abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159683401
Auto: Renault Twingo uit 1998.
KMstand: 164xxx

Sinds vorige week vrijdag heeft de auto het probleem dat 'ie vaker wel dan niet een keer schokt bij het gas geven en gas loslaten.

Heb de motorsteunen/baksteun door m`n vader laten nakijken en die zei dat ze nog prima waren. Hij zei ook dat hij met het gas had gespeeld, snel had gereden, traag had gereden, maar dat er niets mis mee was (Hij merkte er niets aan)
Had zelf ook gekeken bij het stationair lopen, blok bewoon niet. En ook bij het "aan het blok trekken" Was er geen beweging in te krijgen.


Nou lijkt het mij niet dat ik gek ben, maar ik voel toch echt duidelijk bij het gas geven of gas loslaten dat de auto een keer schokt, bij het gasgeven voel je het (Het voelt net alsof je de koppeling in een keer los laat) En bij het gas los laten ook, al is het dan wat minder aanwezig.

Nou kwam m`n vader met "Je moet wat later schakelen" Terwijl ik om de 20-25 kilometer pas van versnelling verander, ik zit vaak pas met 25 in z`n 2, met 40-50 in z`n 3, 60-70 in z`n 4, en 80-100 in z`n 5. Lijkt me niet heel vroeg? En ik zou wat aan m`n koppelingstechniek moeten doen, maar je het gebeurd ook als ik niet met m`n voet in de buurt ben van de koppeling (Wat ik net hier dus uitleg)

Heeft iemand een idee? Ik hoor ook dat bobines en bougies het probleem kunnen geven?

Alvast dank. Groet, iemand die toch wel nog +-35000 kilometer erbij wilt kunnen rijden in deze Twingo.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:13:43 ]
pi_159683432
Kijk naar je toerenteller.
Bij 2000 of 2500 of 3000 overschakelen.
pi_159683443
Blaas hem ff schoon. Met zijn even 5 km in zijn 3 rijden op de snelweg

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:16:45 ]
pi_159683449
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:15 schreef tailfox het volgende:
Kijk naar je toerenteller.
Bij 2000 of 2500 of 3000 overschakelen.
Ik heb geen toerenteller, en ik schakel eigenlijk relatief laat volgens mij (Ik schakel niet volgens het nieuwe rijden, want dan word er verwacht dat je met 60 in z`n 5 zit... Wat ik zéker niet toepas :') )
pi_159683482
Diesel of benzine?

Bij benzine: bougies al eens vervangen?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_159683533
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:18 schreef Leipo666 het volgende:
Diesel of benzine?

Bij benzine: bougies al eens vervangen?
Benzine :)
Bougies zijn nog niet vervangen (Heb de auto nu net sinds December) Maar dat kan dus een oorzaak zijn?
pi_159683569
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:17 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik heb geen toerenteller, en ik schakel eigenlijk relatief laat volgens mij (Ik schakel niet volgens het nieuwe rijden, want dan word er verwacht dat je met 60 in z`n 5 zit... Wat ik zéker niet toepas :') )
dan moet je schakelen met geluid.
Zo reed ik in mijn les wagen
Want van 1 naar 2 is ongeveer bij 6 km.
Van 2 naar 3 bij 35.
3 naar 4 bij 65
4 naar 5 vanaf 80
pi_159683704
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:24 schreef tailfox het volgende:

[..]

dan moet je schakelen met geluid.
Zo reed ik in mijn les wagen
Want van 1 naar 2 is ongeveer bij 6 km.
Van 2 naar 3 bij 35.
3 naar 4 bij 65
4 naar 5 vanaf 80
bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen? :')
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
pi_159683709
Heb overigens net even de auto gestart en afgezet en ook even naar het blok gekeken terwijl de auto stationair liep.
- Geen geluiden die luiden op een defecte motorsteun (Gerammel/geschud bij het starten/afzetten van de motor)
- Blok is 0 beweging in te krijgen.
- Blok beweegt niet bij stationair lopen maar ligt mooi "recht" (Lastig te omschrijven)

Ik denk dat het vervangen van Bougies En bobine? (Wat op het Autoweek forum gemeld werd :) ) Het meeste gaat uitmaken.
En anders dan hoor ik het van Renault wel als ik er langs ga.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:33:09 ]
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:33:51 #10
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_159683735
Bougies en/of bobine is het meest waarschijnlijk.
pi_159683828
Doet hij dit pas sinds kort of al sinds je die auto hebt?

In dat laatste geval ben ik ook geneigd om jou techniek de schuld te geven. Nog even een paar jaartjes door rijden ;)
Maar als die het eerder wel veel soepeler heeft gedaan is dat wat onwaarschijnlijker...
pi_159683854
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:

[..]

bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen? :')
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
met een 1.2L bij 25 in zn 2? :')

geen wonder dat dat ding kut begint te doen..
pi_159683858
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Doet hij dit pas sinds kort of al sinds je die auto hebt?

In dat laatste geval ben ik ook geneigd om jou techniek de schuld te geven. Nog even een paar jaartjes door rijden ;)
Maar als die het eerder wel veel soepeler heeft gedaan is dat wat onwaarschijnlijker...
Het begon afgelopen Vrijdag. Had de auto stilgezet bij het bedrijf waar ik een dagje proefdraaide. En bij de 2e rit begon de auto het opeens te doen ;(
Heb daarvoor echt met 0,0 problemen rondgereden.
pi_159683872
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:38 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

met een 1.2L bij 25 in zn 2? :')

geen wonder dat dat ding kut begint te doen..
Van 1 > 2 bij 25 kan toch prima?
Tussen de 15 en 25 schakel ik altijd van 1 > 2 Niks mis mee.
Ik voel echt wel aan bij dat autootje (Na 2 maanden rijden) Wat wel en niet kan.
pi_159683881
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:33 schreef Joran-Joran het volgende:
Bougies en/of bobine is het meest waarschijnlijk.
Waarom denk je dat? Omdat de auto wél schokt maar de motorsteunen en baksteun nog goed zijn?
pi_159683918
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:39 schreef Braddie het volgende:

[..]

Van 1 > 2 bij 25 kan toch prima?
Tussen de 15 en 25 schakel ik altijd van 1 > 2 Niks mis mee.
Ik voel echt wel aan bij dat autootje (Na 2 maanden rijden) Wat wel en niet kan.
Volgens mij vind de motor dat niet zo lekker als ie koud is... Ben zelf geen expert maar je moet hem volgens mij flink in de toeren hebben als je met een 1.2 L bij 25 overschakelt naar z'n 2.
pi_159683958
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:42 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Volgens mij vind de motor dat niet zo lekker als ie koud is... Ben zelf geen expert maar je moet hem volgens mij flink in de toeren hebben als je met een 1.2 L bij 25 overschakelt naar z'n 2.
Dat valt echt heel erg mee, ik schat dat je rond de 3000 toeren 25 rijd in z`n 1. (Maar bij een koude motor hou ik het áltijd netjes, wil geen motorschade)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:46:45 ]
pi_159684008
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.

Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.

Je kon beter een automaat kopen TS...
pi_159684035
En dat schokken is tevens alleen bij koude start of continu/ook als de motor warm is?
pi_159684050
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef dopfles1 het volgende:
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.

Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.

Ik voel de auto wel aan met wat wel/niet kan qua schakelen.
Rij niet als een oud wijf zeg maar.
Bij een koude motor hou ik het netjes (Zou zonde zijn om bij zeg 170k een motorrevisie te moeten doen) Maar bij een warme motor wil ik af en toe wel even het gas in trappen. Niet tot de begrenzer, maar wel een stukje dieper dan bij een koude motor.

Automaat is wel relaxed in de file/stad, maar geef me tóch maar schakel :D

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 18:51:47 ]
pi_159684056
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:49 schreef dopfles1 het volgende:
En dat schokken is tevens alleen bij koude start of continu/ook als de motor warm is?
Als de motor warm is dan is het wat minder, maar dan is het er ook.
pi_159684107
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:44 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat valt echt heel erg mee, ik schat dat je rond de 3000 toeren 25 rijd in z`n 1. (Maar bij een koude motor hou ik het áltijd netjes, wil geen motorschade)
je moet juist met een benzine van een tot 2500 toeren.

Schakel vanaf een is wat eerdee
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:54:29 #23
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159684125
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik voel de auto wel aan met wat wel/niet kan qua schakelen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:

[..]

bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen? :')
Hahahahaha. Na 400 lessen zijn rijbewijs, rijdt vier maanden, rijdt 2 auto's aan stront en meneer weet wel wat een auto aan kan...

Drukgroep wel in orde?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:54:30 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_159684126
Als je pa het niet merkt en jij wel, dan ligt het misschien aan jouw rijstijl? Rustiger gas intrappen of rustiger koppeling loslaten
pi_159684181
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:54 schreef Catch22- het volgende:
Drukgroep wel in orde?
Is nog prima :)
pi_159684195
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als je pa het niet merkt en jij wel, dan ligt het misschien aan jouw rijstijl? Rustiger gas intrappen of rustiger koppeling loslaten
Ik heb inderdaad nog wel af en toe dat ik iets te snel de koppeling op laat komen.
Maar zelfs zonder ingetrapte koppeling gebeurd het.
Rustig gas geven of niet, rustig gas los laten of niet..
pi_159684440
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:53 schreef tailfox het volgende:

[..]

je moet juist met een benzine van een tot 2500 toeren.

Schakel vanaf een is wat eerdee
Ik begrijp niks van deze zin.
  Vis een optie? vrijdag 5 februari 2016 @ 19:14:43 #28
70532 loveli
N
pi_159684468
Het is een Renault, zal wel een electrisch probleem zijn.
crap in = crap out
pi_159684481
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:13 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik begrijp niks van deze zin.
schakel wat eerder naar zijn 2
pi_159684502
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:15 schreef tailfox het volgende:

[..]

schakel wat eerder naar zijn 2
Eerder dan 15 naar z`n 2 ga ik niet doen.. Dat vind het blokje niet leuk...
pi_159684509
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:14 schreef loveli het volgende:
Het is een Renault, zal wel een electrisch probleem zijn.
Zou zomaar kunnen. Bobines/Bougies..
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:18:21 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684530
Weet je vader wel dat je pas zo laat schakelt?
Of gaf hij je het advies wat later te schakelen omdat hij denkt dat je volgens het nieuwe rijden schakelt?

Ik vind je schakelpatroon echt absurd voor zo'n gebakje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:19:53 #33
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159684565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
Weet je vader wel dat je pas zo laat schakelt?
Of gaf hij je het advies wat later te schakelen omdat hij denkt dat je volgens het nieuwe rijden schakelt?

Ik vind je schakelpatroon echt absurd voor zo'n gebakje.
Braddie voelt dat echt wel aan hoor :{w
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:21:43 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684603
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:19 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Braddie voelt dat echt wel aan hoor :{w
Sorry, my bad, had ik moeten weten natuurlijk :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159684624
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
Weet je vader wel dat je pas zo laat schakelt?
Of gaf hij je het advies wat later te schakelen omdat hij denkt dat je volgens het nieuwe rijden schakelt?

Ik vind je schakelpatroon echt absurd voor zo'n gebakje.
Wat is er absurd aan
Van 1 naar 2 bij 15-25
Van 2 naar 3 bij 40-50.
Van 3 naar 4 bij 60-70.
Van 4 naar 5 bij 80-100

Autootje trekt het prima, maakt niet bijster veel toeren.
Als ik lager dan dit qua snelheden > versnellingen word het er écht niet beter op.

Toen ik de auto net maakte schakelde ik op de rijles methode, bij 10 naar z`n 2, bij 25 naar z`n 3, bij 40 naar z`n 4, 60 naar z`n 5. Geloof me, dat vind 'ie niet prettig..
Ik rij al 3 maanden rond in dit autootje (Sinds December) Dus denk wel dat ik aanvoel wat wel/niet kan toch?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 19:23:51 ]
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:24:59 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684678
Ik zal morgen eens kijken hoeveel toeren mijn 2.0t maakt bij 25 km pu in z'n 1.
En FYI, die doet amper 2.500 toeren bij 120 in z'n 5.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159684713
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:24 schreef Leandra het volgende:
Ik zal morgen eens kijken hoeveel toeren mijn 2.0t maakt bij 25 km pu in z'n 1.
En FYI, die doet amper 2.500 toeren bij 120 in z'n 5.
Ik schat dat ik 3000 toeren maak bij 25 in z`n 1.
Bij 120 in z`n 5 zal ik 3000-3500 toeren draaien schat ik. Durf het niet precies te zeggen, heb geen toerenteller.

(Ik ga overigens bij een koude motor niet doortrekken tot 25 in z`n 1 :') )
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:28:21 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684752
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:22 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wat is er absurd aan
Van 1 naar 2 bij 15-25
Van 2 naar 3 bij 40-50.
Van 3 naar 4 bij 60-70.
Van 4 naar 5 bij 80-100

Autootje trekt het prima, maakt niet bijster veel toeren.
Als ik lager dan dit qua snelheden > versnellingen word het er écht niet beter op.

Toen ik de auto net maakte schakelde ik op de rijles methode, bij 10 naar z`n 2, bij 25 naar z`n 3, bij 40 naar z`n 4, 60 naar z`n 5. Geloof me, dat vind 'ie niet prettig..
Ik rij al 3 maanden rond in dit autootje (Sinds December) Dus denk wel dat ik aanvoel wat wel/niet kan toch?

Bij 15 naar z'n 2 is natuurlijk een heel ander verhaal dan bij 25 naar z'n 2.
Idem voor 40 naar z'n 3 vs 50 naar z'n 3.
Etc, etc, etc.

Met zo'n gebakje zou 15 naar z'n 2 en 40 naar z'n 3 ongeveer de bovengrens moeten zijn, niet de ondergrens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159684797
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij 15 naar z'n 2 is natuurlijk een heel ander verhaal dan bij 25 naar z'n 2.
Idem voor 40 naar z'n 3 vs 50 naar z'n 3.
Etc, etc, etc.

Met zo'n gebakje zou 15 naar z'n 2 en 40 naar z'n 3 ongeveer de bovengrens moeten zijn, niet de ondergrens.
Volgens mij vergis jij je enorm in de Twingo..
15 naar 2 de bovengrens? Als ik onder die 15 km kom dan word ik haast gesmeekt door de motor of ik alsjeblieft wil terugschakelen :')
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:30:09 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684798
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:26 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik schat dat ik 3000 toeren maak bij 25 in z`n 1.
Bij 120 in z`n 5 zal ik 3000-3500 toeren draaien schat ik. Durf het niet precies te zeggen, heb geen toerenteller.

(Ik ga overigens bij een koude motor niet doortrekken tot 25 in z`n 1 :') )
Dan ben ik toch heel benieuwd waar je jouw schatting op baseert...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:31:21 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159684813
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

Volgens mij vergis jij je enorm in de Twingo..
15 naar 2 de bovengrens? Als ik onder die 15 km kom dan word ik haast gesmeekt door de motor of ik alsjeblieft wil terugschakelen :')
Volgens mij vergis jij je meer in mij dan ik in jouw auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159684838
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan ben ik toch heel benieuwd waar je jouw schatting op baseert...
Motorgeluid..
pi_159684842
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef dopfles1 het volgende:
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.

Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.

Je kon beter een automaat kopen TS...
Echte mannen rijden geen twingo.
pi_159684860
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij vergis jij je meer in mij dan ik in jouw auto.
Zou kunnen.
Maar nogmaals, zodra ik onder de 15 km kom en ik zit nog in z`n 2 begint 'ie enorm te brommen, en is er heel weinig koppel, kom ik onder de 10 dan gaat 'ie lopen bokken. Tussen de 15 en 25 is een prima schakel moment voor mijn gevoel.
pi_159684865
Zullen we nu maar weer on topic gaan?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:35:35 #46
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_159684887
3500 toeren bij 120 in 5 is wel best veel hoor. Dan kan je wagen niet echt veel aan, dan zou ik ook wat eerder schakelen in het begin
pi_159684922
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:

[..]

bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen? :')
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
Wtf? :')

Mijn lesauto was de nieuwste Volkswagen Polo met een best wel krachtige motor en bij die auto moest je pas vanaf 20km/u naar z'n 2 schakelen, omdat hij anders zou afslaan. Maar die is een diesel en die heeft meer power bij lagere toeren. En jij schakelt bij 25 pas naar 2? :X

Bij mijn eigen auto (Opel Corsa 1.4 Sport uit 1997) moet ik vanaf 10 al naar z'n 2 schakelen, vanaf 30 in z'n 3, vanaf 50 in z'n 4 en vanaf 70 in z'n 5. Op deze manier blijven m'n toeren altijd tussen de 2000 en 3000 en in de handleiding staat dat dit het beste toerental is om in te rijden.

Ik zou eerder opschakelen als ik jou was. Vooral bij oudere auto's is versnelling 1 puur om weg te rijden en als je een beetje rijdt kan je al naar versnelling 2.
pi_159684968
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:37 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Wtf? :')

Mijn lesauto was de nieuwste Volkswagen Polo met een best wel krachtige motor en bij die auto moest je pas vanaf 20km/u naar z'n 2 schakelen, omdat hij anders zou afslaan. Maar die is een diesel en die heeft meer power bij lagere toeren. En jij schakelt bij 25 pas naar 2? :X

Bij mijn eigen auto (Opel Corsa 1.4 Sport uit 1997) moet ik vanaf 10 al naar z'n 2 schakelen, vanaf 30 in z'n 3, vanaf 50 in z'n 4 en vanaf 70 in z'n 5. Op deze manier blijven m'n toeren altijd tussen de 2000 en 3000 en in de handleiding staat dat dit het beste toerental is om in te rijden.

Ik zou eerder opschakelen als ik jou was. Vooral bij oudere auto's is versnelling 1 puur om weg te rijden en als je een beetje rijdt kan je al naar versnelling 2.
Ik zit tussen de 15 en 25 in z`n 2.. Kan prima.
Als ik bij 50 in z`n 4 zit dan gaat het maar net maar je voelt gewoon dat 'ie het niet prettig vind.
pi_159685353
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef dopfles1 het volgende:
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.

Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.

Je kon beter een automaat kopen TS...
Dit dus, je gaat toch niet op je teller kijken wanneer je moet schakelen.
pi_159685383
On-Topic? Dank.
pi_159685386
Heeft deze penbobines?

Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
pi_159685444
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:12 schreef Braddie het volgende:
Sinds vorige week vrijdag heeft de auto het probleem dat 'ie vaker wel dan niet een keer schokt bij het gas geven en gas loslaten.

Nou lijkt het mij niet dat ik gek ben, maar ik voel toch echt duidelijk bij het gas geven of gas loslaten dat de auto een keer schokt, bij het gasgeven voel je het (Het voelt net alsof je de koppeling in een keer los laat) En bij het gas los laten ook, al is het dan wat minder aanwezig.
Ik heb een soortgelijke iets mijn Clio RS 172 uit 2000.
Eigenlijk gebeurt het alleen af en toe als ie koud is.
Of ik trap de koppeling een keer in of ik geef een beetje gas bij.
Als ik de straat uit ben is het dan ook gelijk over. Dus als het een keer gebeurt dan maak ik me er niet zo druk om.
pi_159685447
EDIT: ik kan niet quoten.

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 20:00:18 ]
pi_159685473
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:56 schreef hoas het volgende:
Heeft deze penbobines?

Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
Dus als ik alle 4 vervang + bougies dan moet het in orde zijn?

(Ik heb echt geen idee hoe het verder allemaal in elkaar steekt zo`n motorblok :') )
pi_159685479
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:58 schreef sebaz het volgende:

[..]

Ik heb een soortgelijke iets mijn Clio RS 172 uit 2000.
Eigenlijk gebeurt het alleen af en toe als ie koud is.
Of ik trap de koppeling een keer in of ik geef een beetje gas bij.
Als ik de straat uit ben is het dan ook gelijk over. Dus als het een keer gebeurt dan maak ik me er niet zo druk om.
Die van mij blijft het doen.. Alleen met warme motor iets minder heftig.
pi_159685615
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:59 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dus als ik alle 4 vervang + bougies dan moet het in orde zijn?

(Ik heb echt geen idee hoe het verder allemaal in elkaar steekt zo`n motorblok :') )
je kunt hem ook laten uitlezen om het zeker te weten, maar als het bij een warme motor minder wordt is het bijna zeker, er komt vocht in de bobines wat met een warme motor verdwijnt.
pi_159685744
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:05 schreef hoas het volgende:

[..]

je kunt hem ook laten uitlezen om het zeker te weten, maar als het bij een warme motor minder wordt is het bijna zeker, er komt vocht in de bobines wat met een warme motor verdwijnt.
Ah, weer wat geleerd.

Maar 4 bougies + 4 bobines ? (Geen idee hoe dat werkt) Kopen en vervangen en dan ben ik klaar voor 150-200 zeg je?

(Dan is m`n auto al bijna totalloss :') Heb dat ding aangeschaft voor 300 :') )
pi_159686469
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:12 schreef Braddie het volgende:
Auto: Renault Twingo uit 1998.
Doen alle Renaults. Serieus, zelfs een nieuwe Megane heeft een kantelend blok met wiebelende pook. Dat is normaal, of ieder geval typisch Renault.
.
pi_159686487
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:41 schreef Fer het volgende:

[..]

Doen alle Renaults. Serieus, zelfs een nieuwe Megane heeft een kantelend blok met wiebelende pook. Dat is normaal, of ieder geval typisch Renault.
Die van mij is het pas sinds vorig weekend gaan doen anders..
pi_159686961
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:56 schreef hoas het volgende:
Heeft deze penbobines?

Gezocht en ja dus, even uitlezen en de kapotte vervangen maar liever alle 4 incl bougies, kost je 150-200 euro en hij rijd weer als een nieuwe.
Noway in hell dat een 98'er Twingo 1.2 4 pen bobines heeft
pi_159686998
Is je motorsteun echt niet gaar? Zeer die aan d-riem zijde is lastig te zien.
pi_159687029
Zo,n Twingo 1.2 heeft trouwens geen coil on plug, maar gewoon een bobine-module met 4 aansluitingen voor bougiekabels. Rotte bougiekabels rijden trouwens ook vreselijk bij lage toeren.
.
pi_159687075
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Noway in hell dat een 98'er Twingo 1.2 4 pen bobines heeft
Gezien en je hebt 100% gelijk!
pi_159687916
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Is je motorsteun echt niet gaar? Zeer die aan d-riem zijde is lastig te zien.
Motorsteun is niet gaar.
Auto is gecheckt op motorsteun/baksteun en was nog gewoon prima.

Als je motorsteun/motorsteunen gaar zijn dan voel je dat ook wel zodra je de auto start of afzet. Maar dat is ook hier niet het geval.
pi_159687938
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:58 schreef Fer het volgende:
Zo,n Twingo 1.2 heeft trouwens geen coil on plug, maar gewoon een bobine-module met 4 aansluitingen voor bougiekabels. Rotte bougiekabels rijden trouwens ook vreselijk bij lage toeren.
Wat kost zo`n grap? Hij rijd niet vreselijk. Het is alleen vervelend met gas geven/gas los laten, dan voel je hem ff een keer schokken.
pi_159688457
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wat kost zo`n grap? Hij rijd niet vreselijk. Het is alleen vervelend met gas geven/gas los laten, dan voel je hem ff een keer schokken.
Kabels vallen wel mee. Pak gelijk de bougies mee.
pi_159688488
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Kabels vallen wel mee. Pak gelijk de bougies mee.
Dat sowieso.
Bougies + kabels + Bobine?
pi_159688508
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wat kost zo`n grap? Hij rijd niet vreselijk. Het is alleen vervelend met gas geven/gas los laten, dan voel je hem ff een keer schokken.
Tientjeswerk als je het online koopt en zelf plaatst. Gewoon kabel voor kabel, maar die bougies eruit draaien is best kut bij die stokbroden. Ze zitten meestal diep, achterkant van de motor en je hebt een dunne dop of pijp sleutel nodig.

10+20+40 bij Mr Auto.
.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 21:51:04 #69
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_159688517
- weg -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sounddragon op 06-02-2016 13:47:40 ]
Lachen joh.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 21:59:35 #70
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_159688724
Waarom open je dit topic eigenlijk? Je weet zeker dat de steunen goed zijn, je weet zeker dat het niet aan je rijstijl ligt (terwijl je pa de klachten niet heeft...) en je bent er vrij zeker van dat het aan de ontsteking ligt. Wat wil je van ons horen dan?
pi_159688752
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Tientjeswerk als je het online koopt en zelf plaatst. Gewoon kabel voor kabel, maar die bougies eruit draaien is best kut bij die stokbroden. Ze zitten meestal diep, achterkant van de motor en je hebt een dunne dop of pijp sleutel nodig.

10+20+40 bij Mr Auto.
10+20+40. Dat is nog wel te over zien (Is alsnog wel 1/4e van mijn auto :') Maar ach)
Heb een hoop handige mensen in de familie dus dat komt ook sowieso wel goed :) Ik ga er zelf niet aan beginnen.
pi_159689073
Bij 25 pas doorschakelen :')

Laat me raden, je pakt haakse bochten ook in de eerste versnelling?
pi_159689106
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:12 schreef spiritusbus het volgende:
Bij 25 pas doorschakelen :')

Laat me raden, je pakt haakse bochten ook in de eerste versnelling?
Nee, 2.
En nogmaals, ik schakel tussen de 15 en 25! Ligt helemaal aan de situatie. Als ik vanuit stilstand (door een stoplicht of dergelijke) De snelweg op moet, ga ik echt niet schakelen bij 15.
pi_159689580
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:12 schreef spiritusbus het volgende:
Bij 25 pas doorschakelen :')

Laat me raden, je pakt haakse bochten ook in de eerste versnelling?
Ik bij 30, als ik bij stoplichten sta, die meteen naar 80km gaan. Ecomotive diesel met een heeeeeeeeluh lange twee.
.
pi_159690023
Als ik bij 25 schakel schokt mijn auto ook :')

Probeer iets eerder te schakelen, of gas bij geven wanneer je de koppeling laat opkomen. Als het minder schokt weet je waar het aan ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')