Ze zijn niet verplicht om nl te wonen. Kiezen ze zelf voor.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Het is toch te gek voor woorden, 40 procent belasting, en dan ook nog indirect belasting betalen elke keer als ik iets koop. Echt waar, wat een maffia deze overheid.
Nederland is inderdaad echt een lijdensweg voor de mensen die gedeeltelijk in de bovenste belastingschaal zitten.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:24 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ze zijn niet verplicht om nl te wonen. Kiezen ze zelf voor.
Sowieso hoef je met zulk een lonen niet heelveel medelijden met hen te hebben imho. Zuur is het wel.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:24 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Aha, nee jij bent meester in deze discussie, met al je goede 'argumenten. Heb ik gezegd dat niemand baat heeft bij de uitgaven van de overheid? Wat dom dit weer.
Ja, zorg hoort gratis te zijn. Daar betaalt iedereen namelijk gewoon voor, elke maand weer. Terwijl de meerderheid nooit wat heeft.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
En jouw zorg? Die is gratis of zo? Zelfde voor onderwijs en andere voorzieningen.
En dat ga je samen met de rest financieren op basis van 15% belasting voor iedereen?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:26 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, zorg hoort gratis te zijn. Daar betaalt iedereen namelijk gewoon voor, elke maand weer. Terwijl de meerderheid nooit wat heeft.
Je vergelijkt de overheid met de maffia en je noemt een belasting van 40% "ondernemertje pesten", daar maak ik uit op dat je het idee hebt dat de overheid niets zinnigs doet met dat belastinggeld en de particuliere sector alleen maar in de weg zit. Waarna ik je erop wijs dat dus niet zo is.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:24 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Aha, nee jij bent meester in deze discussie, met al je goede 'argumenten. Heb ik gezegd dat niemand baat heeft bij de uitgaven van de overheid? Wat dom dit weer.
Nee Rez, je leest het verkeerd. De overheid is de maffia maar hij zegt niet dat niemand baat heeft bij de overheid. Blijkbaar zijn er substantiële groepen mensen die baat hebben bij de maffia.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:25 schreef Rezania het volgende:
[..]Niemand heeft wat aan politie, brandweer, een leger, gezondheidszorg, onderwijs, dijken, etc. Nee, helemaal niemand. Leef jij in een hutje op de hei of zo?
Waar zeg ik dat? Iedereen wonend in Nederland, betaalt wat redelijk is. Als iemand 1000 euro bijstand vangt per maand, is 100 euro wel genoeg belasting. Nu is het meer, en die mensen lopen dan bv bij de voedselbank. Dat is zo veel duurder dan gewoon de belasting iets te verlagen. En die mensen komen ook niet rond aan het einde van de maand, dus maken ze schulden wat de overheid indirect ook weer geld kost. Dat ik dit nog uit moet leggen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
En dat ga je samen met de rest financieren op basis van 15% belasting voor iedereen?
Ja, dat kan jij redelijk vinden, maar ik vraag me ten zeerste af hoe je dan de overheidsbegroting dicht weet te maken. Trouwens heb je het over de hoogste belastingschaal, die mensen gaan niet naar de voedselbank hoor.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Iedereen wonend in Nederland, betaalt wat redelijk is. Als iemand 1000 euro bijstand vangt per maand, is 100 euro wel genoeg belasting. Nu is het meer, en die mensen lopen dan bv bij de voedselbank. Dat is zo veel duurder dan gewoon de belasting iets te verlagen. En die mensen komen ook niet rond aan het einde van de maand, dus maken ze schulden wat de overheid indirect ook weer geld kost. Dat ik dit nog uit moet leggen.
Alsof de begroting 'dicht' maken nu wel lukt. En dit was uiteraard een voorbeeld, met je ninja edit.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, dat kan jij redelijk vinden, maar ik vraag me ten zeerste af hoe je dan de overheidsbegroting dicht weet te maken. Trouwens heb je het over de hoogste belastingschaal, die mensen gaan niet naar de voedselbank hoor.
Mensen in de bijstand krijgen toch juist meer geld binnen van de overheid dan ze aan belasting betalen? Wat hebben die mensen nu aan een belastingverlaging?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Iedereen wonend in Nederland, betaalt wat redelijk is. Als iemand 1000 euro bijstand vangt per maand, is 100 euro wel genoeg belasting.
Een groot deel (dan wel niet het grootste deel) van de mensen die bij de voedselbank komen en die jij noemt, kunnen gewoon niet met geld omgaan... Belasting verlagen maakt daarmee geen eind aan voedselbanken en er zullen alsnog zat mensen zijn die niet kunnen komen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Iedereen wonend in Nederland, betaalt wat redelijk is. Als iemand 1000 euro bijstand vangt per maand, is 100 euro wel genoeg belasting. Nu is het meer, en die mensen lopen dan bv bij de voedselbank. Dat is zo veel duurder dan gewoon de belasting iets te verlagen. En die mensen komen ook niet rond aan het einde van de maand, dus maken ze schulden wat de overheid indirect ook weer geld kost. Dat ik dit nog uit moet leggen.
Lekker met de auto naar de voedselbank rijden en dan roken terwijl je staat te wachten. Genieten, ja toch?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:40 schreef embedguy het volgende:
[..]
Een groot deel (dan wel niet het grootste deel) van de mensen die bij de voedselbank komen, kunnen gewoon niet met geld omgaan... Belasting verlagen maakt daarmee geen eind aan voedselbanken.
Alles, ze geven meer uit, of sparen het op voor een nieuwe wasmachine ofzo. Jij vergeet voor het gemak even, dat wij wereldwijd in de top 5 staan kwa hoogte inkomstenbelasting.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat hebben die mensen nu aan een belastingverlaging?
Nee, jouw argumenten '10.000 is veel te veel! Godverdomme, wat een geld!'quote:
Ik heb werkelijk waar nog geen goed argument of bron van jouw kant gezien. Prima hoor, maar dit wordt een beetje pot verwijt de ketel en het komt de discussie niet ten goede.quote:
Zeker, 20 duizend verdienen en 11 duizend inleveren is absurd. Dat jij dat graag doet, prima, ik wil dat niet.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, jouw argumenten '10.000 is veel te veel! Godverdomme, wat een geld!'
Hier heb je een bron van wat ik net beweerde.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:44 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar nog geen goed argument of bron van jouw kant gezien. Prima hoor, maar dit wordt een beetje pot verwijt de ketel en het komt de discussie niet ten goede.
En wat is het alternatief? Man, stel nou eens wat voor, een realistisch alternatief!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:46 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Zeker, 20 duizend verdienen en 11 duizend inleveren is absurd. Dat jij dat graag doet, prima, ik wil dat niet.
Je blijft dat foutieve voorbeeld herhalen hé.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:46 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Zeker, 20 duizend verdienen en 11 duizend inleveren is absurd. Dat jij dat graag doet, prima, ik wil dat niet.
Waarom moet ik de profeet zijn? Ik klaag hier gewoon over, alsof ik daar aan het eind van de dag wat over te zeggen heb.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
En wat is het alternatief? Man, stel nou eens wat voor, een realistisch alternatief!
Ohjaa, das waar, 'hooguit 9 duizend', 3 of 4 duizend lijkt mij meer als voldoende. Dat is al bijna 25 procent.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je blijft dat foutieve voorbeeld herhalen hé.
Het is 20 duizend verdienen en hooguit 9 duizend inleveren, maar waarschijnlijker hooguit 7 duizend inleveren.
Ondernemers en ZZP-ers dragen nog minder af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |