Madivi, allereerst van harte gefeliciteerd nog!
Wat vervelend zo! Het is juist niet de bedoeling dat je gestrest raakt.. Om je wat gerust te stellen: ik heb pas 48u na de geboorte uberhaupt voor het eerst gekolfd, maar na een paar dagen doorzetten kwam het gelukkig alsnog op gang

.
De eerste dagen kwam er bij mij niets uit, alleen de schelpen waren vochtig, na een paar dagen had ik elke keer maar een paar druppels, na 5 dagen werden dat een paar luttele ml en na 10 dagen was ik goed op gang. Het feit dat je dus al druppels hebt is goed nieuws!
Als je baby's niet zelf kunnen drinken duurt het nou eenmaal iets langer denk ik, toen mijn uk een paar ml zelf kon drinken kolfde ik daarna veel meer (toch iets met de hormonen en melkaanmaak).
Verder moest ik echt om de 3u kolven, dus ook snachts.. Doorzetten en volhouden dus.
Owja en de eerste paar dagen was ik een emotioneel wrak, dat hielp ook niet mee. Rust in je hoofd is heel belangrijk. Probeer je hoofd leeg te maken en het kolven als een rustmomentje te zien. Kijken naar mn baby of een foto ervan hielp bij mij ook (stimuleert ook hormonen geloof ik).
Die programma's, geen idee. Mijn zkh had 1 symphony met een speciaal preemie programma en de overige symphony's hadden een standaard instellingen en ik heb gewoon op de startknop gedrukt (links) en 15min gekolfd met het programma. Dat werkte dus prima uiteindelijk (na 2,5 week kreeg ik 82 flesjes bv mee naar huis aan overschot, ik bedoel maar

).
Kortom: ga sowieso kolven, om de 3u, dat is het belangrijkste. Je kan beide methoden proberen en/of naar de LK van het ziekenhuis vragen en dit voorleggen? Zij kan je wellicht geruststellen. Maar eerlijk, ik denk echt dat het hoe dan ook op gang komt als je maar geregeld blijft kolven nu

. Heb vertrouwen en geduld. Succes!