tja, welkom in Nederland.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:00 schreef StaceySinger het volgende:
'Dakloze slecht af'
[ afbeelding ]
Ondanks de inzet van organisaties als Het Rode Kruis en het Leger des Heils zijn veel daklozen genoodzaakt buiten te slapen. Dit staat in "schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen", vindt Wim Knaap. Bent u het met hem eens? Verdienen daklozen meer aandacht als het om opvang gaat? We horen graag uw mening.
Wim Knaap uit Hoorn schrijft:
"In Nederland zijn vele daklozen. Verschillende organisaties zetten zich in voor hun opvang. Het Rode Kruis, het Leger des Heils en dergelijke. Toch slapen nog vele zonder een dak boven het hoofd. Een schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen. Opvangcentra worden gecreëerd, ze krijgen soms voorrang bij de toewijzing van een woning. Daklozen worden in verhouding veel meer aan hun lot overgelaten."
http://www.telegraaf.nl/w(...)ze_slecht_af___.html
ik denk dat je beter voor jezelf kunt spreken. Je spreekt in ieder geval niet voor mij.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:15 schreef Toefjes het volgende:
Weer zo'n hypocriet gebeuren. Vorig jaar gaf niemand iets om daklozen. Net zo vertederend als hoe we nu omkijken naar "onze" werklozen.
weigeren ze een huis?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:16 schreef Heilwasser het volgende:
Er is voldoende hulp maar deze mensen weigeren het.
Baggervergelijking dus.
Onderdak, voedsel, kans op baan. Dus ja.quote:
Ik las ergens dat een dakloze in Utrecht bijv. per maand 8 keer in een soort opvang/snurkhuis mag slapen en de rest buiten op straat.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:11 schreef Specularium het volgende:
Veel daklozen weten de weg naar de opvang prima te vinden maar kiezen er vaak zelf voor om niet met een hele groep andere daklozen op elkaars lip te zitten.
Het is een leuk artikel om te klagen over hoe slecht het is dat vluchtelingen voorgetrokken worden maar dan moet je vergelijkbare zaken nemen.
Nou, je bent nogal van het openen van de meer kwalitatieve, doch spraakmakende topics.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:18 schreef MisterCe het volgende:
[..]
ik denk dat je beter voor jezelf kunt spreken. Je spreekt in ieder geval niet voor mij.
ik heb het niet over onderdak, ik heb het over een huis. dat weet je toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:20 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Onderdak, voedsel, kans op baan. Dus ja.
Hoeveel daklozen heb je zelf al in huis genomen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:21 schreef MisterCe het volgende:
[..]
ik heb het niet over onderdak, ik heb het over een huis. dat weet je toch?
Genoeg, en ook over ouderen. Want dat is ook schandalig hoe wij met ze omgaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, je bent nogal van het openen van de meer kwalitatieve, doch spraakmakende topics.
Hoeveel daklozen topics heb je geopend voordat de vluchtelingencrisis uitbrak, omdat het je zo raakt? Wat je als mens trouwens siert, hou me ten goede.
Door deze post verscheen er een glimlach op mijn vaak bedrukte gezichtquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoeveel daklozen heb je zelf al in huis genomen?
Que? Probeer je een mislukte link naar asielzoekers te maken ofzoquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
ze kunnen ook een Airbus A380 aanvragen. De vraag is of ze het krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:25 schreef ccs het volgende:
Daklozen kunnen toch gewoon een sociale huurwoning + bijstand aanvragen.
Af en toe ligt er een in ons portiek, lekker uit de wind. Daar stap ik gewoon overheen, doe ik niet moeilijk overquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
dat is wel erg aardig van jequote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:26 schreef Pek het volgende:
[..]
Af en toe ligt er een in ons portiek, lekker uit de wind. Daar stap ik gewoon overheen, doe ik niet moeilijk over
Apart, in augustus riep je in principe nog dat daklozen het aan zichzelf te danken hadden en maar moesten verhuizen naar plekken waar ze aan het werk konden, want er is werk voor iedereen!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:18 schreef MisterCe het volgende:
[..]
ik denk dat je beter voor jezelf kunt spreken. Je spreekt in ieder geval niet voor mij.
Nee, dan kom je vanwege je strafblad helemaal nooit meer aan de bak als je dat ooit nog van plan zou zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:29 schreef Woestijnvos het volgende:
Dan kan je als dakloze beter een misdaad plegen. Dan krijg je gratis vreten en onderdak.
Maar nu maken ze zich wel nuttig om als reden aan te kunnen voeren in de vluchtelingen discussie. In dat licht is er toch sprake van progressie. Verder precies de mening compleet gekanteld, zoals ik al verwachtte.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Apart, in augustus riep je in principe nog dat daklozen het aan zichzelf te danken hadden en maar moesten verhuizen naar plekken waar ze aan het werk konden, want er is werk voor iedereen!
Je punt is?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:28 schreef BaardaapAd het volgende:
We zijn in Nederland de afgelopen jaren steeds meer naar een bestuurlijke "U zoekt het maar lekker zelf uit" cultuur gegaan; veel (lokale) overheidsdiensten zijn alleen nog maar ONLINE aan te vragen. Wat lastig is als je - zoals veel daklozen - geen internet hebt ....
... en ja, dan zie je een bootje vluchtelingen ergens op een strand aankomen en al snel in de weer gaan om hun smartphone uit het eromheengeplakte plastic te bevrijden, om daar vervolgens een selfie mee te maken. En op de sociale media te plaatsen.
[ afbeelding ]
het heeft niks te maken met vluchtelingen haten....tis gewoon dat er de laatste tijd wel erg veel moeite word gedaan voor die luiquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:37 schreef Stranger het volgende:
Hahahaha.
Wat is dit nou weer voor onzin. Een reactie op een site als 'nieuwsbericht' brengen, om maar weer eens een vluchtelingenbashtopic te openen.
Verder maakt het al die xenofobe vluchtelingenhaters over het algemeen ook geen fuck uit wat er met daklozen gebeurt, want empathie komt in hun egoïstische denkbeelden toch niet voor. Eigen ik eerst.
Niet meer dan voorheen, eerder minder. Dit soort vergelijkingen slaan echt nergens op.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:40 schreef matthias24 het volgende:
[..]
het heeft niks te maken met vluchtelingen haten....tis gewoon dat er de laatste tijd wel erg veel moeite word gedaan voor die lui
Jij hebt echt een probleem met begrijpend lezen he? Ik stel nergens dat daklozen het aan zichzelf te danken hebben. Dit is wat ik letterlijk gezegd heb:quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Apart, in augustus riep je in principe nog dat daklozen het aan zichzelf te danken hadden en maar moesten verhuizen naar plekken waar ze aan het werk konden, want er is werk voor iedereen!
prioriteiten, de nep vluchtelingen zijn politiek natuurlijk een fantastische commoditeit en stokpaard om even te laten zien hoequote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:11 schreef matthias24 het volgende:
echt een andere wereld hier in nederland.
tis toch niet logich dat al die vluchtelingen gewoon meteen hulp krijgen terwijl er nog genoeg nederlandse daklozen zijn die geen hulp krijgen.
Hoezo? Deze daklozen kunnen toch ook gewoon gaan verhuizen en een lekker huurhuisje krijgen? Dan kunnen ze zonder problemen gaan wonen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:43 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Jij hebt echt een probleem met begrijpend lezen he? Ik stel nergens dat daklozen het aan zichzelf te danken hebben. Dit is wat ik letterlijk gezegd heb:
Ten eerste is er overal werkgelegenheid van Zeeland tot Groningen, uiteraard in het ene gebied meer dan de andere. Maar wanneer je al geen baan hebt en je moet in het bos gaan wonen dan denk ik dat een betere alternatief is om desnoods te verhuizen naar een gebied, waar weliswaar misschien minder werkgelegenheid is, maar waar je wel meteen een huurwoning kunt betrekken.
Maar dat is een persoonlijke voorkeur. Jij hebt misschien een andere.
Ik zeg nergens dat zij maar moeten verhuizen. Ik zeg alleen wat IK zou doen in die situatie. Even serieus, doe je dit expres of ben je echt zo?
wat bedoel je nou eigenlijk???quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:44 schreef Peachbird het volgende:
[..]
prioriteiten, de nep vluchtelingen zijn politiek natuurlijk een fantastische commoditeit en stokpaard om even te laten zien hoe [ afbeelding ] men wel niet is.
Ze bouwen er goddomme zelfs hele huizen, wat zeg ik.. hele nieuwe wijken voor.
Leegstaande kantoorpanden worden gerenoveerd.. maar al die moeite voor het welzijn van de eigen bevolking? HA... HA HA HA!!! nee.
Nee, want ze moeten op hun beurt wachten. Ze krijgen geen voorrang zoals de "vluchtelingen" krijgen. En vaak hebben ze hulp nodig die ze niet voldoende krijgen. Een asielzoeker krijgt alles in de schoot geworpen. Alle formulieren worden voor ze ingevuld.Vaak zijn het alcoholisten of drugsverslaafden.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo? Deze daklozen kunnen toch ook gewoon gaan verhuizen en een lekker huurhuisje krijgen? Dan kunnen ze zonder problemen gaan wonen.
Als het hun persoonlijke voorkeur is om op straat te leven moet er ook niet gezeurd worden dat vluchtelingen wel huizen krijgen, he.
Ik lees toch duidelijk meer antipathie naar vluchtelingen dan sympathie voor daklozen. Dat is juist wat het allemaal zo kansloos maakt, doch vermakelijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:44 schreef Peachbird het volgende:
[..]
prioriteiten, de nep vluchtelingen zijn politiek natuurlijk een fantastische commoditeit en stokpaard om even te laten zien hoe [ afbeelding ] men wel niet is.
Ze bouwen er goddomme zelfs hele huizen, wat zeg ik.. hele nieuwe wijken voor.
Leegstaande kantoorpanden worden gerenoveerd.. maar al die moeite voor het welzijn van de eigen bevolking? HA... HA HA HA!!! nee.
Je snapt maar bar weinig van de problematiek geloof ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:48 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Nee, want ze moeten op hun beurt wachten. Ze krijgen geen voorrang zoals de "vluchtelingen" krijgen.
In ieder geval meer dan jij (stelt niet veel voor weet ik wel).quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je snapt maar bar weinig van de problematiek geloof ik.
Ik ben dan ook een toffe peerquote:
Ik krijg met de dag een grotere afkeer tegen de gelukszoekers. Maar ik moet je in deze gelijk geven!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:11 schreef Specularium het volgende:
Veel daklozen weten de weg naar de opvang prima te vinden maar kiezen er vaak zelf voor om niet met een hele groep andere daklozen op elkaars lip te zitten.
Het is een leuk artikel om te klagen over hoe slecht het is dat vluchtelingen voorgetrokken worden maar dan moet je vergelijkbare zaken nemen.
Maar geef eens aan waar ik stel dat zij het aan zichzelf te danken hebben? Geef eens aan waar ik stel dat er voor iedereen werk is? Geef tenslotte eens aan waar ik stel dat daklozen maar moeten verhuizen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo? Deze daklozen kunnen toch ook gewoon gaan verhuizen en een lekker huurhuisje krijgen? Dan kunnen ze zonder problemen gaan wonen.
Als het hun persoonlijke voorkeur is om op straat te leven moet er ook niet gezeurd worden dat vluchtelingen wel huizen krijgen, he.
Inderdaad, zodra de vluchtelingen zijn vertrokken gaan we ze aan hun lot overlaten, net zoals de oudjes. oh wacht, dat doen we nu al.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:53 schreef Toefjes het volgende:
Wel een mooie vrijbrief dit. Ik kan dus een complete chaos van mijn leven maken, anderen meesleuren door wat te gaan doen met drugs, en dan nog is er een kleine, keiharde kern die het voor mij op zal nemen. Ongeacht wat. Naja, zolang er vluchtelingen zijn dan. Het heeft wel iets hartverwarmends.
Grappig, ik werk met daklozen dus dat lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:51 schreef MisterCe het volgende:
[..]
In ieder geval meer dan jij (stelt niet veel voor weet ik wel).
dat is waarquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:54 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Inderdaad, zodra de vluchtelingen zijn vertrokken gaan we ze aan hun lot overlaten, net zoals de oudjes. oh wacht, dat doen we nu al.
Wat stem je eigenlijk zoal TS?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:54 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Inderdaad, zodra de vluchtelingen zijn vertrokken gaan we ze aan hun lot overlaten, net zoals de oudjes. oh wacht, dat doen we nu al.
Wat voor hulp en waar blijkt dat uit?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:48 schreef MisterCe het volgende:
[..]
En vaak hebben ze hulp nodig die ze niet voldoende krijgen.
Wat is alles?quote:Een asielzoeker krijgt alles in de schoot geworpen.
Nogal logisch.quote:Alle formulieren worden voor ze ingevuld.
En dat blijkt uit?quote:Vaak zijn het alcoholisten of drugsverslaafden.
Dit dus. En toch snap ik dat soms niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:51 schreef Hathor het volgende:
Er zijn genoeg daklozen die er zelf voor kiezen om zo'n bestaan te leiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |