abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160597620
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

dit zegt helemaal niks.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_160597652
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dit zegt helemaal niks.
Kun je ook nog iets concreter aangeven wat er precies niet aan klopt?
pi_160597662
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kun je ook nog iets concreter aangeven wat er precies niet aan klopt?
dat heb ik gedaan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_160597669
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat heb ik gedaan
Waar precies?
pi_160598511
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee hoor.

In de bijstand kan je zonder schulden of grote financiele verplichtingen prima rondkomen met een strakke financiele planning.
Ik vind dat toch net iets te makkelijk gesteld.

Zoals het artikel ook zegt kun je van armoede geen vrij nemen, en in de Bijstand heb je het nu eenmaal niet breed.

Mensen in de Bijstand zullen maanden nodig hebben om financieel te herstellen als bijvoorbeeld hun wasmachine of computer kapot gaat. Ook mensen die hun financien op orde hebben.

Je kunt je simpelweg geen financiële tegenslag veroorloven in de Bijstand, en Bijzondere Bijstand is voor die zaken ook al lang geen vanzelfsprekendheid meer.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_160598673
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind dat toch net iets te makkelijk gesteld.

Zoals het artikel ook zegt kun je van armoede geen vrij nemen, en in de Bijstand heb je het nu eenmaal niet breed.

Mensen in de Bijstand zullen maanden nodig hebben om financieel te herstellen als bijvoorbeeld hun wasmachine of computer kapot gaat. Ook mensen die hun financien op orde hebben.

Je kunt je simpelweg geen financiële tegenslag veroorloven in de Bijstand, en Bijzondere Bijstand is voor die zaken ook al lang geen vanzelfsprekendheid meer.
Ik heb zelf in de bijstand gezeten en had financieel niet te klagen, dit vooral vanwege mijn redelijk goedkope sociale huurwoning.

Als je een gezin en/of hypotheek hebt, of (chronisch) ziek bent, is het natuurlijk wel een ander verhaal.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 11:30:29 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_160609376
quote:
quote:
Sinds de ECB in maart van vorig jaar met het opkoopprogramma is gestart, heeft de centrale bank al ruim 712 miljard euro in de markt gepompt. 712.294.000.000 euro is de meest precieze tussenstand.

Om een voorstelling te geven van hoe veel geld dat is: als je het in coupures van 10 euro zou hebben, zou je het hele Griekse eiland Korfoe er mee kunnen bedekken, en dan heb je nog een paar miljard over.

Als je dat bedrag in briefjes van 10 euro achter elkaar zou leggen, kun je bijna 226 keer de aarde rond over de evenaar.

En nog één voorbeeld, omdat het kan: je kunt er met speels gemak alle Nederlandse Waddeneilanden mee bedelven, bijna twee keer zelfs. De provincie Utrecht verdwijnt voor de helft onder tientjes, als je al dat geld uit een helikopter zou gooien.

Laat dat laatste nou net iets zijn waar steeds meer stemmen voor opgaan: (figuurlijk) geld uit de helikopter gooien, zodat het rechtstreeks bij de mensen terecht komt. ‘QE for the people’ wordt het idee ook wel genoemd.

Op het huidige QE-beleid is namelijk veel kritiek: al dat extra geld zou vooral op de beurzen belanden, en amper of niet in de reële economie. Leuk voor beleggers, maar gewone mensen en het MKB merken er helemaal niks van.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 12 maart 2016 @ 11:39:44 #108
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160609495
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dit artikel geeft heel goed weer wat er mis is met ons denken over armoede. Je kunt je gemaakte fouten niet meer herstellen, omdat het systeem zo repressief is dat mensen in de armoede gehouden worden door alle verantwoordelijkheden bij de armen zelf neer te leggen.

Gezien het aantal armen en het feit dat het niet afneemt betekent dat dat het systeem gewoon niet werkt. Hier blijft men ook maar roepen dat arme mensen uitzuigers en kampioen slechte keuzes zijn, maar dat lost het probleem niet op. Ik vind het stuitend dat men blijkbaar vindt dat deze mensen maar moeten creperen, omdat ze als lastig ervaren worden.
Prima omschreven. Je moet wat inleveningsvermogen bezitten om begrip te kunnne hebben voor een dakloze.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_160609978
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Overigens is het idee van een verzorgingsstaat er één van risicospreiding (+ welbegrepen eigenbelang). Daarom is de toename van langdurige/permanente armoede ook een zorgelijke ontwikkeling. Dat is niet de bedoeling van het systeem. Maarja, als je het stelselmatig af breekt en geld in de zakken van managers en externen laat vloeien...
Een waar woord!
pi_160677262
Ik wil graag een van de 'het is allemaal je eigen schuld en als je je best doet wordt de hele wereld prachtig' uitnodigen om eens 2 weken te ruilen.
Serieus. Maken we er een docu van.
Ik heb 5 euro per maand om van te eten. En ja ik solliciteer op alles wat los en vast zit, ik zit nu al op 200+. En neen, ik heb geen drang naar luxe-artikelen. En geen schulden. En ik ben hoog opgeleid. En ja, ik weet wat er is om me te helpen ( ik heb gewerkt in de schuldsanering...), en dat is bijzonder weinig door bureaucratische regelingen. (in de laatste maanden bij aanvraag gestudeerd: 30 procent minder. Je woont in een studentenhuis omdat je uit je huis moest vanwege deze situatie: 30 procent minder. Vreemde huisgenoten kunnen immers bijdragen aan jouw bestaan. Je bent onder de 27 en hebt geen kind? 30 procent minder...) Ik ben helemaal niet raar eigenlijk en een prima werknemer met diploma's en een gezonde mentaliteit. Ik heb wel onverwachts een ziekte gekregen. Een lichamelijke ziekte waar je zelf niks aan kan doen. En prima weg gaat met medicatie, maar wachttijden in het ziekenhuis.... Maar dit kunnen we prima nadoen hoe dit werkt.
Serieus aanbod. Leer je meteen ook heel veel van, waar de beste prullenbakken zijn enzo, beste kringlopen,hoe roadkill nog te eten en zelf te slachten is, etc.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 10:33:30 #111
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_160680165
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 01:58 schreef Hetigheid het volgende:
Ik wil graag een van de 'het is allemaal je eigen schuld en als je je best doet wordt de hele wereld prachtig' uitnodigen om eens 2 weken te ruilen.
Serieus. Maken we er een docu van.
Ik heb 5 euro per maand om van te eten. En ja ik solliciteer op alles wat los en vast zit, ik zit nu al op 200+. En neen, ik heb geen drang naar luxe-artikelen. En geen schulden. En ik ben hoog opgeleid. En ja, ik weet wat er is om me te helpen ( ik heb gewerkt in de schuldsanering...), en dat is bijzonder weinig door bureaucratische regelingen. (in de laatste maanden bij aanvraag gestudeerd: 30 procent minder. Je woont in een studentenhuis omdat je uit je huis moest vanwege deze situatie: 30 procent minder. Vreemde huisgenoten kunnen immers bijdragen aan jouw bestaan. Je bent onder de 27 en hebt geen kind? 30 procent minder...) Ik ben helemaal niet raar eigenlijk en een prima werknemer met diploma's en een gezonde mentaliteit. Ik heb wel onverwachts een ziekte gekregen. Een lichamelijke ziekte waar je zelf niks aan kan doen. En prima weg gaat met medicatie, maar wachttijden in het ziekenhuis.... Maar dit kunnen we prima nadoen hoe dit werkt.
Serieus aanbod. Leer je meteen ook heel veel van, waar de beste prullenbakken zijn enzo, beste kringlopen,hoe roadkill nog te eten en zelf te slachten is, etc.
5 euro per maand is een foutje, toch?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_160682491
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

....
....
Daarvoor heb je dan ook weer de bijzondere bijstand...
http://www.antwoordopbijstand.nl/inhoud/index/pid/326
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_160683542
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:33 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

5 euro per maand is een foutje, toch?
Nope.
En volkomen legaal en niks aan te doen. Over 2 maanden houdt een van de kortingen op en dan wordt het 95 euro gelukkig. (hoewel ik hoop dat niet mee te maken uiteraard).
Bijzondere (aanvullende) bijstand gaat niet op als je wegens legale kortingen onder het niveau komt. (door de je-hebt-gestudeerd-korting en de er-wonen-andere-mensen-op-je-adres-korting bijvoorbeeld).

Overigens mensen die zeggen dat je van alles krijgt zoals witgoed; dat is per gemeente verschillend. Bij deze gemeente is dat bijvoorbeeld niet. Gemeenten zijn dat vrijer mogen gaan uitbesteden en invullen, ik loop dan ook bijvoorbeeld niet bij het UWV maar een ander bedrijf.
Ook de voedselbank hier mag ik geen gebruik van maken, dan moet je ouder dan 27 zijn of een kind hebben.
Wat je hier wél krijgt is eenmalig een vergoeding voor een sollicitatie outfit uit de kringloop en wekelijks gratis deelname aan een sportprogramma. Maar zo is dat dus overal verschillend.
pi_160683810
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:31 schreef Hetigheid het volgende:

[..]

Nope.
En volkomen legaal en niks aan te doen. Over 2 maanden houdt een van de kortingen op en dan wordt het 95 euro gelukkig. (hoewel ik hoop dat niet mee te maken uiteraard).
Bijzondere (aanvullende) bijstand gaat niet op als je wegens legale kortingen onder het niveau komt. (door de je-hebt-gestudeerd-korting en de er-wonen-andere-mensen-op-je-adres-korting bijvoorbeeld).

Overigens mensen die zeggen dat je van alles krijgt zoals witgoed; dat is per gemeente verschillend. Bij deze gemeente is dat bijvoorbeeld niet. Gemeenten zijn dat vrijer mogen gaan uitbesteden en invullen, ik loop dan ook bijvoorbeeld niet bij het UWV maar een ander bedrijf.
Ook de voedselbank hier mag ik geen gebruik van maken, dan moet je ouder dan 27 zijn of een kind hebben.
Wat je hier wél krijgt is eenmalig een vergoeding voor een sollicitatie outfit uit de kringloop en wekelijks gratis deelname aan een sportprogramma. Maar zo is dat dus overal verschillend.
Asielzoekers gaan voor hoor.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:03:42 #115
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_160684061
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 13:31 schreef Hetigheid het volgende:

[..]

Nope.

Neeee... Hoe dan? Elke dag een boterham of zo? Dat kan écht niet. Fijn dat het meer wordt, maar naar mijn weten is 40 euro per week zo ongeveer het minimale wat je hoort te krijgen, maar weet het niet helemaal zeker. En ja, elke gemeente hanteert een eigen beleid. Mijn gemeente is bijvoorbeeld heel sociaal en zou niemand met zo weinig laten zitten, terwijl de buurgemeente stukken minder sociaal is. Weet je zeker dat je geen recht hebt op aanvullende bijstand?
pi_160684223
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:03 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Neeee... Hoe dan? Elke dag een boterham of zo? Dat kan écht niet. Fijn dat het meer wordt, maar naar mijn weten is 40 euro per week zo ongeveer het minimale wat je hoort te krijgen, maar weet het niet helemaal zeker. En ja, elke gemeente hanteert een eigen beleid. Mijn gemeente is bijvoorbeeld heel sociaal en zou niemand met zo weinig laten zitten, terwijl de buurgemeente stukken minder sociaal is. Weet je zeker dat je geen recht hebt op aanvullende bijstand?
Nee, want dan hebben die kortingen weer geen nut. Ze willen wel graag dat ik 30 procent minder krijg omdat ik recent heb gestudeerd (hun reden: anders stopt iedereen met studeren en gaan ze lekker de bijstand in omdat dat meer geld is dan stufi :') ) en als ze dat dan weer aanvullen met aanvullende bijstand tot het minimum dan werkt die korting weer niet hé :P

8)7
pi_160684317
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 15 maart 2016 01:58 schreef Hetigheid in de laatste maanden bij aanvraag gestudeerd: 30 procent minder. Je woont in een studentenhuis omdat je uit je huis moest vanwege deze situatie: 30 procent minder. Vreemde huisgenoten kunnen immers bijdragen aan jouw bestaan. Je bent onder de 27 en hebt geen kind? 30 procent minder...)
Dus je hebt 30+30+30=90% korting gehad op je bijstand? :?
pi_160684722
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:21 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Dus je hebt 30+30+30=90% korting gehad op je bijstand? :?
Niet precies zo. 30 procent korting, en dan van het nieuwe bedrag weer 30 procent korting, en dan van dat bedrag weer 30 procent er af.
De ene 30 procent was een foutje. Dat was een boete omdat ik niet was komen opdagen bij een gesprek wat ik met ze had, in de maand dat ik überhaupt nog geen bijstand had aangevraagd. Dat viel uiteraard te bewijzen, en is na veel gebel en gedoe na 2 maanden opgeheven.
De andere 30 procent was voor het hebben van huisgenoten. Ik heb na veel gebel en geschrijf en gedoe nu deze week een brief gekregen dat ik nu toch echt officieel 'zelfstandig' woon en niet samenwoon en dit opgeheven zal gaan worden.
Over 2 maanden gaat de andere 30 procent er af omdat de korting omdat je gestudeerd hebt maar 6 maanden geldt. Dan kom ik aan het volledige netto bedrag waar ik 'recht' op heb van 660 euro.

Maar dat ga ik niet halen uiteraard, dan heb ik al een baan *O* (knock on wood).
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:51:16 #119
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_160684827
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:45 schreef Hetigheid het volgende:

[..]

Maar dat ga ik niet halen uiteraard, dan heb ik al een baan *O* (knock on wood).
Ik duim in elk geval voor je, pfff, wat een verhaal.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 15:39:04 #120
3542 Gia
User under construction
pi_160685675
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:14 schreef Hetigheid het volgende:

[..]

Nee, want dan hebben die kortingen weer geen nut. Ze willen wel graag dat ik 30 procent minder krijg omdat ik recent heb gestudeerd (hun reden: anders stopt iedereen met studeren en gaan ze lekker de bijstand in omdat dat meer geld is dan stufi :') ) en als ze dat dan weer aanvullen met aanvullende bijstand tot het minimum dan werkt die korting weer niet hé :P

8)7
Maar je hebt je studie afgemaakt toch? Krijg je dan niet gewoon bijstand op een normaal niveau (alleenstaande iets van 600 euro) als je een normale woning huurt?
Verder: Heb je een auto? Heb je een mobiel met duur abonnement?
Dat zijn luxe zaken die niet onder de vaste lasten vallen.
pi_160687289
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar je hebt je studie afgemaakt toch? Krijg je dan niet gewoon bijstand op een normaal niveau (alleenstaande iets van 600 euro) als je een normale woning huurt?
Verder: Heb je een auto? Heb je een mobiel met duur abonnement?
Dat zijn luxe zaken die niet onder de vaste lasten vallen.
Ik heb mijn studie moeten stoppen (pauzeren) vanwege ziekte. Omdat dit een tijdelijke en geneesbare ziekte is, kwam ik niet in aanmerking voor de ziektewet. Op hetzelfde moment liep mijn contract af bij mijn werk, en die hebben ze uiteraard toen niet verlengd.
Ik bezuinig maximaal.
Dus neen ik heb geen auto. Ik kan enkel goedkoper huren dan deze kleine kamer waar ik in ben gegaan als ik in aanmerking kom voor antikraak. Ik heb nog nooit van mijn leven een telefoon gekocht. Nooit de behoefte gehad aan 'het nieuwste'. Ik neem altijd degene van vrienden over die wel graag 'het nieuwste' willen hebben :P. Ik heb nu net mijn eerste smartphone ooit :') Ik heb geen abonnement. Ik heb overigens ook geen tv en internet. Überhaupt geen abonnement of lidmaatschap op iets.

Hier heb je een overzicht van mijn uitgaven per maand, voor dat er meer tips volgen over hoe ik zuiniger zou kunnen leven :P

- Huur all in: 370 euro (bij berekening zou ik even duur uit zijn in een sociale huurwoning, ik heb de wachttijd ook nog niet er voor overigens, maar degene met goedkope huur zijn dermate slecht geïsoleerd dat de huursubsidie direct opgaat aan stookkosten, en ik op hetzelfde bedrag of meer uit kom).
- zorgverzekering - toeslag: 80 euro (dat kan technisch goedkoper, heb uitgebreid pakket, maar als ik die aanvullingen niet had gehad toen ik ziek werd, dan had ik nu op straat gestaan... je wilt niet weten wat een ambulance met spoed naar het ziekenhuis kost zonder aanvullende verzekering..brrr. 900 euro overigens, ik betaal nu 110. Daarnaast zijn mijn tanden door medicatie in rap tempo aan het vergaan, er zal veel werk verricht moeten worden in de toekomst die dus nu nog vergoed wordt door de aanvullende verzekering. Rotte/geen tanden = minder baankans.)
- eigen risico: 30
- WA en inboedelverzekering: 8 euro
- Overig niet-vergoed zoals bril/prikpil: 12 euro (niet aan de pil zijn ben ik duurder uit, dan moet ik maandverband en tampons en condooms gaan aanschaffen... over babykosten maar niet te spreken...) (oh en bril wordt wel vergoed, maar dat moet je zelf eerst voorschieten, dus de brilkosten zijn een spaarpotje zeg maar... voor als hij opeens stuk gaat.. want dan zie ik geen hol, ik zie zonder maar 30 procent).
- Telefoon: 3-6 euro

Ik zit dan toch al wel altijd rond de 500 euro.
Met 660 kan dat precies. Je kunt gewoon eten, maar dan verder wel uiteraard niks doen. An sich prima aangezien bijstand niet iets is om eeuwig van te leven. Het enige probleem is pech en tijd. Als zowel je fiets gestolen wordt, je computer stukgaat, je wasmachine stukgaat e.d.
Natuurlijk kun je vrienden/familie vinden om bij te wassen. Of bij hen de computer gebruiken. Zonder koelkast en vriezer leven went gewoon (en je hebt toch geen vlees). Maar het stapelt zich op omdat je niks nieuws kan aanschaffen, hoe langer je er in zit hoe een grotere irritante schooier je jezelf voelt. Wat ik ook vervelend vind is dat ik geen VOG kan aanschaffen of een treinreis kan maken voor een sollicitatiegesprek. Dit wordt achteraf vergoed, maar ik heb dat geld van te vore natuurlijk niet 8)7 'dan leen je dat toch bij anderen'. Die 'anderen' komt mijn leengedrag en vragen om een wasje te mogen draaien, mij naar het ziekenhuis te kunnen brengen want ik kan het OV niet betalen, mijn CV kunnen uitprinten, documenten die het 'UWV' vraagt want je moet het op papier aanleveren... digitaal mag en kan niet... e.d. al lang de strot uit.

Dat hele systeem moet op de schop. Het werkt niet als je enkel geld hebt voor eten, maar net niet genoeg voor dingen die daadwerkelijk je baankansen vergroten.
Irriteert me mateloos. Ik heb helemaal geen behoefte aan luxe, en daarom wil ik ook niet meer geld, ik heb behoefte aan een baan en daarom wil ik meer geld. Ik wil in gewassen kleding, met een stapel uitgeprinte CV's, gemaakt op een werkende computer, VOG bij de hand, met een fiets of het OV alle uitzendbureaus afgaan die ik heb kunnen vinden via internet. Dat ze dat faciliteren (vervoer, toegang tot computer/internet, gratis VOG, gratis mogen printen, ondersteuning bij er verzorgd uit blijven zien als dat nodig is) i.p.v. gratis tv's zoals sommige gemeente doen, of zoals deze gemeente: 10 procent korting op de efteling :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Hetigheid op 15-03-2016 17:24:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')