abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160208269
160113_134184_nieuwtjes16.jpg

Teams:

- Scuderia Ferrari
- Sahara Force India F1 Team
- Haas F1 Team
- Manor Racing MRT
- McLaren Honda Formula 1 Team
- Mercedes AMG Petronas Formula One Team
- Red Bull Racing
- Renault Sport Formule 1 Team
- Sauber F1 Team
- Scuderia Toro Rosso
- Williams Martini Racing


Chassis/Motor: Mercedes F1 W07 Hybrid - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014/2015
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Ferrari SF16-H - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: Williams FW38 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Red Bull RB12 - Tag Heuer (Renault V6 turbo)
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Force India VJM09 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Renault RS16 - Renault V6 Turbo
20. Kevin Magnussen
30. Jolyon Palmer


Chassis/Motor: Toro Rosso STR11 - Ferrari V6 Turbo (2015)
33. Max Verstappen
55. Carlos Sainz Jr.


Chassis/Motor: Sauber C35 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson
12. Felipe Nasr


Chassis/Motor: McLaren MP4-31 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06


Chassis/Motor: Manor MRT05 - Mercedes V6 Turbo
94. Pascal Wehrlein
88. Rio Haryanto


Chassis/Motor: Haas VF-16 - Ferrari V6 Turbo
08. Romain Grosjean
21. Esteban Gutiérrez

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- GP Update
- F1 Today
- Autosport.com
- Motorsport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

Nederlandse coureurs:
- Meindert van Buuren
- Robin Frijns
- Giedo van der Garde
- Daniël de Jong
- Nigel Melker
- Steijn Schothorst
- Kelvin Snoeks
- Ho-Pin Tung
- Max & Jos Verstappen
- Beitske Visser
- Nyck de Vries
- Renger van der Zande

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2016
160131_134184_kalender.jpg

Wijzigingen 2016 uitgelegd

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 26 februari 2016 @ 01:40:29 #2
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160222086
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:21 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dan heb je afgelopen jaar geen F1 gekeken.. Erg fijne regie moet ik zeggen van afgelopen jaar.. veel meer middenveld enz gezien dan voorgaande jaren ^O^
Over het algemeen is de regie echt met sprongen vooruit gegaan. Meer gevechten in beeld, ongeacht waar in het veld ze zijn. Toch waren er afgelopen jaar 2 of 3 races waar ze compleet de plank mis sloegen, dat viel echt op. Misschien een ander team mensen in de regiekamer of zo.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 26 februari 2016 @ 01:47:49 #3
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160222148
quote:
quote:
Veranderingen die ik opzich wel toejuich. Toch klinkt het weer als brandjes blussen en de zoveelste verandering om de sport weer te krijgen zoals ze denken dat ze het willen. Ik mis de laatste 5-ish jaar echt de langdurige visie om de sport interessant en relevant te houden. Ik ben helemaal voor het dingen veranderen; niets doen is altijd fout. Maar laat ze in godsnaam eens verder kijken dan de afgelopen x races of het afgelopen seizoen en veranderingen baseren op wat de sport nodig heeft en niet op wat <seizoen X> of <race Y> of <team Z> of <fabrikant lutjekut> op dat moment wel kan gebruiken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_160223377
Die 2e link doet het niet..
pi_160223410
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:19 schreef Meike26 het volgende:
Die 2e link doet het niet..
Lijkt erop dat motorsport.com het niet doet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 26 februari 2016 @ 09:47:10 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160224503
Wat zou het heerlijk zijn als elk team/rijder gewoon zelf weer kan kiezen welke banden er gekozen worden voor een race. Vier compounds aanbieden en voor mijn part elk wiel een andere compound als ze dat willen.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:00:07 #7
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160227237
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat zou het heerlijk zijn als elk team/rijder gewoon zelf weer kan kiezen welke banden er gekozen worden voor een race. Vier compounds aanbieden
niet bekend met de nieuwe banden regels dus ;)...
quote:
en voor mijn part elk wiel een andere compound als ze dat willen.
behalve dit dan ):O
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:12:56 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160227517
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:00 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

niet bekend met de nieuwe banden regels dus ;)...

[..]

behalve dit dan ):O
Ja nu moeten ze in december al kiezen welke banden ze in maart gaan racen.... lekker handig.

Geef dat gewoon helemaal vrij, als ze een half uur voor de start van de GP nog een andere band willen monteren: prima. Niks verplichten dat je elke race beide compounds moet racen, zoveel mogelijk keus geven waardoor teams weer gokjes willen wagen met de banden. Maar goed, terug naar de old days gaan we toch niet meer, zoveel is me wel duidelijk.
pi_160228174
En nu die nieuwe kwalificatie wordt geïntroduceerd had je misschien andere (hardere) banden willen kiezen omdat je misschien meer moet rijden in de kwalificatie om niet uitgeschakeld te worden en worden teams die de intentie hadden om een Q met één of twee snelle rondjes te doen benadeeld.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160230146
Ik vind het ook raar dat een maand voor de start van het seizoen zo iets besloten wordt eigenlijk...Ik dacht eerst dat het om de kwalificatie van 2017 zou gaan.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 13:53:45 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160230408
Wat ik me afvraag, die kwalificatieregels, zijn die ook uitgesteld tot 30 april? Want dat gaat leuk worden, gaan we dan na de eerste paar races ineens midden in het seizoen veranderen :D?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160230784
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
Wat ik me afvraag, die kwalificatieregels, zijn die ook uitgesteld tot 30 april? Want dat gaat leuk worden, gaan we dan na de eerste paar races ineens midden in het seizoen veranderen :D?
Nee die regels zijn niet uitgesteld. Het is alleen de vraag wanneer dit wordt geïntroduceerd.

quote:
The FIA said: "The new system is being evaluated for introduction, potentially as soon as the beginning of the 2016 season."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:09:57 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160230834
Zoals gewoonlijk is de F1 pers er alweer keihard op vooruit gelopen. Handig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:24:22 #14
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160231300
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja nu moeten ze in december al kiezen welke banden ze in maart gaan racen.... lekker handig.

Geef dat gewoon helemaal vrij, als ze een half uur voor de start van de GP nog een andere band willen monteren: prima. Niks verplichten dat je elke race beide compounds moet racen, zoveel mogelijk keus geven waardoor teams weer gokjes willen wagen met de banden. Maar goed, terug naar de old days gaan we toch niet meer, zoveel is me wel duidelijk.
wat verwacht je dan? Dat Pirelli voor elk team 4 type banden gaat meenemen, en dat in 4-voud per type? Logistiek een nachtmerrie. Nog niet te spreken over productie voor Pirelli.

Dat die 2 compounds gedurende een race belachelijk zijn ben ik het volledig mee eens.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:29:21 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160231461
Ach, Michelin maakte aparte banden voor Audi, Porsche, Toyota en Nissan in 2015 voor WEC en had daar ook geen problemen mee. En dat is alleen de P1 klasse, ze maakten daarnaast ook nog banden voor LMP2 en de GTs. Al met al vele malen meer banden dan Pirelli per seizoen maakt.

Dus dat kan best. Het zit hem gewoon in de regelgeving. Net als alle andere problemen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160231781
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:29 schreef Fir3fly het volgende:
Ach, Michelin maakte aparte banden voor Audi, Porsche, Toyota en Nissan in 2015 voor WEC en had daar ook geen problemen mee. En dat is alleen de P1 klasse, ze maakten daarnaast ook nog banden voor LMP2 en de GTs. Al met al vele malen meer banden dan Pirelli per seizoen maakt.

Dus dat kan best. Het zit hem gewoon in de regelgeving. Net als alle andere problemen.
Het is vooral een nachtmerrie omdat elk team zijn eigen type en kleur velg heeft. Je zou het dan gewoon stock moeten leveren, losse banden zonder velgen, leg ze er maar zelf overheen, succes ermee. Dan zou het evt wel kunnen om 1 week van te voren pas te beslissen wat je wil gebruiken.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:42:48 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160231843
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:40 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Het is vooral een nachtmerrie omdat elk team zijn eigen type en kleur velg heeft. Je zou het dan gewoon stock moeten leveren, losse banden zonder velgen, leg ze er maar zelf overheen, succes ermee. Dan zou het evt wel kunnen om 1 week van te voren pas te beslissen wat je wil gebruiken.
Ik kan hier geen chocola van maken, sorry. Iemand?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160231991
Pirelli krijgt de velgen van teams los aangeleverd, legt de gewenste banden per gp eroverheen en transporteerd deze. Als pirelli nu alleen banden zou leveren, zonder gedoe van de velgen, scheelt dat behoorlijk in het logistieke proces.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:50:50 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160232065
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Pirelli krijgt de velgen van teams los aangeleverd, legt de gewenste banden per gp eroverheen en transporteerd deze. Als pirelli nu alleen banden zou leveren, zonder gedoe van de velgen, scheelt dat behoorlijk in het logistieke proces.
Ok. Heeft niets te maken met wat ik zei dus ik vond het zo raar dat je mij quote.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 februari 2016 @ 11:25:07 #20
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160254518
Het nieuwe kwalificatiesysteem gaat waarschijnlijk pas vanaf de race in Barcelona geïntroduceerd worden omdat de timing techniek niet op tijd klaar is.

Heerlijk weer lekker alles gedurende het seizoen veranderen :')
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_160254611
Dat ze daar nog altijd niet van geleerd hebben om dat NIET meer te doen }:|

Het stuit 99% van fans tegen de borst }:|

:r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160255119
Hardcore fans zoals ik snappen er weinig van. Kan je nagaan hoe verwarrend het is voor de gewone man die af en toe kijkt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_160255191
Buiten de spelregels keer op keer aanpassen zijn er ook gewoon veel te veel regeltjes.

Zoals al eerder gezegd in dit topic met de banden; laat de teams gewoon vrij in hun keuze en niks allebei de compounds verplicht moeten gebruiken.

En als iemand denkt dat een V10 sneller/beter is, laat er een V10 in hangen.

De enige regel zou imo moeten zijn een maximum gewicht van de auto en verplicht alle crashtesten doorstaan. Laat het voor de rest compleet vrij.

Dat zou pas mooi zijn.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 27 februari 2016 @ 12:55:14 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160256120
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:25 schreef Rossdale het volgende:
Het nieuwe kwalificatiesysteem gaat waarschijnlijk pas vanaf de race in Barcelona geïntroduceerd worden omdat de timing techniek niet op tijd klaar is.

Heerlijk weer lekker alles gedurende het seizoen veranderen :')
Dit hele systeem wordt gewoon weer helemaal niks. Net zoals in de periode 2003-2005 het 'one lap qualifying' ook elk half jaar op de schop ging omdat het gewoon niet werkte. Ik voorzie ook geen lang leven voor hetgeen ze nu weer willen introduceren.
pi_160256486
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 12:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit hele systeem wordt gewoon weer helemaal niks. Net zoals in de periode 2003-2005 het 'one lap qualifying' ook elk half jaar op de schop ging omdat het gewoon niet werkte. Ik voorzie ook geen lang leven voor hetgeen ze nu weer willen introduceren.
Hopelijk draaien ze het snel terug zoals in 2005.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_160258530
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:59 schreef Beach het volgende:
Hardcore fans zoals ik snappen er weinig van. Kan je nagaan hoe verwarrend het is voor de gewone man die af en toe kijkt.
De gewone man die af en toe kijkt interesseert toch niet voor de hoeveelheid rubber of hoe de kwalificatie verloopt. Die kijkt gewoon de race en zolang de eerste als eerste wordt afgevlagd kan hij het volgen. Ik kijk ook wel eens de Superbowl maar snap ook niet alles. Boeit me ook niet.
pi_160259604
Ik vraag me af wat voor een kwalificaties we zouden zien met het systeem uit ca '94 / '97. Maar met 1 extra regel dat een rijder elk kwartier minimaal 1 tijd heeft moeten zetten. Gewoon 12 of 14 getimede rondjes in totaal en voor de rest, zoek het lekker uit :)
pi_160260358
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:44 schreef Meike26 het volgende:
Ik vraag me af wat voor een kwalificaties we zouden zien met het systeem uit ca '94 / '97. Maar met 1 extra regel dat een rijder elk kwartier minimaal 1 tijd heeft moeten zetten. Gewoon 12 of 14 getimede rondjes in totaal en voor de rest, zoek het lekker uit :)
94-97?

Dat was toch gewoon twee keer een uur met max 12 Laps wat ze al die jaren ervoor ook hadden? Van 94 hadden ze toch niets speciaals?
pi_160261038
Tot 1996 was het 2x een uur, vrijdag en zaterdag, en hadden de coureurs ook 2x12 rondjes. Van 1997 tot 2002 was het een enkel kwalificatieuurtje, 12 rondjes.

Daarna begon de ellende ;) tot sinds 2006 het huidige systeem in werking is. En ik dacht eigenlijk niet dat we deze kwalificatie al 10 jaar hebben :+
  zaterdag 27 februari 2016 @ 18:27:48 #30
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160262970
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:56 schreef Bluurgh het volgende:
Tot 1996 was het 2x een uur, vrijdag en zaterdag, en hadden de coureurs ook 2x12 rondjes. Van 1997 tot 2002 was het een enkel kwalificatieuurtje, 12 rondjes.

Daarna begon de ellende ;) tot sinds 2006 het huidige systeem in werking is. En ik dacht eigenlijk niet dat we deze kwalificatie al 10 jaar hebben :+
Voor mijn gevoel is het ook altijd nog die "nieuwe" manier van kwalificeren. :D
pi_160267937
ja, welk cirquit?

  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 februari 2016 @ 21:25:23 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160268221
Monaco toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:52:34 #33
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160269281
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:17 schreef THEFXR het volgende:
ja, welk cirquit?

[ afbeelding ]
Baku.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160269320
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:52 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Baku.
yes
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:54:25 #35
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160269357
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

yes
ik heb toevallig vanmiddag het promo filmpje gezien :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:55:31 #36
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160269407
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 28 februari 2016 @ 08:32:28 #37
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160277489
In ander F1 nieuws: oud-F1 rijder Alguersuari is uit de kast gekomen. Eerste keer dat ik ervan hoor dat een coureur homo is.
https://www.instagram.com/p/BCTS38Akqlx/
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160277543
Alguersari.. Wat had hij kunnen bereiken als hij niet zo achterlijk aan de kant was gezet :'(
pi_160281164
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Sinister-D- het volgende:
In ander F1 nieuws: oud-F1 rijder Alguersuari is uit de kast gekomen. Eerste keer dat ik ervan hoor dat een coureur homo is.
https://www.instagram.com/p/BCTS38Akqlx/
Glock toch ook?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_160281885

Sutil maakt ook een goeie kans :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160282147
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Sinister-D- het volgende:
In ander F1 nieuws: oud-F1 rijder Alguersuari is uit de kast gekomen. Eerste keer dat ik ervan hoor dat een coureur homo is.
https://www.instagram.com/p/BCTS38Akqlx/
Dit was een grap, hij is geen homo.
  zondag 28 februari 2016 @ 14:11:55 #42
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160282902
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Sinister-D- het volgende:
In ander F1 nieuws: oud-F1 rijder Alguersuari is uit de kast gekomen. Eerste keer dat ik ervan hoor dat een coureur homo is.
https://www.instagram.com/p/BCTS38Akqlx/
Mja.. dat dat anno 2016 nog een issue is, beetje jammer. :s)
Er moeten er wel meer geweest zijn natuurlijk, net als in voetbal en andere topsporten waar het ook angstvallig stilgehouden wordt (want stel je voor zeg :')).
pi_160283026
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Mja.. dat dat anno 2016 nog een issue is, beetje jammer. :s)
Er moeten er wel meer geweest zijn natuurlijk, net als in voetbal en andere topsporten waar het ook angstvallig stilgehouden wordt (want stel je voor zeg :')).
Gelukkig hebben spreekkoren tijdens een (F1-)race weinig zin :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 28 februari 2016 @ 14:27:22 #44
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160283355
Dat dit anno 2016 nog nieuws is betekent dat we nog een lange weg te gaan hebben.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 28 februari 2016 @ 16:30:27 #45
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_160287521
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:27 schreef twiFight het volgende:
Dat dit anno 2016 nog nieuws is betekent dat we nog een lange weg te gaan hebben.
Gezien de racekalender anno 2016 zou je bijna zeggen dat er steeds meer reden is om niet uit de kast te durven komen..
  zondag 28 februari 2016 @ 17:31:28 #46
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_160289487
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 12:04 schreef Geralt het volgende:
Buiten de spelregels keer op keer aanpassen zijn er ook gewoon veel te veel regeltjes.

Zoals al eerder gezegd in dit topic met de banden; laat de teams gewoon vrij in hun keuze en niks allebei de compounds verplicht moeten gebruiken.

En als iemand denkt dat een V10 sneller/beter is, laat er een V10 in hangen.

De enige regel zou imo moeten zijn een maximum gewicht van de auto en verplicht alle crashtesten doorstaan. Laat het voor de rest compleet vrij.

Dat zou pas mooi zijn.
Eens. Het is overgereguleerd. Vandaag de dag kunnen inventieve breinen niet meer met dit komen:


pi_160289894
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:31 schreef Coelho het volgende:

[..]

Eens. Het is overgereguleerd. Vandaag de dag kunnen inventieve breinen niet meer met dit komen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ook niet meer met dit:



Dat kon overigens toen ook al niet, want die auto heeft geen GP gereden volgens mij. Jammer wel. Die auto zorgde ervoor dat er in de regels kwam te staan dat 4 wielen een harde eis was.

Overigens komt die maandag met de post voor bij mn verzameling. En ja ik weet dat Rosberg er in 82 geen kampioen mee werd omdat de auto waarmee hij dat deed gewoon 4 wielen had ipv 6, maar hij is wel gaaf :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160290062
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:30 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Gezien de racekalender anno 2016 zou je bijna zeggen dat er steeds meer reden is om niet uit de kast te durven komen..
Ik zou zeggen niet voor zwichten, stel Vettel, Hamilton of Alonso zeggen dat ze homo zijn. Kijken wat Ecclestone dan doet om hun veiligheid te garanderen in Rusland of enkele oliestaten. Volgens mij kan je van Ecclestone veel zeggen, maar veiligheid van de courreurs staat er bij hem vaak wel hoog op.
  zondag 28 februari 2016 @ 18:32:47 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160291110
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:54 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik zou zeggen niet voor zwichten, stel Vettel, Hamilton of Alonso zeggen dat ze homo zijn. Kijken wat Ecclestone dan doet om hun veiligheid te garanderen in Rusland of enkele oliestaten. Volgens mij kan je van Ecclestone veel zeggen, maar veiligheid van de courreurs staat er bij hem vaak wel hoog op.
Misschien biedt ie 1 van z'n dochters wel als test aan :9
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 29 februari 2016 @ 15:36:07 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160315860
http://www.motorsport.com(...)mess-in-2017-676318/

quote:
Formula 1 risks turning itself in to a fuel-saving 'mess' in 2017 if the current 100kg allowance is not increased for the arrival of faster and heavier cars, warns Renault tech chief Nick Chester.

The move to the new turbo hybrid regulations in 2014 was aimed at helping F1 deliver an environmentally-friendly message – with cars running around 40% less fuel than they did in the V8 era.

However, plans for higher-downforce cars next year, which will also be heavier, has prompted concerns that F1 is going to need to rethink the 100kg limit that has been in place.

Estimates that teams have put together suggest fuel demands could increase by around 10 percent with the new cars – which could lead to most of the grid needing to conduct a massive amount of fuel saving.

Although teams bosses have not yet agreed on changing the rules, Renault technical director Nick Chester thinks it important change is made – otherwise the racing spectacle could suffer dramatically.

When asked by Motorsport.com what would happen if the 100kg limit stayed, Chester said: "I think it will be a mess.

"At the [recent] tech regulations meeting, we voted to get rid of the race fuel limit.

"We still have the flow limit, so you have a green message that the cars cannot consume too much, but abolishing the fuel limit will get rid of lift and coast and having to manage fuel, which seems like a good thing for racing.

"If we stay at 100kg and go to the 2017 regulations then there will be a lot of fuel saving, and I think people will start complaining about it."

More throttle

As well as the 2017 cars being heavier, because of the addition of the closed cockpit Halo device, the increase in downforce will likely mean drivers will be pushing their engines harder.

Chester says calculations prepared by teams shows a decent amount more fuel will be needed.

"The team consensus is around 10kg, because the percentage of full throttle goes up enormously with the 2017 regs," he said. "So you will burn up more fuel.

"[Mercedes] didn't have to run 100kg all the time [last year]. Anybody can manage it, but I think even they would have to get fuel saving."

April 30

Following discussions about the matter at the Strategy Group earlier this month, there is no indication yet that all teams will agree to the plan.

For while those manufacturers like Honda and Renault that are less efficient are hugely in favour of the change, the pace-setting Mercedes outfit is wary about the impact of giving its rival freedom on fuel limits.

Talks will carry on between now and an April 30 deadline to try to find agreement.

Chester thinks that allowing more freedom on fuel limit would be a good way of helping close up the performance of the manufacturers.

"There is a big push to help power unit convergence and there is one way that could help a lot, which is getting rid of the race fuel allowance," he said.
Eindelijk beginnen de constructeurs ook in te zien hoe slecht de regels zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')