abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 6 februari 2016 @ 13:21:08 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159701304
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:22 schreef Braddie het volgende:

[..]

*hok* :')
4000rpm bij 120?
Dan zou de toerenbegrenzer bij 135-140 toch al in moeten kicken? Of ben ik nou totaal onhandig aan rekenen? :')
Die zal ergens tussen 6 en 6,5 k rpm liggen, gok ik. Bij de meeste kleine niet GTI hokken zo.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159701453
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:17 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik schakel altijd
1->2 bij 10
2->3 bij 50
3->4 bij 80/90
4->5 bij 110

En dat is met een diesel nota bene.
Met een klein ongeblazen blok moet je echt wel wat later schakelen hoor.

@leandra: :') zo'n 1.2 zonder turbo heeft toch een heel andere manier van rijden dan een 2.0t. Die moet je echt wel wat later opschakelen.
Precies, daarom snap ik niet dat mensen mij hier nu zo op afrekenen, zoals ik schakel is gewoon *normaal* voor een klein blokje zonder turbo inderdaad.

Anders gaat zo`n autootje echt tegensputteren en heb je 0,0 trekkracht.
Je moet naar mijn inzien juist die kleine blokjes redelijk op toeren houden anders dan houd het niet over.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 13:29:14 ]
  zaterdag 6 februari 2016 @ 15:04:53 #93
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_159703660
Kleine benzine motoren moeten juist toeren maken om enige kracht en koppel te hebben
pi_159703702
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:04 schreef reeybehn het volgende:
Kleine benzine motoren moeten juist toeren maken om enige kracht en koppel te hebben
  zaterdag 6 februari 2016 @ 15:30:46 #95
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159704315
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:04 schreef reeybehn het volgende:
Kleine benzine motoren moeten juist toeren maken om enige kracht en koppel te hebben
Maar bijna nooit in de 1. Dat schokken is overigens wel te compenseren door goed te koppelen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_159704472
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:30 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Maar bijna nooit in de 1. Dat schokken is overigens wel te compenseren door goed te koppelen
Waarom zou je in zijn 1 geen toeren moeten maken dan? Bij 25km/h draait ie echt nog geen 4000 toeren ofzo hoor.
pi_159704505
1 is alleen om de auto weg te laten rijden.
pi_159704526
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:39 schreef tailfox het volgende:
1 is alleen om de auto weg te laten rijden.
Maatje, bij een diesel ja.
Die eco diesels van tegenwoordig geven aan bij 10 km op te schakelen naar 2, probeer dat eens in een benzine auto ? Die gaat bokken of afslaan. Dat is echt te langzaam.
pi_159704534
En daarvoor wil je toch echt wat koppel tot je beschikking hebben lijkt me, bij zo'n blokje komt dat pas rond de 2500 toeren gok ik
pi_159704548
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:37 schreef Gilan het volgende:

[..]

Waarom zou je in zijn 1 geen toeren moeten maken dan? Bij 25km/h draait ie echt nog geen 4000 toeren ofzo hoor.
Bij 25 schat ik misschien net 3000 toeren te draaien, valt echt heel erg mee.
Maar mensen hebben al het oordeel klaar

- Braddie heeft lang over z`n rijbewijs gedaan > Kan niet rijden > geen verstand van auto's
- Twingo is geen fatsoenlijke auto.
- Twingo is geen auto om toeren mee te maken.
- Braddie weet niks over zijn eigen auto.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 15:43:44 ]
pi_159704580
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:41 schreef Gilan het volgende:
En daarvoor wil je toch echt wat koppel tot je beschikking hebben lijkt me, bij zo'n blokje komt dat pas rond de 2500 toeren gok ik
Ja zoiets, kan het niet echt vinden op internet maar schat dat het tussen de 2500-2750 komt ongeveer dat koppel.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 16:04:18 #102
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159704932
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:42 schreef Braddie het volgende:

[..]

Bij 25 schat ik misschien net 3000 toeren te draaien, valt echt heel erg mee.
Maar mensen hebben al het oordeel klaar

- Braddie heeft lang over z`n rijbewijs gedaan > Kan niet rijden > geen verstand van auto's
- Twingo is geen fatsoenlijke auto.
- Twingo is geen auto om toeren mee te maken.
- Braddie weet niks over zijn eigen auto.
Net alsof je dan ook geen kennis kan hebben over de techniek. Genoeg mensen die niks van de techniek weten en goed kunnen rijden.
Andersom net zo.
pi_159704958
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:04 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Net alsof je dan ook geen kennis kan hebben over de techniek. Genoeg mensen die niks van de techniek weten en goed kunnen rijden.
Andersom net zo.
Ik weet vrij weinig van de techniek van auto's af maar ik weet wél wat mijn auto wel/niet prettig vind (Mag ook wel na 2 maanden :')
Rijden kan ik na een half jaar en +- 10,000km nog steeds nog. Ik rij echt als een natte krant, maar ben niet te beroerd om dat toe te geven.
pi_159707440
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:05 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik weet vrij weinig van de techniek van auto's af maar ik weet wél wat mijn auto wel/niet prettig vind (Mag ook wel na 2 maanden :')
Rijden kan ik na een half jaar en +- 10,000km nog steeds nog. Ik rij echt als een natte krant, maar ben niet te beroerd om dat toe te geven.
Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Voor wat betreft schakelen. Moest veel rijden vandaag en heb de snelheid bij schakelen in de gaten gehouden.

Het viel me op dat er geen 'gemiddelde' is. De ene keer rij ik 80 in zijn 3 en 120 tot zijn 4. De andere keer schakel ik bij 80 naar zijn 4 of bij 15 naar zijn 2 als ik bij een kruispunt direct moet afslaan.

Mijn conclusie is dat het per auto verschilt en je moet doen wat 'goed voelt' voor de auto.

Uiteraard wel goed onderhouden.
pi_159707518
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:52 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Voor wat betreft schakelen. Moest veel rijden vandaag en heb de snelheid bij schakelen in de gaten gehouden.

Het viel me op dat er geen 'gemiddelde' is. De ene keer rij ik 80 in zijn 3 en 120 tot zijn 4. De andere keer schakel ik bij 80 naar zijn 4 of bij 15 naar zijn 2 als ik bij een kruispunt direct moet afslaan.

Mijn conclusie is dat het per auto verschilt en je moet doen wat 'goed voelt' voor de auto.

Uiteraard wel goed onderhouden.
Kom op zeg, dat weet ik al na 3x schakelen.
pi_159707882
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:52 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel kilometers je hebt gereden, maar na 2 maanden ben je nog niet een met je auto. Dan heb je hem net leren kennen. Precies aanvoelen wat je kan en niet kan en de wagen perfect aanvoelen duurt minstens een half jaar afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Mijn conclusie is dat het per auto verschilt en je moet doen wat 'goed voelt' voor de auto.

Uiteraard wel goed onderhouden.
Een half jaar :')
Ik heb met deze auto nu bijna 4000 kilometer gereden, lijkt me wel "voldoende" Je weet echt wel na een paar 100 km wat een auto wel/niet kan.

Tuurlijk verschilt het per auto, maar het onderlinge verschil is echt niet dusdanig groot dat je weken moet wennen :')___!

Goed onderhouden word 'ie zeer zeker!
pi_159712779
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:14 schreef Braddie het volgende:

[..]

Een half jaar :')
Ik heb met deze auto nu bijna 4000 kilometer gereden, lijkt me wel "voldoende" Je weet echt wel na een paar 100 km wat een auto wel/niet kan.

Tuurlijk verschilt het per auto, maar het onderlinge verschil is echt niet dusdanig groot dat je weken moet wennen :')___!

Goed onderhouden word 'ie zeer zeker!
Dat mag je best denken. Echter heb je binnen "een paar 100km" nog niet in allerlei verschillende omstandigheden gereden qua weer en locaties. Denk aan sneeuw, mist, harde stormen, maar ook bergen of slechte wegen.

Vandaar dat ik het gemiddelde van een half jaar stel. Iedereen die claimt bovenstaande na 3 keer schakelen of een paar 100 km te beheersen houdt er een soepelere definitie van "je auto kennen" op na dan ik.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 21:26:03 #108
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_159712917
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:40 schreef Braddie het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Omdat de auto wél schokt maar de motorsteunen en baksteun nog goed zijn?
Eigen ervaring. Je probleem klinkt bekend, heb dit ook ooit gehad (alhoewel mijn motor ook niet lekker stationair liep toen). Dat waren de 4 bougies + bobine. Kostte me ¤ 130 ofzo inclusief arbeidskosten.

Ik zie nu trouwens pas wie de TS is, heb je dus eindelijk je rijbewijs gehaald jongen :D
pi_159713894
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:22 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Dat mag je best denken. Echter heb je binnen "een paar 100km" nog niet in allerlei verschillende omstandigheden gereden qua weer en locaties. Denk aan sneeuw, mist, harde stormen, maar ook bergen of slechte wegen.

Vandaar dat ik het gemiddelde van een half jaar stel. Iedereen die claimt bovenstaande na 3 keer schakelen of een paar 100 km te beheersen houdt er een soepelere definitie van "je auto kennen" op na dan ik.
Nee tuurlijk op zo`n manier niet nee :')
Maar je voelt qua schakelen wel aan wat een auto prettig vind en wat niet binnen een paar 100 km
  zaterdag 6 februari 2016 @ 22:03:33 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159714076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee tuurlijk op zo`n manier niet nee :')
Maar je voelt qua schakelen wel aan wat een auto prettig vind en wat niet binnen een paar 100 km
Nee, binnen 2 keer opschakelen en weer afremmen.
Rijden leer je de eerstkomende 10 - 15 jaar. En autogevoel/voertuigbeheersing is iets wat je hébt, of wat sommigen domweg nooit krijgen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159714538
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 22:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, binnen 2 keer opschakelen en weer afremmen.
Rijden leer je de eerstkomende 10 - 15 jaar. En autogevoel/voertuigbeheersing is iets wat je hébt, of wat sommigen domweg nooit krijgen.
Niets aan toe te voegen.
pi_159715300
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 11:25 schreef Braddie het volgende:
Zonder hele grote moeite.
Ik rij vaak s'nachts als de snelweg leeg is 130-140 op de linkerbaan, en ik heb hem ooit eens op 162 gekregen (Toen was ie nog een beetje aan het trekken maar durfde ik niet harder :') )
quote:
Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.
}:|
RVV 1990, artikel 3, lid 1.
pi_159715429
quote:
Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.
(Uiteraard wel flitsmeister aan, want je weet het maar nooit)
  zaterdag 6 februari 2016 @ 23:14:07 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159715541
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:08 schreef Braddie het volgende:

[..]

Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.
(Uiteraard wel flitsmeister aan, want je weet het maar nooit)
Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159715583
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?
Omdat ik dan gewoon lekker met 130-140 kan doorkarren.
Kan rechts ook wel. Maar ik vind het prettiger om met hogere snelheden links te rijden.
Lege snelweg of niet. Is een gevoelskwestie denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 23:17:04 ]
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 23:16:27 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159715585
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar waarom zou je links gaan rijden op een lege snelweg?
Je steelt mijn tekst :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159715602
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 23:08 schreef Braddie het volgende:
Als het 3 uur s'nachts is dan is de snelweg zo goed als verlaten, dan kan ik best een paar minuten links hangen met 140, geen haan die er naar kraait.
(Uiteraard wel flitsmeister aan, want je weet het maar nooit)
Wat is er nou precies zo eng aan die rechterbaan ?
Het is niet bepaald zo dat daar nog allemaal niet-ontplofte explosieven uit de tweede wereldoorlog liggen of iets dergelijks.
pi_159715666
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:17 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wat is er nou precies zo eng aan die rechterbaan ?
Het is niet bepaald zo dat daar nog allemaal niet-ontplofte explosieven uit de tweede wereldoorlog liggen of iets dergelijks.
Er is niks engs aan :D
Maar het is meer dat mij bij rijlessen is aangeleerd om bij inhalen en dus zeg maar Vmax +5-10 Links te gaan rijden voor de doorstroming. Dus ik rij automatisch links als ik het gas wat dieper in trap lege snelweg of niet :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 23:21:23 ]
pi_159715701
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 23:16 schreef Braddie het volgende:
Omdat ik dan gewoon lekker met 130-140 kan doorkarren.
Kan rechts ook wel. Maar ik vind het prettiger om met hogere snelheden links te rijden.
Lege snelweg of niet. Is een gevoelskwestie denk ik.
En bedankt.
Door 'chauffeurs' als jij kan de overheid extra rijstroken blíjven aanleggen, maar wordt elke autosnelweg gedegradeerd tot een tweebaans karrespoor.
pi_159715756
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 23:20 schreef Braddie het volgende:
Er is niks engs aan :D
Maar het is meer dat mij bij rijlessen is aangeleerd om bij inhalen en dus zeg maar Vmax +5-10 Links te gaan rijden voor de doorstroming. Dus ik rij automatisch links als ik het gas wat dieper in trap lege snelweg of niet :')
En hóe precies ben je ook alweer aan het inhalen op een lege snelweg :?
Ik heb zelf nog niet zo lang m'n rijbewijs, dus misschien dat ik van een ruimschoots ervaren chauffeur als jij wat wijze lessen kan leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')