Oh, als de cijfers zijn dat 1/3e van de gevallen het probleem bij beiden ligt, vind ik het gebruikelijke protocol ook wel erg raar. Ik had ook jouw verhaal in mijn achterhoofd; het lijkt me zo vervelend om er later achter te komen dat je misschien 'voor niets' hormonen hebt geslikt. Mijn man vindt het wel spannend geloof ik. Ik hoop dat we snel resultaat krijgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:02 schreef MaJo het volgende:
Trouwens bobby, ik vind het vreemd wat je gyn heeft gezegd over het checken bij je man. Bij ons werd er eerst ook niet bij mijn man gekeken omdat het probleem zo duidelijk bij mij lag. Achteraf hoorde ik dat bij de stellen met vruchtbaarheidsproblemen in een derde van de gevallen het bij de vrouw ligt, een derde bij de man en een derde bij beiden. Ik vond het toen erg raar dat ze niet meteen verder keken, vooral toen ook bleek dat het met name bij mijn man ligt. Goed dus dat je hebt aangedrongen en ze het zaad gaan bekijken
Geef jezelf gewoon de ruimte om verdrietig te zijn. Het ís namelijk ook verdrietigquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:01 schreef Barreltje het volgende:
ik was er altijd makkelijk in om te vertellen hoe het bij ons ging..
Maar nu we deze uitslag hebben ben ik het niet echt van de daken aan het schreeuwen.. ik vind het zelfs een beetje lasting om het aan anderen te vertellen![]()
Alsof het toegeven is dat ik (mijn lichaam/onze combi) faalt.. En ik ben niet zo goed in falen.. ik vind mezelf dan ook een enorme draak dat ik zo verdrietig ben..
Gelukkig reageeren degenen die ik het vertel wel heel fijn.. maar het massaal op de WA delen neuh.. Dat vind ik nog even moeilijk
Te hard van stapel gelopen. Het bloedresultaat was bedroefend. Goed dat ik nu niet zwanger ben. Elke 4-weken weer in de gaten houden. We vertrouwen de boel niet. En extra medicijnen weer. Ik was er zo zuur van dat ik even ben ondergedoken.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:22 schreef Arja het volgende:
Kahlie spannend jouw gerammel en dat je schildklier goed gaat!
Hoe lang geleden ben je gestopt met de pil?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:06 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hoi! Ik kom ook voorzichtig om het hoekje kijken hier...
Deels een crosspost met het andere topic:
Ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest. Het was een heel prettig gesprek, zij bevestigde mijn voorgevoelens en dacht ook dat mijn uitgestelde/ontbrekende menstruatie zou komen door een disbalans in de hormonen en dat ik daardoor geen eisprong heb: PCOS. Dat is direct even bekeken met een inwendige echo, en daarop was het ook te zien. Ik heb ook direct bloed mogen prikken dus over twee weken krijg ik de definitieve uitslag. Wel apart dat ik geen verdere symptomen heb van PCOS: geen overbeharing, acne, overgewicht, enz. Maargoed, daar klaag ik niet over![]()
Ik vond het wel spannend: ik ben al jaren niet naar een arts geweest dus stiekem was ik bang dat ze nu zou ontdekken dat mijn baarmoeder of vagina misvormd zou zijn ofzo![]()
In eerste instantie was ik dus opgelucht dat alles er normaal uitzag. En ik vond het moment van de echo ook wel confronterend: ergens hoop je dan toch even dat ze zegt: 'oh, nouja zeg! Je bent zwanger
'
Ik heb aan de gynaecoloog gevraagd of het niet handiger was om het zaad van de man ook te controleren, en zij zei dat daar heel verschillend over gedacht werd en dat het vaak niet gedaan werd omdat je normaalgesproken ook niet doet als er geen aanleiding voor is (het probleem ligt nu duidelijk bij mij tenslotte). Maar ik vertelde toen dat mijn broer en schoonzus eerst heel lang met clomid enz. aan de gang zijn geweest en er toen pas later achter kwamen dat ICSI de enige mogelijkheid was en dat ze dat behoorlijk vervelend vonden. Toen bood ze direct aan om dan wel zo snel mogelijk een zaadonderzoek te doen, dus manlief heeft een potje mee naar huis gekregen.![]()
Ik ben nu in dubio of ik het aan mensen zal vertellen of niet. Wat goede vrienden zijn inmiddels op de hoogte maar ik wil het denk ik ook wel aan familie kwijt: het voelt gek dat ze van zo'n essentieel deel van ons leven niet op de hoogte zijn. Bovendien heeft mijn broer heel laat in het traject pas iets verteld en dat vond ik als buitenstaander toen best lastig, want iedereen voelde al lang aan dat er iets aan de hand was. Hoe hebben jullie dat gedaan? Als je mensen op de hoogte hebt gesteld, hoe heb je dat dan gedaan?
Geen suiker en zo min mogelijk koolhydraten.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:02 schreef BobbyMcGee het volgende:
Jammer dat het toch tegenvalt, Kahlie.
Ik kreeg net een mailtje van een vriendin dat ze zwanger is. Ze is in januari met de pil gestopt.. pfoeh, dat komt wel even aan zeg. Heb het gevoel dat iedereen in verwachting raakt behalve wij.
Ik heb me inmiddels een beetje ingelezen in PCOS. Ik las dat het vaak te maken heeft met insulineresistentie. Ik heb geen overgewicht maar als mijn voeding van invloed heeft is het misschien een goed idee om een dieet te beginnen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben van plan om het ook aan de arts te vragen.
Ik heb een halve baarmoeder en maar 1 eileiderquote:Op maandag 7 maart 2016 12:03 schreef Finagain het volgende:
In mijn geval is wellicht de reden dat mijn eierstokken en baarmoeder te klein zijn, maar of dit dan tot helemaal geen kans gaat leiden weten we niet , zkh stelde voor om gewoon de reguliere weg te bewandelen zoals anderen in deze situatie ook doen, en da eventuele complicaties op dat moment te beoordelen. Zij kunnen aan de hand van het formaat nu ook niet bevestigen of uitsluiten of er een eisprong mogelijk is. Clomid werkt voor ons dus in ieder geval niet. Maar misschien een andere behandeling wel. Voorlopig blijft het afwachten en onzeker.
Toeval of niet, maar ik heb straks 2 weekjes vakantie, en we gaan er even lekker tussenuit, per ongeluk goed getimed dus en zeer welkom!quote:Op maandag 7 maart 2016 19:13 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Finagaineven een dag (of twee, of drie..) balen is wel verdiend zo. Hopelijk kun je wat afleiding vinden tot de 29e.
De moed opgeven gaan we zeker nog niet doen! En jouw situatie is voor ons 1 van de vele voorbeelden dat we nog volop kansen hebben...quote:Op maandag 7 maart 2016 19:31 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb een halve baarmoeder en maar 1 eileider
Ik heb ook toen nog tig aantal IUI's gehad. Wel heb ik een kijkoperatie gehad om te kijken hoe soepel mijn baarmoeder is. Of deze soepel genoeg is/was om te groeien voor een baby. Bij mij was dit geen probleem. Na die kijkoperatie heb ik nog een aantal IUI's gehad en toen een IVF poging. De eerste gelukte poging (dus toen de hormonen eenmaal aansloegen en ik eindelijk eens blaasjes ging aanmaken) was ook meteen raak. Geef de moed niet op! Het kan nog altijd
Een HSG idd, met contrastvloeistof.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:32 schreef kahlie het volgende:
Welkom Whoopje. Ik denk dat de gyn gesproken heeft over een HSG, dat is niet alleen een foto, maar ze spoelen dan de baarmoeder en eileiders door zodat ze beeld hebben van hoe het eruit ziet. Heel vaak schijnt dat te prikkelen om zwanger te worden en tot 3 maanden na zo'n procedure zijn de percentages verhoogd (pin me er niet op vast, ik denk dat de anderen dit beter weten dan ik)
Finagain, wat rottig nieuws. Fijn dat jullie op vakantie gaan!
Ik hoop dat er mensen zijn die mee willen werken, er is nog een hoop onbekend op dit terrein!quote:Hallo allemaal,
Mijn naam is Dorien en ik doe in het kader van mijn Master Medische Antropologie en Sociologie (Universiteit van Amsterdam) onderzoek naar ervaringen en de beleving van fertiliteitsproblematiek onder mannen. Dit is een onderzoeksveld waar nog weinig onderzoek naar gedaan is, daarom zou ik graag met mannen in gesprek gaan om meer te weten te komen over ervaringen, beleving en daarnaast over de rol die medische zorgverlening in je situatie speelt en wat je behoeftes zijn op het gebied van zorgverlening. Uiteraard zullen alle gegevens geanonimiseerd opgeslagen en verwerkt worden.
Wil jij je verhaal delen en sta je open voor een (online) interview? Of heb jij en/of jouw partner vragen over het onderzoek?
Je kunt contact op nemen met mij via mail: dorien.mul@student.uva.nl.
Een hartelijke groet,
Dorien Mul
Masterstudente Medische Antropologie en Sociologie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:33 schreef Cygne het volgende:
Mrs. Peel.![]()
Ik kom even onder mn steen vandaan. Vandaag naar Maastricht geweest en zij geven akkoord voor pgd. Direct bloed laten prikken voor de gentest. Die kon binnen een paar weken al klaar zijn.Zodra mijn schildklier op orde is en we er zelf klaar voor zijn kunnen we in principe starten met de icsi-procedure.
Wat spannend en snel allemaal! Nou ja, relatief snel natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:33 schreef Cygne het volgende:
Mrs. Peel.![]()
Ik kom even onder mn steen vandaan. Vandaag naar Maastricht geweest en zij geven akkoord voor pgd. Direct bloed laten prikken voor de gentest. Die kon binnen een paar weken al klaar zijn.Zodra mijn schildklier op orde is en we er zelf klaar voor zijn kunnen we in principe starten met de icsi-procedure.
Fijn dat het akkoord er is! Ik hoop dat je schildklier snel stabliseert!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:22 schreef kahlie het volgende:
[..]
Fijn dat het akkoord er is! Ik hoop dat je schildklier snel stabliseert!Ik hoop t ook! Als de endocrinoloog nou eens meewerkt, die vond t allemaal maar onzin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo eentje heb ik er ook gehadquote:Op vrijdag 18 maart 2016 13:49 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik hoop t ook! Als de endocrinoloog nou eens meewerkt, die vond t allemaal maar onzin.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder bij het traject wel een fijn gevoel. En dan vooral bij de artsen in Maastricht en Utrecht. Zulke lieve en humorvolle mensen.Ook erover gehad dat je wat laconieker wordt. Zo van, oh. Weer een miskraam.
Dat je jezelf niet eens meer toestaat om verdriet te hebben, om nog hoop te hebben omdat het anders teveel verdriet doet.
Succes Bobby, hier nu een ICSI baby in buik, en over circa 7 weken uit buik. Vond het (vooral geestelijk) een zwaar traject, maar ik zou het zo weer doenquote:Op zondag 20 maart 2016 14:55 schreef BobbyMcGee het volgende:
Welkom Tweedledee!
Wij hebben afgelopen woensdag de uitslag van mijn hormoonwaarden terug gekregen, dat was heel goed. Maar de uitslag van het zaad bleek heel slecht, ICSI-waardig zegmaar.
We hadden dit niet aan zien komen (ik had nota bene zelf om een zaadonderzoek gevraagd, voor de zekerheid) en het is een enorme omschakeling. Ik vind het echt heel erg moeilijk![]()
Morgen hebben we een gesprek in het ziekenhuis (we kregen dit telefonisch te horen, mijn man was op zijn werk zelfs), en ik ben dus aan het nadenken welke vragen we allemaal kunnen stellen. Hebben jullie nog tips of adviezen?
Helaas vertelde de gynaecoloog weinig over 'hoe nu verder', behalve dan dat er meer onderzoeken volgen (bloed- en echoscopisch, en dat het zaad nog een keer getest moet worden). Ik had graag gewild dat ze de mogelijke scenario's uittekenden, maar daar wilde ze niet op ingaan, dat wil ze pas bespreken als de tweede zaadanalyse binnen is. Gelukkig hebben we daar google voorquote:Op zondag 20 maart 2016 15:49 schreef Hobbesje het volgende:
Wat een tegenvaller Bobby... en wel rauw op je dak om dat over de telefoon te horen te krijgen.
Waarschijnlijk vertellen ze al een boel over het hoe en wat nu verder. Je kan altijd nog vragen naar een herhaalonderzoek en naar de samenstelling van het zaad nu (beweeglijkheid, morfologie - ze kunnen het nl onderverdelen in klasses).En of er nog stappen ondernomen kunnen worden om de kwaliteit te verbeteren. Sterkte/succes morgen.
Wat naar Whoopje! Welke doemscenario's denk je aan? Heeft het misschien zin om ze uit te spreken in plaats van te onderdrukken?quote:Op maandag 21 maart 2016 10:45 schreef Whoopje het volgende:
Hier een spannende week, als het goed is ga ik deze week voor het eerst hormonen spuiten en ik maak me ontzettend druk. Stom natuurlijk maar er komen allerlei doemscenario's in me op. Ik probeer het te laten gaan maar toch spookt het wel steeds door mijn hoofd
Dat icsi bij jullie wel mogelijk was, is hoopgevendquote:Op maandag 21 maart 2016 13:40 schreef Hobbesje het volgende:
Dat is niet veel idd. Ziek zijn heeft een dramatische invloed. Hoop dat dat het is. En idd pas na herhaalonderzoek durven ze meer te gaan plannen. Was het eerste zaadonderzoek in hetzelfde ziekenhuis? Wij hadden bij de eerste (en laatste iui) na opwerken slecht sporadisch een beweeglijk of onbeweeglijk zaadcelletje... en dat bleek uiteindelijk genoeg voor icsi.
Hier absoluut geen alcohol meer en roken deed hij al niet. Het is maar tijdelijk - die alcohol kan best even blijven staan.
Mijn gyn. doet dat ook op die manier, eerst onderzoeken afwachten dan pas evt. scenario's uittekenen. Mijn man heeft zelf goed zaad (gelukkig maar want mijn problemen zijn genoeg) maar toch kregen we wat tips mee, goede nachtrust, gezond en regelmatig eten, stoppen met roken, drinken minimaal, voldoende lichaamsbeweging, wijde broeken en boxers, geen stress. Ziek zijn heeft zeker invloed op de kwaliteit, tenminste, dan meen ik gelezen te hebben.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:16 schreef BobbyMcGee het volgende:
Dankjewel allemaal
[..]
Helaas vertelde de gynaecoloog weinig over 'hoe nu verder', behalve dan dat er meer onderzoeken volgen (bloed- en echoscopisch, en dat het zaad nog een keer getest moet worden). Ik had graag gewild dat ze de mogelijke scenario's uittekenden, maar daar wilde ze niet op ingaan, dat wil ze pas bespreken als de tweede zaadanalyse binnen is. Gelukkig hebben we daar google voor![]()
De uitslag van het zaad was dat ze na bewerking slechts twee beweeglijke zaadcellen hebben gevonden. Het volume en de concentratie is wel prima. Als het zo blijft lijkt me dit vrij weinig, zelfs voor ICSI. Klopt dat? Pfoeh, ik hoop toch zo dat de twee dagen dat hij zich niet zo lekker voelde invloed hebben gehad!
In hoeverre hebben jullie mannen hun gedrag veranderd om het zaad te verbeteren? Mijn man is van plan om sowieso niet meer te roken en ook te stoppen/sterk minderen met alcohol. Maar verder? Andere boxershorts, wat vaker een rondje lopen (hij heeft zittend werk), enz? De gynaecoloog raadde alleen aan om te stoppen met roken en het rustig aan te doen met alcohol.
Ik heb het er wel met mijn man over gehad maar die snapt het geloof ik niet zo, of in ieder geval hij vind dat ik me niet druk moet maken. Tuurlijk heeft hij gelijk, maar ja, zet het maar eens uit. Waar ik zoal aan denk, eigroei die niet goed gaat. Ik heb met de clomid meerdere keren gehad dat we een negatief advies kregen omdat er dan weer te veel eitjes 'goed' waren en dan weer te weinig groei. Of mijn grootste angst, zwanger worden, helemaal blij zijn, die eerste weken door komen en dan toch weer een miskraam krijgen. Niet gek denk ik na 4 miskramen (ik ben niet verder gekomen dan 6 weken) te hebben gehad maar toch.... Dit is natuurlijk niet zoals met die 4 miskramen, toen waren mijn stollingsproblemen nog niet opgelost en dat was de reden van de miskramen dus de kans dat het verkeerd gaat is vele malen kleiner dan dat het eerst was. Ik moet het ook gewoon loslaten en het gaan 'beleven', ik kan wel steeds piekeren over van alles maar zinvol is het natuurlijk niet.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:18 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Wat naar Whoopje! Welke doemscenario's denk je aan? Heeft het misschien zin om ze uit te spreken in plaats van te onderdrukken?
Nou, niet helemaal. Ik heb het gevoel dat de gynaecoloog geen mogelijke scenario's wil bespreken omdat ze bang is dat ze dan misschien valse verwachtingen schept. Dat begrijp ik, maar ik denk zelf dat ik best begrijp dat het nog alle kanten op kan gaan, alleen zou ik graag willen weten welke kanten dan en wat voor consequenties dat allemaal heeft. Maarja, misschien heeft de gyn wel gelijk, en is dat haast onmogelijk om uit te leggen. Ambivalent gevoel dus.quote:Op maandag 21 maart 2016 14:18 schreef Barreltje het volgende:
Heb je wel een goed gevoel bij het gesprek van vandaag Bobby? wat fijn dat je man het toch redelijk goed oppakt en dat hij z'n best wil doen om aan de kwaliteit te werken!
Waarom moeten jullie een tweede zaadonderzoek als de eerste uitslag prima was?quote:Wij proberen er niet teveel mee bezig te zijn allemaal...meestal is dat een goed idee.. Totdat we er gisteravond achter kwamen dat drinken voor de sperma test vandaag wellicht toch niet zo'n goed idee was ..
nouja, als er een slechte uitslag is dan weten we iig waar dat deze keer vandaan komt (vorige keer was de uitslag gewoon prima.. dus...)
en ondanks het er "niet teveel mee bezig zijn" let ik nu wel op mijn planning.. de eerste week van de maand ( ongeveer de IUI week) prober ik niets te plannen wat buiten Nederland is.. de rest lijkt me wel te combineren
Ik ben inderdaad ook van plan om wat multivitamines en wijde boxers te kopenquote:Op maandag 21 maart 2016 14:26 schreef Whoopje het volgende:
[..]
Mijn gyn. doet dat ook op die manier, eerst onderzoeken afwachten dan pas evt. scenario's uittekenen. Mijn man heeft zelf goed zaad (gelukkig maar want mijn problemen zijn genoeg) maar toch kregen we wat tips mee, goede nachtrust, gezond en regelmatig eten, stoppen met roken, drinken minimaal, voldoende lichaamsbeweging, wijde broeken en boxers, geen stress. Ziek zijn heeft zeker invloed op de kwaliteit, tenminste, dan meen ik gelezen te hebben.
Ik denk dat die angst voor een miskraam heel logisch is en voorlopig niet weggaat bij jouquote:[..]
Ik heb het er wel met mijn man over gehad maar die snapt het geloof ik niet zo, of in ieder geval hij vind dat ik me niet druk moet maken. Tuurlijk heeft hij gelijk, maar ja, zet het maar eens uit. Waar ik zoal aan denk, eigroei die niet goed gaat. Ik heb met de clomid meerdere keren gehad dat we een negatief advies kregen omdat er dan weer te veel eitjes 'goed' waren en dan weer te weinig groei. Of mijn grootste angst, zwanger worden, helemaal blij zijn, die eerste weken door komen en dan toch weer een miskraam krijgen. Niet gek denk ik na 4 miskramen (ik ben niet verder gekomen dan 6 weken) te hebben gehad maar toch.... Dit is natuurlijk niet zoals met die 4 miskramen, toen waren mijn stollingsproblemen nog niet opgelost en dat was de reden van de miskramen dus de kans dat het verkeerd gaat is vele malen kleiner dan dat het eerst was. Ik moet het ook gewoon loslaten en het gaan 'beleven', ik kan wel steeds piekeren over van alles maar zinvol is het natuurlijk niet.
gheheh .. google is NIET altijd je vriendquote:Op maandag 21 maart 2016 14:28 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Nou, niet helemaal. Ik heb het gevoel dat de gynaecoloog geen mogelijke scenario's wil bespreken omdat ze bang is dat ze dan misschien valse verwachtingen schept. Dat begrijp ik, maar ik denk zelf dat ik best begrijp dat het nog alle kanten op kan gaan, alleen zou ik graag willen weten welke kanten dan en wat voor consequenties dat allemaal heeft. Maarja, misschien heeft de gyn wel gelijk, en is dat haast onmogelijk om uit te leggen. Ambivalent gevoel dus.
Ik heb de uitslagen van mijn hormoongeprik en van het zaad wel meegekregen, dus uiteindelijk kan ik nu zelf wel mijn lol op op het wereld wijde web
Een tweede onderzoek om te kijken of het zaad wel in het IUI rietje wil.. sommig zaad wil dat blijkbaar nietquote:Waarom moeten jullie een tweede zaadonderzoek als de eerste uitslag prima was?
Het is ook lastig, want je wilt er niet teveel mee bezig zijn maar ondertussen moet je er wel mee bezig zijn door de afspraken die je hebt.
Geen telefoon in de broekzak, geen laptop op schoot. Gezond eten en multivitamines (extra selenium en B12 heb ik wel eens gelezen). Verder geen tips.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:16 schreef BobbyMcGee het volgende:
Dankjewel allemaal
[..]
Helaas vertelde de gynaecoloog weinig over 'hoe nu verder', behalve dan dat er meer onderzoeken volgen (bloed- en echoscopisch, en dat het zaad nog een keer getest moet worden). Ik had graag gewild dat ze de mogelijke scenario's uittekenden, maar daar wilde ze niet op ingaan, dat wil ze pas bespreken als de tweede zaadanalyse binnen is. Gelukkig hebben we daar google voor![]()
De uitslag van het zaad was dat ze na bewerking slechts twee beweeglijke zaadcellen hebben gevonden. Het volume en de concentratie is wel prima. Als het zo blijft lijkt me dit vrij weinig, zelfs voor ICSI. Klopt dat? Pfoeh, ik hoop toch zo dat de twee dagen dat hij zich niet zo lekker voelde invloed hebben gehad!
In hoeverre hebben jullie mannen hun gedrag veranderd om het zaad te verbeteren? Mijn man is van plan om sowieso niet meer te roken en ook te stoppen/sterk minderen met alcohol. Maar verder? Andere boxershorts, wat vaker een rondje lopen (hij heeft zittend werk), enz? De gynaecoloog raadde alleen aan om te stoppen met roken en het rustig aan te doen met alcohol.
He, die had ik nog niet gehoord! Goede tip.quote:
Als dat invloed heeft, hoe zit het dan met het drie maanden verhaal? Dat sperma er drie maanden over doet om een compleet nieuwe schone batch te vormen?quote:Op maandag 21 maart 2016 14:18 schreef Barreltje het volgende:
Totdat we er gisteravond achter kwamen dat drinken voor de sperma test vandaag wellicht toch niet zo'n goed idee was ..nouja, als er een slechte uitslag is dan weten we iig waar dat deze keer vandaan komt (vorige keer was de uitslag gewoon prima.. dus...)
Minder drinken is volgens mij altijd wel een goed idee als iemand "stevig" drinkt...quote:Op woensdag 23 maart 2016 06:00 schreef Ronderotonde het volgende:
[..]
Als dat invloed heeft, hoe zit het dan met het drie maanden verhaal? Dat sperma er drie maanden over doet om een compleet nieuwe schone batch te vormen?
Overigens heeft alcohol volgens mij weinig invloed, ik was daar erg ongerust over tijdens het onderzoek en het intake gesprek. Mijn man drinkt meestal elke dag stevig maar hoefde niet te minderen, alleen roken is funest maar dat doet hij gelukkig al jaren niet meer..
Ik vind het eerlijk gezegd bizar dat het ziekenhuis dit tegen jullie gezegd heeft en ook dat jullie zo ver in het traject niet weten hoe schadelijk alcohol is. Het is namelijk wel degelijk schadelijk voor het zaad, veel meer dan roken zelfs. Ik raad je aan om je hier toch eens over in te lezen en je vriend dringend verzoeken flink te minderen. Hier wat leesvoer:quote:Op woensdag 23 maart 2016 06:00 schreef Ronderotonde het volgende:
[..]
Als dat invloed heeft, hoe zit het dan met het drie maanden verhaal? Dat sperma er drie maanden over doet om een compleet nieuwe schone batch te vormen?
Overigens heeft alcohol volgens mij weinig invloed, ik was daar erg ongerust over tijdens het onderzoek en het intake gesprek. Mijn man drinkt meestal elke dag stevig maar hoefde niet te minderen, alleen roken is funest maar dat doet hij gelukkig al jaren niet meer..
Dat het bij mij in elk geval geen invloed kan hebben. Scheelt toch weerquote:
Een kindje bestaat straks voor 50% uit zijn dna...quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:22 schreef Ronderotonde het volgende:
[..]
Dat het bij mij in elk geval geen invloed kan hebben. Scheelt toch weer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Besef je ook goed dat mochten jullie in de toekomst een kindje hebben dat dingen zoals samen slapen dan ook geen optie isquote:Op woensdag 23 maart 2016 20:22 schreef Ronderotonde het volgende:
[..]
Dat het bij mij in elk geval geen invloed kan hebben. Scheelt toch weer
Dagelijks stevig drinken maakt je mijns inziens ongeschikt als ouder.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:36 schreef Moppert het volgende:
Het heeft in de toekomst dan dus wel degelijk invloed op je leven.
Dat is puur het medische gedeelte, lijkt mij niet helemaal correct maar ik heb er verder geen verstand van dus kan daar niks over zeggen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 07:15 schreef Ronderotonde het volgende:
Het is vervelend maar ik neem aan dat als men in het ziekenhuis er geen probleem van maakt, het niet zo ernstig zal zijn. Ik heb ook niet de indruk dat ik snel zwanger zal zijn, dus ik ga me daar ook niet zo druk om maken. Qua gedrag heeft het ook geen invloed, en zoals ik het begreep dus ook niet zoveel op het sperma. Misschien is het belangrijker als de uitslagen een stuk slechter waren geweest, maar hij had toen 42% goede zwemmers als ik me niet vergis, wat keurig ruim in de marge lag. Dus wat dat betreft zal het wel goedkomen.
Je wilt samen een kindje maar overmatig drankgebruik van je partner is een onbespreekbaar item?quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:33 schreef Ronderotonde het volgende:
Hm ja, het blijft wel een lastig iets. Ik kan het door omstandigheden ook niet veranderen. Zijn eigen uitslagen waren gelukkig ook niet heel slecht, op 1 factor die niet te beïnvloeden is (structuur) Gelukkig drink ik zelf nooit alcohol, dat compenseert toch weer..
quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:38 schreef Barreltje het volgende:
och jee.. wat wordt er weer fijn gereageerd..
Mijn vriend heeft geen rijbewijs.. dus kan hij me ook niet naar het ziekenhuis brengen.. moet ik nu geen kind van hem willen??
Er bestaat toch ook zoiets als een taxi?? (laat staan familie/vrienden etc..)
Hier ging het overigens over een paar glaasjes wijn tijdens het 6-jaarlijkse gourmet festijn bij mijn ouders..En de uitslagen van de SOT waren gewoon prima.. dus "no harm done"
maar ik kan me voorstellen dat als de zaad kwaliteit TOCH al een struikelblok is , dat er dan beter op gelet wordt..
that being said.. wie heft er nog tips om vijandig BMslijm wat vriendelijker te maken??
Well, that escalated quickly!quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]geen rijbewijs is wel even wat anders dan, te bezopen om te functioneren en een drankwalm aan t verlosbed..
Het is internet!quote:Op donderdag 24 maart 2016 10:48 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Well, that escalated quickly!
Er worden hier heel wat aannames gemaakt zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |