abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160851819
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Uiteraard verschilt dat! Ik bedoel ook niet dat je teveel kolft oid. Ik heb alleen vaak het gevoel dat je jezelf een enorme druk oplegt, dat je erg bang bent dat je niet genoeg voor haar hebt. Maar je hebt een vriezer vol voeding, je voed al 7,5 maand, het gaat goed en je doet het prima!

Ik weet dat het voor iedereen verschilt hoor, ik ben er gewoon altijd vrij gemakkelijk in geweest, ik heb vertrouwen in dat mijn lichaam en baby het goed kunnen regelen met elkaar. Ik heb nu 1 voeding in de vriezer voor het eerst in maanden. Heb ik niet genoeg voeding? Dan maar een flesje instant magic. :P Zin om een avondje wijn te drinken? Flesje erin en ik ga slapen zonder te kolven. En af en toe drinkt L dan wat meer om de productie weer wat op te krikken. *disclaimer* hiermee bedoel ik dus niet dat anderen ook zo moeten zijn, meer om het verschil in wat voor de 1 acceptabel is en voor de ander niet, aan te duiden.
Woah, ik hou het altijd wel bij max twee glazen :+
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:08:56 #227
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160852057
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:59 schreef WupWup het volgende:

[..]

Woah, ik hou het altijd wel bij max twee glazen :+
Ik ben niet zo'n snelle drinker hoor, een avondje wijn drinken staat gelijk aan 2 glazen. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:16:01 #228
409579 LuDann
All the way
pi_160852233
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:10 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Mijn post was meer bedoeld als hart onder de riem dat het niet direct erg is om een keer minder te kolven dan je baby normaal gesproken drinkt. Als het voor jou te doen is om 3x te kolven zou ik dat idd nog even volhouden!
Oh maar zo ervaarde ik je post ook hoor! Kwam ik een beetje te verdedigend over. :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:14 schreef Mineola het volgende:

[..]

Echt, precies dit! Fijn he? (Sowieso altijd heel veel herkenning in jouw tweede-verhalen O+)

LuDann, wat fijn dat je productie weer opgekrikt lijkt! Hoe gaat het nu met jouw gezondheid?
Ik kom net bij de huisarts vandaan, ik ben nog steeds niet lekker. Heb ook nog wat verhoging ondanks dat de antibioticakuur afgelopen is. Urine gaat naar het lab en zo even bloedprikken en dan gaat de huisarts me donderdag even uitgebreid bevoelen. :P Het kan zijn dat ik gewoon nog moet herstellen, het is allemaal best een aanslag op mijn lichaam geweest natuurlijk.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Uiteraard verschilt dat! Ik bedoel ook niet dat je teveel kolft oid. Ik heb alleen vaak het gevoel dat je jezelf een enorme druk oplegt, dat je erg bang bent dat je niet genoeg voor haar hebt. Maar je hebt een vriezer vol voeding, je voed al 7,5 maand, het gaat goed en je doet het prima!

Ik weet dat het voor iedereen verschilt hoor, ik ben er gewoon altijd vrij gemakkelijk in geweest, ik heb vertrouwen in dat mijn lichaam en baby het goed kunnen regelen met elkaar. Ik heb nu 1 voeding in de vriezer voor het eerst in maanden. Heb ik niet genoeg voeding? Dan maar een flesje instant magic. :P Zin om een avondje wijn te drinken? Flesje erin en ik ga slapen zonder te kolven. En af en toe drinkt L dan wat meer om de productie weer wat op te krikken. *disclaimer* hiermee bedoel ik dus niet dat anderen ook zo moeten zijn, meer om het verschil in wat voor de 1 acceptabel is en voor de ander niet, aan te duiden.
Dank je. Ik denk dat ik er wat minder makkelijk in ben door alle problemen die we gehad hebben. Vooral dat ze niet goed aan wilde komen, dat voelt dan toch een beetje alsof wat ik heb niet goed genoeg is. En het is gebleken dat mijn productie heel makkelijk keldert, ik heb al zo vaak van die dips gehad om soms onduidelijke redenen. Dan ben ik blij dat ik dat met mijn voorraad op kan vangen. Ik zou het wel graag wat meer los kunnen laten maar dat vind ik moeilijk. Ik zou het op zich niet eens zo erg vinden als Wolk een af en toe een flesje kv zou moeten krijgen maar ik ben dan meer bang dat dat het begin van het einde in zou luiden, zeg maar.

Daar staat tegenover dat ik alle moeite echt in het niet vind vallen bij hoeveel ik geniet van de borstvoeding. Ik vind het echt magisch, het doet me gewoon nog zoveel. O+

Ik vind alcohol helemaal niet lekker meer. :') Laatst met man een avondje kaasplankje + wijntje geregeld maar na 2 slokken werd ik misselijk. En ik was vroeger echt een zuipschuit, haha.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:16:36 #229
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160855749
Hoi dames, ik gooi mijn bv-specifieke vragen denk ik maar hier neer ipv in het babytopic ;) Sorry, heb niet bijgelezen hier, maar zal dat gaan doen!

Onze kleine T. krijgt sinds dag 1 volledig borstvoeding en is nu zes weken oud. Ik ben inmiddels begonnen met kolven op de momenten dat het gelukt is om haar in slaap te krijgen overdag, zodat ik een voorraadje in de vriezer heb als ik bijvoorbeeld even weg ben zonder haar. Ook zitten we erover te denken om de avondvoeding met een flesje afgekolfde melk te geven, omdat ze steeds zo ontzettend moe is dan. Ik heb het idee dat ze dan ook te weinig drinkt om echt lang op te kunnen slapen.

Afgelopen zondag gaven we haar overdag ook een flesje afgekolfde melk; ik had gedacht met 100 ml wel toe te komen, maar ze tikte zo 150 ml weg! Ik heb echt geen idee wat nu de juiste hoeveelheid is om te ontdooien voor zo'n voeding... Waarop baseer ik dat anders dan de hoeveelheid voedingen van die dag? Want dat is ook elke dag nog verschillend...
  dinsdag 22 maart 2016 @ 13:31:19 #230
409579 LuDann
All the way
pi_160857824
Je kunt berekenen hoeveel afgekolfde melk er in de fles moet:

https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles

Hier gaat op dat veel kleine voedingen beter is dan een paar grote voedingen. Grote voedingen gaan er vaak wel in omdat het aan de fles heel makkelijk drinkt. Het rekt alleen de maag op. Dat kan (als je pech hebt) ten gevolg hebben dat je baby bij jou ontevreden raakt omdat ze daar niet zoveel uit kan krijgen als uit de fles. Een andere gevolg is dat het de kans op overgewicht in de toekomst groter maakt. Er past meer in de maag, het 'vol' signaal wordt later gegeven.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 14:16:39 #231
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_160859117
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:31 schreef LuDann het volgende:
Je kunt berekenen hoeveel afgekolfde melk er in de fles moet:

https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles

Hier gaat op dat veel kleine voedingen beter is dan een paar grote voedingen. Grote voedingen gaan er vaak wel in omdat het aan de fles heel makkelijk drinkt. Het rekt alleen de maag op. Dat kan (als je pech hebt) ten gevolg hebben dat je baby bij jou ontevreden raakt omdat ze daar niet zoveel uit kan krijgen als uit de fles. Een andere gevolg is dat het de kans op overgewicht in de toekomst groter maakt. Er past meer in de maag, het 'vol' signaal wordt later gegeven.
Oké, dank voor de link! Ik begrijp de redenatie van de grootte van haar maag nu, zo had ik er nog niet over nagedacht. Nu moet ik wel zeggen dat de hoeveelheid voedingen per dag nu nog steeds elke dag anders is, dus ik kan er geen peil op trekken hoeveel ik dan moet opwarmen. Of reken ik vanaf dat moment dan 24 uur terug?
  dinsdag 22 maart 2016 @ 15:17:34 #232
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_160860508
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:57 schreef LadyBlack het volgende:
3060 gram vandaag, dat is dus 180 gram gegroeid in 1 week, met alleen maar live voedingen! *O* O+
Wow, wat goed en wat fijn voor jullie! ;)
En wat een schattige foto, wat een hummeltje...
pi_160860708
Inderdaad heel lieve foto LB! En Razz ook (al was dat volgens mij in het dreumestopic) O+

LuDann, ik bewonder je doorzettingsvermogen ook! En hoop ook voor je dat je het straks wat meer los kan laten, wat je zelf noemt.

Die hoeveelheden per keer die daar in die link beschreven staan snap ik niet, dan zou je baby van 6 maanden minder drinken dan bij 1 maand? Een soortgelijke berekening hield ik trouwens ook wel aan als houvast. Het is wel een beetje zoeken per baby hoeveel je nodig hebt, het zijn maar gemiddelden. Je kunt ook bij 100 ml kijken na hoeveel tijd ze dan weer komt.

Ik vond drie keer kolven ook helemaal niet zo erg, terwijl als ik dat nú zou moeten doen het me wel een grote belasting zou lijken. .
pi_160862556
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:25 schreef Heliotrope het volgende:
Die hoeveelheden per keer die daar in die link beschreven staan snap ik niet, dan zou je baby van 6 maanden minder drinken dan bij 1 maand?
Per kg, een baby van 6 mnd weegt meer.

Ik vond (3x per dag) kolven eerst helemaal niet zo erg. Toen bleek dat we geen geschikte fv als backup hadden en J dus niks te eten had als ik niet genoeg kolfde, werd het een beetje dwangmatig, zeg maar. Sinds toen had ik tegenzin in het kolven. Nu ik nog incidenteel kolf, vind ik het niet zo'n probleem. Het is nu vaak een praktische afweging.
pi_160867899
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:14 schreef Mineola het volgende:

[..]

Echt, precies dit! Fijn he? (Sowieso altijd heel veel herkenning in jouw tweede-verhalen O+)

LuDann, wat fijn dat je productie weer opgekrikt lijkt! Hoe gaat het nu met jouw gezondheid?
Ja, heel fijn! Ik had bij de oudste ook nooit voor mogelijk gehouden dat ik het nu zo zou aanpakken en nauwelijks een moment onzeker erover zou zijn. Wat een verschil! Wat heerlijk dat het bij jullie ook zo soepel loopt O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160868132
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 16:48 schreef Hupje het volgende:

[..]

Per kg, een baby van 6 mnd weegt meer.

Ik vond (3x per dag) kolven eerst helemaal niet zo erg. Toen bleek dat we geen geschikte fv als backup hadden en J dus niks te eten had als ik niet genoeg kolfde, werd het een beetje dwangmatig, zeg maar. Sinds toen had ik tegenzin in het kolven. Nu ik nog incidenteel kolf, vind ik het niet zo'n probleem. Het is nu vaak een praktische afweging.
Ohja :@ maar dan nog vind ik het bij 6 maand relatief weinig lijken. Maar hm dat zal dan wel.
pi_160868239
Vandaag weer bij het cb geweest. Alles goedgekeurd en deze arts had niks op te merken over bv. Niet dat het bijzonder was of goed of niet nodig. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is, wat uiteraard ook zo is :P.

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160868426
Mooie curve!
pi_160869012
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef WupWup het volgende:
Mooie curve!
Ja, volgens het boekje wel hè. Lengte zit op dezelfde lijn (ik moet nodig de betaalde versie nemen ;) ). Verhouding lengte/gewicht zat eerste maanden helemaal bovenaan de curve, nu precies op de middenlijn. Hij heeft zijn spekkies eraf gekropen ;( :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:02:18 #240
409579 LuDann
All the way
pi_160880055
Heliotrope: een baby van 6 maanden weegt meer inderdaad en drinkt ook minder vaak dan eentje van een paar weken. Die van mij drinkt trouwens maar 90 tot 110 per keer, dus dat is eigenlijk ook niet echt veel.

Ik vind die Graphico curve echt heel verwarrend bij mijn eigen curves. Als je anders inzoomt lijkt het lijntje te veranderen enzo. Maar zo ziet het er wel duidelijk uit, mooi hoor Phaidra!

Ik heb nog iets van 4 doosjes van die moedermelkzakjes van Elanee, maar ik ga over op flesjes. Echt 1 op de 4 zakjes gaat lek. Ben ik de enige met dat probleem? Ik vind het wel zonde want ik had dus net een hele berg besteld.
pi_160881148
Dat probleem heb ik niet gehad met de Elaneezakjes. Wanneer gaan ze lek dan?
pi_160881226
Ik had dat probleem ook met die zakjes. Het scheelt heel veel als je alle lucht uit het zakje hebt voor je hem de vriezer in mikt.
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:30:23 #243
409579 LuDann
All the way
pi_160881435
Ze gaan aan de onderkant lek, tijdens het ontdooien blijkt dat.

Ik pers ook alle lucht eruit maar het helpt niet. Ik heb ze al op andere manieren neergelegd, dacht dat ze misschien ergens aan vastvroren en dat ze dan scheurden tijdens het uit de vriezer halen maar dat lijkt niet het geval te zijn.

Het KDV en oma lopen er al een tijd me te klooien zo blijkt, maar nu hebben ze 2 voedingen weg moeten gooien en dat vind ik erg zonde.
pi_160881465
ik heb een vriezerlade vol met die zakjes, volgens mij zijn ze allemaal nog heel?
ah bij het ontdooien dus. Mja, in een bakje ontdooien dan?
:)
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:34:29 #245
409579 LuDann
All the way
pi_160881522
Ik doe ook al maanden met die zakjes en sinds een maand doet dit probleem zich pas voor. Ik dacht eerst dat het een slechte batch was maar het is nu al 3 doosjes achter elkaar die allemaal lek blijken te zijn.

Ze staan wel in een bakje te ontdooien, ik geef ze ingevroren mee. Maar snel opwarmen doen zowel mijn moeder als het KDV in een bakje water. Dan gaat het mengen, als het het zakje lek is loopt het zo leeg.
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:34:41 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_160881527
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 09:02 schreef LuDann het volgende:
Heliotrope: een baby van 6 maanden weegt meer inderdaad en drinkt ook minder vaak dan eentje van een paar weken. Die van mij drinkt trouwens maar 90 tot 110 per keer, dus dat is eigenlijk ook niet echt veel.

Ik vind die Graphico curve echt heel verwarrend bij mijn eigen curves. Als je anders inzoomt lijkt het lijntje te veranderen enzo. Maar zo ziet het er wel duidelijk uit, mooi hoor Phaidra!

Ik heb nog iets van 4 doosjes van die moedermelkzakjes van Elanee, maar ik ga over op flesjes. Echt 1 op de 4 zakjes gaat lek. Ben ik de enige met dat probleem? Ik vind het wel zonde want ik had dus net een hele berg besteld.
Ik had het ook. Vreselijk irritant. Ben op Aventbekers overgegaan, die lekken tenminste alleen als ze omvallen. :')
disclaimer
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:38:15 #247
409579 LuDann
All the way
pi_160881594
Ik heb van mijn ziekenhuisverblijfjes iets van 15 van deze flesjes nog liggen, daar stap ik nu op over:

Die zijn in ieder geval lekproef. En ik heb er nog 15 bij besteld, gewoon omdat ik een optimist ben. 8-)
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:40:28 #248
409579 LuDann
All the way
pi_160881638
Maarre, iemand 4 doosjes Elanee zakjes kopen? :')
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:41:54 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_160881663
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:40 schreef LuDann het volgende:
Maarre, iemand 4 doosjes Elanee zakjes kopen? :')
Ik heb ze uiteindelijk gebruikt als snackzakjes. Deed er nootjes en rozijntjes in. Kun je gewoon een kilozak mee portioneren 8-)
disclaimer
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:46:19 #250
409579 LuDann
All the way
pi_160881766
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb ze uiteindelijk gebruikt als snackzakjes. Deed er nootjes en rozijntjes in. Kun je gewoon een kilozak mee portioneren 8-)
Oh kijk, dan hebben ze nog wat nut... Ik kan er wel verse kruiden indoen voor in de vriezer ook. Goed idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')