abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:56:34 #100
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_160339402
Welkom Bobby en deadly. Hopelijk mogen jullie hier maar kort vertoeven ;)

Bobby: wij hebben het wel verteld. Wat je zegt: mensen merken toch dat er iets is. Bovendien vond ik het heel fijn om het er met mijn schoonzusje over te hebben (die zelf lang in het ivftraject gezeten heeft).
Maar: iedereen heeft ook een mening. Als je een keer een rotdag hebt, denken ze dat je non-stop in de put zit en komen ze met goed-bedoelde-maar-de-plank-volledig-misslaande opmerkingen. Ook op een goede dag krijg je die trouwens..
Mijn advies: laat het zelf eerst even bezinken. Bespreek met je man hoe jullie hier in staan, wat jullie willen en niet, etc. En pas als je daar goed bij voelt, het met de rest delen. Dan kun je de opmerkingen ook wat makkelijker naast je neer leggen, denk ik.

In elk geval veel succes aan beiden :*
pi_160340972
Wij zitten weer in de wachtstand hier, vorige week woensdag poging 2 van KID gehad.

Bobby: onze situatie is wat anders maar wij hebben het bij de eerste serie (waaruit B is geboren) tegen veel mensen verteld. Familie maar ook dichtbij staande collega's en vrienden. Praktisch omdat wij gewoon vaak naar het ziekenhuis moesten. Dan is het wel handig dat collega's en je manager weten waarom je daar steeds op stel en sprong heen moet voor de pogingen. Maar ook om het te kunnen delen. Het heeft hoe dan ook een impact op je leven en het voelde goed om dit te delen met de mensen om ons heen.

Gelukkig kregen we niet steeds 'is het al gelukt' vragen. Dat zou ik wel vervelend hebben gevonden. Iedereen liet het aan ons over of we erover wilden praten. Achteraf hoorden we wel dat onderling over werd gesproken 'Nee, ze is niet zwanger ze dronk bier.' Maar dat vonden wij juist mooi, ze leefden echt mee allemaal.

Nu zijn we dus weer met KID bezig en weten veel minder mensen het. Alleen onze managers, moeders, zussen en beste vriendin. Het is nu meer ons geheimpje zeg maar. Maar als KID na 6 pogingen nog niet is gelukt gaan wij waarschijnlijk over op hormonen etc, dan wordt de kring groter omdat ik denk dat de impact dan ook groter wordt.
pi_160341846
Exode spannend die wachtweken! Ik duim.

Kahlie spannend jouw gerammel en dat je schildklier goed gaat!

Bobby wij zijn heel open geweest naar onze omgeving. Idd omdat het een groot deel van je leven toch wel bepaalt. Eerder weg moeten van feestjes ivm vroege echo op zaterdag, tijdens een feestje even je terug moeten trekken om hormonen te spuiten, ziekenhuisbezoekjes, hormonale schommelingen, teleurstellingen, verdriet.

Wat we wel hebben afgeleerd is om precies te vertellen wanneer er bv een iui of tp is. Want onderneer mijn moeder kon dan ook 2 weken niet slapen en als er dan een poging mislukt was wilden man en ik dit eerst zelf verwerken, maar zaten mensen op nieuws te wachten. En op zo'n dag huilde ik dan veel en dacht men dat ik altijd wel depressief zou zijn etc.
We leerden om de dingen achteraf te vertellen op ons eigen moment. Vaak liepen dingen ook anders en waren er meer echos nodig, of was er ineens een eitje verdwenen, of had ik een cyste en om nou iedereen elke scheet te vertellen.

Wat wel heel mooi is als je dan eindelijk zwanger bent dan staat iedereen zo hard voor je te juichen en gillen en huilen en knuffelen en word je bedolven onder de kaartjes O+
pi_160342046
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Het lijkt me inderdaad heel goed om het een beetje gedoseerd te vertellen. Ik merk nu al met vriendinnen dat het me soms zwaar valt om niet eerst zelf dingen te kunnen verwerken (al bieden ze daar alle ruimte voor hoor, toch voel je je een beetje 'verplicht' om een update te geven).
Hoe hebben jullie het verteld dan? Gewoon terloops, op een goed moment? Of hebben jullie bijvoorbeeld een mailtje gestuurd? Ik merk de laatste tijd dat er zo weinig fijne momenten zijn om er over te praten, vaak is de sfeer er niet naar of ben je in een te grote groep. Een mailtje of telefoontje vind ik zo 'officieel' maar om nu speciaal er voor langs te gaan lijkt me ook weer zo wat. Maar ik zie mijn familie niet zo heel vaak individueel zegmaar, dus het is lastig een fijn moment te vinden.

Pff.. ik moet er wel aan wennen hoor, dat het nu zo anders loopt dan ik had gehoopt ;(
pi_160342510
Bobby bij mij wist iedereen al dat ik een kinderwens had en het niet vanzelf zou gaan, omdat ik geen cyclus heb.

Maar ik zou het denk ik niet zo officieel vertellen, gewoon zelf je moment kiezen als er over toekomstplannen wordt gesproken ofzo
pi_160343246
Wij hadden het in eerste instantie alleen aan mijn moeder verteld. Met de verwachting dat zij dit tot nader order ook voor zich zou houden, maar dat is helaas niet gebeurd. Inmiddels weet mijn kant van de familie het. Ik moet zeggen dat het me mee is gevallen ondanks dat ik eigenlijk nog niet wilde dat ze het wisten.

We hebben afgesproken dat als blijkt dat de Clomid voor ons einde verhaal is en we naar een ander traject moeten overstappen we ook de andere kant van de familie gaan inlichten. Het onderwerp kinderen komt nog wel eens ter sprake, en het voelt niet goed om daar nonchalant op te reageren terwijl je in deze situatie zit.
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 20:02:41 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160349053
Wij zijn altijd heel erg open geweest over onze kinderwens. Mensen wisten daarom op een gegeven moment wel dat het niet zomaar lukte omdat ze natuurlijk merken dat er geen nieuws kwam :P ook nu ben ik nog erg open erover, iedereen mag er naar vragen. Soms merk ik dat mensen het niet durven te vragen, dat vind ik alleen maar lastiger eigenlijk.

Ik denk wel, mochten we ooit voor een tweede gaan, dat ik het niet meer aan iedereen zal vertellen. Je creëert daarmee ook bepaalde verwachtingen. Maar naaste familie/vrienden zou ik het dan wel vertellen.

Trouwens bobby, ik vind het vreemd wat je gyn heeft gezegd over het checken bij je man. Bij ons werd er eerst ook niet bij mijn man gekeken omdat het probleem zo duidelijk bij mij lag. Achteraf hoorde ik dat bij de stellen met vruchtbaarheidsproblemen in een derde van de gevallen het bij de vrouw ligt, een derde bij de man en een derde bij beiden. Ik vond het toen erg raar dat ze niet meteen verder keken, vooral toen ook bleek dat het met name bij mijn man ligt. Goed dus dat je hebt aangedrongen en ze het zaad gaan bekijken ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_160349700
Bobby, wij hebben het aan onze familie verteld toen we op de wachtlijst waren geplaatst. Gewoon bij een bezoek niet speciaal gepland. Onze vrienden toen we aan de beurt waren, ook bij afspraken die al stonden zeg maar. En echt alleen aan goede vrienden niet de kring daar omheen.
Maar onze situatie is wel wat anders het was zonder hormonen en het feit dat wij kinderen wilden was bij ons al genoeg informatie. Wij hoefden uiteraard niet uit te leggen dat natuurlijk niet lukte :)
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:01:47 #108
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160361606
ik was er altijd makkelijk in om te vertellen hoe het bij ons ging..
Maar nu we deze uitslag hebben ben ik het niet echt van de daken aan het schreeuwen.. ik vind het zelfs een beetje lasting om het aan anderen te vertellen :@

Alsof het toegeven is dat ik (mijn lichaam/onze combi) faalt.. En ik ben niet zo goed in falen.. ik vind mezelf dan ook een enorme draak dat ik zo verdrietig ben..

Gelukkig reageeren degenen die ik het vertel wel heel fijn.. maar het massaal op de WA delen neuh.. Dat vind ik nog even moeilijk -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_160362594
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:02 schreef MaJo het volgende:

Trouwens bobby, ik vind het vreemd wat je gyn heeft gezegd over het checken bij je man. Bij ons werd er eerst ook niet bij mijn man gekeken omdat het probleem zo duidelijk bij mij lag. Achteraf hoorde ik dat bij de stellen met vruchtbaarheidsproblemen in een derde van de gevallen het bij de vrouw ligt, een derde bij de man en een derde bij beiden. Ik vond het toen erg raar dat ze niet meteen verder keken, vooral toen ook bleek dat het met name bij mijn man ligt. Goed dus dat je hebt aangedrongen en ze het zaad gaan bekijken ^O^
Oh, als de cijfers zijn dat 1/3e van de gevallen het probleem bij beiden ligt, vind ik het gebruikelijke protocol ook wel erg raar. Ik had ook jouw verhaal in mijn achterhoofd; het lijkt me zo vervelend om er later achter te komen dat je misschien 'voor niets' hormonen hebt geslikt. Mijn man vindt het wel spannend geloof ik. Ik hoop dat we snel resultaat krijgen.

Bedankt voor alle input, ik ga vanaf nu op zoek naar momenten waarop ik het kan vertellen.

quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:01 schreef Barreltje het volgende:
ik was er altijd makkelijk in om te vertellen hoe het bij ons ging..
Maar nu we deze uitslag hebben ben ik het niet echt van de daken aan het schreeuwen.. ik vind het zelfs een beetje lasting om het aan anderen te vertellen :@

Alsof het toegeven is dat ik (mijn lichaam/onze combi) faalt.. En ik ben niet zo goed in falen.. ik vind mezelf dan ook een enorme draak dat ik zo verdrietig ben..

Gelukkig reageeren degenen die ik het vertel wel heel fijn.. maar het massaal op de WA delen neuh.. Dat vind ik nog even moeilijk -O-
Geef jezelf gewoon de ruimte om verdrietig te zijn. Het ís namelijk ook verdrietig :*
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:16:21 #110
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160362651
Barreltje het is ook niet verplicht om het aan iedereen te vertellen hè?
Maar voel je alsjeblieft niet alsof je faalt! :*

Wij hebben het bij de eerste trouwens ook aan best veel mensen verteld, vooral omdat iedereen wel wist hoe gek we zijn op kinderen en de vraag wanneer beginnen jullie op den duur een beetje vervelend werd.

Bij de 2de eigenlijk alleen naaste familie en een vriendin.
pi_160397151
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:22 schreef Arja het volgende:

Kahlie spannend jouw gerammel en dat je schildklier goed gaat!
Te hard van stapel gelopen. Het bloedresultaat was bedroefend. Goed dat ik nu niet zwanger ben. Elke 4-weken weer in de gaten houden. We vertrouwen de boel niet. En extra medicijnen weer. Ik was er zo zuur van dat ik even ben ondergedoken.

Zus heeft ons vrij snel in vertrouwen genomen, omdat ze het fijn vond om het traject te bespreken. Ik kreeg soms al WhatsAppjes als ze terug in de auto zat van Belgie naar Nederland. Later zei ze wel dat ze het niet zo prettig vond om de data van de grote beslissingen te laten weten (punctie, nr. bevruchtingen, terugplaatsing), omdat ze dan altijd vond dat ze iedereen op de hoogte moest stellen. Ik riep altijd dat het prima was als ze nog ff rust wilde, maar ze belde mij vaak wel op omdat ik vrij rustig ben.
pi_160398829
Ach, kahlie toch, wat gemeen van je schildklier :*
pi_160410024
Ah Kahlie -O- Knuffel voor jou!
pi_160442759
Jammer dat het toch tegenvalt, Kahlie.

Ik kreeg net een mailtje van een vriendin dat ze zwanger is. Ze is in januari met de pil gestopt.. pfoeh, dat komt wel even aan zeg. Heb het gevoel dat iedereen in verwachting raakt behalve wij.

Ik heb me inmiddels een beetje ingelezen in PCOS. Ik las dat het vaak te maken heeft met insulineresistentie. Ik heb geen overgewicht maar als mijn voeding van invloed heeft is het misschien een goed idee om een dieet te beginnen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben van plan om het ook aan de arts te vragen :).
pi_160443936
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:06 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hoi! Ik kom ook voorzichtig om het hoekje kijken hier...
Deels een crosspost met het andere topic:

Ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest. Het was een heel prettig gesprek, zij bevestigde mijn voorgevoelens en dacht ook dat mijn uitgestelde/ontbrekende menstruatie zou komen door een disbalans in de hormonen en dat ik daardoor geen eisprong heb: PCOS. Dat is direct even bekeken met een inwendige echo, en daarop was het ook te zien. Ik heb ook direct bloed mogen prikken dus over twee weken krijg ik de definitieve uitslag. Wel apart dat ik geen verdere symptomen heb van PCOS: geen overbeharing, acne, overgewicht, enz. Maargoed, daar klaag ik niet over :+
Ik vond het wel spannend: ik ben al jaren niet naar een arts geweest dus stiekem was ik bang dat ze nu zou ontdekken dat mijn baarmoeder of vagina misvormd zou zijn ofzo :@ :') In eerste instantie was ik dus opgelucht dat alles er normaal uitzag. En ik vond het moment van de echo ook wel confronterend: ergens hoop je dan toch even dat ze zegt: 'oh, nouja zeg! Je bent zwanger :o '
Ik heb aan de gynaecoloog gevraagd of het niet handiger was om het zaad van de man ook te controleren, en zij zei dat daar heel verschillend over gedacht werd en dat het vaak niet gedaan werd omdat je normaalgesproken ook niet doet als er geen aanleiding voor is (het probleem ligt nu duidelijk bij mij tenslotte). Maar ik vertelde toen dat mijn broer en schoonzus eerst heel lang met clomid enz. aan de gang zijn geweest en er toen pas later achter kwamen dat ICSI de enige mogelijkheid was en dat ze dat behoorlijk vervelend vonden. Toen bood ze direct aan om dan wel zo snel mogelijk een zaadonderzoek te doen, dus manlief heeft een potje mee naar huis gekregen. ^O^

Ik ben nu in dubio of ik het aan mensen zal vertellen of niet. Wat goede vrienden zijn inmiddels op de hoogte maar ik wil het denk ik ook wel aan familie kwijt: het voelt gek dat ze van zo'n essentieel deel van ons leven niet op de hoogte zijn. Bovendien heeft mijn broer heel laat in het traject pas iets verteld en dat vond ik als buitenstaander toen best lastig, want iedereen voelde al lang aan dat er iets aan de hand was. Hoe hebben jullie dat gedaan? Als je mensen op de hoogte hebt gesteld, hoe heb je dat dan gedaan?
Hoe lang geleden ben je gestopt met de pil?

Ik ben zelf na het stoppen met de pil bijna 1,5 jaar niet ongesteld geweest. Ong 9 maanden na de pilstop werd ook pcos geconstateerd (met echo en bloedtest), maar weer 9 daarna kreeg ik toch cyclus en nu is er geen spoor van pcos meer te bekennen. Ik had en heb ook geen enkel klassiek pcos symptoom.
pi_160444212
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:02 schreef BobbyMcGee het volgende:
Jammer dat het toch tegenvalt, Kahlie.

Ik kreeg net een mailtje van een vriendin dat ze zwanger is. Ze is in januari met de pil gestopt.. pfoeh, dat komt wel even aan zeg. Heb het gevoel dat iedereen in verwachting raakt behalve wij.

Ik heb me inmiddels een beetje ingelezen in PCOS. Ik las dat het vaak te maken heeft met insulineresistentie. Ik heb geen overgewicht maar als mijn voeding van invloed heeft is het misschien een goed idee om een dieet te beginnen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben van plan om het ook aan de arts te vragen :).
Geen suiker en zo min mogelijk koolhydraten.

Artsen zullen hier niet snel iets over zeggen, omdat het niet wetenschappelijk bewezen is
pi_160444686
Dank je wel voor de lieve woorden, Arja, Finagain en BobbyMcGee. :*
pi_160485090
Update, vanmorgen naar ZKH geweest voor een echo om te zien of de Clomid 150 iets doet.

Nee dus. :'( Geen reactie, niets.

Nu de 29e op gesprek komen om de vervolgstappen te horen en door te nemen.

vandaag is het ff een %&^$dag, ff laten bezinken denk ik.. ook al was ons vermoeden vooraf al dat het niets gedaan zou hebben, het is wel even confronterend het ook letterlijk te horen. -O-
pi_160485406
Wat rot Finagain -O- Weet je ook waar het aan ligt dat het niet werkt?
pi_160485893
In mijn geval is wellicht de reden dat mijn eierstokken en baarmoeder te klein zijn, maar of dit dan tot helemaal geen kans gaat leiden weten we niet , zkh stelde voor om gewoon de reguliere weg te bewandelen zoals anderen in deze situatie ook doen, en da eventuele complicaties op dat moment te beoordelen. Zij kunnen aan de hand van het formaat nu ook niet bevestigen of uitsluiten of er een eisprong mogelijk is. Clomid werkt voor ons dus in ieder geval niet. Maar misschien een andere behandeling wel. Voorlopig blijft het afwachten en onzeker.
pi_160486386
Wat een rot nieuws Finagain :( Kan me voorstellen dat het hard binnen komt, ondanks dat je al een vermoeden had. Weet je al in welke richting de volgende stap is? Gaan ze de clomid nog verder ophogen of niet?
pi_160489537
Nee, 150 mg was de maximale dosering, dus nu moeten we overstappen naar een andere behandeling, maar welke dat gaan we wellicht de 29e horen...
  maandag 7 maart 2016 @ 19:13:39 #123
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_160496789
Finagain :* even een dag (of twee, of drie..) balen is wel verdiend zo. Hopelijk kun je wat afleiding vinden tot de 29e.
  maandag 7 maart 2016 @ 19:16:44 #124
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160496864
Finagain :*
pi_160497260
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:03 schreef Finagain het volgende:
In mijn geval is wellicht de reden dat mijn eierstokken en baarmoeder te klein zijn, maar of dit dan tot helemaal geen kans gaat leiden weten we niet , zkh stelde voor om gewoon de reguliere weg te bewandelen zoals anderen in deze situatie ook doen, en da eventuele complicaties op dat moment te beoordelen. Zij kunnen aan de hand van het formaat nu ook niet bevestigen of uitsluiten of er een eisprong mogelijk is. Clomid werkt voor ons dus in ieder geval niet. Maar misschien een andere behandeling wel. Voorlopig blijft het afwachten en onzeker.
Ik heb een halve baarmoeder en maar 1 eileider :)
Ik heb ook toen nog tig aantal IUI's gehad. Wel heb ik een kijkoperatie gehad om te kijken hoe soepel mijn baarmoeder is. Of deze soepel genoeg is/was om te groeien voor een baby. Bij mij was dit geen probleem. Na die kijkoperatie heb ik nog een aantal IUI's gehad en toen een IVF poging. De eerste gelukte poging (dus toen de hormonen eenmaal aansloegen en ik eindelijk eens blaasjes ging aanmaken) was ook meteen raak. Geef de moed niet op! Het kan nog altijd :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_160510925
Thanks allemaal! :*

quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:13 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Finagain :* even een dag (of twee, of drie..) balen is wel verdiend zo. Hopelijk kun je wat afleiding vinden tot de 29e.
Toeval of niet, maar ik heb straks 2 weekjes vakantie, en we gaan er even lekker tussenuit, per ongeluk goed getimed dus en zeer welkom! :Y

quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:31 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb een halve baarmoeder en maar 1 eileider :)
Ik heb ook toen nog tig aantal IUI's gehad. Wel heb ik een kijkoperatie gehad om te kijken hoe soepel mijn baarmoeder is. Of deze soepel genoeg is/was om te groeien voor een baby. Bij mij was dit geen probleem. Na die kijkoperatie heb ik nog een aantal IUI's gehad en toen een IVF poging. De eerste gelukte poging (dus toen de hormonen eenmaal aansloegen en ik eindelijk eens blaasjes ging aanmaken) was ook meteen raak. Geef de moed niet op! Het kan nog altijd :*
De moed opgeven gaan we zeker nog niet doen! En jouw situatie is voor ons 1 van de vele voorbeelden dat we nog volop kansen hebben...
Op zo'n dag als gisteren komt dat even niet bij je binnen en voel je je vooral erg klote, maar de wereld ziet er vandaag alweer een heel stuk beter uit. ;)
pi_160511041
Hallo allemaal,

Voor het eerst dat ik me in dit topic meldt, ben van de week pas gaan kijken of er zo'n topic als dit was omdat het me toch wel fijn lijkt om het 1 en ander te kunnen delen met mensen die ook in hetzelfde schuitje zitten qua kinderwens.
Wat betreft mijn kinderwens, mijn man en ik wouden als 1 van de eerste stellen kinderen binnen onze vriendengroep. Inmiddels hebben de meeste van onze vrienden er al 2 rondlopen terwijl wij nog steeds hopen op de eerste. We zijn nu zo'n 5 jaar bezig, ik heb pcos waardoor kinderen krijgen niet heel makkelijk is. Na 2 jaar zelf proberen zonder resultaat via de gyn. 2 jaar gerommeld met clomid, na de 3e miskraam kwamen we erachter dat ik tevens stollingsproblemen heb waardoor ik met behulp van hormonen wel zwanger wordt maar niet zwanger blijf. In november spontaan zwanger geworden maar ook dat is weer ge-eindigt in een miskraam. In de tussentijd zijn we bezig geweest om mijn stollingsprobleem op orde te krijgen, het heeft een jaar geduurd maar vorige week kregen we dan eindelijk te horen dat mijn bloedwaardes goed zijn en dat we met IUI kunnen beginnen. Bij een volgende cyclus ga ik beginnen met het spuiten van hormonen (best spannend, ik heb het zwaar niet op naalden dus laat staan als ze in mijn buik moeten) en ik krijg ook nog een baarmoederfoto (gyn. verwacht niks geks tegen te komen maar zei dat het soms helpt om het zwanger worden te bevorderen?). Vind het best spannend allemaal moet ik bekennen maar goed, dat hoort er een beetje bij natuurlijk.

Dat was zo'n beetje mijn achtergrond ;)
pi_160511811
Welkom hier Whoopje! Spannend hoor spuiten, ik denk dat mij dat ook te wachten staat binnenkort en vind dat ook nog niet een geruststellende gedachte. ;)

Wel denk ik dat wanneer je daar positieve resultaten van ziet/merkt en het een aantal keren hebt gedaan, het makkelijker wordt. Daar houd ik me maar aan vast, het is immers voor een heel goed mooi doel! :)
pi_160513129
Welkom Whoopje. Ik denk dat de gyn gesproken heeft over een HSG, dat is niet alleen een foto, maar ze spoelen dan de baarmoeder en eileiders door zodat ze beeld hebben van hoe het eruit ziet. Heel vaak schijnt dat te prikkelen om zwanger te worden en tot 3 maanden na zo'n procedure zijn de percentages verhoogd (pin me er niet op vast, ik denk dat de anderen dit beter weten dan ik)

Finagain, wat rottig nieuws. Fijn dat jullie op vakantie gaan!
pi_160513391
Welkom Whoopje, kan me voorstellen dat het allemaal erg spannend is! Ik ga iig voor je duimen.
Finagain :*

Wij gaan er vanuit dat poging 2 ook mislukt is, vrouw heeft sinds gisteren krampen die bij ongesteldheid horen en temperatuur was vanochtend ineens laag. Dus de dijken zullen vandaag of morgen wel doorbreken. :{ We mogen anders morgen testen overigens.
pi_160537835
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 11:32 schreef kahlie het volgende:
Welkom Whoopje. Ik denk dat de gyn gesproken heeft over een HSG, dat is niet alleen een foto, maar ze spoelen dan de baarmoeder en eileiders door zodat ze beeld hebben van hoe het eruit ziet. Heel vaak schijnt dat te prikkelen om zwanger te worden en tot 3 maanden na zo'n procedure zijn de percentages verhoogd (pin me er niet op vast, ik denk dat de anderen dit beter weten dan ik)

Finagain, wat rottig nieuws. Fijn dat jullie op vakantie gaan!
Een HSG idd, met contrastvloeistof.

Dankjewel voor het warme welkom!
  donderdag 10 maart 2016 @ 13:53:58 #132
409579 LuDann
All the way
pi_160565858
Hallo iedereen, ik geloof dat sommigen van jullie me wel kennen uit de rest van OUD. Ik heb een verzoekje namens een studiegenote van mij, ze heeft mij gevraagd of ik deze oproep hier wil plaatsen voor haar:

quote:
Hallo allemaal,

Mijn naam is Dorien en ik doe in het kader van mijn Master Medische Antropologie en Sociologie (Universiteit van Amsterdam) onderzoek naar ervaringen en de beleving van fertiliteitsproblematiek onder mannen. Dit is een onderzoeksveld waar nog weinig onderzoek naar gedaan is, daarom zou ik graag met mannen in gesprek gaan om meer te weten te komen over ervaringen, beleving en daarnaast over de rol die medische zorgverlening in je situatie speelt en wat je behoeftes zijn op het gebied van zorgverlening. Uiteraard zullen alle gegevens geanonimiseerd opgeslagen en verwerkt worden.

Wil jij je verhaal delen en sta je open voor een (online) interview? Of heb jij en/of jouw partner vragen over het onderzoek?

Je kunt contact op nemen met mij via mail: dorien.mul@student.uva.nl.

Een hartelijke groet,

Dorien Mul

Masterstudente Medische Antropologie en Sociologie
Ik hoop dat er mensen zijn die mee willen werken, er is nog een hoop onbekend op dit terrein!
pi_160566367
Gisteren een negatieve zwangerschapstest zoals verwacht en vandaag de dijken doorgebroken. Op naar poging 3.
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:31:25 #134
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_160566511
Ik ben een zeef, ik zag wat nieuwe aanwas welkom meisjes :* jammer dat jullie je hier moeten melden.

Exode :'( balen zeg :*
Be happy with the little things in life
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:41:13 #135
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160566659
Exode -O- :*
  vrijdag 11 maart 2016 @ 11:17:53 #136
437909 GVman
korte tekst
pi_160586677
Exode + partner: knuffel!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_160590294
Exode.. -O- ;( Knuffel voor jullie! :*
  vrijdag 11 maart 2016 @ 15:11:50 #138
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_160591464
Exode :*
pi_160679494
Dank jullie wel!!
pi_160751100
Ik ga even asociaal doen en binnenvallen, maar ik baal echt zo gigantisch van mezelf en de situatie en alles: mijn man heeft koorts, maar 2,5 maand geleden ook al. 1. Dat betekent in ons traject nu dus 6 maanden achter elkaar geen actie. 2. Ik kan bijna niet meer normaal empathisch reageren op mijn eigen man, ik denk eerst aan dat stomme traject dat vertraging oploopt en dan pas, o ja, mijn man is ziek, wat sneu. En dan hebben we vorige maand eigenlijk weer slecht nieuws gekregen, want waarschijnlijk is er MESA nodig om bruikbaar zaad te verkrijgen.

Ik wil dit allemaal niet :(
pi_160752388
Mrs. Peel. :*

Ik kom even onder mn steen vandaan. Vandaag naar Maastricht geweest en zij geven akkoord voor pgd. Direct bloed laten prikken voor de gentest. Die kon binnen een paar weken al klaar zijn. :o Zodra mijn schildklier op orde is en we er zelf klaar voor zijn kunnen we in principe starten met de icsi-procedure.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160752690
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:33 schreef Cygne het volgende:

Ik kom even onder mn steen vandaan. Vandaag naar Maastricht geweest en zij geven akkoord voor pgd. Direct bloed laten prikken voor de gentest. Die kon binnen een paar weken al klaar zijn. :o Zodra mijn schildklier op orde is en we er zelf klaar voor zijn kunnen we in principe starten met de icsi-procedure.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat spannend en snel allemaal! Nou ja, relatief snel natuurlijk.

SPOILER
pi_160757530
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:33 schreef Cygne het volgende:

SPOILER
Fijn dat het akkoord er is! Ik hoop dat je schildklier snel stabliseert!

SPOILER
pi_160757554
Mrs.Peel, wat een teleurstelling, weer vertraging! Lijkt me niet meer dan logisch dat je daar onwijs van baalt. Het is niet de schuld van je man, maar ik kan me voorstellen dat je vanwege de situatie hem wel ff kan wurgen!
pi_160760671
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:22 schreef kahlie het volgende:

[..]

Fijn dat het akkoord er is! Ik hoop dat je schildklier snel stabliseert!

SPOILER
Ik hoop t ook! Als de endocrinoloog nou eens meewerkt, die vond t allemaal maar onzin. :')

SPOILER
pi_160761170
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:49 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik hoop t ook! Als de endocrinoloog nou eens meewerkt, die vond t allemaal maar onzin. :')
Zo eentje heb ik er ook gehad :{

SPOILER
pi_160765341
Cygne, Wat tof dat het allemaal zo snel lijkt te gaan! Sterkte met je oom en tante.
Excode, Sterkte!
Mrs Peel, jammer dat je man alweer ziek is! Mag ik vragen wat de rede is dat ze bij koorts zolang niets doen? En wat is MESA?

Hier is het nog steeds afwachten tot 19 april. Wel nog 29 maart een nieuw potje van ml inleveren.
Ik was woensdag 3 dagen overtijd in de ochtend een test gedaan en die was negatief. sávonds braken de dijken ineens open en echt enorm heftig en gisterochtend was het ineens ook weer voorbij. Enorm raar normaal ben ik echt wel een dag of 6/7 onderweg.

Hoelang duurt zon traject bij jullie nu al? Van eerste bezoek ferriliteitsarts tot behandeling?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 18 maart 2016 @ 20:01:46 #148
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_160768942
:* voor Mrs.Peel en Cygne. Ik kan niets zeggen dat nog niet gezegd is, maar toch: het is allemaal al zo zwaar... Geen enkele reden om ons schuldig te voelen over reacties op mannen met koorts en over hoe veel we er wel of niet kunnen zijn! Toch een knuffel :*

Sam: ik had begin mei de eerste afspraak bij de gynaecoloog omdat het vermoeden pcos was. Eind november begon ik met de eerste ronde icsi. Dat had nog sneller gekund als we niet een afspraak hadden uitgesteld ivm vakantie en als ik een normale cyclus had en daar dus niet op had hoeven wachten. Wij hadden de 'mazzel' dat onze gynaecoloog direct mijn man liet testen en dat we een redelijk rechttoe rechtaan-geval zijn en dus na een paar verplichte onderzoeken konden beginnen.

Update hier: dinsdag de hysteroscopie gehad. Het was niet zo pijnlijk als ik had gevreesd, maar toch ook niet zo comfortabel als ik hoopte :P Er zat nog enorm veel restweefsel. Ze gaven van te voren aan dat het een kwartier zou duren, maar ze is drie kwartier bezig geweest met kijken, knippen en grijpen-met-een-tangetje. Toen moest ze stoppen omdat het zicht te slecht werd (te veel bloed dat verdund werd door het water), dus ik moet over twee weken terug.. }:| ik ben er nu wel klaar mee hoor, na 7 weken :(
pi_160778097
Snap ik stroopwafelmeisje, wat een lange nasleep zo. :*

SPOILER
Verder bij het traject wel een fijn gevoel. En dan vooral bij de artsen in Maastricht en Utrecht. Zulke lieve en humorvolle mensen. O+ Ook erover gehad dat je wat laconieker wordt. Zo van, oh. Weer een miskraam. :') Dat je jezelf niet eens meer toestaat om verdriet te hebben, om nog hoop te hebben omdat het anders teveel verdriet doet.
pi_160779547
Cygne, ja, mijn zus had dat ook. Ze heeft waarschijnlijk 5 miskramen gehad maar de laatste was van een paar dagen overtijd en toen had ze niet getest dus ze wist niet eens of ze die zou tellen of niet. Je wordt er gewoon murw van.

Artsen van het UMC vond ik ook erg fijn, maar toen ze me niet meer konden helpen was de reistijd zo irritant dat ik daar niet meer onder behandeling ben.

@Stroopwafelmeisje. Irritant dat je nog een keer terug moet.

@Sam.

Mijn zus heeft 1 jaar wachten (zelf proberen) en toen 3 jaar voordat ze succesvol zwanger werd. Er moest tussentijds gestopt worden vanwege dat ze een buikoperatie moest (endometriose) plus de miskramen. Er loopt nu een schattig nichtje rond O+

Mijn vriendin (niet partner) is 1,5 jaar bezig geweest, heeft eerst IUI gehad en daarna IVF, 1 miskraam en nu is ze 12 weken zwanger van IVF 3. Ik duim dat alles goed gaat deze keer.

Vrienden (koppel) zijn nu 2 jaar bezig geweest IUI's, inclusief af en toe pauze, omdat het stimuleren klote ging (30+ dagen voor een ei en telkens elke 2-3 dagen echo's), maar zijn nu gestopt. Ze wilden IVF nog niet in. Vrouw heeft PCOS en schildklierproblemen.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:07:45 #151
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_160781023
Dames :W ik kom even mijn neus laten zien.
Ik lees om eerlijk te zijn nog niet zo lang mee en jullie wisten verder niet van mijn bestaan af, dus iedereen apart adresseren voelt een beetje raar. Ik gun jullie echter allemaal waar je het allermeest op hoopt en leef met jullie mee op de momenten dat het niet zo (vlot) gaat als je zou willen.

Ik zit zelf sinds kort ook in dit traject en vind het prettig om hier af en toe mijn ei (..) over kwijt te kunnen.
Eigenlijk kon ik me voor een heel groot deel wel vinden in de introductiepost van BobbyMcGee, we hebben veel overlap. Ook over het wel of niet vertellen aan naasten trouwens, wat ik nu nog even niet doe omdat ik er niet steeds aan herinnerd wil worden en druk wil voelen om alle vorderingen te moeten vertellen.
Sinds een aantal weken is bij mij ook de diagnose PCO vastgesteld. Helaas heb ik er wel de uiterlijke kenmerken van ;( Ook licht overgewicht, maar niet genoeg om dat als oorzaak aan te wijzen volgens de gyn.
Na een provera kuurtje eindelijk weer gereset na een dikke vier maanden waarin alles leek te slapen. Vandaag mijn vierde clomid en volgende week eerste echo om te kijken of dat aan heeft geslagen. Ik hoop natuurlijk dat mijn lijf gewoon even een kickstarter nodig had, maar ergens bereid ik me er ook op voor dat dat niet zo zal zijn. Ik vind het wachten echt killing en ben nog een beetje boos op mijn lijf, doe es gewoon wat je hoort te doen ~O>

Fijn om dit in ieder geval al even kwijt te zijn :)
pi_160809632
Welkom Tweedledee!

Wij hebben afgelopen woensdag de uitslag van mijn hormoonwaarden terug gekregen, dat was heel goed. Maar de uitslag van het zaad bleek heel slecht, ICSI-waardig zegmaar.

We hadden dit niet aan zien komen (ik had nota bene zelf om een zaadonderzoek gevraagd, voor de zekerheid) en het is een enorme omschakeling. Ik vind het echt heel erg moeilijk ;(
Morgen hebben we een gesprek in het ziekenhuis (we kregen dit telefonisch te horen, mijn man was op zijn werk zelfs), en ik ben dus aan het nadenken welke vragen we allemaal kunnen stellen. Hebben jullie nog tips of adviezen?
  zondag 20 maart 2016 @ 15:49:39 #153
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_160810983
Wat een tegenvaller Bobby... en wel rauw op je dak om dat over de telefoon te horen te krijgen.
Waarschijnlijk vertellen ze al een boel over het hoe en wat nu verder. Je kan altijd nog vragen naar een herhaalonderzoek en naar de samenstelling van het zaad nu (beweeglijkheid, morfologie - ze kunnen het nl onderverdelen in klasses).En of er nog stappen ondernomen kunnen worden om de kwaliteit te verbeteren. Sterkte/succes morgen.
  zondag 20 maart 2016 @ 15:52:05 #154
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_160811067
En welkom hier Tweedledee (helaas).
  maandag 21 maart 2016 @ 07:45:45 #155
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_160828065
Veel sterkte en succes vandaag in het ziekenhuis Bobby.
pi_160828175
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:55 schreef BobbyMcGee het volgende:
Welkom Tweedledee!

Wij hebben afgelopen woensdag de uitslag van mijn hormoonwaarden terug gekregen, dat was heel goed. Maar de uitslag van het zaad bleek heel slecht, ICSI-waardig zegmaar.

We hadden dit niet aan zien komen (ik had nota bene zelf om een zaadonderzoek gevraagd, voor de zekerheid) en het is een enorme omschakeling. Ik vind het echt heel erg moeilijk ;(
Morgen hebben we een gesprek in het ziekenhuis (we kregen dit telefonisch te horen, mijn man was op zijn werk zelfs), en ik ben dus aan het nadenken welke vragen we allemaal kunnen stellen. Hebben jullie nog tips of adviezen?
Succes Bobby, hier nu een ICSI baby in buik, en over circa 7 weken uit buik. Vond het (vooral geestelijk) een zwaar traject, maar ik zou het zo weer doen :*
  maandag 21 maart 2016 @ 10:42:18 #157
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_160829740
Welkom Tweedle. Hopelijk kun je hier steun vinden :W

En Bobby, wat een enorme domper. Veel succes vandaag. Verder geen tips. Waarschijnlijk krijg je nog een telefoonnummer mee waar je later vragen aan kan stellen.
Ik denk dat ze sowieso een vervolgonderzoek voorstellen. Het kán natuurlijk een eenmalige afwijking zijn (griep bijvoorbeeld).
Sterkte :*
pi_160829795
Welkom, Tweedle :D

Bobby, wat naar. Hoe is het gesprek gegaan?

Hier een spannende week, als het goed is ga ik deze week voor het eerst hormonen spuiten en ik maak me ontzettend druk. Stom natuurlijk maar er komen allerlei doemscenario's in me op. Ik probeer het te laten gaan maar toch spookt het wel steeds door mijn hoofd :(
pi_160831149
Sterkte Whoopje. Je zorgen maken is negatief fantaseren, maar probeer het maar eens te laten. Misschien kun je wat afleiding zoeken?

Bobby wat een domper! Ik hoop dat het gesprek in het ziekenhuis mogelijkheden/oplossingen oplevert.

Welkom hier Tweedledee. Jammer dat je hier uitkomt, maar ik hoop dat je snel weer weg kan.

Ik heb IVF-baby op video & echos gezien van vriendin. Zo lief O+
Ik hoop zo gauw dat jullie dat moment ook hebben. Ik duim en hoop snel te mogen jompelen.
pi_160832259
Dankjewel allemaal :)

quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:49 schreef Hobbesje het volgende:
Wat een tegenvaller Bobby... en wel rauw op je dak om dat over de telefoon te horen te krijgen.
Waarschijnlijk vertellen ze al een boel over het hoe en wat nu verder. Je kan altijd nog vragen naar een herhaalonderzoek en naar de samenstelling van het zaad nu (beweeglijkheid, morfologie - ze kunnen het nl onderverdelen in klasses).En of er nog stappen ondernomen kunnen worden om de kwaliteit te verbeteren. Sterkte/succes morgen.
Helaas vertelde de gynaecoloog weinig over 'hoe nu verder', behalve dan dat er meer onderzoeken volgen (bloed- en echoscopisch, en dat het zaad nog een keer getest moet worden). Ik had graag gewild dat ze de mogelijke scenario's uittekenden, maar daar wilde ze niet op ingaan, dat wil ze pas bespreken als de tweede zaadanalyse binnen is. Gelukkig hebben we daar google voor :+

De uitslag van het zaad was dat ze na bewerking slechts twee beweeglijke zaadcellen hebben gevonden. Het volume en de concentratie is wel prima. Als het zo blijft lijkt me dit vrij weinig, zelfs voor ICSI. Klopt dat? Pfoeh, ik hoop toch zo dat de twee dagen dat hij zich niet zo lekker voelde invloed hebben gehad!

In hoeverre hebben jullie mannen hun gedrag veranderd om het zaad te verbeteren? Mijn man is van plan om sowieso niet meer te roken en ook te stoppen/sterk minderen met alcohol. Maar verder? Andere boxershorts, wat vaker een rondje lopen (hij heeft zittend werk), enz? De gynaecoloog raadde alleen aan om te stoppen met roken en het rustig aan te doen met alcohol.
pi_160832306
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:45 schreef Whoopje het volgende:

Hier een spannende week, als het goed is ga ik deze week voor het eerst hormonen spuiten en ik maak me ontzettend druk. Stom natuurlijk maar er komen allerlei doemscenario's in me op. Ik probeer het te laten gaan maar toch spookt het wel steeds door mijn hoofd :(
Wat naar Whoopje! Welke doemscenario's denk je aan? Heeft het misschien zin om ze uit te spreken in plaats van te onderdrukken? :)
  maandag 21 maart 2016 @ 13:40:04 #162
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_160832709
Dat is niet veel idd. Ziek zijn heeft een dramatische invloed. Hoop dat dat het is. En idd pas na herhaalonderzoek durven ze meer te gaan plannen. Was het eerste zaadonderzoek in hetzelfde ziekenhuis? Wij hadden bij de eerste (en laatste iui) na opwerken slecht sporadisch een beweeglijk of onbeweeglijk zaadcelletje... en dat bleek uiteindelijk genoeg voor icsi.
Hier absoluut geen alcohol meer en roken deed hij al niet. Het is maar tijdelijk - die alcohol kan best even blijven staan.
:*
pi_160832853
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:40 schreef Hobbesje het volgende:
Dat is niet veel idd. Ziek zijn heeft een dramatische invloed. Hoop dat dat het is. En idd pas na herhaalonderzoek durven ze meer te gaan plannen. Was het eerste zaadonderzoek in hetzelfde ziekenhuis? Wij hadden bij de eerste (en laatste iui) na opwerken slecht sporadisch een beweeglijk of onbeweeglijk zaadcelletje... en dat bleek uiteindelijk genoeg voor icsi.
Hier absoluut geen alcohol meer en roken deed hij al niet. Het is maar tijdelijk - die alcohol kan best even blijven staan.
:*
Dat icsi bij jullie wel mogelijk was, is hoopgevend ^O^
Toch een raar idee dat ik nu zo'n uitspraak doe, dat had ik vorige week niet verwacht ;)
Het zaad wordt inderdaad onderzocht in hetzelfde ziekenhuis.

De man heeft bij wijze van afscheid en om het te kunnen verwerken afgelopen weekend met vrienden veel gedronken en gerookt (dat is een jaarlijks terugkerend weekend wat al geplanned stond en waar ze tot diep in de nacht doorgaan en goede gesprekken voeren). Vanaf nu zal hij sober door het leven gaan. Hij vindt het ook niet zo'n probleem om niet meer te drinken, en goede vrienden zijn op de hoogte dus die vinden het ook niet vreemd.
  maandag 21 maart 2016 @ 14:18:06 #164
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160833549
Heb je wel een goed gevoel bij het gesprek van vandaag Bobby? wat fijn dat je man het toch redelijk goed oppakt en dat hij z'n best wil doen om aan de kwaliteit te werken!

Wij proberen er niet teveel mee bezig te zijn allemaal... :{ meestal is dat een goed idee.. Totdat we er gisteravond achter kwamen dat drinken voor de sperma test vandaag wellicht toch niet zo'n goed idee was .. 8)7 nouja, als er een slechte uitslag is dan weten we iig waar dat deze keer vandaan komt (vorige keer was de uitslag gewoon prima.. dus...)

en ondanks het er "niet teveel mee bezig zijn" let ik nu wel op mijn planning.. de eerste week van de maand ( ongeveer de IUI week) prober ik niets te plannen wat buiten Nederland is.. de rest lijkt me wel te combineren :?
pi_160833722
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:16 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Helaas vertelde de gynaecoloog weinig over 'hoe nu verder', behalve dan dat er meer onderzoeken volgen (bloed- en echoscopisch, en dat het zaad nog een keer getest moet worden). Ik had graag gewild dat ze de mogelijke scenario's uittekenden, maar daar wilde ze niet op ingaan, dat wil ze pas bespreken als de tweede zaadanalyse binnen is. Gelukkig hebben we daar google voor :+

De uitslag van het zaad was dat ze na bewerking slechts twee beweeglijke zaadcellen hebben gevonden. Het volume en de concentratie is wel prima. Als het zo blijft lijkt me dit vrij weinig, zelfs voor ICSI. Klopt dat? Pfoeh, ik hoop toch zo dat de twee dagen dat hij zich niet zo lekker voelde invloed hebben gehad!

In hoeverre hebben jullie mannen hun gedrag veranderd om het zaad te verbeteren? Mijn man is van plan om sowieso niet meer te roken en ook te stoppen/sterk minderen met alcohol. Maar verder? Andere boxershorts, wat vaker een rondje lopen (hij heeft zittend werk), enz? De gynaecoloog raadde alleen aan om te stoppen met roken en het rustig aan te doen met alcohol.
Mijn gyn. doet dat ook op die manier, eerst onderzoeken afwachten dan pas evt. scenario's uittekenen. Mijn man heeft zelf goed zaad (gelukkig maar want mijn problemen zijn genoeg) maar toch kregen we wat tips mee, goede nachtrust, gezond en regelmatig eten, stoppen met roken, drinken minimaal, voldoende lichaamsbeweging, wijde broeken en boxers, geen stress. Ziek zijn heeft zeker invloed op de kwaliteit, tenminste, dan meen ik gelezen te hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:18 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Wat naar Whoopje! Welke doemscenario's denk je aan? Heeft het misschien zin om ze uit te spreken in plaats van te onderdrukken? :)
Ik heb het er wel met mijn man over gehad maar die snapt het geloof ik niet zo, of in ieder geval hij vind dat ik me niet druk moet maken. Tuurlijk heeft hij gelijk, maar ja, zet het maar eens uit. Waar ik zoal aan denk, eigroei die niet goed gaat. Ik heb met de clomid meerdere keren gehad dat we een negatief advies kregen omdat er dan weer te veel eitjes 'goed' waren en dan weer te weinig groei. Of mijn grootste angst, zwanger worden, helemaal blij zijn, die eerste weken door komen en dan toch weer een miskraam krijgen. Niet gek denk ik na 4 miskramen (ik ben niet verder gekomen dan 6 weken) te hebben gehad maar toch.... Dit is natuurlijk niet zoals met die 4 miskramen, toen waren mijn stollingsproblemen nog niet opgelost en dat was de reden van de miskramen dus de kans dat het verkeerd gaat is vele malen kleiner dan dat het eerst was. Ik moet het ook gewoon loslaten en het gaan 'beleven', ik kan wel steeds piekeren over van alles maar zinvol is het natuurlijk niet.
pi_160833766
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:18 schreef Barreltje het volgende:
Heb je wel een goed gevoel bij het gesprek van vandaag Bobby? wat fijn dat je man het toch redelijk goed oppakt en dat hij z'n best wil doen om aan de kwaliteit te werken!
Nou, niet helemaal. Ik heb het gevoel dat de gynaecoloog geen mogelijke scenario's wil bespreken omdat ze bang is dat ze dan misschien valse verwachtingen schept. Dat begrijp ik, maar ik denk zelf dat ik best begrijp dat het nog alle kanten op kan gaan, alleen zou ik graag willen weten welke kanten dan en wat voor consequenties dat allemaal heeft. Maarja, misschien heeft de gyn wel gelijk, en is dat haast onmogelijk om uit te leggen. Ambivalent gevoel dus.
Ik heb de uitslagen van mijn hormoongeprik en van het zaad wel meegekregen, dus uiteindelijk kan ik nu zelf wel mijn lol op op het wereld wijde web :')
quote:
Wij proberen er niet teveel mee bezig te zijn allemaal... :{ meestal is dat een goed idee.. Totdat we er gisteravond achter kwamen dat drinken voor de sperma test vandaag wellicht toch niet zo'n goed idee was .. 8)7 nouja, als er een slechte uitslag is dan weten we iig waar dat deze keer vandaan komt (vorige keer was de uitslag gewoon prima.. dus...)

en ondanks het er "niet teveel mee bezig zijn" let ik nu wel op mijn planning.. de eerste week van de maand ( ongeveer de IUI week) prober ik niets te plannen wat buiten Nederland is.. de rest lijkt me wel te combineren :?
Waarom moeten jullie een tweede zaadonderzoek als de eerste uitslag prima was?
Het is ook lastig, want je wilt er niet teveel mee bezig zijn maar ondertussen moet je er wel mee bezig zijn door de afspraken die je hebt.
pi_160833904
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:26 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Mijn gyn. doet dat ook op die manier, eerst onderzoeken afwachten dan pas evt. scenario's uittekenen. Mijn man heeft zelf goed zaad (gelukkig maar want mijn problemen zijn genoeg) maar toch kregen we wat tips mee, goede nachtrust, gezond en regelmatig eten, stoppen met roken, drinken minimaal, voldoende lichaamsbeweging, wijde broeken en boxers, geen stress. Ziek zijn heeft zeker invloed op de kwaliteit, tenminste, dan meen ik gelezen te hebben.
Ik ben inderdaad ook van plan om wat multivitamines en wijde boxers te kopen :Y Wie weet wat dat nog doet.
quote:
[..]

Ik heb het er wel met mijn man over gehad maar die snapt het geloof ik niet zo, of in ieder geval hij vind dat ik me niet druk moet maken. Tuurlijk heeft hij gelijk, maar ja, zet het maar eens uit. Waar ik zoal aan denk, eigroei die niet goed gaat. Ik heb met de clomid meerdere keren gehad dat we een negatief advies kregen omdat er dan weer te veel eitjes 'goed' waren en dan weer te weinig groei. Of mijn grootste angst, zwanger worden, helemaal blij zijn, die eerste weken door komen en dan toch weer een miskraam krijgen. Niet gek denk ik na 4 miskramen (ik ben niet verder gekomen dan 6 weken) te hebben gehad maar toch.... Dit is natuurlijk niet zoals met die 4 miskramen, toen waren mijn stollingsproblemen nog niet opgelost en dat was de reden van de miskramen dus de kans dat het verkeerd gaat is vele malen kleiner dan dat het eerst was. Ik moet het ook gewoon loslaten en het gaan 'beleven', ik kan wel steeds piekeren over van alles maar zinvol is het natuurlijk niet.
Ik denk dat die angst voor een miskraam heel logisch is en voorlopig niet weggaat bij jou :* Ik hoop dat het hormonen spuiten meevalt en een goed resultaat geeft. Ik kan me voorstellen dat je angstig wordt, je zit al zo lang in een traject met telkens weer tegenvallers. Sterkte, en succes met het loslaten :*
  maandag 21 maart 2016 @ 14:42:26 #168
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160834041
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:28 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Nou, niet helemaal. Ik heb het gevoel dat de gynaecoloog geen mogelijke scenario's wil bespreken omdat ze bang is dat ze dan misschien valse verwachtingen schept. Dat begrijp ik, maar ik denk zelf dat ik best begrijp dat het nog alle kanten op kan gaan, alleen zou ik graag willen weten welke kanten dan en wat voor consequenties dat allemaal heeft. Maarja, misschien heeft de gyn wel gelijk, en is dat haast onmogelijk om uit te leggen. Ambivalent gevoel dus.
Ik heb de uitslagen van mijn hormoongeprik en van het zaad wel meegekregen, dus uiteindelijk kan ik nu zelf wel mijn lol op op het wereld wijde web :')
gheheh .. google is NIET altijd je vriend ;)
onze (mijn) gyn vertelde altijd van het aanstaande onderzoek, en wat de mogelijkheden NA dat onderzoek waren... als het positief is dan gaan we verder met onderzoek X als het negatief is dan met onderzoek Y... maar wat als X en /of Y dan weer positief dan wel negatief was, daar hadden we het niet over.. enigszins stapje voor stapje dus ook wel..

quote:
Waarom moeten jullie een tweede zaadonderzoek als de eerste uitslag prima was?
Het is ook lastig, want je wilt er niet teveel mee bezig zijn maar ondertussen moet je er wel mee bezig zijn door de afspraken die je hebt.
Een tweede onderzoek om te kijken of het zaad wel in het IUI rietje wil.. sommig zaad wil dat blijkbaar niet :? ik heb eigenlijk geen idee of ze dan ook weer de kwaliteit testen, maar dat zien we dan wel weer :)
  maandag 21 maart 2016 @ 17:34:20 #169
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_160837895
Laten we hopen Bobby dat met alle tips en zijn bereidheid om het te verbeteren er meer kanshebbers bij je man ontstaan! Of nog beter dat het net een verkeerde momentopname was nadat hij ziek is geweest.

Spannend Whoopje, je hebt nogal wat factoren die meespelen met je gevoel dus zeker niet vreemd dat je het moeilijk los kunt laten. Ga je nog wel iets ontspannends voor jezelf doen? Heel veel succes deze week.

Mijn eerste Clomid-kuur is achter de rug, woensdag kijken of ik er op gereageerd heb. Ik vind het erg spannend, vooral ook omdat ik 0,0 gemerkt heb van die Clomid. De gyn zei dat ik me een beetje raar kon voelen en ik lees de meest heftige bijwerkingen van mensen, maar ik had nergens last van. Sowieso had ik daar trouwens ook nooit last van met de pil en pms is mij ook vreemd. Maar als je helemaal niets merkt van zo'n kuurtje, zou dat dan een teken kunnen zijn dat het niks gedaan heeft? Hoop het niet...

Oh en bedankt voor alle welkom-berichtjes :*
pi_160841068
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:16 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Geen telefoon in de broekzak, geen laptop op schoot. Gezond eten en multivitamines (extra selenium en B12 heb ik wel eens gelezen). Verder geen tips.
pi_160846593
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:38 schreef Sull het volgende:

[..]

Geen telefoon in de broekzak
He, die had ik nog niet gehoord! Goede tip.

Man heeft een goede timing, hij is ziek geworden vandaag en ligt met koorts op bed. Ik heb hem al gewaarschuwd dat dat voorlopig de laatste keer moet zijn ~O> ;) Ik begrijp Mrs. Peel erg goed wat dat betreft.

Ik heb vandaag een mail naar mijn familie gestuurd. Wat heftig zeg, er biggelen tranen over mijn wangen bij elke reactie die ik krijg. Iedereen reageert heel lief en begrijpend.
Ik kreeg zelf nu na deze dagen een gevoel van: 'nu is het wel weer genoeg geweest, opstaan en weer doorgaan, stel je niet zo aan' maar nu ik merk hoeveel het anderen doet, voelt het alsof ik ook gewoon verdrietig erom mag zijn, en dat is heel prettig.
pi_160851439
Welkom Tweedledee!
Wat naar Bobby en wat een domper zo. Hopelijk heeft het inderdaad te maken met het niet zo lekker voelen.
Ik lees hier wel mee, maar post weinig. Sorry. Ik duim voor iedereen dat het snel lukt en het wachten op uitslagen minder zwaar is.

Wij zitten in de ovulatietesten fase. Ergens deze week mogen we weer naar het AMC. Zal vast vrijdag zijn want dat komt niet uit....
pi_160861150
Hopelijk vinden jullie de eisprong goed exode!

Gala, ik zag dat je naar dit topic verhuist.. welkom :*
  woensdag 23 maart 2016 @ 06:00:26 #174
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_160879128
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:18 schreef Barreltje het volgende:
Totdat we er gisteravond achter kwamen dat drinken voor de sperma test vandaag wellicht toch niet zo'n goed idee was .. 8)7 nouja, als er een slechte uitslag is dan weten we iig waar dat deze keer vandaan komt (vorige keer was de uitslag gewoon prima.. dus...)

Als dat invloed heeft, hoe zit het dan met het drie maanden verhaal? Dat sperma er drie maanden over doet om een compleet nieuwe schone batch te vormen?

Overigens heeft alcohol volgens mij weinig invloed, ik was daar erg ongerust over tijdens het onderzoek en het intake gesprek. Mijn man drinkt meestal elke dag stevig maar hoefde niet te minderen, alleen roken is funest maar dat doet hij gelukkig al jaren niet meer..
Warempel, een drempel.
pi_160879465
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 06:00 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

Als dat invloed heeft, hoe zit het dan met het drie maanden verhaal? Dat sperma er drie maanden over doet om een compleet nieuwe schone batch te vormen?

Overigens heeft alcohol volgens mij weinig invloed, ik was daar erg ongerust over tijdens het onderzoek en het intake gesprek. Mijn man drinkt meestal elke dag stevig maar hoefde niet te minderen, alleen roken is funest maar dat doet hij gelukkig al jaren niet meer..
Minder drinken is volgens mij altijd wel een goed idee als iemand "stevig" drinkt...
S. 2014
J. 2016
pi_160881307
Eens met gm :Y
Onze gynaecoloog zei dat af en toe een drankje niet zo'n probleem is, maar dat het niet verstandig is om grote hoeveelheden te drinken. Ik weet niet wat 'stevig' precies is, maar het zou goed zijn als hij het bij één biertje/wijntje/whatever zou kunnen houden, toch?
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:40:55 #177
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_160886359
Balen van de koorts Bobby. Funest voor de zwemmers.... mss even kortsluiten voordat je opnieuw laat testen?
Het advies voor ons was bij koorts meteen aan de paracetamol.

En alcohol... is weldegelijk een factor. Ons werd het beide afgeraden omdat het je kansen verlaagt. En als dat nou net wel een verschil maakt (in aantal of beweeglijkheid) is het een kleine moeite om drank te laten staan. Zo stonden wij daar iig tegenover. Je gaat nogal een traject in waar je heel wat voor moet doen (en laten) en daar gingen wij samen helemaal voor.
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 15:07:20 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160886880
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 06:00 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd bizar dat het ziekenhuis dit tegen jullie gezegd heeft en ook dat jullie zo ver in het traject niet weten hoe schadelijk alcohol is. Het is namelijk wel degelijk schadelijk voor het zaad, veel meer dan roken zelfs. Ik raad je aan om je hier toch eens over in te lezen en je vriend dringend verzoeken flink te minderen. Hier wat leesvoer:

http://www.fertiliteit.info/content/fertiliteit/alcohol.asp

https://www.jellinek.nl/i(...)eks-en-zwangerschap/

http://www.alcoholenzwang(...)ap.html#Preconceptie
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_160887931
BIj ons werd ook gevraagd voor het traject of we rookten en of dronken. dus het is wel degelijk een belangrijke factor in vruchtbaarheid. Nou dronken en of rookten we beide niet.
pi_160889232
Alcohol heeft juist erg veel invloed op de zaadkwaliteit. Zeker als je elke dag stevig drinkt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:33:04 #181
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_160892690
Hm ja, het blijft wel een lastig iets. Ik kan het door omstandigheden ook niet veranderen. Zijn eigen uitslagen waren gelukkig ook niet heel slecht, op 1 factor die niet te beïnvloeden is (structuur) Gelukkig drink ik zelf nooit alcohol, dat compenseert toch weer..
Warempel, een drempel.
pi_160892834
Hoe compenseer je dat dan precies? :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:12:43 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160894048
Gaat hij wel stoppen als je zwanger bent?
KuikenGuppy
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:22:03 #184
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_160894325
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:37 schreef Franny_G het volgende:
Hoe compenseer je dat dan precies? :D .
Dat het bij mij in elk geval geen invloed kan hebben. Scheelt toch weer :)
Warempel, een drempel.
pi_160894612
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:22 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

Een kindje bestaat straks voor 50% uit zijn dna...

Ik ben wel even benieuwd hoeveel stevig drinken precies is... de 1 noemt stevig 2 biertjes pd en de ander pas bij 10...

SPOILER
S. 2014
J. 2016
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:36:48 #186
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160894717
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:22 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

Besef je ook goed dat mochten jullie in de toekomst een kindje hebben dat dingen zoals samen slapen dan ook geen optie is :@ Ook als iemand geen nare dronk heeft of toch nog een leuke kerel is met alcohol heeft het veel invloed op zijn gemoedstoestand. Zeker als er toch emoties onderdrukt worden met het gebruiken van alcohol..

Het heeft in de toekomst dan dus wel degelijk invloed op je leven. :@
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160896387
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:36 schreef Moppert het volgende:

Het heeft in de toekomst dan dus wel degelijk invloed op je leven. :@
Dagelijks stevig drinken maakt je mijns inziens ongeschikt als ouder.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:50:42 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_160897824
Zullen we eerst even afwachten of het allemaal écht zo erg is voor we met (ver)oordelen verder gaan?
disclaimer
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:52:39 #189
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160897896
Volgens mij heeft ronderotonde daar al eerder uitgbreider over gepost in wohts, overigens.
Kwak
  donderdag 24 maart 2016 @ 07:15:47 #190
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_160903612
Het is vervelend maar ik neem aan dat als men in het ziekenhuis er geen probleem van maakt, het niet zo ernstig zal zijn. Ik heb ook niet de indruk dat ik snel zwanger zal zijn, dus ik ga me daar ook niet zo druk om maken. Qua gedrag heeft het ook geen invloed, en zoals ik het begreep dus ook niet zoveel op het sperma. Misschien is het belangrijker als de uitslagen een stuk slechter waren geweest, maar hij had toen 42% goede zwemmers als ik me niet vergis, wat keurig ruim in de marge lag. Dus wat dat betreft zal het wel goedkomen.
Warempel, een drempel.
pi_160904642
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:15 schreef Ronderotonde het volgende:
Het is vervelend maar ik neem aan dat als men in het ziekenhuis er geen probleem van maakt, het niet zo ernstig zal zijn. Ik heb ook niet de indruk dat ik snel zwanger zal zijn, dus ik ga me daar ook niet zo druk om maken. Qua gedrag heeft het ook geen invloed, en zoals ik het begreep dus ook niet zoveel op het sperma. Misschien is het belangrijker als de uitslagen een stuk slechter waren geweest, maar hij had toen 42% goede zwemmers als ik me niet vergis, wat keurig ruim in de marge lag. Dus wat dat betreft zal het wel goedkomen.
Dat is puur het medische gedeelte, lijkt mij niet helemaal correct maar ik heb er verder geen verstand van dus kan daar niks over zeggen.

Wat ik mij afvraag is hoeveel het stevige drinken is... mag ook in dm als je dat prettiger vind, Het is fijn dat het drinken medisch gezien geen blokkade is maar als partner en vader is het dat wel...
S. 2014
J. 2016
pi_160904821
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:33 schreef Ronderotonde het volgende:
Hm ja, het blijft wel een lastig iets. Ik kan het door omstandigheden ook niet veranderen. Zijn eigen uitslagen waren gelukkig ook niet heel slecht, op 1 factor die niet te beïnvloeden is (structuur) Gelukkig drink ik zelf nooit alcohol, dat compenseert toch weer..
Je wilt samen een kindje maar overmatig drankgebruik van je partner is een onbespreekbaar item?

Misschien is het handiger eerst je shit op orde te hebben voordat serieus probeert zwanger te worden. Als je partner nu al geestelijk in de knoop zit gaat een kind zeker niet helpen met zn hoofd op orde brengen. Sterker nog, als dit soort zaken onbespreekbaar zijn dan is de kans juist erg groot dat als er eenmaal een kind is de zaken gaan escaleren en je er straks gewoon alleen voor komt te staan.

En dan mag je je kind meegeven in de weekenden aan een vader met een alcoholprobleem. Fijne gedachte...
pi_160904868
Of leuk als je bevalling opeens inzet en je partner is te bezopen om je naar een ziekenhuis te rijden..
pi_160905613
Het lijkt mij zwaar als je partner veel drinkt. Ik heb hierdoor (on)bewust een partner gekozen die niet drinkt, dit omdat helaas in het verleden/ in mijn jeugd aantal mensen verslaafd waren aan alcohol. Had daardoor een hekel aan alcohol, en drink nog steeds niet( uitzondering op een feestje en niet zwanger uiteraard).
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:38:58 #195
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_160905773
och jee.. wat wordt er weer fijn gereageerd..

Mijn vriend heeft geen rijbewijs.. dus kan hij me ook niet naar het ziekenhuis brengen.. moet ik nu geen kind van hem willen??
Er bestaat toch ook zoiets als een taxi?? (laat staan familie/vrienden etc..)

Hier ging het overigens over een paar glaasjes wijn tijdens het 6-jaarlijkse gourmet festijn bij mijn ouders.. :Y) En de uitslagen van de SOT waren gewoon prima.. dus "no harm done"

maar ik kan me voorstellen dat als de zaad kwaliteit TOCH al een struikelblok is , dat er dan beter op gelet wordt..

that being said.. wie heft er nog tips om vijandig BMslijm wat vriendelijker te maken?? :+
pi_160905943
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:38 schreef Barreltje het volgende:
och jee.. wat wordt er weer fijn gereageerd..

Mijn vriend heeft geen rijbewijs.. dus kan hij me ook niet naar het ziekenhuis brengen.. moet ik nu geen kind van hem willen??
Er bestaat toch ook zoiets als een taxi?? (laat staan familie/vrienden etc..)

Hier ging het overigens over een paar glaasjes wijn tijdens het 6-jaarlijkse gourmet festijn bij mijn ouders.. :Y) En de uitslagen van de SOT waren gewoon prima.. dus "no harm done"

maar ik kan me voorstellen dat als de zaad kwaliteit TOCH al een struikelblok is , dat er dan beter op gelet wordt..

that being said.. wie heft er nog tips om vijandig BMslijm wat vriendelijker te maken?? :+
:') geen rijbewijs is wel even wat anders dan, te bezopen om te functioneren en een drankwalm aan t verlosbed..
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:48:25 #197
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160905960
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:') geen rijbewijs is wel even wat anders dan, te bezopen om te functioneren en een drankwalm aan t verlosbed..
Well, that escalated quickly!

Er worden hier heel wat aannames gemaakt zeg.
pi_160906112
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:48 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Well, that escalated quickly!

Er worden hier heel wat aannames gemaakt zeg.
Het is internet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')