Ik meld me ook, want hier loopt het ook niet echt lekker. Vorige week kwam meneer 's nachts elke 2 uur, maar dat gaat nu weer iets beter.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:47 schreef Sara82 het volgende:
@cass: Zo te lezen hebben zowel jantina, Estrys, jij en ik last van rommelige/rare voedingen, dus zal wel een vier maanden dingetje zijn...
Oh ja, dat doet 'ie hier ook. Gevolgd door flink wat geschater-lach, want zo'n tepel is uiteraard heeeel grappig (en gezellig ook kennelijk aan het gebabbel te horen).quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:20 schreef Sara82 het volgende:
Ja, dat ja. En T brengt mijn tepel ook hele serenades nu. Heel schattig, maar ventje, ga eens drinken ipv verliefd kijkend aan mijn tepel te plukken terwijl je buuuuhuuuuuuhuuuumuuuuuuuhhuuuuuhuuuuh humt.
Dus dit gaat niet over...?quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:37 schreef lunapuella het volgende:
Ketel doet dat met 8 maanden nog steeds.Vooral papa is ui-ter-mate interessant, er kan echt niet rustig gedronken worden als hij er is.
quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:15 schreef Mariposas het volgende:
Hier is het onrustig drinken ook nog steeds... Ik vind het af en toe super irritant. Ik word constant gemept, aan alles wordt getrokken. Hoofd wordt weggerukt waardoor ik nu weer met een kloofje zit. De truc met hydrofiel is al lang niet meer toepasbaar, die wordt in 1 seconde weggerukt.
Hier gebeurt dat gelukkig niet; de tiet is altijd beter dan welk ander vermaak dan ook...quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:25 schreef silliegirl het volgende:
[..]en ik vind haren trekken al mega irritant. Dat wordt voorlopig dus ook nog niet beter.
Waarom geven we ook al weer borstvoeding?
Hoort denk ik ook bij die 4 maanden sprong Cassandra. W. maakt ook drama nachten op het moment, terwijl ie eerst prima 7 a 8 uur aan een stuk kon slapenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 01:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Beterschap Hupje!
Boh..of het nou door die grote flessen komt of niet, G vraagt steeds meer melk. Waar hij voorheen vier uur weg bleef vraagt hij nou regelmatig om het uur voeding. Niet altijd, maar hij slaapt niet meer doorbij de gastouder blijft hij ook zeuren, speen verzadigd niet, jammeren gaat echt over in huilen, dus meer dan zuigbehoefte. Hij krijgt op werkdagen inmiddels alles wat ik kolf en heel soms zelfs meer, en zodra ik thuis ben heeft hij weer honger.
Zou bijna overwegen om toch nu al met vv te beginnen![]()
Meer mensen met extreem hongerige baby's of heeft ze m echt verpest met die grote flessen?![]()
Minder geven is onderhand echt geen optie meer, op het kdv merken ze dat hij behoefte heeft aan grotere flessen (op de kleine flessen die ze gaven op mijn verzoek slaapt hij per dagdeel maar een halfuur) en ook bij mij vraagt hij bij livevoedingen meer en meer
En weerdat hij overdag gaat regelen
![]()
Sorry, inkopper, maar hij groeit en ontwikkelt natuurlijk ook maar door he. En dat gaat gepaard met fases waarin vraag en aanbod weer even op elkaar afgestemd moeten worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 01:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Beterschap Hupje!
Boh..of het nou door die grote flessen komt of niet, G vraagt steeds meer melk. Waar hij voorheen vier uur weg bleef vraagt hij nou regelmatig om het uur voeding. Niet altijd, maar hij slaapt niet meer doorbij de gastouder blijft hij ook zeuren, speen verzadigd niet, jammeren gaat echt over in huilen, dus meer dan zuigbehoefte. Hij krijgt op werkdagen inmiddels alles wat ik kolf en heel soms zelfs meer, en zodra ik thuis ben heeft hij weer honger.
Zou bijna overwegen om toch nu al met vv te beginnen![]()
Koemelk of geitenmelk kan prima in de middagquote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:08 schreef Cholula het volgende:
Ik kolf nu ook nog één keer per werkdag, soms twee keer als het een lange dag is. Eigenlijk wil ik daarmee stoppen als Frits 1 is. Het is echt veel geregel, vooral als ik buiten aan het werk ben. Teruglopen naar kantoor kost dan te veel tijd.
Ik wil graag dat Frits in de ochtend nog een fles bv krijgt, maar overdag denk ik dat we moeten overstappen naar iets anders. Mijn vriezervoorraad houdt natuurlijk een keer op. Kan ik hem dan koemelk of geitenmelk laten geven tussen de middag of moet ik aan iets anders denken?
Hier met kolven ook haast nooit een tsr. Ik kolf enkelzijdig met de Medela Swing. Ben per dag 1 tot 1,5 uur bezig. Eerste 150ml is hier vaak met 5 tot 10 minuten gehaald, voor de rest duurt het langer.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Over kolfen gesproken, de melk stroomt maar vier minuten, daarna houdt het op. Borstcompressie helpt niet. Tweede tsr krijg ik niet opgewekt. Zijn er nog meer die zo'n korte melkstroom hebben? (moet er wel aan toevoegen dat de gemiddelde opbrengst 120-150 cc is na vier minuten maar het lijkt mij zo kort)
Ik ben erg benieuwd hoe dat bevalt! Zelf twijfel ik nog tussen een klein pareltje aan een gouden kettinkje, of een "infinity"-symbool/lemniscaat, ingelegd met melk.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:28 schreef faptist het volgende:
Oja..
Maar waar ik voor kwam..
Borstvoeding jewelry vind ik eigenlijk altijd net te groot/ lomp/ over the top.
Nu zag ik net een diy setje en kan ik dus fijn mijn eigen basic armbandje maken.
Ik ga het bestellen. Spannend!
http://www.hollydaydesign(...)toSwipe1457190857488
moedermelk-sieraden.nl ben ik ook erg over te sprekenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:28 schreef faptist het volgende:
Oja..
Maar waar ik voor kwam..
Borstvoeding jewelry vind ik eigenlijk altijd net te groot/ lomp/ over the top.
Nu zag ik net een diy setje en kan ik dus fijn mijn eigen basic armbandje maken.
Ik ga het bestellen. Spannend!
http://www.hollydaydesign(...)toSwipe1457190857488
Weet jij waar je zo'n pareltje kunt laten maken?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd hoe dat bevalt! Zelf twijfel ik nog tussen een klein pareltje aan een gouden kettinkje, of een "infinity"-symbool/lemniscaat, ingelegd met melk.
Ik ga 'm hier laten maken: http://www.moedersmooistesieraden.nl/quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:00 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Weet jij waar je zo'n pareltje kunt laten maken?
Bijna!quote:Op zondag 6 maart 2016 19:28 schreef Cholula het volgende:
Thanks voor het antwoorden Hilmo en Away! Hij wordt inderdaad over twee weken al 1.
quote:Op maandag 7 maart 2016 13:54 schreef LadyBlack het volgende:
En hier ook even: mijn jochie is 250 gram gegroeid in 1 week!![]()
Nu 2530 gram, dus betere tijden zijn hopelijk in aantocht! Want ik ben de kolf dankbaar, maar ook wel flink zat inmiddels
Ik vind het zo bizar!quote:
Dat kan heel goed jaquote:Op maandag 7 maart 2016 15:25 schreef Malteser het volgende:
Vraagje van een niet bv mama. Twix krijgt af en toe donormelk. Hij heeft nooit verschil laten merken tussen de donormelk of kunstvoeding en dronk het allebei. Nu is de donormelkmama pril zwanger van de tweede en Twix lijkt de donormelk nu niet lekker te vinden. Kan dat? Verandert de smaak van borstvoeding als je zwanger bent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 maart 2016 17:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo, ik mag me ook weer hier melden. C.as krijgt BV! En het gaat fijn, alleen was ik even vergeten hoe gevoelig alles in het begin is. Drinken gaat super, alleen dat aanhappen
... Gelukkig weet ik ook dat dat beter wordt. Ben benieuwd hoe lang we het gaan volhouden!
Foto erbij:die knuistjes...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Jawel, dat liep prima! Alleen was ik er na 12 weken helemaal klaar mee. Het benauwde me dat ik zo 'vastzat' aan de baby en als enige haar kon voeden. En kolven vond ik vreselijk. Daarom ga ik er nu ook in met een 'we zien wel'. Als ik me er niet meer prettig bij voel bouwen we de BV af. Maar voor nu met zo'n klein prulleke is het heel fijnquote:Op maandag 7 maart 2016 18:30 schreef LuDann het volgende:
Razz! Lukte het bij je eerste niet zo lang met de borstvoeding?
Ja hij hapt goed, alleen mag ik nog wel wat strenger zijn 's nachts op hoe hij haptquote:Op maandag 7 maart 2016 20:24 schreef LadyBlack het volgende:
Welkom Razz! Heerlijk dat t zo goed gaat met de bv!
Hapt hij wel goed aan dan, als het zo zeer doet? Want ik merk nu bij S dat het dus ook zonder pijn kan
Morgen 11 maandenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Buhhh hupje wat balen. Sterkte! Hoe lang geef je al BV?
Hier heb je al een hoop info: https://www.borstvoeding.com/bijvoeding/blw/nederlands.htmlquote:Op woensdag 9 maart 2016 09:50 schreef Sara82 het volgende:
En ik moet bekennen dat ik zelf een beetje zenuwachtig wordt van dit soort berichten. Heb voor 1 dag in de vriezer. (Kolf net genoeg om een werkdag door te komen, vandaar. Het gaat steeds op.) En meneer weigert nog altijd KV. Brrr, moet er niet aan denken...
Ik was van plan om het over een maand af te bouwen. Ik vind bv geven niet erg en heb geen grote problemen. Maar het afhankelijke maakt me soms ramgek. Zit best in tweestrijd met mezelf. Kan niet ff weg, want de voorraad is voor mijn werkdagen. En op de één of andere manier kolf ik tussendoor maar heel weinig. Als vervanging gaat het best aardig nu.
En nu ga ik me verdiepen in bijvoeding geven. Ik dacht eigenlijk dat je dan een voeding vervangt door VV steeds, maar zo werkt het blijkbaar niet. Ik dacht al van: oh mooi, dan krijgt ie een hapje en dan kan ik de bv kolven. Aaargh, moeilijk. Iemand boek/site-tips?
Waar lig je? Vraag anders even of er een LK in het ziekenhuis aanwezig is (ik weet dat er in het S.paarne 1 is in ieder geval, maar ik geloof niet dat ze elke dag aanwezig is).quote:Op woensdag 9 maart 2016 05:34 schreef LuDann het volgende:
Ja, misschien is het stress inderdaad...
Ik voel me wel ok. De narcose en morfine zijn uitgewerkt en dat merk ik wel maar ga proberen het verder zonder morfine te doen. Mijn buik zit vol met pleisters, wondjes en blauwe plekken. In 1 jaar 4 littekens straks.Nja, ik hoefde toch al niet zo nodig een bikini meer aan.
Ik vind het trouwens echt stom dat ze het kennelijk zo uitzonderlijk vinden dat ik nog voed met 7 maanden. Tijdens de voorbereidingen voor de operatie werd de chirurg en anesthesist ingelicht: "mevrouw geeft nog steeds borstvoeding". Als iemand opving dat ik nog kolfde volgde een aantal keer de vraag "Hoe oud is je kindje, hoeveel weken?"
Geen idee hoeveel weken, zullen we maar in maanden praten?Heel apart, die verbaasde reacties terwijl ik het gevoel heb pas net begonnen te zijn.
Maar goed, dat ze rekening wilden houden met de medicatie die ik kreeg omdat ik borstvoeding geef is wel weer heel fijn.Weet alleen niet of ik nu moet weggooien wat ik gekolfd heb.
Spuit elf denk ik, maar het hangt af van het narcosemiddel. Bel even met je eigen LK of eentje van LLL. Met propofol mag je iig doorvoeden weet ik.quote:Op woensdag 9 maart 2016 05:34 schreef LuDann het volgende:
Maar goed, dat ze rekening wilden houden met de medicatie die ik kreeg omdat ik borstvoeding geef is wel weer heel fijn.Weet alleen niet of ik nu moet weggooien wat ik gekolfd heb.
...en de apotheker MOET dit als geen ander weten. Ze willen vast wel even voor je bellen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:28 schreef Mineola het volgende:
[..]
Spuit elf denk ik, maar het hangt af van het narcosemiddel. Bel even met je eigen LK of eentje van LLL. Met propofol mag je iig doorvoeden weet ik.
De ziekenhuisLK gaf mij onjuiste info en de anesthesist vond het sowieso maar bijzonder dat ik begon over bv combineren met narcose dus daar had ik weinig aan.
Beterschap!
quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:41 schreef Sara82 het volgende:
Beterschap LuDann! Schrikken! Na een keizersnede krijg je toch ook morfine? (Ik had althans zo'n fijne drukknop...). Heb het een paar keer nagevraagd, maar het kon echt geen kwaad zeiden ze. Productie komt vast weer helemaal goed, zo'n blindedarmpie houdt LuDann echt niet tegen joh!(maar ik snap je zorgen hoor
)
En die opmerking over bv is waarschijnlijk meer een pleasant surprise voor de medewerkers. Het zou zo normaal moeten zijn, maar blijkbaar komt het minder vaak voor dan je zou denken.
Anyway, hoop dat vent en baby de nacht goed zijn doorgekomen, en dat je maar snel herstelt!
Ooooh I seequote:Op woensdag 9 maart 2016 21:06 schreef LadyBlack het volgende:
Staat er misschien wat onduidelijk; ik bedoel dus dat ik er van baal dat mijn baby nog niet zelf aan de borst kan drinken. Want baby aanleggen kan gewoon gezellig in de kamer.
Mja, het is nu nog een beetje lastig inschatten. Hij drinkt soms best aardig aan de borst naar mijn idee, maar tikt ook altijd nog zn fles weg.quote:
Haha dat jaquote:Op woensdag 9 maart 2016 21:11 schreef lunapuella het volgende:
Ik voed ook overal, zonder commentaar, maar weet dat ik niet representatief. Ik heb blijkbaar een enorme case of Resting Bitchface waardoor ik überhaupt zelden aangesproken word.
Wow jeetje, dat is ook naar zeg, zo snel! Gelukkig ging het goed. Ik werd zelf met 10 dagen na de bevalling opgenomen met kraamkoorts, ook zoiets. Het zijn van die dingen die je best had kunnen missen, zeg maar.quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:30 schreef watmoetikkiezen het volgende:
LuDann succes de komende tijd! Ik had ook een blindedarmontsteking ism bv maar dat was op de dag dat de kraamzorg net weg was (8e dag na bevalling dus). Bij mij ging het heel goed gelukkig en heeft de borstvoeding niet te lijden gehad. Maar aanleggen met infuus en pijnlijke buik is best lastig, succes!
Alleen paracetamol, maar dat is niet genoeg merk ik. Ik weet niet of er normaal gesproken meer pijnstilling wordt voorgeschreven, maar ik gok van wel als ik de pijn zo voel.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:00 schreef LadyBlack het volgende:
LuDann, heb je helemaal geen pijnstilling meer dan??
En groot gelijk hoor met dat flesje. Als je weer wat beter bent komt t met veel aanleggen heus weer goed! Sterkte
Ik zit momenteel in de keuken te kolven omdat mijn moeder en haar vriend er zijn. En dan heb ik wel zo vreselijk de balen in..... Ik wil gewoon mn baby aan kunnen leggen
Ik ben met de oudste heel goed geholpen door de LK van het S.paarne. Omdat mini toen nog te klein was om mijn productie op gang te brengen, kreeg ik van haar direct domperidon voorgeschreven. En fijne nazorg ook. Maar ik begreep van mijn kraam dat er inmiddels een ander zit. Geen verbetering zo te horen, jammer!quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:04 schreef LuDann het volgende:
Bedankt voor alle lieve berichten en Skjor erg bedankt voor het delen van je ervaring! Ik vind het fijn te lezen dat het bij jou weer helemaal goed is gekomen.
Ik heb Stefan Kleintjes (weer eens) gemaild, over de melk. Het gaat om 2 soorten medicatie die L3 zijn (morfine en de dexamethason die ik kreeg om de allergische reactie die ik had op de narcose tegen te gaan). Er zijn geen schadelijke bijwerkingen gemeld, maar als ik niet wil dat ze het binnenkrijgt dan moet ik 10-15 uur wachttijd aanhouden. Dus die melk gooi ik weg, ik die tijd kolfde ik toch vrijwel niks.
Ik heb een slechte ervaring met de LK van het S.paarne, Phaidra. Ik lag daar wel inderdaad (nu al weer thuis gelukkig).
Nike van Room borstvoeding heeft me ook nog even gebeld en me ook verzekerd dat het weer helemaal goed gaat komen, veel aanleggen.
[..]![]()
![]()
![]()
Na een KS krijgen babies ook morfine binnen, maar das maar heul weinig want ze drinken nog amper wat die eerste dagen. En in mijn geval kwam mijn productie moeizaam op gang + aanhappen lukte niet dus heeft ze eerste dagen kv gekregen. Maar op zich is morfine geen ramp bij bv, maar nu ik het kan vermijden dat ze het binnenkrijgt doe ik dat liever.
En die opmerkingen, tja. Van sommige was het echt oprechte verbazing en dat vind ik dan niet erg. Maar toen ik naar de OK gereden werd zei de anaesthetist pesterig tegen de chirurg dat zijn nieuwe bijnaam dokter Kolf was, omdat ik zo aandrong denk ik? Ik vond het nogal een rare opmerking, maarja, ik wilde de mensen die me zo zouden gaan opereren niet tegen de haren instrijken dus ik heb op mijn tong gebeten.
Wat fijn dat jij ook een leuke opmerking kreeg over het voeden, Phaidra. En ik heb dus dezelfde ervaring met een ziekenhuis LK, Mineola. Jammer is dat.
Ah ok, dan zal ik door die nieuwe geholpen zijn denk ik, dat was augustus 2015. Het aanhappen lukte voor geen meter maar ik moest het maar gewoon blijven proberen. Ze heeft met geen woord over een kolf gerept (en ik wist echt helemaal niks van borstvoeding) dus de dagen in het ziekenhuis na mijn KS had ik eigenlijk niks om mijn productie op gang te brengen. Toen had Wolk dus KV nodig. Pas thuis heeft de kraamzorg voor een kolf gezorgd en kon ik gaan kolven wat zij dronk.quote:Op donderdag 10 maart 2016 08:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben met de oudste heel goed geholpen door de LK van het S.paarne. Omdat mini toen nog te klein was om mijn productie op gang te brengen, kreeg ik van haar direct domperidon voorgeschreven. En fijne nazorg ook. Maar ik begreep van mijn kraam dat er inmiddels een ander zit. Geen verbetering zo te horen, jammer!
Wow, dat zou ik nog echt niet durven... ik ga volgende week naart Frankrijk voor een weenschappelijke conferentie, maar N. en man gaan mee.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Fijn Kris, zulke werkgevers!
Heeft iemand ideeën? Ik ga binnenkort voor 4 dagen naar Istanbul zonder baby. Dat wordt flink kolven dus. Maar wat moet ik met mijn kolfopbrengst? Ik vind het zo zonde om alles weg te spoelen, maar ik zie ook niet echt hoe ik dit of in elk geval een deel mee moet nemen....
N. slaapt niet echt zonder mij... ze valt altijd aan de borst in slaap, als man het probeert is het krijsen. Ik zou het misschien eens voor 1 nachtje moeten proberen, maar meteen 4 is echt teveel.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:52 schreef Mariposas het volgende:
In welk opzicht zou je dat niet aandurven?
Ik zou geen van ons een plezier ermee doen L mee te nemen (o.a. een huwelijksfeest, ga niet de hele avond in m'n uppie op een hotelkamer zitten met L en hem meenemen naar een feest de hele avond is ook geen optie), dus tja.
Haha, het is het huwelijk van 1 van zijn beste vrienden, dus ik ben eerder de aanhang.quote:Op donderdag 10 maart 2016 10:42 schreef Burdie het volgende:
Gewoon je man meenemen als babyoppas, mariposas.
Maat invriezen en ingevroren mee terug nemen kan meestal wel idd, heb er iig wel eens over gelezen.
En als hij eerst het flesje al op heeft en toch nog meer wil, is het dan een idee om hem aan te leggen? Dan heeft hij al een behoorlijke slok binnen en is het misschien niet erg als ie moe wordt aan de borst?!quote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:05 schreef LadyBlack het volgende:
Pffffff drinken, fles leeg, verder zoeken, flesje bijmaken, *klooien, verslikken, spugen, hikken, zoeken*, herhaal vanaf *.
En ondertussen was ik eigenlijk al laat met kolven dus ploftieten. En heb ik uiteindelijk maar zitten kolven met baby op de arm.
Sorry voor t gemekker maar wat een gekut.
Ja dat doe ik ook vaakquote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:10 schreef elamanilo het volgende:
[..]
En als hij eerst het flesje al op heeft en toch nog meer wil, is het dan een idee om hem aan te leggen? Dan heeft hij al een behoorlijke slok binnen en is het misschien niet erg als ie moe wordt aan de borst?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 11 maart 2016 17:37 schreef elamanilo het volgende:
Ah dat zijn inderdaad niet zulke fijne momenten LBMaar hoe groter hij nu groeit, hoe soepeler het zal gaan steeds! Ik ben heel trots op jullie!
Ehh.. Ik weet niet meer hoe ze heetquote:Op zaterdag 12 maart 2016 08:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Ooh L0t![]()
Fijn dat het nu zoveel beter al haar Razzwie heb je ingeschakeld?
Ik kolfde de eerste drie dagen alleen maar druppeltjes, maar binnen twee weken genoeg voor mijn baby. Ik huurde na de dagen in het ziekenhuis een medela kolf voor thuis. Jouw babytjes zijn ook nog vroeg geboren, dan kan het zelfs nog wat langer duren. Die natte schelp en die paar druppeltjes mag je ontzettend trots op zijn!quote:Op maandag 14 maart 2016 05:46 schreef Madivi het volgende:
Hoi borstvoeding dames, ik wil graag jullie advies...
Ik word er heel gestresst en onzeker van. Het is nu ongeveer 48 uur sinds de geboorte en ik heb 1 keer iets gekolft, maar nu zojuist was het héél weinig (natte schelp en wat druppels). Moet ik me al zorgen maken of mag het nog wel even duren?
Nou, echt he. Hoe zorg je dat je patienten niet therapietrouw zijn ook.quote:Op woensdag 16 maart 2016 13:34 schreef Phaidra het volgende:
LuDann![]()
. Wat een hork!!! En dat is arts... Echt onbegrijpelijk. Had dan een ander vak gekozen, als je nul inlevingsvermogen hebt.
En dan 1x per dag zo'n sessie.quote:15 min kolven - 10 min rust - 10 min kolven - 10 min rust - 10 min kolven. Tussendoor hoef je de kolf niet schoon te maken of melk in de koelkast te zetten.
Ja, dat zal er vast ook mee te maken hebben. Ik schiet er een beetje van in de stress ook, en dat zal vast ook niet helpen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 21:46 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en LuDann, het kan nu ook gewoon zo weinig zijn omdat je lijf echt even genoeg heeft aan zichzelf. Het kan ook nog weer aantrekken als je weer opknapt, en als Wolk het zelf weer bij je kan regelen.
quote:Op maandag 21 maart 2016 16:57 schreef LadyBlack het volgende:
3060 gram vandaag, dat is dus 180 gram gegroeid in 1 week, met alleen maar live voedingen!![]()
Lief dat je ernaar vraagt.quote:
Wat fijn.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:00 schreef LadyBlack het volgende:
Zulke mannen zijn goud waard ja![]()
Ik heb er ook een
Ik vind 3 keer kolven geen probleem, en dat kan ook in de situatie waarin ik nu zit met onderzoek doen. 1 keer voor het werk, 1 keer in de pauze en 1 keer na het werk. 4 keer is eigenlijk gewoon niet te doen, dus daar leg ik de grens. Dus als het niet lukt om het bij elkaar te krijgen dan ga ik ook kijken naar een andere oplossing.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 07:57 schreef Phaidra het volgende:
LuDann, ik heb op mijn werk altijd maar 2x gekolfd deze 'ronde'. Bij de oudste 3x maar ik vond die belasting zo groot. Ik had me ingesteld op kv bijgeven op het kdv, maar dat is eigenlijk nooit nodig geweest (tot ik met 9 maanden nog 1x kolfde). Thuis dronk hij veel vaker dan 2x, maar toch was het geen probleem.
Mijn post was meer bedoeld als hart onder de riem dat het niet direct erg is om een keer minder te kolven dan je baby normaal gesproken drinkt. Als het voor jou te doen is om 3x te kolven zou ik dat idd nog even volhouden!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 08:08 schreef LuDann het volgende:
[..]
Wat fijn.Mazzelaars zijn wij.
[..]
Ik vind 3 keer kolven geen probleem, en dat kan ook in de situatie waarin ik nu zit met onderzoek doen. 1 keer voor het werk, 1 keer in de pauze en 1 keer na het werk. 4 keer is eigenlijk gewoon niet te doen, dus daar leg ik de grens. Dus als het niet lukt om het bij elkaar te krijgen dan ga ik ook kijken naar een andere oplossing.
Wel fijn dat het met 2 keer kolven lukte! Mijn productie is al sinds het begin erg onstabiel en ik weet zeker dat ik met 2 keer kolven ook live snel niet meer genoeg zou hebben.
Echt, precies dit! Fijn he? (Sowieso altijd heel veel herkenning in jouw tweede-verhalenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 07:57 schreef Phaidra het volgende:
LuDann, ik heb op mijn werk altijd maar 2x gekolfd deze 'ronde'. Bij de oudste 3x maar ik vond die belasting zo groot. Ik had me ingesteld op kv bijgeven op het kdv, maar dat is eigenlijk nooit nodig geweest (tot ik met 9 maanden nog 1x kolfde). Thuis dronk hij veel vaker dan 2x, maar toch was het geen probleem.
Uiteraard verschilt dat! Ik bedoel ook niet dat je teveel kolft oid. Ik heb alleen vaak het gevoel dat je jezelf een enorme druk oplegt, dat je erg bang bent dat je niet genoeg voor haar hebt. Maar je hebt een vriezer vol voeding, je voed al 7,5 maand, het gaat goed en je doet het prima!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 08:24 schreef LuDann het volgende:
De grens van wat je acceptabel vindt qua kolven verschilt denk ik ook met hoe je over het kolven denkt. Ik vind het wel een prettig rustmomentje. Ik zie er eigenlijk nooit tegenop. En het geeft mij een rustig gevoel te weten dat er genoeg voor haar is, dat geeft me een gevoel van voldoening. Ik zou meer stress hebben van minder kolven.
Woah, ik hou het altijd wel bij max twee glazenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:51 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Uiteraard verschilt dat! Ik bedoel ook niet dat je teveel kolft oid. Ik heb alleen vaak het gevoel dat je jezelf een enorme druk oplegt, dat je erg bang bent dat je niet genoeg voor haar hebt. Maar je hebt een vriezer vol voeding, je voed al 7,5 maand, het gaat goed en je doet het prima!
Ik weet dat het voor iedereen verschilt hoor, ik ben er gewoon altijd vrij gemakkelijk in geweest, ik heb vertrouwen in dat mijn lichaam en baby het goed kunnen regelen met elkaar. Ik heb nu 1 voeding in de vriezer voor het eerst in maanden. Heb ik niet genoeg voeding? Dan maar een flesje instant magic.Zin om een avondje wijn te drinken? Flesje erin en ik ga slapen zonder te kolven. En af en toe drinkt L dan wat meer om de productie weer wat op te krikken. *disclaimer* hiermee bedoel ik dus niet dat anderen ook zo moeten zijn, meer om het verschil in wat voor de 1 acceptabel is en voor de ander niet, aan te duiden.
Ik ben niet zo'n snelle drinker hoor, een avondje wijn drinken staat gelijk aan 2 glazen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:59 schreef WupWup het volgende:
[..]
Woah, ik hou het altijd wel bij max twee glazen
Oh maar zo ervaarde ik je post ook hoor! Kwam ik een beetje te verdedigend over.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn post was meer bedoeld als hart onder de riem dat het niet direct erg is om een keer minder te kolven dan je baby normaal gesproken drinkt. Als het voor jou te doen is om 3x te kolven zou ik dat idd nog even volhouden!
Ik kom net bij de huisarts vandaan, ik ben nog steeds niet lekker. Heb ook nog wat verhoging ondanks dat de antibioticakuur afgelopen is. Urine gaat naar het lab en zo even bloedprikken en dan gaat de huisarts me donderdag even uitgebreid bevoelen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:14 schreef Mineola het volgende:
[..]
Echt, precies dit! Fijn he? (Sowieso altijd heel veel herkenning in jouw tweede-verhalen)
LuDann, wat fijn dat je productie weer opgekrikt lijkt! Hoe gaat het nu met jouw gezondheid?
Dank je. Ik denk dat ik er wat minder makkelijk in ben door alle problemen die we gehad hebben. Vooral dat ze niet goed aan wilde komen, dat voelt dan toch een beetje alsof wat ik heb niet goed genoeg is. En het is gebleken dat mijn productie heel makkelijk keldert, ik heb al zo vaak van die dips gehad om soms onduidelijke redenen. Dan ben ik blij dat ik dat met mijn voorraad op kan vangen. Ik zou het wel graag wat meer los kunnen laten maar dat vind ik moeilijk. Ik zou het op zich niet eens zo erg vinden als Wolk een af en toe een flesje kv zou moeten krijgen maar ik ben dan meer bang dat dat het begin van het einde in zou luiden, zeg maar.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:51 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Uiteraard verschilt dat! Ik bedoel ook niet dat je teveel kolft oid. Ik heb alleen vaak het gevoel dat je jezelf een enorme druk oplegt, dat je erg bang bent dat je niet genoeg voor haar hebt. Maar je hebt een vriezer vol voeding, je voed al 7,5 maand, het gaat goed en je doet het prima!
Ik weet dat het voor iedereen verschilt hoor, ik ben er gewoon altijd vrij gemakkelijk in geweest, ik heb vertrouwen in dat mijn lichaam en baby het goed kunnen regelen met elkaar. Ik heb nu 1 voeding in de vriezer voor het eerst in maanden. Heb ik niet genoeg voeding? Dan maar een flesje instant magic.Zin om een avondje wijn te drinken? Flesje erin en ik ga slapen zonder te kolven. En af en toe drinkt L dan wat meer om de productie weer wat op te krikken. *disclaimer* hiermee bedoel ik dus niet dat anderen ook zo moeten zijn, meer om het verschil in wat voor de 1 acceptabel is en voor de ander niet, aan te duiden.
Oké, dank voor de link! Ik begrijp de redenatie van de grootte van haar maag nu, zo had ik er nog niet over nagedacht. Nu moet ik wel zeggen dat de hoeveelheid voedingen per dag nu nog steeds elke dag anders is, dus ik kan er geen peil op trekken hoeveel ik dan moet opwarmen. Of reken ik vanaf dat moment dan 24 uur terug?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:31 schreef LuDann het volgende:
Je kunt berekenen hoeveel afgekolfde melk er in de fles moet:
https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles
Hier gaat op dat veel kleine voedingen beter is dan een paar grote voedingen. Grote voedingen gaan er vaak wel in omdat het aan de fles heel makkelijk drinkt. Het rekt alleen de maag op. Dat kan (als je pech hebt) ten gevolg hebben dat je baby bij jou ontevreden raakt omdat ze daar niet zoveel uit kan krijgen als uit de fles. Een andere gevolg is dat het de kans op overgewicht in de toekomst groter maakt. Er past meer in de maag, het 'vol' signaal wordt later gegeven.
Wow, wat goed en wat fijn voor jullie!quote:Op maandag 21 maart 2016 16:57 schreef LadyBlack het volgende:
3060 gram vandaag, dat is dus 180 gram gegroeid in 1 week, met alleen maar live voedingen!![]()
Per kg, een baby van 6 mnd weegt meer.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:25 schreef Heliotrope het volgende:
Die hoeveelheden per keer die daar in die link beschreven staan snap ik niet, dan zou je baby van 6 maanden minder drinken dan bij 1 maand?
Ja, heel fijn! Ik had bij de oudste ook nooit voor mogelijk gehouden dat ik het nu zo zou aanpakken en nauwelijks een moment onzeker erover zou zijn. Wat een verschil! Wat heerlijk dat het bij jullie ook zo soepel looptquote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:14 schreef Mineola het volgende:
[..]
Echt, precies dit! Fijn he? (Sowieso altijd heel veel herkenning in jouw tweede-verhalen)
LuDann, wat fijn dat je productie weer opgekrikt lijkt! Hoe gaat het nu met jouw gezondheid?
Ohjaquote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:48 schreef Hupje het volgende:
[..]
Per kg, een baby van 6 mnd weegt meer.
Ik vond (3x per dag) kolven eerst helemaal niet zo erg. Toen bleek dat we geen geschikte fv als backup hadden en J dus niks te eten had als ik niet genoeg kolfde, werd het een beetje dwangmatig, zeg maar. Sinds toen had ik tegenzin in het kolven. Nu ik nog incidenteel kolf, vind ik het niet zo'n probleem. Het is nu vaak een praktische afweging.
Ja, volgens het boekje wel hè. Lengte zit op dezelfde lijn (ik moet nodig de betaalde versie nemenquote:
Ik had het ook. Vreselijk irritant. Ben op Aventbekers overgegaan, die lekken tenminste alleen als ze omvallen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 09:02 schreef LuDann het volgende:
Heliotrope: een baby van 6 maanden weegt meer inderdaad en drinkt ook minder vaak dan eentje van een paar weken. Die van mij drinkt trouwens maar 90 tot 110 per keer, dus dat is eigenlijk ook niet echt veel.
Ik vind die Graphico curve echt heel verwarrend bij mijn eigen curves. Als je anders inzoomt lijkt het lijntje te veranderen enzo. Maar zo ziet het er wel duidelijk uit, mooi hoor Phaidra!
Ik heb nog iets van 4 doosjes van die moedermelkzakjes van Elanee, maar ik ga over op flesjes. Echt 1 op de 4 zakjes gaat lek. Ben ik de enige met dat probleem? Ik vind het wel zonde want ik had dus net een hele berg besteld.
Ik heb ze uiteindelijk gebruikt als snackzakjes. Deed er nootjes en rozijntjes in. Kun je gewoon een kilozak mee portionerenquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:40 schreef LuDann het volgende:
Maarre, iemand 4 doosjes Elanee zakjes kopen?
Oh kijk, dan hebben ze nog wat nut... Ik kan er wel verse kruiden indoen voor in de vriezer ook. Goed idee.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb ze uiteindelijk gebruikt als snackzakjes. Deed er nootjes en rozijntjes in. Kun je gewoon een kilozak mee portioneren
Nou. Ik word echt helemaal gek van die deksels. En dan op de doos "met handig anti-lek systeem". Heel handig ja, je krijgt alleen die deksels er niet fatsoenlijk op. Maar ik ben inmiddels zo ver dat ik ze zachtjes aandruk als ik die deksels er niet recht op krijg; dat werkt ook.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:33 schreef Mineola het volgende:
Ik heb nog nooit lekkende Aventbekers gehad in mijn bv-carrière? Ok, de deksel op het potje schroeven is een kleine uitdaging, dat wel, maar als ie eenmaal goed zit lekt ie niet.
Overigens gebruik ik nu die Medela ziekenhuisflesjes omdat die op mijn kolf passen. Giet ik thuis in de Aventbekers over.
haha, dat is ook mijn truc! Hoe moeilijk kan het zijn he, antilekdeksels maken die wel makkelijk schroevenquote:Op woensdag 23 maart 2016 11:43 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou. Ik word echt helemaal gek van die deksels. En dan op de doos "met handig anti-lek systeem". Heel handig ja, je krijgt alleen die deksels er niet fatsoenlijk op. Maar ik ben inmiddels zo ver dat ik ze zachtjes aandruk als ik die deksels er niet recht op krijg; dat werkt ook.
Ja, ik zal ze even mailen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 11:14 schreef WupWup het volgende:
Mail je het ff naar de verkoper? Misschien is er iets veranderd in het productieproces. De laatste keer dat ik die zakjes gekocht heb, is ook meer dan een jaar geleden. En die liggen nu bij mignonne in de vriezer.
Die Aventbekers zijn echt fantastisch. Als je een natte tas wil
quote:Op donderdag 24 maart 2016 02:37 schreef Sara82 het volgende:
Oh vlinder, mooie foto's. Lief!Aww, rot dat je je zo voelt! Je krijgt geen toeschietreflex? Even bij de huisarts vragen om een oxytocine spray?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dankje. Doet me zo goed om dat te lezen. Ben ik dus niet de enige.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:41 schreef Burdie het volgende:
Koemelk is prima. Ik heb nog altijd melk in de vriezer liggen waar ik geen afstand van kan nemen
.
+1. Nog wel 2 á 3 liter gok ikquote:Op donderdag 24 maart 2016 13:41 schreef Burdie het volgende:
Koemelk is prima. Ik heb nog altijd melk in de vriezer liggen waar ik geen afstand van kan nemen
.
Ik ook, krijg het niet voor elkaar tot 0 te gaan!quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:41 schreef Burdie het volgende:
.
Echt, alleen al dat het herkenbaar is helpt al zo.quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:38 schreef faptist het volgende:
Sara,
We hebben het allemaal meegemaakt! We hebben allemaal zo gezeten ' waar doe ik dit nog voor'.
Maar als jij je zo blijft voelen zou ik gewoon eens gaan kijken wat je andere opties zijn.
Dikke kus
Dat jaquote:Op zondag 27 maart 2016 16:40 schreef DaviniaHR het volgende:
Lamb, fijn dat het beter gaat dan bij O!
Wanneer laat je een lactatiekundige meekijken?
Hmm, ik denk niet dat ik de prijs dat waard ga vinden. Ik heb wel een koeltas gezien maar die was ¤25,-. ¤10 is echt mijn max. Ik ga het heel erg vinden als ik de melk moet wegspoelen maar ik overleef het ook wel. Komt ook bij dat KLM niet kan garanderen dat het in het vliegtuig in de koelkast past, en dat het überhaupt door de controle komt (in principe mag je nl alleen babyvoeding voor consumptie aan boord mee, of 1 liter aan vloeistoffen, maar incl shampoos enz kom ik daar ruim overheen).quote:Op zondag 27 maart 2016 17:48 schreef Amsel het volgende:
Ik heb wel eens op een Amerikaans forum gelezen over het gekoeld of bevroren versturen/koerieren van moedermelk via FedEx, ook naar het buitenland. Misschien valt er zoiets te regelen?
De eerste voeding in het zh was met lactatie kundige samen. Dat was echt super fijn. En mijn kraam is ook een goede! Veel beter dan die ik bij O had. Morgen ga ik nog even kijken of ik de lactatie kundige van het kan bureau nog kan regelen anders op zoek naar een ander idd.quote:Op zondag 27 maart 2016 17:50 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat jaKloven zijn een teken van verkeerd aanhappen, ze horen er niet bij. Zorg voor goede hulp, dat is echt niet raar om 'nu al' of 'hiervoor' te doen!
Oef 10 weken? Dat ga ik niet redden als de pijn zo blijft. Vanmiddag was serieus heftiger dan mijn weeën storm :'Dquote:Op zondag 27 maart 2016 17:01 schreef Mariposas het volgende:
Fijn dat het beter gaat Lamb! Ik heb er tot 10 weken last van gehad, dat ik op de grond moest stampen van de pijn. Daarna alleen bij vlagen, na clusteren of erge kou.
quote:Zuursmakende melk is niet bedorven en kan gewoon aan de baby worden gegeven. Als de baby deze zuursmakende melk weigert is het aan te bevelen om de melk eerst te verhitten en dan te koelen.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 17:40 schreef Burdie het volgende:
Wat een heerlijke foto's Vlindur.
Ik denk dat het hier ongeveer wel afgelopen is, kuiken heeft zondag voor het laatst bij me gedronken. Geen bewuste laatste keer, en ik had gedacht daar heel verdrietig over te zijn, maar vind het eigenlijk wel prima zo. Er staan hopelijk weer mooie nieuwe dingen te gebeuren![]()
.
Klopt helemaal, de geur is echt verschrikkelijk maar het is nog prima melkquote:Op zondag 27 maart 2016 21:20 schreef JantinaGr het volgende:
Ik heb begrepen dat als het zuur is dit niet wil zeggen dat het over datum is.
Dit zegt borstvoeding.com
[..]
Wat smeer je op de kloven?quote:Op zondag 27 maart 2016 20:20 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Oef 10 weken? Dat ga ik niet redden als de pijn zo blijft. Vanmiddag was serieus heftiger dan mijn weeën storm :'D
Voeding erna gelukkig iets minder heftig maar nog steeds niet tof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |