abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160565540
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:57 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Als je weet dat een instantie vaak te laat is met het geven van je geld, dan moet je misschien wat letten op de uitgaven die je doet.

Je hebt het allemaal zelf in de hand.
Bijzonder kortzichtige reactie.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 10 maart 2016 @ 13:39:23 #77
356891 Abed
hooggeleid
pi_160565585
Gister bij Pauw werd het ook duidelijk toen het over dit onderwerp ging. Het lag grotendeels aan de mensen zelf, vingerwijzen naar desbetreffende instanties.
Behalve een man die psychische klachten had, hij had wel een punt.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  donderdag 10 maart 2016 @ 13:43:42 #78
451005 Grems
Clown World
pi_160565656
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:39 schreef Abed het volgende:
Gister bij Pauw werd het ook duidelijk toen het over dit onderwerp ging. Het lag grotendeels aan de mensen zelf, vingerwijzen naar desbetreffende instanties.
Ik heb veel met dergelijke figuren te doen gehad. Dinsdag krijgen ze leefgeld van de bewindvoerder, woensdagochtend zitten ze aan een vers pakje shag te dampen met een lege koelkast :')
  donderdag 10 maart 2016 @ 13:48:55 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_160565763
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:43 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik heb veel met dergelijke figuren te doen gehad. Dinsdag krijgen ze leefgeld van de bewindvoerder, woensdagochtend zitten ze aan een vers pakje shag te dampen met een lege koelkast :')
Hoe zou het toch komen dat in 'betere' en ruimere verzorgingsstaten dit aantal minder groot aanwezig is?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:00:11 #80
451005 Grems
Clown World
pi_160565965
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe zou het toch komen dat in 'betere' en ruimere verzorgingsstaten dit aantal minder groot aanwezig is?
Je kunt maar een beperkt aantal pakjes shag per dag roken. Als je dan nog geld overhebt kun je net zo goed eten kopen.
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:06:08 #81
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_160566081
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:00 schreef Grems het volgende:

[..]

Je kunt maar een beperkt aantal pakjes shag per dag roken. Als je dan nog geld overhebt kun je net zo goed eten kopen.
Dat shag roken is in de meeste andere landen ook minder...

Hier in Nederland hebben we een premier die de tabakslobby na praat
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:07:59 #82
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160566117
Ik ben tevreden met wat ik krijg :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:10:08 #83
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_160566156

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_160569855
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:16 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ga toch weg man. Word hier zo moe van.

Op een of andere manier is het hip een soort van omgekeerdde slachtofferrol te hebben.

Systemen mogen omslachtig of zowat onmogelijk zijn, maar als je door die ingewikkeldheid een fout maakt (of door het systeem zelf wordt genaaid) dan ligt de fout bij jezelf. Had je eerst de algemene voorwaarden maar door moeten lezen. Of dat soort kul.

Systemen zijn nou eenmaal vaak verrot, en soms kan een slachtoffer daar deels wat aan doen maar vaak krijgt het slachtoffer gewoon de schuld van het brakke systeem.

Maar oh wee als je iets in de protocollenchecklist niet helemaal volgens verwachting hebt gedaan, dan verdien je de meest grote ellende.

:N
Men vergeet vaak dat er werknemers en dus mensen achter de knoppen zitten en een fout zo gemaakt is waar dan inderdaad de mensen weer voor op draaien omdat alle betalingen vervolgens in het honderd lopen.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_160580711
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:39 schreef Abed het volgende:
:Y het is ook een levensstijl probleem wat tot armoede leidt. Die levensstijl kan verschillende oorzaken hebben, al dan niet bewust of expres of dat men iets meemaakt waar men aan onderdoor gaat.
Uitzonderingen daargelaten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_160580809
quote:
correlatie betekent geen causaliteit O-)

Ik vind het verband tussen het aantal big macs en het aantal zeehonden in de noordzee beter, maar die kan ik niet meer vinden. In bovenstaande correlatie is de niet meegenomen factor namelijk gewoon tijd, maar bij de big macs en aantal zeehonden is de 3de faktor totaal niet duidelijk.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_160581081
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:00 schreef Grems het volgende:

[..]

Tja het roken van zogenaamd zielige en arme mensen blijft me elke keer maar weer verbazen. O-) Net zoals het aantal huisdieren.
pi_160581175
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Tja het roken van zogenaamd zielige en arme mensen blijft me elke keer maar weer verbazen. O-) Net zoals het aantal huisdieren.
Zo raar is het roken toch niet? Armoede brengt enorm veel stress met zich mee en dat moet er op een zeker moment ook uit. Nu hebben deze mensen dan ook vaak geen geld, zeker met het hedendaagse eigen risico, om hier effectief hulp voor te zoeken of mee leren om te gaan. Dan is goedkope shag of dito blikken bier ook een 'oplossing' voor het gevolg van een altijd aanwezig probleem. Immers, elke keer met angst de brieven van de gemeente open maken, weten dat als er een huishoudelijk apparaat kapot gaat je geen vervanging kan betalen en elke dag minutieus bijhouden of je ¤6,50 of ¤7,00 aan boodschappen kan uitgeven gaat vanzelf zijn tol heffen. Met huisdieren ben ik het wel eens overig.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_160581355
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:04 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Valt reuze mee. Als je je prioriteiten in orde hebt, dan kun je met weinig geld goed leven in Nederland.
Zolang je maar geen schulden hebt kan het inderdaad prima, zelfs onder 1x een minimumloon excl toeslagen kan je met 2 personen rondkomen en nog sparen ook (zelf gedaan).

Daarom ga ik never nooit geen consumptieve kredieten aan of jarenlange financiele verplichtingen aan die niet nodig zijn.
pi_160581476
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:25 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Zo raar is het roken toch niet? Armoede brengt enorm veel stress met zich mee en dat moet er op een zeker moment ook uit. Nu hebben deze mensen dan ook vaak geen geld, zeker met het hedendaagse eigen risico, om hier effectief hulp voor te zoeken of mee leren om te gaan. Dan is goedkope shag of dito blikken bier ook een 'oplossing' voor het gevolg van een altijd aanwezig probleem. Immers, elke keer met angst de brieven van de gemeente open maken, weten dat als er een huishoudelijk apparaat kapot gaat je geen vervanging kan betalen en elke dag minutieus bijhouden of je ¤6,50 of ¤7,00 aan boodschappen kan uitgeven gaat vanzelf zijn tol heffen. Met huisdieren ben ik het wel eens overig.
Als je eenmaal in die problemen zit kan ik het wel enigzins snappen, maar de kunst is om er niet in te komen en dan helpt het om niet te roken omdat dit mega duur is.
  donderdag 10 maart 2016 @ 23:45:21 #91
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_160581821
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:25 schreef Eufonie het volgende:

[..]

https://decorrespondent.n(...)en/19645395-f6c9a0bd
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_160585145
quote:
Ik lees de Correspondent doorgaans niet, maar dit is een prima artikel. Dank : )
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_160585258
quote:
Dit artikel geeft heel goed weer wat er mis is met ons denken over armoede. Je kunt je gemaakte fouten niet meer herstellen, omdat het systeem zo repressief is dat mensen in de armoede gehouden worden door alle verantwoordelijkheden bij de armen zelf neer te leggen.

Gezien het aantal armen en het feit dat het niet afneemt betekent dat dat het systeem gewoon niet werkt. Hier blijft men ook maar roepen dat arme mensen uitzuigers en kampioen slechte keuzes zijn, maar dat lost het probleem niet op. Ik vind het stuitend dat men blijkbaar vindt dat deze mensen maar moeten creperen, omdat ze als lastig ervaren worden.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:08:35 #94
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160585578
quote:
Gelezen, en een zeer interessante theorie.
Boek eens aanschaffen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_160585625
quote:
Goed stuk wel, interessante theorie.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:07:56 #96
3542 Gia
User under construction
pi_160594185
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:36 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Berekening van het basisinkomen op vijf niveaus vindt je hier: http://sargasso.nl/is-het-basisinkomen-betaalbaar/
Maar dan zou ik het basisinkomen alleen doen vanaf 18 jaar. Anders wordt er weer gefokt als de konijnen. En dat willen we ook niet.

Sowieso is er dan ook een grotere orikkel tot werken, als er een kinderwens is. Kinderen kosten geld. En dat moet nu net niet van het basisinkomen kunnen.
pi_160597535
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dit artikel geeft heel goed weer wat er mis is met ons denken over armoede. Je kunt je gemaakte fouten niet meer herstellen, omdat het systeem zo repressief is dat mensen in de armoede gehouden worden door alle verantwoordelijkheden bij de armen zelf neer te leggen.

Gezien het aantal armen en het feit dat het niet afneemt betekent dat dat het systeem gewoon niet werkt. Hier blijft men ook maar roepen dat arme mensen uitzuigers en kampioen slechte keuzes zijn, maar dat lost het probleem niet op. Ik vind het stuitend dat men blijkbaar vindt dat deze mensen maar moeten creperen, omdat ze als lastig ervaren worden.
Klopt daarom is preventie veel belangrijker. Mensen die hun geldzaken strak in orde hebben, hebben een zeer veel kleinere kans op armoede dan mensen die wat losjes met hun geldzaken omgaan.
Daarnaast is voor vele tientallen jaren een grote financiele verplichting aangaan uiteraard een no-brainer :N
pi_160597568
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt daarom is preventie veel belangrijker. Mensen die hun geldzaken strak in orde hebben, hebben een zeer veel kleinere kans op armoede dan mensen die wat losjes met hun geldzaken omgaan.
Nee, mensen die een ruimer inkomen hebben hebben een kleinere kans op armoede dan mensen die rondkomen van bijstandsniveau.
pi_160597589
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, mensen die een ruimer inkomen hebben hebben een kleinere kans op armoede dan mensen die rondkomen van bijstandsniveau.
nee hoor.

In de bijstand kan je zonder schulden of grote financiele verplichtingen prima rondkomen met een strakke financiele planning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')