De krantenverkoper in kwestie was al meerdere keren "gevraagd" zijn plek af te staan / op te rotten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja als (roemeense) zigeuners iets gratis kunnen krijgen dan stromen ze massaal toe.
Ja ik ken onze Roma "vrienden" maar al te goed.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:34 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De krantenverkoper in kwestie was al meerder keren "gevraagd" zijn plek af te staan / op te rotten.
Met de nodige druk en pressie van gezellige Roma familieleden.
Ik had echt met hem te doen.
Zit je al in de ellende en krijg je dat er ook nog bij.
In en in triest.
Uitzonderingen daargelaten, hebben onze daklozen het dan ook wel redelijk voor elkaar. Zeker in vergelijking met andere landen, slapen er betrekkelijk weinig mensen. Dat komt doordat er toch redelijke wat opvanglocaties zijn, zowel om te slagen als om overdag rond te hangen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat is er al volgens mij maar als je dit goed wil aanpakken dan is er geld nodig en dat wil men niet uitgeven aan Nederlandse daklozen.
Man , man. Wat een feest toch.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Eigen daklozen eerst mag ook niet meer.
http://www.opvang.nl/site(...)-eerst-mag-niet-meer
Dat probleem moet ook niet in de daklozen opvang worden opgelost maar door mensen uit Nederland te verwijderen als ze hier geen verblijfsrecht hebben. Het grote probleem in Nederland is dat ze veel regels niet handhaven en de gevolgen proberen politici met meer regels op te lossen.quote:
Koos , de Haagse dakloze waar ik mee heb gesproken is het niet met je eens.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uitzonderingen daargelaten, hebben onze daklozen het dan ook wel redelijk voor elkaar. Zeker in vergelijking met andere landen, slapen er betrekkelijk weinig mensen. Dat komt doordat er toch redelijke wat opvanglocaties zijn, zowel om te slagen als om overdag rond te hangen.
En als we op bepaalde plekken tekort komen, dan moet daar inderdaad wat aan worden gedaan.
Zie eerlijk gezegd niet in wat vluchtelingen daar verder mee te maken hebben.
Ook in de opvang klopt niet alles blijkbaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat probleem moet ook niet in de daklozen opvang worden opgelost maar door mensen uit Nederland te verwijderen als ze hier geen verblijfsrecht hebben. Het grote probleem in Nederland is dat ze veel regels niet handhaven en de gevolgen proberen politici met meer regels op te lossen.
Dat kan. Vandaar oom dat ik het volgende schreef:quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Koos , de Haagse dakloze waar ik mee heb gesproken is het niet met je eens.
En dan zeg ik het netjes.
Vechten om een slaap en verkoopplek met buitenlandse "daklozen".
In de ellende zitten en er alleen meer ellende bij krijgen.
Triest.
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
En als we op bepaalde plekken tekort komen, dan moet daar inderdaad wat aan worden gedaan.
Moeten is wat anders dan willen en kunnen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan. Vandaar oom dat ik het volgende schreef:
[..]
Wel erg links van je trouwens.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:46 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Moeten is wat anders dan willen en kunnen.
Over de opvang van Het Leger Des Heils in Den Haag waar hij af en toe wilde slapen was hij niet te spreken.
Dealtjes onderling en voorkeur voor sommige personen was niks vreemds daar.
En de man kwam op mij heel helder en betrouwbaar over.
Van veel hebben afglijden naar verkoper van een krant op straat.
Triest.
25.000 is niet veel ?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uitzonderingen daargelaten, hebben onze daklozen het dan ook wel redelijk voor elkaar. Zeker in vergelijking met andere landen, slapen er betrekkelijk weinig mensen. Dat komt doordat er toch redelijke wat opvanglocaties zijn, zowel om te slagen als om overdag rond te hangen.
Zie eerlijk gezegd niet in wat vluchtelingen daar verder mee te maken hebben.
En je was zo enorm begaan met zijn lot dat je hem wat geld gaf? Zijn krantje kocht? Een slaapplaats of wat eten aanbood? Je inzet voor verenigingen die daklozen opvangen? Stemt op partijen die zich de afgelopen jaren ingezet hebben voor de daklozen in Nederland?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:34 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De krantenverkoper in kwestie was al meerdere keren "gevraagd" zijn plek af te staan / op te rotten.
Met de nodige druk en pressie van gezellige Roma familieleden.
Ik had echt met hem te doen.
Zit je al in de ellende en krijg je dat er ook nog bij.
In en in triest.
Maar Koos mag nu toch gewoon elke avond de sleutel van de schuur onder het bloempotje vandaan pakken om in jouw schuurtje te slapen? Dan heeft hij toch helemaal geen last meer van die buitenlandse daklozen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Koos , de Haagse dakloze waar ik mee heb gesproken is het niet met je eens.
En dan zeg ik het netjes.
Vechten om een slaap en verkoopplek met buitenlandse "daklozen".
In de ellende zitten en er alleen meer ellende bij krijgen.
Triest.
Wat Nederlandse verkopers betreft (en dus niet de welbekende Roma en Bulgaarse shit die de handel heeft overgenomen) het volgende :quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:55 schreef probeer het volgende:
[..]
En je was zo enorm begaan met zijn lot dat je hem wat geld gaf? Zijn krantje kocht? Een slaapplaats of wat eten aanbood? Je inzet voor verenigingen die daklozen opvangen? Stemt op partijen die zich de afgelopen jaren ingezet hebben voor de daklozen in Nederland?
Of gebruik je dit anekdotische bewijs nu alleen maar als stok om een andere (in jouw ogen minder zielige) groep mee te slaan?
Koos , de dakloze.....quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar Koos mag nu toch gewoon elke avond de sleutel van de schuur onder het bloempotje vandaan pakken om in jouw schuurtje te slapen? Dan heeft hij toch helemaal geen last meer van die buitenlandse daklozen?
Of boeit die Koos je toch helemaal geen ene flikker, en ging het je er alleen maar om dat jij je bevestigd voelt in je eigen mening over buitenlanders?
Dat je je geweten wel heel erg makkelijk afkoopt in een kwestie die je blijkbaar enorm aan het hart gaat (het achterstellen van daklozen tov vluchtelingen).quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:02 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat Nederlandse verkopers betreft (en dus niet de welbekende Roma en Bulgaarse shit die de handel heeft overgenomen) het volgende :
Krantjes koop ik nooit , ik geef ze geld en zeg ze de krant te houden.
Voor de bewuste verkoper heb ik toen een zak krentenbollen gekocht en een biljet in zijn hand gestopt.
Dezelfde gift (biljet) deed ik later ook bij een andere verkoper die bij mij in de buurt (Weimarstraat) stond.
En nu?
Beetje dubbel dit.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar Koos mag nu toch gewoon elke avond de sleutel van de schuur onder het bloempotje vandaan pakken om in jouw schuurtje te slapen? Dan heeft hij toch helemaal geen last meer van die buitenlandse daklozen?
Of boeit die Koos je toch helemaal geen ene flikker, en ging het je er alleen maar om dat jij je bevestigd voelt in je eigen mening over buitenlanders?
En als ik de gemiddelde dakloze/junk ken (en die ken ik want ik doe wel soms vrijwilligerswerk bij het leger des heils), zijn die lui voornamelijk met zichzelf bezig, vrijwel niet in staat om zich in te leven in de ellende van een ander, en daarom vaak niet zon hele betrouwbare bron als het aankomt op hun 'kijk mij zielig zijn en een ander het beter hebben'-verhalen.
Wat ik al verwachte je reactie.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat je je geweten wel heel erg makkelijk afkoopt in een kwestie die je blijkbaar enorm aan het hart gaat (het achterstellen van daklozen tov vluchtelingen).
Ok, vooruit. Eerlijkheidshalve zal ik dan ook opbiechten dat ik 2 keer per maand les / begeleiding geef in houtbewerking aan Utrechtse junks. Daarmee ben ik begonnen omdat een vriend bij het LdH werkt, en me vroeg om een dagje in te vallen. Ik ben het blijven doen omdat ik houtbewerking zelf leuk vind, ik zie dat zij het leuk vinden (en dat mij voldoening geeft) en ik af en toe ook buiten die lessen van het gereedschap gebruik mag maken voor mijn eigen hobbyprojecten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:10 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat ik al verwachte je reactie.
Je vrijwilligerswerk moeten we dan maar zien als een soort van ultiem afkopen?
Want niks geven en alleen vrijwillig wat werken kan iedereen.
Ik geef inderdaad geen geld nee. Ervaring met die mensen heeft me geleerd dat ze dat geld niet gebruiken om uit hun huidige problemen te komen, maar juist om in die problematiek te blijven zitten. En dat mogen ze helemaal zelf weten, maar daar houdt mijn hulp op.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:10 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat ik al verwachte je reactie.
Je vrijwilligerswerk moeten we dan maar zien als een soort van ultiem afkopen?
Want niks geven en alleen vrijwillig wat werken kan iedereen.
Op welk postadres?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:25 schreef ccs het volgende:
Daklozen kunnen toch gewoon een sociale huurwoning + bijstand aanvragen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |