abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159683401
Auto: Renault Twingo uit 1998.
KMstand: 164xxx

Sinds vorige week vrijdag heeft de auto het probleem dat 'ie vaker wel dan niet een keer schokt bij het gas geven en gas loslaten.

Heb de motorsteunen/baksteun door m`n vader laten nakijken en die zei dat ze nog prima waren. Hij zei ook dat hij met het gas had gespeeld, snel had gereden, traag had gereden, maar dat er niets mis mee was (Hij merkte er niets aan)
Had zelf ook gekeken bij het stationair lopen, blok bewoon niet. En ook bij het "aan het blok trekken" Was er geen beweging in te krijgen.


Nou lijkt het mij niet dat ik gek ben, maar ik voel toch echt duidelijk bij het gas geven of gas loslaten dat de auto een keer schokt, bij het gasgeven voel je het (Het voelt net alsof je de koppeling in een keer los laat) En bij het gas los laten ook, al is het dan wat minder aanwezig.

Nou kwam m`n vader met "Je moet wat later schakelen" Terwijl ik om de 20-25 kilometer pas van versnelling verander, ik zit vaak pas met 25 in z`n 2, met 40-50 in z`n 3, 60-70 in z`n 4, en 80-100 in z`n 5. Lijkt me niet heel vroeg? En ik zou wat aan m`n koppelingstechniek moeten doen, maar je het gebeurd ook als ik niet met m`n voet in de buurt ben van de koppeling (Wat ik net hier dus uitleg)

Heeft iemand een idee? Ik hoor ook dat bobines en bougies het probleem kunnen geven?

Alvast dank. Groet, iemand die toch wel nog +-35000 kilometer erbij wilt kunnen rijden in deze Twingo.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:13:43 ]
pi_159683432
Kijk naar je toerenteller.
Bij 2000 of 2500 of 3000 overschakelen.
pi_159683443
Blaas hem ff schoon. Met zijn even 5 km in zijn 3 rijden op de snelweg

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:16:45 ]
pi_159683449
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:15 schreef tailfox het volgende:
Kijk naar je toerenteller.
Bij 2000 of 2500 of 3000 overschakelen.
Ik heb geen toerenteller, en ik schakel eigenlijk relatief laat volgens mij (Ik schakel niet volgens het nieuwe rijden, want dan word er verwacht dat je met 60 in z`n 5 zit... Wat ik zéker niet toepas :') )
pi_159683482
Diesel of benzine?

Bij benzine: bougies al eens vervangen?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_159683533
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:18 schreef Leipo666 het volgende:
Diesel of benzine?

Bij benzine: bougies al eens vervangen?
Benzine :)
Bougies zijn nog niet vervangen (Heb de auto nu net sinds December) Maar dat kan dus een oorzaak zijn?
pi_159683569
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:17 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik heb geen toerenteller, en ik schakel eigenlijk relatief laat volgens mij (Ik schakel niet volgens het nieuwe rijden, want dan word er verwacht dat je met 60 in z`n 5 zit... Wat ik zéker niet toepas :') )
dan moet je schakelen met geluid.
Zo reed ik in mijn les wagen
Want van 1 naar 2 is ongeveer bij 6 km.
Van 2 naar 3 bij 35.
3 naar 4 bij 65
4 naar 5 vanaf 80
pi_159683704
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:24 schreef tailfox het volgende:

[..]

dan moet je schakelen met geluid.
Zo reed ik in mijn les wagen
Want van 1 naar 2 is ongeveer bij 6 km.
Van 2 naar 3 bij 35.
3 naar 4 bij 65
4 naar 5 vanaf 80
bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen? :')
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
pi_159683709
Heb overigens net even de auto gestart en afgezet en ook even naar het blok gekeken terwijl de auto stationair liep.
- Geen geluiden die luiden op een defecte motorsteun (Gerammel/geschud bij het starten/afzetten van de motor)
- Blok is 0 beweging in te krijgen.
- Blok beweegt niet bij stationair lopen maar ligt mooi "recht" (Lastig te omschrijven)

Ik denk dat het vervangen van Bougies En bobine? (Wat op het Autoweek forum gemeld werd :) ) Het meeste gaat uitmaken.
En anders dan hoor ik het van Renault wel als ik er langs ga.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:33:09 ]
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:33:51 #10
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_159683735
Bougies en/of bobine is het meest waarschijnlijk.
pi_159683828
Doet hij dit pas sinds kort of al sinds je die auto hebt?

In dat laatste geval ben ik ook geneigd om jou techniek de schuld te geven. Nog even een paar jaartjes door rijden ;)
Maar als die het eerder wel veel soepeler heeft gedaan is dat wat onwaarschijnlijker...
pi_159683854
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:

[..]

bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen? :')
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
met een 1.2L bij 25 in zn 2? :')

geen wonder dat dat ding kut begint te doen..
pi_159683858
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Doet hij dit pas sinds kort of al sinds je die auto hebt?

In dat laatste geval ben ik ook geneigd om jou techniek de schuld te geven. Nog even een paar jaartjes door rijden ;)
Maar als die het eerder wel veel soepeler heeft gedaan is dat wat onwaarschijnlijker...
Het begon afgelopen Vrijdag. Had de auto stilgezet bij het bedrijf waar ik een dagje proefdraaide. En bij de 2e rit begon de auto het opeens te doen ;(
Heb daarvoor echt met 0,0 problemen rondgereden.
pi_159683872
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:38 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

met een 1.2L bij 25 in zn 2? :')

geen wonder dat dat ding kut begint te doen..
Van 1 > 2 bij 25 kan toch prima?
Tussen de 15 en 25 schakel ik altijd van 1 > 2 Niks mis mee.
Ik voel echt wel aan bij dat autootje (Na 2 maanden rijden) Wat wel en niet kan.
pi_159683881
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:33 schreef Joran-Joran het volgende:
Bougies en/of bobine is het meest waarschijnlijk.
Waarom denk je dat? Omdat de auto wél schokt maar de motorsteunen en baksteun nog goed zijn?
pi_159683918
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:39 schreef Braddie het volgende:

[..]

Van 1 > 2 bij 25 kan toch prima?
Tussen de 15 en 25 schakel ik altijd van 1 > 2 Niks mis mee.
Ik voel echt wel aan bij dat autootje (Na 2 maanden rijden) Wat wel en niet kan.
Volgens mij vind de motor dat niet zo lekker als ie koud is... Ben zelf geen expert maar je moet hem volgens mij flink in de toeren hebben als je met een 1.2 L bij 25 overschakelt naar z'n 2.
pi_159683958
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:42 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Volgens mij vind de motor dat niet zo lekker als ie koud is... Ben zelf geen expert maar je moet hem volgens mij flink in de toeren hebben als je met een 1.2 L bij 25 overschakelt naar z'n 2.
Dat valt echt heel erg mee, ik schat dat je rond de 3000 toeren 25 rijd in z`n 1. (Maar bij een koude motor hou ik het áltijd netjes, wil geen motorschade)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:46:45 ]
pi_159684008
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.

Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.

Je kon beter een automaat kopen TS...
pi_159684035
En dat schokken is tevens alleen bij koude start of continu/ook als de motor warm is?
pi_159684050
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef dopfles1 het volgende:
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.

Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.

Ik voel de auto wel aan met wat wel/niet kan qua schakelen.
Rij niet als een oud wijf zeg maar.
Bij een koude motor hou ik het netjes (Zou zonde zijn om bij zeg 170k een motorrevisie te moeten doen) Maar bij een warme motor wil ik af en toe wel even het gas in trappen. Niet tot de begrenzer, maar wel een stukje dieper dan bij een koude motor.

Automaat is wel relaxed in de file/stad, maar geef me tóch maar schakel :D

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:51:47 ]
pi_159684056
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:49 schreef dopfles1 het volgende:
En dat schokken is tevens alleen bij koude start of continu/ook als de motor warm is?
Als de motor warm is dan is het wat minder, maar dan is het er ook.
pi_159684107
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:44 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat valt echt heel erg mee, ik schat dat je rond de 3000 toeren 25 rijd in z`n 1. (Maar bij een koude motor hou ik het áltijd netjes, wil geen motorschade)
je moet juist met een benzine van een tot 2500 toeren.

Schakel vanaf een is wat eerdee
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:54:29 #23
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159684125
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik voel de auto wel aan met wat wel/niet kan qua schakelen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:

[..]

bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen? :')
Hahahahaha. Na 400 lessen zijn rijbewijs, rijdt vier maanden, rijdt 2 auto's aan stront en meneer weet wel wat een auto aan kan...

Drukgroep wel in orde?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:54:30 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_159684126
Als je pa het niet merkt en jij wel, dan ligt het misschien aan jouw rijstijl? Rustiger gas intrappen of rustiger koppeling loslaten
pi_159684181
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:54 schreef Catch22- het volgende:
Drukgroep wel in orde?
Is nog prima :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')