abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 18 februari 2016 @ 16:09:03 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160019288
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

dobbey
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ereshkigal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nanuke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mrs.Peel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stroopwafelmeisje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Silversjoiis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crazy_Horse
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Droomvrouwtje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uitgezwaaid vorig topic:
Helaas niemand
(ook uit de sectie "wie posten er ook al weer mee")

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 18-02-2016 16:20:15 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 18 februari 2016 @ 16:09:57 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160019312
Met als goede nieuws uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:57 schreef MaJo het volgende:
Man is net gebeld en zijn testosteron is verdubbeld :o *O* Eind april weer zaad inleveren en dan waarschijnlijk iui want na 3 maanden schijnen de waarden het beste te zijn.
Als iemand nog in of uit de OP wil, stuur me even een berichtje!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160019370
Stroop is weer terug in het topique -O-

Majo, is het testosterone vanzelf verdubbeld of heft je man ook medicijnen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 18 februari 2016 @ 16:18:50 #4
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160019479
Majo wat een goed nieuws.

Ik ben aan het wachten tot ik morgen gebeld word of er een terugplaatsing is. Maar 4 eitjes uit 9 follikels -O- hoop dat er iig minstens 1 embryo ontstaan is.
  Moderator donderdag 18 februari 2016 @ 16:23:20 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160019570
quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:12 schreef Barreltje het volgende:
Stroop is weer terug in het topique -O-

Majo, is het testosterone vanzelf verdubbeld of heft je man ook medicijnen?
Die opmerking was nog van het topic ervoor. Niemand uitgezwaaid vorig topic toch? :@

Manlief zit net als ik aan de clomid ;) En blijkbaar slaat het bij hem dus ook goed aan *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:18 schreef snoenk het volgende:
Majo wat een goed nieuws.

Ik ben aan het wachten tot ik morgen gebeld word of er een terugplaatsing is. Maar 4 eitjes uit 9 follikels -O- hoop dat er iig minstens 1 embryo ontstaan is.
Oeh wat spannend zeg! Maar eentje is genoeg he dus ik ga voor je duimen! ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 18 februari 2016 @ 16:27:42 #6
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_160019659
Fijn Mayo!

Snoenk wat spannend. Duim voor goed nieuws.
  donderdag 18 februari 2016 @ 17:07:37 #7
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_160020527
Oh wat fijn majo!! En meteen ook een plan van aanpak! Maar ik duim voor je dat het niet nodig is :*

Snoenk spannend, ik ga voor je duimen :*
Be happy with the little things in life
  donderdag 18 februari 2016 @ 18:29:55 #8
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_160022104
Fijn MaJo, goed nieuws! Blijf jij in de tussentijd aan de Clomid?

Spannend, Snoenk!

Ik zal van het weekend even een nieuw verhaaltje typen voor de op.
  Moderator donderdag 18 februari 2016 @ 18:32:41 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160022165
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:29 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Fijn MaJo, goed nieuws! Blijf jij in de tussentijd aan de Clomid?

Spannend, Snoenk!

Ik zal van het weekend even een nieuw verhaaltje typen voor de op.
Ik blijf inderdaad aan de clomid :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160025260
Fijn dat de clomid werkt bij je man, Majo! *O*
pi_160027131
Snoenk ik duim voor een tp! Spannend hoor.

Majo goed nieuws over je vriend!
Kan het ook nog deels door het stoppen met roken komen?
En hebben jullie het nog gehad over je pijnlijke menstruaties?
  Moderator donderdag 18 februari 2016 @ 22:56:21 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160030379
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:21 schreef Arja het volgende:
Snoenk ik duim voor een tp! Spannend hoor.

Majo goed nieuws over je vriend!
Kan het ook nog deels door het stoppen met roken komen?
En hebben jullie het nog gehad over je pijnlijke menstruaties?
Ze hebben alleen naar het testosteron gekeken (in het bloed) dus over het stoppen met roken valt nog niks te zeggen. Dat merken we over 2 maanden, ben erg benieuwd!

Het was de uroloog die belde. Ik ga morgen de gyn bellen omdat ik nog niks teruggehoord heb.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160035594
Je man aan de Clomid Majo? Dat klinkt gek voor mij, ik weet niet beter of Clomid is voor het stimuleren van een eisprong, maar heeft kennelijk ook andere uitwerkingen? :@

Fijn dat het effect heeft in ieder geval! *O*

Hier net een telefoontje gepleegd richting ZKH vanwege het uitblijven van de menstruatie. ( vorige week vrijdag laatste pilletje Ogrametil of zoiets, kan een paar letters er naast zitten :P )

Maar ik mag nog even het weekend afwachten en Maandag terugbellen..
  vrijdag 19 februari 2016 @ 11:49:19 #14
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160038182
Finagain jij wacht juist op menstruatie toch? :@ hoop dat die dan snel komt.

En ik heb een tp! Vanmiddag hoor ik hoeveel embryo's er zijn maar er is er iig 1 en hoop dat dat voldoende is
  vrijdag 19 februari 2016 @ 11:54:26 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160038268
*O*
goed nieuws Snoenk!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160040968
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:49 schreef snoenk het volgende:
Finagain jij wacht juist op menstruatie toch? :@ hoop dat die dan snel komt.

En ik heb een tp! Vanmiddag hoor ik hoeveel embryo's er zijn maar er is er iig 1 en hoop dat dat voldoende is
Mooi nieuws! *O*

Ik wacht inderdaad op mijn menstruatie ja..
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 23:17:42 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160057257
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 08:44 schreef Finagain het volgende:
Je man aan de Clomid Majo? Dat klinkt gek voor mij, ik weet niet beter of Clomid is voor het stimuleren van een eisprong, maar heeft kennelijk ook andere uitwerkingen? :@

Fijn dat het effect heeft in ieder geval! *O*

Ik was daar ook wel verbaasd over :D Maar ja, bij mannen zorgt het voor toename van testosteron. Geloof dat dat ook bij vrouwen zo is, ook wij maken testosteron aan maar in veel kleinere mate ;)

quote:
Hier net een telefoontje gepleegd richting ZKH vanwege het uitblijven van de menstruatie. ( vorige week vrijdag laatste pilletje Ogrametil of zoiets, kan een paar letters er naast zitten :P )

Maar ik mag nog even het weekend afwachten en Maandag terugbellen..
Het enige kuurtje wat ik ken is Provera, daar werd ik mega heftig ongesteld van :X Ik hoop dat je snel zekerheid hebt!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 23:18:22 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160057281
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:49 schreef snoenk het volgende:
Finagain jij wacht juist op menstruatie toch? :@ hoop dat die dan snel komt.

En ik heb een tp! Vanmiddag hoor ik hoeveel embryo's er zijn maar er is er iig 1 en hoop dat dat voldoende is
Wat fijn! Ik ga voor je duimen dat er een mooi kindje uit mag voortkomen O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 19 februari 2016 @ 23:39:46 #19
269689 crew  Viv
pi_160058000
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:23 schreef MaJo het volgende:
Manlief zit net als ik aan de clomid ;) En blijkbaar slaat het bij hem dus ook goed aan *O*
Tof zeg, dat jullie allebei baat hebben bij hetzelfde medicijn. *O*
  zondag 21 februari 2016 @ 23:43:35 #20
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160108211
Mag ik hier ook gewoon even een vraag stellen of hebben jullie liever lang posters?


Lang verhaal in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 februari 2016 @ 07:53:05 #21
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160110903
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160111410
Faptist

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160116631
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 februari 2016 @ 13:45:45 #24
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160116792
Arja, (of anderen)

Kan je meer vertellen over afvallen en hormoonhuishouding?
Ik probeer ook af te vallen ( probeer O-) ) en dan vooral door meer te sporten..
Is het dan het feit dat je een betere conditie krijgt? of is het omdat er minder vet opgeslagen is hier en daar?

En as maandag de samenlevingstest..
Ben benieuwd hoe dat in z'n werk gaat, met eendebek en alles?? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160117205
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:45 schreef Barreltje het volgende:
Arja, (of anderen)

Kan je meer vertellen over afvallen en hormoonhuishouding?
Ik probeer ook af te vallen ( probeer O-) ) en dan vooral door meer te sporten..
Is het dan het feit dat je een betere conditie krijgt? of is het omdat er minder vet opgeslagen is hier en daar?

En as maandag de samenlevingstest..
Ben benieuwd hoe dat in z'n werk gaat, met eendebek en alles?? :o
Hoi Barreltje,

ik heb daar niet veel verstand van, omdat het bij mij niet aan de orde was. Ik weet alleen dat overgewicht en (buik)vet iets doen met je hormoonhuishouding, cyclus en hoeveelheid en kwaliteit van je eisprong.

Ik heb geen samenlevingstest gehad. Heb je geen folder met info gehad van je ziekenhuis? Misschien kun je dit op hun site vinden? Of anders op de site van Freya
pi_160117283
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:45 schreef Barreltje het volgende:

En as maandag de samenlevingstest..
Ben benieuwd hoe dat in z'n werk gaat, met eendebek en alles?? :o
Idd met eendebek. Dan wordt er met een spuitje wat opgezogen. Is zo gebeurd. Alleen die eendebek is nooit erg aangenaam.
Dan wordt er even onder de microscoop gekeken. Dat duurde ook een minuutje, misschien 2. Leek mij wel uren te duren want ik dacht na een halve minuut dat het zeker wel mis zou zijn als 't zo lang duurt. Maar was niet zo.
  maandag 22 februari 2016 @ 19:25:18 #27
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160125927
Bedankt voor de reacties. Denk dat m'n huisarts inderdaad de combinatie van de hormonen bedoelt.
Ik geniet zo van het live voeden. Weet niet of ik dat kan opgeven. Drinken doet ze namelijk echt niet verder. Geen water, geen roosvicee en ook geen sap.
Maar dat zal vast overgaan als ze geen borst meer krijgt.

Afvallen.. Is iets dat ik erg moeilijk vind. Psychisch gaat het dan altijd fout en ik lijk geen goede psych te vinden die me daarin kan ondersteunen. Overeten (binge eating) vind niemand echt een probleem. Ik heb BED therapie gevolgd maar dat was vrij waardeloos. "laat iemand anders gewoon de boodschappen doen. Zorg dat er niks in huis is dan kun je ook niets pakken".
Ja bedankt brainiac, als het zo makkelijk was had het me wel gelukt. :')
Maar goed. Geen voer voor dit topic ;)

En ik ben zeker makkelijk zwanger Geworden. Geen arts die het begreep.
Ik weet nu dus ook niet zo goed waar ik aan toe ben. Ovulatietesten werken bij mij niet want die zijn altijd positief.

Zal ik gewoon een afspraak maken met de vraag of ik doorverwezen mag worden naar een gynaecoloog ?
Iemand die me kan helpen met het formuleren van een goede hulpvraag?

Sowieso bedankt voor het luisteren en de adviezen! :*
pi_160130493
faptist,

Je kunt een pre-conceptie gesprek aanvragen. Dit gebeurd vaak als vrouwen bijvoorbeeld angstig zijn voor een bevalling (of al een traumatische bevalling hebben gehad) of willen bespreken wat er moet gebeuren voor een gezonde zwangerschap.

Ik heb er eentje gehad, omdat ik niet wist of ik al zwanger mocht worden (gezondheidproblemen) en wilde weten wat er tijdens de zwangerschap moest gebeuren voor mijn onderliggende ziekte (vaker bloedprikken e.d.) en wat ik kon verwachten.

Ik zou dat zeker aanvragen bij een gyne en bespreken of het mogelijk is om bv te blijven geven en zodra je stopt een cyclus op te gaan wekken i.p.v. een jaar te moeten wachten om te kijken of het zichzelf normaliseerd.
  maandag 22 februari 2016 @ 22:01:43 #29
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160131660
Kahlie,
Bedankt voor je goede tip!
Ga ik zeker doen. Dankje. :*
pi_160138666
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:01 schreef faptist het volgende:
Kahlie,
Bedankt voor je goede tip!
Ga ik zeker doen. Dankje. :*
Geen probleem. Ik zag dat hij mijn edit niet had gepakt. Mijn zus heeft een kindje via IVF. Toen ze voor de tweede wilden hebben ze ook een voor-gesprek gehad. Besproken wat kon en niet kon, wat ze kon verwachten etc.
pi_160138846
@ Faptist : en een goede diëtiste? Zij zullen als geen ander weten dat psyche en eten met elkaar verweven zijn en wellicht samen met jou kunnen zoeken naar een manier die voor jou werkt? Veel succes in ieder geval! :)

@ hier : nog steeds geen menstruatie na een kuur orgametril waarvan ik de 12e de laatste pil heb gehad. Morgenochtend naar ZKH voor een echo en plan de campagne.. ben benieuwd! :?
pi_160140114
Faptist, heb je voor de onderliggende psychische problemen wel eens emdr overwogen? Ik hoor daar zulke goede verhalen over; ook dat je soms al na 2-3 sessies verschil kan merken.

Een oriënterend gesprek lijkt me een goed idee, zoals kahlie zegt. Ik heb wel vaker gehoord dat er geen behandeling gestart wordt zolang je nog bv geeft. Maar je zou dan wel vast een plan van aanpak kunnen opstellen en direct starten zodra jullie eraan toe zijn. Dat geeft misschien ook wat rust nu :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 23 februari 2016 @ 12:03:36 #33
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_160142899
EMDR _O_ _O_ Wat ben ik blij dat dat uitgevonden is. Fap als je meer inside info wil staat mijn pb open. Ik heb er echt baat bij gehad terwijl ik heel sceptisch was.

Voor de rest sluit ik mij aan bij de rest. :*


Finagain wat vreemd.... Ben benieuwd wat het is en of ze een oorzaak kunnen vinden ^O^
pi_160142950
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 08:53 schreef Finagain het volgende:
@ Faptist : en een goede diëtiste? Zij zullen als geen ander weten dat psyche en eten met elkaar verweven zijn en wellicht samen met jou kunnen zoeken naar een manier die voor jou werkt? Veel succes in ieder geval! :)

@ hier : nog steeds geen menstruatie na een kuur orgametril waarvan ik de 12e de laatste pil heb gehad. Morgenochtend naar ZKH voor een echo en plan de campagne.. ben benieuwd! :?
Ik reageer ook niet op menstruatie opwekkende medicatie. Bij mij maakten ze een echo en als het baarmoederslijmvlies dun genoeg was, mocht ik gewoon beginnen met het traject.
pi_160150283
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:05 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik reageer ook niet op menstruatie opwekkende medicatie. Bij mij maakten ze een echo en als het baarmoederslijmvlies dun genoeg was, mocht ik gewoon beginnen met het traject.
Oke, dat zal dan bij mij misschien ook de uitkomst zijn morgen..

Maar hoe wordt dat bij jou dan opgelost aangezien jij ook niet reageert op die opwekkers? Moet je dan steeds een echo maken om dat slijmvlies te controleren? Of aan de pil ? ( Dat heb ik ook al een keer gehad namelijk, moest ik aan de pil, ben je weer een maand verder.. :{ )
pi_160151854
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:58 schreef Finagain het volgende:

[..]

Oke, dat zal dan bij mij misschien ook de uitkomst zijn morgen..

Maar hoe wordt dat bij jou dan opgelost aangezien jij ook niet reageert op die opwekkers? Moet je dan steeds een echo maken om dat slijmvlies te controleren? Of aan de pil ? ( Dat heb ik ook al een keer gehad namelijk, moest ik aan de pil, ben je weer een maand verder.. :{ )
Elke keer als er een iui of ivf was mislukt, werd ik wel ongesteld omdat er dan een cyclus is geweest compleet met ei en opbouwend baarmoederslijmvlies. Ik (en elke andere persoon in de mmm) kregen bij de start van een nieuwe ronde (op een bepaalde cyclusdag die ik niet meer weet) een uitgangsecho en van daaruit begin je weer met een nieuwe ronde en opbouwen van bms etc.
pi_160173948
Ik ben vanmorgen voor een echo geweest en inderdaad, het BMS was dusdanig laag dat ik vandaag met Clomid 150 kan beginnen. :)

Als dit niet werkt dan is de volgende stap iets met spuiten.. :X -O- Maargoed, dat zal na een tijdje wellicht ook wennen/makkelijker worden.
pi_160174898
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:23 schreef Finagain het volgende:
Ik ben vanmorgen voor een echo geweest en inderdaad, het BMS was dusdanig laag dat ik vandaag met Clomid 150 kan beginnen. :)

Als dit niet werkt dan is de volgende stap iets met spuiten.. :X -O- Maargoed, dat zal na een tijdje wellicht ook wennen/makkelijker worden.
Dat is mooi, fin. Ik hoop dat de chlomid al genoeg voor je is.
En anders went dat spuiten inderdaad ook snel.

Succes! Wanneer heb je de eerste echo?
pi_160177456
Thanks! Eerste echo is 7 Maart.. :)
pi_160189915
ik ga me er eens op inlezen. bedankt!
  Moderator woensdag 24 februari 2016 @ 23:30:48 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160192009
Wat fijn dat je gelijk kunt beginnen Fin! Vanwaar die hoge dosis clomid? De normale startdosis is 50mg. Ik hoop dat het werkt!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160195731
50 en 100 mg heb ik al gehad, zonder reactie, vandaar nu 150 mg, ik hoop het ook! :)
pi_160196528
Euh, ik ben niet bezig met zwanger worden momenteel, maar wel met mijn cyclus analyseren voor als we voor beeb2.0 gaan.
Ik zit nu over de 40 dagen en nog geen eisprong. Moet ik hier iets mee als ik na x dagen nog niet ongesteld ben?

6 Maanden geleden bevallen en ik geef hooguit 50cc borstvoeding per dag :P
  vrijdag 26 februari 2016 @ 07:54:09 #44
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160223179
Ik geloof dat ik zojuist een 2de streepje plas :o :'( *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Het is nog hartstikke vroeg, pas een week na tp, maar kon me niet meer inhouden :@ en geen pregnyl gespoten dus gewoon mijn eigen zwangerschapshormoon :D
pi_160223208
Whoohooo Snoenk! Ik had op dag 9 een positieve test, dus het kan!

Ook geen pregnyl gespoten voor de punctie?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 26 februari 2016 @ 08:06:47 #46
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160223257
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 07:59 schreef McLaura het volgende:
Whoohooo Snoenk! Ik had op dag 9 een positieve test, dus het kan!

Ook geen pregnyl gespoten voor de punctie?
Nee alleen ovitrelle, dat kan tot 10 dagen ook een vals positieve uitslag geven maar het is 12 dagen geleden dat ik dat heb gespoten.
pi_160223323
Snoenk gefeliciteerd!! *O*
pi_160223408
Wow Snoenk! :D Super! Gefeliciteerd! *O*
pi_160223536
Oh wauw Snoenk!!
  Moderator vrijdag 26 februari 2016 @ 08:57:18 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160223709
Snoenk :o *O* ik ga duimen voor een plakker O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160223718
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 07:54 schreef snoenk het volgende:
Ik geloof dat ik zojuist een 2de streepje plas :o :'( *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Het is nog hartstikke vroeg, pas een week na tp, maar kon me niet meer inhouden :@ en geen pregnyl gespoten dus gewoon mijn eigen zwangerschapshormoon :D
Jaaaaa *O* O+
S. 2014
J. 2016
pi_160223788
Gefeliciteerd Snoenk! *O*
pi_160223858
Gefeliciteerd Snoenk!!!!
  vrijdag 26 februari 2016 @ 09:12:17 #54
437909 GVman
korte tekst
pi_160223908
Lekker bezig Snoenk!! Hopelijk snel een kneiterpaarse streep die je kunt showen!

Gefeliciteerd!
ruimte gereserveerd voor signature...
  vrijdag 26 februari 2016 @ 09:33:48 #55
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_160224243
Gefeliciteerd Snoenk!
pi_160224578
Yes snoek *O*
  vrijdag 26 februari 2016 @ 10:23:06 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_160225165
Oh wow snoenk! Super! Je leuke O. grote zus! Gefeliciteerd *O*
disclaimer
pi_160225453
Gefeliciteerd snoenk! *O*
pi_160225484
Gefeliciteerd Snoenk! Nog zo'n ontzettend leuk en geweldig kindje! O+ *O*
  vrijdag 26 februari 2016 @ 11:09:09 #60
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160226057
Dank jullie wel allemaal :'( O+
pi_160227349
Gefeliciteerd! *O*
  vrijdag 26 februari 2016 @ 12:37:20 #62
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_160228121
Jaaaaahhh Snoenk gefeliciteerd!!! *O*
Wat super de 1e ronde!!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_160228529
Gefeliciteerd Snoenk, nog zo'n leukerd *O*
pi_160228774
Gefeliciteerd snoenk! Wat tof meteen de eerste!

Ik duim voor een plakker
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:00:34 #65
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_160230598
Snoenk :o dat doe je snel! O+ *O* *O*
Be happy with the little things in life
  vrijdag 26 februari 2016 @ 14:10:34 #66
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160230853
Snoenk! *O*

wat fijn..
Nu gaan we voor een leeglooptopique! *O* *G*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160231721
Snoenk gefeliciteerd!

Wij hebben een drukke week achter de boeg. Hadden maandag onze eerste afspraak bij de ferriliteitsarts.

Ze hebben gekeken naar mijn cyclus en grote van de blaasjes. Deze waren 12 en 14 mm en zat op dag 10.
Moest gisteren terugkomen blaasjes op 18.3 mm dus elk moment kunnen ze springen ook de samenlevingstest al gehad. Geen levende zaadcellen op het baarmoederslijmvlies. Het probleem lijkt toch echt bij ml te liggen en hij moet nu 29 maart een potje inleveren voor een uitgebreid zaadonderzoek het vorige onderzoek was zeer minimaal. 19 april krijgen we als het goed is een ehandeltraject aangeboden.

We zijn een beetje teneergeslagen we hebben geen getallen gekregen over zijn vruchtbaarheid alleen dat het echt minimaal is.

Ben erg onzeker over hoe nu verder en ml voelt zich schuldig dat een 2e kind voor mij niet zo makkelijk gaat en dat dat zijn fout is. Of ik zeker wist dat ik dan wel bij hem bleef als een ander me het wel kan bieden.

Ik begin te merken hoe intensief dit traject gaat zijn en ml is niey erg spraakzaam dus ik ben nog aan het rondkijken Hoe we dit het beste kunnen aanpakken zonder dat het onze relatie gaat kosten.

Sorry voor de lange post moest het even kwijt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sam1993 op 26-02-2016 15:06:07 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_160232174
Sam, wat naar om te horen. Ik denk wel dat communicatie in zo'n traject heel belangrijk is. Je relatie is de basis.....

Wat betreft de samenlevingstest: ik neem aan dat je zaadcellen bedoelt? Ik ben zelf 2x geweest voor een samenlevingstest (vlak achter elkaar). Bij beide keren is er niks levends (en sowieso weinig) gevonden. Toch ben ik die ronde zwanger geraakt van M.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is, maar toch even een succesverhaal dat het niet per se hoeft te betekenen dat het helemaal waardeloos is.

:*
pi_160232214
Sam er zijn nog mogelijkheden genoeg waarschijnlijk om zwanger te worden van iui, tot ivf of icsi. Echt het kan.

Probeer het per stapje te bekijken en te laten bezinken. Eerst de uitslag afwachten.

Verder is het boek Verborgen Verlangen misschien iets voor jou/jullie. Het gaat over de impact op je relatie en hoe je hiermee om kunt gaan.
pi_160232523
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:54 schreef Kyara het volgende:
Sam, wat naar om te horen. Ik denk wel dat communicatie in zo'n traject heel belangrijk is. Je relatie is de basis.....

Wat betreft de samenlevingstest: ik neem aan dat je zaadcellen bedoelt? Ik ben zelf 2x geweest voor een samenlevingstest (vlak achter elkaar). Bij beide keren is er niks levends (en sowieso weinig) gevonden. Toch ben ik die ronde zwanger geraakt van M.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is, maar toch even een succesverhaal dat het niet per se hoeft te betekenen dat het helemaal waardeloos is.

:*
Bedoel zaadcellen inderdaad.
Fijn om te horen dat het niet altijd wat hoeft te zeggen. Mando is erg bang voor de uitslag van de test en enigszins bang dat hij niet vruchtbaar genoeg gaat zijn voor een traject.

Arja. Ik ga eens kijken naar dat boek

Hij heeft nooit echt geleerd te praten over zijn gevoelens en verwerkt alles alleen. Dat is natuurlijk prima maat resulteerde gisteren erin dat hij mij volledig negeerde terwijl ik juist behoefte had aan een gesprek of iets dergelijks.

We zijn beidde ook nog jong 22 en bijna 27 maar de drang is groot lisa is dan ook al bijna 4.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_160232722
Snoenk *O*
pi_160232927
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 07:54 schreef snoenk het volgende:
Ik geloof dat ik zojuist een 2de streepje plas :o :'( *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Het is nog hartstikke vroeg, pas een week na tp, maar kon me niet meer inhouden :@ en geen pregnyl gespoten dus gewoon mijn eigen zwangerschapshormoon :D
Geweldig! *O*
Gefeliciteerd!
pi_160233228
Snoenk! *O* Wat tof!!!
  vrijdag 26 februari 2016 @ 17:11:39 #74
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_160235855
Snoenk, van harte! *O*

Sam, wat vervelend dat jullie niet op een lijn zitten in het verwerken van het nieuws! Voor mijn gevoel is het meer mannen-eigen om dingen alleen te verwerken. Geef hem daarin ook zijn ruimte, maar geef ook gewoon aan waar je zelf behoefte aan hebt. Wat voor mij helpt is om een soort dagboek bij te houden. Zo kan ik mijn gedachten op een rij krijgen en als ik man dan aan zijn mouw trek dat ik wil praten, weet ik in elk geval wat ik vind/denk.
Oh en wat ons ook helpt: naar buiten gaan. Gewoon een half uur een wandelingetje maken. Je hoeft dan niet eens het over het traject te hebben, maar even samen zijn, frisse wind door het hoofd en geen afleiding van telefoons, internet, etcetera doet ons altijd veel goed.

En natuurlijk wat hierboven is gezegd: er is nog zo veel mogelijk! Geef vooral de moed niet op! :*
pi_160236165
Snoenk O+
pi_160239484
Gefeliciteerd Snoenk! :*

Wat rot, Sam. Zoals jouw man zich voelt, dat herken ik wel. Zo dacht ik ook (en soms nog steeds). Rationeel weet je dat er geen schuld is. Maar soms voelt het wél zo. En hoe moeilijk het ook is, communicatie is de sleutel, blijf praten. Gooi alles op tafel, ook als het moeilijk is, ook als het pijn doet. Want het helpt, écht.
  Moderator vrijdag 26 februari 2016 @ 19:42:28 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160239591
Welkom hier Sam :* Zoals de anderen al zeggen zou ik eerst de uitslag van het zaad afwachten, misschien valt het toch mee. En ook met slecht zaad kunnen ze tegenwoordig een hele boel, ik zou dus zeker niet bij de pakken neer gaan zitten.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 26 februari 2016 @ 23:52:26 #78
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_160247623
Snoenk *O* *O* *O*


Sam mijn man was en is ook geen prater. Ik heb vanaf het begin de openheid opgezocht en ben een blog begonnen waar ik alles van mij af kon schrijven. Zo kun je wel je ei kwijt en ligt er niet teveel druk op de relatie. Iemand die geen prater is zal en kan niet vanwege de onderzoeken ineens veranderen en soms moet je je daar bij neerleggen hoe kl*ten dat ook is. Ik weet wel dat mijn blog ons huwelijk heeft gered anders waren wij nooit bij elkaar gebleven :@
pi_160248018
Snoenk!!! *O* *O* *O*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  zaterdag 27 februari 2016 @ 06:21:16 #80
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160251766
Nogmaals allemaal bedankt voor de felicitaties!

Sam, hier ging het ongeveer hetzelfde, ook geen prater(s) en man die vroeg of ik niet liever met iemand was die wel makkelijk kinderen kon krijgen.

De tip om samen even een stukje te lopen werkte hier ook altijd goed als alles even klote was en het tussen ons niet zo goed ging.
En het is, zelfs met slechte zaadcellen, nog niet voorbij. Ze kunnen echt heel veel.

Heel veel succes en blijf vooral hier of ergens anders schrijven als dat helpt. :*
pi_160252806
Bedankt voor jullie steun en hoopvolle woorden :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_160253713
Jaaaaa Snoenk!! Gefeliciteerd!
pi_160266970
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 14:37 schreef Sam1993 het volgende:
Snoenk gefeliciteerd!

Wij hebben een drukke week achter de boeg. Hadden maandag onze eerste afspraak bij de ferriliteitsarts.

Ze hebben gekeken naar mijn cyclus en grote van de blaasjes. Deze waren 12 en 14 mm en zat op dag 10.
Moest gisteren terugkomen blaasjes op 18.3 mm dus elk moment kunnen ze springen ook de samenlevingstest al gehad. Geen levende zaadcellen op het baarmoederslijmvlies. Het probleem lijkt toch echt bij ml te liggen en hij moet nu 29 maart een potje inleveren voor een uitgebreid zaadonderzoek het vorige onderzoek was zeer minimaal. 19 april krijgen we als het goed is een ehandeltraject aangeboden.

We zijn een beetje teneergeslagen we hebben geen getallen gekregen over zijn vruchtbaarheid alleen dat het echt minimaal is.

Ben erg onzeker over hoe nu verder en ml voelt zich schuldig dat een 2e kind voor mij niet zo makkelijk gaat en dat dat zijn fout is. Of ik zeker wist dat ik dan wel bij hem bleef als een ander me het wel kan bieden.

Ik begin te merken hoe intensief dit traject gaat zijn en ml is niey erg spraakzaam dus ik ben nog aan het rondkijken Hoe we dit het beste kunnen aanpakken zonder dat het onze relatie gaat kosten.

Sorry voor de lange post moest het even kwijt.
Hoi Sam,

Ik herken wat je man zegt. Ik ben er zelf door heen gegaan: ik ben zelf man, onvruchtbaar en heb deze topicreeks gebruikt om wat te kunnen spuien, gedachten op een rij te zetten e.d. Ik heb met mijn vrouw ook steeds goed kunnen praten hierover, al was ik altijd wat stiller hierover dan zij.

Een slechte uitslag is een klap in je gezicht. Die klap is harder naarmate de uitslag slechter is. Uit al mijn semenanalyses kwam steeds hetzelfde getal naar voren: 0 (nul) zaadcellen... Uiteindelijk kwam er bij mij een TESE aan te pas, met als wonderbaarlijke uitslag dat er zaadcellen waren gevonden!

De daaropvolgende ICSI was minstens zo spannend. Alle zaadcellen zijn gebruikt voor een poging bij mijn vrouw. Het resulteerde in 1 (één) embryo. Dat embryo is inmiddels uitgegroeid tot een 5 maand oude foetus. Het meisje moet eind juni ter wereld moet komen. Met mijn vrouw gaat alles goed en met de (soon-to-be) kleine meid ook.

Kortom: een slechte uitslag is niet het einde van de wereld, al voelt dat wel zo. Mocht je meer willen weten, dan kun je vragen stellen :) De PM staat ook open.

[ Bericht 0% gewijzigd door GVman op 27-02-2016 21:02:51 ]
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_160271705
Snoenk gefeliciteerd! Wat goed! *O* *O* *O*

GV-man, ik moest nog aan jouw situatie denken vandaag. Ik las een nieuwsbericht over het kweken van staartloze zaadcellen vanuit huidcellen van een muis. De techniek is inmiddels met succes toegepast op muizen en het is de bedoeling om over een paar jaar (minstens 5 geloof ik) de techniek ook voor mensen beschikbaar te hebben. Voor mannen die in principe onvruchtbaar zijn klinkt het best als een mooie optie vond ik.

Daarnaast heb ik positief PGD nieuws. Mijn zusje heeft afgelopen maand haar tweede PGD/ICSO behandeling gedaan en ze is nu 5 weken zwanger. Heel pril allemaal nog, maar ze kan in ieder geval zwanger worden en alleen al met die wetenschap is ze heel blij. Nu fingers crossed dat alles goed blijft gaan, want afgelopen week heeft ze met ernstige OHSS (overstimulatie) in het ziekenhuis gelegen. In principe heeft OHSS geen effect op de zwangerschap, dus in die zin kan het geen kwaad, maar het zorgt toch wel voor wat onzekerheid. Over een paar weken is de eerste echo en dan gaan we het zien. :)
  zondag 28 februari 2016 @ 08:36:53 #85
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160277514
Nikki.. wat fijn voor je zus! Duimen dat het goed blijft gaan
En fijne bemoedigende woorden van gv_man!

Ik ben inmiddels mijn ei kwijt.. :?
Bmslijm is anders dan dat het zijn moet ovu-testen geven geen streepje ..maar morgen is wel de samenlevingstest.. wat is nou wijsheid? Gewoon alle voorbereidingen treffen en morgen een aangeven?
Ik heb ook geen idee of mn ei al geweest is of nog moet komen.. heb pas 2 dagen getest.. :@ (mn ei is meestal regelmatig en ik vind het onzin om 2 weken lang te testen)
Kunnen ze dat morgen evt op een echo kunnen zien of checken ze dat niet tijdens zo'n test?
/n00b
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160277553
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:36 schreef Barreltje het volgende:
Nikki.. wat fijn voor je zus! Duimen dat het goed blijft gaan
En fijne bemoedigende woorden van gv_man!

Ik ben inmiddels mijn ei kwijt.. :?
Bmslijm is anders dan dat het zijn moet ovu-testen geven geen streepje ..maar morgen is wel de samenlevingstest.. wat is nou wijsheid? Gewoon alle voorbereidingen treffen en morgen een aangeven?
Ik heb ook geen idee of mn ei al geweest is of nog moet komen.. heb pas 2 dagen getest.. :@ (mn ei is meestal regelmatig en ik vind het onzin om 2 weken lang te testen)
Kunnen ze dat morgen evt op een echo kunnen zien of checken ze dat niet tijdens zo'n test?
/n00b
Bij mij deden ze eerst een echo en maten het follikel. Pas als dat groot genoeg was deden ze de test. Zo ben ik 3 keer moeten teruggaan omdat het traag groeide. En ja dus ook 3 keer een verplicht nummertje :P
  maandag 29 februari 2016 @ 10:08:41 #87
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160307793
nou.. vandaag de test gehad.
Eerst werd een sample genomen daarna werd met de echo gekeken hoe groot m'n folikel was.
1.8 cm dus mooie grootte (ik begreep van de arts dat er vanaf 15 mm hormonen gemaakt worden die het BMslijm een vriendelijke omgeving maakt) fijn dus, we hoeven niet nog een keer een verplicht nummertje te doen wat een ellende zeg.. -O-

Helaas was de uitslag niet zo goed...wel zaad, maar niet meer levend. dus nu door naar de IUI.
en ik ben er best verdrietig over.. ik had het niet gedacht, maar ik vind het dus wel een enorme domper dat we nu niet meer een baby kunnen maken op vakanties of manieren waarmee je je kind over 18 jaar in verlegenheid kan brengen :P dat het spontane er af is.. dat het kunstmatig is en dat , op de een of ander manier, de liefde in het maken van een baby een beetje zoek is..

Nuja.. genoeg om de komende tijd een plekje te geven.
O+ moet nu eerst een test laten doen of zijn zaad wel in een rietje wil :? daarna kunnen we een intake doen bij de ivf kliniek ( die doet hier ook de IUI) dus..
hmm.. vooruitgang, maar emotioneel even een domper enzo.. :{
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160308396
Dat kan ik me voorstellen Barreltje, dit komt dan toch even binnen. :* knuffel voor jou!
pi_160312178
:* las t in t andere topic Barrel, wat klote.
Kwak
pi_160313836
Ik weet precies wat je bedoelt, barreltje.

Dus neem de tijd om dit te laten bezinken en daarna zul je vast de kansen wel weer zien.
Overigens als het zaad goed genoeg is voor iui kun je ook nog best spontaan zwanger raken.
pi_160313923
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:15 schreef Arja het volgende:
Ik weet precies wat je bedoelt, barreltje.

Dus neem de tijd om dit te laten bezinken en daarna zul je vast de kansen wel weer zien.
Overigens als het zaad goed genoeg is voor iui kun je ook nog best spontaan zwanger raken.
Dat kan zelfs nog als het goed genoeg is voor ivf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160315028
Barreltje, aan de ene kant is het jammer dat de natuurlijke kansen te laag zijn om door te gaan. Aan de andere kant lijkt het me ook wel fijn dat er een soort van duidelijkheid is, en dat er ook een concreet plan is waar je aan kunt gaan werken. Dat geeft misschien ook wel een beetje rust?

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 23:52 schreef dobbey het volgende:


Sam mijn man was en is ook geen prater. Ik heb vanaf het begin de openheid opgezocht en ben een blog begonnen waar ik alles van mij af kon schrijven. Zo kun je wel je ei kwijt en ligt er niet teveel druk op de relatie. Iemand die geen prater is zal en kan niet vanwege de onderzoeken ineens veranderen en soms moet je je daar bij neerleggen hoe kl*ten dat ook is. Ik weet wel dat mijn blog ons huwelijk heeft gered anders waren wij nooit bij elkaar gebleven :@
Dat is wel heftig maar ook goed dat je zo een uitlaatklep hebt gevonden. Ik weet op dit moment gewoon niet wat ik moet, als ik een heel klein beetje verdriet uitspreek naar mijn man krijg ik een kus en een knuffel maar verder ook weinig respons. En eigenlijk ook logisch want wat moet je er nog over zeggen? Maar mijn hart schreeuwt soms in stilte van frustratie...
Warempel, een drempel.
pi_160316353
Even een dikke knuffel voor jou Barreltje. Wat een domper. Wel veel veel succes toegewenst.
  Moderator maandag 29 februari 2016 @ 23:12:02 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160329453
Helemaal vergeten te vertellen hier dat ik contact heb gehad met de gyn :o ze willen eerst de zaadkwaliteit van manlief afwachten voordat ze weer bij mij gaan kijken. Ik moet dus nog 2,5 maand geduld hebben :X ik vind het wel een beetje zonde. Deze tijd zou toch juist goed gebruikt kunnen worden door bij mij een hsg of kijkoperatie te doen :?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160331966
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 23:12 schreef MaJo het volgende:
Helemaal vergeten te vertellen hier dat ik contact heb gehad met de gyn :o ze willen eerst de zaadkwaliteit van manlief afwachten voordat ze weer bij mij gaan kijken. Ik moet dus nog 2,5 maand geduld hebben :X ik vind het wel een beetje zonde. Deze tijd zou toch juist goed gebruikt kunnen worden door bij mij een hsg of kijkoperatie te doen :?
Ja. Eens. En niet alleen vanwege jullie kinderwens, maar ook vanwege jouw nare menstruaties.
pi_160333113
Ik denk dat ik hier maar aanschuif...
Zoals de meeste misschien wel weten is er vorige maand (na 2 jaar ook pas) een nieuwe bloedtest gedaan en blijkt dat mijn schildklier traag was/is.
pas Over 3 weken heb ik de eerste afspraak bij een internist..

Ik ben dus in augustus voor het laatst ongesteld geweest, daarna heel december hevig bloedverlies,
Januari primolut gekregen en daarna een hevige bloeding (wat hoort)

Nu ben ik weer een week overtijd :(
Ik voel me al weken chago en zit totaal niet lekker in mijn vel ;(

Er gaat nu zoveel tijd overheen en in de tussentijd moet ik het maat uit zien te zingen.. vreselijk :{
pi_160334041
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:17 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik denk dat ik hier maar aanschuif...
Zoals de meeste misschien wel weten is er vorige maand (na 2 jaar ook pas) een nieuwe bloedtest gedaan en blijkt dat mijn schildklier traag was/is.
pas Over 3 weken heb ik de eerste afspraak bij een internist..

Ik ben dus in augustus voor het laatst ongesteld geweest, daarna heel december hevig bloedverlies,
Januari primolut gekregen en daarna een hevige bloeding (wat hoort)

Nu ben ik weer een week overtijd :(
Ik voel me al weken chago en zit totaal niet lekker in mijn vel ;(

Er gaat nu zoveel tijd overheen en in de tussentijd moet ik het maat uit zien te zingen.. vreselijk :{
Wat rot dat je nog 3 weken moet wachten op de internist.

Kans is wel heel groot dat je cyclus verbeterd als je schildklier het weer goed doet. Ik was al 12 maanden bij de gyne met cyclus problemen toen opeens bleek dat mijn schildklier te snel werkte. Internist zei dat het er niets mee te maken had, maar gyne gaf aan van wel. Die had gelijk, want daarna was het rustig binnen 3 maanden. 1,5 jaar later weer cyclus problemen, schildklier leek normaal te zijn (moest nog elke 2 maanden prikken toen), 4 maanden later was hij weer te snel. Toen vond de internist het nog steeds toeval. :{
pi_160334096
Snoenk gefeliciteerd! *O*
_NIKKI_ jij ook met je zusje *O*

Ik ben laat met alles want ik ben verhuisd. Zo blij! Het begint meer en meer te rammelen nu dat we plek hebben. Schildklier is sinds November aan het herstellen (al 2x dosis verlaagd) en vandaag weer bloed wezen prikken. Rammel Rammel....
pi_160334390
Hoi! Ik kom ook voorzichtig om het hoekje kijken hier...
Deels een crosspost met het andere topic:

Ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest. Het was een heel prettig gesprek, zij bevestigde mijn voorgevoelens en dacht ook dat mijn uitgestelde/ontbrekende menstruatie zou komen door een disbalans in de hormonen en dat ik daardoor geen eisprong heb: PCOS. Dat is direct even bekeken met een inwendige echo, en daarop was het ook te zien. Ik heb ook direct bloed mogen prikken dus over twee weken krijg ik de definitieve uitslag. Wel apart dat ik geen verdere symptomen heb van PCOS: geen overbeharing, acne, overgewicht, enz. Maargoed, daar klaag ik niet over :+
Ik vond het wel spannend: ik ben al jaren niet naar een arts geweest dus stiekem was ik bang dat ze nu zou ontdekken dat mijn baarmoeder of vagina misvormd zou zijn ofzo :@ :') In eerste instantie was ik dus opgelucht dat alles er normaal uitzag. En ik vond het moment van de echo ook wel confronterend: ergens hoop je dan toch even dat ze zegt: 'oh, nouja zeg! Je bent zwanger :o '
Ik heb aan de gynaecoloog gevraagd of het niet handiger was om het zaad van de man ook te controleren, en zij zei dat daar heel verschillend over gedacht werd en dat het vaak niet gedaan werd omdat je normaalgesproken ook niet doet als er geen aanleiding voor is (het probleem ligt nu duidelijk bij mij tenslotte). Maar ik vertelde toen dat mijn broer en schoonzus eerst heel lang met clomid enz. aan de gang zijn geweest en er toen pas later achter kwamen dat ICSI de enige mogelijkheid was en dat ze dat behoorlijk vervelend vonden. Toen bood ze direct aan om dan wel zo snel mogelijk een zaadonderzoek te doen, dus manlief heeft een potje mee naar huis gekregen. ^O^

Ik ben nu in dubio of ik het aan mensen zal vertellen of niet. Wat goede vrienden zijn inmiddels op de hoogte maar ik wil het denk ik ook wel aan familie kwijt: het voelt gek dat ze van zo'n essentieel deel van ons leven niet op de hoogte zijn. Bovendien heeft mijn broer heel laat in het traject pas iets verteld en dat vond ik als buitenstaander toen best lastig, want iedereen voelde al lang aan dat er iets aan de hand was. Hoe hebben jullie dat gedaan? Als je mensen op de hoogte hebt gesteld, hoe heb je dat dan gedaan?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:56:34 #100
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_160339402
Welkom Bobby en deadly. Hopelijk mogen jullie hier maar kort vertoeven ;)

Bobby: wij hebben het wel verteld. Wat je zegt: mensen merken toch dat er iets is. Bovendien vond ik het heel fijn om het er met mijn schoonzusje over te hebben (die zelf lang in het ivftraject gezeten heeft).
Maar: iedereen heeft ook een mening. Als je een keer een rotdag hebt, denken ze dat je non-stop in de put zit en komen ze met goed-bedoelde-maar-de-plank-volledig-misslaande opmerkingen. Ook op een goede dag krijg je die trouwens..
Mijn advies: laat het zelf eerst even bezinken. Bespreek met je man hoe jullie hier in staan, wat jullie willen en niet, etc. En pas als je daar goed bij voelt, het met de rest delen. Dan kun je de opmerkingen ook wat makkelijker naast je neer leggen, denk ik.

In elk geval veel succes aan beiden :*
pi_160340972
Wij zitten weer in de wachtstand hier, vorige week woensdag poging 2 van KID gehad.

Bobby: onze situatie is wat anders maar wij hebben het bij de eerste serie (waaruit B is geboren) tegen veel mensen verteld. Familie maar ook dichtbij staande collega's en vrienden. Praktisch omdat wij gewoon vaak naar het ziekenhuis moesten. Dan is het wel handig dat collega's en je manager weten waarom je daar steeds op stel en sprong heen moet voor de pogingen. Maar ook om het te kunnen delen. Het heeft hoe dan ook een impact op je leven en het voelde goed om dit te delen met de mensen om ons heen.

Gelukkig kregen we niet steeds 'is het al gelukt' vragen. Dat zou ik wel vervelend hebben gevonden. Iedereen liet het aan ons over of we erover wilden praten. Achteraf hoorden we wel dat onderling over werd gesproken 'Nee, ze is niet zwanger ze dronk bier.' Maar dat vonden wij juist mooi, ze leefden echt mee allemaal.

Nu zijn we dus weer met KID bezig en weten veel minder mensen het. Alleen onze managers, moeders, zussen en beste vriendin. Het is nu meer ons geheimpje zeg maar. Maar als KID na 6 pogingen nog niet is gelukt gaan wij waarschijnlijk over op hormonen etc, dan wordt de kring groter omdat ik denk dat de impact dan ook groter wordt.
pi_160341846
Exode spannend die wachtweken! Ik duim.

Kahlie spannend jouw gerammel en dat je schildklier goed gaat!

Bobby wij zijn heel open geweest naar onze omgeving. Idd omdat het een groot deel van je leven toch wel bepaalt. Eerder weg moeten van feestjes ivm vroege echo op zaterdag, tijdens een feestje even je terug moeten trekken om hormonen te spuiten, ziekenhuisbezoekjes, hormonale schommelingen, teleurstellingen, verdriet.

Wat we wel hebben afgeleerd is om precies te vertellen wanneer er bv een iui of tp is. Want onderneer mijn moeder kon dan ook 2 weken niet slapen en als er dan een poging mislukt was wilden man en ik dit eerst zelf verwerken, maar zaten mensen op nieuws te wachten. En op zo'n dag huilde ik dan veel en dacht men dat ik altijd wel depressief zou zijn etc.
We leerden om de dingen achteraf te vertellen op ons eigen moment. Vaak liepen dingen ook anders en waren er meer echos nodig, of was er ineens een eitje verdwenen, of had ik een cyste en om nou iedereen elke scheet te vertellen.


Wat wel heel mooi is als je dan eindelijk zwanger bent dan staat iedereen zo hard voor je te juichen en gillen en huilen en knuffelen en word je bedolven onder de kaartjes O+
pi_160342046
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Het lijkt me inderdaad heel goed om het een beetje gedoseerd te vertellen. Ik merk nu al met vriendinnen dat het me soms zwaar valt om niet eerst zelf dingen te kunnen verwerken (al bieden ze daar alle ruimte voor hoor, toch voel je je een beetje 'verplicht' om een update te geven).
Hoe hebben jullie het verteld dan? Gewoon terloops, op een goed moment? Of hebben jullie bijvoorbeeld een mailtje gestuurd? Ik merk de laatste tijd dat er zo weinig fijne momenten zijn om er over te praten, vaak is de sfeer er niet naar of ben je in een te grote groep. Een mailtje of telefoontje vind ik zo 'officieel' maar om nu speciaal er voor langs te gaan lijkt me ook weer zo wat. Maar ik zie mijn familie niet zo heel vaak individueel zegmaar, dus het is lastig een fijn moment te vinden.

Pff.. ik moet er wel aan wennen hoor, dat het nu zo anders loopt dan ik had gehoopt ;(
pi_160342510
Bobby bij mij wist iedereen al dat ik een kinderwens had en het niet vanzelf zou gaan, omdat ik geen cyclus heb.

Maar ik zou het denk ik niet zo officieel vertellen, gewoon zelf je moment kiezen als er over toekomstplannen wordt gesproken ofzo
pi_160343246
Wij hadden het in eerste instantie alleen aan mijn moeder verteld. Met de verwachting dat zij dit tot nader order ook voor zich zou houden, maar dat is helaas niet gebeurd. Inmiddels weet mijn kant van de familie het. Ik moet zeggen dat het me mee is gevallen ondanks dat ik eigenlijk nog niet wilde dat ze het wisten.

We hebben afgesproken dat als blijkt dat de Clomid voor ons einde verhaal is en we naar een ander traject moeten overstappen we ook de andere kant van de familie gaan inlichten. Het onderwerp kinderen komt nog wel eens ter sprake, en het voelt niet goed om daar nonchalant op te reageren terwijl je in deze situatie zit.
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 20:02:41 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160349053
Wij zijn altijd heel erg open geweest over onze kinderwens. Mensen wisten daarom op een gegeven moment wel dat het niet zomaar lukte omdat ze natuurlijk merken dat er geen nieuws kwam :P ook nu ben ik nog erg open erover, iedereen mag er naar vragen. Soms merk ik dat mensen het niet durven te vragen, dat vind ik alleen maar lastiger eigenlijk.

Ik denk wel, mochten we ooit voor een tweede gaan, dat ik het niet meer aan iedereen zal vertellen. Je creëert daarmee ook bepaalde verwachtingen. Maar naaste familie/vrienden zou ik het dan wel vertellen.

Trouwens bobby, ik vind het vreemd wat je gyn heeft gezegd over het checken bij je man. Bij ons werd er eerst ook niet bij mijn man gekeken omdat het probleem zo duidelijk bij mij lag. Achteraf hoorde ik dat bij de stellen met vruchtbaarheidsproblemen in een derde van de gevallen het bij de vrouw ligt, een derde bij de man en een derde bij beiden. Ik vond het toen erg raar dat ze niet meteen verder keken, vooral toen ook bleek dat het met name bij mijn man ligt. Goed dus dat je hebt aangedrongen en ze het zaad gaan bekijken ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160349700
Bobby, wij hebben het aan onze familie verteld toen we op de wachtlijst waren geplaatst. Gewoon bij een bezoek niet speciaal gepland. Onze vrienden toen we aan de beurt waren, ook bij afspraken die al stonden zeg maar. En echt alleen aan goede vrienden niet de kring daar omheen.
Maar onze situatie is wel wat anders het was zonder hormonen en het feit dat wij kinderen wilden was bij ons al genoeg informatie. Wij hoefden uiteraard niet uit te leggen dat natuurlijk niet lukte :)
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:01:47 #108
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160361606
ik was er altijd makkelijk in om te vertellen hoe het bij ons ging..
Maar nu we deze uitslag hebben ben ik het niet echt van de daken aan het schreeuwen.. ik vind het zelfs een beetje lasting om het aan anderen te vertellen :@

Alsof het toegeven is dat ik (mijn lichaam/onze combi) faalt.. En ik ben niet zo goed in falen.. ik vind mezelf dan ook een enorme draak dat ik zo verdrietig ben..

Gelukkig reageeren degenen die ik het vertel wel heel fijn.. maar het massaal op de WA delen neuh.. Dat vind ik nog even moeilijk -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160362594
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:02 schreef MaJo het volgende:

Trouwens bobby, ik vind het vreemd wat je gyn heeft gezegd over het checken bij je man. Bij ons werd er eerst ook niet bij mijn man gekeken omdat het probleem zo duidelijk bij mij lag. Achteraf hoorde ik dat bij de stellen met vruchtbaarheidsproblemen in een derde van de gevallen het bij de vrouw ligt, een derde bij de man en een derde bij beiden. Ik vond het toen erg raar dat ze niet meteen verder keken, vooral toen ook bleek dat het met name bij mijn man ligt. Goed dus dat je hebt aangedrongen en ze het zaad gaan bekijken ^O^
Oh, als de cijfers zijn dat 1/3e van de gevallen het probleem bij beiden ligt, vind ik het gebruikelijke protocol ook wel erg raar. Ik had ook jouw verhaal in mijn achterhoofd; het lijkt me zo vervelend om er later achter te komen dat je misschien 'voor niets' hormonen hebt geslikt. Mijn man vindt het wel spannend geloof ik. Ik hoop dat we snel resultaat krijgen.

Bedankt voor alle input, ik ga vanaf nu op zoek naar momenten waarop ik het kan vertellen.

quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:01 schreef Barreltje het volgende:
ik was er altijd makkelijk in om te vertellen hoe het bij ons ging..
Maar nu we deze uitslag hebben ben ik het niet echt van de daken aan het schreeuwen.. ik vind het zelfs een beetje lasting om het aan anderen te vertellen :@

Alsof het toegeven is dat ik (mijn lichaam/onze combi) faalt.. En ik ben niet zo goed in falen.. ik vind mezelf dan ook een enorme draak dat ik zo verdrietig ben..

Gelukkig reageeren degenen die ik het vertel wel heel fijn.. maar het massaal op de WA delen neuh.. Dat vind ik nog even moeilijk -O-
Geef jezelf gewoon de ruimte om verdrietig te zijn. Het ís namelijk ook verdrietig :*
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:16:21 #110
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160362651
Barreltje het is ook niet verplicht om het aan iedereen te vertellen hè?
Maar voel je alsjeblieft niet alsof je faalt! :*

Wij hebben het bij de eerste trouwens ook aan best veel mensen verteld, vooral omdat iedereen wel wist hoe gek we zijn op kinderen en de vraag wanneer beginnen jullie op den duur een beetje vervelend werd.

Bij de 2de eigenlijk alleen naaste familie en een vriendin.
pi_160397151
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:22 schreef Arja het volgende:

Kahlie spannend jouw gerammel en dat je schildklier goed gaat!
Te hard van stapel gelopen. Het bloedresultaat was bedroefend. Goed dat ik nu niet zwanger ben. Elke 4-weken weer in de gaten houden. We vertrouwen de boel niet. En extra medicijnen weer. Ik was er zo zuur van dat ik even ben ondergedoken.

Zus heeft ons vrij snel in vertrouwen genomen, omdat ze het fijn vond om het traject te bespreken. Ik kreeg soms al WhatsAppjes als ze terug in de auto zat van Belgie naar Nederland. Later zei ze wel dat ze het niet zo prettig vond om de data van de grote beslissingen te laten weten (punctie, nr. bevruchtingen, terugplaatsing), omdat ze dan altijd vond dat ze iedereen op de hoogte moest stellen. Ik riep altijd dat het prima was als ze nog ff rust wilde, maar ze belde mij vaak wel op omdat ik vrij rustig ben.
pi_160398829
Ach, kahlie toch, wat gemeen van je schildklier :*
pi_160410024
Ah Kahlie -O- Knuffel voor jou!
pi_160442759
Jammer dat het toch tegenvalt, Kahlie.

Ik kreeg net een mailtje van een vriendin dat ze zwanger is. Ze is in januari met de pil gestopt.. pfoeh, dat komt wel even aan zeg. Heb het gevoel dat iedereen in verwachting raakt behalve wij.

Ik heb me inmiddels een beetje ingelezen in PCOS. Ik las dat het vaak te maken heeft met insulineresistentie. Ik heb geen overgewicht maar als mijn voeding van invloed heeft is het misschien een goed idee om een dieet te beginnen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben van plan om het ook aan de arts te vragen :).
pi_160443936
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:06 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hoi! Ik kom ook voorzichtig om het hoekje kijken hier...
Deels een crosspost met het andere topic:

Ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest. Het was een heel prettig gesprek, zij bevestigde mijn voorgevoelens en dacht ook dat mijn uitgestelde/ontbrekende menstruatie zou komen door een disbalans in de hormonen en dat ik daardoor geen eisprong heb: PCOS. Dat is direct even bekeken met een inwendige echo, en daarop was het ook te zien. Ik heb ook direct bloed mogen prikken dus over twee weken krijg ik de definitieve uitslag. Wel apart dat ik geen verdere symptomen heb van PCOS: geen overbeharing, acne, overgewicht, enz. Maargoed, daar klaag ik niet over :+
Ik vond het wel spannend: ik ben al jaren niet naar een arts geweest dus stiekem was ik bang dat ze nu zou ontdekken dat mijn baarmoeder of vagina misvormd zou zijn ofzo :@ :') In eerste instantie was ik dus opgelucht dat alles er normaal uitzag. En ik vond het moment van de echo ook wel confronterend: ergens hoop je dan toch even dat ze zegt: 'oh, nouja zeg! Je bent zwanger :o '
Ik heb aan de gynaecoloog gevraagd of het niet handiger was om het zaad van de man ook te controleren, en zij zei dat daar heel verschillend over gedacht werd en dat het vaak niet gedaan werd omdat je normaalgesproken ook niet doet als er geen aanleiding voor is (het probleem ligt nu duidelijk bij mij tenslotte). Maar ik vertelde toen dat mijn broer en schoonzus eerst heel lang met clomid enz. aan de gang zijn geweest en er toen pas later achter kwamen dat ICSI de enige mogelijkheid was en dat ze dat behoorlijk vervelend vonden. Toen bood ze direct aan om dan wel zo snel mogelijk een zaadonderzoek te doen, dus manlief heeft een potje mee naar huis gekregen. ^O^

Ik ben nu in dubio of ik het aan mensen zal vertellen of niet. Wat goede vrienden zijn inmiddels op de hoogte maar ik wil het denk ik ook wel aan familie kwijt: het voelt gek dat ze van zo'n essentieel deel van ons leven niet op de hoogte zijn. Bovendien heeft mijn broer heel laat in het traject pas iets verteld en dat vond ik als buitenstaander toen best lastig, want iedereen voelde al lang aan dat er iets aan de hand was. Hoe hebben jullie dat gedaan? Als je mensen op de hoogte hebt gesteld, hoe heb je dat dan gedaan?
Hoe lang geleden ben je gestopt met de pil?

Ik ben zelf na het stoppen met de pil bijna 1,5 jaar niet ongesteld geweest. Ong 9 maanden na de pilstop werd ook pcos geconstateerd (met echo en bloedtest), maar weer 9 daarna kreeg ik toch cyclus en nu is er geen spoor van pcos meer te bekennen. Ik had en heb ook geen enkel klassiek pcos symptoom.
pi_160444212
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:02 schreef BobbyMcGee het volgende:
Jammer dat het toch tegenvalt, Kahlie.

Ik kreeg net een mailtje van een vriendin dat ze zwanger is. Ze is in januari met de pil gestopt.. pfoeh, dat komt wel even aan zeg. Heb het gevoel dat iedereen in verwachting raakt behalve wij.

Ik heb me inmiddels een beetje ingelezen in PCOS. Ik las dat het vaak te maken heeft met insulineresistentie. Ik heb geen overgewicht maar als mijn voeding van invloed heeft is het misschien een goed idee om een dieet te beginnen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben van plan om het ook aan de arts te vragen :).
Geen suiker en zo min mogelijk koolhydraten.

Artsen zullen hier niet snel iets over zeggen, omdat het niet wetenschappelijk bewezen is
pi_160444686
Dank je wel voor de lieve woorden, Arja, Finagain en BobbyMcGee. :*
pi_160485090
Update, vanmorgen naar ZKH geweest voor een echo om te zien of de Clomid 150 iets doet.

Nee dus. :'( Geen reactie, niets.

Nu de 29e op gesprek komen om de vervolgstappen te horen en door te nemen.

vandaag is het ff een %&^$dag, ff laten bezinken denk ik.. ook al was ons vermoeden vooraf al dat het niets gedaan zou hebben, het is wel even confronterend het ook letterlijk te horen. -O-
pi_160485406
Wat rot Finagain -O- Weet je ook waar het aan ligt dat het niet werkt?
pi_160485893
In mijn geval is wellicht de reden dat mijn eierstokken en baarmoeder te klein zijn, maar of dit dan tot helemaal geen kans gaat leiden weten we niet , zkh stelde voor om gewoon de reguliere weg te bewandelen zoals anderen in deze situatie ook doen, en da eventuele complicaties op dat moment te beoordelen. Zij kunnen aan de hand van het formaat nu ook niet bevestigen of uitsluiten of er een eisprong mogelijk is. Clomid werkt voor ons dus in ieder geval niet. Maar misschien een andere behandeling wel. Voorlopig blijft het afwachten en onzeker.
pi_160486386
Wat een rot nieuws Finagain :( Kan me voorstellen dat het hard binnen komt, ondanks dat je al een vermoeden had. Weet je al in welke richting de volgende stap is? Gaan ze de clomid nog verder ophogen of niet?
pi_160489537
Nee, 150 mg was de maximale dosering, dus nu moeten we overstappen naar een andere behandeling, maar welke dat gaan we wellicht de 29e horen...
  maandag 7 maart 2016 @ 19:13:39 #123
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_160496789
Finagain :* even een dag (of twee, of drie..) balen is wel verdiend zo. Hopelijk kun je wat afleiding vinden tot de 29e.
  maandag 7 maart 2016 @ 19:16:44 #124
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160496864
Finagain :*
pi_160497260
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:03 schreef Finagain het volgende:
In mijn geval is wellicht de reden dat mijn eierstokken en baarmoeder te klein zijn, maar of dit dan tot helemaal geen kans gaat leiden weten we niet , zkh stelde voor om gewoon de reguliere weg te bewandelen zoals anderen in deze situatie ook doen, en da eventuele complicaties op dat moment te beoordelen. Zij kunnen aan de hand van het formaat nu ook niet bevestigen of uitsluiten of er een eisprong mogelijk is. Clomid werkt voor ons dus in ieder geval niet. Maar misschien een andere behandeling wel. Voorlopig blijft het afwachten en onzeker.
Ik heb een halve baarmoeder en maar 1 eileider :)
Ik heb ook toen nog tig aantal IUI's gehad. Wel heb ik een kijkoperatie gehad om te kijken hoe soepel mijn baarmoeder is. Of deze soepel genoeg is/was om te groeien voor een baby. Bij mij was dit geen probleem. Na die kijkoperatie heb ik nog een aantal IUI's gehad en toen een IVF poging. De eerste gelukte poging (dus toen de hormonen eenmaal aansloegen en ik eindelijk eens blaasjes ging aanmaken) was ook meteen raak. Geef de moed niet op! Het kan nog altijd :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_160510925
Thanks allemaal! :*

quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:13 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Finagain :* even een dag (of twee, of drie..) balen is wel verdiend zo. Hopelijk kun je wat afleiding vinden tot de 29e.
Toeval of niet, maar ik heb straks 2 weekjes vakantie, en we gaan er even lekker tussenuit, per ongeluk goed getimed dus en zeer welkom! :Y

quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:31 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb een halve baarmoeder en maar 1 eileider :)
Ik heb ook toen nog tig aantal IUI's gehad. Wel heb ik een kijkoperatie gehad om te kijken hoe soepel mijn baarmoeder is. Of deze soepel genoeg is/was om te groeien voor een baby. Bij mij was dit geen probleem. Na die kijkoperatie heb ik nog een aantal IUI's gehad en toen een IVF poging. De eerste gelukte poging (dus toen de hormonen eenmaal aansloegen en ik eindelijk eens blaasjes ging aanmaken) was ook meteen raak. Geef de moed niet op! Het kan nog altijd :*
De moed opgeven gaan we zeker nog niet doen! En jouw situatie is voor ons 1 van de vele voorbeelden dat we nog volop kansen hebben...
Op zo'n dag als gisteren komt dat even niet bij je binnen en voel je je vooral erg klote, maar de wereld ziet er vandaag alweer een heel stuk beter uit. ;)
pi_160511041
Hallo allemaal,

Voor het eerst dat ik me in dit topic meldt, ben van de week pas gaan kijken of er zo'n topic als dit was omdat het me toch wel fijn lijkt om het 1 en ander te kunnen delen met mensen die ook in hetzelfde schuitje zitten qua kinderwens.
Wat betreft mijn kinderwens, mijn man en ik wouden als 1 van de eerste stellen kinderen binnen onze vriendengroep. Inmiddels hebben de meeste van onze vrienden er al 2 rondlopen terwijl wij nog steeds hopen op de eerste. We zijn nu zo'n 5 jaar bezig, ik heb pcos waardoor kinderen krijgen niet heel makkelijk is. Na 2 jaar zelf proberen zonder resultaat via de gyn. 2 jaar gerommeld met clomid, na de 3e miskraam kwamen we erachter dat ik tevens stollingsproblemen heb waardoor ik met behulp van hormonen wel zwanger wordt maar niet zwanger blijf. In november spontaan zwanger geworden maar ook dat is weer ge-eindigt in een miskraam. In de tussentijd zijn we bezig geweest om mijn stollingsprobleem op orde te krijgen, het heeft een jaar geduurd maar vorige week kregen we dan eindelijk te horen dat mijn bloedwaardes goed zijn en dat we met IUI kunnen beginnen. Bij een volgende cyclus ga ik beginnen met het spuiten van hormonen (best spannend, ik heb het zwaar niet op naalden dus laat staan als ze in mijn buik moeten) en ik krijg ook nog een baarmoederfoto (gyn. verwacht niks geks tegen te komen maar zei dat het soms helpt om het zwanger worden te bevorderen?). Vind het best spannend allemaal moet ik bekennen maar goed, dat hoort er een beetje bij natuurlijk.

Dat was zo'n beetje mijn achtergrond ;)
pi_160511811
Welkom hier Whoopje! Spannend hoor spuiten, ik denk dat mij dat ook te wachten staat binnenkort en vind dat ook nog niet een geruststellende gedachte. ;)

Wel denk ik dat wanneer je daar positieve resultaten van ziet/merkt en het een aantal keren hebt gedaan, het makkelijker wordt. Daar houd ik me maar aan vast, het is immers voor een heel goed mooi doel! :)
pi_160513129
Welkom Whoopje. Ik denk dat de gyn gesproken heeft over een HSG, dat is niet alleen een foto, maar ze spoelen dan de baarmoeder en eileiders door zodat ze beeld hebben van hoe het eruit ziet. Heel vaak schijnt dat te prikkelen om zwanger te worden en tot 3 maanden na zo'n procedure zijn de percentages verhoogd (pin me er niet op vast, ik denk dat de anderen dit beter weten dan ik)

Finagain, wat rottig nieuws. Fijn dat jullie op vakantie gaan!
pi_160513391
Welkom Whoopje, kan me voorstellen dat het allemaal erg spannend is! Ik ga iig voor je duimen.
Finagain :*

Wij gaan er vanuit dat poging 2 ook mislukt is, vrouw heeft sinds gisteren krampen die bij ongesteldheid horen en temperatuur was vanochtend ineens laag. Dus de dijken zullen vandaag of morgen wel doorbreken. :{ We mogen anders morgen testen overigens.
pi_160537835
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 11:32 schreef kahlie het volgende:
Welkom Whoopje. Ik denk dat de gyn gesproken heeft over een HSG, dat is niet alleen een foto, maar ze spoelen dan de baarmoeder en eileiders door zodat ze beeld hebben van hoe het eruit ziet. Heel vaak schijnt dat te prikkelen om zwanger te worden en tot 3 maanden na zo'n procedure zijn de percentages verhoogd (pin me er niet op vast, ik denk dat de anderen dit beter weten dan ik)

Finagain, wat rottig nieuws. Fijn dat jullie op vakantie gaan!
Een HSG idd, met contrastvloeistof.

Dankjewel voor het warme welkom!
  donderdag 10 maart 2016 @ 13:53:58 #132
409579 LuDann
All the way
pi_160565858
Hallo iedereen, ik geloof dat sommigen van jullie me wel kennen uit de rest van OUD. Ik heb een verzoekje namens een studiegenote van mij, ze heeft mij gevraagd of ik deze oproep hier wil plaatsen voor haar:

quote:
Hallo allemaal,

Mijn naam is Dorien en ik doe in het kader van mijn Master Medische Antropologie en Sociologie (Universiteit van Amsterdam) onderzoek naar ervaringen en de beleving van fertiliteitsproblematiek onder mannen. Dit is een onderzoeksveld waar nog weinig onderzoek naar gedaan is, daarom zou ik graag met mannen in gesprek gaan om meer te weten te komen over ervaringen, beleving en daarnaast over de rol die medische zorgverlening in je situatie speelt en wat je behoeftes zijn op het gebied van zorgverlening. Uiteraard zullen alle gegevens geanonimiseerd opgeslagen en verwerkt worden.

Wil jij je verhaal delen en sta je open voor een (online) interview? Of heb jij en/of jouw partner vragen over het onderzoek?

Je kunt contact op nemen met mij via mail: dorien.mul@student.uva.nl.


Een hartelijke groet,

Dorien Mul

Masterstudente Medische Antropologie en Sociologie
Ik hoop dat er mensen zijn die mee willen werken, er is nog een hoop onbekend op dit terrein!
pi_160566367
Gisteren een negatieve zwangerschapstest zoals verwacht en vandaag de dijken doorgebroken. Op naar poging 3.
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:31:25 #134
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_160566511
Ik ben een zeef, ik zag wat nieuwe aanwas welkom meisjes :* jammer dat jullie je hier moeten melden.

Exode :'( balen zeg :*
Be happy with the little things in life
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:41:13 #135
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160566659
Exode -O- :*
  vrijdag 11 maart 2016 @ 11:17:53 #136
437909 GVman
korte tekst
pi_160586677
Exode + partner: knuffel!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_160590294
Exode.. -O- ;( Knuffel voor jullie! :*
  vrijdag 11 maart 2016 @ 15:11:50 #138
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_160591464
Exode :*
pi_160679494
Dank jullie wel!!
pi_160751100
Ik ga even asociaal doen en binnenvallen, maar ik baal echt zo gigantisch van mezelf en de situatie en alles: mijn man heeft koorts, maar 2,5 maand geleden ook al. 1. Dat betekent in ons traject nu dus 6 maanden achter elkaar geen actie. 2. Ik kan bijna niet meer normaal empathisch reageren op mijn eigen man, ik denk eerst aan dat stomme traject dat vertraging oploopt en dan pas, o ja, mijn man is ziek, wat sneu. En dan hebben we vorige maand eigenlijk weer slecht nieuws gekregen, want waarschijnlijk is er MESA nodig om bruikbaar zaad te verkrijgen.

Ik wil dit allemaal niet :(
pi_160752388
Mrs. Peel. :*

Ik kom even onder mn steen vandaan. Vandaag naar Maastricht geweest en zij geven akkoord voor pgd. Direct bloed laten prikken voor de gentest. Die kon binnen een paar weken al klaar zijn. :o Zodra mijn schildklier op orde is en we er zelf klaar voor zijn kunnen we in principe starten met de icsi-procedure.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160752690
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:33 schreef Cygne het volgende:
Mrs. Peel. :*

Ik kom even onder mn steen vandaan. Vandaag naar Maastricht geweest en zij geven akkoord voor pgd. Direct bloed laten prikken voor de gentest. Die kon binnen een paar weken al klaar zijn. :o Zodra mijn schildklier op orde is en we er zelf klaar voor zijn kunnen we in principe starten met de icsi-procedure.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat spannend en snel allemaal! Nou ja, relatief snel natuurlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160757530
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:33 schreef Cygne het volgende:
Mrs. Peel. :*

Ik kom even onder mn steen vandaan. Vandaag naar Maastricht geweest en zij geven akkoord voor pgd. Direct bloed laten prikken voor de gentest. Die kon binnen een paar weken al klaar zijn. :o Zodra mijn schildklier op orde is en we er zelf klaar voor zijn kunnen we in principe starten met de icsi-procedure.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat het akkoord er is! Ik hoop dat je schildklier snel stabliseert!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160757554
Mrs.Peel, wat een teleurstelling, weer vertraging! Lijkt me niet meer dan logisch dat je daar onwijs van baalt. Het is niet de schuld van je man, maar ik kan me voorstellen dat je vanwege de situatie hem wel ff kan wurgen!
pi_160760671
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:22 schreef kahlie het volgende:

[..]

Fijn dat het akkoord er is! Ik hoop dat je schildklier snel stabliseert!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop t ook! Als de endocrinoloog nou eens meewerkt, die vond t allemaal maar onzin. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160761170
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:49 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik hoop t ook! Als de endocrinoloog nou eens meewerkt, die vond t allemaal maar onzin. :')
Zo eentje heb ik er ook gehad :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160765341
Cygne, Wat tof dat het allemaal zo snel lijkt te gaan! Sterkte met je oom en tante.
Excode, Sterkte!
Mrs Peel, jammer dat je man alweer ziek is! Mag ik vragen wat de rede is dat ze bij koorts zolang niets doen? En wat is MESA?

Hier is het nog steeds afwachten tot 19 april. Wel nog 29 maart een nieuw potje van ml inleveren.
Ik was woensdag 3 dagen overtijd in de ochtend een test gedaan en die was negatief. sávonds braken de dijken ineens open en echt enorm heftig en gisterochtend was het ineens ook weer voorbij. Enorm raar normaal ben ik echt wel een dag of 6/7 onderweg.

Hoelang duurt zon traject bij jullie nu al? Van eerste bezoek ferriliteitsarts tot behandeling?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 18 maart 2016 @ 20:01:46 #148
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_160768942
:* voor Mrs.Peel en Cygne. Ik kan niets zeggen dat nog niet gezegd is, maar toch: het is allemaal al zo zwaar... Geen enkele reden om ons schuldig te voelen over reacties op mannen met koorts en over hoe veel we er wel of niet kunnen zijn! Toch een knuffel :*

Sam: ik had begin mei de eerste afspraak bij de gynaecoloog omdat het vermoeden pcos was. Eind november begon ik met de eerste ronde icsi. Dat had nog sneller gekund als we niet een afspraak hadden uitgesteld ivm vakantie en als ik een normale cyclus had en daar dus niet op had hoeven wachten. Wij hadden de 'mazzel' dat onze gynaecoloog direct mijn man liet testen en dat we een redelijk rechttoe rechtaan-geval zijn en dus na een paar verplichte onderzoeken konden beginnen.

Update hier: dinsdag de hysteroscopie gehad. Het was niet zo pijnlijk als ik had gevreesd, maar toch ook niet zo comfortabel als ik hoopte :P Er zat nog enorm veel restweefsel. Ze gaven van te voren aan dat het een kwartier zou duren, maar ze is drie kwartier bezig geweest met kijken, knippen en grijpen-met-een-tangetje. Toen moest ze stoppen omdat het zicht te slecht werd (te veel bloed dat verdund werd door het water), dus ik moet over twee weken terug.. }:| ik ben er nu wel klaar mee hoor, na 7 weken :(
pi_160778097
Snap ik stroopwafelmeisje, wat een lange nasleep zo. :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder bij het traject wel een fijn gevoel. En dan vooral bij de artsen in Maastricht en Utrecht. Zulke lieve en humorvolle mensen. O+ Ook erover gehad dat je wat laconieker wordt. Zo van, oh. Weer een miskraam. :') Dat je jezelf niet eens meer toestaat om verdriet te hebben, om nog hoop te hebben omdat het anders teveel verdriet doet.
pi_160779547
Cygne, ja, mijn zus had dat ook. Ze heeft waarschijnlijk 5 miskramen gehad maar de laatste was van een paar dagen overtijd en toen had ze niet getest dus ze wist niet eens of ze die zou tellen of niet. Je wordt er gewoon murw van.

Artsen van het UMC vond ik ook erg fijn, maar toen ze me niet meer konden helpen was de reistijd zo irritant dat ik daar niet meer onder behandeling ben.

@Stroopwafelmeisje. Irritant dat je nog een keer terug moet.

@Sam.

Mijn zus heeft 1 jaar wachten (zelf proberen) en toen 3 jaar voordat ze succesvol zwanger werd. Er moest tussentijds gestopt worden vanwege dat ze een buikoperatie moest (endometriose) plus de miskramen. Er loopt nu een schattig nichtje rond O+

Mijn vriendin (niet partner) is 1,5 jaar bezig geweest, heeft eerst IUI gehad en daarna IVF, 1 miskraam en nu is ze 12 weken zwanger van IVF 3. Ik duim dat alles goed gaat deze keer.

Vrienden (koppel) zijn nu 2 jaar bezig geweest IUI's, inclusief af en toe pauze, omdat het stimuleren klote ging (30+ dagen voor een ei en telkens elke 2-3 dagen echo's), maar zijn nu gestopt. Ze wilden IVF nog niet in. Vrouw heeft PCOS en schildklierproblemen.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:07:45 #151
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_160781023
Dames :W ik kom even mijn neus laten zien.
Ik lees om eerlijk te zijn nog niet zo lang mee en jullie wisten verder niet van mijn bestaan af, dus iedereen apart adresseren voelt een beetje raar. Ik gun jullie echter allemaal waar je het allermeest op hoopt en leef met jullie mee op de momenten dat het niet zo (vlot) gaat als je zou willen.

Ik zit zelf sinds kort ook in dit traject en vind het prettig om hier af en toe mijn ei (..) over kwijt te kunnen.
Eigenlijk kon ik me voor een heel groot deel wel vinden in de introductiepost van BobbyMcGee, we hebben veel overlap. Ook over het wel of niet vertellen aan naasten trouwens, wat ik nu nog even niet doe omdat ik er niet steeds aan herinnerd wil worden en druk wil voelen om alle vorderingen te moeten vertellen.
Sinds een aantal weken is bij mij ook de diagnose PCO vastgesteld. Helaas heb ik er wel de uiterlijke kenmerken van ;( Ook licht overgewicht, maar niet genoeg om dat als oorzaak aan te wijzen volgens de gyn.
Na een provera kuurtje eindelijk weer gereset na een dikke vier maanden waarin alles leek te slapen. Vandaag mijn vierde clomid en volgende week eerste echo om te kijken of dat aan heeft geslagen. Ik hoop natuurlijk dat mijn lijf gewoon even een kickstarter nodig had, maar ergens bereid ik me er ook op voor dat dat niet zo zal zijn. Ik vind het wachten echt killing en ben nog een beetje boos op mijn lijf, doe es gewoon wat je hoort te doen ~O>

Fijn om dit in ieder geval al even kwijt te zijn :)
pi_160809632
Welkom Tweedledee!

Wij hebben afgelopen woensdag de uitslag van mijn hormoonwaarden terug gekregen, dat was heel goed. Maar de uitslag van het zaad bleek heel slecht, ICSI-waardig zegmaar.

We hadden dit niet aan zien komen (ik had nota bene zelf om een zaadonderzoek gevraagd, voor de zekerheid) en het is een enorme omschakeling. Ik vind het echt heel erg moeilijk ;(
Morgen hebben we een gesprek in het ziekenhuis (we kregen dit telefonisch te horen, mijn man was op zijn werk zelfs), en ik ben dus aan het nadenken welke vragen we allemaal kunnen stellen. Hebben jullie nog tips of adviezen?
  zondag 20 maart 2016 @ 15:49:39 #153
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_160810983
Wat een tegenvaller Bobby... en wel rauw op je dak om dat over de telefoon te horen te krijgen.
Waarschijnlijk vertellen ze al een boel over het hoe en wat nu verder. Je kan altijd nog vragen naar een herhaalonderzoek en naar de samenstelling van het zaad nu (beweeglijkheid, morfologie - ze kunnen het nl onderverdelen in klasses).En of er nog stappen ondernomen kunnen worden om de kwaliteit te verbeteren. Sterkte/succes morgen.
  zondag 20 maart 2016 @ 15:52:05 #154
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_160811067
En welkom hier Tweedledee (helaas).
  maandag 21 maart 2016 @ 07:45:45 #155
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_160828065
Veel sterkte en succes vandaag in het ziekenhuis Bobby.
pi_160828175
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:55 schreef BobbyMcGee het volgende:
Welkom Tweedledee!

Wij hebben afgelopen woensdag de uitslag van mijn hormoonwaarden terug gekregen, dat was heel goed. Maar de uitslag van het zaad bleek heel slecht, ICSI-waardig zegmaar.

We hadden dit niet aan zien komen (ik had nota bene zelf om een zaadonderzoek gevraagd, voor de zekerheid) en het is een enorme omschakeling. Ik vind het echt heel erg moeilijk ;(
Morgen hebben we een gesprek in het ziekenhuis (we kregen dit telefonisch te horen, mijn man was op zijn werk zelfs), en ik ben dus aan het nadenken welke vragen we allemaal kunnen stellen. Hebben jullie nog tips of adviezen?
Succes Bobby, hier nu een ICSI baby in buik, en over circa 7 weken uit buik. Vond het (vooral geestelijk) een zwaar traject, maar ik zou het zo weer doen :*
  maandag 21 maart 2016 @ 10:42:18 #157
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_160829740
Welkom Tweedle. Hopelijk kun je hier steun vinden :W

En Bobby, wat een enorme domper. Veel succes vandaag. Verder geen tips. Waarschijnlijk krijg je nog een telefoonnummer mee waar je later vragen aan kan stellen.
Ik denk dat ze sowieso een vervolgonderzoek voorstellen. Het kán natuurlijk een eenmalige afwijking zijn (griep bijvoorbeeld).
Sterkte :*
pi_160829795
Welkom, Tweedle :D

Bobby, wat naar. Hoe is het gesprek gegaan?

Hier een spannende week, als het goed is ga ik deze week voor het eerst hormonen spuiten en ik maak me ontzettend druk. Stom natuurlijk maar er komen allerlei doemscenario's in me op. Ik probeer het te laten gaan maar toch spookt het wel steeds door mijn hoofd :(
pi_160831149
Sterkte Whoopje. Je zorgen maken is negatief fantaseren, maar probeer het maar eens te laten. Misschien kun je wat afleiding zoeken?

Bobby wat een domper! Ik hoop dat het gesprek in het ziekenhuis mogelijkheden/oplossingen oplevert.

Welkom hier Tweedledee. Jammer dat je hier uitkomt, maar ik hoop dat je snel weer weg kan.

Ik heb IVF-baby op video & echos gezien van vriendin. Zo lief O+
Ik hoop zo gauw dat jullie dat moment ook hebben. Ik duim en hoop snel te mogen jompelen.
pi_160832259
Dankjewel allemaal :)

quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:49 schreef Hobbesje het volgende:
Wat een tegenvaller Bobby... en wel rauw op je dak om dat over de telefoon te horen te krijgen.
Waarschijnlijk vertellen ze al een boel over het hoe en wat nu verder. Je kan altijd nog vragen naar een herhaalonderzoek en naar de samenstelling van het zaad nu (beweeglijkheid, morfologie - ze kunnen het nl onderverdelen in klasses).En of er nog stappen ondernomen kunnen worden om de kwaliteit te verbeteren. Sterkte/succes morgen.
Helaas vertelde de gynaecoloog weinig over 'hoe nu verder', behalve dan dat er meer onderzoeken volgen (bloed- en echoscopisch, en dat het zaad nog een keer getest moet worden). Ik had graag gewild dat ze de mogelijke scenario's uittekenden, maar daar wilde ze niet op ingaan, dat wil ze pas bespreken als de tweede zaadanalyse binnen is. Gelukkig hebben we daar google voor :+

De uitslag van het zaad was dat ze na bewerking slechts twee beweeglijke zaadcellen hebben gevonden. Het volume en de concentratie is wel prima. Als het zo blijft lijkt me dit vrij weinig, zelfs voor ICSI. Klopt dat? Pfoeh, ik hoop toch zo dat de twee dagen dat hij zich niet zo lekker voelde invloed hebben gehad!

In hoeverre hebben jullie mannen hun gedrag veranderd om het zaad te verbeteren? Mijn man is van plan om sowieso niet meer te roken en ook te stoppen/sterk minderen met alcohol. Maar verder? Andere boxershorts, wat vaker een rondje lopen (hij heeft zittend werk), enz? De gynaecoloog raadde alleen aan om te stoppen met roken en het rustig aan te doen met alcohol.
pi_160832306
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:45 schreef Whoopje het volgende:

Hier een spannende week, als het goed is ga ik deze week voor het eerst hormonen spuiten en ik maak me ontzettend druk. Stom natuurlijk maar er komen allerlei doemscenario's in me op. Ik probeer het te laten gaan maar toch spookt het wel steeds door mijn hoofd :(
Wat naar Whoopje! Welke doemscenario's denk je aan? Heeft het misschien zin om ze uit te spreken in plaats van te onderdrukken? :)
  maandag 21 maart 2016 @ 13:40:04 #162
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_160832709
Dat is niet veel idd. Ziek zijn heeft een dramatische invloed. Hoop dat dat het is. En idd pas na herhaalonderzoek durven ze meer te gaan plannen. Was het eerste zaadonderzoek in hetzelfde ziekenhuis? Wij hadden bij de eerste (en laatste iui) na opwerken slecht sporadisch een beweeglijk of onbeweeglijk zaadcelletje... en dat bleek uiteindelijk genoeg voor icsi.
Hier absoluut geen alcohol meer en roken deed hij al niet. Het is maar tijdelijk - die alcohol kan best even blijven staan.
:*
pi_160832853
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:40 schreef Hobbesje het volgende:
Dat is niet veel idd. Ziek zijn heeft een dramatische invloed. Hoop dat dat het is. En idd pas na herhaalonderzoek durven ze meer te gaan plannen. Was het eerste zaadonderzoek in hetzelfde ziekenhuis? Wij hadden bij de eerste (en laatste iui) na opwerken slecht sporadisch een beweeglijk of onbeweeglijk zaadcelletje... en dat bleek uiteindelijk genoeg voor icsi.
Hier absoluut geen alcohol meer en roken deed hij al niet. Het is maar tijdelijk - die alcohol kan best even blijven staan.
:*
Dat icsi bij jullie wel mogelijk was, is hoopgevend ^O^
Toch een raar idee dat ik nu zo'n uitspraak doe, dat had ik vorige week niet verwacht ;)
Het zaad wordt inderdaad onderzocht in hetzelfde ziekenhuis.

De man heeft bij wijze van afscheid en om het te kunnen verwerken afgelopen weekend met vrienden veel gedronken en gerookt (dat is een jaarlijks terugkerend weekend wat al geplanned stond en waar ze tot diep in de nacht doorgaan en goede gesprekken voeren). Vanaf nu zal hij sober door het leven gaan. Hij vindt het ook niet zo'n probleem om niet meer te drinken, en goede vrienden zijn op de hoogte dus die vinden het ook niet vreemd.
  maandag 21 maart 2016 @ 14:18:06 #164
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160833549
Heb je wel een goed gevoel bij het gesprek van vandaag Bobby? wat fijn dat je man het toch redelijk goed oppakt en dat hij z'n best wil doen om aan de kwaliteit te werken!

Wij proberen er niet teveel mee bezig te zijn allemaal... :{ meestal is dat een goed idee.. Totdat we er gisteravond achter kwamen dat drinken voor de sperma test vandaag wellicht toch niet zo'n goed idee was .. 8)7 nouja, als er een slechte uitslag is dan weten we iig waar dat deze keer vandaan komt (vorige keer was de uitslag gewoon prima.. dus...)

en ondanks het er "niet teveel mee bezig zijn" let ik nu wel op mijn planning.. de eerste week van de maand ( ongeveer de IUI week) prober ik niets te plannen wat buiten Nederland is.. de rest lijkt me wel te combineren :?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160833722
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:16 schreef BobbyMcGee het volgende:
Dankjewel allemaal :)

[..]

Helaas vertelde de gynaecoloog weinig over 'hoe nu verder', behalve dan dat er meer onderzoeken volgen (bloed- en echoscopisch, en dat het zaad nog een keer getest moet worden). Ik had graag gewild dat ze de mogelijke scenario's uittekenden, maar daar wilde ze niet op ingaan, dat wil ze pas bespreken als de tweede zaadanalyse binnen is. Gelukkig hebben we daar google voor :+

De uitslag van het zaad was dat ze na bewerking slechts twee beweeglijke zaadcellen hebben gevonden. Het volume en de concentratie is wel prima. Als het zo blijft lijkt me dit vrij weinig, zelfs voor ICSI. Klopt dat? Pfoeh, ik hoop toch zo dat de twee dagen dat hij zich niet zo lekker voelde invloed hebben gehad!

In hoeverre hebben jullie mannen hun gedrag veranderd om het zaad te verbeteren? Mijn man is van plan om sowieso niet meer te roken en ook te stoppen/sterk minderen met alcohol. Maar verder? Andere boxershorts, wat vaker een rondje lopen (hij heeft zittend werk), enz? De gynaecoloog raadde alleen aan om te stoppen met roken en het rustig aan te doen met alcohol.
Mijn gyn. doet dat ook op die manier, eerst onderzoeken afwachten dan pas evt. scenario's uittekenen. Mijn man heeft zelf goed zaad (gelukkig maar want mijn problemen zijn genoeg) maar toch kregen we wat tips mee, goede nachtrust, gezond en regelmatig eten, stoppen met roken, drinken minimaal, voldoende lichaamsbeweging, wijde broeken en boxers, geen stress. Ziek zijn heeft zeker invloed op de kwaliteit, tenminste, dan meen ik gelezen te hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:18 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Wat naar Whoopje! Welke doemscenario's denk je aan? Heeft het misschien zin om ze uit te spreken in plaats van te onderdrukken? :)
Ik heb het er wel met mijn man over gehad maar die snapt het geloof ik niet zo, of in ieder geval hij vind dat ik me niet druk moet maken. Tuurlijk heeft hij gelijk, maar ja, zet het maar eens uit. Waar ik zoal aan denk, eigroei die niet goed gaat. Ik heb met de clomid meerdere keren gehad dat we een negatief advies kregen omdat er dan weer te veel eitjes 'goed' waren en dan weer te weinig groei. Of mijn grootste angst, zwanger worden, helemaal blij zijn, die eerste weken door komen en dan toch weer een miskraam krijgen. Niet gek denk ik na 4 miskramen (ik ben niet verder gekomen dan 6 weken) te hebben gehad maar toch.... Dit is natuurlijk niet zoals met die 4 miskramen, toen waren mijn stollingsproblemen nog niet opgelost en dat was de reden van de miskramen dus de kans dat het verkeerd gaat is vele malen kleiner dan dat het eerst was. Ik moet het ook gewoon loslaten en het gaan 'beleven', ik kan wel steeds piekeren over van alles maar zinvol is het natuurlijk niet.
pi_160833766
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:18 schreef Barreltje het volgende:
Heb je wel een goed gevoel bij het gesprek van vandaag Bobby? wat fijn dat je man het toch redelijk goed oppakt en dat hij z'n best wil doen om aan de kwaliteit te werken!
Nou, niet helemaal. Ik heb het gevoel dat de gynaecoloog geen mogelijke scenario's wil bespreken omdat ze bang is dat ze dan misschien valse verwachtingen schept. Dat begrijp ik, maar ik denk zelf dat ik best begrijp dat het nog alle kanten op kan gaan, alleen zou ik graag willen weten welke kanten dan en wat voor consequenties dat allemaal heeft. Maarja, misschien heeft de gyn wel gelijk, en is dat haast onmogelijk om uit te leggen. Ambivalent gevoel dus.
Ik heb de uitslagen van mijn hormoongeprik en van het zaad wel meegekregen, dus uiteindelijk kan ik nu zelf wel mijn lol op op het wereld wijde web :')
quote:
Wij proberen er niet teveel mee bezig te zijn allemaal... :{ meestal is dat een goed idee.. Totdat we er gisteravond achter kwamen dat drinken voor de sperma test vandaag wellicht toch niet zo'n goed idee was .. 8)7 nouja, als er een slechte uitslag is dan weten we iig waar dat deze keer vandaan komt (vorige keer was de uitslag gewoon prima.. dus...)

en ondanks het er "niet teveel mee bezig zijn" let ik nu wel op mijn planning.. de eerste week van de maand ( ongeveer de IUI week) prober ik niets te plannen wat buiten Nederland is.. de rest lijkt me wel te combineren :?
Waarom moeten jullie een tweede zaadonderzoek als de eerste uitslag prima was?
Het is ook lastig, want je wilt er niet teveel mee bezig zijn maar ondertussen moet je er wel mee bezig zijn door de afspraken die je hebt.
pi_160833904
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:26 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Mijn gyn. doet dat ook op die manier, eerst onderzoeken afwachten dan pas evt. scenario's uittekenen. Mijn man heeft zelf goed zaad (gelukkig maar want mijn problemen zijn genoeg) maar toch kregen we wat tips mee, goede nachtrust, gezond en regelmatig eten, stoppen met roken, drinken minimaal, voldoende lichaamsbeweging, wijde broeken en boxers, geen stress. Ziek zijn heeft zeker invloed op de kwaliteit, tenminste, dan meen ik gelezen te hebben.
Ik ben inderdaad ook van plan om wat multivitamines en wijde boxers te kopen :Y Wie weet wat dat nog doet.
quote:
[..]

Ik heb het er wel met mijn man over gehad maar die snapt het geloof ik niet zo, of in ieder geval hij vind dat ik me niet druk moet maken. Tuurlijk heeft hij gelijk, maar ja, zet het maar eens uit. Waar ik zoal aan denk, eigroei die niet goed gaat. Ik heb met de clomid meerdere keren gehad dat we een negatief advies kregen omdat er dan weer te veel eitjes 'goed' waren en dan weer te weinig groei. Of mijn grootste angst, zwanger worden, helemaal blij zijn, die eerste weken door komen en dan toch weer een miskraam krijgen. Niet gek denk ik na 4 miskramen (ik ben niet verder gekomen dan 6 weken) te hebben gehad maar toch.... Dit is natuurlijk niet zoals met die 4 miskramen, toen waren mijn stollingsproblemen nog niet opgelost en dat was de reden van de miskramen dus de kans dat het verkeerd gaat is vele malen kleiner dan dat het eerst was. Ik moet het ook gewoon loslaten en het gaan 'beleven', ik kan wel steeds piekeren over van alles maar zinvol is het natuurlijk niet.
Ik denk dat die angst voor een miskraam heel logisch is en voorlopig niet weggaat bij jou :* Ik hoop dat het hormonen spuiten meevalt en een goed resultaat geeft. Ik kan me voorstellen dat je angstig wordt, je zit al zo lang in een traject met telkens weer tegenvallers. Sterkte, en succes met het loslaten :*
  maandag 21 maart 2016 @ 14:42:26 #168
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160834041
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:28 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Nou, niet helemaal. Ik heb het gevoel dat de gynaecoloog geen mogelijke scenario's wil bespreken omdat ze bang is dat ze dan misschien valse verwachtingen schept. Dat begrijp ik, maar ik denk zelf dat ik best begrijp dat het nog alle kanten op kan gaan, alleen zou ik graag willen weten welke kanten dan en wat voor consequenties dat allemaal heeft. Maarja, misschien heeft de gyn wel gelijk, en is dat haast onmogelijk om uit te leggen. Ambivalent gevoel dus.
Ik heb de uitslagen van mijn hormoongeprik en van het zaad wel meegekregen, dus uiteindelijk kan ik nu zelf wel mijn lol op op het wereld wijde web :')
gheheh .. google is NIET altijd je vriend ;)
onze (mijn) gyn vertelde altijd van het aanstaande onderzoek, en wat de mogelijkheden NA dat onderzoek waren... als het positief is dan gaan we verder met onderzoek X als het negatief is dan met onderzoek Y... maar wat als X en /of Y dan weer positief dan wel negatief was, daar hadden we het niet over.. enigszins stapje voor stapje dus ook wel..

quote:
Waarom moeten jullie een tweede zaadonderzoek als de eerste uitslag prima was?
Het is ook lastig, want je wilt er niet teveel mee bezig zijn maar ondertussen moet je er wel mee bezig zijn door de afspraken die je hebt.
Een tweede onderzoek om te kijken of het zaad wel in het IUI rietje wil.. sommig zaad wil dat blijkbaar niet :? ik heb eigenlijk geen idee of ze dan ook weer de kwaliteit testen, maar dat zien we dan wel weer :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 21 maart 2016 @ 17:34:20 #169
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_160837895
Laten we hopen Bobby dat met alle tips en zijn bereidheid om het te verbeteren er meer kanshebbers bij je man ontstaan! Of nog beter dat het net een verkeerde momentopname was nadat hij ziek is geweest.

Spannend Whoopje, je hebt nogal wat factoren die meespelen met je gevoel dus zeker niet vreemd dat je het moeilijk los kunt laten. Ga je nog wel iets ontspannends voor jezelf doen? Heel veel succes deze week.

Mijn eerste Clomid-kuur is achter de rug, woensdag kijken of ik er op gereageerd heb. Ik vind het erg spannend, vooral ook omdat ik 0,0 gemerkt heb van die Clomid. De gyn zei dat ik me een beetje raar kon voelen en ik lees de meest heftige bijwerkingen van mensen, maar ik had nergens last van. Sowieso had ik daar trouwens ook nooit last van met de pil en pms is mij ook vreemd. Maar als je helemaal niets merkt van zo'n kuurtje, zou dat dan een teken kunnen zijn dat het niks gedaan heeft? Hoop het niet...

Oh en bedankt voor alle welkom-berichtjes :*
pi_160841068
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:16 schreef BobbyMcGee het volgende:
Dankjewel allemaal :)

[..]

Helaas vertelde de gynaecoloog weinig over 'hoe nu verder', behalve dan dat er meer onderzoeken volgen (bloed- en echoscopisch, en dat het zaad nog een keer getest moet worden). Ik had graag gewild dat ze de mogelijke scenario's uittekenden, maar daar wilde ze niet op ingaan, dat wil ze pas bespreken als de tweede zaadanalyse binnen is. Gelukkig hebben we daar google voor :+

De uitslag van het zaad was dat ze na bewerking slechts twee beweeglijke zaadcellen hebben gevonden. Het volume en de concentratie is wel prima. Als het zo blijft lijkt me dit vrij weinig, zelfs voor ICSI. Klopt dat? Pfoeh, ik hoop toch zo dat de twee dagen dat hij zich niet zo lekker voelde invloed hebben gehad!

In hoeverre hebben jullie mannen hun gedrag veranderd om het zaad te verbeteren? Mijn man is van plan om sowieso niet meer te roken en ook te stoppen/sterk minderen met alcohol. Maar verder? Andere boxershorts, wat vaker een rondje lopen (hij heeft zittend werk), enz? De gynaecoloog raadde alleen aan om te stoppen met roken en het rustig aan te doen met alcohol.
Geen telefoon in de broekzak, geen laptop op schoot. Gezond eten en multivitamines (extra selenium en B12 heb ik wel eens gelezen). Verder geen tips.
pi_160846593
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:38 schreef Sull het volgende:

[..]

Geen telefoon in de broekzak
He, die had ik nog niet gehoord! Goede tip.

Man heeft een goede timing, hij is ziek geworden vandaag en ligt met koorts op bed. Ik heb hem al gewaarschuwd dat dat voorlopig de laatste keer moet zijn ~O> ;) Ik begrijp Mrs. Peel erg goed wat dat betreft.

Ik heb vandaag een mail naar mijn familie gestuurd. Wat heftig zeg, er biggelen tranen over mijn wangen bij elke reactie die ik krijg. Iedereen reageert heel lief en begrijpend.
Ik kreeg zelf nu na deze dagen een gevoel van: 'nu is het wel weer genoeg geweest, opstaan en weer doorgaan, stel je niet zo aan' maar nu ik merk hoeveel het anderen doet, voelt het alsof ik ook gewoon verdrietig erom mag zijn, en dat is heel prettig.
pi_160851439
Welkom Tweedledee!
Wat naar Bobby en wat een domper zo. Hopelijk heeft het inderdaad te maken met het niet zo lekker voelen.
Ik lees hier wel mee, maar post weinig. Sorry. Ik duim voor iedereen dat het snel lukt en het wachten op uitslagen minder zwaar is.

Wij zitten in de ovulatietesten fase. Ergens deze week mogen we weer naar het AMC. Zal vast vrijdag zijn want dat komt niet uit....
pi_160861150
Hopelijk vinden jullie de eisprong goed exode!

Gala, ik zag dat je naar dit topic verhuist.. welkom :*
  woensdag 23 maart 2016 @ 06:00:26 #174
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_160879128
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:18 schreef Barreltje het volgende:
Totdat we er gisteravond achter kwamen dat drinken voor de sperma test vandaag wellicht toch niet zo'n goed idee was .. 8)7 nouja, als er een slechte uitslag is dan weten we iig waar dat deze keer vandaan komt (vorige keer was de uitslag gewoon prima.. dus...)

Als dat invloed heeft, hoe zit het dan met het drie maanden verhaal? Dat sperma er drie maanden over doet om een compleet nieuwe schone batch te vormen?

Overigens heeft alcohol volgens mij weinig invloed, ik was daar erg ongerust over tijdens het onderzoek en het intake gesprek. Mijn man drinkt meestal elke dag stevig maar hoefde niet te minderen, alleen roken is funest maar dat doet hij gelukkig al jaren niet meer..
Warempel, een drempel.
pi_160879465
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 06:00 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

Als dat invloed heeft, hoe zit het dan met het drie maanden verhaal? Dat sperma er drie maanden over doet om een compleet nieuwe schone batch te vormen?

Overigens heeft alcohol volgens mij weinig invloed, ik was daar erg ongerust over tijdens het onderzoek en het intake gesprek. Mijn man drinkt meestal elke dag stevig maar hoefde niet te minderen, alleen roken is funest maar dat doet hij gelukkig al jaren niet meer..
Minder drinken is volgens mij altijd wel een goed idee als iemand "stevig" drinkt...
S. 2014
J. 2016
pi_160881307
Eens met gm :Y
Onze gynaecoloog zei dat af en toe een drankje niet zo'n probleem is, maar dat het niet verstandig is om grote hoeveelheden te drinken. Ik weet niet wat 'stevig' precies is, maar het zou goed zijn als hij het bij één biertje/wijntje/whatever zou kunnen houden, toch?
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:40:55 #177
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_160886359
Balen van de koorts Bobby. Funest voor de zwemmers.... mss even kortsluiten voordat je opnieuw laat testen?
Het advies voor ons was bij koorts meteen aan de paracetamol.

En alcohol... is weldegelijk een factor. Ons werd het beide afgeraden omdat het je kansen verlaagt. En als dat nou net wel een verschil maakt (in aantal of beweeglijkheid) is het een kleine moeite om drank te laten staan. Zo stonden wij daar iig tegenover. Je gaat nogal een traject in waar je heel wat voor moet doen (en laten) en daar gingen wij samen helemaal voor.
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 15:07:20 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160886880
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 06:00 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

Als dat invloed heeft, hoe zit het dan met het drie maanden verhaal? Dat sperma er drie maanden over doet om een compleet nieuwe schone batch te vormen?

Overigens heeft alcohol volgens mij weinig invloed, ik was daar erg ongerust over tijdens het onderzoek en het intake gesprek. Mijn man drinkt meestal elke dag stevig maar hoefde niet te minderen, alleen roken is funest maar dat doet hij gelukkig al jaren niet meer..
Ik vind het eerlijk gezegd bizar dat het ziekenhuis dit tegen jullie gezegd heeft en ook dat jullie zo ver in het traject niet weten hoe schadelijk alcohol is. Het is namelijk wel degelijk schadelijk voor het zaad, veel meer dan roken zelfs. Ik raad je aan om je hier toch eens over in te lezen en je vriend dringend verzoeken flink te minderen. Hier wat leesvoer:

http://www.fertiliteit.info/content/fertiliteit/alcohol.asp

https://www.jellinek.nl/i(...)eks-en-zwangerschap/

http://www.alcoholenzwang(...)ap.html#Preconceptie
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160887931
BIj ons werd ook gevraagd voor het traject of we rookten en of dronken. dus het is wel degelijk een belangrijke factor in vruchtbaarheid. Nou dronken en of rookten we beide niet.
pi_160889232
Alcohol heeft juist erg veel invloed op de zaadkwaliteit. Zeker als je elke dag stevig drinkt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:33:04 #181
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_160892690
Hm ja, het blijft wel een lastig iets. Ik kan het door omstandigheden ook niet veranderen. Zijn eigen uitslagen waren gelukkig ook niet heel slecht, op 1 factor die niet te beïnvloeden is (structuur) Gelukkig drink ik zelf nooit alcohol, dat compenseert toch weer..
Warempel, een drempel.
pi_160892834
Hoe compenseer je dat dan precies? :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:12:43 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160894048
Gaat hij wel stoppen als je zwanger bent?
KuikenGuppy
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:22:03 #184
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_160894325
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:37 schreef Franny_G het volgende:
Hoe compenseer je dat dan precies? :D .
Dat het bij mij in elk geval geen invloed kan hebben. Scheelt toch weer :)
Warempel, een drempel.
pi_160894612
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:22 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

Dat het bij mij in elk geval geen invloed kan hebben. Scheelt toch weer :)
Een kindje bestaat straks voor 50% uit zijn dna...

Ik ben wel even benieuwd hoeveel stevig drinken precies is... de 1 noemt stevig 2 biertjes pd en de ander pas bij 10...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:36:48 #186
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160894717
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:22 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

Dat het bij mij in elk geval geen invloed kan hebben. Scheelt toch weer :)
Besef je ook goed dat mochten jullie in de toekomst een kindje hebben dat dingen zoals samen slapen dan ook geen optie is :@ Ook als iemand geen nare dronk heeft of toch nog een leuke kerel is met alcohol heeft het veel invloed op zijn gemoedstoestand. Zeker als er toch emoties onderdrukt worden met het gebruiken van alcohol..

Het heeft in de toekomst dan dus wel degelijk invloed op je leven. :@
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160896387
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:36 schreef Moppert het volgende:

Het heeft in de toekomst dan dus wel degelijk invloed op je leven. :@
Dagelijks stevig drinken maakt je mijns inziens ongeschikt als ouder.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:50:42 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_160897824
Zullen we eerst even afwachten of het allemaal écht zo erg is voor we met (ver)oordelen verder gaan?
disclaimer
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:52:39 #189
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160897896
Volgens mij heeft ronderotonde daar al eerder uitgbreider over gepost in wohts, overigens.
Kwak
  donderdag 24 maart 2016 @ 07:15:47 #190
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_160903612
Het is vervelend maar ik neem aan dat als men in het ziekenhuis er geen probleem van maakt, het niet zo ernstig zal zijn. Ik heb ook niet de indruk dat ik snel zwanger zal zijn, dus ik ga me daar ook niet zo druk om maken. Qua gedrag heeft het ook geen invloed, en zoals ik het begreep dus ook niet zoveel op het sperma. Misschien is het belangrijker als de uitslagen een stuk slechter waren geweest, maar hij had toen 42% goede zwemmers als ik me niet vergis, wat keurig ruim in de marge lag. Dus wat dat betreft zal het wel goedkomen.
Warempel, een drempel.
pi_160904642
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:15 schreef Ronderotonde het volgende:
Het is vervelend maar ik neem aan dat als men in het ziekenhuis er geen probleem van maakt, het niet zo ernstig zal zijn. Ik heb ook niet de indruk dat ik snel zwanger zal zijn, dus ik ga me daar ook niet zo druk om maken. Qua gedrag heeft het ook geen invloed, en zoals ik het begreep dus ook niet zoveel op het sperma. Misschien is het belangrijker als de uitslagen een stuk slechter waren geweest, maar hij had toen 42% goede zwemmers als ik me niet vergis, wat keurig ruim in de marge lag. Dus wat dat betreft zal het wel goedkomen.
Dat is puur het medische gedeelte, lijkt mij niet helemaal correct maar ik heb er verder geen verstand van dus kan daar niks over zeggen.

Wat ik mij afvraag is hoeveel het stevige drinken is... mag ook in dm als je dat prettiger vind, Het is fijn dat het drinken medisch gezien geen blokkade is maar als partner en vader is het dat wel...
S. 2014
J. 2016
pi_160904821
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:33 schreef Ronderotonde het volgende:
Hm ja, het blijft wel een lastig iets. Ik kan het door omstandigheden ook niet veranderen. Zijn eigen uitslagen waren gelukkig ook niet heel slecht, op 1 factor die niet te beïnvloeden is (structuur) Gelukkig drink ik zelf nooit alcohol, dat compenseert toch weer..
Je wilt samen een kindje maar overmatig drankgebruik van je partner is een onbespreekbaar item?

Misschien is het handiger eerst je shit op orde te hebben voordat serieus probeert zwanger te worden. Als je partner nu al geestelijk in de knoop zit gaat een kind zeker niet helpen met zn hoofd op orde brengen. Sterker nog, als dit soort zaken onbespreekbaar zijn dan is de kans juist erg groot dat als er eenmaal een kind is de zaken gaan escaleren en je er straks gewoon alleen voor komt te staan.

En dan mag je je kind meegeven in de weekenden aan een vader met een alcoholprobleem. Fijne gedachte...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160904868
Of leuk als je bevalling opeens inzet en je partner is te bezopen om je naar een ziekenhuis te rijden..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160905613
Het lijkt mij zwaar als je partner veel drinkt. Ik heb hierdoor (on)bewust een partner gekozen die niet drinkt, dit omdat helaas in het verleden/ in mijn jeugd aantal mensen verslaafd waren aan alcohol. Had daardoor een hekel aan alcohol, en drink nog steeds niet( uitzondering op een feestje en niet zwanger uiteraard).
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:38:58 #195
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160905773
och jee.. wat wordt er weer fijn gereageerd..

Mijn vriend heeft geen rijbewijs.. dus kan hij me ook niet naar het ziekenhuis brengen.. moet ik nu geen kind van hem willen??
Er bestaat toch ook zoiets als een taxi?? (laat staan familie/vrienden etc..)

Hier ging het overigens over een paar glaasjes wijn tijdens het 6-jaarlijkse gourmet festijn bij mijn ouders.. :Y) En de uitslagen van de SOT waren gewoon prima.. dus "no harm done"

maar ik kan me voorstellen dat als de zaad kwaliteit TOCH al een struikelblok is , dat er dan beter op gelet wordt..

that being said.. wie heft er nog tips om vijandig BMslijm wat vriendelijker te maken?? :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160905943
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:38 schreef Barreltje het volgende:
och jee.. wat wordt er weer fijn gereageerd..

Mijn vriend heeft geen rijbewijs.. dus kan hij me ook niet naar het ziekenhuis brengen.. moet ik nu geen kind van hem willen??
Er bestaat toch ook zoiets als een taxi?? (laat staan familie/vrienden etc..)

Hier ging het overigens over een paar glaasjes wijn tijdens het 6-jaarlijkse gourmet festijn bij mijn ouders.. :Y) En de uitslagen van de SOT waren gewoon prima.. dus "no harm done"

maar ik kan me voorstellen dat als de zaad kwaliteit TOCH al een struikelblok is , dat er dan beter op gelet wordt..

that being said.. wie heft er nog tips om vijandig BMslijm wat vriendelijker te maken?? :+
:') geen rijbewijs is wel even wat anders dan, te bezopen om te functioneren en een drankwalm aan t verlosbed..
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:48:25 #197
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160905960
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:') geen rijbewijs is wel even wat anders dan, te bezopen om te functioneren en een drankwalm aan t verlosbed..
Well, that escalated quickly!

Er worden hier heel wat aannames gemaakt zeg.
pi_160906112
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:48 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Well, that escalated quickly!

Er worden hier heel wat aannames gemaakt zeg.
Het is internet!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160906153
Als directe vragen worden ontweken dan krijg je aannames ja...
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:07:27 #200
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160906303
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als directe vragen worden ontweken dan krijg je aannames ja...
Het is hun leven, ze is toch niet verplicht om op 'ons' te antwoorden?
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:12:00 #201
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160906372
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als directe vragen worden ontweken dan krijg je aannames ja...
En behoorlijk flinke aannames. Ik vind het eerlijk gezegd nogal grof wat je zegt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160906388
Nee dat klopt. Maar dat er na deze opmerking: Mijn man drinkt meestal elke dag stevig

vragen en aannames komen is toch ook niet zo gek?
S. 2014
J. 2016
pi_160906407
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:12 schreef Mariposas het volgende:

[..]

En behoorlijk flinke aannames. Ik vind het eerlijk gezegd nogal grof wat je zegt.
Dat mag je vinden. :)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:15:18 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160906429
Als iemand tussen neus en lippen laat vallen dat haar partner dagelijks "stevig" drinkt, niet van plan is daar mee te stoppen en de relatie er niet naar is om daar wat van te zeggen, vind ik het niet vreemd dat er mensen vraagtekens hebben. Er wordt in OUD over minder gestruikeld :+.
KuikenGuppy
pi_160906490
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:07 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Het is hun leven, ze is toch niet verplicht om op 'ons' te antwoorden?
Als ik ergens in een post zou vertellen dat mijn man elke dag stevig zou drinken dan zouden er toch ook vragen komen hoe je EN elke dag stevig kan drinken EN een verantwoorde ouder kan zijn?

Dat lijkt me toch logisch?

Maar idd, wat is stevig? De een vindt het al stevig als je elke dag 2 wijntjes zou drinken, de ander vind het allemaal wel meevallen als er dagen tussen zitten dat er geen kratje bier doorheen gaat.

Ik vind het stuitender dat degene die het post het blijkbaar als stevig bestempelt maar dat er door omstandigheden geen verandering in zal komen. Daarmee impliceer je dat je het erkent als probleem maar dat er niet over gesproken kan worden.
En als het een echt probleem is dan lost een kind het niet op.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160906625
Maar ze zegt ook dat er gedragsmatig geen probleem is nu.

Als je niet meer functionerend naast een ziekenhuisbed zou staan is dat gedragsmatige probleem er wel, dus het is wel een aanname die een bruggetje te ver is denk ik.
pi_160906946
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:27 schreef silliegirl het volgende:
Maar ze zegt ook dat er gedragsmatig geen probleem is nu.

Als je niet meer functionerend naast een ziekenhuisbed zou staan is dat gedragsmatige probleem er wel, dus het is wel een aanname die een bruggetje te ver is denk ik.
Fair enough!

Ik ken elke dag stevig drinken wel als gedragsmatig probleem dus vanuit mijn referentiekader maakte ik idd een te vlugge aanname.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:44:06 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160907000
Als je vent iedere keer als hij thuis komt zo gaat zitten op de bank zou ik me wel zorgen maken hoor :X




SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160907004
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Fair enough!

Ik ken elke dag stevig drinken wel als gedragsmatig probleem dus vanuit mijn referentiekader maakte ik idd een te vlugge aanname.
Elke dag stevig drinken is problematisch gedrag. Of je nu een kwade of een leuke dronk hebt maakt niet uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160907078
Alsof iedereen die een kinderwens heeft perfect evenwichtig is en al zijn shit heeft opgeruimd. Er is geen toelatingscommissie voor ouders hoor.

Ik vind de oordelen hier echt te ver gaan.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:48:12 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_160907103
Ja, zo is het wel weer welletjes. Of we houden nu op met de aannames en veroordelingen, of ik haal het weg. Kies maar.
disclaimer
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 11:50:46 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160907163
Het escaleert nu opeens wel snel, denk dat niemand het zo hard bedoeld maar dat er nu vooral vanuit emotie wordt gereageerd.

Wat ik zelf wel vreemd vind is dat Rotonde liever vasthoudt aan informatie die zij uit het ziekenhuis heeft en de andere verhalen wegwuift. Heb je überhaupt de artikelen gelezen die ik gepost heb? Je kop in het zand steken lijkt me gewoon niet zo slim.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160907186
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:46 schreef Arja het volgende:
Alsof iedereen die een kinderwens heeft perfect evenwichtig is en al zijn shit heeft opgeruimd. Er is geen toelatingscommissie voor ouders hoor.

Ik vind de oordelen hier echt te ver gaan.
Zonde is dat he? Zeker als er bijvoorbeeld a 4 kinderen uit huis zijn geplaatst maar een stel gewoon blijft doorfokken, want misschien mogen we er wel 1 houden...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160907216
Nou Molo, ik kan me best voorstellen dat iemand vanuit eigen ervaring zoiets post. Die sneer over daddyissues gaat ook veel te ver, onder de gordel.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:53:15 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_160907217
Gelukkig zijn we hier verder allemaal schoolvoorbeelden van perfect flawless ouderschap. Dat scheelt.
disclaimer
pi_160907246
quote:
15s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Gelukkig zijn we hier verder allemaal schoolvoorbeelden van perfect flawless ouderschap. Dat scheelt.
Gelukkig ben ik verre weg van perfect.
Maar ik kan wel met zekerheid stellen dat mijn kinderen in een veilig thuis opgroeien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:56:42 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_160907289
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik verre weg van perfect.
Maar ik kan wel met zekerheid stellen dat mijn kinderen in een veilig thuis opgroeien.
ik vind het fijn dat je dat kunt, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je het tegendeel over een ander kunt beweren aan de hand van twee posts op een forum.
disclaimer
pi_160907319
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik vind het fijn dat je dat kunt, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je het tegendeel over een ander kunt beweren aan de hand van twee posts op een forum.
Ik beweer alleen dat als er echt sprake is van problematisch drinken en daar geen ruimte in de relatie is om die problemen eerst aan te pakken dat een kind niet gaat helpen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 24 maart 2016 @ 11:59:43 #219
138448 PeZu
Suspended animation
pi_160907348
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik verre weg van perfect.
Maar ik kan wel met zekerheid stellen dat mijn kinderen in een veilig thuis opgroeien.
alleen de verder totaal onbekende situatie veroordelen op basis van anekdotisch bewijs puur op emoties kan je wel doen maar het slaat nergens op.

en dan is men verbaasd dat men niet alles deelt.... en wat ze wel deelt geeft ook geen recht om daar dan maar alles over te moeten beantwoorden, veroordelend wordt er toch al gedaan namelijk
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_160907425
quote:
17s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:59 schreef PeZu het volgende:

[..]

alleen de verder totaal onbekende situatie veroordelen op basis van anekdotisch bewijs puur op emoties kan je wel doen maar het slaat nergens op.

en dan is men verbaasd dat men niet alles deelt.... en wat ze wel deelt geeft ook geen recht om daar dan maar alles over te moeten beantwoorden, veroordelend wordt er toch al gedaan namelijk
Het is internet, je vormt je mening naar de info die iemand geeft..

Als iemand ergens op fok zou posten hoe zwaar het is in de bijstand en dat ze geen stuiver heeft om aan de reet te krabben en vervolgens in F&F zou posten over de leuke sint bernard pup die ze zojuist heeft gehaald dan gaan mensen ook vragen stellen of dat nu wel zo verstandig is?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:04:30 #221
138448 PeZu
Suspended animation
pi_160907451
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is internet, je vormt je mening naar de info die iemand geeft..

Als iemand ergens op fok zou posten hoe zwaar het is in de bijstand en dat ze geen stuiver heeft om aan de reet te krabben en vervolgens in F&F zou posten over de leuke sint bernard pup die ze zojuist heeft gehaald dan gaan mensen ook vragen stellen of dat nu wel zo verstandig is?
totaal wat anders, dan weet je namelijk dat er een probleem is, nu wordt deze verzonnen
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_160907589
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:04 schreef PeZu het volgende:

[..]

totaal wat anders, dan weet je namelijk dat er een probleem is, nu wordt deze verzonnen
Er wordt afgevraagd wat wordt bedoeld met elke dag stevig drinken.
In mijn referentiekader is elke dag stevig drinken en dit niet bespreekbaar of oplosbaar is, wel degelijk sprake is van iemand die problematisch drinkgedrag heeft. Dan zou mijn prio als partner liggen bij het ondersteunen van mijn man en de weg vinden naar een oplossing.
Wat is dan het probleem om de kinderwens even vooruit te schuiven tot je als beide ouders in elk geval wel stabiel bent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:13:39 #223
138448 PeZu
Suspended animation
pi_160907632
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Er wordt afgevraagd wat wordt bedoeld met elke dag stevig drinken.
In mijn referentiekader is elke dag stevig drinken en dit niet bespreekbaar of oplosbaar is, wel degelijk sprake is van iemand die problematisch drinkgedrag heeft. Dan zou mijn prio als partner liggen bij het ondersteunen van mijn man en de weg vinden naar een oplossing.
Wat is dan het probleem om de kinderwens even vooruit te schuiven tot je als beide ouders in elk geval wel stabiel bent.
en gelijk weer dat toontje, laat maar, ik heb het eens niet over het onderwerp specifiek ook :D
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:15:52 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_160907690
Alles is nu wel gezegd denk ik. Laat ronderotonde zelf bepalen hoe ze hier verder mee omgaat, ok?
Dan kan het hier weer ontopic.
disclaimer
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:17:15 #225
437909 GVman
korte tekst
pi_160907726
Tja, het blijft een ding heh: levensstijl en kinderwens. Ik zie eigenlijk een verschil in opvattingen. De ene opvatting is er een van "levensstijl heeft invloed, dus die moet je aanpassen als je echt een kind wil". De andere opvatting is iets als "kijk, we hebben een kinderwens. Maar we willen niet alles overhoop halen in het proces".

Het gaat niet eens alleen om drank. Hele boeken zijn al uitgebracht over het ultieme dieet. Soms met de meest exotische ingredieënten die je ook veel tegenkomt op foodblogs. Ikzelf heb daar weinig mee, sterker nog, het zit in mijn allergie. Een medische aandoening is in de meeste gevallen niet op te lossen met een aangepast dieet. Letten op levensstijl is altijd goed, maar het echt iets anders als een medisch recept!

Met mijn vrouw heb ik een kinderwens (die momenteel in vervulling gaat). Het probleem lag duidelijk bij mij. Ik heb mijzelf voorafgaand aan de TESE zo'n twee jaar lang Gonal en Pregnyl toegediend. Bloedprikken en semenanalyses: telkens NUL zaadcellen als uitslag... Om moedeloos van te worden.

Drank heb ik nooit laten staan vanwege dit. Ik drink niet heel veel, maar bij gelegenheden wil ik wel eens een biertje te veel nemen... Het is me in het ziekenhuis nooit kwalijk genomen. Er is trouwens ook nooit naar gevraagd (met uitzondering van de vragenreeks bij de eerste onderzoeken, toen ik ook dit antwoord gaf). Een paar keer heb ik op feestjes wel eens wat te veel biertjes gehad, juist omdat ik de zoveelste klap van NUL zaadcellen wilde vergeten. Kansloos natuurlijk (dat wist ik toen en de volgende ochtend ook), dat weet ik ook wel. Ben ik er trots op? Nee. Zou ik het nu anders hebben gedaan? Waarschijnlijk niet.

Iedereen zegt dat je zoveel mogelijk ‘normaal’ je dingen moet blijven doen en niet te veel aan de fertiliteit moet denken. Tja, dat lukt mij dus niet. En al helemaal niet als dat er op neer komt dat ik ook mijn hele eet- en drinkpatroon moet aanpassen.

Ik zit dus duidelijk in de tweede redenering: ik verander niet alles voor mijn kinderwens. Ik wil mijzelf namelijk niet verliezen (en ik wil mijn vrouw ook niet verliezen in het proces). Het risico van redenering 1 vind ik namelijk dat als je naderhand met lege handen staat, je jezelf ook nog een schuldgevoel aanpraat: kennelijk heb ik niet genoeg mijzelf aangepast om een zwangerschap mee te maken. Het verdriet wordt dan veel pijnlijker.

Overigens: mijn vrouw is inmiddels 27 weken zwanger en alle indicatoren zijn goed.
ruimte gereserveerd voor signature...
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:56:16 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_160908551
Ik zei dat het klaar was.
disclaimer
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:00:06 #227
437909 GVman
korte tekst
pi_160908612
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zei dat het klaar was.
Sorry... Ik was nog aan het typen toen jouw bericht langsfloepte :X 8)7 O-)

Overigens vond ik mijn passage nog wel een nieuw element bevatten (los van de update van onze situatie). Dus zó streng reageren is ook wel een beetje overdreven naar mijn mening.
ruimte gereserveerd voor signature...
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:00:55 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_160908627
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:00 schreef GVman het volgende:

[..]

Sorry... Ik was nog aan het typen toen jouw bericht langsfloepte :X 8)7 O-)

Overigens vond ik mijn passage nog wel een nieuw element bevatten (los van de update van onze situatie). Dus zó streng reageren is ook wel een beetje overdreven naar mijn mening.
nee, ik reageerde niet op jou, ik reageerde op de relschoppers wiens posts ik zojuist tussen de jouwe en de mijne uit verwijderd heb ;)
disclaimer
  donderdag 24 maart 2016 @ 14:19:38 #229
437909 GVman
korte tekst
pi_160910752
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, ik reageerde niet op jou, ik reageerde op de relschoppers wiens posts ik zojuist tussen de jouwe en de mijne uit verwijderd heb ;)
Okay, dan snap ik het weer :)
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_160911280
Het lijkt er verdomd veel op dat wij met Pasen in het AMC zitten voor poging 2 en we moeten testen in een weekend weg met mijn gehele schoonfamilie...perfect timing. :P Als dat geen zwangerschap wordt _O-
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:08:23 #231
437909 GVman
korte tekst
pi_160911736
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:45 schreef exode het volgende:
Het lijkt er verdomd veel op dat wij met Pasen in het AMC zitten voor poging 2 en we moeten testen in een weekend weg met mijn gehele schoonfamilie...perfect timing. :P Als dat geen zwangerschap wordt _O-
Dat geeft wel weer een heel andere lading aan het spelletje "eitjes zoeken"... ;)
ruimte gereserveerd voor signature...
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:16:13 #232
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_160911886
Exode spannend!!! Toitoitoi!! ^O^
GV 27 weken alweer! Gaat opschieten zo ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_160912075
Hahaha GV Man! _O- Zo had ik hem nog niet bekeken.
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 15:32:42 #234
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160912241
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:45 schreef exode het volgende:
Het lijkt er verdomd veel op dat wij met Pasen in het AMC zitten voor poging 2 en we moeten testen in een weekend weg met mijn gehele schoonfamilie...perfect timing. :P Als dat geen zwangerschap wordt _O-
Jullie hadden er toch al 2 pogingen opzitten? En mja, dat soort timing is altijd wel ruk ja :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 24 maart 2016 @ 16:09:20 #235
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160912874
Gheheh GV Man ~O>

wij hebben een IUI intake! *O*
Dat is ( zoals het er nu uitziet ) 1 dag na het aflopen van mijn menstruatie..
Zouden we dan meteen die cyclus kunnen beginnen???
Wat ik begreep gaan ze een echo doen oid?

Ervaringsdeskundigen? :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160912953
Tikfoutje, poging 3, ik ben blij dat je oplet MaJo :D
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 16:31:58 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160913298
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:09 schreef Barreltje het volgende:
Gheheh GV Man ~O>

wij hebben een IUI intake! *O*
Dat is ( zoals het er nu uitziet ) 1 dag na het aflopen van mijn menstruatie..
Zouden we dan meteen die cyclus kunnen beginnen???
Wat ik begreep gaan ze een echo doen oid?

Ervaringsdeskundigen? :+
Oeh spannend! Volgens mij kan het vanaf zo'n intake behoorlijk snel gaan :Y Misschien een kerstkindje voor jullie? O+

quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:12 schreef exode het volgende:
Tikfoutje, poging 3, ik ben blij dat je oplet MaJo :D
Nu lijkt het of ik het van iedereen bijhoud _O- Maar wist gewoon dat jullie al meer pogingen hadden gehad. Ik hoop dat 3x scheepsrecht is en ook een kerstkindje voor jullie O+

Ik heb deze week de tickets voor onze huwelijksreis geboekt, in oktober. Ik heb nu zoveel om naar uit te kijken dat iets langer wachten op een zwangerschap niet eens zo erg is (onhandig misschien zelfs :D)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 24 maart 2016 @ 17:07:25 #238
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160913966
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oeh spannend! Volgens mij kan het vanaf zo'n intake behoorlijk snel gaan :Y Misschien een kerstkindje voor jullie? O+
Eerder een februari kindje :)
Een kerst kindje was wel errug leuk geweest want dan is de zus van mijn lief over vanuit Nieuw-Zeeland, maar die mag nu dan vooral mijn dikke buik bewonderen :P

disclaimer: ik ga er niet vanuit dat het in 1 keer raak is hoor :+
quote:
Ik heb deze week de tickets voor onze huwelijksreis geboekt, in oktober. Ik heb nu zoveel om naar uit te kijken dat iets langer wachten op een zwangerschap niet eens zo erg is (onhandig misschien zelfs :D)
Haha! tot hoeveel maanden mag je eigenlijk vliegen??
en waar gaat de reis heen?? *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 24 maart 2016 @ 17:27:45 #239
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_160914533
Exodu spannend! Vrolijk ei dag :P

Barreltje dat gaat ineens snel zeg, fijn dat er nu actie is!

Volgens mij hangt het van de luchtvaartmaatschappij af, maar meestal als ik mij niet vergis tot 6 maanden..

Majo, leuk vooruitzicht om naar toe te leven. O+

Volgens mij zag ik nog nieuwe aanwas, welkom :*
Be happy with the little things in life
  donderdag 24 maart 2016 @ 17:33:51 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160914668
Vliegen mag meestal tot 36 weken, vrij lang dus nog.
KuikenGuppy
pi_160917963
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:17 schreef GVman het volgende:
Iedereen zegt dat je zoveel mogelijk ‘normaal’ je dingen moet blijven doen en niet te veel aan de fertiliteit moet denken. Tja, dat lukt mij dus niet. En al helemaal niet als dat er op neer komt dat ik ook mijn hele eet- en drinkpatroon moet aanpassen.

Ik zit dus duidelijk in de tweede redenering: ik verander niet alles voor mijn kinderwens. Ik wil mijzelf namelijk niet verliezen (en ik wil mijn vrouw ook niet verliezen in het proces). Het risico van redenering 1 vind ik namelijk dat als je naderhand met lege handen staat, je jezelf ook nog een schuldgevoel aanpraat: kennelijk heb ik niet genoeg mijzelf aangepast om een zwangerschap mee te maken. Het verdriet wordt dan veel pijnlijker.
Deze hele discussie kwam voort uit mijn vraag waar mijn man eventueel rekening mee zou kunnen houden. We hebben net een totaal onverwachte, heel slechte uitslag van de zaadanalyse terug, en over een maand of drie wordt er weer gekeken naar zijn zaad. Wij zouden graag willen dat er dan een betere uitslag uit komt. Dus nu proberen we wel rekening te houden met de meest voor de hand liggende dingen: ruimer ondergoed, niet roken en drinken, letten op koorts/ziek zijn, misschien wat extra vitamines.
Ik kan me voorstellen dat hij daarna wel weer gewoon regelmatig een biertje pakt, en wellicht ook af en toe weer een sigaretje (hij is een gelegenheidsroker). En als er een slechte uitslag komt, dat hij er dan ook wel wat meer drinkt dan één. Maar nu hebben we wel het gevoel dat we heel graag die uitslag wat beter zouden willen zien.

quote:
Overigens: mijn vrouw is inmiddels 27 weken zwanger en alle indicatoren zijn goed.
*O* Jouw verhaal is enorm hoopvol. Ik heb ook voordat jullie in verwachting raakten erg meegeleefd. Bedankt dat je mee hebt geschreven.
  donderdag 24 maart 2016 @ 20:06:50 #242
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_160918024
Wow, lees je even een dag niet mee :D sorry dat ik een verkeerde indruk heb gewekt, ik wil graag nog aangeven dat onze relatie hartstikke stabiel en liefdevol is, en we nooit ruzie hebben en super happy zijn samen. In een eventueel ouderschap, als het ooit weggelegd is voor ons, zou daar geen bedreiging in zitten hoor! Dus bezorgdheid is lief bedoeld maar gelukkig niet nodig :*

Hoop dat dit nog mag blijven staan om de boel wat op te helderen :)
Warempel, een drempel.
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 20:30:55 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160918619
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:07 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Eerder een februari kindje :)
Een kerst kindje was wel errug leuk geweest want dan is de zus van mijn lief over vanuit Nieuw-Zeeland, maar die mag nu dan vooral mijn dikke buik bewonderen :P

disclaimer: ik ga er niet vanuit dat het in 1 keer raak is hoor :+

Daar gaan we gewoon lekker wel van uit :6

quote:
Haha! tot hoeveel maanden mag je eigenlijk vliegen??
en waar gaat de reis heen?? *O*
We vliegen op Toronto waar we een rondreis van 3 weken gaan maken door Oost-Canada en Noord-Oost VS en eindigen met een paar dagen New York O+

Ik heb begrepen dat het per maatschappij verschilt maar dat je tot 7 maanden zeker mag vliegen (indien fit to fly uiteraard :P)

Dus ook al zou ik zwanger zijn dan zou dat max 5,5 maand zijn als we vertrekken :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 24 maart 2016 @ 21:05:15 #244
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_160919921
Ik weet nog wel.. de eerste keer dat mijn man een potje in moest leveren was de uitslag niet zo goed (net op de iui grens).

Bij de 2e keer vertelden ze pas dat het bij thuisproductie de bedoeling was dat je het potje onder je kleding moest houden en het zsm naar het zh moest worden gebracht... doh.. das wel handig om te weten ja :')
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_160921171
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 21:05 schreef Radyhyn het volgende:
Ik weet nog wel.. de eerste keer dat mijn man een potje in moest leveren was de uitslag niet zo goed (net op de iui grens).

Bij de 2e keer vertelden ze pas dat het bij thuisproductie de bedoeling was dat je het potje onder je kleding moest houden en het zsm naar het zh moest worden gebracht... doh.. das wel handig om te weten ja :')
Mijn man moest ook overtuigd worden dat hij het potje wel onder zijn kleding moest houden, want dat stond niet in het voorschrift van het ziekenhuis.
  donderdag 24 maart 2016 @ 21:41:23 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160921397
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 21:35 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Mijn man moest ook overtuigd worden dat hij het potje wel onder zijn kleding moest houden, want dat stond niet in het voorschrift van het ziekenhuis.
Die wilde met het potje op schoot in de tram gaan zitten?
KuikenGuppy
pi_160923597
quote:
12s.gif Op donderdag 24 maart 2016 21:41 schreef Burdie het volgende:

[..]

Die wilde met het potje op schoot in de tram gaan zitten?
:D
Mannen kennen soms verbazingwekkend weinig gêne als het om dingen gaat die het lichaam verlaten...
pi_160926128
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:50 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

:D
Mannen kennen soms verbazingwekkend weinig gêne als het om dingen gaat die het lichaam verlaten...
Haha nou, mijn man keek supertrots toen hij zn potje inleverde.

Vandaag belde de endocrinoloog, mijn schildklierwaarden waren nu keurig. Ze weten niet hoe t kwam dus we moeten het bij een zwangerschap wel blijven opvolgen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Cygne op 25-03-2016 04:04:25 ]
pi_160926814
Oh die mannen van jullie :D Mijnes vindt het verschrikkelijk :{ Elke keer weer met een knalrood pokerface onderweg en bij de balie.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  Moderator vrijdag 25 maart 2016 @ 08:21:53 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160926957
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 21:05 schreef Radyhyn het volgende:
Ik weet nog wel.. de eerste keer dat mijn man een potje in moest leveren was de uitslag niet zo goed (net op de iui grens).

Bij de 2e keer vertelden ze pas dat het bij thuisproductie de bedoeling was dat je het potje onder je kleding moest houden en het zsm naar het zh moest worden gebracht... doh.. das wel handig om te weten ja :')
Wij wisten dat ook niet en hadden het potje in een plastic zakje gedaan. Bij de balie hoorde ik dat dat niet de bedoeling was :@ bleek zelfs achterop het formulier te staan :')

De tweede keer heb ik het potje tussen mijn borsten gehouden :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_160927029
Jij houdt gewoon aantekeningen bij MaJo! ;) We mogen morgen, vandaag positief getest.
Hihi Rad! Wel handig om te weten ja. Creatief MaJo!
  vrijdag 25 maart 2016 @ 09:15:27 #252
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_160927459
Spannend exode!

Vandaag ga ik voor de tweede Clomid-check naar het ziekenhuis, woensdag was alles nog vrij rustig. Gelukkig waren de lege blaasjes en de cyste die eerder te zien waren wel weg w/
Ze verwacht dat er vandaag niet spectaculair veel veranderd gaat zijn, dus het is een beetje een spek en bonen afspraak geworden eigenlijk :')
  vrijdag 25 maart 2016 @ 11:33:51 #253
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_160929392
Wat fijn dat de blaasjes en cyste weg waren Tweedle! Succes vandaag!
Exode W000t!!! De 3e keer was bij jullie vorige keer ook scheepsrecht toch? :Y
Majo.. daar heb ik het potje ook vaak 'verstopt'.. wel steeds ff vissen bij de afleverbalie :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zaterdag 26 maart 2016 @ 11:14:23 #254
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_160954671
Zo dan.... Hobbel je ff binnen na een drukke tijd zie je ineens dat er aardig nieuwe aanwas binnen is gekomen, welkom!

Ff terugkomend op de opmerking: er bestaat niet zoiets als een ouder goedkeur commissie..... Zeer zeker wel! Wij zitten er weer midden in *O* *O*

Omdat mijn anonimiteit niet meer zo anoniem is (kuch understatement) en er mensen zijn die dolgraag willen weten wie onze donor isen dus alles afspeuren wat met mij te maken heeft kan ik hier alleen maar achteraf of in tussenpozen bekend maken waar wij staan etc.

De intake is iig geweest en we mogen dit keer een versneld traject doen. Over een maand of 4 hebben we het eind gesprek (dan is maatschappelijk werk, medisch team en ethische commissie voorbij) en kunnen we hopelijk gaan starten. Gelukkig hebben we de vakantie dit jaar gecanceld want als het goed is zitten we dan rond de terugplaatsing :o :D

Zwolle heeft nu ook de vriestechniek aangepast waardoor alle cryo's ingevroren kunnen worden dus hoppaaaaa extra kansen hopelijk :9
pi_160956542
Oh wat leuk en spannend, dobs!
Ik ga zo hard duimen. Succes O+
  Moderator maandag 28 maart 2016 @ 19:46:51 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161005272
Spannend dobbey! Maar meen je dat nou dat mensen dingen af zitten te speuren? :') het gaat om een draagmoeder toch? Zo boeiend is dat toch ook weer niet (voor de buitenwereld). :? Ik ga in ieder geval voor je duimen! ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 28 maart 2016 @ 20:50:15 #257
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161007290
Nee toch, het is toch alleen eiceldonatie?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 28 maart 2016 @ 21:53:52 #258
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161009965
Ik dacht ook donatie..
Niet alle aantekeningen op orde Majo? ~O> o|O
En wat jammer dat er zo op jullie gelet wordt nu dob!
Succes met de terugplaatsen! !
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:41:54 #259
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_161028646
Wat spannend dobbey en fijn dat je al ongeveer weet wanneer het gaat gebeuren :)

Ik moet helaas de dosis Clomid gaan verhogen, er was na drie echo's vrijwel niets gebeurd :{ Ondanks dat ik weet dat ik nog maar aan het begin van dit traject sta, toch stiekem wel diep teleurgesteld maar met goede moed dan maar door naar de volgende ronde...
pi_161043732
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:41 schreef Tweedledee het volgende:

Ik moet helaas de dosis Clomid gaan verhogen, er was na drie echo's vrijwel niets gebeurd :{ Ondanks dat ik weet dat ik nog maar aan het begin van dit traject sta, toch stiekem wel diep teleurgesteld maar met goede moed dan maar door naar de volgende ronde...
Logisch dat je teleurgesteld bent, zeker als er niets is gebeurd. Sta je daar elke keer hoopvol en dan laat zo'n echo weer niets zien.

Realiseer je wel dat ze altijd beginnen met de laagste dosis. Dit omdat ze zo min mogelijk hormonen in je lijf willen (logisch). Heel veel mensen moeten ophogen, soms zelfs meerdere keren. Van de 4 IVF koppels die ik ken, is niemand die op de laagste dosis clomid is gebleven en zijn twee koppels geeindigd op de maximale dosering. Hier zag ik ook vaak ophogingen voorbij komen. Als Clomid niet lekker werkt (wat ook kan voorkomen), zijn er nog twee andere middelen die gebruikt kunnen worden.

Neem vooral een chocolade dag (of wat je anders zelf lekker vind) om jezelf te troosten.
  woensdag 30 maart 2016 @ 13:33:00 #261
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_161048040
Bedankt voor je bemoedigende bericht kahlie :* Goed om te weten dat er met een hogere dosis ook succesverhalen zijn. Gaan wij dan ook voor ^O^ oO< O+
pi_161054977
Hoi! Ik ben er ook weer eens! :D

Eerst even een weekje op vakantie geweest, wat heerlijk was, en vervolgens hadden we gisteren een afspraak om te bespreken wat we gaan doen na de Clomid (zowel 50 mg,100mg als 150mg gehad zonder effect). Wij zijn nu begonnen met Gonal F spuiten, ik heb gisteren eerst een echo gehad om het baarmoederslijmvlies te checken, die was dun genoeg, vervolgens prikinstructie gehad. ( Ik blokkeerde dus ff he.. :o :') ,maar het lukte, en wat viel het me mee! ) Voor de zekerheid nog even bloedgeprikt en alvast de spullen meegekregen en na nog een belafspraak vanmorgen heb ik groen licht gekregen om te beginnen... een uurtje geleden de eerste spuit gedaan, en die ging al een stuk soepeler als gisteren.. Volgende week Woensdag eerste controle echo.. kortom : wij zijn weer in de achtbaan gestapt! ;)

@ Tweedledee : Ik herken je teleurstelling heel goed hoor, wij hebben dat helaas ook gehad, maar dan ging het na 1 baaldag wel weer, schouders er weer onder en doorgaan!
Succes met de volgende dosering, hopelijk heeft dat wel resultaat! :*
  woensdag 30 maart 2016 @ 23:23:05 #263
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_161064107
Thanks Finagain, vandaag ging het inderdaad al beter met de moraal :)
Ik hoop voor jou dat het prikken voorspoedig gaat en dat het een positieve echo wordt woensdag :s)
pi_161070881
@Tweedledee fijn dat het weer wat beter gaat. Ik hoop dat je gauw een mooi ei ziet

@Finagain voor jou geldt natuurlijk hetzelfde. Ik duim voor een mooi ei op woensdag!
pi_161090244
Dankjulliewel! :* Ik ben ook zo nieuwsgierig of er Woensdag wel wat te ontdekken valt.. :s)
pi_161091176
Spannend Finagain en Tweedledee!

Vraagje: zijn hier ook mensen in het topic die om wat voor reden dan ook ethische bezwaren/twijfels hebben bij IVF of ICSI?
pi_161094096
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
Vraagje: zijn hier ook mensen in het topic die om wat voor reden dan ook ethische bezwaren/twijfels hebben bij IVF of ICSI?
Ik heb wel bezwaar tegen IVF/ICSI voor mijzelf persoonlijk, maar niet vanuit ethische bezwaren. Voor mijn zus was dit heel moeilijk te begrijpen, want ze voelde zich toch wat aangevallen, dat ik er nooit voor zou kiezen. Vanwege complicaties tijdens het traject heeft ze nu heftige gezondheidsconsquenties, dus nu snapt ze me wel beter. Gezien mijn eigen gezondheid en achtergrond, lijkt mij IVF/ICSI heel onderstandig, al is er medisch gezien officieel geen reden voor. Maar zoals de huisarts het zo lief zegt: "Jouw lijf is gewoon raar".

Ik vind het altijd jammer als mensen vruchtbaarheidsbehandelingen afwijzen (maar andere medische handelingen niet) en hun mening luidkeels verkondigen. Die kwamen bij mij roepen dat ze het 'onnatuurlijk' vinden en dat het niet zo kunnen/mogen. Vaak hebben ze ook weinig kaas gegeten van de procedures en weten ze nauwelijks iets van de statistieken af. Ze denken van dat IVF/ICSI kindjes allerlei gezondheidsklachten ofzo hebben, terwijl dat niet zo is. Enfin, zelfs al zou er iets van waar zijn, het is toch je persoonlijke mening, dus waarom zou je dat luidkeels moeten gaan verkondigen en anderen iets moeten gaan verbieden? Ik vind dat redelijk lomp. Helaas bestaan er lomperikken. Veel van de discussies zijn ook erg theoretisch, want zij leven niet in de praktijk.

Ik ken ook een koppel dat per se geen IVF wilde en uiteindelijk toch na een 6 maanden pauze het heeft gedaan en nu een tweeling heeft. Zij hadden twijfels over de zwaarte van het traject of ze het wel moesten doen of niet en hoe het zou gaan voor het 'lot uit de loterij'-kind wat ze zonder medisch ingrepen hebben gekregen.

[ Bericht 4% gewijzigd door kahlie op 01-04-2016 12:31:00 ]
pi_161097253
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
Spannend Finagain en Tweedledee!

Vraagje: zijn hier ook mensen in het topic die om wat voor reden dan ook ethische bezwaren/twijfels hebben bij IVF of ICSI?
Wij hebben nog 2 embryo's in de vriezer en die bewaren ze een poosje voor ons, waarna we de vraag krijgen of we ze nog willen gebruiken, of vernietigen, of doneren aan de wetenschap om nieuwe technieken mee uit te proberen. Bij de laatste 2 opties zou ik me niet goed voelen. Een embryo is toch een bevruchte eicel en een beginnend leven van mij en mijn man.
pi_161097282
Bedankt voor je antwoord Kahlie! Ik wil inderdaad graag allerlei overwegingen weten, het hoeft niet per se met ethische argumenten onderbouwd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:25 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ik heb wel bezwaar tegen IVF/ICSI voor mijzelf persoonlijk, maar niet vanuit ethische bezwaren. Voor mijn zus was dit heel moeilijk te begrijpen, want ze voelde zich toch wat aangevallen, dat ik er nooit voor zou kiezen. Vanwege complicaties tijdens het traject heeft ze nu heftige gezondheidsconsquenties, dus nu snapt ze me wel beter. Gezien mijn eigen gezondheid en achtergrond, lijkt mij IVF/ICSI heel onderstandig, al is er medisch gezien officieel geen reden voor. Maar zoals de huisarts het zo lief zegt: "Jouw lijf is gewoon raar".
Welke consequenties verwacht je dat het voor jouw lichaam heeft?
quote:
Ik vind het altijd jammer als mensen vruchtbaarheidsbehandelingen afwijzen (maar andere medische handelingen niet) en hun mening luidkeels verkondigen. Die kwamen bij mij roepen dat ze het 'onnatuurlijk' vinden en dat het niet zo kunnen/mogen. Vaak hebben ze ook weinig kaas gegeten van de procedures en weten ze nauwelijks iets van de statistieken af. Ze denken van dat IVF/ICSI kindjes allerlei gezondheidsklachten ofzo hebben, terwijl dat niet zo is. Enfin, zelfs al zou er iets van waar zijn, het is toch je persoonlijke mening, dus waarom zou je dat luidkeels moeten gaan verkondigen en anderen iets moeten gaan verbieden? Ik vind dat redelijk lomp. Helaas bestaan er lomperikken. Veel van de discussies zijn ook erg theoretisch, want zij leven niet in de praktijk.
Precies hierom aarzel ik om het er met anderen over te hebben. De ene groep ziet geen enkel bezwaar en de andere groep heeft er amper over nagedacht maar velt wel een oordeel. Ik neem aan dat in dit topic het wel genuanceerd besproken kan worden omdat iedereen beseft hoeveel impact een kinderwens die niet natuurlijk in vervulling kan gaan, heeft.

quote:
Ik ken ook een koppel dat per se geen IVF wilde en uiteindelijk toch na een 6 maanden pauze het heeft gedaan en nu een tweeling heeft. Zij hadden twijfels over de zwaarte van het traject of ze het wel moesten doen of niet en hoe het zou gaan voor het 'lot uit de loterij'-kind wat ze zonder medisch ingrepen hebben gekregen.
Ik vind het nu niet vervelend dat we drie maanden op de volgende zaadanalyse moeten wachten, omdat ik ook de behoefte voel om er eerst eens rustig over na te denken. Ik kan me ook voorstellen dat voor ons de balans na die drie maanden eerst naar 'nee' overhelt, om er later toch wel voor te gaan. Je kunt gewoon vooraf niet helemaal voorspellen hoe je er in staat in de toekomst. Ook dit houdt me tegen om er met vrienden of familie over te praten. Ik kan me voorstellen dat het heel bevreemdend werkt als ik eerst uit dat ik er niet aan wil beginnen, en dat ik daarna toch weer van mening verander.
pi_161097300
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:04 schreef Arja het volgende:

[..]

Wij hebben nog 2 embryo's in de vriezer en die bewaren ze een poosje voor ons, waarna we de vraag krijgen of we ze nog willen gebruiken, of vernietigen, of doneren aan de wetenschap om nieuwe technieken mee uit te proberen. Bij de laatste 2 opties zou ik me niet goed voelen. Een embryo is toch een bevruchte eicel en een beginnend leven van mij en mijn man.
Hoe was je er mee omgegaan als het er geen twee waren, maar een heel stuk meer? Of is er al vooraf rekening mee gehouden, dat je geen embyo's 'over' wilt houden?
pi_161097377
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:08 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Hoe was je er mee omgegaan als het er geen twee waren, maar een heel stuk meer? Of is er al vooraf rekening mee gehouden, dat je geen embyo's 'over' wilt houden?
Het waren er aanvankelijk ook een heel stuk meer. Ik ben nu zwanger van de 4e terugplaatsing (1 miskraam gehad en 2 mislukte pogingen) en er zijn er 2 afgevallen bij het ontdooien. Het waren er ooit 8 dus

Ik weet niet. We waren vooral blij dat we 8 kansen uit 1 poging hadden en hebben alles per dag of per stukje bekeken. Je weet van tevoren niet hoe veel je erover houdt en de kinderwens is te groot.

Het kan nu ook zijn dat de bevalling of het moederschap heel zwaar vallen om wat voor reden dan ook en we er niet nog een keer voor durven te gaan.
Of dat ik wel ineens spontaan zwanger word en we de embryo's niet nodig hebben.

Er is niet vooraf een scenario te schrijven over dit traject en je gevoelens en je keuzes en afwegingen en grenzen kunnen ook veranderen.
pi_161097704
Duidelijk antwoord, dankjewel. Dit maakt het ook direct zo lastig he ;) We enorm fijn dat je nog twee cryo's hebt trouwens, dat lijkt me zoveel gemakkelijker dan wanneer je een hele nieuwe poging moet doen als je weer een kind wilt. Ik merk dat mijn schoonzus daar nu heel erg tegenaan hikt; die moet voor een tweede kindje wel weer een nieuwe ICSI-poging doen.
pi_161098160
Ja mijn man zei direct al dat hij voor een tweede niet weer de hele poppenkast zou willen. Zelf durf ik daar geen uitspraak over te doen, want als je zo'n oerverlangen hebt..

Maar wat zijn jouw morele afwegingen?
pi_161098761
Ik wilde na de eerste meteen al weer. Maar de dokter gaf aan dat het beter was om een poosje te wachten en mijn man was het ziekenhuis ook wel zat. Als het zijn keus was geweest dan gingen we niet voor een tweede maar hij liet de keus aan mij. Zijn woorden waren: ik hoef alleen een keer bloed te prikken en mijn kwakkie in te leveren voor jou is het zwaarder dus als jij wil doen we het nog een keer. Achteraf niet nodig geweest. Al nam hij het me wel kwalijk dat hij voor jan lul bloed heeft moeten prikken :P Mijn held op sokken. Mja ik wist ook niet dat ik al zwanger was toen we ons gingen melden in het ziekenhuis voor nummer 2 :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_161098987
Ik denk dat je pas een goed oordeel over het traject kunt hebben als je het zelf nodig hebt. Hoever je gaat is vooraf moeilijk te bepalen. Ik vond het zelf erg fijn dat het stapje voor stapje ging, begon met medicatie, toen spuiten en daarna pas de keuze voor ivf, helaas is dat niet iedereen gegeven. Bij de eerste was de laatste IUI (nummer 10) raak, maar ivf had ik ook gedaan als het nodig was.

Voor een tweede, wou ik ook gelijk weer. Ook echt geen anticonceptie overwogen. Alleen het geven van borstvoeding was een bezwaar waardoor we dit uitgesteld hebben. Uiteindelijk de keuze gemaakt om dit te combineren en na het stoppen met borstvoeding is het pas gelukt.

De mening van anderen speelt voor mij geen rol in dit traject. Het onbegrip is misschien hinderlijk, maar het is en blijft ons traject. Wij zijn hierover altijd vrij open geweest.
pi_161100108
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:55 schreef Arja het volgende:

Maar wat zijn jouw morele afwegingen?
Tja, dat vind ik lastig.

Ik zie het ongeboren leven als iets dat beschermd dient te worden. Maar wanneer begint dat ongeboren leven dan he :) Aangezien er gewoonlijk ook veel bevruchte eicellen heel snel in een miskraam eindigt zonder dat je dat merkt, vraag ik me af of het nodig is om zo enorm zorgvuldig met een bevruchte eicel om te gaan. En ik zie nu weinig heil in IVF/ICSI waarbij je minder eicellen bevrucht: zo'n zware behandeling en dan bij voorbaat al voor slechtere kansen kiezen; ik kan dat niet denk ik. Bovendien ben je dan toch al aan het knutselen met eicellen en zaadcellen, enorm beschermend ga je er dan niet mee om zegmaar. Het lijkt me wel heel lastig wanneer je nog een aantal bevruchte eicellen overhoudt aan het einde van de rit. Ik zou niet weten wat ik daarmee zou willen doen.

Een ander bezwaar is dat ik sowieso wat moeite heb/had met het idee dat je op zo'n manier (in een lab) een kind verwekt. Het staat zo ver af van hoe het zou moeten gaan. Ik denk ook dat je steeds verder kunt gaan in het gebruiken van de technologie, en dat vind ik niet zo positief. Misschien vind ik de grens hier al wel bereikt. Maar misschien ook nog niet oO<

Een ander punt vind ik dat ICSI nog zo'n nieuwe techniek is. Er lijkt nu niets mis te zijn met ICSI-kindjes, maarja, ze zijn ook nog maar maximaal 20 jaar oud.

Nouja.. vragen en twijfels dus. En soms wil ik hier liever niet over nadenken maar het gewoon gaan doen. Want de wens is wel heel erg groot.
pi_161101692
Goed dat je er zorgvuldig over nadenkt. Het is ook niet niks natuurlijk. Vroeger waren wij waarschijnlijk kinderloos gebleven.

Bekijk het stapje voor stapje en praat er ook goed met je partner over is alles wat ik je kan adviseren.
pi_161112827
ik heb tot nu toe eigenlijk ook nog niet zo nagedacht over IVF etc, waarschijnlijk omdat het nu voor ons nog niet aan de orde is. Zo had ik tot voor kort ook nog niet nagedacht over spuiten, maar hebben we geen twijfels gehad toen ons dit afgelopen week is voorgelegd en zijn er direct mee begonnen. Of dat bij een volgende stap ook zo zal zijn? Wie weet! ;)

Ik snap de gedachte wel dat je het "ver van hoe het zou moeten gaan" vind, maar als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat, oftewel : dan vind ik het wel een fijn idee dat er andere manieren zijn om het voor elkaar te krijgen.. :Y
pi_161126141
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 17:55 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Een ander punt vind ik dat ICSI nog zo'n nieuwe techniek is. Er lijkt nu niets mis te zijn met ICSI-kindjes, maarja, ze zijn ook nog maar maximaal 20 jaar oud.

25. Eerste ICSI-baby is van 1992, 14 jaar na de eerste IVF-baby.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_161128310
Klopt inderdaad McLaura. Maar dat vind ik dus nog steeds relatief kort.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 07:45 schreef Finagain het volgende:
ik heb tot nu toe eigenlijk ook nog niet zo nagedacht over IVF etc, waarschijnlijk omdat het nu voor ons nog niet aan de orde is. Zo had ik tot voor kort ook nog niet nagedacht over spuiten, maar hebben we geen twijfels gehad toen ons dit afgelopen week is voorgelegd en zijn er direct mee begonnen. Of dat bij een volgende stap ook zo zal zijn? Wie weet! ;)

Ik snap de gedachte wel dat je het "ver van hoe het zou moeten gaan" vind, maar als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat, oftewel : dan vind ik het wel een fijn idee dat er andere manieren zijn om het voor elkaar te krijgen.. :Y
Dat is het voordeel van steeds iets verder in de medische molen terecht komen, je went er langzaam aan. Ik heb bij de eerste uitslag in het ziekenhuis de term 'ICSI-traject' horen vallen, dus dat is een wat grotere omslag.

Fijn om jullie reacties te lezen in elk geval! ^O^
pi_161144759
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 21:20 schreef BobbyMcGee het volgende:
Klopt inderdaad McLaura. Maar dat vind ik dus nog steeds relatief kort.

[..]
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik denk dat als je het aantal ICSI-kinderen dat iets mankeert afzet tegen het aantal 'spontane' kinderen, rekening houdend met hoeveel van de kinderen ICSI-kinderen zijn, het uiteindelijk best meevalt.

En ja, de romantiek is weg bij een laboratoriumbaby, maar het is een ontzettend gewenst kind. Is dat niet al mooi genoeg?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_161162878
Ik kom ook weer even binnenvallen ;)

Weinig nieuws hier behalve dan dat ik de hormonen in de koelkast heb liggen maar er qua lijf/menstruatie weinig tot niets gebeurd. Erg frustrerend maar goed, het is wat het is en ik wacht het verder maar af.
  maandag 4 april 2016 @ 09:06:18 #283
437909 GVman
korte tekst
pi_161163045
Zo hey... lees je een paar dagen niet meer, krijg je ineens een ICSI-discussie...

Wij wisten dat bij ons de kans op IVF/ICSI groot was. Nadat de behandeling bij mij niet echt aansloeg, was het eigenlijk de laatste strohalm. Eentje die goed uitpakte, dat wel. Wij hebben nooit enige bezwaren gehad tegen het fenomeen IVF en/of ICSI. Het 'enige' wat Er gebeurt is dat de bevruchting buiten het lichaam plaatsvindt. En een verschil tussen IVF en ICSI is dat bij IVF de zaadcellen zelf nog vechten om als eerste binnen te komen. Die selectie vindt bij ICSI plaats door een laborant met microscoop en andere tools. Ethische bezwaren heb ik daar niet tegen. Er wordt geen donor gebruikt, geen genetische modificatie etc: het zijn 'slechts' cellen die in een gecontroleerde omgeving bij elkaar worden gebracht.

De vraag of er gezondheidsrisico's zijn vind ik lastiger. Bij IVF lijkt dit allemaal wel mee te vallen. Bij ICSI is er een (iets) hogere kans op aangeboren afwijkingen: reden waarom je prenatale diagnostiek mag laten doen. De reden voor die wat hogere kans is waarschijnlijk de afwezigheid van natuurlijke selectie van de zaadcellen. Echter, eenmaal ter wereld doen IVF en ICSI kinderen het net zo goed als andere kinderen: opvoeding lijkt bepalender dan de totstandkoming van de zwangerschap. Het argument van de nieuwe techniek vind ik niet echt relevant: iemand moet de eerste zijn. Dat geldt voor het testen van antibiotica, voor open hartoperaties en ook voor ICSI. Ik vind dat heel menseigen: nieuwsgierig en altijd een stapje verder willen gaan.

Het enige waar mijn vrouw en ik echt wel over van mening verschilden was de vraag wat er met restembryo's mag gebeuren. Die vraag hoefden wij uiteindelijk niet te beantwoorden: er was geen sprake van restembryo's (helaas).

Vanuit geloofsoogpunt is er in de regel veel empathie met mensen die geen kinderen kunnen krijgen. En ook qua behandelingen mag er vanuit menig gezindte erg veel: leven gaat voor niet-leven. Bij de Joden was men altijd heel pragmatisch: een zaadceldonor (broer van...) had zelfs een plicht om te helpen. Bij christenen mag er ook veel: echo's, spuiten met hormonen en IVF, het mag allemaal. Alleen hebben katholieken de neiging om masturbatie bij mannen af te wijzen (ook als dat nodig is voor testen). Bij moslims weet ik het wat minder goed, maar ik heb genoeg dames met hoofddoek gezien in de wachtkamer gynaecologie van het ziekenhuis.

Sterker nog, ik denk dat het taboe op het uitblijven van kinderen groter is dan het doorlopen van de medische mallemolen. Misschien wel juist bij (streng) religieuze mensen...

Afijn, wij hebben net weer de wekelijkse shoot van de buik gehad. Die wordt steeds groter. 29 weken nu al...
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_161164170
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:07 schreef BobbyMcGee het volgende:
Bedankt voor je antwoord Kahlie! Ik wil inderdaad graag allerlei overwegingen weten, het hoeft niet per se met ethische argumenten onderbouwd.

[..]

Welke consequenties verwacht je dat het voor jouw lichaam heeft?

Zoals al gezegd, heb ik een raar lijf. Ik ben niet alleen niet 100% gezond, ik reageer ook vaak heel slecht of anders op medicatie dan zou moeten. Ik heb al een traject van een paar jaar achter de rug voor de anti-conceptie, omdat dat steeds mis ging met de hormonen. Bij IVF/ICSI zou ik als vrouw best behoorlijk wat hormonen moeten gaan spuiten, waarvan ik nu dus al weet dat ik er niet echt lekker op ga reageren.

Daarnaast speelt dan de schildklier/autoimuumziekte meer, waarbij ik al in een vroeg zwangerschapsstadium extra medicatie moet gaan slikken (met daar ook hormonale en andere nare bijwerkingen bij). Ik weet dus al dat een zwangerschap mogelijk enorm zwaar zou zijn voor mij en dus ook voor mijn toekomstige man. Ik zie het niet zitten om de aanloop van de zwangerschap ook heel zwaar medisch te laten zijn met allerlei heftige bijwerkingen als gevolg en mogelijk blijvende consequenties. Mijn partner geeft mij gelijk en heeft zich er zonder problemen bij neergelegd.

Mijn zus was best kwaad, want zij heeft dus wel een IVF-kindje en zij willen tot het uiterste. Zeker als er niet 'bewezen' is dat het slecht is. Het is in mijn geval ook niet bewezen, maar ik ken mijn lijf. Uiteindelijk heeft ze dus een blijvende consequentie overgehouden, dus nu begrijpt ze me wel.
pi_161166557
Ik duim voor je Fin, heftig zo'n traject lijkt me.
29 weken, wow GVman, gaat het allemaal goed?

Ik heb eigenlijk geen oordeel over IVF en of ICSI. Ik heb beide trajecten van dichtbij meegemaakt bij familie en vrienden. Ik zag veel stress, hoop, verdriet en vooral veel moeheid. Maar als het dan lukt O+
Wij gaan wellicht ook zo'n traject in als het met KI maar niet lukt. Maar goed bij ons is er toch al geen romantiek te bekennen. :@ Mijn afwegingen en twijfels gaan veel meer over de donor, vaderloos opgroeien etc. Maar dat is een hele andere discussie.
pi_161166579
Oh en vrijdag mogen we testen :) Ik ben er op 1 of andere manier van overtuigd dat het niet raak is geweest en mijn vrouw voelt van alles wat ze associeert met zwanger zijn. :P
  maandag 4 april 2016 @ 22:48:14 #287
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_161183161
Ik duim dat je vrouw het bij het juiste eind heeft exode :D

Sterkte met het wachten Whoopje, is zeer frustrerend inderdaad...

GVman leuk al 29 weken *O* ^O^

Jeetje kahlie, wat zal dat moeilijk voor je zijn. Maar fijn dat je partner je begrijpt.

quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:15 schreef McLaura het volgende:

En ja, de romantiek is weg bij een laboratoriumbaby, maar het is een ontzettend gewenst kind. Is dat niet al mooi genoeg?
Zo denk ik er ook over :) Al kan ik het helemaal voorstellen dat het naar voelt dat er stukjes van jezelf 'overblijven' om het zo maar te benoemen, daar sta ik nu pas bij stil na het lezen van deze discussie. (ik probeer mezelf te beperken in diepgaande info opzoeken over verdere trajecten dan die waar ik zelf in zit, anders pieker ik te veel)
  dinsdag 5 april 2016 @ 15:50:08 #288
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_161197216
Hier hebben we eindelijk groen licht gekregen vanuit het ziekenhuis, ze zien nu helemaal geen bezwaren meer om aan een kind te beginnen. Wat een gedoe en dat begon allemaal bij een huisarts die de spiraal van m'n vriendin niet wilde verwijderen omdat hij het onverstandig vond voor ons om aan kinderen te beginnen vanwege haar psychische en medische problemen.

Wat begon bij een standaard intake, een vragenlijst en een bloedonderzoekje veranderde in een bezoek of 15, psychische afdeling erbij, tal van onderzoeken herindicaties. Maar zowaar, na alles bestudeerd te hebben en tal van gesprekken later zijn ze nu overtuigd dat er geen belemmeringen (hoeven te) zijn, al is de huisarts nog steeds tegen. :')

Ze krijgt nu wel al andere medicatie voor de psychische klachten zodat eventuele borstvoeding gewoon mogelijk is, nu dan maar gaan oefenen. :9
pi_161226934
Ik zit vandaag zowaar ineens op cyclusdag 1 en mag dus vrijdag hormonen gaan spuiten.
Vind het enorm spannend allemaal en zie er ook wel een beetje tegen op, vooral ook omdat er voor volgende week ook een Hsg gepland staat en ik geen idee had hoe dat precies gaat. Heb zojuist op een (geadviseerd door de gyn.) website gekeken voor een beetje uitleg maar dat heeft het 'ik zie er tegenop gevoel' niet minder gemaakt. Mijn man staat zo ongeveer te trappelen en denkt dat het gelijk 'raak' gaat zijn. Ik probeer dat wat te temperen gezien ons geluk de afgelopen jaren en sowieso, alleen maar uitgaan van het positiefste maakt de kans dat het tegenvalt enorm groot.
Ben ook erg benieuwd of ik wat ga merken van de hormonen, de clomid had ik destijds wel last van qua emotie schommelingen (al heb ik die van nature al aardig ;) ) en lees over deze hormonen wisselende verhalen. Ik ga het allemaal wel ervaren...
  woensdag 6 april 2016 @ 18:04:47 #290
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161227348
Spannend whoopje!!
En relativeren en hormonen/ emoties gaan niet altijd samen.. ;)

Hier aan het wachten op onze intake.. duurt dan toch nog best lang *zucht*. :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161230861
@ Whoopje : Ik ben sinds een week begonnen met spuiten, en vond het vooraf en de eerste dagen ook heel spannend allemaal maar ik kan je wellicht geruststellen met te zeggen dat het voor mij echt heel erg is meegevallen, en ik het helemaal niet meer spannend vind om te doen.

Wat ga jij precies spuiten? Ik spuit Gonal F en die valt bij mij qua bijwerkingen tot nu toe ook heel erg mee, het enige wat ik ervaar is vermoeidheid, maar heb verder nergens last van...

IK heb vandaag een controle echo gehad, er zijn nog geen eitjes in aantocht, wel was 1 eierstok wat groter geworden. Ik mag doorgaan met dezelfde dosering en Maandag terug komen..

@ Barreltje : wachten duurt altijd lang ;) Succes!
  woensdag 6 april 2016 @ 20:07:52 #292
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161231057
En als je dan uiteindelijk zwanger bent moet je NOG 8 a 9 maanden wachten.. :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161231080
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:00 schreef Finagain het volgende:
@ Whoopje : Ik ben sinds een week begonnen met spuiten, en vond het vooraf en de eerste dagen ook heel spannend allemaal maar ik kan je wellicht geruststellen met te zeggen dat het voor mij echt heel erg is meegevallen, en ik het helemaal niet meer spannend vind om te doen.

Wat ga jij precies spuiten? Ik spuit Gonal F en die valt bij mij qua bijwerkingen tot nu toe ook heel erg mee, het enige wat ik ervaar is vermoeidheid, maar heb verder nergens last van...

IK heb vandaag een controle echo gehad, er zijn nog geen eitjes in aantocht, wel was 1 eierstok wat groter geworden. Ik mag doorgaan met dezelfde dosering en Maandag terug komen..

@ Barreltje : wachten duurt altijd lang ;) Succes!
Een vriendin gaat mij spuiten, ik ben echt panisch voor naalden en durf het (nog) niet zelf te doen. Wel erg fijn om te horen dat het jou mee valt! Ik heb trouwens ook Gonal F
pi_161236918
@ Barreltje : haha! Ja maar dat wachten lijkt me minder vervelend. :P

@ Whoopje : Ik hoop dat het jou ook zo mee gaat vallen dat je het op een gegeven moment toch zelf durft, lijkt mij ook dat dat wat praktischer is.. Bij mij gaven ze ook aan dat mijn vriend het eventueel mocht doen maar ik heb bewust zelf doorgezet omdat het ook wel eens niet zo uitkomt dat we allebei op dat moment thuis of samen zijn. Nu kan ik de spuit ook gewoon meenemen en elders de spuit zetten als dat zo uitkomt... Ik moedig je bij deze nog even aan : *O* ;)
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 23:00:38 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161241170
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:50 schreef Lastpost het volgende:
Hier hebben we eindelijk groen licht gekregen vanuit het ziekenhuis, ze zien nu helemaal geen bezwaren meer om aan een kind te beginnen. Wat een gedoe en dat begon allemaal bij een huisarts die de spiraal van m'n vriendin niet wilde verwijderen omdat hij het onverstandig vond voor ons om aan kinderen te beginnen vanwege haar psychische en medische problemen.

Wat begon bij een standaard intake, een vragenlijst en een bloedonderzoekje veranderde in een bezoek of 15, psychische afdeling erbij, tal van onderzoeken herindicaties. Maar zowaar, na alles bestudeerd te hebben en tal van gesprekken later zijn ze nu overtuigd dat er geen belemmeringen (hoeven te) zijn, al is de huisarts nog steeds tegen. :')

Ze krijgt nu wel al andere medicatie voor de psychische klachten zodat eventuele borstvoeding gewoon mogelijk is, nu dan maar gaan oefenen. :9
Mag ik vragen wat de psychische klachten van je vriendin zijn? Ik heb zelf chronische depressie en slik daar medicatie voor maar daar hebben ze nog nooit moeilijk over gedaan. Als het bij jouw vriendin ook gaat om een "gewone" depressie lijkt die aandacht me wat overdreven.

Wel fijn dat jullie er nu voor mogen gaan ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_161241421
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat de psychische klachten van je vriendin zijn? Ik heb zelf chronische depressie en slik daar medicatie voor maar daar hebben ze nog nooit moeilijk over gedaan. Als het bij jouw vriendin ook gaat om een "gewone" depressie lijkt die aandacht me wat overdreven.

Wel fijn dat jullie er nu voor mogen gaan ^O^
Ben ik ook wel benieuwd naar :) ook hier chronisch aan de AD, en die is aangepast bij de kinderwens, maar zoveel controle heb ik nooit gehad...
S. 2014
J. 2016
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 23:05:19 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161241462
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar :) ook hier chronisch aan de AD, en die is aangepast bij de kinderwens, maar zoveel controle heb ik nooit gehad...
Same here, AD ook aangepast aan de kinderwens.

Heb jij extra controles gehad daardoor? Wel dat je langer in het ziekenhuis moet blijven na de bevalling toch?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 6 april 2016 @ 23:07:38 #298
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_161241588
Goed nieuws Lastpost! Veel plezier met oefenen ;)

@ Whoopje: lijkt me ook lastig dat spuiten in het begin, maar dat gaat ongetwijfeld beter na een paar keer. En het doel zal ook motiveren ^O^
pi_161241860
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Same here, AD ook aangepast aan de kinderwens.

Heb jij extra controles gehad daardoor? Wel dat je langer in het ziekenhuis moet blijven na de bevalling toch?
Even gespoilerd ivm offtopic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 23:19:53 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161242261
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Even gespoilerd ivm offtopic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks voor de uitleg ^O^ Ik zal waarschijnlijk als het zover is nog wel meer vragen hebben :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 23:20:03 #301
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161242267
En dicht...
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')