Ja zoiets, kan het niet echt vinden op internet maar schat dat het tussen de 2500-2750 komt ongeveer dat koppel.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:41 schreef Gilan het volgende:
En daarvoor wil je toch echt wat koppel tot je beschikking hebben lijkt me, bij zo'n blokje komt dat pas rond de 2500 toeren gok ik
Net alsof je dan ook geen kennis kan hebben over de techniek. Genoeg mensen die niks van de techniek weten en goed kunnen rijden.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Bij 25 schat ik misschien net 3000 toeren te draaien, valt echt heel erg mee.
Maar mensen hebben al het oordeel klaar
- Braddie heeft lang over z`n rijbewijs gedaan > Kan niet rijden > geen verstand van auto's
- Twingo is geen fatsoenlijke auto.
- Twingo is geen auto om toeren mee te maken.
- Braddie weet niks over zijn eigen auto.
Ik weet vrij weinig van de techniek van auto's af maar ik weet wél wat mijn auto wel/niet prettig vind (Mag ook wel na 2 maandenquote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:04 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Net alsof je dan ook geen kennis kan hebben over de techniek. Genoeg mensen die niks van de techniek weten en goed kunnen rijden.
Andersom net zo.
Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik weet vrij weinig van de techniek van auto's af maar ik weet wél wat mijn auto wel/niet prettig vind (Mag ook wel na 2 maanden![]()
Rijden kan ik na een half jaar en +- 10,000km nog steeds nog. Ik rij echt als een natte krant, maar ben niet te beroerd om dat toe te geven.
Kom op zeg, dat weet ik al na 3x schakelen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:52 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.
Voor wat betreft schakelen. Moest veel rijden vandaag en heb de snelheid bij schakelen in de gaten gehouden.
Het viel me op dat er geen 'gemiddelde' is. De ene keer rij ik 80 in zijn 3 en 120 tot zijn 4. De andere keer schakel ik bij 80 naar zijn 4 of bij 15 naar zijn 2 als ik bij een kruispunt direct moet afslaan.
Mijn conclusie is dat het per auto verschilt en je moet doen wat 'goed voelt' voor de auto.
Uiteraard wel goed onderhouden.
Een half jaarquote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:52 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.
Mijn conclusie is dat het per auto verschilt en je moet doen wat 'goed voelt' voor de auto.
Uiteraard wel goed onderhouden.
Dat mag je best denken. Echter heb je binnen "een paar 100km" nog niet in allerlei verschillende omstandigheden gereden qua weer en locaties. Denk aan sneeuw, mist, harde stormen, maar ook bergen of slechte wegen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Een half jaar
Ik heb met deze auto nu bijna 4000 kilometer gereden, lijkt me wel "voldoende" Je weet echt wel na een paar 100 km wat een auto wel/niet kan.
Tuurlijk verschilt het per auto, maar het onderlinge verschil is echt niet dusdanig groot dat je weken moet wennen___!
Goed onderhouden word 'ie zeer zeker!
Eigen ervaring. Je probleem klinkt bekend, heb dit ook ooit gehad (alhoewel mijn motor ook niet lekker stationair liep toen). Dat waren de 4 bougies + bobine. Kostte me ¤ 130 ofzo inclusief arbeidskosten.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Omdat de auto wél schokt maar de motorsteunen en baksteun nog goed zijn?
Nee tuurlijk op zo`n manier niet neequote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:22 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Dat mag je best denken. Echter heb je binnen "een paar 100km" nog niet in allerlei verschillende omstandigheden gereden qua weer en locaties. Denk aan sneeuw, mist, harde stormen, maar ook bergen of slechte wegen.
Vandaar dat ik het gemiddelde van een half jaar stel. Iedereen die claimt bovenstaande na 3 keer schakelen of een paar 100 km te beheersen houdt er een soepelere definitie van "je auto kennen" op na dan ik.
Nee, binnen 2 keer opschakelen en weer afremmen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee tuurlijk op zo`n manier niet nee
Maar je voelt qua schakelen wel aan wat een auto prettig vind en wat niet binnen een paar 100 km
Niets aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, binnen 2 keer opschakelen en weer afremmen.
Rijden leer je de eerstkomende 10 - 15 jaar. En autogevoel/voertuigbeheersing is iets wat je hébt, of wat sommigen domweg nooit krijgen.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:25 schreef Braddie het volgende:
Zonder hele grote moeite.
Ik rij vaak s'nachts als de snelweg leeg is 130-140 op de linkerbaan, en ik heb hem ooit eens op 162 gekregen (Toen was ie nog een beetje aan het trekken maar durfde ik niet harder)
quote:Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.
Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:59 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
[..]![]()
RVV 1990, artikel 3, lid 1.
Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.
(Uiteraard wel flitsmeister aan, want je weet het maar nooit)
Omdat ik dan gewoon lekker met 130-140 kan doorkarren.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?
Je steelt mijn tekstquote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?
Wat is er nou precies zo eng aan die rechterbaan ?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:08 schreef Braddie het volgende:
Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.
(Uiteraard wel flitsmeister aan, want je weet het maar nooit)
Er is niks engs aanquote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:17 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Wat is er nou precies zo eng aan die rechterbaan ?
Het is niet bepaald zo dat daar nog allemaal niet-ontplofte explosieven uit de tweede wereldoorlog liggen of iets dergelijks.
En bedankt.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:16 schreef Braddie het volgende:
Omdat ik dan gewoon lekker met 130-140 kan doorkarren.
Kan rechts ook wel. Maar ik vind het prettiger om met hogere snelheden links te rijden.
Lege snelweg of niet. Is een gevoelskwestie denk ik.
En hóe precies ben je ook alweer aan het inhalen op een lege snelwegquote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:20 schreef Braddie het volgende:
Er is niks engs aan
Maar het is meer dat mij bij rijlessen is aangeleerd om bij inhalen en dus zeg maar Vmax +5-10 Links te gaan rijden voor de doorstroming. Dus ik rij automatisch links als ik het gas wat dieper in trap lege snelweg of niet
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:24 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
En hóe precies ben je ook alweer aan het inhalen op een lege snelweg
Ik heb zelf nog niet zo lang m'n rijbewijs, dus misschien dat ik van een ruimschoots ervaren chauffeur als jij wat wijze lessen kan leren.
Het schakelen zelf heb je binnen 5 a 10 minuten volledig door. Ik had het enkel over het volledig kennen van jouw auto. Schakelen is daar een klein onderdeel van, wat ook nog het meest eenvoudigst is.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee tuurlijk op zo`n manier niet nee
Maar je voelt qua schakelen wel aan wat een auto prettig vind en wat niet binnen een paar 100 km
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |