rijden, de enige relevante vraag is wanneer in de 21ste eeuw dat gaat gebeuren.
#NoDAPL
pi_160742378
Ik wil een verbod op de PvdA
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_160742439
quote:
Tien keer werk uit onze energietransitie:
1. We investeren in de omslag naar groene energie. De banengroei is enorm: groene
technologie groeit met 10% per jaar.
2. Er komt een nieuw nationaal windmolenpark ver uit de kust: Gigapark 10. Onze
offshore-industrie zal enorm profiteren, meer banen voor Nederland.
3. De verbrandingsmotor wordt uitgefaseerd. Nieuwe wetgeving zorgt ervoor dat binnen
10 jaar in Nederland alleen nog elektrische auto’s worden verkocht, net zoals in
Noorwegen.
4. We introduceren in navolging van de Verenigde Staten wetgeving om zelfrijdende
auto’s mogelijk te maken. De productiviteitswinst voor onze economie is groot: files
kosten miljarden en de tijd dat je rijdt kun je niet werken.
5. De gaswinning in Groningen wordt verder verlaagd en de export moet worden
gereduceerd. Het Groningen veld zal de komende decennia een strategische reserve
zijn.
6. Onze kolencentrales gaan binnen tien jaar dicht. Kolenstroom warmt onze atmosfeer
op, stoot vervuilende stoffen uit en is niet meer van deze tijd.
7. Onze huizen gaan van de cv-ketel af: nieuwe huizen krijgen een warmtepomp en
zonnepanelen. De elektriciteitsmeter van de toekomst staat op 0, de rekening voor de
energie in je huis gaat ook naar 0. Onze bouwsector zal een enorme impuls krijgen:
meer banen in de bouw en installatietechniek.
8. Groene industrie gaat voor. Groene startups rond onze technische universiteiten in
Eindhoven, Delft en Twente zijn over tien jaar de ruggengraat van onze economie.
Deze ondernemingen verdienen een bijzondere aandacht. 70% van de nieuwe banen
komt voort uit het MKB, deze bedrijven geven we ruim baan.
9. Kernenergie en schaliegas zijn niet schoon en niet veilig. Bovendien zijn het gewoon
dure en economisch onverstandige energiebronnen. Ze horen niet bij de toekomst van
Nederland.
10. Bijzondere technologie van Nederlandse bodem krijgt extra geld en extra aandacht.
Voorbeelden zijn de winning van energie uit getijdenstroom en uit zout/zoet water.
Nationale innovatie moeten we meer en beter koesteren. Dat zijn de banen van onze
toekomst.
pi_160742500
Goed plan. Ik ben voor ^O^

Maak die auto's wel wat goedkoper dan :7
pi_160742537
Op het moment dat ze 800km kunnen rijden en in 10 minuten weer opgeladen kunnen zijn praten we verder :W
pi_160742586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:14 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Elektrisch vervoer is op alle fronten beter aan een ICE voor de dagelijkse saaie woon-werk kilometers.

Voor de fun kan je in het weekende zuipende, stinkende ICE uit de garage halen O+.

De plofmotor zal ik nog lang koesteren. Ik heb zelf ook een moderne 1000cc brommer waarbij ik alle restricties inclusief katalysator heb laten verwijderen. Dat is écht een wereld van verschil.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan >:)
Jay Leno, een uitstekend collectioneur, maakte ooit de vergelijking tussen de verbrandingsmotor en het paard. De auto met de verbrandingsmotor was immers het ooit het schone alternatief voor het paard, die de steden vol met mest stortte en stankoverlast veroorzaakte. De auto heeft van het paard een hobby-artikel gemaakt, en de elektrische auto zal van de benzine-auto een hobby-artikel maken. Voor de paardenliefhebberij is het helemaal niet slecht geweest.

Maar de elektrische auto heeft voorlopig niet de praktische actieradius van een met verbrandingsmotor. Dat heeft als negatief duurzaamheidseffect dat mensen met zo'n auto meer met het vliegtuig op vakantie zullen gaan en voor sommig ander autogebruik is het gewoon niet haalbaar omdat zo'n auto nooit lang stil mag komen te staan. Maar dat kan ook met range-extenders, al dan niet een schonere externe verbrandingsmotor en brandstofcellen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 17 maart 2016 @ 18:24:56 #115
45206 Pietverdriet
pi_160742808
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zouden ze ook in de tandenfee en de paashaas geloven?
pi_160743011
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zouden ze ook in de tandenfee en de paashaas geloven?
Het is een visie, een plan. Zo werkt dat.

Als je jezelf geen doelen stelt kan je net zo goed uit de politiek stappen.

Wat is de toekomstvisie van de VVD als het om mobiliteit en energie gaat? Blijven we voor eeuwig afhankelijk van SA?
  donderdag 17 maart 2016 @ 18:39:12 #117
45206 Pietverdriet
pi_160743112
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is een visie, een plan. Zo werkt dat.

Als je jezelf geen doelen stelt kan je net zo goed uit de politiek stappen.

Wat is de toekomstvisie van de VVD als het om mobiliteit en energie gaat? Blijven we voor eeuwig afhankelijk van SA?
zie er weinig in waar over nagedacht is, waar gaat men de stroom vandaan halen als het windstil is, hoe gaat men stroom aanbod en vraag met elkaar in evenwicht brengen. Het is niet veel meer dan een beetje ageren.
  donderdag 17 maart 2016 @ 18:40:34 #118
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_160743141
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

zie er weinig in waar over nagedacht is, waar gaat men de stroom vandaan halen als het windstil is, hoe gaat men stroom aanbod en vraag met elkaar in evenwicht brengen. Het is niet veel meer dan een beetje ageren.
Wat moet het leven toch vermoeiend zijn als je alleen maar in problemen denkt. Met die instelling zaten we nu nog steeds in een grot met een kampvuur.
pi_160743237
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar halen we nu de stroom vandaan als het windstil is?
  donderdag 17 maart 2016 @ 18:45:34 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160743245
De fout in het voorstel is specifiek noemen dat de verbrandingsmotor uitgefaseerd moet worden en alle auto's elektrisch moeten worden.
Ik denk dat de toekomst helemaal niet in volledig elektrische auto's ligt maar in een vorm van een hybride, waarbij de verbrandingsmotor een ander soort brandstof gebruikt.

Maar dat wordt hiermee dus al min of meer uitgesloten.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')