abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:51:10 #1
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493358
Welkom in stap 1 van het "Datingstappenplan: Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en -relatie"

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er op FOK! nogal wat waarde wordt gehecht aan posten over relaties, vreemd wel, in Relaties en Psychologie ;) .

Er zijn echter nogal wat strubbelingen omdat niet iedereen op dezelfde comfortabele of juist oncomfortabele plek zit als het gaat om zelfvertrouwen en de sociale mogelijkheid om zelfs maar de eerste stappen te nemen die je kunnen helpen tot een relatie.

Daarom presenteert R&P nu het Datingstappenplan: Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en -relatie. Dit stappenplan bestaat uit 3 topics, gebaseerd op een week aan onderzoek achter de schermen, meenemen van ideeën van users, en een stukje onmisbare modervaring in R&P. Het is de bedoeling dat je goed bij jezelf te rade gaat in welke fase van het stappenplan je je begeeft, en dat je ook in dat topic/die reeks blijft posten tot je aantoonbaar een fase verder bent gekomen! Dit houdt het volgende in:

Stap/topic 1: Sociaal genoeg worden om mensen aan te kunnen spreken en vriendschappelijke relaties aan te gaan met mensen.

Dit is, hebben wij geconcludeerd, de basis voor het je actief gaan bewegen in de datingscene. Je kunt het er mee eens zijn of niet. Dit is hoe we het gaan doen. Het kunnen aangaan van relaties/gesprekken met mensen is essentieel om je op een gezonde en zelfverzekerde manier te laten deelnemen aan de datingscene, en als je nog niet eens weet wanneer en hoe je iemand zomaar aan kunt spreken/contacten kunt leggen, hoe wil je dan succesvol een date hosselen? Ben je echt nog bezig met het ontdekken van die basics, dan is dit het topic voor jou! Doe je best, luister naar tips, en zorg ervoor dat je naar Stap 2 mag!

Stap/topic 2: Je hebt acceptabele sociale skills! Ga voor die date

Je hebt vrienden (gemaakt), kan vol vertrouwen eens een praatje met iemand maken uit het niets en weet wat je dan wél en niet kunt zeggen, gaat met enige regelmaat met kennissen of wellicht zelfs vrienden wat doen (van hobby tot kroeg tot bij iemand thuis hangen), en wilt graag kijken of je van een vriendschappelijke relatie naar een date kunt komen. Dit is het topic voor jou! Vraag tips over je datingprofiel op datingsites, over openingszinnen in de kroeg, of hoe je kunt peilen of die vriendin van je misschien óók wat meer wil dan alleen vrienden zijn. Hopelijk lukt het, en kun je op je eerste date, en daarmee naar stap 3!

Stap/topic 3: Je hebt een date! Tof! Plan het en laat weten hoe het ging!

Spreekt voor zich. Topic voor als je een date hebt geregeld. Niet als je er van droomt, niet hypothetisch, alleen als je een date HEBT, en wilt weten wat je kunt gaan doen, of na afloop om te praten over hoe het was, wat er goed ging, wat er slecht ging. Ging het goed? W00h00! Zet dit door. Ging het niet zo goed en moet je opnieuw daten? Ga dan terug naar stap 2!

En wie weet kunnen we zelfs een stap 4 toevoegen in de toekomst, alwaar je een heus FOK! Datingplan Certificaat in ontvangst mag nemen!

Advies van derden in alledrie de topics is natuurlijk welkom, waar zouden we zijn zonder de adviesgevers, want zonder hen geen topics vaak. Máár het advies dat gevraagd en gegeven wordt moet dus in lijn zijn met de geest van het topic/de fase die het topic representeert.

R&P / Datingstappenplan -stap 2: vol vertrouwen op naar die eerste date

R&P / Datingstappenplan -stap 3: deel hier je succesdates of datemissers

En wie zijn de scheidsrechters? De mods. Luister naar aanwijzingen en verzoeken om je naar een van de andere stappen de begeven als de tijd rijp is/dingen niet zo lekker gaan/gingen. We proberen in R&P ook het praten over relaties en daten gezellig te maken/houden, maar hebben jullie hulp daar bij nodig. Dus probeer alsjeblieft, zéker in het begin, gewoon eens even zonder al te veel morren naar de aanwijzingen te luisteren, en communiceer eventuele ontevredenheid op een normale manier met ons in het Feebacktopic.

Wat wel duidelijk mag zijn: posts die ergens niet horen worden verwijderd. Je krijgt eenmaal een waarschuwing met de mededeling dat je naar 'n ander topic moet voor die discussie. Als je niet luistert en doorgaat worden de posts genoted en kan dat verdere gevolgen hebben.
pi_159493470
Oké fijn :P Mensen rond mijn leeftijd (!) mogen me DM'en en dan kijken we wel of we wat kunnen afspreken komende week (of vanavond al mocht je een filmpje willen kijken in 026).
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:02:52 #3
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493672
waarom is leeftijd zo belangrijk als het alleen maar gaat om puur vriendschappelijk iets afspreken? Ik heb vrienden van 17 maar ook vrienden van 80
pi_159493691
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:02 schreef gebakken-koekje het volgende:
waarom is leeftijd zo belangrijk als het alleen maar gaat om puur vriendschappelijk iets afspreken? Ik heb vrienden van 17 maar ook vrienden van 80
Nou, dat vroeg ik me ook af.
Ik heb ook vrienden van allerlei leeftijden, en kennissen die minder close zijn, maar waarmee ik wel eens wat onderneem. Leeftijd is daarvoor totaal niet boeiend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159493695
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:02 schreef gebakken-koekje het volgende:
Dit, ik ga vanavond op stap met een groep mensen van respectievelijk 30, 33, 35, 37, 46, 62 en 72 :D
Ja doei.
pi_159493723
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, dat vroeg ik me ook af.
Ik heb ook vrienden van allerlei leeftijden, en kennissen die minder close zijn, maar waarmee ik wel eens wat onderneem. Leeftijd is daarvoor totaal niet boeiend.
Voor mij wel. Punt :P
pi_159493727
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dit, ik ga vanavond op stap met een groep mensen van respectievelijk 30, 33, 35, 37, 46, 62 en 72 :D
72, nou die moet wel een enorme achterstand hebben om met plezier met zulke jongelui op stap te gaan.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:05:28 #8
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Voor mij wel. Punt :P
maar waarom?
pi_159493744
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:05 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

maar waarom?
Aannames natuurlijk.
pi_159493751
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:05 schreef Chai het volgende:

[..]

72, nou die moet wel een enorme achterstand hebben om met plezier met zulke jongelui op stap te gaan.
We delen dezelfde hobby: hardlopen :) En we zijn niet zo kritisch ;)
Ja doei.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:07:02 #11
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493766
En ik vind het juist enorm leuk veel variatie in leeftijd, ook heel leuk om te zien hoe iedereen over verschillende dingen denkt en we spreken dan af wat we gaan doen dus het komt ook wel eens voor dat we ergens naartoe gaan of iets gaan doen wat je zelf niet zou snel had gedaan.
pi_159493773
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:05 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

maar waarom?
Voel ik mij fijner bij. Jonger mag zogenaamd niet, en ouder zit in andere levensfase.
pi_159493778
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:07 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Voel ik mij fijner bij. Jonger mag zogenaamd niet, en ouder zit in andere levensfase.
Daar kun je juist heel veel van leren.
Ja doei.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:08:36 #14
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493799
quote:

[..]

Is dat zo? je bent zelf ook geen 18 maar je wil wel met 18 jarigen daten maar als je op stap wil mogen anderen opeens niet ouder zijn? Jij denkt echt heel raar
pi_159493816
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Daar kun je juist heel veel van leren.
Daar heb ik mijn ouders toch al voor? :P
Oké bespreek je niet alles mee, maar toch.
pi_159493821
Nee. Dat werkt niet zo.
Ja doei.
pi_159493842
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:08 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Is dat zo? je bent zelf ook geen 18 maar je wil wel met 18 jarigen daten maar als je op stap wil mogen anderen opeens niet ouder zijn? Jij denkt echt heel raar
Ik wil haast zeggen: leeftijd is ook maar een getal... :') Maar ik vergeet zelf ook dat 18 en 25 gewoon 7 jaar tussenzit... Hoe oud ben jij dan koekje?
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:14:12 #18
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493912
Maar het is wel zo, leeftijd is ook maar een getal. Dus gewoon lekker met mensen uit gaan die willen en niet naar leeftijd kijken.
Als jullie naar een film willen of weet ik het wat en iedereen deelt die hobby wat maakt leeftijd dan uit dan gaat het om iets doen wat jullie gezamelijk leuk vinden.
En het maakt helemaal niets uit hoe oud ik ben, oud genoeg om te weten wat ik doe en jong genoeg om te weten hoe jongeren denken.
pi_159493950
MB is 30, en dat is op zich best jong maar over 4,5 jaar ben ik het ook :P En zij is al getrouwd dus ja.. soms gaat 't leven ineens hard en niet te voorspellen
pi_159493975
quote:

[..]

Laat dat soort shit eens los...
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:20:00 #21
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159494019
Ja en iedereen staat daar anders in, ik ga nooit trouwen, ook niet als ik 30, 40, 50, 60 ben

[ Bericht 1% gewijzigd door gebakken-koekje op 29-01-2016 15:20:27 (tiepfaut) ]
pi_159494346
quote:

[..]

Van wie niet? Zolang je maar niet strafbaar bezig bent is er niets aan de hand.

Dat je met een leeftijdsgrens komt, is dat omdat jij ook seksuele plannen hebt met vrienden? Als je alleen vriendschap wilt speelt leeftijd toch geen enkele rol?
pi_159494364
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:55 schreef Deezertje het volgende:
Oké fijn :P Mensen rond mijn leeftijd (!) mogen me DM'en en dan kijken we wel of we wat kunnen afspreken komende week (of vanavond al mocht je een filmpje willen kijken in 026).
Alleen vrouwen of mogen mannen ook?
pi_159494385
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:33 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Alleen vrouwen of mogen mannen ook?
Liefst een gemixte groep... mannen én vrouwen dus.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:20:33 #25
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159495634
Leeftijd maakt geen kut uit. Maar het is natuurlijk een perfect excuus om niet te gaan. Natuurlijk "wilt" hij wel maar oooh helaas helaas. Niemand van z'n eigen leeftijd dus gaat hij maar niet.

Hier is ook direct de kern van het probleem te zien. We zijn genoeg opties op fok om met mede fokkers af te spreken en dingen te ondernemen. Maar ipv zich daar aan te sluiten moet men hem maar aanspreken. Totaal geen enkele moeite nemen om maar wat te ondernemen. <-- en daar is dus het probleem. Men moet het voor hem doen ipv zelf moeite doen.

[ Bericht 48% gewijzigd door ook_gek op 29-01-2016 16:40:33 ]
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_159496787
hij zoekt gewoon een date via hier

zo moeilijk is het toch niet om dat in te zien

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2016 17:13:19 ]
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:50:32 #27
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159498478
-niet hier-

[ Bericht 79% gewijzigd door Copycat op 29-01-2016 18:54:19 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159501624
-fijn, maar daar is dit topic niet voor-

[ Bericht 46% gewijzigd door Copycat op 29-01-2016 20:42:01 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:45:39 #29
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159501857
Het mooie van een gevarieerde leeftijd groep is dat je van elke leeftijd kan leren. Zowel van de jongere als van de oudere. want hoe zie je het voor je dan? Heb je eindelijk een gesprek met iemand en dan, oh dus 29 sorry jij bent te oud einde verhaal :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_159502693
Ik durf het bijna niet te vragen, maar heeft iemand ervaring met de website 'nieuwe mensen leren kennen'?
Ik heb me vorige week aangemeld (nav een topic hier waar de website voorbij kwam) en op zich zie ik wel leuke events voorbij komen. Maar goed, je moet dus betalen om je voor die events aan te melden... en ik weet niet of het echt wat is.

Kom je veel nieuwe mensen tegen of is het steeds hetzelfde groepje? En wie heeft zich nog meer aangemeld op die site? Ik vind het eigenlijk best spannend om ineens vreemde mensen te ontmoeten dus het is nog maar de vraag of ik doorzet als ik eenmaal een full membership heb :')
pi_159502754
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:08 schreef Elvi het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar heeft iemand ervaring met de website 'nieuwe mensen leren kennen'?
Ik heb me vorige week aangemeld (nav een topic hier waar de website voorbij kwam) en op zich zie ik wel leuke events voorbij komen. Maar goed, je moet dus betalen om je voor die events aan te melden... en ik weet niet of het echt wat is.

Kom je veel nieuwe mensen tegen of is het steeds hetzelfde groepje? En wie heeft zich nog meer aangemeld op die site? Ik vind het eigenlijk best spannend om ineens vreemde mensen te ontmoeten dus het is nog maar de vraag of ik doorzet als ik eenmaal een full membership heb :')
Ik heb me zelf niet aangemeld, maar een vriendin van me is er wel enthousiast over. Ze doet regelmatig dingen. Vrij vaak is het gewoon gezellig voor het moment, dus houdt ze er niet perse kennissen/vrienden aan over. Een enkele keer blijft er iemand hangen.

Het is toch niet zo dat je standaard moet betalen? Is het niet zo dat dat dan evenementen zijn waarbij iets betaalds wordt ondernomen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_159502828
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik heb mezelf niet aangemeld, maar een vriendin van me is er wel enthousiast over. Ze doet regelmatig dingen. Vrij vaak is het gewoon gezellig voor het moment, dus houdt ze er niet perse kennissen/vrienden aan over. Een enkele keer blijft er iemand hangen.

Het is toch niet zo dat je standaard moet betalen? Is het niet zo dat dat dan evenementen zijn waarbij iets betaalds wordt ondernomen?
Ja je betaald staandaard. Je betaald 60 euro per jaar voor een membership, en dan nog eventueel apart voor een evenement. Pas met een membership kan je je aanmelden voor events en ook zelf een event aanmaken.

Ok dus het is meer dat je samen iets leuks gaat doen en dat je ze dan verder niet echt meer spreekt? Je bouwt niks op zeg maar? (behalve dan social skills)
pi_159502871
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja je betaald staandaard. Je betaald 60 euro per jaar voor een membership, en dan nog eventueel apart voor een evenement. Pas met een membership kan je je aanmelden voor events en ook zelf een event aanmaken.

Ok dus het is meer dat je samen iets leuks gaat doen en dat je ze dan verder niet echt meer spreekt? Je bouwt niks op zeg maar? (behalve dan social skills)
Nou dag ligt gewoon heel erg aan wie je ontmoet en hoe dat klikt. Als je iemand daar ontmoet waarmee je een goede klik hebt, wissel je gewoon gegevens uit en kun je daarna rechtstreeks wat dingen afspreken.

Maar in eerste instantie is het denk ik meer bedoeld om leuke dingen niet alleen te doen.
pi_159502896
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

Wat is er anders aan dan een gratis FB-groep aanmaken? Wat krijg je voor die 60 euro?
pi_159503002
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat is er anders aan dan een gratis FB-groep aanmaken? Wat krijg je voor die 60 euro?
Je leert veel nieuwe mensen kennen in verschillende steden en je doet dingen die je anders nooit zult doen (en zeker niet in je eentje). Zo zag ik bijvoorbeeld een workshop boogschieten. Dat lijkt me best leuk, had ik nooit bedacht, en ik ken ook verder niemand in mijn vriendenkring die dat zou doen. Dan is zo'n site ideaal.

En bovendien is het gericht op mensen met hbo-niveau, en op een gratis FB-groep trek je toch vaak mensen die ehm... qua interesses niet matchen met wat ik wil en zoek.

Oja en die website selecteert ook. Dus ze kijken of er van elke leeftijdsgroep ongeveer evenveel mensen zitten. Ik werd dezelfde dag nog toegelaten maar met een beetje pech moet je dus even wachten.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 21:18:24 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159503032
Ik ben een tijdje lid geweest toen ik naar een nieuwe stad verhuisd was.
Ik deed voorak activiteiten binnen de stad, dus dan heb je al snel dezelfde mensen (denk aan pubquizes). Toch was er elke week of maand wel een nieuwe bij.

Qua mensen, tja, ik paste er niet echt tussen vond ik.
Denk dat je ze best wel kan vergelijken met een fokmeet. Soms wat sociaal onhandig, soms wat verlegen en introvert. En af en toe trof ik iemand waar t beter mee klikte. (Enkel dan minder nerds)

Het uitproberen is t wel waard. Opzich is 60 euro niet zo veel voor een jaar.
pi_159503455
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:08 schreef Elvi het volgende:

Ik ben al jaren lid en het bevalt me prima! Er heerst altijd een relaxte sfeer bij de meeste activiteiten. Het is geen datingsite, maar omdat je op 'natuurlijke' wijze met mensen in contact komt (van wie 90% single) en je elkaar keer op keer treft bij verschillende activiteiten ontstaan er best wel wat setjes en wordt er echt wel gedate.

60 euro is echt niet veel. Ik ga meestal naar etentjes, borrels, sportevenementen of dingen als food festivals. NMLK is wel het meest actief in ZuidHolland. Daarbuiten is het behelpen.

Als het je om vriendschappen te doen is, moet je wel mensen ook buiten NMLK om aanspreken en activiteiten ontplooien. Mij is het gelukt. Ga om met een gezellige groep en sommigen zie ik vrijwel elke week. NMLK is eigenlijk niet meer nodig. Veel mensen blijven 'hangen' in de activiteiten via de site en als ze stoppen met het lidmaatschap zijn ze dus geen steek opgeschoten. Verder klopt het wel wat Cue zegt. Veel zijn wat introverter en sociaal niet zo handig. Echte sociale nitwits worden er wel uitgefilterd, want je moet echt wel af durven stappen op groepjes met vreemde mensen. Eikels zie je ook snel niet meer. Teveel klachten over je en de eigenaar kickt je van de site.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 29 januari 2016 @ 21:46:35 #38
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159504042
60 euro per jaar is toch niks? En het is net de drempel om serieus mensen te trekken ipv nah zal allemaal type mensen.
pi_159504367
60 euro vind ik nog steeds wel veel geld ;)
Maar je hebt gelijk; het is een drempel zodat het serieuze mensen aantrekt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik ben al jaren lid en het bevalt me prima! Er heerst altijd een relaxte sfeer bij de meeste activiteiten. Het is geen datingsite, maar omdat je op 'natuurlijke' wijze met mensen in contact komt (van wie 90% single) en je elkaar keer op keer treft bij verschillende activiteiten ontstaan er best wel wat setjes en wordt er echt wel gedate.

60 euro is echt niet veel. Ik ga meestal naar etentjes, borrels, sportevenementen of dingen als food festivals. NMLK is wel het meest actief in ZuidHolland. Daarbuiten is het behelpen.

Als het je om vriendschappen te doen is, moet je wel mensen ook buiten NMLK om aanspreken en activiteiten ontplooien. Mij is het gelukt. Ga om met een gezellige groep en sommigen zie ik vrijwel elke week. NMLK is eigenlijk niet meer nodig. Veel mensen blijven 'hangen' in de activiteiten via de site en als ze stoppen met het lidmaatschap zijn ze dus geen steek opgeschoten. Verder klopt het wel wat Cue zegt. Veel zijn wat introverter en sociaal niet zo handig. Echte sociale nitwits worden er wel uitgefilterd, want je moet echt wel af durven stappen op groepjes met vreemde mensen. Eikels zie je ook snel niet meer. Teveel klachten over je en de eigenaar kickt je van de site.
Naja ik ben sociaal ook niet superhandig, dus daarom leek me dit wel een goede oplossing :P Als we maar niet met zn allen in een kringetje heel awkward naar elkaar zitten te staren :')
  vrijdag 29 januari 2016 @ 21:57:08 #40
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159504422
Meesta l zorgen de activiteiten er wel voor dat je geen kring gesprek krijgt ;)
pi_159505152
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:57 schreef Cue_ het volgende:
Meesta l zorgen de activiteiten er wel voor dat je geen kring gesprek krijgt ;)
Ik was hier bijv. naar toe geweest (weekend in kasteel met thema-feest)

Interessante aan zo'n feestje is dat je in principe bij elk groepje kan gaan staan en gaan ouwehoeren. Stel dat dit een gewoon feestje was, dan kun je alleen bij je eigen groepje staan of met een beetje geluk bij iemand die je al een uur zit aan te staren.
pi_159505922
zie hieronder
pi_159506003
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:18 schreef Cue_ het volgende:
IQua mensen, tja, ik paste er niet echt tussen vond ik.
Denk dat je ze best wel kan vergelijken met een fokmeet. Soms wat sociaal onhandig, soms wat verlegen en introvert. En af en toe trof ik iemand waar t beter mee klikte. (Enkel dan minder nerds)
Kun je eens een paar praktijkvoorbeelden opnoemen, van mensen die sociaal onhandig zijn hoe zij zich gedroegen en of ze wel hun plek konden vinden in de groep.
pi_159506558
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:46 schreef syndroom het volgende:

[..]

Kun je eens een paar praktijkvoorbeelden opnoemen, van mensen die sociaal onhandig zijn hoe zij zich gedroegen en of ze wel hun plek konden vinden in de groep.
Bij een etentje zat een keer een gast die de hele avond geen woord zei. Als je hem bij een gesprek probeerde te betrekken was het ja, nee of kweenie. Bij een borrel zijn het dan vaak dames of heren die gewoon in hun eentje staan. Je ziet aan hun gezicht dat ze zoekende zijn naar een vorm van contact maar het niet durven. En dat houden ze gerust de hele avond vol. Voor mij zou dat een pure pijniging zijn. Als je dan uit medelijden met ze gaat praten dan krijg je er haast niets uit of ze doen vaag. En aan het eind van de avond zeggen ze dan tegen de gastheer of vrouw 'nou, het was gezellig! Volgende keer weer!'
pi_159506737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Bij een etentje zat een keer een gast die de hele avond geen woord zei. Als je hem bij een gesprek probeerde te betrekken was het ja, nee of kweenie. Bij een borrel zijn het dan vaak dames of heren die gewoon in hun eentje staan. Je ziet aan hun gezicht dat ze zoekende zijn naar een vorm van contact maar het niet durven. En dat houden ze gerust de hele avond vol. Voor mij zou dat een pure pijniging zijn. Als je dan uit medelijden met ze gaat praten dan krijg je er haast niets uit of ze doen vaag. En aan het eind van de avond zeggen ze dan tegen de gastheer of vrouw 'nou, het was gezellig! Volgende keer weer!'
Ja dat zou ik dus kunnen zijn :') Ik ga ook zelden naar borrels (tenzij het moet bijvoorbeeld via werk :P )
Het is echt onzekerheid en mezelf geen houding weten te geven. Ik zou zulke borrels dus ook vermijden op die website. Als je echt een activiteit onderneemt dan gaat het makkelijker (bij mij dan), maar een borrel of een feest... geen idee :')
pi_159506892
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ja ik kan me voorstellen dat zulke situaties voor zowel de groep als voor de man/vrouw in kwestie verschrikkelijk is. De groep laat zulke mensen gewoon links liggen, de persoon raakt gefrustreerd, wil wel contact maken maar kan dat niet, trekt zich terug en is daarmee terug bij af. Ik zou na zulke nare ervaringen wel dit soort borrels mijden in de vrees dan weer te falen, dit soort situaties hebben natuurlijk geen positieve bijdrage voor je eigenwaarde.

Ik ben ook zo'n type, ik wil wel praten, vrienden hebben maar ik weet niet hoe je zoiets aan moet pakken. Gevolg is dat bij feestjes en borrels ik altijd ongemakkelijk ergens afgezonderd in een hoekje sta te drinken met een naar gevoel weer wegge omdat ik heb gefaald. Daarom is het iets van 5 jaar geleden dat ik me voor het laatst echt in zo'n groepje heb proberen te mengen. Maar als je elke keer buitengesloten wordt, nergens bijhoort dan ga je jezelf ook terugtrekken, uit zelfbescherming.
pi_159506994
Ik ervaar het dus helemaal niet als verschrikkelijk... Ik weet gewoon dat ik niet op mn best ben bij een borrel of feestje waar er meerdere groepjes komen. Dan weet ik me gewoon geen houding te geven. Maar om nou te zeggen dat ik het als verschrikkelijk ervaar... neuh. Er zijn nog genoeg momenten waar ik wel beter uit de verf kom :P
pi_159507050
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:30 schreef Knipoogje het volgende:
Hoe sociaal is het om mensen te weren die zelf wel aan hun problemen willen werken maar geen contact durven of kunnen leggen.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 23:14:37 #49
416020 K44S
The bearded man
pi_159507091
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:03 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja dat zou ik dus kunnen zijn :') Ik ga ook zelden naar borrels (tenzij het moet bijvoorbeeld via werk :P )
Het is echt onzekerheid en mezelf geen houding weten te geven. Ik zou zulke borrels dus ook vermijden op die website. Als je echt een activiteit onderneemt dan gaat het makkelijker (bij mij dan), maar een borrel of een feest... geen idee :')
Misschien ben ik hier te extravert voor, maar, als je zulke borrels hebt.
Juist DAN is er iets leuks om te praten.

Wat,waarom,wie,hoezo. Gewoon open vragen stellen.

Zelfde geldt voor werk:"Hoe vond jij het deze week gaan?" "heb jij nog punten waar aangewerkt kan worden?" "wat voor ambitie heb jij?"

Gewoon op straat is het lastiger omdat er simpel weg geen aanknopingspunt is. Maar eens simpele groet of zeggen dat dees of geen een leuke trui aan hebt. in dat laatste punt bestaat er geen falen. Er hoeft geen gesprek uit voor te komen. Jij hebt iets gedaan buiten je comfortzone.

Herhaal dat een paar keer en ga dan pas over op echt gespreksvoer
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_159507096
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:13 schreef syndroom het volgende:

[..]

Hoe sociaal is het om mensen te weren die zelf wel aan hun problemen willen werken maar geen contact durven of kunnen leggen.
Je komt daar voor jezelf, niet voor een ander. Niemand gaat naar een feestje om daar eens even lekker de hulpverlener te spelen. Je komt daar voor je plezier.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 23:42:50 #51
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159507742
quote:

[..]

Draai het eens om? Hoe arrogant is het om te denken en zelfs te vinden dat anderen op een borrel jou helpen met jou probleem?
pi_159507964
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:42 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Draai het eens om? Hoe arrogant is het om te denken en zelfs te vinden dat anderen op een borrel jou helpen met jou probleem?
Dat begrijp ik wel, ik neem dat ook niemand kwalijk. Dat ik dan boos ben op mezelf is echt puur uit onmacht, balend waarom ik zo sociaal onderontwikkeld ben dat ik als een kip zonder kop rondjes ga lopen op een plein, niet durven om te socializen een kroeg of club durf binnen te stappen.
pi_159507988
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:54 schreef syndroom het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel, ik neem dat ook niemand kwalijk. Dat ik dan boos ben op mezelf is echt puur uit onmacht, balend waarom ik zo sociaal onderontwikkeld ben dat ik als een kip zonder kop rondjes ga lopen op een plein, niet durven om te socializen een kroeg of club durf binnen te stappen.
Is die FOK!reeks over mensen ontmoeten dan niks voor jou? Dan kun je kleinschalig beginnen.

R&P / Mensen van 18-25 jaar die graag nieuwe contacten willen opdoen #7
pi_159507997
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:42 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Maar da's wel het probleem met groepjes: je voelt je niet welkom want er is al een groepje. Wat heb jij toe te voegen? Je kent ze niet en zij jou niet dus grote kans dat ze de hele avond met elkaar (vertrouwd) omgaan. Zo'n borrel is dan beter dan een verjaardag van iemand waar je niemand kent.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 00:31:25 #55
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159508560
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar da's wel het probleem met groepjes: je voelt je niet welkom want er is al een groepje. Wat heb jij toe te voegen? Je kent ze niet en zij jou niet dus grote kans dat ze de hele avond met elkaar (vertrouwd) omgaan. Zo'n borrel is dan beter dan een verjaardag van iemand waar je niemand kent.
Maakt het wat uit wat we tegen je zeggen? Je doet toch niks met wat we zeggen. Laat ik je een hint geven, je slaat elke keer de plank gigantisch mis. Met dat als een harde feit in je achterhoofd houdende, denk je dat je het deze keer wel of niet goed hebt?
pi_159508742
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Er is altijd een reden waarom je op een borrel of verjaardag ofzo bent. Ik had vanavond een verjaardag en kwam toen bij iemand staan die eerst met de jarige had gepraat. Ik kende hem niet en de jarige liep naar anderen dus we stonden daar samen. Weliswaar geen groepje, maar toch. Ik ben begonnen met me voor te stellen en gewoon eens te vragen hoe hij de jarige kende (studiegenoot). Toen kwam het gesprek op zijn studie, daarna hebben we wat gepraat over zijn scriptie waar hij al anderhalf jaar mee zit en vervolgens hebben we een gesprek gehad over studentenverenigingen en zijn studievereniging. Ik bedoel maar, er is altijd een reden dat je ergens bent en zo kan er een gesprek ontstaan. In dit geval de vraag hoe hij de jarige kende en ook over hoe ik diegene kende. Ik denk dat je op een borrel of verjaardag best een leuk gesprek zou kunnen hebben op deze manier. Hopelijk kan dit wat mensen hier helpen om een gesprek aan te knopen met onbekenden. Succes.
pi_159508807
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:42 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Er is altijd een reden waarom je op een borrel of verjaardag ofzo bent. Ik had vanavond een verjaardag en kwam toen bij iemand staan die eerst met de jarige had gepraat. Ik kende hem niet en de jarige liep naar anderen dus we stonden daar samen. Weliswaar geen groepje, maar toch. Ik ben begonnen met me voor te stellen en gewoon eens te vragen hoe hij de jarige kende (studiegenoot). Toen kwam het gesprek op zijn studie, daarna hebben we wat gepraat over zijn scriptie waar hij al anderhalf jaar mee zit en vervolgens hebben we een gesprek gehad over studentenverenigingen en zijn studievereniging. Ik bedoel maar, er is altijd een reden dat je ergens bent en zo kan er een gesprek ontstaan. In dit geval de vraag hoe hij de jarige kende en ook over hoe ik diegene kende. Ik denk dat je op een borrel of verjaardag best een leuk gesprek zou kunnen hebben op deze manier. Hopelijk kan dit wat mensen hier helpen om een gesprek aan te knopen met onbekenden. Succes.
1,5 jaar over zijn scriptie. toe maar, ik ben dus niet de enige... Waarom zit hij er al zo lang aan? En inderdaad, zoals je zegt is het niet moeilijk om een gesprekje aan te knopen. :)
pi_159510746
Ik heb nu wat meer tijd en probeer vaker uit te gaan met vrienden. Mijn vraag is helpt actief deelnemen aan een forum ook mee aan je social skills?
  zaterdag 30 januari 2016 @ 05:39:37 #59
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159511175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:08 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ja ik kan me voorstellen dat zulke situaties voor zowel de groep als voor de man/vrouw in kwestie verschrikkelijk is. De groep laat zulke mensen gewoon links liggen, de persoon raakt gefrustreerd, wil wel contact maken maar kan dat niet, trekt zich terug en is daarmee terug bij af. Ik zou na zulke nare ervaringen wel dit soort borrels mijden in de vrees dan weer te falen, dit soort situaties hebben natuurlijk geen positieve bijdrage voor je eigenwaarde.

Ik ben ook zo'n type, ik wil wel praten, vrienden hebben maar ik weet niet hoe je zoiets aan moet pakken. Gevolg is dat bij feestjes en borrels ik altijd ongemakkelijk ergens afgezonderd in een hoekje sta te drinken met een naar gevoel weer wegge omdat ik heb gefaald. Daarom is het iets van 5 jaar geleden dat ik me voor het laatst echt in zo'n groepje heb proberen te mengen. Maar als je elke keer buitengesloten wordt, nergens bijhoort dan ga je jezelf ook terugtrekken, uit zelfbescherming.
Het is de bedoeling op zo'n avond (en in het hele leven) dat je zelf moeite doet om mensen te leren kennen. De mensen daar schijnen er open voor te staan, dus het enige wat je moet doen is er bij gaan staan en meepraten.

Als je dan zelf ergens alleen in een hoekje gaat staan dan word je niet buitengesloten door de groep, maar sluit je jezelf buiten.
pi_159512109
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 05:39 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Het is de bedoeling op zo'n avond (en in het hele leven) dat je zelf moeite doet om mensen te leren kennen. De mensen daar schijnen er open voor te staan, dus het enige wat je moet doen is er bij gaan staan en meepraten.

Als je dan zelf ergens alleen in een hoekje gaat staan dan word je niet buitengesloten door de groep, maar sluit je jezelf buiten.
Hmmm je moet wel een beetje in kunnen schatten/ aanvoelen of het gelegen komt. Als mensen al een geanimeerd gesprek hebben, en er komt iemand zichzelf opdringen werkt niet echt.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  zaterdag 30 januari 2016 @ 10:20:29 #61
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159512498
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 09:40 schreef Koral het volgende:

[..]

Hmmm je moet wel een beetje in kunnen schatten/ aanvoelen of het gelegen komt. Als mensen al een geanimeerd gesprek hebben, en er komt iemand zichzelf opdringen werkt niet echt.
Ik heb het over een NMLK avond.
pi_159512904
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:08 schreef syndroom het volgende:

[..]

Op zich valt het wel mee hoor. Juist omdat iedereen open voor elkaar staat kun je altijd wel praten met mensen na initiele ongemakkelijkheid. Wat je dan ook vaak wel ziet is dat de minder sociaal begaafden elkaar toch wel een beetje vinden op zo'n avond of dat ze uiteindelijk toch wel hier en daar aansluiting vinden, wat altijd beter is dan helemaal niets. Omdat ik zelf vroeger ook niet durfde wil ik nog wel eens de bruggenbouwer spelen (hoe nobel :') ) door precies in die meter te gaan staan tussen de eenling en de groep in en die persoon bij de groep te betrekken. Maar daarna moet hij het wel zelf doen. Als het die persoon toch niet lukt om zich in het gesprek te mengen laat men hem/haar vanzelf weer links liggen. Alhoewel, links liggen... het is meer dat het groepje gewoon op gaat in het gesprek.
pi_159513056
quote:

[..]

Zoals ik al zei, die filteren zichzelf er uit, want ze vinden er niets aan omdat ze elke keer niet uit hun comfortzone durven te stappen ondanks het feit dat er altijd wel een paar nobele zielen zijn die een poging wagen.

NMLK biedt je de kans om nieuwe mensen te leren kennen. Bij een disco kijken ze je raar aan als je zomaar bij een groepje onbekenden gaat staan. Bij NMLK zeggen ze hallo en stellen ze zich voor. Dat is het verschil. Als je die kans vervolgens niet pakt, is het aan jezelf. Je ziet ook heel veel mensen enorm opleven in de loop der tijd. Die persoon die niks zei bij dat etentje zat een aantal maanden later weer aan tafel en praatte al een stuk meer.
pi_159513100
Nou Deezer dat NMLK lijkt me ook ideaal voor jou. En ga niet miepen over 60 euro. Je hebt hier weleens verkondigd dat je toekomstige vriendin aangenaam verrast zou worden door je bankrekening.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 11:12:46 #65
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159513276
Ik moet bij Deezer altijd denken aan dat Kinderen voor Kinderen lied. Gemopper, gemekker, gezanik en gezeur.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_159513287
Zo veel is 60 euro per jaar toch niet? Dat is 5 euro per maand.
pi_159513506
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 03:17 schreef CornflakesXL het volgende:
Ik heb nu wat meer tijd en probeer vaker uit te gaan met vrienden. Mijn vraag is helpt actief deelnemen aan een forum ook mee aan je social skills?
Het kan helpen in de zin dat je in topics als deze nuttige tips kan opdoen. Maar algemeen, tsja, ik denk het niet. Om er echt aan te werken zul je toch in het echte leven met mensen moeten praten.
pi_159513540
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:13 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Zo veel is 60 euro per jaar toch niet? Dat is 5 euro per maand.
Voor iets wat gratis op een FB-groep kan wel... Voor die 60 euro kan ik 3 maanden onbeperkt naar de film of elke week een kop koffie halen op t station. Hoe denk je dat ik anders aan zo'n bankrekening kom? ;) betalen voor een datingsite doe ik ook niet.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 11:29:43 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159513571
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:

Voor iets wat gratis op een FB-groep kan wel... Voor die 60 euro kan ik 3 maanden onbeperkt naar de film of elke week een kop koffie halen op t station. Hoe denk je dat ik anders aan zo'n bankrekening kom? ;) betalen voor een datingsite doe ik ook niet.
Waarom in hemelsnaam nu eens niet zelf ook die extra stap zetten.
Wat heeft zo'n FB-groep je totnutoe gebracht? Die kop koffie op het station geeft je wekelijkse aanspraak?

Zo kom je er toch nooit?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159513597
quote:

[..]

Een relatie is duurder dan 60 euro per jaar.
pi_159513647
quote:

[..]

Nou ik hoor het al, die relatie wordt niks. Veel te duur allemaal.
pi_159513686
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:34 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nou ik hoor het al, die relatie wordt niks. Veel te duur allemaal.
"Nee schat, de bioscoop kost geld. We kijken op YouTube wel een gare film uit 1920, dat is gratis."
pi_159513749
quote:

[..]

Met deze houding kan je beter weer terug naar je dagboek topic voor de komende jaren.

60 euro voor een jaar aan mogelijkheden om mensen te leren kennen is niets. Doe eens iets in plaats van alle tips en hulp hier afkraken en denken dat je het beter weet. Het afgelopen jaar moet toch wel duidelijk hebben gemaakt dat je aanpak helemaal verkeerd is?
pi_159513752
Zit je dan, met je bankrekening, alleen. Daar heb je toch ook niets aan? Liever een wat legere bankrekening en een leuk leven.
Ja doei.
pi_159513827
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:39 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Met deze houding kan je beter weer terug naar je dagboek topic voor de komende jaren.

60 euro voor een jaar aan mogelijkheden om mensen te leren kennen is niets. Doe eens iets in plaats van alle tips en hulp hier afkraken en denken dat je het beter weet. Het afgelopen jaar moet toch wel duidelijk hebben gemaakt dat je aanpak helemaal verkeerd is?
Voor dingen die gratis horen te zijn vind ik 60 euro veel. Net als datingsites.. Mensen die moeite hebben of sociaal buiten de boot vallen moeten dokken. Andere mensen komen elkaar gratis tegen op het werk, vakantie, tijdens het uitgaan. Geen site voor nodig. Mocht ik ooit naar een fokmeet gaan en dat vaker doen heb ik zoiets als nmlk niet nodig.
pi_159513875
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Voor dingen die gratis horen te zijn vind ik 60 euro veel. Net als datingsites.. Mensen die moeite hebben of sociaal buiten de boot vallen moeten dokken.
Dat moet niet. Het is alleen een drempel voor grapjassen die er niets te zoeken hebben. Door er een klein bedrag voor te rekenen zorg je dat zulke evenementen constructief blijven ipv aapjes kijken en grappen maken.

quote:
Andere mensen komen elkaar gratis tegen op het werk, vakantie, tijdens het uitgaan. Geen site voor nodig.
Vakantie kost geld, uitgaan kost geld.

quote:
Mocht ik ooit naar een fokmeet gaan en dat vaker doen heb ik zoiets als nmlk niet nodig.
Oh? Heb je je al ingeschreven?
pi_159513908
Je wil niets.

Je wil alleen klagen en alles op een dienblaadje aangereikt krijgen. Er zijn genoeg mogelijkheden om aan al je punten te werken om te krijgen waar je naar verlangt. Maar je wil er gewoon helemaal geen moeite voor doen.
pi_159513942
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:47 schreef ElDinosaur het volgende:
Je wil niets.

Je wil alleen klagen en alles op een dienblaadje aangereikt krijgen. Er zijn genoeg mogelijkheden om aan al je punten te werken om te krijgen waar je naar verlangt. Maar je wil er gewoon helemaal geen moeite voor doen.
Tinder en knuz heb ik ook dates uitgehaald en kost niks. Ja een drankje tijdens de date.. Maar dat weet je vooraf :P
pi_159513949
quote:

[..]

De tievus. Dus je drinkt liever een kop koffie elke week dan de kans dat je daadwerkelijk een leuker leven gaat krijgen?

quote:

[..]

Voor dingen die gratis horen te zijn vind ik 60 euro veel. Net als datingsites.. Mensen die moeite hebben of sociaal buiten de boot vallen moeten dokken. Andere mensen komen elkaar gratis tegen op het werk, vakantie, tijdens het uitgaan. Geen site voor nodig. Mocht ik ooit naar een fokmeet gaan en dat vaker doen heb ik zoiets als nmlk niet nodig.
Ja het leven is niet eerlijk huil huil huil. Andere mensen hebben een lichamelijke aandoening leven in de bijstand en hebben werkelijk geen cent te makken. Die hebben reden om over 60 euro te klagen, jij niet.

En hoezo hoort het nou weer gratis te zijn! Die mensen bouwen een website, dat kost onderhoud, programmeerkosten en serverkosten. Maar voor mener moet het natuurlijk weer gratis zijn. Daarbij is die 60 euro zoals hier ook al werd aangegeven een drempel om mensen te weren die zich inschrijven maar niet van plan zijn om deel te nemen.

Maargoed succes met je dikke bankrekening. ^O^
  zaterdag 30 januari 2016 @ 11:54:46 #80
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159514075
quote:

[..]

Je bankrekening is een stuk minder tof dan je denkt. Anders zou je namelijk niet hoeven nadenken over een miezerige 60 euro inschrijfgeld.
pi_159514096
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:54 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Je bankrekening is een stuk minder tof dan je denkt. Anders zou je namelijk niet hoeven nadenken over een miezerige 60 euro inschrijfgeld.
Hij maakt zich ook druk over een pak rijst die in de LIDL gestegen is met 3,43 cent ofzo. ;(
pi_159514106
quote:

[..]

Heb je wel eens in een FB groep gezeten voor 'gratis af te halen spullen'? En heb je wel eens gekeken hoe het niveau daar is..? Precies, dat is nou de reden dat een gratis FB groep niet werkt.

Maar goed, jij hebt geen vrienden nodig toch? Alleen een vriendin. In dat geval kan het nog wel eens lang duren.
pi_159514107
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tinder en knuz heb ik ook dates uitgehaald en kost niks. Ja een drankje tijdens de date.. Maar dat weet je vooraf :P
Die obsessie voor daten is ook zo groot he. Ik heb het over je leven, jongen. Ga daar eens iets mee doen.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 11:58:19 #84
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159514148
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:55 schreef habitue het volgende:

[..]

Hij maakt zich ook druk over een pak rijst die in de LIDL gestegen is met 3,43 cent ofzo. ;(
Sociaal onhandig en nog gierig ook. Goede combinatie om aan de vrouw te komen.
pi_159514187
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:54 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ik kan 200 jaar lid zijn...
pi_159514218
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Waarom mier je dan over 60 euro per jaar/5 euro per maand?
Hoe denk je ooit aan een vriendschap laat staan een relatie te komen met zo'n houding?
pi_159514266
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Waarom mier je dan over 60 euro per jaar/5 euro per maand?
Hoe denk je ooit aan een vriendschap laat staan een relatie te komen met zo'n houding?
Omdat ik wel keuzes maak. Ik probeer eerst de gratis dingen voor ik er voor lap. Datingsites betaal ik ook niet voor. Tegenwoordig zit iedereen op tinder.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 12:03:43 #88
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159514268
quote:

[..]

Zo tof man. Wellicht nog eens kijken hoe lang lid je kan zijn als je niet meer bij je ouders woont en je jezelf moet onderhouden.

En daarnaast als je 12K hebt op je rekening, vind ik het helemaal zielig dat je dan over 60 euro valt.
pi_159514298
Hoi, zullen we het weer constructief houden? En gaan praten over hoe we vriendjes kunnen maken?
  zaterdag 30 januari 2016 @ 12:04:58 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159514301
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:03 schreef Deezertje het volgende:

Omdat ik wel keuzes maak. Ik probeer eerst de gratis dingen voor ik er voor lap. Datingsites betaal ik ook niet voor. Tegenwoordig zit iedereen op tinder.
En wat heeft deze houding je vooralsnog gebracht?
Ik snap serieus niet waarom je zo rigide blijft vasthouden aan een 'methodiek' die bewezen niet werkt.
pi_159514325
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dus je dagboektopic kan dicht, omdat dit eventueel/wellicht/misschien/mogelijk gaat werken? *not*
pi_159514372
quote:

[..]

Tja, ik heb moeten dokken voor mijn bril. Of had ik die gratis moeten krijgen omdat andermans ogen wel goed zijn? Voor niks komt de zon op.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 12:11:09 #93
416020 K44S
The bearded man
pi_159514422
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dus je dagboektopic kan dicht, omdat dit eventueel/wellicht/misschien/mogelijk gaat werken? *not*
Ik denk dat deze hele mis-discussie (tenslotte gaat het nergens over maar gaat het toch door omdat er veel te veel mensen nog op hem reageren) beter naar zijn "eigen" topic kan.

Dit topic is oorspronkelijk bedoelt voor mensen die wat DOEN met de tips (kan je ook in de OP lezen).

Maar goed, ik ben geen mod.
pi_159514455
Ja, eigenlijk wel. Maar goed, ik ga hier geen energie meer in steken want het heeft toch geen zin. Behoudens wat algemene tips natuurlijk die voor anderen ook handig kunnen zijn.

En nee, ik reageer niet op DM Deezer.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 12:13:24 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159514464
En maar weer door!
pi_159514572
quote:

[..]

NMLK heeft een paar mensen fulltime in dienst + bandbreedte/website ontwerp etc. Moet dat filantropisch zijn? :')

quote:

[..]

Ja, en ik 1500 jaar. Boeit dat :?
pi_159514609
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:18 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

NMLK heeft een paar mensen fulltime in dienst + bandbreedte/website ontwerp etc. Moet dat filantropisch zijn? :')
Zien er wel als normale mensen uit toch? :) Dat beeld iig bijgesteld.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:36:59 #98
416931 yats
(non) Average Joe
pi_159516017
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:54 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ik wil jou best hetzelfde aanbod doen als ik deezer ooit deed (maar waar ik nooit reactie op kreeg). Ik kan je niet aan een vriendin helpen, maar als jij bereid bent om een keer naar den Haag te komen wil ik je best een beetje introduceren in het (uitgaans)leven zodat je in ieder geval een beginpunt hebt. Al zul je verder wel zelf de nodige stappen moeten zetten, maar dat hoef ik je vast niet uit te leggen?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_159516680
Deezertje; ik vind het trouwens echt heel vervelend dat als ik advies vraag, jij het weer om jezelf laat draaien. Prima als je er wat vragen over hebt of wilt kijken of het wat voor jou is. Maar er komt nu weer zo'n zielig verhaal waarom het niks zou zijn voor jou en daar zit ik gewoon niet op te wachten. Het is ontzettend negatief en ik merk dat ik liever uit de topics blijf waar jij ook post, juist omdat je een hele vervelende sfeer creeërt. Nu laat ik me niet zo snel wegjagen, maar ik wil wel dat je even nadenkt over deze feedback en misschien dat je dit zelf toe kan passen op je leven offline: namelijk hoe jij overkomt op mensen en welke sfeer jij creeërt.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 14:14:53 #100
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_159516692
Dit kwam ik tegen op facebook:
enerally, when we experience any unwanted emotion in our life, we tend to blame it on something external. For instance, we might blame our sadness on a "bad" event that happened in the past, we might think our anger is caused by something "bad" that someone did to us, or we might think our anxiety is the result of a "bad" outcome that may happen in the future.
When we blame our emotions on external events, we are often left feeling helpless because the event already happened or because we don't have full control over whether the future "bad" event will happen. In both situations, we are stuck with our unwanted emotion.
But, if we can recognize that our anger, sadness, or anxiety is actually created by thoughts in our mind... all of a sudden we have some control, we are no longer helpless.
~ Noah Elkrief

:)
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_159517443
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zien er wel als normale mensen uit toch? :) Dat beeld iig bijgesteld.
Wat had je dan verwacht? Dat het allemaal griezels zouden zijn omdat ze gebruik maken van een dienst om in contact te komen met andere mensen?

Het zou je een flink stuk helpen in het leven als je niet zo bevooroordeeld was over zaken waar je niks van afweet.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 15:36:10 #102
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159518386
Haha 5 euro per man te veel vinden omdat het ook gratis kan :D oehhhh 200 jaar lid zijn. 12k is niet zoveel hoor voor iemand die nooit geld uit geeft, sorry als ik je droom nu kapot maak.

Maar neem aan dat je ook lekker in het park gaat slapen? Waarom huis huren of kopen als het ook gratis kan?
pi_159518603
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:36 schreef ook_gek het volgende:
Haha 5 euro per man te veel vinden omdat het ook gratis kan :D oehhhh 200 jaar lid zijn. 12k is niet zoveel hoor voor iemand die nooit geld uit geeft, sorry als ik je droom nu kapot maak.

Maar neem aan dat je ook lekker in het park gaat slapen? Waarom huis huren of kopen als het ook gratis kan?
Hij woont thuis, dus dat is waarschijnlijk al (zo goed als) gratis.

Maar oke, laten we de aandacht verleggen naar degenen die er wel iets mee doen.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 15:56:19 #104
47102 Elvi
miemkwien
pi_159518883
Nou op zich snap ik wel dat je niet in andermans portemonnee kan kijken. Een paar maanden geleden kon ik niet ineens 60 euro missen. Het is omgerekend dan wel 5 euro per maand, maar het gaat er nog steeds in 1 keer af. Nu kan ik het wel in 1 keer betalen, maar ik moet nog wennen aan het idee dat het mogelijk is ;) Vandaar dat ik twijfelde.

Ik denk overigens wel dat ik het ga doen :)
  zaterdag 30 januari 2016 @ 16:00:32 #105
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159518975
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:56 schreef Elvi het volgende:
Nou op zich snap ik wel dat je niet in andermans portemonnee kan kijken. Een paar maanden geleden kon ik niet ineens 60 euro missen.
Als iemand enkele keren zijn zeer goed gevulde bankrekening vermeld zal die 60 euro wel mee vallen toch :D

Maar joh, hij gaat toch helemaal niks doen. Ooit komt de dag dat er een foto model op z'n bed ligt met de beentjes wijd en smeekt om haar te nemen. Hoopt hij.

Zeg deezertje stel dat ( hoop het niet ) maar stel dat je ouders alle 2 opeens weg vallen en jij staat er opeens alleen voor. Wat gebeurd er dan? Heb je daar ooit wel eens over na gedacht? Stukje zelfstandigheid wat vele zeggen hier wat jij niet belangrijk vind.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 16:02:03 #106
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159519010
Maar elvi, jij schept niet op over dat je toekomstige date/vriend blij/verbaast zal zijn met je bankrekening, omdat er genoeg geld opstaat. Dat is wel even een verschil.

Jij wil er wat aan doen en hebt ondanks dat je wat minder te besteden hebt het er evt wel voor over omdat t je verder kan helpen.
Das enkel goed :)
pi_159519804
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:00 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Als iemand enkele keren zijn zeer goed gevulde bankrekening vermeld zal die 60 euro wel mee vallen toch :D

Maar joh, hij gaat toch helemaal niks doen. Ooit komt de dag dat er een foto model op z'n bed ligt met de beentjes wijd en smeekt om haar te nemen. Hoopt hij.

Zeg deezertje stel dat ( hoop het niet ) maar stel dat je ouders alle 2 opeens weg vallen en jij staat er opeens alleen voor. Wat gebeurd er dan? Heb je daar ooit wel eens over na gedacht? Stukje zelfstandigheid wat vele zeggen hier wat jij niet belangrijk vind.
Tuurlijk is dat bedrag zo leeg als ik op mezelf woon en geen baan heb dan... Ik kan mezelf overigens prima redden qua koken,wassen etc. Alleen heb je nog de tekorten aan huurwoningen dus simpel morgen het huis uit wordt m niet ondanks dat ik al een tijd sta ingeschreven en niet in Friesland of de achterhoek wil wonen omdat mijn banenveld in de randstad ligt
  zaterdag 30 januari 2016 @ 16:43:46 #108
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159519922
Financiële huishouding en zelfstandigheid passen beter in je dagboektopics. Hier weer over dating.
pi_159520196
-verder dus-

[ Bericht 98% gewijzigd door Copycat op 30-01-2016 16:59:04 ]
pi_159520506
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:56 schreef Elvi het volgende:
Nou op zich snap ik wel dat je niet in andermans portemonnee kan kijken. Een paar maanden geleden kon ik niet ineens 60 euro missen. Het is omgerekend dan wel 5 euro per maand, maar het gaat er nog steeds in 1 keer af. Nu kan ik het wel in 1 keer betalen, maar ik moet nog wennen aan het idee dat het mogelijk is ;) Vandaar dat ik twijfelde.

Ik denk overigens wel dat ik het ga doen :)
Leuk! :) Heb er iig veel goede verhalen over gehoord, ook van FOK!kers. :)
Ja doei.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 17:21:23 #111
141482 Q.
JurassiQ
pi_159520832
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Leuk! :) Heb er iig veel goede verhalen over gehoord, ook van FOK!kers. :)
Het is heel tof, heb er zelf 7 jaar bij gezeten maar als je er naar toe gaat met alleen de intentie om er een relatie te vinden kom je bedrogen uit, daarvoor zitten de mensen er daar (meestal) niet bij. Natuurlijk, het gebeurt wel maar dan als bijproduct, niet als primair medium. Als je er met de verkeerde instelling naar toe gaat ruikt iedereen dat meteen en dan ga je niet slagen.

Deezertje moet eerst eens zijn leven op orde krijgen, dat is de basis. Een relatie is een aanvulling, geen invulling. Maar goed, ik ben niet de eerste die dat zegt hier. :')
For great justice!
pi_159521542
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het kan helpen in de zin dat je in topics als deze nuttige tips kan opdoen. Maar algemeen, tsja, ik denk het niet. Om er echt aan te werken zul je toch in het echte leven met mensen moeten praten.
Gelukkig heb ik altijd wel een vriendengroep gehad, die heeft ook wel vaak op een laag pitje gestaan maar nu ben ik wel steeds activiteiten aan het ondernemen.

Zijn er naast die groep nog meer gangbare manieren om dus nog meer in contact te komen? Met name meisjes :P.
pi_159530639
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 14:52 schreef Broodjewasbeer het volgende:

[..]

Wat had je dan verwacht? Dat het allemaal griezels zouden zijn omdat ze gebruik maken van een dienst om in contact te komen met andere mensen?

Het zou je een flink stuk helpen in het leven als je niet zo bevooroordeeld was over zaken waar je niks van afweet.
Ik zou me wel schamen om me aan te sluiten bij een clubje als NMLK, wordt maar weer lekker bevestigd dat je sociaal niet mee kan komen en maar de portemonnee moet trekken om ergens bij te kunnen horen.

Ik kies bewust niet voor NMLK, ik wil die berg beklimmen en niet voor de easy oplossing kiezen.
pi_159530733
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:34 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ik zou me wel schamen om me aan te sluiten bij een clubje als NMLK, wordt maar weer lekker bevestigd dat je sociaal niet mee kan komen en maar de portemonnee moet trekken om ergens bij te kunnen horen.

Ik kies bewust niet voor NMLK, ik wil die berg beklimmen en niet voor de easy oplossing kiezen.
je bent nu toch ook euhm sociaal minder sterk?
Ik denk dat juist mensen met een actieve houding die kunnen reflecteren op zichzelf of het gewoon allemaal niet zo zwaar nemen en gewoon wat leuks willen doen daar bij gaan.
Sorry naar die zijn alleen al door het nemen van een stap en openstaan voor zoiets 1000x leuker dan jij
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_159530951
-dit past niet in dit topic, dat weet je-

[ Bericht 81% gewijzigd door Copycat op 30-01-2016 23:48:29 ]
pi_159531578
quote:

[..]

Genoeg mensen die het zullen zien als een kans om leuke dingen te doen waarbij je dat dan onderneemt met mensen die je daar toevallig leert kennen.
pi_159531696
quote:

[..]

Als jij over 20 jaar met vrouw en kinderen op de bank zit interesseert het echt niemand iets hoe de site heette via waar jij haar uiteindelijk, al dan niet indirect, hebt leren kennen.

Bij heel veel zaken maakt het niet uit hoe het lukt, maar dat het lukt. :)
pi_159531742
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:05 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik denk niet zozeer dat leeftijd maar ook andere factoren mensen bijeenbrengt, Misschien is het wel een motorclub ofzo, dan is dat hun overeenkomst.
  zondag 31 januari 2016 @ 00:48:09 #119
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159532237
quote:

[..]

Nu is het ook overduidelijk dat sociaal niet mee kan komen en dat het je alleen niet lukt. Gelukkig heb je wel lekker 60 euro in je spaarpot!

Zal ik jou nou eens een gratis goude tip geven? Laat je keuzes welke die ook zijn niet beinvloeden door wat jij denkt hoe andere daar over denken.
pi_159534499
quote:
Je komt best als een troll over, na je eerdere geld relaas betreffende je budget en geld aan willen bieden aan studentes voor seks enzo.

Het leuke aan NMLK is dat je laagdrempelig nieuwe mensen kan leren kennen buiten je eigen kringetje, voor zover überhaupt aanwezig. En dat je dan daarmee gewoon casual gaat borrelen of activiteiten gaat ondernemen waarvoor in je directe omgeving wellicht niet zo een animo voor is. Aangezien het hier allemaal volwassen mensen betreft die toestemmen in een min of meer gemeenschappelijk doel, vind ik het alleen maar voor ze spreken dat ze actie ondernemen omdat ze zo een doel nu eenmaal willen en zelf ook niet gratis werken voor de liefdadigheid enzo. Ain't no shame in that.

Het is een faciliterende dienst en geen oplossing, omdat het simpelweg niet ingericht is om shit voor mensen op te lossen. Daar zijn weer andere diensten voor en die kosten ook wel iets meer dan 60 euries per jaar.
pi_159534574
Als tip: Bekijk eerst eens de foto's die op NMLK staan, en kijk of je jezelf daar tussen ziet staan.

Dat is een goeie eerste indruk. Het is wel een bepaald slag mensen zag ik, en dat moet net je cup of tea zijn.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_159534745
quote:

[..]

Ook bij NMLK moet je de berg zelf beklimmen. Waarom zou je je ervoor schamen? Ik heb een best vol sociaal leven en totaal geen moeite met het leggen van sociale contacten, maar mocht ik ooit verhuizen en niemand kennen in de buurt, zou ik me zeker aanmelden joh. Gewoon aanmelden en gaan, dit soort clubjes zijn er niet voor niks, is weer een drempel minder.
  zondag 31 januari 2016 @ 11:24:55 #123
47102 Elvi
miemkwien
pi_159535651
Ik heb net mn lidmaatschap bij NMLK betaald en ik heb me aangemeld voor een event en ben nu zelf een event aan het aanmaken :)

Maar laat me gerust weten hoe het gaat met je sociale kring opbouwen door rondjes te lopen voor een café ^O^
pi_159535934
Eergisteren een leuke jongen ontmoet.
Even mee gebabbeld, nummer uitgewisseld, gezoend en nu... 2 dagen later en niks meer. :'(

Volgende keer niet alleen je nummer geven en dan weglopen, maar ook om zijn nummer vragen. 8)7
pi_159536145
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 10:12 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Ook bij NMLK moet je de berg zelf beklimmen. Waarom zou je je ervoor schamen? Ik heb een best vol sociaal leven en totaal geen moeite met het leggen van sociale contacten, maar mocht ik ooit verhuizen en niemand kennen in de buurt, zou ik me zeker aanmelden joh. Gewoon aanmelden en gaan, dit soort clubjes zijn er niet voor niks, is weer een drempel minder.
Hier sluit ik me wel bij aan. Als ik zou verhuizen naar een plek 200 km bij al mijn vrienden en familie vandaan is dit een goede manier om contacten op te doen. Tuurlijk zijn er veel andere manieren, maar hier vind je gelijkgestemden. Zelf heb ik geen ervaring met NMLK, maar het lijkt me een goede opstap naar contacten als je in zo'n situatie zit. Lijkt me niks om je voor te schamen.
  zondag 31 januari 2016 @ 12:23:25 #126
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159536957
Wat een aperte onzin om je voor lidmaatschap van NMLK te schamen. Ik kwam laatst op de nieuwjaarsborrel in Utrecht allerlei knappe, sociale en 'geslaagde' mensen tegen. Helemaal niet 'bepaald slag' mensen en oeioei wat een sociaal behepten allemaal. Integendeel. Degenen die sociaal onderlegd zijn, maken er makkelijk contact en hebben wat eerder op eigen kracht vaste contactpersonen. En degenen die dat wat minder zijn, liften relatief meer mee op de activiteit en doen er goed aan die activiteiten uit te kiezen waar mensen komen die ze al eerder ontmoet hebben. Misschien ook de wat veiligere en kleinere activiteiten waar wat meer ruimte is voor praten.

Ik ben nu twee maanden hernieuwd lid en het is echt heel leuk. Je moet er alleen wel zelf wat van maken. Ik heb nu al een paar mensen die me herkennen van eerdere evenementen of waar het tijdens een eenmalige ontmoeting goed mee klikte. Ik ben ervan overtuigd dat ik hier bijna evenveel profijt van ga trekken als van mijn vroegere studentenvereniging.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_159537466
quote:
14s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:24 schreef Elvi het volgende:
Ik heb net mn lidmaatschap bij NMLK betaald en ik heb me aangemeld voor een event en ben nu zelf een event aan het aanmaken :)

Maar laat me gerust weten hoe het gaat met je sociale kring opbouwen door rondjes te lopen voor een café ^O^
leuk! Daad bij woord, etc. Hoop dat je het leuk gaat vinden!
Ja doei.
pi_159541586
quote:

Cool. Laat je ons weten hoe het was?
pi_159542842
Wat is NMLK? :@ Nee ik ga niet googlen, ik wil dat iemand het kort en bondig uitlegt :6
pi_159542927
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:30 schreef Faxie het volgende:
Wat is NMLK? :@ Nee ik ga niet googlen, ik wil dat iemand het kort en bondig uitlegt :6
Nieuwe Mensen Leren Kennen.

Bondig genoeg?
pi_159542948
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:30 schreef Faxie het volgende:
Het is een laagdrempelige manier om nieuwe contacten op te doen. Je schrijft je in (60 euro per jaar) en dan kan je je daarna opgeven voor evenementen. Die zijn (wat ik begrepen heb) zodanig dat je niet de hele tijd in een hoekje hoeft te gaan staan. Daar ontmoet je dan allerlei nieuwe mensen die ook op zoek zijn naar wat nieuwe contacten.

Voor de mensen die dit doen: klopt het zo?
pi_159542972
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:32 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Nieuwe Mensen Leren Kennen.

Bondig genoeg?
Ahja :P
pi_159542982
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:33 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het is een laagdrempelige manier om nieuwe contacten op te doen. Je schrijft je in (60 euro per jaar) en dan kan je je daarna opgeven voor evenementen. Die zijn (wat ik begrepen heb) zodanig dat je niet de hele tijd in een hoekje hoeft te gaan staan. Daar ontmoet je dan allerlei nieuwe mensen die ook op zoek zijn naar wat nieuwe contacten.

Voor de mensen die dit doen: klopt het zo?
Daar hebben we Fok toch al voor? :@
pi_159543027
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:34 schreef Faxie het volgende:

[..]

Daar hebben we Fok toch al voor? :@
Niet iedereen die hier komt wil er per se nieuwe contacten aan overhouden of steeds met dezelfde mensen praten. Je kan hier ook komen omdat je ergens mee zit en wel wat tips kan gebruiken. Wat niet wegneemt dat daar contacten uit kunnen voortvloeien, maar dit zal niet voor iedereen dé reden zijn om hier rond te hangen.
  zondag 31 januari 2016 @ 15:38:20 #135
47102 Elvi
miemkwien
pi_159543107
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 12:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

leuk! Daad bij woord, etc. Hoop dat je het leuk gaat vinden!
Als je nooit uit je comfortzone stapt kan je niet groeien :P Als ik naar een evenement geweest ben plaats ik hier wel een mini-verslagje :P Misschien trekt het meer mensen over de streep.

quote:
14s.gif Op zondag 31 januari 2016 14:55 schreef habitue het volgende:

[..]

Cool. Laat je ons weten hoe het was?
Zal ik zeker doen! En wie weet, als mensen hier lezen dat het echt wel ok is dan melden ze zich misschien ook wel aan ;) Goed voorbeeld doet goed volgen, zoiets? :P

Mn eerste zelfaangemaakte event heeft trouwens al 2 aanmeldingen en is nu uitgelicht op de website *O*
pi_159543331
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Niet iedereen die hier komt wil er per se nieuwe contacten aan overhouden of steeds met dezelfde mensen praten. Je kan hier ook komen omdat je ergens mee zit en wel wat tips kan gebruiken. Wat niet wegneemt dat daar contacten uit kunnen voortvloeien, maar dit zal niet voor iedereen dé reden zijn om hier rond te hangen.
Kleine kans dat we jou op een meet gaan zien? ;(
pi_159543549
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:44 schreef Faxie het volgende:

[..]

Kleine kans dat we jou op een meet gaan zien? ;(
Voorlopig niet nee, maar als ik er behoefte aan heb en er is iets (waar ik bij voorkeur niet het halve land door hoef) dan hou ik me aanbevolen.
pi_159543672
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Voorlopig niet nee, maar als ik er behoefte aan heb en er is iets (waar ik bij voorkeur niet het halve land door hoef) dan hou ik me aanbevolen.
*O*

Daar ontstaan al die Fok stelletjes he :@
pi_159544962
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:38 schreef Elvi het volgende:

[..]

Als je nooit uit je comfortzone stapt kan je niet groeien :P Als ik naar een evenement geweest ben plaats ik hier wel een mini-verslagje :P Misschien trekt het meer mensen over de streep.

[..]

Zal ik zeker doen! En wie weet, als mensen hier lezen dat het echt wel ok is dan melden ze zich misschien ook wel aan ;) Goed voorbeeld doet goed volgen, zoiets? :P

Mn eerste zelfaangemaakte event heeft trouwens al 2 aanmeldingen en is nu uitgelicht op de website *O*
Goed bezig. ^O^ Ik ben benieuwd naar de verhalen. :)
  zondag 31 januari 2016 @ 17:52:24 #140
141482 Q.
JurassiQ
pi_159547468
quote:

Goed bezig! 14.gif
For great justice!
pi_159547575
quote:
9s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:37 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Even mee gebabbeld, nummer uitgewisseld, gezoend en nu... 2 dagen later en niks meer. :'(

Volgende keer niet alleen je nummer geven en dan weglopen, maar ook om zijn nummer vragen. 8)7
Hm was het nou de 2- of 3-dagen regel?
  zondag 31 januari 2016 @ 18:57:26 #142
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_159549287
quote:

[..]

Wat vind je precies moeilijk of lastig op zo'n moment qua jezelf een houding geven? Mijn ervaring ermee is dat je steeds bezig bent met wat anderen denken terwijl die vaak helemaal niet bezig zijn met hoe jij erbij staat. Ik vind eigenlijk Knipoogjes verslag niet bepaald sympathiek, uit medelijden op iemand afstappen? Daar ligt een oordeel in verborgen en eigenlijk het typische groepsdenken van mensen. Hee, die past er niet tussen. Nou, so fucking what? :)

Mij intrigeert het juist en ik vind het vaak best stoer, dat je toch komt en daar gewoon heengaat ondanks dat je het spannend vindt. Ik ben dan juist wel nieuwsgierig naar iemand en vind de standaard collega's die met alle winden meelullen juist vaak saai. Dus concludeer aub niet dat mensen per definitie uit medelijden op je afstappen. Ooit was ik ook een "muurbloempje" Juist doordat ik me nu in mijn eentje kan vermaken en zelfs de kringverjaardagen weer aandoe waarna ik huppelend naar huis loop omdat het weer een jaar klaar is. Soms moet je het gewoon doen omdat het je helpt, ook al vind je het misschien niet leuk. Vind ik dan ;) Het zal je verrassen.
  zondag 31 januari 2016 @ 19:10:41 #143
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159549645
quote:
9s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:37 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

Als hij niets van zich laat hopen denk ik niet dat t veel had uitgemaakt als je zijn nr had..
pi_159550397
quote:

[..]

Sommige feestjes zijn gewoon slecht gegeven. Geslaagde professionele feestjes zijn anders. Ze hebben rekening gehouden met het publiek, zet gastvrije mensen in, warmt het publiek op, nodigt party animals uit die het voortouw nemen, kunnen dj's uitnodigen die connectie heeft met het publiek en zo mensen met elkaar verbindt.

Kenmerken van pauper feestjes: houdt geen rekening met de samenstelling van publiek, heeft geen gastvrije mensen die bijv. groeten en introduceren, etc.

Als je naar een paar goede feestjes bent geweest, dan kun je meestal wel je draai vinden in veel feestjes. Vaak helpt het om niet ''te laat'' te komen als je bijv. bijna niemand kent, dan heb je de introductie en opwarming gemist. En mensen hebben al een eigen groepje.
pi_159560814
Over NMLK gaat het me niet eens om de kosten, het is meer uit principe dat ik er weinig voor voel om me bij zo'n clubje aan te sluiten omdat ik het zonder kennelijk niet kan om contact te leggen met vreemde mensen.

Ik hoorde ergens dat je minimaal HBO moet hebben om lid te kunnen worden, weet iemand daar meer van? Die filmpjes is ook alleen maar promotiemateriaal, om maar te doen geloven dat het allemaal hele sociale en hippe mensen zijn die zich daar aansluiten.
  maandag 1 februari 2016 @ 03:17:32 #146
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_159560883
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 02:57 schreef syndroom het volgende:
Over NMLK gaat het me niet eens om de kosten, het is meer uit principe dat ik er weinig voor voel om me bij zo'n clubje aan te sluiten omdat ik het zonder kennelijk niet kan om contact te leggen met vreemde mensen.

Ik hoorde ergens dat je minimaal HBO moet hebben om lid te kunnen worden, weet iemand daar meer van? Die filmpjes is ook alleen maar promotiemateriaal, om maar te doen geloven dat het allemaal hele sociale en hippe mensen zijn die zich daar aansluiten.
Echt waar hoor.

Anyway. Heel veel (en dan vooral Deezertje en Syndroom, welke zijn username trouwens eer aan doet) mensen tillen veel te zwaar aan het contact leggen met mensen.
Benader het gewoon heel simpel. Je hebt niks te verliezen, alleen een mogelijkheid iets te winnen. Of dat nou ervaring is (dit kan zowel posifief als negatief zijn, bijvoorbeeld een afwijzing), een goed gesprek, een date, een mogelijk begin van een goede vriendschap of zelfs een ontluikende relatie. Contact brengt je sowieso meer dan dat je je mond houd.

Alle ervaring die je ermee opdoet, laat je gewoon groeien als persoon. Of je nu kennis opdoet omdat je toevallig een diepgaand gesprek voert over een compleet onbekend, maar voor jou uiterst interessant onderwerp of je zelfvertrouwen stijgt omdat je juist die glimlach en dat telefoonnummer van die enorm leuke vrouw gescoord hebt.

Kijk naar wat er te winnen is, mijn tip.

Ik ga hier trouwens weg. Ik date gewoon :)
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  maandag 1 februari 2016 @ 06:42:46 #147
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159561249
quote:

Jullie voelen je gewoon heel prettig en veilig in de comfortzone. Dat is wat anders. Waren jullie maar zo fanatiek als Elvi.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_159561360
quote:

Dus eigenlijk wil je je niet inschrijven omdat je denkt dat t allemaal mensen zoals jij zijn?
compact en kleverig.
pi_159561367
Waarom nog reageren op zulke posts? Het enige wat je doet is hem zijn portie aandacht voor de dag geven.
pi_159561516
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 07:30 schreef ElDinosaur het volgende:
Waarom nog reageren op zulke posts? Het enige wat je doet is hem zijn portie aandacht voor de dag geven.
omdat ik niet ben zoals jij en het niet erg vind om hem 'zijn portie aandacht voor de dag' te geven of mezelf te herhalen?
compact en kleverig.
pi_159561597
quote:
Ten eerste zou dat nog niet moeten zijn en ten tweede zou je het net als veel andere mensen daar het ook kunnen zien als een hobby om nieuwe mensen te ontmoeten of nieuwe dingen te doen die je anders niet zo snel tegen zou komen. Dus niet ter bevestiging van je ongemak dat het je vooralsnog niet lukt, maar om jezelf een betere kans te gunnen wel efficiënter (het gros van de mensen zit daar met hetzelfde doel immers) dichterbij je doel van socialisatie te komen.

quote:
Die filmpjes is ook alleen maar promotiemateriaal, om maar te doen geloven dat het allemaal hele sociale en hippe mensen zijn die zich daar aansluiten.
Het is een bedrijf, dus niet zo raar dat er een promotiefilmpje is die dat sociale aspect benadrukt. Dat is immers de raison d'etre van het bestaan.

Wat voor filmpje zou je wel aanspreken eigenlijk? Of misschien beter gezegd, wat voor soort mensen en/of activiteit?
  maandag 1 februari 2016 @ 10:14:05 #152
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159562627
quote:
Ik hoorde ergens dat je minimaal HBO moet hebben om lid te kunnen worden, weet iemand daar meer van?
Waarom daar dan in geintresseerd? Je vindt het toch maar een rare bedoeling.
  maandag 1 februari 2016 @ 15:30:12 #153
47102 Elvi
miemkwien
pi_159570071
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 06:42 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Jullie voelen je gewoon heel prettig en veilig in de comfortzone. Dat is wat anders. Waren jullie maar zo fanatiek als Elvi.
:@ *)

Maar het verschil tussen mij en hen is dan wel dat ik geen autisme heb. En wat ouder ben. Ik hoef niet helemaal vanaf het begin beginnen ;)
pi_159570077
Maakt toch niet uit, als je me in zo'n groep zou plaatsen, of dat nou een willekeurig cafe is of een clubje als NMLK moet je maar net een klik hebben en comfortabel zitten wil je sociaal kunnen zijn. Ik denk dat ik me echt overrompeld zou voelen van al dat sociale geweld, dat ik dat niet trek en vanwege de stress alleen in een hoekje ga zitten.
pi_159570163
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:30 schreef Elvi het volgende:

[..]

:@ *)

Maar het verschil tussen mij en hen is dan wel dat ik geen autisme heb. En wat ouder ben. Ik hoef niet helemaal vanaf het begin beginnen ;)
Ook dat is eng. Het leren kennen van nieuwe mensen is best 'n hele stap, ongeacht of je ooit al eerder vrienden(groepen) hebt gehad. Toen ik net het huis uit ging en mijn oude vriendengroep had geditched omdat ze niet goed voor me waren was 't ook echt even aftasten met waar ik wel heen kon gaan en waar niet zonder te vereenzamen. Ben toen een keer op een avond na het vinden van een flyer naar een lokaal klein poppodium gegaan, en heb daar in m'n eentje wat naar bandjes geluisterd, biertje gedronken, en was weer naar huis gegaan. De sfeer was goed, dus de volgende keer weer teruggegaan. Bij 't bestellen van m'n drankje aan de bar werd ik herkend 'ik was hier vorige week toch ook? Vond ik 't leuk?'. En zo begon 'n praatje met de dame achter de bar. Heb toen een hele tijd daar lekker op de vrijdagavond gehangen in de bar. Het waren geen 'vrienden', in de zin dat ik buiten die setting iets met ze deed, maar het was gewoon een leuke plek om naar toe te gaan, praatje te hebben, naar muziek te luisteren, en daarna gewoon weer naar huis. Ook dat is gewoon sociaal, ondanks dat onze interactie en samenzijn zich beperkte tot bepaalde evenementen ;)
Ja doei.
  maandag 1 februari 2016 @ 15:57:41 #156
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_159570767
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:30 schreef syndroom het volgende:
Maakt toch niet uit, als je me in zo'n groep zou plaatsen, of dat nou een willekeurig cafe is of een clubje als NMLK moet je maar net een klik hebben en comfortabel zitten wil je sociaal kunnen zijn. Ik denk dat ik me echt overrompeld zou voelen van al dat sociale geweld, dat ik dat niet trek en vanwege de stress alleen in een hoekje ga zitten.
Als je op je zolderkamertje blijft zitten dan zul je altijd een sociale onbenul blijven. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_159571083
quote:
Je weet pas als er een klik is als je er een keer bent geweest. Een voordeel van NMLK is dat iedereen op zoek is naar sociaal contact en dus meer open staat voor een praatje met mensen die nieuw zijn.
  maandag 1 februari 2016 @ 16:11:45 #158
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159571150
quote:
Die filmpjes is ook alleen maar promotiemateriaal, om maar te doen geloven dat het allemaal hele sociale en hippe mensen zijn die zich daar aansluiten.
quote:
Ik heb het eens wat beter bekeken, maar in die promo filmpjes zie je vooral grotere feesten voorbijkomen. Op de site staat een agenda waar uiteenlopende activiteiten te doen zijn, niet alleen feesten dus. De maximale aantallen die zich kunnen inschrijven lopen uiteen van 4 tot 150. Dus dan zou zo'n activiteit met minder massale aantallen wel iets geschikter zijn voor mij (en voor jou ook).

quote:
Ik hoorde ergens dat je minimaal HBO moet hebben om lid te kunnen worden, weet iemand daar meer van?
Volgens mij hoef je niet een kopie van je hbo diploma mee te brengen. Zou anders wel echt bizar worden, lijkt me. Maar ze doelen op communicatieve vaardigheden. Persoonlijk vind ik het wel raar om opleidingsniveau aan communicatieve vaardigheden te koppelen. Dit is wat ze stellen:
quote:
MLK’ers zijn actieve, communicatieve types (HBO+) met een gedeelde allergie voor sleur. ... Nieuwe Mensen beschikken over communicatieve vaardigheden op HBO/WO niveau
  maandag 1 februari 2016 @ 16:18:04 #159
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159571322
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:11 schreef krulbrullie het volgende:
Persoonlijk vind ik het wel raar om opleidingsniveau aan communicatieve vaardigheden te koppelen.
Als je gaat generaliseren zit er wel een kern van waarheid in. Tenminste, manier van communiceren, onderwerpen etc.
  maandag 1 februari 2016 @ 16:19:12 #160
138876 Andromache
pi_159571353
Ik heb veel gehad aan voor mijn studentenvereniging op straat flyeren voor activiteiten. Oei, die eerste drempel was eng, maar hoe vaker je het doet, hoe beter en enthousiaster je wordt. En behalve het flyeren heb ik er zo veel meer ontzettend leuke activieiten gedaan en vrienden gemaakt.

Mijn tip: aansluiten bij een vereniging waar je interesse in hebt, sportief, cultureel, maatschappelijk, politiek of wat dan ook. En geef je op als vrijwilliger, en kom ook structureel de verplichtingen die er bij horen na. Dan is de inhoud vehikel, en leer je vanzelf socialiseren doordat je ten bate van de inhoud gedwongen bent tot samenwerken. Voor de jongere studenten hier (ca. 21 en jonger): word lid bij een studentenvereniging. Er is altijd eentje die bij je aansluit. Een eigen pand helpt ook voor de veilige omgeving, het gevoel van samen voor je tweede thuis zorgen (pandonderhoud etc., een bar waar je je eigen plek hebt).
pi_159571513
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:19 schreef Andromache het volgende:
En geef je op als vrijwilliger, en kom ook structureel de verplichtingen die er bij horen na.
:Y ergens ACTIEF lid worden is echt het beste wat ik persoonlijk aan kan raden. Van sportclub tot studieclub. _O_
Ja doei.
  maandag 1 februari 2016 @ 16:26:27 #162
138876 Andromache
pi_159571545
quote:
Zeg syndroom. Ik constateer tegenstrijdigheden in je verhaal. Eerst zeg je dat je niet gelooft dat er sociale, gezellige en hippe mensen lid zijn van NMLK. Later zeg je echter dat het sociaal overweldigend is. Dus wat is het nou?

Ik krijg toch de indruk dat je je bij elk goedbedoeld advies er aan het uitpraten bent. Dan heeft je deelname aan deze reeks weinig zin. Ik neem aan dat je hier zit omdat je wil veranderen, en niet om te blijven klagen. Willen is wat mij betreft niet hetzelfde als kunnen, je moet ook durven, en angsten leren verdragen. Ik weet dat als geen ander. Wat ik nu meen te zien gebeuren, is dat je uit alle macht vast blijft houden aan het bekende. En uiteindelijk niet verandert. Dat is zonde.

Zou het je helpen als je een kosten-batenanalyse maakt van wat stilstaan je oplevert? Kennelijk iets, anders deed je niet zo. Zet dat eens af tegen de kosten en baten van veranderen. Ik ben benieuwd naar wat de vergelijking je leert.
pi_159571568
quote:
Dus eigenlijk vind je het hardstikke eng. Dat mag ook. Logisch, als je geen ervaring hebt met dat soort situaties. Waarom geen professionele hulp daarbij zoeken?
pi_159571693
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:27 schreef sibella2 het volgende:
Dus eigenlijk vind je het hardstikke eng. Dat mag ook.
Dat. In plaats van afgeven op iets zou je beter kunnen werken aan je eigen houding en angsten ipv deze proberen te 'verstoppen' achter allerlei negatieve dingen over het event/idee zelf.
Ja doei.
  maandag 1 februari 2016 @ 16:37:36 #165
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_159571836
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:27 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk vind je het hardstikke eng. Dat mag ook. Logisch, als je geen ervaring hebt met dat soort situaties. Waarom geen professionele hulp daarbij zoeken?
Dan moet hij daadwerkelijk naar een oplossing toewerken en daar zoekt hij niet naar.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_159571950
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dan moet hij daadwerkelijk naar een oplossing toewerken en daar zoekt hij niet naar.
Ben ik niet met je eens. Ik zie wel dat hij wat probeert, al is het onhandig.
  maandag 1 februari 2016 @ 16:47:23 #167
358523 IkStampOpTacos
pi_159572100
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:41 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Ik zie wel dat hij wat probeert, al is het onhandig.
Zoals wat? Ik zie niks wat enigszins constructief is en wat op de langere termijn gaat bijdragen aan een oplossing of verbetering van z'n leven.
-
pi_159572494
quote:
Is dat ook de reden dat je de uitnodiging van yats negeert?
  maandag 1 februari 2016 @ 17:07:29 #169
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159572743
Als je het niks vind ga je toch niet? Moet je er ook niet over door blijven praten. Maar joh wat heb je nou te verliezen? Helemaal niks toch? Je gaat met niks er in en als het niks voor je is heb je niks verloren, is het wel wat dan ben je al een winnaar.
pi_159574052
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:11 schreef krulbrullie het volgende:

Volgens mij hoef je niet een kopie van je hbo diploma mee te brengen. Zou anders wel echt bizar worden, lijkt me. Maar ze doelen op communicatieve vaardigheden. Persoonlijk vind ik het wel raar om opleidingsniveau aan communicatieve vaardigheden te koppelen. Dit is wat ze stellen:

[..]

Het maakt me wel onzeker, wat als ik niet aan hun eisen en verwachtingen voldoe?

quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:26 schreef Andromache het volgende:

[..]

Zeg syndroom. Ik constateer tegenstrijdigheden in je verhaal. Eerst zeg je dat je niet gelooft dat er sociale, gezellige en hippe mensen lid zijn van NMLK. Later zeg je echter dat het sociaal overweldigend is. Dus wat is het nou?

Ik krijg toch de indruk dat je je bij elk goedbedoeld advies er aan het uitpraten bent. Dan heeft je deelname aan deze reeks weinig zin. Ik neem aan dat je hier zit omdat je wil veranderen, en niet om te blijven klagen. Willen is wat mij betreft niet hetzelfde als kunnen, je moet ook durven, en angsten leren verdragen. Ik weet dat als geen ander. Wat ik nu meen te zien gebeuren, is dat je uit alle macht vast blijft houden aan het bekende. En uiteindelijk niet verandert. Dat is zonde.

Zou het je helpen als je een kosten-batenanalyse maakt van wat stilstaan je oplevert? Kennelijk iets, anders deed je niet zo. Zet dat eens af tegen de kosten en baten van veranderen. Ik ben benieuwd naar wat de vergelijking je leert.
Ik ken het publiek bij NMLK niet en op basis van gelikte promo filmpjes op youtube te gaan speculeren is misschien iets te voorbarig. Ik weet dat met alleen klagen en zonder stappen te zetten je niet verder komt, daarom heb ik eerder al wat acties ondernomen die helaas allemaal zijn uitgelopen op een mislukking. Het heeft me wel meer inzicht gegeven waar de problemen precies liggen.

quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Jawel, ik was een half jaar geleden nog bezig met allerlei plannen. Nu ben ik daarmee aan het experimenteren maar het blijkt lastiger dan gedacht om je ergens in een willekeurig groepje te kunnen mengen en op de juiste manier sociaal te zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:59 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Is dat ook de reden dat je de uitnodiging van yats negeert?
Daar kom ik later op terug.

quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:07 schreef ook_gek het volgende:
Als je het niks vind ga je toch niet? Moet je er ook niet over door blijven praten. Maar joh wat heb je nou te verliezen? Helemaal niks toch? Je gaat met niks er in en als het niks voor je is heb je niks verloren, is het wel wat dan ben je al een winnaar.
Denk je dat ik het leuk vind om mezelf voor lul te zetten? Als je weet dat je sociaal moeilijk mee kan komen, toch probeert maar dan telkens met een 'faal gevoel' thuiskomt heeft dat wel gevolgen voor je zelfvertrouwen.

Het probleem ligt meer aan de basis, sociaal worden. Dat blijkt toch lastiger dan gedacht, zolang ik daar geen oplossing voor weet te vinden is het hebben van seks nog helaas ver weg.
pi_159574166
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:51 schreef syndroom het volgende:

[..]

Het maakt me wel onzeker, wat als ik niet aan hun eisen en verwachtingen voldoe?

[..]

Ik ken het publiek bij NMLK niet en op basis van gelikte promo filmpjes op youtube te gaan speculeren is misschien iets te voorbarig. Ik weet dat met alleen klagen en zonder stappen te zetten je niet verder komt, daarom heb ik eerder al wat acties ondernomen die helaas allemaal zijn uitgelopen op een mislukking. Het heeft me wel meer inzicht gegeven waar de problemen precies liggen.

[..]

Jawel, ik was een half jaar geleden nog bezig met allerlei plannen. Nu ben ik daarmee aan het experimenteren maar het blijkt lastiger dan gedacht om je ergens in een willekeurig groepje te kunnen mengen en op de juiste manier sociaal te zijn.

[..]

[..]

Denk je dat ik het leuk vind om mezelf voor lul te zetten? Als je weet dat je sociaal moeilijk mee kan komen, toch probeert maar dan telkens met een 'faal gevoel' thuiskomt heeft dat wel gevolgen voor je zelfvertrouwen.

Het probleem ligt meer aan de basis, sociaal worden. Dat blijkt toch lastiger dan gedacht, zolang ik daar geen oplossing voor weet te vinden is het hebben van seks nog helaas ver weg.
Probeer eens een cursus sociale vaardigheden. Dan kom je er met behulp van een trainer en rollenspelen met je medecursisten achter waar het fout gaat. Dit geeft je bovendien de gelegenheid om in een 'veilige' omgeving te oefenen en je hebt direct feedback op je gedragingen. Als je zo'n cursus succesvol kunt afronden ben je al een aardige stap dichterbij het maken van sociaal contact.

En over welke eisen en verwachtingen heb je het eigenlijk? Mensen komen daar om anderen te leren kennen, jij ook, dus wat is het probleem? Sommige mensen hebben tijd nodig om 'los' te komen, daarin ben je niet de enige.
pi_159574231
Doordat ik telkens faal heb ik wel een angst ontwikkeld om me in sociale situaties te begeven. Dat is mede de reden waarom ik op zulke momenten altijd behoorlijk gespannen ben, mensen zien of voelen dat en dan ben je wel een makkelijk doelwit van spot.

In het dagelijks leven praat ik sowieso weinig, dat is onderdeel van mijn persoonlijkheid en om dan een toneelstukje op te moeten voeren en geforceerd sociaal doen lukt me erg moeilijk. Het is ook omdat ik simpelweg niet weet waarover ik met anderen moet praten. Aangezien ik ook niet echt een actief leven heb is mijn gespreksstof ook beperkt.
pi_159574241
quote:
[..]

Begrijpelijk dat je er even over na wil denken, maar laat het gewoon even weten als erkenning ofzo. Dan geef je de ander niet het idee dat het gewoon maar genegeerd wordt en het komt iets socialer over..
  maandag 1 februari 2016 @ 18:09:47 #174
138876 Andromache
pi_159574438
Waar ben je bang voor? In hoeverre kun je wel genieten van het proces van proberen?
  maandag 1 februari 2016 @ 18:17:18 #175
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159574582
En vanwaar de keuze om erop terug te komen?
En waarom gekozen om dat niet even tegen yats/hier te zeggen (neem aan dat t ook nie via DM is gegaan? )
pi_159575046
Eigenlijk zou ik het liefst dit traject van vriendschappen ontwikkelen willen loskoppelen van mijn behoefte aan seks. Mijn motivatie is nu meer gedreven door mijn seksuele frustratie dan gemis aan vriendschappen. Ik word steeds ouder en ouder en de volgende levensfase staat alweer voor de deur, het is te hopen dat nog voordat ik 30 ben ik van mijn maagdelijkheid afkom. Niets is zo frustrerend als constant maar je seksualiteit te moeten onderdrukken omdat je niet sociaal genoeg bent om contact met vrouwen te maken.

Als je 18 bent en maagd is anders dan wanneer je al de 25 gepasseerd bent.
pi_159575113
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:17 schreef Cue_ het volgende:
En vanwaar de keuze om erop terug te komen?
En waarom gekozen om dat niet even tegen yats/hier te zeggen (neem aan dat t ook nie via DM is gegaan? )
Ik ben hem niet vergeten hoor. ;) Wou hem eerder nog (voor deze discussie) een dm sturen maar door omstandigheden had ik het even te druk.

[ Bericht 0% gewijzigd door syndroom op 01-02-2016 18:47:54 ]
pi_159575166
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:59 schreef syndroom het volgende:
Doordat ik telkens faal heb ik wel een angst ontwikkeld om me in sociale situaties te begeven. Dat is mede de reden waarom ik op zulke momenten altijd behoorlijk gespannen ben, mensen zien of voelen dat en dan ben je wel een makkelijk doelwit van spot.

In het dagelijks leven praat ik sowieso weinig, dat is onderdeel van mijn persoonlijkheid en om dan een toneelstukje op te moeten voeren en geforceerd sociaal doen lukt me erg moeilijk. Het is ook omdat ik simpelweg niet weet waarover ik met anderen moet praten. Aangezien ik ook niet echt een actief leven heb is mijn gespreksstof ook beperkt.
Als ik het goed gelezen heb ik NMLK zodanig opgezet dat je daar niet snel het mikpunt van spot zult zijn. Iedereen komt daar om anderen te leren kennen en er zijn ongetwijfeld meer mensen die dat (heel) eng vinden. Niks om je voor te schamen. Juist als je wel die stap durft te zetten kan je verder komen, helemaal in een omgeving waar iedereen als doel heeft om nieuwe contacten op te doen.

Je kan in een gesprek ook praten over wat je gedaan hebt of zou willen doen. Je hoeft bovendien niet de hele tijd aan het woord te zijn. Zelf ben ik ook meer van het luisteren dan van het continue praten. Sterker nog, mensen praten graag over zichzelf, dus dan heb jij de kans om goed te luisteren en vragen te stellen. En als je iets over jezelf wil vertellen kan je het hebben over waar je mee bezig bent (werk/studie) of wat je eerder hebt meegemaakt, je hobby's et cetera.
pi_159575718
Kijk ook eens filmpjes van Johnny Berba op Youtube, vooral degene over "How to overcome social anxiety" , zijn echt motiverende filmpjes waarin hij je moed in praat om met jezelf aan de slag te gaan.
  maandag 1 februari 2016 @ 19:39:10 #180
416020 K44S
The bearded man
pi_159577046
quote:
18s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:37 schreef syndroom het volgende:
Eigenlijk zou ik het liefst dit traject van vriendschappen ontwikkelen willen loskoppelen van mijn behoefte aan seks. Mijn motivatie is nu meer gedreven door mijn seksuele frustratie dan gemis aan vriendschappen. Ik word steeds ouder en ouder en de volgende levensfase staat alweer voor de deur, het is te hopen dat nog voordat ik 30 ben ik van mijn maagdelijkheid afkom. Niets is zo frustrerend als constant maar je seksualiteit te moeten onderdrukken omdat je niet sociaal genoeg bent om contact met vrouwen te maken.

Grappig dat je een week geleden in fb nog mensen wijs maakten dat je "die schop onder mijn kont"echt nodig had en je veranderd bent/was.

Daarbij: Wat je niet hebt gehad/hebt kan je ook niet weten wat je mist.
  maandag 1 februari 2016 @ 20:02:45 #181
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159577868
quote:
Ik ken het publiek bij NMLK niet en op basis van gelikte promo filmpjes op youtube te gaan speculeren is misschien iets te voorbarig.
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:59 schreef syndroom het volgende:

Ik heb wat vrijwilligerswerk gedaan in het verleden omdat ik interesse heb in het werk zelf, praatte ik veel makkelijker en was het niet ongemakkelijk. Overigens was iedereen daar stukken ouder dan ik, net zoals bij nmlk. Ik zou er ook nooit naar toe zijn gegaan puur voor de sociale contacten of iets. Dat lijkt me knap ongemakkelijk namelijk.

Daarom lijkt me wat jij hebt gedaan om naar een random studentencafé gaan ook knap lastig. En die studentenhuizen die je zo bejubelt, zijn voor mij een tegenvaller omdat er allerlei verschillende mensen zitten die hele andere interesses hebben dan ik, dus dat schiet niet op. Misschien heb je dus hetzelfde probleem als ik, dat je pas loskomt als het over iets gaat waar je in geïnteresseerd bent en waar je al wat vanaf weet.

Dus die verwachtingen, het publiek en het veel of weinig praten, zullen wat mij betreft afhangen van de interesses voor een activiteit af die je voor ogen hebt en die zijn heel divers zo te zien. Ik zie tot nu toe één activiteit die me aanstaat op die agenda staan en waar ik vermoedelijk socialer zal zijn dan bij een activiteit waar ik niks mee opheb en niks te melden heb, zoals die feesten en borrels uit de promo's.
pi_159578195
quote:

[..]
Ik weet dat met alleen klagen en zonder stappen te zetten je niet verder komt, daarom heb ik eerder al wat acties ondernomen die helaas allemaal zijn uitgelopen op een mislukking. Het heeft me wel meer inzicht gegeven waar de problemen precies liggen.
Waar dan volgens jou?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_159578304
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:13 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Waar dan volgens jou?
Dat ik op sociaal vlak dusdanig faal dat ik daar eerst aan moet werken voordat ik me kan richten op het versieren van vrouwen.
pi_159578367
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:17 schreef syndroom het volgende:

[..]

Dat ik op sociaal vlak dusdanig faal dat ik daar eerst aan moet werken voordat ik me kan richten op het versieren van vrouwen.
Dat is wel een doorbraak ja.

Wat zijn situaties waar je je op je gemak voelt? Wat doe je graag voor dingen (waar word je blij van?). Met wie zou je dat kunnen delen?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  maandag 1 februari 2016 @ 21:11:40 #185
138876 Andromache
pi_159580148
quote:
Ik ben blij dit te lezen. Want het is precies wat volgens mij gezond is.

Seksualiteit kun je ook tot op zekere hoogte in je eentje beleven, zonder het te moeten onderdrukken. Weet je goed wat je zelf fijn vindt? Experimenteer. Koop een fleshlight. En je kunt altijd nog sparen voor een ontknapingsservice/GFE (girlfriend experience)/goede escort. Schaam je daar niet voor (zolang je geen uitgebuite vrouw hebt tenminste). Ik zou er ook geen leeftijdsgrens aan koppelen. Seks kan je hele leven lang nog. Voel goed in je lijf wat juist is voor jou, en laat de kalender je hoofd niet aanpraten dat het nú moet en zal.
pi_159580642
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:19 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dat is wel een doorbraak ja.

Wat zijn situaties waar je je op je gemak voelt? Wat doe je graag voor dingen (waar word je blij van?). Met wie zou je dat kunnen delen?
Ook wel een doorbrak dat deze vragen eens gesteld worden....
  maandag 1 februari 2016 @ 22:58:49 #187
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159583918
quote:

[..]

Stop met druk maken over wat anderen denken over je! Denk je dat iedereen mij leuk en aardig vinden? Hell no, ze vinden me een graf jong, bloed irritant en te direct. Zie je mij boeien? Ik slaap er geen seconde minder om.

En er zijn ook heel veel mensen die mij wel leul? Aardig en grappig vinden en met mij om willen gaan. En dar is de groep mensen die ik belangrijk vind, de andere groep kan dood vallen.

quote:
Denk je dat ik het leuk vind om mezelf voor lul te zetten?
Denk je niet dat je het in je hoofd veel groter maakt dan dat het is?

quote:
Als je weet dat je sociaal moeilijk mee kan komen, toch probeert maar dan telkens met een 'faal gevoel' thuiskomt heeft dat wel gevolgen voor je zelfvertrouwen.
En als je nou eens trots bent op bet feit dar je iets ondernomen hebt ipv focus leggen op dat wat mis ging? Denk je dat alles maar altijd in 1x bij iedereen goed ging, dat ze nooit genadeloos gefaalt hebben? Belangrijkste is hoe je om gaat met een tegenslag.

quote:
Zet dat gezeik over sex nou eens uit je kop. Je koppelt sociaal zijn aan sex als beloning. Dat werk zo niet. Trouwens, als je zo graag sex wilt ga naar de hoeren. Je eerste keer sex is niks speciaals, al je oppervlakkige sex avonturen hoe wild ze ook zijn. Het is helemaal niks vergeleken met de sex die je hebt met je geliefde. Geloof me, ik spreek uit ruime ervaring. Als ik in 1x de sex had gehad zoals ik die ervaar met mijn vriendin had al die andere ervaringen me gestolen kunnen worden.
pi_159584705
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:17 schreef syndroom het volgende:

[..]

Dat ik op sociaal vlak dusdanig faal
Ik zie het anders, Nederlanders staan bekend om het nuchter/bot zijn. Bovendien komt het vaak over alsof de medemens door drukte/problemen enzo totaal geen zin heeft in contact met wie dan ook, helemaal met vreemden. Dat je regelmatig botten ontvangt, is eigenlijk ook wel te verwachten. Ik ken niemand die nog nooit een bot heeft ontvangen op het sociaal vlak. Als je geeneens een kans krijgt omdat ze er niet voor open staan, dan kan je ook niet falen. De uitslag ligt bij voorbaat al vast dat je afgewezen wordt, er was toch niks wat je hebt kunnen doen.

Soms zijn kansen aanwezig, soms niet. Soms word je iets gegund, soms niet. Kortom, waardeer degenen die jou aandacht geven. En geef geen aandacht aan degenen die jou niet eens willen aankijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yiwei op 02-02-2016 00:28:55 ]
pi_159589258
quote:

Holy shit, Syndroom ook al het licht gezien. Zal wel aan Feb. liggen.

Goed bezig man! Je bent al bijna over het drempeltje, ook voor jou geld nu eigenlijk alleen maar; Aktie! Gaan het doen. Een klein stapje. Een makkelijk succesje. Succesje voor succesje om zo jezelf de boost te geven om het eens en voor altijd de kop in te drukken.

Ook tegen jou; Zet hem op kerel!

quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:02 schreef Mandéra het volgende:
Kijk ook eens filmpjes van Johnny Berba op Youtube, vooral degene over "How to overcome social anxiety" , zijn echt motiverende filmpjes waarin hij je moed in praat om met jezelf aan de slag te gaan.
Dikke plus 1
pi_159589379
Een serieuze vraag om socialer te worden, niet in relatie tot seks en vriendschappen. Gisteren werd ik gebeten door een hond . Dat is een big deal voor mij, omdat ik medicijnen gebruik die mijn afweersysteem onderdrukken. Ik heb daar niet adequaat op gereageerd. Ik wist niet hoe ik moest reageren en in een reflex heb ik alleen wat boze woorden geroepen en mijn weg vervolgd. Het had assertiever geweest als ik naam en adres had gevraagd om eventuele medische kosten te declareren.

Ik merk dat ik vaker bij onverwachte gebeurtenissen en sociale situaties niet adequaat kan reageren. Hoe leer ik onnodige reflexen af en hoe word ik assertiever? :)
pi_159589402
Dat hoort hier niet echt. Kun je beter zelf een topic openen met de vraag hoe je assertiever wordt.
Ja doei.
pi_159589467
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 09:22 schreef Drieklank het volgende:
Een serieuze vraag om socialer te worden, niet in relatie tot seks en vriendschappen. Gisteren werd ik gebeten door een hond . Dat is een big deal voor mij, omdat ik medicijnen gebruik die mijn afweersysteem onderdrukken. Ik heb daar niet adequaat op gereageerd. Ik wist niet hoe ik moest reageren en in een reflex heb ik alleen wat boze woorden geroepen en mijn weg vervolgd. Het had assertiever geweest als ik naam en adres had gevraagd om eventuele medische kosten te declareren.

Ik merk dat ik vaker bij onverwachte gebeurtenissen en sociale situaties niet adequaat kan reageren. Hoe leer ik onnodige reflexen af en hoe word ik assertiever? :)
Beetje offtopic maar: je hebt toch hopelijk wel een tetanusprik gehaald?
pi_159589533
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 09:28 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Beetje offtopic maar: je hebt toch hopelijk wel een tetanusprik gehaald?
Ja. Ik heb de dokter gebeld en ik heb een paar jaar geleden ook de tetanusprik gekregen in verband met een hondenbeet. Ze moeten mij wel hebben. :D
  dinsdag 2 februari 2016 @ 10:50:56 #194
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159590793
Tot 10 tellen en dan pas reageren, dan is je eerste emotie wat afgevlakt en kan je beter reageren. Even diep adem halen ipv direct uit je emotie reageren.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 10:54:21 #195
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159590868
En zoals MoBlo al zei: dit hoort hier niet.
Voel je vrij een eigen topic te openen, maar hier stopt deze discussie.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 15:33:09 #196
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159597255
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:25 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Ik zie het anders, Nederlanders staan bekend om het nuchter/bot zijn. Bovendien komt het vaak over alsof de medemens door drukte/problemen enzo totaal geen zin heeft in contact met wie dan ook, helemaal met vreemden. Dat je regelmatig botten ontvangt, is eigenlijk ook wel te verwachten. Ik ken niemand die nog nooit een bot heeft ontvangen op het sociaal vlak. Als je geeneens een kans krijgt omdat ze er niet voor open staan, dan kan je ook niet falen. De uitslag ligt bij voorbaat al vast dat je afgewezen wordt, er was toch niks wat je hebt kunnen doen.

Soms zijn kansen aanwezig, soms niet. Soms word je iets gegund, soms niet. Kortom, waardeer degenen die jou aandacht geven. En geef geen aandacht aan degenen die jou niet eens willen aankijken.
Ik ken niemand die ooit een bot heeft ontvangen. Ik zelf wil wel een keer een bot ontvangen, waar kan ik me inschrijven?
pi_159609877
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 09:22 schreef Drieklank het volgende:

Ook hiervoor bestaan cursussen (Google maar eens op assertiviteitstraining). Misschien een goede optie?
  donderdag 4 februari 2016 @ 18:34:02 #198
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159657319
Deze psychische problematiek hoort hier niet.
Open daar maar een eigen topic over.
  donderdag 4 februari 2016 @ 18:37:53 #199
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159657407
Ik verwijder het bij nader inzien helemaal. Geen plek hier.
pi_159677750
Hoi,
Ik zit met een probleem dat hiermee te maken heeft. Ik wordt als ik thuis op mijn zolderkamer zit gefrustreerd van als ik Facebook open dat ik allerlei leuke meiden zie die anderen kennen en ik niet. Doordeweeks gaat alles zijn gangetje en heb ik nergens last van: ga naar school, doe wat aan sport, etc. Maar nu geeft mijn school vakantie en zit ik weer gefrustreerd op mijn zolderkamer. Gisteren was ik ook vrij maar heb de tijd besteed aan hobbyprojectjes, chatten met een fokker en de sportschool. De sportschool heb ik geen zin in (continu hetzelfde), de fokker is vertrokken en mijn hobbyprojectjes zijn afgerond.

Carnaval heb ik een bloedhekel aan, maar mijn vraag is: hoe overleef ik de periode tot en met 13 februari, zonder al te gefrustreerd te worden?
pi_159678079
Relativeren? Want ik snap het probleem niet zo. Dat anderen knappe vrouwen kennen

Of als je bedoeld dat je geen invulling hebt in je leven: bedenk eerst eens wat je zou willen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 5 februari 2016 @ 14:06:43 #202
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159678779
Is het probleem dat andere mooie vrouwen kennen en jij niet? Of dat je zonder school je leven niet echt een invulling kan geven?
pi_159678869
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:06 schreef ook_gek het volgende:
Is het probleem dat andere mooie vrouwen kennen en jij niet? Of dat je zonder school je leven niet echt een invulling kan geven?
Meer een combinatie: zonder school weinig invulling in het leven en ga je een beetje Facebooken en dan zie je dat anderen allerlei leuke meiden kennen en wordt je gefrustreerd.

Eigenlijk is een continuïteitsrooster (rooster zonder vakanties) beter, dan zit je niet met gaten.
pi_159678956
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:10 schreef R-K het volgende:

[..]

Meer een combinatie: zonder school weinig invulling in het leven en ga je een beetje Facebooken en dan zie je dat anderen allerlei leuke meiden kennen en wordt je gefrustreerd.

Eigenlijk is een continuïteitsrooster (rooster zonder vakanties) beter, dan zit je niet met gaten.
Waarom ga je dan niet iets doen buiten school om?
pi_159679006
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:14 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Waarom ga je dan niet iets doen buiten school om?
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik kan doen.
pi_159679260
Er zijn miljoenen dingen te bedenken, maar jij kunt niks verzinnen... Wat verwacht je nou van ons?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 15:08:59 #207
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159680084
Dat is een goede vraag DP, wat hoop je hier te vinden of te horen?
pi_159680187
Waarde hechten aan "vriendschappen" op facebook. :')
pi_159682307
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:13 schreef habitue het volgende:
Waarde hechten aan "vriendschappen" op facebook. :')
En mensen zetten altijd hun beste foto's er op. Nooit die waar ze als een baviaan op staan.
pi_159682643
snel inschrijven bij een uitzendbureau en hopen dat ze iets voor een weekje hebben. Doe je wat nuttigs en je verdient er ook nog een zakcentje mee. Met een beetje mazzel is het een gezellige werkplek waar ook andere jongeren werken. Win-win. Wie weet blijf je wel plakken ;)

tenzij je al een bijbaantje hebt, maar kun je daar dan niet terecht voor wat extra werk?
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 17:50:43 #211
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159683064
In de horeca gaan, genoeg contacten, nacht leven, leuke vrouwen, je werkt aan je zelf vertrouwen en communicatieve vaardigheden.
Win-win-win situatie
  vrijdag 5 februari 2016 @ 17:59:22 #212
416020 K44S
The bearded man
pi_159683217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:50 schreef ook_gek het volgende:
In de horeca gaan, genoeg contacten, nacht leven, leuke vrouwen, je werkt aan je zelf vertrouwen en communicatieve vaardigheden.
Win-win-win situatie
Dit dus.
pi_159683309
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:50 schreef ook_gek het volgende:
Win-win-win situatie
ze zullen alleen niet zo gauw iemand aannemen die totaal geen sociale vaardigheden heeft..
compact en kleverig.
pi_159683374
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:05 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ze zullen alleen niet zo gauw iemand aannemen die totaal geen sociale vaardigheden heeft..
misschien voor in de keuken :P
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:11:40 #215
416020 K44S
The bearded man
pi_159683387
quote:

[..]

Als jij binnenloopt en eerlijk bent... maar wel goede motivatie hebt is het prima.

"Hoi. Eigenlijk vind ik het eng maar ik wil heel graag mijn socialevaardigheden trainen en leren tappen. Als jullie mij een kans geven dan zal ik mijn uiterste best doen"
pi_159684723
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:11 schreef K44S het volgende:

[..]

Als jij binnenloopt en eerlijk bent... maar wel goede motivatie hebt is het prima.

"Hoi. Eigenlijk vind ik het eng maar ik wil heel graag mijn socialevaardigheden trainen en leren tappen. Als jullie mij een kans geven dan zal ik mijn uiterste best doen"
En dit baseer jij op je ervaring als kroeg eigenaar?
Aan de bar wil je een sociaal vaardig iemand. Dat is je hele functie. Als ik een journalist zoek neem ik toch ook niet iemand die geen Nederlandse zin in elkaar krijgt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:28:48 #217
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159684763
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:11 schreef K44S het volgende:

Ik denk dat dat een beetje naïef gedacht is. Een barman moet mensen kunnen entertainen, geen socialisatieprojectje zijn.
pi_159685135
Daarom, ga lekker vakken vullen, werk in een kas of doe wat in/verpakwerkzaamheden in een of andere fabriekshal. Dat is een simpeler opstapje en je doet ook genoeg contacten op ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 20:03:39 #219
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159685571
quote:

[..]

Glazen stapelaar, daar maakf het niks voor uit.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 20:06:03 #220
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159685622
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een beetje naïef gedacht is. Een barman moet mensen kunnen entertainen, geen socialisatieprojectje zijn.
Strand tenten hebben niks anders. Die mogen alleen brengen en halen meer niet. Er zijn nog zoveel functies in de horeca buiten barman ;)

Bediening
Afwasser
Loop jongen
Glazen stapelaar
Garderobe
Enz enz enz
  vrijdag 5 februari 2016 @ 20:07:37 #221
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159685657
In de horeca is elke functie waarbinnen je met gasten omgaat er eentje waarbij je over sociale skills dient te beschikken.
pi_159685814
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:03 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Glazen stapelaar, daar maakf het niks voor uit.
Ja en die zijn 15 en geen 25 want dat is veel te duur

Een bijbaan is natuurlijk wel een goede tip maar laten we wel een beetje in de werkelijkheid blijven
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_159685820
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:45 schreef LuNaTiC het volgende:
Daarom, ga lekker vakken vullen, werk in een kas of doe wat in/verpakwerkzaamheden in een of andere fabriekshal. Dat is een simpeler opstapje en je doet ook genoeg contacten op ;)
Ik werk in een bibliotheek, maar meer uren dan 1 dag in het weekend zijn niet te krijgen omdat alles voor de rest is ingeroosterd en de bibliotheek slechts beperkt geopend is in de vakantie. Daarnaast ben ik 22, dus vakkenvullen is niet echt een optie.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 23:15:12 #224
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159691278
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:14 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja en die zijn 15 en geen 25 want dat is veel te duur

Een bijbaan is natuurlijk wel een goede tip maar laten we wel een beetje in de werkelijkheid blijven
Realistisch genoeg horeca, wat is je punt? Gaat hij in een groot restaurant borden lopen bv. Genoeg opties.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:09:52 #225
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_159697876
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:07 schreef Copycat het volgende:
In de horeca is elke functie waarbinnen je met gasten omgaat er eentje waarbij je over sociale skills dient te beschikken.
Ja, en "dat is één euro", "alsjeblieft", "dankjewel" en "prettige dag" is totaal niet te doen voor R-K :')
Je kunt ook overdrijven, garderobe etc. is echt niet zoveel gevraagd.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:11:00 #226
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_159697890
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:14 schreef R-K het volgende:

[..]

Ik werk in een bibliotheek, maar meer uren dan 1 dag in het weekend zijn niet te krijgen omdat alles voor de rest is ingeroosterd en de bibliotheek slechts beperkt geopend is in de vakantie. Daarnaast ben ik 22, dus vakkenvullen is niet echt een optie.
Je zou je ook kunnen opgeven als taalmaatje voor een anderstalige, daar hebben ze altijd wel vrijwilligers voor nodig. Meestal gaat dat ook via de bibliotheek. Zo te lezen beheers je de Nederlandse taal goed.
pi_159697939
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:09 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ja, en "dat is één euro", "alsjeblieft", "dankjewel" en "prettige dag" is totaal niet te doen voor R-K :')
Je kunt ook overdrijven, garderobe etc. is echt niet zoveel gevraagd.
Mooi idee in een werknemersmarkt. In de huidige situatie gaat men toch echt voor iemand die een stuk vlotter startpunt heeft.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:18:02 #228
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_159697994
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mooi idee in een werknemersmarkt. In de huidige situatie gaat men toch echt voor iemand die een stuk vlotter startpunt heeft.
Eigenlijk doe je nu hetzelfde als een syndroom die zegt: "dat gaat toch niet lukken, want....."
Het ligt helemaal aan de ambiance. Neem Vera in Groningen of een wat meer alternatieve studentenvereniging of een klein cafétje; als iemand hard werkt en verlegen is is dat meestal helemaal geen issue. Ik kom ze vaak genoeg tegen, mensen die niet op de bar staan te dansen maar wel gewoon vriendelijk en correct staan te werken. Door wie zijn die mensen dan aangenomen?
pi_159698044
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:18 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Eigenlijk doe je nu hetzelfde als een syndroom die zegt: "dat gaat toch niet lukken, want....."
Het ligt helemaal aan de ambiance. Neem Vera in Groningen of een wat meer alternatieve studentenvereniging of een klein cafétje; als iemand hard werkt en verlegen is is dat meestal helemaal geen issue. Ik kom ze vaak genoeg tegen, mensen die niet op de bar staan te dansen maar wel gewoon vriendelijk en correct staan te werken. Door wie zijn die mensen dan aangenomen?
Ah ja, ik zat wel te denken aan de kroegen en clubs waar ik zelf kom. Ik kan me inderdaad voorstellen dat bij een alto vereniging een kans bestaat. Maar dan moet je dus beginnen bij je aansluiten bij die vereniging.

Dat kleine cafetje heeft geen garderobe en achter de bar zie ik bij een contactenschuw persoon echt niet gebeuren. Er zit een grote stap tussen contactschuw en niet op de bar staan dansen.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:27:05 #230
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159698140
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:11 schreef eefje801 het volgende:

Je zou je ook kunnen opgeven als taalmaatje voor een anderstalige, daar hebben ze altijd wel vrijwilligers voor nodig. Meestal gaat dat ook via de bibliotheek. Zo te lezen beheers je de Nederlandse taal goed.
Dat is een goeie! Doe ik zelf ook, via Vluchtelingenwerk. Elke week een paar uurtjes helpen met Nederlands. Door te helpen bij dingen waar ze bij Nederlandse les tegenaan loopt, maar ook gewoon door gezellig te kletsen. Enorm waardevol.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 11:02:05 #231
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159698717
Feit blijft dat er zoveel dingen te doen zijn om je sociale skils te verbeteren. Je moet alleen wel een eerste stap zetten.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 11:26:54 #232
416020 K44S
The bearded man
pi_159699160
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zit wat in.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 12:39:47 #233
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_159700541
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:21 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ah ja, ik zat wel te denken aan de kroegen en clubs waar ik zelf kom. Ik kan me inderdaad voorstellen dat bij een alto vereniging een kans bestaat. Maar dan moet je dus beginnen bij je aansluiten bij die vereniging.

Dat kleine cafetje heeft geen garderobe en achter de bar zie ik bij een contactenschuw persoon echt niet gebeuren. Er zit een grote stap tussen contactschuw en niet op de bar staan dansen.
Het was ook het awkward ex-altootje in mij dat sprak ;)

Horeca is misschien ook niet de meest geschikte keuze, spreek denk ik meer voor mezelf dat het me goed heeft gedaan.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 12:41:33 #234
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_159700577
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is een goeie! Doe ik zelf ook, via Vluchtelingenwerk. Elke week een paar uurtjes helpen met Nederlands. Door te helpen bij dingen waar ze bij Nederlandse les tegenaan loopt, maar ook gewoon door gezellig te kletsen. Enorm waardevol.
Precies! Heb het ook jaren gedaan. Je hebt dan ook echt iets te doen en het is leuk om te horen als iets blijft hangen waar je samen je best voor hebt gedaan. Ook deze mensen hebben soms echt last van een sociaal isolement, vooral als ze alleenstaand zijn.
pi_159700831
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 12:39 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Het was ook het awkward ex-altootje in mij dat sprak ;)

Horeca is misschien ook niet de meest geschikte keuze, spreek denk ik meer voor mezelf dat het me goed heeft gedaan.
In een bedrijfstenue over 'vakgerelateerde' dingen praten kan een goede veilige manier zijn om leren contact te maken en interactie te hebben. Zal onzekerheid over jezelf niet volledig wegnemen maar je hoort wel ergens bij en je oefent je vaardigheden.

Het hangt uiteindelijk van meer factoren af maar is beter als niets doen. Zo awkard is je ex-altotje niet ;)
  zaterdag 6 februari 2016 @ 15:12:35 #236
358523 IkStampOpTacos
pi_159703876
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 12:55 schreef Koral het volgende:

[..]

In een bedrijfstenue over 'vakgerelateerde' dingen praten kan een goede veilige manier zijn om leren contact te maken en interactie te hebben. Zal onzekerheid over jezelf niet volledig wegnemen maar je hoort wel ergens bij en je oefent je vaardigheden.

Het hangt uiteindelijk van meer factoren af maar is beter als niets doen. Zo awkard is je ex-altotje niet ;)
Zelfde geldt voor een teamsport. Makkelijk aansluiting, makkelijk over dingen praten en je moet wel communiceren.
-
pi_159705773
Ik vind mensen van ongeveer m'n leeftijd prettig. Moet wel toegeven dat ik beter kan opschieten met jongere mensen (van ong. midden 20). Ik sta ook wel open voor nieuwe contacten. Indien interesse mag je mij wel 'n DM sturen...
pi_159706036
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:39 schreef Joyr1der het volgende:
Ik vind mensen van ongeveer m'n leeftijd prettig. Moet wel toegeven dat ik beter kan opschieten met jongere mensen (van ong. midden 20). Ik sta ook wel open voor nieuwe contacten. Indien interesse mag je mij wel 'n DM sturen...
Er is ook een topic voor mensen van 25 jaar en ouder die graag nieuwe mensen willen ontmoeten. Misschien kun je beter daar terecht?
pi_159708045
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:14 schreef R-K het volgende:

[..]

Sinds wanneer is vakkenvullen op je 22e geen optie meer? Ik heb dat tijdens mijn hele studie gedaan. Wel in een groothandel dan, maar toch. (of je moet meer bedoelen dat supermarkten geen 'ouder' personeel aanneemt voor die klus, dat zou kunnen, geen idee). Maar goed, het gaat meer om het idee...
pi_159710600
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:18 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Het ligt helemaal aan de ambiance.
Nou nee, want er speelt natuurlijk wel meer mee dan de ambiance alleen en dan is het echt wel belangrijk om andere factoren zoals de huidige arbeidsmarkt e.d. in overweging te nemen zodat je de afwijzingskans minimaliseert.

quote:
Neem Vera in Groningen of een wat meer alternatieve studentenvereniging of een klein cafétje; als iemand hard werkt en verlegen is is dat meestal helemaal geen issue. Ik kom ze vaak genoeg tegen, mensen die niet op de bar staan te dansen maar wel gewoon vriendelijk en correct staan te werken. Door wie zijn die mensen dan aangenomen?
Door mensen die wel een verschil kunnen zien tussen iemand die gewoon wat stiller is en iemand die zich gewoon akward voelt tussen mensen in het algemeen. Er speelt hier ook wel iets meer mee dan een beetje terug getrokken zijn..

Syndroom woont in een dorp geloof ik, maar zeker als zijn baan ophoudt kun je kijken naar mogelijkheden via gemeente en UWV/UWV Werkbedrijf. Misschien is er een project waarbij hij extra vaardigheden op zou kunnen doen? Bij een kringloop bijvoorbeeld of in een buurthuis ofzo Daar is denk ik meer tijd en ruimte met minder druk om te kunnen ontwikkelen en te kijken of bepaalde dingen je wat beter liggen dan andere. In de kringloop heb je diverse taken, zowel achter de schermen als ervoor. Stel je begint achter met dingen sorteren en als je een beetje je draai hebt gevonden, zou je kunnen kijken of je eens in een rustig uurtje bij de kassa mee kan werken. Afhankelijk van wat een buurthuis organiseert, heb je daar ook verschillende mogelijkheden en dat zal wat rustiger zijn dan meteen in echte horeca (willen) starten. Als daar een tap is, zou je misschien een tapcursus kunnen krijgen in ruil voor wat bardiensten. Dan heb je ook iets meer in handen als je wil gaan solliciteren op horecafuncties..
pi_159711392
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 19:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat aantal klopt wel. Maar waar kom ik dan welwillende dames tegen die openstaan voor flirten? Blijkbaar niet op de gebruikelijke locaties ondanks dat de locatie zogenaamd niks zou uitmaken.

Sorry maar dat is onwaarschijnlijk. De verhouding vrouwelijk/mannelijk studerenden aan de universiteit is echt anders. Genoeg bronnen hierover te vinden.

Je hebt een focus voor vrouwen omdat je altijd bezig bent met het feit dat je geen relatie hebt. Bij elke vrouw die je ziet wordt je aan deze negatieve situatie herinnerd.

Dat hersenen meer aandacht aan negatieve dingen geven (negative bias) schijnt heel normaal te zijn. Dit beschermd ons normaal gesproken voor teleurstellingen.

Daarom mijn tip, ga eens dingen bijhouden. Begrijp dat negatieve dingen in principe beter bij blijven dan positieve dingen. Bij jouw lijkt dit echter zo goed te werken dat je niet genoeg acht neemt op positieve dingen. Als je mijn tip ook maar een klein beetje volgt heb je inzicht hoeveel je met dingen bezig bent die niet voldoen, en hoe weinig met dingen die wel voldoen en terwijl die je gelukkiger maken.

Dit zou ook verklaren waarom sommigen zou weinig doen met goed werkende tips. Jullie blijven jezelf maar met het negatieve associeren.

P.S. heb je die link gezien over dating voor autisten? Waarom kijk je daar niet eens? Dates daar zullen je misschien minder bepaald direct gedrag kwalijk nemen? Succes!
pi_159713911
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 20:36 schreef Koral het volgende:
quote:
Op zaterdag 6 februari 2016 19:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat aantal klopt wel. Maar waar kom ik dan welwillende dames tegen die openstaan voor flirten? Blijkbaar niet op de gebruikelijke locaties ondanks dat de locatie zogenaamd niks zou uitmaken.

Sorry maar dat is onwaarschijnlijk. De verhouding vrouwelijk/mannelijk studerenden aan de universiteit is echt anders. Genoeg bronnen hierover te vinden.

Je hebt een focus voor vrouwen omdat je altijd bezig bent met het feit dat je geen relatie hebt. Bij elke vrouw die je ziet wordt je aan deze negatieve situatie herinnerd.

Dat hersenen meer aandacht aan negatieve dingen geven (negative bias) schijnt heel normaal te zijn. Dit beschermd ons normaal gesproken voor teleurstellingen.

Daarom mijn tip, ga eens dingen bijhouden. Begrijp dat negatieve dingen in principe beter bij blijven dan positieve dingen. Bij jouw lijkt dit echter zo goed te werken dat je niet genoeg acht neemt op positieve dingen. Als je mijn tip ook maar een klein beetje volgt heb je inzicht hoeveel je met dingen bezig bent die niet voldoen, en hoe weinig met dingen die wel voldoen en terwijl die je gelukkiger maken.

Dit zou ook verklaren waarom sommigen zou weinig doen met goed werkende tips. Jullie blijven jezelf maar met het negatieve associeren.

P.S. heb je die link gezien over dating voor autisten? Waarom kijk je daar niet eens? Dates daar zullen je misschien minder bepaald direct gedrag kwalijk nemen? Succes!
Thanks! Inderdaad te veel in mijn hoofd bezig. Soms zie ik hele 'rare' koppels lopen dus echt niet alleen hunks scoren de leukste meiden :) Als ik hier de FB-pagina's van de lokale cafés bekijk denk ik steeds: waarom gaan mensen eigenlijk uit? Wat is het doel? Leuke tijd hebben? Alles ziet er zo ongelooflijk fake uit. Mensen maken zich overdressed en sexy op, jonge meiden, vaak oudere gasten.. Is 't puur als flirtlocatie bedoeld en bedoelen ze dat met 'gezelligheid'? Zelfde als met carnaval, heb ik ook niks mee. Als ik gewoon mezelf was en niet zo onzeker had ik wellicht al lang een relatie want blijkbaar maak ik het veels te lastig in mijn hoofd...
pi_159714417
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:57 schreef Deezertje het volgende:
Als ik gewoon mezelf was
Punt is dat je juist jezelf bent waardoor je niks klaarspeelt.
pi_159714761
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 22:18 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Punt is dat je juist jezelf bent waardoor je niks klaarspeelt.
Onzeker zijn is toch niet jezelf (durven) zijn? Ik ben mezelf dus niet op dit moment. Ik hoop dat er ooit nog eens zo'n artikel over mij komt: http://simplynspecial.nl/(...)nd-de-allerbeste-is/ :')
pi_159715388
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 22:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Onzeker zijn is toch niet jezelf (durven) zijn? Ik ben mezelf dus niet op dit moment. Ik hoop dat er ooit nog eens zo'n artikel over mij komt: http://simplynspecial.nl/(...)nd-de-allerbeste-is/ :')
Nee. Onzeker zijn is (te) veel nadenken over vanalles en geen stappen durven te ondernemen.
pi_159715501
quote:

[..]

Nah, je hebt me niet echt begrepen.

Jijzelf zijn houdt in: meisjes creepy nastaren, niet aanspreken en op een of andere manier ook verwonderd zijn dat ze je nooit aanspreken.

Niet jijzelf zijn: niet staren en wel aanspreken.
pi_159716247
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Thanks! Inderdaad te veel in mijn hoofd bezig. Soms zie ik hele 'rare' koppels lopen dus echt niet alleen hunks scoren de leukste meiden :) Als ik hier de FB-pagina's van de lokale cafés bekijk denk ik steeds: waarom gaan mensen eigenlijk uit? Wat is het doel? Leuke tijd hebben? Alles ziet er zo ongelooflijk fake uit. Mensen maken zich overdressed en sexy op, jonge meiden, vaak oudere gasten.. Is 't puur als flirtlocatie bedoeld en bedoelen ze dat met 'gezelligheid'? Zelfde als met carnaval, heb ik ook niks mee. Als ik gewoon mezelf was en niet zo onzeker had ik wellicht al lang een relatie want blijkbaar maak ik het veels te lastig in mijn hoofd...
:'). Nee, je sociale vaardigheden. Als je altijd het buitenbeentje bent, kun je niet verwachten dat het met de vrouwen wel lukt.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_159716330
Stop gewoon eens met een fuck te geven en doe gewoon je eigen ding man :')
pi_159716607
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:49 schreef Fascination het volgende:

[..]

:'). Nee, je sociale vaardigheden. Als je altijd het buitenbeentje bent, kun je niet verwachten dat het met de vrouwen wel lukt.
Tja, ik praat mezelf gewoon in de put. Voor de 5000ste week op rij veilig thuis weekend vieren met een lazy zaterdagavond bereik je niks mee. Net gedaan wat je absoluut niét moet doen: oud-klasgenoten van de middelbare school opzoeken op FB. En ja ook daar worden mijn gedachten bevestigd: bijna iedereen heeft inmiddels een relatie, verhuisd, samenwonen, vervolgstudie afgerond en zelfs masters en buitenlandse studies en een normale baan. Dus het leven zoals miljoenen Nederlanders midden in hun 20. En wie zit er nog steeds in de sleur en komt er maar niet uit? Jup... En het zal die mensen ook geen ene ruk kunnen schelen, begrijpelijk ook. Ondertussen leef ik maar één keer en kan ik mijn jeugd nooit meer anders maken of terugkrijgen. Ja, desperate talk... i know. En morgen weer same shit as usual.
  zondag 7 februari 2016 @ 00:08:10 #250
47102 Elvi
miemkwien
pi_159716623
Deezertje, ik vind deze challenge echt iets voor jou: http://heckyeahtumblrchal(...)e-by-bepositivetoday
pi_159716624
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:12 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Nah, je hebt me niet echt begrepen.

Jijzelf zijn houdt in: meisjes creepy nastaren, niet aanspreken en op een of andere manier ook verwonderd zijn dat ze je nooit aanspreken.

Niet jijzelf zijn: niet staren en wel aanspreken.
Ik begin wel steeds meer plekken te mijden als ik weet dat ik bekenden tegenkom, simpelweg omdat ik geen vooruitgang boek en de rest allemaal wel.
pi_159716662
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 00:08 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik begin wel steeds meer plekken te mijden als ik weet dat ik bekenden tegenkom, simpelweg omdat ik geen vooruitgang boek en de rest allemaal wel.
Hoe kan je dan niet gemotiveerd zijn om WEL vooruitgang te boeken?
pi_159716758
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 00:10 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Hoe kan je dan niet gemotiveerd zijn om WEL vooruitgang te boeken?
Tja, omdat ik met elke mini-stap nog steeds mijlen achter loop, zo voelt het. Maar ik praat het mezelf echt allemaal aan, want de rest gaat wel gewoon door met 't leven: studie(s) afgerond, relatie, samenwonen, baan, zoals het leven hoort van iemand van mijn leeftijd. Ik ben ook verbaasd als iemand van 21 al klaar is met HBO, maar ik had ook mensen van 16/17 in de klas, dus zeker mogelijk :') Nou zijn dat wel de uitzonderingen want ook genoeg die 24/25 zijn als ze afstuderen, maar ik tik de 26 alweer voor je het weet..
pi_159716781
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 00:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tja, omdat ik met elke mini-stap nog steeds mijlen achter loop, zo voelt het. Maar ik praat het mezelf echt allemaal aan, want de rest gaat wel gewoon door met 't leven: studie(s) afgerond, relatie, samenwonen, baan, zoals het leven hoort van iemand van mijn leeftijd. Ik ben ook verbaasd als iemand van 21 al klaar is met HBO, maar ik had ook mensen van 16/17 in de klas, dus zeker mogelijk :') Nou zijn dat wel de uitzonderingen want ook genoeg die 24/25 zijn als ze afstuderen, maar ik tik de 26 alweer voor je het weet..
Klopt. Ik was 22 met een jaar studievertraging. Dus wat is je volgende stap?
pi_159716856
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 00:16 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Klopt. Ik was 22 met een jaar studievertraging. Dus wat is je volgende stap?
Toch maar afstuderen en hopen dat ik meer aansluiting vind na mijn afstuderen, dit houdt ook ik niet lang meer vol die complete saaiheid en eindeloos blijven hangen in het (n)iets doen en elke dag hetzelfde eindigen. Ik viel overal buiten boord (deels zelf gedaan, onbewust misschien) en kan het niet terugdraaien, maar mensen hangen wel veel verwachtingen aan een leeftijd. En mensen die nu nog thuiswonen op mijn leeftijd zijn toch sociaal wat minder sterk of sluiten niet aan bij de maatschappij. Ook ik wil ervaren hoe het is om wakker te worden naast iemand, samen ontbijten etc. Ik ben nooit echt uitgeweest en de meeste mensen zijn er nu wel klaar mee terwijl ik het juist nog moet ontdekken :')

Ik voel me soms nog een kind die is blijven hangen in zijn middelbare schoolperiode maar die wel voor hoger onderwijs heeft gekozen om maar iets te doen te hebben in het leven.. terwijl de rest allemaal lang en breed door is gegaan met leven. En daarmee wil ik niet goedpraten dat ik niet de juiste opleiding heb gekozen, maar het heeft mij verder niet veel gebracht zoals het anderen wel heeft geholpen om hun leven verder vorm te geven, ook op andere gebieden.

Ik zou achteraf een studentenvereniging hebben gejoind en op kamers zijn gegaan als ik dit had geweten, maar er zou wel een goede reden zijn geweest waarom ik dat nooit heb gedaan.

Hier in de omgeving ken ik ook bijna niemand meer. Allemaal vertrokken en de mensen die nu 18 zijn zag ik vroeger naar de basisschool gaan en sommige zelfs dus al klaar met vervolgopleiding en op wereldreis etc. :')

Oh, en behalve dat het mijn huid en dus zelfvertrouwen een beetje beter maakt, is de Roa-pil misschien een factor in mijn
-verergerde- mood de laatste tijd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat komt aardig overeen met hoe ik mij voel en gedraag de laatste tijd

[ Bericht 3% gewijzigd door Deezertje op 07-02-2016 01:08:39 ]
  zondag 7 februari 2016 @ 08:59:04 #256
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159718918
ok, prima verder toch, jouw leven, jouw beperkingen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 7 februari 2016 @ 09:25:36 #257
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159719053
Na dit alles ben je zelfs nog niet gemotiveerd iets te doen.... Je huidige leventje met alle gemis en beperkingen heb je voor de volle 100% verdiend. Kut joh.

Je krijgt wat je verdiend, en succes is alleen van je zelf afhankelijk en alleen JIJ kan het verschil maken enz enz enz.
  zondag 7 februari 2016 @ 09:29:42 #258
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159719098
Hindsight is 20/20 vision.

Als jij verder niks verandert, verandert er ook niks aan je situatie na je eventuele afstuderen. Ben je over twintig jaar nog steeds met what ifs aan het strooien.
pi_159719127
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:25 schreef ook_gek het volgende:
Na dit alles ben je zelfs nog niet gemotiveerd iets te doen.... Je huidige leventje met alle gemis en beperkingen heb je voor de volle 100% verdiend. Kut joh.

Je krijgt wat je verdiend, en succes is alleen van je zelf afhankelijk en alleen JIJ kan het verschil maken enz enz enz.
Dit verdiend niemand uiteraard, we leven allemaal op dezelfde wereld en deze alléén doorbrengen terwijl er alleen in Nederland al 17 miljoen andere mensen zijn is natuurlijk gek. Wel is het zo dat ik de aansluiting misschien gemist heb, geen standaard student die al socialiserend het leven doorgaat en ook de avonduurtjes gevuld heeft daarmee. Nee, allemaal hobby's om mezelf maar te vermaken doordeweeks terwijl het echte gemis in de weekenden komt als andere mensen bij hun vrienden en geliefden zijn. Daarnaast zie ik ieder jaar nieuwe studenten komen en gaan dus aansluiting vinden is het wellicht al te laat voor.
pi_159719158
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 00:22 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Toch maar afstuderen en hopen dat ik meer aansluiting vind na mijn afstuderen, dit houdt ook ik niet lang meer vol die complete saaiheid en eindeloos blijven hangen in het (n)iets doen en elke dag hetzelfde eindigen. Ik viel overal buiten boord (deels zelf gedaan, onbewust misschien) en kan het niet terugdraaien, maar mensen hangen wel veel verwachtingen aan een leeftijd. En mensen die nu nog thuiswonen op mijn leeftijd zijn toch sociaal wat minder sterk of sluiten niet aan bij de maatschappij. Ook ik wil ervaren hoe het is om wakker te worden naast iemand, samen ontbijten etc. Ik ben nooit echt uitgeweest en de meeste mensen zijn er nu wel klaar mee terwijl ik het juist nog moet ontdekken :')

Ik voel me soms nog een kind die is blijven hangen in zijn middelbare schoolperiode maar die wel voor hoger onderwijs heeft gekozen om maar iets te doen te hebben in het leven.. terwijl de rest allemaal lang en breed door is gegaan met leven. En daarmee wil ik niet goedpraten dat ik niet de juiste opleiding heb gekozen, maar het heeft mij verder niet veel gebracht zoals het anderen wel heeft geholpen om hun leven verder vorm te geven, ook op andere gebieden.

Ik zou achteraf een studentenvereniging hebben gejoind en op kamers zijn gegaan als ik dit had geweten, maar er zou wel een goede reden zijn geweest waarom ik dat nooit heb gedaan.

Hier in de omgeving ken ik ook bijna niemand meer. Allemaal vertrokken en de mensen die nu 18 zijn zag ik vroeger naar de basisschool gaan en sommige zelfs dus al klaar met vervolgopleiding en op wereldreis etc. :')

Oh, en behalve dat het mijn huid en dus zelfvertrouwen een beetje beter maakt, is de Roa-pil misschien een factor in mijn
-verergerde- mood de laatste tijd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat komt aardig overeen met hoe ik mij voel en gedraag de laatste tijd
Ik vraag wat je gaat doen, niet wat je allemaal had kunnen doen of wat er jou allemaal is ontzegd door de maatschappij. Edit: dit illustreert voor mij echt je karakter, smoesjes, spijt en om de hete brij heen draaien. Zie je dat zelf echt niet?

Hoelang slik je al roa?
pi_159719201
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:34 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Ik vraag wat je gaat doen, niet wat je allemaal had kunnen doen of wat er jou allemaal is ontzegd door de maatschappij. Hoelang slik je al roa?
Meer keuze dan afstuderen heb ik niet toch? Kappen en geen diploma en een schuld is mogelijk, maar dan weet ik dat ik mezelf te kort doe want 3,5 jaar zijn wel goed gegaan maar het gedeelte waar je jezelf tegenkomt en iedereen reeds vertrokken is kon ik blijkbaar niet aan. Ik slik al sinds de zomer en moet nog tot uiterlijk de zomer, een jaar totaal dus. En ik wil niet zeggen dat het door die pillen komt, maar ik kan de laatste tijd echt alleen nog maar negatief denken.
pi_159719217
Als je niets doet verdien je niets. Jij doet niets, dus verdien je niets. Wat een eeuwig gejankzak zeg. Oh, boehoe. Er zijn mensen die échte tegenslagen hebben gehad die het 1024x beter doen dan jij ondanks dat hun kansen op rehabilitatie nihil geacht werden. Het enige wat jij in 3 jaar bereikt hebt is een soort internetmeme worden.
Ja doei.
pi_159719226
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Meer keuze dan afstuderen heb ik niet toch? Kappen en geen diploma en een schuld is mogelijk, maar dan weet ik dat ik mezelf te kort doe want 3,5 jaar zijn wel goed gegaan maar het gedeelte waar je jezelf tegenkomt en iedereen reeds vertrokken is kon ik blijkbaar niet aan. Ik slik al sinds de zomer en moet nog tot uiterlijk de zomer, een jaar totaal dus. En ik wil niet zeggen dat het door die pillen komt, maar ik kan de laatste tijd echt alleen nog maar negatief denken.
Afstuderen is het logische vervolg van een keuze die je een paar jaar geleden al gemaakt hebt. Dus ga er nou gewoon voor, je hebt toch niks beters doen.

Ik zou de schuld niet aan de roa geven maar aan je eigen laksheid.
pi_159719244
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
Als je niets doet verdien je niets. Jij doet niets, dus verdien je niets. Wat een eeuwig gejankzak zeg. Oh, boehoe. Er zijn mensen die échte tegenslagen hebben gehad die het 1024x beter doen dan jij ondanks dat hun kansen op rehabilitatie nihil geacht werden. Het enige wat jij in 3 jaar bereikt hebt is een soort internetmeme worden.
Omdat ik niet in de maatschappij pas. Kijkend naar mensen die bij mij in de klas gezeten hebben: vervolgstudie,verhuisd,verliefd,samenwonend,werk. Er zijn ook die niet zo ver zijn maar dat waren ze destijds ook al niet, dus mensen die sociaal sterk zijn redden zich wel. Als ik morgen op mezelf ga verplaats ik de problemen en voel ik mij écht alleen.
  zondag 7 februari 2016 @ 09:44:19 #265
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159719264
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:42 schreef Deezertje het volgende:

Omdat ik niet in de maatschappij pas. Kijkend naar mensen die bij mij in de klas gezeten hebben: vervolgstudie,verhuisd,verliefd,samenwonend,werk. Er zijn ook die niet zo ver zijn maar dat waren ze destijds ook al niet, dus mensen die sociaal sterk zijn redden zich wel. Als ik morgen op mezelf ga verplaats ik de problemen en voel ik mij écht alleen.
Omdat je geen enkele moeite doet om wel in de maatschappij te passen, maar alleen blijft jankzakken. Jij bent je grootste vijand.
pi_159719278
quote:

[..]

Waarom heb je die dingen niet denk je? Omdat de maatschappij je dat ontzegt of omdat je zelf niks doet?
pi_159719310
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:45 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Waarom heb je die dingen niet denk je? Omdat de maatschappij je dat ontzegt of omdat je zelf niks doet?
je denkt toch niet dat je daar het juiste antwoord op krijgt?
Ja doei.
  zondag 7 februari 2016 @ 09:50:57 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159719319
quote:

[..]

je hebt helemaal gelijk hoor deezertje, je bent alleen, geheel alleen in deze miserabele wereld vol geneugten en plezier, een beam of loneliness, je gaat het niet redden in deze wereld. Waarom zou je het verdienen wel in de maatschappij te mogen passen?
pi_159719320
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:45 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Allebei, nooit ergens bijhoren of als 'second best' mogen opdraven en het er maar bij laten zitten.
pi_159719322
QED.
Ja doei.
pi_159719324
quote:

[..]

Al maanden domineren jouw jank posts talloze topics hier in dit sub forum, en alles waar je over klaagt heb je verdiend. De hele situatie waar je in zit heb je voor de volle 100% aan jezelf te danken. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen leven en geluk. Je bent het resultaat van de beslissingen die je zelf genomen hebt. Weet je, je wil ook helemaal niet veranderen. Je vindt het allemaal wel prima zo, alleen achter je computer aandacht krijgen van andere Fok'ers, dat is voldoende voor je. Je moet je nog veel en veel en veel slechter en aanzamer gaan voelen, tot het moment komt dat alles in je schreeuwt: "En nu is het genoeg!!!".
Ik hoop voor je dat je dit punt ooit bereikt. Niemand hier op dit forum kan je over die drempel heen duwen, alleen jij zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door CyberTijn op 07-02-2016 09:57:33 ]
pi_159719334
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

je denkt toch niet dat je daar het juiste antwoord op krijgt?
Ik ben een een beetje ziek geloof ik. Ik vind het zo mateloos interessant hoe deze gedachtengang werkt.
pi_159719349
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:50 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Allebei, nooit ergens bijhoren of als 'second best' mogen opdraven en het er maar bij laten zitten.
Nog steeds in je slachtofferrol dus. Succes vandaag!
  zondag 7 februari 2016 @ 09:54:55 #274
47102 Elvi
miemkwien
pi_159719352
Deezertje vind het gewoon heerlijk om te zwelgen in zijn zelfbedachte en zelf gecreëerde ellende. Hij geniet ervan, daarom veranderd hij niks. Op deze manier kan hij aandacht vragen (en krijgen) en hoeft hij er niks voor te doen.
pi_159719639
Ik blijf het echt triest vinden dat er eerst een topic gesloten moet worden voordat er eens een keer iets met die scriptie gebeurt. Als er al iets gebeurt. Van iemand die bijna afstudeert (of af zou moeten studeren) zou je toch 'iets' meer zelfstandigheid mogen verwachten. En 'iets' minder gejank en zelfmedelijden. En ook 'iets' meer ballen en inzet om gewoon iets te gaan doen ipv te janken. Nee, zo kom je geen steek verder, en terecht. Als niets (zelfs je ouders niet) je kan motiveren om iets met die scriptie te doen dan ben je dat papiertje ook gewoon niet waard.
  zondag 7 februari 2016 @ 10:38:59 #276
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159719765
voor een positiever FOK! lijkt het misschien idd wel handig dat dit topic dan ook voor users is die iets positiefs met hun leven willen, verbetering bijvoorbeeld.
pi_159719783
quote:

[..]

Je hebt, jezelf niet durven zijn vs jezelf zijn en je hebt jezelf zijn vs iemand anders willen zijn.

Jij hebt duidelijk last van het 2e.

Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is, dat wil zeggen dat het werk zal kosten om er misschien te komen. En ook al kom je er niet helemaal, dan kom je, vanuit jouw positie, toch al een hele hoop de goede kant op. Maar jij bent niet bereid er het minste beetje werk in te stoppen. Dus zul je altijd jezelf blijven, een nagenoeg onbeschreven blad. En dat is echt je eigen keuze.
  zondag 7 februari 2016 @ 10:50:35 #278
47102 Elvi
miemkwien
pi_159719860
quote:
3s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:38 schreef Re het volgende:
voor een positiever FOK! lijkt het misschien idd wel handig dat dit topic dan ook voor users is die iets positiefs met hun leven willen, verbetering bijvoorbeeld.
In het kader van positief nieuws: mn activiteit op NMLK is zo populair dat ik de vraag kreeg of ik het maximaal aantal deelnemers wilde verhogen *O*
  zondag 7 februari 2016 @ 10:51:06 #279
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159719867
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dit verdiend niemand uiteraard

Jawel hoor, mensen zoals jij verdienen dit wel. Sterker nog, de negatieve aandacht die je hier krijgt verdien je niet eens. Voor mensen zoals jij is er geen plek in de maatschappij, maar daar ben je zelf al achter gekomen. Het treurige is dat je daar niet eens wat aan doet.

quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:50 schreef Elvi het volgende:

[..]

In het kader van positief nieuws: mn activiteit op NMLK is zo populair dat ik de vraag kreeg of ik het maximaal aantal deelnemers wilde verhogen *O*
Wat leuk! Welke activiteid heb je voorgesteld?
pi_159719885
quote:

[..]

Wat leuk! Wat organiseer je?
pi_159719897
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:50 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je hoort wel ergens bij, namelijk je bent een van de vele studenten van je universiteit, maar je maakt er alleen geen contact mee. Dan heb ik het nog niet over hoeveel moeite en aandacht men je hier geeft.

Je hebt blijkbaar hier een manier gevonden van aandacht krijgen die meer is dan je ergens anders krijgt. Lekker makkelijk, zonder veel moeite hoeven doen ;)

Als je dit niet zou hebben zou je misschien afstuderen als een grotere prioriteit beschouwen? Maar je leeft liever bij dat beetje aandacht dat je nu hebt dan dat je een plan maakt om af te studeren, en daaraan houdt.

Immers, afstuderen is een betere kans op een goede carriere, kun je het makkelijker veroorloven om op jezelf te wonen, waarschijnlijker dat je de overweging maakt eens een rondje te geven omdat je dan sociaal geaccepteerder lijkt en dus meer kans maakt bij vrouwen, minder tijd in de universiteits bibliotheek hoeft te vertoeven jezelf voor de gek te houden aangezien het wel duidelijk is dat je daar toch niets bereikt (zowel met vrouwen als met afstuderen), etc.

Daarom nogmaals, geef eens wat meer aandacht aan feiten dan je (misplaatste) gevoel. Geef jezelf een schop onder je hol. Daar wordt je beter van. Niet van jezelf blijven ontzien in bepaalde opzichten.
  zondag 7 februari 2016 @ 11:16:53 #282
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_159720254
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 00:08 schreef Elvi het volgende:
Deezertje, ik vind deze challenge echt iets voor jou: http://heckyeahtumblrchal(...)e-by-bepositivetoday
Hier besteedt ie natuurlijk geen aandacht aan... Ik vind het een leuke challenge :D
  zondag 7 februari 2016 @ 11:23:12 #283
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159720355
quote:

Wat gaaf! Goeie binnenkomer!
pi_159720433
quote:

[..]

Goede binnenkomer! Vind je het zelf nog leuk als de groep groter wordt?
pi_159720446
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:16 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Hier besteedt ie natuurlijk geen aandacht aan... Ik vind het een leuke challenge :D
misschien kijken of hier wat mensen zijn die mee willen doen en een topic openen? Ik zou iig wel mee willen doen!
Ja doei.
  zondag 7 februari 2016 @ 11:32:56 #286
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_159720539
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

misschien kijken of hier wat mensen zijn die mee willen doen en een topic openen? Ik zou iig wel mee willen doen!
Ik ook ja :D
  zondag 7 februari 2016 @ 11:33:45 #287
47102 Elvi
miemkwien
pi_159720554
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:28 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Goede binnenkomer! Vind je het zelf nog leuk als de groep groter wordt?
Ik heb de groep met een paar mensen verhoogd. Dan is het nog wel overzichtelijk zeg maar :P

quote:

[..]

Ik ook *O*
pi_159720588
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:33 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik heb de groep met een paar mensen verhoogd. Dan is het nog wel overzichtelijk zeg maar :P

Ah, goed zo! Ik vind het knap dat je zelf het initiatief tot zoiets hebt genomen, helemaal hoe je het zelf WEL leuk zou vinden! Dus belangrijk om in de gaten te houden, dat het wel binnen de kaders valt van wat je zelf leuk vindt *O*

Ik weet niet of de activiteit iets is wat leuk is om 2 keer te doen, anders zou je bij succes gewoon nog een keer kunnen herhalen. Lijkt me prettiger dan een veel te grote groep ineens :)
pi_159721380
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:32 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Ik ook ja :D
nou, tof! Maak 'n topic aan en start voor morgen ofzo? :)
Ja doei.
pi_159721653
Daar hebben we het ASS topic voor

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 07-02-2016 13:06:03 ]
  zondag 7 februari 2016 @ 13:44:48 #291
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_159724256
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nou, tof! Maak 'n topic aan en start voor morgen ofzo? :)
Zodra ik achter de computer zit, is dat het eerste wat ik ga doen! (Heb geen computer thuis, heerlijk is dat :@ )
pi_159729424
Nogmaals: NEE. ASS topic.

[ Bericht 36% gewijzigd door motorbloempje op 07-02-2016 16:37:25 ]
pi_159734726
Pfft ik loop al vast bij stap 1
pi_159735119
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 19:56 schreef bopomofo het volgende:
Pfft ik loop al vast bij stap 1
Hoe loop je vast dan? Als je wat specifieker bent kunnen we je tips geven.
  zondag 7 februari 2016 @ 20:25:55 #295
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_159735572
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:33 schreef Elvi het volgende:

[..]

[..]

Ik ook *O*
R&P / Be Positive-challenge!

:*

Ga van de week wel even zitten voor de vertaling van de vragen, tenzij iemand anders zin of tijd heeft om dat te doen.
pi_159743859
Wegens omstandigheden moet ik mijn zoektocht naar een dame tot nader order in de ijskast zetten. Dus voorlopig geen progressie, geen updates.

[ Bericht 17% gewijzigd door syndroom op 07-02-2016 23:57:46 ]
pi_159744529
mooi, opgepleurd
  maandag 8 februari 2016 @ 06:40:36 #298
416020 K44S
The bearded man
pi_159746997
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 00:19 schreef bamibij het volgende:
mooi, opgepleurd
pi_159747020
Ga je eindelijk je scriptie afmaken?
  maandag 8 februari 2016 @ 07:09:13 #300
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159747047
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 06:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ga je eindelijk je scriptie afmaken?
Syndroom ook al?
  maandag 8 februari 2016 @ 07:44:29 #301
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159747180
Schreeuw om aandacht, over 2 dagen is hij gewoon weer de zelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')