The double Irish arrangement is a tax avoidance strategy that some multinational corporations use to lower their corporate tax liability.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Onderbuik? https://en.wikipedia.org/wiki/Double_Irish_arrangement
Tevens is het toch inkomstenbelasting en niet loonbelasting?
Belastingontwijking dus, maar niet iets wat per se met die 52% uit de OP heeft te maken.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:02 schreef Klokov het volgende:
[..]
The double Irish arrangement is a tax avoidance strategy that some multinational corporations use to lower their corporate tax liability.
Je bedoelt dat de 10% hoogste inkomens in Nederland in totaal 64% van alle inkomstenbelasting opbrengen die de staat binnenkrijgt. In je OP staat het wat onduidelijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:30 schreef BoneThugss het volgende:
Ik vind dus van wel. 52 procent belasting in de hoogste belastingschijf, is ronduit belachelijk.
Daarbij komt nog, dat 10 procent van de totale bevolking 64 procent afdraagt aan inkomstenbelasting. Een voorbeeld, Jort Kelder keert zichzelf 20 duizend euro per maand uit, daarvan gaat 11 duizend naar de belasting. Maffiapraktijken zijn dit.
http://www.quotenet.nl/Ni(...)eel-belasting-131054
http://www.nrcnext.nl/blo(...)s-welkom-nextcheckt/
Inkomsten bestaan uit meer dan enkel loon hè. Kan je ook op allerlei manieren ontduiken.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dit dus. Het gaat hier puur en alleen over de inkomstenbelasting.
Ja, klopt, ik had het misschien iets duidelijker kunnen typen. Ik las laatst een verhaal over een man, die 6 dagen in de week werkt en een goedlopend bedrijf heeft, die man werkt letterlijk de eerste 3 dagen voor de overheid. Moderne slavernij, dat is het!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de 10% hoogste inkomens in Nederland in totaal 64% van alle inkomstenbelasting opbrengen die de staat binnenkrijgt. In je OP staat het wat onduidelijk.
Overigens klopt je berekening van Jort Kelder niet. Als hij 20.000 per maand verdient, dan verdient hij dus 240.000 euro per jaar.
Over die 240.000 euro betaalt hij 116.000 belasting (nog afgezien van aftrekposten zelfs).
Van die 20.000 euro per maand zou hij omgerekend dus 10.334 zelf mogen houden (nogmaals, nog afgezien van aftrekposten). Waarschijnlijker is dus dat hij eerder 12.000 euro per maand of meer mag overhouden.
Overigens zegt een overzicht van je eigen bron uit de OP dat de gemiddelde lastendruk voor alle inkomensgroepen ongeveer gelijk ligt, namelijk op 42% (wel rekening houdend met alle aftrekposten).
[ afbeelding ]
Dat snap ik, maar ik vind het gewoon belachelijk dat bv Jort Kelder, 11 duizend euro over maakt per maand. Godverdomme man, dat is veel geld.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Inkomsten bestaan uit meer dan enkel loon hè. Kan je ook op allerlei manieren ontduiken.
Leuk voor je, en nu? Wat is je alternatieve plan? Doe eens een voorstel.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik vind het gewoon belachelijk dat bv Jort Kelder, 11 duizend euro over maakt per maand. Godverdomme man, dat is veel geld.
Zoals ik in mijn post beargumenteer is het zeer onwaarschijnlijk dat hij daadwerkelijk "de eerste 3 dagen van de week voor de overheid werkt'.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:10 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, klopt, ik had het misschien iets duidelijker kunnen typen. Ik las laatst een verhaal over een man, die 6 dagen in de week werkt en een goedlopend bedrijf heeft, die man werkt letterlijk de eerste 3 dagen letterlijk voor de overheid. Moderne slavernij, dat is het!
Heb je mijn post wel gelezen? Je berekening klopt dus niet.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik vind het gewoon belachelijk dat bv Jort Kelder, 11 duizend euro over maakt per maand. Godverdomme man, dat is veel geld.
Ja, als je zes dagen in de week werkt en over het grootste gedeelte van je inkomen 50% belasting betaalt heb je dus een belastingafdracht die gelijk is aan wat je in drie dagen verdient. 6 maal 0,5 = 3 snap je. Nou en?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:10 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, klopt, ik had het misschien iets duidelijker kunnen typen. Ik las laatst een verhaal over een man, die 6 dagen in de week werkt en een goedlopend bedrijf heeft, die man werkt letterlijk de eerste 3 dagen letterlijk voor de overheid. Moderne slavernij, dat is het!
Ooh, dat is niet zo moeilijk. Iedereen betaalt gewoon wat redelijk is. Op 20 duizend, is 3 of 4 duizend belasting genoeg.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Leuk voor je, en nu? Wat is je alternatieve plan? Doe eens een voorstel.
Sowieso is dat "werken voor de overheid" simpele Elsevier-retoriek. Het is niet alsof meneer de ondernemer maandag, dinsdag en woensdag helemaal niets terugziet van zijn inspanningen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zoals ik in mijn post beargumenteer is het zeer onwaarschijnlijk dat hij daadwerkelijk "de eerste 3 dagen van de week voor de overheid werkt'.
Zeker als ondernemer betaalt je lagere belastingtarieven.
Maar zoals het plaatje van NRC Next ook al aangeeft ligt de gemiddelde belastingdruk voor werknemers op ongeveer 42% (na aftrek diverse aftrekposten). Men moet érg veel verdienen (ruim meer dan 300.000 euro) om daadwerkelijk de helft of meer van het volledige salaris aan belasting kwijt te zijn.
En hoe gaat de overheid haar uitgaven dan financieren? Of schrappen we dat dan maar gewoon?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:16 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ooh, dat is niet zo moeilijk. Iedereen betaalt gewoon wat redelijk is. Op 20 duizend, is 3 of 4 duizend belasting genoeg.
Als hij (of wie dan ook) een bv heeft hoeft hij "maar" rond de 40% inkomstenbelasting af te dragen. Hij kan zijn inkomsten namelijk 'inkomsten van divident' noemen waar minder dan 52% belasting over betaald hoeft te worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:10 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, klopt, ik had het misschien iets duidelijker kunnen typen. Ik las laatst een verhaal over een man, die 6 dagen in de week werkt en een goedlopend bedrijf heeft, die man werkt letterlijk de eerste 3 dagen voor de overheid. Moderne slavernij, dat is het!
Officieel is hij ondernemer en niet verzekerd voor 'bedrijfsongevallen'. Maar dit is slecht een voorbeeld, ik wil daar niet te lang op ingaan. Ik heb je post gelezen. Alsnog vind ik het schokkend. In mijn eigen woorden, ondernemertje pesten.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is Jort Kelder ZZP-er, en betaalt hij dus véél minder belasting.
Het is toch te gek voor woorden, 40 procent belasting, en dan ook nog indirect belasting betalen elke keer als ik iets koop. Echt waar, wat een maffia deze overheid.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:17 schreef embedguy het volgende:
[..]
Als hij (of wie dan ook) een bv heeft hoeft hij "maar" rond de 40% inkomstenbelasting af te dragen. Hij kan zijn inkomsten namelijk 'inkomsten van divident' noemen waar minder dan 52% belasting over betaald hoeft te worden.
Nu doe je net alsof de ondernemer geen enkele baat heeft van de uitgaven die de overheid doen dankzij die belastinginkomsten. Veel te kortzichtige en weinig doordachte post.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:19 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Officieel is hij ondernemer en niet verzekerd voor 'bedrijfsongevallen'. Maar dit is slecht een voorbeeld, ik wil daar niet te lang op ingaan. Ik heb je post gelezen. Alsnog vind ik het schokkend. In mijn eigen woorden, ondernemertje pesten.
En jouw zorg? Die is gratis of zo? Zelfde voor onderwijs en andere voorzieningen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:16 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ooh, dat is niet zo moeilijk. Iedereen betaalt gewoon wat redelijk is. Op 20 duizend, is 3 of 4 duizend belasting genoeg.
Ze zijn niet verplicht om nl te wonen. Kiezen ze zelf voor.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Het is toch te gek voor woorden, 40 procent belasting, en dan ook nog indirect belasting betalen elke keer als ik iets koop. Echt waar, wat een maffia deze overheid.
Nederland is inderdaad echt een lijdensweg voor de mensen die gedeeltelijk in de bovenste belastingschaal zitten.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:24 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ze zijn niet verplicht om nl te wonen. Kiezen ze zelf voor.
Sowieso hoef je met zulk een lonen niet heelveel medelijden met hen te hebben imho. Zuur is het wel.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:24 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Aha, nee jij bent meester in deze discussie, met al je goede 'argumenten. Heb ik gezegd dat niemand baat heeft bij de uitgaven van de overheid? Wat dom dit weer.
Ja, zorg hoort gratis te zijn. Daar betaalt iedereen namelijk gewoon voor, elke maand weer. Terwijl de meerderheid nooit wat heeft.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
En jouw zorg? Die is gratis of zo? Zelfde voor onderwijs en andere voorzieningen.
En dat ga je samen met de rest financieren op basis van 15% belasting voor iedereen?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:26 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, zorg hoort gratis te zijn. Daar betaalt iedereen namelijk gewoon voor, elke maand weer. Terwijl de meerderheid nooit wat heeft.
Je vergelijkt de overheid met de maffia en je noemt een belasting van 40% "ondernemertje pesten", daar maak ik uit op dat je het idee hebt dat de overheid niets zinnigs doet met dat belastinggeld en de particuliere sector alleen maar in de weg zit. Waarna ik je erop wijs dat dus niet zo is.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:24 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Aha, nee jij bent meester in deze discussie, met al je goede 'argumenten. Heb ik gezegd dat niemand baat heeft bij de uitgaven van de overheid? Wat dom dit weer.
Nee Rez, je leest het verkeerd. De overheid is de maffia maar hij zegt niet dat niemand baat heeft bij de overheid. Blijkbaar zijn er substantiële groepen mensen die baat hebben bij de maffia.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:25 schreef Rezania het volgende:
[..]Niemand heeft wat aan politie, brandweer, een leger, gezondheidszorg, onderwijs, dijken, etc. Nee, helemaal niemand. Leef jij in een hutje op de hei of zo?
Waar zeg ik dat? Iedereen wonend in Nederland, betaalt wat redelijk is. Als iemand 1000 euro bijstand vangt per maand, is 100 euro wel genoeg belasting. Nu is het meer, en die mensen lopen dan bv bij de voedselbank. Dat is zo veel duurder dan gewoon de belasting iets te verlagen. En die mensen komen ook niet rond aan het einde van de maand, dus maken ze schulden wat de overheid indirect ook weer geld kost. Dat ik dit nog uit moet leggen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
En dat ga je samen met de rest financieren op basis van 15% belasting voor iedereen?
Ja, dat kan jij redelijk vinden, maar ik vraag me ten zeerste af hoe je dan de overheidsbegroting dicht weet te maken. Trouwens heb je het over de hoogste belastingschaal, die mensen gaan niet naar de voedselbank hoor.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Iedereen wonend in Nederland, betaalt wat redelijk is. Als iemand 1000 euro bijstand vangt per maand, is 100 euro wel genoeg belasting. Nu is het meer, en die mensen lopen dan bv bij de voedselbank. Dat is zo veel duurder dan gewoon de belasting iets te verlagen. En die mensen komen ook niet rond aan het einde van de maand, dus maken ze schulden wat de overheid indirect ook weer geld kost. Dat ik dit nog uit moet leggen.
Alsof de begroting 'dicht' maken nu wel lukt. En dit was uiteraard een voorbeeld, met je ninja edit.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, dat kan jij redelijk vinden, maar ik vraag me ten zeerste af hoe je dan de overheidsbegroting dicht weet te maken. Trouwens heb je het over de hoogste belastingschaal, die mensen gaan niet naar de voedselbank hoor.
Mensen in de bijstand krijgen toch juist meer geld binnen van de overheid dan ze aan belasting betalen? Wat hebben die mensen nu aan een belastingverlaging?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Iedereen wonend in Nederland, betaalt wat redelijk is. Als iemand 1000 euro bijstand vangt per maand, is 100 euro wel genoeg belasting.
Een groot deel (dan wel niet het grootste deel) van de mensen die bij de voedselbank komen en die jij noemt, kunnen gewoon niet met geld omgaan... Belasting verlagen maakt daarmee geen eind aan voedselbanken en er zullen alsnog zat mensen zijn die niet kunnen komen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Iedereen wonend in Nederland, betaalt wat redelijk is. Als iemand 1000 euro bijstand vangt per maand, is 100 euro wel genoeg belasting. Nu is het meer, en die mensen lopen dan bv bij de voedselbank. Dat is zo veel duurder dan gewoon de belasting iets te verlagen. En die mensen komen ook niet rond aan het einde van de maand, dus maken ze schulden wat de overheid indirect ook weer geld kost. Dat ik dit nog uit moet leggen.
Lekker met de auto naar de voedselbank rijden en dan roken terwijl je staat te wachten. Genieten, ja toch?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:40 schreef embedguy het volgende:
[..]
Een groot deel (dan wel niet het grootste deel) van de mensen die bij de voedselbank komen, kunnen gewoon niet met geld omgaan... Belasting verlagen maakt daarmee geen eind aan voedselbanken.
Alles, ze geven meer uit, of sparen het op voor een nieuwe wasmachine ofzo. Jij vergeet voor het gemak even, dat wij wereldwijd in de top 5 staan kwa hoogte inkomstenbelasting.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat hebben die mensen nu aan een belastingverlaging?
Nee, jouw argumenten '10.000 is veel te veel! Godverdomme, wat een geld!'quote:
Ik heb werkelijk waar nog geen goed argument of bron van jouw kant gezien. Prima hoor, maar dit wordt een beetje pot verwijt de ketel en het komt de discussie niet ten goede.quote:
Zeker, 20 duizend verdienen en 11 duizend inleveren is absurd. Dat jij dat graag doet, prima, ik wil dat niet.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, jouw argumenten '10.000 is veel te veel! Godverdomme, wat een geld!'
Hier heb je een bron van wat ik net beweerde.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:44 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar nog geen goed argument of bron van jouw kant gezien. Prima hoor, maar dit wordt een beetje pot verwijt de ketel en het komt de discussie niet ten goede.
En wat is het alternatief? Man, stel nou eens wat voor, een realistisch alternatief!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:46 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Zeker, 20 duizend verdienen en 11 duizend inleveren is absurd. Dat jij dat graag doet, prima, ik wil dat niet.
Je blijft dat foutieve voorbeeld herhalen hé.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:46 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Zeker, 20 duizend verdienen en 11 duizend inleveren is absurd. Dat jij dat graag doet, prima, ik wil dat niet.
Waarom moet ik de profeet zijn? Ik klaag hier gewoon over, alsof ik daar aan het eind van de dag wat over te zeggen heb.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
En wat is het alternatief? Man, stel nou eens wat voor, een realistisch alternatief!
Ohjaa, das waar, 'hooguit 9 duizend', 3 of 4 duizend lijkt mij meer als voldoende. Dat is al bijna 25 procent.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je blijft dat foutieve voorbeeld herhalen hé.
Het is 20 duizend verdienen en hooguit 9 duizend inleveren, maar waarschijnlijker hooguit 7 duizend inleveren.
Ondernemers en ZZP-ers dragen nog minder af.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:51 schreef Aardbei16 het volgende:
52% is wel belachelijk veel ja. Maar goed, wat verwacht je dan ook van Nederland
Leuk, maar dan zal de zorg, het onderwijs, infrastructuur etc. stukken minder worden van kwaliteit, als het überhaupt al betaalbaar blijft.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:51 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ohjaa, das waar, 'hooguit duizend', 3 of 4 duizend lijkt mij meer als voldoende. Dat is al bijna 25 procent.
Dat is een feit. Waar blijven de argumenten/onderbouwing?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:46 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Hier heb je een bron van wat ik net beweerde.
http://www.blueclue.nl/ta(...)f-inkomstenbelasting
Oké, nou, ik vind dat iedereen naar vermogen moet betalen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Omdat je in POL bent, niet in KLB. In POL discussieer je, in KLB klaag je zonder na te denken.
Mooi, nu maar weer eens ontopic.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Omdat je in POL bent, niet in KLB. In POL discussieer je, in KLB klaag je zonder na te denken.
Dat was dus een argument, het is toch belachelijk voor een klein landje als Nederland. Ik vind het gewoon complete bullshitt. Weet je hoeveel belasting ik betaal?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:55 schreef embedguy het volgende:
[..]
Dat is een feit. Waar blijven de argumenten/onderbouwing?
Die top-vijf geldt alleen voor de hoogste belastingschaal. Als je naar cijfers van het CBS kijkt zie je dat het qua totale belastingdruk in Nederland best meevalt. We staan hier 9e, onder Duitsland en net boven Luxemburg (of doen die landen ook aan "ondernemertje pesten"?).quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:41 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Alles, ze geven meer uit, of sparen het op voor een nieuwe wasmachine ofzo. Jij vergeet voor het gemak even, dat wij wereldwijd in de top 5 staan kwa hoogte inkomstenbelasting.
Niet lullig bedoelt verder, maar is een beetje fatsoenlijke bron nu teveel gevraagd? Het zal vast wel kloppen verder hoor, maar informatie op een website van een belastingadviesbureau neem ik niet serieus.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:46 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Hier heb je een bron van wat ik net beweerde.
http://www.blueclue.nl/ta(...)f-inkomstenbelasting
Het lijkt mij sterk dat jij in de hoogste belastingschijf valt met je inkomen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:57 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat was dus een argument, het is toch belachelijk voor een klein landje als Nederland. Ik vind het gewoon complete bullshitt. Weet je hoeveel belasting ik betaal?
Ik heb me maar ingehouden.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat jij in de hoogste belastingschijf valt met je inkomen.
Geen 52quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:57 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat was dus een argument, het is toch belachelijk voor een klein landje als Nederland. Ik vind het gewoon complete bullshitt. Weet je hoeveel belasting ik betaal?
Nu spreek je je vorige stelling tegen. Iemand die 52% moet betalen kan dus rustig meer betalen van jou omdat hij genoeg vermogen heeft om dat te betalen?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:55 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Oké, nou, ik vind dat iedereen naar vermogen moet betalen.
Dat heeft in de basis werkelijk niets te maken met tarifering.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:07 schreef Tomatenboer het volgende:
genoegen met zorg, onderwijs, infrastructuur en tal van andere voorzieningen op oostblokniveau?
Nou haal je 2 zaken door elkaar. Iedereen in Nederland, moet naar 'draagvlak' betalen. En ook, en vooral, in alle redelijkheid. Zoals aangetoond in dit topic, gaat er van de 20 duizend euro die een willekeurige ondernemer per maand verdiend, 9 duizend naar de belasting. Dat is ronduit belachelijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:07 schreef embedguy het volgende:
[..]
Nu spreek je je vorige stelling tegen. Iemand die 52% moet betalen kan dus rustig meer betalen van jou omdat hij genoeg vermogen heeft om dat te betalen?
Ok. Dus het enige is dat je vindt dat mensen die niet rond kunnen komen,minder belasting zouden moeten betalen?
In deze nieuwe stelling valt wel in te komen maar formuleer je stelling voortaan nou meteen gewoon duidelijk. Dan was voorgaan de (eenrichting) discussie nergens voor nodig geweest.
Ik vind dat anders heel redelijk. Wat iemand redelijk vindt is subjectief, en op basis hiervan een discussie voeren dus ook compleet nutteloos.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nou haal je 2 zaken door elkaar. Iedereen in Nederland, moet naar 'draagvlak' betalen. En ook, en vooral, in alle redelijkheid. Zoals aangetoond in dit topic, gaat er van de 20 duizend euro die een willekeurige ondernemer per maand verdiend, 9 duizend naar de belasting. Dat is ronduit belachelijk.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Heb ik niet gezegd, ga maar gewoon weg.
Schijnbaar vindt je 25% al meer als voldoende.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:51 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ohjaa, das waar, 'hooguit 9 duizend', 3 of 4 duizend lijkt mij meer als voldoende. Dat is al bijna 25 procent.
Jij vind het redelijk dat die man 3 van de 7 dagen voor de overheid werkt? Moderne slavernij, ik kan er niks anders van maken.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:13 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik vind dat anders heel redelijk. Wat iemand redelijk vindt is subjectief, en op basis hiervan een discussie voeren dus ook compleet nutteloos.
Deze is wel sterk.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:13 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik vind dat anders heel redelijk. Wat iemand redelijk vindt is subjectief, en op basis hiervan een discussie voeren dus ook compleet nutteloos.
In dat voorbeeld wel ja, stellen dat ik dat bij iedereen zou willen, is totaal belachelijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
[..]
Schijnbaar vindt je 25% al meer als voldoende.
Als hij de huidige regels zo wel best vind, dan boeit mij dat weinig, ik ben het niet eens met het huidige belastingstelsel.quote:
Voor de overheid die vervolgens hetzelfde geld gebruikt om weer vanalles terug te geven. Imho een prima deal.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:14 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij vind het redelijk dat die man 3 van de 7 dagen voor de overheid werkt? Moderne slavernij, ik kan er niks anders van maken.
Om over de positieve externe effecten die een dergelijke herverdeling met zich mee kan brengen nog maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:16 schreef embedguy het volgende:
[..]
Voor de overheid die vervolgens hetzelfde geld gebruikt om weer vanalles terug te geven. Imho een prima deal.
Nee, ik vind dus van niet. Je vergeet voor het gemak even dat het merendeel van de 'inkomsten van de staat'. Bestaat uit de handel met het buitenland, waar hele andere tarieven gelden. Zo is tanken in Duitsland een stuk goedkoper als in Nederland. Basislogica, sommige mensen willen er niet aan.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:16 schreef embedguy het volgende:
[..]
Voor de overheid die vervolgens hetzelfde geld gebruikt om weer vanalles terug te geven. Imho een prima deal.
Waarom zijn we dan een discussie aan het voeren? Wil je alleen maar van iedereen horen dat je gelijk hebt en hoe geweldig je ideeën zijn? Want daar komt het nu een beetje op neer volgens mij.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:16 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Als hij de huidige regels zo wel best vind, dan boeit mij dat weinig, ik ben het niet eens met het huidige belastingstelsel.
En hoe zou jij het drijgende tekort in de staatskast dan opvangen?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:02 schreef Kowloon het volgende:
Eens met TS. Toptarief mag wat mij betreft afgeschaft worden. Evenals de vermogensrendementsheffing.
En dan is het wachten dat men 40% weer teveel vindt. Vermogensrendementsheffing ben ik wel met je eens.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:02 schreef Kowloon het volgende:
Eens met TS. Toptarief mag wat mij betreft afgeschaft worden. Evenals de vermogensrendementsheffing.
Dat is er toch al, geld genoeg.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:05 schreef embedguy het volgende:
[..]
En hoe zou jij het drijgende tekort in de staatskast dan opvangen?
Nee, wat je nu stelt is onjuist (en als het waar was irrelevant voor je standpunt). De miljoenennota van 2016 zegt namelijk heel wat anders:quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:18 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nee, ik vind dus van niet. Je vergeet voor het gemak even dat het merendeel van de 'inkomsten van de staat'. Bestaat uit de handel met het buitenland, waar hele andere tarieven gelden. Zo is tanken in Duitsland een stuk goedkoper als in Nederland. Basislogica, sommige mensen willen er niet aan.
Niemand vraagt jou om dé oplossing, maar je hebt een vrij slecht beeld van de gang van zaken. Probeer eerst de feiten goed op een rij te krijgen alvorens je je sterk uitlaat in een discussie.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ach nee man, hij bagatelliseert toch alles. Ik ga mijn energie daar niet aan verspillen. Alsof ik de oplossing heb ofzo.
En wordt snel ingedamd gelukkig. Maar jouw oplossing is dus gewoon blijven lenen? Niet erg realistisch hè tenzij je een Griekenland 2.0 wilt.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:08 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat is er toch al, geld genoeg.
moeten we dit serieus nemen?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:08 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat is er toch al, geld genoeg.
Misschien kunnen we eens proberen om minder uit te geven, in plaats van om zo veel mogelijk binnen te krijgen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:05 schreef embedguy het volgende:
[..]
Fors minder uitgeven door overheidstaken af te stoten. Ik denk aan het stoppen met ontwikkelingssamenwerking, stoppen met subsidies op van cultuur tot windenergie. En natuurlijk de zorg en het sociale stelsel versoberen. Uiteraard ben ik wel voor solide financieel beleid natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:05 schreef embedguy het volgende:
[..]
Waar zou jij op bezuinigen? En dan ook gelijk genoeg om het 'redelijke' belastingstelsel van TS door te voeren?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kunnen we eens proberen om minder uit te geven, in plaats van om zo veel mogelijk binnen te krijgen.
Zeker, 293 miljard, lijkt mij een sirieus bedrag.quote:
Eigenlijk voer ik ook liever de discussie andersom. Eerst maar eens overheidstaken afstoten en dan pas komt er ruimte om een discussie te voeren over fiscaal snoeiwerk.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:07 schreef Tem het volgende:
[..]
En dan is het wachten dat men 40% weer teveel vindt. Vermogensrendementsheffing ben ik wel met je eens.
Hoe kom je aan die 293?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:11 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Zeker, 293 miljard, lijkt mij een sirieus bedrag.
Zorg, en op het subsidiecircus.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waar zou jij op bezuinigen? En dan ook gelijk genoeg om het 'redelijke' belastingstelsel van TS door te voeren?
Dat is op dit moment de precieze 'jaarbegroting' van Nederland.quote:
Dat lijkt mij ook veel vruchtbaarder inderdaad.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Eigenlijk voer ik ook liever de discussie andersom. Eerst maar eens overheidstaken afstoten en dan pas komt er ruimte om een discussie te voeren over fiscaal snoeiwerk.
Die eerste drie leveren natuurlijk te weinig op en ga je het niet mee redden.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Fors minder uitgeven door overheidstaken af te stoten. Ik denk aan het stoppen met ontwikkelingssamenwerking, stoppen met subsidies op van cultuur tot windenergie. En natuurlijk de zorg en het sociale stelsel versoberen. Uiteraard ben ik wel voor solide financieel beleid natuurlijk.
En een bron die dit bevestigt? Mijn post van net zegt dat de uitgaven van de overheid dit jaar "slechts" 262 miljard betreffen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat is op dit moment de precieze 'jaarbegroting' van Nederland.
Nog heel even wachten en we zijn medisch gezien in staat om iedereen honderd te laten worden. Alleen zorgen we onszelf dan compleet failliet. Voordat we daaraan ten onder gaan zullen we toch een keer iets aan dat collectieve systeem moeten veranderen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:15 schreef Tem het volgende:
Hoe zie je de versobering in de zorg en het sociale stelsel voor je?
Bezuinigingen op kunst & cultuur, achterlijke subsidies afschaffen. Huurtoeslag en zorgtoeslag enz. Direct overmaken op de rekening van de betreffende 'organisatie'.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zorg, en op het subsidiecircus.
Daar wordt het niet goedkoper van.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:18 schreef BoneThugss het volgende:
Direct overmaken op de rekening van de betreffende 'organisatie'.
Ja, dacht ik eerst ook, lees het rapport van de Commissie.quote:
Maar wat dan, specifiek?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog heel even wachten en we zijn medisch gezien in staat om iedereen honderd te laten worden. Alleen zorgen we onszelf dan compleet failliet. Voordat we daaraan ten onder gaan zullen we toch een keer iets aan dat collectieve systeem moeten veranderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |