Ik heb inderdaad nog wel af en toe dat ik iets te snel de koppeling op laat komen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als je pa het niet merkt en jij wel, dan ligt het misschien aan jouw rijstijl? Rustiger gas intrappen of rustiger koppeling loslaten
Ik begrijp niks van deze zin.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:53 schreef tailfox het volgende:
[..]
je moet juist met een benzine van een tot 2500 toeren.
Schakel vanaf een is wat eerdee
Zou zomaar kunnen. Bobines/Bougies..quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:14 schreef loveli het volgende:
Het is een Renault, zal wel een electrisch probleem zijn.
Braddie voelt dat echt wel aan hoorquote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
Weet je vader wel dat je pas zo laat schakelt?
Of gaf hij je het advies wat later te schakelen omdat hij denkt dat je volgens het nieuwe rijden schakelt?
Ik vind je schakelpatroon echt absurd voor zo'n gebakje.
Wat is er absurd aanquote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
Weet je vader wel dat je pas zo laat schakelt?
Of gaf hij je het advies wat later te schakelen omdat hij denkt dat je volgens het nieuwe rijden schakelt?
Ik vind je schakelpatroon echt absurd voor zo'n gebakje.
Ik schat dat ik 3000 toeren maak bij 25 in z`n 1.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:24 schreef Leandra het volgende:
Ik zal morgen eens kijken hoeveel toeren mijn 2.0t maakt bij 25 km pu in z'n 1.
En FYI, die doet amper 2.500 toeren bij 120 in z'n 5.
Bij 15 naar z'n 2 is natuurlijk een heel ander verhaal dan bij 25 naar z'n 2.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat is er absurd aan
Van 1 naar 2 bij 15-25
Van 2 naar 3 bij 40-50.
Van 3 naar 4 bij 60-70.
Van 4 naar 5 bij 80-100
Autootje trekt het prima, maakt niet bijster veel toeren.
Als ik lager dan dit qua snelheden > versnellingen word het er écht niet beter op.
Toen ik de auto net maakte schakelde ik op de rijles methode, bij 10 naar z`n 2, bij 25 naar z`n 3, bij 40 naar z`n 4, 60 naar z`n 5. Geloof me, dat vind 'ie niet prettig..
Ik rij al 3 maanden rond in dit autootje (Sinds December) Dus denk wel dat ik aanvoel wat wel/niet kan toch?
Volgens mij vergis jij je enorm in de Twingo..quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij 15 naar z'n 2 is natuurlijk een heel ander verhaal dan bij 25 naar z'n 2.
Idem voor 40 naar z'n 3 vs 50 naar z'n 3.
Etc, etc, etc.
Met zo'n gebakje zou 15 naar z'n 2 en 40 naar z'n 3 ongeveer de bovengrens moeten zijn, niet de ondergrens.
Dan ben ik toch heel benieuwd waar je jouw schatting op baseert...quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik schat dat ik 3000 toeren maak bij 25 in z`n 1.
Bij 120 in z`n 5 zal ik 3000-3500 toeren draaien schat ik. Durf het niet precies te zeggen, heb geen toerenteller.
(Ik ga overigens bij een koude motor niet doortrekken tot 25 in z`n 1)
Volgens mij vergis jij je meer in mij dan ik in jouw auto.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:30 schreef Braddie het volgende:
[..]
Volgens mij vergis jij je enorm in de Twingo..
15 naar 2 de bovengrens? Als ik onder die 15 km kom dan word ik haast gesmeekt door de motor of ik alsjeblieft wil terugschakelen
Motorgeluid..quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan ben ik toch heel benieuwd waar je jouw schatting op baseert...
Echte mannen rijden geen twingo.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef dopfles1 het volgende:
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.
Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.
Je kon beter een automaat kopen TS...
Zou kunnen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij vergis jij je meer in mij dan ik in jouw auto.
Wtf?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
bij 6?! Wil je je krukaslager naar de kloten helpen?![]()
Ik schakel bij 25 naar z`n 2, bij 40-50 naar z`n 3, bij 60-70 naar z`n 4 en bij 80-100 naar z`n 5. Rij in een 1,2 benzine he. Niet in een dieseltje.
Ik zit tussen de 15 en 25 in z`n 2.. Kan prima.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:37 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Wtf?![]()
Mijn lesauto was de nieuwste Volkswagen Polo met een best wel krachtige motor en bij die auto moest je pas vanaf 20km/u naar z'n 2 schakelen, omdat hij anders zou afslaan. Maar die is een diesel en die heeft meer power bij lagere toeren. En jij schakelt bij 25 pas naar 2?![]()
Bij mijn eigen auto (Opel Corsa 1.4 Sport uit 1997) moet ik vanaf 10 al naar z'n 2 schakelen, vanaf 30 in z'n 3, vanaf 50 in z'n 4 en vanaf 70 in z'n 5. Op deze manier blijven m'n toeren altijd tussen de 2000 en 3000 en in de handleiding staat dat dit het beste toerental is om in te rijden.
Ik zou eerder opschakelen als ik jou was. Vooral bij oudere auto's is versnelling 1 puur om weg te rijden en als je een beetje rijdt kan je al naar versnelling 2.
Dit dus, je gaat toch niet op je teller kijken wanneer je moet schakelen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef dopfles1 het volgende:
Echte mannen voelen de auto aan en schakelen goed op tijd en laat de motor niet onnodig toeren maken.
Vrouwen schakelen altijd veel te laat omdat ze de techniek in een auto niet snappen.
Je kon beter een automaat kopen TS...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |