quote:Het wordt premier Wilders of ‘revolte’
PVV in Europa Wilders trof zijn anti-Europese collega’s vrijdag in Milaan. „De waarheid ligt aan onze kant. Wen er maar aan.”
Echte zetelaantallen of regeringsmacht deden er even niet toe. Zes politieke leiders van anti-Europese en anti-migratiepartijen waren op donderdag en vrijdag bij elkaar in Milaan voor de eerste jaarvergadering van hun anti-EU-fractie in het Europees Parlement – en ze gingen met elkaar, het publiek en de pers om alsof zij nú al de politieke winnaars zijn in hun land.
„Als ik straks de grootste ben en andere politici willen niet met mij samenwerken”, zei PVV-leider Geert Wilders op de persconferentie na afloop, „dan zullen de mensen dat niet accepteren. Dan komt er een revolte. Wij laten dat niet gebeuren.” Marine Le Pen van het Franse Front National, naast hem, knikte: zo is het.
De anti-Europese fractie, ‘Europa van Naties en Vrijheid’, werd in juni vorig jaar opgericht. Behalve de PVV en het Front National zitten ook het Oostenrijkste FPÖ, Lega Nord, Vlaams Belang en het Poolse Congres voor Nieuw Rechts (KNP) erin. Zij beleven hun ‘patriottische lente’, zoals Wilders het noemt. Door de onrust over de vluchtelingen die naar Europa komen, groeit de aanhang van politieke partijen die tegen de EU en tegen migratie zijn.
En dus was de stemming op de persconferentie triomfantelijk. „De waarheid ligt niet altijd in het midden”, zei Wilders, als citaat van de Italiaanse schrijfster Oriana Fallaci die hem had geïnspireerd, zei hij, met haar kritische boeken over de islam. „De waarheid ligt aan onze kant. Wen er maar aan.”
Toch was de jaarvergadering geen feestelijke bijeenkomst. In de toespraken op donderdag, waarbij Wilders zich had laten vervangen door Europarlementariër Marcel de Graaff, zat veel verongelijktheid – ze zíjn geen nazi’s en ze zíjn niet gek. „Wij zijn juist normaal”, zei Matteo Salvini van gastheer Lega Nord.
quote:http://www.nrc.nl/handels(...)s-of-revolte-1586054
Door de nieuwsberichten van verkrachtingen, aanrandingen en andere zedenzaken in AZC's is dit nieuws er wat doorheen geglipt.
Wat denken jullie. Als de elite de PVV weer boycot terwijl die op 40 Kamerzetels staan, de vluchtelingen nog massaal binnenkomen, wat dan?
Uiteindelijk is de democratische staatsvorm niet in beton gegoten.
En hoe zie je dat verzet precies voor je?quote:Op zondag 31 januari 2016 18:07 schreef YazooW het volgende:
Bijna 1/3 van het volk staat achter Wilders. Je kan van Wilders vinden wat je wilt, maar je kan niet zomaar 1/3 van het volk uitsluiten. Als niemand met Wilders straks wilt gaan samenwerken dan is het niet meer dan normaal dat de mensen die achter Wilders staan in verzet komen.
Dat vraag ik me nu ook af. Ik zie nu niet echt een georganiseerde groep. Of mensen die in staat zijn zich te organiseren. Buiten in een Facebook-groep.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:08 schreef KoosVogels het volgende:
En hoe zie je dat verzet precies voor je?
Als er wel met Wilders wordt samengewerkt wordt bijna 2/3 buitengesloten. Dan is optie A toch aantrekkelijker.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:07 schreef YazooW het volgende:
Bijna 1/3 van het volk staat achter Wilders. Je kan van Wilders vinden wat je wilt, maar je kan niet zomaar 1/3 van het volk uitsluiten. Als niemand met Wilders straks wilt gaan samenwerken dan is het niet meer dan normaal dat de mensen die achter Wilders staan in verzet komen.
Inderdaad...zo heeft iedere meerderjarige Noord Koreaan in de DPRK (Democratic People's Republic of Korea) stemrecht. Kim Jung-un wordt steeds opnieuw weer op democratische wijze verkozen door 100% van het volk. Op papier voldoet het dus aan de criteria van een democratie.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk. Er zijn wel meer vormen van democratie denkbaar dan alleen de directe.
40/150 is 27%, niet overdrijven. En in die peiling wordt niet aangegeven hoeveel mensen nog niet weten waar ze op stemmen.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:07 schreef YazooW het volgende:
Waarom niet? Dat is toch inherent aan ons systeem.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:07 schreef YazooW het volgende:
Bijna 1/3 van het volk staat achter Wilders. Je kan van Wilders vinden wat je wilt, maar je kan niet zomaar 1/3 van het volk uitsluiten.
Zal wel slopen zijn door de werkschuwen.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe zie je dat verzet precies voor je?
Als Mark Rutte dan nog bij de VVD zit, sluit Wilders de VVD al uit. Als Wilders zelf de meest logische coalitiepartner uitsluit op basis van 1 persoon maakt hij het zichzelf meer lastig dan dat het hem lastig gemaakt wordt.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:07 schreef YazooW het volgende:
Nederland staat al jaren in de top 10 meest democratische landen ter wereld. *Er stond eerst top 5, maar dat moest top 10 zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:17 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Inderdaad...zo heeft iedere meerderjarige Noord Koreaan in de DPRK (Democratic People's Republic of Korea) stemrecht. Kim Jung-un wordt steeds opnieuw weer op democratische wijze verkozen door 100% van het volk. Op papier voldoet het dus aan de criteria van een democratie.
Op papier ja...
Nou wil ik de situatie in Noord Korea natuurlijk niet vergelijken met Nederland of de EU, maar ook hier is het begrip democratie behoorlijk aan inflatie onderhevig.
Je wil ze niet vergelijken, maar je doet het toch maar even?quote:Op zondag 31 januari 2016 18:17 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Inderdaad...zo heeft iedere meerderjarige Noord Koreaan in de DPRK (Democratic People's Republic of Korea) stemrecht. Kim Jung-un wordt steeds opnieuw weer op democratische wijze verkozen door 100% van het volk. Op papier voldoet het dus aan de criteria van een democratie.
Op papier ja...
Nou wil ik de situatie in Noord Korea natuurlijk niet vergelijken met Nederland of de EU, maar ook hier is het begrip democratie behoorlijk aan inflatie onderhevig.
Hetzelfde zeggen de msm in Noord Korea waarschijnlijk ook over hun land.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Nederland staat al jaren in de top 5 meest democratische landen ter wereld.
De grootste partij in de peilingen in Nederland lijkt qua hiërarchie inderdaad wel een beetje op Noord-Korea. Goede vergelijkingquote:Op zondag 31 januari 2016 18:17 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Op papier ja...
Dat kan niet lang meer duren als ik het allemaal zo lees.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Nederland staat al jaren in de top 10 meest democratische landen ter wereld.
http://64.37.52.189/~parsifal/EIU2015.pdfquote:Op zondag 31 januari 2016 18:31 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Hetzelfde zeggen de msm in Noord Korea waarschijnlijk ook over hun land.
Nee, de propaganda is daar vooral dat nu harde jaren zijn om het vijandige kapitalisme vanuit de buitenkant te overleven om zodoende de communistische droom te bereiken. Er wordt allerminst gepoogd de situatie te creëren dat alles peis en vree is.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:31 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Hetzelfde zeggen de msm in Noord Korea waarschijnlijk ook over hun land.
Als hij maar niet net als Kim Jung-Un de mannelijke bevolking verplicht het zelfde kapsel aan te nemen.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:52 schreef Heilwasser het volgende:
En hoe zullen we de Wildersgroet vormgeven?
Die verplichting is er niet. Er is vrij ruime keuze, niet iedereen hoeft het zelfde kapsel als de grote leider. Er zijn meer dan 10 kapsel waar men uit kan kiezen.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als hij maar niet net als Kim Jung-Un de mannelijke bevolking verplicht het zelfde kapsel aan te nemen.
Vuist in de lucht en de eerste regel van het piemellied schreeuwen. Met zo min mogelijk articulatie natuurlijk.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:52 schreef Heilwasser het volgende:
En hoe wordt de mate van democratie gemeten?quote:Op zondag 31 januari 2016 18:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Nederland staat al jaren in de top 10 meest democratische landen ter wereld. *Er stond eerst top 5, maar dat moest top 10 zijn.
Volgens mij lukte Hitler dit toch ook zonder een facebook.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat vraag ik me nu ook af. Ik zie nu niet echt een georganiseerde groep. Of mensen die in staat zijn zich te organiseren. Buiten in een Facebook-groep.
Ik zie het nog niet zo gebeuren. Daarnaast ben ik er ook van overtuigd dat onze democratie sterk genoeg is om dit soort grappenmakers te weerstaan.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:10 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Volgens mij lukte Hitler dit toch ook zonder een facebook.
Als je mensen maar genoeg aanspreekt (stemming maakt) op hun onvrede en kwaad spreekt over die gene die zogenaamd hun onvrede veroorzaken dan gaat het vuurtje vanzelf branden en voor je het weet krijg je de eerst opgerichte die hard "knokploegen" die Partij voor Volk en Vaderland ondersteunen in het straatbeeld met een PVV logo op hun bomberjacks en streepjes in welke positie ze staan tot deze knokploeg want dat geeft respect aan bij je partij genoten.
Ik zie de geschiedenis zich al herhalen de tijd is er rijp voor, links is te intellectueel (hoog opgeleid) om dit te kunnen bestrijden en in te zien en te begrijpen en de politici die ons regeren staan te ver van de gewone burgerbevolking af.
Bovendien zijn we buitengewoon welvarend. Er is in Nederland totaal geen klimaat voor een 'revolutie'.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zie het nog niet zo gebeuren. Daarnaast ben ik er ook van overtuigd dat onze democratie sterk genoeg is om dit soort grappenmakers te weerstaan.
En de partij die momenteel regeert lijkt met al die leugens wel een beetje op Rusland.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De grootste partij in de peilingen in Nederland lijkt qua hiërarchie inderdaad wel een beetje op Noord-Korea. Goede vergelijking
Nou, zouden we dan toch nog ooit eens afhankelijk worden van de AFA?quote:Op zondag 31 januari 2016 19:10 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Volgens mij lukte Hitler dit toch ook zonder een facebook.
Als je mensen maar genoeg aanspreekt (stemming maakt) op hun onvrede en kwaad spreekt over die gene die zogenaamd hun onvrede veroorzaken dan gaat het vuurtje vanzelf branden en voor je het weet krijg je de eerst opgerichte die hard "knokploegen" die Partij voor Volk en Vaderland ondersteunen in het straatbeeld met een PVV logo op hun bomberjacks en streepjes in welke positie ze staan tot deze knokploeg want dat geeft respect aan bij je partij genoten.
Ik zie de geschiedenis zich al herhalen de tijd is er rijp voor, links is te intellectueel (hoog opgeleid) om dit te kunnen bestrijden en in te zien en te begrijpen en de politici die ons regeren staan te ver van de gewone burgerbevolking af.
Wat hem er absoluut niet van zal weerhouden te klagen over het feit dat er niemand met hem wil samenwerken...quote:Op zondag 31 januari 2016 18:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als Mark Rutte dan nog bij de VVD zit, sluit Wilders de VVD al uit. Als Wilders zelf de meest logische coalitiepartner uitsluit op basis van 1 persoon maakt hij het zichzelf meer lastig dan dat het hem lastig gemaakt wordt.
En zijn aanhang zal dat ook geloven en overal herhalen. Het is wel lekker doorzichtig allemaalquote:Op zondag 31 januari 2016 19:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat hem er absoluut niet van zal weerhouden te klagen over het feit dat er niemand met hem wil samenwerken...
Ja, en dat.... en er vooral heel erg verontwaardigd over zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En zijn aanhang zal dat ook geloven en overal herhalen. Het is wel lekker doorzichtig allemaal
Ik ben niet zo bekend met de regeringsbeloftes en leugens van Rusland. Maar volgens mij doet Rusland het alleen goed in de corruptie top 10, als je die top 10 lijstjes bekijkt.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:21 schreef eight het volgende:
[..]
En de partij die momenteel regeert lijkt met al die leugens wel een beetje op Rusland.
Als Groen Links ook zo door blijft groeien kan het trouwens wel interessante situaties opleveren in Den Haag. Een compleet onmogelijke kabinetsformatie is niet ondenkbaar.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat hem er absoluut niet van zal weerhouden te klagen over het feit dat er niemand met hem wil samenwerken...
Niet dat we met de nazaten van de voormalige CPN heel gelukkig moeten zijn, maar goed... er blijft sowieso weinig fatsoenlijks over.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als Groen Links ook zo door blijft groeien kan het trouwens wel interessante situaties opleveren in Den Haag. Een compleet onmogelijke kabinetsformatie is niet ondenkbaar.
Zowel Klaver als Wilders zie ik niet daadwerkelijk scoren wat De Hond nu peiltquote:Op zondag 31 januari 2016 19:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als Groen Links ook zo door blijft groeien kan het trouwens wel interessante situaties opleveren in Den Haag. Een compleet onmogelijke kabinetsformatie is niet ondenkbaar.
Een extreem groen-rechts kabinetquote:Op zondag 31 januari 2016 19:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet dat we met de nazaten van de voormalige CPN heel gelukkig moeten zijn, maar goed... er blijft sowieso weinig fatsoenlijks over.
Weer iemand die niet snapt hoe democratie werkt in Nederland.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:07 schreef YazooW het volgende:
Oh, dan heb ik een peiling gemist, laatste keer stond GL op 16 zetels meen ik. Toch een opmerkelijke stijging. Weet trouwens niet of dat een de Hont peiling wasquote:Op zondag 31 januari 2016 19:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zowel Klaver als Wilders zie ik niet daadwerkelijk scoren wat De Hond nu peilt
Uh, jawel.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:07 schreef YazooW het volgende:
Je kan van Wilders vinden wat je wilt, maar je kan niet zomaar 1/3 van het volk uitsluiten.
Klop.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:52 schreef Heilwasser het volgende:
quote:
Hans zei geen 'Klop'. Sam Kelly heeft ooit uitgelegd, dat Hans te lui was voor de hele groet en alleen 'Tler' zei. Dat klonk als 'Klop'.quote:
Haha, dat wist ik niet. Leuk weetje.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hans zei geen 'Klop'. Sam Kelly heeft ooit uitgelegd, dat Hans te lui was voor de hele groet en alleen 'Tler' zei. Dat klonk als 'Klop'.
Eens, jammer dat die man zo weinig erkenning krijgt, zelfs bij zijn eigen partij.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:16 schreef Nintex het volgende:
Als Pieter Omtzigt zijn eigen partij zou beginnen dan zou hij zo mijn stem krijgen. Een van de weinige echt goede politici die we hebben. Hij is echter een roepende in de woestijn.
Dit ziet er zo heerlijk gênant uitquote:Op zondag 31 januari 2016 19:51 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Eens, jammer dat die man zo weinig erkenning krijgt, zelfs bij zijn eigen partij.
Plaatje erbij, voor de EUSSR
[ link | afbeelding ]
WIl je dat als Wildersgroet doen? Wat Van Baalen daar uithaalt?quote:Op zondag 31 januari 2016 19:51 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Eens, jammer dat die man zo weinig erkenning krijgt, zelfs bij zijn eigen partij.
[ link | afbeelding ]
Ik zie absoluut geen opstand of revolte ontstaan onder de Nederlanders maar dat zoveel mensen op Wilders wensen te stemmen moet toch te denken geven....oh nee wacht even......dit is al jaaaaren aan de gang maar niemand luistert van de gevestigde orde, sterker nog: ze knallen je neer als je TE populair word. (Pim Fortuyn)quote:Op zondag 31 januari 2016 19:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zie het nog niet zo gebeuren. Daarnaast ben ik er ook van overtuigd dat onze democratie sterk genoeg is om dit soort grappenmakers te weerstaan.
Dat is speculatie maar het zit er wel in ja....quote:Op zondag 31 januari 2016 19:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan moet je het rapport dat ik stuurde lezen.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En hoe wordt de mate van democratie gemeten?
Nou deze natuurlijk.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:58 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
WIl je dat als Wildersgroet doen? Wat Van Baalen daar uithaalt?
Wie zijn 'ze'?quote:Op zondag 31 januari 2016 19:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik zie absoluut geen opstand of revolte ontstaan onder de Nederlanders maar dat zoveel mensen op Wilders wensen te stemmen moet toch te denken geven....oh nee wacht even......dit is al jaaaaren aan de gang maar niemand luistert van de gevestigde orde, sterker nog: ze knallen je neer als je TE populair word. (Pim Fortuyn)
Hilarisch.quote:
Ga maar eens lekker googlen.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hilarisch.
Op wie doel je precies met 'ze'? Ik leefde altijd in de veronderstelling dat Volkert een gestoorde eenling was, maar wellicht zie ik het verkeerd.
Dat lijkt mij nergens voor nodig.quote:
Nou vooruit dan maar....quote:Op zondag 31 januari 2016 20:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nergens voor nodig.
Jij weet blijkbaar meer dan ik, dus verlicht mij.
Volkert heeft volgens jou dus niet alleen gehandeld?quote:Op zondag 31 januari 2016 20:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou vooruit dan maar....
[ afbeelding ]
Nee natuurlijk niet. Nog nooit van de Groenlinks-connectie gehoord?quote:Op zondag 31 januari 2016 20:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volkert heeft volgens jou dus niet alleen gehandeld?
Vertel.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Nog nooit van de Groenlinks-connectie gehoord?
Het is al een tijd geleden dat ik het gelezen heb. Lees het zelf maar. Het artikel kan je in 6 afbeeldingen vinden in deze link:quote:
'Ze' is dus GroenLinks?quote:Op zondag 31 januari 2016 20:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is al een tijd geleden dat ik het gelezen heb. Lees het zelf maar. Het artikel kan je in 6 afbeeldingen vinden in deze link:
http://joostniemoller.nl/(...)olkert-zo-snel-vrij/
Dan zal het erg indrukwekkend geweest zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:35 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet meer precies hoe het zat. Nou geen zin om het te lezen.
Ja dat is het. Lees het maar. Ik heb alleen geen fotografisch geheugen.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan zal het erg indrukwekkend geweest zijn.
Nee nee, begrijp mijn plaatje niet verkeerd.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:58 schreef Heilwasser het volgende:
WIl je dat als Wildersgroet doen? Wat Van Baalen daar uithaalt?
Artikel is tamelijk lastig te lezen op m'n mobiel, dus heb ik maar een recensie. Peter Siebelt is dus voor een doorgeslagen alu hoedje dat overal spoken ziet, en zelfs Ruud Lubbers medeplichtig acht aan de moord op Fortuyn.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:35 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet meer precies hoe het zat. Nou geen zin om het te lezen.
Ik vond het wel knap gevonden dat Volkert de milieu activist connecties bij groen links had. Daarna durfde ik niet meer verder te lezen.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Artikel is tamelijk lastig te lezen op m'n mobiel, dus heb ik maar een recensie. Peter Siebelt is dus voor een doorgeslagen alu hoedje dat overal spoken ziet, en zelfs Ruud Lubbers medeplichtig acht aan de moord op Fortuyn.
Dat Niemoller zich achter Siebelt schaart, mag natuurlijk geen verrassing heten.
Dat je één derde van de stemmers van Wilders als grappenmakers bestempelt toont mij gelijk in mijn uitspraak dat links (hoogopgeleid voornamelijk) Nederland niks begrijpt over de huidige situatie en de onvrede die er leeft bij de PVV aanhangers.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hele artikel nog niet helemaal doorgelezen, maar dit is wel een geweldig stukjequote:Op zondag 31 januari 2016 20:30 schreef Braindead2000 het volgende:
Het is al een tijd geleden dat ik het gelezen heb. Lees het zelf maar. Het artikel kan je in 6 afbeeldingen vinden in deze link:
http://joostniemoller.nl/(...)olkert-zo-snel-vrij/
Dit.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:12 schreef BarryOSeven het volgende:
Denken dat je kunt uitdenken hoe dat verzet plaats zou gaan vindenAls het er is, dan is het er. Als je het kunt uitdenken, dan kun je het voorkomen.
Als 30.000 IS strijders de wereld in de greep kunnen houden, zou een groep met 4 miljoen mensen ook ongetwijfeld iets kunnen, geen speld tussen te krijgen.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:52 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Dat je één derde van de stemmers van Wilders als grappenmakers bestempelt toont mij gelijk in mijn uitspraak dat links (hoogopgeleid voornamelijk) Nederland niks begrijpt over de huidige situatie en de onvrede die er leeft bij de PVV aanhangers.
Anders had je ze niet als grappenmakers bestempeld maar als personen die in groepsverband behoorlijk wat te weeg kunnen brengen en behoorlijk wat stemming kunnen maken wat uiteindelijk naar een overheersing kan leiden.
Een derde van stemmen is 4 miljoen aan gelijk gestemde, terwijl de andere 8 miljoen aan kiezers nog eens verdeeld onder elkaar zijn en totaal geen éénheidsfront vormen of het met elkaar ergens over eens zijn en allemaal een zogenaamde hoogopgeleide visie hebben over hoe Nederland moet werken.
De 4 miljoen is een sterke weerstand de 8 miljoen is versplinterd en net zoals een zwart gat kunnen de vier miljoen de 8 miljoen gaan opslokken in hun gedrag en gaan opleggen hoe zij Nederland willen hebben.
Maar goed we zullen het wel zien.
Wel eens van de Molukse milities gehoord?quote:Op zondag 31 januari 2016 20:57 schreef Tem het volgende:
Verzet? Volgens mij zijn er nog geen aanwijzingen tot militie vorming zoals bijvoorbeeld in de US plaatsvindt.
Net als dat andere gespuis in den haag en brussel.quote:
Waarom wel?quote:Op zondag 31 januari 2016 18:17 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat is toch inherent aan ons systeem.
Sowieso, democratie is de dictatuur van de meerderheid. 33% is duidelijk een minderheid.
Dit dus.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als 30.000 IS strijders de wereld in de greep kunnen houden, zou een groep met 4 miljoen mensen ook ongetwijfeld iets kunnen, geen speld tussen te krijgen.
Alleen, gaan Henk en Ingrid ook strafbare feiten plegen voor het grote goed? Wat misschien ontslag tot gevolg kan hebben, uiteraard een fikse straf. Of hebben Henk en Ingrid toch iets te veel te verliezen?
Dit is dan ook meer het Amerikaanse denken en dat maakt de strijd tegen het gedogen van wapenbezit in de USA zo moeilijk.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:08 schreef TheLostArtofGivingaFuck het volgende:
[..]
Waarom wel?
Ik betaal OOK belasting en heb daarmee het RECHT om veilig te leven ,hetgene wat de overheid mij dient te kunnen garanderen dmv goede politiezorg...
Zodra de overheid door haar beleid/onvermogen om goed beleid te voeren mijn veiligheid niet kan waarborgen(door het importeren van onderontwikkelde zandapen) heb ik het RECHT om daar wat aan te doen , desnoods door middel van gewapend verzet!
Ga alsjeblieft door met typen in Capslock, versterkt je verhaal enorm.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:08 schreef TheLostArtofGivingaFuck het volgende:
[..]
Waarom wel?
Ik betaal OOK belasting en heb daarmee het RECHT om veilig te leven ,hetgene wat de overheid mij dient te kunnen garanderen dmv goede politiezorg...
Zodra de overheid door haar beleid/onvermogen om goed beleid te voeren mijn veiligheid niet kan waarborgen(door het importeren van onderontwikkelde zandapen) heb ik het RECHT om daar wat aan te doen , desnoods door middel van gewapend verzet!
Wapenbezit is verboden volgens het wetboek van strafRECHTquote:Op zondag 31 januari 2016 21:08 schreef TheLostArtofGivingaFuck het volgende:
[..]
Waarom wel?
Erg inhoudelijk , was even vergeten dat dit subforum ook bevolkt werd door linkse trollenquote:Op zondag 31 januari 2016 21:13 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft door met typen in Capslock, versterkt je verhaal enorm.
Dat is niet van dezelfde omvang. Over hoeveel personen zal dat gaan? Daarnaast ik zie geen georganiseerd verzet in Nederland tegen de huidige regering uit naam van de PVV. Zijn er aanwijzingen dat groepen mensen in het weekend militaire trainingen houden om zich te bewapenen tegen te overheid?quote:Op zondag 31 januari 2016 21:06 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wel eens van de Molukse milities gehoord?
Verboden , uitzonderingen daargelatenquote:Op zondag 31 januari 2016 21:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wapenbezit is verboden volgens het wetboek van strafRECHT
Maar, onlangs de politie nodig gehad en in de steek gelaten dus? Kijk maar uit met zulke posts. De politie staat zo voor de deur hoor. Geheel teRECHT.
Ik snap het, een revolutie is een uitzondering. Maar als het je leuk lijkt kun je het proberen. Ik probeer zelf volgend jaar voor 3 mooie vakanties te gaan. Zo heeft iedereen zijn/haar eigen doelstellingen.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:16 schreef TheLostArtofGivingaFuck het volgende:
[..]
Verboden , uitzonderingen daargelaten
Helemaal en frisse bedoening is het ook niet hoor daar bij de links extremisten.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volkert heeft volgens jou dus niet alleen gehandeld?
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ver-volkert~a736715/quote:Jack Bogers, die veel contacten onderhield in de actiewereld, heeft toegegeven dat hij het nieuws over de arrestatie van Van der G. heeft doorgespeeld aan diens collega Sjoerd van der Wouw van de Vereniging Milieu Offensief (VMO).
Daarmee liep hij het risico dat het rechercheonderzoek naar de moord zou worden gefrustreerd, bijvoorbeeld doordat bewijsmateriaal zou worden vernietigd.
Justitie en politie hadden slechts bekendgemaakt dat een 32-jarige man uit Harderwijk was aangehouden.
Zo kon de recherche verder onderzoek doen naar Van der G. en de VMO.
Van betrokkenheid van deze vereniging en Van der Wouw bij de aanslag is overigens niets gebleken.
Toenmalig burgemeester Jaap Sala stelde zijn wethouders op basis van geheimhouding op de hoogte van de aanhouding van Van der G
Meerdere keren per jaar op vakantie gaan heeft wat mij betreft ook de voorkeur boven de huidige regering omver proberen te werpen.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik snap het, een revolutie is een uitzondering. Maar als het je leuk lijkt kun je het proberen. Ik probeer zelf volgend jaar voor 3 mooie vakanties te gaan. Zo heeft iedereen zijn/haar eigen doelstellingen.
Dat is wel de harde waarheid ja. De enige kans/hoop op een revolutie is een militaire staatsgreep. Nederland in tegenstelling tot veel landen nog nooit een volksrevolutie gehad, altijd al makke schapen geweest.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:16 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is niet van dezelfde omvang. Over hoeveel personen zal dat gaan? Daarnaast ik zie geen georganiseerd verzet in Nederland tegen de huidige regering uit naam van de PVV. Zijn er aanwijzingen dat groepen mensen in het weekend militaire trainingen houden om zich te bewapenen tegen te overheid?
Dat is in de US namelijk wel aan de orde. Het zijn hier in Nederland voornamelijk redelijk simpele gasten die bij bijeenkomsten de boel op stelten willen zetten of van die achterlijke boeren die varkenskoppen bij moskeeën en azc's leggen. Dat is je verzet in Nederland.
De jaren 80quote:Op zondag 31 januari 2016 21:12 schreef KoosVogels het volgende:
Zie de jaren '80. Mensen waren boos. De werkloosheid was hoog, de economie lag op z'n gat en er was sprake van woningnood. Dat laatste leidde tot de Krakersrellen. Best heftig, maar bij lange na geen revolutie.
En dan noem je de club zeker NS? Nederlandse staat?quote:Op zondag 31 januari 2016 21:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is wel de harde waarheid ja. De enige kans/hoop op een revolutie is een militaire staatsgreep. Nederland in tegenstelling tot veel landen nog nooit een volksrevolutie gehad, altijd al makke schapen geweest.
Maar een bataljon patriotten kunnen deze nepregering wel laten inpakken, mits redelijk voorbereid en steun onder de bevolking.
Ik bedoel maar.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
De jaren 80![]()
We waren overal boos over, over kernwapens, over de kroning van Beatrix, over potentiële russen in de tuin (liever dan kernwapens), over jeugdwerkloosheid, over alles wat de multinationals niet wilden maar de FNV wel....
Maar dat gaat gelukkig nooit gebeuren omdat de meerderheid de staatsvorm die we hebben wel prima vinden. Het ontevreden volk kan zijn stem kwijt bij genoeg partijen.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is wel de harde waarheid ja. De enige kans/hoop op een revolutie is een militaire staatsgreep. Nederland in tegenstelling tot veel landen nog nooit een volksrevolutie gehad, altijd al makke schapen geweest.
Maar een bataljon patriotten kunnen deze nepregering wel laten inpakken, mits redelijk voorbereid en steun onder de bevolking.
We moeten wel een beetje in lijn blijven met onze toekomstige bondgenoten. De Democratische Volksrepubliek Nederland.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En dan noem je de club zeker NS? Nederlandse staat?![]()
De Nederlander is een pragmaticus die afweegt of de risico's die een gewelddadige revolutie met zich meebrengt, het waard zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
De 1e wapenwet werd in 1896 ingevoerd, voornamelijk om het stropen tegen te gaan.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:13 schreef Toefjes het volgende:
Wapenbezit is verboden volgens het wetboek van strafRECHT
Als er een revolutie uitbreekt, dan zal dat eerder vanwege een hernieuwde financiële crisis zijn. Het moet wel stukken erger zijn dan 2008, anders krijg je van die lamme Occupy-toestanden. Zo'n revolutie zal overigens gepaard gaan met anarchie omdat bijvoorbeeld het gehele financiële stelsel in elkaar gestort is. Eind 2008 scheelde het niet zo heel veel en de potentiële gevolgen daarvan waren vele malen ernstiger dan al die vluchtelingen nu in Europa.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Nederlander is een pragmaticus die afweegt of de risico's die een gewelddadige revolutie met zich meebrengt, het waard zijn.
Verder ben ik vooral blij dat een gewelddadige opstand vrijwel ondenkbaar is in Nederland. Ik benijd mensen die in een conflictgebied wonen namelijk niet.
Wat grappig. Hitler maakte exact dezelfde bewegingen met zijn armen. Vooral die twee tegelijk de lucht in is typisch Hitler.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:51 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Zelfs dan is het nog maar de vraag of het zo'n vaart zal lopen (iets wat jij zelf ook al terecht stelt). De depressie in de jaren '30 was vele maken heftiger dan alles wat wij of onze ouders hebben meegemaakt. Toch is een revolutie ook toen uitgebleven. Het lukte de NSB zelfs niet om echt te profiteren van de onvrede.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Als er een revolutie uitbreekt, dan zal dat eerder vanwege een hernieuwde financiële crisis zijn. Het moet wel stukken erger zijn dan 2008, anders krijg je van die lamme Occupy-toestanden. Zo'n revolutie zal overigens gepaard gaan met anarchie omdat bijvoorbeeld het gehele financiële stelsel in elkaar gestort is. Eind 2008 scheelde het niet zo heel veel en de potentiële gevolgen daarvan waren vele malen ernstiger dan al die vluchtelingen nu in Europa.
We staan er momenteel veel minder sterk voor dan voor de economische crisis (2006/07).quote:Op zondag 31 januari 2016 21:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Als er een revolutie uitbreekt, dan zal dat eerder vanwege een hernieuwde financiële crisis zijn. Het moet wel stukken erger zijn dan 2008, anders krijg je van die lamme Occupy-toestanden. Zo'n revolutie zal overigens gepaard gaan met anarchie omdat bijvoorbeeld het gehele financiële stelsel in elkaar gestort is. Eind 2008 scheelde het niet zo heel veel en de potentiële gevolgen daarvan waren vele malen ernstiger dan al die vluchtelingen nu in Europa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |