Draai het eens om? Hoe arrogant is het om te denken en zelfs te vinden dat anderen op een borrel jou helpen met jou probleem?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:13 schreef syndroom het volgende:
[..]
Hoe sociaal is het om mensen te weren die zelf wel aan hun problemen willen werken maar geen contact durven of kunnen leggen.
Dat begrijp ik wel, ik neem dat ook niemand kwalijk. Dat ik dan boos ben op mezelf is echt puur uit onmacht, balend waarom ik zo sociaal onderontwikkeld ben dat ik als een kip zonder kop rondjes ga lopen op een plein, niet durven om te socializen een kroeg of club durf binnen te stappen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:42 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Draai het eens om? Hoe arrogant is het om te denken en zelfs te vinden dat anderen op een borrel jou helpen met jou probleem?
Is die FOK!reeks over mensen ontmoeten dan niks voor jou? Dan kun je kleinschalig beginnen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:54 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, ik neem dat ook niemand kwalijk. Dat ik dan boos ben op mezelf is echt puur uit onmacht, balend waarom ik zo sociaal onderontwikkeld ben dat ik als een kip zonder kop rondjes ga lopen op een plein, niet durven om te socializen een kroeg of club durf binnen te stappen.
Maar da's wel het probleem met groepjes: je voelt je niet welkom want er is al een groepje. Wat heb jij toe te voegen? Je kent ze niet en zij jou niet dus grote kans dat ze de hele avond met elkaar (vertrouwd) omgaan. Zo'n borrel is dan beter dan een verjaardag van iemand waar je niemand kent.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:42 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Draai het eens om? Hoe arrogant is het om te denken en zelfs te vinden dat anderen op een borrel jou helpen met jou probleem?
Maakt het wat uit wat we tegen je zeggen? Je doet toch niks met wat we zeggen. Laat ik je een hint geven, je slaat elke keer de plank gigantisch mis. Met dat als een harde feit in je achterhoofd houdende, denk je dat je het deze keer wel of niet goed hebt?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar da's wel het probleem met groepjes: je voelt je niet welkom want er is al een groepje. Wat heb jij toe te voegen? Je kent ze niet en zij jou niet dus grote kans dat ze de hele avond met elkaar (vertrouwd) omgaan. Zo'n borrel is dan beter dan een verjaardag van iemand waar je niemand kent.
Er is altijd een reden waarom je op een borrel of verjaardag ofzo bent. Ik had vanavond een verjaardag en kwam toen bij iemand staan die eerst met de jarige had gepraat. Ik kende hem niet en de jarige liep naar anderen dus we stonden daar samen. Weliswaar geen groepje, maar toch. Ik ben begonnen met me voor te stellen en gewoon eens te vragen hoe hij de jarige kende (studiegenoot). Toen kwam het gesprek op zijn studie, daarna hebben we wat gepraat over zijn scriptie waar hij al anderhalf jaar mee zit en vervolgens hebben we een gesprek gehad over studentenverenigingen en zijn studievereniging. Ik bedoel maar, er is altijd een reden dat je ergens bent en zo kan er een gesprek ontstaan. In dit geval de vraag hoe hij de jarige kende en ook over hoe ik diegene kende. Ik denk dat je op een borrel of verjaardag best een leuk gesprek zou kunnen hebben op deze manier. Hopelijk kan dit wat mensen hier helpen om een gesprek aan te knopen met onbekenden. Succes.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar da's wel het probleem met groepjes: je voelt je niet welkom want er is al een groepje. Wat heb jij toe te voegen? Je kent ze niet en zij jou niet dus grote kans dat ze de hele avond met elkaar (vertrouwd) omgaan. Zo'n borrel is dan beter dan een verjaardag van iemand waar je niemand kent.
1,5 jaar over zijn scriptie. toe maar, ik ben dus niet de enige... Waarom zit hij er al zo lang aan? En inderdaad, zoals je zegt is het niet moeilijk om een gesprekje aan te knopen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 00:42 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Er is altijd een reden waarom je op een borrel of verjaardag ofzo bent. Ik had vanavond een verjaardag en kwam toen bij iemand staan die eerst met de jarige had gepraat. Ik kende hem niet en de jarige liep naar anderen dus we stonden daar samen. Weliswaar geen groepje, maar toch. Ik ben begonnen met me voor te stellen en gewoon eens te vragen hoe hij de jarige kende (studiegenoot). Toen kwam het gesprek op zijn studie, daarna hebben we wat gepraat over zijn scriptie waar hij al anderhalf jaar mee zit en vervolgens hebben we een gesprek gehad over studentenverenigingen en zijn studievereniging. Ik bedoel maar, er is altijd een reden dat je ergens bent en zo kan er een gesprek ontstaan. In dit geval de vraag hoe hij de jarige kende en ook over hoe ik diegene kende. Ik denk dat je op een borrel of verjaardag best een leuk gesprek zou kunnen hebben op deze manier. Hopelijk kan dit wat mensen hier helpen om een gesprek aan te knopen met onbekenden. Succes.
Het is de bedoeling op zo'n avond (en in het hele leven) dat je zelf moeite doet om mensen te leren kennen. De mensen daar schijnen er open voor te staan, dus het enige wat je moet doen is er bij gaan staan en meepraten.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:08 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ja ik kan me voorstellen dat zulke situaties voor zowel de groep als voor de man/vrouw in kwestie verschrikkelijk is. De groep laat zulke mensen gewoon links liggen, de persoon raakt gefrustreerd, wil wel contact maken maar kan dat niet, trekt zich terug en is daarmee terug bij af. Ik zou na zulke nare ervaringen wel dit soort borrels mijden in de vrees dan weer te falen, dit soort situaties hebben natuurlijk geen positieve bijdrage voor je eigenwaarde.
Ik ben ook zo'n type, ik wil wel praten, vrienden hebben maar ik weet niet hoe je zoiets aan moet pakken. Gevolg is dat bij feestjes en borrels ik altijd ongemakkelijk ergens afgezonderd in een hoekje sta te drinken met een naar gevoel weer wegge omdat ik heb gefaald. Daarom is het iets van 5 jaar geleden dat ik me voor het laatst echt in zo'n groepje heb proberen te mengen. Maar als je elke keer buitengesloten wordt, nergens bijhoort dan ga je jezelf ook terugtrekken, uit zelfbescherming.
Hmmm je moet wel een beetje in kunnen schatten/ aanvoelen of het gelegen komt. Als mensen al een geanimeerd gesprek hebben, en er komt iemand zichzelf opdringen werkt niet echt.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 05:39 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Het is de bedoeling op zo'n avond (en in het hele leven) dat je zelf moeite doet om mensen te leren kennen. De mensen daar schijnen er open voor te staan, dus het enige wat je moet doen is er bij gaan staan en meepraten.
Als je dan zelf ergens alleen in een hoekje gaat staan dan word je niet buitengesloten door de groep, maar sluit je jezelf buiten.
Ik heb het over een NMLK avond.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 09:40 schreef Koral het volgende:
[..]
Hmmm je moet wel een beetje in kunnen schatten/ aanvoelen of het gelegen komt. Als mensen al een geanimeerd gesprek hebben, en er komt iemand zichzelf opdringen werkt niet echt.
Op zich valt het wel mee hoor. Juist omdat iedereen open voor elkaar staat kun je altijd wel praten met mensen na initiele ongemakkelijkheid. Wat je dan ook vaak wel ziet is dat de minder sociaal begaafden elkaar toch wel een beetje vinden op zo'n avond of dat ze uiteindelijk toch wel hier en daar aansluiting vinden, wat altijd beter is dan helemaal niets. Omdat ik zelf vroeger ook niet durfde wil ik nog wel eens de bruggenbouwer spelen (hoe nobelquote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:08 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ja ik kan me voorstellen dat zulke situaties voor zowel de groep als voor de man/vrouw in kwestie verschrikkelijk is. De groep laat zulke mensen gewoon links liggen, de persoon raakt gefrustreerd, wil wel contact maken maar kan dat niet, trekt zich terug en is daarmee terug bij af. Ik zou na zulke nare ervaringen wel dit soort borrels mijden in de vrees dan weer te falen, dit soort situaties hebben natuurlijk geen positieve bijdrage voor je eigenwaarde.
Ik ben ook zo'n type, ik wil wel praten, vrienden hebben maar ik weet niet hoe je zoiets aan moet pakken. Gevolg is dat bij feestjes en borrels ik altijd ongemakkelijk ergens afgezonderd in een hoekje sta te drinken met een naar gevoel weer wegge omdat ik heb gefaald. Daarom is het iets van 5 jaar geleden dat ik me voor het laatst echt in zo'n groepje heb proberen te mengen. Maar als je elke keer buitengesloten wordt, nergens bijhoort dan ga je jezelf ook terugtrekken, uit zelfbescherming.
Zoals ik al zei, die filteren zichzelf er uit, want ze vinden er niets aan omdat ze elke keer niet uit hun comfortzone durven te stappen ondanks het feit dat er altijd wel een paar nobele zielen zijn die een poging wagen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:13 schreef syndroom het volgende:
[..]
Hoe sociaal is het om mensen te weren die zelf wel aan hun problemen willen werken maar geen contact durven of kunnen leggen.
Het kan helpen in de zin dat je in topics als deze nuttige tips kan opdoen. Maar algemeen, tsja, ik denk het niet. Om er echt aan te werken zul je toch in het echte leven met mensen moeten praten.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 03:17 schreef CornflakesXL het volgende:
Ik heb nu wat meer tijd en probeer vaker uit te gaan met vrienden. Mijn vraag is helpt actief deelnemen aan een forum ook mee aan je social skills?
Voor iets wat gratis op een FB-groep kan wel... Voor die 60 euro kan ik 3 maanden onbeperkt naar de film of elke week een kop koffie halen op t station. Hoe denk je dat ik anders aan zo'n bankrekening kom?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:13 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Zo veel is 60 euro per jaar toch niet? Dat is 5 euro per maand.
Waarom in hemelsnaam nu eens niet zelf ook die extra stap zetten.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
Voor iets wat gratis op een FB-groep kan wel... Voor die 60 euro kan ik 3 maanden onbeperkt naar de film of elke week een kop koffie halen op t station. Hoe denk je dat ik anders aan zo'n bankrekening kom?betalen voor een datingsite doe ik ook niet.
Een relatie is duurder dan 60 euro per jaar.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Voor iets wat gratis op een FB-groep kan wel... Voor die 60 euro kan ik 3 maanden onbeperkt naar de film of elke week een kop koffie halen op t station. Hoe denk je dat ik anders aan zo'n bankrekening kom?betalen voor een datingsite doe ik ook niet.
Nou ik hoor het al, die relatie wordt niks. Veel te duur allemaal.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
"Nee schat, de bioscoop kost geld. We kijken op YouTube wel een gare film uit 1920, dat is gratis."quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:34 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nou ik hoor het al, die relatie wordt niks. Veel te duur allemaal.
Met deze houding kan je beter weer terug naar je dagboek topic voor de komende jaren.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Voor dingen die gratis horen te zijn vind ik 60 euro veel. Net als datingsites.. Mensen die moeite hebben of sociaal buiten de boot vallen moeten dokken. Andere mensen komen elkaar gratis tegen op het werk, vakantie, tijdens het uitgaan. Geen site voor nodig. Mocht ik ooit naar een fokmeet gaan en dat vaker doen heb ik zoiets als nmlk niet nodig.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:39 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Met deze houding kan je beter weer terug naar je dagboek topic voor de komende jaren.
60 euro voor een jaar aan mogelijkheden om mensen te leren kennen is niets. Doe eens iets in plaats van alle tips en hulp hier afkraken en denken dat je het beter weet. Het afgelopen jaar moet toch wel duidelijk hebben gemaakt dat je aanpak helemaal verkeerd is?
Dat moet niet. Het is alleen een drempel voor grapjassen die er niets te zoeken hebben. Door er een klein bedrag voor te rekenen zorg je dat zulke evenementen constructief blijven ipv aapjes kijken en grappen maken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Voor dingen die gratis horen te zijn vind ik 60 euro veel. Net als datingsites.. Mensen die moeite hebben of sociaal buiten de boot vallen moeten dokken.
Vakantie kost geld, uitgaan kost geld.quote:Andere mensen komen elkaar gratis tegen op het werk, vakantie, tijdens het uitgaan. Geen site voor nodig.
Oh? Heb je je al ingeschreven?quote:Mocht ik ooit naar een fokmeet gaan en dat vaker doen heb ik zoiets als nmlk niet nodig.
Tinder en knuz heb ik ook dates uitgehaald en kost niks. Ja een drankje tijdens de date.. Maar dat weet je voorafquote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:47 schreef ElDinosaur het volgende:
Je wil niets.
Je wil alleen klagen en alles op een dienblaadje aangereikt krijgen. Er zijn genoeg mogelijkheden om aan al je punten te werken om te krijgen waar je naar verlangt. Maar je wil er gewoon helemaal geen moeite voor doen.
De tievus. Dus je drinkt liever een kop koffie elke week dan de kans dat je daadwerkelijk een leuker leven gaat krijgen?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja het leven is niet eerlijk huil huil huil. Andere mensen hebben een lichamelijke aandoening leven in de bijstand en hebben werkelijk geen cent te makken. Die hebben reden om over 60 euro te klagen, jij niet.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Voor dingen die gratis horen te zijn vind ik 60 euro veel. Net als datingsites.. Mensen die moeite hebben of sociaal buiten de boot vallen moeten dokken. Andere mensen komen elkaar gratis tegen op het werk, vakantie, tijdens het uitgaan. Geen site voor nodig. Mocht ik ooit naar een fokmeet gaan en dat vaker doen heb ik zoiets als nmlk niet nodig.
Je bankrekening is een stuk minder tof dan je denkt. Anders zou je namelijk niet hoeven nadenken over een miezerige 60 euro inschrijfgeld.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hij maakt zich ook druk over een pak rijst die in de LIDL gestegen is met 3,43 cent ofzo.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:54 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Je bankrekening is een stuk minder tof dan je denkt. Anders zou je namelijk niet hoeven nadenken over een miezerige 60 euro inschrijfgeld.
Heb je wel eens in een FB groep gezeten voor 'gratis af te halen spullen'? En heb je wel eens gekeken hoe het niveau daar is..? Precies, dat is nou de reden dat een gratis FB groep niet werkt.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Voor dingen die gratis horen te zijn vind ik 60 euro veel. Net als datingsites.. Mensen die moeite hebben of sociaal buiten de boot vallen moeten dokken. Andere mensen komen elkaar gratis tegen op het werk, vakantie, tijdens het uitgaan. Geen site voor nodig. Mocht ik ooit naar een fokmeet gaan en dat vaker doen heb ik zoiets als nmlk niet nodig.
Die obsessie voor daten is ook zo groot he. Ik heb het over je leven, jongen. Ga daar eens iets mee doen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tinder en knuz heb ik ook dates uitgehaald en kost niks. Ja een drankje tijdens de date.. Maar dat weet je vooraf
Sociaal onhandig en nog gierig ook. Goede combinatie om aan de vrouw te komen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:55 schreef habitue het volgende:
[..]
Hij maakt zich ook druk over een pak rijst die in de LIDL gestegen is met 3,43 cent ofzo.
Ik kan 200 jaar lid zijn...quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:54 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Je bankrekening is een stuk minder tof dan je denkt. Anders zou je namelijk niet hoeven nadenken over een miezerige 60 euro inschrijfgeld.
Waarom mier je dan over 60 euro per jaar/5 euro per maand?quote:
Omdat ik wel keuzes maak. Ik probeer eerst de gratis dingen voor ik er voor lap. Datingsites betaal ik ook niet voor. Tegenwoordig zit iedereen op tinder.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:01 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Waarom mier je dan over 60 euro per jaar/5 euro per maand?
Hoe denk je ooit aan een vriendschap laat staan een relatie te komen met zo'n houding?
Zo tof man. Wellicht nog eens kijken hoe lang lid je kan zijn als je niet meer bij je ouders woont en je jezelf moet onderhouden.quote:
En wat heeft deze houding je vooralsnog gebracht?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:03 schreef Deezertje het volgende:
Omdat ik wel keuzes maak. Ik probeer eerst de gratis dingen voor ik er voor lap. Datingsites betaal ik ook niet voor. Tegenwoordig zit iedereen op tinder.
Dus je dagboektopic kan dicht, omdat dit eventueel/wellicht/misschien/mogelijk gaat werken? *not*quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik wel keuzes maak. Ik probeer eerst de gratis dingen voor ik er voor lap. Datingsites betaal ik ook niet voor. Tegenwoordig zit iedereen op tinder.
Tja, ik heb moeten dokken voor mijn bril. Of had ik die gratis moeten krijgen omdat andermans ogen wel goed zijn? Voor niks komt de zon op.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik denk dat deze hele mis-discussie (tenslotte gaat het nergens over maar gaat het toch door omdat er veel te veel mensen nog op hem reageren) beter naar zijn "eigen" topic kan.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:06 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dus je dagboektopic kan dicht, omdat dit eventueel/wellicht/misschien/mogelijk gaat werken? *not*
NMLK heeft een paar mensen fulltime in dienst + bandbreedte/website ontwerp etc. Moet dat filantropisch zijn?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, en ik 1500 jaar. Boeit datquote:
Zien er wel als normale mensen uit toch?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:18 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
NMLK heeft een paar mensen fulltime in dienst + bandbreedte/website ontwerp etc. Moet dat filantropisch zijn?
Ik wil jou best hetzelfde aanbod doen als ik deezer ooit deed (maar waar ik nooit reactie op kreeg). Ik kan je niet aan een vriendin helpen, maar als jij bereid bent om een keer naar den Haag te komen wil ik je best een beetje introduceren in het (uitgaans)leven zodat je in ieder geval een beginpunt hebt. Al zul je verder wel zelf de nodige stappen moeten zetten, maar dat hoef ik je vast niet uit te leggen?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:54 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, ik neem dat ook niemand kwalijk. Dat ik dan boos ben op mezelf is echt puur uit onmacht, balend waarom ik zo sociaal onderontwikkeld ben dat ik als een kip zonder kop rondjes ga lopen op een plein, niet durven om te socializen een kroeg of club durf binnen te stappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |