Ik krijg met de dag een grotere afkeer tegen de gelukszoekers. Maar ik moet je in deze gelijk geven!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:11 schreef Specularium het volgende:
Veel daklozen weten de weg naar de opvang prima te vinden maar kiezen er vaak zelf voor om niet met een hele groep andere daklozen op elkaars lip te zitten.
Het is een leuk artikel om te klagen over hoe slecht het is dat vluchtelingen voorgetrokken worden maar dan moet je vergelijkbare zaken nemen.
Maar geef eens aan waar ik stel dat zij het aan zichzelf te danken hebben? Geef eens aan waar ik stel dat er voor iedereen werk is? Geef tenslotte eens aan waar ik stel dat daklozen maar moeten verhuizen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo? Deze daklozen kunnen toch ook gewoon gaan verhuizen en een lekker huurhuisje krijgen? Dan kunnen ze zonder problemen gaan wonen.
Als het hun persoonlijke voorkeur is om op straat te leven moet er ook niet gezeurd worden dat vluchtelingen wel huizen krijgen, he.
Inderdaad, zodra de vluchtelingen zijn vertrokken gaan we ze aan hun lot overlaten, net zoals de oudjes. oh wacht, dat doen we nu al.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:53 schreef Toefjes het volgende:
Wel een mooie vrijbrief dit. Ik kan dus een complete chaos van mijn leven maken, anderen meesleuren door wat te gaan doen met drugs, en dan nog is er een kleine, keiharde kern die het voor mij op zal nemen. Ongeacht wat. Naja, zolang er vluchtelingen zijn dan. Het heeft wel iets hartverwarmends.
Grappig, ik werk met daklozen dus dat lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:51 schreef MisterCe het volgende:
[..]
In ieder geval meer dan jij (stelt niet veel voor weet ik wel).
dat is waarquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:54 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Inderdaad, zodra de vluchtelingen zijn vertrokken gaan we ze aan hun lot overlaten, net zoals de oudjes. oh wacht, dat doen we nu al.
Wat stem je eigenlijk zoal TS?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:54 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Inderdaad, zodra de vluchtelingen zijn vertrokken gaan we ze aan hun lot overlaten, net zoals de oudjes. oh wacht, dat doen we nu al.
Wat voor hulp en waar blijkt dat uit?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:48 schreef MisterCe het volgende:
[..]
En vaak hebben ze hulp nodig die ze niet voldoende krijgen.
Wat is alles?quote:Een asielzoeker krijgt alles in de schoot geworpen.
Nogal logisch.quote:Alle formulieren worden voor ze ingevuld.
En dat blijkt uit?quote:Vaak zijn het alcoholisten of drugsverslaafden.
Dit dus. En toch snap ik dat soms niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:51 schreef Hathor het volgende:
Er zijn genoeg daklozen die er zelf voor kiezen om zo'n bestaan te leiden.
NWS / Nieuwe trend: daklozen overleven in bossen op de veluwe.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:53 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Maar geef eens aan waar ik stel dat zij het aan zichzelf te danken hebben? Geef eens aan waar ik stel dat er voor iedereen werk is? Geef tenslotte eens aan waar ik stel dat daklozen maar moeten verhuizen?
Je komt met bepaalde beweringen. Ik wil bewijs zien.
Het is niet altijd echt een vrije keuze. Vaak ook door diverse teleurstellingen in hulpverlening, vrienden en familie en daardoor nauwelijks meer vertrouwen in anderen, de hoop dat het goedkomt, et cetera.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit dus. En toch snap ik dat soms niet.
Oh? Vreemd, ik heb gelukkig mijn grootouders nooit zo behandeld en geholpen waar nodig. Met liefde. Sommige zaken moet je niet aan de overheid overlaten, maar je eigen verantwoordelijkheid in pakken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:54 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Wat is dat toch met jullie linkse rakkers. Hebben jullie echt geen enkele algemene ontwikkeling? Hebben jullie wel eens een school van binnen gezien? Echt lastig discussiėren met jullie. Je moet echt elk punt, want voor iemand met een gemiddelde intelligentie parate kennis, gaan bewijzen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wat voor hulp en waar blijkt dat uit?
[..]
Wat is alles?
[..]
Nogal logisch.
[..]
En dat blijkt uit?
Negatieve instelling (pun intended) dus. Maar het blijft wel een vrijwillige keuze dus. Voortvloeiend uit teleurstellingen en het verliezen van hoop.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is niet altijd echt een vrije keuze. Vaak ook door diverse teleurstellingen in hulpverlening, vrienden en familie en daardoor nauwelijks meer vertrouwen in anderen, de hoop dat het goedkomt, et cetera.
Vrijheid van bestaan, geen belasting, geen verplichtingen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit dus. En toch snap ik dat soms niet.
Wat ben jij ook een joker zeg. Het ging toch over vluchtelingen. Jij komt aan met iets over daklozen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:01 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Wat is dat toch met jullie linkse rakkers. Hebben jullie echt geen enkele algemene ontwikkeling? Hebben jullie wel eens een school van binnen gezien? Echt lastig discussiėren met jullie. Je moet echt elk punt, want voor iemand met een gemiddelde intelligentie parate kennis, gaan bewijzen.
Daklozen maken nauwelijks gebruik van de verslavingszorg. Dit is opvallend omdat ongeveer 30-40% van de daklozen verslaafd is aan alcohol of drugs
http://www.nationaalkompa(...)gebruiken-patienten/
Doet dat er iets toe ?quote:
Nee, ik stel dat er voor een GROOT gedeelte van de mensen die WILLEN werken werk is, misschien onder hun niveau.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
NWS / Nieuwe trend: daklozen overleven in bossen op de veluwe.
Om te beginnen stel je hier dat er voor vrijwel iedereen die wil werken, ook werk is. Daarmee impliceer je dat mensen die niet aan het werk zijn, voor het grootste gedeelte niet willen werken. Anders hadden ze immers wel aan het werk geweest.
Dientengevolge heeft iedere dakloze het aan zichzelf te danken dat hij dakloos is. De conclusie moet dan immers zijn dat de dakloze gewoon niet wil werken, en daarom niet in zijn eigen onderhoud kan voorzien.
Maar goed, jij hebt uiteraard weer een post in de trant van 'je kan niet lezen dat bedoel ik niet', dus verder ga ik er ook niet op in.
Mwah, dat vind ik wat te makkelijk. Hoop en vertrouwen verlies je niet zomaar, als je sommige verhalen hoort kan ik het mensen niet echt kwalijk nemen dat ze dat uiteindelijk verliezen. En er spelen allerlei factoren mee, jij en ik hebben het geluk waarschijnlijk om nog familie en/of vrienden te hebben die als een soort vangnet fungeren. Heb je dat niet dan wordt het al een stuk moeilijker om niet in de goot te belanden bij een paar tegenslagen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:03 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Negatieve instelling (pun intended) dus. Maar het blijft wel een vrijwillige keuze dus. Voortvloeiend uit teleurstellingen en het verliezen van hoop.
Waarom zouden ze daar wel gebruik van maken?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Doet dat er iets toe ?
Ik zou graag zien dat er betere voorzieningen komen voor daklozen.
Soort heropvoedings kampen .zoiets
Laat maar zitten, ga maar een aanranding goedpraten ofzo. Ik heb het even met je gehad.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:04 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wat ben jij ook een joker zeg. Het ging toch over vluchtelingen. Jij komt aan met iets over daklozen.
Natuurlijk doet dat er toe. Als je hier loopt te kankeren dat asielzoekers het zo goed hebben en onze daklozen zo slecht is het niet zo heel geloofwaardig meer als je op een partij stemt die de zorg flink aan banden legt.quote:
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:07 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Laat maar zitten, ga maar een aanranding goedpraten ofzo. Ik heb het even met je gehad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |