Okee.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:19 schreef KingRadler het volgende:
Ik vond de Kruidvat altijd een ordelijke winkel.
nu is het echt een grabbelbak
En "populaire schoenenverkoper"?quote:Zalando heeft afgelopen jaar flink meer winst geboekt dan in 2014. Het Duitse webwinkelbedrijf profiteerde onder meer van fiks stijgende verkopen.
Onder de streep bleef ruim 121 miljoen euro over, tegen 47 miljoen euro een jaar eerder.
Zalando zag de omzet met ruim een derde oplopen tot 2,96 miljard euro. Voor dit jaar gaat de populaire schoenenverkoper uit van een verdere omzetgroei, weliswaar niet zo sterk als in 2015, maar wel aan de bovenkant van de bandbreedte van 20 tot 25 procent waar het bedrijf op de middellange termijn op mikt.
Dat is funest voor winkelstraten. Winkelpanden die woonpanden worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:44 schreef nils7 het volgende:
We moeten die panden boycotten of gemeentes moeten gewoon (na een korte tijd van leegstand) de bestemming laten vervallen.
Ik bedoel dat als pressiemiddel om zo dan maar de huren te verlagen omdat het anders maar leeg blijft staan.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:32 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Dat is funest voor winkelstraten. Winkelpanden die woonpanden worden.
Ik heb zelf een winkel in zo'n straat en zie met lede ogen aan hoe er steeds meer vitrages voor de etalageruiten gaan.
Ik begrijp het wel, want die mensen zijn 65+ en raken die panden niet kwijt (of kunnen geen kant op financieel), maar gunstig is het niet.
Maar omsingeld worden door lege panden met vergeelde bordjes 'te huur/koop' helpt ook niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:32 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik heb zelf een winkel in zo'n straat en zie met lede ogen aan hoe er steeds meer vitrages voor de etalageruiten gaan.
Ik begrijp het wel, want die mensen zijn 65+ en raken die panden niet kwijt (of kunnen geen kant op financieel), maar gunstig is het niet.
Nou, als het eenmaal gebeurt wordt het zeker geen winkel meer.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat als pressiemiddel om zo dan maar de huren te verlagen omdat het anders maar leeg blijft staan.
Ik snap wel dat als ze er niet in mee gaan de panden dan leeg blijven of vitrages krijgen.
Opschuiven naar lagere segment. Die lui zijn niet gek.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:19 schreef KingRadler het volgende:
In de V&D was het ook altijd druk.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:05 schreef Elvi het volgende:
Volgens mij gaat het met de Hema juist wel goed nu? Waar ik ook ben; bij de HEMA is het altijd druk.
Of die talloze stickers dat het eruit ziet alsof er iets zit of komt. Wat ook opvalt is de hoeveelheid mensen die nog even een winkel proberen te openen. Dan is men een maand later weer weg.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:32 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Hier hebben ze dat met een pand gedaan midden in de hoek met alle café's en dergelijke. Ik zou daar echt nooooit willen wonen met al dat jonge tuig dat hier in het weekend rondhangtquote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:32 schreef jajablahblah het volgende:
Dat je in een etalage woont......quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier hebben ze dat met een pand gedaan midden in de hoek met alle café's en dergelijke. Ik zou daar echt nooooit willen wonen met al dat jonge tuig dat hier in het weekend rondhangtVaak ook vechtpartijen en veel geschreeuw. En dan zo'n pispaal die in het weekend omhoog komt uit de grond voor je deur
Ze hebben het pand wel verbouwd tot appartementenquote:
Dat weten mensen dan ook tevoren. Het zou mijn ding ook niet zijn. Maar ik heb wel meegemaakt dat mensen boven een kroeg gaan wonen en dan gaan klagen....... Tja.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze hebben het pand wel verbouwd tot appartementenMaar je woont gewoon naast en tegenover heel veel cafe's.
Xenos wankelt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gaan we nog gokken op de volgende? Ik zeg Blokker zonder enig onderzoek gedaan te hebben. Was er laatst en het lijkt alsof ze amper voorraad bijhouden...
Vraag je af of jij nog bij de Blokker komt en waarvoor? Ik was er pas voor iets sinds twee jaar. Daar lopen veel mensen prut te kopen volgens mij. Daarvoor heb je action al. Het komt over als ouderwets. Ik kreeg geen behoefte aan kopen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gaan we nog gokken op de volgende? Ik zeg Blokker zonder enig onderzoek gedaan te hebben. Was er laatst en het lijkt alsof ze amper voorraad bijhouden...
Als je waterkoker kapot gaat?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Vraag je af of jij nog bij de Blokker komt en waarvoor? Ik was er pas voor iets sinds twee jaar. Daar lopen veel mensen prut te kopen volgens mij. Daarvoor heb je action al. Het komt over als ouderwets. Ik kreeg geen behoefte aan kopen.
Ja. Alleen heb ik geen wasmand. Mensen die er werken zijn vaak erg aardig. Mar het staat nooit als winkel op mijn lijst om iets te kopen.quote:
Was voor iets vaags dat ik voor m'n zusje wilde kopen. Uiteindelijk ergens anders gehaald waar ze wel voorraad hadden. De verkoopsters waren met elkaar aan het babbelen en uit neus aan het vreten en bij vraag of ze het desbetreffende product hadden zeiden ze: "Ja, ergens tegenover de klantenservice."quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Vraag je af of jij nog bij de Blokker komt en waarvoor? Ik was er pas voor iets sinds twee jaar. Daar lopen veel mensen prut te kopen volgens mij. Daarvoor heb je action al. Het komt over als ouderwets. Ik kreeg geen behoefte aan kopen.
Kruidvat is idd (net als de trekpleister) een enorme rommelige winkel geworden waar ik liever niet meer kom.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:19 schreef KingRadler het volgende:
Ik gok ook op Blokker en in zijn vrije val neemt-ie Big Bazar en Marskramer misschien ook nog mee.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Bart Smit / Intertoys is toch ook van dezelfde holding?quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:59 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik gok ook op Blokker en in zijn vrije val neemt-ie Big Bazar en Marskramer misschien ook nog mee.
Alle drie winkels lopen niet (meer), al schuiven ze al wat op naar Action.
Zo heeft de Marskramer een hoop dozen staan bij de ingang met zakken drop, chips en koekjes. Vaag merk, matige kwaliteit, maar voor weinig. De bijstands-reïntegratie-wajong-negerin aan de kassa van de Big Bazar hier slaat in een dagje hooguit 25 keer een mandje rommel aan ter waarde van ¤ 7,50, dat is dus zo'n 200 euro omzet per dag. Als ze het al halen...
je kan niet zo maar locaties sluiten omdat je met langdurige contracten zit en waarom zouden ze moeten stoppen met het merk Blokker?quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:03 schreef KingRadler het volgende:
Blokker moet gewoon 4 van hun winkels 1 maken en een nieuwe naam geven.
locaties die niet lopen sluiten.
Alle winkels van die keten stralen dan ook een zelfde soort troosteloosheid uit. Veel rommelbakken met verouderde spullen en/of kapotte verpakkingen, goedkope foute rode/gele/bruine kleuren en materialen voor de inrichting, soms gevaarlijk doorhangende stellages, veel vergeeld plastic, loshangende TL-buizen of systeemplafondplaten en tapijttegels vol vlekken. En dan natuurlijk het verveeld rondhangende personeel nog, dat het eigenlijk al opgegeven heeft, maar geen kant uit kan of wil.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Bart Smit / Intertoys is toch ook van dezelfde holding?
-edit-
Idd en Xenos en Leenbakker ook
Overkill. Er zijn gewoon teveel bouwmarkten.quote:
Veel vierkante meters aan winkel en veel *HEEL* veel concurrentie.quote:
Dat lijkt me een serieuze kandidaat om om te vallen...quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:15 schreef Cynix ® het volgende:
Hoe doet Multimate het eigenlijk? Ook al zo'n DHZ-keten. Of zit die alleen in het zuiden?
Zo te zien door heel Nederland, maar vooral kleinere plaatsen hier in het zuiden. Dichtsbijzijnde voor mij zijn Berkel-Enschot en Oirschot.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:15 schreef Cynix ® het volgende:
Hoe doet Multimate het eigenlijk? Ook al zo'n DHZ-keten. Of zit die alleen in het zuiden?
quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat lijkt me een serieuze kandidaat om om te vallen...
quote:Multimate kreeg er 11 winkels bij en groeide in omzet in 2015.
Met de overname van DGN retail door Euretco in oktober 2014 is de keuze gemaakt met twee formules door te gaan: Hubo en Multimate. De overgrote meerderheid van de Fixet-ondernemers, de derde formule die binnen DGN opereerde, heeft ervoor gekozen om zich bij een van de twee aan te sluiten. 53 winkels zijn naar Hubo omgebouwd en 11 naar Multimate. Deze ombouw is in 2015 gerealiseerd.
De Multimate-formule groeide in 2015 niet alleen in aantal winkels maar maakte dat jaar ook een positieve omzetontwikkeling door, zo meldt DGN-directeur Gartjo Janssen in een persbericht. Daarnaast werd afgelopen jaar een begin gemaakt met de introductie van shop-in-shop vestigingen van Decorette – een ander onderdeel van Euretco - in Multimate-winkels (Eindhoven en binnenkort Anna Paulowna). Een ontwikkeling die in 2016 doorzet. Decorette meldde al plannen voor 5 nieuwe shop-in-shops in een Multimate.
Zit je nou lukraak maar wat te kletsen?quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat lijkt me een serieuze kandidaat om om te vallen...
Misschien, maar de grotere bouwmarkten (Gamma, Praxis, Karwei) klitten allemaal bij elkaar op de industrie-terreinen aan de randen van de stad, terwijl de Multimate hier wat eenzaam in een enigszins verwaarloosd wijkje zit. Vlak naast de, ook al niet verkeersopstoppingen veroorzakende, Boerenbond...quote:
ze moeten niet stoppen met Merk blokker.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je kan niet zo maar locaties sluiten omdat je met langdurige contracten zit en waarom zouden ze moeten stoppen met het merk Blokker?
Blokker Uden lijkt zowaar geen uitzondering.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:09 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Alle winkels van die keten stralen dan ook een zelfde soort troosteloosheid uit. Veel rommelbakken met verouderde spullen en/of kapotte verpakkingen, goedkope foute rode/gele/bruine kleuren en materialen voor de inrichting, soms gevaarlijk doorhangende stellages, veel vergeeld plastic, loshangende TL-buizen of systeemplafondplaten en tapijttegels vol vlekken. En dan natuurlijk het verveeld rondhangende personeel nog, dat het eigenlijk al opgegeven heeft, maar geen kant uit kan of wil.
Sneu, maar deze winkels kunnen allemaal op de fossielenlijst.
Mwah. vooral bij Xenos weten mensen goed wat ze kunnen verwachten, verwacht niet dat ze dat merk de deur uit doen. Big Bazar en Marskramer evt nog wel.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:27 schreef KingRadler het volgende:
[..]
ze moeten niet stoppen met Merk blokker.
Xenox/Big Bazaar/Marktkramer een Blokker noemen
Dat dus (we hebben het idd over dezelfde winkel). Blijf 't een niksige winkel vinden.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:23 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Misschien, maar de grotere bouwmarkten (Gamma, Praxis, Karwei) klitten allemaal bij elkaar op de industrie-terreinen aan de randen van de stad, terwijl de Multimate hier wat eenzaam in een enigszins verwaarloosd wijkje zit. Vlak naast de, ook al niet verkeersopstoppingen veroorzakende, Boerenbond...
Vandaar misschien zijn visie.
De formule is gewoon stil blijven staan, terwijl de wereld veranderd is. Blokker heeft in een paar proeffilialen (zoals Nijmegen) een nieuwe frisse huisstijl toegepast, dat doet de winkel veel goed. Dus daar loop ik alweer graag naar binnen. Maar verder blijft het wel een soort supermarkt voor winkelende huisvrouwen, terwijl die bijna niet meer bestaan. Ook het concept zelf zal dus vernieuwd moeten worden. Te veel winkels, waaronder ook Blokker, grijpen naar de "we gaan gewoon goedkope meuk erbij verkopen want dat willen klanten", maar daar is de Action al koning in. De goedkope meuk maakt ondertussen wel je eigen winkelconcept rommeliger en minder duidelijk.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:36 schreef female81 het volgende:
[..]
Blokker Uden lijkt zowaar geen uitzondering.
En in de jaren 90 vond ik het nog wel zo indrukwekkend, want dit filiaal is met drie verdiepingen best royaal. Maar ja, toen kon de stijl (met dat bruine tapijt op de trappen) ook nog, en gaf het geheel nog niet zo'n ingekakt gevoel.
We hebben er hier eentje in de buurt, vraag me ook altijd af waar die van leven. Assortiment is beperkt, lopen altijd minstens 3 werknemers rond en veel klanten zie je er niet.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:15 schreef Cynix ® het volgende:
Helemaal mee eens! Je hebt goedkope meuk winkels nodig (Action) en je hebt winkels nodig met kwalitatief betere spullen die dan ook wat duurder zijn. Bakken met goedkope meuk neerzetten in een verder niet zo goedkope winkel lijkt mij een heel verkeerde en stomme zet.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:56 schreef Pnothy72 het volgende:
Te veel winkels, waaronder ook Blokker, grijpen naar de "we gaan gewoon goedkope meuk erbij verkopen want dat willen klanten", maar daar is de Action al koning in. De goedkope meuk maakt ondertussen wel je eigen winkelconcept rommeliger en minder duidelijk.
Of misschien is het gewoon minder nodig geworden? Ikea voor meubels. Laminaat wordt gelegd bij aankoop, gereedschap is goedkoper online (of action/ikea)quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:54 schreef KingRadler het volgende:
er was ook pas uit onderzoek dat de nieuwe generatie minder handig is met klussen, bedrijven inschakelen, en daardoor ook minder in de bouwmarkten komen.
Nee, Radler refereert naar dit artikel:quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:50 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Of misschien is het gewoon minder nodig geworden? Ikea voor meubels. Laminaat wordt gelegd bij aankoop, gereedschap is goedkoper online (of action/ikea)
Vaatwastabletten koop je groot in voor 1 jaar. Doekjes om de vloer mee te wissen heb je ook bij de action voor de helft van het geld.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:50 schreef CherryLips het volgende:
Vaatwastabletten, van die doekjes om de vloer mee te wissen, vaatwasmiddel. Maar goed, daar doe ik dan ook meteen een jaar mee
Hier hoor ik ook bij. Je krijgt gewoon betere kwaliteit door vaklui. Waarom zou ik het zelf nog gaan doen? Het meeste gereedschap heb ik niet eens in huis.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee, Radler refereert naar dit artikel:
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)et-twee-linkerhanden
Dreft voor een euroquote:Op woensdag 2 maart 2016 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik weet dat ze in de jaren 90 echt ontzettend groot werden (Blokker) met woningdecoraties. Mensen kochten daar allerlei meuk, van die ganzen en zo.
Ik zou eigenlijk niet weten wat ik daar zou moeten kopen. Ben er denk ik al tien jaar niet binnen geweest. Wat kopen jullie daar?
Dat bedoel ik ook. In het artikel staat dat dit komt door "klussers met twee linkerhanden". Maar is dat wel zo? Vroegah zaagde, hamerde ik zelf ook wel een bureau, kast, monitorstandaard in elkaar.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee, Radler refereert naar dit artikel:
Nee daarom, dus van mij moeten ze het niet hebbenquote:Op woensdag 2 maart 2016 12:53 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Vaatwastabletten koop je groot in voor 1 jaar. Doekjes om de vloer mee te wissen heb je ook bij de action voor de helft van het geld.
Nee precies, dat zijn van die eenmalige aankopen. Droogrek, ovenschaal, zulke dingen, van die zwabberdingen. Toch wat degelijker dan die van de Action.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dreft voor een euro![]()
En als ik een cadeautje zoek voor iemand dan kijk ik er ook altijd wel even rond. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik er wel veel huishoudelijke artikelen gekocht. Maar ja, als je die eenmaal hebt dan heb je meestal niet snel weer iets nodig.
Droogrek van de Ikea is nog degelijker. Veel degelijker dan de Blokker.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee precies, dat zijn van die eenmalige aankopen. Droogrek, ovenschaal, zulke dingen, van die zwabberdingen. Toch wat degelijker dan die van de Action.
Maar Ikea is een half uur rijden, Blokker drie minuten lopen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Droogrek van de Ikea is nog degelijker. Veel degelijker dan de Blokker.
Dat (onwetende) mensen die in die ene winkel van jouw concern niet slagen, het misschien wel in die ándere winkel gaan proberen. Als er bij beiden hetzelfde gevelbord boven hangt, is die trigger om winkel 2 ook eens binnen te stappen minder groot.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:03 schreef Isabeau het volgende:
Er zat hier tot vorig jaar ook een Marskramer twee panden verder dan de Blokker. Ik wist niet dat dat van hetzelfde concern was. Wat is daar het idee achter, want het waren vrijwel identieke winkels wbt dingen die je er kon kopen en prijs
Ja kweenie, van mijn 30 direct collegae is er 1 die ook nog een beetje *kan* DHZ-en. De rest weet net het verschil tussen een schroef en een spijkerquote:Op woensdag 2 maart 2016 12:58 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. In het artikel staat dat dit komt door "klussers met twee linkerhanden". Maar is dat wel zo? Vroegah zaagde, hamerde ik zelf ook wel een bureau, kast, monitorstandaard in elkaar.
Tegenwoordig is het veel goedkoper, netter en sneller om een bouwpakket in elkaar te zetten. Eet bezorgd.
Vroegah moest ik ook laminaat zagen en verlijmen, tegenwoordig wordt dat spul gratis voor je gelegd bij aankoop. Of tegen een prijs dat goedkoper is dan een dagje vrijnemen.
Vroegah moest je voor een nieuwe wc-bril richting de bouwmarkt. Nu kan je er eentje halen bij de Action.
Het is niet zo dat mensen onhandiger zijn geworden, maar omdat er alternatieven zijn.
Er zijn er hier ook meestal wel klanten binnen maar het loopt echt geen storm. En dat zijn allemaal 'blikje verf/rolletje tape'-klanten doorgaansquote:Op woensdag 2 maart 2016 12:42 schreef DJKoster het volgende:
De Multimate zit hier dan wel weer op een goede plek: goed bereikbaar voor 30.000 mensen. Er zijn altijd wel klanten binnen.
Mwah, ik ben heel erg van gedachte dat als je iets wilt, je het ook wel kan leren. Waarschijnlijk hebben die 29 directe collega's van jou gewoon nooit de behoefte gehad om te klussen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:10 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja kweenie, van mijn 30 direct collegae is er 1 die ook nog een beetje *kan* DHZ-en. De rest weet net het verschil tussen een schroef en een spijker
Zeker met klussen idd. Het is allemaal geen hogere wiskunde. Met weinig ervaring maak je alleen meer domme fouten en duurt het allemaal een stuk langer.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:32 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Mwah, ik ben heel erg van gedachte dat als je iets wilt, je het ook wel kan leren. Waarschijnlijk hebben die 29 directe collega's van jou gewoon nooit de behoefte gehad om te klussen.
Risico bestaat natuurlijk wel dat er dan weer een grote (buitenlandse) partij de krenten uit de locatiepap komt vissen, nog meer inkoopvoordeel kan bedingen en de arbeidsvoorwaarden nog wat verder af kan knijpen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:42 schreef jajablahblah het volgende:
Als de Blokker Holding kiept dan steken heel veel zelfstandig winkeliers de vlag uit denk ik![]()
Ik in ieder geval wel
yep!quote:
Dat wel jaquote:Op woensdag 2 maart 2016 13:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Risico bestaat natuurlijk wel dat er dan weer een grote (buitenlandse) partij de krenten uit de locatiepap komt vissen, nog meer inkoopvoordeel kan bedingen en de arbeidsvoorwaarden nog wat verder af kan knijpen.
De enige die ik er enigszins bovenuit vind steken is de Hornbach. Maar Gamma/praxis/karwei is zo onderling uitwisselbaar dat ik echt niet kan zeggen waar het verschil in zou moeten zitten.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:50 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
yep!
En wat betreft bouwmarkten, laat de GAMMA dan alsjeblieft niet kopje onder gaan
Vind ik de prettigste zaak qua bouwmarkten.
Laat dan de PRAXIS maar verdwijnen, als er 1 moet gaan.
Nee, niet de Praxis! Dat is de enige die hier in de buurt zitquote:Op woensdag 2 maart 2016 13:50 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
yep!
En wat betreft bouwmarkten, laat de GAMMA dan alsjeblieft niet kopje onder gaan
Vind ik de prettigste zaak qua bouwmarkten.
Laat dan de PRAXIS maar verdwijnen, als er 1 moet gaan.
In de betere locaties van die V&D panden komt vast ook wel weer iets te zitten wat er vol in klapt. Als dat 'iets' dan toevallig net jouw markt is hoef je daar als zelfstandig winkelier niet blij mee te zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:54 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Dat wel ja![]()
Van de andere kant is het dan misschien hetzelfde lot beschoren als V&D.
Karwei is een stuk verwijfder dan die andere twee. Vind ik, als wijf.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:56 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De enige die ik er enigszins bovenuit vind steken is de Hornbach. Maar Gamma/praxis/karwei is zo onderling uitwisselbaar dat ik echt niet kan zeggen waar het verschil in zou moeten zitten.
Ik weet hier 3 bouwmarkten te zitten en ik kom er ook wel eens, maar geen idee welke naam ze dragen. Ze zijn idd volkomen inwisselbaar.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:56 schreef Ceased2Be het volgende:
De enige die ik er enigszins bovenuit vind steken is de Hornbach. Maar Gamma/praxis/karwei is zo onderling uitwisselbaar dat ik echt niet kan zeggen waar het verschil in zou moeten zitten.
Hebben ze in dat onderzoek ook meegenomen dat er veel webshops met gereedschap en bouwmaterialen zijn bijgekomen ?quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:53 schreef Ceased2Be het volgende:
Ja klopt, Karwei is meer van de decoratie en inrichten, de verf, behang en gordijnen afdeling zit ook behoorlijk centraal bij Karwei filialen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:04 schreef CherryLips het volgende:
Karwei is een stuk verwijfder dan die andere twee. Vind ik, als wijf.
Is de decoratie tak van intergamma.quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Karwei is een stuk verwijfder dan die andere twee. Vind ik, als wijf.
Pasen komt er weer aanquote:Op woensdag 2 maart 2016 14:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is de decoratie tak van intergamma.
Dat is ook een wat vreemde zaak.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee, niet de Praxis! Dat is de enige die hier in de buurt zit
Nou ja, gewoon simpele dingen als een kaasschaaf, emmer, prullenbak, waterkoker, koffiekopjes, koekenpan .... praktische huishoudelijke zaken dus. Eigenlijk best veel dingen als ik het zo bedenk. Het is niet zo dat ik er elke week binnenloop want zo vaak zijn die dingen hierboven niet versleten. Maar als er iets versleten is zou ik zo 1-2-3 ook geen andere winkel weten waar ik heen zou gaan (behalve misschien HEMA of IKEA maar daar is altijd maar keuze voor 1 soort en de IKEA is veel verder weg).quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik weet dat ze in de jaren 90 echt ontzettend groot werden (Blokker) met woningdecoraties. Mensen kochten daar allerlei meuk, van die ganzen en zo.
Ik zou eigenlijk niet weten wat ik daar zou moeten kopen. Ben er denk ik al tien jaar niet binnen geweest. Wat kopen jullie daar?
Zeker.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In de betere locaties van die V&D panden komt vast ook wel weer iets te zitten wat er vol in klapt. Als dat 'iets' dan toevallig net jouw markt is hoef je daar als zelfstandig winkelier niet blij mee te zijn.
Als ik het zo bekijk op Google Maps staat de V&D los van het (gemaakte) centrum met tig winkels.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:39 schreef KingRadler het volgende:
Bijna een kwart van het winkeloppervlak in Amstelveen staat leeg na het faillissement van V&D. Waar voorheen slechts 1 procent van het winkeloppervlak leegstond, is dat na het wegvallen van V&D 24 procent.Ook in andere steden is de leegstand hand over hand toegenomen na het faillissement. bron: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)%20Amstelveen%20leeg
Dit gaat niet goed
Maar dat is vooral nog op papier; dat zijn die zaakjes zoals de Broodzaak en Smullers e.d.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:55 schreef MMXMMX het volgende:
De NS gooit nu ook wat gasten eruit maar zal wel niet om vallen omdat ze een staatsbedrijf zijn geloof ik
Laatste bericht hier is van 2 weken terug... http://www.bd.nl/regio/de(...)Vscco6VNjas.linkedinquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:51 schreef Zelfscanner het volgende:
En waar is Hudson nou? Sinds de mislukking van coolcatman is het muisstil.
En wat betreft bouwmarkten: Karwei of gamma weg. Van dezelfde partij namelijk.
Het slaat dus ook nergens op dat Praxis en Gamma in de OP staan als 'wankelend'. Dat is iets wat een paar users kennelijk denken en vervolgens is het opeens de waarheid geworden. Zelfde geldt eigenlijk voor Blokker.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:56 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Waarbij Intertoys/Bart Smit van de Blokker holding vorig jaar al wel problemen hadden. Blokker zelf daarentegen weer niet dat ik weet.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Het slaat dus ook nergens op dat Praxis en Gamma in de OP staan als 'wankelend'. Dat is iets wat een paar users kennelijk denken en vervolgens is het opeens de waarheid geworden. Zelfde geldt eigenlijk voor Blokker.
Die zitten gewoon met verhuurders om tafel en gaan hun formule vast rustig uitrollenquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:51 schreef Zelfscanner het volgende:
En waar is Hudson nou? Sinds de mislukking van coolcatman is het muisstil.
Inderdaad, die hebben geen haast hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Die zitten gewoon met verhuurders om tafel en gaan hun formule vast rustig uitrollen
Dat zijn de La Place's die Jumbo niet heeft overgenomen neem ik aanquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:35 schreef Zelfscanner het volgende:
Nou, daar gaan we.
https://www.bva-auctions.com/news/index/8213?caroussel
Jumbo wilt weg bij de AH XL
Nou, wie wilt er een La Place tafeltje![]()
Klopt denk ik wel. Maar waarom niet de spullen verhuizen? Zoals die pizza uitroller kan je gewoon weer in een nieuw restaurant zetten.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dat zijn de La Place's die Jumbo niet heeft overgenomen neem ik aan
omdat Jumbo nooit eigenaar is geworden van die La Place's. Ze hebben alleen de rendabele vestigingen overgenomen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:28 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Klopt denk ik wel. Maar waarom niet de spullen verhuizen? Zoals die pizza uitroller kan je gewoon weer in een nieuw restaurant zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |