abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:51:10 #1
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493358
Welkom in stap 1 van het "Datingstappenplan: Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en -relatie"

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er op FOK! nogal wat waarde wordt gehecht aan posten over relaties, vreemd wel, in Relaties en Psychologie ;) .

Er zijn echter nogal wat strubbelingen omdat niet iedereen op dezelfde comfortabele of juist oncomfortabele plek zit als het gaat om zelfvertrouwen en de sociale mogelijkheid om zelfs maar de eerste stappen te nemen die je kunnen helpen tot een relatie.

Daarom presenteert R&P nu het Datingstappenplan: Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en -relatie. Dit stappenplan bestaat uit 3 topics, gebaseerd op een week aan onderzoek achter de schermen, meenemen van ideeën van users, en een stukje onmisbare modervaring in R&P. Het is de bedoeling dat je goed bij jezelf te rade gaat in welke fase van het stappenplan je je begeeft, en dat je ook in dat topic/die reeks blijft posten tot je aantoonbaar een fase verder bent gekomen! Dit houdt het volgende in:

Stap/topic 1: Sociaal genoeg worden om mensen aan te kunnen spreken en vriendschappelijke relaties aan te gaan met mensen.

Dit is, hebben wij geconcludeerd, de basis voor het je actief gaan bewegen in de datingscene. Je kunt het er mee eens zijn of niet. Dit is hoe we het gaan doen. Het kunnen aangaan van relaties/gesprekken met mensen is essentieel om je op een gezonde en zelfverzekerde manier te laten deelnemen aan de datingscene, en als je nog niet eens weet wanneer en hoe je iemand zomaar aan kunt spreken/contacten kunt leggen, hoe wil je dan succesvol een date hosselen? Ben je echt nog bezig met het ontdekken van die basics, dan is dit het topic voor jou! Doe je best, luister naar tips, en zorg ervoor dat je naar Stap 2 mag!

Stap/topic 2: Je hebt acceptabele sociale skills! Ga voor die date

Je hebt vrienden (gemaakt), kan vol vertrouwen eens een praatje met iemand maken uit het niets en weet wat je dan wél en niet kunt zeggen, gaat met enige regelmaat met kennissen of wellicht zelfs vrienden wat doen (van hobby tot kroeg tot bij iemand thuis hangen), en wilt graag kijken of je van een vriendschappelijke relatie naar een date kunt komen. Dit is het topic voor jou! Vraag tips over je datingprofiel op datingsites, over openingszinnen in de kroeg, of hoe je kunt peilen of die vriendin van je misschien óók wat meer wil dan alleen vrienden zijn. Hopelijk lukt het, en kun je op je eerste date, en daarmee naar stap 3!

Stap/topic 3: Je hebt een date! Tof! Plan het en laat weten hoe het ging!

Spreekt voor zich. Topic voor als je een date hebt geregeld. Niet als je er van droomt, niet hypothetisch, alleen als je een date HEBT, en wilt weten wat je kunt gaan doen, of na afloop om te praten over hoe het was, wat er goed ging, wat er slecht ging. Ging het goed? W00h00! Zet dit door. Ging het niet zo goed en moet je opnieuw daten? Ga dan terug naar stap 2!

En wie weet kunnen we zelfs een stap 4 toevoegen in de toekomst, alwaar je een heus FOK! Datingplan Certificaat in ontvangst mag nemen!

Advies van derden in alledrie de topics is natuurlijk welkom, waar zouden we zijn zonder de adviesgevers, want zonder hen geen topics vaak. Máár het advies dat gevraagd en gegeven wordt moet dus in lijn zijn met de geest van het topic/de fase die het topic representeert.

R&P / Datingstappenplan -stap 2: vol vertrouwen op naar die eerste date

R&P / Datingstappenplan -stap 3: deel hier je succesdates of datemissers

En wie zijn de scheidsrechters? De mods. Luister naar aanwijzingen en verzoeken om je naar een van de andere stappen de begeven als de tijd rijp is/dingen niet zo lekker gaan/gingen. We proberen in R&P ook het praten over relaties en daten gezellig te maken/houden, maar hebben jullie hulp daar bij nodig. Dus probeer alsjeblieft, zéker in het begin, gewoon eens even zonder al te veel morren naar de aanwijzingen te luisteren, en communiceer eventuele ontevredenheid op een normale manier met ons in het Feebacktopic.

Wat wel duidelijk mag zijn: posts die ergens niet horen worden verwijderd. Je krijgt eenmaal een waarschuwing met de mededeling dat je naar 'n ander topic moet voor die discussie. Als je niet luistert en doorgaat worden de posts genoted en kan dat verdere gevolgen hebben.
pi_159493470
Oké fijn :P Mensen rond mijn leeftijd (!) mogen me DM'en en dan kijken we wel of we wat kunnen afspreken komende week (of vanavond al mocht je een filmpje willen kijken in 026).
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:02:52 #3
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493672
waarom is leeftijd zo belangrijk als het alleen maar gaat om puur vriendschappelijk iets afspreken? Ik heb vrienden van 17 maar ook vrienden van 80
pi_159493691
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:02 schreef gebakken-koekje het volgende:
waarom is leeftijd zo belangrijk als het alleen maar gaat om puur vriendschappelijk iets afspreken? Ik heb vrienden van 17 maar ook vrienden van 80
Nou, dat vroeg ik me ook af.
Ik heb ook vrienden van allerlei leeftijden, en kennissen die minder close zijn, maar waarmee ik wel eens wat onderneem. Leeftijd is daarvoor totaal niet boeiend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159493695
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:02 schreef gebakken-koekje het volgende:
Dit, ik ga vanavond op stap met een groep mensen van respectievelijk 30, 33, 35, 37, 46, 62 en 72 :D
Ja doei.
pi_159493723
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, dat vroeg ik me ook af.
Ik heb ook vrienden van allerlei leeftijden, en kennissen die minder close zijn, maar waarmee ik wel eens wat onderneem. Leeftijd is daarvoor totaal niet boeiend.
Voor mij wel. Punt :P
pi_159493727
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dit, ik ga vanavond op stap met een groep mensen van respectievelijk 30, 33, 35, 37, 46, 62 en 72 :D
72, nou die moet wel een enorme achterstand hebben om met plezier met zulke jongelui op stap te gaan.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:05:28 #8
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Voor mij wel. Punt :P
maar waarom?
pi_159493744
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:05 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

maar waarom?
Aannames natuurlijk.
pi_159493751
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:05 schreef Chai het volgende:

[..]

72, nou die moet wel een enorme achterstand hebben om met plezier met zulke jongelui op stap te gaan.
We delen dezelfde hobby: hardlopen :) En we zijn niet zo kritisch ;)
Ja doei.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:07:02 #11
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493766
En ik vind het juist enorm leuk veel variatie in leeftijd, ook heel leuk om te zien hoe iedereen over verschillende dingen denkt en we spreken dan af wat we gaan doen dus het komt ook wel eens voor dat we ergens naartoe gaan of iets gaan doen wat je zelf niet zou snel had gedaan.
pi_159493773
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:05 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

maar waarom?
Voel ik mij fijner bij. Jonger mag zogenaamd niet, en ouder zit in andere levensfase.
pi_159493778
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:07 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Voel ik mij fijner bij. Jonger mag zogenaamd niet, en ouder zit in andere levensfase.
Daar kun je juist heel veel van leren.
Ja doei.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:08:36 #14
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493799
quote:

[..]

Is dat zo? je bent zelf ook geen 18 maar je wil wel met 18 jarigen daten maar als je op stap wil mogen anderen opeens niet ouder zijn? Jij denkt echt heel raar
pi_159493816
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Daar kun je juist heel veel van leren.
Daar heb ik mijn ouders toch al voor? :P
Oké bespreek je niet alles mee, maar toch.
pi_159493821
Nee. Dat werkt niet zo.
Ja doei.
pi_159493842
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:08 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Is dat zo? je bent zelf ook geen 18 maar je wil wel met 18 jarigen daten maar als je op stap wil mogen anderen opeens niet ouder zijn? Jij denkt echt heel raar
Ik wil haast zeggen: leeftijd is ook maar een getal... :') Maar ik vergeet zelf ook dat 18 en 25 gewoon 7 jaar tussenzit... Hoe oud ben jij dan koekje?
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:14:12 #18
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159493912
Maar het is wel zo, leeftijd is ook maar een getal. Dus gewoon lekker met mensen uit gaan die willen en niet naar leeftijd kijken.
Als jullie naar een film willen of weet ik het wat en iedereen deelt die hobby wat maakt leeftijd dan uit dan gaat het om iets doen wat jullie gezamelijk leuk vinden.
En het maakt helemaal niets uit hoe oud ik ben, oud genoeg om te weten wat ik doe en jong genoeg om te weten hoe jongeren denken.
pi_159493950
MB is 30, en dat is op zich best jong maar over 4,5 jaar ben ik het ook :P En zij is al getrouwd dus ja.. soms gaat 't leven ineens hard en niet te voorspellen
pi_159493975
quote:

[..]

Laat dat soort shit eens los...
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:20:00 #21
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159494019
Ja en iedereen staat daar anders in, ik ga nooit trouwen, ook niet als ik 30, 40, 50, 60 ben

[ Bericht 1% gewijzigd door gebakken-koekje op 29-01-2016 15:20:27 (tiepfaut) ]
pi_159494346
quote:

[..]

Van wie niet? Zolang je maar niet strafbaar bezig bent is er niets aan de hand.

Dat je met een leeftijdsgrens komt, is dat omdat jij ook seksuele plannen hebt met vrienden? Als je alleen vriendschap wilt speelt leeftijd toch geen enkele rol?
pi_159494364
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:55 schreef Deezertje het volgende:
Oké fijn :P Mensen rond mijn leeftijd (!) mogen me DM'en en dan kijken we wel of we wat kunnen afspreken komende week (of vanavond al mocht je een filmpje willen kijken in 026).
Alleen vrouwen of mogen mannen ook?
pi_159494385
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:33 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Alleen vrouwen of mogen mannen ook?
Liefst een gemixte groep... mannen én vrouwen dus.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:20:33 #25
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159495634
Leeftijd maakt geen kut uit. Maar het is natuurlijk een perfect excuus om niet te gaan. Natuurlijk "wilt" hij wel maar oooh helaas helaas. Niemand van z'n eigen leeftijd dus gaat hij maar niet.

Hier is ook direct de kern van het probleem te zien. We zijn genoeg opties op fok om met mede fokkers af te spreken en dingen te ondernemen. Maar ipv zich daar aan te sluiten moet men hem maar aanspreken. Totaal geen enkele moeite nemen om maar wat te ondernemen. <-- en daar is dus het probleem. Men moet het voor hem doen ipv zelf moeite doen.

[ Bericht 48% gewijzigd door ook_gek op 29-01-2016 16:40:33 ]
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_159496787
hij zoekt gewoon een date via hier

zo moeilijk is het toch niet om dat in te zien

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2016 17:13:19 ]
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:50:32 #27
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159498478
-niet hier-

[ Bericht 79% gewijzigd door Copycat op 29-01-2016 18:54:19 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159501624
-fijn, maar daar is dit topic niet voor-

[ Bericht 46% gewijzigd door Copycat op 29-01-2016 20:42:01 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:45:39 #29
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159501857
Het mooie van een gevarieerde leeftijd groep is dat je van elke leeftijd kan leren. Zowel van de jongere als van de oudere. want hoe zie je het voor je dan? Heb je eindelijk een gesprek met iemand en dan, oh dus 29 sorry jij bent te oud einde verhaal :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_159502693
Ik durf het bijna niet te vragen, maar heeft iemand ervaring met de website 'nieuwe mensen leren kennen'?
Ik heb me vorige week aangemeld (nav een topic hier waar de website voorbij kwam) en op zich zie ik wel leuke events voorbij komen. Maar goed, je moet dus betalen om je voor die events aan te melden... en ik weet niet of het echt wat is.

Kom je veel nieuwe mensen tegen of is het steeds hetzelfde groepje? En wie heeft zich nog meer aangemeld op die site? Ik vind het eigenlijk best spannend om ineens vreemde mensen te ontmoeten dus het is nog maar de vraag of ik doorzet als ik eenmaal een full membership heb :')
pi_159502754
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:08 schreef Elvi het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar heeft iemand ervaring met de website 'nieuwe mensen leren kennen'?
Ik heb me vorige week aangemeld (nav een topic hier waar de website voorbij kwam) en op zich zie ik wel leuke events voorbij komen. Maar goed, je moet dus betalen om je voor die events aan te melden... en ik weet niet of het echt wat is.

Kom je veel nieuwe mensen tegen of is het steeds hetzelfde groepje? En wie heeft zich nog meer aangemeld op die site? Ik vind het eigenlijk best spannend om ineens vreemde mensen te ontmoeten dus het is nog maar de vraag of ik doorzet als ik eenmaal een full membership heb :')
Ik heb me zelf niet aangemeld, maar een vriendin van me is er wel enthousiast over. Ze doet regelmatig dingen. Vrij vaak is het gewoon gezellig voor het moment, dus houdt ze er niet perse kennissen/vrienden aan over. Een enkele keer blijft er iemand hangen.

Het is toch niet zo dat je standaard moet betalen? Is het niet zo dat dat dan evenementen zijn waarbij iets betaalds wordt ondernomen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_159502828
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik heb mezelf niet aangemeld, maar een vriendin van me is er wel enthousiast over. Ze doet regelmatig dingen. Vrij vaak is het gewoon gezellig voor het moment, dus houdt ze er niet perse kennissen/vrienden aan over. Een enkele keer blijft er iemand hangen.

Het is toch niet zo dat je standaard moet betalen? Is het niet zo dat dat dan evenementen zijn waarbij iets betaalds wordt ondernomen?
Ja je betaald staandaard. Je betaald 60 euro per jaar voor een membership, en dan nog eventueel apart voor een evenement. Pas met een membership kan je je aanmelden voor events en ook zelf een event aanmaken.

Ok dus het is meer dat je samen iets leuks gaat doen en dat je ze dan verder niet echt meer spreekt? Je bouwt niks op zeg maar? (behalve dan social skills)
pi_159502871
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja je betaald staandaard. Je betaald 60 euro per jaar voor een membership, en dan nog eventueel apart voor een evenement. Pas met een membership kan je je aanmelden voor events en ook zelf een event aanmaken.

Ok dus het is meer dat je samen iets leuks gaat doen en dat je ze dan verder niet echt meer spreekt? Je bouwt niks op zeg maar? (behalve dan social skills)
Nou dag ligt gewoon heel erg aan wie je ontmoet en hoe dat klikt. Als je iemand daar ontmoet waarmee je een goede klik hebt, wissel je gewoon gegevens uit en kun je daarna rechtstreeks wat dingen afspreken.

Maar in eerste instantie is het denk ik meer bedoeld om leuke dingen niet alleen te doen.
pi_159502896
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

Wat is er anders aan dan een gratis FB-groep aanmaken? Wat krijg je voor die 60 euro?
pi_159503002
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat is er anders aan dan een gratis FB-groep aanmaken? Wat krijg je voor die 60 euro?
Je leert veel nieuwe mensen kennen in verschillende steden en je doet dingen die je anders nooit zult doen (en zeker niet in je eentje). Zo zag ik bijvoorbeeld een workshop boogschieten. Dat lijkt me best leuk, had ik nooit bedacht, en ik ken ook verder niemand in mijn vriendenkring die dat zou doen. Dan is zo'n site ideaal.

En bovendien is het gericht op mensen met hbo-niveau, en op een gratis FB-groep trek je toch vaak mensen die ehm... qua interesses niet matchen met wat ik wil en zoek.

Oja en die website selecteert ook. Dus ze kijken of er van elke leeftijdsgroep ongeveer evenveel mensen zitten. Ik werd dezelfde dag nog toegelaten maar met een beetje pech moet je dus even wachten.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 21:18:24 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159503032
Ik ben een tijdje lid geweest toen ik naar een nieuwe stad verhuisd was.
Ik deed voorak activiteiten binnen de stad, dus dan heb je al snel dezelfde mensen (denk aan pubquizes). Toch was er elke week of maand wel een nieuwe bij.

Qua mensen, tja, ik paste er niet echt tussen vond ik.
Denk dat je ze best wel kan vergelijken met een fokmeet. Soms wat sociaal onhandig, soms wat verlegen en introvert. En af en toe trof ik iemand waar t beter mee klikte. (Enkel dan minder nerds)

Het uitproberen is t wel waard. Opzich is 60 euro niet zo veel voor een jaar.
pi_159503455
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:08 schreef Elvi het volgende:

Ik ben al jaren lid en het bevalt me prima! Er heerst altijd een relaxte sfeer bij de meeste activiteiten. Het is geen datingsite, maar omdat je op 'natuurlijke' wijze met mensen in contact komt (van wie 90% single) en je elkaar keer op keer treft bij verschillende activiteiten ontstaan er best wel wat setjes en wordt er echt wel gedate.

60 euro is echt niet veel. Ik ga meestal naar etentjes, borrels, sportevenementen of dingen als food festivals. NMLK is wel het meest actief in ZuidHolland. Daarbuiten is het behelpen.

Als het je om vriendschappen te doen is, moet je wel mensen ook buiten NMLK om aanspreken en activiteiten ontplooien. Mij is het gelukt. Ga om met een gezellige groep en sommigen zie ik vrijwel elke week. NMLK is eigenlijk niet meer nodig. Veel mensen blijven 'hangen' in de activiteiten via de site en als ze stoppen met het lidmaatschap zijn ze dus geen steek opgeschoten. Verder klopt het wel wat Cue zegt. Veel zijn wat introverter en sociaal niet zo handig. Echte sociale nitwits worden er wel uitgefilterd, want je moet echt wel af durven stappen op groepjes met vreemde mensen. Eikels zie je ook snel niet meer. Teveel klachten over je en de eigenaar kickt je van de site.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 29 januari 2016 @ 21:46:35 #38
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159504042
60 euro per jaar is toch niks? En het is net de drempel om serieus mensen te trekken ipv nah zal allemaal type mensen.
pi_159504367
60 euro vind ik nog steeds wel veel geld ;)
Maar je hebt gelijk; het is een drempel zodat het serieuze mensen aantrekt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik ben al jaren lid en het bevalt me prima! Er heerst altijd een relaxte sfeer bij de meeste activiteiten. Het is geen datingsite, maar omdat je op 'natuurlijke' wijze met mensen in contact komt (van wie 90% single) en je elkaar keer op keer treft bij verschillende activiteiten ontstaan er best wel wat setjes en wordt er echt wel gedate.

60 euro is echt niet veel. Ik ga meestal naar etentjes, borrels, sportevenementen of dingen als food festivals. NMLK is wel het meest actief in ZuidHolland. Daarbuiten is het behelpen.

Als het je om vriendschappen te doen is, moet je wel mensen ook buiten NMLK om aanspreken en activiteiten ontplooien. Mij is het gelukt. Ga om met een gezellige groep en sommigen zie ik vrijwel elke week. NMLK is eigenlijk niet meer nodig. Veel mensen blijven 'hangen' in de activiteiten via de site en als ze stoppen met het lidmaatschap zijn ze dus geen steek opgeschoten. Verder klopt het wel wat Cue zegt. Veel zijn wat introverter en sociaal niet zo handig. Echte sociale nitwits worden er wel uitgefilterd, want je moet echt wel af durven stappen op groepjes met vreemde mensen. Eikels zie je ook snel niet meer. Teveel klachten over je en de eigenaar kickt je van de site.
Naja ik ben sociaal ook niet superhandig, dus daarom leek me dit wel een goede oplossing :P Als we maar niet met zn allen in een kringetje heel awkward naar elkaar zitten te staren :')
  vrijdag 29 januari 2016 @ 21:57:08 #40
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159504422
Meesta l zorgen de activiteiten er wel voor dat je geen kring gesprek krijgt ;)
pi_159505152
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:57 schreef Cue_ het volgende:
Meesta l zorgen de activiteiten er wel voor dat je geen kring gesprek krijgt ;)
Ik was hier bijv. naar toe geweest (weekend in kasteel met thema-feest)

Interessante aan zo'n feestje is dat je in principe bij elk groepje kan gaan staan en gaan ouwehoeren. Stel dat dit een gewoon feestje was, dan kun je alleen bij je eigen groepje staan of met een beetje geluk bij iemand die je al een uur zit aan te staren.
pi_159505922
zie hieronder
pi_159506003
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:18 schreef Cue_ het volgende:
IQua mensen, tja, ik paste er niet echt tussen vond ik.
Denk dat je ze best wel kan vergelijken met een fokmeet. Soms wat sociaal onhandig, soms wat verlegen en introvert. En af en toe trof ik iemand waar t beter mee klikte. (Enkel dan minder nerds)
Kun je eens een paar praktijkvoorbeelden opnoemen, van mensen die sociaal onhandig zijn hoe zij zich gedroegen en of ze wel hun plek konden vinden in de groep.
pi_159506558
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:46 schreef syndroom het volgende:

[..]

Kun je eens een paar praktijkvoorbeelden opnoemen, van mensen die sociaal onhandig zijn hoe zij zich gedroegen en of ze wel hun plek konden vinden in de groep.
Bij een etentje zat een keer een gast die de hele avond geen woord zei. Als je hem bij een gesprek probeerde te betrekken was het ja, nee of kweenie. Bij een borrel zijn het dan vaak dames of heren die gewoon in hun eentje staan. Je ziet aan hun gezicht dat ze zoekende zijn naar een vorm van contact maar het niet durven. En dat houden ze gerust de hele avond vol. Voor mij zou dat een pure pijniging zijn. Als je dan uit medelijden met ze gaat praten dan krijg je er haast niets uit of ze doen vaag. En aan het eind van de avond zeggen ze dan tegen de gastheer of vrouw 'nou, het was gezellig! Volgende keer weer!'
pi_159506737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Bij een etentje zat een keer een gast die de hele avond geen woord zei. Als je hem bij een gesprek probeerde te betrekken was het ja, nee of kweenie. Bij een borrel zijn het dan vaak dames of heren die gewoon in hun eentje staan. Je ziet aan hun gezicht dat ze zoekende zijn naar een vorm van contact maar het niet durven. En dat houden ze gerust de hele avond vol. Voor mij zou dat een pure pijniging zijn. Als je dan uit medelijden met ze gaat praten dan krijg je er haast niets uit of ze doen vaag. En aan het eind van de avond zeggen ze dan tegen de gastheer of vrouw 'nou, het was gezellig! Volgende keer weer!'
Ja dat zou ik dus kunnen zijn :') Ik ga ook zelden naar borrels (tenzij het moet bijvoorbeeld via werk :P )
Het is echt onzekerheid en mezelf geen houding weten te geven. Ik zou zulke borrels dus ook vermijden op die website. Als je echt een activiteit onderneemt dan gaat het makkelijker (bij mij dan), maar een borrel of een feest... geen idee :')
pi_159506892
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ja ik kan me voorstellen dat zulke situaties voor zowel de groep als voor de man/vrouw in kwestie verschrikkelijk is. De groep laat zulke mensen gewoon links liggen, de persoon raakt gefrustreerd, wil wel contact maken maar kan dat niet, trekt zich terug en is daarmee terug bij af. Ik zou na zulke nare ervaringen wel dit soort borrels mijden in de vrees dan weer te falen, dit soort situaties hebben natuurlijk geen positieve bijdrage voor je eigenwaarde.

Ik ben ook zo'n type, ik wil wel praten, vrienden hebben maar ik weet niet hoe je zoiets aan moet pakken. Gevolg is dat bij feestjes en borrels ik altijd ongemakkelijk ergens afgezonderd in een hoekje sta te drinken met een naar gevoel weer wegge omdat ik heb gefaald. Daarom is het iets van 5 jaar geleden dat ik me voor het laatst echt in zo'n groepje heb proberen te mengen. Maar als je elke keer buitengesloten wordt, nergens bijhoort dan ga je jezelf ook terugtrekken, uit zelfbescherming.
pi_159506994
Ik ervaar het dus helemaal niet als verschrikkelijk... Ik weet gewoon dat ik niet op mn best ben bij een borrel of feestje waar er meerdere groepjes komen. Dan weet ik me gewoon geen houding te geven. Maar om nou te zeggen dat ik het als verschrikkelijk ervaar... neuh. Er zijn nog genoeg momenten waar ik wel beter uit de verf kom :P
pi_159507050
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:30 schreef Knipoogje het volgende:
Hoe sociaal is het om mensen te weren die zelf wel aan hun problemen willen werken maar geen contact durven of kunnen leggen.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 23:14:37 #49
416020 K44S
The bearded man
pi_159507091
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:03 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja dat zou ik dus kunnen zijn :') Ik ga ook zelden naar borrels (tenzij het moet bijvoorbeeld via werk :P )
Het is echt onzekerheid en mezelf geen houding weten te geven. Ik zou zulke borrels dus ook vermijden op die website. Als je echt een activiteit onderneemt dan gaat het makkelijker (bij mij dan), maar een borrel of een feest... geen idee :')
Misschien ben ik hier te extravert voor, maar, als je zulke borrels hebt.
Juist DAN is er iets leuks om te praten.

Wat,waarom,wie,hoezo. Gewoon open vragen stellen.

Zelfde geldt voor werk:"Hoe vond jij het deze week gaan?" "heb jij nog punten waar aangewerkt kan worden?" "wat voor ambitie heb jij?"

Gewoon op straat is het lastiger omdat er simpel weg geen aanknopingspunt is. Maar eens simpele groet of zeggen dat dees of geen een leuke trui aan hebt. in dat laatste punt bestaat er geen falen. Er hoeft geen gesprek uit voor te komen. Jij hebt iets gedaan buiten je comfortzone.

Herhaal dat een paar keer en ga dan pas over op echt gespreksvoer
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_159507096
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:13 schreef syndroom het volgende:

[..]

Hoe sociaal is het om mensen te weren die zelf wel aan hun problemen willen werken maar geen contact durven of kunnen leggen.
Je komt daar voor jezelf, niet voor een ander. Niemand gaat naar een feestje om daar eens even lekker de hulpverlener te spelen. Je komt daar voor je plezier.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 23:42:50 #51
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159507742
quote:

[..]

Draai het eens om? Hoe arrogant is het om te denken en zelfs te vinden dat anderen op een borrel jou helpen met jou probleem?
pi_159507964
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:42 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Draai het eens om? Hoe arrogant is het om te denken en zelfs te vinden dat anderen op een borrel jou helpen met jou probleem?
Dat begrijp ik wel, ik neem dat ook niemand kwalijk. Dat ik dan boos ben op mezelf is echt puur uit onmacht, balend waarom ik zo sociaal onderontwikkeld ben dat ik als een kip zonder kop rondjes ga lopen op een plein, niet durven om te socializen een kroeg of club durf binnen te stappen.
pi_159507988
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:54 schreef syndroom het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel, ik neem dat ook niemand kwalijk. Dat ik dan boos ben op mezelf is echt puur uit onmacht, balend waarom ik zo sociaal onderontwikkeld ben dat ik als een kip zonder kop rondjes ga lopen op een plein, niet durven om te socializen een kroeg of club durf binnen te stappen.
Is die FOK!reeks over mensen ontmoeten dan niks voor jou? Dan kun je kleinschalig beginnen.

R&P / Mensen van 18-25 jaar die graag nieuwe contacten willen opdoen #7
pi_159507997
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:42 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Maar da's wel het probleem met groepjes: je voelt je niet welkom want er is al een groepje. Wat heb jij toe te voegen? Je kent ze niet en zij jou niet dus grote kans dat ze de hele avond met elkaar (vertrouwd) omgaan. Zo'n borrel is dan beter dan een verjaardag van iemand waar je niemand kent.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 00:31:25 #55
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159508560
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar da's wel het probleem met groepjes: je voelt je niet welkom want er is al een groepje. Wat heb jij toe te voegen? Je kent ze niet en zij jou niet dus grote kans dat ze de hele avond met elkaar (vertrouwd) omgaan. Zo'n borrel is dan beter dan een verjaardag van iemand waar je niemand kent.
Maakt het wat uit wat we tegen je zeggen? Je doet toch niks met wat we zeggen. Laat ik je een hint geven, je slaat elke keer de plank gigantisch mis. Met dat als een harde feit in je achterhoofd houdende, denk je dat je het deze keer wel of niet goed hebt?
pi_159508742
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Er is altijd een reden waarom je op een borrel of verjaardag ofzo bent. Ik had vanavond een verjaardag en kwam toen bij iemand staan die eerst met de jarige had gepraat. Ik kende hem niet en de jarige liep naar anderen dus we stonden daar samen. Weliswaar geen groepje, maar toch. Ik ben begonnen met me voor te stellen en gewoon eens te vragen hoe hij de jarige kende (studiegenoot). Toen kwam het gesprek op zijn studie, daarna hebben we wat gepraat over zijn scriptie waar hij al anderhalf jaar mee zit en vervolgens hebben we een gesprek gehad over studentenverenigingen en zijn studievereniging. Ik bedoel maar, er is altijd een reden dat je ergens bent en zo kan er een gesprek ontstaan. In dit geval de vraag hoe hij de jarige kende en ook over hoe ik diegene kende. Ik denk dat je op een borrel of verjaardag best een leuk gesprek zou kunnen hebben op deze manier. Hopelijk kan dit wat mensen hier helpen om een gesprek aan te knopen met onbekenden. Succes.
pi_159508807
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:42 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Er is altijd een reden waarom je op een borrel of verjaardag ofzo bent. Ik had vanavond een verjaardag en kwam toen bij iemand staan die eerst met de jarige had gepraat. Ik kende hem niet en de jarige liep naar anderen dus we stonden daar samen. Weliswaar geen groepje, maar toch. Ik ben begonnen met me voor te stellen en gewoon eens te vragen hoe hij de jarige kende (studiegenoot). Toen kwam het gesprek op zijn studie, daarna hebben we wat gepraat over zijn scriptie waar hij al anderhalf jaar mee zit en vervolgens hebben we een gesprek gehad over studentenverenigingen en zijn studievereniging. Ik bedoel maar, er is altijd een reden dat je ergens bent en zo kan er een gesprek ontstaan. In dit geval de vraag hoe hij de jarige kende en ook over hoe ik diegene kende. Ik denk dat je op een borrel of verjaardag best een leuk gesprek zou kunnen hebben op deze manier. Hopelijk kan dit wat mensen hier helpen om een gesprek aan te knopen met onbekenden. Succes.
1,5 jaar over zijn scriptie. toe maar, ik ben dus niet de enige... Waarom zit hij er al zo lang aan? En inderdaad, zoals je zegt is het niet moeilijk om een gesprekje aan te knopen. :)
pi_159510746
Ik heb nu wat meer tijd en probeer vaker uit te gaan met vrienden. Mijn vraag is helpt actief deelnemen aan een forum ook mee aan je social skills?
  zaterdag 30 januari 2016 @ 05:39:37 #59
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159511175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:08 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ja ik kan me voorstellen dat zulke situaties voor zowel de groep als voor de man/vrouw in kwestie verschrikkelijk is. De groep laat zulke mensen gewoon links liggen, de persoon raakt gefrustreerd, wil wel contact maken maar kan dat niet, trekt zich terug en is daarmee terug bij af. Ik zou na zulke nare ervaringen wel dit soort borrels mijden in de vrees dan weer te falen, dit soort situaties hebben natuurlijk geen positieve bijdrage voor je eigenwaarde.

Ik ben ook zo'n type, ik wil wel praten, vrienden hebben maar ik weet niet hoe je zoiets aan moet pakken. Gevolg is dat bij feestjes en borrels ik altijd ongemakkelijk ergens afgezonderd in een hoekje sta te drinken met een naar gevoel weer wegge omdat ik heb gefaald. Daarom is het iets van 5 jaar geleden dat ik me voor het laatst echt in zo'n groepje heb proberen te mengen. Maar als je elke keer buitengesloten wordt, nergens bijhoort dan ga je jezelf ook terugtrekken, uit zelfbescherming.
Het is de bedoeling op zo'n avond (en in het hele leven) dat je zelf moeite doet om mensen te leren kennen. De mensen daar schijnen er open voor te staan, dus het enige wat je moet doen is er bij gaan staan en meepraten.

Als je dan zelf ergens alleen in een hoekje gaat staan dan word je niet buitengesloten door de groep, maar sluit je jezelf buiten.
pi_159512109
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 05:39 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Het is de bedoeling op zo'n avond (en in het hele leven) dat je zelf moeite doet om mensen te leren kennen. De mensen daar schijnen er open voor te staan, dus het enige wat je moet doen is er bij gaan staan en meepraten.

Als je dan zelf ergens alleen in een hoekje gaat staan dan word je niet buitengesloten door de groep, maar sluit je jezelf buiten.
Hmmm je moet wel een beetje in kunnen schatten/ aanvoelen of het gelegen komt. Als mensen al een geanimeerd gesprek hebben, en er komt iemand zichzelf opdringen werkt niet echt.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  zaterdag 30 januari 2016 @ 10:20:29 #61
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159512498
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 09:40 schreef Koral het volgende:

[..]

Hmmm je moet wel een beetje in kunnen schatten/ aanvoelen of het gelegen komt. Als mensen al een geanimeerd gesprek hebben, en er komt iemand zichzelf opdringen werkt niet echt.
Ik heb het over een NMLK avond.
pi_159512904
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:08 schreef syndroom het volgende:

[..]

Op zich valt het wel mee hoor. Juist omdat iedereen open voor elkaar staat kun je altijd wel praten met mensen na initiele ongemakkelijkheid. Wat je dan ook vaak wel ziet is dat de minder sociaal begaafden elkaar toch wel een beetje vinden op zo'n avond of dat ze uiteindelijk toch wel hier en daar aansluiting vinden, wat altijd beter is dan helemaal niets. Omdat ik zelf vroeger ook niet durfde wil ik nog wel eens de bruggenbouwer spelen (hoe nobel :') ) door precies in die meter te gaan staan tussen de eenling en de groep in en die persoon bij de groep te betrekken. Maar daarna moet hij het wel zelf doen. Als het die persoon toch niet lukt om zich in het gesprek te mengen laat men hem/haar vanzelf weer links liggen. Alhoewel, links liggen... het is meer dat het groepje gewoon op gaat in het gesprek.
pi_159513056
quote:

[..]

Zoals ik al zei, die filteren zichzelf er uit, want ze vinden er niets aan omdat ze elke keer niet uit hun comfortzone durven te stappen ondanks het feit dat er altijd wel een paar nobele zielen zijn die een poging wagen.

NMLK biedt je de kans om nieuwe mensen te leren kennen. Bij een disco kijken ze je raar aan als je zomaar bij een groepje onbekenden gaat staan. Bij NMLK zeggen ze hallo en stellen ze zich voor. Dat is het verschil. Als je die kans vervolgens niet pakt, is het aan jezelf. Je ziet ook heel veel mensen enorm opleven in de loop der tijd. Die persoon die niks zei bij dat etentje zat een aantal maanden later weer aan tafel en praatte al een stuk meer.
pi_159513100
Nou Deezer dat NMLK lijkt me ook ideaal voor jou. En ga niet miepen over 60 euro. Je hebt hier weleens verkondigd dat je toekomstige vriendin aangenaam verrast zou worden door je bankrekening.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 11:12:46 #65
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159513276
Ik moet bij Deezer altijd denken aan dat Kinderen voor Kinderen lied. Gemopper, gemekker, gezanik en gezeur.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_159513287
Zo veel is 60 euro per jaar toch niet? Dat is 5 euro per maand.
pi_159513506
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 03:17 schreef CornflakesXL het volgende:
Ik heb nu wat meer tijd en probeer vaker uit te gaan met vrienden. Mijn vraag is helpt actief deelnemen aan een forum ook mee aan je social skills?
Het kan helpen in de zin dat je in topics als deze nuttige tips kan opdoen. Maar algemeen, tsja, ik denk het niet. Om er echt aan te werken zul je toch in het echte leven met mensen moeten praten.
pi_159513540
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:13 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Zo veel is 60 euro per jaar toch niet? Dat is 5 euro per maand.
Voor iets wat gratis op een FB-groep kan wel... Voor die 60 euro kan ik 3 maanden onbeperkt naar de film of elke week een kop koffie halen op t station. Hoe denk je dat ik anders aan zo'n bankrekening kom? ;) betalen voor een datingsite doe ik ook niet.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 11:29:43 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159513571
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:

Voor iets wat gratis op een FB-groep kan wel... Voor die 60 euro kan ik 3 maanden onbeperkt naar de film of elke week een kop koffie halen op t station. Hoe denk je dat ik anders aan zo'n bankrekening kom? ;) betalen voor een datingsite doe ik ook niet.
Waarom in hemelsnaam nu eens niet zelf ook die extra stap zetten.
Wat heeft zo'n FB-groep je totnutoe gebracht? Die kop koffie op het station geeft je wekelijkse aanspraak?

Zo kom je er toch nooit?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159513597
quote:

[..]

Een relatie is duurder dan 60 euro per jaar.
pi_159513647
quote:

[..]

Nou ik hoor het al, die relatie wordt niks. Veel te duur allemaal.
pi_159513686
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:34 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nou ik hoor het al, die relatie wordt niks. Veel te duur allemaal.
"Nee schat, de bioscoop kost geld. We kijken op YouTube wel een gare film uit 1920, dat is gratis."
pi_159513749
quote:

[..]

Met deze houding kan je beter weer terug naar je dagboek topic voor de komende jaren.

60 euro voor een jaar aan mogelijkheden om mensen te leren kennen is niets. Doe eens iets in plaats van alle tips en hulp hier afkraken en denken dat je het beter weet. Het afgelopen jaar moet toch wel duidelijk hebben gemaakt dat je aanpak helemaal verkeerd is?
pi_159513752
Zit je dan, met je bankrekening, alleen. Daar heb je toch ook niets aan? Liever een wat legere bankrekening en een leuk leven.
Ja doei.
pi_159513827
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:39 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Met deze houding kan je beter weer terug naar je dagboek topic voor de komende jaren.

60 euro voor een jaar aan mogelijkheden om mensen te leren kennen is niets. Doe eens iets in plaats van alle tips en hulp hier afkraken en denken dat je het beter weet. Het afgelopen jaar moet toch wel duidelijk hebben gemaakt dat je aanpak helemaal verkeerd is?
Voor dingen die gratis horen te zijn vind ik 60 euro veel. Net als datingsites.. Mensen die moeite hebben of sociaal buiten de boot vallen moeten dokken. Andere mensen komen elkaar gratis tegen op het werk, vakantie, tijdens het uitgaan. Geen site voor nodig. Mocht ik ooit naar een fokmeet gaan en dat vaker doen heb ik zoiets als nmlk niet nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')