quote:
Goh.quote:Ik zie 'm wel bewegen en ik vermoed dat ie geen lijsttrekker meer is bij de volgende verkiezingen.
Heeft wel een hoog Rembo & Rembo gehalte ja.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:35 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, het moest thuis. Dan zie je een foto van een CDA-strandbal die op tafel naast de stembiljetten ligt, of van een stembureaulid die iedereen die nog in de rij staat om 21.00 uur naar huis stuurt. En dan de vraag "Wat gaat hier niet goed"..
Deed Pauw ook wel lekker in sommige vragenquote:Op maandag 7 maart 2016 23:34 schreef Kaas- het volgende:
Zo heerlijk communiceren als je in een vraag al enkele oordelen stopt.
Dat we die mensen nog niet eerder in hokjes hebben geplaatst.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:38 schreef robin007bond het volgende:
Toch als ik een links/rechts spectrum zou maken van economische scholen:
Van links maar rechts:
Marx (links), Keynes (centrum), Neoklassieke economie (rechts), monetaristen (rechts), Oostenrijkse School (batshit insane rechts)
SuperLinks.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:39 schreef Tchock het volgende:
Heeft er al iemand sLinks gezegd? Zo nee, bij deze.
Pauw stelt alleen maar domme en suggestieve vragen. Slechte host. Ik mis Eefje Jinek.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:39 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Deed Pauw ook wel lekker in sommige vragen
Maar dit is een huis-tuin-keuken natte vingerwerk 007bond schaal.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat we die mensen nog niet eerder in hokjes hebben geplaatst.
Je valt wel op Tsjechen?quote:Op maandag 7 maart 2016 23:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pauw stelt alleen maar domme en suggestieve vragen. Slechte host. Ik mis Eefje Jinek.
Dat klopt, Momenteel is er hoogconjunctuur en toch heeft het huidige kabinet een tekort. Een Keynesiaanse overheid zou nu een overschot moeten hebben.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je partij heeft Keynes afgezworen.
De wereld is ook wel veranderd sinds ik over zijn theoriën onderwezen werd op de Havo.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je partij heeft Keynes afgezworen.
Hoogconjunctuur? Nu?quote:Op maandag 7 maart 2016 23:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat klopt, Momenteel is er hoogconjunctuur en toch heeft het huidige kabinet een tekort. Een Keynesiaanse overheid zou nu een overschot moeten hebben.
Eigenlijk wel inderdaad. Er is ook geen anticyclisch beleid gevoerd.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat klopt, Momenteel is er hoogconjunctuur en toch heeft het huidige kabinet een tekort. Een Keynesiaanse overheid zou nu een overschot moeten hebben.
Welke leugens Kaas-?quote:Op maandag 7 maart 2016 23:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Er zijn geen banken opgekocht die op omvallen stonden aan het begin van de crisis?quote:Op maandag 7 maart 2016 23:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Eigenlijk wel inderdaad. Er is ook geen anticyclisch beleid gevoerd.
Verder dan Nedved en Jinek kom ik niet qua levende Tsjechen dus daar kan ik niet echt een antwoord op geven.quote:
Je denkt dat we nu al 8 jaar laagconjunctuur hebben? Zo lang duren die cycli niet.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit zou ik ook echt niet hoogconjunctuur durven noemen
China zal op korte termijn wel echt instorten inderdaad.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja. Binnen enkele jaren weer laagconjunctuur. Bereid u er maar op voor.
Het hele optreden was een grote leugen. Z'n eigen plan wegstemmen, omdat hij intern teruggefloten is had hij ook weer zo'n non-verhaal voor verzonnen dat niemand gelooft. Maar dat ga jij hier als PvdA-coryfee natuurlijk niet toegeven.quote:
De werkloosheid is nu 1 procentpunt lager dan op het hoogste (!) punt van de crisis. Of heeft dat meer te maken met de globalisering en de toegenomen flexibilisering en denivellering?quote:Op maandag 7 maart 2016 23:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je denkt dat we nu al 8 jaar laagconjunctuur hebben? Zo lang duren die cycli niet.
Qua vraagstelling zijn de jaarlijkse partijcongressen net lynchmobs waar de huidige lijsttrekker wordt afgemaakt en bij de rest van de Oud-PvdA'ers begraven wordt.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pauw stelt alleen maar domme en suggestieve vragen. Slechte host. Ik mis Eefje Jinek.
Ik denk dat de lange termijn groeitrend lager is dan pre-2008 en dat we nu met 2% economische groei boven die trend zitten en dus een periode van hoogconjunctuur doormaken, wat impliceert dat ik ook verwacht dat het binnen enkele jaren slechter zal gaan dan nu in plaats van dat het binnen enkele jaren beter zal gaan (wat jij blijkbaar verwacht als je meent dat we nog altijd laagconjunctuur meemaken).quote:Op maandag 7 maart 2016 23:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
De werkloosheid is nu 1 procentpunt lager dan op het hoogste (!) punt van de crisis. Of heeft dat meer te maken met de globalisering en de toegenomen flexibilisering en denivellering?
Volgens mij legde hij juist duidelijk uit wat het verschil tussen zijn plan en de motie van GroenLinks was: GL wilde geen vluchtelingen terugsturen van Griekenland naar Turkije.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het hele optreden was een grote leugen. Z'n eigen plan wegstemmen, omdat hij intern teruggefloten is had hij ook weer zo'n non-verhaal voor verzonnen dat niemand gelooft. Maar dat ga jij hier als PvdA-coryfee natuurlijk niet toegeven.
Ik denk dat we binnenkort een gratis energiebron uitvinden waardoor we ons ware potentieel kunnen ontwikkelen. Structureel +xx% groei.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik denk dat de lange termijn groeitrend lager is dan pre-2008 en dat we nu met 2% economische groei boven die trend zitten en dus een periode van hoogconjunctuur doormaken, wat impliceert dat ik ook verwacht dat het binnen enkele jaren slechter zal gaan dan nu in plaats van dat het binnen enkele jaren beter zal gaan (wat jij blijkbaar verwacht als je meent dat we nog altijd laagconjunctuur meemaken).
Of er komt weer een hele tiet aan kortopeenvolgende innovaties en we maken straks weer een groei van 5% per jaar. Je weet het niet.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik denk dat de lange termijn groeitrend lager is dan pre-2008 en dat we nu met 2% economische groei boven die trend zitten en dus een periode van hoogconjunctuur doormaken, wat impliceert dat ik ook verwacht dat het binnen enkele jaren slechter zal gaan dan nu in plaats van dat het binnen enkele jaren beter zal gaan (wat jij blijkbaar verwacht als je meent dat we nog altijd laagconjunctuur meemaken).
Kaas- is het type D66'er waardoor ik weiger op die partij te stemmen.quote:
Jij bent het type PvdA'er waardoor heel gods Nederland weigert op die partij te stemmen, veel erger.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Kaas- is het type D66'er waardoor ik weiger op die partij te stemmen.
Teveel eer, remlof is hooguit het type PvdA'er dat er voor zorgt dat zelfs allochtonen een eigen partij willen.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij bent het type PvdA'er waardoor heel gods Nederland weigert op die partij te stemmen, veel erger.
Denk je dat ja?quote:Op maandag 7 maart 2016 23:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Teveel eer, remlof is hooguit het type PvdA'er die zelfs allochtonen een eigen partij kan laten oprichten.
quote:Op maandag 7 maart 2016 23:53 schreef Gutmensch het volgende:
Ik vind die Chantal Janszen echt vijf keer niks trouwens. Wat een lelijk mormel.
Toch zullen ze bij de volgende verkiezingen weer meer zetels halen dan jouw partijquote:Op maandag 7 maart 2016 23:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij bent het type PvdA'er waardoor heel gods Nederland weigert op die partij te stemmen, veel erger.
Niet-zo-ninja edit.quote:
quote:Op maandag 7 maart 2016 23:54 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Toch zullen ze bij de volgende verkiezingen weer meer zetels halen dan jouw partij
quote:Op maandag 7 maart 2016 23:54 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Toch zullen ze bij de volgende verkiezingen weer meer zetels halen dan jouw partij
quote:
Ik zou haar wel doen. Niet al te enthousiast, maar toch, voor de experience.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:55 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik zou m'n hond er nog afschoppen, serieus.
Nee, we moeten wel. Vrouwen hebben ons in dit hokje gestopt en nu gaan we ons naar het stereotype gedragen ook.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zou haar wel doen. Niet al te enthousiast, maar toch, voor de experience.
Anyway, we objectiveren vrouwen, dit is ongepast.
Eerst Feyenoord even 3e zien worden en de beker zien winnen. Jouw glazen bol voorspelde volgens mij dat dat niet zal lukken.quote:
quote:Op maandag 7 maart 2016 23:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, we moeten wel. Vrouwen hebben ons in dit hokje gestopt en nu gaan we ons naar het stereotype gedragen ook.
Nu gaat je fantasie helemaal met je op de loopquote:Op maandag 7 maart 2016 23:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Eerst Feyenoord even 3e zien worden en de beker zien winnen. Jouw glazen bol voorspelde volgens mij dat dat niet zal lukken.
Er was een officiële keutelintrekceremonie? Mijn hemel.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:01 schreef Kaas- het volgende:
Michael Bloomberg heeft de keutel nu ook officieel ingetrokken trouwens.
Klinkt licht erotisch.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er was een officiële keutelintrekceremonie? Mijn hemel.
Ah, dat is goed nieuws.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nu gaat je fantasie helemaal met je op de loop
Dat zou wel kunnen en ik hoop het ook nog.
Met een anal cam op het rectum van Bloomberg.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er was een officiële keutelintrekceremonie? Mijn hemel.
Hoogconjuctuur wordt steeds meer een begrip dat lastig te hanteren valt in lange periode's met nauwelijks groei. Formeel zal Japan misschien ook wel perioden met hoogconjuctuur hebben. Exceljournalistiek.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Anticyclisch beleid is dan ook niet heel erg wenselijk, lijkt me.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Hoogconjuctuur wordt steeds meer een begrip dat lastig te hanteren valt in lange periode's met nauwelijks groei. Formeel zal Japan misschien ook wel perioden met hoogconjuctuur hebben. Exceljournalistiek.
Dankzij europese regels kan Nederland de automatische stabilatoren minder goed inzetten en dus minder goed anticyclisch beleid voeren.
Nouja, ik denk dat het redden van verschillende banken desondanks wel een goede zet was. Op de korte en middellange termijn iig.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Anticyclisch beleid is dan ook niet heel erg wenselijk, lijkt me.
Voor een land is een buffer opbouwen dat je kan inzetten tijdens een crisis best handig. Maakt je uitgaven stabieler, als overheid ben je betrouwbaarder en je kan meerjarig meer zekerheid bieden qua plannen en uitgaven. Niet geheel onwenselijk voor het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Anticyclisch beleid is dan ook niet heel erg wenselijk, lijkt me.
Hoezo is dat anticyclisch?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat het redden van verschillende banken desondanks wel een goede zet was. Op de korte en middellange termijn iig.
Vrij lastig om die buffer te behouden lijkt me. Bij nieuwe verkiezingen is de kans vrij groot dat de nieuwe regering er een goeie mogelijkheid in ziet om dat geld te gebruiken om wat budgetten aan te vullen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Voor een land is een buffer opbouwen dat je kan inzetten tijdens een crisis best handig. Maakt je uitgaven stabieler, als overheid ben je betrouwbaarder en je kan meerjarig meer zekerheid bieden qua plannen en uitgaven. Niet geheel onwenselijk voor het bedrijfsleven.
Hoe hebben de Noren het gedaan? Dat lijkt me exact hoe het moet.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vrij lastig om die buffer te behouden lijkt me. Bij nieuwe verkiezingen is de kans vrij groot dat de nieuwe regering er een goeie mogelijkheid in ziet om dat geld te gebruiken om wat budgetten aan te vullen.
Voor een overheid is een buffer de ruimte die je hebt jezelf in de schulden te steken zonder dat het je acuut in de problemen brengt. Een staatsschuld van 30% biedt wel wat mogelijkheden om het tekort wat op te laten lopen. Als je er maar naar streeft die opgelopen staatsschuld weer terug te brengen. Wat overigens meestal gebeurt door de BBP groei en niet via directe aflossingen. Overschotten worden meestal weer direct uitgegeven inderdaad, dus dan schuift men dat aflossen door naar achteren.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vrij lastig om die buffer te behouden lijkt me. Bij nieuwe verkiezingen is de kans vrij groot dat de nieuwe regering er een goeie mogelijkheid in ziet om dat geld te gebruiken om wat budgetten aan te vullen.
Ach.. We zullen het nooit weten. Geen idee hoe diep het dal was geweest en wanneer het volgende zich aandient.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat het redden van verschillende banken desondanks wel een goede zet was. Op de korte en middellange termijn iig.
Anticyclisch beleid is beleid gericht op het dempen van conjunctuurgolven. In slechte tijden vangt de overheid dus feitelijk een deel van de schok op door te blijven spenderen (terwijl de private sector mindert). Als de overheid dan een deel van een markt overneemt die naar verwachting anders failliet zou gaan (=vraaguitval) is dat anticyclisch beleid.quote:
Maar dat is meestal niet de praktijk; we hebben het even geprobeerd, maar dat faalde jammerlijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Voor een land is een buffer opbouwen dat je kan inzetten tijdens een crisis best handig. Maakt je uitgaven stabieler, als overheid ben je betrouwbaarder en je kan meerjarig meer zekerheid bieden qua plannen en uitgaven. Niet geheel onwenselijk voor het bedrijfsleven.
Heb je gezien hoe Rutte ll is omgesprongen met de ruimte die ze hadden omdat het begrotingstekort lager uitviel dan 3%?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Voor een overheid is een buffer de ruimte die je hebt jezelf in de schulden te steken zonder dat het je acuut in de problemen brengt. Een staatsschuld van 30% biedt wel wat mogelijkheden om het tekort wat op te laten lopen. Als je er maar naar streeft die opgelopen staatsschuld weer terug te brengen. Wat overigens meestal gebeurt door de BBP groei en niet via directe aflossingen. Overschotten worden meestal weer direct uitgegeven inderdaad, dus dan schuift men dat aflossen door naar achteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |