Ik heb geen toerenteller, en ik schakel eigenlijk relatief laat volgens mij (Ik schakel niet volgens het nieuwe rijden, want dan word er verwacht dat je met 60 in z`n 5 zit... Wat ik zéker niet toepasquote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:15 schreef tailfox het volgende:
Kijk naar je toerenteller.
Bij 2000 of 2500 of 3000 overschakelen.
Benzinequote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:18 schreef Leipo666 het volgende:
Diesel of benzine?
Bij benzine: bougies al eens vervangen?
dan moet je schakelen met geluid.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb geen toerenteller, en ik schakel eigenlijk relatief laat volgens mij (Ik schakel niet volgens het nieuwe rijden, want dan word er verwacht dat je met 60 in z`n 5 zit... Wat ik zéker niet toepas)
bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:24 schreef tailfox het volgende:
[..]
dan moet je schakelen met geluid.
Zo reed ik in mijn les wagen
Want van 1 naar 2 is ongeveer bij 6 km.
Van 2 naar 3 bij 35.
3 naar 4 bij 65
4 naar 5 vanaf 80
met een 1.2L bij 25 in zn 2?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen?![]()
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
Het begon afgelopen Vrijdag. Had de auto stilgezet bij het bedrijf waar ik een dagje proefdraaide. En bij de 2e rit begon de auto het opeens te doenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Doet hij dit pas sinds kort of al sinds je die auto hebt?
In dat laatste geval ben ik ook geneigd om jou techniek de schuld te geven. Nog even een paar jaartjes door rijden
Maar als die het eerder wel veel soepeler heeft gedaan is dat wat onwaarschijnlijker...
Van 1 > 2 bij 25 kan toch prima?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:38 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
met een 1.2L bij 25 in zn 2?
geen wonder dat dat ding kut begint te doen..
Waarom denk je dat? Omdat de auto wél schokt maar de motorsteunen en baksteun nog goed zijn?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:33 schreef Joran-Joran het volgende:
Bougies en/of bobine is het meest waarschijnlijk.
Volgens mij vind de motor dat niet zo lekker als ie koud is... Ben zelf geen expert maar je moet hem volgens mij flink in de toeren hebben als je met een 1.2 L bij 25 overschakelt naar z'n 2.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Van 1 > 2 bij 25 kan toch prima?
Tussen de 15 en 25 schakel ik altijd van 1 > 2 Niks mis mee.
Ik voel echt wel aan bij dat autootje (Na 2 maanden rijden) Wat wel en niet kan.
Dat valt echt heel erg mee, ik schat dat je rond de 3000 toeren 25 rijd in z`n 1. (Maar bij een koude motor hou ik het áltijd netjes, wil geen motorschade)quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:42 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Volgens mij vind de motor dat niet zo lekker als ie koud is... Ben zelf geen expert maar je moet hem volgens mij flink in de toeren hebben als je met een 1.2 L bij 25 overschakelt naar z'n 2.
Ik voel de auto wel aan met wat wel/niet kan qua schakelen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef dopfles1 het volgende:
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.
Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.
Als de motor warm is dan is het wat minder, maar dan is het er ook.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:49 schreef dopfles1 het volgende:
En dat schokken is tevens alleen bij koude start of continu/ook als de motor warm is?
je moet juist met een benzine van een tot 2500 toeren.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat valt echt heel erg mee, ik schat dat je rond de 3000 toeren 25 rijd in z`n 1. (Maar bij een koude motor hou ik het áltijd netjes, wil geen motorschade)
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik voel de auto wel aan met wat wel/niet kan qua schakelen.
Hahahahaha. Na 400 lessen zijn rijbewijs, rijdt vier maanden, rijdt 2 auto's aan stront en meneer weet wel wat een auto aan kan...quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |