Ja zoiets, kan het niet echt vinden op internet maar schat dat het tussen de 2500-2750 komt ongeveer dat koppel.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:41 schreef Gilan het volgende:
En daarvoor wil je toch echt wat koppel tot je beschikking hebben lijkt me, bij zo'n blokje komt dat pas rond de 2500 toeren gok ik
Net alsof je dan ook geen kennis kan hebben over de techniek. Genoeg mensen die niks van de techniek weten en goed kunnen rijden.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Bij 25 schat ik misschien net 3000 toeren te draaien, valt echt heel erg mee.
Maar mensen hebben al het oordeel klaar
- Braddie heeft lang over z`n rijbewijs gedaan > Kan niet rijden > geen verstand van auto's
- Twingo is geen fatsoenlijke auto.
- Twingo is geen auto om toeren mee te maken.
- Braddie weet niks over zijn eigen auto.
Ik weet vrij weinig van de techniek van auto's af maar ik weet wél wat mijn auto wel/niet prettig vind (Mag ook wel na 2 maandenquote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:04 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Net alsof je dan ook geen kennis kan hebben over de techniek. Genoeg mensen die niks van de techniek weten en goed kunnen rijden.
Andersom net zo.
Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik weet vrij weinig van de techniek van auto's af maar ik weet wél wat mijn auto wel/niet prettig vind (Mag ook wel na 2 maanden![]()
Rijden kan ik na een half jaar en +- 10,000km nog steeds nog. Ik rij echt als een natte krant, maar ben niet te beroerd om dat toe te geven.
Kom op zeg, dat weet ik al na 3x schakelen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:52 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.
Voor wat betreft schakelen. Moest veel rijden vandaag en heb de snelheid bij schakelen in de gaten gehouden.
Het viel me op dat er geen 'gemiddelde' is. De ene keer rij ik 80 in zijn 3 en 120 tot zijn 4. De andere keer schakel ik bij 80 naar zijn 4 of bij 15 naar zijn 2 als ik bij een kruispunt direct moet afslaan.
Mijn conclusie is dat het per auto verschilt en je moet doen wat 'goed voelt' voor de auto.
Uiteraard wel goed onderhouden.
Een half jaarquote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:52 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.
Mijn conclusie is dat het per auto verschilt en je moet doen wat 'goed voelt' voor de auto.
Uiteraard wel goed onderhouden.
Dat mag je best denken. Echter heb je binnen "een paar 100km" nog niet in allerlei verschillende omstandigheden gereden qua weer en locaties. Denk aan sneeuw, mist, harde stormen, maar ook bergen of slechte wegen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Een half jaar
Ik heb met deze auto nu bijna 4000 kilometer gereden, lijkt me wel "voldoende" Je weet echt wel na een paar 100 km wat een auto wel/niet kan.
Tuurlijk verschilt het per auto, maar het onderlinge verschil is echt niet dusdanig groot dat je weken moet wennen___!
Goed onderhouden word 'ie zeer zeker!
Eigen ervaring. Je probleem klinkt bekend, heb dit ook ooit gehad (alhoewel mijn motor ook niet lekker stationair liep toen). Dat waren de 4 bougies + bobine. Kostte me ¤ 130 ofzo inclusief arbeidskosten.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Omdat de auto wél schokt maar de motorsteunen en baksteun nog goed zijn?
Nee tuurlijk op zo`n manier niet neequote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:22 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Dat mag je best denken. Echter heb je binnen "een paar 100km" nog niet in allerlei verschillende omstandigheden gereden qua weer en locaties. Denk aan sneeuw, mist, harde stormen, maar ook bergen of slechte wegen.
Vandaar dat ik het gemiddelde van een half jaar stel. Iedereen die claimt bovenstaande na 3 keer schakelen of een paar 100 km te beheersen houdt er een soepelere definitie van "je auto kennen" op na dan ik.
Nee, binnen 2 keer opschakelen en weer afremmen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee tuurlijk op zo`n manier niet nee
Maar je voelt qua schakelen wel aan wat een auto prettig vind en wat niet binnen een paar 100 km
Niets aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, binnen 2 keer opschakelen en weer afremmen.
Rijden leer je de eerstkomende 10 - 15 jaar. En autogevoel/voertuigbeheersing is iets wat je hébt, of wat sommigen domweg nooit krijgen.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:25 schreef Braddie het volgende:
Zonder hele grote moeite.
Ik rij vaak s'nachts als de snelweg leeg is 130-140 op de linkerbaan, en ik heb hem ooit eens op 162 gekregen (Toen was ie nog een beetje aan het trekken maar durfde ik niet harder)
quote:Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.
Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:59 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
[..]![]()
RVV 1990, artikel 3, lid 1.
Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.
(Uiteraard wel flitsmeister aan, want je weet het maar nooit)
Omdat ik dan gewoon lekker met 130-140 kan doorkarren.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?
Je steelt mijn tekstquote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?
Wat is er nou precies zo eng aan die rechterbaan ?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:08 schreef Braddie het volgende:
Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.
(Uiteraard wel flitsmeister aan, want je weet het maar nooit)
Er is niks engs aanquote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:17 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Wat is er nou precies zo eng aan die rechterbaan ?
Het is niet bepaald zo dat daar nog allemaal niet-ontplofte explosieven uit de tweede wereldoorlog liggen of iets dergelijks.
En bedankt.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:16 schreef Braddie het volgende:
Omdat ik dan gewoon lekker met 130-140 kan doorkarren.
Kan rechts ook wel. Maar ik vind het prettiger om met hogere snelheden links te rijden.
Lege snelweg of niet. Is een gevoelskwestie denk ik.
En hóe precies ben je ook alweer aan het inhalen op een lege snelwegquote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:20 schreef Braddie het volgende:
Er is niks engs aan
Maar het is meer dat mij bij rijlessen is aangeleerd om bij inhalen en dus zeg maar Vmax +5-10 Links te gaan rijden voor de doorstroming. Dus ik rij automatisch links als ik het gas wat dieper in trap lege snelweg of niet
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:24 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
En hóe precies ben je ook alweer aan het inhalen op een lege snelweg
Ik heb zelf nog niet zo lang m'n rijbewijs, dus misschien dat ik van een ruimschoots ervaren chauffeur als jij wat wijze lessen kan leren.
Het schakelen zelf heb je binnen 5 a 10 minuten volledig door. Ik had het enkel over het volledig kennen van jouw auto. Schakelen is daar een klein onderdeel van, wat ook nog het meest eenvoudigst is.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee tuurlijk op zo`n manier niet nee
Maar je voelt qua schakelen wel aan wat een auto prettig vind en wat niet binnen een paar 100 km
Denk inderdaad ook dat het dat is, m`n vader zei het namelijk zelf al dat hij er geen last van hadquote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:32 schreef dick_laurent het volgende:
Ik denk dat je je vooral gewoon te druk maakt. Is een beginnerskwaal, ik had het namelijk ook.
Bij elk schokje, piepje haperingetje zat ik toen ik net t rijbewijs had ook meteen van...oei, ohjee...wat is dat? Moet ik nu naar de garage hiervoor?
Als ik het zo hoor lijkt het me dat er niks aan de hand is en dat het gewoon puur hypochondrie van jou is, icm waarschijnlijk de koppeling niet voorzichtig genoeg laten opkomen.
Mijn auto schokt/bokt ook wel eens als ik iets te lomp aan het rijden ben en daar maak ik me vervolgens ook echt geen zorgen over.
Mijn advies, gewoon lekker rijden en niet steeds een onnodig topic aanmaken voor elk piepje dat je Twingo maakt
Je hebt nu al 2,5 pagina met advies ontvangen, hoe lang wil je nog doorgaan? Laat dat wagentje van je gewoon even doorlichten bij de garage, kan dit topic dicht.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:25 schreef Braddie het volgende:
Zullen we nu wééééér on topic gaan. Iets met een Twingo met schokken bij gas geven / gas loslaten.
Schattig hè...quote:
Weet je eigenlijk wel wat DAT kost? Daar koop je 2 Twingo's voor.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
Denk inderdaad ook dat het dat is, m`n vader zei het namelijk zelf al dat hij er geen last van had
Ik blijf er sowieso lekker in scheuren, bij 170k ga ik de distributieriem laten vervangen.
De onderdelen vallen mee, het uurloon is altijd vrij hoog. Daarom ben ik blij met een vader die monteur isquote:Op zondag 7 februari 2016 09:30 schreef hoas het volgende:
[..]
Weet je eigenlijk wel wat DAT kost? Daar koop je 2 Twingo's voor.
Zie hier waarom verzekeringsmaatschappijen niet zo staan te springen om beginnend bestuurders te verzekeren.quote:Op zondag 7 februari 2016 11:29 schreef Braddie het volgende:
130-140 zijn voor mij in de Twingo "Hogere snelheden" Het karretje haalt 150-160 ook nog wel, maar bij 130-140 is het nog redelijk lekker rijden, daar boven niet meer dus dat rij ik dan ook sporadisch.
Nou heb ik echt wel harder gereden (175 in een Ford Escort) En die kon ik in z`n 3 wel doortrekken tot de 135
Die Twingo houd bij 115 op in z`n 3.
Want op een lege snelweg even testen wat de auto kan is meteen onder de noemer "Ongelofelijk stomme mongool" ?quote:Op zondag 7 februari 2016 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zie hier waarom verzekeringsmaatschappijen niet zo staan te springen om beginnend bestuurders te verzekeren.
Je zit zelf all over the place te vertellen dat je beginnend bestuurder bent en dat je skills beroerd zijn, en 5 tellen later post je dit soort verhalen.. zit je nou te trollen of ben je gewoon een ongelofelijk stomme mongool?
Mischien een extra doosje bougievonkjes bestellen?quote:Op zondag 7 februari 2016 12:02 schreef Fer het volgende:
Ik denk troll EN stomme mongool, of ieder geval een tweede Laurens, nu met een dikke Renault. Maar ontopic, denk eerder bougiekabels, dan die andere twee.
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de regels omtrent beginnend bestuurders en hard rijden? de snelheden die jij noemt zijn voor iemand die al 40 jaar zijn rijbewijs heeft reden om zijn'haar pasje aan de Officier te doen toekomen, maar bij jou is het allemaal wel OK, want jij doet aan zelfreflectie en durft zomaar toe te geven dat je rijdt als een 'natte krant'. Duhhuh, want je weet net hoe alle knoppies in je auto werken.quote:Op zondag 7 februari 2016 11:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Want op een lege snelweg even testen wat de auto kan is meteen onder de noemer "Ongelofelijk stomme mongool" ?
Ik rij 99/100x gewoon keurig (Ben nog niet op Dashcam filmpjes gesignaleerd en heb 1 boete gehad voor de hard rijden omdat ik dacht dat het een 80 weg was wat niet zo bleek te zijn achteraf)
M`n skills ZIJN ook beroerd, maar op een lege snelweg ... om een uur of 2-3 s'nachts, kan je bést op een recht stuk je gas even intrappen.
Net alsof er hier niemand anders is die harder rijd dan de vmax.
(En daarbij komt nog dat ik waarschijnlijk wél als een van de weinige durf toe te geven wat mijn fouten zijn, en dat ik rij als een natte krant. Veel bestuurders (Beginnend) Missen dat beetje zelfreflectie)
Ah, de mod-kaart is weer onder het kleed vandaan, ga toch weg man.quote:Op zondag 7 februari 2016 12:08 schreef ErkendFokker het volgende:
Wat een stelletje zeikerds zijn jullie toch ook.
Bovendien verwacht je van een mod wel dat hij zich niet als een troll gedraagt
Want in mijn eigen auto mag ik niet 10-20km boven de Vmax rijden zoals 99% van de bestuurders dat doen?quote:Op zondag 7 februari 2016 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de regels omtrent beginnend bestuurders en hard rijden? de snelheden die jij noemt zijn voor iemand die al 40 jaar zijn rijbewijs heeft reden om zijn'haar pasje aan de Officier te doen toekomen, maar bij jou is het allemaal wel OK, want jij doet aan zelfreflectie en durft zomaar toe te geven dat je rijdt als een 'natte krant'. Duhhuh, want je weet net hoe alle knoppies in je auto werken.
Je bent een gevaarlijke idioot kakelverse bestuurder die gewoon (nog) niet kan rijden, maar wel effe probeert hoe hard een auto kan. Waarschijnlijk ook nog een auto die niet eens jouw eigendom is. Maar jij bent niet dom, nee hoor, en verzekeringsmaatschappijen schatten dat allemaal verkeerd in, want die honderdduizenden anderen die hun- en andermans eigendommen in het verleden naar de kleaute hebben geholpen op hun kosten konden allemaal nóg slechter rijden als jij... zoiets?
Dude, haal je kop uit je kont en ga normaal doen. Wees een beginnend bestuurder, gedraag je daar naar,wees nederig en onopvallend, en probeer te leren, en dingen van anderen aan te nemen in plaats van de weetal uit te hangen.
Eens, na 21 jaar schadevrij heb ik niet eens de behoefte om de top van mijn auto te halen(die ergens rond de 230km ligt) zou niet weten waarom.quote:Op zondag 7 februari 2016 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de regels omtrent beginnend bestuurders en hard rijden? de snelheden die jij noemt zijn voor iemand die al 40 jaar zijn rijbewijs heeft reden om zijn'haar pasje aan de Officier te doen toekomen, maar bij jou is het allemaal wel OK, want jij doet aan zelfreflectie en durft zomaar toe te geven dat je rijdt als een 'natte krant'. Duhhuh, want je weet net hoe alle knoppies in je auto werken.
Je bent een gevaarlijke idioot kakelverse bestuurder die gewoon (nog) niet kan rijden, maar wel effe probeert hoe hard een auto kan. Waarschijnlijk ook nog een auto die niet eens jouw eigendom is. Maar jij bent niet dom, nee hoor, en verzekeringsmaatschappijen schatten dat allemaal verkeerd in, want die honderdduizenden anderen die hun- en andermans eigendommen in het verleden naar de kleaute hebben geholpen op hun kosten konden allemaal nóg slechter rijden als jij... zoiets?
Dude, haal je kop uit je kont en ga normaal doen. Wees een beginnend bestuurder, gedraag je daar naar,wees nederig en onopvallend, en probeer te leren, en dingen van anderen aan te nemen in plaats van de weetal uit te hangen.
Zegt iemand die ook zelf openlijk vertelt dat ie te beroerd is om z'n gordel om te doen...quote:Op zondag 7 februari 2016 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zie hier waarom verzekeringsmaatschappijen niet zo staan te springen om beginnend bestuurders te verzekeren.
Succes, maar denk eraan het is maar een Twingoquote:Op zondag 7 februari 2016 12:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Want in mijn eigen auto mag ik niet 10-20km boven de Vmax rijden zoals 99% van de bestuurders dat doen?
Ik ben een beginnend bestuurder en ik hou me ook aan de regels. Maar IEDEREEN rijdt wel eens te hard. IK doe dat op een lege snelweg s'nachts. Ik zie ook gekken voorbij komen met 140-150 als ik keurig 120 rij rechts overdag.
Maar goed, deze discussie ga ik niet weer aan, ik rij zoals ik rij. 99% van de tijd keurig. Zolang er niks van mij opduikt qua beelden waarin anders doet vermoeden of zolang niemand van hier bij mij in de auto heeft gezeten en een oordeel kan vellen vind ik dit soort reacties ongegrond.
Iddquote:Op zondag 7 februari 2016 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zegt iemand die ook zelf openlijk vertelt dat ie te beroerd is om z'n gordel om te doen...
Op een stukkie van een kilometer naar de Jumbo door een 30km zone.quote:Op zondag 7 februari 2016 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zegt iemand die ook zelf openlijk vertelt dat ie te beroerd is om z'n gordel om te doen...
quote:Op zondag 7 februari 2016 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op een stukkie van een kilometer naar de Jumbo door een 30km zone.
En ik rijd ook nog eens regelmatig te hard op de snelweg. Enne?
Ik weet niet hoe dit gaat. Hij zegt dat jij niet iets harder mag rijden op de snelweg, en dat de verzekering daarom niet van jonge bestuurders houdt.quote:Op zondag 7 februari 2016 12:24 schreef Braddie het volgende:
Dat het dan een beetje vreemd is om mij daar opeens zo op af te blaffen en de moraalridder te spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |