SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
dobbeySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EreshkigalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NanukeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mrs.PeelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.StroopwafelmeisjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MaJoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SilversjoiisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crazy_HorseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DroomvrouwtjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uitgezwaaid vorig topic:
Helaas niemand
(ook uit de sectie "wie posten er ook al weer mee")
[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 18-02-2016 16:20:15 ]26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Met als goede nieuws uit het vorige topic:Als iemand nog in of uit de OP wil, stuur me even een berichtje!quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:57 schreef MaJo het volgende:
Man is net gebeld en zijn testosteron is verdubbeld![]()
Eind april weer zaad inleveren en dan waarschijnlijk iui want na 3 maanden schijnen de waarden het beste te zijn.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Stroop is weer terug in het topique
Majo, is het testosterone vanzelf verdubbeld of heft je man ook medicijnen?Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje![]()
Majo wat een goed nieuws.
Ik ben aan het wachten tot ik morgen gebeld word of er een terugplaatsing is. Maar 4 eitjes uit 9 follikelshoop dat er iig minstens 1 embryo ontstaan is.
![]()
Die opmerking was nog van het topic ervoor. Niemand uitgezwaaid vorig topic toch?quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:12 schreef Barreltje het volgende:
Stroop is weer terug in het topique
Majo, is het testosterone vanzelf verdubbeld of heft je man ook medicijnen?
Manlief zit net als ik aan de clomidEn blijkbaar slaat het bij hem dus ook goed aan
Oeh wat spannend zeg! Maar eentje is genoeg he dus ik ga voor je duimen!quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:18 schreef snoenk het volgende:
Majo wat een goed nieuws.
Ik ben aan het wachten tot ik morgen gebeld word of er een terugplaatsing is. Maar 4 eitjes uit 9 follikelshoop dat er iig minstens 1 embryo ontstaan is.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Oh wat fijn majo!! En meteen ook een plan van aanpak! Maar ik duim voor je dat het niet nodig is![]()
Snoenk spannend, ik ga voor je duimen
Be happy with the little things in life![]()
Fijn MaJo, goed nieuws! Blijf jij in de tussentijd aan de Clomid?
Spannend, Snoenk!
Ik zal van het weekend even een nieuw verhaaltje typen voor de op.![]()
Ik blijf inderdaad aan de clomidquote:Op donderdag 18 februari 2016 18:29 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Fijn MaJo, goed nieuws! Blijf jij in de tussentijd aan de Clomid?
Spannend, Snoenk!
Ik zal van het weekend even een nieuw verhaaltje typen voor de op.
Snoenk ik duim voor een tp! Spannend hoor.
Majo goed nieuws over je vriend!
Kan het ook nog deels door het stoppen met roken komen?
En hebben jullie het nog gehad over je pijnlijke menstruaties?![]()
Ze hebben alleen naar het testosteron gekeken (in het bloed) dus over het stoppen met roken valt nog niks te zeggen. Dat merken we over 2 maanden, ben erg benieuwd!quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:21 schreef Arja het volgende:
Snoenk ik duim voor een tp! Spannend hoor.
Majo goed nieuws over je vriend!
Kan het ook nog deels door het stoppen met roken komen?
En hebben jullie het nog gehad over je pijnlijke menstruaties?
Het was de uroloog die belde. Ik ga morgen de gyn bellen omdat ik nog niks teruggehoord heb.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Je man aan de Clomid Majo? Dat klinkt gek voor mij, ik weet niet beter of Clomid is voor het stimuleren van een eisprong, maar heeft kennelijk ook andere uitwerkingen?![]()
Fijn dat het effect heeft in ieder geval!![]()
Hier net een telefoontje gepleegd richting ZKH vanwege het uitblijven van de menstruatie. ( vorige week vrijdag laatste pilletje Ogrametil of zoiets, kan een paar letters er naast zitten)
Maar ik mag nog even het weekend afwachten en Maandag terugbellen..![]()
Finagain jij wacht juist op menstruatie toch?hoop dat die dan snel komt.
En ik heb een tp! Vanmiddag hoor ik hoeveel embryo's er zijn maar er is er iig 1 en hoop dat dat voldoende is![]()
![]()
goed nieuws Snoenk!Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Mooi nieuws!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:49 schreef snoenk het volgende:
En ik heb een tp! Vanmiddag hoor ik hoeveel embryo's er zijn maar er is er iig 1 en hoop dat dat voldoende is![]()
Ik wacht inderdaad op mijn menstruatie ja..![]()
Ik was daar ook wel verbaasd overquote:Op vrijdag 19 februari 2016 08:44 schreef Finagain het volgende:
Je man aan de Clomid Majo? Dat klinkt gek voor mij, ik weet niet beter of Clomid is voor het stimuleren van een eisprong, maar heeft kennelijk ook andere uitwerkingen?![]()
Fijn dat het effect heeft in ieder geval!![]()
Maar ja, bij mannen zorgt het voor toename van testosteron. Geloof dat dat ook bij vrouwen zo is, ook wij maken testosteron aan maar in veel kleinere mate
Het enige kuurtje wat ik ken is Provera, daar werd ik mega heftig ongesteld vanquote:Hier net een telefoontje gepleegd richting ZKH vanwege het uitblijven van de menstruatie. ( vorige week vrijdag laatste pilletje Ogrametil of zoiets, kan een paar letters er naast zitten)
Maar ik mag nog even het weekend afwachten en Maandag terugbellen..Ik hoop dat je snel zekerheid hebt!
Wat fijn! Ik ga voor je duimen dat er een mooi kindje uit mag voortkomenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:49 schreef snoenk het volgende:
En ik heb een tp! Vanmiddag hoor ik hoeveel embryo's er zijn maar er is er iig 1 en hoop dat dat voldoende is
Tof zeg, dat jullie allebei baat hebben bij hetzelfde medicijn.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:23 schreef MaJo het volgende:
Manlief zit net als ik aan de clomidEn blijkbaar slaat het bij hem dus ook goed aan
![]()
![]()
Mag ik hier ook gewoon even een vraag stellen of hebben jullie liever lang posters?
Lang verhaal in spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
FaptistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Arja, (of anderen)
Kan je meer vertellen over afvallen en hormoonhuishouding?
Ik probeer ook af te vallen ( probeer) en dan vooral door meer te sporten..
Is het dan het feit dat je een betere conditie krijgt? of is het omdat er minder vet opgeslagen is hier en daar?
En as maandag de samenlevingstest..
Ben benieuwd hoe dat in z'n werk gaat, met eendebek en alles??
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Hoi Barreltje,quote:Op maandag 22 februari 2016 13:45 schreef Barreltje het volgende:
Arja, (of anderen)
Kan je meer vertellen over afvallen en hormoonhuishouding?
Ik probeer ook af te vallen ( probeer) en dan vooral door meer te sporten..
Is het dan het feit dat je een betere conditie krijgt? of is het omdat er minder vet opgeslagen is hier en daar?
ik heb daar niet veel verstand van, omdat het bij mij niet aan de orde was. Ik weet alleen dat overgewicht en (buik)vet iets doen met je hormoonhuishouding, cyclus en hoeveelheid en kwaliteit van je eisprong.
Ik heb geen samenlevingstest gehad. Heb je geen folder met info gehad van je ziekenhuis? Misschien kun je dit op hun site vinden? Of anders op de site van Freya![]()
Idd met eendebek. Dan wordt er met een spuitje wat opgezogen. Is zo gebeurd. Alleen die eendebek is nooit erg aangenaam.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:45 schreef Barreltje het volgende:
Dan wordt er even onder de microscoop gekeken. Dat duurde ook een minuutje, misschien 2. Leek mij wel uren te duren want ik dacht na een halve minuut dat het zeker wel mis zou zijn als 't zo lang duurt. Maar was niet zo.![]()
Bedankt voor de reacties. Denk dat m'n huisarts inderdaad de combinatie van de hormonen bedoelt.
Ik geniet zo van het live voeden. Weet niet of ik dat kan opgeven. Drinken doet ze namelijk echt niet verder. Geen water, geen roosvicee en ook geen sap.
Maar dat zal vast overgaan als ze geen borst meer krijgt.
Afvallen.. Is iets dat ik erg moeilijk vind. Psychisch gaat het dan altijd fout en ik lijk geen goede psych te vinden die me daarin kan ondersteunen. Overeten (binge eating) vind niemand echt een probleem. Ik heb BED therapie gevolgd maar dat was vrij waardeloos. "laat iemand anders gewoon de boodschappen doen. Zorg dat er niks in huis is dan kun je ook niets pakken".
Ja bedankt brainiac, als het zo makkelijk was had het me wel gelukt.![]()
Maar goed. Geen voer voor dit topic![]()
En ik ben zeker makkelijk zwanger Geworden. Geen arts die het begreep.
Ik weet nu dus ook niet zo goed waar ik aan toe ben. Ovulatietesten werken bij mij niet want die zijn altijd positief.
Zal ik gewoon een afspraak maken met de vraag of ik doorverwezen mag worden naar een gynaecoloog ?
Iemand die me kan helpen met het formuleren van een goede hulpvraag?
Sowieso bedankt voor het luisteren en de adviezen!![]()
![]()
faptist,
Je kunt een pre-conceptie gesprek aanvragen. Dit gebeurd vaak als vrouwen bijvoorbeeld angstig zijn voor een bevalling (of al een traumatische bevalling hebben gehad) of willen bespreken wat er moet gebeuren voor een gezonde zwangerschap.
Ik heb er eentje gehad, omdat ik niet wist of ik al zwanger mocht worden (gezondheidproblemen) en wilde weten wat er tijdens de zwangerschap moest gebeuren voor mijn onderliggende ziekte (vaker bloedprikken e.d.) en wat ik kon verwachten.
Ik zou dat zeker aanvragen bij een gyne en bespreken of het mogelijk is om bv te blijven geven en zodra je stopt een cyclus op te gaan wekken i.p.v. een jaar te moeten wachten om te kijken of het zichzelf normaliseerd.![]()
Geen probleem. Ik zag dat hij mijn edit niet had gepakt. Mijn zus heeft een kindje via IVF. Toen ze voor de tweede wilden hebben ze ook een voor-gesprek gehad. Besproken wat kon en niet kon, wat ze kon verwachten etc.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:01 schreef faptist het volgende:
Kahlie,
Bedankt voor je goede tip!
Ga ik zeker doen. Dankje.![]()
@ Faptist : en een goede diëtiste? Zij zullen als geen ander weten dat psyche en eten met elkaar verweven zijn en wellicht samen met jou kunnen zoeken naar een manier die voor jou werkt? Veel succes in ieder geval!![]()
@ hier : nog steeds geen menstruatie na een kuur orgametril waarvan ik de 12e de laatste pil heb gehad. Morgenochtend naar ZKH voor een echo en plan de campagne.. ben benieuwd!![]()
![]()
Faptist, heb je voor de onderliggende psychische problemen wel eens emdr overwogen? Ik hoor daar zulke goede verhalen over; ook dat je soms al na 2-3 sessies verschil kan merken.
Een oriënterend gesprek lijkt me een goed idee, zoals kahlie zegt. Ik heb wel vaker gehoord dat er geen behandeling gestart wordt zolang je nog bv geeft. Maar je zou dan wel vast een plan van aanpak kunnen opstellen en direct starten zodra jullie eraan toe zijn. Dat geeft misschien ook wat rust nu.
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
EMDR![]()
Wat ben ik blij dat dat uitgevonden is. Fap als je meer inside info wil staat mijn pb open. Ik heb er echt baat bij gehad terwijl ik heel sceptisch was.
Voor de rest sluit ik mij aan bij de rest.![]()
Finagain wat vreemd.... Ben benieuwd wat het is en of ze een oorzaak kunnen vinden![]()
![]()
Ik reageer ook niet op menstruatie opwekkende medicatie. Bij mij maakten ze een echo en als het baarmoederslijmvlies dun genoeg was, mocht ik gewoon beginnen met het traject.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:53 schreef Finagain het volgende:
@ Faptist : en een goede diëtiste? Zij zullen als geen ander weten dat psyche en eten met elkaar verweven zijn en wellicht samen met jou kunnen zoeken naar een manier die voor jou werkt? Veel succes in ieder geval!![]()
@ hier : nog steeds geen menstruatie na een kuur orgametril waarvan ik de 12e de laatste pil heb gehad. Morgenochtend naar ZKH voor een echo en plan de campagne.. ben benieuwd!![]()
Oke, dat zal dan bij mij misschien ook de uitkomst zijn morgen..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:05 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik reageer ook niet op menstruatie opwekkende medicatie. Bij mij maakten ze een echo en als het baarmoederslijmvlies dun genoeg was, mocht ik gewoon beginnen met het traject.
Maar hoe wordt dat bij jou dan opgelost aangezien jij ook niet reageert op die opwekkers? Moet je dan steeds een echo maken om dat slijmvlies te controleren? Of aan de pil ? ( Dat heb ik ook al een keer gehad namelijk, moest ik aan de pil, ben je weer een maand verder..)
![]()
Elke keer als er een iui of ivf was mislukt, werd ik wel ongesteld omdat er dan een cyclus is geweest compleet met ei en opbouwend baarmoederslijmvlies. Ik (en elke andere persoon in de mmm) kregen bij de start van een nieuwe ronde (op een bepaalde cyclusdag die ik niet meer weet) een uitgangsecho en van daaruit begin je weer met een nieuwe ronde en opbouwen van bms etc.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:58 schreef Finagain het volgende:
[..]
Oke, dat zal dan bij mij misschien ook de uitkomst zijn morgen..
Maar hoe wordt dat bij jou dan opgelost aangezien jij ook niet reageert op die opwekkers? Moet je dan steeds een echo maken om dat slijmvlies te controleren? Of aan de pil ? ( Dat heb ik ook al een keer gehad namelijk, moest ik aan de pil, ben je weer een maand verder..)
![]()
Ik ben vanmorgen voor een echo geweest en inderdaad, het BMS was dusdanig laag dat ik vandaag met Clomid 150 kan beginnen.![]()
Als dit niet werkt dan is de volgende stap iets met spuiten..![]()
Maargoed, dat zal na een tijdje wellicht ook wennen/makkelijker worden.
![]()
Dat is mooi, fin. Ik hoop dat de chlomid al genoeg voor je is.quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:23 schreef Finagain het volgende:
Ik ben vanmorgen voor een echo geweest en inderdaad, het BMS was dusdanig laag dat ik vandaag met Clomid 150 kan beginnen.![]()
Als dit niet werkt dan is de volgende stap iets met spuiten..![]()
Maargoed, dat zal na een tijdje wellicht ook wennen/makkelijker worden.
En anders went dat spuiten inderdaad ook snel.
Succes! Wanneer heb je de eerste echo?![]()
Wat fijn dat je gelijk kunt beginnen Fin! Vanwaar die hoge dosis clomid? De normale startdosis is 50mg. Ik hoop dat het werkt!26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Euh, ik ben niet bezig met zwanger worden momenteel, maar wel met mijn cyclus analyseren voor als we voor beeb2.0 gaan.
Ik zit nu over de 40 dagen en nog geen eisprong. Moet ik hier iets mee als ik na x dagen nog niet ongesteld ben?
6 Maanden geleden bevallen en ik geef hooguit 50cc borstvoeding per dag![]()
![]()
Ik geloof dat ik zojuist een 2de streepje plas![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is nog hartstikke vroeg, pas een week na tp, maar kon me niet meer inhoudenen geen pregnyl gespoten dus gewoon mijn eigen zwangerschapshormoon
![]()
![]()
Whoohooo Snoenk! Ik had op dag 9 een positieve test, dus het kan!
Ook geen pregnyl gespoten voor de punctie?And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!![]()
Nee alleen ovitrelle, dat kan tot 10 dagen ook een vals positieve uitslag geven maar het is 12 dagen geleden dat ik dat heb gespoten.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:59 schreef McLaura het volgende:
Whoohooo Snoenk! Ik had op dag 9 een positieve test, dus het kan!
Ook geen pregnyl gespoten voor de punctie?![]()
Snoenk![]()
ik ga duimen voor een plakker
Jaaaaaquote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:54 schreef snoenk het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is nog hartstikke vroeg, pas een week na tp, maar kon me niet meer inhoudenen geen pregnyl gespoten dus gewoon mijn eigen zwangerschapshormoon
![]()
S. 2014
J. 2016![]()
Lekker bezig Snoenk!! Hopelijk snel een kneiterpaarse streep die je kunt showen!
Gefeliciteerd!ruimte gereserveerd voor signature...![]()
Jaaaaahhh Snoenk gefeliciteerd!!!
Wat super de 1e ronde!!Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)![]()
Snoenk!
wat fijn..
Nu gaan we voor een leeglooptopique!![]()
Snoenk gefeliciteerd!
Wij hebben een drukke week achter de boeg. Hadden maandag onze eerste afspraak bij de ferriliteitsarts.
Ze hebben gekeken naar mijn cyclus en grote van de blaasjes. Deze waren 12 en 14 mm en zat op dag 10.
Moest gisteren terugkomen blaasjes op 18.3 mm dus elk moment kunnen ze springen ook de samenlevingstest al gehad. Geen levende zaadcellen op het baarmoederslijmvlies. Het probleem lijkt toch echt bij ml te liggen en hij moet nu 29 maart een potje inleveren voor een uitgebreid zaadonderzoek het vorige onderzoek was zeer minimaal. 19 april krijgen we als het goed is een ehandeltraject aangeboden.
We zijn een beetje teneergeslagen we hebben geen getallen gekregen over zijn vruchtbaarheid alleen dat het echt minimaal is.
Ben erg onzeker over hoe nu verder en ml voelt zich schuldig dat een 2e kind voor mij niet zo makkelijk gaat en dat dat zijn fout is. Of ik zeker wist dat ik dan wel bij hem bleef als een ander me het wel kan bieden.
Ik begin te merken hoe intensief dit traject gaat zijn en ml is niey erg spraakzaam dus ik ben nog aan het rondkijken Hoe we dit het beste kunnen aanpakken zonder dat het onze relatie gaat kosten.
Sorry voor de lange post moest het even kwijt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sam1993 op 26-02-2016 15:06:07 ]2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)![]()
Sam, wat naar om te horen. Ik denk wel dat communicatie in zo'n traject heel belangrijk is. Je relatie is de basis.....
Wat betreft de samenlevingstest: ik neem aan dat je zaadcellen bedoelt? Ik ben zelf 2x geweest voor een samenlevingstest (vlak achter elkaar). Bij beide keren is er niks levends (en sowieso weinig) gevonden. Toch ben ik die ronde zwanger geraakt van M.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is, maar toch even een succesverhaal dat het niet per se hoeft te betekenen dat het helemaal waardeloos is.![]()
![]()
Sam er zijn nog mogelijkheden genoeg waarschijnlijk om zwanger te worden van iui, tot ivf of icsi. Echt het kan.
Probeer het per stapje te bekijken en te laten bezinken. Eerst de uitslag afwachten.
Verder is het boek Verborgen Verlangen misschien iets voor jou/jullie. Het gaat over de impact op je relatie en hoe je hiermee om kunt gaan.![]()
Bedoel zaadcellen inderdaad.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:54 schreef Kyara het volgende:
Sam, wat naar om te horen. Ik denk wel dat communicatie in zo'n traject heel belangrijk is. Je relatie is de basis.....
Wat betreft de samenlevingstest: ik neem aan dat je zaadcellen bedoelt? Ik ben zelf 2x geweest voor een samenlevingstest (vlak achter elkaar). Bij beide keren is er niks levends (en sowieso weinig) gevonden. Toch ben ik die ronde zwanger geraakt van M.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is, maar toch even een succesverhaal dat het niet per se hoeft te betekenen dat het helemaal waardeloos is.
Fijn om te horen dat het niet altijd wat hoeft te zeggen. Mando is erg bang voor de uitslag van de test en enigszins bang dat hij niet vruchtbaar genoeg gaat zijn voor een traject.
Arja. Ik ga eens kijken naar dat boek
Hij heeft nooit echt geleerd te praten over zijn gevoelens en verwerkt alles alleen. Dat is natuurlijk prima maat resulteerde gisteren erin dat hij mij volledig negeerde terwijl ik juist behoefte had aan een gesprek of iets dergelijks.
We zijn beidde ook nog jong 22 en bijna 27 maar de drang is groot lisa is dan ook al bijna 4.2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)![]()
Geweldig!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:54 schreef snoenk het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!![]()
Snoenk, van harte!![]()
Sam, wat vervelend dat jullie niet op een lijn zitten in het verwerken van het nieuws! Voor mijn gevoel is het meer mannen-eigen om dingen alleen te verwerken. Geef hem daarin ook zijn ruimte, maar geef ook gewoon aan waar je zelf behoefte aan hebt. Wat voor mij helpt is om een soort dagboek bij te houden. Zo kan ik mijn gedachten op een rij krijgen en als ik man dan aan zijn mouw trek dat ik wil praten, weet ik in elk geval wat ik vind/denk.
Oh en wat ons ook helpt: naar buiten gaan. Gewoon een half uur een wandelingetje maken. Je hoeft dan niet eens het over het traject te hebben, maar even samen zijn, frisse wind door het hoofd en geen afleiding van telefoons, internet, etcetera doet ons altijd veel goed.
En natuurlijk wat hierboven is gezegd: er is nog zo veel mogelijk! Geef vooral de moed niet op!![]()
![]()
Gefeliciteerd Snoenk!![]()
Wat rot, Sam. Zoals jouw man zich voelt, dat herken ik wel. Zo dacht ik ook (en soms nog steeds). Rationeel weet je dat er geen schuld is. Maar soms voelt het wél zo. En hoe moeilijk het ook is, communicatie is de sleutel, blijf praten. Gooi alles op tafel, ook als het moeilijk is, ook als het pijn doet. Want het helpt, écht.![]()
Welkom hier SamZoals de anderen al zeggen zou ik eerst de uitslag van het zaad afwachten, misschien valt het toch mee. En ook met slecht zaad kunnen ze tegenwoordig een hele boel, ik zou dus zeker niet bij de pakken neer gaan zitten.
Snoenk![]()
![]()
![]()
Sam mijn man was en is ook geen prater. Ik heb vanaf het begin de openheid opgezocht en ben een blog begonnen waar ik alles van mij af kon schrijven. Zo kun je wel je ei kwijt en ligt er niet teveel druk op de relatie. Iemand die geen prater is zal en kan niet vanwege de onderzoeken ineens veranderen en soms moet je je daar bij neerleggen hoe kl*ten dat ook is. Ik weet wel dat mijn blog ons huwelijk heeft gered anders waren wij nooit bij elkaar gebleven![]()
![]()
Nogmaals allemaal bedankt voor de felicitaties!
Sam, hier ging het ongeveer hetzelfde, ook geen prater(s) en man die vroeg of ik niet liever met iemand was die wel makkelijk kinderen kon krijgen.
De tip om samen even een stukje te lopen werkte hier ook altijd goed als alles even klote was en het tussen ons niet zo goed ging.
En het is, zelfs met slechte zaadcellen, nog niet voorbij. Ze kunnen echt heel veel.
Heel veel succes en blijf vooral hier of ergens anders schrijven als dat helpt.![]()
![]()
Hoi Sam,quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:37 schreef Sam1993 het volgende:
Snoenk gefeliciteerd!
Wij hebben een drukke week achter de boeg. Hadden maandag onze eerste afspraak bij de ferriliteitsarts.
Ze hebben gekeken naar mijn cyclus en grote van de blaasjes. Deze waren 12 en 14 mm en zat op dag 10.
Moest gisteren terugkomen blaasjes op 18.3 mm dus elk moment kunnen ze springen ook de samenlevingstest al gehad. Geen levende zaadcellen op het baarmoederslijmvlies. Het probleem lijkt toch echt bij ml te liggen en hij moet nu 29 maart een potje inleveren voor een uitgebreid zaadonderzoek het vorige onderzoek was zeer minimaal. 19 april krijgen we als het goed is een ehandeltraject aangeboden.
We zijn een beetje teneergeslagen we hebben geen getallen gekregen over zijn vruchtbaarheid alleen dat het echt minimaal is.
Ben erg onzeker over hoe nu verder en ml voelt zich schuldig dat een 2e kind voor mij niet zo makkelijk gaat en dat dat zijn fout is. Of ik zeker wist dat ik dan wel bij hem bleef als een ander me het wel kan bieden.
Ik begin te merken hoe intensief dit traject gaat zijn en ml is niey erg spraakzaam dus ik ben nog aan het rondkijken Hoe we dit het beste kunnen aanpakken zonder dat het onze relatie gaat kosten.
Sorry voor de lange post moest het even kwijt.
Ik herken wat je man zegt. Ik ben er zelf door heen gegaan: ik ben zelf man, onvruchtbaar en heb deze topicreeks gebruikt om wat te kunnen spuien, gedachten op een rij te zetten e.d. Ik heb met mijn vrouw ook steeds goed kunnen praten hierover, al was ik altijd wat stiller hierover dan zij.
Een slechte uitslag is een klap in je gezicht. Die klap is harder naarmate de uitslag slechter is. Uit al mijn semenanalyses kwam steeds hetzelfde getal naar voren: 0 (nul) zaadcellen... Uiteindelijk kwam er bij mij een TESE aan te pas, met als wonderbaarlijke uitslag dat er zaadcellen waren gevonden!
De daaropvolgende ICSI was minstens zo spannend. Alle zaadcellen zijn gebruikt voor een poging bij mijn vrouw. Het resulteerde in 1 (één) embryo. Dat embryo is inmiddels uitgegroeid tot een 5 maand oude foetus. Het meisje moet eind juni ter wereld moet komen. Met mijn vrouw gaat alles goed en met de (soon-to-be) kleine meid ook.
Kortom: een slechte uitslag is niet het einde van de wereld, al voelt dat wel zo. Mocht je meer willen weten, dan kun je vragen stellenDe PM staat ook open.
[ Bericht 0% gewijzigd door GVman op 27-02-2016 21:02:51 ]ruimte gereserveerd voor signature...![]()
Snoenk gefeliciteerd! Wat goed!![]()
![]()
![]()
GV-man, ik moest nog aan jouw situatie denken vandaag. Ik las een nieuwsbericht over het kweken van staartloze zaadcellen vanuit huidcellen van een muis. De techniek is inmiddels met succes toegepast op muizen en het is de bedoeling om over een paar jaar (minstens 5 geloof ik) de techniek ook voor mensen beschikbaar te hebben. Voor mannen die in principe onvruchtbaar zijn klinkt het best als een mooie optie vond ik.
Daarnaast heb ik positief PGD nieuws. Mijn zusje heeft afgelopen maand haar tweede PGD/ICSO behandeling gedaan en ze is nu 5 weken zwanger. Heel pril allemaal nog, maar ze kan in ieder geval zwanger worden en alleen al met die wetenschap is ze heel blij. Nu fingers crossed dat alles goed blijft gaan, want afgelopen week heeft ze met ernstige OHSS (overstimulatie) in het ziekenhuis gelegen. In principe heeft OHSS geen effect op de zwangerschap, dus in die zin kan het geen kwaad, maar het zorgt toch wel voor wat onzekerheid. Over een paar weken is de eerste echo en dan gaan we het zien.![]()
![]()
Nikki.. wat fijn voor je zus! Duimen dat het goed blijft gaan
En fijne bemoedigende woorden van gv_man!
Ik ben inmiddels mijn ei kwijt..
Bmslijm is anders dan dat het zijn moet ovu-testen geven geen streepje ..maar morgen is wel de samenlevingstest.. wat is nou wijsheid? Gewoon alle voorbereidingen treffen en morgen een aangeven?
Ik heb ook geen idee of mn ei al geweest is of nog moet komen.. heb pas 2 dagen getest..(mn ei is meestal regelmatig en ik vind het onzin om 2 weken lang te testen)
Kunnen ze dat morgen evt op een echo kunnen zien of checken ze dat niet tijdens zo'n test?
/n00bRabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Bij mij deden ze eerst een echo en maten het follikel. Pas als dat groot genoeg was deden ze de test. Zo ben ik 3 keer moeten teruggaan omdat het traag groeide. En ja dus ook 3 keer een verplicht nummertjequote:Op zondag 28 februari 2016 08:36 schreef Barreltje het volgende:
Nikki.. wat fijn voor je zus! Duimen dat het goed blijft gaan
En fijne bemoedigende woorden van gv_man!
Ik ben inmiddels mijn ei kwijt..
Bmslijm is anders dan dat het zijn moet ovu-testen geven geen streepje ..maar morgen is wel de samenlevingstest.. wat is nou wijsheid? Gewoon alle voorbereidingen treffen en morgen een aangeven?
Ik heb ook geen idee of mn ei al geweest is of nog moet komen.. heb pas 2 dagen getest..(mn ei is meestal regelmatig en ik vind het onzin om 2 weken lang te testen)
Kunnen ze dat morgen evt op een echo kunnen zien of checken ze dat niet tijdens zo'n test?
/n00b![]()
![]()
nou.. vandaag de test gehad.
Eerst werd een sample genomen daarna werd met de echo gekeken hoe groot m'n folikel was.
1.8 cm dus mooie grootte (ik begreep van de arts dat er vanaf 15 mm hormonen gemaakt worden die het BMslijm een vriendelijke omgeving maakt) fijn dus, we hoeven niet nog een keer een verplicht nummertje te doen wat een ellende zeg..![]()
Helaas was de uitslag niet zo goed...wel zaad, maar niet meer levend. dus nu door naar de IUI.
en ik ben er best verdrietig over.. ik had het niet gedacht, maar ik vind het dus wel een enorme domper dat we nu niet meer een baby kunnen maken op vakanties of manieren waarmee je je kind over 18 jaar in verlegenheid kan brengendat het spontane er af is.. dat het kunstmatig is en dat , op de een of ander manier, de liefde in het maken van een baby een beetje zoek is..
Nuja.. genoeg om de komende tijd een plekje te geven.
moet nu eerst een test laten doen of zijn zaad wel in een rietje wil
daarna kunnen we een intake doen bij de ivf kliniek ( die doet hier ook de IUI) dus..
hmm.. vooruitgang, maar emotioneel even een domper enzo..
Ik weet precies wat je bedoelt, barreltje.
Dus neem de tijd om dit te laten bezinken en daarna zul je vast de kansen wel weer zien.
Overigens als het zaad goed genoeg is voor iui kun je ook nog best spontaan zwanger raken.![]()
Dat kan zelfs nog als het goed genoeg is voor ivf.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:15 schreef Arja het volgende:
Ik weet precies wat je bedoelt, barreltje.
Dus neem de tijd om dit te laten bezinken en daarna zul je vast de kansen wel weer zien.
Overigens als het zaad goed genoeg is voor iui kun je ook nog best spontaan zwanger raken.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.![]()
Barreltje, aan de ene kant is het jammer dat de natuurlijke kansen te laag zijn om door te gaan. Aan de andere kant lijkt het me ook wel fijn dat er een soort van duidelijkheid is, en dat er ook een concreet plan is waar je aan kunt gaan werken. Dat geeft misschien ook wel een beetje rust?Dat is wel heftig maar ook goed dat je zo een uitlaatklep hebt gevonden. Ik weet op dit moment gewoon niet wat ik moet, als ik een heel klein beetje verdriet uitspreek naar mijn man krijg ik een kus en een knuffel maar verder ook weinig respons. En eigenlijk ook logisch want wat moet je er nog over zeggen? Maar mijn hart schreeuwt soms in stilte van frustratie...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:52 schreef dobbey het volgende:
Sam mijn man was en is ook geen prater. Ik heb vanaf het begin de openheid opgezocht en ben een blog begonnen waar ik alles van mij af kon schrijven. Zo kun je wel je ei kwijt en ligt er niet teveel druk op de relatie. Iemand die geen prater is zal en kan niet vanwege de onderzoeken ineens veranderen en soms moet je je daar bij neerleggen hoe kl*ten dat ook is. Ik weet wel dat mijn blog ons huwelijk heeft gered anders waren wij nooit bij elkaar geblevenWarempel, een drempel.![]()
Helemaal vergeten te vertellen hier dat ik contact heb gehad met de gynze willen eerst de zaadkwaliteit van manlief afwachten voordat ze weer bij mij gaan kijken. Ik moet dus nog 2,5 maand geduld hebben
ik vind het wel een beetje zonde. Deze tijd zou toch juist goed gebruikt kunnen worden door bij mij een hsg of kijkoperatie te doen
Ja. Eens. En niet alleen vanwege jullie kinderwens, maar ook vanwege jouw nare menstruaties.quote:Op maandag 29 februari 2016 23:12 schreef MaJo het volgende:
Helemaal vergeten te vertellen hier dat ik contact heb gehad met de gynze willen eerst de zaadkwaliteit van manlief afwachten voordat ze weer bij mij gaan kijken. Ik moet dus nog 2,5 maand geduld hebben
ik vind het wel een beetje zonde. Deze tijd zou toch juist goed gebruikt kunnen worden door bij mij een hsg of kijkoperatie te doen
![]()
Ik denk dat ik hier maar aanschuif...
Zoals de meeste misschien wel weten is er vorige maand (na 2 jaar ook pas) een nieuwe bloedtest gedaan en blijkt dat mijn schildklier traag was/is.
pas Over 3 weken heb ik de eerste afspraak bij een internist..
Ik ben dus in augustus voor het laatst ongesteld geweest, daarna heel december hevig bloedverlies,
Januari primolut gekregen en daarna een hevige bloeding (wat hoort)
Nu ben ik weer een week overtijd![]()
Ik voel me al weken chago en zit totaal niet lekker in mijn vel![]()
Er gaat nu zoveel tijd overheen en in de tussentijd moet ik het maat uit zien te zingen.. vreselijk![]()
![]()
Wat rot dat je nog 3 weken moet wachten op de internist.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:17 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik denk dat ik hier maar aanschuif...
Zoals de meeste misschien wel weten is er vorige maand (na 2 jaar ook pas) een nieuwe bloedtest gedaan en blijkt dat mijn schildklier traag was/is.
pas Over 3 weken heb ik de eerste afspraak bij een internist..
Ik ben dus in augustus voor het laatst ongesteld geweest, daarna heel december hevig bloedverlies,
Januari primolut gekregen en daarna een hevige bloeding (wat hoort)
Nu ben ik weer een week overtijd![]()
Ik voel me al weken chago en zit totaal niet lekker in mijn vel![]()
Er gaat nu zoveel tijd overheen en in de tussentijd moet ik het maat uit zien te zingen.. vreselijk
Kans is wel heel groot dat je cyclus verbeterd als je schildklier het weer goed doet. Ik was al 12 maanden bij de gyne met cyclus problemen toen opeens bleek dat mijn schildklier te snel werkte. Internist zei dat het er niets mee te maken had, maar gyne gaf aan van wel. Die had gelijk, want daarna was het rustig binnen 3 maanden. 1,5 jaar later weer cyclus problemen, schildklier leek normaal te zijn (moest nog elke 2 maanden prikken toen), 4 maanden later was hij weer te snel. Toen vond de internist het nog steeds toeval.![]()
![]()
Snoenk gefeliciteerd!![]()
_NIKKI_ jij ook met je zusje
Ik ben laat met alles want ik ben verhuisd. Zo blij! Het begint meer en meer te rammelen nu dat we plek hebben. Schildklier is sinds November aan het herstellen (al 2x dosis verlaagd) en vandaag weer bloed wezen prikken. Rammel Rammel....![]()
Hoi! Ik kom ook voorzichtig om het hoekje kijken hier...
Deels een crosspost met het andere topic:
Ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest. Het was een heel prettig gesprek, zij bevestigde mijn voorgevoelens en dacht ook dat mijn uitgestelde/ontbrekende menstruatie zou komen door een disbalans in de hormonen en dat ik daardoor geen eisprong heb: PCOS. Dat is direct even bekeken met een inwendige echo, en daarop was het ook te zien. Ik heb ook direct bloed mogen prikken dus over twee weken krijg ik de definitieve uitslag. Wel apart dat ik geen verdere symptomen heb van PCOS: geen overbeharing, acne, overgewicht, enz. Maargoed, daar klaag ik niet over![]()
Ik vond het wel spannend: ik ben al jaren niet naar een arts geweest dus stiekem was ik bang dat ze nu zou ontdekken dat mijn baarmoeder of vagina misvormd zou zijn ofzo![]()
In eerste instantie was ik dus opgelucht dat alles er normaal uitzag. En ik vond het moment van de echo ook wel confronterend: ergens hoop je dan toch even dat ze zegt: 'oh, nouja zeg! Je bent zwanger
'
Ik heb aan de gynaecoloog gevraagd of het niet handiger was om het zaad van de man ook te controleren, en zij zei dat daar heel verschillend over gedacht werd en dat het vaak niet gedaan werd omdat je normaalgesproken ook niet doet als er geen aanleiding voor is (het probleem ligt nu duidelijk bij mij tenslotte). Maar ik vertelde toen dat mijn broer en schoonzus eerst heel lang met clomid enz. aan de gang zijn geweest en er toen pas later achter kwamen dat ICSI de enige mogelijkheid was en dat ze dat behoorlijk vervelend vonden. Toen bood ze direct aan om dan wel zo snel mogelijk een zaadonderzoek te doen, dus manlief heeft een potje mee naar huis gekregen.![]()
Ik ben nu in dubio of ik het aan mensen zal vertellen of niet. Wat goede vrienden zijn inmiddels op de hoogte maar ik wil het denk ik ook wel aan familie kwijt: het voelt gek dat ze van zo'n essentieel deel van ons leven niet op de hoogte zijn. Bovendien heeft mijn broer heel laat in het traject pas iets verteld en dat vond ik als buitenstaander toen best lastig, want iedereen voelde al lang aan dat er iets aan de hand was. Hoe hebben jullie dat gedaan? Als je mensen op de hoogte hebt gesteld, hoe heb je dat dan gedaan?![]()
Welkom Bobby en deadly. Hopelijk mogen jullie hier maar kort vertoeven![]()
Bobby: wij hebben het wel verteld. Wat je zegt: mensen merken toch dat er iets is. Bovendien vond ik het heel fijn om het er met mijn schoonzusje over te hebben (die zelf lang in het ivftraject gezeten heeft).
Maar: iedereen heeft ook een mening. Als je een keer een rotdag hebt, denken ze dat je non-stop in de put zit en komen ze met goed-bedoelde-maar-de-plank-volledig-misslaande opmerkingen. Ook op een goede dag krijg je die trouwens..
Mijn advies: laat het zelf eerst even bezinken. Bespreek met je man hoe jullie hier in staan, wat jullie willen en niet, etc. En pas als je daar goed bij voelt, het met de rest delen. Dan kun je de opmerkingen ook wat makkelijker naast je neer leggen, denk ik.
In elk geval veel succes aan beiden![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: