abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160812383
O+ LB. Hoe vaak drinkt hij aan de borst nu?
  zondag 20 maart 2016 @ 17:33:42 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160814317
Uhm, vaak :')

Dwz, overdag wordt hij chagrijnig als ik m loslaat, dus hij ligt aan de borst / op mijn arm, of hij zit in de doek.

's Nachts valt echt hartstikke mee. We gaan rond 23:30 slapen, en dan wordt hij gemiddeld 2x wakker ^O^
pi_160814811
Ohh LB, smelt O+

Over het voor- en achtermelkverhaal en het wisselen van de borst: van mijn kraam heb ik geleerd eerst te beginnen met de borst die je als laatste hebt gegeven, en dan tijdens de voeding te wisselen naar de andere borst. Dat probeer ik steeds, alleen valt mijn uk vaak in slaap voordat ik kan wisselen. Ik heb geprobeerd om haar tussendoor los te koppelen om dan maar eerder te wisselen zodat ze toch beide borsten heeft, maar dat voelt 1) onprettig (ik heb het gevoel dat ik maar wat doe als ik haar afkoppel, het voelt veel prettiger als ze zelf gewoon aangeeft genoeg gehad te hebben, liefst volg ik haar daarin ipv dat wij haar wat opleggen) en 2) ze valt vaak alsnog in slaap waardoor ze én die tweede borst niet gehad heeft, én ik me zorgen maak dat ze te weinig heeft gehad omdat ik haar eerder heb afgekoppeld..

Wat ik nu doe is een beetje wat Razz al beschrijft: ik geef nu maar dezelfde borst bij de keer erna en hoop dat ze dan misschien wél nog naar de andere borst wil (dat lukt ongeveer bij de helft van de voedingen). Maar als dat niet lukt, ploft de andere borst zo ongeveer uit elkaar, dat voelt ook weer niet helemaal goed.. Kortom: help, ik heb het gevoel dat ik niet helemaal snap hoe effectief te wisselen van borst :X Iemand tips?
pi_160815884
Wat wij altijd deden (op advies van LK en zkh): borst 1 tot 'genoeg' of slaaps, dan verschonen -> weer wakker, dan borst 2. Dat werkte ook bij onze drinken -> :Z -uk goed.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_160816903
Oh vergeten te zeggen: dat doen we idd ook, verschonen als ze genoeg heeft van de eerste borst :) Maar na het verschonen ligt ze meestal alweer voor pampus, of laat ze na twee slokken los van de tweede borst..
pi_160818880
Ik deed gewoon maar wat :') even voelen aan m'n borst welke aan de beurt was en die geven. Zolang ik niet klapte van de stuwing en m'n kind normale poep had, zat het wel best. Vooral niet te moeilijk maken ;)

Oh LB, die foto! O+ O+ O+
pi_160828225
Als ze 1 borst goed leeg gedronken heeft, zou ik bij een volgende voeding juist de andere borst aanbieden. En idd wat Wup zegt, even voelen welke borst voller zit -> die aanbieden.

LB O+!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 21 maart 2016 @ 08:33:25 #208
409579 LuDann
All the way
pi_160828350
Ik geef de volste borst als eerste, en dat is meestal de borst die de vorige voeding dus als laatste (of helemaal niet) aan de beurt is geweest.

Ik doe dat overigens ook door even te voelen. :P
  maandag 21 maart 2016 @ 09:29:04 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160828796
Ono, heb ik nou helemaal gemist dat je bevallen bent??! :o Gefeliciteerd!! *O*

Wanneer? Hoe heet ze? Is alles goed?
pi_160829237
Hoe gaat het met je productie LuDann?
  maandag 21 maart 2016 @ 16:57:22 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160836974
3060 gram vandaag, dat is dus 180 gram gegroeid in 1 week, met alleen maar live voedingen! *O* O+
pi_160837029
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:57 schreef LadyBlack het volgende:
3060 gram vandaag, dat is dus 180 gram gegroeid in 1 week, met alleen maar live voedingen! *O* O+
*O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 21 maart 2016 @ 17:29:52 #213
409579 LuDann
All the way
pi_160837769
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:07 schreef WupWup het volgende:
Hoe gaat het met je productie LuDann?
Lief dat je ernaar vraagt.

Ik heb vrijdag een clusterkolf uurtje gedaan in de middag en verder elke 2 uur gekolfd. Ik was van plan om in het weekend ook in de avond nog zo'n uurtje te doen omdat Wolk er meestal rond 19 uur al inligt. Maar ze was nogal moeilijk en viel beide avonden pas rond een uur of 22 aan de borst in slaap. Daarna had ik echt geen zin meer in clusterkolven. :P Plus ik denk dat ze door de hele avond aan de borst te liggen mijn productie wel gestimuleerd heeft, was toch een beetje clusteren.

Vandaag heb ik wel weer elke 2 uur gekolfd en productie is duidelijk beter, heb in vier keer kolven 5 voedingen. Ik ben nog steeds ziek thuis en dan kan ik me dat vele kolven wel veroorloven maar als ik straks weer aan het werk ga dan ga ik weer terug naar 3 keer kolven. Even zien hoe ver me dat brengt. Ik heb nog zo'n 15 voedingen in de vriezer dus op zich wel wat speelruimte.

LB wat een goed nieuws! O+ *O*
pi_160843705
Dat klinkt wel heel positief hoor LuDann! :Y. Kudo's voor.je doorzettingsvermogen!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 21 maart 2016 @ 22:01:34 #215
409579 LuDann
All the way
pi_160845784
Ja, ik zie het ook wel positief in weer! Bedankt Phaidra, voor de tips ook.
pi_160846253
Wat goed zeg! Maar met vier keer kolven vijf voedingen, dat is dus eigenlijk een relatieve overproductie, dus dan heb je de ellende toch al overwonnen? Of begrijp ik je verkeerd?
  maandag 21 maart 2016 @ 22:40:49 #217
409579 LuDann
All the way
pi_160846813
Nou, ik kolfde toevallig nu de eerste keer 220 cc (precies 2 voedingen), dat overkomt me zo heel af en toe als Wolk een keer goed geslapen heeft. Daar komt dus die 'extra' voeding vandaan. Maar normaal gesproken kolf ik dan maar 1 voeding. Dus ik kolf nu 1 voeding per keer kolven nu, zo ongeveer. Af en toe drinkt Wolk alleen 4 voedingen op een dag en ik kolf straks 3 keer. Maar wie weet kolf ik dan weer wat meer omdat er meer dan 2 uur tussen zit.

Ik vind het trouwens wel fijn dat ik er hier over kan praten zo en voel me gesteund hier. In mijn omgeving snappen mensen niet echt dat ik er zo graag mee door wil gaan, met de borstvoeding. Ik doe dan alsof het me weinig moeite kost want ze zouden me voor gek verklaren als ze wisten dat ik bijvoorbeeld een clusterkolfuur ingelast heb. Dat wordt gezien als normaal als je baby 2 maanden oud is maar nu niet meer geloof ik.

Oh en ik ben zo blij met mijn man. O+ Die steunt me ook heel erg hierin en is al vaak de strijd voor me aangegaan bij arts, apotheek of (schoon)ouders. Wast elke avond mijn kolfspullen af ook. O+
  maandag 21 maart 2016 @ 23:00:12 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160847235
Zulke mannen zijn goud waard ja _O_
Ik heb er ook een O+
pi_160849559
LuDann, ik heb op mijn werk altijd maar 2x gekolfd deze 'ronde'. Bij de oudste 3x maar ik vond die belasting zo groot. Ik had me ingesteld op kv bijgeven op het kdv, maar dat is eigenlijk nooit nodig geweest (tot ik met 9 maanden nog 1x kolfde). Thuis dronk hij veel vaker dan 2x, maar toch was het geen probleem.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:08:54 #220
409579 LuDann
All the way
pi_160849622
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:00 schreef LadyBlack het volgende:
Zulke mannen zijn goud waard ja _O_
Ik heb er ook een O+
Wat fijn. O+ Mazzelaars zijn wij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:57 schreef Phaidra het volgende:
LuDann, ik heb op mijn werk altijd maar 2x gekolfd deze 'ronde'. Bij de oudste 3x maar ik vond die belasting zo groot. Ik had me ingesteld op kv bijgeven op het kdv, maar dat is eigenlijk nooit nodig geweest (tot ik met 9 maanden nog 1x kolfde). Thuis dronk hij veel vaker dan 2x, maar toch was het geen probleem.
Ik vind 3 keer kolven geen probleem, en dat kan ook in de situatie waarin ik nu zit met onderzoek doen. 1 keer voor het werk, 1 keer in de pauze en 1 keer na het werk. 4 keer is eigenlijk gewoon niet te doen, dus daar leg ik de grens. Dus als het niet lukt om het bij elkaar te krijgen dan ga ik ook kijken naar een andere oplossing.

Wel fijn dat het met 2 keer kolven lukte! Mijn productie is al sinds het begin erg onstabiel en ik weet zeker dat ik met 2 keer kolven ook live snel niet meer genoeg zou hebben.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:12:48 #221
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160849642
Ik heb altijd maar 2 x gekolfd (4 uur, 4 uur en 3 uur tussen de kolf/drinkmomenten). Een tijdje heb ik wel moeten aanvullen met kv, ik kolfde 2,5 voeding. Nu zit ik aan 3 à 4 gekolfde voedingen doordat L nu s Nachts minder drinkt. 3 x per dag zou ik echt niet te doen vinden. Ik ga er sowieso vrij relaxt mee om, ik heb gemerkt dat mijn lichaam het prima kan regelen. Toen ik een week ziek was en L ook was m'n productie zowat opgedroogd, maar dat herstelde zich op natuurlijke wijze.
Ik ga er van uit dat het ook wel weer goed komt als ik straks 4 nachten niet bij L ben, ik ben niet van plan om heel veel meer dan 4 keer per dag te kolven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:24:12 #222
409579 LuDann
All the way
pi_160849720
De grens van wat je acceptabel vindt qua kolven verschilt denk ik ook met hoe je over het kolven denkt. Ik vind het wel een prettig rustmomentje. Ik zie er eigenlijk nooit tegenop. En het geeft mij een rustig gevoel te weten dat er genoeg voor haar is, dat geeft me een gevoel van voldoening. Ik zou meer stress hebben van minder kolven.
pi_160850484
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:08 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wat fijn. O+ Mazzelaars zijn wij.

[..]

Ik vind 3 keer kolven geen probleem, en dat kan ook in de situatie waarin ik nu zit met onderzoek doen. 1 keer voor het werk, 1 keer in de pauze en 1 keer na het werk. 4 keer is eigenlijk gewoon niet te doen, dus daar leg ik de grens. Dus als het niet lukt om het bij elkaar te krijgen dan ga ik ook kijken naar een andere oplossing.

Wel fijn dat het met 2 keer kolven lukte! Mijn productie is al sinds het begin erg onstabiel en ik weet zeker dat ik met 2 keer kolven ook live snel niet meer genoeg zou hebben.
Mijn post was meer bedoeld als hart onder de riem dat het niet direct erg is om een keer minder te kolven dan je baby normaal gesproken drinkt. Als het voor jou te doen is om 3x te kolven zou ik dat idd nog even volhouden!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160850568
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:57 schreef Phaidra het volgende:
Echt, precies dit! Fijn he? (Sowieso altijd heel veel herkenning in jouw tweede-verhalen O+)

LuDann, wat fijn dat je productie weer opgekrikt lijkt! Hoe gaat het nu met jouw gezondheid?
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:51:35 #225
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160851616
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:24 schreef LuDann het volgende:
De grens van wat je acceptabel vindt qua kolven verschilt denk ik ook met hoe je over het kolven denkt. Ik vind het wel een prettig rustmomentje. Ik zie er eigenlijk nooit tegenop. En het geeft mij een rustig gevoel te weten dat er genoeg voor haar is, dat geeft me een gevoel van voldoening. Ik zou meer stress hebben van minder kolven.
Uiteraard verschilt dat! Ik bedoel ook niet dat je teveel kolft oid. Ik heb alleen vaak het gevoel dat je jezelf een enorme druk oplegt, dat je erg bang bent dat je niet genoeg voor haar hebt. Maar je hebt een vriezer vol voeding, je voed al 7,5 maand, het gaat goed en je doet het prima!

Ik weet dat het voor iedereen verschilt hoor, ik ben er gewoon altijd vrij gemakkelijk in geweest, ik heb vertrouwen in dat mijn lichaam en baby het goed kunnen regelen met elkaar. Ik heb nu 1 voeding in de vriezer voor het eerst in maanden. Heb ik niet genoeg voeding? Dan maar een flesje instant magic. :P Zin om een avondje wijn te drinken? Flesje erin en ik ga slapen zonder te kolven. En af en toe drinkt L dan wat meer om de productie weer wat op te krikken. *disclaimer* hiermee bedoel ik dus niet dat anderen ook zo moeten zijn, meer om het verschil in wat voor de 1 acceptabel is en voor de ander niet, aan te duiden.
pi_160851819
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Uiteraard verschilt dat! Ik bedoel ook niet dat je teveel kolft oid. Ik heb alleen vaak het gevoel dat je jezelf een enorme druk oplegt, dat je erg bang bent dat je niet genoeg voor haar hebt. Maar je hebt een vriezer vol voeding, je voed al 7,5 maand, het gaat goed en je doet het prima!

Ik weet dat het voor iedereen verschilt hoor, ik ben er gewoon altijd vrij gemakkelijk in geweest, ik heb vertrouwen in dat mijn lichaam en baby het goed kunnen regelen met elkaar. Ik heb nu 1 voeding in de vriezer voor het eerst in maanden. Heb ik niet genoeg voeding? Dan maar een flesje instant magic. :P Zin om een avondje wijn te drinken? Flesje erin en ik ga slapen zonder te kolven. En af en toe drinkt L dan wat meer om de productie weer wat op te krikken. *disclaimer* hiermee bedoel ik dus niet dat anderen ook zo moeten zijn, meer om het verschil in wat voor de 1 acceptabel is en voor de ander niet, aan te duiden.
Woah, ik hou het altijd wel bij max twee glazen :+
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:08:56 #227
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160852057
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:59 schreef WupWup het volgende:

[..]

Woah, ik hou het altijd wel bij max twee glazen :+
Ik ben niet zo'n snelle drinker hoor, een avondje wijn drinken staat gelijk aan 2 glazen. :D
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:16:01 #228
409579 LuDann
All the way
pi_160852233
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:10 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Mijn post was meer bedoeld als hart onder de riem dat het niet direct erg is om een keer minder te kolven dan je baby normaal gesproken drinkt. Als het voor jou te doen is om 3x te kolven zou ik dat idd nog even volhouden!
Oh maar zo ervaarde ik je post ook hoor! Kwam ik een beetje te verdedigend over. :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:14 schreef Mineola het volgende:

[..]

Echt, precies dit! Fijn he? (Sowieso altijd heel veel herkenning in jouw tweede-verhalen O+)

LuDann, wat fijn dat je productie weer opgekrikt lijkt! Hoe gaat het nu met jouw gezondheid?
Ik kom net bij de huisarts vandaan, ik ben nog steeds niet lekker. Heb ook nog wat verhoging ondanks dat de antibioticakuur afgelopen is. Urine gaat naar het lab en zo even bloedprikken en dan gaat de huisarts me donderdag even uitgebreid bevoelen. :P Het kan zijn dat ik gewoon nog moet herstellen, het is allemaal best een aanslag op mijn lichaam geweest natuurlijk.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dank je. Ik denk dat ik er wat minder makkelijk in ben door alle problemen die we gehad hebben. Vooral dat ze niet goed aan wilde komen, dat voelt dan toch een beetje alsof wat ik heb niet goed genoeg is. En het is gebleken dat mijn productie heel makkelijk keldert, ik heb al zo vaak van die dips gehad om soms onduidelijke redenen. Dan ben ik blij dat ik dat met mijn voorraad op kan vangen. Ik zou het wel graag wat meer los kunnen laten maar dat vind ik moeilijk. Ik zou het op zich niet eens zo erg vinden als Wolk een af en toe een flesje kv zou moeten krijgen maar ik ben dan meer bang dat dat het begin van het einde in zou luiden, zeg maar.

Daar staat tegenover dat ik alle moeite echt in het niet vind vallen bij hoeveel ik geniet van de borstvoeding. Ik vind het echt magisch, het doet me gewoon nog zoveel. O+

Ik vind alcohol helemaal niet lekker meer. :') Laatst met man een avondje kaasplankje + wijntje geregeld maar na 2 slokken werd ik misselijk. En ik was vroeger echt een zuipschuit, haha.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:16:36 #229
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160855749
Hoi dames, ik gooi mijn bv-specifieke vragen denk ik maar hier neer ipv in het babytopic ;) Sorry, heb niet bijgelezen hier, maar zal dat gaan doen!

Onze kleine T. krijgt sinds dag 1 volledig borstvoeding en is nu zes weken oud. Ik ben inmiddels begonnen met kolven op de momenten dat het gelukt is om haar in slaap te krijgen overdag, zodat ik een voorraadje in de vriezer heb als ik bijvoorbeeld even weg ben zonder haar. Ook zitten we erover te denken om de avondvoeding met een flesje afgekolfde melk te geven, omdat ze steeds zo ontzettend moe is dan. Ik heb het idee dat ze dan ook te weinig drinkt om echt lang op te kunnen slapen.

Afgelopen zondag gaven we haar overdag ook een flesje afgekolfde melk; ik had gedacht met 100 ml wel toe te komen, maar ze tikte zo 150 ml weg! Ik heb echt geen idee wat nu de juiste hoeveelheid is om te ontdooien voor zo'n voeding... Waarop baseer ik dat anders dan de hoeveelheid voedingen van die dag? Want dat is ook elke dag nog verschillend...
  dinsdag 22 maart 2016 @ 13:31:19 #230
409579 LuDann
All the way
pi_160857824
Je kunt berekenen hoeveel afgekolfde melk er in de fles moet:

https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles

Hier gaat op dat veel kleine voedingen beter is dan een paar grote voedingen. Grote voedingen gaan er vaak wel in omdat het aan de fles heel makkelijk drinkt. Het rekt alleen de maag op. Dat kan (als je pech hebt) ten gevolg hebben dat je baby bij jou ontevreden raakt omdat ze daar niet zoveel uit kan krijgen als uit de fles. Een andere gevolg is dat het de kans op overgewicht in de toekomst groter maakt. Er past meer in de maag, het 'vol' signaal wordt later gegeven.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 14:16:39 #231
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160859117
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:31 schreef LuDann het volgende:
Je kunt berekenen hoeveel afgekolfde melk er in de fles moet:

https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles

Hier gaat op dat veel kleine voedingen beter is dan een paar grote voedingen. Grote voedingen gaan er vaak wel in omdat het aan de fles heel makkelijk drinkt. Het rekt alleen de maag op. Dat kan (als je pech hebt) ten gevolg hebben dat je baby bij jou ontevreden raakt omdat ze daar niet zoveel uit kan krijgen als uit de fles. Een andere gevolg is dat het de kans op overgewicht in de toekomst groter maakt. Er past meer in de maag, het 'vol' signaal wordt later gegeven.
Oké, dank voor de link! Ik begrijp de redenatie van de grootte van haar maag nu, zo had ik er nog niet over nagedacht. Nu moet ik wel zeggen dat de hoeveelheid voedingen per dag nu nog steeds elke dag anders is, dus ik kan er geen peil op trekken hoeveel ik dan moet opwarmen. Of reken ik vanaf dat moment dan 24 uur terug?
  dinsdag 22 maart 2016 @ 15:17:34 #232
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_160860508
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:57 schreef LadyBlack het volgende:
Wow, wat goed en wat fijn voor jullie! ;)
En wat een schattige foto, wat een hummeltje...
pi_160860708
Inderdaad heel lieve foto LB! En Razz ook (al was dat volgens mij in het dreumestopic) O+

LuDann, ik bewonder je doorzettingsvermogen ook! En hoop ook voor je dat je het straks wat meer los kan laten, wat je zelf noemt.

Die hoeveelheden per keer die daar in die link beschreven staan snap ik niet, dan zou je baby van 6 maanden minder drinken dan bij 1 maand? Een soortgelijke berekening hield ik trouwens ook wel aan als houvast. Het is wel een beetje zoeken per baby hoeveel je nodig hebt, het zijn maar gemiddelden. Je kunt ook bij 100 ml kijken na hoeveel tijd ze dan weer komt.

Ik vond drie keer kolven ook helemaal niet zo erg, terwijl als ik dat nú zou moeten doen het me wel een grote belasting zou lijken. .
pi_160862556
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:25 schreef Heliotrope het volgende:
Die hoeveelheden per keer die daar in die link beschreven staan snap ik niet, dan zou je baby van 6 maanden minder drinken dan bij 1 maand?
Per kg, een baby van 6 mnd weegt meer.

Ik vond (3x per dag) kolven eerst helemaal niet zo erg. Toen bleek dat we geen geschikte fv als backup hadden en J dus niks te eten had als ik niet genoeg kolfde, werd het een beetje dwangmatig, zeg maar. Sinds toen had ik tegenzin in het kolven. Nu ik nog incidenteel kolf, vind ik het niet zo'n probleem. Het is nu vaak een praktische afweging.
pi_160867899
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:14 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja, heel fijn! Ik had bij de oudste ook nooit voor mogelijk gehouden dat ik het nu zo zou aanpakken en nauwelijks een moment onzeker erover zou zijn. Wat een verschil! Wat heerlijk dat het bij jullie ook zo soepel loopt O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160868132
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:48 schreef Hupje het volgende:

[..]

Per kg, een baby van 6 mnd weegt meer.

Ik vond (3x per dag) kolven eerst helemaal niet zo erg. Toen bleek dat we geen geschikte fv als backup hadden en J dus niks te eten had als ik niet genoeg kolfde, werd het een beetje dwangmatig, zeg maar. Sinds toen had ik tegenzin in het kolven. Nu ik nog incidenteel kolf, vind ik het niet zo'n probleem. Het is nu vaak een praktische afweging.
Ohja :@ maar dan nog vind ik het bij 6 maand relatief weinig lijken. Maar hm dat zal dan wel.
pi_160868239
Vandaag weer bij het cb geweest. Alles goedgekeurd en deze arts had niks op te merken over bv. Niet dat het bijzonder was of goed of niet nodig. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is, wat uiteraard ook zo is :P.

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160868426
Mooie curve!
pi_160869012
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef WupWup het volgende:
Mooie curve!
Ja, volgens het boekje wel hè. Lengte zit op dezelfde lijn (ik moet nodig de betaalde versie nemen ;) ). Verhouding lengte/gewicht zat eerste maanden helemaal bovenaan de curve, nu precies op de middenlijn. Hij heeft zijn spekkies eraf gekropen ;( :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:02:18 #240
409579 LuDann
All the way
pi_160880055
Heliotrope: een baby van 6 maanden weegt meer inderdaad en drinkt ook minder vaak dan eentje van een paar weken. Die van mij drinkt trouwens maar 90 tot 110 per keer, dus dat is eigenlijk ook niet echt veel.

Ik vind die Graphico curve echt heel verwarrend bij mijn eigen curves. Als je anders inzoomt lijkt het lijntje te veranderen enzo. Maar zo ziet het er wel duidelijk uit, mooi hoor Phaidra!

Ik heb nog iets van 4 doosjes van die moedermelkzakjes van Elanee, maar ik ga over op flesjes. Echt 1 op de 4 zakjes gaat lek. Ben ik de enige met dat probleem? Ik vind het wel zonde want ik had dus net een hele berg besteld.
pi_160881148
Dat probleem heb ik niet gehad met de Elaneezakjes. Wanneer gaan ze lek dan?
pi_160881226
Ik had dat probleem ook met die zakjes. Het scheelt heel veel als je alle lucht uit het zakje hebt voor je hem de vriezer in mikt.
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:30:23 #243
409579 LuDann
All the way
pi_160881435
Ze gaan aan de onderkant lek, tijdens het ontdooien blijkt dat.

Ik pers ook alle lucht eruit maar het helpt niet. Ik heb ze al op andere manieren neergelegd, dacht dat ze misschien ergens aan vastvroren en dat ze dan scheurden tijdens het uit de vriezer halen maar dat lijkt niet het geval te zijn.

Het KDV en oma lopen er al een tijd me te klooien zo blijkt, maar nu hebben ze 2 voedingen weg moeten gooien en dat vind ik erg zonde.
pi_160881465
ik heb een vriezerlade vol met die zakjes, volgens mij zijn ze allemaal nog heel?
ah bij het ontdooien dus. Mja, in een bakje ontdooien dan?
:)
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:34:29 #245
409579 LuDann
All the way
pi_160881522
Ik doe ook al maanden met die zakjes en sinds een maand doet dit probleem zich pas voor. Ik dacht eerst dat het een slechte batch was maar het is nu al 3 doosjes achter elkaar die allemaal lek blijken te zijn.

Ze staan wel in een bakje te ontdooien, ik geef ze ingevroren mee. Maar snel opwarmen doen zowel mijn moeder als het KDV in een bakje water. Dan gaat het mengen, als het het zakje lek is loopt het zo leeg.
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:34:41 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_160881527
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 09:02 schreef LuDann het volgende:
Heliotrope: een baby van 6 maanden weegt meer inderdaad en drinkt ook minder vaak dan eentje van een paar weken. Die van mij drinkt trouwens maar 90 tot 110 per keer, dus dat is eigenlijk ook niet echt veel.

Ik vind die Graphico curve echt heel verwarrend bij mijn eigen curves. Als je anders inzoomt lijkt het lijntje te veranderen enzo. Maar zo ziet het er wel duidelijk uit, mooi hoor Phaidra!

Ik heb nog iets van 4 doosjes van die moedermelkzakjes van Elanee, maar ik ga over op flesjes. Echt 1 op de 4 zakjes gaat lek. Ben ik de enige met dat probleem? Ik vind het wel zonde want ik had dus net een hele berg besteld.
Ik had het ook. Vreselijk irritant. Ben op Aventbekers overgegaan, die lekken tenminste alleen als ze omvallen. :')
disclaimer
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:38:15 #247
409579 LuDann
All the way
pi_160881594
Ik heb van mijn ziekenhuisverblijfjes iets van 15 van deze flesjes nog liggen, daar stap ik nu op over:

Die zijn in ieder geval lekproef. En ik heb er nog 15 bij besteld, gewoon omdat ik een optimist ben. 8-)
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:40:28 #248
409579 LuDann
All the way
pi_160881638
Maarre, iemand 4 doosjes Elanee zakjes kopen? :')
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:41:54 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_160881663
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:40 schreef LuDann het volgende:
Maarre, iemand 4 doosjes Elanee zakjes kopen? :')
Ik heb ze uiteindelijk gebruikt als snackzakjes. Deed er nootjes en rozijntjes in. Kun je gewoon een kilozak mee portioneren 8-)
disclaimer
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:46:19 #250
409579 LuDann
All the way
pi_160881766
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb ze uiteindelijk gebruikt als snackzakjes. Deed er nootjes en rozijntjes in. Kun je gewoon een kilozak mee portioneren 8-)
Oh kijk, dan hebben ze nog wat nut... Ik kan er wel verse kruiden indoen voor in de vriezer ook. Goed idee.
pi_160882319
Mail je het ff naar de verkoper? Misschien is er iets veranderd in het productieproces. De laatste keer dat ik die zakjes gekocht heb, is ook meer dan een jaar geleden. En die liggen nu bij mignonne in de vriezer.

Die Aventbekers zijn echt fantastisch. Als je een natte tas wil :P
pi_160882385
aventbekers }:| leuk voor de afstand vriezerlade naar aanrechtblad maar niet om in een tas te vervoeren idd. Ondingen...

Die flesjes met blauwe dop heb ik er ook wat van maar ik vind ze zo veel ruimte innemen tov zo'n zakje.Maar goed als die zakjes steeds stuk gaan dan schiet dat ook niet op.
:)
pi_160882665
Ik heb nog nooit lekkende Aventbekers gehad in mijn bv-carrière? Ok, de deksel op het potje schroeven is een kleine uitdaging, dat wel, maar als ie eenmaal goed zit lekt ie niet.

Overigens gebruik ik nu die Medela ziekenhuisflesjes omdat die op mijn kolf passen. Giet ik thuis in de Aventbekers over.
pi_160882867
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:33 schreef Mineola het volgende:
Ik heb nog nooit lekkende Aventbekers gehad in mijn bv-carrière? Ok, de deksel op het potje schroeven is een kleine uitdaging, dat wel, maar als ie eenmaal goed zit lekt ie niet.

Overigens gebruik ik nu die Medela ziekenhuisflesjes omdat die op mijn kolf passen. Giet ik thuis in de Aventbekers over.
Nou. Ik word echt helemaal gek van die deksels. En dan op de doos "met handig anti-lek systeem". Heel handig ja, je krijgt alleen die deksels er niet fatsoenlijk op. Maar ik ben inmiddels zo ver dat ik ze zachtjes aandruk als ik die deksels er niet recht op krijg; dat werkt ook.
pi_160882912
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:43 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou. Ik word echt helemaal gek van die deksels. En dan op de doos "met handig anti-lek systeem". Heel handig ja, je krijgt alleen die deksels er niet fatsoenlijk op. Maar ik ben inmiddels zo ver dat ik ze zachtjes aandruk als ik die deksels er niet recht op krijg; dat werkt ook.
haha, dat is ook mijn truc! Hoe moeilijk kan het zijn he, antilekdeksels maken die wel makkelijk schroeven :D
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:03:59 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_160883258
aventbakjes lekken enorm als ze de melk vloeibaar vervoert.
Ik had voor dagelijks vervoer gewoon kolfflesjes, goot ik thuis in de aventbekers en dan de vriezer in. En dan gewoon rechtop ontdooien en de ontdooide melk weer in een fles gieten. Je moet ze inderdaad niet meenemen om daar je kolfmelk in te gieten.

Het meest ideaal is gewoon flesjes invriezen, maar ja, DUURRRR.
disclaimer
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:32:59 #257
409579 LuDann
All the way
pi_160883840
Ik heb deze, 4,50 euro per vijf.

Ik vind het wel meevallen met de prijs. Je kunt ze heel vaak gebruiken dus op denk duur haal je de prijs van die zakjes er wel uit.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:34:18 #258
409579 LuDann
All the way
pi_160883871
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:14 schreef WupWup het volgende:
Mail je het ff naar de verkoper? Misschien is er iets veranderd in het productieproces. De laatste keer dat ik die zakjes gekocht heb, is ook meer dan een jaar geleden. En die liggen nu bij mignonne in de vriezer.

Die Aventbekers zijn echt fantastisch. Als je een natte tas wil :P
Ja, ik zal ze even mailen. :Y
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:48:08 #259
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_160887716
Hoewel ik hier sinds de komst van Piranha weinig meer gepost heb, kom ik me langzaamaan toch even afmelden. Piranha is bijna 15 maanden en zit nu nog op 1 à 2 voedingen per 24uur. Kolven resulteerde laatst in een flesje met niks dus 'drinken' het is nog puur voor de fun.
Draak heeft 13 maanden bv gehad, Piranha bijna 15 maanden. Alles verliep vlekkenloos, nooit geen problemen gehad. Ik ben blij dat ik het bij beide zo lang heb mogen doen O+.

Nu heb ik wel een Medela Freestyle met tas, koeltas en een shitload aan kleine en grote flessen met Calma spenen over. Hij is van januari 2015, bon aanwezig en niet veel mee gekolft, ik ben namelijk ft thuis en gebruikte em eigenlijk enkel als we op de racebaan waren, ik denk dat ie nog geen 20 kolfuren erop heeft zitten.
Toevallig iemand interesse?

[ Bericht 0% gewijzigd door NotTheSame op 24-03-2016 18:36:23 ]
pi_160889378

11 maanden borstvoeding vandaag O+
:Z
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 23 maart 2016 @ 17:40:21 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160889804
Wat een heerlijke foto's Vlindur O+.

Ik denk dat het hier ongeveer wel afgelopen is, kuiken heeft zondag voor het laatst bij me gedronken. Geen bewuste laatste keer, en ik had gedacht daar heel verdrietig over te zijn, maar vind het eigenlijk wel prima zo. Er staan hopelijk weer mooie nieuwe dingen te gebeuren ;) O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 23-03-2016 21:32:28 ]
KuikenGuppy
pi_160892680
Ik wil langzaam aan gaan nadenken over het afbouwen van de borstvoeding. Ik heb nog een vriezervoorraad, dus tot 6 maanden krijgt ze sowieso 100% bv, daarna zal het een mix worden. Als het lukt wil ik uiteindelijk nog wel een tijdje een avond en ochtendvoeding blijven geven, maar dat is alleen maar mooi meegenomen.

Hoe snel bouw je over het algemeen eigenlijk af, als je hier dus bewust mee bezig gaat?
pi_160893054
Vlindur O+

Burdie, end of an era :) Peuter hier drinkt ook niet elke dag, soms gaan er meerdere dagen overheen. Maar zo gaat het al een dikke maand.
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:46:34 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160893118
Ik hoop ook eigenlijk nog wel op nog een paar slokjes her en der tussendoor.
KuikenGuppy
pi_160895559
Ja, zo is het hier ook. I had vorige week helemaal geen interesse en nu de laatste dagen weer wel. Vanochtend zelfs ook even in bed.

Jantina, Het kan vrij snel gaan, hangt er een beetje vanaf wat jij wil. Het idee is dat je elke keer een voeding laat vallen. Als je nog voldoende productie wilt houden voor twee voedingen per dag is het wellicht verstandig om niet al te rap te gaan afbouwen. Er is denk ik wel veel informatie te vinden hierover op de diverse sites/boeken over bv.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:29:17 #266
409579 LuDann
All the way
pi_160899427
Vlindur, wat lief. O+ En elf maanden! *O*

Sterkte/succes aan de langvoedsters waarbij de bv ten einde loopt (doorkruisen wat van toepassing is).

Jantina, succes met afbouwen.
pi_160903340
Oh vlinder, mooie foto's. Lief!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 24 maart 2016 @ 07:52:05 #268
409579 LuDann
All the way
pi_160903770
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 02:37 schreef Sara82 het volgende:
Oh vlinder, mooie foto's. Lief!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aww, rot dat je je zo voelt! Je krijgt geen toeschietreflex? Even bij de huisarts vragen om een oxytocine spray?
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:38:34 #269
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160909621
Sara,
We hebben het allemaal meegemaakt! We hebben allemaal zo gezeten ' waar doe ik dit nog voor'.
Maar als jij je zo blijft voelen zou ik gewoon eens gaan kijken wat je andere opties zijn.
Dikke kus :*

Ro wordt aanstaande zaterdag 1. Ik heb altijd gezegd dat ik dan ga stoppen met kolven.
Nu was vandaag mijn laatste werkdag dus ik ben klaar. :o
Klaar!

klaar :{

Alleen..
Nu moet ik dus echt mijn laatste flesjes uit de vriezer opmaken.
En zien verdwijnen. -O-

Ik vind het zo moeilijk!
Want wat kan ik nu het beste gaan aanbieden? Echt gewoon melk ipv kv?
Ik wil haar 's-morgens, 's-avonds en 's-nachts gewoon bv blijven geven zolang dat blijft gaan. Vind het zo'n intiem en heerlijk gevoel om samen zo te zitten. Even helemaal niets. Even alleen wij samen. *;
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:41:12 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160909723
Koemelk is prima :Y. Ik heb nog altijd melk in de vriezer liggen waar ik geen afstand van kan nemen :').
KuikenGuppy
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:41:32 #271
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160909739
Overigens gebruikte ik dus altijd medela flesjes of die flesjes met een blauwe dop.
1 euro per stuk, dacht ik.
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:42:14 #272
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160909761
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:41 schreef Burdie het volgende:
Koemelk is prima :Y. Ik heb nog altijd melk in de vriezer liggen waar ik geen afstand van kan nemen :').
Oh dankje. Doet me zo goed om dat te lezen. Ben ik dus niet de enige. :*
pi_160909821
Mooi Burd, dat het zo natuurlijk is afgerond O+

Hier ook nog melk in de vriezer :+

Ik ben benieuwd of het hier ook vanzelf af zal lopen. F krijgt nu nog 's ochtends en 's avonds bv. Later op de avond kreeg hij nog een flesje kv (200/4) maar deze is sinds 3 weken niet meer nodig, opeens werd hij niet meer wakker :)

Hij drinkt trouwens weinig koemelk. Soms een bekertje op de opvang of bij oma, thuis drinkt hij het niet. Ook yoghurt gaat er niet in. Moet ik me dan druk maken over voldoende calcium inname? :?
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:44:12 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_160909838
Mijn man ontdooide per ongeluk de vriezer. Was snel gebeurd :')
disclaimer
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:45:18 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160909868
Vanmorgen werd er ineens weer gulzig gedronken trouwens :+.
KuikenGuppy
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:50:47 #276
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160910008

Zo wordt het hier dus bewaard. O+
In flesjes in de vriezer. Nu er even uit, want alles moest weer even op uht.
pi_160910281
quote:
+1. Nog wel 2 á 3 liter gok ik :')
pi_160910313
quote:
Ik ook, krijg het niet voor elkaar tot 0 te gaan!
Plus het plan voor het bv-sieraad waar ik melk voor bewaar.

En heb zelfs laatst nog gekolft voor pannenkoeken :')
(zat in de nachtdienst en had last van stuwing toen F op kdv zat en ik tussendoor wakker was)
  donderdag 24 maart 2016 @ 14:01:50 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160910336
Ik denk dat er nog een liter ligt, ongeveer. Intussen ook al meer dan een jaar :@ :'). Maar 't bederft niet verder (onze vriezer vriest tot 0 Kelvin, ongeveer)
KuikenGuppy
pi_160910377
Oh en fap, zo ben ik gaan voeden sinds 9 maanden zonder kolven en flesweigeren.
En hij krijgt hier van mij geen koemelk, hij vind het niet eens lekker.
Ik ga er vanuit dat hij voldoende krijgt aan melk bij mij, de kaas en toetjes.
pi_160914020
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:38 schreef faptist het volgende:
Sara,
We hebben het allemaal meegemaakt! We hebben allemaal zo gezeten ' waar doe ik dit nog voor'.
Maar als jij je zo blijft voelen zou ik gewoon eens gaan kijken wat je andere opties zijn.
Dikke kus :*

Echt, alleen al dat het herkenbaar is helpt al zo. :*

En dan is T voor het eerst ziekjes vandaag (38,6 met buikpijn en veel huilen), en dan ben ik weer zo blij dat ik hem kan troosten... Dan krijg ik het juist weer benauwd van het idee dat er geen borstvoeding meer zou zijn...

Lees vol interesse de afbouwverhalen mee, ik wil na een half jaar ook naar 2/3 keer per dag. Dus sluit me aan bij Jantina: ervaringen welkom, keep us updated!
pi_160914694
Een half jaar oud zo snel alweer hé sara! Ik wilde vragen of er al eens naar je kolf gekeken is, sinds ik een andere heb kolf ik bijna een hele fles meer. Maar als je wil afbouwen heeft dat geen nut.
pi_160921451
Sara. Frusterend!
F. dronk afgelopen week ook beduidend minder vanwege heel verkouden / veel hoesten. En ook volle borsten op sommige momenten daardoor. Maar hier gaat het kolven wel altijd. Ik las eerder al eens dat je wat in de stress schiet door werkdruk; dat is gewoon echt prut, lastig aan de kant te zetten ook.

Ik denk dat ik over 2 weken ga beginnen met afbouwen, ik heb nog ruim 4 liter in de vriezer.
Ik denk per week 1 voeding eraf. En ik wil beginnen met de voedingen overdag te laten vervallen.

Ik denk dat ik het zo ga doen:
Ik kolf nu 2x, 's morgens rond 11.00 340ml en 's middag rond 15.30 170ml. Ik zou dan 's morgens om 11:00 moeten stoppen bij 170ml.
F. krijgt thuis rond 10.30 - 14.00 - 17.30. Ik zou dan denk ik die van 14.00 niet moeten pakken, en haar een flesje geven.

Bij het afbouwen van een 2e voeding, wil ik nog maar 1 keer kolven, midden op de dag rond 14.00. Dus dan zou ik de kolftijden van 11.00 en 15.30 laten vervallen. Dan krijgt F. op mijn vrije dagen om 10.30 en 17.30 een flesje en geef ik haar om 14.00 zelf.

Als ik die week erna die van 14.00 ook laat vervallen, dan ben ik van het kolven af en dan houd ik nog 3 (soms 4) live voedingsmomenten over. Om 7:30 - 20:00 en 1:00 (en soms 4:30). Het nog verder afbouwen heb ik nog niet over nagedacht. :+ Maar dan kan de kolf in elk geval de kast in.
pi_160925945
Oh, dat klinkt als een plan Jantina. Voor mij is overdag afbouwen ook het handigst: overdag drinkt ie nog elke 2,5 uur, dus als mijn moeder na mijn nachtdiensten oppast, staat ze dus steeds weer boven. Het zou heerlijk zijn als ik die productie niet meer op peil hoef te houden. Dan kannie namelijk mee met mams. Aaah, slaap!!! O+

(Maar vind het wel moeilijk hoor, ha'k niet gedacht.)

Welke kolf heb jij nu dan Cas? Misschien dat ik hem kan huren bij de thuiszorg voor een voorraadje.
pi_160926441
Ik heb de Horigen. Waar woon je? Ik ben in dongen langs geweest, daar kun je echt van alle soorten testen (moedermelknetewerk heet het)
pi_160979022
Hier weer een nieuwe bv poging. E drinkt veel rustiger dan zijn zus waardoor de Grand Canyon kloven die ik bij haar had achterwege blijven.

Helaas niet pijnloos. Rechts heeft nu na een kleine week alsnog een kloofje en ik had net mijn eerste voeding die de tranen over mijn wangen liet lopen van de pijn. Echt messteken bij het aanleggen die maar amper minder werden. ook meerdere keren aanleggen ipv teveel toeschieten en dus alles te glad om goed te happen.

Maar iig al beter dan bij O, toen zat ik elke voeding te huilen...

Wordt vervolgd..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 27 maart 2016 @ 16:40:53 #287
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_160979251
Lamb, fijn dat het beter gaat dan bij O!
Wanneer laat je een lactatiekundige meekijken? ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 27 maart 2016 @ 17:01:04 #288
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160979652
Fijn dat het beter gaat Lamb! Ik heb er tot 10 weken last van gehad, dat ik op de grond moest stampen van de pijn. Daarna alleen bij vlagen, na clusteren of erge kou.

Ik heb een koelkast vol gekolfde melk hier in Istanbul. Maar ik heb niet meer gedacht aan een koeltas, dus nu kan ik het niet koud mee terug vervoeren. Overal gezocht bij een shopping mall naar een koeltas, maar helaas. -O-
pi_160979997
@mariposas, misschien kun je ergens piepschuim krijgen zodat je een soort isolatie doos kan maken waar de melk dan met een koelelement in vervoerd kan worden?
  zondag 27 maart 2016 @ 17:48:32 #290
344469 Amsel
zonder t
pi_160980841
Ik heb wel eens op een Amerikaans forum gelezen over het gekoeld of bevroren versturen/koerieren van moedermelk via FedEx, ook naar het buitenland. Misschien valt er zoiets te regelen?
pi_160980891
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:40 schreef DaviniaHR het volgende:
Lamb, fijn dat het beter gaat dan bij O!
Wanneer laat je een lactatiekundige meekijken? ;)
Dat ja :) Kloven zijn een teken van verkeerd aanhappen, ze horen er niet bij. Zorg voor goede hulp, dat is echt niet raar om 'nu al' of 'hiervoor' te doen!
  zondag 27 maart 2016 @ 18:27:46 #292
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160981595
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:48 schreef Amsel het volgende:
Ik heb wel eens op een Amerikaans forum gelezen over het gekoeld of bevroren versturen/koerieren van moedermelk via FedEx, ook naar het buitenland. Misschien valt er zoiets te regelen?
Hmm, ik denk niet dat ik de prijs dat waard ga vinden. Ik heb wel een koeltas gezien maar die was ¤25,-. ¤10 is echt mijn max. Ik ga het heel erg vinden als ik de melk moet wegspoelen maar ik overleef het ook wel. Komt ook bij dat KLM niet kan garanderen dat het in het vliegtuig in de koelkast past, en dat het überhaupt door de controle komt (in principe mag je nl alleen babyvoeding voor consumptie aan boord mee, of 1 liter aan vloeistoffen, maar incl shampoos enz kom ik daar ruim overheen).

Piepschuim- ik zou ook niet weten waar ik dat moet vinden...
Maar bedankt voor het meedenken!

Edit: opgelost, ik heb een diepvriestas gevonden!

[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposas op 27-03-2016 21:05:34 ]
pi_160981903
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:50 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat ja :) Kloven zijn een teken van verkeerd aanhappen, ze horen er niet bij. Zorg voor goede hulp, dat is echt niet raar om 'nu al' of 'hiervoor' te doen!
De eerste voeding in het zh was met lactatie kundige samen. Dat was echt super fijn. En mijn kraam is ook een goede! Veel beter dan die ik bij O had. Morgen ga ik nog even kijken of ik de lactatie kundige van het kan bureau nog kan regelen anders op zoek naar een ander idd.

Aanhappen doet hij best goed! Heel rustig, best groot al maar vaak glijd hij weg doordat ik al een flinke straal heb lopen :'D
We'll have love aplenty
You and Me
  zondag 27 maart 2016 @ 19:05:07 #294
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160982294
ik had er al 3 jaar voeden opzitten toen ik bij de 3e kloven kreeg.
Ik dacht echt dat ik goed aanlegde. maar bleek toch dat hij in die houding niet goed dronk en dat gaf kloven waar het bij de andere niet goed ging. De kraamhulp was een goede maar die zag het probleem niet zo, met de tips van de lactatiekundige was ik beter op weg.

(en heb ik eindelijk eens een voedingskussen met bolletjes aangeschaft _O- wat een verschil dan zonder bolletjes, dat ding heeft echt mijn tepels gered :D )
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160983803
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:01 schreef Mariposas het volgende:
Fijn dat het beter gaat Lamb! Ik heb er tot 10 weken last van gehad, dat ik op de grond moest stampen van de pijn. Daarna alleen bij vlagen, na clusteren of erge kou.
Oef 10 weken? Dat ga ik niet redden als de pijn zo blijft. Vanmiddag was serieus heftiger dan mijn weeën storm :'D

Voeding erna gelukkig iets minder heftig maar nog steeds niet tof.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_160985245
Hier was de pijn bij het aanhappen ook weg na tips van de LK. Ik zou 't doen ^O^ . Dacht dat het er bij hoorde, maar hij lag toch net niet lekker en z'n hap was net scheef. Nu gaat 't prima!

Wel bummer: Twee flesjes gekolfde melk in de koelkast. Eén van donderdag en één van vrijdag. Man wilde flesje geven zodat ik A even rustig in bad kon doen en op bed kon leggen. Opgewarmd, melk hartstikke zuur -O- . Tweede flesje ook! Op bv.com staat dat je 't vijf dagen in de koelkast kan bewaren. Koelkast is koud genoeg, alles was steriel gekolfd. Wat is deze :? .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2016 21:13:37 ]
pi_160985518
Ik heb begrepen dat als het zuur is dit niet wil zeggen dat het over datum is.

Dit zegt borstvoeding.com
quote:
Zuursmakende melk is niet bedorven en kan gewoon aan de baby worden gegeven. Als de baby deze zuursmakende melk weigert is het aan te bevelen om de melk eerst te verhitten en dan te koelen.
pi_160986036
Oh.
pi_160987179
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:40 schreef Burdie het volgende:
Wat een heerlijke foto's Vlindur O+.

Ik denk dat het hier ongeveer wel afgelopen is, kuiken heeft zondag voor het laatst bij me gedronken. Geen bewuste laatste keer, en ik had gedacht daar heel verdrietig over te zijn, maar vind het eigenlijk wel prima zo. Er staan hopelijk weer mooie nieuwe dingen te gebeuren ;) O+.
O+
  zondag 27 maart 2016 @ 22:11:37 #300
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160987374
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 21:20 schreef JantinaGr het volgende:
Ik heb begrepen dat als het zuur is dit niet wil zeggen dat het over datum is.

Dit zegt borstvoeding.com

[..]

Klopt helemaal, de geur is echt verschrikkelijk maar het is nog prima melk :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')