Ja, is nu alleen zoeken naar onbehandeld citrusfruitquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:09 schreef richolio het volgende:
Mijn moeder maakt zelf ook aardbeienlikeur, maar ook Limoncello en Mandranello (met mandarijnen, weet niet of je het zo schrijft)
Alleen alcohol en aardbei is toch geen likeur, moet er niet een heleboel suikersiroop bij? Of moet dat later pas?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb twee liter pure alcohol gekregen (96%) en nu wil ik likeurtjes gaan maken.
Net al een pot gevuld met aardbeien en alcohol, limoncello staat ook op de lat. Meer mensen die hier mee bezig zijn? Binnenkort ook vanille bestellen en er op zetten
Zij deed het met alleen de schil. Gewoon normale citroenen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, is nu alleen zoeken naar onbehandeld citrusfruit
Suiker doe ik er later bijquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Alleen alcohol en aardbei is toch geen likeur, moet er niet een heleboel suikersiroop bij? Of moet dat later pas?
Ik vind 96% alcohol die ook geschikt is om te dranken te maken veel te duur, overigens. Kun je het beste kopen in een land met minder hoge accijns zoals polen. En van schoonmaakalcohol word je blind (methanol).
Hele zoete aromatische aardbeienquote:
En de schil is nou juist het probleem.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:29 schreef richolio het volgende:
[..]
Zij deed het met alleen de schil. Gewoon normale citroenen.
Ik zou dat niet doen, gezien de troep die er op gedaan wordt ze schimmelvrij te houdenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:29 schreef richolio het volgende:
[..]
Zij deed het met alleen de schil. Gewoon normale citroenen.
Ah, nooit van gehoord. Kon het ook niet zo snel vinden.quote:
in wat voor een soort winkels koop je alcohol 96 in Duitsland? Ik heb het in de supermarkt niet gezien.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Suiker doe ik er later bij
Ik woon in Duitsland, liter is hier tussen de 20-25 euro geloof ik
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh dat valt mee, hoeveel likeur maak je daarvan? Best wel wat denkquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ga uit van drie liter uit een liter pure alcohol, kom je op een procent of 30quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:45 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
[..]
Oh dat valt mee, hoeveel likeur maak je daarvan? Best wel wat denk
Slijterij, was bij Ad Fundum op de Markt in Eltenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:43 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
in wat voor een soort winkels koop je alcohol 96 in Duitsland? Ik heb het in de supermarkt niet gezien.
Denk het wel, dat gebruik ik in bakwaren trouwensquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:35 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Ah, nooit van gehoord. Kon het ook niet zo snel vinden.
Vanille op wodka heb je wel eens gedaan toch? Is daar geen likeur van te maken?
Vind je dat niet een beetje lang?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb 350 gram Lambada's met 300 gram pure alcohol opgezet, en in de kelder gezet, kan daar nu een jaartje staan trekken
Ik zie wel, een tante van mij zet mispels en wilde aardbeien ook zo lang (en nog langer) zo wegquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |