Wel sporten en weer kritisch kijken naar je voeding helpt je ongetwijfeld heel goed! Wat betreft op gewicht blijven vind ik voor mezelf dat het goed helpt om MFP te blijven gebruiken. Niet persé dagelijks, maar één of twee dagen in de week bijvoorbeeld, om te checken of je op de goede baan zit en blijft. Daarnaast is jezelf wegen uiteraard een goede manier, als je structureel aan blijft komen, ben je blijkbaar niet meer goed bezig en moet je dus minder gaan eten/harder gaan sportenquote:Op woensdag 10 februari 2016 17:18 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik ging een studie volgen en op de een of andere manier heb ik het gewoon laten verslonzen als in prop zoveel mogelijk snaai in je mond. En tja, dan kom je dus weer aan en al helemaal als je daarnaast dus een zomerstop hebt van volleybal.
Ik moest trouwens even nadenken wat MFP betekende. Die wil ik wel weer gaan gebruiken ja. En als ik mijn streef heb bereikt, weet ik eigenlijk nog niet hoe ik doe ga vasthouden... Ik hoop dat de sportschool mij daarbij kan helpen als in tips geven.
Dat ja. Als je op bepaalde dagen hetzelfde eet (als je bepaalde gerechten afwisselt ofzo) hoef je echt niet alles in MFP te zetten (al kun je dan op zich, als je dat wel wilt, heel makkelijk maaltijden aanmaken). Soms vul ik alleen ontbijt of lunch in als dat wat nieuws is ofzo, om te kijken hoe veel dat dan is. Als ik heel ijverig ben houd ik 't weer een paar dagen achter elkaar volquote:Op woensdag 10 februari 2016 18:30 schreef Artoo het volgende:
[..]
Wel sporten en weer kritisch kijken naar je voeding helpt je ongetwijfeld heel goed! Wat betreft op gewicht blijven vind ik voor mezelf dat het goed helpt om MFP te blijven gebruiken. Niet persé dagelijks, maar één of twee dagen in de week bijvoorbeeld, om te checken of je op de goede baan zit en blijft. Daarnaast is jezelf wegen uiteraard een goede manier, als je structureel aan blijft komen, ben je blijkbaar niet meer goed bezig en moet je dus minder gaan eten/harder gaan sporten
chocoladedruppels? * Isabeau kijkt plots geïnteresseerdquote:Op woensdag 10 februari 2016 18:44 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje:
O: zelfgemaakte notengranola, boerenyoghurt, chocoladedruppels
L: Toast met champignons
D: Stuk turksbrood met feta, paprika, courgette, rode ui en kalkoenfilet.
T: Sorbetijsje citroen.en ik denk dat ik de druiven opvreet.
Ik las chocoladequadrupelsquote:Op woensdag 10 februari 2016 18:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
chocoladedruppels? * Isabeau kijkt plots geïnteresseerd
Ja, van die smeltchocolade. Dat zijn van die kleine rondjes.quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
chocoladedruppels? * Isabeau kijkt plots geïnteresseerd
Geen wijn?quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:41 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen alleen maar meuk gegeten en bier gedronken. Weegschaal is lief, want gaf me daarnet (net thuis na opruimen) één ons boven het gewicht van vrijdagmorgen.
Dat is eigenlijk best een goed idee voor het ontbijtquote:Op woensdag 10 februari 2016 18:47 schreef Lonaa het volgende:
Ja, van die smeltchocolade. Dat zijn van die kleine rondjes.
[ afbeelding ]
Ben je binnen no-time #viesdikquote:Op woensdag 10 februari 2016 18:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk best een goed idee voor het ontbijtMaar ik ben dan altijd bang dat ik na 2 dagen de hele zak in 1x opsnoep achter de pc
ja, was ik ook bang voor maar ik heb ze al sinds zaterdag en twee keer in de yoghurt gedaan en verder niks.quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk best een goed idee voor het ontbijtMaar ik ben dan altijd bang dat ik na 2 dagen de hele zak in 1x opsnoep achter de pc
Dus maar niet kopenquote:Op woensdag 10 februari 2016 18:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ben je binnen no-time #viesdik
MAAR ZE ZIJN ZO LEKKER!quote:
Oh, die zijn eens in de 10 jaar echt hemels om te eten. Verder niet, vind ikquote:Op woensdag 10 februari 2016 18:53 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb mijn overgebleven calorieën ingevuld door zoeen chemisch vanillepuddingtoetje met nepslagroom van een vaag duits G-merk naar binnen te plamuren.
Hemel in een plastic dingetje.
Zo hoort het ookquote:
Het is inderdaad handig om te zien hoeveel calorieën ergens in zit of in een hele maaltijd. Ik heb er van vorig jaar nog aardig wat in staan.quote:Op woensdag 10 februari 2016 18:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat ja. Als je op bepaalde dagen hetzelfde eet (als je bepaalde gerechten afwisselt ofzo) hoef je echt niet alles in MFP te zetten (al kun je dan op zich, als je dat wel wilt, heel makkelijk maaltijden aanmaken). Soms vul ik alleen ontbijt of lunch in als dat wat nieuws is ofzo, om te kijken hoe veel dat dan is. Als ik heel ijverig ben houd ik 't weer een paar dagen achter elkaar vol
Da's mooi! Welkom!quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:02 schreef Susie het volgende:
[..]
Het is inderdaad handig om te zien hoeveel calorieën ergens in zit of in een hele maaltijd. Ik heb er van vorig jaar nog aardig wat in staan.
Ik heb er in ieder geval wel vertrouwen in dat het weer gaat lukken
Het is niet iets voor elke dag/week nee.. Maar ik had er ook echt weer eens zin inquote:Op woensdag 10 februari 2016 18:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, die zijn eens in de 10 jaar echt hemels om te eten. Verder niet, vind ik
Zo zijn er meer van die dingen die gewoon eens in de zoveel tijd echt lekker zijn, maar die je niet te vaak moet eten. Een roze koek ofzo. Of een gevulde ofzo. Dat is voor mij dan eens in de zoveel tijd spul. Is voor iedereen anders, natuurlijkquote:Op woensdag 10 februari 2016 19:04 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Het is niet iets voor elke dag/week nee.. Maar ik had er ook echt weer eens zin in
Zeg! Kap eens! Ik heb net een pak spritsen (favoriet v d kinderen) in de snoepkist laten leggen.quote:
quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:48 schreef MutedFaith het volgende:
Ik dacht net nog aan spritsen..
Vrouw is naar de ladiesnight in de bios. Dus ik heb een mannenavond (lees: ik zit stiekem met een pot thee en een mini milky way Stargate: Atlantis op Netflix te kijken).
oooooooooohquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:48 schreef MutedFaith het volgende:
Knoppers. Ook zoiets.
Of van die pindakoeken met chocolade over.
half gedipt in chocolaquote:
quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:48 schreef MutedFaith het volgende:
Ik dacht net nog aan spritsen..
Vrouw is naar de ladiesnight in de bios. Dus ik heb een mannenavond (lees: ik zit stiekem met een pot thee en een mini milky way Stargate: Atlantis op Netflix te kijken).
Huuuuhhhhw dat is mijn nachtmerrie echt. De chocolade is nog iets beter te eten maar smaakt eigenlijk ook totaal niet naar chocoladequote:Op woensdag 10 februari 2016 18:53 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb mijn overgebleven calorieën ingevuld door zoeen chemisch vanillepuddingtoetje met nepslagroom van een vaag duits G-merk naar binnen te plamuren.
Hemel in een plastic dingetje.
Ik moest grinniken. Je hoort in de dieetclub zo weinig dat mensen eten lekker vinden, dat ik even verrast was.quote:
Nee, ik ken het via Netflix, vandaar. :-)quote:Op woensdag 10 februari 2016 23:18 schreef MutedFaith het volgende:
SG-1 ken je ook niet? De originele, met die gozer van MacGyver?
En dat vind ik eigenljk wel jammer. Want ondanks dat ik niet meer EAT ALL THE THINGS kan en wil, hou ik wel van lekker eten.quote:Op woensdag 10 februari 2016 23:04 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik moest grinniken. Je hoort in de dieetclub zo weinig dat mensen eten lekker vinden, dat ik even verrast was.
:-D
Wie niet?quote:Op donderdag 11 februari 2016 07:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En dat vind ik eigenljk wel jammer. Want ondanks dat ik niet meer EAT ALL THE THINGS kan en wil, hou ik wel van lekker eten.
Geen hummus, is mijn succesrecept.quote:Op donderdag 11 februari 2016 09:30 schreef motorbloempje het volgende:
Heb jij een succesrecept voor hummus, LT? Bij mij wordt 't nooit smooth genoeg...
Hoi. Welkom.quote:Op donderdag 11 februari 2016 09:37 schreef Anastasis het volgende:
Al tien kilo er af, nog dertig te gaan.
O - Kwark met zaadjes
T - Appel en een mandarijn
L - Drie crackers met kaas, tomaat en komkommer plus een Griekse yoghurt
T - n.t.b.
D - Zelfgemaakte pastasalade met tonijn
S - 30 minuten wandelen
Gezondheid.quote:Op donderdag 11 februari 2016 09:43 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik las dit en moest meteen niezen
#truestory
http://chickslovefood.com/zo-maak-je-hummus/quote:Op donderdag 11 februari 2016 09:30 schreef motorbloempje het volgende:
Heb jij een succesrecept voor hummus, LT? Bij mij wordt 't nooit smooth genoeg...
Beschrijving van de hel, right there.quote:Op donderdag 11 februari 2016 09:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
kun je er ook zo een lepel van nemen zonder het ergens op te smeren..
Tsja, ik houd van kikkererwten-allesquote:Op donderdag 11 februari 2016 09:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Beschrijving van de hel, right there.
Ik ben morgen pas jarig, maar dan werk ik een halve dag thuis. Toch bedanktquote:Op donderdag 11 februari 2016 09:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Gefeliciteerd met je verjaardag Tink!
Geen gezeik, zo lang je nu dan maar niet je hoofd gaat volproppen. Kun je niets iets thuis doen?quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:07 schreef Brighteyes het volgende:
Het gaat me niet snel genoeg.![]()
En ik weet wel wat ik er aan kan doen, gaan hardlopen weer, maar dat kan pas zondag...
/gezeik
Ik zit op mijn werk en heb trek, maar er is niks. Ik wil nog niet beginnen aan mijn tussendoortjes want dan kom ik de dag niet door. Er is nog een appel, maar daar heb ik geen zin in.quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben morgen pas jarig, maar dan werk ik een halve dag thuis. Toch bedankt
[..]
Geen gezeik, zo lang je nu dan maar niet je hoofd gaat volproppen. Kun je niets iets thuis doen?
Zo herkenbaar. "Ja ik ben toch goed bezig waarom zijn die kg's nog niet verdamptquote:Op donderdag 11 februari 2016 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zit op mijn werk en heb trek, maar er is niks. Ik wil nog niet beginnen aan mijn tussendoortjes want dan kom ik de dag niet door. Er is nog een appel, maar daar heb ik geen zin in.
En dus drink ik thee.![]()
Het is echt gezanik hoor, als je dan in de flow zit, dan wil je toch gewoon een kilo per dag afvallen, toch?![]()
En ik meot nog zo ver voor het eindelijk weer ergens op gaat lijken.En dat heb ik aan mezelf te danken, I know, maar toch... nu vind ik het stom.
Minstens. Als ik volgende week nog geen 56kg weeg amputeer ik maar 'n been ofzo.quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
dan wil je toch gewoon een kilo per dag afvallen, toch?![]()
Jij weegt niet eens, misschien ben je al 56kgquote:Op donderdag 11 februari 2016 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Minstens. Als ik volgende week nog geen 56kg weeg amputeer ik maar 'n been ofzo.
quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:28 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Jij weegt niet eens, misschien ben je al 56kg
quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Minstens. Als ik volgende week nog geen 56kg weeg amputeer ik maar 'n been ofzo.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 23:18 schreef MutedFaith het volgende:
SG-1 ken je ook niet? De originele, met die gozer van MacGyver?
Lunchwandeling? Koffietijd > rondje buiten lopen?quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:07 schreef Brighteyes het volgende:
Het gaat me niet snel genoeg.![]()
En ik weet wel wat ik er aan kan doen, gaan hardlopen weer, maar dat kan pas zondag...
/gezeik
Ik las 'onze puberende zoon'quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:44 schreef MutedFaith het volgende:
Niet te voet naar de winkels deze donderdag. Het weer is er prima voor, maar ik moet sowieso even in t winkelcentrum in de buurt zijn voor wat elektronica zooi. Onze puberende hond heeft de internetkabel van de TV doorgeknaagd. En de stroomkabel van de switch die erachter ligt. En ik moet boven nog een TV aansluiten, dus daar kijk ik dan ook maar ineens voor.
Was t maar zo. Kinderen kreeg ik misschien nog aan t luisterenquote:Op donderdag 11 februari 2016 11:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik las 'onze puberende zoon'Thee over m'n toetsenbord nu...
En ik neem maar eens tussendoortje nummer 2 van vandaag
Ik krijg pannenkoeken en Ben&Jerry's op valentijn zei m'n vriendin gisteren.quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:42 schreef MutedFaith het volgende:
Nice! Goed bezig LPFAN!
Ik schommel wat rond of vlak boven de 75 deze week. Vanavond wedstrijd, zondag bekerfinale.
Na t weekend zal ik wel eerder rond de 76 zitten dan beneden de 75. Zaterdag (ruim) voor de wedstrijd met mijn collega-scheidsrechters een hapje eten en voorbespreken. Na de wedstrijd nog een drankje doen. En zondag geen wedstrijd, en met m'n vrouw uiteten voor Valentijnsdag. Dus ik ga niet eten-om-het-eten, maar ga tijdens de etentjes ook niet heul erg opletten met wat ik naar binnen schuif. En zaterdag sowieso pas drank na de wedstrijd, dat scheelt ook.
FEEDER!!!quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:46 schreef Rauw. het volgende:
Gefeliciteerd LPFAN! Goed bezig!
[..]
Ik krijg pannenkoeken en Ben&Jerry's op valentijn zei m'n vriendin gisteren.
Liefde gaat door de maag.
Oh jawel, ik ga vanavond weer voor 40 mins yoga en beweging heb ik wel, gisteren kwam ik fluitend tot 16,000 stappen met gewoon alleen maar kinderen naar school brengen, huishouden doen (nou ja, de was, ik heb sinds gisteren een werkster!quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:13 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Lunchwandeling? Koffietijd > rondje buiten lopen?
Genoeg andere opties BE, maar blijf vooral je in je goede flow nu. Het komt goed
Wauwquote:Op donderdag 11 februari 2016 10:34 schreef LPFAN het volgende:
Weer een halve kilo er afBen nu 108,5 kilo. 15 kilo totaal er af nu
hoe dan? Wat is jouw dagmax?quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:05 schreef MutedFaith het volgende:
Pff. Thuis heb ik echt altijd moeite om aan m'n calorieën te komen.
Niet ontbeten, want vrouw sliep nog. Net geluncht met twee broodjes met kaas en zalm en een croissant met paté. Vanavond HF noedels met pindasoes en groente. En dan nog 700 kcal over.
Sliep voor de koelkast. Als een soort waakhond.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik snap het 'niet ontbeten want vrouw sliep nog' niet helemaalWat heeft dat met elkaar te maken? Je hebt toch gewoon honger 's ochtends en dan ga je wat eten?
Of andersom, dat ze MF aangelijnd houdt.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sliep voor de koelkast. Als een soort waakhond.
Daar kan je je huis toch op inrichten, dat je makkelijk bij je ontbijtspullen kan zonder de ander wakker te maken. Dat zou bij ons echt niet werken, als we altijd tegelijk moesten opstaan om dingen te doenquote:Op donderdag 11 februari 2016 14:02 schreef Rauw. het volgende:
Of MF is net als ik niet de stilste 's ochtends en wou de draak niet wekken.
Haha ik stel me nu zo'n schrokkende hond boven een bak brokken voorquote:Op donderdag 11 februari 2016 14:05 schreef Rauw. het volgende:
Ik bedoel eigenlijk fysiek en motorisch niet in staat om stil te doen.
Dat geluid valt denk ik nog mee vergeleken met het geluid van ondergetekende die een ontbijt aan het samenstellen is.quote:Op donderdag 11 februari 2016 14:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha ik stel me nu zo'n schrokkende hond boven een bak brokken voor
Meestal krijgen we volkomen nutteloze design dingen, maar heel soms iets nuttigs. En ik had uiteraard al gewoon een weegschaal, die me prima bevalt, dus maar eens zien of ik hem wel echt ga gebruiken. Wie koopt er überhaupt een weegschaal van die prijsquote:Op donderdag 11 februari 2016 14:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow, dat is inderdaad fancyDie van mij van die ooit 20 euro gekost heeft denk ik doet het ook prima
Maar wel een zeer handig ding om te hebben!
Zelfde hierquote:Op donderdag 11 februari 2016 14:19 schreef Shandaly het volgende:
Mijn echtgenoot doet niet aan ontbijt. Ook niet aan vroeg opstaan trouwens..
Geen beter geluid/geur om wakker van te worden dan datquote:Op donderdag 11 februari 2016 14:31 schreef MutedFaith het volgende:
En als ik ontbijt op mn vrije dag wil ik er ook wat lekkers van maken. En dat gaat meestal samen met een hoop geluid van blenders, keukenapparaten of rinkelende pannen , en de geur van gebakken spek, of sucuk, of pan tostis, of iets anders.
Net gegoogled, en omgquote:Op donderdag 11 februari 2016 14:37 schreef Sarabi het volgende:
Oe sucukdat moet ik ook weer eens halen
* Isabeau gaat ook googlenquote:Op donderdag 11 februari 2016 14:55 schreef Negentiendertig het volgende:
Net gegoogled, en omgik zag ook "sucuk met ei" voorbij komen, heb meteen honger
+1quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau gaat ook googlen
Nee, daar word ik niet warm of koud van.
Ik wel, ga direct vanuit m'n werk naar de Turkse super #fattieforlifequote:Op donderdag 11 februari 2016 15:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lijkt me wel lekker eigenlijk! Soort salami begrijp ik?quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit zo, als je bezig bent met afvallen word je toch wakker met honger? Ik iig welquote:Op donderdag 11 februari 2016 16:57 schreef MutedFaith het volgende:
wit broodje, kaas, komkommer, sucuk. Een van de 2 enige ontbijtjes waar je me wakker voor mag maken (het andere is zwartbrood, bloedworst, appel, spek en stroop).
Verder ontbijt ik dus meestal omdat t moet. Niet omdat ik er nou echt geweldig behoefte aan heb of t ontzettend lekker vind.
Spinnen en niet zo fit zijn gaat bij mij iig niet zo goed samen, dan loop je alleen maar te stoempen en jezelf zielig te vinden ipv dat het een goede intervaltraining is. Dan kan je beter een uurtje op constante hartslag op een hometrainer gaan fietsen..quote:Op donderdag 11 februari 2016 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
To spin, or not to spin. Drama drama drama. Moet 't wel over een half uurtje max bedenken
Drama drama omdat ik me niet helemaal 100% voel. De wíl om te spinnen is er wel
Ja, dat is 't ook een beetje. kan ik beter een klein rondje hardlopen (joggenquote:Op donderdag 11 februari 2016 17:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Spinnen en niet zo fit zijn gaat bij mij iig niet zo goed samen, dan loop je alleen maar te stoempen en jezelf zielig te vinden ipv dat het een goede intervaltraining is. Dan kan je beter een uurtje op constante hartslag op een hometrainer gaan fietsen..
Bloedworst! Nou, dáár kan je me wakker voor makenquote:Op donderdag 11 februari 2016 16:57 schreef MutedFaith het volgende:
wit broodje, kaas, komkommer, sucuk. Een van de 2 enige ontbijtjes waar je me wakker voor mag maken (het andere is zwartbrood, bloedworst, appel, spek en stroop).
Verder ontbijt ik dus meestal omdat t moet. Niet omdat ik er nou echt geweldig behoefte aan heb of t ontzettend lekker vind.
Supermarkt is niet lekker, maar we hebben hier nog een uitstekende zelfslachtende slagerquote:Op donderdag 11 februari 2016 17:44 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik durf niet zo goed Hollandsche bloedworst te proberen omdat ik bang ben dat het zo tegen valt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |