abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:53:27 #51
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_159408271
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:11 schreef Specularium het volgende:
Veel daklozen weten de weg naar de opvang prima te vinden maar kiezen er vaak zelf voor om niet met een hele groep andere daklozen op elkaars lip te zitten.

Het is een leuk artikel om te klagen over hoe slecht het is dat vluchtelingen voorgetrokken worden maar dan moet je vergelijkbare zaken nemen.
Ik krijg met de dag een grotere afkeer tegen de gelukszoekers. Maar ik moet je in deze gelijk geven!
pi_159408274
Wel een mooie vrijbrief dit. Ik kan dus een complete chaos van mijn leven maken, anderen meesleuren door wat te gaan doen met drugs, en dan nog is er een kleine, keiharde kern die het voor mij op zal nemen. Ongeacht wat. Naja, zolang er vluchtelingen zijn dan. Het heeft wel iets hartverwarmends.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:53:48 #53
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159408280
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoezo? Deze daklozen kunnen toch ook gewoon gaan verhuizen en een lekker huurhuisje krijgen? Dan kunnen ze zonder problemen gaan wonen.

Als het hun persoonlijke voorkeur is om op straat te leven moet er ook niet gezeurd worden dat vluchtelingen wel huizen krijgen, he.
Maar geef eens aan waar ik stel dat zij het aan zichzelf te danken hebben? Geef eens aan waar ik stel dat er voor iedereen werk is? Geef tenslotte eens aan waar ik stel dat daklozen maar moeten verhuizen?

Je komt met bepaalde beweringen. Ik wil bewijs zien.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:54:50 #54
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159408303
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:53 schreef Toefjes het volgende:
Wel een mooie vrijbrief dit. Ik kan dus een complete chaos van mijn leven maken, anderen meesleuren door wat te gaan doen met drugs, en dan nog is er een kleine, keiharde kern die het voor mij op zal nemen. Ongeacht wat. Naja, zolang er vluchtelingen zijn dan. Het heeft wel iets hartverwarmends.
Inderdaad, zodra de vluchtelingen zijn vertrokken gaan we ze aan hun lot overlaten, net zoals de oudjes. oh wacht, dat doen we nu al.
pi_159408315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:51 schreef MisterCe het volgende:

[..]

In ieder geval meer dan jij (stelt niet veel voor weet ik wel).
Grappig, ik werk met daklozen dus dat lijkt me sterk.
pi_159408330
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:54 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Inderdaad, zodra de vluchtelingen zijn vertrokken gaan we ze aan hun lot overlaten, net zoals de oudjes. oh wacht, dat doen we nu al.
dat is waar
pi_159408331
quote:

[..]

Wat stem je eigenlijk zoal TS?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:57:22 #58
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_159408365
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:48 schreef MisterCe het volgende:

[..]

En vaak hebben ze hulp nodig die ze niet voldoende krijgen.
Wat voor hulp en waar blijkt dat uit?
quote:
Een asielzoeker krijgt alles in de schoot geworpen.
Wat is alles?
quote:
Alle formulieren worden voor ze ingevuld.
Nogal logisch.
quote:
Vaak zijn het alcoholisten of drugsverslaafden.
En dat blijkt uit?
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:57:50 #59
343196 RingBewoner
pi_159408377
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:51 schreef Hathor het volgende:
Er zijn genoeg daklozen die er zelf voor kiezen om zo'n bestaan te leiden.
Dit dus. En toch snap ik dat soms niet.
pi_159408395
Ik vind het wel sympathiek dat deze man het opneemt voor de illegalen en afgewezen asielzoekers.
pi_159408432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:53 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Maar geef eens aan waar ik stel dat zij het aan zichzelf te danken hebben? Geef eens aan waar ik stel dat er voor iedereen werk is? Geef tenslotte eens aan waar ik stel dat daklozen maar moeten verhuizen?

Je komt met bepaalde beweringen. Ik wil bewijs zien.
NWS / Nieuwe trend: daklozen overleven in bossen op de veluwe.

Om te beginnen stel je hier dat er voor vrijwel iedereen die wil werken, ook werk is. Daarmee impliceer je dat mensen die niet aan het werk zijn, voor het grootste gedeelte niet willen werken. Anders hadden ze immers wel aan het werk geweest.

Dientengevolge heeft iedere dakloze het aan zichzelf te danken dat hij dakloos is. De conclusie moet dan immers zijn dat de dakloze gewoon niet wil werken, en daarom niet in zijn eigen onderhoud kan voorzien.

Maar goed, jij hebt uiteraard weer een post in de trant van 'je kan niet lezen dat bedoel ik niet', dus verder ga ik er ook niet op in.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159408436
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:57 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het is niet altijd echt een vrije keuze. Vaak ook door diverse teleurstellingen in hulpverlening, vrienden en familie en daardoor nauwelijks meer vertrouwen in anderen, de hoop dat het goedkomt, et cetera.
pi_159408446
quote:

[..]

Oh? Vreemd, ik heb gelukkig mijn grootouders nooit zo behandeld en geholpen waar nodig. Met liefde. Sommige zaken moet je niet aan de overheid overlaten, maar je eigen verantwoordelijkheid in pakken.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:01:32 #64
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159408454
quote:

[..]

Wat voor hulp en waar blijkt dat uit?

[..]

Wat is alles?

[..]

Nogal logisch.

[..]

En dat blijkt uit?
Wat is dat toch met jullie linkse rakkers. Hebben jullie echt geen enkele algemene ontwikkeling? Hebben jullie wel eens een school van binnen gezien? Echt lastig discussiėren met jullie. Je moet echt elk punt, want voor iemand met een gemiddelde intelligentie parate kennis, gaan bewijzen.

Daklozen maken nauwelijks gebruik van de verslavingszorg. Dit is opvallend omdat ongeveer 30-40% van de daklozen verslaafd is aan alcohol of drugs

http://www.nationaalkompa(...)gebruiken-patienten/
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:03:07 #65
343196 RingBewoner
pi_159408491
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is niet altijd echt een vrije keuze. Vaak ook door diverse teleurstellingen in hulpverlening, vrienden en familie en daardoor nauwelijks meer vertrouwen in anderen, de hoop dat het goedkomt, et cetera.
Negatieve instelling (pun intended) dus. Maar het blijft wel een vrijwillige keuze dus. Voortvloeiend uit teleurstellingen en het verliezen van hoop.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:03:39 #66
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159408507
quote:

[..]

Vrijheid van bestaan, geen belasting, geen verplichtingen.
En ja, daar kiezen SOMMIGEN voor.
Maar anderen zijn gedwongen op straat.
Toch denk ik dat er zat organisaties zijn die deze mensen eerste hulp kunnen aanbieden en verder kunnen helpen. (leger des Heils)
De vergelijking met vluchtelingen is uiteraard snel gemaakt maar politiek gezien staat het uiteraard humaner om te roepen; "wij hebben 100.000 stakkers onderdak geboden" dan dat je roept dat je je daklozen probleem heb opgelost.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:04:54 #67
343196 RingBewoner
pi_159408533
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:01 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Wat is dat toch met jullie linkse rakkers. Hebben jullie echt geen enkele algemene ontwikkeling? Hebben jullie wel eens een school van binnen gezien? Echt lastig discussiėren met jullie. Je moet echt elk punt, want voor iemand met een gemiddelde intelligentie parate kennis, gaan bewijzen.

Daklozen maken nauwelijks gebruik van de verslavingszorg. Dit is opvallend omdat ongeveer 30-40% van de daklozen verslaafd is aan alcohol of drugs

http://www.nationaalkompa(...)gebruiken-patienten/
Wat ben jij ook een joker zeg. Het ging toch over vluchtelingen. Jij komt aan met iets over daklozen.
pi_159408568
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat stem je eigenlijk zoal TS?
Doet dat er iets toe ?
Ik zou graag zien dat er betere voorzieningen komen voor daklozen.
Soort heropvoedings kampen .zoiets
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:06:35 #69
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159408577
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

NWS / Nieuwe trend: daklozen overleven in bossen op de veluwe.

Om te beginnen stel je hier dat er voor vrijwel iedereen die wil werken, ook werk is. Daarmee impliceer je dat mensen die niet aan het werk zijn, voor het grootste gedeelte niet willen werken. Anders hadden ze immers wel aan het werk geweest.

Dientengevolge heeft iedere dakloze het aan zichzelf te danken dat hij dakloos is. De conclusie moet dan immers zijn dat de dakloze gewoon niet wil werken, en daarom niet in zijn eigen onderhoud kan voorzien.

Maar goed, jij hebt uiteraard weer een post in de trant van 'je kan niet lezen dat bedoel ik niet', dus verder ga ik er ook niet op in.
Nee, ik stel dat er voor een GROOT gedeelte van de mensen die WILLEN werken werk is, misschien onder hun niveau.

Nogmaals, ik stel dat voor een groot gedeelte van de mensen die willen (afbakening) werken, werk is. Werk onder hun niveau (bv afwasser) wel meegenomen.

Dat is iets heel anders dan de stelling dat voor vrijwel iedereen werk is.
pi_159408589
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:03 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Negatieve instelling (pun intended) dus. Maar het blijft wel een vrijwillige keuze dus. Voortvloeiend uit teleurstellingen en het verliezen van hoop.
Mwah, dat vind ik wat te makkelijk. Hoop en vertrouwen verlies je niet zomaar, als je sommige verhalen hoort kan ik het mensen niet echt kwalijk nemen dat ze dat uiteindelijk verliezen. En er spelen allerlei factoren mee, jij en ik hebben het geluk waarschijnlijk om nog familie en/of vrienden te hebben die als een soort vangnet fungeren. Heb je dat niet dan wordt het al een stuk moeilijker om niet in de goot te belanden bij een paar tegenslagen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:07:26 #71
343196 RingBewoner
pi_159408599
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Doet dat er iets toe ?
Ik zou graag zien dat er betere voorzieningen komen voor daklozen.
Soort heropvoedings kampen .zoiets
Waarom zouden ze daar wel gebruik van maken?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:07:29 #72
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159408600
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:04 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wat ben jij ook een joker zeg. Het ging toch over vluchtelingen. Jij komt aan met iets over daklozen.
Laat maar zitten, ga maar een aanranding goedpraten ofzo. Ik heb het even met je gehad.
pi_159408624
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Doet dat er iets toe ?
Natuurlijk doet dat er toe. Als je hier loopt te kankeren dat asielzoekers het zo goed hebben en onze daklozen zo slecht is het niet zo heel geloofwaardig meer als je op een partij stemt die de zorg flink aan banden legt.
pi_159408634
Ik sta vooraan om te roepen dat het een schande is wat die pseudo-vluchtelingen krijgen maar hier pas ik. Als je in Nederland dakloos bent moet je wel een ontzettend grote loser zijn die niet van de drank en drugs kan afblijven. Ja, verslaving dit dat maar ze hebben zelf de keuze gemaakt eraan te beginnen.

Dakloos zijn in Nederland is een keuze.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:10:07 #75
343196 RingBewoner
pi_159408673
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:07 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Laat maar zitten, ga maar een aanranding goedpraten ofzo. Ik heb het even met je gehad.
:').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')