quote:Zwitser Gianni Infantino nieuwe voorzitter FIFA
De Zwitser Gianni Infantino (45) is de nieuwe voorzitter van wereldvoetbalbond FIFA. Hij volgt Sepp Blatter op. In de tweede ronde van de verkiezingen voor de nieuwe voorzitter op het FIFA-congres kreeg hij vrijdag 115 stemmen. Dat waren er 27 meer dan zijn belangrijkste tegenstander Sjeik Salman.
De eerste stemronde werd ook al verrassend gewonnen door Infantino, met 88 stemmen. Niemand haalde de benodigde tweederdemeerderheid in de eerste stemronde. Daarom was een tweede ronde noodzakelijk. In de tweede ronde moest de winnende kandidaat meer dan de helft, oftewel 104 stemmen, krijgen. En dat lukte Infantino.
Dat de nieuwe FIFA-voorzitter al na twee ronden werd gekozen, kwam als een verrassing. Vooraf werd rekening gehouden met een verkiezingsstrijd tussen Infantino en Salman die tot laat in de avond zou duren. De Zwitser kon rekenen op steun van Europa, Zuid-Amerika en een hoop Caraïbische landen. De sjeik leek Azië en Afrika in zijn zak te hebben en was de favoriet bij aanvang van het congres in Zürich. Na de eerste stemronde bleek dat de steun voor de man uit Bahrein echter kleiner was dan gedacht.
Infantino was zichtbaar geëmotioneerd nadat hij tot de nieuwe FIFA-voorzitter was verkozen. 'We gaan het respect voor de FIFA herstellen', beloofde hij in zijn overwinningsspeech. 'We gaan een nieuwe FIFA bouwen. We hebben treurige tijden achter de rug', verwees hij naar alle corruptieschandalen. 'Maar die tijden zijn voorbij. We kunnen ons binnenkort weer focussen op de mooie sport voetbal. Ik heb de afgelopen maanden fantastische mensen ontmoet die van voetbal houden. Ze verdienen een FIFA waar iedereen trots op is.'
Maatregelen
Infantino maakte nooit carrière als speler, maar was in de voetbalwereld wel al jarenlang een bekend gezicht. Dat had hij vooral te danken aan de rol die hij speelde bij de lotingen van UEFA-toernooien. Bij die Europese voetbalbond was hij jarenlang de plaatsvervangend secretaris-generaal en het hoofd van de juridische dienst. Hij gold als vertrouweling van voorzitter Michel Platini, die graag Blatter had opgevolgd. Maar Platini werd geschorst, waarna Infantino de gedoodverfde Europese kandidaat werd.
Eerder op de dag nam de FIFA een heel pakket hervormingsmaatregelen aan. Een van de belangrijkste wijzigingen betreft de zittingstermijn van de voorzitter. Die mag maximaal twaalf jaar de hoogste positie bekleden. Ook de macht van het dagelijks bestuur wordt ingeperkt. Er komt een duidelijke scheiding van politieke en uitvoerende taken.
De FIFA stemde ook in met een vrouwenquotum voor de top van het bestuur. Het is ook de bedoeling dat vanaf nu de salarissen van de bestuurders openbaar worden. 179 bonden stemden vóór de ingrijpende veranderingen. Er waren toch nog 22 bonden die tegen het pakket maatregelen stemden. Zes stemmen waren ongeldig. De KNVB stemde voor.
De internationale voetbalbond wordt geplaagd door corruptieschandalen, waardoor oud-voorzitter Sepp Blatter af moest treden. Met de hervormingen hoopt de FIFA schoon schip te maken.
quote:Wie is Infantino en wat wil hij?
De nieuwe FIFA-baas Gianni Infantino voerde campagne met radicale hervormingen binnen de wereldvoetbalbond hoog op zijn agenda. Hij wil onder meer een nieuwe FIFA-raad oprichten die het uitvoerend comité moet vervangen als orgaan met supervisie. Hij wil ook een maximumtermijn voor FIFA-bobo's.
Als vader van vier kinderen en zijn achtergrond als jurist leek Infantino vooraf al veel mee te hebben, maar aan hem kleefde wel dat hij te lang aan de omstreden Michel Platini vasthield. Zelfs toen de Fransman al was geschorst wegens corruptie reisde Infantino nog de wereld rond met de oud-voetballer.
Verandering van leiderschap is gewenst om de buitenwacht te overtuigen van de goede bedoelingen van de wereldvoetbalbond. Maar de ene president is de andere niet. Waar Infantino erbovenop wil zitten bij de FIFA om vinger aan de pols te houden, liet zijn grote concurrent sjeik Salman doorschemeren van afstand te willen besturen. Beide standpunten schuren met de hervormingsagenda.
Profiel
Naam: Gianni Infantino.
Geboren: 23 maart 1970 in Brig (Zwi).
Nationaliteit: Zwitserse.
Loopbaan als speler: geen. Volgde een opleiding als jurist en trad in 2009 in dienst als secretaris-generaal van de UEFA.
Loopbaan als bestuurder: werkte jarenlang als plaatsvervangend secretaris-generaal en hoofd van de juridische dienst bij UEFA. Werkte voordien bij het International Centre for Sports Studies van de Universiteit van Neuchâtel en was verder adviseur van de Primera División en de voetbalbonden van Zwitserland en Italië. Gold als unanieme en smetteloze UEFA-kandidaat.
Oscarnominatie enzo.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:06 schreef Rabieluh het volgende:
Zo zag je hoe vlot hij dat stembiljet erin deed glijden? Klasse.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:06 schreef Rabieluh het volgende:
Zo zag je hoe vlot hij dat stembiljet erin deed glijden? Klasse.
Een linkje naar de livestreamquote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:11 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat ik er atm in moet stoppen gezien de verkiezingen nu bezig zijn.
Stop Tokyo Sexwale er dan gewoon in.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:11 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat ik er atm in moet stoppen gezien de verkiezingen nu bezig zijn.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
In theorie kunnen we nog 3x deze shit krijgen...
1e ronde: Minimaal 2/3 van de stemmen naar 1 persoon.
2e ronde: Minimaal 1/2 van de stemmen naar 1 persoon -> Indien niet het geval, de persoon met minste stemmen valt af.
3e ronde: Minimaal 1/2 van de stemmen naar 1 persoon -> Indien niet het geval, de persoon met minste stemmen valt af.
4e ronde: Wie meeste stemmen heeft wint.
Jaaaaaaquote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
1e ronde: Minimaal 2/3 van de stemmen naar 1 persoon -> Indien niet het geval -> 2e ronde.
2e ronde: Minimaal 1/2 van de stemmen naar 1 persoon -> Indien niet het geval, de persoon met minste stemmen valt af.
3e ronde: Minimaal 1/2 van de stemmen naar 1 persoon -> Indien niet het geval, de persoon met minste stemmen valt af.
Dit wordt dus nachtwerk met een beetje gelukquote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
1e ronde: Minimaal 2/3 van de stemmen naar 1 persoon -> Indien niet het geval -> 2e ronde.
Met die attitude verandert er inderdaad niksquote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het interesseert me geen ene reet. Gaat toch niets veranderen.
Discriminatie van de FIFA is niet nieuw.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:25 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Misschien dat ze de volgende ronde wel in beeld komen.
De fans van Guatemala afgelopen september.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Antigua and Barbuda
Wie heeft hun ooit zien voetballen?
Gaat sneller dan je denkt johquote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:41 schreef Zipportal het volgende:
100 minuten aan het stemmen geweest. Nu met vier man de stemmen tellen.
Fifa kennende gaat dat in een procedure met 12 iteraties.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gaat sneller dan je denkt joh
Zijn ongeveer 50 stemmen per teller
Moeten natuurlijk afzonderlijk door allen tot dezelfde uitslag komenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:41 schreef Zipportal het volgende:
100 minuten aan het stemmen geweest. Nu met vier man de stemmen tellen.
Die 2e ronde was wel te verwachten. Nu het zo dichtbij elkaar ligt is zelfs een 3e ronde bijna een zekerheidje...quote:
twitter:MarcelMaijer twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 16:11:55Gaat hier echt spannend worden! #FIFA # Zürich reageer retweet
Marcelquote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:12 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:MarcelMaijer twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 16:11:55Gaat hier echt spannend worden! #FIFA # Zürich reageer retweet
Marcel heeft niet echt een bruisend leven denk ik...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Wel knap dat hij zonder enig talent toch vaak bij leuke events komt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:13 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Marcel heeft niet echt een bruisend leven denk ik...
Ik ken die gast niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:14 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Wel knap dat hij zonder enig talent toch vaak bij leuke events komt.
Ali zullen de meer normale stemmers zijn. Die gaan dus blanco stemmen. Die 7 van Champagne gaan alsnog op Tokyo stemmen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Ben benieuwd waar, of ze überhaupt van hun stem afwijken als ze niet terugtrekken, de kiezers van Champagne en Ali heen gaan
Neequote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:16 schreef AFCNiels het volgende:
Hoi
Kijken jullie ook via de VI.nl uitzending met Van Duuren?
Nope youtube.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:16 schreef AFCNiels het volgende:
Hoi
Hij had wel de beste plannen volgens mijquote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:15 schreef DonRaja het volgende:
Je vraagt je toch af, welke lijpen hebben er op Champagne gestemd. Dat was gewoon weggegooid geld...
Ook zo'n engnek.twitter:WillemFeenstra twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 16:15:20Verrassing op komst. Infantino nu favoriet, omdat Ali's stemmen eerder naar hem gaan dan naar Salman. https://t.co/qb0pEdZSid reageer retweet
Ja, ze doen het best leuk.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:16 schreef AFCNiels het volgende:
Hoi
Als je hier naar kijkt heb je echt een probleem zei hij net zelfquote:
http://www.vi.nl/live/vi-(...)nvb-op-infantino.htmquote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:17 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Denk niet dat ik die hier kan bekijken.
Desnoods een Nederlandse VPNquote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:17 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Denk niet dat ik die hier kan bekijken.
Hij laadt niet bij mij. Dan maar youtube.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:18 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
http://www.vi.nl/live/vi-(...)nvb-op-infantino.htm
Wel een gemis.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hij laadt niet bij mij. Dan maar youtube.
Ik kan dat tegelijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:20 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ga dan werken ipv hier posten.![]()
gr gr
Hopelijk is er nog een brede schouder op kantoor aanwezig.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:21 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik weet het, heb net even gehuild.
Nope, alleen nog maar slanke dames.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:22 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Hopelijk is er nog een brede schouder op kantoor aanwezig.
Heb je niks aan op dit moment.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:23 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nope, alleen nog maar slanke dames.
Zou wel lachen zijn ja. Even de verkiezingen afwachten en dan bij de uitgang de hele bende oppakken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:22 schreef Zipportal het volgende:
Hopelijk komen deze goden ook weer langs.
[ afbeelding ]
Klopt. Ze moeten doorwerken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:23 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Heb je niks aan op dit moment.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:22 schreef Zipportal het volgende:
Hopelijk komen deze goden ook weer langs.
[ afbeelding ]
Dat kan wel kloppen jaquote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:17 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Als je hier naar kijkt heb je echt een probleem zei hij net zelf
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:24 schreef heywoodu het volgende:
Niemand heeft zich teruggetrokken
Jerome, homme homme homme
Nu wint Champagne met 150 stemmenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:24 schreef heywoodu het volgende:
Niemand heeft zich teruggetrokken
Jerome, homme homme homme
Of gewoon de zaal in lopen nu, kijken of er spontaan wat mensen wegvluchten.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:24 schreef AFCNiels het volgende:
[..]Het mooiste zou zijn als direct na de verkiezing binnenstormen en die nieuwe voorzitter arresteren.
Dat zou wel een opvallende gang van zaken zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:25 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Nu wint Champagne met 150 stemmen
Gokmaffia zit er achter.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou wel een opvallende gang van zaken zijn.
Een keer Allahu Akbar roepen, diegenen die dan niet wegrennen zijn ook verdacht.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:25 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Of gewoon de zaal in lopen nu, kijken of er spontaan wat mensen wegvluchten.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:26 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Een keer Allahu Akbar roepen, diegenen die dan niet wegrennen zijn ook verdacht.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:31 schreef tong80 het volgende:
Ha ha ha, kom net thuis. Heerlijk topic dit.![]()
Je vergeet ff dat er ook een Sexwale kandidaat was? En nu nog een Champagne en Infantino...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:36 schreef Mani89 het volgende:
Prins Ali Al Hussein en Sjeik Salman Bin Ibrahim Al-Khalifa die FIFA voorzitter kunnen worden. Dit is godverdomme Jiskefet toch niet?
Actueel blijven graag.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:36 schreef Mani89 het volgende:
Prins Ali Al Hussein en Sjeik Salman Bin Ibrahim Al-Khalifa die FIFA voorzitter kunnen worden. Dit is godverdomme Jiskefet toch niet?
Ik wil Blatter terug.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:39 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Je vergeet ff dat er ook een Sexwale kandidaat was? En nu nog een Champagne en Infantino...
Sepp Blatter heeft onze westerse waarden goed uitgedragen inderdaad.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:36 schreef Mani89 het volgende:
Die dude die al die namen moet omroepen zit waarschijnlijk ook na iedere naam te vloeken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Niemand teruggetrokken![]()
Die lopen te trollen, lekker nachtwerk in
Zijn broer Spermwhale schijnt ook nog in de running te zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:41 schreef Ludachrist het volgende:
Sexwhale. Eeuwig zonde dat hij gestopt is.
Dit was een serieus topic.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zijn broer Spermwhale schijnt ook nog in de running te zijn.
Ik krijg er een beetje Bassie en Adriaan vibes van.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:43 schreef Koffieplanter het volgende:
Het deuntje is wel lekker catchy.
Ik zit te schuddebuiken. Ha ha haquote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:36 schreef Mani89 het volgende:
Ik mis Oboema DonRaja.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:39 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Je vergeet ff dat er ook een Sexwale kandidaat was? En nu nog een Champagne en Infantino...
Ik ga helemaal los hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik krijg er een beetje Bassie en Adriaan vibes van.
Hij gaat dan ook nog steeds door bij de rechter. Ha ha haquote:
Ja, de een volgt meestal de ander inderdaad.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zijn broer Spermwhale schijnt ook nog in de running te zijn.
Met jou? Daar geloof ik niks van.quote:
Hans Kraaiman jr eilanden.quote:
Is dat eigenlijk familie van die kerel die met Riis een nieuwe wielerploeg wil starten?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:42 schreef Mani89 het volgende:
He was accused of “complicity in crimes against humanity” for allegedly heading a committee that identified 150 athletes, including international footballers, involved in pro-democracy demonstrations in 2011, many of whom were later imprisoned and tortured.
Deze mongool is gewoon een serieuze kandidaat om de nieuwe FIFA president te worden.
Heb je dan een paar weken in de martelkelders van Sjeik Salman doorgebracht? Ik heb je erg gemist de laatste weken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:46 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik heb mijn leven gebeterd.
Riis verdient een 5de kans.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:46 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk familie van die kerel die met Riis een nieuwe wielerploeg wil starten?
Ik was maar een weekje uit de lucht.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:46 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Heb je dan een paar weken in de martelkelders van Sjeik Salman doorgebracht? Ik heb je erg gemist de laatste weken.
Gisteren een gerespecteerde Britse journalist in nieuwsuur, die met harde bewijzen kwam.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:42 schreef Mani89 het volgende:
He was accused of “complicity in crimes against humanity” for allegedly heading a committee that identified 150 athletes, including international footballers, involved in pro-democracy demonstrations in 2011, many of whom were later imprisoned and tortured.
Deze mongool is gewoon een serieuze kandidaat om de nieuwe FIFA president te worden.
Het voelde als een maand.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:47 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik was maar een weekje uit de lucht.
Het is wachten tot de Plaaggeest langskomt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik krijg er een beetje Bassie en Adriaan vibes van.
Ha ha ha.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En in de pauzes optredens van Tony van Heemschut.
Michael zit inmiddels vuistdiep in de corruptie. Die wil koste wat het kost dat baantje als UEFA voorzitter. En dan de rest van zijn leven als God in Frankrijk leven.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gisteren een gerespecteerde Britse journalist in nieuwsuur, die met harde bewijzen kwam.
Michael van Praag: 'We kunnen niet op ieder gerucht reageren.'![]()
Jij en ik hebben ook net zo veel stemrecht. Daar snap ik ook niks van.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:48 schreef Mani89 het volgende:
Dat al die inboorlingen uit die okkie tokkie landen waar 5 mensen wonen gewoon evenveel stemrecht hebben als de grote Europese landen. Lachwekkend.
Vajuta idd net zo veel waarde als Duitsland.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:48 schreef Mani89 het volgende:
Dat al die inboorlingen uit die okkie tokkie landen waar 5 mensen wonen gewoon evenveel stemrecht hebben als de grote Europese landen. Lachwekkend.
Infantino heeft hun 4x zoveel geld beloofd dan wat ze nu krijgen van Opa Sepp. Terwijl sommige landen al een kunstgrasveld hebben die nooit gebruikt worden, immers ze voetballen niet daar.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:48 schreef Mani89 het volgende:
Ja, ik zou dus nooit op Richard De Mos hebben gestemd.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:49 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Jij en ik hebben ook net zo veel stemrecht. Daar snap ik ook niks van.
Ik ga Stijn vragen je onderschrift aan te passen, dit is smaad en je beschadigt mijn reputatie.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Michael zit inmiddels vuistdiep in de corruptie. Die wil koste wat het kost dat baantje als UEFA voorzitter. En dan de rest van zijn leven als God in Frankrijk leven.
Wel op de PVV Den Haag? Die zijn heel goed in heibel schoppen met de rest van de gemeenteraad daarquote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:50 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja, ik zou dus nooit op Richard De Mos hebben gestemd.
Hoezo zou ik zijn signature aan kunnen passenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik ga Stijn vragen je onderschrift aan te passen, dit is smaad en je beschadigt mijn reputatie.
Het sarcasme druipt van mijn post af. Toch jammer die mensen altijd die dat niet doorhebben.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hoezo zou ik zijn signature aan kunnen passen.
Nee, maar ik snap daarom ook niet waarom opperkleurder daar zo'n fan van is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wel op de PVV Den Haag? Die zijn heel goed in heibel schoppen met de rest van de gemeenteraad daar
Oh mijn aanwezigheid is weer eens onvoldoende.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:53 schreef Mani89 het volgende:
Ik mis Cavaliers in dit topic. Die heeft altijd leuke invalshoeken tijdens dit soort evenementen. Sfeerverhogend noem ik dat.
Dat is een leugen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:53 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nee, maar ik snap daarom ook niet waarom opperkleurder daar zo'n fan van is.
Cavaliers is een wereldgozer. Jammer dat hij hier niet meer komt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:53 schreef Mani89 het volgende:
Ik mis Cavaliers in dit topic. Die heeft altijd leuke invalshoeken tijdens dit soort evenementen. Sfeerverhogend noem ik dat.
Ik stem op Salman.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:55 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ben jij een PVV-er? Je zou zeker ook niet op Tokyo hebben gestemd he?
Nee, je stelde destijds dat je dronken was.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het sarcasme druipt van mijn post af. Toch jammer die mensen altijd die dat niet doorhebben.
Gaat dit over die Salman?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:42 schreef Mani89 het volgende:
Ik wil graag iets meer diversiteit in dit topic.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:54 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Oh mijn aanwezigheid is weer eens onvoldoende.
Die komt wel weer terug hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Cavaliers is een wereldgozer. Jammer dat hij hier niet meer komt.
Ja, vandaar zijn bijnaam "de martelsjeik".quote:
Mooi instituut he, dat FIFA.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:05 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ja, vandaar zijn bijnaam "de martelsjeik".
Hij is ook nog eens bevriend met Platini, terwijl Infantino knechtje van Platini was. Ik kijk er eigenlijk gewoon naar als naar een grappige poppenkast.quote:
Hij heeft mij verteld dat de kans op een terugkeer miniem is.quote:
Heeft hij ook gezegd wat ik kan doen om hem te doen terugkeren?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hij heeft mij verteld dat de kans op een terugkeer miniem is.
Is dat Niels de Ruiter rechts?quote:
Ja, vroeger presenteerde hij Heerenveen TV.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:16 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
https://twitter.com/robertanker
Ahaaaa, dus hij is dat.
Daar had hij nooit weg moeten gaan, was helemaal zijn niveau.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ja, vroeger presenteerde hij Heerenveen TV.
Dit wordt nog erger dan die verkiezing van de nieuwe kamervoorzitter.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
En waarschijnlijk straks nog een keer.
Vanhattu ook. Dat kent u niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:18 schreef Mani89 het volgende:
Zelfs een nepland als Palestina heeft een stem.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit wordt nog erger dan die verkiezing van de nieuwe kamervoorzitter.
Is het niet Vanuatu?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vanhattu ook. Dat kent u niet.
Jawel joh daar is Foppe de Haan nu bondscoach van.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vanhattu ook. Dat kent u niet.
Dit gaat het niveau van het beruchte CDA congres zelfs halen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit wordt nog erger dan die verkiezing van de nieuwe kamervoorzitter.
Dat vind ik weer onnodig kleinerend naar de dappere krijgers van Vanuatu. Wat hebben zij jou ooit aangedaan om deze sneer te moeten krijgen?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:21 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar ik zeg gewoon Vanhattu.
Ik moet aan Pierre van Ostaaien denkenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:07 schreef DonRaja het volgende:
Hebben ze nou stiekem de omroeper vervangen?
Dit dus.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:08 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Hij is ook nog eens bevriend met Platini, terwijl Infantino knechtje van Platini was. Ik kijk er eigenlijk gewoon naar als naar een grappige poppenkast.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:23 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat vind ik weer onnodig kleinerend naar de dappere krijgers van Vanuatu. Wat hebben zij jou ooit aangedaan om deze sneer te moeten krijgen?
Ha ha haquote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:18 schreef Mani89 het volgende:
Zelfs een nepland als Palestina heeft een stem.
We lachen wat af vandaag tong.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik zit steeds weer harder te lachen.
Nee, die ken ik dan weer niet. Ook een omroeper?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik moet aan Pierre van Ostaaien denkenKen je die ?
Wellicht kan Mexicanobakker je iets over het elftal vertellen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er wordt wel veel gevoetbald daar.
Graag ook de Kaaiman Eilanden erbij.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:26 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wellicht kan Mexicanobakker je iets over het elftal vertellen.
Kleine obsessie aan het ontwikkelen voor de Kaamain Eilanden? Alle ploegen daar worden gesponsord door Zwitserse banken....quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:26 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Graag ook de Kaaiman Eilanden erbij.
Weet je wat ik nog het leukste vond ? Vanochtend in het NPO1 journaal....quote:
Wil je dit filmpje misschien doorsturen naar Cavaliers? Ik weet zeker dat hij na het kijken definitief fan is van deze sport.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:26 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wellicht kan Mexicanobakker je iets over het elftal vertellen.
Leuk, maar niet hier.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:28 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wil je dit filmpje misschien doorsturen naar Cavaliers? Ik weet zeker dat hij na het kijken definitief fan is van deze sport.
Zelf presenteerde Pierre bij de KRO enkele jaren het muziekprogramma 'Bij ons in...'. Toen Willem Ruis in 1981 naar de VARA overstapte, bleef Pierre aanvankelijk bij de KRO om als voice-over te fungeren bij de vervangende nieuwe quiz van Frank Kramer, de Frank Kramershow. In 1983 zat hij in het panel van de KRO-Playback Show van Henny Huisman. Later zou hij zich alsnog met Willem Ruis herenigen. Na het onverwachte overlijden van laatstgenoemde in 1986 was Pierre nog voice-over bij een Zonnebloemgala van de KRO, bij de quiz Prijs je rijk met Fred Oster bij de AVRO en tot slot bij Prijzenslag met Hans Kazàn bij het toenmalige RTL Véronique. Omdat het opnameschema van meerdere uitzendingen per dag hem te zwaar werd, zou hij bij dit programma slechts een blauwe maandag te horen zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:25 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee, die ken ik dan weer niet. Ook een omroeper?
Oh dat is die kerel die 'Kom naar beneden en sla je slag!' riep?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zelf presenteerde Pierre bij de KRO enkele jaren het muziekprogramma 'Bij ons in...'. Toen Willem Ruis in 1981 naar de VARA overstapte, bleef Pierre aanvankelijk bij de KRO om als voice-over te fungeren bij de vervangende nieuwe quiz van Frank Kramer, de Frank Kramershow. In 1983 zat hij in het panel van de KRO-Playback Show van Henny Huisman. Later zou hij zich alsnog met Willem Ruis herenigen. Na het onverwachte overlijden van laatstgenoemde in 1986 was Pierre nog voice-over bij een Zonnebloemgala van de KRO, bij de quiz Prijs je rijk met Fred Oster bij de AVRO en tot slot bij Prijzenslag met Hans Kazàn bij het toenmalige RTL Véronique. Omdat het opnameschema van meerdere uitzendingen per dag hem te zwaar werd, zou hij bij dit programma slechts een blauwe maandag te horen zijn.
Ik denk dat dit een belediging is voor Fish-o-Maniaquote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:37 schreef Rabieluh het volgende:
Dit doet me een beetje denken aan dat Fish-o-Mania op rtl7.
Nee. Deze is uit de jaren 70. En veel legendarischerquote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:33 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Oh dat is die kerel die 'Kom naar beneden en sla je slag!' riep?
Dat is zo leuk Jiskefetquote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een belediging is voor Fish-o-Mania
Nog sneller. Ha ha ha ha.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Volgens mij gaan ze iets sneller dan de vorige keer.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nog sneller. Ha ha ha ha.
W#aar kijken jullie trouwens ?
Vi.nlquote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
http://www.vi.nl/live/vi-(...)eede-ronde-nodig.htmquote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toch mooi. Dat er gemeld wordt dat ze bijna gaan tellen.quote:
Service hequote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toch mooi. Dat er gemeld wordt dat ze bijna gaan tellen.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:02 schreef opperkleurder het volgende:
Van Praag nieuwe UEFA voorzitter
quote:
Panama tegen Slovenië op een wereldkampioenschap, feest.quote:Eerder al had Infantino gepleit voor uitbreiding van het WK met acht landen naar veertig deelnemers, iets wat ook al onderdeel is van de hervormingsplannen van de FIFA.
Minimaal 3 rondes.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:03 schreef Rabieluh het volgende:
Nu wil ik verkiezingen voor wie de lotingen gaat verrichten.
Ik had meer zoiets van. At your service!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:04 schreef DonRaja het volgende:
Eén van de comments: Your new president of FIFA: it's DR. Evil!
Japan tegen Ivoorkut op een wereldkampioenschap. Feest.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:04 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Panama tegen Slovenië op een wereldkampioenschap, feest.
Verdomdquote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik had meer zoiets van. At your service!
Het is meer het gevolg van een misplaatst Frans superioriteitsgevoel.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:07 schreef bianconeri het volgende:
Kan onze vriend er ook voor zorgen dat er op al die FIFA evenementen gewoon eens een fatsoenlijke taal gesproken wordt?
Oftewel het Engels.... Dan zijn die zaakjes ten minste nog te volgen.
Het is toch ongelofelijk dat er nog figuren zijn en wereldorganisaties die geen Engels kunnen/als voertaal hebben.
jaquote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:08 schreef Mani89 het volgende:
Was dit die gozer die toen in slaap viel?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:08 schreef Mani89 het volgende:
Was dit die gozer die toen in slaap viel?
[ afbeelding ]
Meer deelnemers op het WK, meer Fifa vergaderingen in het Engels, dat is het wel.quote:
- Aantal deelnemers WK uitbreiden van 32 naar 40.quote:
Bah, echt zo'n achterbakse 020'er. Bianconeri en ik mogen hem niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:13 schreef Koffieplanter het volgende:
http://www.vi.nl/nieuws/v(...)r-emotioneel-van.htm
Die gaat zich mooi naar het UEFA voorzitterschap glibberen.
Hopelijk ook een eerlijk onderzoek naar de toewijzing van het WK in Qatar.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
- Aantal deelnemers WK uitbreiden van 32 naar 40.
- Oprichten van een nieuwe FIFA-raad die het uitvoerend comité moet vervangen als orgaan met supervisie.
- Introduceren van een maximale zittingstermijn voor FIFA-bobo's.
- Grotere invloed van actieve voetballers op belangrijke zaken. Een open debat opstarten over technologische hulpmiddelen voor arbitrage.
- Strikte controle op geldstromen binnen de FIFA, inclusief betalingen aan FIFA-leden. Daarnaast een transparante biedingsprocedure voor de organisatie van WK's.
- Uitbreiden van ontwikkelingsprojecten in arme lidstaten, en de uitvoering daarvan uitgebreid controleren.
Nooit meer Blatterquote:'Genoeg is genoeg'
Op de dag dat Sepp Blatter zijn troon in het wereldvoetbal betreden zag worden door zijn landgenoot Gianni Infantino, liet hij weten nooit meer een rol in het voetbal te ambiëren. Zelfs niet als hij door het CAS wordt vrijgepleit voor een oneigenlijke betaling aan Michel Platini.
,,Genoeg is genoeg”, zei de 79-jarige Zwitser, die tot voor kort alles aangreep om zijn macht op het toneel van het wereldvoetbal te consolideren. De uitspraak van de FIFA-beroepscommissie, die Blatter ondanks strafvermindering van twee jaar (acht jaar schorsing werd zes jaar schorsing) schuldig achtte, blijkt de knock-out.
Vriendjespolitiek
,,Notabene een onafhankelijke commissie met mijn vrienden, die mij schorst, dat doet me veel pijn en is teleurstellend.”
Met deze quote geeft Blatter exact aan waar het probleem van de ondoorzichtige FIFA lag: vriendjespolitiek. Het door de vingers zien van misstanden van je vrienden omdat het je vrienden zijn.
http://www.telegraaf.nl/t(...)eg_is_genoeg___.html
De notulen van de vergadering waarin het voormalig hoofd van het auditcomité werd vervangen zouden op last van Infantino persoonlijk zijn vernietigd. Daar dreigt hem nu een schorsing van 90 dagen voor.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 07:55 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Wat staat er? Vertaal die shit ff ofzo
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 08:43 schreef nostra het volgende:
[..]
De notulen van de vergadering waarin het voormalig hoofd van het auditcomité werd vervangen zouden op last van Infantino persoonlijk zijn vernietigd. Daar dreigt hem nu een schorsing van 90 dagen voor.
Daarnaast zijn er verdachtmakingen richting hem op het gebied van snoepreisjes met privéjets, het passeren van de integriteitschecks voor vriendjes van hem, declaratiegedrag en het wegmoffelen van sponsorgelden.
De mensen die dit bij de FIFA intern hebben aangedragen zijn inmiddels ontslagen of zelf opgestapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |