abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 11:12:31 #133
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160362581
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:10 schreef ThaBart123 het volgende:
Waarom is de Gamma wankel?
Overkill. Er zijn gewoon teveel bouwmarkten.
Concurrentie van grote spelers als Hornbach en Bauhaus.
Vaak kun je bij de Karwei en Gamma (en Kwantum) een kanon afschieten zonder iemand te raken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160362588
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:10 schreef ThaBart123 het volgende:
Waarom is de Gamma wankel?
Veel vierkante meters aan winkel en veel *HEEL* veel concurrentie.
Met name de oprukkende Hornbach en Bauhaus doet Gamma/Karwei geen goed.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 11:15:14 #135
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160362625
Hoe doet Multimate het eigenlijk? Ook al zo'n DHZ-keten. Of zit die alleen in het zuiden? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:18:09 #136
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_160362671
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:15 schreef Cynix ® het volgende:
Hoe doet Multimate het eigenlijk? Ook al zo'n DHZ-keten. Of zit die alleen in het zuiden? :?
Dat lijkt me een serieuze kandidaat om om te vallen...
pi_160362672
quote:
Zo te zien door heel Nederland, maar vooral kleinere plaatsen hier in het zuiden. Dichtsbijzijnde voor mij zijn Berkel-Enschot en Oirschot.
Maar durf er verder weinig over te zeggen, ben er nog nooit binnen geweest
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160362684
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

quote:
Multimate kreeg er 11 winkels bij en groeide in omzet in 2015.

Met de overname van DGN retail door Euretco in oktober 2014 is de keuze gemaakt met twee formules door te gaan: Hubo en Multimate. De overgrote meerderheid van de Fixet-ondernemers, de derde formule die binnen DGN opereerde, heeft ervoor gekozen om zich bij een van de twee aan te sluiten. 53 winkels zijn naar Hubo omgebouwd en 11 naar Multimate. Deze ombouw is in 2015 gerealiseerd.

De Multimate-formule groeide in 2015 niet alleen in aantal winkels maar maakte dat jaar ook een positieve omzetontwikkeling door, zo meldt DGN-directeur Gartjo Janssen in een persbericht. Daarnaast werd afgelopen jaar een begin gemaakt met de introductie van shop-in-shop vestigingen van Decorette – een ander onderdeel van Euretco - in Multimate-winkels (Eindhoven en binnenkort Anna Paulowna). Een ontwikkeling die in 2016 doorzet. Decorette meldde al plannen voor 5 nieuwe shop-in-shops in een Multimate.
pi_160362701
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zit je nou lukraak maar wat te kletsen?
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2016 @ 11:23:27 #140
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160362774
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Zit je nou lukraak maar wat te kletsen?
Misschien, maar de grotere bouwmarkten (Gamma, Praxis, Karwei) klitten allemaal bij elkaar op de industrie-terreinen aan de randen van de stad, terwijl de Multimate hier wat eenzaam in een enigszins verwaarloosd wijkje zit. Vlak naast de, ook al niet verkeersopstoppingen veroorzakende, Boerenbond...

Vandaar misschien zijn visie. ;)
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:27:54 #141
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_160362865
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

je kan niet zo maar locaties sluiten omdat je met langdurige contracten zit en waarom zouden ze moeten stoppen met het merk Blokker?
ze moeten niet stoppen met Merk blokker.

Xenox/Big Bazaar/Marktkramer een Blokker noemen
pi_160363040
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:09 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Alle winkels van die keten stralen dan ook een zelfde soort troosteloosheid uit. Veel rommelbakken met verouderde spullen en/of kapotte verpakkingen, goedkope foute rode/gele/bruine kleuren en materialen voor de inrichting, soms gevaarlijk doorhangende stellages, veel vergeeld plastic, loshangende TL-buizen of systeemplafondplaten en tapijttegels vol vlekken. En dan natuurlijk het verveeld rondhangende personeel nog, dat het eigenlijk al opgegeven heeft, maar geen kant uit kan of wil.

Sneu, maar deze winkels kunnen allemaal op de fossielenlijst.
Blokker Uden lijkt zowaar geen uitzondering.

En in de jaren 90 vond ik het nog wel zo indrukwekkend, want dit filiaal is met drie verdiepingen best royaal. Maar ja, toen kon de stijl (met dat bruine tapijt op de trappen) ook nog, en gaf het geheel nog niet zo'n ingekakt gevoel.
pi_160363370
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:27 schreef KingRadler het volgende:

[..]

ze moeten niet stoppen met Merk blokker.

Xenox/Big Bazaar/Marktkramer een Blokker noemen
Mwah. vooral bij Xenos weten mensen goed wat ze kunnen verwachten, verwacht niet dat ze dat merk de deur uit doen. Big Bazar en Marskramer evt nog wel.
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:53:19 #144
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_160363412
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:23 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Misschien, maar de grotere bouwmarkten (Gamma, Praxis, Karwei) klitten allemaal bij elkaar op de industrie-terreinen aan de randen van de stad, terwijl de Multimate hier wat eenzaam in een enigszins verwaarloosd wijkje zit. Vlak naast de, ook al niet verkeersopstoppingen veroorzakende, Boerenbond...

Vandaar misschien zijn visie. ;)
Dat dus (we hebben het idd over dezelfde winkel). Blijf 't een niksige winkel vinden.
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:54:21 #145
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_160363435
er was ook pas uit onderzoek dat de nieuwe generatie minder handig is met klussen, bedrijven inschakelen, en daardoor ook minder in de bouwmarkten komen.
pi_160363476
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:36 schreef female81 het volgende:

[..]

Blokker Uden lijkt zowaar geen uitzondering.

En in de jaren 90 vond ik het nog wel zo indrukwekkend, want dit filiaal is met drie verdiepingen best royaal. Maar ja, toen kon de stijl (met dat bruine tapijt op de trappen) ook nog, en gaf het geheel nog niet zo'n ingekakt gevoel.
De formule is gewoon stil blijven staan, terwijl de wereld veranderd is. Blokker heeft in een paar proeffilialen (zoals Nijmegen) een nieuwe frisse huisstijl toegepast, dat doet de winkel veel goed. Dus daar loop ik alweer graag naar binnen. Maar verder blijft het wel een soort supermarkt voor winkelende huisvrouwen, terwijl die bijna niet meer bestaan. Ook het concept zelf zal dus vernieuwd moeten worden. Te veel winkels, waaronder ook Blokker, grijpen naar de "we gaan gewoon goedkope meuk erbij verkopen want dat willen klanten", maar daar is de Action al koning in. De goedkope meuk maakt ondertussen wel je eigen winkelconcept rommeliger en minder duidelijk.
pi_160363810
quote:
We hebben er hier eentje in de buurt, vraag me ook altijd af waar die van leven. Assortiment is beperkt, lopen altijd minstens 3 werknemers rond en veel klanten zie je er niet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_160364079
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:56 schreef Pnothy72 het volgende:
Te veel winkels, waaronder ook Blokker, grijpen naar de "we gaan gewoon goedkope meuk erbij verkopen want dat willen klanten", maar daar is de Action al koning in. De goedkope meuk maakt ondertussen wel je eigen winkelconcept rommeliger en minder duidelijk.
Helemaal mee eens! Je hebt goedkope meuk winkels nodig (Action) en je hebt winkels nodig met kwalitatief betere spullen die dan ook wat duurder zijn. Bakken met goedkope meuk neerzetten in een verder niet zo goedkope winkel lijkt mij een heel verkeerde en stomme zet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160364428
De Multimate zit hier dan wel weer op een goede plek: goed bereikbaar voor 30.000 mensen. Er zijn altijd wel klanten binnen.

Oh, en 7 Blokkers in Enschede kom ik nu achter. Van mijn huis naar die in de stad is het 15 minuten rijden met de auto en dan passeer ik er drie. 8)7
pi_160364578
Ik weet dat ze in de jaren 90 echt ontzettend groot werden (Blokker) met woningdecoraties. Mensen kochten daar allerlei meuk, van die ganzen en zo.

Ik zou eigenlijk niet weten wat ik daar zou moeten kopen. Ben er denk ik al tien jaar niet binnen geweest. Wat kopen jullie daar?
pi_160364630
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:54 schreef KingRadler het volgende:
er was ook pas uit onderzoek dat de nieuwe generatie minder handig is met klussen, bedrijven inschakelen, en daardoor ook minder in de bouwmarkten komen.
Of misschien is het gewoon minder nodig geworden? Ikea voor meubels. Laminaat wordt gelegd bij aankoop, gereedschap is goedkoper online (of action/ikea)
pi_160364634
Vaatwastabletten, van die doekjes om de vloer mee te wissen, vaatwasmiddel. Maar goed, daar doe ik dan ook meteen een jaar mee :D
Tap tap tap
pi_160364661
O wel grappig inderdaad... als ik eens kijk naar wat de blokker holding hier in mijn stad heeft

Bart Smit: 3x
Big Bazar: 2x
Blokker: 8x
Intertoys: 2x
Leen Bakker 1x
Marskramer 1x
Xenos: 3x

En dit bediend dan zo'n 150.000 mensen :')
pi_160364676
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:50 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Of misschien is het gewoon minder nodig geworden? Ikea voor meubels. Laminaat wordt gelegd bij aankoop, gereedschap is goedkoper online (of action/ikea)
Nee, Radler refereert naar dit artikel:

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)et-twee-linkerhanden
pi_160364682
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:50 schreef CherryLips het volgende:
Vaatwastabletten, van die doekjes om de vloer mee te wissen, vaatwasmiddel. Maar goed, daar doe ik dan ook meteen een jaar mee :D
Vaatwastabletten koop je groot in voor 1 jaar. Doekjes om de vloer mee te wissen heb je ook bij de action voor de helft van het geld.
pi_160364751
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hier hoor ik ook bij. Je krijgt gewoon betere kwaliteit door vaklui. Waarom zou ik het zelf nog gaan doen? Het meeste gereedschap heb ik niet eens in huis.
pi_160364790
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik weet dat ze in de jaren 90 echt ontzettend groot werden (Blokker) met woningdecoraties. Mensen kochten daar allerlei meuk, van die ganzen en zo.

Ik zou eigenlijk niet weten wat ik daar zou moeten kopen. Ben er denk ik al tien jaar niet binnen geweest. Wat kopen jullie daar?
Dreft voor een euro :+

En als ik een cadeautje zoek voor iemand dan kijk ik er ook altijd wel even rond. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik er wel veel huishoudelijke artikelen gekocht. Maar ja, als je die eenmaal hebt dan heb je meestal niet snel weer iets nodig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160364798
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook. In het artikel staat dat dit komt door "klussers met twee linkerhanden". Maar is dat wel zo? Vroegah zaagde, hamerde ik zelf ook wel een bureau, kast, monitorstandaard in elkaar.
Tegenwoordig is het veel goedkoper, netter en sneller om een bouwpakket in elkaar te zetten. Eet bezorgd.

Vroegah moest ik ook laminaat zagen en verlijmen, tegenwoordig wordt dat spul gratis voor je gelegd bij aankoop. Of tegen een prijs dat goedkoper is dan een dagje vrijnemen.

Vroegah moest je voor een nieuwe wc-bril richting de bouwmarkt. Nu kan je er eentje halen bij de Action.

Het is niet zo dat mensen onhandiger zijn geworden, maar omdat er alternatieven zijn.
pi_160364802
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:53 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Vaatwastabletten koop je groot in voor 1 jaar. Doekjes om de vloer mee te wissen heb je ook bij de action voor de helft van het geld.
Nee daarom, dus van mij moeten ze het niet hebben :P Ik heb de betreffende doekjes nog niet bij de Action gezien, heb ze wel van de Xenos maar die zijn ruk.
Tap tap tap
pi_160364855
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dreft voor een euro :+

En als ik een cadeautje zoek voor iemand dan kijk ik er ook altijd wel even rond. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik er wel veel huishoudelijke artikelen gekocht. Maar ja, als je die eenmaal hebt dan heb je meestal niet snel weer iets nodig.
Nee precies, dat zijn van die eenmalige aankopen. Droogrek, ovenschaal, zulke dingen, van die zwabberdingen. Toch wat degelijker dan die van de Action.
Tap tap tap
pi_160364873
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee precies, dat zijn van die eenmalige aankopen. Droogrek, ovenschaal, zulke dingen, van die zwabberdingen. Toch wat degelijker dan die van de Action.
Droogrek van de Ikea is nog degelijker. Veel degelijker dan de Blokker.
pi_160364912
Er zat hier tot vorig jaar ook een Marskramer twee panden verder dan de Blokker. Ik wist niet dat dat van hetzelfde concern was. Wat is daar het idee achter, want het waren vrijwel identieke winkels wbt dingen die je er kon kopen en prijs 8)7
pi_160364944
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:01 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Droogrek van de Ikea is nog degelijker. Veel degelijker dan de Blokker.
Maar Ikea is een half uur rijden, Blokker drie minuten lopen.
Tap tap tap
pi_160365102
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:03 schreef Isabeau het volgende:
Er zat hier tot vorig jaar ook een Marskramer twee panden verder dan de Blokker. Ik wist niet dat dat van hetzelfde concern was. Wat is daar het idee achter, want het waren vrijwel identieke winkels wbt dingen die je er kon kopen en prijs 8)7
Dat (onwetende) mensen die in die ene winkel van jouw concern niet slagen, het misschien wel in die ándere winkel gaan proberen. Als er bij beiden hetzelfde gevelbord boven hangt, is die trigger om winkel 2 ook eens binnen te stappen minder groot.

In Uden zit er ook een Trekpleister, ongeveer 50 meter van de Kruidvat vandaan. 8)7
pi_160365104
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:58 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook. In het artikel staat dat dit komt door "klussers met twee linkerhanden". Maar is dat wel zo? Vroegah zaagde, hamerde ik zelf ook wel een bureau, kast, monitorstandaard in elkaar.
Tegenwoordig is het veel goedkoper, netter en sneller om een bouwpakket in elkaar te zetten. Eet bezorgd.

Vroegah moest ik ook laminaat zagen en verlijmen, tegenwoordig wordt dat spul gratis voor je gelegd bij aankoop. Of tegen een prijs dat goedkoper is dan een dagje vrijnemen.

Vroegah moest je voor een nieuwe wc-bril richting de bouwmarkt. Nu kan je er eentje halen bij de Action.

Het is niet zo dat mensen onhandiger zijn geworden, maar omdat er alternatieven zijn.
Ja kweenie, van mijn 30 direct collegae is er 1 die ook nog een beetje *kan* DHZ-en. De rest weet net het verschil tussen een schroef en een spijker :)
Nu weet ik ook wel dat ik een uitzondering ben, zodra ik kon lopen liep ik met klusgereedschap voor m'n pa te sjouwen. En die heeft van z'n 16e tot z'n 59e een DHZ-zaak gehad. Dus zelf klussen hoort er gewoon bij.
En ja, de bouwpakketten van de IKEA gebruik ik ook met alle liefde, maar ik heb nog een alternatief als ik zou willen. De mensen die ik zo hoor rondom me overweegt het alternatief niet eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')