quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig bestaat de PvdA niet meer over 10 jaar
Uhm... Kan deze vrouw niet lezen? Niemand heeft het over auto's vervangen. Het gaat om nieuwe auto's. De meeste mensen kopen niet eens een nieuwe auto.quote:Ze spreekt van een 'oorlogsverklaring richting acht miljoen automobilisten, gebaseerd op een groot wensdenken en een blanco cheque om al deze auto's op kosten van de overheid te vervangen'. "Ambities zijn altijd mooi, maar dit heeft meer weg van een kip die zonder kop rond rent in het groene sprookjesbos'', vindt Visser.
Beetje naief om te verwachten dat ze niet ook gaan pleiten voor een volledig verbod op alle niet-elektrische auto's.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:00 schreef Maharajah het volgende:
Er staat worden verkocht, niet worden gereden.
Dit. Gewoon een stuk of wat vluchtelingen van de straat plukken en die laten fietsen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:41 schreef frietenstamp het volgende:
Dan neem ik een riskja met een fietsslaaf.
Nee, het gros van de nieuwe auto's die verkocht worden zijn leasebakken.quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Uhm... Kan deze vrouw niet lezen? Niemand heeft het over auto's vervangen. Het gaat om nieuwe auto's. De meeste mensen kopen niet eens een nieuwe auto.
Dat is het volgende punt, waar die VVD mevrouw nu al stress van heeftquote:Op woensdag 16 maart 2016 23:18 schreef Toefjes het volgende:
Als ze met een mooie regeling komen om mensen te stimuleren een elektrische auto te kopen sta ik daar absoluut voor open.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:18 schreef Toefjes het volgende:
Als ze met een mooie regeling komen om mensen te stimuleren een elektrische auto te kopen sta ik daar absoluut voor open.
Op zonnepanelen waarschijnlijkquote:Op woensdag 16 maart 2016 23:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]De kans dat dat gebeurd is nog kleiner dan dat de PvdA er over 10 jaar nog is.
En als dat dan gebeurd, dan komt de rekening daarvoor in de vorm van gigantische belasting verhogingen.
Heb ik ook geen problemen mee eigenlijk. Blijft het geld hier in plaats van dat het richting Saudi-Arabië gaat.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]De kans dat dat gebeurd is nog kleiner dan dat de PvdA er over 10 jaar nog is.
En als dat dan gebeurd, dan komt de rekening daarvoor in de vorm van gigantische belastingverhogingen.
Die heb ik over 10 jaar wel gratis denk ik, met een paar fikse accu's om de opgewekte energie in op te slaan, dus daar gaan ze het niet meer verdienen.quote:
Het zal er op neerkomen dat iedereen straks 2x kwijt is aan vervoerskosten. Of in het geval dat dit via de belastingen gaat, dat iedere burger straks duizenden euro's per jaar moet betalen om al die elektrische wagens te laten rijden.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb ik ook geen problemen mee eigenlijk. Blijft het geld hier in plaats van dat het richting Saudi-Arabië gaat.
Dan zal het plan waarschijnlijk niet doorgaan als 95% van de Nederlanders dit onoverkomelijk vindt.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zal er op neerkomen dat iedereen straks 2x kwijt is aan vervoerskosten. Of in het geval dat dit via de belastingen gaat, dat iedere burger straks duizenden euro's per jaar moet betalen om al die elektrische wagens te laten rijden.
En jij zal dat er vast voor over hebben waarschijnlijk. Maar 95% van de Nederlanders zal dit toch anders zien.
Als het maar aantrekkelijk genoeg gemaakt wordt kijken Nederlanders vooral met hun portemonnee.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zal er op neerkomen dat iedereen straks 2x kwijt is aan vervoerskosten. Of in het geval dat dit via de belastingen gaat, dat iedere burger straks duizenden euro's per jaar moet betalen om al die elektrische wagens te laten rijden.
En jij zal dat er vast voor over hebben waarschijnlijk. Maar 95% van de Nederlanders zal dit toch anders zien.
Op het moment dat elektrisch rijden de beste optie is, dan zullen er voornamelijk elektrische auto's verkocht gaan worden. Een lichte stimulans ivm milieuvoordelen vind ik ook mooi. Alleen dat bestaat al een hele tijd en vervuilende auto's worden ook nog eens zwaarder belast.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het maar aantrekkelijk genoeg gemaakt wordt kijken Nederlanders vooral met hun portemonnee.
Kijk eens hoeveel dikke Range Rovers er zijn ingeruild voor een Tesla.... in de lease merk je dat meteen.
In hun rijgedrag niet overigens.
Wat dat betreft meer dan prima dat alleen volledig elektrisch nog belastingtechnisch aantrekkelijk is in de lease, want de gemiddelde lease hybriderijder presteert net nog om 1 op 12 te rijden
Als particulier merk je er niet zoveel van, dat zwaarder belasten van vervuilende auto's vs het minder zwaar belasten van schone auto's.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Op het moment dat elektrisch rijden de beste optie is, dan zullen er voornamelijk elektrische auto's verkocht gaan worden. Een lichte stimulans ivm milieuvoordelen vind ik ook mooi. Alleen dat bestaat al een hele tijd en vervuilende auto's worden ook nog eens zwaarder belast.
Een totaalverbod op alle niet-elektrische auto's daarentegen is een onzalig idee.
Elektrische tank. Geruisloos wapenquote:Op woensdag 16 maart 2016 23:46 schreef Ridocar het volgende:
Dan ook voor politie, defensie en dienstauto's van ministers, (eigenlijk alle dienstvoertuigen van de overheid). Goed voorbeeld doet volgen, toch?
Alsof dat niet al het geval isquote:Op woensdag 16 maart 2016 23:18 schreef Toefjes het volgende:
Ik verwacht dat als de massaproductie goed op gang komt de prijzen lager komen te liggen. Nu vind ik ze nog te duur.quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alsof dat niet al het geval is.
Elektrische auto's zijn puur en alleen rendabel dankzij een enorme subsidiepot. En dat zal nooit veranderen. Doodlopend eind. Maar van de politiek kun je niet anders verwachten.
Dat gaat niet gebeuren. Elektrische aandrijving is simpelweg niet rendabel genoeg. Alleen voor bepaalde toepassingen. Maar er is geen enkele reden om niet gewoon alle soorten naast elkaar te laten bestaan.quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik verwacht dat als de massaproductie goed op gang komt de prijzen lager komen te liggen. Nu vind ik ze nog te duur.
Precies. De elektrische auto is nu voor veel mensen al aantrekkelijk en die ontwikkeling zet vanzelf door.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:27 schreef SlugGuts het volgende:
Het gaat in de toekomst deze kant vanzelf wel op. Om nou te gaan forceren om dit te gaan verbieden is echt onzin. Laat die partij zich bezig houden met andere dingen.
Jouw titel klopt niet!quote:Op woensdag 16 maart 2016 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
PvdA: Over 10 jaar mogen alleen nog elektrische auto's worden verkocht
Als het aan de PvdA ligt mogen er over tien jaar in Nederland alleen nog maar elektrische auto's worden verkocht. Dat schrijft de PvdA in haar 'energievisie'.
De partij schrijft ook dat nieuwe huizen allemaal zonnepanelen en een warmtepomp moeten krijgen. Zo moeten cv-ketels verdwijnen.
De partij ziet verder onder meer een nieuw nationaal windmolenpark ver uit de kust voor zich, wetgeving om zelfrijdende auto’s mogelijk te maken, nog minder gaswinning en sluiting van kolencentrales.
Oorlogsverklaring
Coalitiepartner VVD ziet niks in het plan om de gewone auto's zo snel af te schaffen. "Ik dacht eerst dat het een grap was'', reageerde Kamerlid Barbara Visser. "Hun TomTom is duidelijk stuk.''
Ze spreekt van een 'oorlogsverklaring richting acht miljoen automobilisten, gebaseerd op een groot wensdenken en een blanco cheque om al deze auto's op kosten van de overheid te vervangen'. "Ambities zijn altijd mooi, maar dit heeft meer weg van een kip die zonder kop rond rent in het groene sprookjesbos'', vindt Visser.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)utos-worden-verkocht
Lekker stoken die kolencentrales!quote:
JSF met verlengsnoer...quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:46 schreef Ridocar het volgende:
Dan ook voor politie, defensie en dienstauto's van ministers, (eigenlijk alle dienstvoertuigen van de overheid). Goed voorbeeld doet volgen, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |