abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160208269
160113_134184_nieuwtjes16.jpg

Teams:

- Scuderia Ferrari
- Sahara Force India F1 Team
- Haas F1 Team
- Manor Racing MRT
- McLaren Honda Formula 1 Team
- Mercedes AMG Petronas Formula One Team
- Red Bull Racing
- Renault Sport Formule 1 Team
- Sauber F1 Team
- Scuderia Toro Rosso
- Williams Martini Racing


Chassis/Motor: Mercedes F1 W07 Hybrid - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014/2015
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Ferrari SF16-H - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: Williams FW38 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Red Bull RB12 - Tag Heuer (Renault V6 turbo)
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Force India VJM09 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Renault RS16 - Renault V6 Turbo
20. Kevin Magnussen
30. Jolyon Palmer


Chassis/Motor: Toro Rosso STR11 - Ferrari V6 Turbo (2015)
33. Max Verstappen
55. Carlos Sainz Jr.


Chassis/Motor: Sauber C35 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson
12. Felipe Nasr


Chassis/Motor: McLaren MP4-31 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06


Chassis/Motor: Manor MRT05 - Mercedes V6 Turbo
94. Pascal Wehrlein
88. Rio Haryanto


Chassis/Motor: Haas VF-16 - Ferrari V6 Turbo
08. Romain Grosjean
21. Esteban Gutiérrez

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- GP Update
- F1 Today
- Autosport.com
- Motorsport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

Nederlandse coureurs:
- Meindert van Buuren
- Robin Frijns
- Giedo van der Garde
- Daniël de Jong
- Nigel Melker
- Steijn Schothorst
- Kelvin Snoeks
- Ho-Pin Tung
- Max & Jos Verstappen
- Beitske Visser
- Nyck de Vries
- Renger van der Zande

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2016
160131_134184_kalender.jpg

Wijzigingen 2016 uitgelegd

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 26 februari 2016 @ 01:40:29 #2
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160222086
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:21 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dan heb je afgelopen jaar geen F1 gekeken.. Erg fijne regie moet ik zeggen van afgelopen jaar.. veel meer middenveld enz gezien dan voorgaande jaren ^O^
Over het algemeen is de regie echt met sprongen vooruit gegaan. Meer gevechten in beeld, ongeacht waar in het veld ze zijn. Toch waren er afgelopen jaar 2 of 3 races waar ze compleet de plank mis sloegen, dat viel echt op. Misschien een ander team mensen in de regiekamer of zo.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 26 februari 2016 @ 01:47:49 #3
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160222148
quote:
quote:
Veranderingen die ik opzich wel toejuich. Toch klinkt het weer als brandjes blussen en de zoveelste verandering om de sport weer te krijgen zoals ze denken dat ze het willen. Ik mis de laatste 5-ish jaar echt de langdurige visie om de sport interessant en relevant te houden. Ik ben helemaal voor het dingen veranderen; niets doen is altijd fout. Maar laat ze in godsnaam eens verder kijken dan de afgelopen x races of het afgelopen seizoen en veranderingen baseren op wat de sport nodig heeft en niet op wat <seizoen X> of <race Y> of <team Z> of <fabrikant lutjekut> op dat moment wel kan gebruiken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_160223377
Die 2e link doet het niet..
pi_160223410
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 08:19 schreef Meike26 het volgende:
Die 2e link doet het niet..
Lijkt erop dat motorsport.com het niet doet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 26 februari 2016 @ 09:47:10 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160224503
Wat zou het heerlijk zijn als elk team/rijder gewoon zelf weer kan kiezen welke banden er gekozen worden voor een race. Vier compounds aanbieden en voor mijn part elk wiel een andere compound als ze dat willen.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:00:07 #7
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160227237
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat zou het heerlijk zijn als elk team/rijder gewoon zelf weer kan kiezen welke banden er gekozen worden voor een race. Vier compounds aanbieden
niet bekend met de nieuwe banden regels dus ;)...
quote:
en voor mijn part elk wiel een andere compound als ze dat willen.
behalve dit dan ):O
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:12:56 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160227517
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:00 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

niet bekend met de nieuwe banden regels dus ;)...

[..]

behalve dit dan ):O
Ja nu moeten ze in december al kiezen welke banden ze in maart gaan racen.... lekker handig.

Geef dat gewoon helemaal vrij, als ze een half uur voor de start van de GP nog een andere band willen monteren: prima. Niks verplichten dat je elke race beide compounds moet racen, zoveel mogelijk keus geven waardoor teams weer gokjes willen wagen met de banden. Maar goed, terug naar de old days gaan we toch niet meer, zoveel is me wel duidelijk.
pi_160228174
En nu die nieuwe kwalificatie wordt geïntroduceerd had je misschien andere (hardere) banden willen kiezen omdat je misschien meer moet rijden in de kwalificatie om niet uitgeschakeld te worden en worden teams die de intentie hadden om een Q met één of twee snelle rondjes te doen benadeeld.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160230146
Ik vind het ook raar dat een maand voor de start van het seizoen zo iets besloten wordt eigenlijk...Ik dacht eerst dat het om de kwalificatie van 2017 zou gaan.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 13:53:45 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160230408
Wat ik me afvraag, die kwalificatieregels, zijn die ook uitgesteld tot 30 april? Want dat gaat leuk worden, gaan we dan na de eerste paar races ineens midden in het seizoen veranderen :D?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160230784
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
Wat ik me afvraag, die kwalificatieregels, zijn die ook uitgesteld tot 30 april? Want dat gaat leuk worden, gaan we dan na de eerste paar races ineens midden in het seizoen veranderen :D?
Nee die regels zijn niet uitgesteld. Het is alleen de vraag wanneer dit wordt geïntroduceerd.

quote:
The FIA said: "The new system is being evaluated for introduction, potentially as soon as the beginning of the 2016 season."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:09:57 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160230834
Zoals gewoonlijk is de F1 pers er alweer keihard op vooruit gelopen. Handig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:24:22 #14
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160231300
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja nu moeten ze in december al kiezen welke banden ze in maart gaan racen.... lekker handig.

Geef dat gewoon helemaal vrij, als ze een half uur voor de start van de GP nog een andere band willen monteren: prima. Niks verplichten dat je elke race beide compounds moet racen, zoveel mogelijk keus geven waardoor teams weer gokjes willen wagen met de banden. Maar goed, terug naar de old days gaan we toch niet meer, zoveel is me wel duidelijk.
wat verwacht je dan? Dat Pirelli voor elk team 4 type banden gaat meenemen, en dat in 4-voud per type? Logistiek een nachtmerrie. Nog niet te spreken over productie voor Pirelli.

Dat die 2 compounds gedurende een race belachelijk zijn ben ik het volledig mee eens.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:29:21 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160231461
Ach, Michelin maakte aparte banden voor Audi, Porsche, Toyota en Nissan in 2015 voor WEC en had daar ook geen problemen mee. En dat is alleen de P1 klasse, ze maakten daarnaast ook nog banden voor LMP2 en de GTs. Al met al vele malen meer banden dan Pirelli per seizoen maakt.

Dus dat kan best. Het zit hem gewoon in de regelgeving. Net als alle andere problemen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160231781
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:29 schreef Fir3fly het volgende:
Ach, Michelin maakte aparte banden voor Audi, Porsche, Toyota en Nissan in 2015 voor WEC en had daar ook geen problemen mee. En dat is alleen de P1 klasse, ze maakten daarnaast ook nog banden voor LMP2 en de GTs. Al met al vele malen meer banden dan Pirelli per seizoen maakt.

Dus dat kan best. Het zit hem gewoon in de regelgeving. Net als alle andere problemen.
Het is vooral een nachtmerrie omdat elk team zijn eigen type en kleur velg heeft. Je zou het dan gewoon stock moeten leveren, losse banden zonder velgen, leg ze er maar zelf overheen, succes ermee. Dan zou het evt wel kunnen om 1 week van te voren pas te beslissen wat je wil gebruiken.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:42:48 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160231843
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:40 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Het is vooral een nachtmerrie omdat elk team zijn eigen type en kleur velg heeft. Je zou het dan gewoon stock moeten leveren, losse banden zonder velgen, leg ze er maar zelf overheen, succes ermee. Dan zou het evt wel kunnen om 1 week van te voren pas te beslissen wat je wil gebruiken.
Ik kan hier geen chocola van maken, sorry. Iemand?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160231991
Pirelli krijgt de velgen van teams los aangeleverd, legt de gewenste banden per gp eroverheen en transporteerd deze. Als pirelli nu alleen banden zou leveren, zonder gedoe van de velgen, scheelt dat behoorlijk in het logistieke proces.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:50:50 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160232065
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Pirelli krijgt de velgen van teams los aangeleverd, legt de gewenste banden per gp eroverheen en transporteerd deze. Als pirelli nu alleen banden zou leveren, zonder gedoe van de velgen, scheelt dat behoorlijk in het logistieke proces.
Ok. Heeft niets te maken met wat ik zei dus ik vond het zo raar dat je mij quote.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 februari 2016 @ 11:25:07 #20
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160254518
Het nieuwe kwalificatiesysteem gaat waarschijnlijk pas vanaf de race in Barcelona geïntroduceerd worden omdat de timing techniek niet op tijd klaar is.

Heerlijk weer lekker alles gedurende het seizoen veranderen :')
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_160254611
Dat ze daar nog altijd niet van geleerd hebben om dat NIET meer te doen }:|

Het stuit 99% van fans tegen de borst }:|

:r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160255119
Hardcore fans zoals ik snappen er weinig van. Kan je nagaan hoe verwarrend het is voor de gewone man die af en toe kijkt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_160255191
Buiten de spelregels keer op keer aanpassen zijn er ook gewoon veel te veel regeltjes.

Zoals al eerder gezegd in dit topic met de banden; laat de teams gewoon vrij in hun keuze en niks allebei de compounds verplicht moeten gebruiken.

En als iemand denkt dat een V10 sneller/beter is, laat er een V10 in hangen.

De enige regel zou imo moeten zijn een maximum gewicht van de auto en verplicht alle crashtesten doorstaan. Laat het voor de rest compleet vrij.

Dat zou pas mooi zijn.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 27 februari 2016 @ 12:55:14 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160256120
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:25 schreef Rossdale het volgende:
Het nieuwe kwalificatiesysteem gaat waarschijnlijk pas vanaf de race in Barcelona geïntroduceerd worden omdat de timing techniek niet op tijd klaar is.

Heerlijk weer lekker alles gedurende het seizoen veranderen :')
Dit hele systeem wordt gewoon weer helemaal niks. Net zoals in de periode 2003-2005 het 'one lap qualifying' ook elk half jaar op de schop ging omdat het gewoon niet werkte. Ik voorzie ook geen lang leven voor hetgeen ze nu weer willen introduceren.
pi_160256486
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 12:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit hele systeem wordt gewoon weer helemaal niks. Net zoals in de periode 2003-2005 het 'one lap qualifying' ook elk half jaar op de schop ging omdat het gewoon niet werkte. Ik voorzie ook geen lang leven voor hetgeen ze nu weer willen introduceren.
Hopelijk draaien ze het snel terug zoals in 2005.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_160258530
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:59 schreef Beach het volgende:
Hardcore fans zoals ik snappen er weinig van. Kan je nagaan hoe verwarrend het is voor de gewone man die af en toe kijkt.
De gewone man die af en toe kijkt interesseert toch niet voor de hoeveelheid rubber of hoe de kwalificatie verloopt. Die kijkt gewoon de race en zolang de eerste als eerste wordt afgevlagd kan hij het volgen. Ik kijk ook wel eens de Superbowl maar snap ook niet alles. Boeit me ook niet.
pi_160259604
Ik vraag me af wat voor een kwalificaties we zouden zien met het systeem uit ca '94 / '97. Maar met 1 extra regel dat een rijder elk kwartier minimaal 1 tijd heeft moeten zetten. Gewoon 12 of 14 getimede rondjes in totaal en voor de rest, zoek het lekker uit :)
pi_160260358
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:44 schreef Meike26 het volgende:
Ik vraag me af wat voor een kwalificaties we zouden zien met het systeem uit ca '94 / '97. Maar met 1 extra regel dat een rijder elk kwartier minimaal 1 tijd heeft moeten zetten. Gewoon 12 of 14 getimede rondjes in totaal en voor de rest, zoek het lekker uit :)
94-97?

Dat was toch gewoon twee keer een uur met max 12 Laps wat ze al die jaren ervoor ook hadden? Van 94 hadden ze toch niets speciaals?
pi_160261038
Tot 1996 was het 2x een uur, vrijdag en zaterdag, en hadden de coureurs ook 2x12 rondjes. Van 1997 tot 2002 was het een enkel kwalificatieuurtje, 12 rondjes.

Daarna begon de ellende ;) tot sinds 2006 het huidige systeem in werking is. En ik dacht eigenlijk niet dat we deze kwalificatie al 10 jaar hebben :+
  zaterdag 27 februari 2016 @ 18:27:48 #30
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160262970
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:56 schreef Bluurgh het volgende:
Tot 1996 was het 2x een uur, vrijdag en zaterdag, en hadden de coureurs ook 2x12 rondjes. Van 1997 tot 2002 was het een enkel kwalificatieuurtje, 12 rondjes.

Daarna begon de ellende ;) tot sinds 2006 het huidige systeem in werking is. En ik dacht eigenlijk niet dat we deze kwalificatie al 10 jaar hebben :+
Voor mijn gevoel is het ook altijd nog die "nieuwe" manier van kwalificeren. :D
pi_160267937
ja, welk cirquit?

  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 februari 2016 @ 21:25:23 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160268221
Monaco toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:52:34 #33
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160269281
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:17 schreef THEFXR het volgende:
ja, welk cirquit?

[ afbeelding ]
Baku.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160269320
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:52 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Baku.
yes
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:54:25 #35
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160269357
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

yes
ik heb toevallig vanmiddag het promo filmpje gezien :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 27 februari 2016 @ 21:55:31 #36
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160269407
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 28 februari 2016 @ 08:32:28 #37
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160277489
In ander F1 nieuws: oud-F1 rijder Alguersuari is uit de kast gekomen. Eerste keer dat ik ervan hoor dat een coureur homo is.
https://www.instagram.com/p/BCTS38Akqlx/
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160277543
Alguersari.. Wat had hij kunnen bereiken als hij niet zo achterlijk aan de kant was gezet :'(
pi_160281164
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Sinister-D- het volgende:
In ander F1 nieuws: oud-F1 rijder Alguersuari is uit de kast gekomen. Eerste keer dat ik ervan hoor dat een coureur homo is.
https://www.instagram.com/p/BCTS38Akqlx/
Glock toch ook?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_160281885

Sutil maakt ook een goeie kans :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160282147
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Sinister-D- het volgende:
In ander F1 nieuws: oud-F1 rijder Alguersuari is uit de kast gekomen. Eerste keer dat ik ervan hoor dat een coureur homo is.
https://www.instagram.com/p/BCTS38Akqlx/
Dit was een grap, hij is geen homo.
  zondag 28 februari 2016 @ 14:11:55 #42
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_160282902
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:32 schreef Sinister-D- het volgende:
In ander F1 nieuws: oud-F1 rijder Alguersuari is uit de kast gekomen. Eerste keer dat ik ervan hoor dat een coureur homo is.
https://www.instagram.com/p/BCTS38Akqlx/
Mja.. dat dat anno 2016 nog een issue is, beetje jammer. :s)
Er moeten er wel meer geweest zijn natuurlijk, net als in voetbal en andere topsporten waar het ook angstvallig stilgehouden wordt (want stel je voor zeg :')).
pi_160283026
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Mja.. dat dat anno 2016 nog een issue is, beetje jammer. :s)
Er moeten er wel meer geweest zijn natuurlijk, net als in voetbal en andere topsporten waar het ook angstvallig stilgehouden wordt (want stel je voor zeg :')).
Gelukkig hebben spreekkoren tijdens een (F1-)race weinig zin :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 28 februari 2016 @ 14:27:22 #44
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160283355
Dat dit anno 2016 nog nieuws is betekent dat we nog een lange weg te gaan hebben.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 28 februari 2016 @ 16:30:27 #45
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_160287521
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:27 schreef twiFight het volgende:
Dat dit anno 2016 nog nieuws is betekent dat we nog een lange weg te gaan hebben.
Gezien de racekalender anno 2016 zou je bijna zeggen dat er steeds meer reden is om niet uit de kast te durven komen..
  zondag 28 februari 2016 @ 17:31:28 #46
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_160289487
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 12:04 schreef Geralt het volgende:
Buiten de spelregels keer op keer aanpassen zijn er ook gewoon veel te veel regeltjes.

Zoals al eerder gezegd in dit topic met de banden; laat de teams gewoon vrij in hun keuze en niks allebei de compounds verplicht moeten gebruiken.

En als iemand denkt dat een V10 sneller/beter is, laat er een V10 in hangen.

De enige regel zou imo moeten zijn een maximum gewicht van de auto en verplicht alle crashtesten doorstaan. Laat het voor de rest compleet vrij.

Dat zou pas mooi zijn.
Eens. Het is overgereguleerd. Vandaag de dag kunnen inventieve breinen niet meer met dit komen:


pi_160289894
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:31 schreef Coelho het volgende:

[..]

Eens. Het is overgereguleerd. Vandaag de dag kunnen inventieve breinen niet meer met dit komen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ook niet meer met dit:



Dat kon overigens toen ook al niet, want die auto heeft geen GP gereden volgens mij. Jammer wel. Die auto zorgde ervoor dat er in de regels kwam te staan dat 4 wielen een harde eis was.

Overigens komt die maandag met de post voor bij mn verzameling. En ja ik weet dat Rosberg er in 82 geen kampioen mee werd omdat de auto waarmee hij dat deed gewoon 4 wielen had ipv 6, maar hij is wel gaaf :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160290062
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:30 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Gezien de racekalender anno 2016 zou je bijna zeggen dat er steeds meer reden is om niet uit de kast te durven komen..
Ik zou zeggen niet voor zwichten, stel Vettel, Hamilton of Alonso zeggen dat ze homo zijn. Kijken wat Ecclestone dan doet om hun veiligheid te garanderen in Rusland of enkele oliestaten. Volgens mij kan je van Ecclestone veel zeggen, maar veiligheid van de courreurs staat er bij hem vaak wel hoog op.
  zondag 28 februari 2016 @ 18:32:47 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160291110
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:54 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik zou zeggen niet voor zwichten, stel Vettel, Hamilton of Alonso zeggen dat ze homo zijn. Kijken wat Ecclestone dan doet om hun veiligheid te garanderen in Rusland of enkele oliestaten. Volgens mij kan je van Ecclestone veel zeggen, maar veiligheid van de courreurs staat er bij hem vaak wel hoog op.
Misschien biedt ie 1 van z'n dochters wel als test aan :9
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 29 februari 2016 @ 15:36:07 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160315860
http://www.motorsport.com(...)mess-in-2017-676318/

quote:
Formula 1 risks turning itself in to a fuel-saving 'mess' in 2017 if the current 100kg allowance is not increased for the arrival of faster and heavier cars, warns Renault tech chief Nick Chester.

The move to the new turbo hybrid regulations in 2014 was aimed at helping F1 deliver an environmentally-friendly message – with cars running around 40% less fuel than they did in the V8 era.

However, plans for higher-downforce cars next year, which will also be heavier, has prompted concerns that F1 is going to need to rethink the 100kg limit that has been in place.

Estimates that teams have put together suggest fuel demands could increase by around 10 percent with the new cars – which could lead to most of the grid needing to conduct a massive amount of fuel saving.

Although teams bosses have not yet agreed on changing the rules, Renault technical director Nick Chester thinks it important change is made – otherwise the racing spectacle could suffer dramatically.

When asked by Motorsport.com what would happen if the 100kg limit stayed, Chester said: "I think it will be a mess.

"At the [recent] tech regulations meeting, we voted to get rid of the race fuel limit.

"We still have the flow limit, so you have a green message that the cars cannot consume too much, but abolishing the fuel limit will get rid of lift and coast and having to manage fuel, which seems like a good thing for racing.

"If we stay at 100kg and go to the 2017 regulations then there will be a lot of fuel saving, and I think people will start complaining about it."

More throttle

As well as the 2017 cars being heavier, because of the addition of the closed cockpit Halo device, the increase in downforce will likely mean drivers will be pushing their engines harder.

Chester says calculations prepared by teams shows a decent amount more fuel will be needed.

"The team consensus is around 10kg, because the percentage of full throttle goes up enormously with the 2017 regs," he said. "So you will burn up more fuel.

"[Mercedes] didn't have to run 100kg all the time [last year]. Anybody can manage it, but I think even they would have to get fuel saving."

April 30

Following discussions about the matter at the Strategy Group earlier this month, there is no indication yet that all teams will agree to the plan.

For while those manufacturers like Honda and Renault that are less efficient are hugely in favour of the change, the pace-setting Mercedes outfit is wary about the impact of giving its rival freedom on fuel limits.

Talks will carry on between now and an April 30 deadline to try to find agreement.

Chester thinks that allowing more freedom on fuel limit would be a good way of helping close up the performance of the manufacturers.

"There is a big push to help power unit convergence and there is one way that could help a lot, which is getting rid of the race fuel allowance," he said.
Eindelijk beginnen de constructeurs ook in te zien hoe slecht de regels zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160316276
10kg scheelt 0.3 seconde per rondje, dus ik denk dat er genoeg teams zullen zijn die slechts 100kg (of minder) meenemen en blijven liften en coasten omdat ze denken daarmee sneller te zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 29 februari 2016 @ 15:57:25 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160316489
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:51 schreef sasquatsch het volgende:
10kg scheelt 0.3 seconde per rondje, dus ik denk dat er genoeg teams zullen zijn die slechts 100kg (of minder) meenemen en blijven liften en coasten omdat ze denken daarmee sneller te zijn.
En dat zorgt voor het geweldige racen dat we zien.

Dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat er om dat wat jij zegt juist alleen maar erger wordt.

Renault wil dus van de maximum af. Nu de rest nog.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 29 februari 2016 @ 16:13:32 #53
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160316944
Ik blijf het bizar vinden dat iedereen instemming moet geven met de verandering van die regels.

Mercedes is dominant en is logischerwijs op alles tegen wat hun dominantie kan verminderen, zou ik zelf ook zijn in hun positie.

Waarom niet gewoon meeste stemmen gelden en klaar.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 29 februari 2016 @ 16:43:54 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160317607
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:24 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

wat verwacht je dan? Dat Pirelli voor elk team 4 type banden gaat meenemen, en dat in 4-voud per type? Logistiek een nachtmerrie. Nog niet te spreken over productie voor Pirelli.

Dat die 2 compounds gedurende een race belachelijk zijn ben ik het volledig mee eens.
Deden ze eind jaren tachtig begin jaren negentig ook gewoon hoor. En toen waren er nog veel meer teams dan 11. En hadden ze ook nog speciale kwalificatiebanden (werden eind '91 afgeschaft)
pi_160317659
quote:
3s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:13 schreef Rossdale het volgende:
Ik blijf het bizar vinden dat iedereen instemming moet geven met de verandering van die regels.

Mercedes is dominant en is logischerwijs op alles tegen wat hun dominantie kan verminderen, zou ik zelf ook zijn in hun positie.

Waarom niet gewoon meeste stemmen gelden en klaar.
Iedereen is alleen als de regels na 1 maart (voor het jaar erop) worden goedgekeurd.

Voor 1 maart geldt dat er in de Strategy Group (waarin 6 teams zitten, samen met de FOM en FIA) een 2/3 meerderheid moet zijn (12 van de 18 stemmen) voor het invoeren van nieuwe regels. Die worden voorgelegd aan de F1 Commission, waar alle teams zitting hebben, naast andere stakeholders zoals racepromotors, sponsors, Pirelli, motorenfabrikant . Daar is weer een 2/3 meerderheid nodig (18 van de 26 stemmen). Is die meerderheid er worden de regels voorgelegd aan de World MotorSports Council en die kan de regels ratificeren.

Worden er regels na 1 maart voorgesteld voor het jaar erop door de Stategy Group moeten alle teams in de F1 Commission goedkeuring geven omdat het impact heeft op de planning voor de bouw van de nieuwe auto voor het jaar erop.

Alleen is voor de regels voor 2017 de deadline van 1 maart met instemming van alle teams uitgesteld naar 30 april, zodat voor de nieuwe regels nog steeds alleen maar een 2/3 meerderheid nodig is in de F1 Commission.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160318236
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat zorgt voor het geweldige racen dat we zien.

Dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat er om dat wat jij zegt juist alleen maar erger wordt.

Renault wil dus van de maximum af. Nu de rest nog.
Daar heb je gelijk in.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160318254
Testline-up voor de komende dagen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                1 maart       2 maart       3 maart       4 maart   
Ferrari:        Raikkonen     Vettel        Raikkonen     Vettel
Force India:    Hulkenberg    Perez         Hulkenberg    Perez
Haas:           Gutierrez     Gutierrez     Grosjean      Grosjean
Manor:          Haryanto      TBA           TBA           TBA
McLaren:        Alonso        Button        Alonso        Button
Mercedes:       Ros/Ham       Ham/Ros       Ros/Ham       Ham/Ros
Red Bull:       Kvyat         Ricciardo     Kvyat         Ricciardo
Renault:        Magnussen     Magnussen     Palmer        Palmer
Sauber:         Nasr          Ericsson      Nasr          Ericsson
Toro Rosso:     Verstappen    Sainz         Verstappen    Sainz
Williams:       Bottas        Bottas        Massa         Massa
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160318489
De Sauber C35 :

pi_160318585
Alex Lynn blijft testrijder bij Williams en is de enige van de testrijders met genoeg punten voor een superlicentie. De overige testrijders zijn Lance Stroll en Gary Paffett.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160320628
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:31 schreef sasquatsch het volgende:
Alex Lynn blijft testrijder bij Williams en is de enige van de testrijders met genoeg punten voor een superlicentie. De overige testrijders zijn Lance Stroll en Gary Paffett.
Paffet zou ook een superlicentie moeten krijgen, (11 jaar ervaring in F1 (als testrijder) ben je er dan niet voor gekwalificeerd ?

en wat de Sauber betreft, ziet er wat meer aerodynamisch uit , meer dan de vorige 2 modellen,oa Sidepods lijken een stuk slanker en kleiner
  maandag 29 februari 2016 @ 19:10:21 #61
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160320752
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:15 schreef sasquatsch het volgende:
Testline-up voor de komende dagen:
[ code verwijderd ]

Waarom kiezen sommige teams ervoor om om en om te doen en anderen twee dagen achter elkaar?
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:23:03 #62
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160325663
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:15 schreef sasquatsch het volgende:
Testline-up voor de komende dagen:
[ code verwijderd ]

zo te zien is Manor aan het wachten op de hoogste bieders voor woens- donder- en vrijdag.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 29 februari 2016 @ 21:31:07 #63
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160326011
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:23 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

zo te zien is Manor aan het wachten op de hoogste bieders voor woens- donder- en vrijdag.....
Of zijn ze benieuwd hoe Haryanto zich ontwikkelt na zijn dubbele crash vorige week.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_160326203
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:23 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

zo te zien is Manor aan het wachten op de hoogste bieders voor woens- donder- en vrijdag.....
Afwachten of er nog een auto is om mee te rijden na Haryanto
pi_160326323
Volgens mij zag ik wat op hun Twitter voorbij komen dat ze het per dag gaan bekijken welke weer- en baan condities er zijn en dan beslissen wie er gaat rijden. Zit mobiel, Twitter quoten is echt naadje dan.. Sorry.
pi_160327604
Morgen ook de TR goed zien, ben benieuwd in hoeverre hij op de RB lijkt
pi_160329236
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:38 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij zag ik wat op hun Twitter voorbij komen dat ze het per dag gaan bekijken welke weer- en baan condities er zijn en dan beslissen wie er gaat rijden. Zit mobiel, Twitter quoten is echt naadje dan.. Sorry.
je kan toch de link embedden of gaat dat niet via de mobiele?
pi_160329647
Veel gedoe.. Ik zit op mn scherm steeds te ***ten met het kopiëren en plakken van linkjes etc. Ligt meer aan android denk ik dan aan fok overigens.

Edit :

Trouwens, over die Halo, dat lelijke ding moet er vanaf volgend jaar dus op, maar mag elk team nu met zijn eigen versie komen of worden ze allemaal het zelfde ?

Ik kijk echt alles behalve uit naar volgend jaar wat betreft die Halo.. Wat een gedrocht :r

[ Bericht 56% gewijzigd door Meike26 op 29-02-2016 23:41:52 ]
pi_160331646
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 23:18 schreef Meike26 het volgende:
Wat een gedrocht :r
Ik ben er ook geen voorstander van. Net als dat ik geen voorstander ben van smalle hoge achtervleugels. Die moeten imo laag en breed zijn. Toch valt het amper meer op tegenwoordig.

Het zal wel wennen ofzo. ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 1 maart 2016 @ 00:56:38 #70
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_160331696
Morgen STR livery *O*

Wacht daar al zo lang op...
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_160331750
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 00:56 schreef Fopje het volgende:
Morgen STR livery *O*

Wacht daar al zo lang op...
Ik ook! :9

En op dat de lichten uit gaan in Melbourne; daar wacht ik ook al veel te lang op }:|

Vroeger had je nog A1GP in de winter, dat was prima te kijken om de winter te overbruggen :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160331805
quote:
5s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:10 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Waarom kiezen sommige teams ervoor om om en om te doen en anderen twee dagen achter elkaar?
Ik denk dat ze om en om doen om te kijken wat de ene coureur zegt qua afstelling of aanvoelen van de auto en dat dan vergelijken met of die 2de coureur een beetje in dezelfde richting voelt/vindt zodat ze dat dan voor dag 3 aan kunnen passen.

Als ze 2 dagen achter elkaar doen dan passen ze misschien op dag 2 iets aan en coureur 2 op dag 3 wil dan een heel andere kant op qua afstelling.

Ofzo. Geen idee. Ik ben geen teambaas. Misschien vinden de coureurs het wel gewoon fijn om 2 dagen achter elkaar te rijden en andere liever een rustdagje tussendoor en steekt er verder niks achter.

Misschien een leuke vraag om eens te droppen bij Olav :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 1 maart 2016 @ 07:22:48 #73
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160332883
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 01:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk dat ze om en om doen om te kijken wat de ene coureur zegt qua afstelling of aanvoelen van de auto en dat dan vergelijken met of die 2de coureur een beetje in dezelfde richting voelt/vindt zodat ze dat dan voor dag 3 aan kunnen passen.

Als ze 2 dagen achter elkaar doen dan passen ze misschien op dag 2 iets aan en coureur 2 op dag 3 wil dan een heel andere kant op qua afstelling.

Ofzo. Geen idee. Ik ben geen teambaas. Misschien vinden de coureurs het wel gewoon fijn om 2 dagen achter elkaar te rijden en andere liever een rustdagje tussendoor en steekt er verder niks achter.

Misschien een leuke vraag om eens te droppen bij Olav :)
Bij Mercedes willen ze op dezelfde dag.
Alhoewel ik gok dat daarachter een kinderachtige reden zit (zodat de ander in ieder geval niet in andere "omstandigheden" rijdt)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 1 maart 2016 @ 07:34:55 #74
194695 franklop
Fran knock
pi_160332935
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:22 schreef nils7 het volgende:

[..]

Bij Mercedes willen ze op dezelfde dag.
Alhoewel ik gok dat daarachter een kinderachtige reden zit (zodat de ander in ieder geval niet in andere "omstandigheden" rijdt)
officieel omdat ze werkdruk op een dag willen verdelen, vanwege de vele kilometers dat die wagen maakt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:23:18 #75
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160333142
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160333147
Wat een onscherpe foto's van die launch -O-
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:25:06 #77
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160333151
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:24 schreef Meike26 het volgende:
Wat een onscherpe foto's van die launch -O-
De eerste tot nu toe, zal wel met een iphone genomen zijn en wellicht te veel schemer nog?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160333170
Achtervleugel ziet er wel goed uit, lijkt of dat de endplates aan de onderkant anders afgewerkt zijn. Voor de rest valt er nog weinig over te zeggen, livery wel oké ^O^
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:27:06 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_160333173
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:30:17 #81
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160333202
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160333211
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:27 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Vooral mooi detail is dat achterste deel waar de sidepods samenknijpen en de engine cover er nog wat overheen hangt. Plus de goed zichtbare ophanging, erg clean en minimalistisch ontwerp denk ik zo. Dikke dikke prima ^O^

Foto van zijkant, lager en beter zicht op sidepods..

  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:35:21 #83
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160333237
Iets beter dan:



[edit]

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:27 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Kan je mooi vergelijken



N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160333248
Nou, erg mooi hoor. Erg... Gewaagd...
pi_160333266
Ook wel mooi die afbeeldingen op de achtergrond, Sainz en Max met een rode stier over de kop en 1 oog van hun elk duidelijk wat witter gemaakt, ziet er strijdlustig en zelfverzekerd uit bij het team :)
pi_160333288
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:35 schreef nils7 het volgende:
Iets beter dan:

[ afbeelding ]

[edit]

[..]

Kan je mooi vergelijken

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wel apart dat je bij de kale versie minder details ziet, dan bij livery, je zou andersom verwachten. Zo lijken de achterste wishbones achter wat lichter van kleur te zijn (is misschien ook zo) en dus die overhangende engine cover.
pi_160333465
Deze foto tweet van Craig is ook wel een linkje waard
https://twitter.com/ScarbsF1/status/704568090894442497?s=09

:o Zwevende versnellingsbak
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:09:48 #88
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160333524
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:03 schreef Meike26 het volgende:
Deze foto tweet van Craig is ook wel een linkje waard
https://twitter.com/ScarbsF1/status/704568090894442497?s=09

:o Zwevende versnellingsbak


Ziet er gaaf uit, dat tijdens de wintertests van vorige week niemand opgevallen of is dat nieuw?
Soort van dubbele diffuser lijkt het wel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160333574
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:09 schreef nils7 het volgende:

[..]

:o Zwevende versnellingsbak
[ afbeelding ]

Ziet er gaaf uit, dat tijdens de wintertests van vorige week niemand opgevallen of is dat nieuw?
Soort van dubbele diffuser lijkt het wel.
[/quote]

Is het ook, die Craig Scarborough (@ScarbsF1) of zoiets net zelf gezegd op twitter, zei iets over upper en lower floor en ook in antwoord op iemand anders dat die gaatjes zorgen voor meer lucht naar de lagere vloer voor meer downforce. Als ik dit zo zie en geloof, zal STR wel eens het beste aerodynamische pakket kunnen hebben, naast dat van Mercedes.
pi_160333599
Ik vind hem wel okay, alleen dat blauw wit rood cola op de zijkant van de achtervleugel (hoe noem je dat?) is zo lelijk. Maar hopelijk is hij een beetje snel, en betrouwbaar
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:18:27 #91
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160333623
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:14 schreef Meike26 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ziet er gaaf uit, dat tijdens de wintertests van vorige week niemand opgevallen of is dat nieuw?
Soort van dubbele diffuser lijkt het wel.
Is het ook, die Craig Scarborough (@ScarbsF1) of zoiets net zelf gezegd op twitter, zei iets over upper en lower floor en ook in antwoord op iemand anders dat die gaatjes zorgen voor meer lucht naar de lagere vloer voor meer downforce. Als ik dit zo zie en geloof, zal STR wel eens het beste aerodynamische pakket kunnen hebben, naast dat van Mercedes.
[/quote]
Het is lastig om te zien of ze daar vorige week al me reden (op foto's) maar als dit echt nieuw is en het werkt zoals we in 2009 hebben gezien dan wordt het een mooi jaar.
Ben benieuwd of het echt mag maar je ziet duidelijk een gat (en volgens mij mag dat niet in de vloer, maar goed hoop dat zij het beter weten :P )
Zou wel gaaf zijn als ze hun auto erop gebouwd hebben dan wordt kopiëren lastig maar wel hopen dat het ook werkt dan!
Wellicht dat RB dit heeft geweten en het wel gedurfd heeft om op de STR te gooien en wat conservatiever met de RB is geweest (maar wellicht al wel voorbereid heeft mocht t werken).

Hoop dat ze er goed mee zitten, als het werkt zitten ze op rozen.



N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:23:27 #92
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160333678
En los



Voor de liefhebber 360Tour van de factory en de STR11 schijnt er ook te staan (heb zelf nog niet "rond gelopen")

http://www.scuderiatororosso.com/en_IT/factory
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 09:26:42 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160333741
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:18 schreef nils7 het volgende:
Wellicht dat RB dit heeft geweten en het wel gedurfd heeft om op de STR te gooien en wat conservatiever met de RB is geweest (maar wellicht al wel voorbereid heeft mocht t werken).
Die twee ontwikkelen hun pakket los van elkaar, ik geloof niet dat dat het geval is. In dat geval zal TR zomaar het derde of vierde team op de grid kunnen worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:29:32 #94
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160333783
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die twee ontwikkelen hun pakket los van elkaar, ik geloof niet dat dat het geval is. In dat geval zal TR zomaar het derde of vierde team op de grid kunnen worden.
Deels wel natuurlijk maar dat wil niet zeggen dat ze er niks van af weten en van oudsher werden wel dingen echt uitgeprobeerd bij STR zelfs de coureurs.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160333789
Als STR zo slim en ingenieus is om dit te bedenken, ga ik er vanuit dag ze ook een plan B hebben als dit illegaal word bevonden. Ergens denk ik dat ze bij STR ook wel wisten dat ze in eerste helft van seizoen moeten toeslaan, als dit al gekopiieerd word, dan pas later in het jaar en punten pakken in de eerste helft.
pi_160333834
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:30 schreef Meike26 het volgende:
Als STR zo slim en ingenieus is om dit te bedenken, ga ik er vanuit dag ze ook een plan B hebben als dit illegaal word bevonden. Ergens denk ik dat ze bij STR ook wel wisten dat ze in eerste helft van seizoen moeten toeslaan, als dit al gekopiieerd word, dan pas later in het jaar en punten pakken in de eerste helft.
Als het werkt, vraag ik me af hoelang James Key nog bij STR blijft...
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:33:43 #97
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160333848
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 01:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

Misschien een leuke vraag om eens te droppen bij Olav :)
Jammer dat ik geen Sport1 heb. Misschien eens kijken of ik Ted Kravitz kan bereiken ;).
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:35:07 #98
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_160333868
Oke. Dat valt tegen. -O-

Waarom de neuk zolang wachten om je livery te showen als hij toch zo goed als hetzelfde is als het vorige jaar.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:36:20 #99
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160333886
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:35 schreef Fopje het volgende:
Oke. Dat valt tegen. -O-

Waarom de neuk zolang wachten om je livery te showen als hij toch zo goed als hetzelfde is als het vorige jaar.
Marketing voor RB. Iedereen ging er toch even voor zitten ;)
UI Made bij VanilleKwark.
pi_160333904
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:32 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Als het werkt, vraag ik me af hoelang James Key nog bij STR blijft...
Die verhuisd mee met Max naar RBR denk ik dan ;)
pi_160333905
En toch vind ik 't nog steeds mooi :+
Ja doei.
pi_160333926
Ik heb trouwens op FB een lijst gemaakt met 2016 coureurs en teams (die een FB pagina hebben, sommigen hebben die niet) zodat je de boel daar kunt volgen in één oogopslag zonder al die pagina's te moeten volgen op je tijdlijn. DM bij interesse. :)
Ja doei.
pi_160333948
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb trouwens op FB een lijst gemaakt met 2016 coureurs en teams zodat je de boel daar kunt volgen in één oogopslag zonder al die pagina's te moeten volgen op je tijdlijn. DM bij interesse. :)
Ik ben eerder benieuwd wanneer de F1 manager online komt :@
pi_160333959
Geen idee.
Ja doei.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:41:44 #105
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160333989
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb trouwens op FB een lijst gemaakt met 2016 coureurs en teams (die een FB pagina hebben, sommigen hebben die niet) zodat je de boel daar kunt volgen in één oogopslag zonder al die pagina's te moeten volgen op je tijdlijn. DM bij interesse. :)
Ik denk dat ik de meeste wel heb, zelfs Haryanto (die zelfs een blauw vinkje heeft, Alonso bijvoorbeeld niet hahaha).
Vettel heeft er geen maar je kan wel Fans of Sebastian Vettel volgen die wel veel foto's en info hebben.
Heb ook wel alle teams en een hoop circuits.

DM het me maar kan ik ff kijken of ik nog aanvullingen heb.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160333990
Niemand die mij even kan vertellen hoe dat gedeelte op de auto heet waar nu in blauw wit rood cola op staat?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:42:18 #107
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160334002
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:41 schreef opreis het volgende:
Niemand die mij even kan vertellen hoe dat gedeelte op de auto heet waar nu in blauw wit rood cola op staat?
Wing end plate?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160334034
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:42 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wing end plate?
Ah, dank je :)
pi_160334040
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:41 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik de meeste wel heb, zelfs Haryanto (die zelfs een blauw vinkje heeft, Alonso bijvoorbeeld niet hahaha).
Vettel heeft er geen maar je kan wel Fans of Sebastian Vettel volgen die wel veel foto's en info hebben.
Heb ook wel alle teams en een hoop circuits.

DM het me maar kan ik ff kijken of ik nog aanvullingen heb.
Ja, Haryanto heb ik ook :) Maar AlondoOfficial is ook zonder vinkje wel officieel.

Ik volg ze juist niet omdat ik dan een veel te volle tijdlijn heb, maar door ze in een lijst te zetten kun je wel allesn in één oogopslag zien. Net als een twitterlijst, maar dan wat overzichtelijker :@
Ja doei.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:46:55 #110
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160334090
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:37 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Die verhuisd mee met Max naar RBR denk ik dan ;)
Laten we het hopen :D
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:49:44 #111
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160334135
Rijdt Mercedes overigens deze test wel met een nieuwe motor?

http://www.skysports.com/(...)g-pre-season-testing
UI Made bij VanilleKwark.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 maart 2016 @ 09:50:24 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160334146
Ik ben meer een fan van Twitter. Schande dat het steeds minder wordt gebruikt :N
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_160334177
Ik heb ook een twitterlijstje :) moet ik nog even updaten voor 2016.. is handig voor tijdens de race ook. Jammer wel dat BBC niet meer de boel regelt. Was altijd leuk tweeten met ze ;(
Ja doei.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:53:09 #114
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160334189
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:39 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik ben eerder benieuwd wanneer de F1 manager online komt :@
Zijn we mee bezig. :)
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_160334202
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:49 schreef RingBewoner het volgende:
Rijdt Mercedes overigens deze test wel met een nieuwe motor?

http://www.skysports.com/(...)g-pre-season-testing
Dat bericht is een jaar oud?
pi_160334220
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:50 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben meer een fan van Twitter. Schande dat het steeds minder wordt gebruikt :N
+1!
  dinsdag 1 maart 2016 @ 09:55:25 #117
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160334228
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:54 schreef opreis het volgende:

[..]

Dat bericht is een jaar oud?
Ah lekker scherp :P.

Maakt verder niet uit. Meende dat ik vorige week een identiek bericht hoorde bij Ted's notebook.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_160334281
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:50 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben meer een fan van Twitter. Schande dat het steeds minder wordt gebruikt :N
Hier net zo, Twitter is sneller, leuker en minder geslijm met likes enzo. Bovendien met bepaalde dingen, zoals Alonso in de ligstoel, ook stukken leuker :D
pi_160334288
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Hier net zo, Twitter is sneller, leuker en minder geslijm met likes enzo. Bovendien met bepaalde dingen, zoals Alonso in de ligstoel, ook stukken leuker :D
Voor tijdens de race wel, maar voor gedurende de week als ik wat minder tijd heb om heel twitter door te spitten vind ik FB een fijn overzicht bieden. Zolang je de reacties niet leest iig ;( Wat een aids.
Ja doei.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:05:36 #120
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160334379
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 09:54 schreef opreis het volgende:

[..]

Dat bericht is een jaar oud?
Gevonden!

UI Made bij VanilleKwark.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')