abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160812383
O+ LB. Hoe vaak drinkt hij aan de borst nu?
  zondag 20 maart 2016 @ 17:33:42 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160814317
Uhm, vaak :')

Dwz, overdag wordt hij chagrijnig als ik m loslaat, dus hij ligt aan de borst / op mijn arm, of hij zit in de doek.

's Nachts valt echt hartstikke mee. We gaan rond 23:30 slapen, en dan wordt hij gemiddeld 2x wakker ^O^
pi_160814811
Ohh LB, smelt O+

Over het voor- en achtermelkverhaal en het wisselen van de borst: van mijn kraam heb ik geleerd eerst te beginnen met de borst die je als laatste hebt gegeven, en dan tijdens de voeding te wisselen naar de andere borst. Dat probeer ik steeds, alleen valt mijn uk vaak in slaap voordat ik kan wisselen. Ik heb geprobeerd om haar tussendoor los te koppelen om dan maar eerder te wisselen zodat ze toch beide borsten heeft, maar dat voelt 1) onprettig (ik heb het gevoel dat ik maar wat doe als ik haar afkoppel, het voelt veel prettiger als ze zelf gewoon aangeeft genoeg gehad te hebben, liefst volg ik haar daarin ipv dat wij haar wat opleggen) en 2) ze valt vaak alsnog in slaap waardoor ze én die tweede borst niet gehad heeft, én ik me zorgen maak dat ze te weinig heeft gehad omdat ik haar eerder heb afgekoppeld..

Wat ik nu doe is een beetje wat Razz al beschrijft: ik geef nu maar dezelfde borst bij de keer erna en hoop dat ze dan misschien wél nog naar de andere borst wil (dat lukt ongeveer bij de helft van de voedingen). Maar als dat niet lukt, ploft de andere borst zo ongeveer uit elkaar, dat voelt ook weer niet helemaal goed.. Kortom: help, ik heb het gevoel dat ik niet helemaal snap hoe effectief te wisselen van borst :X Iemand tips?
pi_160815884
Wat wij altijd deden (op advies van LK en zkh): borst 1 tot 'genoeg' of slaaps, dan verschonen -> weer wakker, dan borst 2. Dat werkte ook bij onze drinken -> :Z -uk goed.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_160816903
Oh vergeten te zeggen: dat doen we idd ook, verschonen als ze genoeg heeft van de eerste borst :) Maar na het verschonen ligt ze meestal alweer voor pampus, of laat ze na twee slokken los van de tweede borst..
pi_160818880
Ik deed gewoon maar wat :') even voelen aan m'n borst welke aan de beurt was en die geven. Zolang ik niet klapte van de stuwing en m'n kind normale poep had, zat het wel best. Vooral niet te moeilijk maken ;)

Oh LB, die foto! O+ O+ O+
pi_160828225
Als ze 1 borst goed leeg gedronken heeft, zou ik bij een volgende voeding juist de andere borst aanbieden. En idd wat Wup zegt, even voelen welke borst voller zit -> die aanbieden.

LB O+!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 21 maart 2016 @ 08:33:25 #208
409579 LuDann
All the way
pi_160828350
Ik geef de volste borst als eerste, en dat is meestal de borst die de vorige voeding dus als laatste (of helemaal niet) aan de beurt is geweest.

Ik doe dat overigens ook door even te voelen. :P
  maandag 21 maart 2016 @ 09:29:04 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160828796
Ono, heb ik nou helemaal gemist dat je bevallen bent??! :o Gefeliciteerd!! *O*

Wanneer? Hoe heet ze? Is alles goed?
pi_160829237
Hoe gaat het met je productie LuDann?
  maandag 21 maart 2016 @ 16:57:22 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160836974
3060 gram vandaag, dat is dus 180 gram gegroeid in 1 week, met alleen maar live voedingen! *O* O+
pi_160837029
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:57 schreef LadyBlack het volgende:
3060 gram vandaag, dat is dus 180 gram gegroeid in 1 week, met alleen maar live voedingen! *O* O+
*O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 21 maart 2016 @ 17:29:52 #213
409579 LuDann
All the way
pi_160837769
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:07 schreef WupWup het volgende:
Hoe gaat het met je productie LuDann?
Lief dat je ernaar vraagt.

Ik heb vrijdag een clusterkolf uurtje gedaan in de middag en verder elke 2 uur gekolfd. Ik was van plan om in het weekend ook in de avond nog zo'n uurtje te doen omdat Wolk er meestal rond 19 uur al inligt. Maar ze was nogal moeilijk en viel beide avonden pas rond een uur of 22 aan de borst in slaap. Daarna had ik echt geen zin meer in clusterkolven. :P Plus ik denk dat ze door de hele avond aan de borst te liggen mijn productie wel gestimuleerd heeft, was toch een beetje clusteren.

Vandaag heb ik wel weer elke 2 uur gekolfd en productie is duidelijk beter, heb in vier keer kolven 5 voedingen. Ik ben nog steeds ziek thuis en dan kan ik me dat vele kolven wel veroorloven maar als ik straks weer aan het werk ga dan ga ik weer terug naar 3 keer kolven. Even zien hoe ver me dat brengt. Ik heb nog zo'n 15 voedingen in de vriezer dus op zich wel wat speelruimte.

LB wat een goed nieuws! O+ *O*
pi_160843705
Dat klinkt wel heel positief hoor LuDann! :Y. Kudo's voor.je doorzettingsvermogen!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 21 maart 2016 @ 22:01:34 #215
409579 LuDann
All the way
pi_160845784
Ja, ik zie het ook wel positief in weer! Bedankt Phaidra, voor de tips ook.
pi_160846253
Wat goed zeg! Maar met vier keer kolven vijf voedingen, dat is dus eigenlijk een relatieve overproductie, dus dan heb je de ellende toch al overwonnen? Of begrijp ik je verkeerd?
  maandag 21 maart 2016 @ 22:40:49 #217
409579 LuDann
All the way
pi_160846813
Nou, ik kolfde toevallig nu de eerste keer 220 cc (precies 2 voedingen), dat overkomt me zo heel af en toe als Wolk een keer goed geslapen heeft. Daar komt dus die 'extra' voeding vandaan. Maar normaal gesproken kolf ik dan maar 1 voeding. Dus ik kolf nu 1 voeding per keer kolven nu, zo ongeveer. Af en toe drinkt Wolk alleen 4 voedingen op een dag en ik kolf straks 3 keer. Maar wie weet kolf ik dan weer wat meer omdat er meer dan 2 uur tussen zit.

Ik vind het trouwens wel fijn dat ik er hier over kan praten zo en voel me gesteund hier. In mijn omgeving snappen mensen niet echt dat ik er zo graag mee door wil gaan, met de borstvoeding. Ik doe dan alsof het me weinig moeite kost want ze zouden me voor gek verklaren als ze wisten dat ik bijvoorbeeld een clusterkolfuur ingelast heb. Dat wordt gezien als normaal als je baby 2 maanden oud is maar nu niet meer geloof ik.

Oh en ik ben zo blij met mijn man. O+ Die steunt me ook heel erg hierin en is al vaak de strijd voor me aangegaan bij arts, apotheek of (schoon)ouders. Wast elke avond mijn kolfspullen af ook. O+
  maandag 21 maart 2016 @ 23:00:12 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160847235
Zulke mannen zijn goud waard ja _O_
Ik heb er ook een O+
pi_160849559
LuDann, ik heb op mijn werk altijd maar 2x gekolfd deze 'ronde'. Bij de oudste 3x maar ik vond die belasting zo groot. Ik had me ingesteld op kv bijgeven op het kdv, maar dat is eigenlijk nooit nodig geweest (tot ik met 9 maanden nog 1x kolfde). Thuis dronk hij veel vaker dan 2x, maar toch was het geen probleem.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:08:54 #220
409579 LuDann
All the way
pi_160849622
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:00 schreef LadyBlack het volgende:
Zulke mannen zijn goud waard ja _O_
Ik heb er ook een O+
Wat fijn. O+ Mazzelaars zijn wij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:57 schreef Phaidra het volgende:
LuDann, ik heb op mijn werk altijd maar 2x gekolfd deze 'ronde'. Bij de oudste 3x maar ik vond die belasting zo groot. Ik had me ingesteld op kv bijgeven op het kdv, maar dat is eigenlijk nooit nodig geweest (tot ik met 9 maanden nog 1x kolfde). Thuis dronk hij veel vaker dan 2x, maar toch was het geen probleem.
Ik vind 3 keer kolven geen probleem, en dat kan ook in de situatie waarin ik nu zit met onderzoek doen. 1 keer voor het werk, 1 keer in de pauze en 1 keer na het werk. 4 keer is eigenlijk gewoon niet te doen, dus daar leg ik de grens. Dus als het niet lukt om het bij elkaar te krijgen dan ga ik ook kijken naar een andere oplossing.

Wel fijn dat het met 2 keer kolven lukte! Mijn productie is al sinds het begin erg onstabiel en ik weet zeker dat ik met 2 keer kolven ook live snel niet meer genoeg zou hebben.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:12:48 #221
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160849642
Ik heb altijd maar 2 x gekolfd (4 uur, 4 uur en 3 uur tussen de kolf/drinkmomenten). Een tijdje heb ik wel moeten aanvullen met kv, ik kolfde 2,5 voeding. Nu zit ik aan 3 à 4 gekolfde voedingen doordat L nu s Nachts minder drinkt. 3 x per dag zou ik echt niet te doen vinden. Ik ga er sowieso vrij relaxt mee om, ik heb gemerkt dat mijn lichaam het prima kan regelen. Toen ik een week ziek was en L ook was m'n productie zowat opgedroogd, maar dat herstelde zich op natuurlijke wijze.
Ik ga er van uit dat het ook wel weer goed komt als ik straks 4 nachten niet bij L ben, ik ben niet van plan om heel veel meer dan 4 keer per dag te kolven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:24:12 #222
409579 LuDann
All the way
pi_160849720
De grens van wat je acceptabel vindt qua kolven verschilt denk ik ook met hoe je over het kolven denkt. Ik vind het wel een prettig rustmomentje. Ik zie er eigenlijk nooit tegenop. En het geeft mij een rustig gevoel te weten dat er genoeg voor haar is, dat geeft me een gevoel van voldoening. Ik zou meer stress hebben van minder kolven.
pi_160850484
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:08 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wat fijn. O+ Mazzelaars zijn wij.

[..]

Ik vind 3 keer kolven geen probleem, en dat kan ook in de situatie waarin ik nu zit met onderzoek doen. 1 keer voor het werk, 1 keer in de pauze en 1 keer na het werk. 4 keer is eigenlijk gewoon niet te doen, dus daar leg ik de grens. Dus als het niet lukt om het bij elkaar te krijgen dan ga ik ook kijken naar een andere oplossing.

Wel fijn dat het met 2 keer kolven lukte! Mijn productie is al sinds het begin erg onstabiel en ik weet zeker dat ik met 2 keer kolven ook live snel niet meer genoeg zou hebben.
Mijn post was meer bedoeld als hart onder de riem dat het niet direct erg is om een keer minder te kolven dan je baby normaal gesproken drinkt. Als het voor jou te doen is om 3x te kolven zou ik dat idd nog even volhouden!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160850568
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:57 schreef Phaidra het volgende:
Echt, precies dit! Fijn he? (Sowieso altijd heel veel herkenning in jouw tweede-verhalen O+)

LuDann, wat fijn dat je productie weer opgekrikt lijkt! Hoe gaat het nu met jouw gezondheid?
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:51:35 #225
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160851616
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:24 schreef LuDann het volgende:
De grens van wat je acceptabel vindt qua kolven verschilt denk ik ook met hoe je over het kolven denkt. Ik vind het wel een prettig rustmomentje. Ik zie er eigenlijk nooit tegenop. En het geeft mij een rustig gevoel te weten dat er genoeg voor haar is, dat geeft me een gevoel van voldoening. Ik zou meer stress hebben van minder kolven.
Uiteraard verschilt dat! Ik bedoel ook niet dat je teveel kolft oid. Ik heb alleen vaak het gevoel dat je jezelf een enorme druk oplegt, dat je erg bang bent dat je niet genoeg voor haar hebt. Maar je hebt een vriezer vol voeding, je voed al 7,5 maand, het gaat goed en je doet het prima!

Ik weet dat het voor iedereen verschilt hoor, ik ben er gewoon altijd vrij gemakkelijk in geweest, ik heb vertrouwen in dat mijn lichaam en baby het goed kunnen regelen met elkaar. Ik heb nu 1 voeding in de vriezer voor het eerst in maanden. Heb ik niet genoeg voeding? Dan maar een flesje instant magic. :P Zin om een avondje wijn te drinken? Flesje erin en ik ga slapen zonder te kolven. En af en toe drinkt L dan wat meer om de productie weer wat op te krikken. *disclaimer* hiermee bedoel ik dus niet dat anderen ook zo moeten zijn, meer om het verschil in wat voor de 1 acceptabel is en voor de ander niet, aan te duiden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')