abonnement Unibet Coolblue
pi_160316189
Welke winkelketens zijn al failliet of staan op het punt van omvallen?



Wankelende winkelketens:

• Gerry Weber
• Praxis
• Gamma
• Blokker

Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2016

• De resterende 32 fysieke winkels van Dixons

• Perry Sport
• Aktiesport
• Esprit

• La Ligna
Sector: kleding
Vestigingen: 52 winkels
Werknemers: circa 230

• Paradigit
Sector: computerspeciaalzaak
Vestigingen: 12 winkels en 5 shop-in-shops in vestigingen V&D
Werknemers: 200

• Foto Klein
Sector: speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur
Vestigingen: 34 winkels
Werknemers: circa 200

2015

• V&D
Sector: warenhuis
Vestigingen: 62 warenhuizen en ruim 250 La Place-vestigingen in Nederland en daarbuiten
Werknemers: 10.000

• Macintosh
Sector: schoenen
Vestigingen: ruim 550 in Nederland, België en Luxemburg
Werknemers: ruim 5.000 (eind 2014)

• DA Retailgroep
Sector: drogisterij
Vestigingen: 7 Nederlandse vestigingen in eigen beheer, 266 in handen van franchisenemers
Werknemers: 212

• BAS Group
Sector: telecom
Vestigingen: 150 in Nederland
Werknemers: 1.200

• Telstar Holding
Sector: sportwinkel
Vestigingen: 12 in Nederland
Werknemers: 210

• Ardenberg BV
Sector: schoenen
Vestigingen: 49 verdeeld over Nederland en België
Werknemers: 360

• Geddes & Gillmore
Sector: kleding
Vestigingen: 7 in Nederland en België
Werknemers: 69

• Miss Etam
Sector: kleding
Vestigingen: meer dan tweehonderd, waarvan ruim 130 onder de naam Miss Etam en circa 65 met de naam Promiss op de gevel.
Werknemers: ongeveer 2.200

• Schoenenreus
Sector: schoenen
Vestigingen: 206
Werknemers: 750

• House of Shoes
Sector: schoenen
Vestigingen: 28
Werknemers: 120

• Thom Broekman
Sector: kleding
Vestigingen: 18
Werknemers: 113

• Taft
Sector: schoenen
Vestigingen: 11
Werknemers: 77

2014

• Mexx
Vestigingen: 315 in Europa
Werknemers: 1.500 internationaal, waarvan 500 in Nederland

• Halfords
Sector: auto- en fietsonderdelen
Vestigingen: 130
Werknemers: 536

• Free Record Shop
Sector: entertainment
Vestigingen: 141 (eerste faillissement) 36 (tweede faillissement)
Werknemers: 755 (eerste faillissement) 90 (tweede faillissement)

• Polare
Branche: boeken
Vestigingen: 21
Werknemers: ongeveer 400

• Siebel
Branche: juweliersketen
Vestigingen: 36
Werknemers: ongeveer 170

2013

• Henk ten Hoor
Sector: kleding
Vestigingen: 103 (eerste faillissement) 63 (tweede faillissement)
Werknemers: 487 (eerste faillissement) 250 (tweede faillissement)

• Oad
Branche: reizen
Vestigingen: 150
Werknemers: 1.450

• De Harense Smid
Branche: elektronica
Vestigingen: 43
Werknemers: 550

• iCentre
Sector: Apple-producten
Vestigingen: 34
Werknemers: 500

• Block
Sector: elektronica
Vestigingen: 20
Werknemers: 175

• E-plaza
Sector: computerspellen
Vestigingen: 52
Werknemers: ongeveer honderd

2012

• Piet Kerkhof
Sector: kleding
Vestigingen: 18
Werknemers: 200

• Sabon
Sector: cosmetica
Vestigingen: 51
Werknemers: 237

• Expo
Sector: wenskaarten en cadeaus
Vestigingen: 20
Werknemers: ongeveer 70
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160316200
Deze zaken van Dixons gaan dicht:

het gaat om deze zaken:

» dixons Amstelveen
» dixons Amsterdam Kinkerstraat
» dixons Bovenkarspel
» dixons Bussum
» dixons Den Bosch
» dixons Den Haag Frederik Hendriklaan
» dixons Den Haag Theresiastraat
» dixons Emmeloord
» dixons Goes
» dixons Gorinchem
» dixons Gouda
» dixons Harderwijk
» dixons Hellevoetsluis
» dixons Helmond
» dixons Hoogvliet
» dixons Kampen
» dixons Katwijk aan Zee
» dixons Lelystad
» dixons Maassluis
» dixons Naaldwijk
» dixons Nijmegen
» dixons Oss
» dixons Oud-Beijerland
» dixons Purmerend
» dixons Ridderkerk
» dixons Sneek
» dixons Soest
» dixons Uden
» dixons Veenendaal
» dixons Waalwijk
» dixons Weert
» dixons Zutphen
» dixons Zwijndrecht
pi_160316509
De TT. :'( :'( :'(
pi_160316532
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:57 schreef SoldMayor het volgende:
De TT. :'( :'( :'(
Sorry man kon het niet laten
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160316617
Weet niet of iemand dit misschien weet maar:

Wij krijgen nu waarschijnlijk morgen te horen dat we eventueel overgeplaatst kunnen gaan worden andere winkels binnen de Relevant Holdings. Dat is dus voor mijn regio een Icenter en Phonehouse. Maar het is natuurlijk de vraag wat voor contract je dan aangeboden krijgt. Stel ik zeg nee dan heb je ook geen recht op uitkering e.d. toch?

Aan de ander kant ben ik wel op een punt aangekomen dat ik denk dat het tijd is voor iets nieuws. Mogelijk ook eerst nog mijn rondreis door de USA doen. Het is toch nu of nooit. :')
pi_160316631
Gelukkig hebben we de IT's nog
pi_160316745
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:01 schreef SoldMayor het volgende:
Weet niet of iemand dit misschien weet maar:

Wij krijgen nu waarschijnlijk morgen te horen dat we eventueel overgeplaatst kunnen gaan worden andere winkels binnen de Relevant Holdings. Dat is dus voor mijn regio een Icenter en Phonehouse. Maar het is natuurlijk de vraag wat voor contract je dan aangeboden krijgt. Stel ik zeg nee dan heb je ook geen recht op uitkering e.d. toch?

Aan de ander kant ben ik wel op een punt aangekomen dat ik denk dat het tijd is voor iets nieuws. Mogelijk ook eerst nog mijn rondreis door de USA doen. Het is toch nu of nooit. :')
gewoon aannemen en rond gaan kijken

heb je iig wat centen op de bank jeweet
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160316752
quote:
9s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:01 schreef opgebaarde het volgende:
Gelukkig hebben we de IT's nog
:')
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160317145
quote:
9s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:01 schreef opgebaarde het volgende:
Gelukkig hebben we de IT's nog
die is er toch niet meer
  maandag 29 februari 2016 @ 16:22:29 #10
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160317153
Wie is de volgende Harense Smid :'(
pi_160317185
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:21 schreef KingRadler het volgende:

[..]

die is er toch niet meer
nope, we houden niet veel over ;(
  maandag 29 februari 2016 @ 16:26:44 #12
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160317235
waar moet ik in godsnaam mijn computer spullen halen.
er is alleen een Amac in de buurt :{
pi_160317241
Ik werkte nog afgelopen zomer nog bij Dixons Ridderkerk als promotor van Intel. Het verbaast mij niks dat alle Dixons sluiten ze hebben gewoon unieke selling point.
  maandag 29 februari 2016 @ 16:27:54 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_160317262
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:26 schreef KingRadler het volgende:
waar moet ik in godsnaam mijn computer spullen halen.
Was er maar een soort website waar je spullen kon bestellen.
pi_160317281
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:26 schreef KingRadler het volgende:
waar moet ik in godsnaam mijn computer spullen halen.
er is alleen een Amac in de buurt :{
Bol.com, Coolblue, enzovoort.
pi_160317285
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:22 schreef KingRadler het volgende:
Wie is de volgende Harense Smid :'(
Die is er ook al niet meer.
  maandag 29 februari 2016 @ 16:29:13 #17
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_160317286
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:22 schreef KingRadler het volgende:
Wie is de volgende Harense Smid :'(
bestaat al jaren niet meer
pi_160317291
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:26 schreef KingRadler het volgende:
waar moet ik in godsnaam mijn computer spullen halen.
er is alleen een Amac in de buurt :{
BCC
  maandag 29 februari 2016 @ 16:30:31 #19
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160317323
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:29 schreef Lazvic het volgende:

[..]

BCC
och ja klopt :D, het gaat allemaal zo snel
pi_160317347
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:30 schreef KingRadler het volgende:

[..]

och ja klopt :D, het gaat allemaal zo snel
Maar die worden waarschijnlijk omgebouwd naar een andere elektronica zaak.
pi_160317369
Ik zat net effe te checken of Scheer & Foppen nog bestaat, maar dat is er blijkbaar nog wel.

Zou dat nog rendabel zijn? In enschede zijn ze al jaren verdwenen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_160317372
Het plan van Relevant Holdings was om van Dixons een ''Premium' winkel te maken. Zo zouden er exclusieve tassen/hoesjes voor tablets en telefoons komen. Verder wilden men zich op service gaan richten. Ook zouden er naast de nu al Apple shop in shop ook een Samsung en PhoneHouse shop in shop moeten komen. Zo premium vind ik dat niet echt aangezien het een mengelmoes van van alles en nog wat zou worden.

Nadat wij te horen kregen eind september dat Dixons falliet was wist ik eigenlijk al dat het nooit lang zou duren voordat het echte einde zou komen.

In november overgenomen en nieuw contract gekregen. Ik ben puur gebleven omdat het werk leuk was maar vooral het team in de winkel was tof. Toch wist ik wel dat het niks meer zou worden.
pi_160317402
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:33 schreef SoldMayor het volgende:
Het plan van Relevant Holdings was om van Dixons een ''Premium' winkel te maken. Zo zouden er exclusieve tassen/hoesjes voor tablets en telefoons komen. Verder wilden men zich op service gaan richten. Ook zouden er naast de nu al Apple shop in shop ook een Samsung en PhoneHouse shop in shop moeten komen. Zo premium vind ik dat niet echt aangezien het een mengelmoes van van alles en nog wat zou worden.

Nadat wij te horen kregen eind september dat Dixons falliet was wist ik eigenlijk al dat het nooit lang zou duren voordat het echte einde zou komen.

In november overgenomen en nieuw contract gekregen. Ik ben puur gebleven omdat het werk leuk was maar vooral het team in de winkel was tof. Toch wist ik wel dat het niks meer zou worden.
Welke locatie werkte je ?
pi_160317456
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:34 schreef Lazvic het volgende:
Welke locatie werkte je ?
Dixons Oss.
pi_160317499
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:37 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Dixons Oss.
Wat mij opviel in de korte tijd dat ik bij Dixons werkte dat men verplicht zoveel mogelijk verzekeringen moesten verkopen en dat werkte echt averechts want klanten liepen telkens weg.
pi_160317781
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:29 schreef Lazvic het volgende:

[..]

BCC
voor zolang dat nog duurt...
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160318151
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:53 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

voor zolang dat nog duurt...
Die zijn al overgenomen door een groot Frans bedrijf dus BCC blijft nog wel een tijd bestaan maar mogelijk wel onder een ander naam.
pi_160318196
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:37 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Dixons Oss.
En daar hebben ze het al zo zwaar te verduren qua leegstand (van sommige panden die nu nog wel gevuld zijn schijnt de huur al te zijn opgezegd) in combinatie met matig aantrekkelijk centrum. :{

Aldus iemand uit de regio.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 17:13:58 ]
pi_160318235
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:40 schreef Lazvic het volgende:
Wat mij opviel in de korte tijd dat ik bij Dixons werkte dat men verplicht zoveel mogelijk verzekeringen moesten verkopen en dat werkte echt averechts want klanten liepen telkens weg.
De verzekeringen zijn altijd een belangrijk onderdeel geweest inderdaad. Wij in Oss verkochten deze aan de lopende band maar wel op manier dat als de klant nee zei dat het dan ook prima was.

Ik weet dat verkopers zijn geweest die inderdaad de verzekeringen door de strot van de klant probeerde te duwen.

Het is net zo krom als de '' kant een klare'' laptops die de Mediamarkt verkoopt. Als je daar een laptop wilt hebben ze net altijd toevallig die laptop liggen maar dan alleen kant en klaar en volledig geïnstalleerd maar dab moet je wel ineens 25 euro meer betalen.
pi_160318307
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:14 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

De verzekeringen zijn altijd een belangrijk onderdeel geweest inderdaad. Wij in Oss verkochten deze aan de lopende band maar wel op manier dat als de klant nee zei dat het dan ook prima was.

Ik weet dat verkopers zijn geweest die inderdaad de verzekeringen door de strot van de klant probeerde te duwen.

Het is net zo krom als de '' kant een klare'' laptops die de Mediamarkt verkoopt. Als je daar een laptop wilt hebben ze net altijd toevallig die laptop liggen maar dan alleen kant en klaar en volledig geïnstalleerd maar dab moet je wel ineens 25 euro meer betalen.
Ach Mediamarkt mijdt ik ook als de pest, vooral de vestiging in Rotterdam zuid is om te huilen.
pi_160318316
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:12 schreef female81 het volgende:
En daar hebben ze het al zo zwaar te verduren qua leegstand (van sommige panden die nu nog wel gevuld zijn schijnt de huur al te zijn opgezegd) in combinatie met matig aantrekkelijk centrum.

Aldus iemand uit de regio.
Oss is een grote ellende.

Grote stukken stad worden volledig beheerd door grote winkels hier. Bijvoorbeeld Ter Horst van Geel en Wehberg hebben een stuk of 10 panden die ze verhuren. De huren in Oss zijn belachelijk hoog.

Ik kom zelf uit een horeca gezin. Wij hebben jaren lang een restaurant gehad in Heesch (dorp vlak bij Oss) en dat hebben we verkocht. 2 jaar geleden wilden mijn ouders weer iets nieuws beginnen maar nu in het centrum van Oss. De huurprijzen waren echt belachelijk en ze hebben daar uiteindelijk van afgezien. Als zomenteen in Oss ook de Aktie en Perry sport weg zijn is het helemaal niks meer. Dixons ook nog weg en natuurlijk recent V&D.
pi_160318385
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:18 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Oss is een grote ellende.

Grote stukken stad worden volledig beheerd door grote winkels hier. Bijvoorbeeld Ter Horst van Geel en Wehberg hebben een stuk of 10 panden die ze verhuren. De huren in Oss zijn belachelijk hoog.

Ik kom zelf uit een horeca gezin. Wij hebben jaren lang een restaurant gehad in Heesch (dorp vlak bij Oss) en dat hebben we verkocht. 2 jaar geleden wilden mijn ouders weer iets nieuws beginnen maar nu in het centrum van Oss. De huurprijzen waren echt belachelijk en ze hebben daar uiteindelijk van afgezien. Als zomenteen in Oss ook de Aktie en Perry sport weg zijn is het helemaal niks. Dixons ook nog weg en natuurlijk recent V&D.
Het probleem hierin in Nederland ligt vooral bij de vastgoedhandelaars die denken dat ze nog in de gouden tijden leven. Ik blijf het raar vinden dat men liever leegstaande panden wil hebben dan een huurverlaging door te voeren.
pi_160318422
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:18 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Oss is een grote ellende.

Grote stukken stad worden volledig beheerd door grote winkels hier. Bijvoorbeeld Ter Horst van Geel en Wehberg hebben een stuk of 10 panden die ze verhuren. De huren in Oss zijn belachelijk hoog.

Ik kom zelf uit een horeca gezin. Wij hebben jaren lang een Restaurant gehad in Heesch (dorp vlak bij Oss) en dat hebben we verkocht. 2 jaar geleden wilden mijn ouders weer iets nieuws beginnen maar nu in het centrum van Oss. De huurprijzen waren echt belachelijk en ze hebben daar uiteindelijk van afgezien. Als zomenteen in Oss ook de Aktie en Perry sport weg zijn is het helemaal niks. Dixons ook nog weg en natuurlijk recent V&D.
Ik woon op een plek waar Oss en Uden allebei erg makkelijk bereikbaar zijn. Maar als het een van deze twee wordt als ik wil gaan winkelen, is het in driekwart van de gevallen Uden. En dat was 15 jaar geleden al zo.

Dat die Cd-Kiosk het in Oss nog uit houdt is een Godswonder.
pi_160318547
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:22 schreef female81 het volgende:

[..]

Ik woon op een plek waar Oss en Uden allebei erg makkelijk bereikbaar zijn. Maar als het een van deze twee wordt als ik wil gaan winkelen, is het in driekwart van de gevallen Uden. En dat was 15 jaar geleden al zo.

Dat die Cd-Kiosk het in Oss nog uit houdt is een Godswonder.
Uden zit nu ook goed in de shit. Net die nieuwe V&D geopend daar. ;(
pi_160318954
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:29 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Uden zit nu ook goed in de shit. Net die nieuwe V&D geopend daar. ;(
Zowel Oss en Uden leven boven hun stand qua meters winkelruimte net zoals vele andere middelgrote gemeentes.
Veel inwoners die weinig tot nooit in het centrum komen omdat ze beide werken overdag met nog wat reistijd erbij is alleen de supermarkt nog open als ze weer thuis zijn.
pi_160319095
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:26 schreef KingRadler het volgende:
waar moet ik in godsnaam mijn computer spullen halen.
er is alleen een Amac in de buurt :{
Alternate natuurlijk.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160319209
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:54 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Alternate natuurlijk.
Die hebben 1 afhaalloods waar je nummertjes moet trekken.
pi_160319226
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zowel Oss en Uden leven boven hun stand qua meters winkelruimte net zoals vele andere middelgrote gemeentes.
Veel inwoners die weinig tot nooit in het centrum komen omdat ze beide werken overdag met nog wat reistijd erbij is alleen de supermarkt nog open als ze weer thuis zijn.
Uden heeft nog het geluk dat het een groot gebied bedient, en dat er met name ten oosten ervan amper nog iets te vinden is. Er zijn wel dorpjes, maar uitzonderingen als Coppens in Volkel daargelaten zit er qua winkels bijna niks noemenswaardigs.

Terwijl je van vanuit Oss bijzonder makkelijk naar Den Bosch (vanuit het treinstation de ene kant op in een rechte lijn) en Nijmegen (vanuit het treinstation de andere kant op in een rechte lijn) gaat, als je een leukere omgeving zoekt.
pi_160319237
quote:
3s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:59 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die hebben 1 afhaalloods waar je nummertjes moet trekken.
Gewoon bezorgen. Ik ga geen anderhalf uur rijden iig :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 29 februari 2016 @ 18:01:41 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160319268
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:26 schreef KingRadler het volgende:
waar moet ik in godsnaam mijn computer spullen halen.
er is alleen een Amac in de buurt :{
Online bestellen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160319273
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:59 schreef female81 het volgende:

[..]

Uden heeft nog het geluk dat het een groot gebied bedient, en dat er met name ten oosten ervan amper nog iets te vinden is. Er zijn wel dorpjes, maar uitzonderingen als Coppens in Volkel daargelaten zit er qua winkels bijna niks noemenswaardigs.

Terwijl je van vanuit Oss bijzonder makkelijk naar Den Bosch (vanuit het treinstation de ene kant op in een rechte lijn) en Nijmegen (vanuit het treinstation de andere kant op in een rechte lijn) gaat, als je een leukere omgeving zoekt.
Het treinstation in Oss daar stap je liever op dan uit.
pi_160319274
Dixons ook al? Gaat lekker :')

Gouda heeft vorig jaar de prijs voor 'beste binnenstad' gekregen, maar ik weet niet hoe want er zijn meer winkels dicht dan open de laatste tijd _O- Je hebt wel altijd plek om je fiets ergens neer te zetten :P
pi_160319328
Ik heb vandaag risico genomen en voor 12euro welgeteld 900 vitamine D pillen besteld bij Kruidvat. Moest vooraf betalen via i-deal. Kon het niet laten liggen voor die prijs aangezien ik kamp met allerlei klachten en dit een voorraadje is waarmee ik tot de zomer mee kan doen en natuurlijk geen geld. Kan het pas vrijdag ophalen. Duimen dat ze niet failliet gaat want anders is dat geld ook foetsie. Gutmens spelen: natuurlijk is het voor de werknemers veel erger dus val mij niet aan linkse ratten. O-)
  maandag 29 februari 2016 @ 18:07:56 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160319423
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:03 schreef George_Zina het volgende:
Ik heb vandaag risico genomen en voor 12euro welgeteld 900 vitamine D pillen besteld bij Kruidvat. Moest vooraf betalen via i-deal. Kon het niet laten liggen voor die prijs aangezien ik kamp met allerlei klachten en dit een voorraadje is waarmee ik tot de zomer mee kan doen en natuurlijk geen geld. Kan het pas vrijdag ophalen. Duimen dat ze niet failliet gaat want anders is dat geld ook foetsie. Gutmens spelen: natuurlijk is het voor de werknemers veel erger dus val mij niet aan linkse ratten. O-)
Waarom zou Kruidvat falliet gaan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160319432
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Gewoon bezorgen. Ik ga geen anderhalf uur rijden iig :)
Wanneer je graag wil afhalen kun je ook webshop in de buurt zoeken, bijna elke kun je ook afhalen en cash betalen.
pi_160319441
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou Kruidvat falliet gaan?
Je weet het tegenwoordig nooit met alles wat al op de fles is gegaan.
  maandag 29 februari 2016 @ 18:08:49 #47
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_160319444
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:40 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Wat mij opviel in de korte tijd dat ik bij Dixons werkte dat men verplicht zoveel mogelijk verzekeringen moesten verkopen en dat werkte echt averechts want klanten liepen telkens weg.
Dat moest ik 10 jaar geleden al toen ik bij de BCC werkte. Ook kabeltjes en de hele rotzooi. Op Monster Cables bijvoorbeeld kregen wij zelf 3% van de totale omzet die wij maakte. Kan je nagaan wat BCC er zelf nog op verdiende.

Verder doe je wel iets goed fout als klanten weg lopen als je ze een verzekering aan probeert te bieden.
pi_160319481
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou Kruidvat falliet gaan?
Die loopt wel aardig met weinig vaste kosten, kleine oppervlakte goed volgestouwd en goedkoop personeel.
pi_160319497
quote:
7s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wanneer je graag wil afhalen kun je ook webshop in de buurt zoeken, bijna elke kun je ook afhalen en cash betalen.
Maar alternate bevalt me goed. Beter dan de mycom waar ik 2x per dag langs fiets.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160319546
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:03 schreef George_Zina het volgende:
Ik heb vandaag risico genomen en voor 12euro welgeteld 900 vitamine D pillen besteld bij Kruidvat. Moest vooraf betalen via i-deal. Kon het niet laten liggen voor die prijs aangezien ik kamp met allerlei klachten en dit een voorraadje is waarmee ik tot de zomer mee kan doen en natuurlijk geen geld. Kan het pas vrijdag ophalen. Duimen dat ze niet failliet gaat want anders is dat geld ook foetsie. Gutmens spelen: natuurlijk is het voor de werknemers veel erger dus val mij niet aan linkse ratten. O-)
Living on the edge hoor :')
pi_160319551
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:11 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar alternate bevalt me goed. Beter dan de mycom waar ik 2x per dag langs fiets.
Ik heb prima webshop op 6 Km zitten, afhalen kan tot 21:00u gratis parkeren voor de deur, bestel eerst online alvast zodat het klaar staat, wat wil een mens nog meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 18:14:34 ]
pi_160319556
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Living on the edge hoor :')
Ik houd mijn hart vast tot die tijd. De concurrentie tussen drogisten is al jaren geleden losgebarsten. DA is al over de kop gegaan en Kruidvat kan de volgende zijn. Als ze dat maar deze week uit hun hoofd laten, schobbejakken.
pi_160319593
quote:
6s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik heb prima webshop op 6 Km zitten, afhalen kan tot 21:00u gratis parkeren voor de deur, bestel eerst online alvast zodat het klaar staat, wat wil een mens nog meer.
Gewoon laten bezorgen op mijn werk dus ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160319613
Kruidvat is van AS Watson enorme grote aziatische partij, die vallen niet zo snel om.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_160319635
Overigens koop ik nooit wat online, woon midden tussen de winkels, enige wat ik laatst online heb gekocht is een skijas.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_160319681
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:15 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Gewoon laten bezorgen op mijn werk dus ;)
Dat is wat lastig in mijn geval maar een webshop met goede en ruime afhaalmogelijkheid op industrieterrein heeft daar weinig extra kosten aan en het is reuze handig wanneer je een compleet geassembleerde PC of veel spullen niet wilt laten verzenden en vooruitbetalen.

Ook grote webshops kunnen ineens omvallen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 18:20:58 ]
pi_160319684
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:15 schreef raptorix het volgende:
Kruidvat is van AS Watson enorme grote aziatische partij, die vallen niet zo snel om.
_O_ Mooi voor mij (en natuurlijk voor de medewerkers).
pi_160319713
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:16 schreef raptorix het volgende:
Overigens koop ik nooit wat online, woon midden tussen de winkels, enige wat ik laatst online heb gekocht is een skijas.
Ik kan ook langs gaan maar dan heb je het risico dat ze die pillen net niet in de winkelvoorraad hebben liggen. Die kans is best groot waardoor je het risico hebt dat ze mij hetzelfde aantal pillen voor 30 a 40euro proberen aan te smeren. Dan wacht ik liever 2/3 dagen extra.
pi_160319871
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:19 schreef George_Zina het volgende:

[..]

_O_ Mooi voor mij (en natuurlijk voor de medewerkers).
AS Watson is ook klant van bedrijf waar ik werk ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_160319930
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

AS Watson is ook klant van bedrijf waar ik werk ;)
Aha, een grote vis met een miljardenwinst volgens Google.
pi_160320117
quote:
6s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:32 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Aha, een grote vis met een miljardenwinst volgens Google.
Overigens heb ik idee dat het altijd wel druk is bij het kruidvat, daarnaast kun je best veel kleine spulletjes op weinig meter kwijt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_160320324
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Overigens heb ik idee dat het altijd wel druk is bij het kruidvat, daarnaast kun je best veel kleine spulletjes op weinig meter kwijt.
Het is inderdaad een winkel die producten verkoopt waarbij je niet lang hoeft stil te staan en natuurlijk een stukje goedkoper dan een DA of ETOS. Goedkoop doet het nog steeds goed. Hoewel ik nooit heb begrepen wat mensen moeten met de troep die ze bij de Action verkopen. Ik kocht daar een keer waterkoker, man, de water die uit kwam had vieze bijsmaken. Sindsdien koop ik daar alleen maar schriften en niet meer. Troep.
pi_160320390
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:03 schreef George_Zina het volgende:
Ik heb vandaag risico genomen en voor 12euro welgeteld 900 vitamine D pillen besteld bij Kruidvat. Moest vooraf betalen via i-deal. Kon het niet laten liggen voor die prijs aangezien ik kamp met allerlei klachten en dit een voorraadje is waarmee ik tot de zomer mee kan doen en natuurlijk geen geld. Kan het pas vrijdag ophalen. Duimen dat ze niet failliet gaat want anders is dat geld ook foetsie. Gutmens spelen: natuurlijk is het voor de werknemers veel erger dus val mij niet aan linkse ratten. O-)
Kruidvat failliet :')

Niks is onmogelijk, maar dat zie ik binnen afzienbare tijd ECHT niet gebeuren.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160320413
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:56 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Kruidvat failliet :')

Niks is onmogelijk, maar dat zie ik binnen afzienbare tijd ECHT niet gebeuren.
Ja, dat is mij duidelijk geworden.
pi_160320595
Kruidvat is wel een van de laatste bedrijven die nu failliet kunnen gaan.
FR1908
pi_160320601
quote:
6s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:57 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Ja, dat is mij duidelijk geworden.
nu weer epische klantenkaart aanbieding


_O_ Kruidvat _O_
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160321036
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:04 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

nu weer epische klantenkaart aanbieding
[ afbeelding ]

_O_ Kruidvat _O_
Ik heb hier ergens een krat staan waarin ik Kruidvat-aanbiedingen hamster. Zeeppompjes, tandpasta-tubes, enzovoort. Vaak zitten er bij die aanbiedingen dingen die ik binnen een aantal maanden vanzelf nodig heb, stel dat dat op dit moment nog niet het geval is.

Hangt er natuurlijk wel van af of het merken zijn die ik toch al gebruik, of als een goed alternatief daarvoor beschouw.

Wel uitkijken dat ik niet op een gegeven moment 20 tandpasta-tubes in het krat heb liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 19:20:30 ]
pi_160321141
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:04 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

nu weer epische klantenkaart aanbieding
[ afbeelding ]

_O_ Kruidvat _O_
Prachtig. Kost geen drol in vergelijking met andere drogisten. Bij de ETOS betaal je hier 8 a 10 euro voor.
pi_160321180
Ik koop alles bij de kruidvat mooi als het 1+1 gratis is of een nog betere actie. Wat ook leuk is, ze hebben af en toe zo'n koopavond he, dan krijg je 20% korting op alles, incl lopende acties. Maar hier tellen ze de 20% van het oorspronkelijke bedrag, en niet eerst bijv de 1+1 gratis korting eraf en dan pas 20% eraf. Daar zijn mooie voordeeltjes mee te behalen ;)

Op die manier leg ik ook mooie voorraadjes aan :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 19:27:09 #70
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160321281
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:20 schreef female81 het volgende:
Wel uitkijken dat ik niet op een gegeven moment 20 tandpasta-tubes in het krat heb liggen.
Haha, net een aanbieding van Parodontax: 3 voor de prijs van 2. Ik geloof dat we hier nu 12 tubes hebben liggen. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160321314
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik koop alles bij de kruidvat mooi als het 1+1 gratis is of een nog betere actie. Wat ook leuk is, ze hebben af en toe zo'n koopavond he, dan krijg je 20% korting op alles, incl lopende acties. Maar hier tellen ze de 20% van het oorspronkelijke bedrag, en niet eerst bijv de 1+1 gratis korting eraf en dan pas 20% eraf. Daar zijn mooie voordeeltjes mee te behalen ;)

Op die manier leg ik ook mooie voorraadjes aan :)
Op termijn bespaar je inderdaad vreselijk veel geld door consequent dat soort producten te kopen op de juiste momenten ten opzichte van mensen die het uit gemakzucht bij de supermarkt halen.
pi_160321583
Ja, ik verbaasde me daar in een discussie op een ander forum enorm over. Zoveel mensen die zich totaal daar niet mee bezig (willen) houden en gewoon kopen wat ze nodig hebben, wanneer ze het nodig hebben en bij een winkel waar ze op dat moment naar toe moeten.

Zelfs toen ik wat meer te besteden had dan nu, keek ik altijd naar aanbiedingen en kocht ik ook al vrijwel niets zonder korting. Ook kleding etc, al is dat wel wat lastiger qua aanbod met maten en dergelijke. Ik vind nu vrijwel alles voor de normale prijs echt veel te duur :')

Maar ik zie een Kruidvat ook niet omvallen voorlopig *O*
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 19:41:46 #73
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160321893
Laatst alle soorten Badedas van 2,49 ¤ voor 1 ¤. Ik meen dat ik er een stuk of 20 heb gekocht. :D
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 29 februari 2016 @ 19:42:33 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160321931
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:15 schreef raptorix het volgende:
Kruidvat is van AS Watson enorme grote aziatische partij, die vallen niet zo snel om.
k
Trekpleister trouwens ook.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160322144
quote:
99s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:41 schreef Cynix ® het volgende:
Laatst alle soorten Badedas van 2,49 ¤ voor 1 ¤. Ik meen dat ik er een stuk of 20 heb gekocht. :D
20 maar ik had er wel 100 genomen, maar wat als ze volgende maand maar 0,50 cent zijn?
  maandag 29 februari 2016 @ 19:53:12 #76
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160322406
Ik heb zelfs een aparte rekening met 'aanbiedingsgeld' voor als er plots zulke acties langskomen als er geen geld is.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160322638
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:53 schreef Zelfscanner het volgende:
Ik heb zelfs een aparte rekening met 'aanbiedingsgeld' voor als er plots zulke acties langskomen als er geen geld is.
Zou ik ook eens meer op moeten letten, ik ben echt zo makkelijk, ik koop gewoon wat ik nodig heb, en kijk eigenlijk bijna niet naar prijzen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 19:59:08 #78
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160322640
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

k
Trekpleister trouwens ook.
Die hebben minder 'rommelbakken'. Meer een klassieke drogist.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 29 februari 2016 @ 20:00:35 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160322695
quote:
99s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:41 schreef Cynix ® het volgende:
Laatst alle soorten Badedas van 2,49 ¤ voor 1 ¤. Ik meen dat ik er een stuk of 20 heb gekocht. :D
Het spul is niet oneindig houdbaar trouwens, naar een jaar of twee, drie gaat het echt achteruit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 februari 2016 @ 20:01:14 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160322718
quote:
99s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:59 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Die hebben minder 'rommelbakken'. Meer een klassieke drogist.
Stortgoed heet dat volgens mij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 20:01:24 #81
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160322723
Van dat Kruidvat-spul hoef je met een heel klein beetje oplettendheid vrijwel nooit de volle mep te betalen. Er lopen meestal meerdere acties tegelijkertijd, zoals 3 voor de prijs van 2, 2 halen 1 betalen, 3 willekeurige producten uit een range voor een laag prijsje, etc.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 29 februari 2016 @ 20:24:46 #82
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160323393
Wat ik vaak met de drogist doe, is het gewoon in Duitsland kopen.

Zoals haarkleuring
NL: 2 voor 17 euro. Aanbieding
DE: Max 5 euro per stuk

Deo dove:
NL: 3.75
DE: 1.49
Zelfs met 2e gratis in NL ben je dan nog nog steeds goedkoper daar. :')

Maar we dwalen af :+
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160323744
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:24 schreef Zelfscanner het volgende:
Wat ik vaak met de drogist doe, is het gewoon in Duitsland kopen.

Zoals haarkleuring
NL: 2 voor 17 euro. Aanbieding
DE: Max 5 euro per stuk

Deo dove:
NL: 3.75
DE: 1.49
Zelfs met 2e gratis in NL ben je dan nog nog steeds goedkoper daar. :')

Maar we dwalen af :+
Ik woon niet aan de grens, maar bestelde vroeger veel artikelen bij het Duitse Schlecker, bezorgde toen ook in Nederland. Het scheelde inderdaad veel. Ik heb ook nog steeds die grote Schlecker bezorgdozen.

Nu wil ik nog weleens bij Amazon Duitsland bestellen, gratis verzenden vanaf 20 euro.
pi_160323927
Bij drogisterij.net kan je ook goedkoop spullen halen die je in Kruidvat hebt en zelfs goedkoper.
pi_160324008
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:39 schreef Lazvic het volgende:
Bij drogisterij.net kan je ook goedkoop spullen halen die je in Kruidvat hebt en zelfs goedkoper.
Nou, mijn ervaring is juist dat die veel duurder zijn. Ik zou er nooit bestellen.
pi_160324156
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:41 schreef Mylene het volgende:

[..]

Nou, mijn ervaring is juist dat die veel duurder zijn. Ik zou er nooit bestellen.
Bepaalde producten zijn wat goedkoper dan bij Kruidvat. Bijvoorbeeld kan ik nergens in Nederlandse winkel een Gillette scheermesjes 8 stuks voor 20 euro halen. Daarnaast is hun aanbod groter.
pi_160324527
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:44 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Bepaalde producten zijn wat goedkoper dan bij Kruidvat. Bijvoorbeeld kan ik nergens in Nederlandse winkel een Gillette scheermesjes 8 stuks voor 20 euro halen. Daarnaast is hun aanbod groter.
Die bestel ik voor mijn man bij https://www.d5avenue.com.

8 stuks 18,45 en dan keer 3 is gratis met verzendkosten. Ze zijn nu kennelijk weer uitverkocht.

http://nl.neckermann.com verkoopt ze ook

Zelfde bedrijf, heeft ook een paar Kijkshops omgebouwd.

quote:
Acht Kijkshop-filialen omgebouwd tot Neckermann-winkels

Het retailbedrijf Readen heeft acht vestigingen van Kijkshop overgenomen en gaat deze ombouwen tot Neckermann-winkels.

Readen Retail heeft daarvoor ook een meerderheidsbelang genomen in webwinkel Neckermann.com, zo bevestigt directeur Bas Pieper een bericht op nieuwssite Retailnews.nl.

Ook in België opent het bedrijf vijf filialen, daar is een aantal vestigingen van Depotplus overgenomen. "De komende weken worden de eerste winkels omgebouwd, uiteindelijk willen we landelijk actief worden met enkele tientallen filialen", zegt Pieper tegen NU.nl.

In de winkels komen zowel producten van D5 Avenue, de webshop die Readen al had, als van Neckermann.com te liggen, met uitzondering van kleding en meubels.

In de winkels zullen onder meer huishoudelijke artikelen, multimedia en persoonlijke verzorgingsproducten worden verkocht. De huisstijl van de filialen wordt gekopieerd van Neckermann.com.
Opmerkelijk

Pieper geeft toe dat het een opmerkelijke zet is in het licht van de recente faillissementen in de detailhandel. "We willen dit juist nu, om klanten een aanspreekpunt te bieden en producten direct te kunnen leveren."

Neckermann ging in 2014 failliet en maakte vervolgens een doorstart in afgeslankte vorm met behulp van investeringsmaatschappij Axivate Capital. Dat heeft nu een belang in het online warenhuis verkocht aan Readen.

Opmerkelijk

Pieper geeft toe dat het een opmerkelijke zet is in het licht van de recente faillissementen in de detailhandel. "We willen dit juist nu, om klanten een aanspreekpunt te bieden en producten direct te kunnen leveren."

Neckermann ging in 2014 failliet en maakte vervolgens een doorstart in afgeslankte vorm met behulp van investeringsmaatschappij Axivate Capital. Dat heeft nu een belang in het online warenhuis verkocht aan Readen.
Verstandig

De aan de Nyenrode Business Universiteit verbonden hoogleraar marketing en retailing Kitty Koelemeijer noemt het besluit om Neckermann-winkels te openen "heel verstandig".

"Het is eigenlijk een beweging die ik al had verwacht. Net zoals fysieke winkels online nodig hebben, hebben pure onliners ook fysieke winkels nodig", meent Koelemeijer. "Je kunt ontzettend veel dingen doen die je niet zo goed online kunt doen."

"Dit is wel de toekomst. Een webwinkel heeft wel degelijk baat bij fysieke winkels." Sommige producten worden nou eenmaal beter verkocht in een fysieke vestiging. "Het gaat om producten die je wilt proeven, ruiken of aanraken. Een fysieke winkel voegt dan echt wat toe." Bovendien kan Neckermann op deze manier retourpunten voor bestellingen opzetten en ook makkelijker klachten afhandelen.
Concurrentie

Dat de keten geen kleding of meubels in de vestigingen zal verkopen, vindt Koelemeijer logisch. "De concurrentie op het gebied van kleding is enorm. En kleding mengt niet goed met andere soorten producten." Daarnaast benadrukt ze dat het moeilijk is om de verkoop van meubels in een fysieke winkel rendabel te maken, omdat de verkoop langzaam gaat en de meubels veel ruimte innemen.

De keuze voor het verkopen van huishoudelijke artikelen noemt de hoogleraar wel gewaagd. Wat betreft multimedia ziet Koelemeijer de omgebouwde Kijkshop-winkels als goede stadse alternatieven voor grote vestigingen van Mediamarkt en Saturn aan de rand van steden.

"Ik had het niet per se van Neckermann verwacht, maar ik zat wel op die beweging te wachten. Coolblue doet het al een beetje en Bol.com doet het met Albert Heijn ook op een andere manier." Koelemeijer verwacht dat er nog wel meer online bedrijven zullen volgen. Het zou haar niet verbazen als ook Zalando op een gegeven moment met fysieke winkels komt.
bron
pi_160325823
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:24 schreef Zelfscanner het volgende:
Wat ik vaak met de drogist doe, is het gewoon in Duitsland kopen.

Maar we dwalen af :+
Niet helemaal het loont de moeite om bepaalde producten over de grens in buurlanden te halen en gelijk de tank volgooien.
Vanuit de randstand is het lastiger, vandaar dat daar de boel nog wat beter loopt.
pi_160326821
Ik dacht dat de My Com winkels ook failliet waren :o
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_160327200
quote:
6s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:13 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Ik houd mijn hart vast tot die tijd. De concurrentie tussen drogisten is al jaren geleden losgebarsten. DA is al over de kop gegaan en Kruidvat kan de volgende zijn. Als ze dat maar deze week uit hun hoofd laten, schobbejakken.
De kruidvat is toch zo'n goedkope grabbelbakken winkel, die liggen juist goed in de markt momenteel. Zie dan eerder de etos verdwijnen. En de hema sowieso voor het eind van het jaar.
pi_160327922
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 22:00 schreef byah het volgende:

[..]

De kruidvat is toch zo'n goedkope grabbelbakken winkel, die liggen juist goed in de markt momenteel. Zie dan eerder de etos verdwijnen. En de hema sowieso voor het eind van het jaar.
Etos is van Albert Heijn dus die blijven er ook nog wel.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 00:27:36 #92
174940 W00fer
Maar echt
pi_160331275
Familie van Puyenbroek wil alle 70 Perry filialen overnemen, niet Aktiesport.

http://www.telegraaf.nl/d(...)p_Perry_Sport__.html
Friettent dikke Willie, met Willie
  dinsdag 1 maart 2016 @ 00:33:17 #93
174940 W00fer
Maar echt
pi_160331353
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:14 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

De verzekeringen zijn altijd een belangrijk onderdeel geweest inderdaad. Wij in Oss verkochten deze aan de lopende band maar wel op manier dat als de klant nee zei dat het dan ook prima was.

Ik weet dat verkopers zijn geweest die inderdaad de verzekeringen door de strot van de klant probeerde te duwen.

Het is net zo krom als de '' kant een klare'' laptops die de Mediamarkt verkoopt. Als je daar een laptop wilt hebben ze net altijd toevallig die laptop liggen maar dan alleen kant en klaar en volledig geïnstalleerd maar dab moet je wel ineens 25 euro meer betalen.
Wat je vergeet te vertellen is dat ook Michel Perridon (Trust) ernaar gekeken heeft, hij wilde zelf met een bedrag erin stappen, maar zag dat het niet goed zat en stapte eruit:

http://www.quotenet.nl/Ni(...)ns-en-iCentre-172720

http://www.quotenet.nl/Ni(...)ixons-iCentre-172657
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160332892
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:54 schreef Mylene het volgende:

[..]

Die bestel ik voor mijn man bij https://www.d5avenue.com.

8 stuks 18,45 en dan keer 3 is gratis met verzendkosten. Ze zijn nu kennelijk weer uitverkocht.

http://nl.neckermann.com verkoopt ze ook

Zelfde bedrijf, heeft ook een paar Kijkshops omgebouwd.

[..]

bron
Mijn Gillette proglide mesjes scoor ik tegenwoordig bij www.voordeligscheren.nl :)
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 1 maart 2016 @ 07:44:02 #95
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160332966
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:21 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Het probleem hierin in Nederland ligt vooral bij de vastgoedhandelaars die denken dat ze nog in de gouden tijden leven. Ik blijf het raar vinden dat men liever leegstaande panden wil hebben dan een huurverlaging door te voeren.
Vaak hebben die panden zich al dubbel en dwars terug betaald.
En helaas zijn er nog steeds gekken die het proberen voor een half jaar of een jaar.
Dat zie je nu heel veel, van die schoenenzaken (of soortgelijks) met een vrouwtje van een jaartje of 26 ofzo die anders maar thuis zat en door d'r vriend en moeders gepushed wordt om "haar droom" maar te verwezenlijken.
En na een jaar zijn ze weg.

We moeten die panden boycotten of gemeentes moeten gewoon (na een korte tijd van leegstand) de bestemming laten vervallen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160332968
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 22:00 schreef byah het volgende:

[..]

De kruidvat is toch zo'n goedkope grabbelbakken winkel, die liggen juist goed in de markt momenteel. Zie dan eerder de etos verdwijnen. En de hema sowieso voor het eind van het jaar.
Ik gok als eerste op Hema of Kijkshop. Daarna een keertje Xenos of Blokker danwel Marskramer.

Alleen wil ik zowel Hema als Xenos niet kwijt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 07:45:15 ]
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:05:02 #97
47102 Elvi
miemkwien
pi_160333055
Volgens mij gaat het met de Hema juist wel goed nu? Waar ik ook ben; bij de HEMA is het altijd druk.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:07:12 #98
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160333065
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:05 schreef Elvi het volgende:
Volgens mij gaat het met de Hema juist wel goed nu? Waar ik ook ben; bij de HEMA is het altijd druk.
dat zijn allemaal mensen die ze ingehuurd hebben. ;(
pi_160333075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:05 schreef Elvi het volgende:
Volgens mij gaat het met de Hema juist wel goed nu? Waar ik ook ben; bij de HEMA is het altijd druk.
Ja, die indruk heb ik ook wel.

Blokker lijkt me een logischer kandidaat, inderdaad. Hier in het dorp zijn er in korte tijd al twee van de drie verdwenen. En in de derde is het nog steeds niet bijster druk, die keren dat ik er kom.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:19:33 #100
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160333123
Ik vond de Kruidvat altijd een ordelijke winkel.
nu is het echt een grabbelbak
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:21:43 #101
141482 Q.
JurassiQ
pi_160333132
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:19 schreef KingRadler het volgende:
Ik vond de Kruidvat altijd een ordelijke winkel.
nu is het echt een grabbelbak
Okee.
For great justice!
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:24:08 #102
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160333146
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:21 schreef Q. het volgende:

[..]

Okee.
zijn alle kruidvat winkels een zooi
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:27:55 #103
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_160333183
Zalando heeft de winst vorig jaar flink opgevoerd:

quote:
Zalando heeft afgelopen jaar flink meer winst geboekt dan in 2014. Het Duitse webwinkelbedrijf profiteerde onder meer van fiks stijgende verkopen.
Onder de streep bleef ruim 121 miljoen euro over, tegen 47 miljoen euro een jaar eerder.
Zalando zag de omzet met ruim een derde oplopen tot 2,96 miljard euro. Voor dit jaar gaat de populaire schoenenverkoper uit van een verdere omzetgroei, weliswaar niet zo sterk als in 2015, maar wel aan de bovenkant van de bandbreedte van 20 tot 25 procent waar het bedrijf op de middellange termijn op mikt.
En "populaire schoenenverkoper"? :') Ze verkoprn wel meer dan schoenen..
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:32:38 #104
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_160333217
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:44 schreef nils7 het volgende:

We moeten die panden boycotten of gemeentes moeten gewoon (na een korte tijd van leegstand) de bestemming laten vervallen.
Dat is funest voor winkelstraten. Winkelpanden die woonpanden worden.
Ik heb zelf een winkel in zo'n straat en zie met lede ogen aan hoe er steeds meer vitrages voor de etalageruiten gaan.
Ik begrijp het wel, want die mensen zijn 65+ en raken die panden niet kwijt (of kunnen geen kant op financieel), maar gunstig is het niet.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:33:58 #105
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160333227
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:32 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Dat is funest voor winkelstraten. Winkelpanden die woonpanden worden.
Ik heb zelf een winkel in zo'n straat en zie met lede ogen aan hoe er steeds meer vitrages voor de etalageruiten gaan.
Ik begrijp het wel, want die mensen zijn 65+ en raken die panden niet kwijt (of kunnen geen kant op financieel), maar gunstig is het niet.
Ik bedoel dat als pressiemiddel om zo dan maar de huren te verlagen omdat het anders maar leeg blijft staan.
Ik snap wel dat als ze er niet in mee gaan de panden dan leeg blijven of vitrages krijgen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:37:12 #106
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_160333252
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:32 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Dat is funest voor winkelstraten. Winkelpanden die woonpanden worden.
Ik heb zelf een winkel in zo'n straat en zie met lede ogen aan hoe er steeds meer vitrages voor de etalageruiten gaan.
Ik begrijp het wel, want die mensen zijn 65+ en raken die panden niet kwijt (of kunnen geen kant op financieel), maar gunstig is het niet.
Maar omsingeld worden door lege panden met vergeelde bordjes 'te huur/koop' helpt ook niet.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:38:37 #107
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_160333268
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:33 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat als pressiemiddel om zo dan maar de huren te verlagen omdat het anders maar leeg blijft staan.
Ik snap wel dat als ze er niet in mee gaan de panden dan leeg blijven of vitrages krijgen.
Nou, als het eenmaal gebeurt wordt het zeker geen winkel meer.
Dit soort dingen beweegt nou eenmaal. Ik zie zelf na jaren van leegstand om me heen weer steeds meer speciaalzaken komen. Creatieve oplossingen van grote winkels die shop in shop doen (geen ketens) bijvoorbeeld.
Anders retailen. Misschien dat dit in dorpen wel eerder gebeurt dan in de grote winkelstraten/steden.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 1 maart 2016 @ 15:08:40 #108
174940 W00fer
Maar echt
pi_160341493
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:19 schreef KingRadler het volgende:
Ik vond de Kruidvat altijd een ordelijke winkel.
nu is het echt een grabbelbak
Opschuiven naar lagere segment. Die lui zijn niet gek.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160342404
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:05 schreef Elvi het volgende:
Volgens mij gaat het met de Hema juist wel goed nu? Waar ik ook ben; bij de HEMA is het altijd druk.
In de V&D was het ook altijd druk.
pi_160342463
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:32 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Dat is funest voor winkelstraten. Winkelpanden die woonpanden worden.
Ik heb zelf een winkel in zo'n straat en zie met lede ogen aan hoe er steeds meer vitrages voor de etalageruiten gaan.
Ik begrijp het wel, want die mensen zijn 65+ en raken die panden niet kwijt (of kunnen geen kant op financieel), maar gunstig is het niet.
Of die talloze stickers dat het eruit ziet alsof er iets zit of komt. Wat ook opvalt is de hoeveelheid mensen die nog even een winkel proberen te openen. Dan is men een maand later weer weg.
pi_160342700
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:32 schreef jajablahblah het volgende:

Dat is funest voor winkelstraten. Winkelpanden die woonpanden worden.
Ik heb zelf een winkel in zo'n straat en zie met lede ogen aan hoe er steeds meer vitrages voor de etalageruiten gaan.
Ik begrijp het wel, want die mensen zijn 65+ en raken die panden niet kwijt (of kunnen geen kant op financieel), maar gunstig is het niet.
Hier hebben ze dat met een pand gedaan midden in de hoek met alle café's en dergelijke. Ik zou daar echt nooooit willen wonen met al dat jonge tuig dat hier in het weekend rondhangt :D Vaak ook vechtpartijen en veel geschreeuw. En dan zo'n pispaal die in het weekend omhoog komt uit de grond voor je deur :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160342772
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hier hebben ze dat met een pand gedaan midden in de hoek met alle café's en dergelijke. Ik zou daar echt nooooit willen wonen met al dat jonge tuig dat hier in het weekend rondhangt :D Vaak ook vechtpartijen en veel geschreeuw. En dan zo'n pispaal die in het weekend omhoog komt uit de grond voor je deur :X
Dat je in een etalage woont......
pi_160343312
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:00 schreef Jaroon het volgende:

Dat je in een etalage woont......
Ze hebben het pand wel verbouwd tot appartementen :P Maar je woont gewoon naast en tegenover heel veel cafe's.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160343331
Dixons is ook weg?? :o
pi_160343354
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze hebben het pand wel verbouwd tot appartementen :P Maar je woont gewoon naast en tegenover heel veel cafe's.
Dat weten mensen dan ook tevoren. Het zou mijn ding ook niet zijn. Maar ik heb wel meegemaakt dat mensen boven een kroeg gaan wonen en dan gaan klagen....... Tja.
pi_160343455
Gaan we nog gokken op de volgende? Ik zeg Blokker zonder enig onderzoek gedaan te hebben. Was er laatst en het lijkt alsof ze amper voorraad bijhouden...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:31:16 #117
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160343486
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gaan we nog gokken op de volgende? Ik zeg Blokker zonder enig onderzoek gedaan te hebben. Was er laatst en het lijkt alsof ze amper voorraad bijhouden...
Xenos wankelt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160343559
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gaan we nog gokken op de volgende? Ik zeg Blokker zonder enig onderzoek gedaan te hebben. Was er laatst en het lijkt alsof ze amper voorraad bijhouden...
Vraag je af of jij nog bij de Blokker komt en waarvoor? Ik was er pas voor iets sinds twee jaar. Daar lopen veel mensen prut te kopen volgens mij. Daarvoor heb je action al. Het komt over als ouderwets. Ik kreeg geen behoefte aan kopen.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:39:22 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160343711
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Vraag je af of jij nog bij de Blokker komt en waarvoor? Ik was er pas voor iets sinds twee jaar. Daar lopen veel mensen prut te kopen volgens mij. Daarvoor heb je action al. Het komt over als ouderwets. Ik kreeg geen behoefte aan kopen.
Als je waterkoker kapot gaat? :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:41:55 #120
141482 Q.
JurassiQ
pi_160343783
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je waterkoker kapot gaat? :P
Bol.com heeft een beter aanbod. En daarvoor hoef je niet naar buiten.
For great justice!
pi_160343900
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je waterkoker kapot gaat? :P
Die koop ik dan via Cool Blue...... Dat kost 1 dag en dan heb ik keuze.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:45:56 #122
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160343909
Voor een nieuwe wasmand dan?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160343937
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:45 schreef Perrin het volgende:
Voor een nieuwe wasmand dan?
Ja. Alleen heb ik geen wasmand. Mensen die er werken zijn vaak erg aardig. Mar het staat nooit als winkel op mijn lijst om iets te kopen.
pi_160345528
Gerichte aankopen doe ik vrijwel altijd via het internet. Behalve dingen die ik echt wil zien of passen: kleding, interieur en dat soort.

Naar de stad ga ik nu meer voor de 'beleving': Lekker lunchen, een rondje lopen en af toe een impulsaankoop of iets kleins wat ik toch wel kan gebruiken en daarna een kop thee in een theewinkeltje. En als ik met een vrouwspersoon ben: één of twee kledingwinkels in.
pi_160360722
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Vraag je af of jij nog bij de Blokker komt en waarvoor? Ik was er pas voor iets sinds twee jaar. Daar lopen veel mensen prut te kopen volgens mij. Daarvoor heb je action al. Het komt over als ouderwets. Ik kreeg geen behoefte aan kopen.
Was voor iets vaags dat ik voor m'n zusje wilde kopen. Uiteindelijk ergens anders gehaald waar ze wel voorraad hadden. De verkoopsters waren met elkaar aan het babbelen en uit neus aan het vreten en bij vraag of ze het desbetreffende product hadden zeiden ze: "Ja, ergens tegenover de klantenservice." :') Ga dan ook maar gewoon failliet. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_160361377
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:19 schreef KingRadler het volgende:
Ik vond de Kruidvat altijd een ordelijke winkel.
nu is het echt een grabbelbak
Kruidvat is idd (net als de trekpleister) een enorme rommelige winkel geworden waar ik liever niet meer kom.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 10:59:18 #127
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160362360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gaan we nog gokken op de volgende? Ik zeg Blokker zonder enig onderzoek gedaan te hebben. Was er laatst en het lijkt alsof ze amper voorraad bijhouden...
Ik gok ook op Blokker en in zijn vrije val neemt-ie Big Bazar en Marskramer misschien ook nog mee. :Y

Alle drie winkels lopen niet (meer), al schuiven ze al wat op naar Action.

Zo heeft de Marskramer een hoop dozen staan bij de ingang met zakken drop, chips en koekjes. Vaag merk, matige kwaliteit, maar voor weinig. De bijstands-reïntegratie-wajong-negerin aan de kassa van de Big Bazar hier slaat in een dagje hooguit 25 keer een mandje rommel aan ter waarde van ¤ 7,50, dat is dus zo'n 200 euro omzet per dag. Als ze het al halen...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160362409
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:59 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik gok ook op Blokker en in zijn vrije val neemt-ie Big Bazar en Marskramer misschien ook nog mee. :Y

Alle drie winkels lopen niet (meer), al schuiven ze al wat op naar Action.

Zo heeft de Marskramer een hoop dozen staan bij de ingang met zakken drop, chips en koekjes. Vaag merk, matige kwaliteit, maar voor weinig. De bijstands-reïntegratie-wajong-negerin aan de kassa van de Big Bazar hier slaat in een dagje hooguit 25 keer een mandje rommel aan ter waarde van ¤ 7,50, dat is dus zo'n 200 euro omzet per dag. Als ze het al halen...
Bart Smit / Intertoys is toch ook van dezelfde holding?
-edit-
Idd en Xenos en Leenbakker ook :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:03:27 #129
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160362417
Blokker moet gewoon 4 van hun winkels 1 maken en een nieuwe naam geven.
locaties die niet lopen sluiten.
pi_160362502
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:03 schreef KingRadler het volgende:
Blokker moet gewoon 4 van hun winkels 1 maken en een nieuwe naam geven.
locaties die niet lopen sluiten.
je kan niet zo maar locaties sluiten omdat je met langdurige contracten zit en waarom zouden ze moeten stoppen met het merk Blokker?
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 11:09:55 #131
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160362539
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:02 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Bart Smit / Intertoys is toch ook van dezelfde holding?
-edit-
Idd en Xenos en Leenbakker ook :')
Alle winkels van die keten stralen dan ook een zelfde soort troosteloosheid uit. Veel rommelbakken met verouderde spullen en/of kapotte verpakkingen, goedkope foute rode/gele/bruine kleuren en materialen voor de inrichting, soms gevaarlijk doorhangende stellages, veel vergeeld plastic, loshangende TL-buizen of systeemplafondplaten en tapijttegels vol vlekken. En dan natuurlijk het verveeld rondhangende personeel nog, dat het eigenlijk al opgegeven heeft, maar geen kant uit kan of wil.

Sneu, maar deze winkels kunnen allemaal op de fossielenlijst.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160362553
Waarom is de Gamma wankel?
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 11:12:31 #133
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160362581
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:10 schreef ThaBart123 het volgende:
Waarom is de Gamma wankel?
Overkill. Er zijn gewoon teveel bouwmarkten.
Concurrentie van grote spelers als Hornbach en Bauhaus.
Vaak kun je bij de Karwei en Gamma (en Kwantum) een kanon afschieten zonder iemand te raken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160362588
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:10 schreef ThaBart123 het volgende:
Waarom is de Gamma wankel?
Veel vierkante meters aan winkel en veel *HEEL* veel concurrentie.
Met name de oprukkende Hornbach en Bauhaus doet Gamma/Karwei geen goed.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 11:15:14 #135
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160362625
Hoe doet Multimate het eigenlijk? Ook al zo'n DHZ-keten. Of zit die alleen in het zuiden? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:18:09 #136
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_160362671
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:15 schreef Cynix ® het volgende:
Hoe doet Multimate het eigenlijk? Ook al zo'n DHZ-keten. Of zit die alleen in het zuiden? :?
Dat lijkt me een serieuze kandidaat om om te vallen...
pi_160362672
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:15 schreef Cynix ® het volgende:
Hoe doet Multimate het eigenlijk? Ook al zo'n DHZ-keten. Of zit die alleen in het zuiden? :?
Zo te zien door heel Nederland, maar vooral kleinere plaatsen hier in het zuiden. Dichtsbijzijnde voor mij zijn Berkel-Enschot en Oirschot.
Maar durf er verder weinig over te zeggen, ben er nog nooit binnen geweest
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160362684
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat lijkt me een serieuze kandidaat om om te vallen...
quote:
Multimate kreeg er 11 winkels bij en groeide in omzet in 2015.

Met de overname van DGN retail door Euretco in oktober 2014 is de keuze gemaakt met twee formules door te gaan: Hubo en Multimate. De overgrote meerderheid van de Fixet-ondernemers, de derde formule die binnen DGN opereerde, heeft ervoor gekozen om zich bij een van de twee aan te sluiten. 53 winkels zijn naar Hubo omgebouwd en 11 naar Multimate. Deze ombouw is in 2015 gerealiseerd.

De Multimate-formule groeide in 2015 niet alleen in aantal winkels maar maakte dat jaar ook een positieve omzetontwikkeling door, zo meldt DGN-directeur Gartjo Janssen in een persbericht. Daarnaast werd afgelopen jaar een begin gemaakt met de introductie van shop-in-shop vestigingen van Decorette – een ander onderdeel van Euretco - in Multimate-winkels (Eindhoven en binnenkort Anna Paulowna). Een ontwikkeling die in 2016 doorzet. Decorette meldde al plannen voor 5 nieuwe shop-in-shops in een Multimate.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160362701
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat lijkt me een serieuze kandidaat om om te vallen...
Zit je nou lukraak maar wat te kletsen?
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 11:23:27 #140
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160362774
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Zit je nou lukraak maar wat te kletsen?
Misschien, maar de grotere bouwmarkten (Gamma, Praxis, Karwei) klitten allemaal bij elkaar op de industrie-terreinen aan de randen van de stad, terwijl de Multimate hier wat eenzaam in een enigszins verwaarloosd wijkje zit. Vlak naast de, ook al niet verkeersopstoppingen veroorzakende, Boerenbond...

Vandaar misschien zijn visie. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:27:54 #141
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160362865
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

je kan niet zo maar locaties sluiten omdat je met langdurige contracten zit en waarom zouden ze moeten stoppen met het merk Blokker?
ze moeten niet stoppen met Merk blokker.

Xenox/Big Bazaar/Marktkramer een Blokker noemen
pi_160363040
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:09 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Alle winkels van die keten stralen dan ook een zelfde soort troosteloosheid uit. Veel rommelbakken met verouderde spullen en/of kapotte verpakkingen, goedkope foute rode/gele/bruine kleuren en materialen voor de inrichting, soms gevaarlijk doorhangende stellages, veel vergeeld plastic, loshangende TL-buizen of systeemplafondplaten en tapijttegels vol vlekken. En dan natuurlijk het verveeld rondhangende personeel nog, dat het eigenlijk al opgegeven heeft, maar geen kant uit kan of wil.

Sneu, maar deze winkels kunnen allemaal op de fossielenlijst.
Blokker Uden lijkt zowaar geen uitzondering.

En in de jaren 90 vond ik het nog wel zo indrukwekkend, want dit filiaal is met drie verdiepingen best royaal. Maar ja, toen kon de stijl (met dat bruine tapijt op de trappen) ook nog, en gaf het geheel nog niet zo'n ingekakt gevoel.
pi_160363370
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:27 schreef KingRadler het volgende:

[..]

ze moeten niet stoppen met Merk blokker.

Xenox/Big Bazaar/Marktkramer een Blokker noemen
Mwah. vooral bij Xenos weten mensen goed wat ze kunnen verwachten, verwacht niet dat ze dat merk de deur uit doen. Big Bazar en Marskramer evt nog wel.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:53:19 #144
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_160363412
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:23 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Misschien, maar de grotere bouwmarkten (Gamma, Praxis, Karwei) klitten allemaal bij elkaar op de industrie-terreinen aan de randen van de stad, terwijl de Multimate hier wat eenzaam in een enigszins verwaarloosd wijkje zit. Vlak naast de, ook al niet verkeersopstoppingen veroorzakende, Boerenbond...

Vandaar misschien zijn visie. ;)
Dat dus (we hebben het idd over dezelfde winkel). Blijf 't een niksige winkel vinden.
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:54:21 #145
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160363435
er was ook pas uit onderzoek dat de nieuwe generatie minder handig is met klussen, bedrijven inschakelen, en daardoor ook minder in de bouwmarkten komen.
pi_160363476
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:36 schreef female81 het volgende:

[..]

Blokker Uden lijkt zowaar geen uitzondering.

En in de jaren 90 vond ik het nog wel zo indrukwekkend, want dit filiaal is met drie verdiepingen best royaal. Maar ja, toen kon de stijl (met dat bruine tapijt op de trappen) ook nog, en gaf het geheel nog niet zo'n ingekakt gevoel.
De formule is gewoon stil blijven staan, terwijl de wereld veranderd is. Blokker heeft in een paar proeffilialen (zoals Nijmegen) een nieuwe frisse huisstijl toegepast, dat doet de winkel veel goed. Dus daar loop ik alweer graag naar binnen. Maar verder blijft het wel een soort supermarkt voor winkelende huisvrouwen, terwijl die bijna niet meer bestaan. Ook het concept zelf zal dus vernieuwd moeten worden. Te veel winkels, waaronder ook Blokker, grijpen naar de "we gaan gewoon goedkope meuk erbij verkopen want dat willen klanten", maar daar is de Action al koning in. De goedkope meuk maakt ondertussen wel je eigen winkelconcept rommeliger en minder duidelijk.
pi_160363810
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:15 schreef Cynix ® het volgende:
Hoe doet Multimate het eigenlijk? Ook al zo'n DHZ-keten. Of zit die alleen in het zuiden? :?
We hebben er hier eentje in de buurt, vraag me ook altijd af waar die van leven. Assortiment is beperkt, lopen altijd minstens 3 werknemers rond en veel klanten zie je er niet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_160364079
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:56 schreef Pnothy72 het volgende:
Te veel winkels, waaronder ook Blokker, grijpen naar de "we gaan gewoon goedkope meuk erbij verkopen want dat willen klanten", maar daar is de Action al koning in. De goedkope meuk maakt ondertussen wel je eigen winkelconcept rommeliger en minder duidelijk.
Helemaal mee eens! Je hebt goedkope meuk winkels nodig (Action) en je hebt winkels nodig met kwalitatief betere spullen die dan ook wat duurder zijn. Bakken met goedkope meuk neerzetten in een verder niet zo goedkope winkel lijkt mij een heel verkeerde en stomme zet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160364428
De Multimate zit hier dan wel weer op een goede plek: goed bereikbaar voor 30.000 mensen. Er zijn altijd wel klanten binnen.

Oh, en 7 Blokkers in Enschede kom ik nu achter. Van mijn huis naar die in de stad is het 15 minuten rijden met de auto en dan passeer ik er drie. 8)7
pi_160364578
Ik weet dat ze in de jaren 90 echt ontzettend groot werden (Blokker) met woningdecoraties. Mensen kochten daar allerlei meuk, van die ganzen en zo.

Ik zou eigenlijk niet weten wat ik daar zou moeten kopen. Ben er denk ik al tien jaar niet binnen geweest. Wat kopen jullie daar?
pi_160364630
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:54 schreef KingRadler het volgende:
er was ook pas uit onderzoek dat de nieuwe generatie minder handig is met klussen, bedrijven inschakelen, en daardoor ook minder in de bouwmarkten komen.
Of misschien is het gewoon minder nodig geworden? Ikea voor meubels. Laminaat wordt gelegd bij aankoop, gereedschap is goedkoper online (of action/ikea)
pi_160364634
Vaatwastabletten, van die doekjes om de vloer mee te wissen, vaatwasmiddel. Maar goed, daar doe ik dan ook meteen een jaar mee :D
Tap tap tap
pi_160364661
O wel grappig inderdaad... als ik eens kijk naar wat de blokker holding hier in mijn stad heeft

Bart Smit: 3x
Big Bazar: 2x
Blokker: 8x
Intertoys: 2x
Leen Bakker 1x
Marskramer 1x
Xenos: 3x

En dit bediend dan zo'n 150.000 mensen :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160364676
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:50 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Of misschien is het gewoon minder nodig geworden? Ikea voor meubels. Laminaat wordt gelegd bij aankoop, gereedschap is goedkoper online (of action/ikea)
Nee, Radler refereert naar dit artikel:

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)et-twee-linkerhanden
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160364682
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:50 schreef CherryLips het volgende:
Vaatwastabletten, van die doekjes om de vloer mee te wissen, vaatwasmiddel. Maar goed, daar doe ik dan ook meteen een jaar mee :D
Vaatwastabletten koop je groot in voor 1 jaar. Doekjes om de vloer mee te wissen heb je ook bij de action voor de helft van het geld.
pi_160364751
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nee, Radler refereert naar dit artikel:

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)et-twee-linkerhanden
Hier hoor ik ook bij. Je krijgt gewoon betere kwaliteit door vaklui. Waarom zou ik het zelf nog gaan doen? Het meeste gereedschap heb ik niet eens in huis.
pi_160364790
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik weet dat ze in de jaren 90 echt ontzettend groot werden (Blokker) met woningdecoraties. Mensen kochten daar allerlei meuk, van die ganzen en zo.

Ik zou eigenlijk niet weten wat ik daar zou moeten kopen. Ben er denk ik al tien jaar niet binnen geweest. Wat kopen jullie daar?
Dreft voor een euro :+

En als ik een cadeautje zoek voor iemand dan kijk ik er ook altijd wel even rond. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik er wel veel huishoudelijke artikelen gekocht. Maar ja, als je die eenmaal hebt dan heb je meestal niet snel weer iets nodig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160364798
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nee, Radler refereert naar dit artikel:

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)et-twee-linkerhanden
Dat bedoel ik ook. In het artikel staat dat dit komt door "klussers met twee linkerhanden". Maar is dat wel zo? Vroegah zaagde, hamerde ik zelf ook wel een bureau, kast, monitorstandaard in elkaar.
Tegenwoordig is het veel goedkoper, netter en sneller om een bouwpakket in elkaar te zetten. Eet bezorgd.

Vroegah moest ik ook laminaat zagen en verlijmen, tegenwoordig wordt dat spul gratis voor je gelegd bij aankoop. Of tegen een prijs dat goedkoper is dan een dagje vrijnemen.

Vroegah moest je voor een nieuwe wc-bril richting de bouwmarkt. Nu kan je er eentje halen bij de Action.

Het is niet zo dat mensen onhandiger zijn geworden, maar omdat er alternatieven zijn.
pi_160364802
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:53 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Vaatwastabletten koop je groot in voor 1 jaar. Doekjes om de vloer mee te wissen heb je ook bij de action voor de helft van het geld.
Nee daarom, dus van mij moeten ze het niet hebben :P Ik heb de betreffende doekjes nog niet bij de Action gezien, heb ze wel van de Xenos maar die zijn ruk.
Tap tap tap
pi_160364855
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dreft voor een euro :+

En als ik een cadeautje zoek voor iemand dan kijk ik er ook altijd wel even rond. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik er wel veel huishoudelijke artikelen gekocht. Maar ja, als je die eenmaal hebt dan heb je meestal niet snel weer iets nodig.
Nee precies, dat zijn van die eenmalige aankopen. Droogrek, ovenschaal, zulke dingen, van die zwabberdingen. Toch wat degelijker dan die van de Action.
Tap tap tap
pi_160364873
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee precies, dat zijn van die eenmalige aankopen. Droogrek, ovenschaal, zulke dingen, van die zwabberdingen. Toch wat degelijker dan die van de Action.
Droogrek van de Ikea is nog degelijker. Veel degelijker dan de Blokker.
pi_160364912
Er zat hier tot vorig jaar ook een Marskramer twee panden verder dan de Blokker. Ik wist niet dat dat van hetzelfde concern was. Wat is daar het idee achter, want het waren vrijwel identieke winkels wbt dingen die je er kon kopen en prijs 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160364944
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:01 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Droogrek van de Ikea is nog degelijker. Veel degelijker dan de Blokker.
Maar Ikea is een half uur rijden, Blokker drie minuten lopen.
Tap tap tap
pi_160365102
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:03 schreef Isabeau het volgende:
Er zat hier tot vorig jaar ook een Marskramer twee panden verder dan de Blokker. Ik wist niet dat dat van hetzelfde concern was. Wat is daar het idee achter, want het waren vrijwel identieke winkels wbt dingen die je er kon kopen en prijs 8)7
Dat (onwetende) mensen die in die ene winkel van jouw concern niet slagen, het misschien wel in die ándere winkel gaan proberen. Als er bij beiden hetzelfde gevelbord boven hangt, is die trigger om winkel 2 ook eens binnen te stappen minder groot.

In Uden zit er ook een Trekpleister, ongeveer 50 meter van de Kruidvat vandaan. 8)7
pi_160365104
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:58 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook. In het artikel staat dat dit komt door "klussers met twee linkerhanden". Maar is dat wel zo? Vroegah zaagde, hamerde ik zelf ook wel een bureau, kast, monitorstandaard in elkaar.
Tegenwoordig is het veel goedkoper, netter en sneller om een bouwpakket in elkaar te zetten. Eet bezorgd.

Vroegah moest ik ook laminaat zagen en verlijmen, tegenwoordig wordt dat spul gratis voor je gelegd bij aankoop. Of tegen een prijs dat goedkoper is dan een dagje vrijnemen.

Vroegah moest je voor een nieuwe wc-bril richting de bouwmarkt. Nu kan je er eentje halen bij de Action.

Het is niet zo dat mensen onhandiger zijn geworden, maar omdat er alternatieven zijn.
Ja kweenie, van mijn 30 direct collegae is er 1 die ook nog een beetje *kan* DHZ-en. De rest weet net het verschil tussen een schroef en een spijker :)
Nu weet ik ook wel dat ik een uitzondering ben, zodra ik kon lopen liep ik met klusgereedschap voor m'n pa te sjouwen. En die heeft van z'n 16e tot z'n 59e een DHZ-zaak gehad. Dus zelf klussen hoort er gewoon bij.
En ja, de bouwpakketten van de IKEA gebruik ik ook met alle liefde, maar ik heb nog een alternatief als ik zou willen. De mensen die ik zo hoor rondom me overweegt het alternatief niet eens.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160365582
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:42 schreef DJKoster het volgende:
De Multimate zit hier dan wel weer op een goede plek: goed bereikbaar voor 30.000 mensen. Er zijn altijd wel klanten binnen.

Er zijn er hier ook meestal wel klanten binnen maar het loopt echt geen storm. En dat zijn allemaal 'blikje verf/rolletje tape'-klanten doorgaans :P Daar moet je er toch een hoop van hebben lijkt me om 3 man van te betalen.

Ze zijn ook niet de goedkoopste en ze hebben vrijwel alleen de 'standaard'-spullen. Moet je iets hebben in een niet zo'n gangbare maat oid dan vis je vrijwel altijd achter het net. Daar hebben meer bouwmarkten last van trouwens. Zal niet de eerste keer zijn dat ik na een vergeefs tripje naar de bouwmarkt voor zaken als fijn schuurpapier of bepaalde schroeven/bouten het spul alsnog vanachter de pc moet bestellen :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_160365609
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:10 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja kweenie, van mijn 30 direct collegae is er 1 die ook nog een beetje *kan* DHZ-en. De rest weet net het verschil tussen een schroef en een spijker :)
Mwah, ik ben heel erg van gedachte dat als je iets wilt, je het ook wel kan leren. Waarschijnlijk hebben die 29 directe collega's van jou gewoon nooit de behoefte gehad om te klussen.
  woensdag 2 maart 2016 @ 13:42:36 #168
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_160365842
Als de Blokker Holding kiept dan steken heel veel zelfstandig winkeliers de vlag uit denk ik :@
Ik in ieder geval wel O-)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_160365868
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:32 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Mwah, ik ben heel erg van gedachte dat als je iets wilt, je het ook wel kan leren. Waarschijnlijk hebben die 29 directe collega's van jou gewoon nooit de behoefte gehad om te klussen.
Zeker met klussen idd. Het is allemaal geen hogere wiskunde. Met weinig ervaring maak je alleen meer domme fouten en duurt het allemaal een stuk langer.

Als je dan makkelijk een mannetje kan betalen die het dan ook nog eens zonder domme fouten en snel doet is de keus snel gemaakt ja.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_160365943
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:42 schreef jajablahblah het volgende:
Als de Blokker Holding kiept dan steken heel veel zelfstandig winkeliers de vlag uit denk ik :@
Ik in ieder geval wel O-)
Risico bestaat natuurlijk wel dat er dan weer een grote (buitenlandse) partij de krenten uit de locatiepap komt vissen, nog meer inkoopvoordeel kan bedingen en de arbeidsvoorwaarden nog wat verder af kan knijpen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_160366027
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:25 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Dixons is ook weg?? :o
yep!

En wat betreft bouwmarkten, laat de GAMMA dan alsjeblieft niet kopje onder gaan ;(

Vind ik de prettigste zaak qua bouwmarkten.
Laat dan de PRAXIS maar verdwijnen, als er 1 moet gaan.
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 2 maart 2016 @ 13:54:35 #172
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_160366127
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Risico bestaat natuurlijk wel dat er dan weer een grote (buitenlandse) partij de krenten uit de locatiepap komt vissen, nog meer inkoopvoordeel kan bedingen en de arbeidsvoorwaarden nog wat verder af kan knijpen.
Dat wel ja :'(
Van de andere kant is het dan misschien hetzelfde lot beschoren als V&D.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_160366176
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:50 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

yep!

En wat betreft bouwmarkten, laat de GAMMA dan alsjeblieft niet kopje onder gaan ;(

Vind ik de prettigste zaak qua bouwmarkten.
Laat dan de PRAXIS maar verdwijnen, als er 1 moet gaan.
De enige die ik er enigszins bovenuit vind steken is de Hornbach. Maar Gamma/praxis/karwei is zo onderling uitwisselbaar dat ik echt niet kan zeggen waar het verschil in zou moeten zitten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 2 maart 2016 @ 13:56:38 #174
141482 Q.
JurassiQ
pi_160366190
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:50 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

yep!

En wat betreft bouwmarkten, laat de GAMMA dan alsjeblieft niet kopje onder gaan ;(

Vind ik de prettigste zaak qua bouwmarkten.
Laat dan de PRAXIS maar verdwijnen, als er 1 moet gaan.
Nee, niet de Praxis! Dat is de enige die hier in de buurt zit :')
For great justice!
pi_160366263
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:54 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Dat wel ja :'(
Van de andere kant is het dan misschien hetzelfde lot beschoren als V&D.
In de betere locaties van die V&D panden komt vast ook wel weer iets te zitten wat er vol in klapt. Als dat 'iets' dan toevallig net jouw markt is hoef je daar als zelfstandig winkelier niet blij mee te zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_160366376
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De enige die ik er enigszins bovenuit vind steken is de Hornbach. Maar Gamma/praxis/karwei is zo onderling uitwisselbaar dat ik echt niet kan zeggen waar het verschil in zou moeten zitten.
Karwei is een stuk verwijfder dan die andere twee. Vind ik, als wijf.
Tap tap tap
pi_160366384
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:56 schreef Ceased2Be het volgende:

De enige die ik er enigszins bovenuit vind steken is de Hornbach. Maar Gamma/praxis/karwei is zo onderling uitwisselbaar dat ik echt niet kan zeggen waar het verschil in zou moeten zitten.
Ik weet hier 3 bouwmarkten te zitten en ik kom er ook wel eens, maar geen idee welke naam ze dragen. Ze zijn idd volkomen inwisselbaar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160366517
quote:
Hebben ze in dat onderzoek ook meegenomen dat er veel webshops met gereedschap en bouwmaterialen zijn bijgekomen ?
Eigenlijk zouden ze die omzet dan ook moeten meenemen, voordat ze de conclusie trekken dat NLers minder klussen......
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:04 schreef CherryLips het volgende:
Karwei is een stuk verwijfder dan die andere twee. Vind ik, als wijf.
Ja klopt, Karwei is meer van de decoratie en inrichten, de verf, behang en gordijnen afdeling zit ook behoorlijk centraal bij Karwei filialen.
pi_160366537
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Karwei is een stuk verwijfder dan die andere twee. Vind ik, als wijf.
Is de decoratie tak van intergamma.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_160366729
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is de decoratie tak van intergamma.
Pasen komt er weer aan :X
...
pi_160367171
quote:
11s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:56 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee, niet de Praxis! Dat is de enige die hier in de buurt zit :')
Dat is ook een wat vreemde zaak.
pi_160369235
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik weet dat ze in de jaren 90 echt ontzettend groot werden (Blokker) met woningdecoraties. Mensen kochten daar allerlei meuk, van die ganzen en zo.

Ik zou eigenlijk niet weten wat ik daar zou moeten kopen. Ben er denk ik al tien jaar niet binnen geweest. Wat kopen jullie daar?
Nou ja, gewoon simpele dingen als een kaasschaaf, emmer, prullenbak, waterkoker, koffiekopjes, koekenpan .... praktische huishoudelijke zaken dus. Eigenlijk best veel dingen als ik het zo bedenk. Het is niet zo dat ik er elke week binnenloop want zo vaak zijn die dingen hierboven niet versleten. Maar als er iets versleten is zou ik zo 1-2-3 ook geen andere winkel weten waar ik heen zou gaan (behalve misschien HEMA of IKEA maar daar is altijd maar keuze voor 1 soort en de IKEA is veel verder weg).

En ja, dit soort dingen zou ik ook online kunnen kopen, maar dan vind ik 1 dag wachten en online selecteren op basis van specs en plaatjes toch echt nog vervelender dan even naar de Blokker fietsen en iets uitzoeken en meenemen.

Xenos en Blokker overlappen overigens wel, net als Intertoys en Bart Smit. Maar ja, dat is gewoon schijnkeuze bieden en een beetje verschillende doelgroepen kunnen aanspreken, terwijl de inkomsten in hetzelfde laatje komen. Dat is niet anders dan dat Unilever tig soorten wasmiddel maakt. Nergens voor nodig maar het voelt beter dan dat je gewoon "Unilever wasmiddel" zou moeten kopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pnothy72 op 02-03-2016 16:16:15 ]
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:26:58 #183
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_160369675
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In de betere locaties van die V&D panden komt vast ook wel weer iets te zitten wat er vol in klapt. Als dat 'iets' dan toevallig net jouw markt is hoef je daar als zelfstandig winkelier niet blij mee te zijn.
Zeker.
Wel is het zo dat Blokker Holding nogal een groot deel van de NL markt in handen heeft en daarmee ook nogal bepalend is.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:39:53 #184
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160369976
Bijna een kwart van het winkeloppervlak in Amstelveen staat leeg na het faillissement van V&D. Waar voorheen slechts 1 procent van het winkeloppervlak leegstond, is dat na het wegvallen van V&D 24 procent.Ook in andere steden is de leegstand hand over hand toegenomen na het faillissement. bron: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)%20Amstelveen%20leeg

Dit gaat niet goed :(
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:51:47 #185
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160370277
En waar is Hudson nou? Sinds de mislukking van coolcatman is het muisstil.

En wat betreft bouwmarkten: Karwei of gamma weg. Van dezelfde partij namelijk.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160370304
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:39 schreef KingRadler het volgende:
Bijna een kwart van het winkeloppervlak in Amstelveen staat leeg na het faillissement van V&D. Waar voorheen slechts 1 procent van het winkeloppervlak leegstond, is dat na het wegvallen van V&D 24 procent.Ook in andere steden is de leegstand hand over hand toegenomen na het faillissement. bron: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)%20Amstelveen%20leeg

Dit gaat niet goed :(
Als ik het zo bekijk op Google Maps staat de V&D los van het (gemaakte) centrum met tig winkels.
Misschien is het beter om te kijken naar het aantal winkels, de omzet en de bezoekers dan naar het percentage winkeloppervlak.
pi_160370382
De NS gooit nu ook wat gasten eruit maar zal wel niet om vallen omdat ze een staatsbedrijf zijn geloof ik :Y)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_160371266
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:55 schreef MMXMMX het volgende:
De NS gooit nu ook wat gasten eruit maar zal wel niet om vallen omdat ze een staatsbedrijf zijn geloof ik :Y)
Maar dat is vooral nog op papier; dat zijn die zaakjes zoals de Broodzaak en Smullers e.d.
NS stop met exploitatie ervan en er is vast een andere partij die dat weer over neemt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160371291
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:51 schreef Zelfscanner het volgende:
En waar is Hudson nou? Sinds de mislukking van coolcatman is het muisstil.

En wat betreft bouwmarkten: Karwei of gamma weg. Van dezelfde partij namelijk.
Laatste bericht hier is van 2 weken terug... http://www.bd.nl/regio/de(...)Vscco6VNjas.linkedin
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160371616
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De enige die ik er enigszins bovenuit vind steken is de Hornbach. Maar Gamma/praxis/karwei is zo onderling uitwisselbaar dat ik echt niet kan zeggen waar het verschil in zou moeten zitten.
Het slaat dus ook nergens op dat Praxis en Gamma in de OP staan als 'wankelend'. Dat is iets wat een paar users kennelijk denken en vervolgens is het opeens de waarheid geworden. Zelfde geldt eigenlijk voor Blokker.
pi_160371672
Colliers International heeft een onderzoekje gedaan naar de potentie van de leegkomende V&D-panden. Je kunt de pdf hier vinden. :)
pi_160371697
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Het slaat dus ook nergens op dat Praxis en Gamma in de OP staan als 'wankelend'. Dat is iets wat een paar users kennelijk denken en vervolgens is het opeens de waarheid geworden. Zelfde geldt eigenlijk voor Blokker.
Waarbij Intertoys/Bart Smit van de Blokker holding vorig jaar al wel problemen hadden. Blokker zelf daarentegen weer niet dat ik weet.
Maar idd om die bedrijven nu als 'wankelend' in de OP te zetten is ook wat overdreven.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160371791
Blokker heeft vorig jaar toch een rits werknemers ontslagen omdat het slecht ging?
Tap tap tap
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 maart 2016 @ 18:02:04 #194
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160371866
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:51 schreef Zelfscanner het volgende:
En waar is Hudson nou? Sinds de mislukking van coolcatman is het muisstil.
Die zitten gewoon met verhuurders om tafel en gaan hun formule vast rustig uitrollen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:35:14 #195
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160372531
Nou, daar gaan we.

https://www.bva-auctions.com/news/index/8213?caroussel
Jumbo wilt weg bij de AH XL :o

Nou, wie wilt er een La Place tafeltje :*
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:41:57 #196
141482 Q.
JurassiQ
pi_160372680
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Die zitten gewoon met verhuurders om tafel en gaan hun formule vast rustig uitrollen
Inderdaad, die hebben geen haast hoor.
For great justice!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 maart 2016 @ 18:48:05 #197
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160372804
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:35 schreef Zelfscanner het volgende:
Nou, daar gaan we.

https://www.bva-auctions.com/news/index/8213?caroussel
Jumbo wilt weg bij de AH XL :o

Nou, wie wilt er een La Place tafeltje :*
Dat zijn de La Place's die Jumbo niet heeft overgenomen neem ik aan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:28:30 #198
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160373765
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Dat zijn de La Place's die Jumbo niet heeft overgenomen neem ik aan
Klopt denk ik wel. Maar waarom niet de spullen verhuizen? Zoals die pizza uitroller kan je gewoon weer in een nieuw restaurant zetten.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:29:07 #199
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160373781
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:41 schreef Q. het volgende:

[..]

Inderdaad, die hebben geen haast hoor.
De winkelstraten wel...
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 maart 2016 @ 19:36:24 #200
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160373964
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:28 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Klopt denk ik wel. Maar waarom niet de spullen verhuizen? Zoals die pizza uitroller kan je gewoon weer in een nieuw restaurant zetten.
omdat Jumbo nooit eigenaar is geworden van die La Place's. Ze hebben alleen de rendabele vestigingen overgenomen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 maart 2016 @ 19:37:17 #201
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160373984
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:29 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

De winkelstraten wel...
wie er ook in komt, het zal lang duren. Panden moeten gedaan worden en een nieuwe formule zet je niet zo maar erin. Beter een jaar de tijd nemen voor iets succesvols dan dat de boel zo weer op de fles is.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 19:37:31 #202
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160373992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

omdat Jumbo nooit eigenaar is geworden van die La Place's. Ze hebben alleen de rendabele vestigingen overgenomen.
Maar toch ook álle inventaris? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 maart 2016 @ 19:47:49 #203
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160374273
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:37 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Maar toch ook álle inventaris? :?
quote:
Jumbo koopt La Place van failliete V&D

De op een na grootste supermarkt van Nederland is sinds dinsdag eigenaar van het op een na grootste restaurant van Nederland. De Jumbo Groep koopt de formule La Place over van het failliete V&D, inclusief het hoofdkantoor in Nieuwegein en 60 van de 250 restaurants. Vooralsnog zijn 1.500 banen gered, tot vreugde van de vakbonden.
Ik neem niet aan dat ze de inventaris gekocht van vestigingen die ze niet overnamen, dat zou een beetje gek zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 19:55:29 #204
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160374487
Inventaris
Eind januari nam Jumbo alle activa, de serviceorganisatie en de meeste alleenstaande vestigingen van La Place over. Jumbo is dus ook eigenaar van de spullen van de La Place-restaurants in de V&D-vestigingen, zoals ovens en meubels.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 2 maart 2016 @ 19:56:27 #205
16715 Mylene
*schatje*
pi_160374516
Leenbakker is ook van Blokker en die hebben natuurlijk ook last van Jysk.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 maart 2016 @ 19:56:32 #206
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160374521
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:55 schreef Cynix ® het volgende:
Inventaris
Eind januari nam Jumbo alle activa, de serviceorganisatie en de meeste alleenstaande vestigingen van La Place over. Jumbo is dus ook eigenaar van de spullen van de La Place-restaurants in de V&D-vestigingen, zoals ovens en meubels.
hmmmm opmerkelijk. Maar opzich kunnen ze er nu niet veel mee
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 19:56:59 #207
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160374533
Nou ja, is ook niet zo wezenlijk. Ik dacht dat als ze zelfs de spullen van de La Place's in de V&D's hadden, ze ook de andere spulletjes wel zouden hebben.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 19:59:53 #208
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160374634
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:56 schreef Mylene het volgende:
Leenbakker is ook van Blokker en die hebben natuurlijk ook last van Jysk.
Hier in Eindhoven is het bij Jysk nou óók niet zo heel erg druk, maar die is wel iets hipper dan Leenbakker, dat wel.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:00:23 #209
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160374650
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:56 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, is ook niet zo wezenlijk. Ik dacht dat als ze zelfs de spullen van de La Place's in de V&D's hadden, ze ook de andere spulletjes wel zouden hebben.
Hier ging mijn gedachten dus ook heen. Daarom vond ik die veilingen zo vreemd. En er komen er nog meer.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:02:06 #210
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160374708
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:37 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wie er ook in komt, het zal lang duren. Panden moeten gedaan worden en een nieuwe formule zet je niet zo maar erin. Beter een jaar de tijd nemen voor iets succesvols dan dat de boel zo weer op de fles is.
Een jaar de tijd nemen... In een maand tijd heb ik al zoveel failliet berichten gelezen, dat ik niet wil weten wat nog volgt.

Heb je straks na een jaar een prachtig opgeknapt pand, is in dat jaar de rest om je heen vertrokken.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160374843
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:02 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Een jaar de tijd nemen... In een maand tijd heb ik al zoveel failliet berichten gelezen, dat ik niet wil weten wat nog volgt.

Heb je straks na een jaar een prachtig opgeknapt pand, is in dat jaar de rest om je heen vertrokken.
Och, dat hoeft niet. Neem Miss Etam; binnen een jaar is 95% van die panden alweer gevuld. :)
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 20:14:47 #212
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160375132
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Och, dat hoeft niet. Neem Miss Etam; binnen een jaar is 95% van die panden alweer gevuld. :)
Tsja, maar in het hok van Vögele zit hier een HEMArkt. Zo kan ik die panden ook vullen. Eigenlijk verkapte leegstand.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160375294
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:59 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Hier in Eindhoven is het bij Jysk nou óók niet zo heel erg druk, maar die is wel iets hipper dan Leenbakker, dat wel.
Ik ervaarde het, toen ik enige tijd geleden veel dingen wilde vernieuwen, allemaal als dezelfde meuk; rieten harten, windlichten, achterlijke spreuken en zowat alles in grijzige kleuren. Één pot nat. :{

Verzin eens wat leukers (maar ja, koopt men dat wel?). :{
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 22:03:03 #214
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160378831
quote:
http://www.nu.nl/ondernem(...)dehuis-la-ligna.html

Doorstart voor vrouwenmodehuis La Ligna
Mja, doorstart of uitstel?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 2 maart 2016 @ 22:07:41 #215
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_160379010
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:03 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Mja, doorstart of uitstel?
Apart dat deel van het management meedoet. Waarom zouden ze het nu wel winstgevend kunnen keijgen?
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 22:10:32 #216
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160379110
Nou ja, bij nieuwe huurcontracten kan ik me nog wel iets voorstellen. Maar ik neem aan dat de leveranciers niet ineens tegen veel lagere prijzen gaan leveren. Als ze dat überhaupt nog doen, na afschrijving van de miljoenen aan openstaande rekeningen die ze nu niet meer betaald krijgen en waar ze dus naar kunnen fluiten. :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160380305
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:56 schreef Mylene het volgende:
Leenbakker is ook van Blokker en die hebben natuurlijk ook last van Jysk.
Vorige week toevallig voor het weerstand geweest. Wat een verschrikkelijke pauper-bende was die winkel.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 2 maart 2016 @ 23:31:48 #218
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_160381544
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:10 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, bij nieuwe huurcontracten kan ik me nog wel iets voorstellen. Maar ik neem aan dat de leveranciers niet ineens tegen veel lagere prijzen gaan leveren. Als ze dat überhaupt nog doen, na afschrijving van de miljoenen aan openstaande rekeningen die ze nu niet meer betaald krijgen en waar ze dus naar kunnen fluiten. :o
Juist. En verhuurders zullen ook niet zo maar hun huur verlagen terwijl dezelfde winkrl die net failliet is gegaan erin blijft zitten. Met alle risico's van dien.
pi_160385950
Curator Perry Sport sleept banken voor de rechter


nos.nl





De curator van de failliete ketens Perry Sport en Aktiesport spant een kort geding aan tegen de vier banken van de winkels. Hij is boos dat de banken een dag voor de salarisbetaling de geldkraan dichtdraaiden, maar nu wel de volledige opbrengst van de verkoop in de winkels opeisen.

"De banken hebben de geldkraan dichtgedraaid terwijl ze wisten dat het personeel toch wel zou doorwerken", zegt curator Van Hees. "Dus de mensen in de winkels verdienen nu geld voor de banken terwijl die banken geen salaris meer wilden betalen. Veel mensen zijn daardoor in problemen gekomen. Het gaat veelal om zeer loyale werknemers met een bescheiden salaris die nu hun huur niet kunnen betalen of zelfs geen geld hebben voor de bus naar het werk."

De vier banken menen recht te hebben op de volledige omzet die nu nog wordt behaald op basis van hun pandrecht. Het gaat om de Rabobank, ING, Deutsche Bank en het Amerikaanse Bank of America Merrill Lynch. Rabobank wil als leider van het bankenconsortium niet reageren. ''Dat kunnen we niet doen in een lopende zaak", aldus een woordvoerder.

Rechter

De curator heeft er belang bij dat zoveel mogelijk omzet naar de boedel vloeit. Die boedel wordt dan verdeeld onder de schuldeisers, waaronder het UWV die nu de salarissen van de werknemers moet gaan betalen. Volgens Van Hees hebben de banken hooguit recht op de inkoopwaarde van een deel van de voorraad. En dat is een stuk minder dan de verkoopwaarde, de opbrengst van de goederen als ze worden verkocht. De rechter moet hier uitkomst brengen.

Het personeel van de winkelketens krijgt via het UWV waarschijnlijk rond 11 maart alsnog het salaris van februari. Ondertussen lopen de gesprekken met overnamekandidaten voor de winkels. Negen partijen hebben een bod uitgebracht. Het gaat om binnenlandse en buitenlandse investeerders en winkelondernemers.


©NOS 2016


http://nos.nl/artikel/209(...)voor-de-rechter.html
...
pi_160386045
Banken. :') Zeer interessante tijden zijn dit toch wel.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:35:00 #221
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160387098
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
Banken. :') Zeer interessante tijden zijn dit toch wel.
Als er geen winkel meer over blijft, komen hun ook een keer aan de beurt.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:25:41 #222
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160389650
Belgische Sportwinkelketen Primo heeft het faillissement aangevraagd. Wellicht wordt het bedrijf deze week nog failliet verklaard.

quote:
Unlimited Sports Group (USG), de Nederlandse moedergroep boven Primo, werd al failliet verklaard en is momenteel op zoek naar een overnemer. Ook Primo Stadion, de vennootschap boven Primo, volgt nu en heeft het faillissement aangevraagd voor de rechtbank van koophandel in Leuven. Dat heeft de raad van bestuur bekend gemaakt. De 26 winkels in België blijven voorlopig wel nog open.

Getroffen door V&D en Macintosh

USG en Primo worden meegesleurd in de val van V&D en Macintosh, twee Nederlandse retailketens die recent overkop gingen. USG-keten Perry Sport had namelijk 11 shop-in-shops bij V&D en Scapino (Macintosh) was in 128 vestigingen een belangrijke partner van Aktiesport. "Deze twee partijen behoorden tot de grootste en meest belangrijke businesspartners van USG", staat er in een brief van de USG-directie aan het personeel die in de Nederlandse pers uitlekte. Scapino is dan wel overgenomen, maar voor Aktiesport zou er bij de doorstart geen plaats meer zijn.
Bron: http://www.gondola.be/nl/news/fashion/primo-legt-de-boeken-neer
pi_160389821
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:25 schreef KingRadler het volgende:
Belgische Sportwinkelketen Primo heeft het faillissement aangevraagd. Wellicht wordt het bedrijf deze week nog failliet verklaard.

[..]

Bron: http://www.gondola.be/nl/news/fashion/primo-legt-de-boeken-neer
Nooit van gehoord.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160389838
Al zeker een hele week geen failliete Nederlandse keten. Gaat er iets fout jongens? |:(
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:35:58 #225
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160389887
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:32 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Nooit van gehoord.
Nederlandse keten trekken nu ook Buitenlandse winkels naar beneden.
pi_160391132
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:35 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Als er geen winkel meer over blijft, komen hun ook een keer aan de beurt.
Het probleem is dat tegen de tijd dat de banken 'aan de beurt' zijn de economie al volledig op zijn gat ligt. :X

Maar teringlijers zijn het, de huidige banken, dat staat vast.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_160392939
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:56 schreef Mylene het volgende:
Leenbakker is ook van Blokker en die hebben natuurlijk ook last van Jysk.
Jysk heeft een leuk assortiment van prima Deense kwaliteit, maar het is jammer dat de zitmeubelen alleen in het zwart zijn. De winkel oogt daardoor nogal koud en niet aantrekkelijk
  donderdag 3 maart 2016 @ 16:53:12 #228
16715 Mylene
*schatje*
pi_160393902
quote:
Sluit super-de-luxe warenhuis Haussmann de deuren voordat het ooit open is geweest?

Het moet het paradepaardje worden van winkelend Amsterdam, maar het is nog maar de vraag of het super-de-luxe warenhuis Haussmann ooit de deuren gaat openen aan het Rokin.

Het bedrijf bevestigt donderdag tegenover NRC Handelsblad dat het kijkt naar een andere invulling van het pand, dat op dit moment nog in aanbouw is.

RetailNews meldde eerder op de dag dat de opening van Haussmann van de baan zou zijn en dat alle medewerkers van het project zijn gehaald. Dat klopt volgens de woordvoerder, maar het zou gaan om een tijdelijke situatie die het gevolg is van het vertrek van topman Frans van der Kraan van Haussmann vorige maand.

“Na zijn vertrek hebben we opnieuw bekeken waar we momenteel staan en of het realiseren van een luxe warenhuis een realistische optie is”, aldus de voorlichter tegenover NRC. “Het is nog te voorbarig om te zeggen dat het niet doorgaat, maar er liggen meerdere mogelijkheden op tafel om invulling te geven aan het pand.”
Tegenslagen voor Haussmann

Sinds Haussmann vorig jaar mei bekendmaakte een vestiging te openen aan het Rokin, stapelen de tegenslagen zich op voor het warenhuis. Aanvankelijk wilde Haussmann de deuren in september 2016 te openen, maar die datum werd verschoven naar februari 2017. Onzeker is of het bedrijf die datum kan halen.

Eind vorig jaar bleek bovendien dat Haussmann grote moeite heeft om luxemerken aan te trekken. Onder meer Louis Vuitton en Hermès zouden niet in zee willen met de nieuwe warenhuisketen.

Pijnlijk, want Haussmann wil dé bestemming worden voor vermogende individuen met een verfijnde smaak. “Het principe van de PC Hooftstraat en in de Bijenkorf is hetzelfde. Het zijn namelijk allemaal losse merkwinkels, die vaak door het merk zelf helemaal geëxploiteerd worden. Inclusief het personeel”, aldus Haussmann-topman Frans van der Kraan mei vorig jaar tegenover Z24. “Haussmann gaat allerlei merken samenbrengen onder één dak, waar medewerkers de klanten door de hele collectie heen kunnen adviseren.”
Moordende concurrentie

De vestiging aan het Rokin in Amsterdam moet dezelfde allure krijgen als Harrods in Londen of Galeries Lafayette in Parijs. Zevenduizend vierkante meter aan winkelruimte verdeeld over zeven verdiepingen. Compleet met een eigen ingang vanaf de metrohalte, valetparking, een limoservice vanaf Schiphol en personal shoppers die klanten van advies voorzien.

Een ambitieus plan, in een tijd waarin Nederlandse warenhuizen het moeilijk hebben. Vorig jaar sloot het befaamde Maison de Bonneterie na 125 jaar haar deuren. En vorige maand viel na 129 jaar definitief het doek voor V&D.

Bovendien is de concurrentie moordend: aan het Rokin is ook de Bijenkorf gevestigd en later dit jaar opent Marks & Spencer er de deuren van hun nieuwe ‘flagship store’.
Toekomst voor Haussmann?

Haussmann heeft aansprekende merken nodig om rijke kopers naar de winkel te lokken. Een alternatieve strategie is om onbekendere merken die wel topkwaliteit bieden naar Nederland te halen en die te presenteren als iets exclusiefs. Maar daar zullen minder mensen op afkomen dan op ontwerpen van grote modehuizen.

Fashiondesigner Lilian Driessen ziet het somber in voor Haussmann. Het nieuwe warenhuis mikt op dezelfde doelgroep als de Bijenkorf, en het is de vraag of de Amsterdamse luxemarkt groot genoeg is voor nog een speler, tekende Het Financieele Dagblad eerder op. “De markt is uitgedijd doordat de meeste luxemerken wereldwijd steeds meer eigen winkels aan het openen zijn. Daar zit een limiet aan.”
bron
pi_160393971
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 16:53 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
:') compleet overbodig concept
lekker faxen heel de dag echt genot
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 17:33:30 #230
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160394537
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 16:53 schreef Mylene het volgende:
“Het is nog te voorbarig om te zeggen dat het niet doorgaat, maar er liggen meerdere mogelijkheden op tafel om invulling te geven aan het pand.”
Samengevat: Einde verhaal dus.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160394896
Goed, de komst van Hausmann is dus hoogst twijfelachtig geworden, maar er is ook goed nieuws uit Amsterdam:

quote:
Het hersenspinsel van de Flevolander begon met de variatie pindakaas met zeezout en caramel. ,,Maar inmiddels heb ik ook rozijn-venkel, kokos, de opmerkelijke pindakaas met koffie, een pittige pindakaas, honing-walnoot, pure chocolade en nog een paar smaken. Ik wil uiteindelijk tien verschillende soorten pindakaas gaan verkopen", vertelt hij enthousiast.

Wie een potje wil scoren in de pindakaaswinkel aan de Czaar Peterstraat in Amsterdam-Oost moet nog wel even geduld hebben. Vos is al druk bezig met het maken van de pindakazen, maar gaat pas over één à twee maanden open.
Hele artikel: Nederland krijgt allereerste pindakaaswinkel
pi_160394942
En met de winkelmarkt gaat het helemaal zo slecht nog niet. In ieder geval veel minder slecht dan je zou denken na alle omgevallen winkelketens;

quote:
Ondanks het faillissement van verschillende landelijke detailhandelsketens is het de Nederlandse winkelmarkt in 2015 duidelijk beter vergaan dan in voorgaande jaren. Onder invloed van een verbeterd consumentenvertrouwen en gestegen consumentenbestedingen steeg de opname van winkelruimte met ruim 20%, terwijl het aanbod van te huur en te koop staande winkelruimte met slechts 0,7% omhoog ging, de laagste stijging sinds jaren. Dit blijkt uit analyse van NVM Business.
Hele artikel: Vraag naar winkelruimte nog steeds hoog
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 18:16:01 #233
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160395237
Eeh, 2015 ging het misschien allemaal nog wel, de echte klappers komen in 2016. V&D is in sommige steden goed voor 10-15% van het winkelvloeroppervlak.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160395289
quote:
99s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:16 schreef Cynix ® het volgende:
Eeh, 2015 ging het misschien allemaal nog wel, de echte klappers komen in 2016. V&D is in sommige steden goed voor 10-15% van het winkelvloeroppervlak.
Doet het linkje het niet?
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 18:45:02 #235
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160395741
quote:
3s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Doet het linkje het niet?
Ja, maar wat wil je zeggen met dat oudbakken "nieuws"? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160396681
Wat is er nu gebeurt met de voorraad van de VenD kan ik die nog ergens goedkoop terug vinden?
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 19:26:36 #237
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160396781
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 19:22 schreef outcast_within het volgende:
Wat is er nu gebeurt met de voorraad van de VenD kan ik die nog ergens goedkoop terug vinden?
In de winkels of in het magazijn?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 3 maart 2016 @ 20:12:14 #238
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160397940
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 19:22 schreef outcast_within het volgende:
Wat is er nu gebeurt met de voorraad van de VenD kan ik die nog ergens goedkoop terug vinden?
Alles staat nog netjes op zijn plek. Hier en daar schijnen er soms wel wat mensen binnen te zijn, maar er verschuift niks.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 20:31:20 #239
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160398582
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:12 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Alles staat nog netjes op zijn plek. Hier en daar schijnen er soms wel wat mensen binnen te zijn, maar er verschuift niks.
Maar hoe zat het nou met leveranciers die voor 200 euro per V&D hun spullen mogen terughalen?
Wordt daar gebruik van gemaakt?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160398607
quote:
99s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:45 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, maar wat wil je zeggen met dat oudbakken "nieuws"? :?
Waar had je het eerder dan gelezen?

Er wordt hier door diverse users regelmatig gedaan of het einde van onze winkelcentra nabij is, dat ze na alle faillissementen zullen veranderen in desolate plekken. In de praktijk blijkt dus dat de hele reeks faillissementen die we tot nu toe hebben gehad vrijwel geen invloed hebben gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2016 20:32:32 ]
  donderdag 3 maart 2016 @ 20:33:35 #241
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160398646
quote:
99s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:31 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Maar hoe zat het nou met leveranciers die voor 200 euro per V&D hun spullen mogen terughalen?
Wordt daar gebruik van gemaakt?
Ik zou ja zeggen. Een oogje naar binnen gekeken, en de ici paris xl is compleet leeg/weg. Dat was volgens mij niet zo toen de zaak nog open was. En een apart deel met alleen maar tassen is ook leeg en de ramen wit geplakt.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 20:40:03 #242
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160398863
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:32 schreef k_man het volgende:
Er wordt hier door diverse users regelmatig gedaan of het einde van onze winkelcentra nabij is, dat ze na alle faillissementen zullen veranderen in desolate plekken. In de praktijk blijkt dus dat de hele reeks faillissementen die we tot nu toe hebben gehad vrijwel geen invloed hebben gehad.
Ja, en toen reageerde ik met:
quote:
Eeh, 2015 ging het misschien allemaal nog wel, de echte klappers komen in 2016. V&D is in sommige steden goed voor 10-15% van het winkelvloeroppervlak.
En toen vroeg jij je af of het linkje het niet deed.

En nu? Neem je me er nou tussen? Snap ik een grap niet? :D
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160399124
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:33 schreef sacha het volgende:
De vier banken menen recht te hebben op de volledige omzet die nu nog wordt behaald op basis van hun pandrecht.
Dit beleid voeren de banken als sinds de jaren 70. Alles is mogelijk in de "kredietsfeer" en wordt zelfs aangemoedigd. Als het iets minder gaat dan dreigen zij de kredietkraan dicht te draaien TENZIJ het kwakkelende bedrijf alle bezittingen in "zekerheid" geeft. Als dat een voldongen feit is hebben deze ratten vrij spel. Nog even wat overheidssteun (die direct naar de bank vloeit) bij elkaar zien te lobbyen voor het noodlijdende bedrijf en daarna een sterfhuisconstructie oprichten.

Banken zijn de kanker van deze maatschappij. Het lijkt haast zo te zijn dat die ruimhartige kredietverlening opzettelijk bedoeld was om te verdienen aan een faillissement.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 03-03-2016 21:27:09 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160399309
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2016 17:58 schreef k_man het volgende:
En met de winkelmarkt gaat het helemaal zo slecht nog niet. In ieder geval veel minder slecht dan je zou denken na alle omgevallen winkelketens;

[..]

Hele artikel: Vraag naar winkelruimte nog steeds hoog
Ben wel benieuwd wat voor winkels dat dan zijn. Als ik naar de kleine steden hier in de omgeving kijk, dan zijn veel goede winkels (kleding, schoenen etc.) verdwenen en wat er voor in de plaats is gekomen zijn telefoonwinkels, opticiens en kledingzaken met eigenaren van buitenlandse afkomst waarbij het duurste artikel 40 Euro kost. Er is geen leegstand, maar eigenlijk wel dus, er is geen winkelaanbod meer.
pi_160399653
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:50 schreef bloodymary1 het volgende:
er is geen winkelaanbod meer
Ik vraag me af of dat eigenlijk erg is.
Natuurlijk wel voor de ondernemer die "winkelier" is en voor zijn personeel.
Kan een stads- of dorpshart zonder winkels...
Wat mij betreft wel. Ik "winkel" niet hobbymatig.
Het is wel een apart beeld waaraan wij zullen moeten wennen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160399873
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat voor winkels dat dan zijn. Als ik naar de kleine steden hier in de omgeving kijk, dan zijn veel goede winkels (kleding, schoenen etc.) verdwenen en wat er voor in de plaats is gekomen zijn telefoonwinkels, opticiens en kledingzaken met eigenaren van buitenlandse afkomst waarbij het duurste artikel 40 Euro kost. Er is geen leegstand, maar eigenlijk wel dus, er is geen winkelaanbod meer.
Dan krijg je zoiets als De Galerij in Oss, een overdekte winkelpassage met een mix van leegstand, kleding van mysterieuze herkomst en een overdosis telefoonhoesjes. Ik krijg het bij het lezen van jouw reply meteen op het netvlies.

http://www.bd.nl/opinie/b(...)een-bazaar-1.4786145

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2016 21:03:14 ]
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 21:19:59 #247
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160400690
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:46 schreef Bart2002 het volgende:
MITS
TENZIJ. ;)

quote:
Banken zijn de kanker van deze maatschappij.
Eens, ik hoop dat daar ook eens een middel tegen wordt uitgevonden.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160400704
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:02 schreef female81 het volgende:
Dan krijg je zoiets als De Galerij in Oss, een overdekte winkelpassage met een mix van leegstand, kleding van mysterieuze herkomst en een overdosis telefoonhoesjes.
Ik was precies 27 jaar geleden voor het eerst in Hongkong.
En daar was dat in die megagrote winkelcentra toen al zo.
1000 kleine winkels in zo'n centrum die zo'n beetje allemaal hetzelfde verkochten.
Ik vond dat toen heel raar. En dat is het misschien ook.
Wat daarvan te vinden is lastig.
Je zou kunnen zeggen dat zij allemaal die producten verkopen die goed verkopen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 21:23:27 #249
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160400843
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:20 schreef Bart2002 het volgende:
1000 kleine winkels in zo'n centrum die zo'n beetje allemaal hetzelfde verkochten.
Wat dat betreft lopen ze in het buitenland soms voor op ons. Ik noem een Alanya. Zo'n 500 toeristenkitsch-winkels met létterlijk allemaal exact dezelfde spulletjes, namelijk t-shirts, onderbroeken en petjes. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160400856
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik was precies 27 jaar geleden voor het eerst in Hongkong.
En daar was dat in die megagrote winkelcentra toen al zo.
1000 kleine winkels in zo'n centrum die zo'n beetje allemaal hetzelfde verkochten.
Ik vond dat toen heel raar. En dat is het misschien ook.
Wat daarvan te vinden is lastig.
Je zou kunnen zeggen dat zij allemaal die producten verkopen die goed verkopen.
Dat 'goed verkopen' valt in De Galerij echter een beetje tegen. Mensen snelwandelen er zowat doorheen om bij de iets leukere winkelstraat aan het ene uiteinde (Heuvel) te komen, en kijken er amper links of rechts.
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 21:26:20 #251
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160400970
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:23 schreef female81 het volgende:

[..]

Dat 'goed verkopen' valt in De Galerij echter een beetje tegen. Mensen snelwandelen er zowat doorheen om bij de iets leukere winkelstraat aan het ene uiteinde (Heuvel) te komen, en kijken er amper links of rechts.
Tilburg heeft ook van die overdekte doorgangen. Alleen snelwandel je eigenlijk van niks naar nergens.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160401028
quote:
99s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:19 schreef Cynix � het volgende:
TENZIJ.

Indeed. Mits niet zou misschien nog wel kunnen. Hoop ik.
Maar de strekking klopte wel. Heb hem aangepast.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160401255
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:23 schreef female81 het volgende:

[..]

Dat 'goed verkopen' valt in De Galerij echter een beetje tegen. Mensen snelwandelen er zowat doorheen om bij de iets leukere winkelstraat aan het ene uiteinde (Heuvel) te komen, en kijken er amper links of rechts.
Het zou ermee te maken kunnen hebben dat de haast "weggevaagde" middenklasse na het afdragen van de vaste lasten niet echt overhoudt om te "funshoppen". Verder is het natuurlijk een gruwel, zo'n zwarte markt idee waar iedereen dezelfde meuk verkoopt wat een weldenkend mens niet nodig heeft.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160401272
quote:
99s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:26 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Tilburg heeft ook van die overdekte doorgangen. Alleen snelwandel je eigenlijk van niks naar nergens.
De Emmapassage bedoel je zeker. Maar daar zit in de passage zélf nog wat aanvaardbaars, iig de laatste keer dat ik er was (al een poosje geleden).
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 21:34:55 #255
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160401335
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:33 schreef female81 het volgende:

[..]

De Emmapassage bedoel je zeker. Maar daar zit in de passage zélf nog wat aanvaardbaars, iig de laatste keer dat ik er was (al een poosje geleden).
Mja, valt nu wel mee: in ieder geval een Action en, inderdaad, een kledingwinkeltje van duistere herkomst.
Verder geen idee, schoenen geloof ik.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160401346
Om even in te haken.

Al die nep winkels. Dat is toch kant en klare geldwitwasserij?

Of hebben we echt zoveel telefoonwinkels/zonnebanken/kappers nodig per vierkante meter?
Heb echt het gevoel dat ze de kassa aanslaan, een cover van een paar cent weggooien/een zonnebank ff aanzetten, en dan uit een koffer geld in de kassa stoppen.

Zie ik het verkeerd of waarom word daar niks aan gedaan?
pi_160401474
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:35 schreef outcast_within het volgende:
Dat is toch kant en klare geldwitwasserij?
Dat zou je mogen hopen. Maar ik denk niet dat dat zo is, in de regel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 21:40:32 #258
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160401535
Misschien niet, maar 2 door Turken (en tegenwoordig ook Chinezen en Indiërs) uitgebate GSM-hoesjeswinkels per winkelstraat is wel wat veel van het goede, hoor. :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 3 maart 2016 @ 21:42:07 #259
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160401592
En dan nog de gevel volplakken met lebara of lyca mobile reclame's :')
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160401782
quote:
99s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:40 schreef Cynix ® het volgende:
Misschien niet, maar 2 door Turken (en tegenwoordig ook Chinezen en Indiërs) uitgebate GSM-hoesjeswinkels per winkelstraat is wel wat veel van het goede, hoor. :o
Ik zie dat in Zaandam ook. Maar ze repareren ook voor weinig en ze hebben 2e hands spul. Het is daar meestal druk. Men gunt "eigen volk" de handel. Die winkeltjes zijn best goed in service en klantenbinding. Aandacht ook. Men voelt zich daar welkom. Je zou kunnen zeggen dat ze behoorlijk goed zijn in de handel. En met kleine marges genoegen nemen wellicht. En een hoop uren werken voor hun "eigen" zaak.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160402197
quote:
99s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:40 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, en toen reageerde ik met:

[..]

En toen vroeg jij je af of het linkje het niet deed.
Ja, dat vroeg ik omdat uit je reactie bleek dat je het artikel niet gelezen had. Of misschien wel gelezen, maar niet begrepen. Het staat er namelijk letterlijk in.

Dat rapport van Colliers dat ik gisteren postte - over de potentie van de vrijkomende V&D-panden - heb je zeker ook niet gelezen, of wel? :)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2016 22:00:57 ]
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 23:13:13 #262
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160405257
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:56 schreef k_man het volgende:
Ja, dat vroeg ik omdat uit je reactie bleek dat je het artikel niet gelezen had. Of misschien wel gelezen, maar niet begrepen. Het staat er namelijk letterlijk in.
Nu moet je kappen. Wat staat er letterlijk in? Ik heb het artikel 4 keer gelezen en zal het dan niet snappen. Als jij je te goed voelt om van je troon te komen en ter zake te komen ben ik er klaar mee. Kom op, zoek het uit.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160408097
quote:
13s.gif Op donderdag 3 maart 2016 23:13 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nu moet je kappen. Wat staat er letterlijk in? Ik heb het artikel 4 keer gelezen en zal het dan niet snappen. Als jij je te goed voelt om van je troon te komen en ter zake te komen ben ik er klaar mee. Kom op, zoek het uit.
Denk je aan je bloeddruk? :D

Dat het faillissement van V&D pas echt gevolgen zal hebben in 2016 wordt genoemd in het artikel, dus dan is het een beetje vreemd om het bericht te gaan bekritiseren met het argument dat het faillissement van V&D pas echt gevolgen zal hebben in 2016. Dat hadden ze zelf namelijk ook al bedacht. :Y

Wat een gezeur zeg. Deze reeks wordt vol gebaggerd met allerlei meninkjes van mensen die duidelijk van toeten noch blazen weten (van het kaliber 'het is waar, want dat zei Jort Kelder gisteren bij Jinek'). Neemt iemand een keer de moeite om daadwerkelijk met wat cijfers op de proppen te komen, krijg je dit gemiemel. Kennelijk stel je meer prijs op het ventileren van je eigen - weliswaar super spannende, maar natuurlijk totaal subjectieve - belevenissen in winkelcentrum Woensel dan op daadwerkelijk iets opsteken over het onderwerp. :P

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 02:16:35 ]
  vrijdag 4 maart 2016 @ 03:04:49 #264
174940 W00fer
Maar echt
pi_160408402
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het probleem is dat tegen de tijd dat de banken 'aan de beurt' zijn de economie al volledig op zijn gat ligt. :X

Maar teringlijers zijn het, de huidige banken, dat staat vast.
Kijk het stukje van Van Liempt (RTLZ) met de discussie Joris Luyendijk versus 1 van die topbankiers. Die zit gewoon alles te ontkennen, er zijn volgens hem geen risico's en perverse prikkels meer. En dat terwijl het een na het andere bericht over schandalige bonusstructuren naar buiten komt. Allemaal onder het mom van "dat is al heel lang geleden afgesproken". Zo ook bij KPN waar topman Eelco Blok een zeer royale bonus kreeg terwijl op de vloer er duizenden banen verloren gingen/gaan.

Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 4 maart 2016 @ 03:10:28 #265
174940 W00fer
Maar echt
pi_160408432
quote:
99s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:31 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Maar hoe zat het nou met leveranciers die voor 200 euro per V&D hun spullen mogen terughalen?
Wordt daar gebruik van gemaakt?
Soms gaat het om 12.000 euro toch als je uit elk filiaal wat terug willen halen. Ik neem aan dat een aantal leveranciers dat niet de moeite vind. Dat zal dan op een dump ergens verkocht worden.
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 4 maart 2016 @ 08:19:01 #266
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160409157
Primark komt niet naar Heerlen.
V&D is daar ook al weg.

het word langzaam een spookstad al die legen winkels.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 09:22:51 #267
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_160409909
CBS heeft weer wat leuke stats rondom de detailhandel;

quote:
In het vierde kwartaal van 2015 heeft de detailhandel 1,3 procent meer omgezet dan in dezelfde periode een jaar eerder. De omzetstijging komt vooral voor rekening van de foodsector en webwinkels. De non-food sector zag de groei teruglopen ten opzichte van de voorgaande kwartalen. Met name bij de winkels in computers en software nam de omzet sterk af. Dat meldt CBS in de Kwartaalmonitor Detailhandel.
In het laatste kwartaal van 2015 steeg de omzet in de detailhandel voor het vijfde kwartaal op rij. Er werd 1,3 procent meer omgezet dan in dezelfde periode een jaar eerder. In het voor de detailhandel belangrijkste kwartaal van het jaar groeide het volume met 1,6 procent iets harder dan de omzet. Het prijsniveau was dan ook ongeveer gelijk aan dat van een jaar eerder. Bij een eerdere raming meldde het CBS al dat de omzet van de detailhandel in 2015 met 1,4 procent is toegenomen. Dit cijfer is niet gewijzigd in deze raming.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)oei-detailhandel.htm
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 4 maart 2016 @ 09:50:19 #268
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160410386
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 09:22 schreef Ceased2Be het volgende:
CBS heeft weer wat leuke stats rondom de detailhandel;

[..]

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)oei-detailhandel.htm
dit verteld weinig nieuws, dat we al weten.
het gaat gewoon moeilijk met middensegment non food.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 10:15:42 #269
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160410797
Lichtpuntjes: Doe-het-zelf had een beter vierde kwartaal. Speciaalzaken doen het beter.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 10:40:49 #270
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160411272
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 03:10 schreef W00fer het volgende:

[..]

Soms gaat het om 12.000 euro toch als je uit elk filiaal wat terug willen halen. Ik neem aan dat een aantal leveranciers dat niet de moeite vind. Dat zal dan op een dump ergens verkocht worden.
Maar als er in elk filiaal voor 6000 euro spul ligt, dan doen ze dat vast wel. Net als de ici paris xl. 200 euro is niks op al die parfum. En daar zit flinke marge op.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  vrijdag 4 maart 2016 @ 10:48:48 #271
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_160411450
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:40 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Maar als er in elk filiaal voor 6000 euro spul ligt, dan doen ze dat vast wel. Net als de ici paris xl. 200 euro is niks op al die parfum. En daar zit flinke marge op.
Veel kleding ook hoor, shirts en overhemden gaan een aantal keren qua prijs over de kop voordat het in de winkel hangt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:01:31 #272
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_160411772
quote:
99s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:26 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Tilburg heeft ook van die overdekte doorgangen. Alleen snelwandel je eigenlijk van niks naar nergens.
Zit ook niet zo heel veel meer. Was eerst voor het hogere winkelsegment maar nu zit er op een mooie boekenwinkel na praktisch niets meer voor die doelgroep.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_160411836
Ik kreeg vandaag per mail een reactie van de Perry:

quote:
Bedankt voor je e-mail. Door de situatie waarin we nu zitten duurt het terugbetalen helaas langer. Dit omdat iedere betaling langs de curator moet ter goedkeuring. Excuses voor het ongemak.
Heb het geld al een week op m'n rekening staan, maar toch leuk dat ze me alsnog antwoorden :{
Somebody that I used to know
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2016 @ 13:20:20 #274
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160415396
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 02:06 schreef k_man het volgende:
Denk je aan je bloeddruk? :D
Met mij gaat het prima, dank je. :)

Maar vind je linkjes dumpen naar rapportjes van onderzoekers serieus boeiender dan discussiëren of persoonlijke meningen en ervaringen uitwisselen? Dat mag hoor, maar is niet per se de intentie van dit forum. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 13:34:20 #275
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_160415761
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 13:20 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Met mij gaat het prima, dank je. :)

Maar vind je linkjes dumpen naar rapportjes van onderzoekers serieus boeiender dan discussiëren of persoonlijke meningen en ervaringen uitwisselen? Dat mag hoor, maar is niet per se de intentie van dit forum. :)
Mwah, het helpt wel om bepaalde persoonlijke meningen en ervaringen van wat context te voorzien. Zoals die CBS-cijfers bijv.
Ik kom qua winkels doorgaans niet buiten mijn stadscentrum of max 20km verderop. Dat kan het beeld van de winkelstand ook nogal beïnvloeden.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160416662
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 13:20 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Met mij gaat het prima, dank je. :)

Maar vind je linkjes dumpen naar rapportjes van onderzoekers serieus boeiender dan discussiëren of persoonlijke meningen en ervaringen uitwisselen? Dat mag hoor, maar is niet per se de intentie van dit forum. :)
Die rapporten kunnen juist de basis bieden voor een discussie die ergens over gaat. Discussiëren over meningen leidt natuurlijk nergens toe. Ik vind dit, jij vindt dat... en dan? Zijn we dan iets wijzer geworden? Wat heb ik eraan om te horen waar je in Woensel nog een belegd broodje kunt halen?

Je hebt gelijk dat Fok meestal niet zo werkt, helaas. Een forum als WGR heeft daar bijv. ernstig onder te leiden. Mensen die maar wat in het wilde weg roepen, omdat ze dat nou eenmaal vinden. Boeit niet of het waar is, of je er iets van af weet, of je even gecheckt hebt of je wilde beweringen ergens op gestoeld zijn, of een ander iets opschiet met jouw post. Hoe het echt zit doet er niet toe, als jij je meninkje maar kwijt bent, toch?

En natuurlijk hoef je het niet aan te klikken of te lezen, als het je niet boeit. Negeer het dan gewoon. Ga niet een onderzoek inhoudelijk afzeiken voordat je het überhaupt gezien of begrepen hebt.
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2016 @ 15:59:14 #277
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160419157
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 14:08 schreef k_man het volgende:
En natuurlijk hoef je het niet aan te klikken of te lezen, als het je niet boeit. Negeer het dan gewoon. Ga niet een onderzoek inhoudelijk afzeiken voordat je het überhaupt gezien of begrepen hebt.
Weet je, een link naar een interessant, en ja dat is óók subjectief, rapport is eigenlijk prima, bijvoorbeeld om wat kaders of achtergrond aan te geven. Wat dan soms wel weer jammer is, dat je daarmee discussies ook dood kunt slaan: 'ik zie het al, je hebt het rapport niet gelezen'. Alsof je dan ook geen recht van spreken meer hebt of jezelf buitenspel zou plaatsen. De aanvulling 'of je hebt het niet begrepen' (want je deelt mijn mening niet), is zo mogelijk nog vileiner.

Een rapport, en zeker deze [betreffende] rapporten, is vaak ook maar een mening of op zijn best een analyse of voorspelling. Dat mag, maar dat maakt het (voor mij) geen 100% waarheid. Dat zou toch immers elke interpretatie of discussie overbodig maken? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 18:17:37 #278
174940 W00fer
Maar echt
pi_160422071
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:48 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Veel kleding ook hoor, shirts en overhemden gaan een aantal keren qua prijs over de kop voordat het in de winkel hangt.
En toch denk ik dat die moeite het niet (altijd) waard is. Veel zal ook worden afgeschreven wat belastingtechnisch interessant is. Je moet het hele land doorrijden voor misschien 2 vrachtwagentjes vol zooi. De grotere merken zien daar weinig heil in, die willen vooruit.
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 4 maart 2016 @ 18:18:20 #279
174940 W00fer
Maar echt
pi_160422091
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 13:20 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Met mij gaat het prima, dank je. :)

Maar vind je linkjes dumpen naar rapportjes van onderzoekers serieus boeiender dan discussiëren of persoonlijke meningen en ervaringen uitwisselen? Dat mag hoor, maar is niet per se de intentie van dit forum. :)
Dit
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 4 maart 2016 @ 18:25:35 #280
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_160422259
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:17 schreef W00fer het volgende:

[..]

En toch denk ik dat die moeite het niet (altijd) waard is. Veel zal ook worden afgeschreven wat belastingtechnisch interessant is. Je moet het hele land doorrijden voor misschien 2 vrachtwagentjes vol zooi. De grotere merken zien daar weinig heil in, die willen vooruit.
Voor kleding is veel van het spul seizoensgebonden. Om nu nog de oude wintercollectie op te gaan halen gaat weinig zin hebben, dat krijg je zelf ook niet meer verkocht.
Dat loont zich alleen als je nog een veelvoud ervan bij de opkoper kunt krijgen voor je voorraad, maar dat zal dus per leverancier en per vestiging wel verschillen.
Zal natuurlijk ook nog een gok zijn hoeveel van je spullen nog in de winkel liggen en hoeveel daarvan nog daadwerkelijk verkoopbaar is.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 4 maart 2016 @ 18:29:25 #281
174940 W00fer
Maar echt
pi_160422330
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 18:25 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Voor kleding is veel van het spul seizoensgebonden. Om nu nog de oude wintercollectie op te gaan halen gaat weinig zin hebben, dat krijg je zelf ook niet meer verkocht.
Dat loont zich alleen als je nog een veelvoud ervan bij de opkoper kunt krijgen voor je voorraad, maar dat zal dus per leverancier en per vestiging wel verschillen.
Zal natuurlijk ook nog een gok zijn hoeveel van je spullen nog in de winkel liggen en hoeveel daarvan nog daadwerkelijk verkoopbaar is.
En hoeveel er clandestien gewinkeld is ;-) Het zal niet de eerste keer zijn dat onverklaarbare voorraadverschillen aangetroffen zijn bij faillisementen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160422556
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 15:59 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Weet je, een link naar een interessant, en ja dat is óók subjectief, rapport is eigenlijk prima, bijvoorbeeld om wat kaders of achtergrond aan te geven. Wat dan soms wel weer jammer is, dat je daarmee discussies ook dood kunt slaan: 'ik zie het al, je hebt het rapport niet gelezen'. Alsof je dan ook geen recht van spreken meer hebt of jezelf buitenspel zou plaatsen. De aanvulling 'of je hebt het niet begrepen' (want je deelt mijn mening niet), is zo mogelijk nog vileiner.

Een rapport, en zeker deze [betreffende] rapporten, is vaak ook maar een mening of op zijn best een analyse of voorspelling. Dat mag, maar dat maakt het (voor mij) geen 100% waarheid. Dat zou toch immers elke interpretatie of discussie overbodig maken? :?
Goede post!
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160427094
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 15:59 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Weet je, een link naar een interessant, en ja dat is óók subjectief, rapport is eigenlijk prima, bijvoorbeeld om wat kaders of achtergrond aan te geven. Wat dan soms wel weer jammer is, dat je daarmee discussies ook dood kunt slaan: 'ik zie het al, je hebt het rapport niet gelezen'. Alsof je dan ook geen recht van spreken meer hebt of jezelf buitenspel zou plaatsen. De aanvulling 'of je hebt het niet begrepen' (want je deelt mijn mening niet), is zo mogelijk nog vileiner.

Een rapport, en zeker deze [betreffende] rapporten, is vaak ook maar een mening of op zijn best een analyse of voorspelling. Dat mag, maar dat maakt het (voor mij) geen 100% waarheid. Dat zou toch immers elke interpretatie of discussie overbodig maken? :?
Rapporten bestaan vaak uit een deel data en een deel duiding. Je zou het ook kunnen bestempelen als de feiten en de interpretatie. Over de feiten discussiëren heeft niet zo heel veel zin. Dat is alsof we een discussie voeren waarbij ik vind dat het morgen dinsdag wordt, terwijl jij stelt dat dat totale onzin is: het wordt morgen immers gegarandeerd donderdag. Om zinloze discussies te voorkomen is het dus goed om in ieder geval de feiten te kennen en daarbij kunnen dergelijke onderzoeken heel goed van pas komen.

Vervolgens kun je natuurlijk nog prima een discussie hebben, maar dan over de interpretatie van de feiten. Wat zeggen die cijfers ons? Wat kun je er uit afleiden?

Wat je op Fok vaak merkt is dat mensen geen flauw benul hebben van de feiten, er zelfs totaal niet in geïnteresseerd zijn, maar wel menen een mening te moeten hebben - gebaseerd op, mja... niks eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 21:17:21 ]
  vrijdag 4 maart 2016 @ 21:18:35 #284
174940 W00fer
Maar echt
pi_160427177
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Rapporten bestaan vaak uit een deel data en een deel duiding. Je zou het ook kunnen bestempelen als de feiten en de interpretatie. Over de feiten discussiëren heeft niet zo heel veel zin. Dat is alsof we een discussie voeren waarbij ik vind dat het morgen dinsdag wordt, terwijl jij stelt dat dat totale onzin is: het wordt morgen immers gegarandeerd donderdag. Om zinloze discussies te voorkomen is het dus goed om in ieder geval de feiten te kennen en daarbij kunnen dergelijke onderzoeken heel goed van pas komen.

Vervolgens kun je natuurlijk nog prima een discussie hebben, maar dan over de interpretatie van de feiten. Wat zeggen die cijfers ons? Wat kun je er uit afleiden?

Wat je op Fok vaak merkt is dat mensen geen flauw benul hebben van de feiten, er zelfs totaal niet in geïnteresseerd zijn, maar wel menen een mening te moeten hebben - gebaseerd op, mja... niks eigenlijk.
Rapporten zijn niet altijd "de feiten".
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160427209
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:18 schreef W00fer het volgende:

[..]

Rapporten zijn niet altijd "de feiten".
Ja slimmerik, dat vertel ik inderdaad net in de post die je citeert. :)
  vrijdag 4 maart 2016 @ 21:47:27 #286
47102 Elvi
miemkwien
pi_160428358
Trouwens wel knap dat de C&A nog steeds bestaat. Daar kom ik dus echt nooit _O-
pi_160429074
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:47 schreef Elvi het volgende:
Daar kom ik dus echt nooit
Misschien dat ze juist daarom nog bestaan. Je weet het niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 22:35:32 #288
174940 W00fer
Maar echt
pi_160429835
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja slimmerik, dat vertel ik inderdaad net in de post die je citeert. :)
Ik snap werkelijk niet dat je je probeert te verdedigen over iets wat allang bekend is, namelijk het feit dat dit een meningen forum is. Als je het over pure feiten wilt hebben dan ga je toch lekker weg :W
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160431682
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 22:35 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet dat je je probeert te verdedigen over iets wat allang bekend is, namelijk het feit dat dit een meningen forum is. Als je het over pure feiten wilt hebben dan ga je toch lekker weg :W
Van Cynix mag ik niet meer suggereren dat je 't niet begrijpt, maar lees mijn post gerust nog eens door. :P Dat is namelijk helemaal mijn punt niet. Ik zeg juist dat je hier prima een discussie kunt voeren. Alleen niet over dingen die feitelijk vast staan, want dat heeft geen enkele zin. Of bedoel je te suggereren dat je niet langer een mening kunt hebben als je de feiten kent?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 23:59:37 ]
  zaterdag 5 maart 2016 @ 00:21:47 #290
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160432115
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:47 schreef Elvi het volgende:
Trouwens wel knap dat de C&A nog steeds bestaat. Daar kom ik dus echt nooit _O-
Tja, die zitten overal wel in europa. Samen zijn ze sterk zeg maar... Net als h&m, primark, mediamarkt, VanHaren en noem maar op.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160432200
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:21 schreef Zelfscanner het volgende:
Tja, die zitten overal wel in europa. Samen zijn ze sterk zeg maar... Net als VanHaren
Van Haren ook? Onder die naam? Het klinkt zo niet-internationaal.
pi_160434055
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:47 schreef Elvi het volgende:
Trouwens wel knap dat de C&A nog steeds bestaat. Daar kom ik dus echt nooit _O-
Verkapte kijk mij eens teveel geld uitgeven aan veel te duur geprijsde meuk post.

Ik koop regelmatig broeken en truien bij C&A.

De jeans daar zijn echt zeer prima kwaliteit
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160434119
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 22:35 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet dat je je probeert te verdedigen over iets wat allang bekend is, namelijk het feit dat dit een meningen forum is. Als je het over pure feiten wilt hebben dan ga je toch lekker weg :W
Liefst meningen die je kan onderbouwen toch? Waar wil je anders over discussiëren?

Als ik van mening ben dat het onveiliger is geworden in dit land en jij bent van mening van niet, heb je er niet zoveel aan om dat te blijven roepen tegen elkaar. Het wordt al iets beter als er anecdotes bij komen. En nóg beter als je met feiten komt om je standpunt te onderbouwen, waarna de ander jouw feiten onderuit kan halen of met andere feiten kan komen.

Is dat niet het leuke van een forum, dat je andere inzichten op kan doen?
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 09:02:02 #294
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160434196
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 08:39 schreef wolfrolf het volgende:
Ik koop regelmatig broeken en truien bij C&A.
Ik ook. :@
C&A mag dan saai zijn, het is volgens mij prima spul, tegen een nette prijs. C&A fietst overal tussendoor en bewijst dat er ruimte is voor een winkelketen in het (nieuwe) middensegment (nu het lagere segment steeds lager ligt).
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160434229
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 09:02 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik ook. :@
C&A mag dan saai zijn, het is volgens mij prima spul, tegen een nette prijs. C&A fietst overal tussendoor en bewijst dat er ruimte is voor een winkelketen in het (nieuwe) middensegment (nu het lagere segment steeds lager ligt).
De kwaliteit IS ook heel erg prima.

Ik kocht vorig jaar voor de lolz eens een keer 1 (!) korte broek bij The Sting. ¤35,- :') ;(

Even later zag ik nagenoeg dezelfde broek bij C&A voor ¤10.

C&A forever. Ze hebben gewoon leuke dingen!
lekker faxen heel de dag echt genot
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 09:10:22 #296
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160434252
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 08:49 schreef The_Temp het volgende:
Liefst meningen die je kan onderbouwen toch? Waar wil je anders over discussiëren?
Dit zou zo maar een discussie zonder einde kunnen worden. Je kunt nieuws hier bespreken op basis van reeds door anderen gevormde meningen, maar dat kan natuurlijk ook prima door het uitwisselen van meningen en ervaringen binnen deze community zélf. Oftewel: we zijn ook zelf een bron. En een behoorlijk grote ook nog.

Feiten en cijfers kunnen natuurlijk helpen, maar ik vind het jammer dat eigen meningen en ervaringen door sommigen worden afgedaan als nutteloos en zinloos. Persoonlijk lees ik hier liever hoe dit onderwerp leeft bij iedereen die meedoet in deze reeks, dan elkaar bestoken met rapportjes. Als ik uitsluitend een wetenschappelijke onderbouwing zoek, krijg ik zelf Google ook wel opgestart...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160434308
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 09:10 schreef Cynix ® het volgende:

[..]
Als ik uitsluitend een wetenschappelijke onderbouwing zoek, krijg ik zelf Google ook wel opgestart...
Laatste wat ik hierover ga zeggen; niemand heeft dit zo zwart/wit gesteld natuurlijk :)

De Cijfers van het CBS jubelen over een hogere kwartaalomzet in het laatste kwartaal van vorig jaar, de ondernemers die ik afgelopen week sprak klaagden over een uiterst zwak begin van het nieuwe jaar.
Aan de andere kant komen er in datzelfde dorp de komende maand 4 nieuwe zaken. (broodjeszaak, schoenenwinkel, nagelstudio :') en nog iets). Nadat de leegstand de afgelopen 5 jaar alleen maar is toegenomen. Dus dat is weer positief.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 5 maart 2016 @ 09:48:36 #298
47102 Elvi
miemkwien
pi_160434501
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 08:39 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Verkapte kijk mij eens teveel geld uitgeven aan veel te duur geprijsde meuk post.

:')

Het gaat niet om de prijs, ik vind dat ze gewoon spuuglelijke kleding hebben.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 10:36:36 #299
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160434935
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Van Haren ook? Onder die naam? Het klinkt zo niet-internationaal.
http://www.deichmann.com/country.jsp :)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zaterdag 5 maart 2016 @ 10:59:34 #300
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160435197
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 09:48 schreef Elvi het volgende:

[..]

:')

Het gaat niet om de prijs, ik vind dat ze gewoon spuuglelijke kleding hebben.
Hoe weet je dat als je er nooit komt? :?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 11:13:27 #301
47102 Elvi
miemkwien
pi_160435428
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoe weet je dat als je er nooit komt? :?
Ik krijg wel eens spam van Wehkamp en daar verkopen ze ook die rommel :P

Jij mag het nieuwe topic openen btw :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')