abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159683401
Auto: Renault Twingo uit 1998.
KMstand: 164xxx

Sinds vorige week vrijdag heeft de auto het probleem dat 'ie vaker wel dan niet een keer schokt bij het gas geven en gas loslaten.

Heb de motorsteunen/baksteun door m`n vader laten nakijken en die zei dat ze nog prima waren. Hij zei ook dat hij met het gas had gespeeld, snel had gereden, traag had gereden, maar dat er niets mis mee was (Hij merkte er niets aan)
Had zelf ook gekeken bij het stationair lopen, blok bewoon niet. En ook bij het "aan het blok trekken" Was er geen beweging in te krijgen.


Nou lijkt het mij niet dat ik gek ben, maar ik voel toch echt duidelijk bij het gas geven of gas loslaten dat de auto een keer schokt, bij het gasgeven voel je het (Het voelt net alsof je de koppeling in een keer los laat) En bij het gas los laten ook, al is het dan wat minder aanwezig.

Nou kwam m`n vader met "Je moet wat later schakelen" Terwijl ik om de 20-25 kilometer pas van versnelling verander, ik zit vaak pas met 25 in z`n 2, met 40-50 in z`n 3, 60-70 in z`n 4, en 80-100 in z`n 5. Lijkt me niet heel vroeg? En ik zou wat aan m`n koppelingstechniek moeten doen, maar je het gebeurd ook als ik niet met m`n voet in de buurt ben van de koppeling (Wat ik net hier dus uitleg)

Heeft iemand een idee? Ik hoor ook dat bobines en bougies het probleem kunnen geven?

Alvast dank. Groet, iemand die toch wel nog +-35000 kilometer erbij wilt kunnen rijden in deze Twingo.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:13:43 ]
pi_159683432
Kijk naar je toerenteller.
Bij 2000 of 2500 of 3000 overschakelen.
pi_159683443
Blaas hem ff schoon. Met zijn even 5 km in zijn 3 rijden op de snelweg

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:16:45 ]
pi_159683449
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:15 schreef tailfox het volgende:
Kijk naar je toerenteller.
Bij 2000 of 2500 of 3000 overschakelen.
Ik heb geen toerenteller, en ik schakel eigenlijk relatief laat volgens mij (Ik schakel niet volgens het nieuwe rijden, want dan word er verwacht dat je met 60 in z`n 5 zit... Wat ik zéker niet toepas :') )
pi_159683482
Diesel of benzine?

Bij benzine: bougies al eens vervangen?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_159683533
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:18 schreef Leipo666 het volgende:
Diesel of benzine?

Bij benzine: bougies al eens vervangen?
Benzine :)
Bougies zijn nog niet vervangen (Heb de auto nu net sinds December) Maar dat kan dus een oorzaak zijn?
pi_159683569
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:17 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik heb geen toerenteller, en ik schakel eigenlijk relatief laat volgens mij (Ik schakel niet volgens het nieuwe rijden, want dan word er verwacht dat je met 60 in z`n 5 zit... Wat ik zéker niet toepas :') )
dan moet je schakelen met geluid.
Zo reed ik in mijn les wagen
Want van 1 naar 2 is ongeveer bij 6 km.
Van 2 naar 3 bij 35.
3 naar 4 bij 65
4 naar 5 vanaf 80
pi_159683704
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:24 schreef tailfox het volgende:

[..]

dan moet je schakelen met geluid.
Zo reed ik in mijn les wagen
Want van 1 naar 2 is ongeveer bij 6 km.
Van 2 naar 3 bij 35.
3 naar 4 bij 65
4 naar 5 vanaf 80
bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen? :')
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
pi_159683709
Heb overigens net even de auto gestart en afgezet en ook even naar het blok gekeken terwijl de auto stationair liep.
- Geen geluiden die luiden op een defecte motorsteun (Gerammel/geschud bij het starten/afzetten van de motor)
- Blok is 0 beweging in te krijgen.
- Blok beweegt niet bij stationair lopen maar ligt mooi "recht" (Lastig te omschrijven)

Ik denk dat het vervangen van Bougies En bobine? (Wat op het Autoweek forum gemeld werd :) ) Het meeste gaat uitmaken.
En anders dan hoor ik het van Renault wel als ik er langs ga.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:33:09 ]
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:33:51 #10
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_159683735
Bougies en/of bobine is het meest waarschijnlijk.
pi_159683828
Doet hij dit pas sinds kort of al sinds je die auto hebt?

In dat laatste geval ben ik ook geneigd om jou techniek de schuld te geven. Nog even een paar jaartjes door rijden ;)
Maar als die het eerder wel veel soepeler heeft gedaan is dat wat onwaarschijnlijker...
pi_159683854
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:

[..]

bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen? :')
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
met een 1.2L bij 25 in zn 2? :')

geen wonder dat dat ding kut begint te doen..
pi_159683858
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Doet hij dit pas sinds kort of al sinds je die auto hebt?

In dat laatste geval ben ik ook geneigd om jou techniek de schuld te geven. Nog even een paar jaartjes door rijden ;)
Maar als die het eerder wel veel soepeler heeft gedaan is dat wat onwaarschijnlijker...
Het begon afgelopen Vrijdag. Had de auto stilgezet bij het bedrijf waar ik een dagje proefdraaide. En bij de 2e rit begon de auto het opeens te doen ;(
Heb daarvoor echt met 0,0 problemen rondgereden.
pi_159683872
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:38 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

met een 1.2L bij 25 in zn 2? :')

geen wonder dat dat ding kut begint te doen..
Van 1 > 2 bij 25 kan toch prima?
Tussen de 15 en 25 schakel ik altijd van 1 > 2 Niks mis mee.
Ik voel echt wel aan bij dat autootje (Na 2 maanden rijden) Wat wel en niet kan.
pi_159683881
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:33 schreef Joran-Joran het volgende:
Bougies en/of bobine is het meest waarschijnlijk.
Waarom denk je dat? Omdat de auto wél schokt maar de motorsteunen en baksteun nog goed zijn?
pi_159683918
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:39 schreef Braddie het volgende:

[..]

Van 1 > 2 bij 25 kan toch prima?
Tussen de 15 en 25 schakel ik altijd van 1 > 2 Niks mis mee.
Ik voel echt wel aan bij dat autootje (Na 2 maanden rijden) Wat wel en niet kan.
Volgens mij vind de motor dat niet zo lekker als ie koud is... Ben zelf geen expert maar je moet hem volgens mij flink in de toeren hebben als je met een 1.2 L bij 25 overschakelt naar z'n 2.
pi_159683958
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:42 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Volgens mij vind de motor dat niet zo lekker als ie koud is... Ben zelf geen expert maar je moet hem volgens mij flink in de toeren hebben als je met een 1.2 L bij 25 overschakelt naar z'n 2.
Dat valt echt heel erg mee, ik schat dat je rond de 3000 toeren 25 rijd in z`n 1. (Maar bij een koude motor hou ik het áltijd netjes, wil geen motorschade)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:46:45 ]
pi_159684008
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.

Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.

Je kon beter een automaat kopen TS...
pi_159684035
En dat schokken is tevens alleen bij koude start of continu/ook als de motor warm is?
pi_159684050
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef dopfles1 het volgende:
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.

Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.

Ik voel de auto wel aan met wat wel/niet kan qua schakelen.
Rij niet als een oud wijf zeg maar.
Bij een koude motor hou ik het netjes (Zou zonde zijn om bij zeg 170k een motorrevisie te moeten doen) Maar bij een warme motor wil ik af en toe wel even het gas in trappen. Niet tot de begrenzer, maar wel een stukje dieper dan bij een koude motor.

Automaat is wel relaxed in de file/stad, maar geef me tóch maar schakel :D

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:51:47 ]
pi_159684056
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:49 schreef dopfles1 het volgende:
En dat schokken is tevens alleen bij koude start of continu/ook als de motor warm is?
Als de motor warm is dan is het wat minder, maar dan is het er ook.
pi_159684107
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:44 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat valt echt heel erg mee, ik schat dat je rond de 3000 toeren 25 rijd in z`n 1. (Maar bij een koude motor hou ik het áltijd netjes, wil geen motorschade)
je moet juist met een benzine van een tot 2500 toeren.

Schakel vanaf een is wat eerdee
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:54:29 #23
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159684125
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik voel de auto wel aan met wat wel/niet kan qua schakelen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:

[..]

bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen? :')
Hahahahaha. Na 400 lessen zijn rijbewijs, rijdt vier maanden, rijdt 2 auto's aan stront en meneer weet wel wat een auto aan kan...

Drukgroep wel in orde?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:54:30 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_159684126
Als je pa het niet merkt en jij wel, dan ligt het misschien aan jouw rijstijl? Rustiger gas intrappen of rustiger koppeling loslaten
pi_159684181
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:54 schreef Catch22- het volgende:
Drukgroep wel in orde?
Is nog prima :)
pi_159684195
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als je pa het niet merkt en jij wel, dan ligt het misschien aan jouw rijstijl? Rustiger gas intrappen of rustiger koppeling loslaten
Ik heb inderdaad nog wel af en toe dat ik iets te snel de koppeling op laat komen.
Maar zelfs zonder ingetrapte koppeling gebeurd het.
Rustig gas geven of niet, rustig gas los laten of niet..
pi_159684440
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:53 schreef tailfox het volgende:

[..]

je moet juist met een benzine van een tot 2500 toeren.

Schakel vanaf een is wat eerdee
Ik begrijp niks van deze zin.
  Vis een optie? vrijdag 5 februari 2016 @ 19:14:43 #28
70532 loveli
N
pi_159684468
Het is een Renault, zal wel een electrisch probleem zijn.
crap in = crap out
pi_159684481
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:13 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik begrijp niks van deze zin.
schakel wat eerder naar zijn 2
pi_159684502
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:15 schreef tailfox het volgende:

[..]

schakel wat eerder naar zijn 2
Eerder dan 15 naar z`n 2 ga ik niet doen.. Dat vind het blokje niet leuk...
pi_159684509
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:14 schreef loveli het volgende:
Het is een Renault, zal wel een electrisch probleem zijn.
Zou zomaar kunnen. Bobines/Bougies..
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:18:21 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684530
Weet je vader wel dat je pas zo laat schakelt?
Of gaf hij je het advies wat later te schakelen omdat hij denkt dat je volgens het nieuwe rijden schakelt?

Ik vind je schakelpatroon echt absurd voor zo'n gebakje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:19:53 #33
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159684565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
Weet je vader wel dat je pas zo laat schakelt?
Of gaf hij je het advies wat later te schakelen omdat hij denkt dat je volgens het nieuwe rijden schakelt?

Ik vind je schakelpatroon echt absurd voor zo'n gebakje.
Braddie voelt dat echt wel aan hoor :{w
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:21:43 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684603
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:19 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Braddie voelt dat echt wel aan hoor :{w
Sorry, my bad, had ik moeten weten natuurlijk :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159684624
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
Weet je vader wel dat je pas zo laat schakelt?
Of gaf hij je het advies wat later te schakelen omdat hij denkt dat je volgens het nieuwe rijden schakelt?

Ik vind je schakelpatroon echt absurd voor zo'n gebakje.
Wat is er absurd aan
Van 1 naar 2 bij 15-25
Van 2 naar 3 bij 40-50.
Van 3 naar 4 bij 60-70.
Van 4 naar 5 bij 80-100

Autootje trekt het prima, maakt niet bijster veel toeren.
Als ik lager dan dit qua snelheden > versnellingen word het er écht niet beter op.

Toen ik de auto net maakte schakelde ik op de rijles methode, bij 10 naar z`n 2, bij 25 naar z`n 3, bij 40 naar z`n 4, 60 naar z`n 5. Geloof me, dat vind 'ie niet prettig..
Ik rij al 3 maanden rond in dit autootje (Sinds December) Dus denk wel dat ik aanvoel wat wel/niet kan toch?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 19:23:51 ]
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:24:59 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684678
Ik zal morgen eens kijken hoeveel toeren mijn 2.0t maakt bij 25 km pu in z'n 1.
En FYI, die doet amper 2.500 toeren bij 120 in z'n 5.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159684713
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:24 schreef Leandra het volgende:
Ik zal morgen eens kijken hoeveel toeren mijn 2.0t maakt bij 25 km pu in z'n 1.
En FYI, die doet amper 2.500 toeren bij 120 in z'n 5.
Ik schat dat ik 3000 toeren maak bij 25 in z`n 1.
Bij 120 in z`n 5 zal ik 3000-3500 toeren draaien schat ik. Durf het niet precies te zeggen, heb geen toerenteller.

(Ik ga overigens bij een koude motor niet doortrekken tot 25 in z`n 1 :') )
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:28:21 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684752
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:22 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wat is er absurd aan
Van 1 naar 2 bij 15-25
Van 2 naar 3 bij 40-50.
Van 3 naar 4 bij 60-70.
Van 4 naar 5 bij 80-100

Autootje trekt het prima, maakt niet bijster veel toeren.
Als ik lager dan dit qua snelheden > versnellingen word het er écht niet beter op.

Toen ik de auto net maakte schakelde ik op de rijles methode, bij 10 naar z`n 2, bij 25 naar z`n 3, bij 40 naar z`n 4, 60 naar z`n 5. Geloof me, dat vind 'ie niet prettig..
Ik rij al 3 maanden rond in dit autootje (Sinds December) Dus denk wel dat ik aanvoel wat wel/niet kan toch?

Bij 15 naar z'n 2 is natuurlijk een heel ander verhaal dan bij 25 naar z'n 2.
Idem voor 40 naar z'n 3 vs 50 naar z'n 3.
Etc, etc, etc.

Met zo'n gebakje zou 15 naar z'n 2 en 40 naar z'n 3 ongeveer de bovengrens moeten zijn, niet de ondergrens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159684797
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij 15 naar z'n 2 is natuurlijk een heel ander verhaal dan bij 25 naar z'n 2.
Idem voor 40 naar z'n 3 vs 50 naar z'n 3.
Etc, etc, etc.

Met zo'n gebakje zou 15 naar z'n 2 en 40 naar z'n 3 ongeveer de bovengrens moeten zijn, niet de ondergrens.
Volgens mij vergis jij je enorm in de Twingo..
15 naar 2 de bovengrens? Als ik onder die 15 km kom dan word ik haast gesmeekt door de motor of ik alsjeblieft wil terugschakelen :')
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:30:09 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684798
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:26 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik schat dat ik 3000 toeren maak bij 25 in z`n 1.
Bij 120 in z`n 5 zal ik 3000-3500 toeren draaien schat ik. Durf het niet precies te zeggen, heb geen toerenteller.

(Ik ga overigens bij een koude motor niet doortrekken tot 25 in z`n 1 :') )
Dan ben ik toch heel benieuwd waar je jouw schatting op baseert...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:31:21 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684813
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

Volgens mij vergis jij je enorm in de Twingo..
15 naar 2 de bovengrens? Als ik onder die 15 km kom dan word ik haast gesmeekt door de motor of ik alsjeblieft wil terugschakelen :')
Volgens mij vergis jij je meer in mij dan ik in jouw auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159684838
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan ben ik toch heel benieuwd waar je jouw schatting op baseert...
Motorgeluid..
pi_159684842
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef dopfles1 het volgende:
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.

Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.

Je kon beter een automaat kopen TS...
Echte mannen rijden geen twingo.
pi_159684860
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij vergis jij je meer in mij dan ik in jouw auto.
Zou kunnen.
Maar nogmaals, zodra ik onder de 15 km kom en ik zit nog in z`n 2 begint 'ie enorm te brommen, en is er heel weinig koppel, kom ik onder de 10 dan gaat 'ie lopen bokken. Tussen de 15 en 25 is een prima schakel moment voor mijn gevoel.
pi_159684865
Zullen we nu maar weer on topic gaan?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:35:35 #46
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_159684887
3500 toeren bij 120 in 5 is wel best veel hoor. Dan kan je wagen niet echt veel aan, dan zou ik ook wat eerder schakelen in het begin
pi_159684922
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:

[..]

bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen? :')
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
Wtf? :')

Mijn lesauto was de nieuwste Volkswagen Polo met een best wel krachtige motor en bij die auto moest je pas vanaf 20km/u naar z'n 2 schakelen, omdat hij anders zou afslaan. Maar die is een diesel en die heeft meer power bij lagere toeren. En jij schakelt bij 25 pas naar 2? :X

Bij mijn eigen auto (Opel Corsa 1.4 Sport uit 1997) moet ik vanaf 10 al naar z'n 2 schakelen, vanaf 30 in z'n 3, vanaf 50 in z'n 4 en vanaf 70 in z'n 5. Op deze manier blijven m'n toeren altijd tussen de 2000 en 3000 en in de handleiding staat dat dit het beste toerental is om in te rijden.

Ik zou eerder opschakelen als ik jou was. Vooral bij oudere auto's is versnelling 1 puur om weg te rijden en als je een beetje rijdt kan je al naar versnelling 2.
pi_159684968
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:37 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Wtf? :')

Mijn lesauto was de nieuwste Volkswagen Polo met een best wel krachtige motor en bij die auto moest je pas vanaf 20km/u naar z'n 2 schakelen, omdat hij anders zou afslaan. Maar die is een diesel en die heeft meer power bij lagere toeren. En jij schakelt bij 25 pas naar 2? :X

Bij mijn eigen auto (Opel Corsa 1.4 Sport uit 1997) moet ik vanaf 10 al naar z'n 2 schakelen, vanaf 30 in z'n 3, vanaf 50 in z'n 4 en vanaf 70 in z'n 5. Op deze manier blijven m'n toeren altijd tussen de 2000 en 3000 en in de handleiding staat dat dit het beste toerental is om in te rijden.

Ik zou eerder opschakelen als ik jou was. Vooral bij oudere auto's is versnelling 1 puur om weg te rijden en als je een beetje rijdt kan je al naar versnelling 2.
Ik zit tussen de 15 en 25 in z`n 2.. Kan prima.
Als ik bij 50 in z`n 4 zit dan gaat het maar net maar je voelt gewoon dat 'ie het niet prettig vind.
pi_159685353
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef dopfles1 het volgende:
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.

Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.

Je kon beter een automaat kopen TS...
Dit dus, je gaat toch niet op je teller kijken wanneer je moet schakelen.
pi_159685383
On-Topic? Dank.
pi_159685386
Heeft deze penbobines?

Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
pi_159685444
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:12 schreef Braddie het volgende:
Sinds vorige week vrijdag heeft de auto het probleem dat 'ie vaker wel dan niet een keer schokt bij het gas geven en gas loslaten.

Nou lijkt het mij niet dat ik gek ben, maar ik voel toch echt duidelijk bij het gas geven of gas loslaten dat de auto een keer schokt, bij het gasgeven voel je het (Het voelt net alsof je de koppeling in een keer los laat) En bij het gas los laten ook, al is het dan wat minder aanwezig.
Ik heb een soortgelijke iets mijn Clio RS 172 uit 2000.
Eigenlijk gebeurt het alleen af en toe als ie koud is.
Of ik trap de koppeling een keer in of ik geef een beetje gas bij.
Als ik de straat uit ben is het dan ook gelijk over. Dus als het een keer gebeurt dan maak ik me er niet zo druk om.
pi_159685447
EDIT: ik kan niet quoten.

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 20:00:18 ]
pi_159685473
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:56 schreef hoas het volgende:
Heeft deze penbobines?

Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
Dus als ik alle 4 vervang + bougies dan moet het in orde zijn?

(Ik heb echt geen idee hoe het verder allemaal in elkaar steekt zo`n motorblok :') )
pi_159685479
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:58 schreef sebaz het volgende:

[..]

Ik heb een soortgelijke iets mijn Clio RS 172 uit 2000.
Eigenlijk gebeurt het alleen af en toe als ie koud is.
Of ik trap de koppeling een keer in of ik geef een beetje gas bij.
Als ik de straat uit ben is het dan ook gelijk over. Dus als het een keer gebeurt dan maak ik me er niet zo druk om.
Die van mij blijft het doen.. Alleen met warme motor iets minder heftig.
pi_159685615
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:59 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dus als ik alle 4 vervang + bougies dan moet het in orde zijn?

(Ik heb echt geen idee hoe het verder allemaal in elkaar steekt zo`n motorblok :') )
je kunt hem ook laten uitlezen om het zeker te weten, maar als het bij een warme motor minder wordt is het bijna zeker, er komt vocht in de bobines wat met een warme motor verdwijnt.
pi_159685744
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:05 schreef hoas het volgende:

[..]

je kunt hem ook laten uitlezen om het zeker te weten, maar als het bij een warme motor minder wordt is het bijna zeker, er komt vocht in de bobines wat met een warme motor verdwijnt.
Ah, weer wat geleerd.

Maar 4 bougies + 4 bobines ? (Geen idee hoe dat werkt) Kopen en vervangen en dan ben ik klaar voor 150-200 zeg je?

(Dan is m`n auto al bijna totalloss :') Heb dat ding aangeschaft voor 300 :') )
pi_159686469
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:12 schreef Braddie het volgende:
Auto: Renault Twingo uit 1998.
Doen alle Renaults. Serieus, zelfs een nieuwe Megane heeft een kantelend blok met wiebelende pook. Dat is normaal, of ieder geval typisch Renault.
.
pi_159686487
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:41 schreef Fer het volgende:

[..]

Doen alle Renaults. Serieus, zelfs een nieuwe Megane heeft een kantelend blok met wiebelende pook. Dat is normaal, of ieder geval typisch Renault.
Die van mij is het pas sinds vorig weekend gaan doen anders..
pi_159686961
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:56 schreef hoas het volgende:
Heeft deze penbobines?

Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
Noway in hell dat een 98'er Twingo 1.2 4 pen bobines heeft
pi_159686998
Is je motorsteun echt niet gaar? Zeer die aan d-riem zijde is lastig te zien.
pi_159687029
Zo,n Twingo 1.2 heeft trouwens geen coil on plug, maar gewoon een bobine-module met 4 aansluitingen voor bougiekabels. Rotte bougiekabels rijden trouwens ook vreselijk bij lage toeren.
.
pi_159687075
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Noway in hell dat een 98'er Twingo 1.2 4 pen bobines heeft
Gezien en je hebt 100% gelijk!
pi_159687916
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Is je motorsteun echt niet gaar? Zeer die aan d-riem zijde is lastig te zien.
Motorsteun is niet gaar.
Auto is gecheckt op motorsteun/baksteun en was nog gewoon prima.

Als je motorsteun/motorsteunen gaar zijn dan voel je dat ook wel zodra je de auto start of afzet. Maar dat is ook hier niet het geval.
pi_159687938
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:58 schreef Fer het volgende:
Zo,n Twingo 1.2 heeft trouwens geen coil on plug, maar gewoon een bobine-module met 4 aansluitingen voor bougiekabels. Rotte bougiekabels rijden trouwens ook vreselijk bij lage toeren.
Wat kost zo`n grap? Hij rijd niet vreselijk. Het is alleen vervelend met gas geven/gas los laten, dan voel je hem ff een keer schokken.
pi_159688457
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wat kost zo`n grap? Hij rijd niet vreselijk. Het is alleen vervelend met gas geven/gas los laten, dan voel je hem ff een keer schokken.
Kabels vallen wel mee. Pak gelijk de bougies mee.
pi_159688488
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Kabels vallen wel mee. Pak gelijk de bougies mee.
Dat sowieso.
Bougies + kabels + Bobine?
pi_159688508
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wat kost zo`n grap? Hij rijd niet vreselijk. Het is alleen vervelend met gas geven/gas los laten, dan voel je hem ff een keer schokken.
Tientjeswerk als je het online koopt en zelf plaatst. Gewoon kabel voor kabel, maar die bougies eruit draaien is best kut bij die stokbroden. Ze zitten meestal diep, achterkant van de motor en je hebt een dunne dop of pijp sleutel nodig.

10+20+40 bij Mr Auto.
.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 21:51:04 #69
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_159688517
- weg -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sounddragon op 06-02-2016 13:47:40 ]
Lachen joh.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 21:59:35 #70
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_159688724
Waarom open je dit topic eigenlijk? Je weet zeker dat de steunen goed zijn, je weet zeker dat het niet aan je rijstijl ligt (terwijl je pa de klachten niet heeft...) en je bent er vrij zeker van dat het aan de ontsteking ligt. Wat wil je van ons horen dan?
pi_159688752
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Tientjeswerk als je het online koopt en zelf plaatst. Gewoon kabel voor kabel, maar die bougies eruit draaien is best kut bij die stokbroden. Ze zitten meestal diep, achterkant van de motor en je hebt een dunne dop of pijp sleutel nodig.

10+20+40 bij Mr Auto.
10+20+40. Dat is nog wel te over zien (Is alsnog wel 1/4e van mijn auto :') Maar ach)
Heb een hoop handige mensen in de familie dus dat komt ook sowieso wel goed :) Ik ga er zelf niet aan beginnen.
pi_159689073
Bij 25 pas doorschakelen :')

Laat me raden, je pakt haakse bochten ook in de eerste versnelling?
pi_159689106
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:12 schreef spiritusbus het volgende:
Bij 25 pas doorschakelen :')

Laat me raden, je pakt haakse bochten ook in de eerste versnelling?
Nee, 2.
En nogmaals, ik schakel tussen de 15 en 25! Ligt helemaal aan de situatie. Als ik vanuit stilstand (door een stoplicht of dergelijke) De snelweg op moet, ga ik echt niet schakelen bij 15.
pi_159689580
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:12 schreef spiritusbus het volgende:
Bij 25 pas doorschakelen :')

Laat me raden, je pakt haakse bochten ook in de eerste versnelling?
Ik bij 30, als ik bij stoplichten sta, die meteen naar 80km gaan. Ecomotive diesel met een heeeeeeeeluh lange twee.
.
pi_159690023
Als ik bij 25 schakel schokt mijn auto ook :')

Probeer iets eerder te schakelen, of gas bij geven wanneer je de koppeling laat opkomen. Als het minder schokt weet je waar het aan ligt.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 01:32:53 #76
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_159694817
Je laat waarschijnlijk de koppeling te abrupt omhoog komen, en geeft dan net te laat gas en te veel.
Je moet je koppeling geleidelijk laten opkomen, terwijl je gelijktijdig een beetje gas geeft.
Ook weer niet overdrijven natuurlijk,maar dat kan het schokken verklaren, braadslee.

[ Bericht 2% gewijzigd door gewoonmeppen op 06-02-2016 01:41:06 ]
pi_159694952
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 01:32 schreef gewoonmeppen het volgende:
Je laat waarschijnlijk de koppeling te abrupt omhoog komen, en geeft dan net te laat gas en te veel.
Je moet je koppeling geleidelijk laten opkomen, terwijl je gelijktijdig een beetje gas geeft.
Ook weer niet overdrijven natuurlijk,maar dat kan het schokken verklaren, braadslee.
net voor aangrijpings punt gas geven zodat dat tegelijkertijd is.
Anders slaat auto mis af
pi_159695899
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:

[..]

bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen? :')
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
Het door jouw vader gegeven advies is zo gek nog niet. Ik schakel ook net een fractie later. Zeker met benzine komt dan de koppel op en kan je vloeiend doorschakelen. In mijn auto voel ik niet eens dat ik schakel, alleen dat versnelling even stopt. Sporadisch schakel ik te vroeg en dan schokt de auto ja.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:33:17 #79
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159697383
Ik heb echt in heel veel auto's gereden op alle brandstoffen van 45 tot 200pk+, maar de eerste versnelling is echt alleen voor rollen. Die gebruik je nooit om te rijden.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_159697869
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:33 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb echt in heel veel auto's gereden op alle brandstoffen van 45 tot 200pk+, maar de eerste versnelling is echt alleen voor rollen. Die gebruik je nooit om te rijden.
Dat leren ze je ook.
pi_159698124
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:33 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb echt in heel veel auto's gereden op alle brandstoffen van 45 tot 200pk+, maar de eerste versnelling is echt alleen voor rollen. Die gebruik je nooit om te rijden.
Ik ook, tot mijn Leon Ecomotive kreeg. Die ging raar doen als bij opschakelen naar 2, het toerental onder de 1000 kwam. Nu brul ik hem in 1 naar 3000 als een oude bus.
.
pi_159698969
Braddie ik denk eerder dat jouw hok zo'n 4000 rpm doet bij 120kmh..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_159698985
1, Verdelerkap en rotor nakijken.
2, bougies en bobine nakijken.
3, ontluchtingsgat benzinetank nakijken.

bij een Twingo oud model zijn dat de meest voorkomende oorzaken.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_159699090
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Braddie ik denk eerder dat jouw hok zo'n 4000 rpm doet bij 120kmh..
*hok* :')
4000rpm bij 120?
Dan zou de toerenbegrenzer bij 135-140 toch al in moeten kicken? Of ben ik nou totaal onhandig aan rekenen? :')
pi_159699116
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:22 schreef Braddie het volgende:

[..]

*hok* :')
4000rpm bij 120?
Dan zou de toerenbegrenzer bij 135-140 toch al in moeten kicken? Of ben ik nou totaal onhandig aan rekenen? :')
Haalt dat "hok" de 140 wel?
pi_159699118
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik ook, tot mijn Leon Ecomotive kreeg. Die ging raar doen als bij opschakelen naar 2, het toerental onder de 1000 kwam. Nu brul ik hem in 1 naar 3000 als een oude bus.
Bij de Ka van m`n moeder gebruik ik de 1 altijd om te rollen, bij 10 naar z`n 2 is goed te doen. Seicento van m`n moeder, net zo.

Ik moet bij deze toch echt niet onder de 15 naar z`n 2 schakelen (Nogmaals) Want dan heeft 'ie geen kracht én gaat 'ie vaker wel dan niet lopen bokken omdat het eigenlijk te langzaam is.

Iedere auto reageert er anders op. Maar bij mijn rijschool werd er geleerd dat van 1 naar 2 bij ongeveer 15 kilometer per uur "Normaal" Is
pi_159699133
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:24 schreef hoas het volgende:

[..]

Haalt dat "hok" de 140 wel?
Zonder hele grote moeite.
Ik rij vaak s'nachts als de snelweg leeg is 130-140 op de linkerbaan, en ik heb hem ooit eens op 162 gekregen (Toen was ie nog een beetje aan het trekken maar durfde ik niet harder :') )
pi_159699139
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:24 schreef Braddie het volgende:

[..]

Bij de Ka van m`n moeder gebruik ik de 1 altijd om te rollen, bij 10 naar z`n 2 is goed te doen. Seicento van m`n moeder, net zo.

Ik moet bij deze toch echt niet onder de 15 naar z`n 2 schakelen (Nogmaals) Want dan heeft 'ie geen kracht én gaat 'ie vaker wel dan niet lopen bokken omdat het eigenlijk te langzaam is.

Iedere auto reageert er anders op. Maar bij mijn rijschool werd er geleerd dat van 1 naar 2 bij ongeveer 15 kilometer per uur "Normaal" Is
Wat een kut-vervoersmiddelen rijden jullie trouwens.
pi_159699170
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:25 schreef hoas het volgende:

[..]

Wat een kut-vervoersmiddelen rijden jullie trouwens.
Sja, m`n moeder interesseert het echt geen reet (Die haalt op jaarbasis trouwens echt met heel veel moeite de 4000 kilometer) En mij interesseert het ook niet echt, wil gewoon een betrouwbaar autootje wat mij van A > B brengt, en dat heb ik nu.

Dus prima toch? Niet zo afgeven op wat andere rijden, je hoeft er zelf niet in te rijden dus waarom maak je er dan jouw probleem van met je "Kut vervoersmiddelen" :')

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 11:30:36 ]
  zaterdag 6 februari 2016 @ 13:17:01 #90
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159701238
Ik schakel altijd
1->2 bij 10
2->3 bij 50
3->4 bij 80/90
4->5 bij 110

En dat is met een diesel nota bene.
Met een klein ongeblazen blok moet je echt wel wat later schakelen hoor.

@leandra: :') zo'n 1.2 zonder turbo heeft toch een heel andere manier van rijden dan een 2.0t. Die moet je echt wel wat later opschakelen.
  FOK!fotograaf zaterdag 6 februari 2016 @ 13:21:08 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159701304
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:22 schreef Braddie het volgende:

[..]

*hok* :')
4000rpm bij 120?
Dan zou de toerenbegrenzer bij 135-140 toch al in moeten kicken? Of ben ik nou totaal onhandig aan rekenen? :')
Die zal ergens tussen 6 en 6,5 k rpm liggen, gok ik. Bij de meeste kleine niet GTI hokken zo.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159701453
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:17 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik schakel altijd
1->2 bij 10
2->3 bij 50
3->4 bij 80/90
4->5 bij 110

En dat is met een diesel nota bene.
Met een klein ongeblazen blok moet je echt wel wat later schakelen hoor.

@leandra: :') zo'n 1.2 zonder turbo heeft toch een heel andere manier van rijden dan een 2.0t. Die moet je echt wel wat later opschakelen.
Precies, daarom snap ik niet dat mensen mij hier nu zo op afrekenen, zoals ik schakel is gewoon *normaal* voor een klein blokje zonder turbo inderdaad.

Anders gaat zo`n autootje echt tegensputteren en heb je 0,0 trekkracht.
Je moet naar mijn inzien juist die kleine blokjes redelijk op toeren houden anders dan houd het niet over.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 13:29:14 ]
  zaterdag 6 februari 2016 @ 15:04:53 #93
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_159703660
Kleine benzine motoren moeten juist toeren maken om enige kracht en koppel te hebben
pi_159703702
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:04 schreef reeybehn het volgende:
Kleine benzine motoren moeten juist toeren maken om enige kracht en koppel te hebben
  zaterdag 6 februari 2016 @ 15:30:46 #95
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159704315
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:04 schreef reeybehn het volgende:
Kleine benzine motoren moeten juist toeren maken om enige kracht en koppel te hebben
Maar bijna nooit in de 1. Dat schokken is overigens wel te compenseren door goed te koppelen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_159704472
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:30 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Maar bijna nooit in de 1. Dat schokken is overigens wel te compenseren door goed te koppelen
Waarom zou je in zijn 1 geen toeren moeten maken dan? Bij 25km/h draait ie echt nog geen 4000 toeren ofzo hoor.
pi_159704505
1 is alleen om de auto weg te laten rijden.
pi_159704526
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:39 schreef tailfox het volgende:
1 is alleen om de auto weg te laten rijden.
Maatje, bij een diesel ja.
Die eco diesels van tegenwoordig geven aan bij 10 km op te schakelen naar 2, probeer dat eens in een benzine auto ? Die gaat bokken of afslaan. Dat is echt te langzaam.
pi_159704534
En daarvoor wil je toch echt wat koppel tot je beschikking hebben lijkt me, bij zo'n blokje komt dat pas rond de 2500 toeren gok ik
pi_159704548
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:37 schreef Gilan het volgende:

[..]

Waarom zou je in zijn 1 geen toeren moeten maken dan? Bij 25km/h draait ie echt nog geen 4000 toeren ofzo hoor.
Bij 25 schat ik misschien net 3000 toeren te draaien, valt echt heel erg mee.
Maar mensen hebben al het oordeel klaar

- Braddie heeft lang over z`n rijbewijs gedaan > Kan niet rijden > geen verstand van auto's
- Twingo is geen fatsoenlijke auto.
- Twingo is geen auto om toeren mee te maken.
- Braddie weet niks over zijn eigen auto.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 15:43:44 ]
pi_159704580
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:41 schreef Gilan het volgende:
En daarvoor wil je toch echt wat koppel tot je beschikking hebben lijkt me, bij zo'n blokje komt dat pas rond de 2500 toeren gok ik
Ja zoiets, kan het niet echt vinden op internet maar schat dat het tussen de 2500-2750 komt ongeveer dat koppel.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 16:04:18 #102
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159704932
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:42 schreef Braddie het volgende:

[..]

Bij 25 schat ik misschien net 3000 toeren te draaien, valt echt heel erg mee.
Maar mensen hebben al het oordeel klaar

- Braddie heeft lang over z`n rijbewijs gedaan > Kan niet rijden > geen verstand van auto's
- Twingo is geen fatsoenlijke auto.
- Twingo is geen auto om toeren mee te maken.
- Braddie weet niks over zijn eigen auto.
Net alsof je dan ook geen kennis kan hebben over de techniek. Genoeg mensen die niks van de techniek weten en goed kunnen rijden.
Andersom net zo.
pi_159704958
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:04 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Net alsof je dan ook geen kennis kan hebben over de techniek. Genoeg mensen die niks van de techniek weten en goed kunnen rijden.
Andersom net zo.
Ik weet vrij weinig van de techniek van auto's af maar ik weet wél wat mijn auto wel/niet prettig vind (Mag ook wel na 2 maanden :')
Rijden kan ik na een half jaar en +- 10,000km nog steeds nog. Ik rij echt als een natte krant, maar ben niet te beroerd om dat toe te geven.
pi_159707440
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:05 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik weet vrij weinig van de techniek van auto's af maar ik weet wél wat mijn auto wel/niet prettig vind (Mag ook wel na 2 maanden :')
Rijden kan ik na een half jaar en +- 10,000km nog steeds nog. Ik rij echt als een natte krant, maar ben niet te beroerd om dat toe te geven.
Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Voor wat betreft schakelen. Moest veel rijden vandaag en heb de snelheid bij schakelen in de gaten gehouden.

Het viel me op dat er geen 'gemiddelde' is. De ene keer rij ik 80 in zijn 3 en 120 tot zijn 4. De andere keer schakel ik bij 80 naar zijn 4 of bij 15 naar zijn 2 als ik bij een kruispunt direct moet afslaan.

Mijn conclusie is dat het per auto verschilt en je moet doen wat 'goed voelt' voor de auto.

Uiteraard wel goed onderhouden.
pi_159707518
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:52 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Voor wat betreft schakelen. Moest veel rijden vandaag en heb de snelheid bij schakelen in de gaten gehouden.

Het viel me op dat er geen 'gemiddelde' is. De ene keer rij ik 80 in zijn 3 en 120 tot zijn 4. De andere keer schakel ik bij 80 naar zijn 4 of bij 15 naar zijn 2 als ik bij een kruispunt direct moet afslaan.

Mijn conclusie is dat het per auto verschilt en je moet doen wat 'goed voelt' voor de auto.

Uiteraard wel goed onderhouden.
Kom op zeg, dat weet ik al na 3x schakelen.
pi_159707882
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:52 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Mijn conclusie is dat het per auto verschilt en je moet doen wat 'goed voelt' voor de auto.

Uiteraard wel goed onderhouden.
Een half jaar :')
Ik heb met deze auto nu bijna 4000 kilometer gereden, lijkt me wel "voldoende" Je weet echt wel na een paar 100 km wat een auto wel/niet kan.

Tuurlijk verschilt het per auto, maar het onderlinge verschil is echt niet dusdanig groot dat je weken moet wennen :')___!

Goed onderhouden word 'ie zeer zeker!
pi_159712779
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:14 schreef Braddie het volgende:

[..]

Een half jaar :')
Ik heb met deze auto nu bijna 4000 kilometer gereden, lijkt me wel "voldoende" Je weet echt wel na een paar 100 km wat een auto wel/niet kan.

Tuurlijk verschilt het per auto, maar het onderlinge verschil is echt niet dusdanig groot dat je weken moet wennen :')___!

Goed onderhouden word 'ie zeer zeker!
Dat mag je best denken. Echter heb je binnen "een paar 100km" nog niet in allerlei verschillende omstandigheden gereden qua weer en locaties. Denk aan sneeuw, mist, harde stormen, maar ook bergen of slechte wegen.

Vandaar dat ik het gemiddelde van een half jaar stel. Iedereen die claimt bovenstaande na 3 keer schakelen of een paar 100 km te beheersen houdt er een soepelere definitie van "je auto kennen" op na dan ik.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 21:26:03 #108
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_159712917
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:40 schreef Braddie het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Omdat de auto wél schokt maar de motorsteunen en baksteun nog goed zijn?
Eigen ervaring. Je probleem klinkt bekend, heb dit ook ooit gehad (alhoewel mijn motor ook niet lekker stationair liep toen). Dat waren de 4 bougies + bobine. Kostte me ¤ 130 ofzo inclusief arbeidskosten.

Ik zie nu trouwens pas wie de TS is, heb je dus eindelijk je rijbewijs gehaald jongen :D
pi_159713894
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:22 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Dat mag je best denken. Echter heb je binnen "een paar 100km" nog niet in allerlei verschillende omstandigheden gereden qua weer en locaties. Denk aan sneeuw, mist, harde stormen, maar ook bergen of slechte wegen.

Vandaar dat ik het gemiddelde van een half jaar stel. Iedereen die claimt bovenstaande na 3 keer schakelen of een paar 100 km te beheersen houdt er een soepelere definitie van "je auto kennen" op na dan ik.
Nee tuurlijk op zo`n manier niet nee :')
Maar je voelt qua schakelen wel aan wat een auto prettig vind en wat niet binnen een paar 100 km
  zaterdag 6 februari 2016 @ 22:03:33 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159714076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee tuurlijk op zo`n manier niet nee :')
Maar je voelt qua schakelen wel aan wat een auto prettig vind en wat niet binnen een paar 100 km
Nee, binnen 2 keer opschakelen en weer afremmen.
Rijden leer je de eerstkomende 10 - 15 jaar. En autogevoel/voertuigbeheersing is iets wat je hébt, of wat sommigen domweg nooit krijgen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159714538
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 22:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, binnen 2 keer opschakelen en weer afremmen.
Rijden leer je de eerstkomende 10 - 15 jaar. En autogevoel/voertuigbeheersing is iets wat je hébt, of wat sommigen domweg nooit krijgen.
Niets aan toe te voegen.
pi_159715300
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 11:25 schreef Braddie het volgende:
Zonder hele grote moeite.
Ik rij vaak s'nachts als de snelweg leeg is 130-140 op de linkerbaan, en ik heb hem ooit eens op 162 gekregen (Toen was ie nog een beetje aan het trekken maar durfde ik niet harder :') )
quote:
Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.
}:|
RVV 1990, artikel 3, lid 1.
pi_159715429
quote:
Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.
(Uiteraard wel flitsmeister aan, want je weet het maar nooit)
  zaterdag 6 februari 2016 @ 23:14:07 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159715541
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:08 schreef Braddie het volgende:

[..]

Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.
(Uiteraard wel flitsmeister aan, want je weet het maar nooit)
Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159715583
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?
Omdat ik dan gewoon lekker met 130-140 kan doorkarren.
Kan rechts ook wel. Maar ik vind het prettiger om met hogere snelheden links te rijden.
Lege snelweg of niet. Is een gevoelskwestie denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 23:17:04 ]
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 23:16:27 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159715585
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?
Je steelt mijn tekst :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159715602
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 23:08 schreef Braddie het volgende:
Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.
(Uiteraard wel flitsmeister aan, want je weet het maar nooit)
Wat is er nou precies zo eng aan die rechterbaan ?
Het is niet bepaald zo dat daar nog allemaal niet-ontplofte explosieven uit de tweede wereldoorlog liggen of iets dergelijks.
pi_159715666
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:17 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wat is er nou precies zo eng aan die rechterbaan ?
Het is niet bepaald zo dat daar nog allemaal niet-ontplofte explosieven uit de tweede wereldoorlog liggen of iets dergelijks.
Er is niks engs aan :D
Maar het is meer dat mij bij rijlessen is aangeleerd om bij inhalen en dus zeg maar Vmax +5-10 Links te gaan rijden voor de doorstroming. Dus ik rij automatisch links als ik het gas wat dieper in trap lege snelweg of niet :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 23:21:23 ]
pi_159715701
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 23:16 schreef Braddie het volgende:
Omdat ik dan gewoon lekker met 130-140 kan doorkarren.
Kan rechts ook wel. Maar ik vind het prettiger om met hogere snelheden links te rijden.
Lege snelweg of niet. Is een gevoelskwestie denk ik.
En bedankt.
Door 'chauffeurs' als jij kan de overheid extra rijstroken blíjven aanleggen, maar wordt elke autosnelweg gedegradeerd tot een tweebaans karrespoor.
pi_159715756
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 23:20 schreef Braddie het volgende:
Er is niks engs aan :D
Maar het is meer dat mij bij rijlessen is aangeleerd om bij inhalen en dus zeg maar Vmax +5-10 Links te gaan rijden voor de doorstroming. Dus ik rij automatisch links als ik het gas wat dieper in trap lege snelweg of niet :')
En hóe precies ben je ook alweer aan het inhalen op een lege snelweg :?
Ik heb zelf nog niet zo lang m'n rijbewijs, dus misschien dat ik van een ruimschoots ervaren chauffeur als jij wat wijze lessen kan leren.
pi_159715770
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:24 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

En hóe precies ben je ook alweer aan het inhalen op een lege snelweg :?
Ik heb zelf nog niet zo lang m'n rijbewijs, dus misschien dat ik van een ruimschoots ervaren chauffeur als jij wat wijze lessen kan leren.
:') Goed :') deze discussie ga ik niet aan.
pi_159715780
Zullen we nu wééééér on topic gaan. Iets met een Twingo met schokken bij gas geven / gas loslaten.
pi_159715857
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee tuurlijk op zo`n manier niet nee :')
Maar je voelt qua schakelen wel aan wat een auto prettig vind en wat niet binnen een paar 100 km
Het schakelen zelf heb je binnen 5 a 10 minuten volledig door. Ik had het enkel over het volledig kennen van jouw auto. Schakelen is daar een klein onderdeel van, wat ook nog het meest eenvoudigst is.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 23:31:12 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159715880
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

met 130-140
hogere snelheden
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 23:32:41 #125
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_159715907
Ik denk dat je je vooral gewoon te druk maakt. Is een beginnerskwaal, ik had het namelijk ook.
Bij elk schokje, piepje haperingetje zat ik toen ik net t rijbewijs had ook meteen van...oei, ohjee...wat is dat? Moet ik nu naar de garage hiervoor?

Als ik het zo hoor lijkt het me dat er niks aan de hand is en dat het gewoon puur hypochondrie van jou is, icm waarschijnlijk de koppeling niet voorzichtig genoeg laten opkomen.
Mijn auto schokt/bokt ook wel eens als ik iets te lomp aan het rijden ben en daar maak ik me vervolgens ook echt geen zorgen over.

Mijn advies, gewoon lekker rijden en niet steeds een onnodig topic aanmaken voor elk piepje dat je Twingo maakt ;)
pi_159715935
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:32 schreef dick_laurent het volgende:
Ik denk dat je je vooral gewoon te druk maakt. Is een beginnerskwaal, ik had het namelijk ook.
Bij elk schokje, piepje haperingetje zat ik toen ik net t rijbewijs had ook meteen van...oei, ohjee...wat is dat? Moet ik nu naar de garage hiervoor?

Als ik het zo hoor lijkt het me dat er niks aan de hand is en dat het gewoon puur hypochondrie van jou is, icm waarschijnlijk de koppeling niet voorzichtig genoeg laten opkomen.
Mijn auto schokt/bokt ook wel eens als ik iets te lomp aan het rijden ben en daar maak ik me vervolgens ook echt geen zorgen over.

Mijn advies, gewoon lekker rijden en niet steeds een onnodig topic aanmaken voor elk piepje dat je Twingo maakt ;)
Denk inderdaad ook dat het dat is, m`n vader zei het namelijk zelf al dat hij er geen last van had :')
Ik blijf er sowieso lekker in scheuren, bij 170k ga ik de distributieriem laten vervangen.
pi_159715958
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 23:25 schreef Braddie het volgende:
:') Goed :') deze discussie ga ik niet aan.
Mooi.
Rechts er voorbij is dan het devies. Heb ik geen enkele moeite mee.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 23:38:29 #128
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_159716027
quote:
18s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:25 schreef Braddie het volgende:
Zullen we nu wééééér on topic gaan. Iets met een Twingo met schokken bij gas geven / gas loslaten.
Je hebt nu al 2,5 pagina met advies ontvangen, hoe lang wil je nog doorgaan? Laat dat wagentje van je gewoon even doorlichten bij de garage, kan dit topic dicht.
  FOK!fotograaf zondag 7 februari 2016 @ 02:33:03 #129
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159717992
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

O+
Schattig hè... :P Zou die al weten dat 130 in Nederland gewoon een toegestane snelheid is? :+
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159719112
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:33 schreef Braddie het volgende:

[..]

Denk inderdaad ook dat het dat is, m`n vader zei het namelijk zelf al dat hij er geen last van had :')
Ik blijf er sowieso lekker in scheuren, bij 170k ga ik de distributieriem laten vervangen.
Weet je eigenlijk wel wat DAT kost? Daar koop je 2 Twingo's voor.
pi_159720243
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:30 schreef hoas het volgende:

[..]

Weet je eigenlijk wel wat DAT kost? Daar koop je 2 Twingo's voor.
De onderdelen vallen mee, het uurloon is altijd vrij hoog. Daarom ben ik blij met een vader die monteur is :)
  zondag 7 februari 2016 @ 11:23:31 #132
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_159720357
Mensen die denken dat ze een auto na een jaar door en door kennen :')

Met op straat rijden leer je je auto niet 100% kennen. Period.
De meeste mensen hebben al moeite met een bocht nemen zonder tussen 2 lijnen te zwalken, laat staan wat te doen bij aquaplaning, onder- of overstuur of een noodstop. Moet je de verkeersinformatie eens luisteren als het een dagje regent op in Nederland :D

Uit angst snel gas los laten is niet "de auto door en door kennen".

En 130-140 hogere snelheden noemen _O- Een beetje auto zit dan net comfortabel in zijn 3 :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_159720465
130-140 zijn voor mij in de Twingo "Hogere snelheden" Het karretje haalt 150-160 ook nog wel, maar bij 130-140 is het nog redelijk lekker rijden, daar boven niet meer dus dat rij ik dan ook sporadisch.

Nou heb ik echt wel harder gereden (175 in een Ford Escort :') ) En die kon ik in z`n 3 wel doortrekken tot de 135 :D Die Twingo houd bij 115 op in z`n 3.
  zondag 7 februari 2016 @ 11:45:50 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159720772
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:29 schreef Braddie het volgende:
130-140 zijn voor mij in de Twingo "Hogere snelheden" Het karretje haalt 150-160 ook nog wel, maar bij 130-140 is het nog redelijk lekker rijden, daar boven niet meer dus dat rij ik dan ook sporadisch.

Nou heb ik echt wel harder gereden (175 in een Ford Escort :') ) En die kon ik in z`n 3 wel doortrekken tot de 135 :D Die Twingo houd bij 115 op in z`n 3.
Zie hier waarom verzekeringsmaatschappijen niet zo staan te springen om beginnend bestuurders te verzekeren.

Je zit zelf all over the place te vertellen dat je beginnend bestuurder bent en dat je skills beroerd zijn, en 5 tellen later post je dit soort verhalen.. zit je nou te trollen of ben je gewoon een ongelofelijk stomme mongool?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159720826
quote:
13s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zie hier waarom verzekeringsmaatschappijen niet zo staan te springen om beginnend bestuurders te verzekeren.

Je zit zelf all over the place te vertellen dat je beginnend bestuurder bent en dat je skills beroerd zijn, en 5 tellen later post je dit soort verhalen.. zit je nou te trollen of ben je gewoon een ongelofelijk stomme mongool?
Want op een lege snelweg even testen wat de auto kan is meteen onder de noemer "Ongelofelijk stomme mongool" ?
Ik rij 99/100x gewoon keurig (Ben nog niet op Dashcam filmpjes gesignaleerd en heb 1 boete gehad voor de hard rijden omdat ik dacht dat het een 80 weg was wat niet zo bleek te zijn achteraf :') )

M`n skills ZIJN ook beroerd, maar op een lege snelweg ... om een uur of 2-3 s'nachts, kan je bést op een recht stuk je gas even intrappen.

Net alsof er hier niemand anders is die harder rijd dan de vmax.

(En daarbij komt nog dat ik waarschijnlijk wél als een van de weinige durf toe te geven wat mijn fouten zijn, en dat ik rij als een natte krant. Veel bestuurders (Beginnend) Missen dat beetje zelfreflectie)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2016 11:50:29 ]
pi_159720975
Maar dit topic word nu (Getuigen SoundDragon zijn "Stomme mongool" Opmerking) Een groot off topic eh, topic. Dus dit topic kan gesloten worden, heb genoeg tips gehad.

Eerst maar even kijken bij mijn eigen koppelingstechniek en daarna verder kijken (Bobines/bougies)
pi_159721057
Ik denk troll EN stomme mongool, of ieder geval een tweede Laurens, nu met een dikke Renault. Maar ontopic, denk eerder bougiekabels, dan die andere twee.
.
pi_159721109
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:02 schreef Fer het volgende:
Ik denk troll EN stomme mongool, of ieder geval een tweede Laurens, nu met een dikke Renault. Maar ontopic, denk eerder bougiekabels, dan die andere twee.
Mischien een extra doosje bougievonkjes bestellen?
  zondag 7 februari 2016 @ 12:08:16 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159721145
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:49 schreef Braddie het volgende:

[..]

Want op een lege snelweg even testen wat de auto kan is meteen onder de noemer "Ongelofelijk stomme mongool" ?
Ik rij 99/100x gewoon keurig (Ben nog niet op Dashcam filmpjes gesignaleerd en heb 1 boete gehad voor de hard rijden omdat ik dacht dat het een 80 weg was wat niet zo bleek te zijn achteraf :') )

M`n skills ZIJN ook beroerd, maar op een lege snelweg ... om een uur of 2-3 s'nachts, kan je bést op een recht stuk je gas even intrappen.

Net alsof er hier niemand anders is die harder rijd dan de vmax.

(En daarbij komt nog dat ik waarschijnlijk wél als een van de weinige durf toe te geven wat mijn fouten zijn, en dat ik rij als een natte krant. Veel bestuurders (Beginnend) Missen dat beetje zelfreflectie)
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de regels omtrent beginnend bestuurders en hard rijden? de snelheden die jij noemt zijn voor iemand die al 40 jaar zijn rijbewijs heeft reden om zijn'haar pasje aan de Officier te doen toekomen, maar bij jou is het allemaal wel OK, want jij doet aan zelfreflectie en durft zomaar toe te geven dat je rijdt als een 'natte krant'. Duhhuh, want je weet net hoe alle knoppies in je auto werken.

Je bent een gevaarlijke idioot kakelverse bestuurder die gewoon (nog) niet kan rijden, maar wel effe probeert hoe hard een auto kan. Waarschijnlijk ook nog een auto die niet eens jouw eigendom is. Maar jij bent niet dom, nee hoor, en verzekeringsmaatschappijen schatten dat allemaal verkeerd in, want die honderdduizenden anderen die hun- en andermans eigendommen in het verleden naar de kleaute hebben geholpen op hun kosten konden allemaal nóg slechter rijden als jij... zoiets?

Dude, haal je kop uit je kont en ga normaal doen. Wees een beginnend bestuurder, gedraag je daar naar,wees nederig en onopvallend, en probeer te leren, en dingen van anderen aan te nemen in plaats van de weetal uit te hangen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 7 februari 2016 @ 12:08:38 #140
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159721150
Wat een stelletje zeikerds zijn jullie toch ook.
Bovendien verwacht je van een mod wel dat hij zich niet als een troll gedraagt
  zondag 7 februari 2016 @ 12:09:44 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159721171
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:08 schreef ErkendFokker het volgende:
Wat een stelletje zeikerds zijn jullie toch ook.
Bovendien verwacht je van een mod wel dat hij zich niet als een troll gedraagt
Ah, de mod-kaart is weer onder het kleed vandaan, ga toch weg man. :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159721220
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de regels omtrent beginnend bestuurders en hard rijden? de snelheden die jij noemt zijn voor iemand die al 40 jaar zijn rijbewijs heeft reden om zijn'haar pasje aan de Officier te doen toekomen, maar bij jou is het allemaal wel OK, want jij doet aan zelfreflectie en durft zomaar toe te geven dat je rijdt als een 'natte krant'. Duhhuh, want je weet net hoe alle knoppies in je auto werken.

Je bent een gevaarlijke idioot kakelverse bestuurder die gewoon (nog) niet kan rijden, maar wel effe probeert hoe hard een auto kan. Waarschijnlijk ook nog een auto die niet eens jouw eigendom is. Maar jij bent niet dom, nee hoor, en verzekeringsmaatschappijen schatten dat allemaal verkeerd in, want die honderdduizenden anderen die hun- en andermans eigendommen in het verleden naar de kleaute hebben geholpen op hun kosten konden allemaal nóg slechter rijden als jij... zoiets?

Dude, haal je kop uit je kont en ga normaal doen. Wees een beginnend bestuurder, gedraag je daar naar,wees nederig en onopvallend, en probeer te leren, en dingen van anderen aan te nemen in plaats van de weetal uit te hangen.
Want in mijn eigen auto mag ik niet 10-20km boven de Vmax rijden zoals 99% van de bestuurders dat doen?

Ik ben een beginnend bestuurder en ik hou me ook aan de regels. Maar IEDEREEN rijdt wel eens te hard. IK doe dat op een lege snelweg s'nachts. Ik zie ook gekken voorbij komen met 140-150 als ik keurig 120 rij rechts overdag.

Maar goed, deze discussie ga ik niet weer aan, ik rij zoals ik rij. 99% van de tijd keurig. Zolang er niks van mij opduikt qua beelden waarin anders doet vermoeden of zolang niemand van hier bij mij in de auto heeft gezeten en een oordeel kan vellen vind ik dit soort reacties ongegrond.
pi_159721249
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de regels omtrent beginnend bestuurders en hard rijden? de snelheden die jij noemt zijn voor iemand die al 40 jaar zijn rijbewijs heeft reden om zijn'haar pasje aan de Officier te doen toekomen, maar bij jou is het allemaal wel OK, want jij doet aan zelfreflectie en durft zomaar toe te geven dat je rijdt als een 'natte krant'. Duhhuh, want je weet net hoe alle knoppies in je auto werken.

Je bent een gevaarlijke idioot kakelverse bestuurder die gewoon (nog) niet kan rijden, maar wel effe probeert hoe hard een auto kan. Waarschijnlijk ook nog een auto die niet eens jouw eigendom is. Maar jij bent niet dom, nee hoor, en verzekeringsmaatschappijen schatten dat allemaal verkeerd in, want die honderdduizenden anderen die hun- en andermans eigendommen in het verleden naar de kleaute hebben geholpen op hun kosten konden allemaal nóg slechter rijden als jij... zoiets?

Dude, haal je kop uit je kont en ga normaal doen. Wees een beginnend bestuurder, gedraag je daar naar,wees nederig en onopvallend, en probeer te leren, en dingen van anderen aan te nemen in plaats van de weetal uit te hangen.
Eens, na 21 jaar schadevrij heb ik niet eens de behoefte om de top van mijn auto te halen(die ergens rond de 230km ligt) zou niet weten waarom.
  Moderator zondag 7 februari 2016 @ 12:14:46 #144
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_159721265
quote:
13s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zie hier waarom verzekeringsmaatschappijen niet zo staan te springen om beginnend bestuurders te verzekeren.
Zegt iemand die ook zelf openlijk vertelt dat ie te beroerd is om z'n gordel om te doen...
pi_159721307
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:11 schreef Braddie het volgende:

[..]

Want in mijn eigen auto mag ik niet 10-20km boven de Vmax rijden zoals 99% van de bestuurders dat doen?

Ik ben een beginnend bestuurder en ik hou me ook aan de regels. Maar IEDEREEN rijdt wel eens te hard. IK doe dat op een lege snelweg s'nachts. Ik zie ook gekken voorbij komen met 140-150 als ik keurig 120 rij rechts overdag.

Maar goed, deze discussie ga ik niet weer aan, ik rij zoals ik rij. 99% van de tijd keurig. Zolang er niks van mij opduikt qua beelden waarin anders doet vermoeden of zolang niemand van hier bij mij in de auto heeft gezeten en een oordeel kan vellen vind ik dit soort reacties ongegrond.
Succes, maar denk eraan het is maar een Twingo
  zondag 7 februari 2016 @ 12:18:30 #146
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159721342
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zegt iemand die ook zelf openlijk vertelt dat ie te beroerd is om z'n gordel om te doen...
Idd :')
  zondag 7 februari 2016 @ 12:20:20 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159721378
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zegt iemand die ook zelf openlijk vertelt dat ie te beroerd is om z'n gordel om te doen...
Op een stukkie van een kilometer naar de Jumbo door een 30km zone.

En ik rijd ook nog eens regelmatig te hard op de snelweg. Enne?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159721464
Dat het dan een beetje vreemd is om mij daar opeens zo op af te blaffen en de moraalridder te spelen.
  Moderator zondag 7 februari 2016 @ 12:27:24 #149
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_159721535
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Op een stukkie van een kilometer naar de Jumbo door een 30km zone.

En ik rijd ook nog eens regelmatig te hard op de snelweg. Enne?
  zondag 7 februari 2016 @ 12:28:35 #150
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159721564
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:24 schreef Braddie het volgende:
Dat het dan een beetje vreemd is om mij daar opeens zo op af te blaffen en de moraalridder te spelen.
Ik weet niet hoe dit gaat. Hij zegt dat jij niet iets harder mag rijden op de snelweg, en dat de verzekering daarom niet van jonge bestuurders houdt.

Dat hij zelf ook te hard rijdt doet daar verder niet aan af, want hij rijdt al heel lang. En hij hoeft daarom ook geen gordel om. Alleen als het donker is of als het regent.
Zal de verzekering het ook wel mee eens zijn.

Maargoed, ik bemoei niet.
pi_159721586
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:24 schreef Braddie het volgende:
Dat het dan een beetje vreemd is om mij daar opeens zo op af te blaffen en de moraalridder te spelen.
Jij ging toch weer?
KLB / Tijdelijk terugkeer
pi_159721616
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:28 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dit gaat. Hij zegt dat jij niet iets harder mag rijden op de snelweg, en dat de verzekering daarom niet van jonge bestuurders houdt.

Dat hij zelf ook te hard rijdt doet daar verder niet aan af, want hij rijdt al heel lang. En hij hoeft daarom ook geen gordel om. Alleen als het donker is of als het regent.
Zal de verzekering het ook wel mee eens zijn.

Maargoed, ik bemoei niet.
(Je vergeet voor korte stukjes van "Een Kilometer naar de jumbo" )

Ik mag niet harder rijden dan toegestaan wánt ik ben beginnend bestuurder. Maar iemand die al 10-20-30 jaar z`n rijbewijs heeft verteld even openlijk dat 'ie af en toe geen gordel draagt?

Weet niet wat erger is, ik die af en toe te hard rijd. Of SD Die geen gordel draagt.
pi_159721680
Blijvend die wimpers goed zitten als je hard rijdt?

pi_159721696
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:32 schreef Mr.Ping het volgende:
Blijvend die wimpers goed zitten als je hard rijdt?

[ afbeelding ]
KAK. Het is nog dezelfde kleur ook _O-
pi_159722771
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:22 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wat is er absurd aan
Van 1 naar 2 bij 15-25
Van 2 naar 3 bij 40-50.
Van 3 naar 4 bij 60-70.
Van 4 naar 5 bij 80-100

Autootje trekt het prima, maakt niet bijster veel toeren.
Als ik lager dan dit qua snelheden > versnellingen word het er écht niet beter op.

Toen ik de auto net maakte schakelde ik op de rijles methode, bij 10 naar z`n 2, bij 25 naar z`n 3, bij 40 naar z`n 4, 60 naar z`n 5. Geloof me, dat vind 'ie niet prettig..
Ik rij al 3 maanden rond in dit autootje (Sinds December) Dus denk wel dat ik aanvoel wat wel/niet kan toch?

Doe nou niet zo eigenwijs die auto schokt niet voor niets alleen met jou erin
  zondag 7 februari 2016 @ 13:07:44 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159723007
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:11 schreef Braddie het volgende:
Ik zie ook gekken voorbij komen met 140-150 als ik keurig 120 rij rechts overdag.
En zie hier de reden waarom je niet 's nachts met 130-140 op de linkerbaan moet gaan zitten op een lege snelweg... dan rijden diezelfde figuren namelijk 150-160, links.

Echt, je hebt met 130-140 op een lege snelweg niets op de linkerbaan te zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 07-02-2016 13:16:02 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159724877
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

De onderdelen vallen mee, het uurloon is altijd vrij hoog. Daarom ben ik blij met een vader die monteur is :)
Daarom moet je op fucking FOK forum gaan vragen aan mensen die niet eens je auto kunnen bekijken, wat er mee aan de hand is. Kom op zeg braddie :')
  FOK!fotograaf zondag 7 februari 2016 @ 14:52:05 #158
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159726756
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 13:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

En zie hier de reden waarom je niet 's nachts met 130-140 op de linkerbaan moet gaan zitten op een lege snelweg... dan rijden diezelfde figuren namelijk 150-160, links.

Echt, je hebt met 130-140 op een lege snelweg niets op de linkerbaan te zoeken.
Echt, je zal ervan verbaasd staan hoeveel mensen er 's nachts onnodig links hangen, bij voorkeur met 100 waar je 130 mag. Paar 100 meter erachter is het een keer een seintje grootlicht, 100 meter erachter nog eens en als ze dan links blijven slapen schuif ik niet eens op naar links. Soms seinen ze dan terug als ik ze voorbij ben, maar blijven ze wel lekker op links hangen. :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159755303
quote:
18s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:58 schreef Braddie het volgende:
Maar dit topic word nu (Getuigen SoundDragon zijn "Stomme mongool" Opmerking) Een groot off topic eh, topic. Dus dit topic kan gesloten worden, heb genoeg tips gehad.

Eerst maar even kijken bij mijn eigen koppelingstechniek en daarna verder kijken (Bobines/bougies)
Je werkt er zelf ook net zo hard aan mee ;).

Afijn. Slotje. Tot de volgende keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')