abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 januari 2016 @ 21:06:26 #76
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159553476
quote:
15s.gif Op zondag 31 januari 2016 20:57 schreef Tem het volgende:
Verzet? Volgens mij zijn er nog geen aanwijzingen tot militie vorming zoals bijvoorbeeld in de US plaatsvindt.
Wel eens van de Molukse milities gehoord?
  zondag 31 januari 2016 @ 21:08:03 #77
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159553537
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2016 20:25 schreef Falco het volgende:
Knettergek is ie, die Wilders.
Net als dat andere gespuis in den haag en brussel.

Maar er is op gestemd in volle verstand. Nouja...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_159553559
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 18:17 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Waarom niet? Dat is toch inherent aan ons systeem.

Sowieso, democratie is de dictatuur van de meerderheid. 33% is duidelijk een minderheid.
Waarom wel?
Ik betaal OOK belasting en heb daarmee het RECHT om veilig te leven ,hetgene wat de overheid mij dient te kunnen garanderen dmv goede politiezorg...
Zodra de overheid door haar beleid/onvermogen om goed beleid te voeren mijn veiligheid niet kan waarborgen(door het importeren van onderontwikkelde zandapen) heb ik het RECHT om daar wat aan te doen , desnoods door middel van gewapend verzet!
pi_159553723
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 20:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als 30.000 IS strijders de wereld in de greep kunnen houden, zou een groep met 4 miljoen mensen ook ongetwijfeld iets kunnen, geen speld tussen te krijgen.

Alleen, gaan Henk en Ingrid ook strafbare feiten plegen voor het grote goed? Wat misschien ontslag tot gevolg kan hebben, uiteraard een fikse straf. Of hebben Henk en Ingrid toch iets te veel te verliezen?
Dit dus.

De geschiedenis leert ons dat volksrevoluties vrijwel uitsluitend plaatsvinden op het moment dat een toch al wanhopige bevolking steeds verder in de hoek wordt gedreven. Welvaartsdaling is daarbij vaak de belangrijkste katalysator. Pas als iemand niets meer heeft te verliezen, is hij bereid om levensbedreigende risico's te nemen, zoals deelname aan een gewelddadige revolutie.

Idealisme kan een drijfveer zijn, maar met idealisme alleen krijg je de massa nooit achter je. Hetzelfde geldt voor onvrede over bepaalde zaken. Het kan de woede bij een grote groep mensen aanwakkeren, maar het is niet voldoende voor een complete revolutie.

Zie de jaren '80. Mensen waren boos. De werkloosheid was hoog, de economie lag op z'n gat en er was sprake van woningnood. Dat laatste leidde tot de Krakersrellen. Best heftig, maar bij lange na geen revolutie.

Het zal nu ook allemaal niet zo'n vaart lopen. En wie wel de behoefte voelt om revolutie in gang te zetten, moet vooral de straat op gaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 31 januari 2016 @ 21:13:01 #80
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159553732
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:08 schreef TheLostArtofGivingaFuck het volgende:

[..]

Waarom wel?
Ik betaal OOK belasting en heb daarmee het RECHT om veilig te leven ,hetgene wat de overheid mij dient te kunnen garanderen dmv goede politiezorg...
Zodra de overheid door haar beleid/onvermogen om goed beleid te voeren mijn veiligheid niet kan waarborgen(door het importeren van onderontwikkelde zandapen) heb ik het RECHT om daar wat aan te doen , desnoods door middel van gewapend verzet!
Dit is dan ook meer het Amerikaanse denken en dat maakt de strijd tegen het gedogen van wapenbezit in de USA zo moeilijk.
Veel Amerikanen zijn er heilig van overtuigd dat een wapen hebben een recht is om zich te verdedigen tegen onverlaten MAAR OOK tegen een Regering die dictatoriaal word.
De milities beroepen zich erop dat als het er op aan komt zij de wapens zonodig moeten kunnen opnemen tegen een eigen dictatoriale regering.
Dat maakt het nogal gecompliceerd.
pi_159553741
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:08 schreef TheLostArtofGivingaFuck het volgende:

[..]

Waarom wel?
Ga alsjeblieft door met typen in Capslock, versterkt je verhaal enorm.
pi_159553743
quote:

[..]

Waarom wel?
Wapenbezit is verboden volgens het wetboek van strafRECHT

Maar, onlangs de politie nodig gehad en in de steek gelaten dus? Kijk maar uit met zulke posts. De politie staat zo voor de deur hoor. Geheel teRECHT.
pi_159553854
quote:
7s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:13 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft door met typen in Capslock, versterkt je verhaal enorm.
Erg inhoudelijk , was even vergeten dat dit subforum ook bevolkt werd door linkse trollen :')
pi_159553863
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wel eens van de Molukse milities gehoord?
Dat is niet van dezelfde omvang. Over hoeveel personen zal dat gaan? Daarnaast ik zie geen georganiseerd verzet in Nederland tegen de huidige regering uit naam van de PVV. Zijn er aanwijzingen dat groepen mensen in het weekend militaire trainingen houden om zich te bewapenen tegen te overheid?

Dat is in de US namelijk wel aan de orde. Het zijn hier in Nederland voornamelijk redelijk simpele gasten die bij bijeenkomsten de boel op stelten willen zetten of van die achterlijke boeren die varkenskoppen bij moskeeën en azc's leggen. Dat is je verzet in Nederland.
pi_159553875
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Maar, onlangs de politie nodig gehad en in de steek gelaten dus? Kijk maar uit met zulke posts. De politie staat zo voor de deur hoor. Geheel teRECHT.
Verboden , uitzonderingen daargelaten ;)
pi_159554035
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:16 schreef TheLostArtofGivingaFuck het volgende:

[..]

Verboden , uitzonderingen daargelaten ;)
Ik snap het, een revolutie is een uitzondering. Maar als het je leuk lijkt kun je het proberen. Ik probeer zelf volgend jaar voor 3 mooie vakanties te gaan. Zo heeft iedereen zijn/haar eigen doelstellingen.
pi_159554062
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 20:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volkert heeft volgens jou dus niet alleen gehandeld?
Helemaal en frisse bedoening is het ook niet hoor daar bij de links extremisten.

Zo kreeg voormalig GroenLinks wethouder Jack Bogers op de avond van de mood op Pim Fortuyn een vertrouwelijk telefoontje van de burgemeester.
quote:
Jack Bogers, die veel contacten onderhield in de actiewereld, heeft toegegeven dat hij het nieuws over de arrestatie van Van der G. heeft doorgespeeld aan diens collega Sjoerd van der Wouw van de Vereniging Milieu Offensief (VMO).
Daarmee liep hij het risico dat het rechercheonderzoek naar de moord zou worden gefrustreerd, bijvoorbeeld doordat bewijsmateriaal zou worden vernietigd.
Justitie en politie hadden slechts bekendgemaakt dat een 32-jarige man uit Harderwijk was aangehouden.
Zo kon de recherche verder onderzoek doen naar Van der G. en de VMO.
Van betrokkenheid van deze vereniging en Van der Wouw bij de aanslag is overigens niets gebleken.
Toenmalig burgemeester Jaap Sala stelde zijn wethouders op basis van geheimhouding op de hoogte van de aanhouding van Van der G
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ver-volkert~a736715/
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)naam-Van-der-G.dhtml

https://www.groene.nl/art(...)et-de-volkert-van-nu

Die computers van Vereniging Milieu Offensief (VMO) en andere archieven zijn natuurlijk even flink opgeschoond na dat telefoontje.
Bewijs hiervoor ? nee, dat is er natuurlijk niet.................
pi_159554184
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik snap het, een revolutie is een uitzondering. Maar als het je leuk lijkt kun je het proberen. Ik probeer zelf volgend jaar voor 3 mooie vakanties te gaan. Zo heeft iedereen zijn/haar eigen doelstellingen.
Meerdere keren per jaar op vakantie gaan heeft wat mij betreft ook de voorkeur boven de huidige regering omver proberen te werpen.

Maar goed, ieder z'n ding.
pi_159554192
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:16 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat is niet van dezelfde omvang. Over hoeveel personen zal dat gaan? Daarnaast ik zie geen georganiseerd verzet in Nederland tegen de huidige regering uit naam van de PVV. Zijn er aanwijzingen dat groepen mensen in het weekend militaire trainingen houden om zich te bewapenen tegen te overheid?

Dat is in de US namelijk wel aan de orde. Het zijn hier in Nederland voornamelijk redelijk simpele gasten die bij bijeenkomsten de boel op stelten willen zetten of van die achterlijke boeren die varkenskoppen bij moskeeën en azc's leggen. Dat is je verzet in Nederland.
Dat is wel de harde waarheid ja. De enige kans/hoop op een revolutie is een militaire staatsgreep. Nederland in tegenstelling tot veel landen nog nooit een volksrevolutie gehad, altijd al makke schapen geweest.

Maar een bataljon patriotten kunnen deze nepregering wel laten inpakken, mits redelijk voorbereid en steun onder de bevolking.
  zondag 31 januari 2016 @ 21:24:14 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159554196
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:12 schreef KoosVogels het volgende:
Zie de jaren '80. Mensen waren boos. De werkloosheid was hoog, de economie lag op z'n gat en er was sprake van woningnood. Dat laatste leidde tot de Krakersrellen. Best heftig, maar bij lange na geen revolutie.
De jaren 80 O+

We waren overal boos over, over kernwapens, over de kroning van Beatrix, over potentiële russen in de tuin (liever dan kernwapens), over jeugdwerkloosheid, over alles wat de multinationals niet wilden maar de FNV wel....

Wat heb ik een hoop betogingen op het nieuws gezien in m'n jeugd :D
En daar was Loesje O+
En met de komst van Loesje werden we minder boos, alsof ze alles een beetje relativeerde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159554294
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:24 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat is wel de harde waarheid ja. De enige kans/hoop op een revolutie is een militaire staatsgreep. Nederland in tegenstelling tot veel landen nog nooit een volksrevolutie gehad, altijd al makke schapen geweest.

Maar een bataljon patriotten kunnen deze nepregering wel laten inpakken, mits redelijk voorbereid en steun onder de bevolking.
En dan noem je de club zeker NS? Nederlandse staat? :D _O-
pi_159554318
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

De jaren 80 O+

We waren overal boos over, over kernwapens, over de kroning van Beatrix, over potentiële russen in de tuin (liever dan kernwapens), over jeugdwerkloosheid, over alles wat de multinationals niet wilden maar de FNV wel....
Ik bedoel maar.

Lijkt mij goed om de huidige tumult een beetje in perspectief te plaatsen. Het is niet alsof er in het verleden nooit strubbelingen waren en alles pais en vree was.
pi_159554437
quote:

[..]

Maar dat gaat gelukkig nooit gebeuren omdat de meerderheid de staatsvorm die we hebben wel prima vinden. Het ontevreden volk kan zijn stem kwijt bij genoeg partijen.

Als mensen massaal voor Wilders willen gaan zal dat de eerst komende verkiezingen wel duidelijk worden. Dat lijkt mij de juiste weg.
pi_159554487
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En dan noem je de club zeker NS? Nederlandse staat? :D _O-
We moeten wel een beetje in lijn blijven met onze toekomstige bondgenoten. De Democratische Volksrepubliek Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2016 21:31:02 ]
pi_159554488
quote:

[..]

De Nederlander is een pragmaticus die afweegt of de risico's die een gewelddadige revolutie met zich meebrengt, het waard zijn.

Verder ben ik vooral blij dat een gewelddadige opstand vrijwel ondenkbaar is in Nederland. Ik benijd mensen die in een conflictgebied wonen namelijk niet.
pi_159554544
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:13 schreef Toefjes het volgende:
De 1e wapenwet werd in 1896 ingevoerd, voornamelijk om het stropen tegen te gaan.
in 1919 kwam de 1e vuurwapenwet, na WO1 kwamen veel vuurwapens het land in, en men was ook bang voor een revolutie (Russische revolutie, en Troelstra enzo)

Er zit wel een gedachte achter waarom vuurwapens verboden zijn hoor.....
  zondag 31 januari 2016 @ 21:41:37 #97
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_159554892
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Nederlander is een pragmaticus die afweegt of de risico's die een gewelddadige revolutie met zich meebrengt, het waard zijn.

Verder ben ik vooral blij dat een gewelddadige opstand vrijwel ondenkbaar is in Nederland. Ik benijd mensen die in een conflictgebied wonen namelijk niet.
Als er een revolutie uitbreekt, dan zal dat eerder vanwege een hernieuwde financiële crisis zijn. Het moet wel stukken erger zijn dan 2008, anders krijg je van die lamme Occupy-toestanden. Zo'n revolutie zal overigens gepaard gaan met anarchie omdat bijvoorbeeld het gehele financiële stelsel in elkaar gestort is. Eind 2008 scheelde het niet zo heel veel en de potentiële gevolgen daarvan waren vele malen ernstiger dan al die vluchtelingen nu in Europa.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_159555022
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Eens, jammer dat die man zo weinig erkenning krijgt, zelfs bij zijn eigen partij.

Plaatje erbij, voor de EUSSR
[ link | afbeelding ]
Wat grappig. Hitler maakte exact dezelfde bewegingen met zijn armen. Vooral die twee tegelijk de lucht in is typisch Hitler. :D
Why stay small, if you can grow big..
pi_159555053
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:41 schreef Falco het volgende:

[..]

Als er een revolutie uitbreekt, dan zal dat eerder vanwege een hernieuwde financiële crisis zijn. Het moet wel stukken erger zijn dan 2008, anders krijg je van die lamme Occupy-toestanden. Zo'n revolutie zal overigens gepaard gaan met anarchie omdat bijvoorbeeld het gehele financiële stelsel in elkaar gestort is. Eind 2008 scheelde het niet zo heel veel en de potentiële gevolgen daarvan waren vele malen ernstiger dan al die vluchtelingen nu in Europa.
Zelfs dan is het nog maar de vraag of het zo'n vaart zal lopen (iets wat jij zelf ook al terecht stelt). De depressie in de jaren '30 was vele maken heftiger dan alles wat wij of onze ouders hebben meegemaakt. Toch is een revolutie ook toen uitgebleven. Het lukte de NSB zelfs niet om echt te profiteren van de onvrede.
pi_159555147
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:41 schreef Falco het volgende:

[..]

We staan er momenteel veel minder sterk voor dan voor de economische crisis (2006/07).

Hogere werkloosheid, hogere overheidsschulden, een zwakker bedrijfsleven en een paar miljoen hypotheken onder water. De enige die hogere buffers hebben zijn de banken (afgedwongen door de politiek), maar nog altijd niet echt hoog als er opnieuw een economische crisis komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')