sasquatsch | donderdag 25 februari 2016 @ 18:11 | |
![]() Teams: - Scuderia Ferrari - Sahara Force India F1 Team - Haas F1 Team - Manor Racing MRT - McLaren Honda Formula 1 Team - Mercedes AMG Petronas Formula One Team - Red Bull Racing - Renault Sport Formule 1 Team - Sauber F1 Team - Scuderia Toro Rosso - Williams Martini Racing ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W07 Hybrid - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014/2015 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari SF16-H - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Williams FW38 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Red Bull RB12 - Tag Heuer (Renault V6 turbo) 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Force India VJM09 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Renault RS16 - Renault V6 Turbo 20. Kevin Magnussen 30. Jolyon Palmer ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR11 - Ferrari V6 Turbo (2015) 33. Max Verstappen 55. Carlos Sainz Jr. ![]() Chassis/Motor: Sauber C35 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson 12. Felipe Nasr ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-31 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 ![]() Chassis/Motor: Manor MRT05 - Mercedes V6 Turbo 94. Pascal Wehrlein 88. Rio Haryanto ![]() Chassis/Motor: Haas VF-16 - Ferrari V6 Turbo 08. Romain Grosjean 21. Esteban Gutiérrez F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - GP Update - F1 Today - Autosport.com - Motorsport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 Nederlandse coureurs: - Meindert van Buuren - Robin Frijns - Giedo van der Garde - Daniël de Jong - Nigel Melker - Steijn Schothorst - Kelvin Snoeks - Ho-Pin Tung - Max & Jos Verstappen - Beitske Visser - Nyck de Vries - Renger van der Zande Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2016 ![]() Wijzigingen 2016 uitgelegd | ||
twiFight | vrijdag 26 februari 2016 @ 01:40 | |
Over het algemeen is de regie echt met sprongen vooruit gegaan. Meer gevechten in beeld, ongeacht waar in het veld ze zijn. Toch waren er afgelopen jaar 2 of 3 races waar ze compleet de plank mis sloegen, dat viel echt op. Misschien een ander team mensen in de regiekamer of zo. | ||
twiFight | vrijdag 26 februari 2016 @ 01:47 | |
Veranderingen die ik opzich wel toejuich. Toch klinkt het weer als brandjes blussen en de zoveelste verandering om de sport weer te krijgen zoals ze denken dat ze het willen. Ik mis de laatste 5-ish jaar echt de langdurige visie om de sport interessant en relevant te houden. Ik ben helemaal voor het dingen veranderen; niets doen is altijd fout. Maar laat ze in godsnaam eens verder kijken dan de afgelopen x races of het afgelopen seizoen en veranderingen baseren op wat de sport nodig heeft en niet op wat <seizoen X> of <race Y> of <team Z> of <fabrikant lutjekut> op dat moment wel kan gebruiken. | ||
Meike26 | vrijdag 26 februari 2016 @ 08:19 | |
Die 2e link doet het niet.. | ||
sasquatsch | vrijdag 26 februari 2016 @ 08:23 | |
Lijkt erop dat motorsport.com het niet doet. | ||
WheeledWarrior | vrijdag 26 februari 2016 @ 09:47 | |
Wat zou het heerlijk zijn als elk team/rijder gewoon zelf weer kan kiezen welke banden er gekozen worden voor een race. Vier compounds aanbieden en voor mijn part elk wiel een andere compound als ze dat willen. | ||
Sinister-D- | vrijdag 26 februari 2016 @ 12:00 | |
niet bekend met de nieuwe banden regels dus ![]() behalve dit dan ![]() | ||
WheeledWarrior | vrijdag 26 februari 2016 @ 12:12 | |
Ja nu moeten ze in december al kiezen welke banden ze in maart gaan racen.... lekker handig. Geef dat gewoon helemaal vrij, als ze een half uur voor de start van de GP nog een andere band willen monteren: prima. Niks verplichten dat je elke race beide compounds moet racen, zoveel mogelijk keus geven waardoor teams weer gokjes willen wagen met de banden. Maar goed, terug naar de old days gaan we toch niet meer, zoveel is me wel duidelijk. | ||
sasquatsch | vrijdag 26 februari 2016 @ 12:38 | |
En nu die nieuwe kwalificatie wordt geïntroduceerd had je misschien andere (hardere) banden willen kiezen omdat je misschien meer moet rijden in de kwalificatie om niet uitgeschakeld te worden en worden teams die de intentie hadden om een Q met één of twee snelle rondjes te doen benadeeld. | ||
opreis | vrijdag 26 februari 2016 @ 13:45 | |
Ik vind het ook raar dat een maand voor de start van het seizoen zo iets besloten wordt eigenlijk...Ik dacht eerst dat het om de kwalificatie van 2017 zou gaan. | ||
Fir3fly | vrijdag 26 februari 2016 @ 13:53 | |
Wat ik me afvraag, die kwalificatieregels, zijn die ook uitgesteld tot 30 april? Want dat gaat leuk worden, gaan we dan na de eerste paar races ineens midden in het seizoen veranderen ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 26 februari 2016 @ 14:08 | |
Nee die regels zijn niet uitgesteld. Het is alleen de vraag wanneer dit wordt geïntroduceerd.
| ||
Fir3fly | vrijdag 26 februari 2016 @ 14:09 | |
Zoals gewoonlijk is de F1 pers er alweer keihard op vooruit gelopen. Handig. | ||
Sinister-D- | vrijdag 26 februari 2016 @ 14:24 | |
wat verwacht je dan? Dat Pirelli voor elk team 4 type banden gaat meenemen, en dat in 4-voud per type? Logistiek een nachtmerrie. Nog niet te spreken over productie voor Pirelli. Dat die 2 compounds gedurende een race belachelijk zijn ben ik het volledig mee eens. | ||
Fir3fly | vrijdag 26 februari 2016 @ 14:29 | |
Ach, Michelin maakte aparte banden voor Audi, Porsche, Toyota en Nissan in 2015 voor WEC en had daar ook geen problemen mee. En dat is alleen de P1 klasse, ze maakten daarnaast ook nog banden voor LMP2 en de GTs. Al met al vele malen meer banden dan Pirelli per seizoen maakt. Dus dat kan best. Het zit hem gewoon in de regelgeving. Net als alle andere problemen. | ||
Meike26 | vrijdag 26 februari 2016 @ 14:40 | |
Het is vooral een nachtmerrie omdat elk team zijn eigen type en kleur velg heeft. Je zou het dan gewoon stock moeten leveren, losse banden zonder velgen, leg ze er maar zelf overheen, succes ermee. Dan zou het evt wel kunnen om 1 week van te voren pas te beslissen wat je wil gebruiken. | ||
Fir3fly | vrijdag 26 februari 2016 @ 14:42 | |
Ik kan hier geen chocola van maken, sorry. Iemand? | ||
Meike26 | vrijdag 26 februari 2016 @ 14:48 | |
Pirelli krijgt de velgen van teams los aangeleverd, legt de gewenste banden per gp eroverheen en transporteerd deze. Als pirelli nu alleen banden zou leveren, zonder gedoe van de velgen, scheelt dat behoorlijk in het logistieke proces. | ||
Fir3fly | vrijdag 26 februari 2016 @ 14:50 | |
Ok. Heeft niets te maken met wat ik zei dus ik vond het zo raar dat je mij quote. | ||
Rossdale | zaterdag 27 februari 2016 @ 11:25 | |
Het nieuwe kwalificatiesysteem gaat waarschijnlijk pas vanaf de race in Barcelona geïntroduceerd worden omdat de timing techniek niet op tijd klaar is. Heerlijk weer lekker alles gedurende het seizoen veranderen ![]() | ||
Geralt | zaterdag 27 februari 2016 @ 11:31 | |
Dat ze daar nog altijd niet van geleerd hebben om dat NIET meer te doen ![]() Het stuit 99% van fans tegen de borst ![]() ![]() | ||
Beach | zaterdag 27 februari 2016 @ 11:59 | |
Hardcore fans zoals ik snappen er weinig van. Kan je nagaan hoe verwarrend het is voor de gewone man die af en toe kijkt. | ||
Geralt | zaterdag 27 februari 2016 @ 12:04 | |
Buiten de spelregels keer op keer aanpassen zijn er ook gewoon veel te veel regeltjes. Zoals al eerder gezegd in dit topic met de banden; laat de teams gewoon vrij in hun keuze en niks allebei de compounds verplicht moeten gebruiken. En als iemand denkt dat een V10 sneller/beter is, laat er een V10 in hangen. De enige regel zou imo moeten zijn een maximum gewicht van de auto en verplicht alle crashtesten doorstaan. Laat het voor de rest compleet vrij. Dat zou pas mooi zijn. | ||
WheeledWarrior | zaterdag 27 februari 2016 @ 12:55 | |
Dit hele systeem wordt gewoon weer helemaal niks. Net zoals in de periode 2003-2005 het 'one lap qualifying' ook elk half jaar op de schop ging omdat het gewoon niet werkte. Ik voorzie ook geen lang leven voor hetgeen ze nu weer willen introduceren. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 27 februari 2016 @ 13:13 | |
Hopelijk draaien ze het snel terug zoals in 2005. | ||
JimmyManna | zaterdag 27 februari 2016 @ 14:50 | |
De gewone man die af en toe kijkt interesseert toch niet voor de hoeveelheid rubber of hoe de kwalificatie verloopt. Die kijkt gewoon de race en zolang de eerste als eerste wordt afgevlagd kan hij het volgen. Ik kijk ook wel eens de Superbowl maar snap ook niet alles. Boeit me ook niet. | ||
Meike26 | zaterdag 27 februari 2016 @ 15:44 | |
Ik vraag me af wat voor een kwalificaties we zouden zien met het systeem uit ca '94 / '97. Maar met 1 extra regel dat een rijder elk kwartier minimaal 1 tijd heeft moeten zetten. Gewoon 12 of 14 getimede rondjes in totaal en voor de rest, zoek het lekker uit ![]() | ||
JimmyManna | zaterdag 27 februari 2016 @ 16:22 | |
94-97? Dat was toch gewoon twee keer een uur met max 12 Laps wat ze al die jaren ervoor ook hadden? Van 94 hadden ze toch niets speciaals? | ||
Bluurgh | zaterdag 27 februari 2016 @ 16:56 | |
Tot 1996 was het 2x een uur, vrijdag en zaterdag, en hadden de coureurs ook 2x12 rondjes. Van 1997 tot 2002 was het een enkel kwalificatieuurtje, 12 rondjes. Daarna begon de ellende ![]() ![]() | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 27 februari 2016 @ 18:27 | |
Voor mijn gevoel is het ook altijd nog die "nieuwe" manier van kwalificeren. ![]() | ||
THEFXR | zaterdag 27 februari 2016 @ 21:17 | |
ja, welk cirquit?![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 27 februari 2016 @ 21:25 | |
Monaco toch? | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 februari 2016 @ 21:52 | |
Baku. | ||
THEFXR | zaterdag 27 februari 2016 @ 21:53 | |
yes | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 februari 2016 @ 21:54 | |
ik heb toevallig vanmiddag het promo filmpje gezien ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 februari 2016 @ 21:55 | |
Deze dus: | ||
Sinister-D- | zondag 28 februari 2016 @ 08:32 | |
In ander F1 nieuws: oud-F1 rijder Alguersuari is uit de kast gekomen. Eerste keer dat ik ervan hoor dat een coureur homo is. https://www.instagram.com/p/BCTS38Akqlx/ | ||
Meike26 | zondag 28 februari 2016 @ 08:42 | |
Alguersari.. Wat had hij kunnen bereiken als hij niet zo achterlijk aan de kant was gezet ![]() | ||
Beach | zondag 28 februari 2016 @ 12:57 | |
Glock toch ook? | ||
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 13:27 | |
Sutil maakt ook een goeie kans ![]() | ||
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 13:39 | |
Dit was een grap, hij is geen homo. | ||
Kleffe_Dop | zondag 28 februari 2016 @ 14:11 | |
Mja.. dat dat anno 2016 nog een issue is, beetje jammer. ![]() Er moeten er wel meer geweest zijn natuurlijk, net als in voetbal en andere topsporten waar het ook angstvallig stilgehouden wordt (want stel je voor zeg ![]() | ||
franklop | zondag 28 februari 2016 @ 14:16 | |
Gelukkig hebben spreekkoren tijdens een (F1-)race weinig zin ![]() | ||
twiFight | zondag 28 februari 2016 @ 14:27 | |
Dat dit anno 2016 nog nieuws is betekent dat we nog een lange weg te gaan hebben. | ||
Wertha | zondag 28 februari 2016 @ 16:30 | |
Gezien de racekalender anno 2016 zou je bijna zeggen dat er steeds meer reden is om niet uit de kast te durven komen.. | ||
Coelho | zondag 28 februari 2016 @ 17:31 | |
Eens. Het is overgereguleerd. Vandaag de dag kunnen inventieve breinen niet meer met dit komen: ![]() ![]() | ||
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 17:47 | |
En ook niet meer met dit: ![]() Dat kon overigens toen ook al niet, want die auto heeft geen GP gereden volgens mij. Jammer wel. Die auto zorgde ervoor dat er in de regels kwam te staan dat 4 wielen een harde eis was. Overigens komt die maandag met de post voor bij mn verzameling. En ja ik weet dat Rosberg er in 82 geen kampioen mee werd omdat de auto waarmee hij dat deed gewoon 4 wielen had ipv 6, maar hij is wel gaaf ![]() | ||
opreis | zondag 28 februari 2016 @ 17:54 | |
Ik zou zeggen niet voor zwichten, stel Vettel, Hamilton of Alonso zeggen dat ze homo zijn. Kijken wat Ecclestone dan doet om hun veiligheid te garanderen in Rusland of enkele oliestaten. Volgens mij kan je van Ecclestone veel zeggen, maar veiligheid van de courreurs staat er bij hem vaak wel hoog op. | ||
nils7 | zondag 28 februari 2016 @ 18:32 | |
Misschien biedt ie 1 van z'n dochters wel als test aan ![]() | ||
Fir3fly | maandag 29 februari 2016 @ 15:36 | |
http://www.motorsport.com(...)mess-in-2017-676318/Eindelijk beginnen de constructeurs ook in te zien hoe slecht de regels zijn. | ||
sasquatsch | maandag 29 februari 2016 @ 15:51 | |
10kg scheelt 0.3 seconde per rondje, dus ik denk dat er genoeg teams zullen zijn die slechts 100kg (of minder) meenemen en blijven liften en coasten omdat ze denken daarmee sneller te zijn. | ||
Fir3fly | maandag 29 februari 2016 @ 15:57 | |
En dat zorgt voor het geweldige racen dat we zien. Dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat er om dat wat jij zegt juist alleen maar erger wordt. Renault wil dus van de maximum af. Nu de rest nog. | ||
Rossdale | maandag 29 februari 2016 @ 16:13 | |
Ik blijf het bizar vinden dat iedereen instemming moet geven met de verandering van die regels. Mercedes is dominant en is logischerwijs op alles tegen wat hun dominantie kan verminderen, zou ik zelf ook zijn in hun positie. Waarom niet gewoon meeste stemmen gelden en klaar. | ||
WheeledWarrior | maandag 29 februari 2016 @ 16:43 | |
Deden ze eind jaren tachtig begin jaren negentig ook gewoon hoor. En toen waren er nog veel meer teams dan 11. En hadden ze ook nog speciale kwalificatiebanden (werden eind '91 afgeschaft) | ||
sasquatsch | maandag 29 februari 2016 @ 16:46 | |
Iedereen is alleen als de regels na 1 maart (voor het jaar erop) worden goedgekeurd. Voor 1 maart geldt dat er in de Strategy Group (waarin 6 teams zitten, samen met de FOM en FIA) een 2/3 meerderheid moet zijn (12 van de 18 stemmen) voor het invoeren van nieuwe regels. Die worden voorgelegd aan de F1 Commission, waar alle teams zitting hebben, naast andere stakeholders zoals racepromotors, sponsors, Pirelli, motorenfabrikant . Daar is weer een 2/3 meerderheid nodig (18 van de 26 stemmen). Is die meerderheid er worden de regels voorgelegd aan de World MotorSports Council en die kan de regels ratificeren. Worden er regels na 1 maart voorgesteld voor het jaar erop door de Stategy Group moeten alle teams in de F1 Commission goedkeuring geven omdat het impact heeft op de planning voor de bouw van de nieuwe auto voor het jaar erop. Alleen is voor de regels voor 2017 de deadline van 1 maart met instemming van alle teams uitgesteld naar 30 april, zodat voor de nieuwe regels nog steeds alleen maar een 2/3 meerderheid nodig is in de F1 Commission. | ||
sasquatsch | maandag 29 februari 2016 @ 17:14 | |
Daar heb je gelijk in. | ||
sasquatsch | maandag 29 februari 2016 @ 17:15 | |
Testline-up voor de komende dagen:
| ||
Ferry_76 | maandag 29 februari 2016 @ 17:26 | |
De Sauber C35 :![]() | ||
sasquatsch | maandag 29 februari 2016 @ 17:31 | |
Alex Lynn blijft testrijder bij Williams en is de enige van de testrijders met genoeg punten voor een superlicentie. De overige testrijders zijn Lance Stroll en Gary Paffett. | ||
King_Merc | maandag 29 februari 2016 @ 19:05 | |
Paffet zou ook een superlicentie moeten krijgen, (11 jaar ervaring in F1 (als testrijder) ben je er dan niet voor gekwalificeerd ? en wat de Sauber betreft, ziet er wat meer aerodynamisch uit , meer dan de vorige 2 modellen,oa Sidepods lijken een stuk slanker en kleiner | ||
RingBewoner | maandag 29 februari 2016 @ 19:10 | |
Waarom kiezen sommige teams ervoor om om en om te doen en anderen twee dagen achter elkaar? | ||
Sinister-D- | maandag 29 februari 2016 @ 21:23 | |
zo te zien is Manor aan het wachten op de hoogste bieders voor woens- donder- en vrijdag..... | ||
RingBewoner | maandag 29 februari 2016 @ 21:31 | |
Of zijn ze benieuwd hoe Haryanto zich ontwikkelt na zijn dubbele crash vorige week. | ||
opreis | maandag 29 februari 2016 @ 21:35 | |
Afwachten of er nog een auto is om mee te rijden na Haryanto | ||
Meike26 | maandag 29 februari 2016 @ 21:38 | |
Volgens mij zag ik wat op hun Twitter voorbij komen dat ze het per dag gaan bekijken welke weer- en baan condities er zijn en dan beslissen wie er gaat rijden. Zit mobiel, Twitter quoten is echt naadje dan.. Sorry. | ||
opreis | maandag 29 februari 2016 @ 22:10 | |
Morgen ook de TR goed zien, ben benieuwd in hoeverre hij op de RB lijkt | ||
THEFXR | maandag 29 februari 2016 @ 23:05 | |
je kan toch de link embedden of gaat dat niet via de mobiele? | ||
Meike26 | maandag 29 februari 2016 @ 23:18 | |
Veel gedoe.. Ik zit op mn scherm steeds te ***ten met het kopiëren en plakken van linkjes etc. Ligt meer aan android denk ik dan aan fok overigens. Edit : Trouwens, over die Halo, dat lelijke ding moet er vanaf volgend jaar dus op, maar mag elk team nu met zijn eigen versie komen of worden ze allemaal het zelfde ? Ik kijk echt alles behalve uit naar volgend jaar wat betreft die Halo.. Wat een gedrocht ![]() [ Bericht 56% gewijzigd door Meike26 op 29-02-2016 23:41:52 ] | ||
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 00:53 | |
Ik ben er ook geen voorstander van. Net als dat ik geen voorstander ben van smalle hoge achtervleugels. Die moeten imo laag en breed zijn. Toch valt het amper meer op tegenwoordig. Het zal wel wennen ofzo. ![]() | ||
Fopje | dinsdag 1 maart 2016 @ 00:56 | |
Morgen STR livery ![]() Wacht daar al zo lang op... | ||
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 01:00 | |
Ik ook! ![]() En op dat de lichten uit gaan in Melbourne; daar wacht ik ook al veel te lang op ![]() Vroeger had je nog A1GP in de winter, dat was prima te kijken om de winter te overbruggen ![]() | ||
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 01:05 | |
Ik denk dat ze om en om doen om te kijken wat de ene coureur zegt qua afstelling of aanvoelen van de auto en dat dan vergelijken met of die 2de coureur een beetje in dezelfde richting voelt/vindt zodat ze dat dan voor dag 3 aan kunnen passen. Als ze 2 dagen achter elkaar doen dan passen ze misschien op dag 2 iets aan en coureur 2 op dag 3 wil dan een heel andere kant op qua afstelling. Ofzo. Geen idee. Ik ben geen teambaas. Misschien vinden de coureurs het wel gewoon fijn om 2 dagen achter elkaar te rijden en andere liever een rustdagje tussendoor en steekt er verder niks achter. Misschien een leuke vraag om eens te droppen bij Olav ![]() | ||
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 07:22 | |
Bij Mercedes willen ze op dezelfde dag. Alhoewel ik gok dat daarachter een kinderachtige reden zit (zodat de ander in ieder geval niet in andere "omstandigheden" rijdt) | ||
franklop | dinsdag 1 maart 2016 @ 07:34 | |
officieel omdat ze werkdruk op een dag willen verdelen, vanwege de vele kilometers dat die wagen maakt. | ||
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 08:23 | |
![]() | ||
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 08:24 | |
Wat een onscherpe foto's van die launch ![]() | ||
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 08:25 | |
De eerste tot nu toe, zal wel met een iphone genomen zijn en wellicht te veel schemer nog? | ||
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 08:26 | |
Achtervleugel ziet er wel goed uit, lijkt of dat de endplates aan de onderkant anders afgewerkt zijn. Voor de rest valt er nog weinig over te zeggen, livery wel oké ![]() | ||
Tarado | dinsdag 1 maart 2016 @ 08:27 | |
![]() | ||
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 08:28 | |
https://twitter.com/ScarbsF1/status/704565964197765120?s=09 | ||
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 08:30 | |
![]() | ||
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 08:32 | |
Vooral mooi detail is dat achterste deel waar de sidepods samenknijpen en de engine cover er nog wat overheen hangt. Plus de goed zichtbare ophanging, erg clean en minimalistisch ontwerp denk ik zo. Dikke dikke prima ![]() Foto van zijkant, lager en beter zicht op sidepods.. ![]() | ||
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 08:35 | |
Iets beter dan:![]() [edit] Kan je mooi vergelijken ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2016 @ 08:36 | |
Nou, erg mooi hoor. Erg... Gewaagd... | ||
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 08:38 | |
Ook wel mooi die afbeeldingen op de achtergrond, Sainz en Max met een rode stier over de kop en 1 oog van hun elk duidelijk wat witter gemaakt, ziet er strijdlustig en zelfverzekerd uit bij het team ![]() | ||
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 08:41 | |
Wel apart dat je bij de kale versie minder details ziet, dan bij livery, je zou andersom verwachten. Zo lijken de achterste wishbones achter wat lichter van kleur te zijn (is misschien ook zo) en dus die overhangende engine cover. | ||
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:03 | |
Deze foto tweet van Craig is ook wel een linkje waard https://twitter.com/ScarbsF1/status/704568090894442497?s=09 ![]() | ||
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:09 | |
![]() Ziet er gaaf uit, dat tijdens de wintertests van vorige week niemand opgevallen of is dat nieuw? Soort van dubbele diffuser lijkt het wel. | ||
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:14 | |
[ afbeelding ] Ziet er gaaf uit, dat tijdens de wintertests van vorige week niemand opgevallen of is dat nieuw? Soort van dubbele diffuser lijkt het wel. [/quote] Is het ook, die Craig Scarborough (@ScarbsF1) of zoiets net zelf gezegd op twitter, zei iets over upper en lower floor en ook in antwoord op iemand anders dat die gaatjes zorgen voor meer lucht naar de lagere vloer voor meer downforce. Als ik dit zo zie en geloof, zal STR wel eens het beste aerodynamische pakket kunnen hebben, naast dat van Mercedes. | ||
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:16 | |
Ik vind hem wel okay, alleen dat blauw wit rood cola op de zijkant van de achtervleugel (hoe noem je dat?) is zo lelijk. Maar hopelijk is hij een beetje snel, en betrouwbaar | ||
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:18 | |
Is het ook, die Craig Scarborough (@ScarbsF1) of zoiets net zelf gezegd op twitter, zei iets over upper en lower floor en ook in antwoord op iemand anders dat die gaatjes zorgen voor meer lucht naar de lagere vloer voor meer downforce. Als ik dit zo zie en geloof, zal STR wel eens het beste aerodynamische pakket kunnen hebben, naast dat van Mercedes. [/quote] Het is lastig om te zien of ze daar vorige week al me reden (op foto's) maar als dit echt nieuw is en het werkt zoals we in 2009 hebben gezien dan wordt het een mooi jaar. Ben benieuwd of het echt mag maar je ziet duidelijk een gat (en volgens mij mag dat niet in de vloer, maar goed hoop dat zij het beter weten ![]() Zou wel gaaf zijn als ze hun auto erop gebouwd hebben dan wordt kopiëren lastig maar wel hopen dat het ook werkt dan! Wellicht dat RB dit heeft geweten en het wel gedurfd heeft om op de STR te gooien en wat conservatiever met de RB is geweest (maar wellicht al wel voorbereid heeft mocht t werken). Hoop dat ze er goed mee zitten, als het werkt zitten ze op rozen. ![]() ![]() | ||
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:23 | |
En los![]() Voor de liefhebber 360Tour van de factory en de STR11 schijnt er ook te staan (heb zelf nog niet "rond gelopen") http://www.scuderiatororosso.com/en_IT/factory | ||
Nattekat | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:26 | |
Die twee ontwikkelen hun pakket los van elkaar, ik geloof niet dat dat het geval is. In dat geval zal TR zomaar het derde of vierde team op de grid kunnen worden. | ||
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:29 | |
Deels wel natuurlijk maar dat wil niet zeggen dat ze er niks van af weten en van oudsher werden wel dingen echt uitgeprobeerd bij STR zelfs de coureurs. | ||
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:30 | |
Als STR zo slim en ingenieus is om dit te bedenken, ga ik er vanuit dag ze ook een plan B hebben als dit illegaal word bevonden. Ergens denk ik dat ze bij STR ook wel wisten dat ze in eerste helft van seizoen moeten toeslaan, als dit al gekopiieerd word, dan pas later in het jaar en punten pakken in de eerste helft. | ||
JimmyManna | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:32 | |
Als het werkt, vraag ik me af hoelang James Key nog bij STR blijft... | ||
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:33 | |
Jammer dat ik geen Sport1 heb. Misschien eens kijken of ik Ted Kravitz kan bereiken ![]() | ||
Fopje | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:35 | |
Oke. Dat valt tegen. ![]() Waarom de neuk zolang wachten om je livery te showen als hij toch zo goed als hetzelfde is als het vorige jaar. | ||
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:36 | |
Marketing voor RB. Iedereen ging er toch even voor zitten ![]() | ||
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:37 | |
Die verhuisd mee met Max naar RBR denk ik dan ![]() | ||
motorbloempje | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:37 | |
En toch vind ik 't nog steeds mooi ![]() | ||
motorbloempje | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:38 | |
Ik heb trouwens op FB een lijst gemaakt met 2016 coureurs en teams (die een FB pagina hebben, sommigen hebben die niet) zodat je de boel daar kunt volgen in één oogopslag zonder al die pagina's te moeten volgen op je tijdlijn. DM bij interesse. ![]() | ||
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:39 | |
Ik ben eerder benieuwd wanneer de F1 manager online komt ![]() | ||
motorbloempje | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:39 | |
Geen idee. | ||
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:41 | |
Ik denk dat ik de meeste wel heb, zelfs Haryanto (die zelfs een blauw vinkje heeft, Alonso bijvoorbeeld niet hahaha). Vettel heeft er geen maar je kan wel Fans of Sebastian Vettel volgen die wel veel foto's en info hebben. Heb ook wel alle teams en een hoop circuits. DM het me maar kan ik ff kijken of ik nog aanvullingen heb. | ||
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:41 | |
Niemand die mij even kan vertellen hoe dat gedeelte op de auto heet waar nu in blauw wit rood cola op staat? | ||
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:42 | |
Wing end plate? | ||
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:44 | |
Ah, dank je ![]() | ||
motorbloempje | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:44 | |
Ja, Haryanto heb ik ook ![]() Ik volg ze juist niet omdat ik dan een veel te volle tijdlijn heb, maar door ze in een lijst te zetten kun je wel allesn in één oogopslag zien. Net als een twitterlijst, maar dan wat overzichtelijker ![]() | ||
Rossdale | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:46 | |
Laten we het hopen ![]() | ||
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:49 | |
Rijdt Mercedes overigens deze test wel met een nieuwe motor? http://www.skysports.com/(...)g-pre-season-testing | ||
Nattekat | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:50 | |
Ik ben meer een fan van Twitter. Schande dat het steeds minder wordt gebruikt ![]() | ||
motorbloempje | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:52 | |
Ik heb ook een twitterlijstje ![]() ![]() | ||
WEST | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:53 | |
Zijn we mee bezig. ![]() | ||
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:54 | |
Dat bericht is een jaar oud? | ||
JimmyManna | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:54 | |
+1! | ||
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:55 | |
Ah lekker scherp ![]() Maakt verder niet uit. Meende dat ik vorige week een identiek bericht hoorde bij Ted's notebook. | ||
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:58 | |
Hier net zo, Twitter is sneller, leuker en minder geslijm met likes enzo. Bovendien met bepaalde dingen, zoals Alonso in de ligstoel, ook stukken leuker ![]() | ||
motorbloempje | dinsdag 1 maart 2016 @ 09:59 | |
Voor tijdens de race wel, maar voor gedurende de week als ik wat minder tijd heb om heel twitter door te spitten vind ik FB een fijn overzicht bieden. Zolang je de reacties niet leest iig ![]() | ||
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:05 | |
Gevonden! | ||
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:22 | |
SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #149 live topic [ Bericht 80% gewijzigd door Nattekat op 01-03-2016 10:27:10 ] | ||
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:27 | |
Volgens het twitter account van ToroRosso is er iets naar buiten geglipt.. Max is gekloond ![]() *pestAndroid, kan weer eens niet plakken uit klembord ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:37 | |
Die Toro Rosso ziet er gaaf uit ![]() | ||
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:41 | |
![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:27 | |
Android of jouw merk toestel. Ik heb er namelijk nooit problemen mee. ![]() En om te embedden schakel ik tijdelijk over naar desktop mode om daar de tweet knop te kunnen gebruiken. | ||
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:35 | |
Sssst ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:10 | |
Charles Leclerc treedt toe tot de Ferrari Academy en wordt development rijder van Ferrari en Haas. Ook Guiliano Alesi treedt toe tot de Ferrari Academy. | ||
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 18:16 | |
Die laatste is de zoon van eenmalig GP-winnaar Jean Alesi | ||
Geralt | woensdag 2 maart 2016 @ 01:46 | |
Serieus? Hoeveel geld heeft die knaker gekregen destijds? Want sowieso moest Sauber hem betalen toch? En dan nog een bedrag tussen de 10 en 20 miljoen extra van Bernie of wat? ![]() | ||
Tarado | woensdag 2 maart 2016 @ 08:32 | |
Neem het maar met een korreltje zout | ||
sasquatsch | woensdag 2 maart 2016 @ 08:36 | |
Ik denk dat Bernie Giedo betaald heeft en niet Sauber. | ||
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 09:13 | |
Lijkt me ook En omdat VDG een sterke zaak had, zal het ook wel een flinke afkoopsom zijn geweest, dus die 20 mln lijkt me niet overdreven. Of iig niet heel erg overdreven. | ||
Ener-G | woensdag 2 maart 2016 @ 09:14 | |
En we vergeten even dat papa vd Garde ook +10 miljoen in heeft moeten leggen vantevoren voor een contract bij Sauber. Logisch dat ze dat terug eisen na dat debacle. Per saldo is er dus niemand echt rijker van geworden ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 2 maart 2016 @ 09:47 | |
Daar lijkt het wel op. Sauber had dat geld iig niet liggen en had met het betalen van twintig miljoen euro de deuren wel kunnen sluiten. | ||
Geralt | woensdag 2 maart 2016 @ 10:25 | |
Nouja Bernie zal het toch van Sauber terug halen lijkt me. Bernie is geen liefdadigheidsinstelling natuurlijk. De enige reden dat er betaald is is omdat anders een van de teambazen van zijn circus in de bak geflikkerd zou worden en auto's in beslag genomen zouden worden. Dat is slechte reclame natuurlijk. Maar die centen haalt ie wel terug bij Sauber hoor. | ||
rubbereend | woensdag 2 maart 2016 @ 15:55 | |
We hoeven de komende jaren in ieder geval nooit meer een kritisch geluid tegen plannen van Bernie verwachten van Sauber ![]() | ||
wimderon | donderdag 3 maart 2016 @ 17:14 | |
| ||
sasquatsch | donderdag 3 maart 2016 @ 17:32 | |
Wacht hier mee tot 2017 in plaats van tijdens het seizoen de kwalificatie aan te passen. En ja, Melbourne is imho tijdens het seizoen omdat men al maanden geleden de keuze voor banden moest maken en door de gewijzigde kwalificatieopzet misschien voor een andere combinatie van compounds gekozen zou hebben, wat nu niet meer aangepast kan worden. | ||
RingBewoner | donderdag 3 maart 2016 @ 19:01 | |
http://www.f1today.net/nl(...)rp-deze-maand-testenRBR schijnt dus met een soort windscherm/koepel te gaan testen. Ben heel benieuwd! | ||
Fir3fly | vrijdag 4 maart 2016 @ 16:19 | |
Trivia: turbo's zijn verplicht in F1 vanaf 2014. Waar of niet waar? | ||
Rossdale | vrijdag 4 maart 2016 @ 16:24 | |
Niet verplicht volgens mij. Ze zijn niet langer verboden ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 4 maart 2016 @ 16:28 | |
Correct. Dat is eigenlijk het enige waar de motorenbouwers vrij in zijn. Maar ja zo'n klein V6je zonder turbo levert niet genoeg power op. Dat zou je kunnen opvangen, door bijvoorbeeld het gewicht van de turbo te vervangen met een ERS systeem dat veel meer power geeft, maar dat soort dingen mogen natuurlijk niet. Innovatie is een vies woord. | ||
Meike26 | vrijdag 4 maart 2016 @ 16:51 | |
Maar hoe zit het dan met compressors/superchargers? Zijn die verboden of zijn ze simpelweg omvangrijker (dus zwaarder) dan de turbo's ? | ||
Fir3fly | vrijdag 4 maart 2016 @ 16:56 | |
Superchargers an sich zijn al sinds de jaren 60 verboden geloof ik. En eigenlijk zijn de turbo's in F1 al superchargers tegelijkertijd, de MGU-H spoelt de turbo op als dat nodig is met de elektriciteit die eerder opgevangen is uit de hitte. Dit helpt om het voornaamste nadeel van een turbo (turbo lag) bijna teniet te doen. Dit is trouwens iets dat Audi in 2012 al deed in WEC. Nee de specificaties van hoe motoren in een F1-auto moeten zijn zijn heel specifiek. Er zijn eigenlijk maar drie configuraties mogelijk, verder is er nul vrijheid. Overigens heeft bijvoorbeeld Audi wel eens geëxperimenteert met een mechanisch aangedreven supercharger vanuit hun vliegwiel, maar dat bleek toch wat te ingewikkeld te zijn om betrouwbaarheid te kunnen garanderen. Zoiets zou in een F1 race van anderhalf uur nog kunnen maar voor 6 uur en langer is het (nog) niet betrouwbaar genoeg. | ||
#ANONIEM | vrijdag 4 maart 2016 @ 18:32 | |
Oké, die nieuwe kwalificatiemanier komt er dus echt en wel vanaf Australië al. http://www.autosport.com/news/report.php/id/123098 | ||
JimmyManna | vrijdag 4 maart 2016 @ 19:11 | |
Nou het is er doorheen. Ik weet niet waarom Q op de schop moest, maar tevens begrijp ik niet wat er niet te snappen valt aan het nieuwe systeem. Feitelijk is het niet veel meer dan dat iedere 1,5 sec de langzaamste afvalt. Dan lees ik op Twitter dat men het niet gaat snappen. Maar f1-fans zijn toch geen Mongolen ofzo. | ||
opreis | vrijdag 4 maart 2016 @ 19:13 | |
Jij snapt het verkeerd, want het gaat over minuten en niet secondes | ||
JimmyManna | vrijdag 4 maart 2016 @ 19:14 | |
Haha ik bedoelde minuten idd. Anders zijn we met een paar minuten klaar met de hele Q. Zou wel weed geinig zijn, in twee minuten iedereen klaar. | ||
Peterselieman | vrijdag 4 maart 2016 @ 19:24 | |
Zonde. Het is een oplossing voor een niet bestaand probleem | ||
Weltschmerz | vrijdag 4 maart 2016 @ 19:46 | |
Ik dacht altijd dat het verschil in de regels van oudsher was dat tussen supercharged en atmosferisch. Op gegeven moment hebben ze gezegd supercharged mag wel, maar alleen met de helft van het slagvolume, dus op een 1.5 liter motor. Effectief werden daarmee de superchargers uitgebannen, want dat verschil maak je niet goed. Echter bleek er een jaar of 20 later een speciaal soort supercharger te zijn ontwikkeld, namelijk de turbo, die zijn energie niet van de krukas haalde, en daarmee meer vermogen uit een 1.5 kon halen dan uit een 3 liter. Het vermogen van de compressor kwam immers van energie die anders bijna helemaal verloren zou gaan. Een rootscompressor of vergelijkbare superchargers zijn gewoon niet zo interessant, omdat ze ook vermogen vreten. Bij dit soort racemotoren zal het vermogensverbruik van een flinke compressor ook zomaar 150-200 pk zijn. Hoe harder de motor loopt, hoe meer extra pk's de turbo erbij geeft, hoe harder een supercharged motor loopt, hoe meer pk's er nodig zijn voor de compressor. Dus in het racen, bij een vrije keuze tussen een krukas aangedreven compressor en turbocompressor zal de turbo het altijd winnen. Dat heeft niet zoveel met de ingewikkeldheid van de constructie te maken, op zich is het een heel primitief ding, dat je ongetwijfeld wat efficienter kunt maken door een ingewikkelde uitvoering, maar het is het werkingsprincipe waarom het niet tegen de turbo op kan bij een gelijk slagvolume. | ||
Pagan | vrijdag 4 maart 2016 @ 19:50 | |
Kijk eens bij @JennieGow | ||
Fir3fly | vrijdag 4 maart 2016 @ 22:04 | |
Tot zover correct. Dit was de situatie tot eind jaren 80 toen alleen nog natuurlijk geblazen motoren werden toegelaten. Op zich klopt dit maar voor dit verhaal is het niet relevant. Laat ik eens uitleggen wat ik bedoel: Het grootste nadeel van een turbo is de turbo lag. Dat wordt opgevangen in F1-motoren door de turbo sneller op te spinnen, en dat gebeurt weer door de MGU-H. Die draait dan praktisch gezien even andersom en start daarmee de turbine van de turbo. Dat elimineert turbo lag. Het probleem is dat dit natuurlijk efficiëntie kost, want die energie die de MGU-H gebruikt om de turbo op te spoelen heeft hij eerder zelf opgewekt. Verder is de conversie hitte -> elektriciteit -> beweging van de MGU-H -> beweging turbine in turbo ook niet erg efficiënt. Audi gebruikte tot 2015 in hun Le Mans R18 een ERS met vliegwiel, die voor zover ik weet direct energie teruggaf aan de vooras. Het systeem waar ik het over had zou dan in theorie zo werken: Energie van de MGU-K in de as -> vliegwiel -> compressor. Dus de energie die vrijkomt bij het remmen wordt 'opgeslagen' in het vliegwiel en vervolgens wordt daarmee de compressor van de supercharger aangedreven bij het accelereren. Dit heeft als voordeel dat er dus geen kinetische energie in elektriciteit hoeft omgezet te worden en er dus minder verloren gaat. En er is dus geen turbo lag (het enige voordeel van een traditionele supercharger ten op zichte van een turbo). Er gaat geen energie verloren van de motor zelf. In theorie zou je dan nog een MGU-H kunnen gebruiken zonder turbo (zoals Toyota deed in 2015), om alle energie zoveel mogelijk te gebruiken. Audi heeft hier naar mijn weten mee geëxperimenteerd. Ze kozen uiteindelijk er voor om door te gaan met hun turbodiesel. Maar het is dus op dit moment te complex. Vooral het vliegwiel, daar is nog niet genoeg ontwikkeling in. Nissan probeerde daar wat aan te doen maar dat ging mis omdat ze niet serieus genoeg waren. Hun dubbele vliegwiel zou 8MJ energie opslaan en direct teruggeven aan de achteras. Maar zo ver is het nooit gekomen helaas. Mocht enige informatie hier onjuist zijn laat het maar weten. Ik weet natuurlijk ook niet alles. [ Bericht 1% gewijzigd door Fir3fly op 04-03-2016 22:11:39 ] | ||
Geralt | vrijdag 4 maart 2016 @ 23:59 | |
Was er een tijd geleden niet ook een F1 team dat met dat vliegwiel aan de gang was? Daar staat me iets van bij, maar ik kan het niet meer plaatsen. Welk team was dat? ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 5 maart 2016 @ 00:00 | |
Williams. Ze hebben er mee gereden, maar zijn toch overgestapt op batterijen | ||
Geralt | zaterdag 5 maart 2016 @ 00:00 | |
Thanks! Ik wist het maar ik wist het even niet meer ![]() | ||
Geralt | zaterdag 5 maart 2016 @ 00:01 | |
Overigens is turbolag ook op te vangen door meerdere turbo's te gebruiken. Dat zal in de regeltjes dan wel weer niet toegstaan zijn denk ik. | ||
sasquatsch | zaterdag 5 maart 2016 @ 00:45 | |
Omdat het vliegwiel, wat efficiënter zou moeten zijn, te zwaar was voor een F1 auto. Dat systeem werd wel gebruikt door o.a. Porsche in de 911 Hybrid en ook Audi in de R18 e-tron op Le Mans. | ||
Fir3fly | zaterdag 5 maart 2016 @ 00:57 | |
Misschien bedoel je de Porsche 919, maar die heeft altijd batterijen gebruikt. Audi gaat voor 2016 ook over op batterijen maar gebruikten inderdaad vanaf 2012 tot 2015 een vliegwiel. Dat werkte best goed. Overigens heeft Porsche nog weer een ander systeem, zij hebben een variabel uitlaatsysteem waarbij de MGU-H los van de turbo staat en een variabel systeem bepaalt welke uitlaatgassen door de turbo gaan en welke door de MGU-H. Hierdoor krijg je dus wel weer wat turbo lag maar dat wordt goed gemaakt door het feit dat de MGU-H veel meer energie oplevert. Dit is overigens ook verboden in F1. [ Bericht 10% gewijzigd door Fir3fly op 05-03-2016 01:12:17 ] | ||
Fir3fly | zaterdag 5 maart 2016 @ 00:58 | |
Neen. Enkele turbo maximaal. Dat is trouwens wel wat Nissan probeerde met hun twin-turbo 3L V6. | ||
sasquatsch | zaterdag 5 maart 2016 @ 01:14 | |
Nee, ik bedoelde de 911 GT3 Hybrid. Een van de eerste auto's die dat vliegwiel gebruikte. | ||
Fir3fly | zaterdag 5 maart 2016 @ 01:15 | |
Oh ja was ook zo. Dat was een testbak voor het systeem van Williams dat helaas nooit gebruikt werd in F1. | ||
Meike26 | zaterdag 5 maart 2016 @ 09:34 | |
Het is volgens mij wel een systeem wat echt in de Williams fabriek is ontwikkelt en geleverd en Porsche langzaam heeft overgenomen. Geen idee of Williams nog steeds betrokken is bij die Porsches die het gebruiken? | ||
aesop | zaterdag 5 maart 2016 @ 09:53 | |
Heeft iemand nou een goed beeld van het nieuwe kwalificatiesysteem? Ik kan het me nu nog maar moeilijk voorstellen. En het is mij niet duidelijk of de coureurs verplicht buiten moeten blijven. Als dat niet het geval is, verandert er eigenlijk niet zoveel. Je zal nog steeds twee pogingen per sessie hebben en moeten zorgen dat je eerste poging snel genoeg is om de tijd te hebben om een nieuw setje banden te halen. Of mis ik iets? | ||
opreis | zaterdag 5 maart 2016 @ 10:06 | |
Volgens mij hoeven ze niet verplicht buiten blijven. Ik denk ook niet dat er heel veel veranderd, behalve dan dat sommige misschien sneller in de stress schieten en er zo een extra setje banden tegenaan gooien. Iets wat mercedes niet hoeft te doen omdat ze toch een kilometer voor staan dus zelfs op een matige ronde hebben ze het niet nodig. Ik denk dat het midden veld wat meer variatie krijgt maar dat er aan de voorkant niet veel veranderd. | ||
Aresdreams | zaterdag 5 maart 2016 @ 10:46 | |
Nee, het onderdeel van Williams die het ontwikkeld heeft is verkocht. Ze gebruiken het systeem ook voor openbaar vervoer doeleinden. Heb ik ooit eens ergens gelezen. | ||
Sinister-D- | zaterdag 5 maart 2016 @ 10:59 | |
voor zover ik weet bestaat het nog gewoon inhouse bij Williams als Williams Advanced Engineering. http://www.williamsf1.com/advanced-engineering | ||
sasquatsch | zaterdag 5 maart 2016 @ 11:18 | |
Volgens mij was het zo dat Williams dat bedrijf wat het vliegwiel ontwikkelde (Xtrac) had overgenomen. | ||
Aresdreams | zaterdag 5 maart 2016 @ 11:43 | |
http://www.williamsf1.com/advanced-engineering/case-studies/incubating-technologyDus ze hebben het stukje van de vliegwiel wel verkocht gehad. | ||
Geralt | zaterdag 5 maart 2016 @ 13:25 | |
Even quoten voor het nageslacht. Eens kijken als het ingevoerd wordt en verplicht wordt of Lewis dan deze uitspraak nog weet en zich er aan houdt. | ||
Sinister-D- | zaterdag 5 maart 2016 @ 13:32 | |
voor £30.000.000 zet die gast, net als elk van ons, zijn principes wel opzij.... | ||
Geralt | zaterdag 5 maart 2016 @ 13:37 | |
Als je al zoveel miljoen hebt dat je het nooit meer op krijgt? Ik weet het niet. Ik zie hem ook wel zeggen dan kap ik ermee eigenlijk ![]() Zeker als hij dit jaar weer de titel pakt. | ||
Weltschmerz | zaterdag 5 maart 2016 @ 14:30 | |
Maar dat is de rem-energie, die zou je in principe ook kunnen gebruiken om de krukas aan te slingeren, en dan trekt de supercharger daar toch weer vermogen van, je zou een vliegwiel ook kunnen gebruiken om een grote turbo aan te slingeren. Het cruciale verschil zit hem erin dat je bij een turbo de energie van het hete uitlaatgas niet verloren laat gaan maar via drukvulling omzet in tractie, terwijl een supercharger vermogen trekt van een krachtbron die ook gebruikt kan worden voor het aandrijven van de wielen. Of dat een vliegwiel of een elektromotor is maakt niet zoveel uit, al zal bij het opladen en ontladen van accu meer energie verloren gaan dan bij een vliegwiel. | ||
Fir3fly | zaterdag 5 maart 2016 @ 14:32 | |
Tja. Meer kan ik er niet van maken, je snapt het duidelijk niet. Jammer maar helaas. Laatste poging: Dat is precies wat er gebeurt in mijn scenario. Alleen hangt die turbo niet aan de uitlaat dus noemen we het geen turbo maar een supercharger. Dat is het verschil. Het grote nadeel van een turbo met een hybride is dat je minder energie uit de uitlaatgassen kan halen (immers een gedeelte zal gebruikt moeten worden om de turbo te voeden en weer aan te slingeren). En zoals al gezegd, het aandrijven van de krukas met een vliegwiel direct lijkt efficiënter maar is bijna onmogelijk vanaf een bepaalde hoeveelheid vermogen, omdat het vliegwiel dan op supersonische snelheden moet draaien. Dat is waar Nissan problemen mee had. En dat is ook waarom Audi overstapt op batterijen in plaats van het vliegwiel. Mijn hypothetische scenario lost dat op. Maar het nadeel is dan weer de complexiteit. [ Bericht 32% gewijzigd door Fir3fly op 05-03-2016 14:41:32 ] | ||
Weltschmerz | zaterdag 5 maart 2016 @ 14:41 | |
Of andersom natuurlijk, dat lijkt mij zelfs waarschijnlijker. | ||
THEFXR | zaterdag 5 maart 2016 @ 21:16 | |
wat zijn de beste twitteraars voor nieuws? | ||
#ANONIEM | zaterdag 5 maart 2016 @ 21:47 | |
Ik snap niet zo goed wat de FIA hiermee denkt te bereiken. Wat het effect ervan is, is dat in de sessies iedereen eerste een run maakt. Vervolgens zullen de langzaamsten daarvan als eerste de volgende run maken. En je hebt een goede kans dat de laatste paar minuten er niemand meer op de baan is. Weliswaar krijg je iets meer spreiding doordat niet meer iedereen tegelijk op de baan gaat voor de 2e run, maar je krijgt ook minder spanning op het einde, omdat er nog maar een paar op de baan zijn die evt. de pole kunnen aanvallen. Alleen als het nat is, dan kan het wel eens een flinke loterij worden hierdoor. [ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2016 21:48:11 ] | ||
JimmyManna | zaterdag 5 maart 2016 @ 21:52 | |
Wat ik vooral niet snap is wat er is was aan het vorige systeem. | ||
franklop | zaterdag 5 maart 2016 @ 22:14 | |
dat snapt vrijwel niemand, inclusief coureurs. Maar ze willen het blijkbaar nog lastiger maken voor het publiek | ||
Peterselieman | zaterdag 5 maart 2016 @ 22:14 | |
Helemaal niets. Ze hebben een oplossing bedacht voor een niet bestaand probleem | ||
JimmyManna | zaterdag 5 maart 2016 @ 22:28 | |
Zoiets. 'He, de fans willen meer inhaalacties zien, laten we dan de kwalificatie maar aanpassen'. | ||
#ANONIEM | zaterdag 5 maart 2016 @ 22:47 | |
Hooguit dat in de laatste 2 minuten alle rijders proberen hun snelste ronde te verbeteren en de regie vaak een hoop miste. Dat krijg je nu niet meer, maar heb je een goede kans dat 2 minuten voor het einde van de kwalificatie het al over is. Of als het tegenzit zelfs al 5 minuten van te voren. Stel b.v. dat één van de Mercedes in de 1e run een fout maakt en een 7e of 8e tijd heeft. Die moet dan al vrij snel een 2 run maken, anders ligt íe eruit. Dus dan heb je een goede kans dat de strijd tussen de teammaats al snel beslist is. Het is inderdaad een slechte oplossing voor een probleem dat er niet was. Oplossing: niet meer naar de kwalificatie kijken, dan wordt het na een seizoen weer teruggedraaid. | ||
twiFight | zondag 6 maart 2016 @ 00:38 | |
Ted had het er laatst nog over met Graig Slater en die kwam tot de conclusie dat het is om de grid volgorde op zondag wat om te gooien. Maar 1. de grid positions voor 80% van het veld waren al spannend en elke race anders en 2. de grid posities die leuk zouden zijn om anders te zien zijn P1-P3 en laat die met het huidige format nou net hetzelfde blijven. Hooguit kan een P20+ team af en toe eens op P16-P19 beginnen, maar die rijden dan na 20 rondjes racen alsnog wel weer achteraan. | ||
Sinister-D- | zondag 6 maart 2016 @ 08:24 | |
accountant van websites? @gpupdate_nl @crash_net @motorsport @f1fanaticlive @f1fanatic_co_UK @autosport Journalisten: @peterdwindsor @joesaward @adamcooperf1 @scarbsf1 (voornamelijk uitleg aerodynamica) @tedcravitz @jakesallenonf1 @andrewbensonf1 @noblef1 @thebuxtonblog Uiteraard alle teams, officiële F1 account. En zo heb ik bv. ook nog Gary Hartstein met zijn ongezouten mening, en wat andere komische accounts... Wegblijven bij Lee McKenzie en Suzy Perry, alleen maar prut en af en toe een tweet welke wel relevant is maar dan is het een retweet van de echte journalisten ![]() | ||
THEFXR | zondag 6 maart 2016 @ 08:27 | |
thanks ![]() | ||
Tarado | zondag 6 maart 2016 @ 09:00 | |
ik heb er weinig aan toe te voegen, misschien een paar Duitse F1 reporters Bianca Garloff @bgarloff Bianca Leppert @janci1612 Tobi Grüner @tgruener En een Griek die toch ook wel goed ingevoerd is Dimi PAPADOPOULOS @f1enigma | ||
Sinister-D- | zondag 6 maart 2016 @ 09:19 | |
die heb ik idd ook nog ![]() | ||
Meike26 | zondag 6 maart 2016 @ 09:35 | |
@LindaF1nl heeft soms ook nog wel eens nieuwtjes ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 6 maart 2016 @ 10:22 | |
Reclame voor hun F1 blaadje, retweets van de betere journalisten of teams, en wat memmen met haar volgers ![]() | ||
sasquatsch | zondag 6 maart 2016 @ 12:03 | |
Zelf volg ik o.a. ook nog @RacingLines @CStevens_journo @MsportExtra @keithcollantine F1Fanatic.co.uk @Motor_Sport motorsport magazine @ianparkesf1 autosport.com @SomersF1 technische analyses motorsport.com @LukeSmithF1 NBC sports @alanbaldwinf1 Reuters @SkyF1Insider @f1elvis @Olav_Mol | ||
Geralt | zondag 6 maart 2016 @ 13:02 | |
Andere komische accounts? Hartstein noem ik nou niet bepaald komisch. | ||
Geralt | zondag 6 maart 2016 @ 13:02 | |
Overigens is dit niet meer een discussie voor in het algemene topic? Er is weinig nieuws aan wat voor twitteraars iedereen volgt lijkt me ![]() | ||
Geralt | zondag 6 maart 2016 @ 13:05 | |
Halo volgens Ted niet getest met een auto op zn kop en die heeft dezelfde bedenkingen erbij die wij hier ook al hadden. | ||
THEFXR | zondag 6 maart 2016 @ 20:02 | |
maar zij komen toch met de laatste nieuwtjes? | ||
Weltschmerz | zondag 6 maart 2016 @ 20:08 | |
De F1 heeft een rijke traditie van regelwijzigingen die het vorige seizoen interessanter hadden gemaakt indien je ze daarop virtueel toepast, maar dan zonder dat de coureurs en teams zich naar die regels en dus anders hadden gedragen. Dus als Mercedes weer enorm ver voor ligt wordt de kwalificatie waarschijnlijk iets boeiender, mits de coureurs dezelfde keuzes maken alsof de regels niet veranderd zijn. | ||
Geralt | zondag 6 maart 2016 @ 20:42 | |
Fuck ![]() | ||
nils7 | maandag 7 maart 2016 @ 11:27 | |
Alles F1 races zijn live te volgen op Ziggo Sport. ![]() Voor diegene die Ziggo hebben is het dus gratis te zien op kanaal 14. Over de kwali etc. heb ik niks over gelezen iig. [edit] http://www.ziggosporttota(...)-jij-bent-erbij.html
| ||
Rossdale | maandag 7 maart 2016 @ 11:35 | |
Fantastisch nieuws ![]() ![]() | ||
Nattekat | maandag 7 maart 2016 @ 11:37 | |
Duidelijk op de goede koers met de uitzendingen ![]() | ||
exile79 | maandag 7 maart 2016 @ 11:46 | |
Rob Kamphues en Tom Coronel? pffff | ||
WEST | maandag 7 maart 2016 @ 12:16 | |
En je kunt in de studio komen http://publiek.ziggosporttotaal.nl/ | ||
Beach | maandag 7 maart 2016 @ 12:17 | |
Geef mij maar gewoon Sky. | ||
Beach | maandag 7 maart 2016 @ 12:20 | |
Sauber falls behind in February staff salaries http://www.grandprix.com/ns/ns33222.html ![]() | ||
nils7 | maandag 7 maart 2016 @ 12:37 | |
Heb me aangemeld voor race 1 | ||
WEST | maandag 7 maart 2016 @ 12:42 | |
mij iets te vroeg om die kant op te jagen. | ||
nils7 | maandag 7 maart 2016 @ 13:02 | |
Heb ooit Australië toen het nog bij RTL was gedaan (2001) en toen was het wel goed verzorgd met drank en versnaperingen. | ||
opreis | maandag 7 maart 2016 @ 13:46 | |
Echt triest eigenlijk hoe snel dat team aan het wegzakken is. En als je het zo bekijkt dan doet Force India het echt super, al jaren een langzaam stijgende lijn en ze hebben ook geen paydrivers nodig. | ||
Fir3fly | maandag 7 maart 2016 @ 13:49 | |
Is natuurlijk wat makkelijker als de grootste aandeelhouder tevens hoofdsponsor is. | ||
borisz | maandag 7 maart 2016 @ 15:28 | |
Volgens GPUpdate wordt per keer bekeken of de Q en trainingen op het open kanaal te zien zijn. Als er andere sport is wat meer prioriteit heeft, dan zal dat worden uitgezonden op kanaal 14. | ||
Sinister-D- | maandag 7 maart 2016 @ 15:53 | |
nou nou, Sutil had een paar leuke privé sponsoren, dat scheelt het team natuurlijk wel een loonkost. Perez heeft een deel Mexicaanse sponsoren bij zich die prominent op de wagen staan en dus cashflow genereren. Daarvoor met Di Resta was er ook een deal met Mercedes om hem te laten rijden, waardoor er goedkoper motoren bekomen werden. Misschien niet allemaal paydrivers in de letterlijke zin zoals vul-maar-in, maar ook geen betaalde rijders. | ||
Geralt | maandag 7 maart 2016 @ 15:59 | |
En tevens is het bij FI al jaren de vraag wanneer ze de grote baas nou in de bak flikkeren ![]() ![]() | ||
Geralt | maandag 7 maart 2016 @ 16:05 | |
Het is mij nog altijd niet duidelijk wat de toegevoegde waarde van Sport1 komend seizoen gaat zijn. Is dat alleen de Q en alle trainingen die live uitgezonden worden? Gegarandeerd staat er. Dus op dat gratis kanaal waarschijnlijk ook een paar races neem ik aan? | ||
#ANONIEM | maandag 7 maart 2016 @ 16:06 | |
Nou ja, toch leuk geregeld. Sauber krijgt dat soort dingen maar niet voor elkaar. | ||
IkWilbert | maandag 7 maart 2016 @ 16:28 | |
Alle races op het gratis ziggo kanaal. Vrije trainingen en kwalificaties mogelijk niet allemaal. | ||
Kleffe_Dop | maandag 7 maart 2016 @ 17:07 | |
Je verwacht het níet! | ||
tralalala | maandag 7 maart 2016 @ 17:56 | |
Alle F1-races live te volgen op open kanaal Ziggo Sport Die schumie2 op de FP ![]() | ||
sasquatsch | maandag 7 maart 2016 @ 18:27 | |
Volgens mij is er vorige week door Indiase banken gevraagd om een arrestatiebevel tegen Mallya. ![]() | ||
Geralt | maandag 7 maart 2016 @ 18:35 | |
Ik zou me toch bekocht voelen als na het seizoen blijkt dat 95% van de Q's en VT's tóch op het open kanaal geweest is ![]() | ||
opreis | maandag 7 maart 2016 @ 18:39 | |
Ik denk dat ze vooral nu mensen een paar jaar enthousiast willen maken voor Max in de Formule 1, een z'n groot mogelijk publiek opbouwen. Als Max straks echt om de prijzen mee gaat doen dan wil niemand dat meer missen natuurlijk, dus dan kunnen ze over een groter publiek geld gaan innen. | ||
Geralt | maandag 7 maart 2016 @ 18:43 | |
Ik betaal er graag voor als we Max om de grote prijzen mee zien doen ![]() | ||
JimmyManna | maandag 7 maart 2016 @ 19:25 | |
Q, VTs en de IndyCars. | ||
Geralt | maandag 7 maart 2016 @ 19:36 | |
Indycar heb ik de laatste jaren een beetje uit het oog verloren. Waarom weet ik eigenlijk niet zo goed. Meestal toffe races ![]() Indy500 heb ik wel meegepakt dit jaar; ik bleek 90% van het startveld nog te kennen aan de hand van de afkorting van hun namen. Met voor- en achternaam ![]() Misschien komt het omdat ik geen enkel overzicht heb met wanneer die races precies zijn ![]() | ||
sasquatsch | maandag 7 maart 2016 @ 19:47 | |
En Gp2, Gp3,F3,DTM,NASCAR,V8 om er nog een paar te noemen. ![]() | ||
sasquatsch | maandag 7 maart 2016 @ 19:50 | |
![]() | ||
Meike26 | maandag 7 maart 2016 @ 19:51 | |
Dat laatste vooral ja. Ik hoop dit jaar weer wat meer Indycars te zien dan afgelopen jaren. Ik ben vooral benieuwd naar Alexander Rossi, als hij dit jaar daar weet in te imponeren, verwacht ik wel dag hij volgend jaar of jaar daarom weer F1 rijdt, ik hoop het althans. | ||
Geralt | maandag 7 maart 2016 @ 19:52 | |
Bedankt voor dit uiterst duidelijke en handige overzicht! ![]() | ||
sasquatsch | maandag 7 maart 2016 @ 19:53 | |
Kwam ik tegen op Twitter. Vind ik zelf ook wel handig. | ||
Sinister-D- | maandag 7 maart 2016 @ 19:56 | |
wat is OTL ![]() | ||
JimmyManna | maandag 7 maart 2016 @ 20:03 | |
Indycar is de laatste jaren zeker de moeite waard, ik sla geen race over momenteel. ![]() | ||
sasquatsch | maandag 7 maart 2016 @ 20:14 | |
Oval Track Legends Kreeg ik als antwoord op Twitter. | ||
Meike26 | maandag 7 maart 2016 @ 20:15 | |
Ik heb mijzelf aangemeld voor de GP van Japan ![]() | ||
franklop | maandag 7 maart 2016 @ 20:16 | |
Melden jullie je hier ook nog even aan? SPT / FOK! F1-manager 2016 is van start! #1 Op naar Australië ! | ||
WEST | maandag 7 maart 2016 @ 20:17 | |
Ik ga met m'n zwager naar de GP van Amerika. M'n zwager z'n broertje gaat wel naar de studio tijdens de eerste race. | ||
WEST | maandag 7 maart 2016 @ 20:18 | |
Waarom dan? je krijgt 5 kanalen met extra dingen. | ||
opreis | maandag 7 maart 2016 @ 20:20 | |
2 weekjes nog | ||
Meike26 | maandag 7 maart 2016 @ 20:22 | |
Minder, 1 week en 4 dagen voor aanvang eerste VT.. En ik heb er zin in zeg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Geralt | maandag 7 maart 2016 @ 20:25 | |
Ik wou dat het morgen al begon! Bier drinken! Nootjes eten! Formule 1 kijken!! | ||
WEST | maandag 7 maart 2016 @ 20:26 | |
Van mij mag het ook wel beginnen. ![]() | ||
opreis | maandag 7 maart 2016 @ 20:26 | |
Ik zit het hele seizoen in het buitenland dus ben benieuwd hoeveel ik er allemaal mee van ga kunnen krijgen. Hopelijk kan ik ook een deel van de kwalificaties en races downloaden zodat ik ze later nog terug kan kijken | ||
Geralt | maandag 7 maart 2016 @ 20:41 | |
Dat kan altijd wel hoor ![]() | ||
Geralt | maandag 7 maart 2016 @ 20:42 | |
Maar daar mogen we het hier ongetwijfeld niet over hebben. Via usenet zijn ze in elk geval altijd daags erna wel binnen te halen in FullHD ![]() | ||
WEST | maandag 7 maart 2016 @ 20:45 | |
Gaat snel met publiek in de ziggo studio. alleen mexico brazilie japan en maleisie zijn nog kaarten voor. | ||
sasquatsch | maandag 7 maart 2016 @ 20:50 | |
Hier kun je alle auto's van 2016 met elkaar vergelijken. http://www.f1fanatic.co.u(...)16-from-every-angle/ | ||
Geralt | maandag 7 maart 2016 @ 21:07 | |
Toffe site ![]() | ||
Benoves | maandag 7 maart 2016 @ 21:25 | |
Ik kan maar niet wennen aan die (deels) gesloten cockpits ![]() | ||
Meike26 | maandag 7 maart 2016 @ 21:33 | |
Maleisië lijkt me ook wel wat.. Redelijke kans op een actionpacked race nadat deze eerst 1,5 uur is uitgesteld ![]() ![]() | ||
Meike26 | maandag 7 maart 2016 @ 21:36 | |
Bizar eigenlijk, heb net de STR en de Mercedes naast elkaar gehouden, In de Mercedes zitten ze zo 3 tot 8 cm lager lijkt wel.. ![]() | ||
WEST | maandag 7 maart 2016 @ 21:36 | |
Alleen Japan is nog over. | ||
opreis | maandag 7 maart 2016 @ 21:43 | |
Ligt er maar net aan bij welk aanzicht je het doet. Bij "front" is de achtervleugel van de TR z'n 5 a 10 cm hoger, maar als je het bij "rear" vergelijkt zijn ze gewoon even hoog | ||
Geralt | maandag 7 maart 2016 @ 21:44 | |
De voorkant shots verschillen enorm bij die 2. Logisch dat het er anders uitziet. Zoveel marge laten de regels echt niet toe qua hoogte van de achtervleugel bv hoveel dat verschilt bij die 2. De ene foto is uit een lager perspectief genomen. Vertekend beeld dus. ![]() | ||
Geralt | maandag 7 maart 2016 @ 21:47 | |
En wat opreis zegt, bij het shot van de achterkant zie je dat die vleugel op de mm nauwkeurig net zo hoog is ![]() | ||
opreis | maandag 7 maart 2016 @ 21:53 | |
"top" had trouwens beter met een horizontale middelijn vergeleken kunnen worden... | ||
Geralt | maandag 7 maart 2016 @ 22:07 | |
Toch ziet die TR er erg lekker uit en dat zeg ik niet vanwege Max. Die sidepods zijn sexy ![]() | ||
THEFXR | maandag 7 maart 2016 @ 23:13 | |
het commentaar op ziggo sport is hetzelfde als op sport1? | ||
Geralt | maandag 7 maart 2016 @ 23:14 | |
Denk dat dat wel integraal overgenomen gaat worden. Ze hebben immers Olav al zitten, dus waarom een ander laten becommentariëren? | ||
Meike26 | dinsdag 8 maart 2016 @ 08:58 | |
Klopt, samen met de RB vanwege de matte kleurtjes (Renault kan daar ook nog bij komen met mat-goudgeel) en de verbeterde Manor, wat gewoon ook een strakke wagen is geworden ![]() | ||
Beach | dinsdag 8 maart 2016 @ 11:02 | |
Zou wel een goeie zijn als de gratis kijkers van Dam krijgen. | ||
franklop | dinsdag 8 maart 2016 @ 11:04 | |
Sport 1 is Ziggo Sport geworden.... ook de betaalde kanalen | ||
WEST | dinsdag 8 maart 2016 @ 11:04 | |
Doen ze niet moeten nog meer kosten maken. | ||
franklop | dinsdag 8 maart 2016 @ 11:08 | |
Vorig jaar bij de laatste race(s) hadden ze ook gewoon commentaar van Mol ![]() | ||
nils7 | dinsdag 8 maart 2016 @ 13:24 | |
Ook bij KPN heet het Ziggo Sport Totaal ![]() | ||
motorbloempje | dinsdag 8 maart 2016 @ 14:48 | |
Channel4 team:![]() Ben Edwards joins from the BBC, where he was lead commentator from 2012 onwards. Edwards will again be joined in the commentary box by Coulthard. In pit lane, Karun Chandhok will be interviewing the drivers up and down the grid (his role is billed as ‘technical expert’), with Lee McKenzie also jumping over from the BBC. On the punditry side will be Eddie Jordan, Mark Webber, Susie Wolff, Bruno Senna, Alain Prost, Alessandro Zanardi and Nicholas Hamilton, all of which will be used in rotation through the season. Like his previous role at the BBC, Murray Walker will be interviewing stars of Formula 1 away from the race circuit. There are three main surprises here. The first is that Jordan and McKenzie will be part of Channel 4’s coverage despite early suspicions that both would not be involved, the former having recently signed up for Top Gear. Furthermore, Bruno Senna has defected from Sky Sports to Channel 4. Lastly, Hamilton may be a surprise, but he has presenting experience having presenter Whisper Films coverage of the Race of Champions last November. Overall, this looks like a fantastically strong team that Channel 4 have put together. | ||
motorbloempje | dinsdag 8 maart 2016 @ 15:17 | |
| ||
Geralt | dinsdag 8 maart 2016 @ 15:56 | |
De bandenkeuzes voor het eerste weekend:![]() ![]() | ||
Rossdale | dinsdag 8 maart 2016 @ 16:12 | |
Hmm, de Manor is een bandenvreter? ![]() | ||
motorbloempje | dinsdag 8 maart 2016 @ 16:16 | |
Ze hebben allemaal 13 sets hè? | ||
Fir3fly | dinsdag 8 maart 2016 @ 16:19 | |
Wat een variatie zeg ![]() | ||
Rossdale | dinsdag 8 maart 2016 @ 16:25 | |
Ja maar Haryanto en Wehrlein keizen allebei voor 4 sets mediums, terwijl de rest van het veld maar 1 of 2 setjes heeft en veel meer op de softs en supersofts inzet. | ||
motorbloempje | dinsdag 8 maart 2016 @ 16:35 | |
Oh, zo, ja, ach, de vraag is in hoeverre ze die ook daadwerkelijk denken te gaan gebruiken. Opmerkelijk wel ja. | ||
WEST | dinsdag 8 maart 2016 @ 17:19 | |
Zit ook nog wel verschil tussen sommige teamgenoten met de medium en soft compound | ||
nils7 | dinsdag 8 maart 2016 @ 17:38 | |
Uiteraard is de mooie F1 Manager weer present. Maar hebben we ook een F1.fok.forum sub league? dat miste ik vorig jaar wel (of ik heb er overheen gelezen).. | ||
sasquatsch | dinsdag 8 maart 2016 @ 17:56 | |
Gezien de bandenkeuze zal de meerderheid met softs en supersofts de race gaan rijden en gebruiken ze de mediums alleen tijdens de VT. | ||
WEST | dinsdag 8 maart 2016 @ 18:40 | |
Tenzij medium een race band wordt. | ||
tbonesteak289 | dinsdag 8 maart 2016 @ 18:55 | |
Of ze waren bij Manor vergeten/te laat om de bandenkeuze door te geven, dan krijg je zo'n gelijke verdeling als ik het me goed herinner. Al kan ik me het eigenlijk niet voorstellen dat je zoiets als F1 team gebeurt.. | ||
sasquatsch | dinsdag 8 maart 2016 @ 19:08 | |
2 van de 3 zijn sowieso raceband. Je hoeft maar 1 van de 2 te gebruiken in de race. | ||
#ANONIEM | dinsdag 8 maart 2016 @ 19:08 | |
Ze hebben toch ook een x aantal van elke bandensoort voor het totale seizoen? Misschien willen ze bij Manor dan wel de zachtere banden wat meer bewaren voor later in het seizoen, zodat ze dan daar profijt uit kunnen halen. | ||
franklop | dinsdag 8 maart 2016 @ 19:10 | |
wellicht dat ze in vrije training nog extra meters willen maken ofzo | ||
opreis | dinsdag 8 maart 2016 @ 19:11 | |
Kunnen ze nu niet gewoon Q1, Q2 en Q3 allemaal op supersofts doen? | ||
Geralt | dinsdag 8 maart 2016 @ 19:14 | |
Ze hoeven niet meer 2 compounds te gebruiken tijdens de race??? | ||
opreis | dinsdag 8 maart 2016 @ 19:15 | |
Ja mensen, de regels zijn weer lekker duidelijk voor de fans, dat blijkt nu wel | ||
#ANONIEM | dinsdag 8 maart 2016 @ 19:15 | |
Ik denk dat 'ie bedoelde dat je 2 v.d. 3 moet gebruiken tijdens de race. Want volgens mij is dat het geval. En moeten ze dat ook van te voren aangeven (welke die 2 zijn). | ||
twiFight | woensdag 9 maart 2016 @ 00:30 | |
Ik moet de strategievoordelen nog maar zien op deze manier, maar het was een verzoek uit de teams zelf, dus het zal wel een goede basis hebben. | ||
sasquatsch | woensdag 9 maart 2016 @ 01:08 | |
Je moet minimaal 2 compounds gebruiken, waarvan er minimaal 1 de door Pirelli aangewezen compounds moet zijn. Stel Pirelli kiest medium en soft als racebanden, mag je de race rijden met soft en super soft. Je mag ook kiezen voor medium en soft, of medium en supersoft of alle 3. Sowieso krijgen de coureurs in Q3 een extra set supersoft voor de kwalificatie. | ||
Fer | woensdag 9 maart 2016 @ 01:28 | |
Ik hoop dat het gaat helpen. Soms zag je een team een bepaald voordeel hebben met een compound, hopelijk kunnen ze dat dan meer uitbuiten met vrije bandkeuze. Maar waarschijnlijk zal het gros wel weer soft,soft, medium rijden voor de meeste races. En dan zo lang mogelijk op soft en zo kort mogelijk op de medium. | ||
Geralt | woensdag 9 maart 2016 @ 05:45 | |
Dat had ik even gemist. Dankje ![]() | ||
Meike26 | woensdag 9 maart 2016 @ 08:06 | |
Daar hoop ik stiekem wel op, strategiën met 3 banden en dan aan het eind de laatste 7 a 8 rondjes knallen. Ben ook wel benieuwd hoe de STR en McLaren nu met hun banden gaan. STR had een vrij zuinige auto alshet om banden ging, McLaren had volgens mij juist een chassis waar de banden wat sneller wegrookten dan de rest. | ||
#ANONIEM | woensdag 9 maart 2016 @ 08:08 | |
Aangezien de team allemaal vrijwel dezelfde verhouding hebben gekozen, zou ik er maar niet vanuit gaan dat er veel variatie in de strategie komt. | ||
Doevelaer | woensdag 9 maart 2016 @ 08:12 | |
Ik zou het persoonlijk wel leuk vinden wanneer blijkt dat de banden onverwacht hard slijten of de Merc banden vreet en Hamilton in de knoei komt met maar 1 setje mediums. | ||
#ANONIEM | woensdag 9 maart 2016 @ 08:15 | |
De meesten hebben 1 of 2 setjes medium, het lijkt me dat die vooral bedoeld zijn om in de vrije training extra mee te testen Of omdat ze misschien bij Mercedes denken dat ze met mediums in Q1 ook wel doorgaan naar Q2. Als ze hadden bedoeld om ze ook in de race te gebruiken, dan hadden de teams er wel meer dan 3 meegenomen. | ||
Meike26 | woensdag 9 maart 2016 @ 08:28 | |
Het is nu ook een stratencircuit, daar wil en kan je ook wat eerder met softs en supersofts rijden. Benieuwd hoe dat met de strategietjes zal gaan als ze in China, Bahrein en Barcelona zijn. Ik hoop persoonlijk echt wel dat er teams en rijders zijn die hiermee gaan stunten ![]() | ||
opreis | woensdag 9 maart 2016 @ 09:54 | |
Als je vrij bent in bandenkeuze, waarom zou je het jezelf dan moeilijk maken om op een setje mediums te rijden tijdens Q1 als je ook een setje supersofts had kunnen aanvragen? | ||
#ANONIEM | woensdag 9 maart 2016 @ 10:11 | |
Zoals ik zei: de teams hebben toch voor het heel jaar maximaal x keer elke band? Dus misschien willen ze de softs en supersofts wel zoveel mogelijk bewaren voor andere circuits. | ||
opreis | woensdag 9 maart 2016 @ 10:13 | |
Die regel kan ik nergens terug vinden. Lijkt me ook niet logisch aangezien niet bij alle circuits de banden keuze bekend zijn | ||
Meike26 | woensdag 9 maart 2016 @ 11:28 | |
![]() Dat is niet waar.. Elk circuit is anders en Pirelli besluit ruim van te voren welke banden ze meenemen naar betreffende circuits. Er zijn 5 verschillende slicks waar ze uit kunnen kiezen en dus zal je echt niet elke race de ultra's zien, of de echt harde banden. | ||
Sinister-D- | woensdag 9 maart 2016 @ 12:51 | |
Waarom toont Pirelli de blauwe parade/demo band op die foto's, daar wordt toch helemaal niet mee geracet? | ||
nils7 | woensdag 9 maart 2016 @ 12:57 | |
Da's toch gewoon de regenband? | ||
Rossdale | woensdag 9 maart 2016 @ 13:41 | |
Jep en groen de intermediate http://www.pirelli.com/ti(...)rmula-one/tire-range | ||
nils7 | woensdag 9 maart 2016 @ 15:11 | |
Rossi toch reserve rijder bij Manor. Ben benieuwd hoe lang het duurt eer ze die te trage Indo eruit mikken. | ||
sasquatsch | woensdag 9 maart 2016 @ 15:29 | |
Hij is maar 11 races aanwezig. De overige data clashen met de IndyCars. Dus misschien aan het eind van het seizoen, als het IndyCar seizoen is afgelopen. | ||
Sinister-D- | woensdag 9 maart 2016 @ 15:43 | |
ow wist ik helemaal niet, die gebruiken ze toch niet tijdens een race? En als ze er wel onder zitten dan is het toch tijdens de parade achter de safety car? | ||
Sinister-D- | woensdag 9 maart 2016 @ 15:48 | |
Blijlbaar was het niet duidelijk genoeg ![]() | ||
franklop | woensdag 9 maart 2016 @ 19:27 | |
dicht |