Bah. Gewoon lidl-colaquote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:14 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Als er nog mensen zijn die coca cola kopen dan wil ik dat ten sterkste afraden want het is een regel rechte suiker bom het is echt heel slecht voor je en er zijn genoeg alternatieven.
Bij de Jumbo heb je eigen merk Cola en die is ook nog eens zonder suiker
Laat maar zien dan.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:43 schreef Dingflofbips het volgende:
Dit kun je niet met droge ogen 'arm' noemen. Typische ambtenaren-achter-het-bureau criteria dit.
fantastisch!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan rekenen.
840 per maand. Huur minus huursubsidie: 300 euro. Zorg + maandelijks eigen risico - zorgtoeslag: 40 euro. TV/Internet/tel: 50 euro. G/W/L 100. Overige verzekeringen en gemeentelijke lasten nog 50, dan heb je 540 euro uitgegeven. Voor 50 euro per week kan je prima eten, en ook andere dingen dan water en brood, en dan heb je nog 100 euro over voor shampoo, kleding, je sportschoolabo en een paar buskaartjes.
Geniaal. Ik raad je aan om een site te beginnen met een eigen vertaal-machine.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:16 schreef kawotski het volgende:
[..]
had je daar armoede voor nodig om te weten hoe je zuinig moet leven? Overigens heeft het geen enkel nut, wat je nu zegt is, ga allemaal maar de bijstand in want als je zuinig aan doet dan is het wel te doen.
Kun je mij uitleggen wat het nut daarvan is aangezien we google translate al hebben?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Geniaal. Ik raad je aan om een site te beginnen met een eigen vertaal-machine.
Jij vertaalt Nederlandse zinnen naar compleet andere Nederlandse zinnen. Ondanks dat het kant noch wal raakt, kan het wel leuk zijn voor als iemand zich verveelt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:51 schreef kawotski het volgende:
[..]
Kun je mij uitleggen wat het nut daarvan is aangezien we google translate al hebben?
Ja, dat heet vrij vertalen. Goed, ik had ook altijd van die types in mijn klas zitten vroeger die nooit het einde van de maand haalden met hun geld. Ondanks dat ze konden rekenen.. Ach, wie kan het ze kwalijk nemen, de overheid lukt het ook niet..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Jij vertaalt Nederlandse zinnen naar compleet andere Nederlandse zinnen. Ondanks dat het kant noch wal raakt, kan het wel leuk zijn voor als iemand zich verveelt.
Heb af en toe het idee dat er inderdaad bewust standaard en structureel een groot werkelozenleger achter de hand wordt gehouden om de lonen laag te houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:02 schreef Mystikvm het volgende:
De overheid houdt armoede in stand door mensen lastig te vallen met vaak zinloze controles.
Het is geen kwestie van meer geld. Dat lost het probleem niet op want zelfs als het minimum op 3000 euro ligt, is er nog steeds iemand arm. In die zin is armoede dus wel relatief. Alleen het systeem wat we nu kennen, die rare werkloosheidsindustrie, die zorgt er voor dat het verdomd moeilijk is om armoede achter je te laten.
BNW is verderop.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:18 schreef Mishu het volgende:
[..]
Heb af en toe het idee dat er inderdaad bewust standaard en structureel een groot werkelozenleger achter de hand wordt gehouden om de lonen laag te houden.
Je dicht de overheid teveel creativiteit toe.. In al hun domheid is het wel het resultaat maar of het de bedoeling was..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:18 schreef Mishu het volgende:
[..]
Heb af en toe het idee dat er inderdaad bewust standaard en structureel een groot werkelozenleger achter de hand wordt gehouden om de lonen laag te houden.
in andere gemeenten gelden er andere regelsquote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:34 schreef sacha het volgende:
ik mag een toelage aanvragen als ik 6 jaar op de armoede grens leef!
http://www.divosa.nl/nieu(...)uctureel-geld-tekortquote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan rekenen.
840 per maand. Huur minus huursubsidie: 300 euro. Zorg + maandelijks eigen risico - zorgtoeslag: 40 euro. TV/Internet/tel: 50 euro. G/W/L 100. Overige verzekeringen en gemeentelijke lasten nog 50, dan heb je 540 euro uitgegeven. Voor 50 euro per week kan je prima eten, en ook andere dingen dan water en brood, en dan heb je nog 100 euro over voor shampoo, kleding, je sportschoolabo en een paar buskaartjes.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
En toch blijven de mensen op de VVD stemmen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:28 schreef kawotski het volgende:
[..]
En de PvdA die er niets aan doet ondanks dat ze mee regeren
quote:
Als het nu niet zo zou zijn dat plantsoenmedewerkers en vuilnismannen nu voor een bijstandsuitkering werken terwijl ze daarvoor ontslagen werden met normale arbeidsvoorwaarden dan zou jij een punt hebben.quote:
Dat geloof ik eigenlijk best wel. Kun je altijd tegen de mensen die net iets meer verdienen zeggen, zie je wel er zijn mensen die het nog slechter hebben dus niet te veel zeuren anders wisselen we je in. Macht van kapitaal...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:18 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Maar juist dat verstandig sparen is nu juist voor mij een punt om dan maar wel de beurs te trekken. Maar om die mening duidelijk te maken kan ik niet kort omschrijven. Dat word een te lang verhaal. Dat is een nadeel van een forum.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wil best mensen helpen die buiten hun schuld in de problemen komen (ook via het collectief) en ik wil ook nog wel mensen helpen die door hun eigen slechte keuzes in de problemen komen - maar dan vrijwillig. Ik heb er een broertje dood aan dat ik verplicht word om af te tikken om die laatste groep te helpen.
Ik ga voorzichtig met mijn leven en mijn geld om, met als gevolg dat als ik tegen een probleem aanloop, zoals (tijdelijke) werkloosheid, ik die lasten zelf kan dragen. Ik hoef niet meteen mijn huis uit als ik onverhoopt mijn baan kwijtraak, maar ik word wel gedwongen om die lasten voor een ander te gaan dragen die niet zo verstandig is geweest. Dat stoort me - het beloont onverstandig gedrag. Een perverse prikkel.
Nee, was gewoon de Nederlandse overheid (of je moet die als een duister regime zien, dat kan ook). En ja, er was ook "gewoon" een contract. En ja, de betalingsverplichting werd volkomen geaccepteerd, maar om dan die centen ook daadwerkelijk binnen te krijgen......tja, DAT was nou net het probleem.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Was dat een Nederlandse overheid? Dat is moeilijk voor te stellen. Ik neem tenminste aan dat er wel een contract was.
Of deed hij duistere zaken met duistere regimes?
Er moet een logische verklaring zijn. Geld of een huis "verdwijnen" niet zo maar.
Was hij als rechtspersoon persoonlijk aansprakelijk voor zijn zakelijke overeenkomsten? Ook dat is een (domme) keuze.
Ding ding! We have a winner!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]En zo lijkt ook armoede, na mensenrechten en dierenwelzijn, op de stapel 'hartstikke belangrijk, maar het mag niks kosten' te belanden.
oh chillquote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:34 schreef sacha het volgende:
ik mag een toelage aanvragen als ik 6 jaar op de armoede grens leef!
Lekker kort door de bocht weer.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tja, als ze nou gewoon gaan werken is er niks aan het handje.
Kunnen ze jou niet terug sturen naar de middeleeuwen, met deze gedachten gang voel je vast gauw thuis.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Armoede is relatief.
De mensen die nu arm genoemd worden, zijn schatrijk vergeleken bij een doorsnee burger uit de middeleeuwen.
Zielig zijn is een beroep geworden, waarmee je een redelijk belegde boterham verdient.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |