tja, welkom in Nederland.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:00 schreef StaceySinger het volgende:
'Dakloze slecht af'
[ afbeelding ]
Ondanks de inzet van organisaties als Het Rode Kruis en het Leger des Heils zijn veel daklozen genoodzaakt buiten te slapen. Dit staat in "schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen", vindt Wim Knaap. Bent u het met hem eens? Verdienen daklozen meer aandacht als het om opvang gaat? We horen graag uw mening.
Wim Knaap uit Hoorn schrijft:
"In Nederland zijn vele daklozen. Verschillende organisaties zetten zich in voor hun opvang. Het Rode Kruis, het Leger des Heils en dergelijke. Toch slapen nog vele zonder een dak boven het hoofd. Een schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen. Opvangcentra worden gecreëerd, ze krijgen soms voorrang bij de toewijzing van een woning. Daklozen worden in verhouding veel meer aan hun lot overgelaten."
http://www.telegraaf.nl/w(...)ze_slecht_af___.html
ik denk dat je beter voor jezelf kunt spreken. Je spreekt in ieder geval niet voor mij.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:15 schreef Toefjes het volgende:
Weer zo'n hypocriet gebeuren. Vorig jaar gaf niemand iets om daklozen. Net zo vertederend als hoe we nu omkijken naar "onze" werklozen.
weigeren ze een huis?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:16 schreef Heilwasser het volgende:
Er is voldoende hulp maar deze mensen weigeren het.
Baggervergelijking dus.
Onderdak, voedsel, kans op baan. Dus ja.quote:
Ik las ergens dat een dakloze in Utrecht bijv. per maand 8 keer in een soort opvang/snurkhuis mag slapen en de rest buiten op straat.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:11 schreef Specularium het volgende:
Veel daklozen weten de weg naar de opvang prima te vinden maar kiezen er vaak zelf voor om niet met een hele groep andere daklozen op elkaars lip te zitten.
Het is een leuk artikel om te klagen over hoe slecht het is dat vluchtelingen voorgetrokken worden maar dan moet je vergelijkbare zaken nemen.
Nou, je bent nogal van het openen van de meer kwalitatieve, doch spraakmakende topics.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:18 schreef MisterCe het volgende:
[..]
ik denk dat je beter voor jezelf kunt spreken. Je spreekt in ieder geval niet voor mij.
ik heb het niet over onderdak, ik heb het over een huis. dat weet je toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:20 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Onderdak, voedsel, kans op baan. Dus ja.
Hoeveel daklozen heb je zelf al in huis genomen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:21 schreef MisterCe het volgende:
[..]
ik heb het niet over onderdak, ik heb het over een huis. dat weet je toch?
Genoeg, en ook over ouderen. Want dat is ook schandalig hoe wij met ze omgaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, je bent nogal van het openen van de meer kwalitatieve, doch spraakmakende topics.
Hoeveel daklozen topics heb je geopend voordat de vluchtelingencrisis uitbrak, omdat het je zo raakt? Wat je als mens trouwens siert, hou me ten goede.
Door deze post verscheen er een glimlach op mijn vaak bedrukte gezichtquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoeveel daklozen heb je zelf al in huis genomen?
Que? Probeer je een mislukte link naar asielzoekers te maken ofzoquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
ze kunnen ook een Airbus A380 aanvragen. De vraag is of ze het krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:25 schreef ccs het volgende:
Daklozen kunnen toch gewoon een sociale huurwoning + bijstand aanvragen.
Af en toe ligt er een in ons portiek, lekker uit de wind. Daar stap ik gewoon overheen, doe ik niet moeilijk overquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
dat is wel erg aardig van jequote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:26 schreef Pek het volgende:
[..]
Af en toe ligt er een in ons portiek, lekker uit de wind. Daar stap ik gewoon overheen, doe ik niet moeilijk over
Apart, in augustus riep je in principe nog dat daklozen het aan zichzelf te danken hadden en maar moesten verhuizen naar plekken waar ze aan het werk konden, want er is werk voor iedereen!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:18 schreef MisterCe het volgende:
[..]
ik denk dat je beter voor jezelf kunt spreken. Je spreekt in ieder geval niet voor mij.
Nee, dan kom je vanwege je strafblad helemaal nooit meer aan de bak als je dat ooit nog van plan zou zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:29 schreef Woestijnvos het volgende:
Dan kan je als dakloze beter een misdaad plegen. Dan krijg je gratis vreten en onderdak.
Maar nu maken ze zich wel nuttig om als reden aan te kunnen voeren in de vluchtelingen discussie. In dat licht is er toch sprake van progressie. Verder precies de mening compleet gekanteld, zoals ik al verwachtte.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Apart, in augustus riep je in principe nog dat daklozen het aan zichzelf te danken hadden en maar moesten verhuizen naar plekken waar ze aan het werk konden, want er is werk voor iedereen!
Je punt is?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:28 schreef BaardaapAd het volgende:
We zijn in Nederland de afgelopen jaren steeds meer naar een bestuurlijke "U zoekt het maar lekker zelf uit" cultuur gegaan; veel (lokale) overheidsdiensten zijn alleen nog maar ONLINE aan te vragen. Wat lastig is als je - zoals veel daklozen - geen internet hebt ....
... en ja, dan zie je een bootje vluchtelingen ergens op een strand aankomen en al snel in de weer gaan om hun smartphone uit het eromheengeplakte plastic te bevrijden, om daar vervolgens een selfie mee te maken. En op de sociale media te plaatsen.
[ afbeelding ]
het heeft niks te maken met vluchtelingen haten....tis gewoon dat er de laatste tijd wel erg veel moeite word gedaan voor die luiquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:37 schreef Stranger het volgende:
Hahahaha.
Wat is dit nou weer voor onzin. Een reactie op een site als 'nieuwsbericht' brengen, om maar weer eens een vluchtelingenbashtopic te openen.
Verder maakt het al die xenofobe vluchtelingenhaters over het algemeen ook geen fuck uit wat er met daklozen gebeurt, want empathie komt in hun egoïstische denkbeelden toch niet voor. Eigen ik eerst.
Niet meer dan voorheen, eerder minder. Dit soort vergelijkingen slaan echt nergens op.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:40 schreef matthias24 het volgende:
[..]
het heeft niks te maken met vluchtelingen haten....tis gewoon dat er de laatste tijd wel erg veel moeite word gedaan voor die lui
Jij hebt echt een probleem met begrijpend lezen he? Ik stel nergens dat daklozen het aan zichzelf te danken hebben. Dit is wat ik letterlijk gezegd heb:quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Apart, in augustus riep je in principe nog dat daklozen het aan zichzelf te danken hadden en maar moesten verhuizen naar plekken waar ze aan het werk konden, want er is werk voor iedereen!
prioriteiten, de nep vluchtelingen zijn politiek natuurlijk een fantastische commoditeit en stokpaard om even te laten zien hoequote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:11 schreef matthias24 het volgende:
echt een andere wereld hier in nederland.
tis toch niet logich dat al die vluchtelingen gewoon meteen hulp krijgen terwijl er nog genoeg nederlandse daklozen zijn die geen hulp krijgen.
Hoezo? Deze daklozen kunnen toch ook gewoon gaan verhuizen en een lekker huurhuisje krijgen? Dan kunnen ze zonder problemen gaan wonen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:43 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Jij hebt echt een probleem met begrijpend lezen he? Ik stel nergens dat daklozen het aan zichzelf te danken hebben. Dit is wat ik letterlijk gezegd heb:
Ten eerste is er overal werkgelegenheid van Zeeland tot Groningen, uiteraard in het ene gebied meer dan de andere. Maar wanneer je al geen baan hebt en je moet in het bos gaan wonen dan denk ik dat een betere alternatief is om desnoods te verhuizen naar een gebied, waar weliswaar misschien minder werkgelegenheid is, maar waar je wel meteen een huurwoning kunt betrekken.
Maar dat is een persoonlijke voorkeur. Jij hebt misschien een andere.
Ik zeg nergens dat zij maar moeten verhuizen. Ik zeg alleen wat IK zou doen in die situatie. Even serieus, doe je dit expres of ben je echt zo?
wat bedoel je nou eigenlijk???quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:44 schreef Peachbird het volgende:
[..]
prioriteiten, de nep vluchtelingen zijn politiek natuurlijk een fantastische commoditeit en stokpaard om even te laten zien hoe [ afbeelding ] men wel niet is.
Ze bouwen er goddomme zelfs hele huizen, wat zeg ik.. hele nieuwe wijken voor.
Leegstaande kantoorpanden worden gerenoveerd.. maar al die moeite voor het welzijn van de eigen bevolking? HA... HA HA HA!!! nee.
Nee, want ze moeten op hun beurt wachten. Ze krijgen geen voorrang zoals de "vluchtelingen" krijgen. En vaak hebben ze hulp nodig die ze niet voldoende krijgen. Een asielzoeker krijgt alles in de schoot geworpen. Alle formulieren worden voor ze ingevuld.Vaak zijn het alcoholisten of drugsverslaafden.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo? Deze daklozen kunnen toch ook gewoon gaan verhuizen en een lekker huurhuisje krijgen? Dan kunnen ze zonder problemen gaan wonen.
Als het hun persoonlijke voorkeur is om op straat te leven moet er ook niet gezeurd worden dat vluchtelingen wel huizen krijgen, he.
Ik lees toch duidelijk meer antipathie naar vluchtelingen dan sympathie voor daklozen. Dat is juist wat het allemaal zo kansloos maakt, doch vermakelijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:44 schreef Peachbird het volgende:
[..]
prioriteiten, de nep vluchtelingen zijn politiek natuurlijk een fantastische commoditeit en stokpaard om even te laten zien hoe [ afbeelding ] men wel niet is.
Ze bouwen er goddomme zelfs hele huizen, wat zeg ik.. hele nieuwe wijken voor.
Leegstaande kantoorpanden worden gerenoveerd.. maar al die moeite voor het welzijn van de eigen bevolking? HA... HA HA HA!!! nee.
Je snapt maar bar weinig van de problematiek geloof ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:48 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Nee, want ze moeten op hun beurt wachten. Ze krijgen geen voorrang zoals de "vluchtelingen" krijgen.
In ieder geval meer dan jij (stelt niet veel voor weet ik wel).quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je snapt maar bar weinig van de problematiek geloof ik.
Ik ben dan ook een toffe peerquote:
Ik krijg met de dag een grotere afkeer tegen de gelukszoekers. Maar ik moet je in deze gelijk geven!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:11 schreef Specularium het volgende:
Veel daklozen weten de weg naar de opvang prima te vinden maar kiezen er vaak zelf voor om niet met een hele groep andere daklozen op elkaars lip te zitten.
Het is een leuk artikel om te klagen over hoe slecht het is dat vluchtelingen voorgetrokken worden maar dan moet je vergelijkbare zaken nemen.
Maar geef eens aan waar ik stel dat zij het aan zichzelf te danken hebben? Geef eens aan waar ik stel dat er voor iedereen werk is? Geef tenslotte eens aan waar ik stel dat daklozen maar moeten verhuizen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo? Deze daklozen kunnen toch ook gewoon gaan verhuizen en een lekker huurhuisje krijgen? Dan kunnen ze zonder problemen gaan wonen.
Als het hun persoonlijke voorkeur is om op straat te leven moet er ook niet gezeurd worden dat vluchtelingen wel huizen krijgen, he.
Inderdaad, zodra de vluchtelingen zijn vertrokken gaan we ze aan hun lot overlaten, net zoals de oudjes. oh wacht, dat doen we nu al.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:53 schreef Toefjes het volgende:
Wel een mooie vrijbrief dit. Ik kan dus een complete chaos van mijn leven maken, anderen meesleuren door wat te gaan doen met drugs, en dan nog is er een kleine, keiharde kern die het voor mij op zal nemen. Ongeacht wat. Naja, zolang er vluchtelingen zijn dan. Het heeft wel iets hartverwarmends.
Grappig, ik werk met daklozen dus dat lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:51 schreef MisterCe het volgende:
[..]
In ieder geval meer dan jij (stelt niet veel voor weet ik wel).
dat is waarquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:54 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Inderdaad, zodra de vluchtelingen zijn vertrokken gaan we ze aan hun lot overlaten, net zoals de oudjes. oh wacht, dat doen we nu al.
Wat stem je eigenlijk zoal TS?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:54 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Inderdaad, zodra de vluchtelingen zijn vertrokken gaan we ze aan hun lot overlaten, net zoals de oudjes. oh wacht, dat doen we nu al.
Wat voor hulp en waar blijkt dat uit?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:48 schreef MisterCe het volgende:
[..]
En vaak hebben ze hulp nodig die ze niet voldoende krijgen.
Wat is alles?quote:Een asielzoeker krijgt alles in de schoot geworpen.
Nogal logisch.quote:Alle formulieren worden voor ze ingevuld.
En dat blijkt uit?quote:Vaak zijn het alcoholisten of drugsverslaafden.
Dit dus. En toch snap ik dat soms niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:51 schreef Hathor het volgende:
Er zijn genoeg daklozen die er zelf voor kiezen om zo'n bestaan te leiden.
NWS / Nieuwe trend: daklozen overleven in bossen op de veluwe.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:53 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Maar geef eens aan waar ik stel dat zij het aan zichzelf te danken hebben? Geef eens aan waar ik stel dat er voor iedereen werk is? Geef tenslotte eens aan waar ik stel dat daklozen maar moeten verhuizen?
Je komt met bepaalde beweringen. Ik wil bewijs zien.
Het is niet altijd echt een vrije keuze. Vaak ook door diverse teleurstellingen in hulpverlening, vrienden en familie en daardoor nauwelijks meer vertrouwen in anderen, de hoop dat het goedkomt, et cetera.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit dus. En toch snap ik dat soms niet.
Oh? Vreemd, ik heb gelukkig mijn grootouders nooit zo behandeld en geholpen waar nodig. Met liefde. Sommige zaken moet je niet aan de overheid overlaten, maar je eigen verantwoordelijkheid in pakken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:54 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Wat is dat toch met jullie linkse rakkers. Hebben jullie echt geen enkele algemene ontwikkeling? Hebben jullie wel eens een school van binnen gezien? Echt lastig discussiëren met jullie. Je moet echt elk punt, want voor iemand met een gemiddelde intelligentie parate kennis, gaan bewijzen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wat voor hulp en waar blijkt dat uit?
[..]
Wat is alles?
[..]
Nogal logisch.
[..]
En dat blijkt uit?
Negatieve instelling (pun intended) dus. Maar het blijft wel een vrijwillige keuze dus. Voortvloeiend uit teleurstellingen en het verliezen van hoop.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is niet altijd echt een vrije keuze. Vaak ook door diverse teleurstellingen in hulpverlening, vrienden en familie en daardoor nauwelijks meer vertrouwen in anderen, de hoop dat het goedkomt, et cetera.
Vrijheid van bestaan, geen belasting, geen verplichtingen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wat ben jij ook een joker zeg. Het ging toch over vluchtelingen. Jij komt aan met iets over daklozen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:01 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Wat is dat toch met jullie linkse rakkers. Hebben jullie echt geen enkele algemene ontwikkeling? Hebben jullie wel eens een school van binnen gezien? Echt lastig discussiëren met jullie. Je moet echt elk punt, want voor iemand met een gemiddelde intelligentie parate kennis, gaan bewijzen.
Daklozen maken nauwelijks gebruik van de verslavingszorg. Dit is opvallend omdat ongeveer 30-40% van de daklozen verslaafd is aan alcohol of drugs
http://www.nationaalkompa(...)gebruiken-patienten/
Doet dat er iets toe ?quote:
Nee, ik stel dat er voor een GROOT gedeelte van de mensen die WILLEN werken werk is, misschien onder hun niveau.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
NWS / Nieuwe trend: daklozen overleven in bossen op de veluwe.
Om te beginnen stel je hier dat er voor vrijwel iedereen die wil werken, ook werk is. Daarmee impliceer je dat mensen die niet aan het werk zijn, voor het grootste gedeelte niet willen werken. Anders hadden ze immers wel aan het werk geweest.
Dientengevolge heeft iedere dakloze het aan zichzelf te danken dat hij dakloos is. De conclusie moet dan immers zijn dat de dakloze gewoon niet wil werken, en daarom niet in zijn eigen onderhoud kan voorzien.
Maar goed, jij hebt uiteraard weer een post in de trant van 'je kan niet lezen dat bedoel ik niet', dus verder ga ik er ook niet op in.
Mwah, dat vind ik wat te makkelijk. Hoop en vertrouwen verlies je niet zomaar, als je sommige verhalen hoort kan ik het mensen niet echt kwalijk nemen dat ze dat uiteindelijk verliezen. En er spelen allerlei factoren mee, jij en ik hebben het geluk waarschijnlijk om nog familie en/of vrienden te hebben die als een soort vangnet fungeren. Heb je dat niet dan wordt het al een stuk moeilijker om niet in de goot te belanden bij een paar tegenslagen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:03 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Negatieve instelling (pun intended) dus. Maar het blijft wel een vrijwillige keuze dus. Voortvloeiend uit teleurstellingen en het verliezen van hoop.
Waarom zouden ze daar wel gebruik van maken?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Doet dat er iets toe ?
Ik zou graag zien dat er betere voorzieningen komen voor daklozen.
Soort heropvoedings kampen .zoiets
Laat maar zitten, ga maar een aanranding goedpraten ofzo. Ik heb het even met je gehad.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:04 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wat ben jij ook een joker zeg. Het ging toch over vluchtelingen. Jij komt aan met iets over daklozen.
Natuurlijk doet dat er toe. Als je hier loopt te kankeren dat asielzoekers het zo goed hebben en onze daklozen zo slecht is het niet zo heel geloofwaardig meer als je op een partij stemt die de zorg flink aan banden legt.quote:
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:07 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Laat maar zitten, ga maar een aanranding goedpraten ofzo. Ik heb het even met je gehad.
Ik ook niet. Ik ken zelfs een verhaal van een man die gewoon een huis had, maar er toch voor koos om s'nachts op bankjes in parken en dergelijke te slapen. Bizar, maar ieder voor zich zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik slaap ook wel eens op een bankje. Dat is dan wel mijn eigen bankje in mijn eigen woonkamer voor mijn eigen tv naast mijn eigen verwarming.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik ken zelfs een verhaal van een man die gewoon een huis had, maar er toch voor koos om s'nachts op bankjes in parken en dergelijke te slapen. Bizar, maar ieder voor zich zullen we maar zeggen.
Niet elke dakloze is verslaafd ( wel een groot percentage). Je hebt bijvoorbeeld ook minderjarigen die van huis weggelopen zijn om wat voor reden dan ook.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:08 schreef Confetti het volgende:
Ik sta vooraan om te roepen dat het een schande is wat die pseudo-vluchtelingen krijgen maar hier pas ik. Als je in Nederland dakloos bent moet je wel een ontzettend grote loser zijn die niet van de drank en drugs kan afblijven. Ja, verslaving dit dat maar ze hebben zelf de keuze gemaakt eraan te beginnen.
Dakloos zijn in Nederland is een keuze.
Misschien wel maar het is niet zo simpel als je dit beschrijft.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:08 schreef Confetti het volgende:
Ik sta vooraan om te roepen dat het een schande is wat die pseudo-vluchtelingen krijgen maar hier pas ik. Als je in Nederland dakloos bent moet je wel een ontzettend grote loser zijn die niet van de drank en drugs kan afblijven. Ja, verslaving dit dat maar ze hebben zelf de keuze gemaakt eraan te beginnen.
Dakloos zijn in Nederland is een keuze.
precies en volgens mij is dat ook de grootste reden waarom die vluchtelingen zo goed geholpen wordenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vrijheid van bestaan, geen belasting, geen verplichtingen.
En ja, daar kiezen SOMMIGEN voor.
Maar anderen zijn gedwongen op straat.
Toch denk ik dat er zat organisaties zijn die deze mensen eerste hulp kunnen aanbieden en verder kunnen helpen. (leger des Heils)
De vergelijking met vluchtelingen is uiteraard snel gemaakt maar politiek gezien staat het uiteraard humaner om te roepen; "wij hebben 100.000 stakkers onderdak geboden" dan dat je roept dat je je daklozen probleem heb opgelost.
Hoe je het ook keert of wend: het is altijd de politiek die de zooi veroorzaakt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:11 schreef matthias24 het volgende:
[..]
precies en volgens mij is dat ook de grootste reden waarom die vluchtelingen zo goed geholpen worden
Maar daar is toch het laatste vangnet, de bijstand voor? Natuurlijk krijg je dan ook allerlei verplichtingen maar het is er wel.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Misschien wel maar het is niet zo simpel als je dit beschrijft.
Ik vraag mij zelfs af als jij op straat dreigt te komen met een gezin of de gemeente wel iets doet aan jouw situatie als Nederlander zijnde.
Er zijn zat gevallen waar de gemeente doodleuk naar familie verwees om daar maar onderdak te zoeken.
klopt dat ben ik met je eensquote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:13 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hoe je het ook keert of wend: het is altijd de politiek die de zooi veroorzaakt.
Dat de sterren in de hemelen van hun plaats worden gerukt om alles voormekaar te krijgen voor het emotioneel drukmiddel / policor zijn maar er geen FUCK wordt gegeven om het welzijn van het binnenland met nadruk op het eigen volk wat dus armoede en domheid tot gevolg heeft. Uiteindelijk is dat dus extreme incompetentie geweest, de prioriteit ligt dus bij buttons op de jas spelden en niet bij nationaal belang.quote:
Daklozen zijn natuurlijk ook meer sociaal economische probleemgevallen dan dat ze vluchtelingen zijn. Economische migranten hebben ook geen recht op opvang. Ik vind het toch echt heel verschillende groepen mensen en dan is het logisch dat er verschil in regels is.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:11 schreef matthias24 het volgende:
[..]
precies en volgens mij is dat ook de grootste reden waarom die vluchtelingen zo goed geholpen worden
Oo waar beweer ik dat dan ?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Natuurlijk doet dat er toe. Als je hier loopt te kankeren dat asielzoekers het zo goed hebben en onze daklozen zo slecht is het niet zo heel geloofwaardig meer als je op een partij stemt die de zorg flink aan banden legt.
Omdat de instanties die bijstand horen te geven ook gebukt gaan onder incompetentie en er onnoemelijk veel misgaat waardoor mensen dus in de problemen -gebracht' worden. (met uitzetting tot uiteindelijk gevolg door niet te overziene schulden na overmacht)quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar daar is toch het laatste vangnet, de bijstand voor? Natuurlijk krijg je dan ook allerlei verplichtingen maar het is er wel.
Ik ben oprecht benieuwd waarom er nog daklozen zijn als de bijstand er voor iedere Nederlander is.
Is het dan dat nationaal socialisme zon eng woord geworden is oid?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daklozen zijn natuurlijk ook meer sociaal economische probleemgevallen dan dat ze vluchtelingen zijn. Economische migranten hebben ook geen recht op opvang. Ik vind het toch echt heel verschillende groepen mensen en dan is het logisch dat er verschil in regels is.
let een beetje op je taalgebruikquote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Natuurlijk doet dat er toe. Als je hier loopt te kankeren dat asielzoekers het zo goed hebben en onze daklozen zo slecht is het niet zo heel geloofwaardig meer als je op een partij stemt die de zorg flink aan banden legt.
Ik begrijp niet wat je duidelijk wil maken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:20 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Is het dan dat nationaal socialisme zon eng woord geworden is oid?
Zal ook wel weer policor zijn om daar meteen een mentale block voor te werpen terwijl het toch echt een onontkombare oplossing is om sociale verstandhoudingen te verbeteren en mischien wel op te lossen. Regionaal charitabel zijn is een benodigde dat al sinds de fucking apentijd geld, it takes a village to raise a child etc.
Jij had het over sociaal economisch, nou daar is het antwoord nationaal socialisme op.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je duidelijk wil maken.
Dat nederland eens wat meer mag denken aan zichzelf maar dat de meeste mensen dit niet durven omdat je dan voor nazi worden uitgemaakt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je duidelijk wil maken.
Kankeren is geen scheldwoord.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:21 schreef matthias24 het volgende:
[..]
let een beetje op je taalgebruik
Ja als (roemeense) zigeuners iets gratis kunnen krijgen dan stromen ze massaal toe.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:30 schreef DrMabuse het volgende:
Een dik jaar terug maakte ik eens een praatje met een dakloze kranten verkoper.
Een echte Nederlander en die zie je zelden nog.
Zeker hier in Den Haag want hier zijn het bijna allemaal kansparels uit Roemenië geworden. Verrassend hè? Dat monopolie.
Toen al klaagde hij over de ongelijke behandeling en de op grote schaal verdringing door buitenlandse "daklozen" zo ook in de opvang terwijl organisaties bekend waren met het fenomeen en probleem. Ze hadden geen boodschap aan zijn verhaal.
Sommige mensen / organisaties hebben zo hun (grote) voorkeur voor de allochtoon.
En dat nu ook de daklozen de ellende van deze instroom nog meer gaan voelen is iets dat ik al maanden terug schreef.
Zeker triest maar voorspelbaar.
Bij jou blijkbaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:29 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Jij had het over sociaal economisch, nou daar is het antwoord nationaal socialisme op.
Dat is er al volgens mij maar als je dit goed wil aanpakken dan is er geld nodig en dat wil men niet uitgeven aan Nederlandse daklozen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
Gewoon basale opvang realiseren voor zowel vluchtelingen als zwervers.
Klaar.
Eigen daklozen eerst mag ook niet meer.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:30 schreef DrMabuse het volgende:
Zeker hier in Den Haag want hier zijn het bijna allemaal kansparels uit Roemenië geworden. Verrassend hè? Dat monopolie.
Toen al klaagde hij over de ongelijke behandeling en de op grote schaal verdringing door buitenlandse "daklozen" zo ook in de opvang terwijl organisaties bekend waren met het fenomeen en probleem. Ze hadden geen boodschap aan zijn verhaal.
Sommige mensen / organisaties hebben zo hun (grote) voorkeur voor de allochtoon.
En dat nu ook de daklozen de ellende van deze instroom nog meer gaan voelen is iets dat ik al maanden terug schreef.
De krantenverkoper in kwestie was al meerdere keren "gevraagd" zijn plek af te staan / op te rotten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja als (roemeense) zigeuners iets gratis kunnen krijgen dan stromen ze massaal toe.
Ja ik ken onze Roma "vrienden" maar al te goed.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:34 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De krantenverkoper in kwestie was al meerder keren "gevraagd" zijn plek af te staan / op te rotten.
Met de nodige druk en pressie van gezellige Roma familieleden.
Ik had echt met hem te doen.
Zit je al in de ellende en krijg je dat er ook nog bij.
In en in triest.
Uitzonderingen daargelaten, hebben onze daklozen het dan ook wel redelijk voor elkaar. Zeker in vergelijking met andere landen, slapen er betrekkelijk weinig mensen. Dat komt doordat er toch redelijke wat opvanglocaties zijn, zowel om te slagen als om overdag rond te hangen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat is er al volgens mij maar als je dit goed wil aanpakken dan is er geld nodig en dat wil men niet uitgeven aan Nederlandse daklozen.
Man , man. Wat een feest toch.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Eigen daklozen eerst mag ook niet meer.
http://www.opvang.nl/site(...)-eerst-mag-niet-meer
Dat probleem moet ook niet in de daklozen opvang worden opgelost maar door mensen uit Nederland te verwijderen als ze hier geen verblijfsrecht hebben. Het grote probleem in Nederland is dat ze veel regels niet handhaven en de gevolgen proberen politici met meer regels op te lossen.quote:
Koos , de Haagse dakloze waar ik mee heb gesproken is het niet met je eens.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uitzonderingen daargelaten, hebben onze daklozen het dan ook wel redelijk voor elkaar. Zeker in vergelijking met andere landen, slapen er betrekkelijk weinig mensen. Dat komt doordat er toch redelijke wat opvanglocaties zijn, zowel om te slagen als om overdag rond te hangen.
En als we op bepaalde plekken tekort komen, dan moet daar inderdaad wat aan worden gedaan.
Zie eerlijk gezegd niet in wat vluchtelingen daar verder mee te maken hebben.
Ook in de opvang klopt niet alles blijkbaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat probleem moet ook niet in de daklozen opvang worden opgelost maar door mensen uit Nederland te verwijderen als ze hier geen verblijfsrecht hebben. Het grote probleem in Nederland is dat ze veel regels niet handhaven en de gevolgen proberen politici met meer regels op te lossen.
Dat kan. Vandaar oom dat ik het volgende schreef:quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Koos , de Haagse dakloze waar ik mee heb gesproken is het niet met je eens.
En dan zeg ik het netjes.
Vechten om een slaap en verkoopplek met buitenlandse "daklozen".
In de ellende zitten en er alleen meer ellende bij krijgen.
Triest.
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
En als we op bepaalde plekken tekort komen, dan moet daar inderdaad wat aan worden gedaan.
Moeten is wat anders dan willen en kunnen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan. Vandaar oom dat ik het volgende schreef:
[..]
Wel erg links van je trouwens.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:46 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Moeten is wat anders dan willen en kunnen.
Over de opvang van Het Leger Des Heils in Den Haag waar hij af en toe wilde slapen was hij niet te spreken.
Dealtjes onderling en voorkeur voor sommige personen was niks vreemds daar.
En de man kwam op mij heel helder en betrouwbaar over.
Van veel hebben afglijden naar verkoper van een krant op straat.
Triest.
25.000 is niet veel ?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uitzonderingen daargelaten, hebben onze daklozen het dan ook wel redelijk voor elkaar. Zeker in vergelijking met andere landen, slapen er betrekkelijk weinig mensen. Dat komt doordat er toch redelijke wat opvanglocaties zijn, zowel om te slagen als om overdag rond te hangen.
Zie eerlijk gezegd niet in wat vluchtelingen daar verder mee te maken hebben.
En je was zo enorm begaan met zijn lot dat je hem wat geld gaf? Zijn krantje kocht? Een slaapplaats of wat eten aanbood? Je inzet voor verenigingen die daklozen opvangen? Stemt op partijen die zich de afgelopen jaren ingezet hebben voor de daklozen in Nederland?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:34 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De krantenverkoper in kwestie was al meerdere keren "gevraagd" zijn plek af te staan / op te rotten.
Met de nodige druk en pressie van gezellige Roma familieleden.
Ik had echt met hem te doen.
Zit je al in de ellende en krijg je dat er ook nog bij.
In en in triest.
Maar Koos mag nu toch gewoon elke avond de sleutel van de schuur onder het bloempotje vandaan pakken om in jouw schuurtje te slapen? Dan heeft hij toch helemaal geen last meer van die buitenlandse daklozen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Koos , de Haagse dakloze waar ik mee heb gesproken is het niet met je eens.
En dan zeg ik het netjes.
Vechten om een slaap en verkoopplek met buitenlandse "daklozen".
In de ellende zitten en er alleen meer ellende bij krijgen.
Triest.
Wat Nederlandse verkopers betreft (en dus niet de welbekende Roma en Bulgaarse shit die de handel heeft overgenomen) het volgende :quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:55 schreef probeer het volgende:
[..]
En je was zo enorm begaan met zijn lot dat je hem wat geld gaf? Zijn krantje kocht? Een slaapplaats of wat eten aanbood? Je inzet voor verenigingen die daklozen opvangen? Stemt op partijen die zich de afgelopen jaren ingezet hebben voor de daklozen in Nederland?
Of gebruik je dit anekdotische bewijs nu alleen maar als stok om een andere (in jouw ogen minder zielige) groep mee te slaan?
Koos , de dakloze.....quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar Koos mag nu toch gewoon elke avond de sleutel van de schuur onder het bloempotje vandaan pakken om in jouw schuurtje te slapen? Dan heeft hij toch helemaal geen last meer van die buitenlandse daklozen?
Of boeit die Koos je toch helemaal geen ene flikker, en ging het je er alleen maar om dat jij je bevestigd voelt in je eigen mening over buitenlanders?
Dat je je geweten wel heel erg makkelijk afkoopt in een kwestie die je blijkbaar enorm aan het hart gaat (het achterstellen van daklozen tov vluchtelingen).quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:02 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat Nederlandse verkopers betreft (en dus niet de welbekende Roma en Bulgaarse shit die de handel heeft overgenomen) het volgende :
Krantjes koop ik nooit , ik geef ze geld en zeg ze de krant te houden.
Voor de bewuste verkoper heb ik toen een zak krentenbollen gekocht en een biljet in zijn hand gestopt.
Dezelfde gift (biljet) deed ik later ook bij een andere verkoper die bij mij in de buurt (Weimarstraat) stond.
En nu?
Beetje dubbel dit.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar Koos mag nu toch gewoon elke avond de sleutel van de schuur onder het bloempotje vandaan pakken om in jouw schuurtje te slapen? Dan heeft hij toch helemaal geen last meer van die buitenlandse daklozen?
Of boeit die Koos je toch helemaal geen ene flikker, en ging het je er alleen maar om dat jij je bevestigd voelt in je eigen mening over buitenlanders?
En als ik de gemiddelde dakloze/junk ken (en die ken ik want ik doe wel soms vrijwilligerswerk bij het leger des heils), zijn die lui voornamelijk met zichzelf bezig, vrijwel niet in staat om zich in te leven in de ellende van een ander, en daarom vaak niet zon hele betrouwbare bron als het aankomt op hun 'kijk mij zielig zijn en een ander het beter hebben'-verhalen.
Wat ik al verwachte je reactie.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat je je geweten wel heel erg makkelijk afkoopt in een kwestie die je blijkbaar enorm aan het hart gaat (het achterstellen van daklozen tov vluchtelingen).
Ok, vooruit. Eerlijkheidshalve zal ik dan ook opbiechten dat ik 2 keer per maand les / begeleiding geef in houtbewerking aan Utrechtse junks. Daarmee ben ik begonnen omdat een vriend bij het LdH werkt, en me vroeg om een dagje in te vallen. Ik ben het blijven doen omdat ik houtbewerking zelf leuk vind, ik zie dat zij het leuk vinden (en dat mij voldoening geeft) en ik af en toe ook buiten die lessen van het gereedschap gebruik mag maken voor mijn eigen hobbyprojecten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:10 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat ik al verwachte je reactie.
Je vrijwilligerswerk moeten we dan maar zien als een soort van ultiem afkopen?
Want niks geven en alleen vrijwillig wat werken kan iedereen.
Ik geef inderdaad geen geld nee. Ervaring met die mensen heeft me geleerd dat ze dat geld niet gebruiken om uit hun huidige problemen te komen, maar juist om in die problematiek te blijven zitten. En dat mogen ze helemaal zelf weten, maar daar houdt mijn hulp op.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:10 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat ik al verwachte je reactie.
Je vrijwilligerswerk moeten we dan maar zien als een soort van ultiem afkopen?
Want niks geven en alleen vrijwillig wat werken kan iedereen.
Op welk postadres?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:25 schreef ccs het volgende:
Daklozen kunnen toch gewoon een sociale huurwoning + bijstand aanvragen.
Maar wat doe je met mensen die geen gebruik wensen te maken van dat "voor"recht?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:41 schreef StaceySinger het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat iedere Nederlander recht heeft op bed,bad en brood
Zal het opzoeken
Meestal een postbus van de gemeente.quote:
Herkenbaar verhaal, ik ben ook weleens (lees meer dan eens) in gesprek geweest met echte daklozen die door omstandigheden buiten hun eigen schuld om in de shit kwamen en nu met moeite probeerden hun hoofd boven water te houden, de echte dakloze krant verkopers dus.. niet de nep daklozen die elke dag met een auto opgehaald worden door hun mafia bazen. Die hadden hetzelfde verhaal over dat ze dus door eerdergenoemden verdrongen werden en soms ook nog fysiek bedreigd alsof je dus in mexico rondloopt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:30 schreef DrMabuse het volgende:
sleutelwoord prioriteit, dat heb ik net ook al uitgelegd, mischien heb je eroverheen gelezen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, wat dit verder met vluchtelingen van doen heeft, is mij niet helemaal duidelijk.
Exact. Dat (die 'niemand' die jij noemt) zijn dan ook vrijwel dezelfde mensen die niets om vluchtelingen geven.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:15 schreef Toefjes het volgende:
Weer zo'n hypocriet gebeuren. Vorig jaar gaf niemand iets om daklozen.
Verwijten, dat is een groot woord. Het toont aan hoe inconsequent men is. Daar doorheen prikken is en blijft gewoon leuk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:10 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Exact. Dat (die 'niemand' die jij noemt) zijn dan ook vrijwel dezelfde mensen die niets om vluchtelingen geven.
Kun je ze dat verwijten? Dat is de vraag.
Het is verdomde triest.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:06 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Herkenbaar verhaal, ik ben ook weleens (lees meer dan eens) in gesprek geweest met echte daklozen die door omstandigheden buiten hun eigen schuld om in de shit kwamen en nu met moeite probeerden hun hoofd boven water te houden, de echte dakloze krant verkopers dus.. niet de nep daklozen die elke dag met een auto opgehaald worden door hun mafia bazen. Die hadden hetzelfde verhaal over dat ze dus door eerdergenoemden verdrongen werden en soms ook nog fysiek bedreigd alsof je dus in mexico rondloopt.
Dit speelt al heel lang:quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:47 schreef DrMabuse het volgende:
Bij mij staan er voornamelijk Roma / Bulgaren bij de AH fillialen.
Ik weet het.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dit speelt al heel lang:
http://www.volkskrant.nl/(...)er-verkopen~a985480/
Ook bij die groep zie je dat mensen en politiek niet weten wat ze ermee moeten.
Volgens mij maakt het die mensen allemaal vrij weinig uit, als die kranten maar verkocht worden. Er zijn zoveel "goede doelen" waar je vraagtekens bij moet zetten, het begint goed maar men verliest het doel steeds meer uit zicht.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:00 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik weet het.
Ik heb ooit het nummer van de Haagse straatkrant gebeld met het verhaal van de verkoper (zie boven) in mijn hoofd en de situatie voorgelegd.
Waarom er eigenlijk alleen maar Roemenen en Bulgaren staan en Nederlanders onzichtbaar zijn geworden.
De mevrouw was daar niet blij mee en binnen de minuut was ik door haar bestempeld als PPV-er en xenofoob en meer van dat fijns en was de toon gezet in haar "verweer".
Er was geen zinnig gesprek mogelijk , hoe rustiger ik werd des te opgewondener zij werd.
Dat geeft aan wat voor niveau mensen er achter zit / zat.
Alles allochtoon is prima en iets anders denken en ter sprake brengen is schandalig.
Het "Welkom in mijn land" niveau.
Je kent het wel.
En zo lang dit soort mensen hun "baan" maar kunnen behouden.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij maakt het die mensen allemaal vrij weinig uit, als die kranten maar verkocht worden. Er zijn zoveel "goede doelen" waar je vraagtekens bij moet zetten, het begint goed maar men verliest het doel steeds meer uit zicht.
In de regio Arnhem 1 nacht per week.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ik las ergens dat een dakloze in Utrecht bijv. per maand 8 keer in een soort opvang/snurkhuis mag slapen en de rest buiten op straat.
Als het heel koud is kunnen ze bij het Leger des Heils terecht
Ik verdom het om die mensen uberhaupt aan te kijken, loop langs ze alsof ze niet bestaan, en zo hoort het ook.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:47 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Het is verdomde triest.
Bij mij staan er voornamelijk Roma / Bulgaren bij de AH fillialen.
En niet zelden staan ze goed gekleed al kwebbelend met een telefoon aan hun oor met de kranten te zwaaien.
Dan vraag je je af hoe dakloos deze exemplaren zijn.
En het verhaal van het ophalen met de auto aan het eind van de dag is bij 3 van deze exemplaren door verschillende mensen bevestigd. O.a een caissière.
Ja , dit is Nederland hè?
Volslagen debiel.
Nog niet zo lang geleden werden de mensen in de zorg met bosjes ontslagen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:27 schreef MMXMMX het volgende:
Ik zie net in het NOS journaal dat vluchtelingen gaan wonen en werken in verpleeg en bejaardenhuizen. Ook worden ze geschoold in het Nederlands en krijgen ze een opleiding in de verpleeg sector.
Volgens de geïnterviewde vallen er geen ontslagen
Ze worden letterlijk en figuurlijk in de watten gelegd
Waarschijnlijk krijgen ze geen baan, het zijn gewoon weer goedkope arbeidskrachten. Het is het nieuwe overheidsbeleid om banen te vervangen door stageplekken en vrijwilligers.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:27 schreef MMXMMX het volgende:
Ik zie net in het NOS journaal dat vluchtelingen gaan wonen en werken in verpleeg en bejaardenhuizen. Ook worden ze geschoold in het Nederlands en krijgen ze een opleiding in de verpleeg sector.
Volgens de geïnterviewde vallen er geen ontslagen
Ze worden letterlijk en figuurlijk in de watten gelegd
Hij heeft natuurlijk gelijk, je moet niet slechter voor je eigen kansloze mensen zorgen dan voor mensen van buitenaf. Het zijn echter de Telegraaf-lezers die in belangrijke mate verantwoordelijk zijn voor deze slechte zorg. Je weet wel: rechtse stemmers en afbraak van sociale zekerheid en zo.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:00 schreef StaceySinger het volgende:
'Dakloze slecht af'
[ afbeelding ]
Ondanks de inzet van organisaties als Het Rode Kruis en het Leger des Heils zijn veel daklozen genoodzaakt buiten te slapen. Dit staat in "schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen", vindt Wim Knaap. Bent u het met hem eens? Verdienen daklozen meer aandacht als het om opvang gaat? We horen graag uw mening.
"In Nederland zijn vele daklozen. Verschillende organisaties zetten zich in voor hun opvang. Het Rode Kruis, het Leger des Heils en dergelijke. Toch slapen nog vele zonder een dak boven het hoofd. Een schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen. Opvangcentra worden gecreëerd, ze krijgen soms voorrang bij de toewijzing van een woning. Daklozen worden in verhouding veel meer aan hun lot overgelaten."
Ja een soort vrijwillige slavernijquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijgen ze geen baan, het zijn gewoon weer goedkope arbeidskrachten. Het is het nieuwe overheidsbeleid om banen te vervangen door stageplekken en vrijwilligers.
Nou vrijwillig is het ook niet, niet meewerken wordt vaak behoorlijk gestraft.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:43 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ja een soort vrijwillige slavernij
ja idd.....echt absurdquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijgen ze geen baan, het zijn gewoon weer goedkope arbeidskrachten. Het is het nieuwe overheidsbeleid om banen te vervangen door stageplekken en vrijwilligers.
Ach het is hetzelfde hoe bepaalde mensen huilen over vluchtelingen maar even de andere kant opkijken wanneer het gaat om de omstandigheden van mensen die onze spulletjes maken en de hongersnood in bepaalde Afrikaanse landen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Verwijten, dat is een groot woord. Het toont aan hoe inconsequent men is. Daar doorheen prikken is en blijft gewoon leuk.
Voor welk EU-beleid hebben ze dan grote hoeveelheden daklozen nodig?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:00 schreef StaceySinger het volgende:
'Dakloze slecht af'
[ afbeelding ]
Het irritante is dat sommige er al jaren staan.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:01 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Ik verdom het om die mensen uberhaupt aan te kijken, loop langs ze alsof ze niet bestaan, en zo hoort het ook.
Als je er niet omheen kunt gewoon omver lopen, wat gaat ze doen dan? In haar bulgaarse heksentaal een vloek over je uitspreken?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:02 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Het irritante is dat sommige er al jaren staan.
Hier in Den Haag staat al bijna 3 jaar een Bulgaars echtpaar elk bij "hun"AH filiaal.
Is dus gewoon een goed lonende baan geworden.
De vrouw is in de 3 jaar gewisseld van filiaal en staat nu nog dichterbij dus echt bijna elke keer weer staat / zit dat mens daar bij de ingang binnen bij de overdekte entree. Dus ook al negeer ik ze ook, je kunt er vaak niet omheen.
De laatste tijd zit / loopt ze vaak ook te telefoneren dus dat is al helemaal zo'n idioot iets om te zien.
Een zogenaamde dakloze die al telefonerend handel zit te drijven.
Over die vrouw heb ik van een AH caissière op de oude locatie gehoord dat ze ook op honden en tassen lette. En mensen graag vertelde hoe zielig ze was en dat werkte prima en de beloning bleef meestal niet lang uit. Aan het eind van de dag kwam ze dan de losse munten inwisselen voor biljetten en dat waren vaak behoorlijke bedragen per dag.Een paar keer per jaar was ze dan een tijdje weg : een aantal weken op vakantie. Maar een andere verkoper kwam er nooit op haar plek. Dat was en bleef haar plek , daar werd voor gezorgd door fijne familie en vrienden uit Bulgarije.
De AH manager daar vond het ook niet jofel maar kon / mocht haar niet verwijderen.
Daarbij waren er dus de vele klanten die haar zo zielig vonden dat hij in problemen met die klanten zo zijn gekomen als hij actie zou ondernemen.
Allemaal zo volslagen debiel.
Geloof me.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:55 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Als je er niet omheen kunt gewoon omver lopen, wat gaat ze doen dan? In haar bulgaarse heksentaal een vloek over je uitspreken?
Ik zie geen problemen, als ik bijv. een supermarkt in wil lopen en stel dat dan zo'n figuur mij bewust de weg zou blokkeren en ik loop er doorheen, dan zie ik geen probleem. Ik ben immers de supermarkt in.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:59 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Geloof me.
Ze zijn niks voor me , dit soort volk.
Het feit dat ze er staan / bestaan is al irritant genoeg, omver lopen geeft echter wat problemen.
Ze blokkeren de weg niet maar ze staan daar.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:33 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Ik zie geen problemen, als ik bijv. een supermarkt in wil lopen en stel dat dan zo'n figuur mij bewust de weg zou blokkeren en ik loop er doorheen, dan zie ik geen probleem. Ik ben immers de supermarkt in.
Ahja, er gewoon staan is niet hinderen de winkel in te gaan natuurlijk, gewoon er langs lopen en ze zien als zuildecoratie oid.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:24 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ze blokkeren de weg niet maar ze staan daar.
Dat is al irritant genoeg.
Mochten ze iets willen doen in de vorm van zeuren of blokkeren dan ga ik er graag doorheen.
Als je me begrijpt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |