abonnement Unibet Coolblue
pi_160517803
Fijn, Razz. O+ . En ja, in het begin is het echt 'wennen'. Pas op met douchen. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160520301
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Buhhh hupje wat balen. Sterkte :* ! Hoe lang geef je al BV?
Morgen 11 maanden :)

Fijn dat C het zo goed doet!
pi_160520714
Ohh zo herkenbaar Razz, echt weer even wennen voor mn tepels ook hier. Maar weet ook dat het vast snel weer beter gaat. Smeren smeren smeren idd!

De bv loopt ook weer op rolletjes hier. Het voelt zo vanzelfsprekend, weer een kindje aan de borst O+.
Ze komt ook al weer aan, geboren met 4190, gisteren 3980 en vandaag alweer 4000 :).
  dinsdag 8 maart 2016 @ 22:47:39 #84
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160531122
Ja fotoooo O+
  woensdag 9 maart 2016 @ 01:22:51 #85
409579 LuDann
All the way
pi_160534553
Razz en Lot, wat fijn dat jullie mini's zo goed aankomen. O+ En LB zonder pijn aanhappen, wat fijn!

Ik ben begin van de avond geopereerd aan een blindedarmontsteking. Ik mocht voor de operatie niet kolven. Niet omdat het zo'n spoed was maar omdat ze al klaar stonden. Had al een uur of 5/6 niet gekolfd en wilde dus echt maar het mocht niet. -O- Vlak na de operatie heb ik geprobeerd te kolven maar dat lukte niet, er kwam hooguit 10 cc uit. En net probeerde ik het weer en produceerde een schamele 60 cc na een half uur. Heb ook helemaal geen stuwing of iets, slappe hap.

Ik word hier wel een beetje bang en verdrietig van. Ik hoop niet dat dit einde borstvoeding is, daar ben ik echt nog lang niet klaar voor. :'(
pi_160534988
LuDann :*. Stress kan je kolfopbrengst ook beinvloeden, he. Laten we hopen dat je snel naar huis mag en Wolk weer live kunt aanleggen.
  woensdag 9 maart 2016 @ 05:34:25 #87
409579 LuDann
All the way
pi_160535229
Ja, misschien is het stress inderdaad...

Ik voel me wel ok. De narcose en morfine zijn uitgewerkt en dat merk ik wel maar ga proberen het verder zonder morfine te doen. Mijn buik zit vol met pleisters, wondjes en blauwe plekken. In 1 jaar 4 littekens straks. :') Nja, ik hoefde toch al niet zo nodig een bikini meer aan. :P

Ik vind het trouwens echt stom dat ze het kennelijk zo uitzonderlijk vinden dat ik nog voed met 7 maanden. Tijdens de voorbereidingen voor de operatie werd de chirurg en anesthesist ingelicht: "mevrouw geeft nog steeds borstvoeding :o ". Als iemand opving dat ik nog kolfde volgde een aantal keer de vraag "Hoe oud is je kindje, hoeveel weken?"

Geen idee hoeveel weken, zullen we maar in maanden praten? :') Heel apart, die verbaasde reacties terwijl ik het gevoel heb pas net begonnen te zijn.

Maar goed, dat ze rekening wilden houden met de medicatie die ik kreeg omdat ik borstvoeding geef is wel weer heel fijn. :Y Weet alleen niet of ik nu moet weggooien wat ik gekolfd heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 09-03-2016 05:41:56 ]
pi_160535301
Niet leuk, zo'n operatie :*
Die reactie kreeg ik trouwens ook vorige week bij de huisarts, toen ik aangaf dat ik nog borstvoeding gaf.
Misschien deze melk weggooien voor de zekerheid, als je toch genoeg voorraad hebt? Als je thuis bent, lijkt me dat er toch weer wat meer medicatie uit je lijf is. Maar dat is mijn gevoel.
pi_160536113
Ach LuDann wat een pech.. En jammer dat je vantevoren niet mocht kolven. Volgens mij, is in elk geval de narcose niet van belang, als je wakker bent is het uit je bloed en dus uit je melk. Wb de andere medicatie, even bellen met een LK of LLL? Geduld en ontspan, ik denk dat het niet zomaar het einde hoeft te zijn, je lijf heeft natuurlijk ook stress gehad vd pijn en de zieke blindedarm, nu herstellen dan komt het wel goed lijkt me. Beterschap!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_160536185
Ludann: Ik post hier niet zo vaak (nou ja, bijna nooit), maar heb bijna hetzelfde meegemaakt en dat liep goed af, dus lijkt me wel aardig om even te delen ;).

Toen mijn zoontje 7 of 8 maanden was (vorig jaar), heb ik ook een blindedarmontsteking gehad. Ik moest ook een paar dagen extra in het ziekenhuis blijven wegens een complicatie en kon niet voeden i.v.m. narcose/medicijnen die ik kreeg. Ik heb in die tijd ongeveer 3 of 4 keer per dag (voor een dag of 6 ofzo) gekolfd en de opbrengst was echt bedroevend, ook hoogstens 10 ml per keer. Dacht echt dat het voorbij was.

Mar toen ik thuis kwam en weer mocht voeden, hebben we het voeden gewoon weer rustig opgepakt en mijn lichaam en productie herstelde zich weer helemaal! Heb nog tot 14 maanden borstvoeding gegeven. Maak je dus niet te veel zorgen: je lichaam heeft net een opdonder gehad en daarom keldert die productie. Kolf een paar keer per dag en kijk niet naar de opbrengst, daar gaat het niet om. Als je thuis bent, en weer hersteld bent, komt het waarschijnlijk vanzelf weer goed :).
pi_160536647
Beterschap LuDann! Schrikken! Na een keizersnede krijg je toch ook morfine? (Ik had althans zo'n fijne drukknop...). Heb het een paar keer nagevraagd, maar het kon echt geen kwaad zeiden ze. Productie komt vast weer helemaal goed, zo'n blindedarmpie houdt LuDann echt niet tegen joh! :7 (maar ik snap je zorgen hoor :* )

En die opmerking over bv is waarschijnlijk meer een pleasant surprise voor de medewerkers. Het zou zo normaal moeten zijn, maar blijkbaar komt het minder vaak voor dan je zou denken.

Anyway, hoop dat vent en baby de nacht goed zijn doorgekomen, en dat je maar snel herstelt!
pi_160536784
En ik moet bekennen dat ik zelf een beetje zenuwachtig wordt van dit soort berichten. Heb voor 1 dag in de vriezer. (Kolf net genoeg om een werkdag door te komen, vandaar. Het gaat steeds op.) En meneer weigert nog altijd KV. Brrr, moet er niet aan denken...

Ik was van plan om het over een maand af te bouwen. Ik vind bv geven niet erg en heb geen grote problemen. Maar het afhankelijke maakt me soms ramgek. Zit best in tweestrijd met mezelf. Kan niet ff weg, want de voorraad is voor mijn werkdagen. En op de één of andere manier kolf ik tussendoor maar heel weinig. Als vervanging gaat het best aardig nu.

En nu ga ik me verdiepen in bijvoeding geven. Ik dacht eigenlijk dat je dan een voeding vervangt door VV steeds, maar zo werkt het blijkbaar niet. Ik dacht al van: oh mooi, dan krijgt ie een hapje en dan kan ik de bv kolven. Aaargh, moeilijk. Iemand boek/site-tips?
pi_160537356
Sara: W. Accepteert kv nadat ik het eerst gemengd met bv heb gegeven. Eerst 2/3e bv en 1/3e kv en zo steeds meer kv tot volledig. Is dat voor jullie een optie om te proberen?

Qua kolven; ik deed dat elke dag een uurtje na de eerste voeding 's ochtends. Dan was de opbrengst en grootst. En die werd ook groter steeds: ik denk dat mn borsten het als extra voedingsmoment gingen zien.. Voor jou wel lastiger gezien je nachtdiensten misschien? Maar elke dag op een vast tijdstip kolven zou denk ik hetzelfde doen; op den duur heb je dan vast meer opbrengst.
  woensdag 9 maart 2016 @ 11:33:10 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160538303
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 09:50 schreef Sara82 het volgende:
En ik moet bekennen dat ik zelf een beetje zenuwachtig wordt van dit soort berichten. Heb voor 1 dag in de vriezer. (Kolf net genoeg om een werkdag door te komen, vandaar. Het gaat steeds op.) En meneer weigert nog altijd KV. Brrr, moet er niet aan denken...

Ik was van plan om het over een maand af te bouwen. Ik vind bv geven niet erg en heb geen grote problemen. Maar het afhankelijke maakt me soms ramgek. Zit best in tweestrijd met mezelf. Kan niet ff weg, want de voorraad is voor mijn werkdagen. En op de één of andere manier kolf ik tussendoor maar heel weinig. Als vervanging gaat het best aardig nu.

En nu ga ik me verdiepen in bijvoeding geven. Ik dacht eigenlijk dat je dan een voeding vervangt door VV steeds, maar zo werkt het blijkbaar niet. Ik dacht al van: oh mooi, dan krijgt ie een hapje en dan kan ik de bv kolven. Aaargh, moeilijk. Iemand boek/site-tips?
Hier heb je al een hoop info: https://www.borstvoeding.com/bijvoeding/blw/nederlands.html
KuikenGuppy
pi_160538921
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 05:34 schreef LuDann het volgende:
Ja, misschien is het stress inderdaad...

Ik voel me wel ok. De narcose en morfine zijn uitgewerkt en dat merk ik wel maar ga proberen het verder zonder morfine te doen. Mijn buik zit vol met pleisters, wondjes en blauwe plekken. In 1 jaar 4 littekens straks. :') Nja, ik hoefde toch al niet zo nodig een bikini meer aan. :P

Ik vind het trouwens echt stom dat ze het kennelijk zo uitzonderlijk vinden dat ik nog voed met 7 maanden. Tijdens de voorbereidingen voor de operatie werd de chirurg en anesthesist ingelicht: "mevrouw geeft nog steeds borstvoeding :o ". Als iemand opving dat ik nog kolfde volgde een aantal keer de vraag "Hoe oud is je kindje, hoeveel weken?"

Geen idee hoeveel weken, zullen we maar in maanden praten? :') Heel apart, die verbaasde reacties terwijl ik het gevoel heb pas net begonnen te zijn.

Maar goed, dat ze rekening wilden houden met de medicatie die ik kreeg omdat ik borstvoeding geef is wel weer heel fijn. :Y Weet alleen niet of ik nu moet weggooien wat ik gekolfd heb.
Waar lig je? Vraag anders even of er een LK in het ziekenhuis aanwezig is (ik weet dat er in het S.paarne 1 is in ieder geval, maar ik geloof niet dat ze elke dag aanwezig is).

Echt raar he, die reacties. Dat merkte ik bij de oudste ook toen die met 8 maanden en 1,5 jaar in het ziekenhuis lag. Gelukkig was er ook een heel lieve schoonmaakster met Marokkaanse achtergrond, en die vond het heel mooi dat ik nog voedde (ze vroeg of ze binnen mocht komen toen ik zat te voeden). Deed me dan wel weer goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160539246
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 05:34 schreef LuDann het volgende:

Maar goed, dat ze rekening wilden houden met de medicatie die ik kreeg omdat ik borstvoeding geef is wel weer heel fijn. :Y Weet alleen niet of ik nu moet weggooien wat ik gekolfd heb.
Spuit elf denk ik, maar het hangt af van het narcosemiddel. Bel even met je eigen LK of eentje van LLL. Met propofol mag je iig doorvoeden weet ik.
De ziekenhuisLK gaf mij onjuiste info en de anesthesist vond het sowieso maar bijzonder dat ik begon over bv combineren met narcose dus daar had ik weinig aan.

Beterschap!
pi_160539913
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:28 schreef Mineola het volgende:

[..]

Spuit elf denk ik, maar het hangt af van het narcosemiddel. Bel even met je eigen LK of eentje van LLL. Met propofol mag je iig doorvoeden weet ik.
De ziekenhuisLK gaf mij onjuiste info en de anesthesist vond het sowieso maar bijzonder dat ik begon over bv combineren met narcose dus daar had ik weinig aan.

Beterschap!
...en de apotheker MOET dit als geen ander weten. Ze willen vast wel even voor je bellen.

Bedankt voor de link. Kolven op een vast tijdstip is voor mij verrekte lastig inderdaad Sillie. Overdag slaap ik dus vaak, en 's avonds wenst T elke drup. Zal het mengen nog een kans geven. Ik kan wel janken als ik dan 40 cc moedermelk weg kan pleuren. Ander merk (Hero) en MM mengsel ontaardde de vorige keer ook in driftig wegmeppen van de fles :{ ) En dan wel gewoon wortelprut naar binnen werken als een pro. Iek niet begraaip. Dat smaakt toch nog veel gekker zou je denken.
  woensdag 9 maart 2016 @ 14:41:29 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160541881
En als je het anders aanbiedt, Sara? Warmer, kouder, in een bekertje, als pap...?
KuikenGuppy
pi_160542540
Oh, in een bekertje heb ik nog niet geprobeerd! Je bedoelt zoals ze in het ziekenhuis ook doen, in zo'n cupje?
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:25:02 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160542953
Ja of een gewoon bekertje? Of tuit/rietjesbeker?
KuikenGuppy
  woensdag 9 maart 2016 @ 16:04:16 #101
409579 LuDann
All the way
pi_160543874
Bedankt voor alle lieve berichten en Skjor erg bedankt voor het delen van je ervaring! Ik vind het fijn te lezen dat het bij jou weer helemaal goed is gekomen.

Ik heb Stefan Kleintjes (weer eens) gemaild, over de melk. Het gaat om 2 soorten medicatie die L3 zijn (morfine en de dexamethason die ik kreeg om de allergische reactie die ik had op de narcose tegen te gaan). Er zijn geen schadelijke bijwerkingen gemeld, maar als ik niet wil dat ze het binnenkrijgt dan moet ik 10-15 uur wachttijd aanhouden. Dus die melk gooi ik weg, ik die tijd kolfde ik toch vrijwel niks.

Ik heb een slechte ervaring met de LK van het S.paarne, Phaidra. Ik lag daar wel inderdaad (nu al weer thuis gelukkig).

Nike van Room borstvoeding heeft me ook nog even gebeld en me ook verzekerd dat het weer helemaal goed gaat komen, veel aanleggen. :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 09:41 schreef Sara82 het volgende:
Beterschap LuDann! Schrikken! Na een keizersnede krijg je toch ook morfine? (Ik had althans zo'n fijne drukknop...). Heb het een paar keer nagevraagd, maar het kon echt geen kwaad zeiden ze. Productie komt vast weer helemaal goed, zo'n blindedarmpie houdt LuDann echt niet tegen joh! :7 (maar ik snap je zorgen hoor :* )

En die opmerking over bv is waarschijnlijk meer een pleasant surprise voor de medewerkers. Het zou zo normaal moeten zijn, maar blijkbaar komt het minder vaak voor dan je zou denken.

Anyway, hoop dat vent en baby de nacht goed zijn doorgekomen, en dat je maar snel herstelt!
:D :7 O+

Na een KS krijgen babies ook morfine binnen, maar das maar heul weinig want ze drinken nog amper wat die eerste dagen. En in mijn geval kwam mijn productie moeizaam op gang + aanhappen lukte niet dus heeft ze eerste dagen kv gekregen. Maar op zich is morfine geen ramp bij bv, maar nu ik het kan vermijden dat ze het binnenkrijgt doe ik dat liever.

En die opmerkingen, tja. Van sommige was het echt oprechte verbazing en dat vind ik dan niet erg. Maar toen ik naar de OK gereden werd zei de anaesthetist pesterig tegen de chirurg dat zijn nieuwe bijnaam dokter Kolf was, omdat ik zo aandrong denk ik? Ik vond het nogal een rare opmerking, maarja, ik wilde de mensen die me zo zouden gaan opereren niet tegen de haren instrijken dus ik heb op mijn tong gebeten.

Wat fijn dat jij ook een leuke opmerking kreeg over het voeden, Phaidra. En ik heb dus dezelfde ervaring met een ziekenhuis LK, Mineola. Jammer is dat.
pi_160543992
Ja, die opmerkingen herken ik wel een beetje, maar dan was het wel altijd positief bedoeld. Zo moest ik laatst een uitstrijkje laten maken ivm bevolkingsonderzoek en de doktersassistente was eerst verbaasd maar vond het wel ontzettend gaaf dat ik nog steeds bv geef. De laatste twee keer dat ik op het cb was, werd er trouwens niet eens meer gevraagd of ik nog bv geef. Volgens mij gingen ze er gewoon vanuit dat het wel niet het geval zou zijn. Het is op zich ook niet relevant verder, het hoeft voor mij ook niet in het dossier of zo. En ik hoef ook geen stickertje. :P .

Maar, wat ik eigenlijk wilde zeggen, LuDann: wat ongelooflijk dat je dit nu weer moet meemaken joh. Fijn dat je weer contact kon opnemen met Kleintjes. En verder hoop ik dat je productie zich snel weer herstelt. Ik snap je zorgen daarover, maar ik geloof ook dat je lichaam dit weer snel kan oppakken. Veel succes!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 9 maart 2016 @ 18:44:25 #103
409579 LuDann
All the way
pi_160547418
Nee, stickertjes zijn niet nodig. :P Maar het zou fijn zijn als het wat normaler was om na 6 maanden nog bv te geven.

En ik weet het Franny, ik was er ook behoorlijk van ondersteboven allemaal. De artsen dachten niet dat het een blindedarmontsteking was maar maakten toch voor de zekerheid een echo. Toen daarop toch een ontstoken blinde darm bleek lag ik met 10 minuten in bed op weg naar de OK. Het ging zo snel allemaal, ik heb ook best wel even liggen vloeken ( en zwelgen in zelfmedelijden :') ).

We hebben Wolk net een flesje afgekolfde melk nagegeven. Ik weet dat het het beste voor mijn productie is om alles live te doen maar ik heb echt vies veel pijn en trek een gefrustreerde baby (want niet genoeg melk) even niet. Ze schopt (au ;( ), slaat en knijpt en dat trekken mijn rauwe oververmoeide zenuwen niet. Ze is ook niet lekker, heeft een ontstoken oogje en huilt veel. Het valt me even zwaar nu.

Als ik zo'n pijn blijf houden bel ik of ik toch een pijnstiller kan krijgen want dit trek ik slecht.
pi_160550446
LuDann succes de komende tijd! Ik had ook een blindedarmontsteking ism bv maar dat was op de dag dat de kraamzorg net weg was (8e dag na bevalling dus). Bij mij ging het heel goed gelukkig en heeft de borstvoeding niet te lijden gehad. Maar aanleggen met infuus en pijnlijke buik is best lastig, succes!
pi_160550641
Oh en ik voed nu nog voor t slapen en bij t ontbijt (vaker als ik thuis ben, maar ik kolf nooit meer). Bijna niemand weet t, want je ziet t dus nooit. Mijn moeder mompelde laatst dat ik er toch eens mee moet stoppen, want volgens haar stopt hij er iig niet vanzelf mee. Maar ik vind t nu nog prima. Hij is bijna 1.5 nu.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:00:38 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160551472
LuDann, heb je helemaal geen pijnstilling meer dan??
En groot gelijk hoor met dat flesje. Als je weer wat beter bent komt t met veel aanleggen heus weer goed! Sterkte :*

Ik zit momenteel in de keuken te kolven omdat mijn moeder en haar vriend er zijn. En dan heb ik wel zo vreselijk de balen in..... Ik wil gewoon mn baby aan kunnen leggen :{w
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:02:39 #107
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_160551559
Doe je dat dan niet waar mensen bij zijn?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:03:24 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160551594
Kolven?

Nee, alleen met mn vriend of dochter.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:06:01 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160551698
Staat er misschien wat onduidelijk; ik bedoel dus dat ik er van baal dat mijn baby nog niet zelf aan de borst kan drinken. Want baby aanleggen kan gewoon gezellig in de kamer.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:06:18 #110
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_160551709
Nee, aanleggen.... Ik doe dat altijd gewoon waar mensen bij zijn.
Je leest vaak van die dingen dat mensen commentaar krijgen bij het voeden in het openbaar, maar ik heb dat nooit meegemaakt. En ik voed gewoon in de trein of in restaurants enzo...
*maargoed, ik ken geen schaamte* ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_160551713
Is er al zicht op live drinken LB?
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:07:11 #112
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_160551746
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:06 schreef LadyBlack het volgende:
Staat er misschien wat onduidelijk; ik bedoel dus dat ik er van baal dat mijn baby nog niet zelf aan de borst kan drinken. Want baby aanleggen kan gewoon gezellig in de kamer.
Ooooh I see :) ja, nog even geduld...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_160551848
Hartje onder de riem LB O+ Vind 't superstoer dat je zit te kolven, ook al is dat nu rottig in de keuken.
pi_160551899
Ik voed ook overal, zonder commentaar, maar weet dat ik niet representatief. Ik heb blijkbaar een enorme case of Resting Bitchface waardoor ik überhaupt zelden aangesproken word. :P
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:13:30 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160551982
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
Is er al zicht op live drinken LB?
Mja, het is nu nog een beetje lastig inschatten. Hij drinkt soms best aardig aan de borst naar mijn idee, maar tikt ook altijd nog zn fles weg.

Ik geef m nog maar even gewoon voornamelijk de fles, en dan op een bepaald moment gaan we maar weer eens testen.

Maar ik vind t wel lastig hoor. Als hij 's ochtends wakker wordt moeten we dus naar beneden, met onrustige baby een fles maken en geven; ondertussen is peuter dan ook wakker dus ontbijtspits, en ohja auw ik moet ook nog kolven :X
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:16:45 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160552094
Haha Luna same here ;)

Al krijg ik soms wel positief commentaar O+
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:28:22 #117
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_160552513
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:11 schreef lunapuella het volgende:
Ik voed ook overal, zonder commentaar, maar weet dat ik niet representatief. Ik heb blijkbaar een enorme case of Resting Bitchface waardoor ik überhaupt zelden aangesproken word. :P
Haha dat ja :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:39:31 #118
409579 LuDann
All the way
pi_160555368
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:30 schreef watmoetikkiezen het volgende:
LuDann succes de komende tijd! Ik had ook een blindedarmontsteking ism bv maar dat was op de dag dat de kraamzorg net weg was (8e dag na bevalling dus). Bij mij ging het heel goed gelukkig en heeft de borstvoeding niet te lijden gehad. Maar aanleggen met infuus en pijnlijke buik is best lastig, succes!
Wow jeetje, dat is ook naar zeg, zo snel! Gelukkig ging het goed. Ik werd zelf met 10 dagen na de bevalling opgenomen met kraamkoorts, ook zoiets. Het zijn van die dingen die je best had kunnen missen, zeg maar. :')
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:00 schreef LadyBlack het volgende:
LuDann, heb je helemaal geen pijnstilling meer dan??
En groot gelijk hoor met dat flesje. Als je weer wat beter bent komt t met veel aanleggen heus weer goed! Sterkte :*

Ik zit momenteel in de keuken te kolven omdat mijn moeder en haar vriend er zijn. En dan heb ik wel zo vreselijk de balen in..... Ik wil gewoon mn baby aan kunnen leggen :{w
Alleen paracetamol, maar dat is niet genoeg merk ik. Ik weet niet of er normaal gesproken meer pijnstilling wordt voorgeschreven, maar ik gok van wel als ik de pijn zo voel. :P

Ik hoop dat je kleintje snel aan de borst kan. O+
pi_160556115
Bij mij ook alleen paracetamol, maar idd ook ism bv. Gok idd dat je nirmaal meer krijgt..
  woensdag 9 maart 2016 @ 23:20:03 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160556691
Ik kreeg diclofenac. Heb niet opgezocht of dat icm borstvoeding kan, omdat kraamafdeling en een kolf naast mn bed.

-edit- Inmiddels wel opgezocht en t komt wel in de melk maar kan geen kwaad.

[ Bericht 27% gewijzigd door LadyBlack op 10-03-2016 07:12:25 ]
pi_160560139
Ibuprofen komt niet in de bv en is zeker icm paracetamol echt ideaal. Diclofenac mag idd ook, maar is tweede keus als ibu en pcm niet voldoende werken. Zou dat dus eerst proberen! En voordeel: je hoeft geen recept te hebben, dus lekker zelf kopen als het ziekenhuis niet meewerkt :P (al lees ik dat je gelukkig weer thuis bent :*)

[ Bericht 25% gewijzigd door Phaidra op 10-03-2016 08:44:02 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160560178
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 16:04 schreef LuDann het volgende:
Bedankt voor alle lieve berichten en Skjor erg bedankt voor het delen van je ervaring! Ik vind het fijn te lezen dat het bij jou weer helemaal goed is gekomen.

Ik heb Stefan Kleintjes (weer eens) gemaild, over de melk. Het gaat om 2 soorten medicatie die L3 zijn (morfine en de dexamethason die ik kreeg om de allergische reactie die ik had op de narcose tegen te gaan). Er zijn geen schadelijke bijwerkingen gemeld, maar als ik niet wil dat ze het binnenkrijgt dan moet ik 10-15 uur wachttijd aanhouden. Dus die melk gooi ik weg, ik die tijd kolfde ik toch vrijwel niks.

Ik heb een slechte ervaring met de LK van het S.paarne, Phaidra. Ik lag daar wel inderdaad (nu al weer thuis gelukkig).

Nike van Room borstvoeding heeft me ook nog even gebeld en me ook verzekerd dat het weer helemaal goed gaat komen, veel aanleggen. :Y

[..]

:D :7 O+

Na een KS krijgen babies ook morfine binnen, maar das maar heul weinig want ze drinken nog amper wat die eerste dagen. En in mijn geval kwam mijn productie moeizaam op gang + aanhappen lukte niet dus heeft ze eerste dagen kv gekregen. Maar op zich is morfine geen ramp bij bv, maar nu ik het kan vermijden dat ze het binnenkrijgt doe ik dat liever.

En die opmerkingen, tja. Van sommige was het echt oprechte verbazing en dat vind ik dan niet erg. Maar toen ik naar de OK gereden werd zei de anaesthetist pesterig tegen de chirurg dat zijn nieuwe bijnaam dokter Kolf was, omdat ik zo aandrong denk ik? Ik vond het nogal een rare opmerking, maarja, ik wilde de mensen die me zo zouden gaan opereren niet tegen de haren instrijken dus ik heb op mijn tong gebeten.

Wat fijn dat jij ook een leuke opmerking kreeg over het voeden, Phaidra. En ik heb dus dezelfde ervaring met een ziekenhuis LK, Mineola. Jammer is dat.
Ik ben met de oudste heel goed geholpen door de LK van het S.paarne. Omdat mini toen nog te klein was om mijn productie op gang te brengen, kreeg ik van haar direct domperidon voorgeschreven. En fijne nazorg ook. Maar ik begreep van mijn kraam dat er inmiddels een ander zit. Geen verbetering zo te horen, jammer!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160560562
Even voor de positieve noot: ik ging net het gesprek aan met mijn baas over het vervallen van het kolfrecht. Hij had er nog nooit van gehoord en vond dat ik vooral zo door moest gaan hoe het nu ging. Prettig.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 10 maart 2016 @ 09:02:11 #124
409579 LuDann
All the way
pi_160560624
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:16 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik ben met de oudste heel goed geholpen door de LK van het S.paarne. Omdat mini toen nog te klein was om mijn productie op gang te brengen, kreeg ik van haar direct domperidon voorgeschreven. En fijne nazorg ook. Maar ik begreep van mijn kraam dat er inmiddels een ander zit. Geen verbetering zo te horen, jammer!
Ah ok, dan zal ik door die nieuwe geholpen zijn denk ik, dat was augustus 2015. Het aanhappen lukte voor geen meter maar ik moest het maar gewoon blijven proberen. Ze heeft met geen woord over een kolf gerept (en ik wist echt helemaal niks van borstvoeding) dus de dagen in het ziekenhuis na mijn KS had ik eigenlijk niks om mijn productie op gang te brengen. Toen had Wolk dus KV nodig. Pas thuis heeft de kraamzorg voor een kolf gezorgd en kon ik gaan kolven wat zij dronk.
pi_160560787
Wat fijn van je baas, Kris!
  donderdag 10 maart 2016 @ 09:43:23 #126
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160561369
Fijn Kris, zulke werkgevers!

Heeft iemand ideeën? Ik ga binnenkort voor 4 dagen naar Istanbul zonder baby. Dat wordt flink kolven dus. Maar wat moet ik met mijn kolfopbrengst? Ik vind het zo zonde om alles weg te spoelen, maar ik zie ook niet echt hoe ik dit of in elk geval een deel mee moet nemen....
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 10 maart 2016 @ 09:48:32 #127
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_160561464
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Fijn Kris, zulke werkgevers!

Heeft iemand ideeën? Ik ga binnenkort voor 4 dagen naar Istanbul zonder baby. Dat wordt flink kolven dus. Maar wat moet ik met mijn kolfopbrengst? Ik vind het zo zonde om alles weg te spoelen, maar ik zie ook niet echt hoe ik dit of in elk geval een deel mee moet nemen....
Wow, dat zou ik nog echt niet durven... ik ga volgende week naart Frankrijk voor een weenschappelijke conferentie, maar N. en man gaan mee.
Maar ik denk dat je het echt niet op een handige manier mee kan nemen, dus dan toch maar weggooien.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 10 maart 2016 @ 09:52:55 #128
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160561539
In welk opzicht zou je dat niet aandurven?

Ik zou geen van ons een plezier ermee doen L mee te nemen (o.a. een huwelijksfeest, ga niet de hele avond in m'n uppie op een hotelkamer zitten met L en hem meenemen naar een feest de hele avond is ook geen optie), dus tja.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 10 maart 2016 @ 09:59:21 #129
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_160561662
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:52 schreef Mariposas het volgende:
In welk opzicht zou je dat niet aandurven?

Ik zou geen van ons een plezier ermee doen L mee te nemen (o.a. een huwelijksfeest, ga niet de hele avond in m'n uppie op een hotelkamer zitten met L en hem meenemen naar een feest de hele avond is ook geen optie), dus tja.
N. slaapt niet echt zonder mij... ze valt altijd aan de borst in slaap, als man het probeert is het krijsen. Ik zou het misschien eens voor 1 nachtje moeten proberen, maar meteen 4 is echt teveel.
Nu gaan zij lekker in de stad rondbanjeren en komen ze af en toe even tanken bij mij.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 10 maart 2016 @ 10:02:15 #130
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160561715
Ah oké op zo'n manier. Hier geen probleem gelukkig!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 10 maart 2016 @ 10:04:30 #131
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160561766
Opdrinken! :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 10 maart 2016 @ 10:22:22 #132
409579 LuDann
All the way
pi_160562041
Wat super dat je baas zo tegenover het kolven staat, Kris!

Mariposas, is het een idee even te bellen met de luchtvaartmaatschappij? En is het mogelijk de melk in te vriezen? Dan kun je het in een koeltas met koelelementen in de bagage doen die in het ruim gaat. Dat blijft wel goed op zo'n korte vlucht en in het ruim is het doorgaans erg koud.
  donderdag 10 maart 2016 @ 10:42:34 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160562363
Gewoon je man meenemen als babyoppas, mariposas 8-).

Maat invriezen en ingevroren mee terug nemen kan meestal wel idd, heb er iig wel eens over gelezen ;).
KuikenGuppy
  donderdag 10 maart 2016 @ 11:21:29 #134
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160563035
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 10:42 schreef Burdie het volgende:
Gewoon je man meenemen als babyoppas, mariposas 8-).

Maat invriezen en ingevroren mee terug nemen kan meestal wel idd, heb er iig wel eens over gelezen ;).
Haha, het is het huwelijk van 1 van zijn beste vrienden, dus ik ben eerder de aanhang. :D

Maar als ik het invries, dan komt het niet bevroren terug denk ik. Zelfs in een koeltas niet. Het is 3,5 uur vliegen en het zal dan wel zo'n 7 uur uit de vriezer zijn, minstens. Daarna kan het maar 24 uur bewaard worden, wat ga ik in godsnaam doen met die hoeveelheden. Misschien dan toch maar weggooien na kolven. Of ik maak er Ayran van en serveer dat aan de gasten.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160563057
White russians! :Y)
  donderdag 10 maart 2016 @ 11:43:37 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160563423
Ik zou de luchtvaartmaatschappij bellen, misschien kan het op het vliegveld en in het vliegtuig in de vriezer/koeling?
KuikenGuppy
pi_160563449
Pannenkoeken!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 maart 2016 @ 19:21:27 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160572019
Trots, maar met een beetje weemoed.. na vanavond zal ik nooit meer een baby aan de borst hebben .. we hebben het eerste jaar volbracht, op naar het tweede jaar O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_160578177
DJMO wat een mijlpaal!! En wat doen jullie het goed!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160580614
Gefeliciteerd djmo!
pi_160583765
Krisvc, wat fijn zeg!

DJMO alweer een jaar! *O*

Nachtjes weg, ik laat me dan toch een beetje tegenhouden door het voeden. Geen zin om te kolven, bang dat ze het zou missen, hoewel ik er ook wel eens 24 uur tussen heb gehad.
De laatste tijd drinkt ze, en dan zegt ze eerst 'klaar!' en erna 'bah!'. Met een ondeugende blik erbij alsof ze een grapje maakt. Wat ik dan maar hoop :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Heliotrope op 11-03-2016 07:09:18 ]
pi_160584020
Ik ging rekenen vandaag, 45 maanden borstvoeding voor F! :o O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_160584127
Buhh.. Even egopost zonder bijlezen. Ik ga toch maar een LK bellen vandaag -O- . Voeden doet steeds meer pijn. Kloven op tepels die vannacht zelfs bloedden ;( .

C drinkt wel genoeg, komt supergoed aan. Hij hapt ook goed en groot maar ik heb het idee dat zijn bovenlip niet omkrult? Zou zoiets kunnen? Alsof z'n mondje onderlangs veel verder openstaat dan bovenlangs. Tepels komen ook scheef uit z'n mondje na een voeding. Soort lippenstift.

Ik ga vandaag maar eens kolven en dat geven, dan kan de boel even wat genezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2016 08:04:20 ]
  vrijdag 11 maart 2016 @ 08:40:15 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160584460
Heel slim om even mee te laten kijken Razz. Het maakt zoveel verschil als het geen pijn doet...

DJMO ook hier gefeliciteerd!

En Marjolijntje wauw! :D
pi_160585138
Razz, het klinkt toch alsof het aanhappen niet helemaal goed gaat, als jij kloven hebt en je tepel er na de voeding uit ziet als een lippenstift, dan komt de tepel niet ver genoeg achter in zijn mond, dan komt de tepel tegen het harde deel van zijn gehemelte ipv het zachte deel. Het kan zijn dat zijn lipbandje te kort is, of zijn tongriem. Dat kan er inderdaad ook voor zorgen dat zijn lip niet ver genoeg naar buiten krult. Iemand mee laten kijken (en even zijn mond laten beoordelen, die bandjes die ik net noemde) is misschien ook wel fijn.

Lanoline kan fijn zijn om op je kloven te smeren, of van die hydrogel compressen. Beide bevorderen de genezing en zorgen ervoor dat er geen hard korstje vormt wat er (auw!) tijdens het kolven of voeden afgetrokken wordt. Het verlichtte hier de pijn iets.

Sterkte! :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 11 maart 2016 @ 15:05:42 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160591306
Pffffff drinken, fles leeg, verder zoeken, flesje bijmaken, *klooien, verslikken, spugen, hikken, zoeken*, herhaal vanaf *.

En ondertussen was ik eigenlijk al laat met kolven dus ploftieten. En heb ik uiteindelijk maar zitten kolven met baby op de arm.

Sorry voor t gemekker maar wat een gekut. -O-
  vrijdag 11 maart 2016 @ 15:10:38 #147
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160591434
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:05 schreef LadyBlack het volgende:
Pffffff drinken, fles leeg, verder zoeken, flesje bijmaken, *klooien, verslikken, spugen, hikken, zoeken*, herhaal vanaf *.

En ondertussen was ik eigenlijk al laat met kolven dus ploftieten. En heb ik uiteindelijk maar zitten kolven met baby op de arm.

Sorry voor t gemekker maar wat een gekut. -O-
En als hij eerst het flesje al op heeft en toch nog meer wil, is het dan een idee om hem aan te leggen? Dan heeft hij al een behoorlijke slok binnen en is het misschien niet erg als ie moe wordt aan de borst?!
pi_160591885
Buhhh LB dat klinkt vermoeiend en frustrerend! Wat ela zegt klinkt logisch inderdaad :Y . En verder een dikke :* en hopelijk kan de kleine man snel helemaal aan de borst.
pi_160591980
De LK vanuit de kraamorganisatie is net geweest en heeft meegekeken met een voeding.

Lipriempje OK, maar hij heeft wel de neiging om z'n bovenlip een beetje in te vouwen. Dus ik moet streng zijn op alleen laten aanhappen met een grote hap, z'n kin iets meer naar onder laten zakken en goed checken of de lippen gekruld zijn. Eventueel zelf z'n bovenlipjes even optrekken tot ze netjes omkrullen. En wat vaker afwisselen qua voedingshoudingen.

Kortom, hier gaan we mee aan de slag. Hopelijk wordt het dan minder pijnlijk. Want auw :X .
pi_160592644
Fijn dat je geholpen bent. Razz.

Dat herinner ik me ook nog van mijn kraamtijd: dat de kraamhulp zo hamerde op die 'grote hap'. Toen ik een keertje 's nachts minder alert daarop was geweest, voelde ik dat direct de andere dag. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:03:17 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160592752
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:10 schreef elamanilo het volgende:

[..]

En als hij eerst het flesje al op heeft en toch nog meer wil, is het dan een idee om hem aan te leggen? Dan heeft hij al een behoorlijke slok binnen en is het misschien niet erg als ie moe wordt aan de borst?!
Ja dat doe ik ook vaak :Y maar vandaag was niks goed. Hikkend en spartelend is ook niet echt relaxed...
pi_160594960
Mehh balen LB :* hoop zo dat dit snel verandert voor jullie een hij lekker alles live kan drinken. Wat en gesteggel zo steeds.

Bv loopt prima hier, alleen ze kan soms de heftige melkstroom niet helemaal aan. Moet dan echt loslaten om naar adem te happen en heeft ook al snel genoeg terwijl mijn borsten nog niet echt leeg zijn. Heb nu een handkolf besteld om even 1-2 minuutjes de eerste druk eraf te kolven zodat ze niet zo overweldigd wordt en ook wat langer kan drinken hopelijk. Wil de productie ook niet verder stimuleren maar dat zal wel meevallen toch op deze manier?

Nog een fotootje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:37:57 #153
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160595050
Ah dat zijn inderdaad niet zulke fijne momenten LB :* Maar hoe groter hij nu groeit, hoe soepeler het zal gaan steeds! Ik ben heel trots op jullie! O+

L0t, och kijk nou O+ Wat een mooi plaatje! Wat lekker dat alles zo goed gaat! Over de druk eraf kolven, dat weet ik niet, daar kan ik niet mee helpen. :)
  vrijdag 11 maart 2016 @ 19:46:59 #154
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160598114
L0t! O+ O+ Oh, en die blonde pluishaartjes! O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 11 maart 2016 @ 19:51:45 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160598203
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:37 schreef elamanilo het volgende:
Ah dat zijn inderdaad niet zulke fijne momenten LB :* Maar hoe groter hij nu groeit, hoe soepeler het zal gaan steeds! Ik ben heel trots op jullie! O+
O+!

*jank* :')

L0t, klinkt als een heel goed idee, ik lees het hier vaak. En die foto ja O+
pi_160607016
L0t wat een heerlijke foto O+ ! Druk eraf kolven doe ik ook soms, niet om teveel melk maar omdat hij mijn borst anders niet te pakken krijgt. Geen probleem toch? En ik kolf na elke voeding nog wat na, zodat er ook een flesje voor papa in de koelkast staat.

Oh jongens ik ben zo blij! Papa gaf z'n eerste fles gisteravond laat en dat ging helemaal goed, C wist precies wat hij moest doen. En daarna nog twee keer zelf gevoed en dat ging zonder pijn *O* . Wat een paar tips van een LK dus al kunnen betekenen, echt zo tof ^O^ .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2016 07:43:25 ]
pi_160607065
Fijn dat je verschil merkt, Razztwizzle!

L0t, lieve foto!
pi_160607379
Ooh L0t O+

Fijn dat het nu zoveel beter al haar Razz O+ wie heb je ingeschakeld?
pi_160607478
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 08:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Ooh L0t O+

Fijn dat het nu zoveel beter al haar Razz O+ wie heb je ingeschakeld?
Ehh.. Ik weet niet meer hoe ze heet :@ :') . Het was een LK van de kraamzorgorganisatie. Onze kraam had haar gebeld en ze kon meteen gisteren al komen, dus prima ^O^ .
pi_160607487
J wilde net weer drinken aan de kant waar de borstontsteking zat *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')