Woah, ik hou het altijd wel bij max twee glazenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:51 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Uiteraard verschilt dat! Ik bedoel ook niet dat je teveel kolft oid. Ik heb alleen vaak het gevoel dat je jezelf een enorme druk oplegt, dat je erg bang bent dat je niet genoeg voor haar hebt. Maar je hebt een vriezer vol voeding, je voed al 7,5 maand, het gaat goed en je doet het prima!
Ik weet dat het voor iedereen verschilt hoor, ik ben er gewoon altijd vrij gemakkelijk in geweest, ik heb vertrouwen in dat mijn lichaam en baby het goed kunnen regelen met elkaar. Ik heb nu 1 voeding in de vriezer voor het eerst in maanden. Heb ik niet genoeg voeding? Dan maar een flesje instant magic.Zin om een avondje wijn te drinken? Flesje erin en ik ga slapen zonder te kolven. En af en toe drinkt L dan wat meer om de productie weer wat op te krikken. *disclaimer* hiermee bedoel ik dus niet dat anderen ook zo moeten zijn, meer om het verschil in wat voor de 1 acceptabel is en voor de ander niet, aan te duiden.
Ik ben niet zo'n snelle drinker hoor, een avondje wijn drinken staat gelijk aan 2 glazen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:59 schreef WupWup het volgende:
[..]
Woah, ik hou het altijd wel bij max twee glazen
Oh maar zo ervaarde ik je post ook hoor! Kwam ik een beetje te verdedigend over.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn post was meer bedoeld als hart onder de riem dat het niet direct erg is om een keer minder te kolven dan je baby normaal gesproken drinkt. Als het voor jou te doen is om 3x te kolven zou ik dat idd nog even volhouden!
Ik kom net bij de huisarts vandaan, ik ben nog steeds niet lekker. Heb ook nog wat verhoging ondanks dat de antibioticakuur afgelopen is. Urine gaat naar het lab en zo even bloedprikken en dan gaat de huisarts me donderdag even uitgebreid bevoelen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:14 schreef Mineola het volgende:
[..]
Echt, precies dit! Fijn he? (Sowieso altijd heel veel herkenning in jouw tweede-verhalen)
LuDann, wat fijn dat je productie weer opgekrikt lijkt! Hoe gaat het nu met jouw gezondheid?
Dank je. Ik denk dat ik er wat minder makkelijk in ben door alle problemen die we gehad hebben. Vooral dat ze niet goed aan wilde komen, dat voelt dan toch een beetje alsof wat ik heb niet goed genoeg is. En het is gebleken dat mijn productie heel makkelijk keldert, ik heb al zo vaak van die dips gehad om soms onduidelijke redenen. Dan ben ik blij dat ik dat met mijn voorraad op kan vangen. Ik zou het wel graag wat meer los kunnen laten maar dat vind ik moeilijk. Ik zou het op zich niet eens zo erg vinden als Wolk een af en toe een flesje kv zou moeten krijgen maar ik ben dan meer bang dat dat het begin van het einde in zou luiden, zeg maar.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:51 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Uiteraard verschilt dat! Ik bedoel ook niet dat je teveel kolft oid. Ik heb alleen vaak het gevoel dat je jezelf een enorme druk oplegt, dat je erg bang bent dat je niet genoeg voor haar hebt. Maar je hebt een vriezer vol voeding, je voed al 7,5 maand, het gaat goed en je doet het prima!
Ik weet dat het voor iedereen verschilt hoor, ik ben er gewoon altijd vrij gemakkelijk in geweest, ik heb vertrouwen in dat mijn lichaam en baby het goed kunnen regelen met elkaar. Ik heb nu 1 voeding in de vriezer voor het eerst in maanden. Heb ik niet genoeg voeding? Dan maar een flesje instant magic.Zin om een avondje wijn te drinken? Flesje erin en ik ga slapen zonder te kolven. En af en toe drinkt L dan wat meer om de productie weer wat op te krikken. *disclaimer* hiermee bedoel ik dus niet dat anderen ook zo moeten zijn, meer om het verschil in wat voor de 1 acceptabel is en voor de ander niet, aan te duiden.
Oké, dank voor de link! Ik begrijp de redenatie van de grootte van haar maag nu, zo had ik er nog niet over nagedacht. Nu moet ik wel zeggen dat de hoeveelheid voedingen per dag nu nog steeds elke dag anders is, dus ik kan er geen peil op trekken hoeveel ik dan moet opwarmen. Of reken ik vanaf dat moment dan 24 uur terug?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:31 schreef LuDann het volgende:
Je kunt berekenen hoeveel afgekolfde melk er in de fles moet:
https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles
Hier gaat op dat veel kleine voedingen beter is dan een paar grote voedingen. Grote voedingen gaan er vaak wel in omdat het aan de fles heel makkelijk drinkt. Het rekt alleen de maag op. Dat kan (als je pech hebt) ten gevolg hebben dat je baby bij jou ontevreden raakt omdat ze daar niet zoveel uit kan krijgen als uit de fles. Een andere gevolg is dat het de kans op overgewicht in de toekomst groter maakt. Er past meer in de maag, het 'vol' signaal wordt later gegeven.
Wow, wat goed en wat fijn voor jullie!quote:Op maandag 21 maart 2016 16:57 schreef LadyBlack het volgende:
3060 gram vandaag, dat is dus 180 gram gegroeid in 1 week, met alleen maar live voedingen!![]()
Per kg, een baby van 6 mnd weegt meer.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:25 schreef Heliotrope het volgende:
Die hoeveelheden per keer die daar in die link beschreven staan snap ik niet, dan zou je baby van 6 maanden minder drinken dan bij 1 maand?
Ja, heel fijn! Ik had bij de oudste ook nooit voor mogelijk gehouden dat ik het nu zo zou aanpakken en nauwelijks een moment onzeker erover zou zijn. Wat een verschil! Wat heerlijk dat het bij jullie ook zo soepel looptquote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:14 schreef Mineola het volgende:
[..]
Echt, precies dit! Fijn he? (Sowieso altijd heel veel herkenning in jouw tweede-verhalen)
LuDann, wat fijn dat je productie weer opgekrikt lijkt! Hoe gaat het nu met jouw gezondheid?
Ohjaquote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:48 schreef Hupje het volgende:
[..]
Per kg, een baby van 6 mnd weegt meer.
Ik vond (3x per dag) kolven eerst helemaal niet zo erg. Toen bleek dat we geen geschikte fv als backup hadden en J dus niks te eten had als ik niet genoeg kolfde, werd het een beetje dwangmatig, zeg maar. Sinds toen had ik tegenzin in het kolven. Nu ik nog incidenteel kolf, vind ik het niet zo'n probleem. Het is nu vaak een praktische afweging.
Ja, volgens het boekje wel hè. Lengte zit op dezelfde lijn (ik moet nodig de betaalde versie nemenquote:
Ik had het ook. Vreselijk irritant. Ben op Aventbekers overgegaan, die lekken tenminste alleen als ze omvallen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 09:02 schreef LuDann het volgende:
Heliotrope: een baby van 6 maanden weegt meer inderdaad en drinkt ook minder vaak dan eentje van een paar weken. Die van mij drinkt trouwens maar 90 tot 110 per keer, dus dat is eigenlijk ook niet echt veel.
Ik vind die Graphico curve echt heel verwarrend bij mijn eigen curves. Als je anders inzoomt lijkt het lijntje te veranderen enzo. Maar zo ziet het er wel duidelijk uit, mooi hoor Phaidra!
Ik heb nog iets van 4 doosjes van die moedermelkzakjes van Elanee, maar ik ga over op flesjes. Echt 1 op de 4 zakjes gaat lek. Ben ik de enige met dat probleem? Ik vind het wel zonde want ik had dus net een hele berg besteld.
Ik heb ze uiteindelijk gebruikt als snackzakjes. Deed er nootjes en rozijntjes in. Kun je gewoon een kilozak mee portionerenquote:Op woensdag 23 maart 2016 10:40 schreef LuDann het volgende:
Maarre, iemand 4 doosjes Elanee zakjes kopen?
Oh kijk, dan hebben ze nog wat nut... Ik kan er wel verse kruiden indoen voor in de vriezer ook. Goed idee.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb ze uiteindelijk gebruikt als snackzakjes. Deed er nootjes en rozijntjes in. Kun je gewoon een kilozak mee portioneren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |