abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160316276
10kg scheelt 0.3 seconde per rondje, dus ik denk dat er genoeg teams zullen zijn die slechts 100kg (of minder) meenemen en blijven liften en coasten omdat ze denken daarmee sneller te zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 29 februari 2016 @ 15:57:25 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160316489
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:51 schreef sasquatsch het volgende:
10kg scheelt 0.3 seconde per rondje, dus ik denk dat er genoeg teams zullen zijn die slechts 100kg (of minder) meenemen en blijven liften en coasten omdat ze denken daarmee sneller te zijn.
En dat zorgt voor het geweldige racen dat we zien.

Dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat er om dat wat jij zegt juist alleen maar erger wordt.

Renault wil dus van de maximum af. Nu de rest nog.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 29 februari 2016 @ 16:13:32 #53
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160316944
Ik blijf het bizar vinden dat iedereen instemming moet geven met de verandering van die regels.

Mercedes is dominant en is logischerwijs op alles tegen wat hun dominantie kan verminderen, zou ik zelf ook zijn in hun positie.

Waarom niet gewoon meeste stemmen gelden en klaar.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 29 februari 2016 @ 16:43:54 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160317607
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:24 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

wat verwacht je dan? Dat Pirelli voor elk team 4 type banden gaat meenemen, en dat in 4-voud per type? Logistiek een nachtmerrie. Nog niet te spreken over productie voor Pirelli.

Dat die 2 compounds gedurende een race belachelijk zijn ben ik het volledig mee eens.
Deden ze eind jaren tachtig begin jaren negentig ook gewoon hoor. En toen waren er nog veel meer teams dan 11. En hadden ze ook nog speciale kwalificatiebanden (werden eind '91 afgeschaft)
pi_160317659
quote:
3s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:13 schreef Rossdale het volgende:
Ik blijf het bizar vinden dat iedereen instemming moet geven met de verandering van die regels.

Mercedes is dominant en is logischerwijs op alles tegen wat hun dominantie kan verminderen, zou ik zelf ook zijn in hun positie.

Waarom niet gewoon meeste stemmen gelden en klaar.
Iedereen is alleen als de regels na 1 maart (voor het jaar erop) worden goedgekeurd.

Voor 1 maart geldt dat er in de Strategy Group (waarin 6 teams zitten, samen met de FOM en FIA) een 2/3 meerderheid moet zijn (12 van de 18 stemmen) voor het invoeren van nieuwe regels. Die worden voorgelegd aan de F1 Commission, waar alle teams zitting hebben, naast andere stakeholders zoals racepromotors, sponsors, Pirelli, motorenfabrikant . Daar is weer een 2/3 meerderheid nodig (18 van de 26 stemmen). Is die meerderheid er worden de regels voorgelegd aan de World MotorSports Council en die kan de regels ratificeren.

Worden er regels na 1 maart voorgesteld voor het jaar erop door de Stategy Group moeten alle teams in de F1 Commission goedkeuring geven omdat het impact heeft op de planning voor de bouw van de nieuwe auto voor het jaar erop.

Alleen is voor de regels voor 2017 de deadline van 1 maart met instemming van alle teams uitgesteld naar 30 april, zodat voor de nieuwe regels nog steeds alleen maar een 2/3 meerderheid nodig is in de F1 Commission.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160318236
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat zorgt voor het geweldige racen dat we zien.

Dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat er om dat wat jij zegt juist alleen maar erger wordt.

Renault wil dus van de maximum af. Nu de rest nog.
Daar heb je gelijk in.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160318254
Testline-up voor de komende dagen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                1 maart       2 maart       3 maart       4 maart   
Ferrari:        Raikkonen     Vettel        Raikkonen     Vettel
Force India:    Hulkenberg    Perez         Hulkenberg    Perez
Haas:           Gutierrez     Gutierrez     Grosjean      Grosjean
Manor:          Haryanto      TBA           TBA           TBA
McLaren:        Alonso        Button        Alonso        Button
Mercedes:       Ros/Ham       Ham/Ros       Ros/Ham       Ham/Ros
Red Bull:       Kvyat         Ricciardo     Kvyat         Ricciardo
Renault:        Magnussen     Magnussen     Palmer        Palmer
Sauber:         Nasr          Ericsson      Nasr          Ericsson
Toro Rosso:     Verstappen    Sainz         Verstappen    Sainz
Williams:       Bottas        Bottas        Massa         Massa
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160318489
De Sauber C35 :

pi_160318585
Alex Lynn blijft testrijder bij Williams en is de enige van de testrijders met genoeg punten voor een superlicentie. De overige testrijders zijn Lance Stroll en Gary Paffett.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160320628
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:31 schreef sasquatsch het volgende:
Alex Lynn blijft testrijder bij Williams en is de enige van de testrijders met genoeg punten voor een superlicentie. De overige testrijders zijn Lance Stroll en Gary Paffett.
Paffet zou ook een superlicentie moeten krijgen, (11 jaar ervaring in F1 (als testrijder) ben je er dan niet voor gekwalificeerd ?

en wat de Sauber betreft, ziet er wat meer aerodynamisch uit , meer dan de vorige 2 modellen,oa Sidepods lijken een stuk slanker en kleiner
  maandag 29 februari 2016 @ 19:10:21 #61
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160320752
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:15 schreef sasquatsch het volgende:
Testline-up voor de komende dagen:
[ code verwijderd ]

Waarom kiezen sommige teams ervoor om om en om te doen en anderen twee dagen achter elkaar?
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:23:03 #62
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160325663
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:15 schreef sasquatsch het volgende:
Testline-up voor de komende dagen:
[ code verwijderd ]

zo te zien is Manor aan het wachten op de hoogste bieders voor woens- donder- en vrijdag.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 29 februari 2016 @ 21:31:07 #63
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160326011
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:23 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

zo te zien is Manor aan het wachten op de hoogste bieders voor woens- donder- en vrijdag.....
Of zijn ze benieuwd hoe Haryanto zich ontwikkelt na zijn dubbele crash vorige week.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_160326203
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:23 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

zo te zien is Manor aan het wachten op de hoogste bieders voor woens- donder- en vrijdag.....
Afwachten of er nog een auto is om mee te rijden na Haryanto
pi_160326323
Volgens mij zag ik wat op hun Twitter voorbij komen dat ze het per dag gaan bekijken welke weer- en baan condities er zijn en dan beslissen wie er gaat rijden. Zit mobiel, Twitter quoten is echt naadje dan.. Sorry.
pi_160327604
Morgen ook de TR goed zien, ben benieuwd in hoeverre hij op de RB lijkt
pi_160329236
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:38 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij zag ik wat op hun Twitter voorbij komen dat ze het per dag gaan bekijken welke weer- en baan condities er zijn en dan beslissen wie er gaat rijden. Zit mobiel, Twitter quoten is echt naadje dan.. Sorry.
je kan toch de link embedden of gaat dat niet via de mobiele?
pi_160329647
Veel gedoe.. Ik zit op mn scherm steeds te ***ten met het kopiëren en plakken van linkjes etc. Ligt meer aan android denk ik dan aan fok overigens.

Edit :

Trouwens, over die Halo, dat lelijke ding moet er vanaf volgend jaar dus op, maar mag elk team nu met zijn eigen versie komen of worden ze allemaal het zelfde ?

Ik kijk echt alles behalve uit naar volgend jaar wat betreft die Halo.. Wat een gedrocht :r

[ Bericht 56% gewijzigd door Meike26 op 29-02-2016 23:41:52 ]
pi_160331646
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 23:18 schreef Meike26 het volgende:
Wat een gedrocht :r
Ik ben er ook geen voorstander van. Net als dat ik geen voorstander ben van smalle hoge achtervleugels. Die moeten imo laag en breed zijn. Toch valt het amper meer op tegenwoordig.

Het zal wel wennen ofzo. ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 1 maart 2016 @ 00:56:38 #70
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_160331696
Morgen STR livery *O*

Wacht daar al zo lang op...
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_160331750
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 00:56 schreef Fopje het volgende:
Morgen STR livery *O*

Wacht daar al zo lang op...
Ik ook! :9

En op dat de lichten uit gaan in Melbourne; daar wacht ik ook al veel te lang op }:|

Vroeger had je nog A1GP in de winter, dat was prima te kijken om de winter te overbruggen :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160331805
quote:
5s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:10 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Waarom kiezen sommige teams ervoor om om en om te doen en anderen twee dagen achter elkaar?
Ik denk dat ze om en om doen om te kijken wat de ene coureur zegt qua afstelling of aanvoelen van de auto en dat dan vergelijken met of die 2de coureur een beetje in dezelfde richting voelt/vindt zodat ze dat dan voor dag 3 aan kunnen passen.

Als ze 2 dagen achter elkaar doen dan passen ze misschien op dag 2 iets aan en coureur 2 op dag 3 wil dan een heel andere kant op qua afstelling.

Ofzo. Geen idee. Ik ben geen teambaas. Misschien vinden de coureurs het wel gewoon fijn om 2 dagen achter elkaar te rijden en andere liever een rustdagje tussendoor en steekt er verder niks achter.

Misschien een leuke vraag om eens te droppen bij Olav :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 1 maart 2016 @ 07:22:48 #73
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160332883
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 01:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk dat ze om en om doen om te kijken wat de ene coureur zegt qua afstelling of aanvoelen van de auto en dat dan vergelijken met of die 2de coureur een beetje in dezelfde richting voelt/vindt zodat ze dat dan voor dag 3 aan kunnen passen.

Als ze 2 dagen achter elkaar doen dan passen ze misschien op dag 2 iets aan en coureur 2 op dag 3 wil dan een heel andere kant op qua afstelling.

Ofzo. Geen idee. Ik ben geen teambaas. Misschien vinden de coureurs het wel gewoon fijn om 2 dagen achter elkaar te rijden en andere liever een rustdagje tussendoor en steekt er verder niks achter.

Misschien een leuke vraag om eens te droppen bij Olav :)
Bij Mercedes willen ze op dezelfde dag.
Alhoewel ik gok dat daarachter een kinderachtige reden zit (zodat de ander in ieder geval niet in andere "omstandigheden" rijdt)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 1 maart 2016 @ 07:34:55 #74
194695 franklop
Fran knock
pi_160332935
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:22 schreef nils7 het volgende:

[..]

Bij Mercedes willen ze op dezelfde dag.
Alhoewel ik gok dat daarachter een kinderachtige reden zit (zodat de ander in ieder geval niet in andere "omstandigheden" rijdt)
officieel omdat ze werkdruk op een dag willen verdelen, vanwege de vele kilometers dat die wagen maakt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:23:18 #75
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160333142
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')