abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 februari 2016 @ 16:57:56 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160235507


Ambachtelijk consumentenprogramma. Simpele vragen, hilarische antwoorden, wonderlijke televisie. De verslaggevers van de Keuringsdienst vragen zich af wat fabrikanten ze wijs willen maken. Op doodgewone vragen krijgen ze de meest bizarre antwoorden.

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/

[ Bericht 15% gewijzigd door Pietverdriet op 26-02-2016 17:33:39 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 17:28:41 #2
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_160236262
Voor in de OP?
pi_160236752
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Vond beide afleveringen gezocht rellerig. Zowel de dadelproducent als de surimiproducent gaven heel erg eerlijk inzage in wat hun product is, hoe het gemaakt wordt en medewerking aan het maken van het programma.
Als er iemand aan misinformatie deed was het de KVW met de vriendelijke Japanse meneer die een heel ander soort surimi had als die uit het proces.
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 16:43 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Tsja, zo doen ze dat al tijden. Even op Wikipedia kijken of er nog producten zijn waar ze gespeeld verontwaardigd kunnen doen terwijl die informatie allang publiekelijk toegankelijk is.
Waarom onderzoek doen naar het onbekende als je ook veel makkelijker een aflevering samen kunt stellen met informatie die
allang bekend is?
Dat rellerige, of die verontwaardiging, dat is iets wat jullie er kennelijk zelf bij bedenken. Het programma is er niet om dingen aan de kaak te stellen of zo. Het laat gewoon zien hoe het zit, zonder daar direct een waardeoordeel aan te koppelen.

Dus ja, ze laten zien dat er beestjes in de dadels zitten. Doen ze daar verontwaardigd over? Proberen ze een relletje te creëren? Eerder het tegenovergestelde: ze laten zien dat die dadels prima te eten zijn en sluiten de aflevering af met het opeten ervan.
pi_160238521
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:53 schreef k_man het volgende:

[..]

[..]

Dat rellerige, of die verontwaardiging, dat is iets wat jullie er kennelijk zelf bij bedenken. Het programma is er niet om dingen aan de kaak te stellen of zo. Het laat gewoon zien hoe het zit, zonder daar direct een waardeoordeel aan te koppelen.

Dus ja, ze laten zien dat er beestjes in de dadels zitten. Doen ze daar verontwaardigd over? Proberen ze een relletje te creëren? Eerder het tegenovergestelde: ze laten zien dat die dadels prima te eten zijn en sluiten de aflevering af met het opeten ervan.
vaak hebben ze één partij waar ze kritisch zijn (in dit geval de fabriek). Een beetje domme vragen stellen en soms een persoon een beetje voor schut zetten.
de chef-kok stellen ze niet één kritische vraag, ze staan alleen een beetje te lachen.
pi_160334877
Is surimi niet al een keer behandeld?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_160336206
Durf je geen eigen TT meer te maken, piet? ;)
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:12:09 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160351305
Wodka.
Er bestaan honderden soorten en merken. Het verschil? Dat proeft alleen een échte fijnproever. En zelfs die proeft het misschien niet. De Keuringsdienst kijkt eens diep in het wodkaglaasje, donderdag om 20.30 op NPO 3.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_160351645
Ja, wodka is een vreemd product. Je maakt het door alcohol te destilleren uit graan, aardappels of iets dergelijks. Het is dan vrijwel pure alcohol, zonder geur, kleur of smaak. Vervolgens leng je het aan met water. Dat betekent dat wodka dus feitelijk nergens naar zou moeten smaken.
pi_160398851
60% _O_
  donderdag 3 maart 2016 @ 20:47:57 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160399198
Foezelolie... mooi woord :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160400431
Volgens mij is er in CUL wel eens een topic geweest waarin menigeen bij hoog en bij laag volhield enorme smaakverschillen te proeven, maar ook de subtiele nuances tussen duurdere merken zoals Stolychnaya. De fijne nuances van geraffineerde suikerbietsuiker blijkt nu.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 3 maart 2016 @ 21:14:25 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160400437
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:20 schreef k_man het volgende:
Ja, wodka is een vreemd product. Je maakt het door alcohol te destilleren uit graan, aardappels of iets dergelijks. Het is dan vrijwel pure alcohol, zonder geur, kleur of smaak. Vervolgens leng je het aan met water. Dat betekent dat wodka dus feitelijk nergens naar zou moeten smaken.
Ik drink het spul zelf niet... Maar is zoiets als Kirschwasser ook niet precies hetzelfde dan?

Ook blank spul, dit keer gedestilleerd uit kersen.

Of wordt dat moet gefilterd?

En jenever dan? Hoe verschilt dat van vodka?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 3 maart 2016 @ 21:19:05 #13
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_160400649
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik drink het spul zelf niet... Maar is zoiets als Kirschwasser ook niet precies hetzelfde dan?

Ook blank spul, dit keer gedestilleerd uit kersen.

Of wordt dat moet gefilterd?

En jenever dan? Hoe verschilt dat van vodka?
Kirsch en jenever (graanjenever, heeft dan weer niks met jeneverbes te maken, dan krijg je eerder gin) zit wel degelijk smaak aan.
Ik heb ook eens destillaten van hooi (raar!), peer en wortel geproefd, nou dat merk je echt wel.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 3 maart 2016 @ 21:23:34 #14
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_160400852
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik drink het spul zelf niet... Maar is zoiets als Kirschwasser ook niet precies hetzelfde dan?

Ook blank spul, dit keer gedestilleerd uit kersen.

Of wordt dat moet gefilterd?

En jenever dan? Hoe verschilt dat van vodka?
Kirschwasser heeft een sterke geur en een wat zoet, bittere nasmaak.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  Moderator donderdag 3 maart 2016 @ 21:44:26 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160401673
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:23 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Kirschwasser heeft een sterke geur en een wat zoet, bittere nasmaak.
Ik weet idd dat er smaak aan zit, gebruik het 'vaak' in de keuken :Y
Waardoor ontstaat die smaak dan? Want zoals in de uitlevering werd gezegd maakte het geen klap uit waar de alcohol uit kwam.

Of is de bereidingswijze geheel anders bij zoiets?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 3 maart 2016 @ 21:47:09 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160401768
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:19 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Kirsch en jenever (graanjenever, heeft dan weer niks met jeneverbes te maken, dan krijg je eerder gin) zit wel degelijk smaak aan.
Ik heb ook eens destillaten van hooi (raar!), peer en wortel geproefd, nou dat merk je echt wel.
Jonge jenever is tegenwoordig net als vodka las ik op Wiki?
Oude jenever is wat meer traditioneler? Bevat zelfs jeneverbes las ik?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160402023
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik weet idd dat er smaak aan zit, gebruik het 'vaak' in de keuken :Y
Waardoor ontstaat die smaak dan? Want zoals in de uitlevering werd gezegd maakte het geen klap uit waar de alcohol uit kwam.

Of is de bereidingswijze geheel anders bij zoiets?
Ik weet niet hoe kirsch gemaakt wordt. Is dat ook pure alcohol, aangelengd met water? Is het enige verschil met wodka dat de alcohol uit kersen ipv graan komt?
  donderdag 3 maart 2016 @ 21:55:40 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160402188
Leuk. Een Nederlandse fabriek die gewoon pure (96%) alcohol bij de groothandel inkoopt, het aanlengt met water, dan een keer goed filtert en het vervolgens voorziet van een etiket waarop wat onzin staat en het verscheept en verkoopt in Rusland.
Kostprijs van een fles wodka ca. 1, 4o euro. Verkoopprijs....een enorm veelvoud daarvan, bovenop de accijnzen en de BTW.

Droge vent in die fabriek die op de vraag wat dan het verschil is tussen een fles van 12 euro en een fles van 40 euro als antwoord gaf: "de prijs". _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 3 maart 2016 @ 21:55:42 #19
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_160402189
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik weet idd dat er smaak aan zit, gebruik het 'vaak' in de keuken :Y
Waardoor ontstaat die smaak dan? Want zoals in de uitlevering werd gezegd maakte het geen klap uit waar de alcohol uit kwam.

Of is de bereidingswijze geheel anders bij zoiets?
Er wordt een distillaat gemaakt van kersen. Eau-de-Vie
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_160402263
Ik kan me altijd zo verbazen over Ersan.
Chille gast, maar komt af en toe over als een debiel. Is dat nou een act of is hij echt een beetje zwakzinnig?
  donderdag 3 maart 2016 @ 22:00:14 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160402374
quote:
3s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:57 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik kan me altijd zo verbazen over Ersan.
Chille gast, maar komt af en toe over als een debiel. Is dat nou een act of is hij echt een beetje zwakzinnig?
Ersin heet ie en hij spreekt beter Arabisch en Russisch dan ik, dus zal ie wel niet zwakzinnig zijn. In tegendeel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 3 maart 2016 @ 22:00:26 #22
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_160402381
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:55 schreef golfer het volgende:
Leuk. Een Nederlandse fabriek die gewoon pure (96%) alcohol bij de groothandel inkoopt, het aanlengt met water, dan een keer goed filtert en het vervolgens voorziet van een etiket waarop wat onzin staat en het verscheept en verkoopt in Rusland.
Kostprijs van een fles wodka ca. 1, 4o euro. Verkoopprijs....een enorm veelvoud daarvan, bovenop de accijnzen en de BTW.

Droge vent in die fabriek die op de vraag wat dan het verschil is tussen een fles van 12 euro en een fles van 40 euro als antwoord gaf: "de prijs". _O-
Je betaalt voornamelijk voor de uitmonstering.

1,40 is nog duur eigenlijk.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_160405392
quote:
3s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:57 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik kan me altijd zo verbazen over Ersan.
Chille gast, maar komt af en toe over als een debiel. Is dat nou een act of is hij echt een beetje zwakzinnig?
Spreek jij net zo goed Russisch als hij dan? Dat 'debiele' wat je bedoelt, het 'huh, ik snap hier niks van', lijkt me gespeeld om een reactie uit te lokken.
pi_160405803
Ersin is cool :D ! Wel grappig dat uitgerekend de Turk naar Rusland wordt gestuurd voor wodkaproeverij. Ach, Turken drinken ook bier en Yeni Raki.
pi_160405951
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 23:18 schreef erikkll het volgende:

[..]

Dat 'debiele' wat je bedoelt, het 'huh, ik snap hier niks van', lijkt me gespeeld om een reactie uit te lokken.
Dat is m'n vraag. Is het nou een act of ...
pi_160408055
quote:
3s.gif Op donderdag 3 maart 2016 23:39 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Dat is m'n vraag. Is het nou een act of ...
Doen ze allemaal. Bij zo'n bezoekje herhalen ze altijd nog even het antwoord, maar dan in vragende vorm.
'Kijk, hier worden de pinda's gepeld.'
- 'Gepeld?' :?

En vervolgens gaat zo'n man dan uitleggen hoe die pinda's gepeld worden.

Het is trouwens ook een trucje als je afgedwaald bent als iemand een verhaal aan het houden is, maar je dat niet wil laten merken. Gewoon het laatste woord van een zin herhalen als vraag. Niemand die doorheeft dat je de draad al lang kwijt bent.
"Bla bla bla blabla bla bla, nou afijn, dus wij naar het ziekenhuis."
- "Naar het ziekenhuis?!"
pi_160409248
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jonge jenever is tegenwoordig net als vodka las ik op Wiki?
Oude jenever is wat meer traditioneler? Bevat zelfs jeneverbes las ik?
Ik snap persoonlijk niet waarom mensen jonge jenever drinken, oude is zoveel mooier en interessanter van smaak, een stuk gekleurder ook. Waar het bij wodka gaat om het eruit filteren van smaakjes, gaat het bij oude juist om het behoud en toevoegen van de smaken. Het is ook niet alleen maar ouder, het is een ander drankje dan jonge. Korenwijn is helemaal een mooie drank, niet zo complex als een goede whiskey, maar niks minder dan het gros van het buitenlands gedestilleerd.

Er zijn leuke innovaties in oude jeneverland trouwens. Ik kreeg een tijdje terug een flesje Zuidam oude jenever die 3 jaar op eikenhout had gelegen, echt lekker spul, beetje bourbon-achtig maar daar zonder het maiszoete, het is een ander zoet. Dat eikenhout staat het graan gewoon heel goed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160409456
Zuidam heeft inderdaad erg fijne borrels in het assortiment.
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 11:29:42 #29
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_160412540
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 08:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik snap persoonlijk niet waarom mensen jonge jenever drinken, oude is zoveel mooier en interessanter van smaak, een stuk gekleurder ook. Waar het bij wodka gaat om het eruit filteren van smaakjes, gaat het bij oude juist om het behoud en toevoegen van de smaken. Het is ook niet alleen maar ouder, het is een ander drankje dan jonge. Korenwijn is helemaal een mooie drank, niet zo complex als een goede whiskey, maar niks minder dan het gros van het buitenlands gedestilleerd.

Er zijn leuke innovaties in oude jeneverland trouwens. Ik kreeg een tijdje terug een flesje Zuidam oude jenever die 3 jaar op eikenhout had gelegen, echt lekker spul, beetje bourbon-achtig maar daar zonder het maiszoete, het is een ander zoet. Dat eikenhout staat het graan gewoon heel goed.
Zuidam heeft een speltjenever, die is ook heel bijzonder.
Ik maak van jenever mijn eigen drankjes door er van alles in te lazeren en te laten staan :P Zo heb ik appeltaartjenever, daar zit bijna alles in wat ik ook in appeltaart stop. Daarna gebruik ik die jenever weer om de krenten en rozijnen die in de appeltaart gaan te wellen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_160412776
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:29 schreef djkoelkast het volgende:
Zo heb ik appeltaartjenever, daar zit bijna alles in wat ik ook in appeltaart stop.
Die maakt Hooghoudt ook :P Alleen noemen ze hem moonshine en verkopen hem onder een hipster naam :')


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 11:38:08 ]
  Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 11:45:23 #31
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_160413043
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:37 schreef CrashO het volgende:

[..]

Die maakt Hooghoudt ook :P Alleen noemen ze hem moonshine en verkopen hem onder een hipster naam :')
[ afbeelding ]
Whaha, ok, die van mij is wat donkerder :P
Zit o.a. in appels, rozijnen, krenten, vanille, suiker, boterbabbelaars (anders kreeg ik de boter er niet in), kaneel, anijs, cardemom, beetje zout en dat heeft dan een paar maanden getrokken, daarna de grove delen eruitgefilterd en voila :D
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 4 maart 2016 @ 15:49:47 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160418948
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:45 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Whaha, ok, die van mij is wat donkerder :P
Zit o.a. in appels, rozijnen, krenten, vanille, suiker, boterbabbelaars (anders kreeg ik de boter er niet in), kaneel, anijs, cardemom, beetje zout en dat heeft dan een paar maanden getrokken, daarna de grove delen eruitgefilterd en voila :D
Die past hier ook
CUL / Likeurtjes zelf maken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 18:03:49 #33
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_160421769
quote:
3s.gif Op donderdag 3 maart 2016 21:57 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik kan me altijd zo verbazen over Ersan.
Chille gast, maar komt af en toe over als een debiel. Is dat nou een act of is hij echt een beetje zwakzinnig?
Ach wel nee man! Hij doet zo uit interesse, hij verplaatst zich in de kijker die het onderste uit de kan wil hebben. Sommige vragen die hij stelt lijken debiel maar kan er soms toe leiden dat fabrikanten toch meer gaan vertellen dan ze vooraf wilden. Ik vind het eerder zeer intelligent dan zwakzinnig.
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:14:10 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160542700
Donderdag in de Keuringsdienst: natuurlijk aroma! De Keuringsdienst krijgt een beetje hulp van niemand minder dan Katja Schuurman, om de gesloten deuren van de aroma-industrie op een kiertje te krijgen!
https://www.facebook.com/keuringsdienst/videos/10156558798225366/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 9 maart 2016 @ 16:08:51 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160543960
quote:
3s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:14 schreef golfer het volgende:
Donderdag in de Keuringsdienst: natuurlijk aroma! De Keuringsdienst krijgt een beetje hulp van niemand minder dan Katja Schuurman, om de gesloten deuren van de aroma-industrie op een kiertje te krijgen!
https://www.facebook.com/keuringsdienst/videos/10156558798225366/
Interessant
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 10 maart 2016 @ 22:03:14 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160578133
Genetisch gemodificeerd gist geeft dus natuurlijke aroma's.
Natuurlijk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_160579830
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2016 22:03 schreef golfer het volgende:
Genetisch gemodificeerd gist geeft dus natuurlijke aroma's.
Natuurlijk.
Het is toch een levend best, die gist... nou, dus vandaar.

En dat allemaal omdat de geitenwollensokkenbrigade wel goedkope maar toch 'natuurlijke' producten wil. Want niet-natuurlijk is ongezond ofzo... ookal zijn het exact dezelfde moleculen.

Dan maken ze ze met een levend beestje is het weer niet goed.

Het enige punt van kritiek is dat dit soort dingen niet gewoon verteld worden. Dat is dom en men zou dit gewoon op straat moeten gooien. De meeste voedselfabrikanten hebben weinig te verbergen.

Als je echt mango-aroma wilt, moet dat uit mango's komen. Daar wordt het nogal... duur van. En we willen nu eenmaal mangosap voor een euro. Als we voor voedsel net zoveel wilden betalen als voor een iPhone was dit helemaal geen issue.
Whatever...
pi_160580111
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 22:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is toch een levend best, die gist... nou, dus vandaar.

En dat allemaal omdat de geitenwollensokkenbrigade wel goedkope maar toch 'natuurlijke' producten wil. Want niet-natuurlijk is ongezond ofzo... ookal zijn het exact dezelfde moleculen.

Dan maken ze ze met een levend beestje is het weer niet goed.

Het enige punt van kritiek is dat dit soort dingen niet gewoon verteld worden. Dat is dom en men zou dit gewoon op straat moeten gooien. De meeste voedselfabrikanten hebben weinig te verbergen.

Als je echt mango-aroma wilt, moet dat uit mango's komen. Daar wordt het nogal... duur van. En we willen nu eenmaal mangosap voor een euro. Als we voor voedsel net zoveel wilden betalen als voor een iPhone was dit helemaal geen issue.
eens met je
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 11 maart 2016 @ 01:30:26 #39
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_160583088
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 22:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is toch een levend best, die gist... nou, dus vandaar.

En dat allemaal omdat de geitenwollensokkenbrigade wel goedkope maar toch 'natuurlijke' producten wil. Want niet-natuurlijk is ongezond ofzo... ookal zijn het exact dezelfde moleculen.

Dan maken ze ze met een levend beestje is het weer niet goed.

Het enige punt van kritiek is dat dit soort dingen niet gewoon verteld worden. Dat is dom en men zou dit gewoon op straat moeten gooien. De meeste voedselfabrikanten hebben weinig te verbergen.

Als je echt mango-aroma wilt, moet dat uit mango's komen. Daar wordt het nogal... duur van. En we willen nu eenmaal mangosap voor een euro. Als we voor voedsel net zoveel wilden betalen als voor een iPhone was dit helemaal geen issue.
Natuurlijk niet. Als je mango wil, moet je een mango nemen. Mango-aroma is maar een verzameling moleculen bij elkaar die zorgen dat mango als mango smaakt, dat kan je op elke mogelijk manier produceren :P

Verder vrij saaie aflevering imho.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_160584993
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 22:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

. De meeste voedselfabrikanten hebben weinig te verbergen.


Daarom hebben ze altijd zo'n probleem met kdvw die wil filmen?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_160594703
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:25 schreef RipCity het volgende:

[..]

Daarom hebben ze altijd zo'n probleem met kdvw die wil filmen?
Omdat er veel domme mensen werken bij veel domme bedrijven, daarom. Angst. En ouderwets denken.
Whatever...
pi_160595330
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:25 schreef RipCity het volgende:

[..]

Daarom hebben ze altijd zo'n probleem met kdvw die wil filmen?
- Ze geven de concurrentie liever niet meer informatie dan noodzakelijk, eerste reflex is geheimhouding.
- Ze hebben een hele marketingafdeling die het product romantiseert, maar in de fabriek ziet het er vaak niet smakelijk uit. Ook als je met uitsluitend biologische producten van verwende dieren en overbetaalde boeren een ontzettend gezonde aardappelsalade maakt, als je het mengt in een vat van 5000 liter ziet het er onsmakelijk uit.
- De KvW wil nog wel eens aan verdachtmakingen doen, zeker als hun research niet het gewenste schandaal oplevert. Ze doen een boel goed werk, maar ze zijn niet altijd even eerlijk en maken ook wel eens onschuldige slachtoffers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 11:44:07 #43
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_160609571
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Omdat er veel domme mensen werken bij veel domme bedrijven, daarom. Angst. En ouderwets denken.
En omdat er veel domme mensen kijken, waardoor het soms beter kan zijn om maar niks te laten zien, dan wel. Zat gister voor de grap even op de FB-site van de Keuringsdienst te kijken en daar ontbreekt de nuance totáál bij alle reacties onder het nieuwsbericht :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_160613211
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:44 schreef Bravebart het volgende:

[..]

En omdat er veel domme mensen kijken, waardoor het soms beter kan zijn om maar niks te laten zien, dan wel. Zat gister voor de grap even op de FB-site van de Keuringsdienst te kijken en daar ontbreekt de nuance totáál bij alle reacties onder het nieuwsbericht :')
Inderdaad :') Monsanto en de overheid krijgen de schuld en er worden zelfs mensen ziek van aroma's :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_160621471
Pas nog werd gewaarschuwd voor aromakaarsen.
  zondag 13 maart 2016 @ 04:00:02 #46
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_160628740
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:34 schreef yosander het volgende:

[..]

Inderdaad :') Monsanto en de overheid krijgen de schuld en er worden zelfs mensen ziek van aroma's :')
Vooral dat laatste ja _O-
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_160640830
Ik vond het juist een interessante aflevering. Aan de ene kant fascinerend wat er "technologisch" mogelijk is in de industrie, en aan de andere kant hoe zeer je wordt genept.
Built for Speed
  maandag 14 maart 2016 @ 01:06:15 #48
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_160653062
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:53 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik vond het juist een interessante aflevering. Aan de ene kant fascinerend wat er "technologisch" mogelijk is in de industrie, en aan de andere kant hoe zeer je wordt genept.
Hoezo genept? Het is gewoon een grote definitiekwestie, dus genept is niet het goede woord imho :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  maandag 14 maart 2016 @ 08:01:07 #49
439461 ZonnebankBob
I am the king of the Zonnebank
pi_160653898
De aflevering over Vodka was erg goed, gewoon heel duidelijk zonder gedoe.
De aflevering over Aroma's vond ik niet zo goed, geen duidelijk uitleg over kunstmatige, synthetische, natuur identieke, natuurlijke aroma's en extracten.
  woensdag 16 maart 2016 @ 13:51:55 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160713200
Donderdag:
Het is de Spaanse bitterbal voor bij de borrel: calamares. Gefrituurde inktvisringen, zo populair geworden tijdens de tapastrend dat het sindsdien niet meer kan ontbreken op de kaart van een café.
De Keuringsdienst gooit haar tentakels uit en vangt de inktvisring bij de staart. Maar of die ring puur uit inktvis bestaat?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_160713281
quote:
3s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:51 schreef golfer het volgende:
Donderdag:
Het is de Spaanse bitterbal voor bij de borrel: calamares. Gefrituurde inktvisringen, zo populair geworden tijdens de tapastrend dat het sindsdien niet meer kan ontbreken op de kaart van een café.
De Keuringsdienst gooit haar tentakels uit en vangt de inktvisring bij de staart. Maar of die ring puur uit inktvis bestaat?
Interessant, ik ben benieuwd. Er was ooit een hoax dat het varkens anussen waren :') Ik haal ze zelf altijd verse gefrituurde inktvis bij de visboer ipv die oliebol ringen, dingen zijn niet te vreten :r
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_160714786
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:55 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Interessant, ik ben benieuwd. Er was ooit een hoax dat het varkens anussen waren :') Ik haal ze zelf altijd verse gefrituurde inktvis bij de visboer ipv die oliebol ringen, dingen zijn niet te vreten :r
Ik vind het jammer om inktvis te frituren, maar ik haal regelmatig zo'n doosje uit het vriesvak van de toko. Daar hebben ze dan ook van die zakken met alleen de tubes, van grotere exemplaren. Maar de kerel van de toko sprak daar ook al zijn twijfels over uit qua echtheid. Misschien is het een soort surimi of zo? Afijn, als je het hele beest ingevroren koopt heb je daar geen last van.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 16 maart 2016 @ 15:09:13 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160714824
Geef mij maar liever de tentakels van een pulpo om te grillen of te BBQ-en. Veel lekkerder dan die gummi binnenbanden waar die ringen vaak naar smaken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 16 maart 2016 @ 16:52:18 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160716737
quote:
3s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:51 schreef golfer het volgende:
Donderdag:
Het is de Spaanse bitterbal voor bij de borrel: calamares. Gefrituurde inktvisringen, zo populair geworden tijdens de tapastrend dat het sindsdien niet meer kan ontbreken op de kaart van een café.
De Keuringsdienst gooit haar tentakels uit en vangt de inktvisring bij de staart. Maar of die ring puur uit inktvis bestaat?
Volgens mij staan die dingen al zeker dertig jaar af en aan op menukaarten. Je hebt daar goede in een beroerde trouwens, zoals met alles.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 16 maart 2016 @ 18:12:35 #55
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160718007
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 13:55 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Interessant, ik ben benieuwd. Er was ooit een hoax dat het varkens anussen waren :') Ik haal ze zelf altijd verse gefrituurde inktvis bij de visboer ipv die oliebol ringen, dingen zijn niet te vreten :r
Was dat een hoax?

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)aakt-van-varkensanus

Ik meen dat zelfs gezien te hebben in KvW?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_160718263
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 18:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Was dat een hoax?

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)aakt-van-varkensanus

Ik meen dat zelfs gezien te hebben in KvW?
Ja dat bleek een broodje aap.

quote:
Eigenlijk was het wel duidelijk dat er een luchtje aan zat, maar toch zijn alle media er in gestonken. Vanochtend meldden de regionale nieuwsdienst De Persdienst, die onder meer levert aan BN de Stem, dat inktvisringen vaak van varkensanussen zijn gemaakt. De journalist meldde dat op gezag van europarlementariër Esther de Lange. Navraag door Joop leert dat er geen enkel bewijs is voor die bewering.

Vanmiddag werd duidelijk dat het schokkende voorbeeld van varkensanussen die verkocht worden als inktvisringen, dat door de CDA-politicus De Lange werd genoemd, helemaal niet in het rapport staat waarover ze werd geïnterviewd.
http://www.joop.nl/nieuws(...)-broodje-aap-verhaal

maar ook voor dat het bekend werd dat het een hoax was vond ik het nogal een sterk verhaal. Bij KvW is het verder nooit voorbij gekomen naar mijn weten.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  donderdag 17 maart 2016 @ 22:12:13 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160750044
Je hebt dus echte pijlstaartinktvis ringen. Je hebt gestanste ringen en je hebt tot pulp vermalen stukken inktvis vermengd met andere vis met een dikke laag meel. En dat laatste wordt vooral in de Nederlandse supermarkten als calamaris verkocht.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_160754597
Echt schokkend was de aflevering niet. Had idd gehoopt op het anussenverhaal. :p
pi_160754796
Het viel me vooral mee eigenlijk dat het grootste deel "gewoon" echte inktvis is.
Built for Speed
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:36:02 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160912304
In deze Keuringsdienst van Waarde onderzoekt de keuringsdienst de euro. Wat is de ware herkomst van de munt?

Wat weten we eigenlijk van de munt waarmee we onze dagelijkse boodschappen betalen? Lang niet alles, zo ondervond de Keuringsdienst. De munt blijkt een schaduwzijde te hebben. Al onderzoekend komen zij erachter dat er een dubieus bedrijf achter de euro zit. Zullen ze het vermoeden van sommigen, dat alles duurder is geworden sinds de euro, bevestigen?

Herkomst
Om hierachter te komen kijkt de Keuringsdienst hoe euro’s gemaakt worden. Dat begint bij de centrale bank, waar een medewerker hen vertelt dat de euro geslagen wordt in speciale Europese munthuizen. Maar de keurders gaan dieper: waar komt het materiaal waarvan het gemaakt wordt vandaan? En wat blijkt: ze komen uit bij een bedrijf dat niet alleen munten maakt, maar ook bommen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_160916485
Oh jee wat erg
  donderdag 24 maart 2016 @ 20:40:58 #62
2651 svann
night-hawk
pi_160918934
Gerecycled koper, nog iets verantwoords.

[ Bericht 2% gewijzigd door svann op 24-03-2016 20:56:12 (typo) ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_160919394
"Metaal is metaal" dus clustermunitie? Ach, maakt toch niets uit, "metaal is metaal".
  donderdag 24 maart 2016 @ 22:54:31 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160923706
En de Nederlandse Munt wast z'n handen in onschuld.
"Wir haben es nicht gewust"
Totdat de KvW ermee aan kwam zetten en toen waren ze wel opeens welkom. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 25 maart 2016 @ 06:48:14 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160926557
Edit, laat ook maar, met een beetje muur voer je een betere discussie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:41:36 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161071289
Vanavond:
Koop je water in dure flessen in plaats van uit de kraan, dan heb je keuze. Plat of bruis, met of zonder prik. Want zonder bubbels is het leven maar saai.
Natuurlijk bronwater schijnt natuurlijk te bruisen, en heeft geen dopje nodig om z’n bubbels te bewaren. Hoe zit dat? Je ziet het vanavond in de Keuringsdienst.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_161071309
Is dit nou een herhaling? Want een aantal jaren geleden was er ook eren waterthema.
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:02:20 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161071624
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:42 schreef Skeletor. het volgende:
Is dit nou een herhaling? Want een aantal jaren geleden was er ook eren waterthema.
Nee, nieuwe aflevering.
Maar ze hebben inderdaad al eens in 2004 een uitzending over water gedaan:
http://keuringsdienstvanw(...)/30-90586-08-06-2004
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_161071692
Zijn er mensen die geloven dat bronwater koolzuur bevat?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:11:29 #70
439461 ZonnebankBob
I am the king of the Zonnebank
pi_161072938
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:06 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Zijn er mensen die geloven dat bronwater koolzuur bevat?
Ten eerste heb je bronwater en mineraalwater. Er zijn verschillende mineraalwaters die van nature koolzuur bevatten.
pi_161074739
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, nieuwe aflevering.
Maar ze hebben inderdaad al eens in 2004 een uitzending over water gedaan:
http://keuringsdienstvanw(...)/30-90586-08-06-2004
Klopt! Ik ben benieuwd wat voor nieuws ze nu gaan vertellen. Of hetzelfde, maar dan door andere interviewers gedaan. Ersin, kom maar op!
pi_161074782
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:11 schreef ZonnebankBob het volgende:

[..]

Ten eerste heb je bronwater en mineraalwater. Er zijn verschillende mineraalwaters die van nature koolzuur bevatten.
Oké, laat ik het duidelijker stellen:
Zijn er mensen die geloven dat het water dat wij in een supermarkt kopen daadwerkelijk natuurlijk koolzuur bevat?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:14:49 #73
439461 ZonnebankBob
I am the king of the Zonnebank
pi_161075776
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Oké, laat ik het duidelijker stellen:
Zijn er mensen die geloven dat het water dat wij in een supermarkt kopen daadwerkelijk natuurlijk koolzuur bevat?
Ja, die zijn er, natuurlijk koolzuur bevattende mineraalwaters.
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:32:41 #74
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_161081255
Ben ook wel benieuwd hoe die bubbels in Spa Rood komen.
pi_161081314
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Ben ook wel benieuwd hoe die bubbels in Spa Rood komen.
CO2 + H2O <-> H2CO3 :+
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_161081448
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Ben ook wel benieuwd hoe die bubbels in Spa Rood komen.
Ik ook
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:48:45 #77
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_161081664
Zo weten we dat ook, Beetje ammoniak olie en restshit opzuipe
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:49:10 #78
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_161081679
Wat een verrassing , ze rotzooien eraan
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:52:27 #79
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_161081780
Die fles is veel vervuilender dan het water zelf.
pi_161081791
Prikwater van natuurlijke oorsprong zorgt juist voor meer CO2 in de lucht!!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:53:32 #81
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_161081811
quote:
8s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:52 schreef yosander het volgende:
Prikwater zorgt juist voor meer CO2 in de lucht!!
alleen omdat jij het uitboert vuilak
pi_161081867
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:53 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

alleen omdat jij het uitboert vuilak
Als je ademt, adem je ook CO2 uit :{w
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  donderdag 31 maart 2016 @ 22:18:04 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161084413
Vond marijn weer eens tenenkrommend kleine meisje act uithangen met die inktvissen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eindredactie Games donderdag 31 maart 2016 @ 22:32:37 #84
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161084895
quote:
9s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:55 schreef yosander het volgende:

[..]

Als je ademt, adem je ook CO2 uit :{w
ook in gelukkig. En ook mijn ruft.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_161088605
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Vond marijn weer eens tenenkrommend kleine meisje act uithangen met die inktvissen.
Marijn O+
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  vrijdag 1 april 2016 @ 01:16:49 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161088841
Leuk water, maar niks nieuws. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_161089084
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:49 schreef yosander het volgende:

[..]

Marijn O+
Dat wijf ziet er niet uit man.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  woensdag 6 april 2016 @ 13:52:19 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161220855
Morgen neemt de Keuringsdienst een kijkje in de keuken van de bijzonder ronde boterhamplakjes: kipfilet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 14:16:53 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161221528
quote:
3s.gif Op woensdag 6 april 2016 13:52 schreef golfer het volgende:
Morgen neemt de Keuringsdienst een kijkje in de keuken van de bijzonder ronde boterhamplakjes: kipfilet.
[ afbeelding ]
Dat wordt gewoon aan elkaar gelijmd met eiwitten. Weinig nieuws zou ik denken. Maar ben benieuwd
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 14:42:30 #90
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161222140
Lijkt mij hetzelfde inderdaad als die ham. Plakvlees, alleen wordt dit waarschijnlijk van separatorvlees gemaakt.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 7 april 2016 @ 12:46:57 #91
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161252346
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:42 schreef djkoelkast het volgende:
Lijkt mij hetzelfde inderdaad als die ham. Plakvlees, alleen wordt dit waarschijnlijk van separatorvlees gemaakt.
Ongetwijfeld, maar ik denk dat dit meer over het land van herkomst gaat.
Ik denk zelf dat land waar we een referendum over hebben gehad. De Oekraïne, want daar stikt het van de plofkippen en dat land hoeft zich na het 'nee' nu al helemaal niet meer aan de Europese regels te houden. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 12:57:34 #92
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161252586
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar ik denk dat dit meer over het land van herkomst gaat.
Ik denk zelf dat land waar we een referendum over hebben gehad. De Oekraïne, want daar stikt het van de plofkippen en dat land hoeft zich na het 'nee' nu al helemaal niet meer aan de Europese regels te houden. ;)
Ik eet toch al geen kip, maar een heleboel mensen wel. Ik zie bij de supermarkt ook heel vaak dat mensen de allergoedkoopste bakjes aanbiedingkip kopen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_161252680
In het voorstukje zijn ze in Thailand, waar in ieder geval kipsaté word gemaakt :P
Maar ik ben benieuwd..
  donderdag 7 april 2016 @ 13:05:10 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161252734
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:57 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik eet toch al geen kip, maar een heleboel mensen wel. Ik zie bij de supermarkt ook heel vaak dat mensen de allergoedkoopste bakjes aanbiedingkip kopen.
Als mensen geen fuck te besteden hebben omdat ze aan alle kanten met accijnzen en belastingen worden gepest is dat niet zo verbazingwekkend.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 13:16:51 #95
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161252893
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als mensen geen fuck te besteden hebben omdat ze aan alle kanten met accijnzen en belastingen worden gepest is dat niet zo verbazingwekkend.
Je kunt ook kiezen voor iets minder vlees, maar ze willen veel voor weinig.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 7 april 2016 @ 17:11:13 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161258075
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 13:01 schreef Dragonberry het volgende:
In het voorstukje zijn ze in Thailand, waar in ieder geval kipsaté word gemaakt :P
Maar ik ben benieuwd..
Klopt:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 7 april 2016 @ 17:48:26 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161258835
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 13:16 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Je kunt ook kiezen voor iets minder vlees, maar ze willen veel voor weinig.
Het is verder verdomt lastig aan kwalitatief top vlees te komen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 18:52:14 #98
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161260229
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is verder verdomt lastig aan kwalitatief top vlees te komen.
Vind ik niet, je moet alleen wel even verder zoeken dan de supermarkt.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 7 april 2016 @ 18:59:01 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161260391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:52 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Vind ik niet, je moet alleen wel even verder zoeken dan de supermarkt.
Niet bij supermarkten, niet bij ca 80-90% van de slagers.
Echt goed varkensvlees is het lastigst imho
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 19:05:09 #100
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161260548
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet bij supermarkten, niet bij ca 80-90% van de slagers.
Slagers moet je helemaal mijden. Gewoon bij boeren, rundvlees heb je hier vlakbij van een BD-boer waar ik ook mijn melk haal, die laat zijn koeien slachten als ze te oud zijn en dan kun je daar vlees komen shoppen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 19:05:44 #101
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161260566
Varkensvlees bij boerderij 't Helder in Winterswijk. Dat is echt zulk goed vlees.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 7 april 2016 @ 19:09:05 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161260647
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:05 schreef djkoelkast het volgende:
Varkensvlees bij boerderij 't Helder in Winterswijk. Dat is echt zulk goed vlees.
Dank voor de tip, ga ik zeker eens langs als ik in de buurt ben, maar het laat ook zien dat goed varkensvlees geen generiek product is.
Hebben een eigen varkensras zie ik
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 19:32:24 #103
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161261344
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dank voor de tip, ga ik zeker eens langs als ik in de buurt ben, maar het laat ook zien dat goed varkensvlees geen generiek product is.
Hebben een eigen varkensras zie ik
Ja, qua smaak komt het heel dicht bij wild zwijn, het is echt heel erg lekker.
Je kunt er ook bestellen, dan komt het ingevroren. Ik heb zelf geen problemen met ingevroren vlees.
Maar het klopt wel dat je niet overal echt goed vlees kunt krijgen, maar als je de adresjes weet dan heb je ook wel wat. Ik vind het vlees van Piggy Palace ook goed, alleen dat is niet biologisch.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_161261797
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:05 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Slagers moet je helemaal mijden. Gewoon bij boeren, rundvlees heb je hier vlakbij van een BD-boer waar ik ook mijn melk haal, die laat zijn koeien slachten als ze te oud zijn en dan kun je daar vlees komen shoppen.
Mijn slager verkoopt gewoon Helder varken, Texels lam en Limousin rund, niks mis mee. Tevens heerlijke huisgemaakte rilette van varken, eend en konijn :9
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 19:47:07 #105
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161261834
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:45 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Mijn slager verkoopt gewoon Helder varken, Texels lam en Limousin rund, niks mis mee. Tevens heerlijke huisgemaakte rilette van varken, eend en konijn :9
Dat had genuanceerd moeten worden tot 'veel' slagers ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 7 april 2016 @ 20:36:36 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161263320
Kipfilet voor op brood. Interessant onderwerp. Er wordt wel geheimzinnig over gedaan zeg ...
  Eindredactie Games donderdag 7 april 2016 @ 20:40:01 #107
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161263444
Zo, daar kan nederland nog een puntje aan zuigen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games donderdag 7 april 2016 @ 20:40:36 #108
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161263459
wel een mooi gezicht
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 7 april 2016 @ 20:59:15 #109
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_161264118
Thai chicken hoef je dus helemaal niet meer om te vragen...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_161264297
Wat een kutprogramma is het ook.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  donderdag 7 april 2016 @ 21:29:30 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161265172
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:03 schreef MrSalazar het volgende:
Wat een kutprogramma is het ook.
Want???
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 7 april 2016 @ 21:39:54 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161265524
Al die umpalumpa's in die fabriek in Thailand. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_161265979
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:29 schreef golfer het volgende:

[..]

Want???
Onderwerpen zijn totaal niet boeiend meer. Tegenwoordig wordt ons uitgelegd wat cheddar is en dat die smeltplakjes dat niet zijn.

Goh.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  donderdag 7 april 2016 @ 21:53:30 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161266086
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:50 schreef MrSalazar het volgende:


Onderwerpen zijn totaal niet boeiend meer. Tegenwoordig wordt ons uitgelegd wat cheddar is en dat die smeltplakjes dat niet zijn.

Goh.
Je zult de hele volkstammem die dat soort zaken niet weten te eten moeten geven.
Niet iedereen is zo briljant op de hoogte als jij.
Dus voor jou geldt dan als alleswetende het credo: niet meer naar kijken. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_161266353
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:53 schreef golfer het volgende:

[..]

Je zult de hele volkstammem die dat soort zaken niet weten te eten moeten geven.
Niet iedereen is zo briljant op de hoogte als jij.
Dus voor jou geldt dan als alleswetende het credo: niet meer naar kijken. ;)
Nou, vroeger was dit programma een stuk beter met dingen waarvan ik helemaal geen weet had. Nu is het meer alsof ze eigenlijk totaal niks interessants meer weten te verzinnen.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  donderdag 7 april 2016 @ 22:35:07 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161267675
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 22:00 schreef MrSalazar het volgende:


Nou, vroeger was dit programma een stuk beter met dingen waarvan ik helemaal geen weet had. Nu is het meer alsof ze eigenlijk totaal niks interessants meer weten te verzinnen.
Jij wist dus al dat al die kipproducten in Nederland vooral
uit Thailand en Brazilië komen en dat wij weer allerlei andere kiponderdelen naar Thailand exporteren?
Ik wist dat bijvoorbeeld nog niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_161267773
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 22:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Jij wist dus al dat al die kipproducten in Nederland vooral
uit Thailand en Brazilië komen en dat wij weer allerlei andere kiponderdelen naar Thailand exporteren?
Ik wist dat bijvoorbeeld nog niet.
Nee, maar wie boeit het iets. Vroeger werden er nog wel eens misstanden aan de kaak gesteld. Nu nooit meer.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  vrijdag 8 april 2016 @ 02:07:53 #118
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_161271728
Ik leef in een achterlijke wereld :') mijn kip komt uit fucking Thailand
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_161272309
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 22:00 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Nou, vroeger was dit programma een stuk beter met dingen waarvan ik helemaal geen weet had. Nu is het meer alsof ze eigenlijk totaal niks interessants meer weten te verzinnen.
Ik snap wat je bedoelt.

Voorheen ging het bv over truffelolie, dat de truffelsmaak uit een restproduct van een olieraffinaderij komt, waarvan de smaak toevallig op die van truffels lijkt. Daarvan een paar drupjes in een fles olie, en je hebt truffelolie.
Of de mandarijntjes die gepeld worden in een bad met zoutzuur, wat dan met gootsteenontstopper weer geneutraliseerd wordt.

Nu zeggen ze alleen maar dat de kip uit het buitenland komt.
Maar de kip is niet gemanipuleerd ofzo, is gewoon goede kip.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:02:30 #120
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_161272323
Het wordt een beetje niveau kindertelevisie.

Waar blijven de schokkende onthullingen?
pi_161272354
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:02 schreef DeTolk het volgende:
Het wordt een beetje niveau kindertelevisie.

Waar blijven de schokkende onthullingen?
Ja, een soort Willem Wever.
Maar dan met Marijn Frank O+
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_161272372
Volgens mij bestaat het programma ook al meer dan tien jaar. Dan wordt het lastig om steeds met nieuwe dingen te komen. Ik vond dit wel een hele aardige aflevering.
Maar als het allemaal niet goed is of niet deugt, waarom komen jullie dan niet met briljante tips voor de redactie? Of kijk gewoon niet, dan heb je ook niks te zeuren :P
pi_161272805
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:02 schreef DeTolk het volgende:
Het wordt een beetje niveau kindertelevisie.

Waar blijven de schokkende onthullingen?
Ik volg het niet meer zo, maar volgens mij is het een programma over hoe het zit en waar het vandaan komt. Er is niet altijd een grof schandaal om aan het licht te brengen, maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is om ons te informeren over wat er te koop is en hoe dat in het schap komt.

Ik vond ze soms juist iets te beschuldigend, soms is het ook gewoon een inkijkje in de grillen van globalisering, consumentengedrag, marketing en efficientie, maar is de conclusie dat het een veilig en relatief eerlijk product is. Dat is wat mij betreft ook prima tv.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 8 april 2016 @ 09:04:53 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161272847
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:00 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt.

Voorheen ging het bv over truffelolie, dat de truffelsmaak uit een restproduct van een olieraffinaderij komt, waarvan de smaak toevallig op die van truffels lijkt. Daarvan een paar drupjes in een fles olie, en je hebt truffelolie.
Of de mandarijntjes die gepeld worden in een bad met zoutzuur, wat dan met gootsteenontstopper weer geneutraliseerd wordt.

Nu zeggen ze alleen maar dat de kip uit het buitenland komt.
Maar de kip is niet gemanipuleerd ofzo, is gewoon goede kip.
Ook de manderijntjes in blik aflevering vond ik hijgerige paniekzaaierij, chemie, oeh, eng.
Er wordt geen gootsteenonstopper gebruikt, er worden levensmiddel gecertificeerde middelen gebruikt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161272923
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook de manderijntjes in blik aflevering vond ik hijgerige paniekzaaierij, chemie, oeh, eng.
Er wordt geen gootsteenonstopper gebruikt, er worden levensmiddel gecertificeerde middelen gebruikt.
Zo is dat.

Ik vind ze nu wel milder. Ook leuk dat ze inmiddels ook gewoon proberen te laten zien waar ons voedsel vandaan komt zonder al dat schandaalgedoe.

Als er overigens ergens eennschandaal te vinden is, moet het in vlees zijn. Producten met hoge waarde. Makkelijk mee te frauderen.

Het is veel minder interessant om iets raars te doen met wortelen...
Whatever...
pi_161272952
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook de manderijntjes in blik aflevering vond ik hijgerige paniekzaaierij, chemie, oeh, eng.
Er wordt geen gootsteenonstopper gebruikt, er worden levensmiddel gecertificeerde middelen gebruikt.
Snap ik ook wel, maar de gemiddelde kijker snapt niks van zuren en basen. Gootsteenontstopper kennen ze wel.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_161272986
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is veel minder interessant om iets raars te doen met wortelen...
Nu je dat zegt, (en tevens nav het verzoek van 99.999 om met ideeën te komen), vroeg ik me onlangs af waarom er altijd kleine worteltjes in een potje HAK zitten.
Als wortelen uit de grond komen zijn ze veel langer.
Worden die gewoon klein gesneden en geschrapt of zit daar iets anders achter..
Wie weet een goede tip.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  vrijdag 8 april 2016 @ 09:22:39 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161273099
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:14 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Snap ik ook wel, maar de gemiddelde kijker snapt niks van zuren en basen. Gootsteenontstopper kennen ze wel.
Er is een verschil tussen laten zien hoe iets gemaakt wordt en sensationalisme en mensen bang maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 09:24:54 #129
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161273138
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:16 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Nu je dat zegt, (en tevens nav het verzoek van 99.999 om met ideeën te komen), vroeg ik me onlangs af waarom er altijd kleine worteltjes in een potje HAK zitten.
Als wortelen uit de grond komen zijn ze veel langer.
Worden die gewoon klein gesneden en geschrapt of zit daar iets anders achter..
Wie weet een goede tip.
Restjes, puntjes en die worden allemaal geschrapt, dat zie je aan de stompe eindjes.

Ik heb al een tijd geleden gevraagd wat nou eigenlijk "strijkvrij" is bij dekbedovertreksets en hoeslakens. Want ik heb ze die niet "strijkvrij" zijn en ik hoef ze niet te strijken. Bij navraag bij verkopers en fabrikanten wisten ze het zelf ook vaak niet, of dat er iets werd toegevoegd, maar wat dat was wilden ze niet zeggen, ik kwam geen steek verder.
Nooit reactie op gehad, niet eens een 'bedankt we hebben het gelezen'.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_161273161
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:16 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Nu je dat zegt, (en tevens nav het verzoek van 99.999 om met ideeën te komen), vroeg ik me onlangs af waarom er altijd kleine worteltjes in een potje HAK zitten.
Als wortelen uit de grond komen zijn ze veel langer.
Worden die gewoon klein gesneden en geschrapt of zit daar iets anders achter..
Wie weet een goede tip.
Ze worden natuurlijk gesorteerd. En daarnaast ontstaan er bij het verwerken ook kleinere stukjes. Ongetwijfeld zullen ze soms ook wortels vormen en de resten in de puree of sap verwerken.

En niet alle wortels zijn natuurlijk even groot als ze groeien eh... Zo werkt dat niet. Grote wortels krijg je amper in een pot vanwege de vorm. Dus hebben ze kleintjes nodig. Zo simpel is het.
Whatever...
pi_161273193
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:24 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Restjes, puntjes en die worden allemaal geschrapt, dat zie je aan de stompe eindjes.

Ik heb al een tijd geleden gevraagd wat nou eigenlijk "strijkvrij" is bij dekbedovertreksets en hoeslakens. Want ik heb ze die niet "strijkvrij" zijn en ik hoef ze niet te strijken. Bij navraag bij verkopers en fabrikanten wisten ze het zelf ook vaak niet, of dat er iets werd toegevoegd, maar wat dat was wilden ze niet zeggen, ik kwam geen steek verder.
Nooit reactie op gehad, niet eens een 'bedankt we hebben het gelezen'.
Strijkvrij doen ze door de vezels te coaten met iets dat de krukels voorkomt. Met nanotechnologie enzo. Werkt trouwens echt. Ik heb overhemden die je zo hops uit een koffer zonder kreukels aantrekt.
Whatever...
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 09:30:10 #132
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161273217
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Strijkvrij doen ze door de vezels te coaten met iets dat de krukels voorkomt. Met nanotechnologie enzo. Werkt trouwens echt. Ik heb overhemden die je zo hops uit een koffer zonder kreukels aantrekt.
Ja met 'iets', inderdaad. En daar maak ik me zorgen om. Want ze zeggen ook dat je eerst 4x moet wassen voor het te gebruiken. Wat zit daar dan in?
Ik heb sindsdien alleen nog gecertificeerd gifstofvrije dekbedovertrekken en hoeslakens gekocht. In Duitsland is dat een hot issue, hier niet. In Duitsland hebben ze alleen totaal andere maten matrassen en dekbedden, dus moet je weer goed zoeken hier.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_161274043
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ze worden natuurlijk gesorteerd. En daarnaast ontstaan er bij het verwerken ook kleinere stukjes. Ongetwijfeld zullen ze soms ook wortels vormen en de resten in de puree of sap verwerken.

En niet alle wortels zijn natuurlijk even groot als ze groeien eh... Zo werkt dat niet. Grote wortels krijg je amper in een pot vanwege de vorm. Dus hebben ze kleintjes nodig. Zo simpel is het.
Er zullen inderdaad wel types worteltjes zijn die klein te oogsten zijn.
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:28:28 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161274254
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:30 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ja met 'iets', inderdaad. En daar maak ik me zorgen om. Want ze zeggen ook dat je eerst 4x moet wassen voor het te gebruiken. Wat zit daar dan in?
Ik heb sindsdien alleen nog gecertificeerd gifstofvrije dekbedovertrekken en hoeslakens gekocht. In Duitsland is dat een hot issue, hier niet. In Duitsland hebben ze alleen totaal andere maten matrassen en dekbedden, dus moet je weer goed zoeken hier.
Dekbedhoezen en kussenslopen hebben in D tenminste een ritssluiting standaard.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:33:04 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161274338
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Strijkvrij doen ze door de vezels te coaten met iets dat de krukels voorkomt. Met nanotechnologie enzo. Werkt trouwens echt. Ik heb overhemden die je zo hops uit een koffer zonder kreukels aantrekt.
Hoe kom je daarbij? Zover ik het weet is het een manier van weven en de katoenen draden heel strak draaien bij het spinnen. Two Ply noem je dat
https://de.wikipedia.org/wiki/Vollzwirn
http://www.leerwiki.nl/Wat_zijn_Easy_Iron_overhemden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161274987
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ze worden natuurlijk gesorteerd. En daarnaast ontstaan er bij het verwerken ook kleinere stukjes. Ongetwijfeld zullen ze soms ook wortels vormen en de resten in de puree of sap verwerken.

En niet alle wortels zijn natuurlijk even groot als ze groeien eh... Zo werkt dat niet. Grote wortels krijg je amper in een pot vanwege de vorm. Dus hebben ze kleintjes nodig. Zo simpel is het.
Laatst ergens gelezen dat het helemaal geen probleem zou zijn om grote wortels in een pot te doen, mensen willen gewoon kleine worteltjes uit pot/blik. Waarom was niet bekend maar dat was nou eenmaal zo dus werden kleine worteltjes in blik gedaan.

Vond het verder wel een interessante aflevering. Had geen idee dat veel van die kipproducten uit Thailand komen. Altijd wel bizar om te zien hoe er heen en weer gesleept wordt over de hele wereld met producten.
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 11:59:06 #137
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161276103
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:08 schreef -0- het volgende:

[..]

Laatst ergens gelezen dat het helemaal geen probleem zou zijn om grote wortels in een pot te doen, mensen willen gewoon kleine worteltjes uit pot/blik. Waarom was niet bekend maar dat was nou eenmaal zo dus werden kleine worteltjes in blik gedaan.

Vond het verder wel een interessante aflevering. Had geen idee dat veel van die kipproducten uit Thailand komen. Altijd wel bizar om te zien hoe er heen en weer gesleept wordt over de hele wereld met producten.
Dat vind ik altijd zo'n kolder "de consument wil dat", nou mij is nooit iets gevraagd hoor.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:18:26 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161278799
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:59 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n kolder "de consument wil dat", nou mij is nooit iets gevraagd hoor.
De dictatuur van de smaakpanels, Libelle huisvrouwtjes die voor de industrie voorproeven. Daarom smaken bv alle soepen zout en naar maggie. Pakjes saus en mixen net zo.
Heb ooit in zo een panel gezeten en gaf een afwijkende mening, zei precies wat ik vond, en ik werd gevraagd maar niet meer mee te doen. Er is een grote bias.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161287663
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Zover ik het weet is het een manier van weven en de katoenen draden heel strak draaien bij het spinnen. Two Ply noem je dat
https://de.wikipedia.org/wiki/Vollzwirn
http://www.leerwiki.nl/Wat_zijn_Easy_Iron_overhemden
Er zijn meerdere methoden. Maar nanotech wordt zeker ook gebruikt.

http://www.rivm.nl/Onderw(...)tenproducten/Textiel

Volgens het RIVM ook bijvoorbeeld.
Whatever...
  zaterdag 9 april 2016 @ 11:33:39 #140
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_161299983
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 20:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Er zijn meerdere methoden. Maar nanotech wordt zeker ook gebruikt.

http://www.rivm.nl/Onderw(...)tenproducten/Textiel

Volgens het RIVM ook bijvoorbeeld.
Nanozilver _O- Niet best als dat in het megadiwaterstofoxide terecht komt!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_161304204
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 april 2016 11:33 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Nanozilver _O- Niet best als dat in het megadiwaterstofoxide terecht komt!
Dat zilver gebruiken ze tegen bacterieen en daarmee zweetlucht. Door het grote oppervlak veel minder stabiel.

Maargoed het ging niet over nanozilver, maar over antikreuk
Whatever...
  zaterdag 9 april 2016 @ 15:42:19 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161304544
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:23 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat zilver gebruiken ze tegen bacterieen en daarmee zweetlucht. Door het grote oppervlak veel minder stabiel.

Maargoed het ging niet over nanozilver, maar over antikreuk
Waarom begin je er dan over?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 9 april 2016 @ 15:49:11 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161304658
Het gaat nu wel heel erg ver weg van de kipfilet van de KvW. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 9 april 2016 @ 17:50:27 #144
144648 redcable
Looking for more
pi_161307420

Gouwee ouwe rvu uitzendingen blijven het best met Klootwijk en die aziaat ^O^
-I wanna feel the sunshine lift my head-
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:37:34 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161308492
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:49 schreef golfer het volgende:
Het gaat nu wel heel erg ver weg van de kipfilet van de KvW. :')
De draad ging over ideeen waar de KVW zich mee bezig zou kunnen gaan houden,
zelfstrijkende overhemden,
zweetstank voorkomende kleding,

Waren twee onderwerpen
Verdere ideeën

Nieuw-Zeelandse Gouda (of is dat al geweest?)
Wat zit er in hondenbrokken?
Analoog ham
Groeien champignons werkelijk op paardenvijgen
Margarine en geharde vetten
Coatings op friet
Waarom zitten er blikappels in appeltaart bij de bakker
Fabrieksbrood en broodjes dat door zg warme bakkers wordt afgebakken
Prefab in de horeca, daar is een hele eigen serie over te maken
Houtskool, tropenhout?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:41:02 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161308590
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:50 schreef redcable het volgende:
[ afbeelding ]
Gouwee ouwe rvu uitzendingen blijven het best met Klootwijk en die aziaat ^O^
Klootwijk is niet voor niets eigen programmas gaan maken, die zijn bovendien leuker, beter en informatiever
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161311138
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom begin je er dan over?
Omdat iemand mijn quote uit de context haalt.
Whatever...
pi_161311236
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De draad ging over ideeen waar de KVW zich mee bezig zou kunnen gaan houden,
zelfstrijkende overhemden,
zweetstank voorkomende kleding,

Waren twee onderwerpen
Verdere ideeën

Nieuw-Zeelandse Gouda (of is dat al geweest?)
Wat zit er in hondenbrokken?
Analoog ham
Groeien champignons werkelijk op paardenvijgen
Margarine en geharde vetten
Coatings op friet
Waarom zitten er blikappels in appeltaart bij de bakker
Fabrieksbrood en broodjes dat door zg warme bakkers wordt afgebakken
Prefab in de horeca, daar is een hele eigen serie over te maken
Houtskool, tropenhout?
Proceshulpmiddelen. Dat is iets waar weinig mensen iets over weten. Maar er worden vaak proceshulpmiddelen gebruikt die niet op de declaratie hoeven te komen omdat ze geen 'ingrediënt' zijn. Denk hierbij aan antischuimmiddelen, losmiddelen en nog wat zaken.

Als ze op zoek zijn naar schandalen moeten ze in het vlees duiken. Analoogham is inderdaad een leuke. Hoeveel vlees er eigenlijk echt in ham zit... je gaat schrikken.

Maar in het algemeen zijn dure voedingsmiddelen vatbaar voor echte fraude en bnepperij. Dus vlees, vis (er wordt heel veel vis onder verkeerde naam verkocht!) , zacht fruit (hoeveel aardbeien worden er omgecat?). Vlees over de datum. 4x ingevroren vlees... etc.
Whatever...
  zaterdag 9 april 2016 @ 23:58:39 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161318766
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Proceshulpmiddelen. Dat is iets waar weinig mensen iets over weten. Maar er worden vaak proceshulpmiddelen gebruikt die niet op de declaratie hoeven te komen omdat ze geen 'ingrediënt' zijn. Denk hierbij aan antischuimmiddelen, losmiddelen en nog wat zaken.

Zoals D bier volkomen voldoet aan het Rheinheitsgebot maar er wel middelen zijn ingezet om het helder te krijgen bedoel je? De wijnaflevering was daar een eerste aanzet in. Wat er gebruikt wordt om wijn te maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 10 april 2016 @ 10:16:46 #150
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_161323121
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:14 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Snap ik ook wel, maar de gemiddelde kijker snapt niks van zuren en basen. Gootsteenontstopper kennen ze wel.
ALLES is chemie, natuurlijk, alles bestaat uit chemische stoffen. Maar Jan met de pet denkt dat de glimlach van Rutte echt is en dat alles wat 'natuurlijk' is beter is dan wat uit een fabriek komt.

Als je dan ziet dat veel natuurlijke (geur, kleur en smaak) stoffen eigenlijk weinig natuurlijk zijn en dat er processen worden gebruikt die er voor zorgen dat de kunstmatige stoffen feitelijk in alle opzichten beter zijn .... MAAR JA, als er NATUURLIJK op de verpakking gezet kan worden dan is het veel beter verkopen.

... de keuringsdienst van waarde is een van de (zeer weinige) bestaansredenen van de publieke omroep wat mij betreft; educatief, informatief en vaak nog amusant ook. En kritisch, waardoor het niet op een commerciële omroep kan.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 10:19:19 #151
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161323149
Je moet gewoon helemaal geen aroma's willen.
Maar dan worden producten veel duurder (door langer proces) of hebben minder smaak. Maar ook geen nepsmaak meer ;) Het kan prima hoor. In de mayonaise die ik maak zit ook geen aroma. In alle mayonaise die je koopt wel. Behalve in Duitsland, daar maken ze nog mayonaise zonder aroma's, natuurlijk of niet.

Wat ik miste bij de kipfilet was hoe de kippen daar leven. Waarschijnlijk in overvolle stallen. :(
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zondag 10 april 2016 @ 10:22:49 #152
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_161323186
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 23:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals D bier volkomen voldoet aan het Rheinheitsgebot maar er wel middelen zijn ingezet om het helder te krijgen bedoel je? De wijnaflevering was daar een eerste aanzet in. Wat er gebruikt wordt om wijn te maken.
Even over bier; hop is niet hop. Als je bijvoorbeeld die Hertog Jan reclame ziet waarin iemand een emmer hop in een vat gooit .... in werkelijkheid worden hop pellets gebruikt (die erg veel op van die dierenvoer pellets lijken) en komt er vrijwel nergens verse hop aan te pas.

Het is RAAR dat op levensmiddelen de inhoud moet staan (en ook raar dat iets waar geen spoortje framboos in zit Frambozenvla mag heten) maar dat bepaalde dingen daar vrij van zijn gesteld; alcoholische dranken en zo.

En als de inhoud er al niet op hoeft te staan, dan kan je vergeten dat er over de productie methoden(n) wél iets op staat natuurlijk. Zodat in een reclame echte hop gebruikt wordt terwijl het bier alleen met pellets (die uiteraard wel van hop zijn gemaakt) wordt gemaakt.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  zondag 10 april 2016 @ 10:24:14 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161323204
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:19 schreef djkoelkast het volgende:
Je moet gewoon helemaal geen aroma's willen.
Maar dan worden producten veel duurder (door langer proces) of hebben minder smaak. Maar ook geen nepsmaak meer ;) Het kan prima hoor. In de mayonaise die ik maak zit ook geen aroma. In alle mayonaise die je koopt wel. Behalve in Duitsland, daar maken ze nog mayonaise zonder aroma's, natuurlijk of niet.

Wat ik miste bij de kipfilet was hoe de kippen daar leven. Waarschijnlijk in overvolle stallen. :(
Waarom zou ik geen aroma willen? Geen vanille, nootmuskaat, tonkaboon? Geen kaneel?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 10 april 2016 @ 10:29:07 #154
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_161323282
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:19 schreef djkoelkast het volgende:
Je moet gewoon helemaal geen aroma's willen.
Maar dan worden producten veel duurder (door langer proces) of hebben minder smaak. Maar ook geen nepsmaak meer ;) Het kan prima hoor. In de mayonaise die ik maak zit ook geen aroma. In alle mayonaise die je koopt wel. Behalve in Duitsland, daar maken ze nog mayonaise zonder aroma's, natuurlijk of niet.

Wat ik miste bij de kipfilet was hoe de kippen daar leven. Waarschijnlijk in overvolle stallen. :(
Was het niet de Keuringsdienst die een aflevering over vanillevla maakte, of over eten in bejaardentehuizen, en waarbij bleek dat de meeste mensen geen echte vanille vla WILLEN; want echte vanille, dan heb je het over het (uiterst fijne) zaad, zwarte puntjes, in de (nogal bleke) vla terwijl mensen GELE vla blieven en zwarte puntjes er in eng vinden.

Met mosterd is het het zelfde; mosterd is NIET geel van zichzelf maar we zijn ZO gewend aan gele mosterd dat in bijna iedere mosterd gele kleurstof wordt gebruikt, en flink ook; meestal wordt daarvoor kurkuma gebruikt. Neem eens een pot échte mosterd (bijvoorbeeld uit Arran; mosterdzaden in een honing/whiskey mengsel) en je ziet dat het totaal niet geel is.

---

We zijn geïndoctrineerd; zo gewend aan (bepaalde vormen van) nep dat de meesten het échte niet eens meer kennen en liever de nep hebben.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 10:55:28 #155
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161323735
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou ik geen aroma willen? Geen vanille, nootmuskaat, tonkaboon? Geen kaneel?
Ik wil dat als bestandsdeel, niet als aroma.
Dus ik wil wel bourbon vanille, ik wil geen vanilline, of het nou natuurlijk is (door genetisch gemanipuleerde gisten zoals we onlangs hebben geleerd) of gefabriceerd. Het is je mond voor de gek houden.

Laatst op een braderie stond iemand wafels te bakken. Veel mensen denken dan: het ruikt lekker naar wafels!
Ik vond het echt niet lekker ruiken, naar een typisch "wafelaroma". Als je echt wafels bakt van meel en eieren dan ruikt dat niet zo.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 10:56:48 #156
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161323751
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:29 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Was het niet de Keuringsdienst die een aflevering over vanillevla maakte, of over eten in bejaardentehuizen, en waarbij bleek dat de meeste mensen geen echte vanille vla WILLEN; want echte vanille, dan heb je het over het (uiterst fijne) zaad, zwarte puntjes, in de (nogal bleke) vla terwijl mensen GELE vla blieven en zwarte puntjes er in eng vinden.

Met mosterd is het het zelfde; mosterd is NIET geel van zichzelf maar we zijn ZO gewend aan gele mosterd dat in bijna iedere mosterd gele kleurstof wordt gebruikt, en flink ook; meestal wordt daarvoor kurkuma gebruikt. Neem eens een pot échte mosterd (bijvoorbeeld uit Arran; mosterdzaden in een honing/whiskey mengsel) en je ziet dat het totaal niet geel is.

---

We zijn geïndoctrineerd; zo gewend aan (bepaalde vormen van) nep dat de meesten het échte niet eens meer kennen en liever de nep hebben.
Zo was het inderdaad ook met de kippenboullion, die moet naar gebraden kip smaken, dus gistextract er in.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zondag 10 april 2016 @ 13:10:03 #157
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_161325765
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:55 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik wil dat als bestandsdeel, niet als aroma.
Dus ik wil wel bourbon vanille, ik wil geen vanilline, of het nou natuurlijk is (door genetisch gemanipuleerde gisten zoals we onlangs hebben geleerd) of gefabriceerd. Het is je mond voor de gek houden.

Laatst op een braderie stond iemand wafels te bakken. Veel mensen denken dan: het ruikt lekker naar wafels!
Ik vond het echt niet lekker ruiken, naar een typisch "wafelaroma". Als je echt wafels bakt van meel en eieren dan ruikt dat niet zo.
Ja, die LUCHT, afgrijselijk!

Op het Zuidplein in Rotterdam heb je aan de ene kant een churros kraam (walgelijke lucht van suiker en vanilline!) en aan de andere kant een stroopwafel kraam (met een bijna identieke walm); die lucht ontneemt mij iedere neiging om hun producten te proberen.

Maar dat zal wel aan mij liggen; tenslotte zijn er veel mensen die kaas die enorm stinkt héérlijk vinden (mijn eigen sokken vind ik al te veel naar kaas meuren).
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  zondag 10 april 2016 @ 14:21:16 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161326969
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:55 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik wil dat als bestandsdeel, niet als aroma.
Dus ik wil wel bourbon vanille, ik wil geen vanilline, of het nou natuurlijk is (door genetisch gemanipuleerde gisten zoals we onlangs hebben geleerd) of gefabriceerd. Het is je mond voor de gek houden.

Laatst op een braderie stond iemand wafels te bakken. Veel mensen denken dan: het ruikt lekker naar wafels!
Ik vond het echt niet lekker ruiken, naar een typisch "wafelaroma". Als je echt wafels bakt van meel en eieren dan ruikt dat niet zo.
Die weeë zoete lucht, ja, das niets. Laatst een Churroskraam die ook zo rook. En dan geeneens warme chocoladesaus er bij hebben maar potten nutella
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 10 april 2016 @ 14:21:57 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161326980
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:10 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Ja, die LUCHT, afgrijselijk!

Op het Zuidplein in Rotterdam heb je aan de ene kant een churros kraam (walgelijke lucht van suiker en vanilline!) en aan de andere kant een stroopwafel kraam (met een bijna identieke walm); die lucht ontneemt mij iedere neiging om hun producten te proberen.

Maar dat zal wel aan mij liggen; tenslotte zijn er veel mensen die kaas die enorm stinkt héérlijk vinden (mijn eigen sokken vind ik al te veel naar kaas meuren).
AH, was spuit 11
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 14:33:47 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161327241
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 23:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals D bier volkomen voldoet aan het Rheinheitsgebot maar er wel middelen zijn ingezet om het helder te krijgen bedoel je? De wijnaflevering was daar een eerste aanzet in. Wat er gebruikt wordt om wijn te maken.
Moet je die willen vermelden. Dan zet je op een blek gepelde mandarijnen 'geproduceerd met zoutzuur en kaliloog'? Dat klinkt eng, netto voeg je alleen wat kaliumchloride toe.

Sprak es met zijn figuur die me dat vertelde, ja die mandarijntjes worden gemaakt met zoutzuur om het velletje te verwijderen en daarna voegen ze gootsteenontstopper toe. Volgens hem was dat toch wel zulke rotzooi en ongezond en weet ik wat niet meer. Mijn reactie 'wat is je punt, dat is alleen een ingewikkelde manier om zout toe te voegen' :+

Salmiak maak je ook met ammonia en zoutzuur dacht ik
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 10 april 2016 @ 14:49:47 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161327555
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 14:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Moet je die willen vermelden. Dan zet je op een blek gepelde mandarijnen 'geproduceerd met zoutzuur en kaliloog'? Dat klinkt eng, netto voeg je alleen wat kaliumchloride toe.

Sprak es met zijn figuur die me dat vertelde, ja die mandarijntjes worden gemaakt met zoutzuur om het velletje te verwijderen en daarna voegen ze gootsteenontstopper toe. Volgens hem was dat toch wel zulke rotzooi en ongezond en weet ik wat niet meer. Mijn reactie 'wat is je punt, dat is alleen een ingewikkelde manier om zout toe te voegen' :+

Salmiak maak je ook met ammonia en zoutzuur dacht ik
Als je gewoon eerlijk en zonder sensatiehijgerij als gootsteenontstopper roepen verteld hoe zaken gemaakt worden? Zou een beter programma worden denk ik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161334650
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 23:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals D bier volkomen voldoet aan het Rheinheitsgebot maar er wel middelen zijn ingezet om het helder te krijgen bedoel je? De wijnaflevering was daar een eerste aanzet in. Wat er gebruikt wordt om wijn te maken.
Yip. Onder ander filterhulpmiddelen, alhoewel ik dat niet zo spannend vind/

Er zijn nog wel meer dingetjes in die hoek te vinden. Antischuimmiddelen bijvoorbeeld, Methylethylketon, ander oplosmiddelen, zwaveldioxide (sulfiet), chroom, allerlei enzymen gemaakt met gentechnieken ( net zoals die aroma's, het beestje dat het maakt is gemodificeerd, het product zelf niet).
Whatever...
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 20:05:48 #163
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161334824
Sulfiet is een allergeen dus moet tegenwoordig vermeld worden.
Ook sinds een tijd moet het soort olie vermeld worden en volstaat "plantaardige oliën en vetten" niet meer.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 11 april 2016 @ 13:05:22 #164
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_161348359
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:29 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Was het niet de Keuringsdienst die een aflevering over vanillevla maakte, of over eten in bejaardentehuizen, en waarbij bleek dat de meeste mensen geen echte vanille vla WILLEN; want echte vanille, dan heb je het over het (uiterst fijne) zaad, zwarte puntjes, in de (nogal bleke) vla terwijl mensen GELE vla blieven en zwarte puntjes er in eng vinden.

Met mosterd is het het zelfde; mosterd is NIET geel van zichzelf maar we zijn ZO gewend aan gele mosterd dat in bijna iedere mosterd gele kleurstof wordt gebruikt, en flink ook; meestal wordt daarvoor kurkuma gebruikt. Neem eens een pot échte mosterd (bijvoorbeeld uit Arran; mosterdzaden in een honing/whiskey mengsel) en je ziet dat het totaal niet geel is.

---

We zijn geïndoctrineerd; zo gewend aan (bepaalde vormen van) nep dat de meesten het échte niet eens meer kennen en liever de nep hebben.
De eerste keer dat we een echte Magnum aten dachten we dat die niet goed was omdat er zwarte puntjes in zaten...
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  maandag 11 april 2016 @ 16:47:35 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161352394
De bubbelwateraflevering, oh noes, koolzuur is CO2!
De kipaflevering, sommige kip komt uit het buitenland uit brandschone fabrieken!
Boeiend.
Wat een armoede
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161354842
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:05 schreef djkoelkast het volgende:
Sulfiet is een allergeen dus moet tegenwoordig vermeld worden.
Ook sinds een tijd moet het soort olie vermeld worden en volstaat "plantaardige oliën en vetten" niet meer.
Alleen boven een bepaald niveau. 10 ppm in de meeste gevallen.
Whatever...
  donderdag 14 april 2016 @ 12:34:47 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161421069
Vanavond alweer de laatste van dit seizoen:
Van alle wilde beestjes in het bos is alleen het zwijn zo wild dat we het bij de naam noemen: wild zwijn. Voer voor jagers: nu ook veilig voorverpakt in de winkel. Maar is dat wel zo pluis?

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 14 april 2016 @ 12:41:38 #168
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_161421240
Sofie van den enk ^O^
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 14 april 2016 @ 14:40:18 #169
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161424326
Radioactieve wildzwijnstukken gaat het o.a. over.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 14 april 2016 @ 15:34:21 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161425433
Everzwijnen zijn gekruist met tamme varkens zodat ze meer nageslacht krijgen, daarom hebben we er een plaag van. In Frankrijk worden everzwijnen gefokt om meer te schieten te hebben. Meeste hert wat er te koop is komt ook uit de kweek, staan oa in Nieuw Zeeland hele kuddes in de weilanden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 14 april 2016 @ 21:40:54 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161433524
Uitzending ging zoals verwacht dus over de radioactieve zwijnen uit Oost-Europa, maar dus ook uit Zuid-Duitsland.
):O >:O
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_161433656
quote:
3s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:40 schreef golfer het volgende:
Uitzending ging zoals verwacht dus over de radioactieve zwijnen uit Oost-Europa, maar dus ook uit Zuid-Duitsland.
):O >:O
en zelfs in Nederland komen dus schijnbaar besmette wilde zwijnen voor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 14 april 2016 @ 21:46:30 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161433679
Erzin:de Duitsers scoren altijd in de laatste minuut. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 14 april 2016 @ 21:56:21 #174
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_161433930
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

en zelfs in Nederland komen dus schijnbaar besmette wilde zwijnen voor.
die je rustig kunt eten, 300 gram per dag
  donderdag 14 april 2016 @ 22:43:36 #175
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_161435319
Geen vlees eten. Ik doe het al 21 jaar.
Ik ben een vegetariër.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  Moderator donderdag 14 april 2016 @ 23:26:37 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161436688
quote:
11s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:46 schreef golfer het volgende:
Erzin:de Duitsers scoren altijd in de laatste minuut. _O-
Vanavond waren het niet de Duitsers...
Kut Liverpool
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 15 april 2016 @ 00:51:22 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161438202
Waar kwam de rommel vanuit Tjernobyl ook alweer terecht?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 15 april 2016 @ 08:03:24 #178
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161439460
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:43 schreef PandaDrop het volgende:
Geen vlees eten. Ik doe het al 21 jaar.
Ik ben een vegetariër.
Open er een topic over
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:22:44 #179
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_161442087
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 00:51 schreef golfer het volgende:
Waar kwam de rommel vanuit Tjernobyl ook alweer terecht?
[ afbeelding ]
Vanwaar dat plekje in GB?
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:26:30 #180
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_161442150
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:22 schreef Saninl het volgende:

[..]

Vanwaar dat plekje in GB?
Neergeregend?
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:39:54 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161443527
Zou me trouwens meer zorgen maken over het luchten van je huis, radon hoopt zich op in kruipruimtes.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 20 april 2016 @ 12:35:48 #182
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161572021
Morgenavond toch nog een nieuwe:

Dankzij gezond boerenverstand weten we dat het bij producten met boeren op het pak om bedrog gaat. Van boerenrookworst tot boerenbeschuit en van boerencake tot boerensoep. Zogenaamd allemaal van boeren, toch gewoon uit de fabriek. Boerenlulkoek dus.

Op één product na. Boerenkaas is een beschermd product dat volgens echte boerenregels gemaakt moet worden. Verplicht van rauwe melk van eigen koe. Maar nu zijn er boeren die deze regels aan hun laars lappen. Bang voor bacteriën warmen ze de melk op. Dan is de boerenkaas niet rauwmelks meer. Oneerlijk, vinden de boeren die hun melk wel koud verwerken. De Keuringsdienst van Waarde belandt in een verhitte discussie en slaat aan het polderen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_161572149
Ik heb wel eens iets van mijn kaasboer gehoord over nieuwe methoden waarbij de melk minder verwarmd wordt om bacterievrij te maken voor meer smaakbehoud. Ik ben daar niet tegen, maar het lijkt me wel dat rauwmelkse kaas beschermd moet worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161588823
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou me trouwens meer zorgen maken over het luchten van je huis, radon hoopt zich op in kruipruimtes.
Ik las deze week een touristische brochure over Bohemen / Ertsgebergte en daar maken ze reclame voor een kuurbad met de hoogste radon-sterkte ter wereld. :+
  donderdag 21 april 2016 @ 23:05:05 #185
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161615450
Boerenkaas, kaas van de boerderij en ook nog boerekaas. Alleen boerenkaas is de echte die voldoet aan de echte eisen. De rest is gepasteuriseerd. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator vrijdag 22 april 2016 @ 00:16:39 #186
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161617468
Die mevrouw van Honig was wel erg vriendelijk :{ Vraag me af of ze wist wie ze aan de lijn had. Als je zo bot reageert weet je zeker dat je op TV komt.

Ach ik ben geen kaaseter, maar ben wel fan van de producten van Den Eelder. Eet veel van hun (echte boeren volle) yoghurt. Geen idee of dat gepasteuriseerd is, maar het is gewoon heerlijke yoghurt.

Het is wel volvette yoghurt. Normaal staat 3,5% vet vermeld maar dat staat niet op die van hun, dus het zal schommelen rond de 4,3%. En ik weet dat ze zelf niet voldoende melk produceren en zodoende op de vrije markt melk bijkopen. Vind ik dat erg? Nee, is gewoon een goed product O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161617981
Maar ik vond het niet zo duidelijk waarom een boer die wel zijn eigen melk gebruikt, het verwarmd en dan onterecht als boerenkaas verkoopt. Want dan kan hij toch net zo goed die extra stap niet doen (duur apparaat, verwarmingskosten) en het dan als echte boerenkaas verkopen.
pi_161617993
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 23:05 schreef golfer het volgende:
boerekaas
boer'n kaas was dat
pi_161618884
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 april 2016 00:59 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Maar ik vond het niet zo duidelijk waarom een boer die wel zijn eigen melk gebruikt, het verwarmd en dan onterecht als boerenkaas verkoopt. Want dan kan hij toch net zo goed die extra stap niet doen (duur apparaat, verwarmingskosten) en het dan als echte boerenkaas verkopen.
die snapte ik ook niet. Er werd veel verwezen naar de handel die per se boerenkaas wil en daar meer geld voor krijgt. Waarom je dan als boer dan extra handeling gaat doen ipv gewoon rauwe melk gebruiken :?
  vrijdag 22 april 2016 @ 05:29:59 #190
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161618919
Ik gok dat je bij rauwe melk meer mislukte kazen krijgt.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  Moderator vrijdag 22 april 2016 @ 06:24:09 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161618950
Pasteuriseren zorgt voor constantere kwaliteit. Hoeveelheid ziekte kiemen is erg belangrijk bij het maken van kaas, bacteriën kunnen zorgen voor allerlei 'defecten'

Bijvoorbeeld 'late blowing' veroorzaak door Clostridium tyrobutyricum
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 22 april 2016 @ 06:53:28 #192
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161618999
Is het ook zo dat je bij niet-gepasteuriseerde kaas geen bacteriën hoeft toe te voegen omdat die er van nature al zijn en dat je bij gepasteuriseerde kaas de gewenste bacteriën moet toevoegen omdat alles dood is?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161619063
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 06:53 schreef Isegrim het volgende:
Is het ook zo dat je bij niet-gepasteuriseerde kaas geen bacteriën hoeft toe te voegen omdat die er van nature al zijn en dat je bij gepasteuriseerde kaas de gewenste bacteriën moet toevoegen omdat alles dood is?
dat maakt het ook weer beheersbaarder, net als verschil gist-zuurdesem. Ik ken een zuurdesem-bakker die wel eens een hele batch heeft moeten weggooien O-)
  vrijdag 22 april 2016 @ 07:15:38 #194
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161619072
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat maakt het ook weer beheersbaarder, net als verschil gist-zuurdesem. Ik ken een zuurdesem-bakker die wel eens een hele batch heeft moeten weggooien O-)
Wel eens? ;( Er mislukt gewoon veel vaker iets als je enkel met de natuur werkt. :Y

Blijft wel uitdagend daardoor. Kaasmaken lijkt me ook een prachtig ambacht.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 22 april 2016 @ 07:55:57 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161619285
Als je kaas regelmatig mislukt, stijgt je kostprijs, en de vraag is of er genoeg mensen zijn die meer willen betalen voor een rauwemelkse kaas. Het is natuurlijk wel een manier meer geld te verdienen door gepasteuriseerdemelksekaas te verkopen als rauwe, je kostprijs ligt lager, meer marge.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 22 april 2016 @ 08:00:18 #196
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161619312
Je levert alleen in op smaak. De smaak van een rauwmelkse kaas is gewoon veel voller en complexer. Net als met gist versus desem. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_161619561
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 04:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

die snapte ik ook niet. Er werd veel verwezen naar de handel die per se boerenkaas wil en daar meer geld voor krijgt. Waarom je dan als boer dan extra handeling gaat doen ipv gewoon rauwe melk gebruiken :?
Omdat pasteuriseren in de plaats komt van heel veel handelingen. Als je toch gaat pasteuriseren dan hoef je niet zo moeilijjk te doen over de hygiene in het hele traject, en het is een eenvoudige handeling. Vervolgens heb je constante kwaliteit, terwijl boerenkaas niet alleen kan mislukken, maar ook verschillend kan lukken. Boerenkaas is eigenijk altijd anders omdat de melk altijd anders is, pasteuriseren doodt de bacterien, en de karakteristieke verschillen. Daaroom laat een kaasboer je traditioneel ook altijd proeven, niet omdat je niet weet hoe jong belegen smaakt, maar omdat je niet weet hoe die ene kaas die op dat moment aangesneden is smaakt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 06:53 schreef Isegrim het volgende:
Is het ook zo dat je bij niet-gepasteuriseerde kaas geen bacteriën hoeft toe te voegen omdat die er van nature al zijn en dat je bij gepasteuriseerde kaas de gewenste bacteriën moet toevoegen omdat alles dood is?
Het wordt niet gesteriliseerd he, maar gepasteuriseerd. Ik denk dat je van gesteriliseerde melk geen kass kunt maken. Maar vrij nieuw is dus het thermiseren, dat gebeurt weliswaar met een pasteur, het is wel een ander proces dat meer heel laat van de smaak van de melk. Het verdient dan ook zijn eigen plek in de kaasproductie. Je moet het alleen wel onderscheiden van rauwmelkse kaas, want met de constantere kwaliteit die thermiseren geeft tov rauwe melk, verdwijnen ook de grootste uitschieters in karakteristiek en daarmee de lekkerste, inclusief die met een stalsmaak die veel consumenten wat te gortig is.

Maar als mijn kaasboer een gethermiseerde kaas heeft dan wil ik die nog wel eens een kans geven, terwijl ik gepasteuriseerde aan mij voorbij laat gaan. Maar dat niet iedereen 's ochtends bij zijn broodje kaas verrast wil worden met de smaak van een zilte bodem en een zweempje koemest is ook een gegeven. Ze kunnen alledrie naast mekaar bestaan voor hun eigen markt, maar als ik boerenkaas ga halen wil ik kans maken op een zeer karakteristieke uitschieter, en dus geen gethermiseerde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161619632
Haha, kaas met koemest smaak _O-
Ik heb volgens mij nog nooit rauwmelkse kaas op :o
  vrijdag 22 april 2016 @ 08:42:19 #199
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161619700
Ik zou zeggen, probeer het eens. Is echt andere koek (kaas) dan gewone supermarktkaas.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  Moderator vrijdag 22 april 2016 @ 09:10:51 #200
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161620025
Ik dacht dat vorige week al de laatste aflevering was. Nu de herhaling maar opnemen dan ;)
Bij melk heb je ook nog een heel groot verschil tussen wel en niet gehomogeniseerd.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_161620533
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:42 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou zeggen, probeer het eens. Is echt andere koek (kaas) dan gewone supermarktkaas.
Ik had laatst in een moment van optimisme boerenkaas bij de AH gekocht, maar die was heel erg flets, waarschijnijk stiekem gepasteuriseerd. Dan kun je beter gewoon beemster of zo halen, daar zit meer smaak aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator vrijdag 22 april 2016 @ 09:56:29 #202
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161620703
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik had laatst in een moment van optimisme boerenkaas bij de AH gekocht, maar die was heel erg flets, waarschijnijk stiekem gepasteuriseerd. Dan kun je beter gewoon beemster of zo halen, daar zit meer smaak aan.
En kleurstof en conserveermiddel, ohja en kaasdekmiddel.
Ik vind zelf de Terschellinger en Bastiaansen erg goed.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_161621533
Thnx, die info miste dit keer wat in de uitzending
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:53:40 #204
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161621600
Kaasdekmiddel is die was die eromheen zit?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:56:13 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161621636
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik had laatst in een moment van optimisme boerenkaas bij de AH gekocht, maar die was heel erg flets, waarschijnijk stiekem gepasteuriseerd. Dan kun je beter gewoon beemster of zo halen, daar zit meer smaak aan.
Beemster XO is goed te doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 22 april 2016 @ 11:10:06 #206
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_161621846
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat pasteuriseren in de plaats komt van heel veel handelingen. Als je toch gaat pasteuriseren dan hoef je niet zo moeilijjk te doen over de hygiene in het hele traject, en het is een eenvoudige handeling. Vervolgens heb je constante kwaliteit, terwijl boerenkaas niet alleen kan mislukken, maar ook verschillend kan lukken. Boerenkaas is eigenijk altijd anders omdat de melk altijd anders is, pasteuriseren doodt de bacterien, en de karakteristieke verschillen. Daaroom laat een kaasboer je traditioneel ook altijd proeven, niet omdat je niet weet hoe jong belegen smaakt, maar omdat je niet weet hoe die ene kaas die op dat moment aangesneden is smaakt.

[..]

Het wordt niet gesteriliseerd he, maar gepasteuriseerd. Ik denk dat je van gesteriliseerde melk geen kass kunt maken. Maar vrij nieuw is dus het thermiseren, dat gebeurt weliswaar met een pasteur, het is wel een ander proces dat meer heel laat van de smaak van de melk. Het verdient dan ook zijn eigen plek in de kaasproductie. Je moet het alleen wel onderscheiden van rauwmelkse kaas, want met de constantere kwaliteit die thermiseren geeft tov rauwe melk, verdwijnen ook de grootste uitschieters in karakteristiek en daarmee de lekkerste, inclusief die met een stalsmaak die veel consumenten wat te gortig is.

Maar als mijn kaasboer een gethermiseerde kaas heeft dan wil ik die nog wel eens een kans geven, terwijl ik gepasteuriseerde aan mij voorbij laat gaan. Maar dat niet iedereen 's ochtends bij zijn broodje kaas verrast wil worden met de smaak van een zilte bodem en een zweempje koemest is ook een gegeven. Ze kunnen alledrie naast mekaar bestaan voor hun eigen markt, maar als ik boerenkaas ga halen wil ik kans maken op een zeer karakteristieke uitschieter, en dus geen gethermiseerde.
Ik noem het altijd "stalsmaak".
Krijg gelijk weer trek in Stolwijker.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_161626545
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:10 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ik noem het altijd "stalsmaak".
Krijg gelijk weer trek in Stolwijker.
Een belegen jumboformaat met van die belletjes erin.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161783728
Truffel...
Herhaling?
pi_161784154
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:22 schreef TUFKAL het volgende:
Truffel...
Herhaling?
Ja, van 19-3-2015.
  donderdag 28 april 2016 @ 20:54:29 #210
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161784774
Dit is toch algemeen bekend?
  Moderator donderdag 28 april 2016 @ 21:23:51 #211
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161786068
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:53 schreef Isegrim het volgende:
Kaasdekmiddel is die was die eromheen zit?
Nee, wat daar weer op/in zit. Is een schimmeldoder.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Natamycine

http://www.food-info.net/nl/e/e235.htm
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 18 mei 2016 @ 14:34:43 #212
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162294380
Vanaf morgen 4 weken een thema:

Kersverse extra afleveringen: een vierluik over het eten van morgen! Met in de eerste uitzending: hoe ziet het varkensvlees uit de toekomst eruit?

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162298195
En morgen ook Vleesverlangen van Marijn Frank direct na de Keuringsdienst aflevering :

http://www.npo.nl/npo3/marijn-frank-onderzoekt-ons-vleesverlangen
  woensdag 18 mei 2016 @ 17:03:15 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162298476
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 16:52 schreef ddx het volgende:
En morgen ook Vleesverlangen van Marijn Frank direct na de Keuringsdienst aflevering :

http://www.npo.nl/npo3/marijn-frank-onderzoekt-ons-vleesverlangen
Ja. Die stond al een tijdje op mijn verlanglijstje.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 18 mei 2016 @ 17:52:34 #215
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162299667
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 16:52 schreef ddx het volgende:
En morgen ook Vleesverlangen van Marijn Frank direct na de Keuringsdienst aflevering :

http://www.npo.nl/npo3/marijn-frank-onderzoekt-ons-vleesverlangen
Dat mens is niet goed wijs. Beetje uitsloven dat je een vleesverslaving hebt.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:08:03 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162300073
quote:
99s.gif Op woensdag 18 mei 2016 17:52 schreef Woods het volgende:

[..]

Dat mens is niet goed wijs. Beetje uitsloven dat je een vleesverslaving hebt.
Ik hoor nu haar gebrabbel met haar kinderstemmetje al
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:18:50 #217
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162300355
quote:
99s.gif Op woensdag 18 mei 2016 17:52 schreef Woods het volgende:

Dat mens is niet goed wijs. Beetje uitsloven dat je een vleesverslaving hebt.
Je hebt die docu al gezien?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:23:34 #218
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162302381
quote:
11s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Je hebt die docu al gezien?
Nee maar ze zat vorig jaar bij Pauw om erover te vertellen. Ze moest echt perse in de ochtend al stuk vlees eten hoor :'(
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:24:38 #219
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162305174
quote:
99s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:23 schreef Woods het volgende:

Nee maar ze zat vorig jaar bij Pauw om erover te vertellen. Ze moest echt perse in de ochtend al stuk vlees eten hoor :'(
En daarom is ze niet goed wijs en slooft ze zich uit?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:29:13 #220
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162305368
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 16:52 schreef ddx het volgende:
En morgen ook Vleesverlangen van Marijn Frank direct na de Keuringsdienst aflevering :

http://www.npo.nl/npo3/marijn-frank-onderzoekt-ons-vleesverlangen
Ik ben benieuwd naar de docu. Maar heel die 'aftertalk' vind ik dan weer nogal overrated
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:32:48 #221
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162305518
quote:
11s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:24 schreef golfer het volgende:

[..]

En daarom is ze niet goed wijs en slooft ze zich uit?
Een beetje kijk-mij-vlees-eten achtig.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:43:55 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162305957
quote:
99s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:32 schreef Woods het volgende:


Een beetje kijk-mij-vlees-eten achtig.
Ja. Daar gaat de docu inderdaad over. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:09:42 #223
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162307010
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja. Daar gaat de docu inderdaad over. ^O^
De hele vleesindustrie is rot. Ik hoop dat ze erachter komt en accuut vegateriër wordt.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:06:44 #224
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162312229
Heb er maar even een apart topic over geopend:
CUL / [CUL docu] Vleesverlangen
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 19 mei 2016 @ 01:23:44 #225
2651 svann
night-hawk
pi_162315235
Is die niet al eerder uitgezonden?
Of zou ik maanden geleden een promotiefilmpje hebben gezien?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 19 mei 2016 @ 01:39:39 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162315332
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 01:23 schreef svann het volgende:
Is die niet al eerder uitgezonden?
Of zou ik maanden geleden een promotiefilmpje hebben gezien?
:Y
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162334207
:)
pi_162335155
Waarom is dat wijf d'r haar altijd zo smerig?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:19:39 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162335251
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:16 schreef MrSalazar het volgende:
Waarom is dat wijf d'r haar altijd zo smerig?
Van wie?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:27:29 #230
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162335486
Erzin in die roze overall. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162337965
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:19 schreef golfer het volgende:

[..]

Van wie?
wie denk je
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_162341706
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 22:36 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

wie denk je
Je moeder?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_162343207
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:27 schreef golfer het volgende:
Erzin in die roze overall. _O-
Bij die haram-beesten!
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:26:11 #234
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162514196
Vanavond:

Al jaren wordt er over gerept als dé belofte voor de toekomst. Insecten. We moeten met zijn allen aan de meelworm en sprinkhaan willen we in de toekomst genoeg te eten hebben. Toch zijn er nog maar weinig insecten in het supermarktschap te vinden, en vind je ze dan zijn ze vaak wegstopt in een ondefinieerbare groenteschijf. Is het een kwestie van wennen en gaan we echt met zijn allen aan de insect, of is het een hype die snel weer aan ons voorbij gaat? De Keuringsdienst over wormen, larven en krekels als voedsel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 mei 2016 @ 20:53:58 #235
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162525311
Die krekelkwekerij. :o
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 mei 2016 @ 20:56:50 #236
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_162525401
Herhalingen toch? Broodje gezond wel weer een leuk nieuw alternatief met Ersin.
pi_162525440
Ze is wel lief, mevrouw krekelburger.
  donderdag 26 mei 2016 @ 20:58:39 #238
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_162525455
3,99 ps. Haha
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:07:01 #239
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162525721
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:58 schreef Adrie072 het volgende:
Ze is wel lief, mevrouw krekelburger.
Ze had het koud met dat kraagje om. Maar ja, dat is niet zo raar als je zo'n anorexiapatiënte bent. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:09:06 #240
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162525769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:58 schreef xzaz het volgende:
3,99 ps. Haha
Belachelijke prijzen. 500 euro per kilo voor de krekels. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 mei 2016 @ 23:59:00 #241
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162530266
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Belachelijke prijzen. 500 euro per kilo voor de krekels. :{w
Wat raar dat het maar niet aanslaat _O- hoe duur gaat vlees dan wel niet in de toekomst worden, dat dit het goedkopere alternatief is?

Wat was Marijn trouwens weer ouderwets irritant in deze aflevering :r net een klein kind
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_162531228
Deze teringonzin gaat nu al letterlijk 25 jaar door. Rot eens op met net te doen alsof dit nieuw is.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:38:46 #243
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162864694
Vanavond:
We zijn in Nederland kampioen tomaten telen. Best gek, want tomaten groeien liever in een warmer klimaat. Daarom bootsen we dat warme weer na in kassen waar we de natuur zoveel mogelijk in de hand houden. Ze groeien op namaakgrond, gevoed met kunstmest en sinds kort ook onder het licht van paarse ledlampen. Ligt de toekomst van onze groenten eigenlijk nog wel op de ouderwetse akker, of moeten we de natuur meer en meer gaan nabootsen in afgesloten systemen? De Keuringsdienst over de toekomst van de tuinbouw.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162866766
Ja en tomaten die je koopt bij de supermarkt moet je pas 2 weken na de houdbaarheids datum aanraken omdat ze anders nog veel te hard zijn.
In het buitenland liggen veel 'betere' tomaten in de supermarkt.
  donderdag 9 juni 2016 @ 18:26:17 #245
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162870540
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:21 schreef ddx het volgende:
Ja en tomaten die je koopt bij de supermarkt moet je pas 2 weken na de houdbaarheids datum aanraken omdat ze anders nog veel te hard zijn.
In het buitenland liggen veel 'betere' tomaten in de supermarkt.
Ik ben nu toevallig in Duitsland en hier zijn tomaten mi veeel goedkoper per kilo. Hoe :')
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162870714
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:21 schreef ddx het volgende:
Ja en tomaten die je koopt bij de supermarkt moet je pas 2 weken na de houdbaarheids datum aanraken omdat ze anders nog veel te hard zijn.
In het buitenland liggen veel 'betere' tomaten in de supermarkt.
Inderdaad. Smakeloos, hard, en waterig.
Als ik ze haal, haal ik ze liever op de markt, en laat ze een week in de vensterbank liggen.
  donderdag 9 juni 2016 @ 21:13:45 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162874374
Wat een enorme kassen met al die kweektomaten. Wel futuristisch allemaal.
Waarom moest Marijn nou zo een pak en en zinloos (want d'r haar stak aan alle kanten eruit en er onder) mutsje op terwijl die vent in z'n gewone kleding daar rond liep/fietste?
Maar voor de lekkerste tomaten kan je ze dus het beste in je eigen moestuin met veel geduld en zonlicht en liefde zelf kweken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 9 juni 2016 @ 21:59:22 #248
2651 svann
night-hawk
pi_162875647
@golfer: Heb maar een klein stukje gezien.
Misschien dat om niet dat vettige spul van tomatenbladeren aan haar kleren te krijgen?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 9 juni 2016 @ 22:13:25 #249
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162876185
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:59 schreef svann het volgende:

Misschien dat om niet dat vettige spul van tomatenbladeren aan haar kleren te krijgen?
Geen idee. Het werd ook niet gezegd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 9 juni 2016 @ 22:47:47 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162877474
quote:
11s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:13 schreef golfer het volgende:
Wat een enorme kassen met al die kweektomaten. Wel futuristisch allemaal.
Waarom moest Marijn nou zo een pak en en zinloos (want d'r haar stak aan alle kanten eruit en er onder) mutsje op terwijl die vent in z'n gewone kleding daar rond liep/fietste?
Maar voor de lekkerste tomaten kan je ze dus het beste in je eigen moestuin met veel geduld en zonlicht en liefde zelf kweken.
Vooral, de juiste rassen gebruiken volgens mij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 20:58:03 #251
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_164230467
Maffioso Albert Heijn
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_164230874
Voortaan maar n blokje kaas? Weer genoten van de aflevering!
pi_164256492
ik mis een beetje het point van deze aflevering, natuurlijk is een ambachtelijke worst veel duurder.

en de goedkope worst wordt dus ook nog goedkoper verkocht dan de inkoopprijs.

verder is er niet veel nieuws.

een hogere prijs geldt voor alle vleeswaren en heeft gewoon met kwaliteit, ingrediënten en productie aantallen te maken.

ik had liever gezien dat ze hadden onderzocht wat er precies in zo'n goedkope worst gaat, maar heel boeiend is dat ook niet, het staat gewoon op de verpakking..
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 00:43:49 #254
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164257702
Leuk dat een herhaling ook weer opnieuw reacties oproept. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:44:46 #255
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164967471
Nieuw seizoen, nieuwe afleveringen.

Donderdag: Over de kleur van tonijn.

Populairder dan ooit en we lusten ze rauw. Netjes gesneden plakjes sashimi-tonijn. Op het menu van ieder lokaal sushi-restaurant of wokpaleis. Altijd mooi rood van kleur en daarom vers. Maar er is iets geks aan de hand vertelt een anonieme chef-kok ons. Er zou goedkope geverfde tonijn op de markt zijn. De Keuringsdienst op zoek naar de ware kleur van de verse tonijnplakjes.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 31 augustus 2016 @ 03:04:36 #256
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_164979937
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 17:44 schreef golfer het volgende:
Nieuw seizoen, nieuwe afleveringen.

Donderdag: Over de kleur van tonijn.

Populairder dan ooit en we lusten ze rauw. Netjes gesneden plakjes sashimi-tonijn. Op het menu van ieder lokaal sushi-restaurant of wokpaleis. Altijd mooi rood van kleur en daarom vers. Maar er is iets geks aan de hand vertelt een anonieme chef-kok ons. Er zou goedkope geverfde tonijn op de markt zijn. De Keuringsdienst op zoek naar de ware kleur van de verse tonijnplakjes.
Sushi is sowieso iets waar ik met al die extra rijst mn twijfels over heb...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_164980077
Dat tonijn volgepompt wordt met kleurstof hebben ze toch al eerder een aflevering van gemaakt? Die ging over blik tonijn. Maar daar kwam dat neppe kleurtje ook al ter sprake.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2016 05:10:05 ]
  woensdag 31 augustus 2016 @ 11:55:26 #258
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_164983763
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 03:04 schreef chufi het volgende:

[..]

Sushi is sowieso iets waar ik met al die extra rijst mn twijfels over heb...
Ze hebben het hier over sashimi hè, daar komt geen rijst aan te pas ;)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  woensdag 31 augustus 2016 @ 18:22:18 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164991227
Tonijn wordt niet met kleurstof gekleurd, maar met koolmonoxide en rook.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 september 2016 @ 21:51:40 #260
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165021900
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Tonijn wordt niet met kleurstof gekleurd, maar met koolmonoxide en rook.
Toch dus wel gekleurd. Met bijvoorbeeld bietensap.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 1 september 2016 @ 21:56:41 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165022085
Haha. Imko in de uitzending.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 1 september 2016 @ 22:04:48 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165022405
Ongeveer een derde van alle door hen ingekochte tonijn bleek dus gekleurd te zijn. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 23:16:11 #263
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165025338
quote:
13s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:04 schreef golfer het volgende:
Ongeveer een derde van alle door hen ingekochte tonijn bleek dus gekleurd te zijn. :{w
Kan ook wel eens nitriet geweest zijn, ze hebben het niet in een lab laten onderzoeken.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 1 september 2016 @ 23:24:12 #264
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165025679
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 23:16 schreef djkoelkast het volgende:


Kan ook wel eens nitriet geweest zijn, ze hebben het niet in een lab laten onderzoeken.
Hoe dan ook bedorven vis die niet verkleurde.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 september 2016 @ 14:23:59 #265
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165035819
Behandelmethodes tonijn

Prachtig rood gekleurde tonijn op je bord, verser kan niet. Toch? Dit is wat veel visliefhebbers geloven, maar deze rode kleur kan verraderlijk zijn. Er bestaan methodes die ervoor zorgen dat de tonijn mooi rood wordt en blijft. Deze kunstmatige manier van het kleuren van tonijn zegt niets over de versheid van de vis.

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) geeft aan dat geen enkele behandelmethode is toegestaan voor het kleuren van vis om versheid te maskeren. Het eten van gekleurde tonijn kan een potentieel risico voor de gezondheid vormen. Het bederfproces zet namelijk gewoon door, terwijl dit aan de buitenkant niet te zien is. De volgende behandelingen kunnen worden toegepast om tonijn verser te laten lijken dan hij is.

Koolmonoxide (CO)
Inspuiten van dit gas zorgt ervoor dat tonijn die nog rood is permanent rood blijft. Er treedt geen kleurverandering meer op, de tonijn lijkt dus oneindig lang vers. Zo’n 15 jaar geleden was het heel gebruikelijk dat deze methode werd gebruikt, dit was ook toegestaan. Vis dat met koolmonoxide is ingespoten, is op zichzelf niet gevaarlijk. Het enge is dat de vis er niet meer bedorven uitziet, terwijl hij wel bedorven kan zijn. Om die reden heeft de EU in 2003 besloten om het gebruik van CO als additief helemaal te verbieden. De European Commission’s Scientific Committee on Food verklaart dat de stabiele ‘kerskleur’ kan blijven nadat de vis oud is en daarmee bederf wordt gemaskeerd.

Kleurstof
Behandelen met kleurstof zoals bietenrood (E162) of rozemarijnextract (E392). Met bietenrood kun je tonijn die al bruin verkleurd is weer rood maken. Bruine tonijn is goedkoper, omdat deze minder aantrekkelijk is voor de consument. Als deze tonijn wordt gekleurd, kan hij voor een hogere prijs verkocht worden. De tonijn wordt geïnjecteerd met de kleurstof, vaak gecombineerd met water om meer volume te krijgen. Rozemarijnextract zorgt ervoor dat de roze kleur langer behouden blijft en wordt toegepast als de tonijn nog niet is verkleurd.

Kleurzout
Tonijn wordt in een badje van kleurzout gewassen, waardoor hij rozer kleurt en ook langer roze blijft. Tonijn die in beginsel van lagere kwaliteit is en een minder mooie kleur heeft wordt hiervoor gebruikt.

Clear smoke methode
Dit is een rookmethode waarbij koolmonoxide vrij kan komen. De tonijn kan hiermee een rode kleur krijgen. Het doel is om de koolmonoxide die hierbij vrijkomt ervoor te laten zorgen dat de vis zijn roze kleur behoudt. Het clearsmoke procede kan niet als traditioneel rookproces worden gezien, omdat het niet tot doel heeft het gerookte product de kenmerkende eigenschappen (geur, kleur en smaak) van het levensmiddel na roken te geven. Om die reden is deze methode verboden op grond van artikel 8, eerste lid, van het Warenwetbesluit Bereiding en behandeling van levensmiddelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 6 september 2016 @ 20:12:47 #266
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165133390


Als je haar maar goed zit. Heeft keratine-shampoo hier wel invloed op? Je ziet het donderdag in een nieuwe aflevering van de Keuringsdienst.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 6 september 2016 @ 20:14:55 #267
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165133447
Reguliere shampoo zit vol rommel. Parabenen, schuimmiddelen en andere niet uit te spreken shit.
Ik gebruik al jaren een speciale hairwash zonder enige rommel er in. Nou ja, er zit een soort klei in, dus bij het zwembad willen ze nog wel eens raar opkijken als je een bruin prutachtig goedje in je haar staat te smeren (of nog leuker: als je het uitwast en ze komen net binnen _O- )
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 6 september 2016 @ 20:46:30 #268
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_165134528
Wat gebruik je dan?

Leuk onderwerp, shampoo.
pi_165139991
Ben benieuwd wat de bevindingen zijn. Lijkt me dat de drogisterij shampoo's weinig toevoegen. Sowieso doen die niet veel goed voor je haar. Waarom zou het met wat keratine beter zijn?
  Moderator dinsdag 6 september 2016 @ 23:30:51 #270
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165142119
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:46 schreef Aventura het volgende:
Wat gebruik je dan?

Leuk onderwerp, shampoo.
Terressentials, bestel ik in Amerika, wel duur door verzenden enzo (maar gaat erg lang mee).
http://www.terressentials.com/haircare.html
Nooit meer wat anders willen gebruiken.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 7 september 2016 @ 11:17:29 #271
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_165147549
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:30 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Terressentials, bestel ik in Amerika, wel duur door verzenden enzo (maar gaat erg lang mee).
http://www.terressentials.com/haircare.html
Nooit meer wat anders willen gebruiken.
Gebruik je dan voor zeep, crèmes etc. ook alleen maar van die rotzooiloze producten?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 11:32:08 #272
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165147838
quote:
11s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:17 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Gebruik je dan voor zeep, crèmes etc. ook alleen maar van die rotzooiloze producten?
Ja. Alles in huis is vervangen. Deo, tandpasta, zeep, wasmiddel, parfum, douchegel, schoonmaakmiddelen, ook afwasmiddel, vloerreiniger en allesreiniger. Al jaren trouwens.
Zelfs het vaatwasmiddel is vrij van rommel. Ideale daaraan is dat ook het glazuur van de borden gewoon heel blijft en de glazen mooi blijven.

Van rommelzeep enzo krijg ik ook bultjes op mijn handen, zo is het ooit begonnen, met steeds meer dingen elimineren en dit bleek de oplossing.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 7 september 2016 @ 12:58:53 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165149363
Zeep is sowieso niet goed voor je huid, zeep is een base en je huid is zuur, die verschillen in Ph waarde bijten elkaar. Voor de meeste onverdragelijkheidsreacties zijn trouwens de conserveermiddelen in shampoos etc verantwoordelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165153527
is goedkope shampoo dan meer volgepropt met troep dan de duurdere shampoo? of bevat dat gewoon meer water?
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 16:30:24 #275
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165153715
quote:
4s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:21 schreef fotostarter het volgende:
is goedkope shampoo dan meer volgepropt met troep dan de duurdere shampoo? of bevat dat gewoon meer water?
Dat maakt eigenlijk niet uit, het is niet dat er in Fa meer troep zit dan in Axe of minder dan in een huismerk, het zit allemaal bomvol zooi. Overal zit Sodium Laureth (of Lauryl) Sulfate in, bijna overal zitten parabenen in, conserveerrommel, kleurstof, synthetische parfums.
Ik vind het ook zo extreem sterk ruiken (maar dat heb ik ook met wasmiddel/wasverzachter). Als je dat niet meer gebruikt dan ruik je echt veel meer en worden die geuren echt too much.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_165154763
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:30 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat maakt eigenlijk niet uit, het is niet dat er in Fa meer troep zit dan in Axe of minder dan in een huismerk, het zit allemaal bomvol zooi. Overal zit Sodium Laureth (of Lauryl) Sulfate in, bijna overal zitten parabenen in, conserveerrommel, kleurstof, synthetische parfums.
Ik vind het ook zo extreem sterk ruiken (maar dat heb ik ook met wasmiddel/wasverzachter). Als je dat niet meer gebruikt dan ruik je echt veel meer en worden die geuren echt too much.
Ik neem de goedkope afwasmiddelen omdat die niet zo zwaar geparfumeerd zijn en even goed afwassen. Natuurlijk zal het een dunnere oplossing zijn en in hardnekkige gevallen wordt er wat meer gebruikt.
  woensdag 7 september 2016 @ 18:22:28 #277
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165155827
Pffff GroenLinks stemmer gespot
pi_165155846
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:30 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat maakt eigenlijk niet uit, het is niet dat er in Fa meer troep zit dan in Axe of minder dan in een huismerk, het zit allemaal bomvol zooi. Overal zit Sodium Laureth (of Lauryl) Sulfate in, bijna overal zitten parabenen in, conserveerrommel, kleurstof, synthetische parfums.
Ik vind het ook zo extreem sterk ruiken (maar dat heb ik ook met wasmiddel/wasverzachter). Als je dat niet meer gebruikt dan ruik je echt veel meer en worden die geuren echt too much.
Wasverzachter kan ik sowieso niet tegen. Robijn :r dat ruikt gewoon chemisch.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:26 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik neem de goedkope afwasmiddelen omdat die niet zo zwaar geparfumeerd zijn en even goed afwassen. Natuurlijk zal het een dunnere oplossing zijn en in hardnekkige gevallen wordt er wat meer gebruikt.
Hier kan ik mij dan weer niet in vinden. Ik merk dat Dreft een stuk handiger schoonmaakt dan een huismerk :)
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 19:11:02 #279
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165156795
Afwasmiddel is hier meestal van Sodasan of Alma-win. Ruikt ten minste ècht naar wat er op de verpakking staat ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_165162795
quote:
4s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:23 schreef fotostarter het volgende: [..]

Wasverzachter kan ik sowieso niet tegen. Robijn :r dat ruikt gewoon chemisch.

[..]

Hier kan ik mij dan weer niet in vinden. Ik merk dat Dreft een stuk handiger schoonmaakt dan een huismerk :)
Omdat het geconcentreerder is, wat op te vangen is met een tweede kneepje. Het luchtje is nóg geconcentreerder en penetranter.

Veel smaakjestheeën hebben ook zoiets chemisch om zich heen. Had een keer aardbeithee geprobeerd. Keuken en woonkamer werden gevuld met een penetrante snoepjeswalm, die lang bleef hangen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:11 schreef djkoelkast het volgende:
Afwasmiddel is hier meestal van Sodasan of Alma-win. Ruikt ten minste ècht naar wat er op de verpakking staat ;)
Ik heb jarenlang Ecover gebruikt. Daarmee moet je merkbaar harder boenen. Ben gestopt toen de bezuinigingen dermate toesloegen dat er op het eten bezuinigd moest worden.
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 23:22:47 #281
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165163912
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:45 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Omdat het geconcentreerder is, wat op te vangen is met een tweede kneepje. Het luchtje is nóg geconcentreerder en penetranter.

Veel smaakjestheeën hebben ook zoiets chemisch om zich heen. Had een keer aardbeithee geprobeerd. Keuken en woonkamer werden gevuld met een penetrante snoepjeswalm, die lang bleef hangen.

[..]

Ik heb jarenlang Ecover gebruikt. Daarmee moet je merkbaar harder boenen. Ben gestopt toen de bezuinigingen dermate toesloegen dat er op het eten bezuinigd moest worden.
Ecover ben ik niet zo dol op. De schoonmaakproducten die ik gebruik zijn op een heel andere basis dan Ecover.
Ik mijd ook zo veel mogelijk eten met toegevoegde aroma's, ik maak het als het even kan zelf.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_165177364
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:22 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ecover ben ik niet zo dol op. De schoonmaakproducten die ik gebruik zijn op een heel andere basis dan Ecover.
Ik mijd ook zo veel mogelijk eten met toegevoegde aroma's, ik maak het als het even kan zelf.
Er wordt gezegd dat marseillaise-zeep ook goed is voor je haar. Het wordt van olie gemaakt en is smeerzeep.
  Moderator donderdag 8 september 2016 @ 17:41:14 #283
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165178157
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 17:04 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Er wordt gezegd dat marseillaise-zeep ook goed is voor je haar. Het wordt van olie gemaakt en is smeerzeep.
Ik doe helemaal geen zeep in mijn haar :P Wat ik er in smeer is niet veel meer dan kleipoeder, aloë vera en etherische oliën.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 8 september 2016 @ 18:02:40 #284
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165178582
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 17:04 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Er wordt gezegd dat marseillaise-zeep ook goed is voor je haar. Het wordt van olie gemaakt en is smeerzeep.
Zeep is helemaal niet goed voor je huid en haar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165180809
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zeep is helemaal niet goed voor je huid en haar.
Olijfoliezeep (bijv. allepo oerzeep met laurier (bestaat alleen uit olijfolie en laurierbesolie)) is prima voor je huid en haar als je last hebt van huidirritaties. Wordt in sommige gevallen juist aangeraden.
pi_165182647
Hij is R&D man en zijn taak is om de afdeling marketing en sales te helpen...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Eindredactie Games donderdag 8 september 2016 @ 21:03:55 #287
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_165183025
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij is R&D man en zijn taak is om de afdeling marketing en sales te helpen...
ja mooi he. terwijl dat normaliter andersom is :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 8 september 2016 @ 22:07:14 #288
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165184983
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 9 september 2016 @ 08:15:54 #289
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165193594
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:35 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Olijfoliezeep (bijv. allepo oerzeep met laurier (bestaat alleen uit olijfolie en laurierbesolie)) is prima voor je huid en haar als je last hebt van huidirritaties. Wordt in sommige gevallen juist aangeraden.
Olijfolie en natronloog
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165194154
quote:
4s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:03 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ja mooi he. terwijl dat normaliter andersom is :P
Ik wil daar net te naief in zijn, het zijn niet meer de jaren 50 waarin bedrijven een zo goed mogelijk product ontwikkelen en de veel kleinere sales en marketingafdeling dat dan maar moet zien te verkopen. Maar deze man was onbedoeld wel erg duidelijk over hoe de verhoudingen bij een dergelijk bedrijf liggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_165194644
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wil daar net te naief in zijn, het zijn niet meer de jaren 50 waarin bedrijven een zo goed mogelijk product ontwikkelen en de veel kleinere sales en marketingafdeling dat dan maar moet zien te verkopen. Maar deze man was onbedoeld wel erg duidelijk over hoe de verhoudingen bij een dergelijk bedrijf liggen.
Jarenlang de KvW kijken heeft me wat dat betreft wel cynisch gemaakt.

Ik pleit niet voor een volledig staatsgestuurde samenleving, maar onze geweldige kapitalistische marktwerking heeft ons in ieder geval bedrijven gebracht die gaan voor de grootste troep van de slechtste kwaliteit tegen de hoogste prijs waarmee ze wegkomen en waar bullshit-marketing belangrijker is dan transparant en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 9 september 2016 @ 09:33:03 #292
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165194687
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jarenlang de KvW kijken heeft me wat dat betreft wel cynisch gemaakt.

Ik pleit niet voor een volledig staatsgestuurde samenleving, maar onze geweldige kapitalistische marktwerking heeft ons in ieder geval bedrijven gebracht die gaan voor de grootste troep van de slechtste kwaliteit tegen de hoogste prijs waarmee ze wegkomen en waar bullshit-marketing belangrijker is dan transparant en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Je kan er ook gewoon voor kiezen goede producten te kopen ipv te jammeren dat je shit koopt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165194734
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan er ook gewoon voor kiezen goede producten te kopen ipv te jammeren dat je shit koopt.
Klopt, waar zeg ik dat ik dat overwegend niet probeer (op z'n minst). :)

Maar de gemiddelde supermarkt ligt er vol mee.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 9 september 2016 @ 09:38:49 #294
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165194819
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, waar zeg ik dat ik dat overwegend niet probeer (op z'n minst). :)

Maar de gemiddelde supermarkt ligt er vol mee.
Veel mensen willen nu eenmaal goedkope leverworst en cola
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 9 september 2016 @ 09:52:05 #295
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165195030
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, waar zeg ik dat ik dat overwegend niet probeer (op z'n minst). :)

Maar de gemiddelde supermarkt ligt er vol mee.
Er is een trend gaande dat er betere producten komen voor minder geld, maar voor het echt goed is zijn we nog wel even verder. Zolang mensen zooi blijven kopen en niet eens op de verpakking kijken wat er in zit (verbaast me echt, ik zie nooit iemand etiketten lezen) zijn we er nog niet.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 9 september 2016 @ 10:29:47 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165195724
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:52 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Er is een trend gaande dat er betere producten komen voor minder geld, maar voor het echt goed is zijn we nog wel even verder. Zolang mensen zooi blijven kopen en niet eens op de verpakking kijken wat er in zit (verbaast me echt, ik zie nooit iemand etiketten lezen) zijn we er nog niet.
In de VS is die trend al heel wat langer. De grote producenten als Nestle en Sara Lee etc verliezen al meer dan twintig jaar langzaam markt aandeel, fortune had daar een paar maanden geleden een special over. Farmers Markets begonnen in Californie en zij nu in de hele VS in een opmars.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 9 september 2016 @ 10:49:20 #297
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165196098
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de VS is die trend al heel wat langer. De grote producenten als Nestle en Sara Lee etc verliezen al meer dan twintig jaar langzaam markt aandeel, fortune had daar een paar maanden geleden een special over. Farmers Markets begonnen in Californie en zij nu in de hele VS in een opmars.
Het is ook veel leuker om dingen bij kleine zelfstandige boeren te kopen en om veel meer zelf te maken. Ik ben al zo lang over op "eigen" producten dat ik het meeste supermarktspul ook echt neit meer lekker vind.
Helaas is de horeca nog niet mee en vind ik daar 9 van de 10 keer ook eten dat 10x meer kost dan zelf maken en minstens 10x minder lekker is.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_165196373
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jarenlang de KvW kijken heeft me wat dat betreft wel cynisch gemaakt.

Ik pleit niet voor een volledig staatsgestuurde samenleving, maar onze geweldige kapitalistische marktwerking heeft ons in ieder geval bedrijven gebracht die gaan voor de grootste troep van de slechtste kwaliteit tegen de hoogste prijs waarmee ze wegkomen en waar bullshit-marketing belangrijker is dan transparant en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Enerzijds hoef je mensen niet te beschermen tegen slechte aankopen, dat moeten ze helemaal zelf doen, of niet. Het voorziet in die zin in een behoefte dat mensen gewoon willen kiezen en kopen. Het hebben van onzinnige keuzes is ook keuze, en dat heeft in zichzelf waarde.

Anderzijds is het vaak op of over het randje van bedrog, en dat dat allemaal maar mag vind ik ook weer niet zo heel vanzelfsprekend. Evenmin vind ik de enorme blootstelling aan reclame die dit soort producten mogelijk maakt ook niet vanzelfsprekend. Het vervuilt het straatbeeld en de ether, terwijl dat publieke eigendom is, met als effect dat we voor meer geld slechtere waar hebben, en de enigen die profiteren zijn de marketeers die ons zo ergeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 9 september 2016 @ 12:25:57 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165197766
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:49 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Het is ook veel leuker om dingen bij kleine zelfstandige boeren te kopen en om veel meer zelf te maken. Ik ben al zo lang over op "eigen" producten dat ik het meeste supermarktspul ook echt neit meer lekker vind.
Helaas is de horeca nog niet mee en vind ik daar 9 van de 10 keer ook eten dat 10x meer kost dan zelf maken en minstens 10x minder lekker is.
Je moest eens weten hoeveel prefab de hoereca gebruikt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 9 september 2016 @ 13:15:22 #300
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165198689
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel prefab de hoereca gebruikt.
Dat proef ik ja, meestal gevacuumeerd van de groothandel. Elke tent dezelfde smaak. Daar ga ik niet voor uit eten. Valt me echt heel erg vaak heel erg tegen.
Kijk, als ik in Duitsland voor 9 euro een bord vol schnitzel krijg dan verwacht ik er ook niet veel van, maar zelfs dat is vaak nog beter dan wat ze in NL voorschotelen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 9 september 2016 @ 17:32:08 #301
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165203746
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:15 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat proef ik ja, meestal gevacuumeerd van de groothandel. Elke tent dezelfde smaak. Daar ga ik niet voor uit eten. Valt me echt heel erg vaak heel erg tegen.
Kijk, als ik in Duitsland voor 9 euro een bord vol schnitzel krijg dan verwacht ik er ook niet veel van, maar zelfs dat is vaak nog beter dan wat ze in NL voorschotelen.
IJssalons ook, gebruiken voor een 90% schat ik allemaal poeiermixen, net als bakkers, jaja ambachtelijk, een zak mix gebruiken waar ze water aan toevoegen, gebak en allerlei broodsoorten van de groothandel. Mijn man was pissig toen we bij een groothandel waren en hij allerlei zaken herkende uit bakkerijen en rastaurants.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')