abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159704580
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:41 schreef Gilan het volgende:
En daarvoor wil je toch echt wat koppel tot je beschikking hebben lijkt me, bij zo'n blokje komt dat pas rond de 2500 toeren gok ik
Ja zoiets, kan het niet echt vinden op internet maar schat dat het tussen de 2500-2750 komt ongeveer dat koppel.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 16:04:18 #102
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159704932
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:42 schreef Braddie het volgende:

[..]

Bij 25 schat ik misschien net 3000 toeren te draaien, valt echt heel erg mee.
Maar mensen hebben al het oordeel klaar

- Braddie heeft lang over z`n rijbewijs gedaan > Kan niet rijden > geen verstand van auto's
- Twingo is geen fatsoenlijke auto.
- Twingo is geen auto om toeren mee te maken.
- Braddie weet niks over zijn eigen auto.
Net alsof je dan ook geen kennis kan hebben over de techniek. Genoeg mensen die niks van de techniek weten en goed kunnen rijden.
Andersom net zo.
pi_159704958
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:04 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Net alsof je dan ook geen kennis kan hebben over de techniek. Genoeg mensen die niks van de techniek weten en goed kunnen rijden.
Andersom net zo.
Ik weet vrij weinig van de techniek van auto's af maar ik weet wél wat mijn auto wel/niet prettig vind (Mag ook wel na 2 maanden :')
Rijden kan ik na een half jaar en +- 10,000km nog steeds nog. Ik rij echt als een natte krant, maar ben niet te beroerd om dat toe te geven.
pi_159707440
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:05 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik weet vrij weinig van de techniek van auto's af maar ik weet wél wat mijn auto wel/niet prettig vind (Mag ook wel na 2 maanden :')
Rijden kan ik na een half jaar en +- 10,000km nog steeds nog. Ik rij echt als een natte krant, maar ben niet te beroerd om dat toe te geven.
Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Voor wat betreft schakelen. Moest veel rijden vandaag en heb de snelheid bij schakelen in de gaten gehouden.

Het viel me op dat er geen 'gemiddelde' is. De ene keer rij ik 80 in zijn 3 en 120 tot zijn 4. De andere keer schakel ik bij 80 naar zijn 4 of bij 15 naar zijn 2 als ik bij een kruispunt direct moet afslaan.

Mijn conclusie is dat het per auto verschilt en je moet doen wat 'goed voelt' voor de auto.

Uiteraard wel goed onderhouden.
pi_159707518
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:52 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Voor wat betreft schakelen. Moest veel rijden vandaag en heb de snelheid bij schakelen in de gaten gehouden.

Het viel me op dat er geen 'gemiddelde' is. De ene keer rij ik 80 in zijn 3 en 120 tot zijn 4. De andere keer schakel ik bij 80 naar zijn 4 of bij 15 naar zijn 2 als ik bij een kruispunt direct moet afslaan.

Mijn conclusie is dat het per auto verschilt en je moet doen wat 'goed voelt' voor de auto.

Uiteraard wel goed onderhouden.
Kom op zeg, dat weet ik al na 3x schakelen.
pi_159707882
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:52 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Mijn conclusie is dat het per auto verschilt en je moet doen wat 'goed voelt' voor de auto.

Uiteraard wel goed onderhouden.
Een half jaar :')
Ik heb met deze auto nu bijna 4000 kilometer gereden, lijkt me wel "voldoende" Je weet echt wel na een paar 100 km wat een auto wel/niet kan.

Tuurlijk verschilt het per auto, maar het onderlinge verschil is echt niet dusdanig groot dat je weken moet wennen :')___!

Goed onderhouden word 'ie zeer zeker!
pi_159712779
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:14 schreef Braddie het volgende:

[..]

Een half jaar :')
Ik heb met deze auto nu bijna 4000 kilometer gereden, lijkt me wel "voldoende" Je weet echt wel na een paar 100 km wat een auto wel/niet kan.

Tuurlijk verschilt het per auto, maar het onderlinge verschil is echt niet dusdanig groot dat je weken moet wennen :')___!

Goed onderhouden word 'ie zeer zeker!
Dat mag je best denken. Echter heb je binnen "een paar 100km" nog niet in allerlei verschillende omstandigheden gereden qua weer en locaties. Denk aan sneeuw, mist, harde stormen, maar ook bergen of slechte wegen.

Vandaar dat ik het gemiddelde van een half jaar stel. Iedereen die claimt bovenstaande na 3 keer schakelen of een paar 100 km te beheersen houdt er een soepelere definitie van "je auto kennen" op na dan ik.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 21:26:03 #108
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_159712917
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:40 schreef Braddie het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Omdat de auto wél schokt maar de motorsteunen en baksteun nog goed zijn?
Eigen ervaring. Je probleem klinkt bekend, heb dit ook ooit gehad (alhoewel mijn motor ook niet lekker stationair liep toen). Dat waren de 4 bougies + bobine. Kostte me ¤ 130 ofzo inclusief arbeidskosten.

Ik zie nu trouwens pas wie de TS is, heb je dus eindelijk je rijbewijs gehaald jongen :D
pi_159713894
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:22 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Dat mag je best denken. Echter heb je binnen "een paar 100km" nog niet in allerlei verschillende omstandigheden gereden qua weer en locaties. Denk aan sneeuw, mist, harde stormen, maar ook bergen of slechte wegen.

Vandaar dat ik het gemiddelde van een half jaar stel. Iedereen die claimt bovenstaande na 3 keer schakelen of een paar 100 km te beheersen houdt er een soepelere definitie van "je auto kennen" op na dan ik.
Nee tuurlijk op zo`n manier niet nee :')
Maar je voelt qua schakelen wel aan wat een auto prettig vind en wat niet binnen een paar 100 km
  zaterdag 6 februari 2016 @ 22:03:33 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159714076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee tuurlijk op zo`n manier niet nee :')
Maar je voelt qua schakelen wel aan wat een auto prettig vind en wat niet binnen een paar 100 km
Nee, binnen 2 keer opschakelen en weer afremmen.
Rijden leer je de eerstkomende 10 - 15 jaar. En autogevoel/voertuigbeheersing is iets wat je hébt, of wat sommigen domweg nooit krijgen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159714538
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 22:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, binnen 2 keer opschakelen en weer afremmen.
Rijden leer je de eerstkomende 10 - 15 jaar. En autogevoel/voertuigbeheersing is iets wat je hébt, of wat sommigen domweg nooit krijgen.
Niets aan toe te voegen.
pi_159715300
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 11:25 schreef Braddie het volgende:
Zonder hele grote moeite.
Ik rij vaak s'nachts als de snelweg leeg is 130-140 op de linkerbaan, en ik heb hem ooit eens op 162 gekregen (Toen was ie nog een beetje aan het trekken maar durfde ik niet harder :') )
quote:
Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.
}:|
RVV 1990, artikel 3, lid 1.
pi_159715429
quote:
Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.
(Uiteraard wel flitsmeister aan, want je weet het maar nooit)
  zaterdag 6 februari 2016 @ 23:14:07 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159715541
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:08 schreef Braddie het volgende:

[..]

Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.
(Uiteraard wel flitsmeister aan, want je weet het maar nooit)
Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159715583
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?
Omdat ik dan gewoon lekker met 130-140 kan doorkarren.
Kan rechts ook wel. Maar ik vind het prettiger om met hogere snelheden links te rijden.
Lege snelweg of niet. Is een gevoelskwestie denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 23:17:04 ]
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 23:16:27 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159715585
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?
Je steelt mijn tekst :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159715602
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 23:08 schreef Braddie het volgende:
Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.
(Uiteraard wel flitsmeister aan, want je weet het maar nooit)
Wat is er nou precies zo eng aan die rechterbaan ?
Het is niet bepaald zo dat daar nog allemaal niet-ontplofte explosieven uit de tweede wereldoorlog liggen of iets dergelijks.
pi_159715666
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:17 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wat is er nou precies zo eng aan die rechterbaan ?
Het is niet bepaald zo dat daar nog allemaal niet-ontplofte explosieven uit de tweede wereldoorlog liggen of iets dergelijks.
Er is niks engs aan :D
Maar het is meer dat mij bij rijlessen is aangeleerd om bij inhalen en dus zeg maar Vmax +5-10 Links te gaan rijden voor de doorstroming. Dus ik rij automatisch links als ik het gas wat dieper in trap lege snelweg of niet :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 23:21:23 ]
pi_159715701
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 23:16 schreef Braddie het volgende:
Omdat ik dan gewoon lekker met 130-140 kan doorkarren.
Kan rechts ook wel. Maar ik vind het prettiger om met hogere snelheden links te rijden.
Lege snelweg of niet. Is een gevoelskwestie denk ik.
En bedankt.
Door 'chauffeurs' als jij kan de overheid extra rijstroken blíjven aanleggen, maar wordt elke autosnelweg gedegradeerd tot een tweebaans karrespoor.
pi_159715756
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 23:20 schreef Braddie het volgende:
Er is niks engs aan :D
Maar het is meer dat mij bij rijlessen is aangeleerd om bij inhalen en dus zeg maar Vmax +5-10 Links te gaan rijden voor de doorstroming. Dus ik rij automatisch links als ik het gas wat dieper in trap lege snelweg of niet :')
En hóe precies ben je ook alweer aan het inhalen op een lege snelweg :?
Ik heb zelf nog niet zo lang m'n rijbewijs, dus misschien dat ik van een ruimschoots ervaren chauffeur als jij wat wijze lessen kan leren.
pi_159715770
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:24 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

En hóe precies ben je ook alweer aan het inhalen op een lege snelweg :?
Ik heb zelf nog niet zo lang m'n rijbewijs, dus misschien dat ik van een ruimschoots ervaren chauffeur als jij wat wijze lessen kan leren.
:') Goed :') deze discussie ga ik niet aan.
pi_159715780
Zullen we nu wééééér on topic gaan. Iets met een Twingo met schokken bij gas geven / gas loslaten.
pi_159715857
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee tuurlijk op zo`n manier niet nee :')
Maar je voelt qua schakelen wel aan wat een auto prettig vind en wat niet binnen een paar 100 km
Het schakelen zelf heb je binnen 5 a 10 minuten volledig door. Ik had het enkel over het volledig kennen van jouw auto. Schakelen is daar een klein onderdeel van, wat ook nog het meest eenvoudigst is.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 23:31:12 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159715880
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

met 130-140
hogere snelheden
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 23:32:41 #125
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_159715907
Ik denk dat je je vooral gewoon te druk maakt. Is een beginnerskwaal, ik had het namelijk ook.
Bij elk schokje, piepje haperingetje zat ik toen ik net t rijbewijs had ook meteen van...oei, ohjee...wat is dat? Moet ik nu naar de garage hiervoor?

Als ik het zo hoor lijkt het me dat er niks aan de hand is en dat het gewoon puur hypochondrie van jou is, icm waarschijnlijk de koppeling niet voorzichtig genoeg laten opkomen.
Mijn auto schokt/bokt ook wel eens als ik iets te lomp aan het rijden ben en daar maak ik me vervolgens ook echt geen zorgen over.

Mijn advies, gewoon lekker rijden en niet steeds een onnodig topic aanmaken voor elk piepje dat je Twingo maakt ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')