Maar wat doe je met mensen die geen gebruik wensen te maken van dat "voor"recht?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:41 schreef StaceySinger het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat iedere Nederlander recht heeft op bed,bad en brood
Zal het opzoeken
Meestal een postbus van de gemeente.quote:
Herkenbaar verhaal, ik ben ook weleens (lees meer dan eens) in gesprek geweest met echte daklozen die door omstandigheden buiten hun eigen schuld om in de shit kwamen en nu met moeite probeerden hun hoofd boven water te houden, de echte dakloze krant verkopers dus.. niet de nep daklozen die elke dag met een auto opgehaald worden door hun mafia bazen. Die hadden hetzelfde verhaal over dat ze dus door eerdergenoemden verdrongen werden en soms ook nog fysiek bedreigd alsof je dus in mexico rondloopt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:30 schreef DrMabuse het volgende:
Een dik jaar terug maakte ik eens een praatje met een dakloze kranten verkoper.
Een echte Nederlander en die zie je zelden nog.
Zeker hier in Den Haag want hier zijn het bijna allemaal kansparels uit Roemenië geworden. Verrassend hè? Dat monopolie.
Toen al klaagde hij over de ongelijke behandeling en de op grote schaal verdringing door buitenlandse "daklozen" zo ook in de opvang terwijl organisaties bekend waren met het fenomeen en probleem. Ze hadden geen boodschap aan zijn verhaal.
Sommige mensen / organisaties hebben zo hun (grote) voorkeur voor de allochtoon.
En dat nu ook de daklozen de ellende van deze instroom nog meer gaan voelen is iets dat ik al maanden terug schreef.
Zeker triest maar voorspelbaar.
sleutelwoord prioriteit, dat heb ik net ook al uitgelegd, mischien heb je eroverheen gelezen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, wat dit verder met vluchtelingen van doen heeft, is mij niet helemaal duidelijk.
Exact. Dat (die 'niemand' die jij noemt) zijn dan ook vrijwel dezelfde mensen die niets om vluchtelingen geven.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:15 schreef Toefjes het volgende:
Weer zo'n hypocriet gebeuren. Vorig jaar gaf niemand iets om daklozen.
Verwijten, dat is een groot woord. Het toont aan hoe inconsequent men is. Daar doorheen prikken is en blijft gewoon leuk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:10 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Exact. Dat (die 'niemand' die jij noemt) zijn dan ook vrijwel dezelfde mensen die niets om vluchtelingen geven.
Kun je ze dat verwijten? Dat is de vraag.
Het is verdomde triest.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:06 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Herkenbaar verhaal, ik ben ook weleens (lees meer dan eens) in gesprek geweest met echte daklozen die door omstandigheden buiten hun eigen schuld om in de shit kwamen en nu met moeite probeerden hun hoofd boven water te houden, de echte dakloze krant verkopers dus.. niet de nep daklozen die elke dag met een auto opgehaald worden door hun mafia bazen. Die hadden hetzelfde verhaal over dat ze dus door eerdergenoemden verdrongen werden en soms ook nog fysiek bedreigd alsof je dus in mexico rondloopt.
Dit speelt al heel lang:quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:47 schreef DrMabuse het volgende:
Bij mij staan er voornamelijk Roma / Bulgaren bij de AH fillialen.
Ik weet het.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dit speelt al heel lang:
http://www.volkskrant.nl/(...)er-verkopen~a985480/
Ook bij die groep zie je dat mensen en politiek niet weten wat ze ermee moeten.
Volgens mij maakt het die mensen allemaal vrij weinig uit, als die kranten maar verkocht worden. Er zijn zoveel "goede doelen" waar je vraagtekens bij moet zetten, het begint goed maar men verliest het doel steeds meer uit zicht.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:00 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik weet het.
Ik heb ooit het nummer van de Haagse straatkrant gebeld met het verhaal van de verkoper (zie boven) in mijn hoofd en de situatie voorgelegd.
Waarom er eigenlijk alleen maar Roemenen en Bulgaren staan en Nederlanders onzichtbaar zijn geworden.
De mevrouw was daar niet blij mee en binnen de minuut was ik door haar bestempeld als PPV-er en xenofoob en meer van dat fijns en was de toon gezet in haar "verweer".
Er was geen zinnig gesprek mogelijk , hoe rustiger ik werd des te opgewondener zij werd.
Dat geeft aan wat voor niveau mensen er achter zit / zat.
Alles allochtoon is prima en iets anders denken en ter sprake brengen is schandalig.
Het "Welkom in mijn land" niveau.
Je kent het wel.
En zo lang dit soort mensen hun "baan" maar kunnen behouden.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij maakt het die mensen allemaal vrij weinig uit, als die kranten maar verkocht worden. Er zijn zoveel "goede doelen" waar je vraagtekens bij moet zetten, het begint goed maar men verliest het doel steeds meer uit zicht.
In de regio Arnhem 1 nacht per week.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ik las ergens dat een dakloze in Utrecht bijv. per maand 8 keer in een soort opvang/snurkhuis mag slapen en de rest buiten op straat.
Als het heel koud is kunnen ze bij het Leger des Heils terecht
Ik verdom het om die mensen uberhaupt aan te kijken, loop langs ze alsof ze niet bestaan, en zo hoort het ook.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:47 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Het is verdomde triest.
Bij mij staan er voornamelijk Roma / Bulgaren bij de AH fillialen.
En niet zelden staan ze goed gekleed al kwebbelend met een telefoon aan hun oor met de kranten te zwaaien.
Dan vraag je je af hoe dakloos deze exemplaren zijn.
En het verhaal van het ophalen met de auto aan het eind van de dag is bij 3 van deze exemplaren door verschillende mensen bevestigd. O.a een caissière.
Ja , dit is Nederland hè?
Volslagen debiel.
Nog niet zo lang geleden werden de mensen in de zorg met bosjes ontslagen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:27 schreef MMXMMX het volgende:
Ik zie net in het NOS journaal dat vluchtelingen gaan wonen en werken in verpleeg en bejaardenhuizen. Ook worden ze geschoold in het Nederlands en krijgen ze een opleiding in de verpleeg sector.
Volgens de geïnterviewde vallen er geen ontslagen
Ze worden letterlijk en figuurlijk in de watten gelegd
Waarschijnlijk krijgen ze geen baan, het zijn gewoon weer goedkope arbeidskrachten. Het is het nieuwe overheidsbeleid om banen te vervangen door stageplekken en vrijwilligers.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:27 schreef MMXMMX het volgende:
Ik zie net in het NOS journaal dat vluchtelingen gaan wonen en werken in verpleeg en bejaardenhuizen. Ook worden ze geschoold in het Nederlands en krijgen ze een opleiding in de verpleeg sector.
Volgens de geïnterviewde vallen er geen ontslagen
Ze worden letterlijk en figuurlijk in de watten gelegd
Hij heeft natuurlijk gelijk, je moet niet slechter voor je eigen kansloze mensen zorgen dan voor mensen van buitenaf. Het zijn echter de Telegraaf-lezers die in belangrijke mate verantwoordelijk zijn voor deze slechte zorg. Je weet wel: rechtse stemmers en afbraak van sociale zekerheid en zo.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:00 schreef StaceySinger het volgende:
'Dakloze slecht af'
[ afbeelding ]
Ondanks de inzet van organisaties als Het Rode Kruis en het Leger des Heils zijn veel daklozen genoodzaakt buiten te slapen. Dit staat in "schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen", vindt Wim Knaap. Bent u het met hem eens? Verdienen daklozen meer aandacht als het om opvang gaat? We horen graag uw mening.
Wim Knaap uit Hoorn schrijft:
"In Nederland zijn vele daklozen. Verschillende organisaties zetten zich in voor hun opvang. Het Rode Kruis, het Leger des Heils en dergelijke. Toch slapen nog vele zonder een dak boven het hoofd. Een schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen. Opvangcentra worden gecreëerd, ze krijgen soms voorrang bij de toewijzing van een woning. Daklozen worden in verhouding veel meer aan hun lot overgelaten."
http://www.telegraaf.nl/w(...)ze_slecht_af___.html
Ja een soort vrijwillige slavernijquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijgen ze geen baan, het zijn gewoon weer goedkope arbeidskrachten. Het is het nieuwe overheidsbeleid om banen te vervangen door stageplekken en vrijwilligers.
Nou vrijwillig is het ook niet, niet meewerken wordt vaak behoorlijk gestraft.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:43 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ja een soort vrijwillige slavernij
ja idd.....echt absurdquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijgen ze geen baan, het zijn gewoon weer goedkope arbeidskrachten. Het is het nieuwe overheidsbeleid om banen te vervangen door stageplekken en vrijwilligers.
Ach het is hetzelfde hoe bepaalde mensen huilen over vluchtelingen maar even de andere kant opkijken wanneer het gaat om de omstandigheden van mensen die onze spulletjes maken en de hongersnood in bepaalde Afrikaanse landen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Verwijten, dat is een groot woord. Het toont aan hoe inconsequent men is. Daar doorheen prikken is en blijft gewoon leuk.
Voor welk EU-beleid hebben ze dan grote hoeveelheden daklozen nodig?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:00 schreef StaceySinger het volgende:
'Dakloze slecht af'
[ afbeelding ]
Ondanks de inzet van organisaties als Het Rode Kruis en het Leger des Heils zijn veel daklozen genoodzaakt buiten te slapen. Dit staat in "schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen", vindt Wim Knaap. Bent u het met hem eens? Verdienen daklozen meer aandacht als het om opvang gaat? We horen graag uw mening.
Wim Knaap uit Hoorn schrijft:
"In Nederland zijn vele daklozen. Verschillende organisaties zetten zich in voor hun opvang. Het Rode Kruis, het Leger des Heils en dergelijke. Toch slapen nog vele zonder een dak boven het hoofd. Een schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen. Opvangcentra worden gecreëerd, ze krijgen soms voorrang bij de toewijzing van een woning. Daklozen worden in verhouding veel meer aan hun lot overgelaten."
http://www.telegraaf.nl/w(...)ze_slecht_af___.html
Het irritante is dat sommige er al jaren staan.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:01 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Ik verdom het om die mensen uberhaupt aan te kijken, loop langs ze alsof ze niet bestaan, en zo hoort het ook.
Als je er niet omheen kunt gewoon omver lopen, wat gaat ze doen dan? In haar bulgaarse heksentaal een vloek over je uitspreken?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:02 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Het irritante is dat sommige er al jaren staan.
Hier in Den Haag staat al bijna 3 jaar een Bulgaars echtpaar elk bij "hun"AH filiaal.
Is dus gewoon een goed lonende baan geworden.
De vrouw is in de 3 jaar gewisseld van filiaal en staat nu nog dichterbij dus echt bijna elke keer weer staat / zit dat mens daar bij de ingang binnen bij de overdekte entree. Dus ook al negeer ik ze ook, je kunt er vaak niet omheen.
De laatste tijd zit / loopt ze vaak ook te telefoneren dus dat is al helemaal zo'n idioot iets om te zien.
Een zogenaamde dakloze die al telefonerend handel zit te drijven.
Over die vrouw heb ik van een AH caissière op de oude locatie gehoord dat ze ook op honden en tassen lette. En mensen graag vertelde hoe zielig ze was en dat werkte prima en de beloning bleef meestal niet lang uit. Aan het eind van de dag kwam ze dan de losse munten inwisselen voor biljetten en dat waren vaak behoorlijke bedragen per dag.Een paar keer per jaar was ze dan een tijdje weg : een aantal weken op vakantie. Maar een andere verkoper kwam er nooit op haar plek. Dat was en bleef haar plek , daar werd voor gezorgd door fijne familie en vrienden uit Bulgarije.
De AH manager daar vond het ook niet jofel maar kon / mocht haar niet verwijderen.
Daarbij waren er dus de vele klanten die haar zo zielig vonden dat hij in problemen met die klanten zo zijn gekomen als hij actie zou ondernemen.
Allemaal zo volslagen debiel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |